نوشته شده توسط : رز علینژاد

شیائومی ma a3 طراحی جذاب و قابلیت های مختلفی دارد که باعث استقبال بسیاری از افراد از این محصول شده است. این تلفن همراه، دستگاهی جذاب و مقرون به صرفه با امکانات زیاد و فوق العاده است که شیائومی با قابلیت هایش، بسیاری از افراد را به خرید این چنین تلفن همراهی ترغیب می‌کند. شیائومی mi a3 قیمتی در حدود ۲۰۰ یورو دارد. شیائومی برای اینکه قیمت گوشی می a3 را به ۲۰۰ یورو برساند، ناچار شده است برخی از قابلیت هایش را پایین ‌تر بیاورد، مثل استفاده از نمایشگری با قابلیت وضوح در حد HD و استفاده از پردازنده هایی با فرکانس پایین.

 بررسی گوشی شیائومی می a3

طراحی

از جمله خصوصیت های بارز سری ای شیائومی برخورداری از بدنه مقاوم است گوشی شیائومی Mi A3 هم از این قاعده مستثنی نبوده و مقاومت بسیار خوبی را به نمایش گذاشته است به دلیل آن که فریم آلومینیومی بهمراه محافظ گوریلاگلس ۵ در کم تر میان رده ای یافت می شود. در نتیجه مقاومت بسیار خوبی را هم دربرابر ضربه و هم دربرابر خط و خش از خود نشان داده است. ابعاد این محصول ۸٫۵ × ۷۱٫۹ ×۱۵۳٫۵میلی متر و وزنی برابر با ۱۷۳٫۸ گرم دارد. از نظر آپشن های رنگی هم گفته می شود که این مدل در سه رنگ آبی، سفید، و نوعی خاکستری عرضه شده است. درگاه سیم کارت در سمت راست قرار گرفته و راکرهای تنظیم صدا و دکمه پاور در قسمت سمت چپ واقع شده اند. لبه های پنل عقب آن هم به صورت منحنی طراحی شده بدین ترتیب حس بسیار خوبی داشته و راحت در دست گرفته می شود. ماژول سه گانه دوربین ها هم به صورت عمودی در گوشه سمت چپ واقع شده و فلش در زیر آن جای گرفته است.

 

صفحه نمایش

ارتقاء قابل توجه این مدل نسبت به نسخه قبلی خود نمایشگر بوده که هم از نظر طراحی و هم از نظر نوع پنل ارتقاء پیدا کرده است. این بار پنل Super AMOLED را بکار گرفته درحالی که پنل نمایش می ای ۲ از نوع IPS LCD است. طراحی آن هم ارتقاء یافته و برای ارائه یک پنل نمایش تمام صفحه و ارائه تجربه بصری فوق العاده از بریدگی قطره ای شکل بهره برده است و تنها حاوی دوربین سلفی است. گرچه در لبه پائین گوشی شیائومی Mi A3 ، حاشیه کمی به چشم می خورد ولی نسبت به می ای ۲ میتوان گفت که کاملاً بی حاشیه است. چرا‌که می ای ۲ هم در لبه پایین و هم در لبه بالا حاشیه زیادی دارد. در حالیکه گوشی شیائومی Mi A3 یک پنل تمام صفحه را در اختیار کاربران قرار داده بدین ترتیب میتوانند حس بی نظیری از مالتی مدیا را تجربه کنند. این نمایشگر ۶٫۰۱ اینچی بوده و رزولوشن ۷۲۰×۱۵۶۰ پیکسل و کیفیت تصویر HD+ را ارائه داده است. جای تعجب دارد که نسخه قبل آن رزولوشن بالاتری را به نمایش گذاشته است. ولی دور از انصاف است که از ویژگی هایی مانند روشنایی بیشتر و ارائه رنگ مشکی بهتر و ارائه رنگ های سرزنده تر و شاداب تر چشم پوشی کنیم. نسبت صفحه نمایش به بدنه~ ۸۰٫۳% و تراکم پیکسلی~ ۲۸۶ هم از سایر ویژگی های آن است.

دوربین

درست مانند شیائومی Mi 9T، در قاب پشتی این گوشی شاهد حضور سه لنز 48، 8 و 2 مگاپیکسلی هستیم که تنها دو سنسور اولی هنگام عکسبرداری فعال هستند. با حسگر اصلی این دوربین می‌توانید تصاویری بگیرید که کیفیتی برابر با 12 مگاپیکسل دارند. لنز بالایی، 8 مگاپیکسلی است که دریچه دیافراگم آن به f/2.2 می‌رسد و لنز پایینی آن 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق می‌باشد تا بتوانید با کمکش عکس‌های پرتره باکیفیتی بگیرید.

نکته‌ای که باید در این قسمت به آن اشاره کنیم، نبود سیستم ثابت‌سازی تصاویر در این لنزهاست. بر این اساس، سایز سنسورهای اصلی و اولترا واید به ترتیب 0.8 و 1.12 میکرو متر می‌باشد.

نرم‌افزار دوربین این گوشی همانی است که در رابط کاربری MIUI شیائومی وجود دارد. کشیدن انگشت از سمت چپ و راست شما را به حالات تصویربرداری می‌برد. ضمن اینکه دستیابی به گزینه‌های تنظیمات بیشتر هم از طریق تب بالا فراهم است. از این قسمت، می‌توانید آپشن‌هایی نظیر زیباسازی، HDR، هوش مصنوعی، حالت فیلمبرداری و کیفیت تصاویر را برگزینید. دکمه‌های 0.6x، 1x و 2x بر روی قسمت منظره‌یاب دیده می‌شوند هرچند گزینه آخر نوعی زوم دیجیتال به حساب می‌آید.

لازم به ذکر است، در مواقعی که نور کافی وجود ندارد، حالت تصویربرداری در شب به نام Night Mode به کار رفته که برای بهره‌مندی از آن باید گوشی را برای مدت بیشتری روی سوژه مدنظر قرار دهید.

حالت تنظیمات دستی هم فراهم شده که امکان استفاده از آن برای لنز 48 مگاپیکسلی وجود دارد.

باتری گوشی شیائومی می a3

یکی از اصلی ترین پیشرفت های ایجاد شده در Mi A3 ، مربوط به ظرفیت باتری می باشد که از 3000 میلی آمپر ساعت در نسل های قبلی، به 4030 میلی آمپر ساعت رسیده و این به معنای افزایش ظرفیت در حدود 35 درصد می باشد. این موضوع در کنار استفاده از تراشه بهینه تر، نرم افزار بروز تر و نمایشگر اولد کم مصرف، باعث شده تا شیائومی Mi A3 در زمینه شارژدهی عملکردی به مراتب بهتر از نسل قبلی داشته باشد و بیشتر کاربران در استفاده ترکیبی و نیمه سنگین، قادر به استفاده از آن به مدت 1.5 الی 2 روز خواهند بود. البته همانطور که همیشه نیز اشاره کرده ایم، شارژدهی گوشی با توجه به نوع استفاده افراد مختلف، متفاوت خواهد بود.

از شارژدهی باتری که بگذریم، نوبت به سرعت شارژ می رسد. شیائومی در داخل جعبه این محصول، شارژر 10 واتی قرار داده است که به وسیله آن می توان در عرض نیم ساعت، حدود 28 درصد باتری را شارژ کرد. با این وجود، شیائومی Mi A3 از OC 3.0 کوالکام با توان 18 وات نیز پشتیبانی می کند که به وسیله آن می توان در عرض نیم ساعت، حدود 42 درصد باتری را شارژ کرد و شارژ کامل باتری با شارژر 18 واتی، به زمان تقریبی 1 ساعت و 50 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

 نتیجه گیری

انتظار می‌رفت پس از اینکه طرفداران این خط تولید با گوشی Mi A2 و حذف امکاناتی نظیر جک هدفون 3.5 میلی‌متری، پشتیبانی از رادیو FM و محل قرار دادن مموری کارت ناامید شدند، Mi A3 جبران مافات کند و شیائومی هم به این موضوع کاملاً واقف بود و با قرار دادن یک باتری قدرتمندتر توانست مشتریان خود را دوباره به دست آورد.

کیفیت ساخت بالا، نمایشگر OLED، سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، دوربین پیشرفته‌تر و چیپ‌ست قوی‌تر، امکانات هوشمندانه‌ای بودند که شیائومی برای یک دستگاه میان‌رده برگزید. البته برای زیاد نشدن قیمت، باید یک قسمت از این گوشی معمولی می‌بود که به نظر می‌رسد در اینجا قرعه به نام صفحه نمایش افتاده است.

نمایشگر Super AMOLED از رزولوشن 720p بهره می‌برد و ماتریکس PenTile باعث شده تا کیفیت آن کاهش یابد بنابراین نمی‌توانیم این پنل را برای وبگردی و مطالعه مورد مناسبی بدانیم.

یکی از مزایای این صفحه نمایش، توانایی پخش بازی‌ها و فیلم‌هاست زیرا هنگام فعالیت زیاد، کاربران متوجه پرش تصاویر نمی‌شوند. البته بعید است افراد زیادی حاضر باشند شیائومی Mi A3 را به همین دلیل خریداری کنند چرا که بیشتر به درد انجام کارهای روزانه می‌خورد و گیمینگ در اولویت بعدی قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی شیائومی می a3 , خرید گوشی شیائومی می a3 , قیمت گوشی شیائومی می a3 , مشخصات گوشی شیائومی می a3 ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

شرکت شیائومی یکی دیگر از شرکت های چینی است که طی چند سال اخیر به دلیل عرضه گوشی های خوش قیمت و با کیفیت اندرویدی توانسته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. در ماه ژانویه (January) سال 2019 این شرکت چینی از گوشی موبایلی رونمایی کرد که واقعا از طراحی زیبا و قیمت مناسبی بهره می‌برد. این گوشی شیائومی ردمی نوت 7 (Xiaomi Redmi Note 7) نام دارد و هم اکنون یکی از پرفروش‌ترین گوشی های شیائومی است. قیمت ردمی نوت 7 شیائومی در مقایسه با قیمت گوشی های هم رده خودش بسیار رقابتی در نظر گرفته شده و ظاهر زیبا و سخت افزار خوب، آن را به یکی از بهترین گزینه های خرید خیلی از کاربران تبدیل می‌کنند. یکی از جالب ترین ویژگی های این گوشی مربوط به بهره‌مندی از لنز دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی می‌شود که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم.

اما آیا Redmi Note 7 گزینه خرید مناسبی برای شما خواهد بود؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کنیم. شما با مقایسه نقاط قوت و ضعف آن با نیازها و انتظارات خود می‌توانید تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری مبنی بر خرید یا عدم خرید ردمی نوت 7 شیائومی داشته باشید. لازم به اشاره است که ما نسخه پایه گوشی شیائومی Redmi Note 7 را مورد بررسی قرار داده‌ایم که از رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره می‌برد. با ما و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 7

طراحی

شاید ظاهر ردمی نوت 7 در مقایسه با نسل های قبلی تغییرات زیادی به خود دیده باشد؛ اما طراحی آن بسیار شبیه به گوشی های امروزی بوده و حرف خاصی برای گفتن ندارد. نسل قبلی گوشی های سری ردمی، از ساختار آلومینیومی استفاده می کردند و همین موضوع باعث شده بود که شیائومی جزو معدود کمپانی های سازنده گوشی های مقرون به صرفه با بدنه غیر پلاستیکی به شمار بیاید. اما داستان گوشی ردمی نوت 7 کاملا تغییر کرده و همانند بیشتر گوشی های امروزی، شاهد استفاده از ساختار شیشه ای در بدنه آن هستیم.

در قسمت پشت و جلوی این گوشی، شاهد استفاده از شیشه گوریلا گلس 5 هستیم که به منظور مقاومت بیشتر، ضخامت آن ها حدود 0.8 میلی متر افزایش داشته است و انتخاب این شیشه برای یک محصول میان رده، تصمیم بسیار خوبی به حساب می آید. شیشه پشتی این گوشی، کاملا تخت می باشد و ایجاد خمیدگی در لبه های آن، می توانست ارگونومی دستگاه را بهبود ببخشد.

در قسمت میانی، سنسور اثر انگشت به چشم می خورد که محل قرار گیری آن، بسیار مناسب بوده و سرعت عملکرد آن نیز تفاوت خاصی با گوشی های پرچمدار ندارد. در گوشه سمت راست هم دوربین دوگانه با چینش عمودی به چشم می خورد که البته کمی بر آمده بوده و همین موضوع، قرار گیری آن روی سطوح صاف را تحت تاثیر قرار می دهد.

در قسمت جلو، یک نمایشگر 6.3 اینچی قرار گرفته است که حاشیه های دو سمت آن، نسبتا باریک می باشد؛ اما حاشیه بالایی و پایینی ضخیم تر از برخی رقبا است و این موضوع برای گوشی در این رده قیمت، ایراد بزرگی محسوب نمی شود.

خوشبختانه بریدگی قطره ای نمایشگر، اندازه کوچکی دارد که دوربین سلفی را در دل خود جای داده و در قسمت بالای آن، سنسور نور، سنسور مجاورت و اسپیکر مکالمه قرار گرفته است. همچنین جالب است بدانید که چراغ اعلان، با وجود حاشیه های نسبتا باریک، از ردمی نوت 7 حذف نشده و در قسمت پایین نمایشگر حضور دارد.

فریم دور این گوشی از جنس پلاستیک براق می باشد که همین موضوع باعث می شود ردمی نوت 7 حس مرغوبیت گوشی های شیشه و فلزی را در اختیار نگذارد. مطابق انتظار، کلید های پاور و تنظیم حجم صدا در سمت راست قرار گرفته اند و در گاه سیمکارت نیز در سمت مقابل به چشم می خورد.

لبه پایینی هم میزبان حضور درگاه Type-C، اسپیکر اصلی و میکروفون مکالمه می باشد. خوشبختانه شیائومی جک 3.5 میلی متری هدفون را در این گوشی حفظ کرده است که در قسمت بالا قرار گرفته و در کنار آن، فرستنده اینفرارد و میکروفون حذف نویز به چشم می خورد. نکته درخور توجه دیگر در مورد طراحی ردمی نوت 7 ، وزن نسبتا زیاد 186 گرمی آن می باشد که باعث می شود این گوشی، سنگین تر از رقبایی چون گلکسی A50 وگلکسی A30 به نظر بیاید.

صفحه نمایش

ردمی نوت 7 یک صفحه نمایش 6.3 اینچی دارد که کیفیتی فول اچ دی آن را به یک صفحه نمایش کاربردی تبدیل می کند. اما نسبت آن به صفحه گوشی در مقایسه با سایر رقبا به نظر کم می باشد؛ 82 درصد قاب جلوی گوشی را صفحه نمایش اشغال کرده که این رقم در گوشی های رقیب حتی بیش از 90 درصد نیز دیده شده است.

صفحه نمایش ردمی نوت 7 از نظر نور و روشنایی صفحه در رتبه خوبی بین رقبا قرار می گیرد به طوری که در آفتاب و زیر نور شدید خورشید نیز می توان محتویات صفحه نمایش را دید و آن را به راحتی خواند. صفحه نمایش این گوشی از تنظیماتی مانند ریدینگ مود یا حالت مطالعه پشتیبانی می کند؛ با فعال کردن این قسمت گوشی پیکسل های آبی صفحه را خاموش و پیکسل های زرد را بیشتر می کند. به این ترتیب مانع خستگی چشم هنگام مطالعه برای مدت زمان نسبتا طولانی مدت می شود.

قابلیت دیگر آن، پشتیبانی از دابل تپ صفحه در زمان لاک بودن گوشی است که می توان با دو بار لمس پشت سرهم گوشی، آن را از حالت قفل خارج و وارد محیط گوشی شد.

همچنین Redmi Note 7 امکان تنظیم کردن رنگ و میزان گرما و شدت آن را فراهم کرده که کاربر می تواند بر اساس سلیقه و بینایی خود آن را تنظیم کند.

دوربین

خب! تا بدین جا تمامی مشخصات ردمی نوت ۷ نسبتا خوب و مناسب یک میان رده‌ی قدرتمند بود. اما نکته‌ی عجیب در مورد این اسمارت فون ۱۵۰ دلاری، استفاده از یک لنز فوق العاده توانا در قسمت دوربین آن می‌باشد. دوربین دوگانه‌ی اصلی این گوشی از یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی با بازشدگی دیافراگم f/1.8 و سایز پیکسل ۰٫۸ میکرومتر استفاده می‌کند.

لنز دوم دوربین ردمی نوت ۷، یک سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی f/2.4 است که وظیفه‌ی اضافه کردن افکت‌های بوکه به تصاویر را برعهده دارد. دوربین اصلی ردمی نوت ۷ دارای ویژگی‌هایی چون auto HDR و PDAF و پایدارساز تصویر الکترونی و… می‌باشد.

در بررسی ردمی نوت ۷ از نظر دوربین سلفی هم یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت‌هایی چون AI Portrait Mode (حالت پرتره با هوش مصنوعی)، HDR، تاری تصویر پس زمینه، حالت Smart Beauty و… مشاهده می‌شود. در بحث فیلمبرداری، دوربین اصلی و سلفی می‌توانند ویدیوهای ۱۰۸۰P را به ترتیب در سرعت‌های ۱۲۰ و ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند.

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 7

با توجه به اینکه شیائومی ردمی نوت 7 از پردازنده اسنپدراگون 660 بهره می‌برد و به نظر می‌رسد که این پردازنده مصرف بهینه انرژی به مانند پردازنده‌های پرچمدار نداشته باشد، اما باید بگوییم که باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی این گوشی هوشمند عملکرد خوبی خواهد داشت. این باتری قدرتمند از ویژگی شارژ سریع با قدرت 15 وات نیز پشتیبانی می‌کند.

خوب است بدانید در تستی که توسط سایت Techradar انجام شد، نتبجه این بود که یک ویدیو با حداکثر روشنایی نمایشگر در طی 90 دقیقه از طریق وای فای روی گوشی پخش شد و در نهایت 85 درصد از شارژ گوشی باقیمانده بود. یعنی مشاهده چنین فیلمی با بکارگیری امکانات یاد شده، تنها باعث مصرف 15 درصد از انرژی باتری شد. هرچند نتیجه به دست آمده به مانند موتو جی 7 پاور چشمگیر نیست، اما به دلیل مناسب بودن قیمت باتری شیائومی ردمی نوت 7 ، می‌تواند رقابت خوبی را در این بین به وجود آورد.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به نقد و بررسی ردمی نوت ۷ شیائومی (Redmi Note 7) پرداختیم. این گوشی نقاط قوت زیادی دارد و به همین سبب واقعا می‌تواند گزینه خرید عالی برای آن دسته از کاربرانی باشد که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای ناچیز یک گوشی عالی داشته باشند. طراحی خوب، ظاهر زیبا، صفحه نمایش بزرگ، پردازنده و رم مناسب، دوربین خوب، باتری مطلوب و قیمت عالی اصلی ترین ویژگی های مثبت این گوشی را تشکیل می‌دهند. در بخش زیر نقاط قوت و ضعف گوشی ردمی نوت ۷ شیائومی را در دو دسته‌بندی مختلف مشخص کرده‌ایم. اگر تصمیم به خرید گوشی مناسب دارید همین حالا کلیک کنید.

نقاط قوت:

  • طراحی و ظاهر زیبا، چشم‌نواز و به روز
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • پردازنده و رم خوب
  • دوربین مناسب
  • شارژدهی عالی باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت بسیار خوب

نقاط ضعف:

  • ندارد


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی شیائومی ردمی نوت 7 , خرید گوشی ردمی نوت 7 , قیمت شیائومی ردمی نوت 7 , مشخصات ردمی نوت 7 ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

در این مقاله به بررسی دقیق اپل واچ 6 (Apple Watch 6) و قابلیت‌های منحصربه فرد آن خواهیم پرداخت تا با تفاوت‌های جدیدترین ساعت‌ هوشمند اپل با سری‌های پیش از آن آشنا شوید.

همانطور که در جریان رویداد اخیر دیدیم، اپل با آنکه از آیفون جدیدش (iPhone 12) رونمایی نکرد ولی در عوض، از دو ساعت هوشمند جدید پرده برداشت. یکی از این ساعت‌ها اپل واچ سری ۶ که بود که پرچم‌دار اپل نیز معرفی شد و ساعت دیگری که معرفی شد، اپل واچ اس ای (نسخه اقتصادی) بود.

اما ممکن است برای‌تان سوال ایجاد شده باشد که چه تفاوت‌هایی بین این دو ساعت وجود دارد و آیا با توجه تفاوت قیمت این دو ساعت هوشمند، قابلیت‌های اپل واچ سری ۶ از چه قرار است و چه ویژگی‌هایی آن را متفاوت با سایر ساعت‌های هوشمند اپل و حتی سایر برندها می‌کند. اگر به دنبال جواب برای این سوال‌ها هستید، با ما همراه باشید تا ویژگی‌های این ساعت هوشمند و پرچم‌دار اپل را به صورت دقیق برای‌تان شرح دهیم.

بررسی اپل واچ 6

طراحی

شکل کلی این ساعت هوشمند مانند نسخه های قبلی می باشد و از طراحی تقریبا تکراری بهره مند می باشد که اپل در این بخش نمره پایینی را به دست آورده اما اضافه کردن المان های قدرتمندی مانند سنسور اکسیژن خون و دیگر قابلیت های جذاب باعث شده تا این اتفاق کلا از بین برود و کاربر محول قابلیت های فوق العاده و بسیار هوشمندانه این ساعت هوشمند باشد.

ترکیب قرارگیری سنسور در پشت دستگاه به همراه بلندگو ها در کناره ها و همچنین دکمه صدا در کناره دستگاه طراحی اپل واچ ۵ را یاد آوردی می کند که تقریبا شکل تکراری و نه چندان جالب از سوی اپل می باشد که واقعا یک نمره بسیار بزرگ منفی برای بخش طراحی دریافت می کند که انتظارات بسیار زیادی از اپل برای شکل کلی این ساعت هوشمند وجود داشت.

صفحه نمایش بزرگ و بسیار با کیفیت بخشی از طراحی بد این محصول را جبران کرده و بهره گیری از بند های متنوع در جنس های مختلف هم باعث شده تا بخش بد طراحی از بین برود و به نوعی اپل تراز مثبت و منفی بودن در بخش طراحی را با اضافه کردن قابلیت و حالت های متفاوت به ساعت هوشمند توانسته عیب های کلی این ساعت هوشمند را از بین ببرد.

بدنه فلزی یک قابلیت دیگر در بخش طراحی این ساعت هوشمند محسوب می شود که با ترکیب رنگبندی های متفاوت در بخش بند ساعت، تجربه جذابی برای کاربران به وجود می آورد که واقعا از کیفیت و نوع ساخت فوق العاده ای بهره مند می باشد که این شرکت فوق العاده قدرتمند توانسته آنرا در ایده آل ترین بخش و حالت ممکن برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

صفحه نمایش

یکی از مهم ترین فاکتور های ساعت های هوشمند، صفحه نمایش و نمایشگر آن می باشد که یکی از اصلی ترین بخش های ساعت محسوب می شود و کاربر تقریبا تمامی کار های خود را مربوط به ساعت از همین بخش نمایشگر انجام می دهد، اپل در این نسخه نسبت به سری قبلی از اندازه بزرگی بهره مند شده تا کاربران با وضوح رنگی بسیار بالا تجربه کیفیت فوق العاده ای را از این ساعت هوشمند داشته باشند.

صفحه نمایش ۱.۵۷ اینچی با کیفیت LTPO OLED که به همراه قابلیت همیشه روشن ساخته شده است که کیفیت بالایی دارد و داشتن رنگ هایی با وضوح بالا و کیفیت قابل قبول و قابل توجه برای این محصول یکی از ارکان مهم و فاکتور های بسیار جذاب این ساعت هوشمند و بسیار قدرتمند اپل برای بازار های جهانی محسوب می شود که واقعا خاص و هوشمندانه می باشد.

رزولوشن ۳۲۴×۳۹۴ پیکسل نیز خود گویای کیفیت بالای صفحه نمایش این محصول می باشد که اپل توانسته به بهترین شکل ممکن این قابلیت جذاب و فوق العاده را در داخل این محصول مورد استفاده قرار دهد که در ایده آل ترین حالت خود قرار دارد و می توان حساب بسیار ویژه و مناسبی از سوی این ساعت هوشمند نسبت به محصولات مشابه در بازار باز کرد.

روشنایی ۱۰۰۰ نیت یک آمار دیگر از کیفیت صفحه نمایش می باشد که همگی قدرت بالای اپل را در بخش صفحه نمایش و قدرت خاص این نمایشگر به رخ می کشد که واقعا در بالاترین سطح خود قرار دارد و این شرکت توانسته بهترین ترکیب ممکن را از خود به نمایش بگذارد و ما نیز شاهد حالت های خاص و بسیار حساس و جذاب از سوی این شرکت قدرتمند دنیای فناوری خواهیم بود.

سنسور اندازه گیری سطح اکسیژن خون

برای اولین بار در ساعت‌های هوشمند اپل، سنسور SpO2 برای اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون قرار گرفته است. این سنسور میزان اشباع بودن خون شما از اکسیژن را بررسی می‌کند که با توجه به تاثیر ویروس کرونا روی سطح اکسیژن خون در این روز‌ها بسیار کاربردی است. این حسگر می‌تواند در 15 ثانیه بر اساس پالس‌های مادون قرمز درصد اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری کند.

اپل اعلام کرده سنسورSpO2 می‌تواند با دقت 95% سطح اکسیژن خون را اندازه بگیرد. این حسگر می‌تواند شما را از وقفه تنفسی در خواب یا آپنه خواب آگاه کند. همچنین کمبود اکسیژن خون می‌تواند یکی از عوامل کرونا به شمار برود. اپل واچ 6 می‌تواند شما را در صورت داشتن هیپوکسی خاموش آگاه کند که با توجه به وضعیت کرونا در جهان می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را در آینده نجات دهد.

اپل اولین شرکتی نیست که سنسور SpO2 را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کرده است. در گذشته نیز اشاره کرده بودیم که ساعت پرچمدار سامسونگ موسوم به گلکسی واچ 3 نیز از این سنسور استفاده می‌کند. همانطور که گفتیم اپل اعلام کرده سنسور اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون از دقت 95% بهره می‌برد. برای آزمایش دقت سنسور SpO2 در اپل واچ 6 سطح اکسیژن خون را یک بار با این دستگاه و بار دیگر با اکسی متر انداه‌گیری کردیم که نتیجه واقعا شگفت‌انگیز بود. این حسگر تقریبا در تمام موارد سطح اکسیژن را درست اعلام کرد.

متاسفانه سنسور SpO2 در تعداد کمی از کشور‌ها پشتیبانی می‌شود بنابراین تمام جهان نمی‌توانند از این قابلیت اپل واچ 6 استفاده کنند. همانطور که احتمالا حدس زدید، ایران نیز جزء مناطقی است که سنسور SpO2 در آن جا پشتیبانی نمی‌شود.

قابلیت ردیاب خواب

این ویژگی جزء مواردیست که در سیستم عامل watchOS 7 به ساعت‌های هوشمند اپل اضافه شده است. شما می‌توانید با بروز رسانی سیستم عامل اپل واچ خود از این قابلیت بهره‌مند شوید. ویژگی ردیابی خواب در ساعت‌های هوشمند اپل هنوز به پختگی کامل در مقایسه با رقبایی مثل Fitbit نرسیده اما در همین مرحله نیز به خوبی عمل می‌کند.

این قابلیت با ارائه‌ی یک برنامه منظم برای خواب و عنوان فواید خوابیدن به موقع باعث اصلاح عادات غلط در سبک زندگی شما می‌شود. بسیاری از کاربرانی که از ویژگی ردیابی خواب استفاده کردند آن‌ را موثر و کارآمد دانستند. همچنین این قابلیت، می‌تواند شب‌ها با نزدیک شدن به زمان خواب با آلارم شما را مطلع کند و چالشی تحت عنوان 7 ساعت خواب در روز نیز دارد.

عمر باتری

اپل اعلام کرده است که این ساعت هوشمند همچنان ۱۸ ساعت باتری نگه می‌دارد. البته فرایند شارژ اپل واچ سری ۶ سریع‌تر انجام می‌گیرد؛ یعنی در عرض تقریبا یک‌و‌نیم ساعت، درصد شارژ باتری از صفر به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

 کلام آخر

درست است که فرق زیادی بین اپل واچ 5 و 6 وجود ندارد، اما سنسور کنترل اکسیژن خون می‌تواند یک ابزار مفید برای شما باشد، مخصوصا زمانی که بر روی موضوعی مانند اهمیت آگاهی شما درباره سلامت شخصی تاکید می‌کند.

باید از چیزهایی مانند نرم‌افزار خوب این ساعت و حتی طراحی باریک سری 6 تشکر کرد، اما باز هم اپل فقط سعی می‌کند سیستم ساعت هوشمند خود را آپدیت ‌کند. همچنین باید اشاره کرد که به نظر می‌رسد کاربران اهمیتی نمی‌دهند که اپل اولین شرکتی باشد که یک مشخصه را در ساعت خود قرار می‌دهد و تنها موضوعی که برای آنها اهمیت دارد راحتی این اسمارت واچ است.

در اینجا موضوع رقابت از قبل مهم‌تر شده است. سامسونگ گلکسی واچ 3 (Samsung Galxy Watch 3) و فیت بیت سنس (Fitbit Sense) از جمله ساعت‌های هوشمندی هستند که مجهز به سنسور الکتروکاردیوگرام و کنترل اکسیژن خون شده‌اند. حتی باید گفت که اپل واچ اس ای با قیمتی کمتر از اپل واچ 6 عرضه شده است و تقریبا شبیه آن است. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ 6 , خرید اپل واچ 6 , قیمت اپل واچ 6 , مشخصات اپل واچ سری 6 ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

آمار فروش HMD Global ممکن است در مقایسه با شیائومی (Xiaomi ) و ریل می (Realme) قطره ایی در دریا باشد، اما موفق شده با گوشی های برند نوکیا و مجموعه ایی از دستگاه های خوش ساخت با پشتیبانی طولانی مدت و ارائه تجربه کاربری فوق العاده جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کند. جدیدترین گوشی این شرکت گوشی نوکیا 7.2، چندی است وارد بازار شده، بر آن شدیم تا بررسی جامع و کاملی از این گوشی زیبا داشته باشیم. با ما همراه باشید تا نوکیا 7.2 را بیشتر بشناسیم.


گوشی نوکیا 7.1 در سال گذشته معرفی و به بازار عرضه گردید. این گوشی دارای طراحی زیبا و دوربین های قابل قبولی می باشد. با این حال عملکرد دستگاه چندین تاثیرگذار نبوده است. حال که گوشی نوکیا 7.2 معرفی و ارائه شده، فکر می کنید آیا این گوشی جدید این مورد را بهبود بخشیده است؟

بررسی گوشی نوکیا 7.2

طراحی

نوکیا ادعا کرده در ساخت بدنه این گوشی از پلیمری با فن آوری پیشرفته در کنار شاسی آلومینیوم استفاده کرده است. استفاده از این جنس باعث شده تا گوشی علاوه بر کمتر شدن وزن، استقامت بیشتری نسبت به پلی کربنات‌های معمولی داشته باشد. علاوه بر این شیشه استفاده شده در پشت گوشی از نوع مات است بااینکه بازهم شاهد جذب اثر انگشت و لکه در این قاب هستیم اما سر خوردن گوشی بسیار کمتر از شیشه‌های براق است. نوکیا رنگ جدید سبز را هم به سایر رنگ‌های این گوشی افزوده تا کاربران انتخاب‌های بیشتری در هنگام خرید داشته باشند. نوکیا لنز سه گانه این گوشی را در یک قاب دایره‌ای قرار داده است اما بیرون زدگی این قاب شاید باعث شود، لنزها به مرور زمان آسیب ببینند. حسگر اثر انگشت نیز در پشت گوشی جای دارد و خبری از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش نیست. در کناره سمت راست کلیدهای تنظیم صدا و کلید پاور قرار گرفته و سمت چپ محل قرار گیری درگاه سیم کارت و کلید دستیار گوگل است. به صورت همزمان می‌توانید دو سیم کارت و یک کارت حافظه را در جایگاه سیم کارت قرار دهید. جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون در بالای گوشی و پورت type c هم در قیمت پایین مشاهده می‌شوند و در نهایت باید به قسمت جلوی دستگاه اشاره کنیم جایی که صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی حدود ۸۲٫۴ درصد آن را فراگرفته است. ابعاد حدود ۸٫۳×۷۵٫۲×۱۵۹٫۹ میلی‌متر و وزن ۱۸۰ گرم برای یک گوشی در این رده معقولانه است.

صفحه نمایش

نمایشگر 6.3 اینچی نوکیا 7.2 از رزولوشن 1080×2280 در نسبت تصویر 19:9 استفاده می کند که تراکم پیکسلی بسیار خوب 400 (ppi) را در اختیار می گذارد. این پنل IPS LCD که حدود 82 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده است، از قابلیت HDR-10 پشتیبانی می کند و به همین دلیل نوکیا برای آن، نام PureDisplay را در نظر گرفته است.

Pure Display در حقیقت یک گزینه در قسمت تنظیمات نمایشگر می باشد که به طور پیشفرض فعال است. در داخل منوی Pure Display سه گزینه دیگر نیز با نام های Dynamic Mode ،Auto whtie Balance و SDR to HDR به چشم می خورد. گزینه داینامیک مود، در واقع قابلیتی شبیه به Vivid Mode در گوشی های سامسونگ می باشد که به وسیله آن، رنگ ها، کنتراست و نور نمایشگر بر اساس محتوای در حال نمایش تنظیم خواهد شد. گزینه وایت بالانس خودکار نیز قابلیتی شبیه به TrueTone اپل می باشد که در آن، دمای رنگ سفید بر اساس نور محیط تنظیم خواهد شد. در نهایت نوبت به گزینه SDR to HDR می رسد که به وسیله آن نوکیا می تواند رنج داینامیکی محتواهایی با داینامیک رنج استاندارد را، افزایش دهد.

از این موارد که بگذریم، نوبت به کیفیت نمایشگر نوکیا 7.2 می رسد که می توان گفت یکی از بهترین نمونه ها در بین گوشی های میان رده با پنل LCD می باشد. حداکثر روشنایی پنل این گوشی در حالت دستی به 500 نیت می رسد که با توجه به میان رده بودن دستگاه، رقم بسیار خوبی تلقی می شود. همچنین این رقم در حالت خودکار، تا حدود 600 نیت افزایش پیدا می کند که نشان می دهد نگرانی خاصی از بابت استفاده از گوشی در فضاهای باز، وجود نخواهد داشت.

در مورد رنگ های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگر نیز باید بگوییم که این رنگ ها شاداب و چشم نواز هستند اما زاویه دید نمایشگر و عمق رنگ مشکی، به خوبی پنل های اولد نمی باشد. در حقیقت اگر از طرفین به نمایشگر نگاه کنید، متوجه خواهید شد که دمای رنگ ها به سرد متمایل می شود و اگر از بالا و پایین به آن نگاه کنید، دمای رنگ ها افزایش پیدا خواهد کرد.

دوربین

گوشی نوکیا 7.2 مجهز به سیستم دوربین سه‌گانه است، اگر حسگر عمق‌سنج را دوربین بدانیم. ماژول اصلی دوربین آشنای 48 مگاپیکسل با حسگر Quad Bayer است که نوکیا اسم آن را Quad Pixel گذاشته است.

این حسگر پشت لنزهای با گشادگی دریچه دیافراگم f/1.8 قرار می‌گیرد و احتمالا 26 میلی‌متری است چون نوکیا نوع آن را مشخص نکرده است و خود گوشی نیز در داده‌های EXIF این اطلاعات را نشان نمی‌دهد.

دوربین دوم یک لنز فوق عریض با میدان دید 118 درجه است. این لنز ضریب اف f/2.2 و دقت 8 مگاپیکسل دارد.

اپلیکیشن دوربین گوشی نوکیا 7.2 با سایر گوشی‌های قبلی نوکیا فرقی ندارد و تنها چند تغییر اندکی را می‌بینیم. سوایپ به طرفین باعث جابه‌جایی بین حالات عکاسی می‌شود و همچنین می‌توانید با ضربه روی یک حالت خاص مستقیما آن را باز کنید. حالت‌های با اهمیت کمتر پشت یک آیکون مربعی شکل قرار گرفته‌اند تا محیط اپلیکیشن کمتر شلوغ باشد.

سوایپ روی نمایاب به سمت بالا و پایین باعث جابه‌جایی بین دوربین عقب و جلو نمی‌شود و باید به کمک تاگلی که کنار دکمه شاتر قرار دارد این کار را انجام دهید. زمان استفاده از دوربین عقب یک آیکون شبیه به درخت را می‌بینید تا بتوانید از بین دوربین عریض و فوق عریض عقب یکی را برای عکاسی انتخاب کنید.

زمانی که در حالت Photo قرار دارید، بسیاری از تاگل‌ها در سمت مخالف دکمه شاتر قرار می‌گیرند یعنی فلاش، تایمر، تک، دوتایی و حالت تصویر در تصویر و تصویر متحرک به همراه تنظیمات.

یک دکمه دیگر نیز دیده می‌شود که برای حالت زیبایی‌سازی از مقیاس 0 تا 10 است ولی برخلاف بعضی از گوشی‌های چینی هیچ گزینه خاصی (مانند بزرگ کردن چشم‌ها یا باریک‌ کردن صورت و غیره) ندارد.

با سوایپ به سمت بالا روی دکمه شاتر یا بخش انتخاب حالات عکاسی می‌توانید وارد حالت عکاسی حرفه‌ای شوید که اجازه می‌دهد مواردی مانند تعادل سفید (بدون گزینه‌های تغییر دمای رنگ)، فوکوس دستی، ایزو (100 تا 3200) و سرعت شاتر (4000/1 تا 20 ثانیه) یا جبران نوردهی (-3/3EV در گام‌های افزایشی کامل) را تغییر دهید.

باتری و شارژدهی گوشی نوکیا 7.2

نوکیا 7.2 به یک باتری 3500 میلی‌آمپر مجهز شده است. ما آزمایش‌های معمول خود را برروی باتری این تلفن انجام دادیم که نتایج خوشایندی حاصل نشد. هرچند که این نتیجه خیلی بد نبود. این تلفن در هنگام پخش ویدیو تا 9 ساعت و 41 دقیقه روشن می‌ماند که نتیجه ضعیفی محسوب می‌شود. سایر تلفن‌های دارای پنل OLED در این آزمایش به راحتی تا 15 ساعت دوام می‌آورند.

نتیجه آزمایش وبگردی با اینترنت وای‌فای در مقایسه با سایر تلفن‌های هم‌رده کمی بهتر بود، اما هنوز هم پایین‌تر از میانگین متوسط ما است. نوکیا 7.2 در این آزمایش 21 ساعت و 10 دقیقه روشن ماند.

اگر از تلفن خود در اکثر مواقع برای مکالمه استفاده می‌کنید، نوکیا 7.2 برای شما مناسب است. این تلفن در آزمایش مکالمه تقریبا تا 27 ساعت دوام آورد که نتیجه خوبی است.

به طور کلی، نوکیا 7.2 آزمایش‌های وب‌سایت GSMArena را با میانگین 69 ساعت (با آزمایش حالت استندبای) گذراند.

سخن پایانی

اسمارت‌فون نوکیا 7.2 برروی کاغذ بسیار عالی به نظر می‌رسد، ولی ما در بررسی‌های خود متوجه شدیم که این تلفن چندان هم عالی نیست. اگر بتوان عملکرد کلی این محصول را در تمامی بخش‌ها توصیف کرد، می‌‌توان آن را یک تلفن متوسط یا در برخی از موارد ضعیف معرفی کرد.

به علاوه، هزینه‌ای که برای خرید نوکیا 7.2 صرف می‌کنید، هزینه منطقی نبوده و شما می‌توانید با همان قیمت گزینه‌های بهتری در زمینه دوربین، باتری و تراشه قدرتمندتر را انتخاب کنید. بنابراین، پیشنهاد خرید نوکیا 7.2 یکی از گزینه‌های بررسی ما نیست و فقط شاید طرفداران برند نوکیا علاقه خاصی به آن داشته باشند. در این میان افرادی هستند که از یک تلفن هوشمند برای کارهای روزمره خود استفاده می‌کنند، ما به این افراد پیشنهاد می‌کنیم که با مطالعه دقیق این مقاله تصمیم مناسبی بگیرند تا تلفن مورد نظر خود را خریداری کنند.

به عنوان جایگزین‌های بهتر می‌توانید اسمارت‌فون‌هایی مانند سامسونگ گلکسی A50 با صفحه‌نمایش سوپرآمولد، موتورولا وان ویژن، هواوی P30 Lite و شیائومی ردمی نوت 8 پرو را خریداری کنید. برای اطلاع از قیمت گوشی جدید کلیک کنید.

نقاط قوت:

  • پنل پشتی شیشه‌ای که در اکثر میان‌رده‌ها دیده نمی‌شود
  • اندروید وان، تجربه اندروید خام و دریافت سریع‌تر بروزرسانی‌های گوگل
  • پایداری خوب دوربین در حالت ضبط با کیفیت 1080p و نرخ 30 فریم‌برثانیه
  • قیمت

نقاط ضعف:

  • توانایی ضعیف صفحه‌نمایش در مدیریت نور و نمایش رنگ‌ها
  • عمر ضعیف باتری و سرعت شارژ
  • تراشه نسبتا قدیمی
  • کیفیت تصاویر با توجه به سخت‌افزار پایین است
  • عدم توانایی ضبط ویدیو‌های 1080p با نرخ 60 فریم‌برثانیه


:: موضوعات مرتبط: نوکیا , ,
:: برچسب‌ها: بررسی نوکیا 7 , 2 , خرید نوکیا 7 , 2 , قیمت نوکیا 7 , 2 , مشخصات نوکیا 7 , 2 , گوشی nokia 7 , 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی نوکیا 106 مدل ۲۰۱۸ در دسته بندی گوشی های ساده و ارزان قیمت قرار دارد که در کنار قیمت مناسب، از قابلیت زیبایی و خوش دست بودن بهره مند می باشد. نسخه ۲۰۱۸ این محصول ۱۱۱٫۲ میلی متر طول، ۴۹٫۵ میلی متر عرض و ۱۴٫۴ میلی متر ضخامت دارد. ضخامت زیاد و ارتفاع مطلوب این گوشی ساده باعث شده تا به آسانی در دست شما قرار بگیرد. در ادامه با بررسی این گوشی موبایل همراه ما باشید.

 طراحی و ظاهر نوکیا 106

توسط نوع مدل مسکن از تلفن دارای طراحی ساده با یک صفحه کلید کلید در دست 106 است. مورد از جنس پلاستیک ساخته شده است. تشکر از این "نوکیا" 106 قابل اعتماد و آسان برای استفاده است. این گوشی دارای اندازه کوچک، که 112.9x47.5x14.9 میلی متر را تشکیل می دهند. وزن آن تنها 74 گرم دستگاه. این ابعاد آن را آسان به قرار دادن دستگاه در دست خود را، آن را نمی خواهد در هر موقعیتی تداخل داشته باشد. به عنوان مثال، رانندگان می گویند که در حالی که در حال حرکت کاملا آزادانه می تواند بر روی یک مکالمه در تلفن ادامه می دهند.

باتری

باتری ۸۰۰ میلی آمپر ساعتی موبایل نوکیا ۱۰۶ میتواند تا بیش از ۲۱ روز در حالت استندبای قرار بگیرد. همینطور کاربران این گوشی میتوانند حدود ۱۵ ساعت به مکالمه ی طولانی مدت با آن بپردازند.

 آنچه در منوی این گوشی گنجانده شده است

در منوی تلفن دارای توابع زیر است:

  • کتاب تماس.
  • ورود به سیستم.
  • ورود پیام؛
  • سازمان؛
  • خدمات؛
  • رادیو؛
  • یادداشت؛
  • بازی.

دیگر ویژگی های نوکیا 106

گوشی موبایل نوکیا ۱۰۶ نسخه ۲۰۱۸ شبیه نسخه قبلی خود، یک صفحه نمایش ۱٫۸ اینچی با رزولوشن ۱۶۰ × ۱۲۰ پیکسل دارد. برای این مدل ۴ مگابایت رم در نظر گرفته شده است. البته از آنجا که گوشی نوکیا ۱۰۶ تنها از شبکه ارتباطی نسل دوم پشتیبانی می کند، این میزان حافظه داخلی مقدار اندکی بنظر نمی رسد؛ نوکیا ۱۰۶ میتواند تا ۲۰۰۰ کانتکت و ۵۰۰ پیام را در خود ذخیره کند که میزان مطلوبی برای یک گوشی ساده و کلاسیک است.

در منوی اصلی موبایل نوکیا ۱۰۶ مواردی که کاربر به آن ها احتیاج دارد، در دسترس قرار گرفته است. رادیو FM، ماشین حساب، چراغ قوه در منوی اصلی به چشم می خورند. همچنین بازی محبوب Snake Xenzia بطور پیش فرض بر روی نوکیا ۱۰۶ قرار گرفته است. برای اطلاع از قیمت گوشی ها کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: نوکیا , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی نوکیا 106 , خرید گوشی نوکیا 106 , بررسی گوشی نوکیا 106 , مشخصات گوشی نوکیا 106 ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

در ماه فوریه (February) سال 2018 شرکت کره‌ای سامسونگ به طور رسمی از پرچمداران جدید سری گلکسی S خود رونمایی کرد. دو پرچمدار جدید این شرکت به ترتیب گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) و گلکسی اس 9 پلاس (Samsung Galaxy S9 Plus) نام دارند. هر دو گوشی مذکور از نظر قدرت و کیفیت بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار هستند. قیمت گلکسی اس 9 سامسونگ نسبت به قیمت نسخه پلاس گوشی کمتر بوده و این امر منجر به افزایش آمار فروش آن شده است.

البته نباید انتظار داشته باشید که پرچمداران سامسونگ با قیمتی ارزان یا مقرون به صرفه روانه بازار شوند. مطمئناً اگر از نظر بودجه با محدودیت مواجه باشید، قادر به خرید Galaxy S9 یا Galaxy S9 Plus نخواهید بود. گوشی‌هایی مثل گوگل Pixel 2، اچ تی سی U11 پلاس یا آیفون 8 اپل می‌توانند رقیب جدی برای گلکسی S9 باشند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ بپردازیم و نقاط قوت و ضعف این گوشی را عنوان کنیم. بنابراین اگر قصد خرید این گوشی زیبا و با کیفیت را دارید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

صفحه نمایش

نمایشگر 5.8 اینچی گلکسی اس 9 بهترین نمایشگر موجود در جهان است. چگالی پیکسلی 568ppi در کنار تکنولوژی Super AMOLED سامسونگ ترکیبی بی رقیب ارائه می کنند. تماشای هر محتوایی از عکس گرفته تا ویدئو و متن در صفحات وب یا فایل های pdf روی این صفحه دلنشین و دور از خستگی است. رنگ ها کاملا گرم به نمایش در می آیند و شدت روشنایی به اندازه ای است که حتی زیر نور مستقیم آفتاب نیز می توانید بدون مشکل از گوشی استفاده کنید. این نمایشگر از ویدئوهای HDR پشتیبانی می کند و این به معنی کیفیت بیشتر مشاهده محتوای ویدئویی با اس 9 است. باید گفت اس 9 دارای بهترین ترکیب از نظر ابعاد و وزن در بین گوشی های دیگر بازار است زیرا با 163 گرم وزن نه کوچک و ناامید کننده ظاهر شده و نه بزرگ و سخت در حمل کردن و استفاده.

دوربین

دوربین گلکسی S9 سامسونگ یکی از جالب‌ترین نوآوری‌های مرتبط با این زمینه را به همراه دارد. دوربین اصلی این گوشی از لنزی 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم آن متغیر است! دیافراگم متغیر تکنولوژی است که به موجب آن اندازه دیافراگم لنز دوربین گوشی با توجه به شدت نوری که در محیط وجود دارد به طور خودکار قابل تنظیم خواهد بود. بازه‌ای که دیافراگم دوربین اصلی Galaxy S9 می‌تواند مابین آن تنظیم شود، از F/1.5 تا F/2.4 خواهد بود. این ویژگی سبب شده تا کیفیت ضبط عکس در محیط‌های کم نور و پر نور به بهترین شکل ممکن امکانپذیر باشد. دوربین اصلی گوشی علاوه بر قابلیت دیافراگم متغیر از قابلیت‌های دیگری همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF،HDR) خودکار و ضبط ویدئوهای 4K با فریم ریت 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. 

در بررسی گلکسی اس 9 به خوبی مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی علیرغم بهره‌مندی از یک لنز واحد عملکرد بسیار عالی دارد. تصاویری که در محیط‌های مختلف با دوربین اصلی این گوشی ضبط می‌شوند فوق‌العاده زیبا، باکیفیت و شامل جزئیات هستند. شک نداشته باشید کمتر گوشی موبایلی در بازار وجود دارد که کیفیت عملکرد دوربین اصلی آن به پای گلکسی S9 سامسونگ برسد. شاید اگر قرار باشد رقیبی برای دوربین اصلی این گوشی در نظر بگیرید، گوشی هایی مثل آیفون X، آیفون XS، گلکسی S9 پلاس و تعداد کم دیگری از گوشی های موجود در بازار توان رقابت با آن را داشته باشند. عکسبرداری در محیط‌های کم نور هم به لطف بهره‌مندی دوربین اصلی گوشی از قابلیت "دیافراگم متغیر" با کیفیت شکل ممکن انجام می‌شود.

زمانی که در محیط‌های کم نور از دوربین اصلی گوشی برای ضبط عکس استفاده می‌کنید، اندازه دیافراگم آن به طور خودکار روی F/1.5 تنظیم می‌شود و بدین ترتیب توانایی آن در جذب نور محیط افزایش یافته و عکس های بسیار عالی قابل ثبت خواهند بود. در حالت برعکس هم زمانی که نور محیط زیاد باشد، دیافراگم دوربین روی مقادیر بالاتر (تا حداکثر F/2.2) تنظیم خواهد شد و بدین سبب شدت نور دریافتی را کم می‌کند و تا تصویر پرنور و زننده ثبت نشود. ضمناً سامسونگ یک چراغ فلش LED را هم برای دوربین اصلی گوشی نصب کرده که آن هم در برخی شرایط می‌تواند به ضبط عکس‌های بهتر کمک کند. پس دوربین اصلی گلکسی اس 9 سامسونگ کیفیت عالی دارد و یکی دیگر از نقاط قوت دستگاه به شمار می‌رود. 

در سمت مقابل دوربین سلفی سامسونگ Galaxy S9 از یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم ثابت F/2.2 را ارائه می‌کند. ضمناً یک چراغ فلش LED اختصاصی هم برای دوربین سلفی گوشی در نظر گرفته شده است. با دوربین سلفی گلکسی S9 می‌توانید عکس‌های زیبایی ضبط کنید که برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام بسیار مناسب هستند. ضمناً دوربین سلفی گوشی از قابلیت عکسبرداری با پس زمینه تار هم پشتیبانی می‌کند و در این راستا هم کیفیت مطلوبی دارد. بنابراین دوربین سلفی گلکسی اس 9 سامسونگ هم یک دوربین با کیفیت خواهد بود. پس اگر به عکسبرداری با گوشی علاقمند هستید، باز هم سامسونگ Galaxy S9 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های خرید پیش رویتان باشد.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

سامسونگ بر روی گلکسی S9 از همان باتری با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی که در نسل گذشته دیده بودیم، استفاده کرده است. البته بهتر است بدانید، بهره گیری گوشی گلکسی S9 از چیپست جدید سامسونگ که نسبت به گذشته کم‌ مصرف‌تر شده، بر روی شارژدهی تاثیر مثبت گذاشته است.

با توجه به موجود بودن فناوری شارژ سریع و توسط شارژری که در جعبه محصول موجود بوده، می‌توان این پرچمدار را در مدت یک ساعت و 40 دقیقه از صفر تا 100 درصد شارژ کرد. گوشی گلکسی S9 از قابلیت شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9) پرداختیم. این گوشی به عنوان پرچمدار شرکت کره‌ای سامسونگ یکی از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی بازار است که کیفیت ساخت بالا، ظاهر زیبا و قدرت عملکرد عالی دارد. در بخش زیر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف Galaxy S9 را مشخص کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت عالی
  • ظاهر بسیار زیبا
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • پردازنده قدرتمند و رم 4 گیگابایتی
  • قابلیت‌های نرم افزاری خوب و متعدد
  • دوربین فوق‌العاده

نقاط ضعف:

  • شارژدهی نسبتاً ضعیف باتری
  • قیمت گران


:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی گلکسی اس 9 , خرید گوشی گلکسی اس 9 , قیمت گوشی گلکسی اس 9 , مشخصات گوشی گلکسی اس 9 , گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

سال‌هاست که اپل واچ بهترین ساعت هوشمند جهان به شمار می‌آید. هر روز افراد بیشتری دنیای اندروید را تنها برای بهره از خدمات سلامت اپل واچ ترک می‌کنند. بعلاوه بیشترین مطابقت را با iPad OS ،mac OS، IOS و حتی AirPods دارد. اپل واچ‌ها از همان نسل اول با طراحی و امکانات جذابی که داشتند، توانستند به راحتی نیمی از بازار ساعت هوشمند دنیا را در اختیار بگیرد. در رویداد ۱۵ سپتامبر امسال اپل، از اپل واچ نسل ۶ رونمایی کرد. اگر به دنبال یک سایت معتبر برای خرید اقساطی اپل واچ 6 هستید همین حالا کلیک کنید.

بررسی اپل واچ 6

طراحی و نمایشگر

اینطور که به نظر می‌رسد اپل از طراحی ساعت‌های هوشمند خود راضی است و فعلا قصد تغییر آن را ندارد. اپل واچ 6 نیز از طراحی مشابه نسل‌های قبلی خود استفاده می‌کند؛ صفحه نمایش مستطیلی به همراه دکمه چرخان Digital Crown در کناره دستگاه. البته این طراحی مانند همیشه جذاب است و از تکراری بودن آن خسته نمی‌شوید.

خبر خوب اینجاست که اپل تصمیم گرفته امسال دو رنگ جدید را نیز به ساعت هوشمند پرچمدار خود اضافه کند. شما می‌توانید اپل واچ 6 را در رنگ‌های قرمز و آبی نیز خریداری کنید. همچنین رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری براق هم مثل سال‌های گذشته در دسترس است.

همانطور که قبلا نیز اشاره کرده بودیم، شایعاتی مبنی بر استفاده نسل ششم اپل واچ‌ها از پنل نمایشی microLED به جای OLED مطرح شده بود اما اپل واچ 6 همچنان از صفحه نمایش‌های OLED استفاده می‌کند. اپل واچ 6 مانند نسل گذشته خود از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن بهره می‌برد. با این ویژگی دیگر برای دیدن زمان مجبور نیستید هر دفعه مچ دستتان را مقابل صورتتان قرار دهید. همچنین نمایشگر اپل واچ 6 نسبت به ساعت‌های هوشمند پیشین اپل درخشان‌تر است.

سنسور کنترل سطح اکسیژن خون

برای اولین بار در ساعت‌های هوشمند اپل، سنسور SpO2 برای اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون قرار گرفته است. این سنسور میزان اشباع بودن خون شما از اکسیژن را بررسی می‌کند که با توجه به تاثیر ویروس کرونا روی سطح اکسیژن خون در این روز‌ها بسیار کاربردی است. این حسگر می‌تواند در 15 ثانیه بر اساس پالس‌های مادون قرمز درصد اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری کند.

اپل اعلام کرده سنسورSpO2 می‌تواند با دقت 95% سطح اکسیژن خون را اندازه بگیرد. این حسگر می‌تواند شما را از وقفه تنفسی در خواب یا آپنه خواب آگاه کند. همچنین کمبود اکسیژن خون می‌تواند یکی از عوامل کرونا به شمار برود. اپل واچ 6 می‌تواند شما را در صورت داشتن هیپوکسی خاموش آگاه کند که با توجه به وضعیت کرونا در جهان می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را در آینده نجات دهد.

اپل اولین شرکتی نیست که سنسور SpO2 را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کرده است. در گذشته نیز اشاره کرده بودیم که ساعت پرچمدار سامسونگ موسوم به گلکسی واچ 3 نیز از این سنسور استفاده می‌کند. همانطور که گفتیم اپل اعلام کرده سنسور اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون از دقت 95% بهره می‌برد. برای آزمایش دقت سنسور SpO2 در اپل واچ 6 سطح اکسیژن خون را یک بار با این دستگاه و بار دیگر با اکسی متر انداه‌گیری کردیم که نتیجه واقعا شگفت‌انگیز بود. این حسگر تقریبا در تمام موارد سطح اکسیژن را درست اعلام کرد.

متاسفانه سنسور SpO2 در تعداد کمی از کشور‌ها پشتیبانی می‌شود بنابراین تمام جهان نمی‌توانند از این قابلیت اپل واچ 6 استفاده کنند. همانطور که احتمالا حدس زدید، ایران نیز جزء مناطقی است که سنسور SpO2 در آن جا پشتیبانی نمی‌شود.

سخت افزار

یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده و بسیار هوشمندانه این ساعت هوشمند و فوق العاده خاص بخش سخت افزار و فنی این محصول می باشد که شرکت اپل توانسته بهترین حالت ممکن را به نمایش بگذارد و ما شاهد حالت های بسیار خاص و فوق العاده جذاب از سوی این شرکت می باشد، بهره گیری از تراشه S6 مبتنی بر پردازنده A13 Bionic که در گوشی آیفون ۱۱ نیز مورد استفاده قرار گرفته بود استفاده شده که قدرت دستگاه را بالا می برد.

پردازنده گرافیکی این ساعت هوشمند نیز از نوع PowerVR می باشد که تجربه کار جذاب و همچنین کیفیت بالا را برای کاربران اپل واچ به وجود می آورد و می توان گفت بهترین حالت را از خود به نمایش خواهد گذاشت و واقعا هم از ایده آل ترین بخش ممکن بهره مند خواهد شد که این شرکت را در حالت خاص و فوق العاده ای قرار می دهد که بسیار خاص و جذاب می باشد.

تراشه مرکزی ساعت هوشمند اپل واچ ۲ هسته ای و ۶۴ بیتی می باشد، تمامی مشخصات سخت افزاری در بخش فنی این ساعت سازگاری کاملی با یک نرم افزار فوق العاده هوشمند دارد که واقعا می توان گفت این حالت بهترین تجربه ممکن را از خود به نمایش می گذارد و اپل توانایی های بسیار بزرگ و فوق العاده در ترکیب این دو بخش قرار داده است.

اپل واچ سری ۶ دارای فناوری مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متر را دارد که یک قابلیت دیگر برای این ساعت هوشمند محسوب می شود، وزن ۳۰ گرمی همراه با اندازه های ۴۰ و ۴۴ میلی متری تجربه جذاب و خاصی را از یک ساعت هوشمند فوق العاده خاص به وجود می آورد که این شرکت توانسته به ایده آل ترین حالت ممکن برای کاربران این ساعت هوشمند به وجود آورده است. عمر باتری ۱۸ ساعته نیز ترکیب خوبی برای این سری جذاب و اطلاعات سخت افزاری به حساب می آید.

شارژدهی و سایر ویژگی ها

درست مانند نسل قبل، شارژدهی اپل واچ سری ۶ نیز نهایتاً به ۱۸ ساعت می‌رسد که به نظرم کمی آزاردهنده است چرا که اگر از ویژگی پایش خواب استفاده کنید، مجبور هستید که اپل واچ خود را خیلی سریع‌تر شارژ کنید. برای مقایسه می‌توانیم به فیت بیت Versa 2 اشاره کنیم که با یک بار شارژ می‌تواند به مدت ۵ الی ۶ روز ماندگاری داشته باشد و همچنین هواوی GT2 پرو نیز به مدت دو هفته ماندگاری دارد.

البته شارژدهی اپل واچ سری ۶ هم نسبت به نسل قبل بهتر شده است؛ همانطور که گفتیم روشنایی نمایشگر این گجت به میزان ۲.۵ برابر افزایش یافته است و در عین حال همچنان میتواند شارژدهی ۱۸ ساعته را ارائه دهد. این در حالی است که واچ فیس های جذاب این ساعت باعث میشوند که شما بخواهید از ویژگی نمایشگر همیشه روشن استفاده کنید. به شخصه واچ فیس آرتیست را خیلی دوست دارم. همچنین واچ فیس مموجی نیز به اپل واچ اضافه شده است که جذابیت خاص خودش را دارد.

همچنین اپل واچ سری ۶ تمام کارهای مربوط به پایش سلامت را به خوبی انجام می‌دهد چرا که از تمام سنسورهای لازم نظیر سنسور سنجش ضربان قلب، سنسور ECG، سنسور تشخیص سقوط، GPS داخلی و سنسور ارتفاع سنج برخوردار می‌باشد. ویژگی پایش خواب نیز در watchOS 7 عملکرد بسیار دقیقی دارد.

نتیجه گیری

درست است که فرق زیادی بین اپل واچ 5 و 6 وجود ندارد، اما سنسور کنترل اکسیژن خون می‌تواند یک ابزار مفید برای شما باشد، مخصوصا زمانی که بر روی موضوعی مانند اهمیت آگاهی شما درباره سلامت شخصی تاکید می‌کند.

باید از چیزهایی مانند نرم‌افزار خوب این ساعت و حتی طراحی باریک سری 6 تشکر کرد، اما باز هم اپل فقط سعی می‌کند سیستم ساعت هوشمند خود را آپدیت ‌کند. همچنین باید اشاره کرد که به نظر می‌رسد کاربران اهمیتی نمی‌دهند که اپل اولین شرکتی باشد که یک مشخصه را در ساعت خود قرار می‌دهد و تنها موضوعی که برای آنها اهمیت دارد راحتی این اسمارت واچ است.

در اینجا موضوع رقابت از قبل مهم‌تر شده است. سامسونگ گلکسی واچ 3 (Samsung Galxy Watch 3) و فیت بیت سنس (Fitbit Sense) از جمله ساعت‌های هوشمندی هستند که مجهز به سنسور الکتروکاردیوگرام و کنترل اکسیژن خون شده‌اند. حتی باید گفت که اپل واچ اس ای با قیمتی کمتر از اپل واچ 6 عرضه شده است و تقریبا شبیه آن است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ 6 , خرید اپل واچ 6 , قیمت اپل واچ 6 , مشخصات اپل واچ 6 , ساعت هوشمند اپل واچ 6 ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اپل واچ SE ساعت هوشمند میان رده بسیار خوبی است ؛اما برای آنچه ارایه میدهد کمی گران قیمت است.بنابراین Apple Watch SE چه چیزی دارد که Apple Watch 3 ندارد؟

شما یک صفحه نمایش بزرگتر ، تماس اضطراری بین المللی ، تشخیص سقوط ، نظارت بر سر و صدا و LTE اختیاری دریافت می کنید. بعد از یک هفته استفاده از Apple Watch SE ، متوجه شدیم که این ساعت هوشمند بسیار خوبی است اما نسبت به ویژگی هایی که ارائه می دهد قیمت آن بسیار بالا است .برای بررسی دقیق تر بهتره ادامه مطلب را بخوانید.

بررسی اپل واچ اس ای

طراحی

اپل واچ اس ای دقیقا شبیه اپل واچ سری 5 و 6 است. این صفحه نمایش 1.78 اینچی گلس تقویت شده Lon-X را دارد و 326 پیکسل در هر تراکم است. تاج دیجیتالی این ساعت با دکمه‌ای در زیر آن در کنار قرار دارد و کیس آلومینیومی آن احتمالا در دو ساعت 44 میلی متری و 40 میلی متری آمده است. البته می‌توان از بین رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی انتخاب کرد. اگر ظاهر اسمارت واچ سری 6 و 5 را دوست داشته‌اید احتمالا از ظاهر این ساعت نیز خوشتان خواهد آمد.

Apple Watch SE تنها در مدل آلومینیومی عرضه شده است و مدل سرسخت تیتانیومی و استیل ضدزنگ برای سری 6 باقی مانده است.

نمایشگر این ساعت همیشه سیاه است، چرا که مشخصه نمایشگر همیشه روشنی که در سری 6 و 5 مشاهده می‌کنید اپل واچ SE ندارد و فقط زمانی که دست خود را بلند می‌کنید و یا به صفحه ضربه می‌زنید زمان را نشان می‌دهد. اگر آخرین اپل واچی که استفاده کرده‌اید سری 3 یا سری 4 بوده است، این ساعت چیز جدیدی برای شما نخواهد بود و چیز زیادی را از دست نخواهید داد.

ساعت هوشمند اس ای وزن کمی داشته و فقط 36 گرم است. بند ورزشی Loop چیز خاصی به آن اضافه نکرده است و فقط پوشیدن این بند در طی روز و حتی شب بسیار راحت است. SE مشخصه ردیاب خواب WatchOS 7 را پشتیبانی می‌کند، پس اگر می‌خواهید این ساعت را وقت خواب بپوشید این ترکیب بسیار خوبی برای شما خواهد بود. تعویض بند مدت کوتاهی طول می‌کشد، پس اگر می‌خواهید یک بند فلزی در طی روز استفاده کنید و بند ورزشی یا سایر بندها را برای شب بگذارید، می‌توانید به‌راحتی و سادگی این کار را انجام دهید. شما می‌توانید بند این ساعت را به دلخواه خود تعویض کنید و از سایر بندها نیز استفاده کنید. خرید لوازم جانبی اپل واچ به شما کمک می‌کند تا تنوع لازم را ایجاد کنید.

ممکن است ظاهر این ساعت کمی برای شما بحث‌برانگیز باشد، اما به‌عنوان یک اسمارت واچ طوری طراحی شده تا همیشه بتوان آن را پوشید. این ساعت طراحی بسیار خوبی دارد به‌طوری که گاهی فراموش می‌کنید که آن را پوشیده‌اید تا اینکه یک ضربه لامسه‌ای به شما یادآوری کند.

ضد آب

باوجوداینکه این ویژگی اساسا یک مشخصه WatchOS 7 است، تایمر اتوماتیک دستان خود را بشورید، یکی از مشخصه‌های سلامتی و ردیاب تندرستی بسیار خوب و عالی اپل واچ اس ای است که خیلی خوب کار می‌کند. Apple Watch SE گوش می‌دهد و منتظر حرکات دستان شما می‌ماند. سپس تایمر 20 ثانیه‌ای را شروع می‌کند تا به شما یادآوری کند چقدر تلاش شما مفید بوده است. این مشخصه به‌طور حیرت انگیزی موثر است.

تایمر به شما می‌گوید چقدر زمان برای شستن گذاشته‌اید و شروع به شمارش معکوس می‌کند تا با یک ضربه به شما بگوید که وقت شستن به پایان رسیده است. حتی یک بخش مخصوص درباره داده‌های شستن دست‌ها در داخل برنامه سلامتی اپل وجود دارد. این مشخصه رویایی تمیزی سال 2020 است.

قابلیت های سلامتی و ورزشی

سری اپل واچ برخلاف رقبایی مثل گارمین و فیت‌بیت همواره بیشتر تمرکز خود را بر ارائه ویژگی‌های سلامتی بهداشتی معطوف کرده و ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ساعت مانند اپل واچ 6 از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و همچنین ارتفاع سنج لحظه‌ای بهره می‌برد و افزون بر این از قابلیت تشخیص سقوط، نظارت بر نویز محیط و برقراری تماس اضطراری بین‌المللی برخوردار است؛ ویژگی‌هایی که در اپل واچ 3 وجود ندارند.

با این همه اپل واچ SE برخلاف پرچمدار اپل یعنی اپل واچ 6 به قابلیت سنجش اکسیژن خون و گرفتن نوار قلب مجهز نیست. با این وجود و همزمان با عرضه watchOS 7 این ساعت و دیگر ساعت‌های اپل از اپل واچ 3 به بعد از ویژگی ردیابی خواب پشتیبانی می‌کنند و برنامه جدید Fitness اپل نیز به فهرست برنامه‌های آن‌ها افزوده شده است. اپلیکیشن Fitness دارای تمرینات ورزشی است و در کنار آن‌ها تمرینات رقص‌های مختلف را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما جالب‌ترین قابلیتی که به ساعت هوشمند Apple Watch SE افزوده شده است امکان تشخیص شستشوی دست‌ها است. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند که دست‌هایشان را با هدف از میان بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها به درستی شستشو دهند. این ویژگی یک تایمر 20 ثانیه‌ای را به شما نشان می‌دهد تا دست‌هایتان را به درستی و با صرف مدت زمان 20 ثانیه‌ای که از سوی سازمان بهداشت جهانی توصیه شده شستشو دهید. ساعت علاوه بر تایمر با بازخوردهای لمسی و صدا به شما در انجام این فرایند کمک می‌کند.

این قابلیت به طور خودکار و با تشخیص صدای آب و صابون شروع به کار می‌کند و برای همین نیازی نیست هربار که می‌خواستید دست‌هایتان را بشورید به یک برنامه به خصوصی بروید و آن را فعال کنید. البته اپل به صورت پیش‌فرض این ویژگی را غیرفعال کرده، ولی شما می‌توانید با مراجعه به مسیر Settings —> Handwashing و فعال کردن Timer و Haptics این ویژگی را فعال کنید. بعد از فعال کردن این ویژگی و با گذشت زمان می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن Health تاریخچه مربوط به زمان‌هایی که دست‌های خود را شستید و مدت زمانی که برای هر بار شستن دست‌ها زمان گذاشتید را مشاهده کنید.

 عمر باتری اپل واچ اس ای

با بررسی اپل واچ اس ای یک بار دیگر به ما ثابت می شود که اگر یک نکته هرگز در اپل واچ ها تغییر نکند، عمر باتری آن هاست. باتری اپل واچ اس ای نیز مانند بقیه اپل واچ ها حدود یک تا یک و نیم روز دوام می آورد. هرچند که با وجود قابلیت پایش خواب عمر باتری اهمیتی دو چندان پیدا کرده است. در عملیات تست باتری ۷:۳۰ صبح از خانه خارج شدم و وقتی ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر به خانه برگشتم هنوز ۶۰ درصد از شارژ باتری باقی مانده بود و حدود ساعت ۱۱:۳۰ شب بود که درصد باتری به ۴۰ رسید. بعد از بیدار شدن از خواب شب نیز حدود ۲۵ درصد از شارژ باتری باقی مانده بود که جای امیدواری داشت.

بنابراین با احتساب استفاده از سیستم پایش خواب هم می توانید امیدوار باشید که ساعت شما تا ۲۴ ساعت بدون نیاز به شارژر شما را یاری خواهد کرد. البته نوع استفاده شما از ساعت نیز بسیار مهم است ولی به جرئت می توان گفت که باتری این ساعت شما را تا دو شبانه روز همراهی نخواهد کرد و نهایتا پس از یک روز و نیم و نزدیک زمان ناهار باید ساعت خود را مجددا شارژ کنید. برخی هم در حدی استفاده زیادی از ساعت خود دارند که نهایتا پس از ۱۲ ساعت ناچار خواهند بود ساعت خود را به شارژر متصل کنند.

از نظر من همچنان یکی از بزرگترین نقاط ضعف اپل واچ ها عمر باتری آن هاست. هرچند که اگر این اپل واچ از فناوری شارژ سریع بهره می برد خیلی بهتر بود اما سرعت شارژ این دستگاه آن چنان هم غیرقابل تحمل نیست و در طول یک ساعت حدود ۸۰ درصد شارژ می شود. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ اس ای , خرید اپل واچ اس ای , قیمت اپل واچ اس ای , مشخصات اپل واچ اس ای , اپل واچ مدل SE ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

همیشه شاهد گوشی های متفاوت و بسیار جذاب از سوی شرکت آمریکایی اپل برای بازار های جهانی بوده ایم و این بار نیز شاهد یک اتفاق هوشمندانه و بسیار جذاب دیگر از سوی این شرکت قدرتمند بازار موبایل هستیم، بله سری آیفون ۱۲ شرکت اپل که در ۴ نسخه ارائه داده شده است و یکی از قدرتمندترین و همچنین جذاب ترین سری های جدید شرکت اپل بعد از سری آیفون ۱۱ محسوب می شود که با طراحی خاطره انگیز آیفون ۵ و آیفون ۵ اس ساخته شده است.

این سری دارای طراحی بسیار جذاب و فوق العاده ای می باشد که از شکل کلی لبه های خمیده پشتیبانی نمی کند و این بار شاهد یک طراحی با فریم تخت و صاف هستیم که یک انتخاب هوشمندانه و بسیار جذابی را از خود به نمایش می گذارد و قطعا شاهد قابلیت هایی هستیم که شرکت اپل در طراحی این سری قدرتمند قرار داده است که کمک بسیار زیادی به پر فروش بودن این گوشی در سطح بازار جهانی دارد.

جذاب بودن بخش طراحی این گوشی یک طرف، سخت افزار قدرتمند و فناوری های استفاده شده در این محصول نیز یک طرف که واقعا کاربر را در مواجه شدن با اعداد و ارقامی که برای کیفیت سخت افزاری و مشخصات فنی این محصول قرار داده شده است دچار یک وسوسه وحشتناک عجیب و خاص می کند، در این مقاله قصد نقد و بررسی گوشی ایفون 12 اپل را داریم که میانه ترین گوشی این شرکت در سری جدید محسوب می شود که به احتمال زیاد پر فروش ترین نسخه نیز باشد.

بررسی گوشی ایفون 12

طراحی

آیفون ۱۲ نسبت به مدل قبلی خود باریکتر شده ابعاد آن نیز کوچکتر شده است. همچنین این سری سبکتر از مدل های قبلی خود است. از سری آیفون ۵ به بعد، گوشه های این برند نرم تر و گردتر طراحی و عرضه شد. اما در مدل جدید شاهد هستیم که کناره ها و گوشه های موبایل، تیزتر شده است.

به این ترتیب می توان دریافت که شرکت اپل به همان اصالت مدل های گذشته خود برگشته است. همچنین این سری از مقاومت بدنه بسیاری خوبی برخوردار است.

براساس اطلاعاتی که قبلاً منتشر شده بود، قرار بود در سال ۲۰۲۰، شرکت اپل بریدگی بالای صفحه نمایشگر را که از مدل آیفون ۱۰ ایجاد کرده بود؛ حذف کند. با این حال با عرضه این مدل شاهد بودیم که این بریدگی حذف نشد. علت آن هم استفاده از قابلیت حسگر فیس آیدی است. اما به نسبت قبل نازک تر شده.

نمایشگر

گوشی جدید آیفون مجهز به نمایشگر 6.1 اینچ Super Retina XDR OLED با وضوح 1170×2532 پیکسل بوده و نسبت ابعاد تصویر آن هم معادل 9:19.5 است. اینطور که پیداست، شرکت اول سعی کرده است نمایشگر باکیفیت را در مدل پایه آیفون 12 قرار دهد و بدین ترتیب، گامی قابل توجه برای افزایش کیفیت قطعات در مدل‌های ارزان قیمت، بردارد که می‌تواند سیگنال مثبت را برای کاربران و خریداران ارسال کند.

شاید برای شما جای سوال باشد که آیا این مسئله می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد؟ بله، قطعا همینطور بوده و ارزش آن هنگام مشاهده تصاویر، فایل‌های ویدیویی و سایر موارد، بیشتر هم احساس خواهد شد.

با این که در سال‌های گذشته، انتقادها به شرکت اپل مبنی بر عدم استفاده از قابلیت‌های جدید در نمایشگر، زیاد بود، اما این موضوع در آیفون 12، کمتر بوده و می‌توان عملکرد اپل را مثبت ارزیابی کرد. همچنین نمایشگر آیفون 12 را باید یک صفحه نمایش 120 هرتز معرفی کنیم که نرخ تازه‌سازی بالای آن، موجب ایجاد تعادل میان محصول جدید اپل و سایر گوشی‌های اندرویدی می‌شود.

بر اساس آزمایش‌های انجام شده، باید گفت روشنایی آیفون 12، اندکی کمتر از آیفون 12 پرو بوده و این در حالی‌ست که هنگام نمایش محتوای HDR از حداکثر میزان روشنایی صفحه برخوردار خواهد بود. همچنین نمای نمایشگر در طول روز، اندکی تاریک‌تر بوده که اگر از این مسئله بگذریم، می‌توانیم بگوییم تاثیر قابل قبولی در افزایش دوام باتری خواهد داشت. لازم به ذکر است نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی آیفون را باید 86 درصد عنوان کنیم که پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده است.

دوربین

با توجه به این‌که آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس دارای ۳ لنز دوربین هستند. انتظار می‌رود که در نسخه ۲۰۲۰ آیفون‌های پرو نیز، همین طراحی اعمال شود. همچنین احتمال دارد یک لنز جدید (حسگر زمان پرواز) به لنزهای آیفون ۱۲ اضافه شود.

یک طرح شماتیک انتشار یافته از iphone 12 پرو نشان می‌دهد که لنز زمان پرواز چگونه می‌تواند در مجموعه دوربین‌های آیفون ۱۲ پرو به نظر برسد. این لنز جایی در کنار لنزهای اصلی، سنسور تله فوتو (telephoto) و دوربین اولترا واید (ultra wide) موجود در مدل‌های فعلی آیفون‌های پرو اپل قرار دارد.

از این سنسور انتظار می‌رود که فاصله بین گوشی و سوژه مورد نظر با دقت بیشتری محاسبه شود. این ویژگی باعث می‌شود تا عکس‌های پرتره بهتری ثبت شوند. ضمن این‌که برنامه‌های AR یا واقعیت‌های افزوده نیز از طریق این سنسور قادر به اجرا خواهند بود.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون 12

در واقع آیفون 12 به جای این که باتری بهتری نسبت به آیفون 11 داشته باشد، باتری کوچک‌تری زیر 3000 میلی آمپر ساعت دارد. با داشتن عملکردی سنگین‌تر و صفحه نمایشی با وضوح بالاتر، بر روی کاغذ باعث نگرانی است. اما مشکلات احتمالی برق با این واقعیت که صفحه نمایش از نوع OLED است و این که پردازندهٔ جدید 5 نانومتری برق کم‌تری مصرف می‌کند، جبران می‌شود.

اپل اظهار می‌کند که امکان پخش ویدیو تا یازده ساعت وجود دارد، اما بستگی زیادی به صدا، سرویس و فرمت ویدیویی دارد. ما می‌توانیم به راحتی یک ویدیوی 1080p یوتیوب را برای مدتی طولانی‌تر از آن پخش کنیم، در حالی که به نظر می‌رسید پخش فیلم از طریق اپل تی‌وی پلاس برق بیشتری مصرف می‌کند.

اگر یک کاربر فعال و جابجا شونده هستید، احتمالاً می‌توانید بر روی شارژ روزانه حساب کنید، زیرا عملکرد سایر برنامه‌ها - و ارتباطات 4G و ویژه ارتباط 5G - زیاد از باتری استفاده می‌کنند.

به همین دلیل عملکرد جدید MagSafe می‌تواند خبر خوبی باشد. این فناوری جدید ارتباط کمی با MagSafe در مک‌بوک دارد، جدا از این که در مورد شارژ کردن باتری و مگنت‌ها است. اپل به سادگی یک مگنت در پشت آیفون جدید قرار داده است، که نصب شارژر بی‌سیم جدید را آسان می‌کند. تلفن‌ها هنوز هم توسط شارژرهای QI استاندارد شارژ می‌شوند، اما با این کار کمی کارآمدتر خواهد بود (مخصوصاً این واقعیت را دوست داریم که می‌توانیم تلفن خود را در حالی که به شارژ است در دست نگه داریم و از آن استفاده کنیم نه این که بر روی پایه شارژ گیر کند).

در غیر این صورت هیچ خبری از شارژ سریع نیست - وقتی از طریق پورت لایتنینگ متصل می‌شوید، شارژ سریع 20 وات هنوز امکانپذیر است. تا 50 درصد بالاتر است و سپس سرعت آهسته می‌شود، دقیقاً مانند آیفون 11.

جمع بندی

اگر شما جزو کاربرانی هستید که نسخه جدید آیفون را به هر قیمتی می خواهید خرید کنید، این گوشی برای شما یک انتخاب جذاب و قدرتمندی محسوب می شود، اما اگر جزو کاربرانی هستید که می خواهید بهترین عملکرد را نسبت به نسخه های عرضه شده آیفون داشته باشید، این گوشی مناسب شما نمی باشد و قطعا از قابلیت های قابل توجهی برخوردار نخواهد بود. برای خرید اقساطی گوشی ایفون کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ایفون 12 , خرید ایفون 12 , قیمت ایفون 12 , مشخمشخصات ایفون 12 , گوشی ایفون 12 اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

شیائومی از آن دسته شرکت هایی است که همیشه سعی داشته با عرضه گوشی های مقرون به صرفه و خوش قیمت نبض بازار را در دست بگیرد و برای خود جایگاهی در صنعت موبایل ایجاد کند. باید اعتراف کنیم که شرکت شیائومی حداقل طی چند سال اخیر در این راستا موفق بوده و به هدف خود رسیده است. یکی از جدیدترین گوشی های این شرکت که ترکیبی از قیمت و کارایی مناسب را ارائه کرده، گوشی Mi 9T است که در ماه ژوئن (June) سال 2019 شاهد رونمای یاز آن بودیم. قیمت گوشی Mi 9T شیائومی در بازارهای جهانی 300 یورو عرضه شده و می‌تواند یک گزینه خرید عالی برای افرادی باشد که می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان گزاف یک گوشی با کیفیت و کارآمد داشته باشند.

اما مطمئنا هر گوشی نقاط قوت و ضعف مخصوص خودش را دارد و اینطور نیست که بگوییم یک اسمارتفون از همه نظر کامل بوده و بهترین گزینه برای خرید است. طبیعتا شیائومی می 9 تی هم از این قاعده مستثنا نیست و نقاط ضعف و قوت مخصوص خودش را دارد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی Mi 9T شیائومی می‌پردازیم و تجربه یک ماه استفاده مداوم از این گوشی را با شما عزیزان اشتراک بگذاریم. بنابراین اگر قصد خرید گوشی جدید را دارید و شیائومی می 9T از گزینه های خریدتان است، توصیه می‌کنیم حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی mi 9t

طراحی

طراحی گوشی Mi 9T، بسیار دقیق و جذاب است و ترکیبی از فلز و شیشه می‌باشد به طوریکه بدنه‌ای فلزی دارد که شیشه‌ روی آن قرار گرفته است. قاب پشتی این گوشی کمی خمیده طراحی شده تا بهتر در دست کاربر قرار بگیرد. در قاب جلوی گوشی صفحه نمایش 6.39 اینچی، سنسور تشخیص اثر انگشت زیر صفحه نمایش و دوربین سلفی که به صورت پاپ آپ طراحی شده و در قاب پشتی، دوربین اصلی سه گانه به همراه فلش LED که به صورت عمودی چیدمان شده اند، قرار دارند. دکمه‌های پاور و کنترل صدای استاندارد در لبه سمت راست تعبیه شده‌اند. در لبه پایین پورت USB-Type-c بین اسپیکر و درگاه سیم کارت قرار دارد که جایگاه قرار گرفتن سیم کارت نیز منحصر به فرد بوده و با دیگر گوشی‌ها متفاوت است و در لبه بالایی جک 3.5 میلی متری و خروجی دوربین پاپ آپ دیده می‌شود. همانطور که از جزئیات مشخص است و با یک نگاه ساده به Mi 9T متوجه خواهید شد که این گوشی با طراحی زیبا و منحصربفرد و امکانات قابل توجه، خود را در قالب یک محصول پرچم‌دار نشان می‌دهد. این مدل گوشی شیائومی در سه رنگ محبوب و پرطرفدار آبی، مشکی و قرمز عرضه شده است.

نمایشگر

گوشی می 9 تی شیائومی مجهز به نمایشگر ۶٫۳۹ اینچی تمام صفحه با فناوری AMOLED است. صفحه نمایش AMOLED این گوشی باعث می‌شود که رنگ مشکی عمیق‌تر نشان داده شود و میزان کنتراست بسیار بالا باشد. در این گوشی بر خلاف گوشی‌های دیگر اثری از هیچ گونه بریدگی یا ناچ دیده نمی‌شود و باعث شده که صفحه نمایش سرتاسر پنل جلوی گوشی را فرا بگیرد و با حاشیه‌های بسیار کم آن به زیبایی‌های گوشی اضافه کرده است. میزان روشنایی و نمایش رنگ‌ها در این نمایشگر بسیار مناسب است و تصاویری با کیفیت Full HD با رزولوشن 1080×2340 به نمایش می‌گذارد. در این صفحه نمایش هیچ گونه بریدگی یا ناچ دیده نمی‌شود و یک نمایشگر تمام صفحه است. نسبت تصویر در آن، ۱۹٫۵:۹ و تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل بر هر اینچ است. این صفحه نمایش AMOLED با یک لایه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

 دوربین

همانطور که در ابتدای بررسی گفتیم Mi9T مجهز به دوربین ۳ گانه ۴۸ + ۸+ ۱۳ مگاپیکسل است. لنز دوربین اصلی حسگر Sony IMX582 را در پس خود داردو متاسفانه لرزش گیر اپتیکال برای آن تعبیه نشده است. لنز تله فوتوی ۸ مگاپیکسلی هم مجهز به حسگر OV8856 است و می‌تواند بزرگنمایی اپتیکال ۲ برابری روی سوژه داشته باشد؛ و در نهایت لنز سوم که حسگر ۱۳ مگاپیکسل S5K3l6 سامسونگ را دارد و میتواند عکس هایی با زاویه گسترده ۱۲۴٫۸ درجه بگیرد.

خوشبختانه باتوجه به میان رده بودن Mi9T باید گفت دوربین عکس‌های باکیفیتی در نور مناسب می‌گیرد و جزییات به‌خوبی ثبت می‌شوند. رنگ‌های سوژه‌ها هم به واقعیت نزدیک‌اند. به‌صورت پیش‌فرض دوربین با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی عکاسی می‌کند و البته کاربر می‌تواند رزولوشن را روی حالت ۴۸ مگاپیکسل قرار دهد. کیفیت عکس‌ها در هر دو حالت تقریبا برابر است و شاید تفاوتی را احساس نکنید. عکس‌های ماکرو هم کیفیت قابل قبولی دارند و با توجه به میان رده بودن گوشی نمی‌توان ایراد خاصی به آنها گرفت. عکاسی در حالت شب با توجه به عدم وجود لرزش گیر اپتیکال نویز زیادی به همراه دارد.

دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی Mi9T نیز عملکرد پاپ آپ دارد. به‌محض لمس حالت سلفی، دوربین با پخش صدا و نور از کناره بالایی بیرون می‌آید و آماده عکاسی می‌شود. کیفیت عکس‌های دوربین سلفی نیز در نور روز کاملا قابل قبول است. به گفته شیامی مکانیزم پاپ آپ دوربین می‌تواند تا ۳۰۰۰۰۰ بار بدون هیچ مشکلی کار کند و اگر به‌طور متوسط روزی ۱۰۰ بار کاربر آنرا فعال کند عمر مفیدش حدود ۸ سال خواهد بود.

 باتری و شارژدهی گوشی شیائومی mi 9t

بین اعضای خانواده می 9، گوشی Mi 9T با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، دارای بزرگترین باتری می باشد که ظرفیت آن، حدود 20 درصد بیشتر از نمونه بکار رفته در Mi 9 می باشد. این موضوع در کنار استفاده از تراشه 8 نانومتری و نمایشگر اولد، باعث شده تا Mi 9T در زمینه شارژدهی عملکرد بسیار خوبی از خود به جای بگذارد. این گوشی در تست پخش مداوم ویدئو، بیش از 17 ساعت دوام می آرود که به نوعی نشان دهنده شارژدهی خوب آن می باشد و احتمالا بیشتر کاربران در استفاده ترکیبی، قادر به استفاده از آن در یک روز کامل کاری خواهند بود؛ در حالی که در پایان روز باتری گوشی آن ها به طور کامل خالی نشده است.

شیائومی برای شارژ این باتری بزرگ، از نسل سوم فناوری شارژ سریع کوالکام بهره برده است که دارای توان 18 واتی می باشد. در حین بررسی این گوشی و با استفاده از آداپتور داخل جعبه متوجه شدیم که در عرض 30 دقیقه، می توان حدود 43 درصد از باتری Mi 9T را شارژ کرد و شارژ کامل آن نیز کمی بیشتر از 90 دقیقه به طول می انجامد.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی Mi 9T شیائومی پرداختیم. این گوشی از ظاهر و سبک طراحی عالی بهره می‌برد و سخت افزار قدرتمندی هم دارد. قیمت Mi 9T شیائومی در مقایسه با مشخصاتی که ارائه کرده واقعا خوب در نظر گرفته شده است. بنابراین این اسمارتفون می‌تواند گزینه خرید عالی برای افراد علاقمند به گوشی های اندرویدی خوش قیمت و کارآمد باشد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این گوشی به شرح زیر هستند. برای اطلاع از قیمت ها اینجا را کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی با کیفیت و ظاهر زیبا و خاص
  • بهره‌مندی از اسکنر زیر نمایشگر
  • پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره (فقط برای یک کاربر)
  • صفحه نمایش بزرگ و خوب
  • سیستم عامل به روز و روان
  • پردازنده و رم خوب
  • دوربین اصلی و سلفی با کیفیت
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ مجدد خوب
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • عدم بهره‌مندی از طراحی ضد آب


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی شیائومی می 9 تی , خرید گوشی می 9 تی , قیمت گوشی می 9 تی , مشخصات گوشی می 9 تی , گوشی شیائومی mi 9t ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

برای افرادی که به‌دنبال یک گوشی هوشمند با قیمت ارزان و عملکردی مطلوب هستند، انتخاب گوشی هوشمندی از خانواده سری A همچون گوشی شیائومی ردمی آ 8 (Redmi 8A) انتخابی بسیار مناسب است. این گوشی با گذشت زمان نسبت به سری‌های قبلی خود پیشرفت نرم‌افزاری چشمگیری داشته و قیمت آن نیز کمتر هم شده است. در ادامه با می تل همراه باشید تا به بررسی Redmi 8A بپردازیم.

گوشی‌های هوشمند و رده اقتصادی شیائومی سهم عظیمی از بازار موبایل را به‌خود اختصاص داده است. ردمی که به تازگی از شیائومی جدا شده است، دارای خانواده‌ای با نام سری A است که دارای قیمت‌های اقتصادی می‌باشد. در ادامه با بررسی گوشی ردمی 8آ در خدمت شما هستیم.

بررسی گوشی شیائومی ردمی 8a

طراحی

گوشی شیائومی ردمی 8a بزرگ، با کیفیت ساخت محکم و دارای طراحی مدرن است. در پنل جلو این گوشی شیشه لبه به لبه گوریلا گلس 5 دیده می‌شود که صفحه نمایش 6.2 اینچی را در بر می‌گیرد. بالای نمایشگر بریدگی است که داخل آن دوربین سلفی و بلندگوی مکالماتی قرار دارد. در پایین یک حاشیه نمایشگر بزرگ را می‌بینید.در سمت راست دکمه‌های پاور تنظیم حجم صدا قرار گرفته‌اند. در سمت دیگر شیار سیم‌کارت است که دو سیم کارت با قطع نانو و یک میکرو اس‌دی قبول می‌کند.متاسفانه شیائومی این قضیه را مشخص نکرده است ولی باید بگوییم شیار وسط برای سیم کارت اول و شیار بیرونی برای سیم کارت دوم است.

شیار سیم کارت یک درزبند کوچک لاستیکی دارد که نشان می‌دهد تلاش‌هایی برای ضد آب و غبار کردن گوشی انجام شده است. خود این شیار زمانی که بسته است با بدنه گوشی یک‌دست می‌شود ولی رنگ آن با بدنه مطابقت ندارد.در پایین گوشی می‌توانید جک صوتی، میکروفون، درگاه یواس‌بی تایپ C و تک بلندگو را ببینید.در پنل پشتی یک الگوی ظریف متفاوت نواری دیده می‌شود تا کیفیت ساخت فلزی به نظر برسد ولی به جای الگوی دایره‌ای از یک الگوی موجی شکل استفاده شده است.

به ادعای شیائومی این طراحی باعث می‌شود گوشی سفت‌تر در دست جا گیرد. اما با توجه به پلاستیکی بودن این گوشی به نظر ما کاملا لیز است.نکته جالب دیگر در مورد پنل پشتی رنگ گوشی است. با آن که مدل‌های آبی و مشکی رنگ در تمامی بخش‌های گوشی یکدست به یک رنگ هستند، مدل قرمز رنگ در پایین گوشی به رنگ نارنجی است و هرچه به سمت بالا می‌روید شدت رنگ به سمت قرمز بیشتر می‌شود.

گوشی ردمی 8A واقعا گوشی بزرگی است. این گوشی 188 گرم وزن دارد که همین قضیه ممکن است برخی از خریداران را فراری دهد. گرچه باید بگوییم با وجود استفاده از یک بدنه پلاستیکی، کیفیت ساخت گوشی محکم و ماندگار حس می‌شود.همچنین شیائومی از روکش مقاوم به ذرات آب نانو استفاده کرده است تا پاشیدن آب روی این گوشی مشکلی به وجود نیاورد. این کیفیت ساخت با توجه به قیمت گوشی واقعا عالی است و Redmi 8A به هیچ وجه گوشی بی کیفیتی حس نمی‌شود. تنها نکته آزاردهنده وجود لوگو ردمی در حاشیه جلویی است که نیازی به آن نبوده است. ما ترجیح می‌دادیم شیائومی از بخش جلوی این گوشی به عنوان یک فضای تبلیغاتی استفاده نکند چون بخش نرم‌‌افزاری به اندازه کافی تبلیغات به کاربر نشان می‌دهد.

صفحه نمایش و اسپیکر

نمایشگر ۶/۲ اینچی IPS با رزولوشن ۱۵۲۰ در ۷۲۰ پیکسل ردمی آ8 از رزولوشن و وضوح تصویر HD+ و روشنایی نه‌چندان زیاد پشتیبانی میکند. تراکم ۲۷۱ پیکسل در هر اینچ این گوشی باعث واضح نشان ندادن برخی تصاویر آن میشود.

از محصولی با محدوده قیمتی گوشی ردمی ۸‌آ انتظار عملکرد صوتی و موسیقایی خارق‌العاده‌ای نمی‌توان داشت. ردمی آ8 دارای اسپیکری یک‌کاناله است که در بخش پایینی گوشی قرار داده شده، استفاده میکند.

 

صدای اسپیکر redmi 8A زیاد است. علی رغم اینکه، خروجی صدا هنگام اتصال هدفون به ردمی 8 آ نسبتاً بلند و شفاف ارزیابی شده، از نظر کیفیت و شفافیت صدا کیفیت چندانی ندارد. این گوشی تقریباً پایین‌رده شیائومی دارای جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون است؛ ولی در جعبه گوشی خریداری شده، خبری از هدفون نیست.

دوربین

Redmi 8A یک تک دوربین 12 مگاپیکسل و یک دوربین 8 مگاپیکسل در جلو دارد. هر دو دوربین می‌توانند فیلم‌های فول اچ‌دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه بگیرند. ظاهر نرم‌‌افزار دوربین در این گوشی با سایر دستگاه‌های دارای لانچر MIUI مشابه است ولی اکثر قابلیت‌های آن‌ها را ندارد. حالت عکاسی استاندارد عکاسی ثابت، فیلمبرداری و پرتره دیده می‌شود ولی خبری از حالت عکاسی در شب نیست. یک حالت به اسم فیلمبرداری کوتاه نیز دیده می‌شود تا به کمک آن ویدئوهای 15 ثانیه‌ای برای رسانه‌های اجتماعی بگیرید.

حالت عکاسی حرفه‌ای نیز وجود دارد ولی تنها می‌توانید تنظیمات تعادل سفید، فوکوس، سرعت شاتر، ایزو و نورسنجی را تغییر دهید. حالت عکاسی استاندارد همچنین گزینه‌هایی برای استفاده از حالت HDR و هوش مصنوعی دارد. کیفیت دوربین Redmi 8A ناامیدکننده است. بزرگ‌ترین مشکل دوربین دامنه دینامیک واقعا ضعیف است تا تصاویر بیش از حد با کنتراست بالا باشند. رندر جزئیات و رنگ تقریبا به خوبی انجام می‌شود و سطح پارازیت حتی در محیط‌های تاریک کم است. یک مشکل دیگر در حین عکاسی فید با دقت پایین نمایاب است تا تشخیص قرار گرفتن سوژه در فوکوس سخت شود.

حالت عکاسی HDR این گوشی عملکرد واقعا خوبی دارد و اکثر مشکلات دامنه دینامیک را حل می‌کند. متاسفانه همیشه روشن نگه داشتن آن تصمیم خوبی نیست چون در زمان فعال بودن تاخیر شاتر واقعا بالا است. بنابراین زمانی که شاتر را فشار می‌دهید باید خیلی زیاد بی حرکت بایستید، وگرنه تصویرتان بد می‌افتد و از طرفی سه ثانیه طول می‌کشد تا گوشی پردازش تصویر را تمام کند.در این بازه زمانی نمی‌توانید یک تصویر دیگر بگیرید یا حتی گالری تصویر را باز کنید.

کیفیت ویدئو در اکثر اوقات خوب است ولی نبود فناوری‌های لرزشگیر الکترونیک و اپتیکال تصویر به معنای لرزش ویدئوها است.

باتری گوشی شیائومی ردمی 8a

به عقیده ما جالب ترین و بهترین ویژگی گوشی Xiaomi Redmi 8A مربوط به باتری آن می‌شود. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این گوشی بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت عالی 5000 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به دیگر مشخصات فنی دستگاه انتظار می‌رود که باتری قدرتمند آن بتواند به خوبی از پس انرژی مورد نیازش بر آید و منجر کاهش وابستگی کاربر به شارژر شود. در بررسی شیائومی Redmi 8A هم دقیقا شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گوشی نام برده شده تقریبا می‌تواند دو روز بدون نیاز به شارژ مجدد باتری از دستگاه استفاده کند. اگر مقدار استفاده شما از گوشی کم باشد، احتمال اینکه بعد از دو روز باز هم 10 الی 15 درصد شارژ در باتری گوشی باقی بماند هم وجود دارد.

در سمت مقابل طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حد نرمال باشد، سرعت خالی شدن شارژ باتری دستگاه هم افزایش پیدا می‌کند. در بررسی گوشی ردمی 8A مشخص شد که نصب و اجرای بازی های سنگینی مثل پابجی موبایل به شدت روی سرعت خالی شدن شارژ باتری گوشی تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین بهتر است تا حد ممکن از انجام این نوع تسک ها در گوشی مذکور دوربین نمایید. اما نکته مهم بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به پشتیبانی شیائومی Redmi 8A از قابلیت شارژ سریع 18 واتی می‌شود! شارژر اورجینال گوشی با توان 18 وات امکان فول شارژ باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دستگاه را در کمتر از 80 دقیقه میسر می‌سازد. بنابراین سرعت شارژ مناسب یکی از ویژگی های خوب گوشی ردمی 8A شیائومی محسوب می‌شود.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A پرداختیم. این گوشی میان رده و خوش قیمت بیشتر برای آن دسته افرادی مناسب است که به دنبال خرید یک گوشی کار راه‌ انداز و در عین حال با کیفیت هستند که بدون مشکل امکان نصب و استفاده از برنامه هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واستاپ و غیره را فراهم سازد. بهره‌مندی از باتری قدرتمند و سرعت شارژ خوب باتری اصلی ترین ویژگی های مثبت و مهم این اسمارتفون به شمار می‌روند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

  • بهره‌مندی از اندروید 9 پای
  • قیمت مناسب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری

 

نقاط ضعف:

  • عدم بهره‌مندی از اسکنر انگشت


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ردمی 8آ , خرید گوشی شیائومی ردمی 8آ , مشخصات گوشی ردمی 8آ , قیمت گوشی ردمی 8 آ , گوشی شیائومی ردمی 8a ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی ردمی نوت 8 پرو یک گوشی میان رده با امکانات خوب و قیمت مناسب از شرکت شیائومی میباشد که در سال 2019 به بازار عرضه شد و توانست توجه بسیاری از طرفداران گوشی‌های هوشمند به خصوص طرفداران شیائومی را در این بازه قیمتی به خود جلب کند. در این چند سال اخیر که شرکت‌های بزرگ تولید گوشی موبایل قیمت‌های بالایی برای پرچمداران خود در نظر میگیرند، وجود گوشی‌های میان رده با امکانات خوب یک نعمت بزرگ محسوب میشود. در ادامه با بررسی ردمی نوت 8 پرو همراه ما باشید.

برای داشتن شیائومی ردمی نوت 8 پرو لازم نیست زیاد هزینه کنید. این گوشی امکانات خوبی را پیش روی شما قرار می‌دهد. امکاناتی که بسیاری از آن‌ها را تنها روی گوشی‌‌های رده بالا مشاهده خواهید کرد. با این حال عملکرد دوربین‌های این گوشی در محیط‌های تاریک چندان خوب نیست، اما قطعا در روز و محیط‌های روشن‌تر می‌توانید عکس‌های خوبی با این گوشی ثبت کنید. قدرت سخت افزاری و عملکرد باتری این تلفن همراه هوشمند هم مناسب کارهای روزانه و حتی کارهای نیمه سنگین است.

بررسی گوشی ردمی نوت 8 پرو

طراحی و نمایشگر

موبایل هوشمند شیائومی Redmi Note 8 Pro از یک صفحه نمایش 6.53 اینچی برخوردار است که در حقیقت می توان آن را در دسته بندی فبلت ها قرار داد. نمایشگرRedmi Note 8 Pro از فناوری IPS LCD بهره می برد و مانند اغلب موبایل های جدید از 16 میلیون رنگ برخوردار است. رزولوشن ردمی نوت 8 پرو، 1080 در 2340 بوده و تراکم پیکسلی آن 395ppi می باشد. نسبت نمایشگر به بدنه نیز 91.4 درصد است. همچنین دوربین سلفی به صورت یک قطره در وسط صفحه نمایش قرار دارد.

یک محافظ شیشه ای مقاوم (Corning Gorilla Glass 5) وظیفه حفاظت از بخش جلویی و پشت گوشی را خواهد داشت. البته باید گفت که قاب Redmi Note 8 Pro از جنس پلاستیک با کیفیت بوده که از دوام بیشتری نیز برخوردار است. وزن ردمی نوت 8 پرو، 200 گرم می باشد.

دوربین

گفتیم که در پنل پشتی شاهد یک ماژول دوربین چهارگانه هستیم که به ظاهر جذابیت بالایی دارد. نکته مهم گفتنی درباره دوربین ردمی نوت ۸ پرو، نبودن لنز تله‌فوتو و استفاده از لنز ماکرو است. روالی که بعدا در سال ۲۰۲۰ به یک جریان اصلی در بازار گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی تبدیل شد.

به این ترتیب روی Redmi Note 8 Pro شاهد یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری واید و دهانه f/1.9 هستیم. این لنز در زمان خودش تازه وارد بازار شده بود و برای همه جذابیت داشت. پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به ردمی نوت ۷ پرو دارد و فاصله کانونی آن ۱ تا ۱.۷ اینچی است و سایز آن به ۰.۸ میکرو متر می‌رسد.

دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و ۱۳ میلی‌متری با دهانه f/2.2 به همراه یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تشخیص عمق هم در این ماژول دوربین می‌بینیم. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 هم در پنل جلویی برای عکاسی سلفی داریم.

مهم‌ترین تفاوت عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی ردمی نوت ۸ پرو با دیگر گوشی‌ها در پردازش‌های هوش مصنوعی است. متاسفانه، عکس‌های علی‌رغم اینکه کیفیت بسیار خوبی در نور زیاد و طول روز دارند ولی گاهی شفایت رنگ زیادی داشته و گاهی تیره به نظر می‌رسند.

این کیفیت عکس‌ها به حدی هست که شما را راضی کند و بتوانید عکس‌های بسیار قشنگی از مناظر بگیرید اما اگر کمی نور محیط کمتر شود یا اینکه در زاویه و شدت نور مناسبی عکاسی نکنید؛ کیفیت عکس افت می‌کند.

سخت افزار

شیائومی روی این گوشی پردازنده موبایل مدیاتک هلیو G90T را کار گذاشته است. این پردازنده در بازار به یک تراشه گیمینگ ارزان قیمت معروف است. با فرآیند ساخت ۱۲ نانومتری و توسط شرکت TSMC تولید شده است.

مصرف انرژی پایین‌تر و قیمت کمتری دارد. یک پردازنده موبایل هشت هسته‌ای شامل دو هسته Cortex-A76 با نهایت سرعت ۲.۰۵ گیگاهرتزی و شش هسته Cortex-A55 با نهایت سرعت ۲.۰ گیگاهرتزی است.

کنار این CPU شاهد یک پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 هستیم. در این GPU از فناوری HyperEngine استفاده شده تا شاهد گیم‌پلی روان‌تری باشیم.

شیائومی ردمی نوت ۸ پرو با ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی روانه بازار می‌شود. مشخص است در سال ۲۰۲۰ همه کاربران دوست دارند مدل ۸ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را خریداری کنند.

عملکرد این پردازنده فراتر از تصور است. با کارایی پردازنده معروف اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام که در سال ۲۰۱۸ قوی‌ترین CPU موبایل دنیا بود؛ برابری می‌کند و در جدول گوشی‌های میان‌رده کنار گوگل پیکسل ۳ و سامسونگ A60 قرار می‌گیرد. از عملکرد سامسونگ گلکسی A50 بهتر است و هواوی پی سی لایت را جا می‌گذارد.

در کل باید کارایی مناسبی از این گوشی در بازی، پردازش‌های گرافیکی، اجرای چندین اپ با هم و چند وظیفگی، تمیزی صحنه‌ها و روانی کار با آن انتظار داشته باشید.

باتری و نرم افزار گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

گوشی Xiaomi Redmi Note 8 pro با اندروید ۱۰ و MIUI 10 روانه‌ی بازار شده‌است، اما خود شیائومی هر چند وقت یک بار آپدیتی برای رابط‌کاربری اختصاصی‌اش ارائه می‌دهد و بنابراین احتمالاً با خرید این گوشی و به‌محض وصل‌شدن به اینترنت، آپدیت جدیدی برای MIUI دریافت خواهید کرد. زمان بوت گوشی هم نزدیک به ۱۵ ثانیه است و رقم کمی محسوب می‌شود.

بررسی ردمی نوت 8 پرو
کسانی که قبلاً با گوشی‌های شیائومی کار کرده‌اند و تجربه‌ی استفاده از MIUI را دارند احتمالاً مشکلی با کار کردن با گوشی ردمی نوت ۸ پرو ندارند، اما آن‌ها که قبلاً هواوی، سامسونگ و سایر برندها را داشته‌اند احتمالاً در روزهای نخست مقداری با رابط کاربری MIUI احساس بیگانگی خواهند داشت، هر چند به‌مرور زمان به آن عادت خواهند کرد. البته که امکان نصب لانچر برای شخصی‌سازی نیز وجود دارد. چنان‌که احتمالاً می‌دانید گوشی‌های ردمی از اینفرارد یا مادون قرمز برخوردار اند و اپلیکیشنی اختصاصی روی آن‌ها برای آن‌که بتوان از گوشی به‌عنوان ریموت‌کنترل استفاده کرد نصب شده‌است. برای کنترل تلویزیون، گیرنده، کولر و بسیاری وسایل دیگر می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید. من برای انواع تلویزیون و گیرنده از اپلیکیشن ریموت‌کنترل استفاده کرده‌ام و هر بار هم کارش را به‌خوبی انجام داده‌است.

وضعیت باتری نیز راضی‌کننده است. از باتری حجیم ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی در ردمی نوت ۸ پرو استفاده شده و اصلاً یکی از علل سنگینی گوشی همین باتری حجیم است. امکان شارژ سریع ۱۸ واتی نیز برای این گوشی وجود دارد، به‌طوری که شارژ باتری از ۰ درصد در عرض نیم ساعت به حدود ۳۰ درصد می‌رسد. شارژ باتری در ۱ ساعت تقریباً به ۶۰ درصد می‌رسد و برای شارژ ۱۰۰درصدی باید حدود ۲ ساعت صبر کرد.

باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی ردمی نوت ۸ پرو در ظاهر از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی ردمی نوت ۷ پرو بیشتر است، اما از آن‌جا که پردازنده‌ی هلیو جی۹۰تیِ مدیاتک بیشتر از پردازنده‌ی نوت ۷ پرو انرژی مصرف می‌کند، نباید توقع داشته باشید که ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت اختلاف بین باتری‌های این دو گوشی منجر به اختلاف محسوس میان نگهداری شارژ دو گوشی شود؛ اما در کل اگر اهل بازی و کارهای سنگین نباشید، می‌توانید با یک بار شارژ باتری حدود دو روز با گوشی کار کنید.

نتیجه گیری

برای چندمین سال پیاپی، گوشی‌های خط تولید رد می نوت پرو دوباره توانستند انتظارات را بالا ببرند و تقریباً همه آن چیزی که از یک گوشی میان‌رده انتظار می‌رفت را با خود آورده‌اند. این محصول شیائومی با باتری بادوام، چیپ‌ست قدرتمند، دوربین باکیفیت و عملکرد روان همانی خواهد بود که افراد به دنبال موبایل‌های با ارزش خرید بالا دنبالش می‌گردند. ضمن اینکه با وجود یک لنز 64 مگاپیکسلی و قابلیت زوم 2 برابری، به نظر می‌رسد دیگر نیازی به لنز تله فوتو نباشد.

در نهایت باید به کیفیت ساخت بالای بدنه و محافظ گوریلا گلس 5 اشاره کنیم که امتیازات مثبتی برای رد می نوت 8 پرو به حساب می‌آیند. البته دو نکته منفی هم وجود دارد که همان برآمدگی دوربین و وزن تقریباً زیاد هستند ولی اگر شما می‌توانید با این موضوعات کنار بیایید، نباید مشکلی با این دستگاه میان‌رده داشته باشید. برای اطلاع از قیمت ها کلیک کنید.

نقاط قوت

  • کیفیت بالای بدنه و وجود محافظ گوریلا گلس 5
  • نمایشگر LCD باکیفیت
  • وجود پردازنده گیمینگ هلیو G90T با عملکردی روان
  • دوام باتری فوق‌العاده
  • وجود لنز 64 مگاپیکسلی در دوربین عقب
  • کیفیت عالی دوربین سلفی
  • کیفیت فوق‌العاده ویدیوهای ضبط شده
  • پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع USB PD و وجود کابل USB-C به USB-C در جعبه

نقاط ضعف

کیفیت پایین لنزهای اولترا واید و ماکرو
کیفیت معمولی ویدیوهای 1080p ضبط شده



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ردمی نوت 8 پرو , خرید ردمی نوت 8 پرو , قیمت ردمی نوت 8 پرو , مشخصات ردمی نوت 8 پرو ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اپل واچ SE در مدل‌های بلوتوث و سلولار وارد بازار می‌شود، بنابراین برای استفاده از آن نیازی به همراه داشتن گوشی هوشمند خود نخواهید داشت. این محصول مانند برادر گران قیمت خود اپل واچ به قابلیت‌هایی مانند قطب‌نما، شتاب سنج، ژیروسکوپ و قابلیت تشخیص سقوط مجهز شده، با این حال فاقد قابلیت ECG است که با توجه به قیمتش، نمی‌توان چندان به آن خرده گرفت.

اگرچه کاربران در این محصول به چیپ S6 دسترسی ندارند، با این حال پردازنده S5 با دو هسته نیز عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد و تقریباً جدید محسوب می‌شود. در حقیقت عملکرد این ساعت هوشمند مشابه با اپل واچ سری ۵ است. این ساعت هوشمند از سیستم عامل WatchOS 7 که اپل در کنفرانس WWDC 2020 رونمایی کرد، بهره می‌برد. در ادامه به بررسی این محصول می پردازیم. شما می توانید در اینجا خرید اقساطی اپل واچ اس ای را نیز تجربه کنید.

بررسی اپل واچ اس ای

طراحی و ظاهر

مهم‌ترین مشخصه در بررسی اپل واچ اس ای به عنوان یک محصول ارزان قیمت طراحی ظاهری آن است که دقیقاً شبیه همان ساعت‌های هوشمند جدید شرکت اپل است. در حقیقت اپل واچ اس ای از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با سری 6 و 5 و 4 ندارد و نمی‌توان آن را از نظر ظاهری با هیچ یک از ساعت‌های دیگر تشخیص داد. با این حال شرکت اپل رنگ‌های ویژه و منحصر به فردی را برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته که می‌توان با انتخاب آن‌ها ظاهری متفاوت را تجربه کرد.

 قدرت پردازش بالا

اپل واچ اس ای از پردازنده S5 استفاده می‌کند که از نظر قدرت پردازشی مشابه با اپل واچ سری 5 است که در سال 2019 میلادی آماده معرفی و عرضه شد. این قدرت پردازشی برای انجام تمام کارهای روزمره کافی است و می‌تواند از پس اجرای تمام اپلیکیشن‌ها و ردیابی فاکتورهای سلامتی برآید.

 عرضه در دو مدل وای فای و سلولار

در بررسی اپل واچ اس ای مشخص شده که این ساعت هوشمند همانند تمامی محصولات مشابه شرکت اپل از سال 2017 به بعد در دو نسخه وای فای و سلولار آماده عرضه شده است. بر این اساس باید اعلام کرد که قابلیت نسخه‌های سلولار تنها برای برخی از کشورها فعال است که این مسئله به محدودیت استفاده از eSIM توسط اپراتورهای آن کشورها مربوط می‌شود.

 ویژگی های سلامتی

اپل واچ همیشه بیشتر از یک دستگاه تناسب اندام خالص از قبیل Garmin و حتی Fitbit تا حدی روی سلامت عمومی تمرکز کرده است. و این با این مدل جدید و ارزان قیمت ادامه دارد.

Apple Watch SE دارای شتاب سنج ، ژیروسکوپ و ارتفاع سنج همیشه روشن با سری 6 است. همچنین دارای قابلیت تشخیص سقوط ، نظارت بر صدا ، SOS اضطراری و تماس اضطراری بین المللی است ، مواردی که در Apple Watch 3 دریافت نمی کنید .

بر خلاف پرچمدار Apple Watch 6 ، Apple Watch SE از نظراکسیژن خون (spo2)وجود دارد . با توجه به اینکه این ویژگی سالهاست در دستگاه های Garmin وجود دارد – این ویژگی آنچنان که اپل تصور می کند یک ویژگی جدید نیست. و ، سنسور SpO2 در Apple Watch 6 توسط FDA تأیید نشده است ، بنابراین دارندگان نباید آن را یک دستگاه پزشکی بدانند.

Apple Watch SE همچنین فاقد برنامه ECG است که همراه با Apple Watch 6 و Apple Watch 5 است و به شما امکان می دهد از طریق ضربان قلب بررسی های محلی را انجام دهید. با این حال ، SE می تواند ریتم قلب شما را در پس زمینه کنترل کند و در صورت مشاهده ضربان قلب نامنظم ، به شما هشدار می دهد.


همچنین دارای ردیابی خواب ، یک برنامه شستن دست و برنامه جدید تناسب اندام اپل است که شامل ایستگاه از پیش تنظیم شده جدید تمرین مانند آموزش اصلی ، تمرینات قدرتی عملکردی ، خنک شدن ورقص است .

 نقش ورزش در اپل واچ اس ای

با این که در بررسی اپل واچ اس ای به هیچ ویژگی سخت افزاری جدید خاصی در زمینه فیتنس و ورزش برنمی خوریم اما برخی قابلیت های نرم افزاری جدید در اپل واچ ها گنجانده شده است که استفاده از اپل واچ ها برای ورزش را جذاب می کند. اپل واچ اس ای نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین با استفاده از نرم افزارهای تمرین، استقامت و رقص می توانید ورزش روزانه خود را لذت بخش تر کنید.

اما در این نقطه سوال بزرگی پیش روی ما قرار می گیرد: آیا استفاده از اپل واچ برای تمرین روزانه ضروری است؟ پاسخ این سوال فقط و فقط به خود شما بستگی دارد. در واقع اگر خود را یک ورزشکار حرفه ای می دانید، با استفاده از قابلیت های نرم افزاری اپل واچ می توانید بسیار حرفه ای تر از پیش ورزش خود را دنبال کنید. با استفاده از این قابلیت های نرم افزاری می توانید میزان کالری مصرفی بدن خود را محاسبه کنید، زمان روزانه ورزش خود را مدیریت کنید و…

و اما یکی از مهم ترین سوال های موجود در بررسی اپل واچ اس ای، بله با استفاده از این ساعت می توانید با اطمینان خاطر به استخر بروید و شنا کنید. خوشبختانه اپل واچ اس ای به طور کامل ضد آب است و از این بابت هیچ نگرانی ای برای شما باقی نخواهد گذاشت. اما هنگامی که در دریا یا آب های شور شنا می کنید از ساعت خود استفاده نکنید زیرا باعث آسیب رسیدن به اپل واچ شما می شود.

عمر باتری 

عمر باتری اپل واچ SE هم مانند اپل واچ 6 و 3 حدود 18 ساعت است. یعنی شما باید هر روز ساعت را شارژ کنید. اگر بخواهید همزمان از GPS استفاده کنید و به موسیقی هم گوش دهید، عمر باتری ساعت هوشمند Apple Watch SE تنها کمی کمتر از اپل واچ 6 خواهد بود. در بحث باتری موردی که بیشتر از همه بین این دو ساعت به چشم می‌آید مدت زمان شارژ باتری است. اپل واچ 6 در 90 دقیقه به شارژ کامل می‌رسد، در حالی که این زمان برای ساعت هوشمند Apple Watch SE نزدیک به 2.5 ساعت است. در جدول زیر می‌توانید عمر باتری مربوط به اپل واچ 6، 3 و SE را مشاهده کنید.


ساعت هوشمند Apple Watch SE در نگاه اول با توجه به قابلیت‌ها و امکانات، ساعت قابل قبولی به نظر می‌رسد، اما پس از گذشت مدت زمان اندکی متوجه می‌شوید این محصول اپل نسبت به ویژگی‌هایی که به شما ارائه می‌کند قیمت زیادی دارد. اپل واچ 3 شاید کمی قدیمی‌تر باشد و قاب زمخت‌تری داشته باشد، ولی نمایشگر آن به روشنی اپل واچ SE است و در بحث اپ استور، عمر باتری و بقیه امکانات watchOS 7 تجربه مشابهی را با قیمت کمتر در اختیار شما قرار می‌دهد.

ویژگی‌هایی که اپل واچ 3 فاقد آن‌ها است و در اپل واچ SE وجود دارند مثل تشخیص سقوط، زیرنظر قرار دادن نویز محیط و تماس اضطراری هم آنقدر برای یک ساعت هوشمند لازم نیستند که بخواهند قیمت بیشتر ساعت هوشمند Apple Watch SE را توجیه کنند.

همچنین جای خالی ویژگی‌هایی مثل تشخیص میزان اکسیژن خون و صفحه نمایش همیشه روشن که در دیگر ساعت‌های اقتصادی و ارزان قیمت‌تر مثل فیت‌بیت ورسا 3 وجود دارند نیز احساس می‌شود. به نظر می‌رسد ساعت هوشمند Apple Watch SE بیشتر از همه برای خانواده‌هایی عرضه شده که می‌خواهند یک ساعت هوشمند برای کودکانشان خریداری کنند و از طریق بخش خانواده آیفون که به شما اجازه می‌دهد چندین اپل واچ را زیرنظر داشته باشید موقعیت مکانی بچه‌ها را داشته باشند.

سخن پایانی

جف ویلیامز ، مدیر عامل اپل ، گفت: "Apple Watch SE عناصر طراحی سری 6 را با اساسی ترین ویژگی های Apple Watch ترکیب می کند ، همه با قیمت مقرون به صرفه تر." "ما خوشحالیم که گزینه عالی دیگری را برای کمک به مشتریان در ارتباط ماندن ، فعالیت بیشتر و مراقبت از سلامتی خود ارائه می دهیم." و باید اعلام کنیم که همچنان تولید اپل واچ سری 3 با قیمت 199 دلار ادامه دارد. اگر می خواهید از خرید اقساطی محصولات اپل بهره مند شوید همین حالا کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ اس ای , قیمت اپل واچ se , خرید اپل واچ اس ای , مشخصات اپل واچ اس ای , خرید اقساطی اپل واچ اس ای ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

شرکت اپل برای محصولات خود ارزش بسیار بالایی قائل است و همیشه شاهد کیفیت های فوق العاده و بسیار هیجان انگیز از سوی این شرکت برای بازار های جهانی بوده ایم که در بالاترین سطح خود قرار گرفته بود و شاهد تغییرات فوق العاده و بسیار هوشمندانه از سوی این شرکت قدرتمند و بسیار با کیفیت دنیای فناوری و تکنولوژی خواهیم بود.

قدرت اصلی این شرکت در نوع طراحی و فناوری هایی که در داخل محصول قرار می دهد به طور کامل واضح می باشد و می توان حساب ویژه و خاصی را از سوی اپل برای چنین قابلیت هایی شاهد باشیم که این شرکت توانسته به بهترین شکل ممکن این قابلیت فوق العاده را برای کاربران در تمامی محصولات خود به وجود بیاورد و در نهایت شاهد یک خروجی بسیار فوق العاده و خاص خواهیم بود.

ساعت هوشمند جزوی از سری محصولات فوق العاده اپل محسوب می شود که بازار مناسب و خوبی را برای اپل به ارمغان آورده بود و برای اولین بار شاهد قابلیت های فوق العاده منحصر به فرد و ایده آل از سوی این شرکت قدرتمند برای بازار های جهانی بودیم که در بهترین حالت ممکن برای کاربران این شرکت ارائه داده می شود، در این مقاله قصد نقد و بررسی ساعت اپل واچ سری ۶ را داریم که در بالاترین سطح ممکن برای کاربران این شرکت ارائه داده شده است. برای اطلاع از قیمت اپل واچ 6 کلیک کنید.

بررسی اپل واچ سری 6 اپل

طراحی و صفحه نمایش

اینطور که به نظر می‌رسد اپل از طراحی ساعت‌های هوشمند خود راضی است و فعلا قصد تغییر آن را ندارد. اپل واچ 6 نیز از طراحی مشابه نسل‌های قبلی خود استفاده می‌کند؛ صفحه نمایش مستطیلی به همراه دکمه چرخان Digital Crown در کناره دستگاه. البته این طراحی مانند همیشه جذاب است و از تکراری بودن آن خسته نمی‌شوید.

روکیدا | بررسی کامل و تخصصی اپل واچ 6: ساعت هوشمند جذاب اپل | آیفون 12, آیپد Air 4, آیپد ایر 4, اپل, اپل واچ, اپل واچ 6, اپل واچ SE, اپل واچ سری 6, گلکسی واچ 3

خبر خوب اینجاست که اپل تصمیم گرفته امسال دو رنگ جدید را نیز به ساعت هوشمند پرچمدار خود اضافه کند. شما می‌توانید اپل واچ 6 را در رنگ‌های قرمز و آبی نیز خریداری کنید. همچنین رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری براق هم مثل سال‌های گذشته در دسترس است.

همانطور که قبلا نیز اشاره کرده بودیم، شایعاتی مبنی بر استفاده نسل ششم اپل واچ‌ها از پنل نمایشی microLED به جای OLED مطرح شده بود اما اپل واچ 6 همچنان از صفحه نمایش‌های OLED استفاده می‌کند. اپل واچ 6 مانند نسل گذشته خود از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن بهره می‌برد. با این ویژگی دیگر برای دیدن زمان مجبور نیستید هر دفعه مچ دستتان را مقابل صورتتان قرار دهید. همچنین نمایشگر اپل واچ 6 نسبت به ساعت‌های هوشمند پیشین اپل درخشان‌تر است.

میزان اکسیژن خون

یکی از مزیت‌ها و ویژگی‌های جدید اپل واچ نسل ۶ اضافه شدن سنسور حسگر اکسیژن خون به مجموعه‌ی سنسورهای جذاب و متنوع آن است. این ویژگی که به تازگی وارد ساعت‌های هوشمند اپل شده تجربه‌ی خاصی را از خود به نمایش می‌گذارد. این سنسور که در پشت دستگاه قرار گرفته یکی از اصلی‌ترین حسگرهای اپل واچ ۶ به حساب می‌آید و اپل با ترکیبی خاص توانسته این قابلیت هوشمندانه و ایده آل را از خود به نمایش بگذارد.

اپل اعلام کرده که سنسور SpO2 می‌تواند با دقت ۹۵ درصد سطح انرژی خون را اندازه‌گیری کرد. این قابلیت می‌تواند شما را از وقفه‌ی تنفسی در خواب مطلع سازد. از آنجایی که کمبود اکسیژن خون یکی از علایم بیماری کرونا به حساب می‌آید، این قابلیت می‌تواند جان هزاران نفر را در دنیا از این بیماری نجات دهد.

هر زمان که سطح اکسیژن خون را اندازه می‌گیریم چراغ‌های قرمز و سبز و LED وجود دارد که با دیودهای نوری کار می‌کند تا نور را به جریان الکتریکی تبدیل کند. چراغ‌ها به رگ‌های خونی مچ دست شما می‌تابند و دیودها میزان بازگشت نور را اندازه‌گیری می‌کند. حال رنگ خون شما به تعیین میزان اکسیژن خون کمک می‌کند. اگر رنگ خون قرمز روشن باشد نشان می‌دهد که میزان اکسیژن خون بالاست و اگر رنگ خون تیره باشد نشانه‌ی سطح پایین اکسیژن خون است.

این قابلیت به صورت پیش فرض فعال است. علاوه بر این می‌توانید آن‌را بصورت دستی انجام دهید و اپل واچ نیز بصورت دوره‌ای میزان اکسیژن خون را اندازه‌گیری و داده‌ها را ثبت کند تا در صورت مشاهده‌ی تغییرات، برای جلوگیری از مشکلات جدی تر به پزشک مراجعه کنید.

 

متاسفانه سنسور SpO2 در تعداد کمی از کشورها پشتیبانی می‌شود و تمام جهان نمی‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. ایران نیز یکی از کشورهایی است که سنسور SpO2 در آن پشتیبانی نمی‌شود.

شارژدهی و سایر ویژگی های اپل واچ 6

درست مانند نسل قبل، شارژدهی اپل واچ سری ۶ نیز نهایتاً به ۱۸ ساعت می‌رسد که به نظرم کمی آزاردهنده است چرا که اگر از ویژگی پایش خواب استفاده کنید، مجبور هستید که اپل واچ خود را خیلی سریع‌تر شارژ کنید. برای مقایسه می‌توانیم به فیت بیت Versa 2 اشاره کنیم که با یک بار شارژ می‌تواند به مدت ۵ الی ۶ روز ماندگاری داشته باشد و همچنین هواوی GT2 پرو نیز به مدت دو هفته ماندگاری دارد.

البته شارژدهی اپل واچ سری ۶ هم نسبت به نسل قبل بهتر شده است؛ همانطور که گفتیم روشنایی نمایشگر این گجت به میزان ۲.۵ برابر افزایش یافته است و در عین حال همچنان میتواند شارژدهی ۱۸ ساعته را ارائه دهد. این در حالی است که واچ فیس های جذاب این ساعت باعث میشوند که شما بخواهید از ویژگی نمایشگر همیشه روشن استفاده کنید. به شخصه واچ فیس آرتیست را خیلی دوست دارم. همچنین واچ فیس مموجی نیز به اپل واچ اضافه شده است که جذابیت خاص خودش را دارد.

همچنین اپل واچ سری ۶ تمام کارهای مربوط به پایش سلامت را به خوبی انجام می‌دهد چرا که از تمام سنسورهای لازم نظیر سنسور سنجش ضربان قلب، سنسور ECG، سنسور تشخیص سقوط، GPS داخلی و سنسور ارتفاع سنج برخوردار می‌باشد. ویژگی پایش خواب نیز در watchOS 7 عملکرد بسیار دقیقی دارد.

جمع بندی

شرکت اپل این محصول را با قیمت مناسب و ایده آل راهی بازار های جهانی کرده و ما نیز شاهد قابلیت های فوق العاده و بسیار هوشمندانه داخل این محصول بسیار جذاب هستیم، اگر شما جزو کاربرانی هستید که می خواهید از این فناوری استفاده کنید بهتر است این ساعت را تجربه کنید، اگر قیمت برای شما مهم می باشد اصلا به دنبال این محصول نروید چون قیمتی بالای ۱۴ میلیونی دارد که گزینه های بهتری نسبت به این محصول در بازه های قیمتی پایین وجود دارد. اگر به دنبال یک سایت معتبر برای خرید اقساطی محصولات اپل می گردید همین حالا کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ 6 , خرید اپل واچ 6 , قیمت اپل واچ 6 , مشخصات اپل واچ 6 , ساعت اپل واچ سری 6 ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

ایفون se از همان طراحی کلاسیکی برخوردار است که برای چندین سال به عنوان امضای طراحی اپل شناخته میشد. طراحی، بدنه و دوربین این گوشی دقیقاً همان نمونه هایی هستند که در سال ۲۰۱۷ در گوشی آیفون ۸ دیدیم. اما اپل در یک اقدام بسیار هوشمندانه گوشی مقرون به صرفه ی جدید خود را به تراشه ی A13 Bionic مجهز کرد که این تراشه در گوشی های سری آیفون ۱۱ نیز به کار رفته بود. به لطف این تراشه ی جدید، عملکرد دوربین و شارژدهی باتری این گوشی هم با بهبودهای چشمگیری همراه شده اند. تراشه ی A13 Bionic نه تنها بسیار سریع و قدرتمند است، بلکه برای چند سال آینده پاسخگوی تمام نیازهای کاربران خواهد بود و نسخه های جدید iOS را به خوبی اجرا خواهد کرد.

البته یک گوشی ۳۹۹ دلاری در برخی زمینه ها کمبودهایی نیز دارد. به عنوان مثال آیفون اس ای ۲۰۲۰ در پنل پشتی خود فقط یک دوربین دارد و از سیستم Face ID نیز بی بهره است. عملکرد دوربین سلفی این گوشی قابل قبول است اما به هیچ وجه در حد و اندازه ی نمونه ی موجود در گوشی های سری آیفون ۱۱ نیست.

اگر به صورت کلی بخواهیم به این گوشی نگاه کنیم، ارزش خرید آیفون اس ای ۲۰۲۰ بیشتر از هر آیفون دیگری است که در بازار موجود است. قیمت وسوسه کننده، شارژدهی عالی، دوربین اصلی باکیفیت، تراشه ی قدرتمند، مقاومت در برابر آب و شارژ وایرلس از جمله ویژگی‌های جذاب این گوشی هستند. آیفون اس ای ۲۰۲۰ نه تنها یک آیفون فوق العاده است، بلکه یکی از بهترین گوشی های مقرون به صرفه برای خرید است. در ادامه با بررسی این محصول همراه شما هستیم.

بررسی گوشی ایفون اس ای 

طراحی 

همان‌طور که گفته شده، طراحی این گوشی با آیفون ۸ مو نمی‌زند و همان طراحی زیبا و ساده قبلی میهمان جیب شما خواهد بود. مقدار حاشیه‌های گوشی در مقایسه با گوشی‌های امروزی بسیار غیرعادی به نظر می‌رسد و فقط با گذشت چند سال از آیفون ۸، طراحی این گوشی قدیمی می‌نماید. صفحه نمایش ۴/۷ اینچی این گوشی ممکن است برای بسیاری از کاربران کوچک باشد اما هنوز هستند کاربرانی که ارگونومیک بودن آیفون برایشان مهم‌تر از صفحه‌نمایش‌های بزرگ باشد.

 

یکی از نکاتی که درباره این گوشی وجود دارد،‌ نبود جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون در آن است که ممکن است با توجه به هنجار به وجود آمده در مورد گوشی‌های جدید مورد عجیبی نباشد اما برخی از دوست‌داران موسیقی قطعا از نبود این ویژگی خوشحال نخواهند شد و این موردی است که باید هنگام خرید این گوشی آن را مد نظر داشته باشید، هرچند اپل همراه با آیفون SE 2 یک هدفون با درگاه لایتنینگ عرضه کرده است،‌ اما برخی می‌خواهد هنگام گوش دادن به موسیقی گوشی خود را شارژ کنند یا صرفا دلشان برای وجود این ویژگی تنگ می‌شود.

  • طراحی آشنا با ابعاد استاندارد اپل
  • رنگ‌بندی سیاه و سفید و سرخ
  • سایز صفحه نمایش کوچک است

صفحه نمایش

با اینکه شاسی تکراری گوشی هنوز برای ما جذاب است، در مورد صفحه نمایش این اعتقاد را نداریم. آرزو می کردیم صفحه نمایش آیفون 6s را روی این گوشی می دیدیم. اپل در صفحه نمایش های خود هیچ زمان به پیکسل ها دقت نمی کند و بیشترین تمرکز خود را به کیفیت این صفحات معطوف می کند. اپل برای این گوشی از صفحه نمایشی با کیفیت 640×1136 پیکسل استفاده کرده، این در حالی است که سامسونگ در حال حاضر بهترین صفحه نمایش های موبایلی دنیا را با کیفیت 2560×1440 پیکسل تولید می کند. اما تصور نکنید که اپل احمق است! زیرا با این تعداد پیکسل که در صفحه نمایش آیفون SE دیده می شود، این صفحه به اندازه ای باکیفیت است که نمی توان ایرادی به آن گرفت. خوانایی متون در این صفحه نمایش بسیار لذت بخش است و هیچ مشکلی با کوچک ترین متن ها نخواهید داشت. با چشم غیرمسلح و از فاصله بسیار نزدیک نیز هیچ پیکسلی را نمی توانید تشخیص دهید.

زیر نور خورشید این کیفیت خوب ثابت می ماند و می توانید با خیال راحت به تمام محتوا بدون هیچ افت کیفیتی دسترسی داشته باشید.

یک ویژگی جدید را از یاد نبریم که در آیفون 6s شاهدش بودیم و در این گوشی از دست رفته است. این ویژگی چیزی نیست جز 3D Touch یا همان لمس سه بعدی. اگرچه ما هیچ اعتقادی به این ویژگی نداریم و لمس سه بعدی را چندان کاربردی نمی بینیم و جنبه سرگرمی آن را پر رنگ تر می دانیم، با توجه به شناختمان از اپل، انتظار دیدن این ویژگی را در آیفون SE نیز داشتیم.

به هرحال صفحه نمایش آیفون SE کیفیت قابل قبولی دارد و کار کردن با آن لذت خاص خودش را دارد. هرچند صفحه نمایش این گوشی در برابر صفحه نمایش های آمولد سامسونگ حرف زیادی برای گفتن ندارد، باید قبول کنیم که درنوع خود یکی از بهترین هاست.

دوربین

این گوشی دقیقا از همان سخت‌افزار دوربین آیفون 6S بهره می‌برد – همان سنسور 12MP با گشایش لنز f/2.2 به همراه فلش دوگانه LED. دوربین سلفی متاسفانه بروز رسانی نشده و همان گزینه استفاده شده در 5S می‌باشد – سنسور 1.2MP. البته قبل از معرفی رسمی این گوشی نیز این مساله مشخص شده بود و بخاطر همین موضوع حین معارفه رسمی دستگاه و مشخص شدن صحت این موضوع، چندان شگفت زده نشدیم.

چیپست قدرتمند استفاده شده در این گوشی به کمک سنسور 12MP، فیلم‌برداری 4K را برای این گوشی به ارمغان آورده است. همچنین ویژگی Live-Photos که با هر بار دکمه شاتر را زدن، اقدام به فیلم‌برداری به مدت 1.5 ثانیه و ذخیره عکس‌ها به شکل انیمیت می‌کند، در این گوشی اپل نیز موجود می‌باشد.

همانطور که گفتیم، دوربین سلفی این گوشی در مقایسه با 5S تغییری نداشته و از همان سنسور 1.2MP استفاده شده است. دو ویژگی اصلی این دوربین، حالت خودکار HDR و فیلم‌برداری 720p می‌باشد. همچنین این دوربین همانند دوربین سلفی 6S از صفحه‌نمایش رتینای گوشی به عنوان فلش استفاده می‌کند. به طوری که با عکاسی سلفی در محیط‌های تاریک، صفحه‌نمایش به رنگ سفید در آمده و با افزایش لحظه‌ای روشنایی صفحه به 300%، نور کافی در اختیار دوربین قرار داده می‌شود.

رابط کاربری دوربین تغییری نسبت به دیگر گوشی‌های اپل نداشته است. به محض اینکه برای فوکوس صفحه را لمس کنید، اسلایدری ظاهر می‌شود که به کمک آن و با توجه به محیطی که قصد دارید از آن تصویر بگیرید، می‌توانید میزان نوری که دوربین می‌توان ضبط کند را کم یا زیاد کنید.

همانطور که می‌دانید، دسترسی و کنترل حالت‌های مختلف دوربین آیفون با کشیدن صفحه به سمت چپ یا راست میسر می‌شود. می‌توانید با اسلاید صفحه به حالت‌های عکاسی، حالت مربعی، Pano، فیلم‌برداری، اسلومو و Time-laps دسترسی داشته باشید. برای استفاده کردن از حالت عکاسی پشت سر هم نیز کافی است که دکمه شاتر را کمی نگه دارید.

نمونه تصویرهای گرفته شده با هر دو دوربین آیفون SE و 6S نشان می‌دهد که علاوه بر اینکه سخت‌افزار هر دو دوربین یکسان می‌باشد، بلکه از لحاظ نرم‌افزاری و الگوریتم‌های استفاده شده نیز این دو دوربین هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

عکس‌های گرفته شده با آیفون 6S در مقایسه با دیگر پرچمداران مطرح چندان تحسین برانگیر نبودند، پس در مورد SE نیز این مساله صدق خواهد کرد. عکس‌های گرفته شده و نتایج دارای جزییات خوبی هستند، اما بهترین در نوع خود به هیچ وجه نیستند. مساله اصلی این است که اپل بعد از عرضه گوشی آیفون 5S، تغییر چندان زیادی در دوربین‌های 6 و 6S و حال SE نداده است و از لحاظ خروجی نمی‌توان تغییرات زیادی مابین این دوربین‌ها مشاهده کرد.

خبر خوبی که می‌توان در مورد این دوربین داد، مربوط به رندر فوق‌العاده رنگ‌ها و کنتراست عالی آن می‌باشد. البته دامنه دینامیکی دوربین چندان تعریفی ندارد و مدام مجبور خواهید شد که از حالت HDR استفاده کنید.

فیلم‌برداری 4K یکی دیگر از مزیت‌های این دوربین می‌باشد. در حالت 4K شاتر با سرعت 30fps و در حالت 1080p با دو سرعت 30fps و 60fps و حالت جدید 1080p با سرعت 120fps اقدام به فیلم‌برداری می‌کند. در حالت اسلومو نیز شاتر با کیفیت 720p و با سرعت 240fps اقدام به ذخیره تصاویر می‌کند.

باتری گوشی ایفون اس ای

آیفون SE 2020 از باتری کوچک 1821 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که مشابه نمونه بکار رفته در آیفون 8 می‌باشد؛ با این حال انتظار می رود که تراشه بهینه تر بتواند تا حدودی شارژدهی دستگاه را بهبود ببخشد. این گوشی در آزمایش پخش مداوم ویدئو حدود 10 ساعت دوام می آورد که رکورد چندان جالبی نبوده و عملکرد متوسطِ روبه پایین آن را نشان می دهد.

در استفاده ترکیبی با روشن بودن اینترنت دیتا و انجام کارهایی مثل وبگردی، اجرای بازی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، عکاسی و … این گوشی به سختی می تواند یک روز را دوام بیاورد و احتمالا در میانه روز کاری، مجددا باید به فکر شارژ کردن آن باشید.

البته همانطور که همیشه گفته ایم، شارژدهی یک محصول بسته به نوع استفاده هر فرد از آن می تواند متفاوت باشد.

در داخل جعبه iPhone SE 2020 شارژر 5 واتی قرار داده شده است که توان آن حتی از نمونه بکار رفته در برخی گوشی‌های ارزان قیمت اندرویدی، پایین تر بوده و سیاست اپل در این زمینه کاملا جای انتقاد دارد. البته این گوشی از شارژ سریع با توان 18 وات پشتیبانی می‌کند که برای استفاده از آن باید تجهیزات جداگانه ای تهیه کنید.

با استفاده از تجهیزات داخل جعبه، شارژ کامل آیفون SE 2020 حدود 2:30 زمان نیاز دارد که برای دستگاهی با باتری 1821 میلی آمپر ساعتی، واقعا زیاد است. هنگام استفاده از شارژر 18 واتی اما این زمان 1 ساعت کمتر خواهد بود و گفتنی است که آیفون جدید اپل از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند که آن را یک پله بالاتر از میان‌رده‌های اندرویدی قرار می‌دهد.

سخن پایانی

نسل اول آیفون اس ای خیلی زود به محبوبیت خوبی رسید. چون با هزینه‌ای کمتر از آیفون‌های رایج، به کاربران اجازه می‌داد طعم پلتفرم آی او اس اپل را بچشند. حالا ۴ سال از آن زمان گذشته و نسل دوم آن،‌ آیفون اس ای ۲۰۲۰ عرضه شده است. با بررسی اپل آیفون اس ای ۲۰۲۰ ما این محصول را یک گوشی قدرتمند و خوش قیمت با طراحی جمع و جور و دوربین‌هایی مناسب دیدیم. اما شما تنها در صورتی می‌توانید عاشق این گوشی شوید که صاحب یکی از آیفون‌های قدیمی اپل هستید و می‌خواهید با کمترین هزینه، گوشی آی او اسی خودتان را ارتقاء دهید. همچنین کاربران گوشی‌های اندرویدی که به دنبال محصولی با قیمت کمتر از گوشی‌های سری آیفون ۱۱ برای مهاجرت به پلتفرم آی او اس هستند نیز می‌توانند روی این گوشی حساب ویژه‌ای باز کنند.

در مجموع iPhone SE 2020 اپل با چیپست A130 Bionic که قدرت‌بخش گوشی‌های سری آیفون ۱۱ نیز هست،‌ باعث شده این گوشی جمع و جور قدرتمندتر از بسیاری از گوشی‌های اندرویدی رقیب در بازار است. علاوه بر این، دوربین‌های پشتی و جلویی ۱۲ و ۷ مگاپیکسلی این گوشی با ارائه‌ی حالت پرتره و HDR هوشمند، می‌توانند عکس‌های جذاب و سرگرم کننده‌ای را ثبت کنند که تشخیص آن‌ها با عکس‌های ثبت شده با آیفون ۱۱ سخت است. این گوشی رقبایی در بازه‌ی قیمتی خود از برند سامسونگ مانند گلکسی ای ۷۱ و گوگل مانند گوگل پیکسل ۳ ای دارد. اینجاست که انتخاب کاملاً به سلیقه‌ی کاربر بازمی‌گردد. مهم‌ترین رکن در این انتخاب می‌تواند سیستم عامل باشد. شما آی او اس می‌خواهید یا اندروید را ترجیح می‌دهید؟ برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ایفون اس ای , خرید گوشی ایفون اس ای , قیمت ایفون اس ای , مشخصات ایفون اس ای , گوشی ایفون se 2020 ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

خانواده آیفون 11 اپل، شروع مسیری بود که به محبوبیت بیشتر این کمپانی ختم شد. پس از رونمایی از این سری پرفروش، خریداران بسیاری برای رونمایی از آیفون 12 روزشماری می‌کردند. علاوه بر خصوصیات ارتقا یافته که کاملا مورد انتظار است، ایفون 12 اولین موبایل‌های هوشمند اپل با پشتیبانی از فناوری ۵G خواهد بود.
واقعیت این است که یکی از بزرگترین رویدادهای تکنولوژی در سراسر جهان، رونمایی و بروزرسانی محصولات اپل است. گوشی آیفون 12 توانمند در عملکرد ظاهر شده و حق مطلب در زمینه کیفیت، ادا کرده است. در ادامه با بررسی این محصول همراه شما عزیزان هستیم.

بررسی گوشی آیفون 12

طراحی

در این مدل نیز از بریدگی نمایشگر (notch) استفاده شده است که در داخل ان دوربین سلفی،سنسور های فیس ایدی و برخی موارد دیگر نیز استفاده شده است مشخص است که با پیشرفت روزافزون دنیای تکنولوژی، این فضای برش خورده مدت زیادی دوام نخواهد آورد و با پیشرفت بیشتر تکنولوژی این فضا کوچکتر خواهد شد تا به صورت کامل محو شده و شاهد محصولاتی با نمایشگر تمام صفحه باشیم. شایعات زیادی در مورد این خانواده ایفون وجود دارد که برخی اهالی دنیای فناوری بر این باورند که در طول زمان اپل این برش را حذف کرده و از تکنولوژی دوربین و سنسور های پنهان شده در صفحه استفاده خواهد کرد. تحلیلگران بر این باور هستند که اپل در طراحی ایفون های 2020 خود لبه های تخت قدیمی را جایگزین لبه های منحنی می کند که این یاداور طراحی های قدیمی، زیبا و فوق العاده ی آن خواهد بود . امسال هم مانند سال های قبل شاهد رنگی متفاوت و بسیار زیبا برای این نسل از ایفون خواهیم بود به اسم Navy Blue که این اولین باری است که از رنگ ابی درطراحی بدنه ایفون استفاده می شود. اپل برای طراحی قسمت دوربین پشت این گوشی از فضایی مربعی شکل استفاده کرده است که فعلا اطلاعاتی در مورد تعداد دوربین های ان در دسترس نمی باشد.

 نمایشگر

شرکت اپل قصد دارد خانواده ایفون 12 را در 3 نوع نمایشگر مختلف به بازار عرضه کند که عبارتند از:ایفون 12 پرو 5.4 اینچ، ایفون 12: 6.1 اینچ،ایفون 12 پرو مکس: 6.7 اینچ به معنای دیگر، جایگزین آیفون XS کمی کوچکتر، جایگزین آیفون XR تقریبا با همان سایز و رقیب اصلی آیفون XS مکس، کمی بزرگتر خواهد بود.همچنین این شرکت قصد دارد که پنل هاLCD را برای این خانواده حذف کندو خط تولید صفحه نمایش OLED به صورت کامل برای این سری در نظر گرفته شده است. شرکت های LG و سامسونگ این پنل هارا تولید خواهند کرد.گفته می‌شود که نمایشگر مدل‌های پرو توسط سامسونگ و مسئولیت تولید پنل‌های 6.1 اینچی، بر دوش شرکت LG گذاشته شده است.

 دوربین

اپل همانند آیفون 11، در سری 12 خود نیز از دوربین های دوگانه استفاده کرده است. دوربین اصلی این گوشی، دارای حسگر 12 مگاپیکسل می باشد و لنز آن، دارای دیافراگم f/1.6 می باشد. لازم به ذکر است دیافراگم به کار رفته در آیفون 12، سریع ترین دیافراگم موجود در بین تمامی آیفون ها می باشد. دوربین دوم نیز از حسگر 12 مگاپیکسلی بهره می برد و درون یک لنز فوق عریض، به کار گرفته شده است. به وسیله ی این دوربین ها، می توانید قابلیت هایی مانند فلاش چهارگانه دورنگ، HDR، پانوراما و فیلمبرداری با کیفیت 4K را تجربه نمایید. همچنین دوربین سلفی این گوشی نیز دارای حسگر 12 مگاپیکسل می باشد که دارای لنز 23 میلیمتری واید و دریچه دیافراگم f/2.2 می باشد. اپل ادعا می نماید که آیفون 12 در محیط های کم نور، عملکرد بهتری نسبت به آیفون 11، دارد. همچنین قابلیت نوظهور Computational Photography نیز درون آیفون جدید، وجود دارد. این قابلیت باعث می شود تا جزئیات دقیق تر و بهبود یافته تری در عکس ها وجود داشته باشد.

 پردازنده قوی

مشخص شده است که اپل قرار است در نسل جدید آیفون‌ها از تراشه سری A بعدی خود استفاده کند. استفاده از فناوری ۵ نانومتری در این تراشه باعث می‌شود تا اندازه پردازنده کوچکتر شده و مصرف انرژی نیز کاهش یابد. پیش بینی می‌شود که این پردازنده تا ۱۵ درصد سرعت بیشتر را برای آیفون ۱۲ فراهم خواهد کرد.

باتری و شارژدهی آیفون 12

اخبار دقیقی از ظرفیت باتری گوشی آیفون 12 در دسترس نیست. همین که می‌دانیم با فعالیت ترکیبی حدود 17 ساعت شارژدهی خواهد داشت، راضی کننده است. این گوشی فناوری شارژ سریع 20 واتی تجهیز شده و با سرعت فوق العاده‌ای 50 درصد از ظرفیت باتری در نیم ساعت شارژ می‌کند. البته اگر طرفدار شارژ وایرلس باشید، با وجود توان 15 واتی، لازم است کمی بیشتر منتظر بمانید تا دستگاه فول شارژ شود.

 نتیجه گیری

براساس شایعاتی که پیرامون آیفون ۱۲ وجود دارد مشخص است که به روزرسانی تلفن ۲۰۲۰ اپل برای کاربران بسیار هیجان‌انگیز است و بی‌صبرانه در انتظار نسل بعدی آیفون‌ها هستند. با توجه به گزارش‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که بیشترین پیشرفت‌ها قرار است در زمینه‌های اتصال ۵G، پشتیبانی از برنامه‌های واقعیت افزوده همراه با سنسور زمان پرواز باشد. اما با این حال هنوز اطلاعات زیادی هست که در مورد آیفون ۱۲ نمی‌دانیم. به همین دلیل باید منتظر اطلاعات جدیدی که ماه‌های آینده منتشر می‌شوند باشیم. اگر قصد خرید اقساطی محصولات اپل را دارید همین حالا کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایفون 12 , خرید ایفون 12 , قیمت ایفون 12 , مشخصات ایفون 12 , گوشی ایفون 12 ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

کمپانی سامسونگ در جریان کنگره ی بین المللی سال 2018 که در شهر بارسلون برگزار شد، از نهمین نسل از پرچمداران کهکشانی خود رونمایی کرد. این کمپانی همانند رسم چند ساله ی خود، گوشی های خود را در دو نسخه با سایزهای متفاوت عرضه کرده است که نسخه ی پایه اس 9 و نسخه ی بزرگتر اس 9 پلاس نام دارد. امروز قصد داریم تا گوشی گلکسی اس 9 پلاس را به صورت جامع مورد بررسی قرار دهیم.

 بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

طراحی و ساخت

گلکسی S9 پلاس از آن گوشی‌هایی است که با یک نگاه کوتاه شما را مجذوب خودش می‌کند. گوشی ظاهری بسیار شیک، زیبا و منحصر به فرد دارد و این مسئله به ویژه زمانی مشخص می‌شود که از نمای رو به رو به آن نگاه کنید. صفحه نمایش گوشی تا حد ممکن بدون حاشیه طراحی شده و چیزی در حدود 84.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش آن پوشانده می‌شود. بنابراین زمانی که به پنل جلوی دستگاه نگاه می‌کنید یک صفحه نمایش بزرگ و دو حاشیه بسیار باریک در لبه فوقانی و زیرین آن مشاهده خواهید کرد. این سبک طراحی سبب شده که ظاهر گلکسی اس 9 پلاس بسیار شیک و مدرن به نظر آید. بدنه دستگاه ابعاد 8.5 در 73.8 در 158.1 میلیمتر را ارائه می‌کند و وزن آن چیزی در حدود 189 گرم است. وقتی گوشی را در دست می‌گیرید متوجه خواهید شد که سامسونگ بدنه آن را بلند و باریک طراحی کرده است.

 

فریم اصلی Galaxy S9 Plus سامسونگ از آلومینیوم ساخته شده و دو پنل پشت و جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود. این امر سبب شده که ظاهری براق و چشم نواز برای دستگاه ایجاد شود و مقاومت آن هم در برابر خراشیدگی افزایش یابد. اما از سمت مقابل بدنه گوشی در برابر ضربه و جذب چربی دست کاربر بسیار حساس خواهد بود. بنابراین اگر از افرادی باشید که دستتان عرق می‌کند، احتمالاً با مشکل لک شدن قاب پشت گوشی مواجه می‌شوید و حتی امکان سر خوردن دستگاه از دستتان هم بیشتر از حالت عادی خواهد شد. پس بهتر است برای جلوگیری از این مسئله یک قاب محافظ را در گوشی استفاده نمایید.

دو لبه سمت راست و چپ قاب گلکسی S9 پلاس خمیده طراحی شده‌اند و بدین ترتیب ظاهری زیبا و خوش دست برای دستگاه به وجود آمده است. در قاب پشت گوشی لنز دوربین دوگانه و اصلی آن، چراغ فلش LED و اسکنر انگشت گوشی نصب است. دو لنز دوربین اصلی گوشی و اسکنر انگشت آن به صورت عمودی در بخش فوقانی و وسط قاب پشت دستگاه نصب هستند. در بررسی گلکسی اس 9 پلاس مشخص شد که سرعت و کیفیت عملکرد اسکنر انگشت گوشی بسیار عالی و با کیفیت است.

 

گلکسی S9 Plus سامسونگ از اسکنر عنبیه چشم هم بهره می‌برد و امکان قفل گشایی از نمایشگر دستگاه با این روش هم وجود دارد. این ویژگی یکی از ویژگی‌های خاص و جالب گلکسی S9 پلاس است، اما در مجموع استفاده از آن خیلی ساده نیست چون برای عملکرد صحیح اسکنر عنبیه چشم باید حتماً گوشی جلوی چشمان کاربر گرفته شود که این موضوع در برخی شرایط یک مقدار شرایط را سخت‌تر از حالتی می‌کند که با قرار دادن انگشت روی اسکنر انگشت دستگاه قفل نمایشگر باز می‌شود! گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ از طراحی ضد آب هم بهره می‌برد و از استاندارد IP68 پشتیبانی به عمل می‌آورد. به موجب این استاندارد دستگاه می‌تواند تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد.

ضد آب بودن گوشی گلکسی S9 Plus فقط در حد یک شعار نیست و بارها و بارها در بررسی‌های عملی شاهد این بودیم که دستگاه از غوطه‌ور شدن در آب و باقی ماندن در این شرایط جان سالم به در برده و هیچ مشکلی در عملکرد آن به وجود نیامده است. گلکسی S9 Plus قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم دارد. بنابراین به طور کلی باید گفت که این گوشی از نظر طراحی و ظاهر تقریبا هر آنچه که از یک گوشی موبایل انتظار می‌رود را ارائه کرده است و هیچ نقطه ضعف یا کم و کاستی ندارد. مطمئن باشید با خرید گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ از ظاهر و طراحی آن لذت خواهید برد.

صفحه نمایش

سال هاست که گوشی های سامسونگ، بهترین نمایشگر های بازار را در اختیار داشته اند و گلکسی اس 9 نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. پنل بکار رفته در هر دو گوشی از نوع سوپر امولد می باشد که مشکی عمیق، رنگ های شاداب، زاویه دید وسیع و روشنایی بالا را در اختیار می گذارد. فرقی نمی کند که به فیلم تماشا کنید، بازی های گرافیکی انجام دهید، به وبگردی بپردازید یا … در هر صورت استفاده از نمایشگر گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس لذت بخش خواهد بود.

نمایشگر سری بی نهایت سامسونگ که حاشیه های ناچیزی داشته و لبه های خمیده ای دارد، این روز ها، به ویژگی تکراری پرچمداران این شرکت تبدیل شده است. اما Infinity Display در گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس تغییرات کوچک و مثبتی را به خود دیده است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

علاوه بر اینکه حاشیه های بالا و پایین نمایشگر کوچکتر از نسل قبل شده، خمیدگی لبه ها نیز کاهش یافته است. کاهش خمیدگی لبه ها در ظاهر چندان مشهود نیست اما باعث شده است که در دست گرفتن دو گوشی ساده تر از قبل شده و تعداد لمس های تصادفی کاهش یابد. حداکثر میزان روشنایی کهکشانی های جدید سامسونگ در مقایسه با گلکسی اس 8، 15 درصد افزایش یافته است که استفاده از آن ها در محیط های بیرونی را بیش از پیش راحت می کند. حداقل روشنایی نیز بهتر از گذشته شده و با روشن کردن ویژگی فیلتر نور آبی، می توان به راحتی از این دو گوشی در محیط های تاریک استفاده کرد.

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به ترتیب به صفحه نمایش 5.8 و 6.2 اینچی مجهز شده اند که نسبت تصویر آن 18:5:9 می باشد. حداکثر رزولوشن این دو نمایشگر، 2960×1440 (+QHD) می باشد، با این حال سامسونگ به طور پیش فرض رزولوشن را روی + Full HD قرار داده و کاربران می توانند حتی برای ذخیره بیشتر باتری و مصرف بهینه تر، رزولوشن را به + HD کاهش دهند.

از ویژگی های دیگر صفحه نمایش این دو گوشی می توان به Always On Display اشاره کرد. این ویژگی برای اولین بار با گلکسی اس 7 معرفی شد و رفته رفته در تعداد بیشتری از گوشی های سامسونگ جا افتاد. نمایشگر همیشه روشن علاوه براین که اطلاعات مفیدی در اختیار می گذارد، باعث می شود که تعداد دفعات روشن و خاموش شدن صفحه نمایش کمتر شده و در نتیجه عمر کلی پنل افزایش یابد. در تنظیمات مربوط به نمایشگر هم مواردی چون نوع نمایش رنگ ها، امکان تنظیم میزان سردی و گرمی رنگ ها، تغییر رزولوشن و فیلتر نور آبی به چشم می خورند.

دوربین

حتما مطلع هستید که یکی از تفاوت های اصلی دو گوشی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس ، به دوربین آن ها بر می گردد. در واقع دوربین اصلی هر دو گوشی مشخصاتی کاملا یکسان دارند و تنها تفاوت نسخه پلاس، داشتن دوربین دوم با لنز تله فوتو برای زوم 2 برابر و ثبت عکس های پرتره می باشد. سنسور اصلی هر دو گوشی 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 1.4 میکرومتری می باشد. سامسونگ در دوربین این دو گوشی از سنسور ISOCELL fast ساخت خود استفاده کرده است که دارای D-RAM می باشد و سرعت بسیار بالایی دارد. اما جذاب ترین و جدید ترین ویژگی دوربین، دیافراگم متغیر آن می باشد که یاد آور دوربین های حرفه ای DSLR است. دیافراگم دوربین اصلی می تواند در دو عدد ثابت f/1.5 و f/2.4 قرار گیرد و عددی بین این دو وجود نخواهد داشت. تکنولوژی Dual-Pixel نیز برای تشخیص فاز و فوکوس خودکار سریع همچنان به قوت خود باقیست.

دوربین دوم بکار گرفته شده در نسخه پلاس، سنسوری 12 مگاپیکسلی دارد که البته اندازه پیکسل های آن کوچکتر بوده و 1.0 میکرومتری می باشد. دیافراگم این دوربین در عدد f/2.4 ثابت است و همانطور که گفتیم برای زوم 2 برابر و تشخیص عمق میدان کاربرد دارد. برای محیط های بسیار تاریک، سامسونگ فلاش ال ای دی تک گانه را برای هر دو گوشی در نظر گرفته و مدت هاست که این شرکت از فلاش های دوگانه در گوشی های خود استفاده نمی کند.

دوربین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس از تکنولوژی مولتی فریم استفاده می کنند که برای نخستین بار در گلکسی اس 8 معرفی شد. این تکنولوژی در واقع به این صورت عمل می کند که دوربین، 4 عکس مختلف از یک صحنه می گیرد و نتیجه نهایی از ترکیب این 4 عکس به دست می آید که عملکرد موثری در کاهش نویز دارد. این ویژگی در کنار دیافراگم روشن f/1.5 باعث شده است که این دو گوشی در محیط های کم نور، عکس هایی روشن با جزئیات بالا و نویز بسیار کم ثبت کنند.

رابط کاربری دوربین نسبت به آن چیزی که در نوت 8 دیده بودیم، دچار تغییر شده و اکنون مشابه رابط کاربری گوشی های آیفون می باشد. حالت های مختلف عکاسی و فیلم برداری اکنون در صفحه ای جداگانه قرار ندارند و با سوایپ کردن در محیط اصلی رابط کاربری می توان بین حالت های مختلف سویچ کرد. رابط کاربری دوربین دو گوشی مشابه یکدیگر هستند با این تفاوت که در نسخه پلاس، گزینه زوم 2 برابر و لایو فوکوس وجود دارد. لایو فوکوس امکان عکاسی پرتره را فراهم می کند و ویژگی متمایز آن، این است که می توان قبل و بعد از ثبت عکس، می توان میزان تار شدن پس زمینه را به دلخواه تغییر داد. البته نا گفته نماند که گزینه ای به نام selective focus در گلکسی اس 9 وجود دارد که ثبت عکس های پرتره به صورت نرم افزاری را در اختیار می گذارد؛ با این حال نباید انتظار داشت که دقت آن در حد و اندازه های نسخه پلاس باشد.

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ گلکسی s9 plus

همانطور که انتظار می‌رود ظرفیت باتری در نسخه پلاس افزایش داشته است. گلکسی اس 9 به باتری‌ای با ظرفیت 3000 و گلکسی اس 9 پلاس به باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. باتری هر دو گوشی به‌راحتی در یک استفاده تقریبا سنگین تا انتهای روز پاسخگوی نیاز کاربر هستند. مدت زمان شارژ شدن کامل برای گلکسی اس 9 پلاس برابر 90 دقیقه است که نسبت به این مدت برای S9 ، 10 دقیقه کمتر است. همچنین نتیجه تست‌های تکی برای هر دو گوشی تقریبا یکسان و برابر عددهای زیر است:

  • کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت 8: 4.5 درصد
  • کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری فول اچ‌دی: 24 درصد
  • مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی: 9 ساعت

کلام آخر

کمپانی سامسونگ همیشه به امنیت کاربر اهمیت زیادی داده و به همین ترتیب هم قابلیت‌های متنوعی را در این زمینه ارایه می‌دهد. با وجود قرار گیری سنسور اثر انگشت بر روی بدنه پشتی دستگاه، سامسونگ از اسکنر عنبیه چشم هم در این پرچمدار بهره برده است. توسط این اسکنر کاربر می‌‌تواند پس از شناسایی عنبیه چشم خود، قفل دستگاه را از این طریق باز کند. علاوه بر حسگر عنبیه چشم، قابلیت تشخیص چهره هم در گلکسی اس 9 پلاس موجود بوده که به صورت نرم افزاری عمل کرده و با قرار دادن گوشی مقابل چهره، قفل دستگاه را باز می‌کند.

اما امنیت گلکسی اس 9 پلاس تنها به این موارد ختم نشده و سامسونگ جدیدترین نسخه از اپلیکیشن امنیتی Secure Folder را بر روی گلکسی اس 9 پلاس قرار داده است. با این ویژگی که توسط سیستم Knox سامسونگ حفاظت شده، به یک محیط جدید با اپلیکیشن‌ها و داده‌های اختصاصی به صورت رمزگذاری شده دسترسی خواهید داشت.

یکی از قابلیت‌های جذاب موجود در گلکسی اس 9 پلاس، پشتیبانی از داک اختصاصی سامسونگ با نام Dex بوده که با بهبود و کارایی بیشتر در این پرچمدار جدید یافت می‌شود. توسط Dex می‌توان با اتصال گوشی به یک مانیتور، از آن به عنوان کامپیوتر استفاده کرد.

گلکسی اس 9 پلاس گواهی IP68 را برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار به دست آورده است. با توجه به این موضوع، پرچمدار جدید سامسونگ با قرار گیری در عمق 1.5 متری آب برای مدت 30 دقیقه، دچار مشکل نخواهد شد.برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی گلکسی اس 9 پلاس , مشخصات گوشی اس 9 پلاس , خرید گوشی سامسونگ s9 plus , قیمت گوشی سامسونگ s9 plus , گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

پرچمدار قدرتمند، به روز و با کیفیت گوشی می 8 ، اسمارت فون هوشمندی که کیفیت عالی با مشخصات برجسته ای را داراست و رقیب پرچمداران برندهای معروفی همچون سامسونگ ، گوگل و.... است. این اسمارت فون که در می 2018 معرفی و در ماه ژوئن عرضه شد با پرچمدارانی مانند OnePlus 6 ، Huawei Honor 10 و Samsung Galaxy S9 مقایسه می شود که با مشخصات سخت افزاری قدرتمند و به روز رسانی های پی در پی می توان براحتی آن را نسبت به برخی از پرچمداران جدید، به موجب اختلاف قیمت، برتر دانست.

 بررسی گوشی شیائومی mi 8

طراحی

شیائومی در پنل پشتی و جلویی گوشی می 8 (MI 8) از شیشه گوریلاگلس ۵ استفاده کرده‌است؛ طراحی شیشه‌ای باعث کاهش لغزندگی گوشی شده است و این امتیازی بزرگ محسوب می‌شود. با این تفاسیر بهتر است برای این گوشی لغزنده و لیز، از قاب استفاده کنید.

بریدگی و شکافی که در بالای صفحه نمایش می 8 قرار دارد، ظاهر دوربین دوتایی، جای فلش دوربین و همچنین چینش لنز دوربین‌ها، این گوشی را تقریباً به گوشی‌های آیفون شبیه کرده است. می 8 تقریباً سبک وزنی معادل 175 گرم دارد.

کلید کم و زیاد صدا از جنس فلزی ساخته شده است. پورت USB-C در میان دو سری سوراخ دایره‌ای قرار داده شده و خروجی صدا تنها از بخش سمت راستی پخش خواهد شد؛ بخش سمت چپی کاملاً به صورت نمایشی است. این گوشی در بخش شیار سیم‌کارت، جایگاهی برای کارت حافظه ندارد.

سنسور اثر انگشت MI 8 در پنل پشتی گوشی قرار داشته و جایی است که به راحتی انگشت اشاره به آن دسترسی دارد؛ البته عملکرد این سنسور به اندازه سرعت سنسور مربوطه در گوشی وان پلاس نیست. همانند سایر گوشی‌های شیائومی، می 8 نیز در برابر گردوخاک و آب مقاوم نیست. می 8 در چهار رنگ سفید، طلایی، آبی و مشکی به بازار عرضه شده‌ است.

صفحه نمایش

شیائومی از یک پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) و 6.21 اینچی به عنوان صفحه نمایش گوشی می 8 استفاده کرده است. صفحه نمایش این گوشی رزولوشن 2248 در 1080 پیکسل را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 402 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار کاملا مناسب و قابل قبولی برای نمایشگر گوشی با ابعاد 6.21 اینچ خواهد بود. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم روی صفحه نمایش این گوشی با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و بدین ترتیب از آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خط و خش محافظت می‌شود. البته در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که تماس با ذراتی مثل ماسه و گرد و غبار های خیلی کوچک می‌تواند منجر به ایجاد خط و خش روی نمایشگر دستگاه شود، بنابراین توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش گوشی گلس محافظ ال سی دی نصب کنید. 

صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Mi 8 از قابلیت DCI-P3 و HDR10 پشتیبانی می‌کند که استانداردهایی جهت بهبود کیفیت نمایش محتوا و شادابی تصویر هستند. نمایشگر گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و بدین سبب چیزی در حدود 83.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را به خود اختصاص داده است. در لبه فوقانی صفحه نمایش گوشی هم زائده مشکلی رنگ و باریکی دیده می‌شود لنز دوربین سلفی و سنسور های جلوی دستگاه در آن قسمت نصب شده‌اند. اما کیفیت نمایش محتوا بر روی ال سی دی شیائومی می 8 چطور است؟ در بررسی این گوشی مشخص شد که صفحه نمایش آن واقعا کیفیت مطلوبی دارد و محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود شارپ و شادابی است. تفکیک پذیری خوب رنگ ها، شارپنس مطلوب، کنتراست خوب و شادابی مناسب از ویژگی های خوب صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Mi 8 هستند.

برای استفاده بهتر از صفحه نمایش گوشی Xiaomi Mi 8 در محیط های تاریک و برای مطالعه کردن حالت اختصاصی تحت عنوان Reading Mode در آن ارائه شده که منجر به ارائه تصویری گرم تر جهت جلوگیری از خستگی چشم می‌شود. صفحه نمایش گوشی می 8 از نظر اندازه بلند طراحی شده و نسبت تصویر 18.7 به 9 را ارائه می‌کند که این مسئله با دقت کردن به نمایشگر دستگاه قابل درک است. اما کیفیت عملکرد نمایشگر گوشی از نظر روشنایی چطور است؟ در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که صفحه نمایش آن به لطف بهره‌مندی از پنل سوپر آمولد توان تولید روشنایی خوبی دارد. بدین سبب با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 80 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل محتوای روی آن را ببینید و با گوشی در تعامل باشید. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش گوشی Mi 8 شیائومی یکی از ویژگی های مثبت اصلی آن را در بر می‌گیرد چون از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

دوربین

همانطور که از ماه ها پیش از عرضه ی این گوشی انتظار می رفت، در این گوشی از دو دوربین به عنوان دوربین های اصلی استفاده شده است. این دو دوربین دارای پوشش لنزی هستند که اندکی بیرون زدگی از بدنه را برای قاب پشتی دستگاه ایجاد کرده است. فلش دوربین نیز میان دو دوربین اصلی جای گرفته است.

دوربین اول اصلی استفاده شده در این گوشی به یک سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز شده است که این سنسور هر پیکسل را در سایز 1.4 میکرون ثبت می کند. همچنین، بروی این سنسور از یک لنز با گشودگی دریچه ی دیافراگم F1.8 استفاده شده است. علاوه بر این، این دوربین به سیستم لرزشگیر اپتیکال در چهار جهت محور مجهز شده است که به ثبت عکس هایی بهتر در شرایط مختلف کمک شایانی می کند. دوربین دوم اصلی استفاده شده در این گوشی هم به یک سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر مجهز شده است. این سنسور را یک لنز با گشودگی دریچه ی دیافراگم F2.4 همراهی می کند و سایز هر پیکسل آن برابر با یک میکرون است. استفاده از این پکیج دوربین قابلیت ثبت تصاویر پرتره و زوم اپتیکال دو برابری را در اختیار کاربران شیائومی می 8 قرار می دهد.

در بخش دوربین سلفی هم در این گوشی شاهد استفاده از یک سنسور 20 مگاپیکسلی هستیم که از لنزی با گشودگی F2.0 برای آن استفاده شده است.

با نگاه سطحی به تصاویر ثبت شده به وسیله ی این گوشی، شاهد تصاویری جذاب بودیم که در آن ها همه چیز به شکل مناسبی تنظیم شده بود. اما با بررسی بیشتر، متوجه وجود نویز در عکس ها شدیم. این سطح نویز حتی در زمانی که با ایزوهای بسیار پایین در حال عکاسی بودیم نیز وجود داشت. وجود نویز در عکس هر دوربینی طبیعی است اما عکس های ثبت شده با گوشی می 8، دارای اندکی نویز بیشتری در مقایسه با گوشی های هم رده ی خود هستند.

یکی از قابلیت های نرم افزاری درنظر گرفته شده برای دوربین این گوشی، AI یا هوش مصنوعی می باشد. به کمک هوش مصنوعی شما می توانید تصاویر جذاب تری را به ثبت برسانید. برای نمونه، شما می توانید با فعال کردن این قابلیت، رنگ های غنی تر و جذاب تری را در عکس های خود شاهد باشید.

در محیط هایی با نور کم و در صورتی که قصد عکاسی در شب را داشته باشید، Mi 8 می تواند عملکرد تحسین برانگیزی را داشته باشد. در این شرایط، با وجود مقداری نویز در تصاویر، سوژه هایی شارپ و شفاف را شاهد هستیم. همچنین، به لطف سیستم اپتیکال لرزشگیر استفاده شده در این دوربین، می توان تصاویر بهتری را به ثبت رساند.

اما همانطور که پیشتر هم اشاره شد، یکی از قابلیت های دوربین دوگانه ی استفاده شده در این گوشی، ثبت تصاویر پرتره می باشد. عملکرد این قابلیت کاملاً وابسه به نور محیط می باشد. چراکه دوربین در صورتی که نور محیط کافی باشد، می تواند به راحتی سوژه های پیش زمینه و پس زمینه را از یکدیگر تشخیص دهد و تصاویر پرتره را ثبت کند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی mi 8

گوشی شیائومی می 8 به باتری با اندازه 3400 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که دقیقا مشابه نسخه بکار رفته در می میکس 2 اس می باشد؛ اما تنها ظرفیت باتری عامل تایین کننده نمی باشد و به نظر می رسد که می 8 شارژدهی بهتری در مقایسه با می میکس 2 اس دارد. این گوشی در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی، می تواند تا 1 روز کاربر را همراهی کند؛ با این وجود شارژدهی آن را نمی توان به خوبی گوشی هایی چون گلکسی نوت 9 و هوآوی پی 20 پرویی بدانیم که از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می برند. به گفته شیائومی، این گوشی از شارژ سریع نسخه 4.0+ کوالکام پشتیبانی می کند؛ اما شارژر درون جعبه محصول به تکنولوژی QC 3.0 مجهز می باشد که باعث می شود شارژ کامل باتری در زمان تقریبی یک ساعت و نیم انجام گیرد. نا گفته نماند که شیائومی می 8 با وجود استفاده از بدنه شیشه ای، از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند.

 جمع بندی

شیائومی هرگز نمی‌توانست راهی را بهتر از ارائه یک گوشی پرچمدار عالی اقتصادی برای جشن گرفتن تولد 8 سالگی خود در صنعت گوشی سازی پیدا کند. این گوشی هوشمند نقاط ضعف خاص خود را دارد، اما بجز این محدودیت‌ها شما را درگیر هیچ مشکل دیگری نمی‌کند. در مجموع می‌توان گفت که شیائومی می 8 یک گوشی بسیار خوب است و خرید آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای خرید و اطلاع از انواع گوشی ها کلیک کنید.

نقاط قوت

 

  • نمایشگر عالی
  • باتری قدرتمند مجهز به فناوری شارژ سریع
  • دوربین سلفی و اصلی خوب با توانایی گرفتن عکس‌های عالی
  • رابط کاربری MIUI مجهز
  • صدای خروجی قدرتمند و واضح

نقاط ضعف

 

  • نداشتن جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پورت کارت حافظه میکرو SD، کد محافظتی IP در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک، اسپیکرهای استریو و قابلیت شارژ بی سیم
  • عدم ارائه کارایی واقعی پردازشگر پرچمدار کوالکام اسنپدراگون 845 به دلیل متحمل شدن فشارهای حرارتی
  • نداشتن قابلیت تثبیت سازی خوب برای فیلم برداری با رزولوشن 4K


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی شیائومی می 8 , قیمت شیائومی می 8 , خرید شیائومی می 8 , مشخصات شیائومی می 8 , گوشی شیائومی mi 8 ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

پرچمدار قدرتمند، به روز و با کیفیت گوشی می 8 ، اسمارت فون هوشمندی که کیفیت عالی با مشخصات برجسته ای را داراست و رقیب پرچمداران برندهای معروفی همچون سامسونگ ، گوگل و.... است. این اسمارت فون که در می 2018 معرفی و در ماه ژوئن عرضه شد با پرچمدارانی مانند OnePlus 6 ، Huawei Honor 10 و Samsung Galaxy S9 مقایسه می شود که با مشخصات سخت افزاری قدرتمند و به روز رسانی های پی در پی می توان براحتی آن را نسبت به برخی از پرچمداران جدید، به موجب اختلاف قیمت، برتر دانست.

 بررسی گوشی شیائومی mi 8

طراحی

شیائومی در پنل پشتی و جلویی گوشی می 8 (MI 8) از شیشه گوریلاگلس ۵ استفاده کرده‌است؛ طراحی شیشه‌ای باعث کاهش لغزندگی گوشی شده است و این امتیازی بزرگ محسوب می‌شود. با این تفاسیر بهتر است برای این گوشی لغزنده و لیز، از قاب استفاده کنید.

بریدگی و شکافی که در بالای صفحه نمایش می 8 قرار دارد، ظاهر دوربین دوتایی، جای فلش دوربین و همچنین چینش لنز دوربین‌ها، این گوشی را تقریباً به گوشی‌های آیفون شبیه کرده است. می 8 تقریباً سبک وزنی معادل 175 گرم دارد.

کلید کم و زیاد صدا از جنس فلزی ساخته شده است. پورت USB-C در میان دو سری سوراخ دایره‌ای قرار داده شده و خروجی صدا تنها از بخش سمت راستی پخش خواهد شد؛ بخش سمت چپی کاملاً به صورت نمایشی است. این گوشی در بخش شیار سیم‌کارت، جایگاهی برای کارت حافظه ندارد.

سنسور اثر انگشت MI 8 در پنل پشتی گوشی قرار داشته و جایی است که به راحتی انگشت اشاره به آن دسترسی دارد؛ البته عملکرد این سنسور به اندازه سرعت سنسور مربوطه در گوشی وان پلاس نیست. همانند سایر گوشی‌های شیائومی، می 8 نیز در برابر گردوخاک و آب مقاوم نیست. می 8 در چهار رنگ سفید، طلایی، آبی و مشکی به بازار عرضه شده‌ است.

صفحه نمایش

شیائومی از یک پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) و 6.21 اینچی به عنوان صفحه نمایش گوشی می 8 استفاده کرده است. صفحه نمایش این گوشی رزولوشن 2248 در 1080 پیکسل را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 402 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار کاملا مناسب و قابل قبولی برای نمایشگر گوشی با ابعاد 6.21 اینچ خواهد بود. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم روی صفحه نمایش این گوشی با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و بدین ترتیب از آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خط و خش محافظت می‌شود. البته در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که تماس با ذراتی مثل ماسه و گرد و غبار های خیلی کوچک می‌تواند منجر به ایجاد خط و خش روی نمایشگر دستگاه شود، بنابراین توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش گوشی گلس محافظ ال سی دی نصب کنید. 

صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Mi 8 از قابلیت DCI-P3 و HDR10 پشتیبانی می‌کند که استانداردهایی جهت بهبود کیفیت نمایش محتوا و شادابی تصویر هستند. نمایشگر گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و بدین سبب چیزی در حدود 83.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را به خود اختصاص داده است. در لبه فوقانی صفحه نمایش گوشی هم زائده مشکلی رنگ و باریکی دیده می‌شود لنز دوربین سلفی و سنسور های جلوی دستگاه در آن قسمت نصب شده‌اند. اما کیفیت نمایش محتوا بر روی ال سی دی شیائومی می 8 چطور است؟ در بررسی این گوشی مشخص شد که صفحه نمایش آن واقعا کیفیت مطلوبی دارد و محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود شارپ و شادابی است. تفکیک پذیری خوب رنگ ها، شارپنس مطلوب، کنتراست خوب و شادابی مناسب از ویژگی های خوب صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Mi 8 هستند.

برای استفاده بهتر از صفحه نمایش گوشی Xiaomi Mi 8 در محیط های تاریک و برای مطالعه کردن حالت اختصاصی تحت عنوان Reading Mode در آن ارائه شده که منجر به ارائه تصویری گرم تر جهت جلوگیری از خستگی چشم می‌شود. صفحه نمایش گوشی می 8 از نظر اندازه بلند طراحی شده و نسبت تصویر 18.7 به 9 را ارائه می‌کند که این مسئله با دقت کردن به نمایشگر دستگاه قابل درک است. اما کیفیت عملکرد نمایشگر گوشی از نظر روشنایی چطور است؟ در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که صفحه نمایش آن به لطف بهره‌مندی از پنل سوپر آمولد توان تولید روشنایی خوبی دارد. بدین سبب با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 80 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل محتوای روی آن را ببینید و با گوشی در تعامل باشید. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش گوشی Mi 8 شیائومی یکی از ویژگی های مثبت اصلی آن را در بر می‌گیرد چون از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

دوربین

همانطور که از ماه ها پیش از عرضه ی این گوشی انتظار می رفت، در این گوشی از دو دوربین به عنوان دوربین های اصلی استفاده شده است. این دو دوربین دارای پوشش لنزی هستند که اندکی بیرون زدگی از بدنه را برای قاب پشتی دستگاه ایجاد کرده است. فلش دوربین نیز میان دو دوربین اصلی جای گرفته است.

دوربین اول اصلی استفاده شده در این گوشی به یک سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز شده است که این سنسور هر پیکسل را در سایز 1.4 میکرون ثبت می کند. همچنین، بروی این سنسور از یک لنز با گشودگی دریچه ی دیافراگم F1.8 استفاده شده است. علاوه بر این، این دوربین به سیستم لرزشگیر اپتیکال در چهار جهت محور مجهز شده است که به ثبت عکس هایی بهتر در شرایط مختلف کمک شایانی می کند. دوربین دوم اصلی استفاده شده در این گوشی هم به یک سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر مجهز شده است. این سنسور را یک لنز با گشودگی دریچه ی دیافراگم F2.4 همراهی می کند و سایز هر پیکسل آن برابر با یک میکرون است. استفاده از این پکیج دوربین قابلیت ثبت تصاویر پرتره و زوم اپتیکال دو برابری را در اختیار کاربران شیائومی می 8 قرار می دهد.

در بخش دوربین سلفی هم در این گوشی شاهد استفاده از یک سنسور 20 مگاپیکسلی هستیم که از لنزی با گشودگی F2.0 برای آن استفاده شده است.

با نگاه سطحی به تصاویر ثبت شده به وسیله ی این گوشی، شاهد تصاویری جذاب بودیم که در آن ها همه چیز به شکل مناسبی تنظیم شده بود. اما با بررسی بیشتر، متوجه وجود نویز در عکس ها شدیم. این سطح نویز حتی در زمانی که با ایزوهای بسیار پایین در حال عکاسی بودیم نیز وجود داشت. وجود نویز در عکس هر دوربینی طبیعی است اما عکس های ثبت شده با گوشی می 8، دارای اندکی نویز بیشتری در مقایسه با گوشی های هم رده ی خود هستند.

یکی از قابلیت های نرم افزاری درنظر گرفته شده برای دوربین این گوشی، AI یا هوش مصنوعی می باشد. به کمک هوش مصنوعی شما می توانید تصاویر جذاب تری را به ثبت برسانید. برای نمونه، شما می توانید با فعال کردن این قابلیت، رنگ های غنی تر و جذاب تری را در عکس های خود شاهد باشید.

در محیط هایی با نور کم و در صورتی که قصد عکاسی در شب را داشته باشید، Mi 8 می تواند عملکرد تحسین برانگیزی را داشته باشد. در این شرایط، با وجود مقداری نویز در تصاویر، سوژه هایی شارپ و شفاف را شاهد هستیم. همچنین، به لطف سیستم اپتیکال لرزشگیر استفاده شده در این دوربین، می توان تصاویر بهتری را به ثبت رساند.

اما همانطور که پیشتر هم اشاره شد، یکی از قابلیت های دوربین دوگانه ی استفاده شده در این گوشی، ثبت تصاویر پرتره می باشد. عملکرد این قابلیت کاملاً وابسه به نور محیط می باشد. چراکه دوربین در صورتی که نور محیط کافی باشد، می تواند به راحتی سوژه های پیش زمینه و پس زمینه را از یکدیگر تشخیص دهد و تصاویر پرتره را ثبت کند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی mi 8

گوشی شیائومی می 8 به باتری با اندازه 3400 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که دقیقا مشابه نسخه بکار رفته در می میکس 2 اس می باشد؛ اما تنها ظرفیت باتری عامل تایین کننده نمی باشد و به نظر می رسد که می 8 شارژدهی بهتری در مقایسه با می میکس 2 اس دارد. این گوشی در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی، می تواند تا 1 روز کاربر را همراهی کند؛ با این وجود شارژدهی آن را نمی توان به خوبی گوشی هایی چون گلکسی نوت 9 و هوآوی پی 20 پرویی بدانیم که از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می برند. به گفته شیائومی، این گوشی از شارژ سریع نسخه 4.0+ کوالکام پشتیبانی می کند؛ اما شارژر درون جعبه محصول به تکنولوژی QC 3.0 مجهز می باشد که باعث می شود شارژ کامل باتری در زمان تقریبی یک ساعت و نیم انجام گیرد. نا گفته نماند که شیائومی می 8 با وجود استفاده از بدنه شیشه ای، از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند.

 جمع بندی

شیائومی هرگز نمی‌توانست راهی را بهتر از ارائه یک گوشی پرچمدار عالی اقتصادی برای جشن گرفتن تولد 8 سالگی خود در صنعت گوشی سازی پیدا کند. این گوشی هوشمند نقاط ضعف خاص خود را دارد، اما بجز این محدودیت‌ها شما را درگیر هیچ مشکل دیگری نمی‌کند. در مجموع می‌توان گفت که شیائومی می 8 یک گوشی بسیار خوب است و خرید آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای خرید و اطلاع از انواع گوشی ها کلیک کنید.

نقاط قوت

 

  • نمایشگر عالی
  • باتری قدرتمند مجهز به فناوری شارژ سریع
  • دوربین سلفی و اصلی خوب با توانایی گرفتن عکس‌های عالی
  • رابط کاربری MIUI مجهز
  • صدای خروجی قدرتمند و واضح

نقاط ضعف

 

  • نداشتن جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پورت کارت حافظه میکرو SD، کد محافظتی IP در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک، اسپیکرهای استریو و قابلیت شارژ بی سیم
  • عدم ارائه کارایی واقعی پردازشگر پرچمدار کوالکام اسنپدراگون 845 به دلیل متحمل شدن فشارهای حرارتی
  • نداشتن قابلیت تثبیت سازی خوب برای فیلم برداری با رزولوشن 4K


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی شیائومی می 8 , قیمت شیائومی می 8 , خرید شیائومی می 8 , مشخصات شیائومی می 8 , گوشی شیائومی mi 8 ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اپل واچ اس ای به عنوان نسخه میان رده ساعت‌های هوشمند شرکت اپل در سپتامبر 2020 آماده معرفی و عرضه شد. با بررسی اپل واچ اس ای همراه ما باشید. این ساعت هوشمند به عنوان جایگزینی برای ساعت‌های سری قدیمی معرفی‌شده که همانند آن‌ها از قیمت بسیار پایین، اما قدرت سخت افزار بالاتر برخوردار است.

سری محصولات اس ای که یا Special Edition از جمله محصولاتی هستند که اپل با قیمی ارزان‌تر آن‌ها را تولید و عرضه می‌کند و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای داشتن تجربه استفاده از محصولات اپل به‌حساب آید.

این ساعت‌های هوشمند را می‌توان به عنوان بهترین گزینه برای داشتن تجربه استفاده از سری محصولات اپل واچ معرفی کرد که امکانات ویژه و منحصر به فردتری را ارائه می‌کند. در ادامه این مطلب به بررسی اپل واچ اس ای و قابلیت‌های آن خواهیم پرداخت. همچنین برای اطلاع از قیمت اپل واچ اس ای کلیک کنید.

بررسی اپل واچ SE

طراحی و عملکرد

Apple Watch SE از یک صفحه نمایش خیره کننده Retina ، با حاشیه های نازک و گوشه های منحنی برخوردار است که 30 درصد بزرگتر از سری 3 است. رابط کاربری امکان خواندن آیکون ها و فونت های برنامه بزرگ و آسان را فراهم می کند . بنابراین مشتریان می توانند به راحتی اعلان ها ، پیام های متنی ، معیارهای تمرین و موارد دیگر را مشاهده کنند.

Apple Watch SE عملکرد فوق العاده سریع و تا دو برابر سریع تر از Apple Watch Series 3 ارائه می دهد. Apple Watch SE دارای جدیدترین بلندگو و میکروفون است که برای کیفیت صدای بهتر در تماس های تلفنی ، Siri و Walkie-Talkie ، 1 به همراه بلوتوث 5.0 بهینه شده است.

با SOS اضطراری در اپل واچ ، کاربران می توانند به راحتی و فقط با فشار یک دکمه سریعاً درخواست کمک و هشدار به خدمات اضطراری کنند. برای ایمنی بیشتر شخصی در هنگام مسافرت ، کاربران با مدل های تلفن همراه Apple Watch SE می توانند تماس های بین المللی با خدمات اضطراری را انجام دهند ، صرف نظر از اینکه دستگاه در ابتدا از کجا خریداری شده است یا اینکه برنامه تلفن همراه فعال شده است.

تشخیص سقوط از یک الگوریتم سفارشی و جدیدترین شتاب سنج و ژیروسکوپ در Apple Watch SE برای تشخیص سقوط کاربر استفاده می کند. با تجزیه و تحلیل مسیر حرکت مچ دست و شتاب ضربه ، اپل واچ پس از سقوط سخت هشدار برای کاربر ارسال می کند ، که می تواند رد شود و یا برای شروع تماس با سرویس های اضطراری استفاده شود. اگر ساعت تقریباً 60 ثانیه پس از سقوط ساعت بی حرکتی را احساس کند ، به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می گیرد و علاوه بر ارسال پیام به مخاطبین اضطراری ، یک پیام صوتی پخش می کند که موقعیت مکانی کاربر را به عنوان مختصات طول و عرض جغرافیایی ارائه می دهد.

جف ویلیامز ، مدیر عامل اپل ، گفت: "Apple Watch SE عناصر طراحی سری 6 را با اساسی ترین ویژگی های Apple Watch ترکیب می کند ، همه با قیمت مقرون به صرفه تر." "ما خوشحالیم که گزینه عالی دیگری را برای کمک به مشتریان در ارتباط ماندن ، فعالیت بیشتر و مراقبت از سلامتی خود ارائه می دهیم." و باید اعلام کنیم که همچنان تولید اپل واچ سری 3 با قیمت 199 دلار ادامه دارد.

 ویژگی های سلامتی

شاید اپل واچ اس ای فاقد سنسور ECG و سنسور سنجش اکسیژن خون باشد اما بی انصافی است اگر به سنسور بسیار دقیق سنجش ضربان قلب اشاره نکنیم. وقتی در بررسی اپل واچ اس ای دقیق تر می شویم می بینیم که قابلیت سنجش ضربان قلب در این ساعت به حدی دقیق کار می کند که هر زمان که ضربان قلب شما بیش از حد تند یا کند شود بلافاصله به شما اخطار می دهد. این ویژگی برای این ساعت ارزان قیمت واقعا تحسین برنگیز است. این ساعت از ارتفاع سنج نیز بی بهره نمانده است. هر زمان که از سیری بخواهید می تواند به شما اعلام کند که در چه ارتفاعی قرار دارید. این قابلیت برای کوه نوردان بسیار کاربردی به نظر می رسد.

قابلیت پایش خواب نیز دیگر نکته قابل توجه در بررسی اپل واچ اس ای است که البته تقریبا در تمامی اپل واچ ها دیده می شود. متاسفانه این قابلیت در این ساعت در همان فرم آماتور خود مانده است و نمی توانید انتظار اتفاق ویژه ای از این قابلیت داشته باشید. این قابلیت هیچ اطلاعات ویژه ای راجع به خواب شما در اختیارتان نخواهد گذاشت و تنها میزان ساعاتی که در رختخواب بوده اید را به نظر شما خواهد رساند.

اما یک نکته مثبت دیگر در قابلیت های اپل واچ اس ای وجود دارد که قابلیت تشخیص سقوط است. در زمانی که ساعت تشخیص دهد که شما در حال سقوط از ارتفاعی هستید، بلافاصله با شماره های اضطراری تماس خواهد گرفت. بنابراین این ویژگی ممکن است روزی جان شما را نجات دهد. من این قابلیت را تست نکردم اما زمانی که در حال بازی والیبال بودم، ساعت به صورت اشتباهی حرکت مرا به عنوان سقوط در نظر گرفت و با شماره اضطراری تماس گرفت. بنابراین هرچند این قابلیت آنچنان هوشمند عمل نمی کند اما می توانید خوشحال باشید که آن چنان بی مصرف نیز نخواهد بود.

باتری و شارژدهی اپل واچ SE

با بررسی اپل واچ اس ای یک بار دیگر به ما ثابت می شود که اگر یک نکته هرگز در اپل واچ ها تغییر نکند، عمر باتری آن هاست. باتری اپل واچ اس ای نیز مانند بقیه اپل واچ ها حدود یک تا یک و نیم روز دوام می آورد. هرچند که با وجود قابلیت پایش خواب عمر باتری اهمیتی دو چندان پیدا کرده است. در عملیات تست باتری ۷:۳۰ صبح از خانه خارج شدم و وقتی ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر به خانه برگشتم هنوز ۶۰ درصد از شارژ باتری باقی مانده بود و حدود ساعت ۱۱:۳۰ شب بود که درصد باتری به ۴۰ رسید. بعد از بیدار شدن از خواب شب نیز حدود ۲۵ درصد از شارژ باتری باقی مانده بود که جای امیدواری داشت.

بنابراین با احتساب استفاده از سیستم پایش خواب هم می توانید امیدوار باشید که ساعت شما تا ۲۴ ساعت بدون نیاز به شارژر شما را یاری خواهد کرد. البته نوع استفاده شما از ساعت نیز بسیار مهم است ولی به جرئت می توان گفت که باتری این ساعت شما را تا دو شبانه روز همراهی نخواهد کرد و نهایتا پس از یک روز و نیم و نزدیک زمان ناهار باید ساعت خود را مجددا شارژ کنید. برخی هم در حدی استفاده زیادی از ساعت خود دارند که نهایتا پس از ۱۲ ساعت ناچار خواهند بود ساعت خود را به شارژر متصل کنند.

از نظر من همچنان یکی از بزرگترین نقاط ضعف اپل واچ ها عمر باتری آن هاست. هرچند که اگر این اپل واچ از فناوری شارژ سریع بهره می برد خیلی بهتر بود اما سرعت شارژ این دستگاه آن چنان هم غیرقابل تحمل نیست و در طول یک ساعت حدود ۸۰ درصد شارژ می شود.

کلام آخر

با توجه به تمام نکاتی که عنوان شد این ساعت یک ساعت میان رده محسوب می شود اما قابلیت های کافی برای یک ساعت هوشمند را آنچنان که توقع می رود ندارد .Apple Watch SE صفحه نمایش و ECGهمیشه روشن ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی شیائومی می 9 تی پرو دارای چیپست قدرتمند اسنپدراگون 855، دوربین سه گانه، یک دوربین با کیفیت سلفی از نوع پاپ آپ و… مطابق همه گوشی های ساخت این شرکت، همه این ها با قیمتی بسیار مناسب تر مشتری مدار تر از رقبا عرضه می شود. اما واقعا شیائومی Mi 9T Pro چگونه گوشی است؟ آیا ارزش خرید دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به همه این سوالات پاسخ دهیم. (نکته: شیائومی Mi 9T Pro در برخی بازار ها با نام Xiaomi Redmi K20 Pro شناخته می شود).

بررسی گوشی شیائومی می 9 تی پرو

طراحی و نمایشگر

  • یک تلفن هوشمند محکم ساخته‌شده
  • Super AMOLED، صفحه‌نمایش ۶٫۳۹ اینچی
  • دوربین سلفی پاپ آپ

یک گوشی هوشمند بسیار جذاب و پیشرفته است. Xiaomi Mi 9T Pro دارای صفحه‌نمایش لمسی خازنی (۱۶ میلیون رنگ) و از جلو دارای دوربین سلفی پاپ آپ تمام صفحه که از دید همه پنهان است. بدن خمیده آن بسیار نرم و صاف است. این گوشی همچنین دارای یک الگو پیچیده در زیر شیشه آن است که از نظر ظاهری ممتاز به نظر می‌رسد. اگرچه شامل محافظ صفحه‌ای از پیش نصب شده نیست. نکته برجسته طراحی آن جک هدفون است و همچنین یک بلندگو تک USB-C در پایین گوشی و یک درگاه صدا بر روی آن تعبیه شده است و دکمه‌های ولتاژ و پاور در سمت راست آن قرار دارد.

درحالی‌که یک دست‌انداز ناچیز برای دوربین در پشت صفحه شیائومی می ۹ تی پرو وجود دارد اما صفحه‌نمایش آن بسیار باشکوه به نظر می‌رسد. ۶٫۳۹ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ با فناوری و بیش از ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ Super AMOLED ترکیب شده است تا یک تجربه عالی را با قیمت بسیار مناسب ارائه دهد. شیائومی می ۹ تی پرو مانند یک پرچم‌دار قوی دارای عملکرد فوق‌العاده است که بسیاری از گزینه‌ها و مزیت‌های iPhone Xr را دارد. زاویه دید و روشنایی قوی و حداکثر روشنایی‌ های آن در فضای باز بسیار مناسب و منحصر به‌ فرد است.

  • ابعاد: دارای ابعاد ۱۵۶٫۷ × ۷۴٫۳ × ۸٫۸ میلی‌متر
  • وزن: ۱۹۱ گرم
  • بدنه قسمت پشت و جلو ساخته شده از جنس شیشه، گوریلا گلس ۵ و آلومینیوم
  • دارای اثرانگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و حسگر مجاورتی است.
  • در رنگ‌های مشکی، قرمز و آبی طراحی شده است.
  • دو سیم‌کارت، دارای نانوسیم و استند بای
  • پردازنده مرکزی: ۸ هسته‌ای
  • اندازه: ۶٫۳۹ اینچ
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
  • جاگیری در ۶ گیگابایت رم
  • مشخصات شیائومی Mi 9T Pro
  • سخت‌افزار و عملکرد Xiaomi Mi 9T Pro
  • لیتوگرافی ۷ نانومتری
  • اسپندراگون ۸۵۵
  • داده‌های گرافیکی این تلفن همراه ۶۴۰ Adreno
  • سیستم‌عامل ۹٫۰ پای
  • شبکه ارتباطات: ۲G, 3G, 4G
  • دارای بلوتوث
  • GPS
  • NFC
  • رادیو اف ام
  • WI FI

دوربین

اگر رد و نشانی از دوربین چندگانه در این اسمارت فون نمیدیدیم، جای تعجب داشت. به لطف سخاوت کمپانی شیائومی رویای عکاسی با دوربین های چندگانه از انحصار محصولات گران قیمت خارج شده و کم‎کم راه به محصولات میان رده و خوش قیمت پیدا کرده است.
دوربین سه گانه گوشی Xiaomi Mi 9T Pro، اعتقادی به گوشه نشینی سه لنز نداشته و در مرکز قاب پشتی با ساختار عمودی جا خوش کرده است. رزولوشن 48 مگاپیکسلی، بالاترین رزولوشن در حوزه دوربین های موبایلی است که در این اسمارتفون گشودگی دیافراگم f/1.8 دارد و استاد عکاسی واید است. با تکیه بر نوری که از این دیافراگم به سنسور 26 میلی متری می‎رسد، می‎توان امیدوار بود عکاسی در شب با این موبایل نتیجه قابل قبولی خواهد داشت.
لنز 8 مگاپیکسلی یک لنز تله فتو و لنز 13 مگاپیکسلی یک لنز فوق واید است که کلکسیون هنری این گوشی را تکمیل کرده است. قابلیت زوم اپتیکال دو برابر هم روی لنز 8 مگاپیکسلی پیاده شده که کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این موبایل هوشمند را ضمانت می‎دهد. البته دوربین سلفی افسانه‎ای این گوشی، اصل ماجراست!

ماژول مکانیکی دوربین سلفی!

اسم رمز بالا، سورپرایز شیائومی برای طرفدارانش می‎باشد که از قضا این روزها حسابی ترند شده است. دوربین سلفی شیائومی می 9 تی پرو، روی یک ماژول متحرک تعبیه شده که در صورت نیاز از لاک خود خارج می‎شود و در خدمت شماست.
رزولوشن این دوربین 20 مگاپیکسل است که با گشودگی دیافراگم f/2.2 همراهی می شود.

سخت افزار

شیائومی Mi 9T Pro دارای چیپست اسنپدراگون 855 است. این چیپست ساخت کوالکام به صورت 7 نانومتری ساخته شده است. اسنپدراگون 855 دارای پردازنده هشت هسته ای است. آرایش این هشت هسته به صورت زیر است:

  • یک هسته با توان 2.84 گیگاهرتز از نوع Kryo 485، که برای کار های سنگین پردازشی وارد عمل می شود.
  • سه هسته با توان 2.42 گیگاهرتز از نوع Kryo 485، که برای انجام کار های نیمه سنگین وارد چرخه می شوند.
  • چهار هسته با توان 1.78 گیگاهرتزی، باز هم از نوع Kryo 485، که در برای کار های سبک و متوسط وارد عمل می شوند.

وجود چنین چینشی باعث شده حداکثر صرفه جویی در مصرف باتری صورت گیرد. این گوشی همچنین دارای پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمند Adreno 640 است. شیائومی Mi 9T Pro با سه حجم مختلف حافظه داخلی و رم عرضه می شود که شامل: حافظه 64 گیگابایتی با 6 گیگ رم، حافظه 128 گیگابایتی با 6 گیگ رم و حافظه 256 گیگابایتی با 8 گیگ رم. همانطور که پیش از این هم گفتیم، امکان ارتقاء حافظه وجود ندارد. با توجه به چنین سخت افزار بسیار قدرتمند می توانید از اجرای سنگین ترین بازی های روز دنیا، آنهم با کیفیت حداکثری لذت ببرید. در واقع چیپست و مشخصات سخت افزاری شیائومی می9 تی پروهمان چیپستی است که روی گوشی های سری گلکسی S10 سامسونگ نصب شده است. البته در S10 پلاس تا 12 گیگابایت حافظه رم نیز قابل سفارش بود که به دلیل کیفیت پایین تر صفحه نمایش شیائومی Mi 9T Pro، وجود این مقدار رم ضرورتی ندارد.

وجود چنین سخت افزار قدرتمندی در کنار صفحه نمایشی بزرگ و با کیفیت باعث می شود اجرای بازی و تماشای فیلم با این گوشی واقعا لذت بخش باشد. با پشتیبانی از HDR، فیلم های پخش شده در شیائومی می9 تی پروبسیار با کیفیت و دارای رنگ های پویا و زنده هستند. وجود سیستم خنک کننده هشت لایه باعث شده تا هنگام سنگین ترین کار های پردازشی نیز گوشی زیاد داغ نکند. در پایان باید بگوییم همه چیز در مورد سخت افزار این گوشی فوق العاده است و جای هیچ گله ای باقی نمی ماند.

نرم افزار

شیائومی Mi 9T Pro دارای رابط کاربری MIUI 10 مبتنی بر اندروید 9 است که البته می توانید آن را به نسخه بالاتر ارتقاء دهید. همین اول بگوییم بسیار خوشحالیم که در این گوشی تعداد کمی برنامه bloatware وجود دارد. واقعا وجود تعداد زیاد برنامه های بی کاربرد bloatware در گوشی های چینی به یک معضل جدی تبدیل شده است. شیائومی می9 تی پروبه اغلب برنامه های گوگل پلی دسترسی دارد ولی خب برخی برنامه ها نیز به دلایل امنیتی ارائه نمی شوند.(گوشی های چینی دارای امنیت پایینی هستند به همین دلیل مثلا نمی توانید از سرویس های پخش فیلم مانند آمازون یا نتفلیکس با کیفیت بالا استفاده کنید و معمولا تنها کیفیت 480 ارائه می شود).

شیائومی سعی کرده راه هواوی را در پیش بگیرد و رابط کاربری خود را به رابط کاربری آیفون ها شبیه کند. از این رو به طور پیش فرض هیچ دراوری وجود نداشته و در همان ابتدای کار به سراغ اپلیکیشن ها می روید. راستش را بخواهید این تنها شباهتی است که در رابط کاربری این گوشی با IOS ها مشاهده کردیم. طیف وسیعی از میانبر در این رابط کاربری وجود دارد که برای سرعت بالاتر استفاده از گوشی بسیار مفید است. همانطور که همیشه گفته ایم نکته بسیار عذاب آور و منفی این رابط کاربری، وجود تبلیغات در آن است. دلیل وجود این تبلیغات قیمت پایین گوشی است که سازنده میخواهد از این طریق بخشی از قیمت پایین را جبران کند.

باتری و شارژدهی گوشی می 9 تی پرو

  • دارای باتری ۴۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی
  • شارژ ۱۸ وات تا ۲۷ وات را پشتیبانی می‌کند.
  • بدون شارژ بی‌سیم

شیائومی می ۹ تی پرو باتری این تلفن همراه به راحتی یک فیلم ۹۰ دقیقه‌ای با کیفیت عالی را در روشنایی کامل پخش خواهد کرد و فقط ۱۰ درصد از عمر باتری را از بین خواهد برد. ۱۰ دقیقه شارژ آن را ۱۵%، ۳۰ دقیقه ۴۸% و پس از گذشت بیش از یک ساعت شارژ عرضه شده آن به ۱۰۰% خواهد رسید. به طرز بسیار شگفت‌آوری سریع است و شارژ ذخیره شده را تا طولانی‌مدت نگهداری خواهد کرد، به‌خصوص در مقایسه با زمان شارژ آیفون ایکس با ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان شارژ عرضه شده آن اصلاً قابل‌مقایسه نیست. این تلفن همچنین دارای ویژگی‌های نرم‌افزاری برای نظارت بر استفاده از عمر باتری است؛ بنابراین می‌توانید برنامه‌هایی که شارژ آن را سریع خالی می‌کند پیدا و ردیابی کنید یا در صورت نیاز برای ماندگاری بیشتر فعالیت پس‌زمینه و نور صفحه آن را کاهش دهید.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro (می 9 تی پرو) پرداختیم. این گوشی برای آن دسته کاربرانی مناسب است که می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان گزاف یک اسمارتفون اندرویدی رده بالا و خاص داشته باشند. قیمت شیائومی می 9 تی پرو نسبت به خیلی از گوشی های هم رده خودش به مراتب مقرون به صرفه تر در نظر گرفته شده و این موضوع از اصلی ترین ویژگی هاییست که منجر به افزایش استقبال کاربران از این گوشی می‌شود. در بخش زیر نقاط قوت و ضعف اصلی شیائومی می 9 تی پرو را در دو دسته‌بندی مجزا مشخص کرده‌ایم. برای اطلاع از قیمت روز انواع گوشی ها کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا، با کیفیت و خاص
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • قدرت پردازشی مناسب
  • دوربین اصلی و سلفی خوب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از حافظه جانبی


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی می 9 تی پرو , خرید گوشی می 9 تی پرو , شیائومی می 9 تی پرو , قیمت گوشی می 9 تی پرو , مشخصات گوشی می 9 تی پرو ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

در این مقاله به بررسی دقیق اپل واچ سری 6 (Apple Watch 6) و قابلیت‌های منحصربه فرد آن خواهیم پرداخت تا با تفاوت‌های جدیدترین ساعت‌ هوشمند اپل با سری‌های پیش از آن آشنا شوید.

همانطور که در جریان رویداد اخیر دیدیم، اپل با آنکه از آیفون جدیدش (iPhone 12) رونمایی نکرد ولی در عوض، از دو ساعت هوشمند جدید پرده برداشت. یکی از این ساعت‌ها اپل واچ سری ۶ که بود که پرچم‌دار اپل نیز معرفی شد و ساعت دیگری که معرفی شد، اپل واچ اس ای (نسخه اقتصادی) بود.

اما ممکن است برای‌تان سوال ایجاد شده باشد که چه تفاوت‌هایی بین این دو ساعت وجود دارد و آیا با توجه تفاوت قیمت این دو ساعت هوشمند، قابلیت‌های اپل واچ سری ۶ از چه قرار است و چه ویژگی‌هایی آن را متفاوت با سایر ساعت‌های هوشمند اپل و حتی سایر برندها می‌کند. اگر به دنبال جواب برای این سوال‌ها هستید، با ما همراه باشید تا ویژگی‌های این ساعت هوشمند و پرچم‌دار اپل را به صورت دقیق برای‌تان شرح دهیم.

بررسی اپل واچ سری 6

طراحی

اسمارت واچ اپل 6 مانند چند مدل قبلی اپل واچ است. همانطور که انتظار می‌رود طراحی بسیار باریکی دارد – هنوز چند اسمارت واچ رقیب وجود دارد که ظاهری مشابه به اپل واچ دارند و مانند آن بر روی دست می‌نشیند.

یکی از چیزهای جالبی که درباره اپل واچ سری 6 باید دانست این است که در رنگ کاملا قرمز و آبی و .. عرضه شده است. این خبر خوبی است که اپل واچ وارد قلمروی دنیای رنگی شده است.

اپل ادعا می‌کند که این بار نمایشگر همیشه روشن دو برابر سری قبلی روشن است و در هر مکانی با نور کم و زیاد می‌توان از این ساعت استفاده کرد.

سولو لوپ و بند های جدید

در بررسی اپل واچ سری 6 از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با سری 4 و 5 ندارد، با این حال شرکت اپل دو رنگ جدید آبی و قرمز را به مجموعه آلومینیومی این ساعت هوشمند اضافه کرده است. گزینه‌های نقره‌ای و خاکستری فضایی در کنار مدل طلایی همچنان برای این سری جدید از ساعت‌های هوشمند اپل نیز طراحی و ساخته شده‌اند.

گفتنی است که این ساعت هوشمند در دو مدل خاص دیگر نیز تولید شده است. اپل واچ سری 6 با بدنه استیل و نسل ادیشن آن با جنس تیتانیوم از جمله محصولات لوکسی هستند که از این سری جدید آماده تولید و عرضه شده‌اند.

این ساعت‌های هوشمند همچنین در دو سایز 40 و 44 میلی متری طراحی و تولید شده‌اند که برای مچ دست‌های مختلف آماده شده است.

اپل در طراحی بند اپل واچ سری 6 تغییرات قابل توجهی را اعمال کرده است؛ بند سولو لوپ که همراه با این سری جدید ساعت هوشمند آماده عرضه شده، گزینه‌ای مناسب برای جایگزین کردن در برابر بندهای اسپرت است. این بندها در 9 سایز مختلف طراحی و تولید شده‌اند و شرکت اپل آن‌ها را برای تمامی کاربران با سایزهای مختلف آماده عرضه کرده است.

علاوه بر این، اپل یک بند بافتنی ویژه نیز با عنوان solo braided loop عرضه کرده است که تا حدودی ظاهر کلاسیک‌تر نسبت به نسخه سیلیکونی دارد.

البته نکته مهم این است که بند اپل واچ سری 6 با بندهای سری 4 و 5 نیز سازگار است و کاربران بعد وسیعی از انتخاب را در اختیار دارند.

قدرت سخت افزار

اپل واچ سری 6 هر چند که از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با سری 4 و5 ندارد، اما از لحاظ کاربردی و قدرت سخت افزاری بسیار بهینه‌تر و کاربردی‌تر از قبل شده است.

این ساعت هوشمند جدیدترین محصول شرکت اپل است که با پردازنده S6 تولید شده و از لحاظ قدرت پردازشی و مصرف باتری بهینه سازی‌های ویژه‌ای داشته است و می‌تواند به‌عنوان یک همراه هوشمند، همیشه آماده کار برای شما باشد.

بهینه سازی عمر باتری باعث شده تا اپل واچ سری 6 بتواند برای مدت زمانی طولانی‌تر در حالت Always-On display روشن بافی بماند. همچنین باتری اپل واچ جدید می‌تواند به‌صورت سریع‌تر شارژ شود و محدودیت‌های مربوط به زمان شارژ را بردارد.

عمر باتری اپل واچ 6

اپل واچ ۵ در واقع دارای باتری ضعیف‌تری نسبت به Apple Watch 4 است و البته دلیل آن اضافه شدن صفحه نمایش همیشه روشن بود. ما دوست داریم شاهد پیشرفت‌های بزرگی برای اپل واچ ۶ باشیم. حداقل انتظار داریم که عمر باطری اپل واپ ۶ مانند اپل واچ ۴ باشد و به طور ایده آل ویژگی‌های منحصر به فرد اپل واپ ۵ را نیز حفظ کند.

 ویژگی های ورزشی

اپل واچ قبلاً از امکانات سلامتی و ورزشی بسیار خوبی بهره مند بود، اما متاسفانه ویژگی قابل توجهی به Apple Watch 5 اضافه نشده نشد، بنابراین انتظار داریم برخی از آن‌ها را حداقل در Apple Watch 6 ببینیم.

دقیقاً چه مواردی ممکن است از اپل واچ در اختیار ما قرار بگیرد؟
امکانات شامل ردیابی دقیق‌تر، تمرینات بیشتر یا حسگرهای اضافی برای نظارت بر سلامت شما است. هرچه اطلاعات بهداشتی بیشتر باشد، با دقت بیشتری می‌توان پیشرفت سلامت شخصی را مشاهده کرد.

ردیابی سطح اکسیژن

در بررسی اپل واچ سری 6 مشخص شده که علاوه بر پشتیبانی از قابلیت‌های سلامتی مختلف نظیر ردیابی خواب و اندازه گیری نوار قلب یا همان ECG امکان ردیابی سطح اکسیژن خون را نیز دارد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید میزان سطح اکسیژن را به‌صورت سریع اندازه گیری کنید. گفتنی است که اپل واچ این کار را با استفاده از یک سنسور مادون قرمز در زیر مچ دست انجام می‌دهد. این قابلیت اکسیژن خون را بر اساس درصد نشان می‌دهد که برای بسیاری از افراد، ورزشکاران و حتی بیماران مختلف کاربردی است.

 کلام آخر

درست است که فرق زیادی بین اپل واچ 5 و 6 وجود ندارد، اما سنسور کنترل اکسیژن خون می‌تواند یک ابزار مفید برای شما باشد، مخصوصا زمانی که بر روی موضوعی مانند اهمیت آگاهی شما درباره سلامت شخصی تاکید می‌کند.

باید از چیزهایی مانند نرم‌افزار خوب این ساعت و حتی طراحی باریک سری 6 تشکر کرد، اما باز هم اپل فقط سعی می‌کند سیستم ساعت هوشمند خود را آپدیت ‌کند. همچنین باید اشاره کرد که به نظر می‌رسد کاربران اهمیتی نمی‌دهند که اپل اولین شرکتی باشد که یک مشخصه را در ساعت خود قرار می‌دهد و تنها موضوعی که برای آنها اهمیت دارد راحتی این اسمارت واچ است.

در اینجا موضوع رقابت از قبل مهم‌تر شده است. سامسونگ گلکسی واچ 3 (Samsung Galxy Watch 3) و فیت بیت سنس (Fitbit Sense) از جمله ساعت‌های هوشمندی هستند که مجهز به سنسور الکتروکاردیوگرام و کنترل اکسیژن خون شده‌اند. حتی باید گفت که اپل واچ اس ای با قیمتی کمتر از اپل واچ 6 عرضه شده است و تقریبا شبیه آن است. برای اطلاع از قیمت اپل واچ کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ 6 , خرید اپل واچ 6 , قیمت اپل واچ 6 , مشخصات اپل واچ 6 , ساعت هوشمند اپل واچ 6 , اپل واچ سری 6 ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()