نوشته شده توسط : رز علینژاد

بررسی گوشی هواوی وای 9 پرایم

گوشی هواوی وای 9 پرایم 2019 از نمایشگر 6.59 اینچی LTPS IPS LCD با وضوح 2340 در 1080 پیکسل بهره می‌برد که حدود 85 درصد پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی گوشی به صورت پاپ آپ یا جهنده طراحی شده و از بالای گوشی خارج می‌شود. دوربین سه گانه 16 مگاپیکسلی استاندارد، 8 مگاپیکسلی فوق عریض یا اولترا واید و 2 مگاپیکسل تشخیص عمق میدان در پشت گوشی قرار گرفته‌اند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با خصوصیات گوشی هواوی وای 9 پرایم آشنا کنیم با ما همراه باشید.

بررسی گوشی هواوی وای 9 پرایم

طراحی

گوشی Y9 Prime 2019 هوآوی شاید در نگاه اول خیلی جذاب به نظر برسد و هر فردی با نگاه کردن به بدنه گوشی و قاب آن تصور کند که ترکیب آلومینیوم و شیشه گوریلاگلس در ساختار آن بکار رفته است، اما متاسفانه در حقیقت اینطور نیست! فریم اصلی این گوشی برای کاهش هزینه تولید از مواد پلاستیکی ساخته شده و جنس قاب پشت آن هم از پلی‌کربنات است. بنابراین گوشی قاب فلزی و شیشه‌ای ندارد و از پلاستیک تشکیل می‌شود، اما با این حال قاب پشت آن براق و جذاب ساخته شده و حالتی دو بخشی دارد. بخش فوقانی قاب پشت دستگاه پر رنگ تر از بخش زیرین آن به نظر می‌آید و این سبک طراحی گوشی را خاص تر می‌کند، اگرچه ما شخصا خیلی طرفدار این نوع سبک طراحی قاب پشت اسمارتفون ها نیستیم.

 

وی پنل جلوی گوشی با یک لایه شیشه محافظ پوشانده شده اما متاسفانه جنس این شیشه هم از گوریلاگلس نیست، پس نصب گلس محافظ ال سی دی برای محافظت از صفحه نمایش گوشی الزامی خواهد بود. در بررسی Huawei Y9 Prime 2019 مشخص شد که قاب پشت و شیشه پنل جلوی آن مقاومت خیلی بالایی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز ندارند و احتمال به وجود آمدن خط و خش روی آن ها در حالت عادی بالاست. پس شاید بد نباشد از یک کیف و کاور موبایل مناسب هم برای محافظت از قاب پشت گوشی وای 9 پرایم 2019 استفاده کنید.

ابعاد بدنه گوشی 8.9 در 77.3 در 163.5 میلیمتر بوده و وزن آن به چیزی در حدود 197 گرم می‌رسد، بنابراین با این اسمارتفون نسبتا سنگین و بزرگ رو به رو هستیم که شاید استفاده تک دست از آن برای برخی افراد و به ویژه بانوان خیلی راحت امکانپذیر نباشد. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی سه لنز دوربین اصلی آن و چراغ فلش LED این مجموعه دیده می‌شوند و در کنار آن ها هم اسکنر انگشت فیزیکی نصب شده که خوشبختانه سرعت و دقت عملکرد بالایی دارد و به راحتی امکان قفل گشایی از نمایشگر و انجام تایید های امنیتی و احراز هویت کاربر را محقق می‌سازد.

صفحه نمایش گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و تقریبا 84.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه می‌کند. اگر با دقت به پنل جلوی گوشی هوآوی وای 9 پرایم 2019 نگاه کنید متوجه خواهید شد که هیچ لنز دوربین سلفی و دکمه فیزیکی روی این بخش از قاب گوشی وجود ندارد! هوآوی لنز دوربین سلفی گوشی را به صورت پاپ‌آپ در نظر گرفته است. این لنز دوربین قابلیت بیرون آمدن و جمع شدن دارد و درست در لبه فوقانی و سمت چپ و قاب دستگاه قرار دارد. هر زمان که شما تمایل به فعالسازی و استفاده از دوربین سلفی گوشی داشته باشید، لنز پاپ آپ گوشی از گوشه قاب آن خارج خواهد شد و عکسبرداری را برایتان مقدور می‌سازد. سرعت عملکرد این لنز و موتور محرک آن بسیار خوب است و برای استفاده سریع از دوربین سلفی مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند. طراحی پاپ آپ دوربین سلفی در گوشی Y9 Prime 2019 یکی از اصلی ترین ویژگی های خاص این محصول به شمار می‌رود.

متاسفانه گوشی مورد نظر از طراحی ضد آب بهره‌مند نیست، البته با توجه به قیمت دستگاه نباید هم انتظار داشته باشیم که ضد آب باشد. پورت یو اس بی سی (USB Type C) در این گوشی بکار رفته و دستگاه جک 3.5 میلیمتری هندزفری هم دارد. هوآوی گوشی وای 9 پرایم 2019 را در سه رنگ مشکی، آبی و سبز روانه بازار کرده است. با در دست گرفتن این اسمارتفون کاملا حس خوبی به شما منتقل خواهد شد و شاید تصورش هم برایتان سخت باشد که گوشی در دست شما قیمتی تا این اندازه مناسب و رقابتی داشته باشد. به عقیده ما مجموع این عوامل و ویژگی ها سبب می‌شود که هوآوی Y9 Prime 2019 حداقل از نظر طراحی و ظاهر به یکی از بهترین گوشی های خوش قیمت و میان رده فعلی بازار تبدیل شود.

نمایشگر

 

هواوی وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ از صفحه نمایش نسبتا بزرگ ۶.۵۹ اینچی LTPS IPS LCD با وضوح فول اچ دی پلاس یا ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برخوردار است. این صفحه نمایش با توجه به قرارگیری دوربین سلفی در ماژول پاپ آپ، بسیار کم حاشیه بوده و حدود ۸۴.۳ درصد پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. تراکم پیکسلی نمایشگر نیز ۳۹۱ پیکسل در هر اینچ و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ است. حاشیه‌های بسیار نازکی در بالا، چپ و راست دیده می‌شوند، اما حاشیه پایینی کمی بزرگ‌تر است.

با توجه به این که هیچ ناچ، بریدگی یا حفره‌ای در جلو برای قرارگیری دوربین سلفی وجود ندارد، می‌توانید از مشاهده فیلم یا بازی کردن در این نمایشگر تمام صفحه و فراگیر لذت ببرید. بازتولید رنگ‌ها به اندازه کافی خوب است و میزان روشنایی و وضوح نمایشگر نیز مناسب به نظر می‌رسد. البته روشنایی نمایشگر در زیر نور مستقیم آفتاب خیلی خوب نیست و می‌توانست بهتر از این باشد. همچنین نسبت کنتراست خوب به نظر می‌رسد، اما نباید انتظار سیاهی عمیق در نمایشگر امولد را از این نمایشگر ال سی دی داشته باشیم. هواوی چیزی در مورد استفاده از محافظ گوریلا گلس روی نمایشگر نگفته و به نظر می‌رسد این نمایشگر هیچ محافظی در برابر ضربه و خط و خش ندارد.

در بخش تنظیمات صفحه نمایش و در قسمت Color Mode & Temperture می‌توانید از بین دو حالت رنگی نرمال و Vivid یکی را انتخاب کنید و همچنین می‌توانید دمای رنگی نمایشگر را تغییر بدهید. قابلیت Eye Comfort هم برای محافظت از چشمان کاربر در این گوشی وجود دارد. با فعال کردن این قابلیت، نور آبی نمایشگر فیلتر می‌شود و رنگ‌های گرم غالب می‌شوند تا چشمان کاربر کمترین آسیب را ببیند. در بخش Screen Resolution هم می‌توانید اسمارت رزولوشن را فعال کنید که با فعال‌سازی آن نمایشگر برای ذخیره انرژی به وضوح پایین تغییر می‌کند. شما همچنین می‌توانید در حالت دستی، رزولوشن نمایشگر را بین اچ دی و فول اچ دی قرار بدهید.

 دوربین

هواوی وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ به دوربین سه گانه مجهز شده و دوربین سلفی هم به صورت ماژول موتوردار طراحی شده است. قبل از بررسی عملکرد دوربین Y9 Prime 2019 نگاهی به مشخصات این لنزهای دوربین می‌اندازیم:

  • دوربین اول: ۱۶ مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز
  • دوربین دوم: ۸ مگاپیکسلی فوق عریض یا اولترا واید
  • دوربین سوم: حسگر تشخیص عمق میدان ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • سایر ویژگی‌های دوربین: فلش LED، اچ دی آر، پانوراما
  • فیلم برداری: رزولوشن ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسلی پاپ آپ یا جهنده با دیافراگم f/2.0، فیلم برداری ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه

همانطور که در بالا اشاره کردیم، هواوی وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ دارای سه لنز دوربین در پشت است که شامل لنزهای ۱۶ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی می‌شوند. الگوریتم داخلی AI یا هوش مصنوعی می‌تواند ۲۲ دسته و بیش از ۵۰۰ صحنه و سوژه مختلف را تشخیص دهد؛ از جمله غذا، طلوع و غروب خورشید، گل ها، آبشارها، دوچرخه، گربه، سگ، آتش‌بازی و بسیاری موارد دیگر. دوربین این تمایزها را بسیار خوب انجام داده و تصاویر زیبایی را با رنگ‌های مناسب تهیه می‌کند.

 

در مدتی که با دوربین Y9 Prime 2019 عکاسی کردیم، اصلا تحت تاثیر قابلیت‌ها و توانایی‌های این دوربین قرار نگرفتیم و عکس‌ها نویز زیادی داشتند و جزئیات آنها راضی کننده نبود. در حالت پرتره هم جدایی سوژه از پس زمینه به خوبی انجام نمی‌شود و لبه‌های سوژه مانند مو و گوش گاهی اوقات محو می‌شوند. حالت شب هم در این دوربین وجود دارد که در آن تصاویر روشن‌تر می‌شوند و نسبت به عکس‌های معمولی در محیط‌های کم‌نور که نویز بسیار زیادی دارند، تصاویر بسیار بهتری را به دست می‌آورد. عکس‌هایی که با دوربین اولترا واید می‌گیرید هم روشنایی کمتری دارند، اما رنگ‌ها خوب و شارپ بودن تصویر متوسط است.

گوشی وای 9 پرایم

 سخت افزار

هوآوی از چیپ ست ساخت خودش استفاده کرده که کایرین 710 اف نام دارد. این چیپ ست 4 هسته با فرکانس 2.2 و 4 هسته با فرکانس 1.7 گیگاهرتزی دارد. روی این چیپ ست هوآوی از حافظه داخلی 128 گیگابایت و از حافظه رم 4 گیگابایت استفاده کرده است.

پشتیبانی از کارت حافظه خارجی تا ظرفیت 1 ترابایت هم برای این گوشی در نظر گرفته شده که درگاه کارت حافظه خارجی با درگاه سیم کارت دوم مشترک است. اگر تمایل داشته باشید از کارت حافظه خارجی استفاده کنید باید استفاده از سیم کارت دوم را فراموش کنید.

از 128 گیگابایت حافظه داخلی در ابتدای کار و بدون نصب کردن برنامه ها به 110.25 گیگابایت فضا دسترسی دارید. با بسته بودن تمامی برنامه ها در پس زمینه از 4 گیگابایت حافظه رم به 1.8 گیگابایت دسترسی دارید و با باز کردن 15 برنامه روی گوشی حافظه رم در دسترس به 1.29 می رسد.

در استفاده روزمره وای 9 پرایم 2019 به خوبی هوآوی را سربلند می کند. در مدتی که از گوشی استفاده می کردیم برای انجام کارهای روزمره هیچ مشکلی نداشتیم در عین حال که بازی هایی مانند آسفالت 9 یا کال آو دیوتی موبایل را روی آن تست کردیم که نرم و بدون مشکل اجرا شدند.

 امنیت

ویژگی های امنیتی هوآوی همیشه کارآمد و خوب بوده اند. برای Y9 Prime 2019 تنها از یک ویژگی امنیتی استفاده شده که آن هم سنسور اثرانگشت است. هوآوی برای اینکه اصطحلاک دوربین سلفی پایین تر بیاید از قابلیت تشخیص چهره بهره نبرده.

سنسور اثرانگشت تنها ویژگی امنیتی این گوشی به حساب می آید که در قاب پشتی قرار گرفته. محل قرارگیری سنسور بهترین محل برای این سخت افزار دوست داشتنی است. این سنسور طبق انتظار و شناختی که از هوآوی داشتیم عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان می دهد. مدت زمان شناسایی اثرانگشت تا باز کردن قفل در این گوشی فقط 0.3 ثانیه است. با این عملکرد فوق العاده ای که سنسور اثرانگشت در این گوشی دارد نیازی به استفاده از تشخیص چهره هم خیلی حس نمی شود.

در ضمن از سنسور اثرانگشت این گوشی می توانید برای کارهایی مانند باز و بسته کردن نوتیفیکیشن بار یا مرور در گالری هم استفاده کنید و برای اینکار لازم نیست که حتما انگشتی که برایش به عنوان بخش امنیت تعریف کرده اید را روی سنسور قرار دهید.

 باتری گوشی هواوی وای 9 پرایم

وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ به باتری جدانشدنی ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی لیتیوم پلیمری مجهز شده که برای تامین انرژی این گوشی هوشمند در کل روز استفاده، کاملا کافی به نظر می‌رسد. با یک بار شارژ کامل، در استفاده‌های معمولی از گوشی می‌توانید تا نزدیک به ۲ روز نیز از گوشی خود استفاده کنید. اما متاسفانه در این گوشی بر خلاف بیشتر گوشی های هوشمند امروزی، خبری از شارژ سریع نیست و این یک ایراد بزرگ برای میان رده جدید هواوی محسوب می‌شود. درون جعبه یک شارژر ۱۰ واتی معمولی قرار گرفته که از طریق درگاه یو اس بی C به گوشی متصل می‌شود. شارژ کامل باتری این گوشی حداقل ۲ ساعت طول می‌کشد و در مدت ۵۵ تا ۶۰ دقیقه نیز به شارژ ۵۰ درصدی می‌رسید.

در آزمایش‌های انجام شده، باتری این گوشی در استفاده‌های نسبتا سنگین،‌ حدود ۱۶ ساعت دوام آورد و در حالت مشاهده ویدیو با ۵۰ درصد روشنایی، ۵۰ درصد صدا، حالت هواپیما و اتصال هدفون، باتری Y9 Prime 2019 حدود ۱۸ ساعت و ۵۰ دقیقه شارژدهی داشت. در مجموع با وجود صفحه نمایش بزرگ ۶.۵۹ اینچی LCD، باتری این گوشی دوام بسیار بالایی دارد و این یکی از نقاط قوت وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ محسوب می‌شود.

جمع بندی

هواوی Y9 Prime 2019 نمونه‌ای از یک گوشی مقرون به صرفه‌ی امروزی با عملکرد قدرتمند است. در واقع برای افرادی که به باتری، نمایشگر و ظاهر زیبا، بیشترین توجه را دارند باید بگوییم که یک گزینه خاص و انتخابی خوب برای شما Y9 Prime 2019 خواهد بود.

متاسفانه یکی از نکات منفی این گوشی استفاده از متریال نه چندان باکیفیت در ساخت بدنه دستگاه است و به همین دلیل اگر شما بخواهید گوشی را بدون قاب و یا محافظ صفحه مورد استفاده قرار دهید دیری نخواهد پایید که نمایشگر از یک سو و بدنه ظریف دستگاه در سمت دیگر، محلی برای خط و خش‌های متعدد شوند.

باتری دستگاه یکی از بهترین قسمت‌های آن است که عملکردی در سطح بالا دارد و تنها نکته قابل تأمل در مورد آن عدم استفاده از شارژر سریع برای دستگاه است که البته به لطف عملکرد قدرتمند شارژدهی، شاید کمتر از گوشی‌های عادی نیاز باشد تا گوشی را به شارژ بزنیم.

نمایشگر دستگاه با وجود استفاده از پنل IPS LCD کیفیت رنگ و عملکردی بسیار خوب و رده بالا دارد و حالت یک دست و بدون حفره و بریدگی آن می‌تواند در عین کاربردی بودن، بسیار زیبا و مفید باشد و شما را در یک نگاه با بیشترین حجم از محتوا روی صفحه همراه کند.

طراحی دستگاه را باید نکته‌ای جدا از کیفیت بدنه بدانیم و در صورت چشم‌پوشی از کیفیت نه چندان مطلوب بدنه دستگاه، باید گفت که این گوشی یکی از بهترین طراحی‌ها در حوزه قیمتی خود را دارد و بسیار زیبا و چشم‌نواز ساخته شده است. دوربین سلفی پاپ‌آپ نیز می‌تواند تازگی و زیبایی گوشی را بیشتر به نمایش بگذارد.

در انتها باید بگوییم Huawei Y9 Prime 2019 محصولی خاص برای جوانان و با ویژگی‌هایی است که می‌تواند در استفاده روزمره به شما کیفیتی بالا را در بسیاری از بخش‌ها ارائه کرده و محصولی نسبتاً رده بالا، علی‌رغم قیمت متعادل باشد.



:: موضوعات مرتبط: هواوی , ,
:: برچسب‌ها: گوشی هواوی وای 9 پرایم , بررسی گوشی وای 9 پرایم , قیمت گوشی هواوی وای 9 پرایم , خرید گوشی وای 9 پرایم ,
:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

هنگامی که صحبت از گوشی‌های میان‌رده با ارزش خرید بالا می‌شود، هواوی به عنوان یکی از آشناترین عناوین به ذهن همه ما خطور می‌کند. محصولات سری Y هواوی همواره یکی از خوش قیمت‌ترین‌ها و بهترین گزینه‌ها در میان رقبا بوده‌اند. گوشی هواوی Y9s ، میان‌رده تازه وارد هواوی در بازار ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه با بررسی Y9s همراه باشید.

 بررسی گوشی هواوی Y9s

طراحی 

مدت‌ها است که طراحی گوشی‌های میان‌رده تغییر چشمگیر و قابل توجهی نکرده و به راحتی می‌توان تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند (حتی از برندهای متفاوت) را نام‌ برد که طراحی بسیار نزدیک و نسبتاً یکسانی دارند. با این حال هواوی تلاش کرده تا با عرضه گوشی Y9s کمی تغییر در این روند ایجاد کند و محصولی متفاوت از این حیث را عرضه کند.

از سوی دیگر به علت کاهش‌ هزینه‌های ساخت، اصلی‌ترین ماده اولیه به کار گرفته شده در ساخت و تولید بسیاری از اسمارت‌فون‌های میان‌رده‌های فعلی، ترکیبات مختلف پلاستیک است. اما هواوی تصمیم گرفته تا در این میان‌رده از متریال درجه‌ یکی که در ساخت پرچمداران استفاده می‌کند استفاده کند. بدنه اصلی HUAWEI Y9s از شیشه در قسمت پشت و جلو و از آلومینیوم در قسمت فریم دستگاه تشکیل شده است.

قسمت پشتی دستگاه میزبان همان چیدمان افقی لنزهای دوربین، عبارت دوربین سه‌گانه و لوگوی هواوی است؛ البته با این تفاوت که دیگر خبری از سنسور اثر انگشت در این قسمت نیست. سنسور اثر انگشت دستگاه به لبه سمت راست گوشی منتقل و با دکمه پاور دستگاه ادغام شده است.

محل قرار گیری این سنسور را به جرات می‌توان یکی از ایده‌آل ترین‌ها دانست چراکه کاربر بدون صرف کمترین وقت برای پیدا کردن سنسور و تنها با در دست گرفتن دستگاه قادر به بازگشایی دستگاه هستند. فرقی نمی‌کند راست دست باشید یا چپ دست، محل مناسب در نظر گرفته شده برای این سنسور به خوبی (برای افراد راست دست با انگشت شصت و برای افراد چپ دست با انگشت اشاره) قابل دسترسی است.

هواوی Y9s با ابعاد 163.1 x 77.2 x 8.8 میلی‌متری و وزن 206 گرمی، قطعاً در رده دستگاه‌های بزرگ و سنگین قرار می‌گیرد؛ اما به لطف انحنای لبه‌های بدنه، در دست گرفتن دستگاه بدون مشکل است. با این حال استفاده از دستگاه با یک دست و دسترسی به نقاط بالایی نمایشگر، تقریباً محال است.

نمایشگر 

صفحه‌نمایش گوشی هواوی وای ۹ اس ، قطعا یکی از بهترین‌هاست. این یک نمایشگر خوب است و در حالی که به مانند چیزی که در صفحه‌نمایش گلکسی نوت 10 پلاس می‌بینیم، واضح نیست انما وضوح تصویر 2،340*1080 (FHD +) در هواوی Y9s وجود دارد که برای اطمینان از کیفیت خوب این نمایشگر بزرگ کافی است. در این صفحه‌نمایش، تصاویر کاملاً واضح ظاهر می‌شوند و از روشنایی کافی برای اطمینان از وضوح صفحه نمایش در زیر نور مستقیم خورشید، برخوردار است.

صفحه بزرگ در گوشی هوشمند، بدان معناست که عملکرد یک دست روی گوشی برای کسی که دارای دست‌ها و انگشتان کوتاه مانند باشد، کاملاً قابل دستیابی نیست اما با این وجود این دستگاه یک گزینه عالی برای مصارف چندرسانه ای است. بلندگوهای بلند و باکیفیت به لذت بیشتر آن می‌افزاید. نسخه Huawei Y9s با داشتن وربین پاپ‌آپ یادآور گوشی شیائومی Mi 9T است. دوربین لحظه‌ای که چهره را تشخیص می‌دهد، حتی برای مسافت کوتاه در تست‌های من، عقب می‌کشد. نکته جالب توجه در مورد Y9s این است که هواوی تصمیم گرفته تا اسکنر اثرانگشت را بر روی دکمه پاور قرار دهد، و این دقیقا بر خلاف چیزی است که در دستگاهی مانند Honor 9X دیده می‌شود.

 سخت افزار

معمولا گوشی های هواوی به اینکه در عین قیمت پایین، سخت افزار قدرتمندی ارائه می دهند معروف هستند. هواوی در گوشی Y9s نیز سعی کرده است همین کار را انجام دهد. هوآوی Y9s به چیپست Hisilicon Kirin 710F مجهز است و دارای پردازنده هشت هسته ای است. این هشت هسته شامل چهار هسته با قدرت 2.2 GHz از نوع Cortex-A73 و چهار هسته با قدرت 1.7 GHz از نوع Cortex-A53 هستند. همچنین این گوشی مجهز به پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 است. هواوی Y9s صرفا با یک حافظه 128 گیگابایتی همراه با 6 گیگابایت رم عرضه می شود. البته اگر به حافظه بالاتری نیاز دارید می توانید از کارت حافظه میکرو SDXC تا حجم 512 گیگابایت استفاده کنید. باتری به کار رفته در این گوشی دارای حجم 4000 میلی آمپر ساعتی است.

 

خب تمامی این چیز هایی که گفتیم اعداد و ارقام بودند. حالا باید ببینیم این گوشی در عمل چگونه عمل می کند. در ابتدا بگوییم که می توانید برای انجام تمامی کار های روزمره بر روی این گوشی حساب کنید. این گوشی سخت افزار مناسبی دارد هر چند در برخی بنچمارک ها همچون گیگ بنچ، نتوانست آنطور که باید ظاهر شود. پردازنده گرافیکی به کار رفته در این گوشی، برای بسیاری از بازی ها مناسب است. ما بازی های Real Racing 3 و Subway Surf را با هواوی Y9s امتحان کردیم که شاهد کارایی مطلوبی بودیم و از طرفی شاهد داغ شدن گوشی نیز نبودیم. اما اگر بخواهید بازی های سنگین تری همچون Call of Duty Mobile را در این گوشی بازی کنید، شاهد مقداری تاخیر و کندی در بازی خواهید بود. اگر به بازی های گروهی آنلاین علاقه مند هستید باید بگوییم این گوشی برای اجرای بازی های همچون PUBG با تنظیمات متوسط و بالا هیچ مشکلی نداشت.

 مشخصات گوشی هواوی Y9s

امنیت

هواوی Y9s گزینه‌های معمول برای بازگشایی دستگاه نظیر وارد کردن الگو، پین یا پسورد و... را پیش روی کاربران می‌گذارد. اما در بحث روش‌های احراز هویت بیومتریک شاهد عقبگردی کوچک از سوی هواوی هستیم.

Y9s برخلاف نسل قبلی فاقد امکان بازگشایی دستگاه از طریق تشخیص چهره است. Face Unlock محصولات هواوی عملکرد بدون نقص و سریعی داشتند و فقدان این ویژگی در Y9s به شدت حس می‌شود.

با این حال با توجه به اینکه دوربین سلفی آسانسوری میان‌رده جدید هواوی برای خروج از دستگاه و آماده به کار شدن به زمانی در حدود یک ثانیه احتیاج دارد، می‌توان اقدام هواوی برای حذف Face Unlock از میان‌ روش‌های احراز هویت بیومتریک را منطقی دانست.

هواوی در عوض تمرکز ویژه‌ای روی سنسور اثر انگشت این دستگاه داشته و شاهد انتخاب محلی ایده‌آل و عملکردی تراز اول از آن هستیم. سنسور اثر انگشت دستگاه به جای بدنه پشتی یا زیر نمایشگر روی لبه سمت راست فریم قرار دارد و با دکمه پاور ادغام شده است.

اندکی طول می‌کشد تا به محل جدید در نظر گرفته شده برای سنسور اثر انگشت Y9s هواوی عادت کنید، اما پس از گذر زمانی کوتاه، حتماً جذب آن خواهید شد. محل هوشمندانه در نظر گرفته شده برای این سنسور سبب شده: 1. این سنسور مشکل عدم امکان بازگشایی دستگاه در حالت قرار گرفته روی میز را نداشته باشد. 2. ضعف دقت و سرعت سنسورهای اپتیکال ادغام شده با نمایشگر هنگام هر بازگشایی کاربر را آزار ندهد.

این سنسور برای افراد راست دست با اسکن انگشت شصت و برای افراد چپ دست با اسکن انگشت اشاره، دستگاه را در کسری از ثانیه بازگشایی می‌کند. سنسور اثر انگشت Y9s علاوه بر سرعت بالا، دارای دقت بسیار بالایی است و به ندرت شاهد تلاش‌ ناموفقی برای بازگشایی دستگاه با آن بودیم.

دوربین

این واقعیت که این یک دوربین پاپ‌آپ است، آن را به یک دوربین سلفی بد تبدیل نمی‌کند. با تصویربرداری با این گوشی متوجه می‌شویم که عکس‌های سلفی به اندازه کافی تیز ضبط شدهه است و حتی در شرایط متفاوت می‌تواند وضوح بیشتر زمینه‌ها را حفظ کند.

 

در مورد لنزهای عقب آن باید بگوییم که هواوی Y9 با یک دوربین سه گانه دیده می‌شود. در بالا یک دوربین عمق 2 مگاپیکسلی وجود دارد که جلوه ای از بوکه را در هنگام عکس‌برداری با لنز اصلی 48 مگاپیکسلی ارائه می‌دهد. یک لنز 120 درجه Ultra-Wide زاویه دار ۸ مگاپیکسلی نیز برای این گوشی موجود است.

 

دوربین‌ها کار خود را خوب انجام می‌دهند. تصاویر موجود در دوربین اصلی در عکس‌های روز کاملاً واضح به نظر می‌رسد و با جزئیات و رنگ‌های خوب ثبت می‌شود. البته می‌توانید در حالت ۴۸ مگاپیکسلی نیز عکس بگیرید. این کیفیت به جزئیات می‌افزاید اما مانند سایر لنزهای 48 مگاپیکسلی، ضعف کمی در کیفیت وجود دارد که دستگاه را کاملاً توجیه نمی‌کند. عکس‌های روز با جزئیات و کنتراست به همان اندازه خوب ظاهر می‌شوند. این تلفن همچنین در عکس‌های کم نور عملکرد خوبی دارد.

 باتری گوشی هواوی Y9s

یک باتری 4000 میلی آمپرساعتی جهت تامین انرژی این گوشی در نظر گرفته شده که این باتری با سیستم بهینه‌سازی مصرف انرژی عملکرد خوبی دارد. این گوشی در استفاده معمولی و روزمره فراتر از حد انتظار ظاهر می شود. این گوشی در تست باتری PC Mark توانسته رکورد 13 ساعت و 22 دقیقه را برای خود ثبت کند که برای یک گوشی با این رنج قیمت فوق العاده می باشد .باتری این گوشی توان تامین انرژی برای 40 ساعت تماس مداوم، 80 ساعت پخش موسیقی و 9 ساعت پخش فیلم را داراست . این گوشی از شارژر 10 واتی (5V/2A) که نوع پورت آن USB-C میباشد برای عملیات شارژ استفاده میکند که با توجه به حجم زیاد باتری شارژ کامل آن زمان زیادی نیاز دارد .

باتری این گوشی کارایی بالایی داشته و در آزمایش های ما، از ساعت 1 بامداد تا 9 شب که از آن استفاده کردیم، در نهایت 61 درصد باتری هنوز باقی مانده بود که بسیار خوب است. ما در این بازه زمانی کار های رایجی همچون سر زدن به شبکه های اجتماعی اینستاگرام، واتساپ و… را انجام دادیم. اما اگر بخواهید به گوشی فشار بیاورید قضیه متفاوت خواهد شد. ما یک ساعت تمام را به بازی PUBG و Call of Duty گذراندیم و سپس مشاهده کردیم 16 درصد از باتری دستگاه خالی شده است. این گوشی از شارژر سریع بهره نمی برد، در آزمایشات ما، زمانی که گوشی 32 درصد شارژ داشت آن را به شارژ متصل کردیم و بعد از نیم ساعت، شارژ دستگاه به 41 درصد رسید که به نظر می رسد در این بخش نیاز به بهبود وجود دارد.

کلام آخر

هواوی Y9s به عنوان یک دستگاه میان رده زیر ۳۰۰ دلار یک دستگاه مناسب است و در کمال تعجب، سرویس‌های Google Mobile را اجرا می‌کند. به عنوان یک دستگاه نسبتاً ارزان با ویژگی‌های خوب، Y9s در بین گوشی‌هایی که در محدوده قیمت آن هستند، همچنان یک گزینه خوب به‌ شمار می‌رود. اگر شما می‌خواهید چیزی کمی مرسوم تر تهیه کنید، Honor 9X نیز وجود دارد.

مزایا

  • دوربین سلفی پاپ آپ که باعث کاهش ضخامت لبه بالایی گوشی شود.
  • اسکنر اثر انگشت کارا و قرار گرفتن در مکانی که استفاده از آن بسیار راحت است.
  • باتری با شارژدهی بالا
  • صفحه نمایش با کیفیت و بزرگ

 معایب

  • چیپست Hisilicon Kirin 710F مقداری قدیمی است.
  • از شارژر سریع برخوردار نیست.
  • پردازنده گرافیکی می توانست بهتر باشد.
  • عملکرد دوربین می توانست بهتر باشد.


:: موضوعات مرتبط: هواوی , ,
:: برچسب‌ها: گوشی هواوی وای 9 اس , بررسی گوشی هواوی Y9s , قیمت گوشی هواوی Y9s , خرید گوشی y9s , گوشی هواوی Y9s ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 خرداد 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد