نوشته شده توسط : رز علینژاد

هرچند که چینی‌ها تلاش کرده‌اند در گوشی میان رده شیائومی می آ3 بهبودهای چشمگیری را ایجاد نمایند، با این در بررسی شیائومی می A3 می‌بینیم که عقب‌گرد آن‌ها در استفاده از نمایشگر HD تا حد زیادی به چشم می‌آید. گوشی‌های میان رده در دنیای امروز توانسته‌اند به واسطه قیمت مناسب خود طرفداران زیادی را پیدا کنند. در این میان شیائومی توانسته با ارائه گوشی‌های میان رده‌ای که از نظر ظاهری به گوشی‌های پرچم‌دار شباهت زیادی دارند، سهم زیادی از این بازار را به خود اختصاص دهند. شیائومی می A3 نسل سوم گوشی‌های میان رده شیائومی در خانواده Mi A است. این گوشی هوشمند به دلیل استفاده از برنامه اندروید وان توانسته بسیاری از خریداران گوشی‌های هوشمند را با پرداخت هزینه بسیار کمتری به آرزوی خود برساند. البته چینی‌ها توانسته‌اند با استفاده از نمایشگر HD هزینه تمام‌شده این گوشی هوشمند را کاهش دهند. همچنین با وجود استفاده از پردازنده‌های نسل‌های قبلی، توانسته‌اند با کاهش فرکانس کاری تا حد زیادی قیمت شیائومی می A3 را کاهش دهند.

معرفی گوشی شیائومی می آ3

نمایشگر

این قسمت را با یک خبر خوب شروع می‌کنیم. شیائومی هم درست مانند سامسونگ رو به استفاده از پنل‌های OLED در محصولات میان‌رده خود آورده است. البته مدل‌های قبلی یعنی Mi A2 و Mi A1 هم با نمایشگرهای IPS LCD خود کیفیت نسبتاً قابل‌قبولی داشتند ولی کیفیت تصاویر در پنل‌های OLED بسیار بهتر است.

در اینجا باید به این حرکت رو به عقب Mi A3 اشاره کنیم که بر خلاف دو مدل پیشین که 1080p بودند، کیفیت تصاویر در این دستگاه به 720p رسیده است. رزولوشن واقعی این گوشی با نسبت بدنه به تصویر 19.5:9 و تراکم پیکسلی 286 به 1560 * 720 پیکسل می‌رسد که اگرچه می‌تواند تا حدودی مناسب باشد ولی ماتریکس PenTile OLED برای نمایشگرهای رزولوشن پایین اصلاً پیشنهاد نمی‌شود زیرا پیکسل‌های آن نسبت به سایر صفحه نمایش‌های RGB کمتر بوده و متونی که با فونت دندانه‌دار نوشته شده‌اند، احتمالاً با کیفیت بالایی دیده نشوند. بد نیست بگوییم که گلکسی اس 3 اولین گوشی بود که از PenTile AMOLED استفاده کرد و حتی این دستگاه که مربوط به سال 2012 بود نیز از Mi A3 تراکم پیکسلی بیشتری داشت به طوری که در هر اینچ 306 پیکسل به کار رفته بود.

اما آیا با این حساب، مشکل تار شدن تصاویر به وجود می‌آید؟ پاسخ به این سؤال مثبت است چرا که در تصاویر پس‌زمینه ساده این موضوع بیشتر دیده می‌شود. در مورد متون دارای فونت دندانه‌دار هم این قضیه صدق می‌کند.

در نمایشگرهای رزولوشن پایین، پنل AMOLED نمی‌تواند کیفیت خودش را نشان دهد که البته عادت کردن به این موضوع چندان کار سختی نیست. در واقع اگر به این موضوع پی ببرید که کیفیت تصاویر فدای عملکرد گیمینگ شده‌اند، کنار آمدن با این قضیه ساده‌تر می‌شود. دقیقاً نمی‌دانیم که چرا شیائومی از نمایشگر 720p استفاده کرده ولی با انجام این کار، امکانات یک دستگاه گیمینگ را با قیمت کمتری در اختیار ما قرار داده است.

با 363 واحد روشنایی، میزان درخشندگی تصاویر در پنل OLED گوشی Mi A3 قابل قبول است. متأسفانه سیستم عامل این دستگاه نسخه خام اندروید 9 می‌باشد و به همین دلیل خبری از حالت حداکثر روشنایی (High Brightness Mode) نیست. با این حساب، حتی در روز هم نمی‌توانید صفحه نمایش این گوشی را بیشتر از 363 واحد روشن کنید.

کمترین میزان روشنایی 14.9 نیت است که چندان قابل قبول نیست. به دست آوردن چنین امتیازاتی، در شرایطی که می‌بینیم اکثر گوشی‌های امروزی کیفیت بیشتری دارند، واقعاً ناامیدکننده است.

شیائومی وعده داده که این دستگاه می‌تواند به 102.7 درصد NTSC گاموت رنگی دست یابد که البته می‌توانیم این ادعا را تأیید کنیم. در سمت دیگر، دقت رنگ‌ها زیاد بالا نیست چرا که رنگ آبی کمی کشیده به نظر می‌رسد و قرمز و خاکستری هم هاله‌ای کم‌رنگ‌تر به خود می‌گیرند ولی باز هم با تمام نقاط ضعف گفته شده، نمایشگر Mi A3 مناسب است.

دوربین

گوشی شیائومی Mi A3 همانند بیشتر موبایل های امروزی، از دوربین سه گانه در قسمت پشتی استفاده می کند که با چینشی عمودی در سمت چپ قرار گرفته است؛ اما جالب است بدانید که تنها دو دوربین از این سه دوربین به صورت مجزا قابل استفاده هستند. دوربین بالایی این مجموعه از حسگر ۸ مگاپیکسلی با پیکسل های ۱.۱۲ میکرونی بهره می برد که روی آن لنز ۱۳ میلی متری فوق عریض با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است.

دوربین میانی اما که به عنوان دوربین اصلی نیز شناخته می شود، مشابه Mi 9T از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با پیکس های ۰.۸ میکرونی استفاده می کند که به لطف فیلتر بایر ۴ به ۱، تصاویری با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل به ثبت می رساند. این سنسور در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار دارد و شیائومی امکان ثبت تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی با آن را در اختیار کاربر قرار داده است.

در نهایت نوبت به دوربین سوم می رسد که به تنهایی قابل استفاده نمی باشد. این دوربین از حسگر ۲ مگاپیکسلی بهره می برد که روی آن لنزی به گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته و صرفا برای سنجش عمق هنگام ثبت تصاویر پرتره کاربرد خواهد داشت.

رابط کاربری دوربین جزو معدود قسمت هایی است که با وجود استفاده از اندروید وان، توسط گوگل طراحی نشده و همان اپلیکیشن دوربین شیائومی می باشد که پیش از این در سایر گوشی های این شرکت دیده بودیم. همچنان با کشیدن انگشت به سمت راست یا چپ، می توان بین حالت های مختلف دوربین از جمله پرتره، شب، و … جا به جا شد. در قسمت بالایی رابط کاربری هم گزینه هایی برای کنترل هوش مصنوعی، HDR، گزینه 48 مگاپیکسل، روتوش چهره و … قرار داده شده و منوی تنظیمات بیشتر نیز در این قسمت به چشم می خورد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی می آ3

یکی دیگر از مواردی که نسبت به نسخه سال قبل ارتقاء یافته باطری بکار رفته در آن است که ظرفیتی برابر با ۴۰۳۰ میلی آمپر دارد و از شارژ سریع ۱۸ وات نسخه( Quick Charge 3) نیز پشتیبانی می کند. از این جهت علاوه بر این که طول عمر فوق العاده ای داشته در مقایسه با قبل هم سریعتر شارژ می شود. چون تنها بعضی از نسخه های می ای ۲ از شارژ سریع پشتیبانی می کردند.

 

سخن پایانی

می‌توان گفت شیائومی می A3 فرزند خلف خانواده Mi A شیائومی است که توانسته ضعف‌های موجود در نسل‌های قبلی را تا حد زیادی برطرف کند. هر چند که وضوح نمایشگر کمی کاهش پیدا کرده؛ اما ویژگی‌های دیگری مانند افزایش ظرفیت باتری و استفاده از جک هدفون 3.5 میلی‌متری توانسته این ضعف را جبران کند. با این حال کم بودن کیفیت در بعضی از قسمت‌های یک گوشی میان رده، مسئله دور از ذهنی نیست. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: گوشی می a3 , خرید گوشی می a3 , قیمت گوشی می a3 , گوشی شیائومی می a3 , گوشی می آ3 ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

شیائومی در تاریخ 30 می 2020 سه محصول جدید گوشی‌های هوشمند خود را به طرفداران این برند چینی معرفی کرد. هر سه مدل گوشی ردمی نوت ۹ گلوبال، ردمی نوت ۹ پرو و گوشی می نوت 10 لایت (Mi note 10 lite) از نظر قیمت، امکانات و مشخصات فنی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند.

این گوشی را میتوان نسخه ارزان قیمتی از شیائومی می نوت 10 به حساب آورد. می 10 لایت با دوربینی 108 مگاپیکسلی، عملکرد بسیار خوبی از نظر کیفیت دوربین و عملکرد سخت‌افزاری سیستم دارد. قیمت گوشی‌های شیائومی می نوت 10 پرو و می نوت 10 به نسبت mi note 10 lite گران‌تر هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی نقاط ضعف و قوت این گوشی میان‌رده شیائومی بپردازیم.

معرفی گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

طراحی و ساخت

این محصول شیائومی شیوه طراحی کلاسیک را در قالب یک گوشی مدرن ارائه کرده و این یعنی فریم آلومینیومی محتویات درونی را حفظ می‌کند و در قاب جلویی و عقبی پوشش شیشه‌ای به کار رفته است. چارچوب به نوعی شبیه پارچه‌های ساتن براق می‌باشد و شیشه هم توسط گوریلا گلس 5 محافظت شده است.

با مشاهده قسمت جلویی موبایل، همان چیزی را می‌بینید که در می نوت 10 می‌دیدید بنابراین صفحه نمایش 6.47 اینچی AMOLED با کناره‌های منحنی و ناچ U شکل در این قسمت نمایان هستند. در بالای دوربین جلو، بریدگی میکروفون جای گرفته و بخشی از حائل میان شیشه و فریم آلومینیومی را اشغال کرده است.

حاشیه‌های مشکی رنگ همان ضخامت پیشین خود را حفظ کرده‌اند تا علاقه‌مندان به این شیوه طراحی از شیائومی راضی باشند. در پایین، این نوار سیاه رنگ کمی ضخیم‌تر شده ولی از نظر ظاهری، حاشیه‌ها ضخامت قابل‌قبولی دارند و شبیه دستگاه‌های پرچمدار هستند.

در زیر نمایشگر، سنسور اسکنر اثر انگشتی قرار گرفته تا پیشرفته‌ترین روش بیومتریکی در این محصول کمپانی چینی تعبیه شده باشد. این حسگر به سریع‌ترین شکل ممکن وظیفه محول شده را انجام می‌دهد هرچند شاید بعضی وقت‌ها نیاز باشد تا انگشتتان را برای مدت طولانی‌تری رویش قرار دهید.

احتمالاً بتوانیم این‌گونه ادعا کنیم که امکان جابه‌جایی فریم می نوت 10 با فریم می نوت 10 لایت وجود دارد زیرا همه اجزا تقریباً یکی هستند. دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا در سمت راست بوده و دسترسی به آنها هم راحت است بنابراین یا با انگشت شست دست راست و یا با انگشت وسطی دست چپ می‌توانید آنها را لمس کنید. در همین قسمت هم محل قرار دادن سیمکارت به چشم می‌خورد. نکته‌ای که باید در اینجا توجه داشته باشید این است که فقط فضای لازم برای گذاشتن دو سیمکارت نانو در نظر گرفته شده بنابراین فرصت قرار دادن مموری کارت میکرو SD را نخواهید داشت. در سمت چپ هم هیچ چیزی نیست.

در پایین فریم و در میانی‌ترین قسمت آن پورت USB-C، و در اطراف آن میکروفون و جک هدفون 3.5 میلی‌متری دیده می‌شوند. شاید نحوه قرارگیری این درگاه‌ها همانی نباشد که در اکثر گوشی‌ها می‌بینیم ولی مطمئناً طولی نخواهد کشید که به آنها عادت خواهید کرد. در بالا و در همان درز همیشگی، میکروفون ثانویه و سنسور IR قابل مشاهده هستند که مطمئناً در آینده بسیار به کارتان خواهند آمد.

در نهایت به قاب پشتی، یعنی جایی که اکثر تفاوت‌ها در آنجا رقم می‌خورد، می‌رسیم. ترکیب 3+1+1 می نوت 10 حالا جای خودش را به یک ترکیب چهارگانه داده و تمامی لنزها در زیر یک پوشش شیشه‌ای یکپارچه نشسته‌اند. فلاش LED چهارتایی نیز همراه تمام لنزها قرار گرفته اما پس‌زمینه آن مشکی شده است. باید اذعان کنیم که ظاهر دوربین عقب می نوت 10 لایت بسیار زیباتر و یکدست‌تر از دوربین پشتی می نوت 10 می‌باشد زیرا دیگر پخش نیستند و همه لنزها در زیر هم حضور یافته‌اند.

با کنار گذاشتن لنز بزرگ 108 مگاپیکسلی، ضخامت ماژول دوربین اصلی گوشی مورد بحث ما کاهش پیدا کرده و نتیجه این اقدام شیائومی این است که دیگر این محصولش روی سطوح صاف و صیقلی نخواهد لرزید.

لوگوی شیائومی (Xiaomi) که در سمت چپ قاب پشتی دیده می‌شود، ظاهر جذاب‌تر و براق‌تری در قیاس با علائم اختصاری سمت راست دارد.

اگرچه یکی از نمونه‌های می نوت 10 لایت مشکی نامیده شده ولی به واقع ظاهر آن اصلاً سیاه نیست بلکه بیشتر به زغال سنگی یا خاکستری می‌زند. البته این به معنای عدم جذابیت این پوشش نمی‌باشد بلکه می‌خواهیم بگوییم بستگی به نور تابیده شده روی آن، برخی اوقات سایه‌های آبی و خاکستری به چشم خواهد خورد.

قاب پشتی درخشان است و در اکثر بدنه این موبایل هم تقریباً همین قضیه قابل رؤیت است به همین دلیل اثرات انگشت را جذب خواهد کرد ولی به خاطر اینکه هم براق است و هم انعکاس دهنده نور، آلودگی‌ها و لکه‌ها کمتر دیده خواهند شد. 

ابعاد می نوت 10 لایت 157.8*74.2*9.7 میلی‌متر است تا از این نظر دقیقاً شبیه می نوت 10 باشد. این موبایل اما به میزان 4 گرم سبک‌تر خواهد بود و جرمش به 204 گرم می‌رسد بنابراین باید آن را یکی از دستگاه‌های سنگین بازار بدانیم. احتمال می‌دهیم که باتری 5260 میلی‌آمپر بر ساعت باعث شده تا وزن به این مقدار افزایش یابد. ضخامت حدوداً 10 میلی‌متری هم به خاطر کناره‌های منحنی اصلاً به چشم نخواهد آمد و برعکس این‌گونه احساس خواهد شد که گوشی بر خلاف اعداد و ارقام، باریک است.

 نمایشگر

یکی از مزیت‌های بزرگ شیائومی می نوت ۱۰ لایت همین نمایشگر اولد ۶.۴۸ اینچی با قدرت روشنایی ۴۳۰ نیت است. یک صفحه‌نمایش با دقت تصویر ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و پشتیبانی از HDR10 برای افرادی که طالب بازی، ویدیو و تصویر هستند. کیفیت و عمق رنگ‌ها عالی است و شما را به سوی خود جلب می‌کند.

تراکم پیکسلی این نمایشگر هم ۳۹۸ پیکسل در هر اینچ است تا کیفیت صفحه‌نمایش فقط ظاهری نباشد و بتواند در تست‌ها امتیازهای بالایی کسب کند. نسبت پنل نمایشگر به بدنه در این گوشی نسبتا بالا و ۸۷.۸ درصد است. به همین دلیل، می‌توان گفت کاملا یک گوشی با صفحه‌نمایش بزرگ در دست گرفتید.

دوربین

اگرچه سیستم دوربین می نوت ۱۰ لایت پاین‌تر از می نوت ۱۰ معمولی است ولی باز هم می‌توان گفت یک سیستم دوربین رده بالا در میان رقبا است. شیائومی برای لنز اصلی این دوربین از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 سونی با دهانه f/1.9 و اندازه سنسور ۱/۱.۷۲ اینچ استفاده کرده است. یک لنز واید ۲۶ میلی‌متری که روی برخی از پرچم‌دارهای بازار مانند ردمی کی ۳۰ پرو، نوبیا رد مجیک فایو جی و ویوو ایکس ۳ پرو شاهدش بودیم.

لنز اولتراواید این گوشی ۸ مگاپیکسلی با دهانه f/2.2 و اندازه سنسور ۱/۴.۰ اینچ است. این لنز ۱۳ میلی‌متری هم در بسیاری از گوشی‌های رده بالا و میان‌رده استفاده شده است. دوربین سوم یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی با دهانه f/2.4 است. دوربین چهارم هم مطابق انتظار ۲ مگاپیکسلی و برای تشخیص عمق تصویر با دهانه f/2.4 است.

لنز اصلی قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز را دارد. از عکاسی HDR و پانوراما، ماکرو، اولتراواید و حالت شب پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این گوشی هم ۱۶ مگاپیکسلی با لنز واید و دهانه f/2.5 است. یکی از جاهایی که تفاوت فاحشی میان نسخه می نوت ۱۰ معمولی دارد در همین دوربین سلفی است. دوربین سلفی می نوت ۱۰ معمولی ۳۲ مگاپیکسلی با دهانه f/2.5 است.

به جز تفاوت بزرگ بالا، سیستم دوربین هر دو گوشی مشابه و بسیار نزدیک به هم است. به همین دلیل، انتظار داریم کیفیت عکس‌های نسخه لایت بسیار خوب و بالا باشد.

باتری گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

ظرفیت باتری بر روی عملکرد دستگاه و همینطور قابلیت‌های گوشی از جمله عکاسی تا سرعت CPU تاثیرگذار خواهد بود؛ بنابراین در خرید گوشی، حتما قدرت باتری را در نظر بگیرید. این گوشی همچون سایر گوشی‌های میان‌رده و بالا‌رده که سعی دارند از باتری های قدرتمند استفاده کنند، از باتری ۵۲۶۰ میلی‌آمپری استفاده کرده است. می نوت 10 لایت هم مانند نسخه اصلی‌اش دارای شارژ سریع ۳۰ وات است و به ادعای شیائومی شارژ دستگاه میتواند طی ۳۰ دقیقه از صفر تا ۵۸ درصد برسد.

کلام آخر

ما نقد و بررسی گوشی Mi Note 10 Lite شیائومی را تقریبا به همان شکلی که شروع کردیم، تمام می‌کنیم: این گوشی همان Mi Note 10 ولی با یک دوربین با مشخصات پایین‌تر است. بنابراین، مدل لایت تمام ویژگی‌های خوب برادر قدیمی‌تر خود را دارد یعنی نمایشگر عالی، عمر باتری عالی، لانچر با تعداد قابلیت فراوان، پورت‌های موروثی.

با توجه به تاکید گوشی Mi Note 10 روی عکاسی، قیمت آن نیز ممتاز است، چون کاربر علاقه‌مند به عکاسی باید بهای سخت‌افزار لازم برای یک تجربه خوب را بپردازد. شیائومی در مدل لایت فهرست اولویت‌های خود را تغییر داده است تا با یک گوشی هوشمند عکاس روبرو نباشیم، بلکه Mi Note 10 Lite یک گوشی هوشمند بسیار خوب است که دوربین نیز دارد.

فقط مساله این جا است که از حضور مدل غیر لایت در بازار 6 ماهی می‌گذرد، بنابراین قیمت آن افت بارزی داشته و با آن که خرید گوشی Mi Note 10 Lite به معنای صرفه‌جویی مالی است، ولی همچنان باید در نظر بگیرید دوربین با توجه به بودجه‌تان برایتان مهم است یا نه. برای اطلاعات بیشتر و خرید گوشی کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی می نوت 10 لایت , خرید می نوت 10 لایت , قیمت می نوت 10 لایت , می نوت 10 لایت , گوشی شیائومی می نوت 10 لایت , گوشی شیائومی Mi Note 10 Lite ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی ردمی نوت 8 تی نسخه اروپایی گوشی محبوب ردمی نوت 8 و جدیدترین عضو سری گوشی‌های ارزان شیائومی است. سری ردمی نوت نیازی به توضیح ندارند، شیائومی با این سری گوشی‌های هوشمند خوب با عملکرد ماندگار، عمر باتری طولانی و با قیمت پایین وارد بازار کرده است. گوشی ردمی نوت 8T نسخه بهبودیافته ردمی نوت 8 است و کاملا ایمان داریم این گوشی موفقیت نوت 8 را تکرار خواهد کرد.

بنابراین، Redmi Note 8T طبق تعریف یک گوشی نوت است؛ یک نمایشگر IPS بزرگ 6.3 اینچ ال‎‌سی‌دی و با یک بریدگی کوچک، چیپ امیدبخش اسنپ‌دراگون 665، تعداد قابل توجه دوربین‌های عقب و یک باتری بزرگ 4000 میلی‌آمپر ساعت دارد.

طبیعتا، Redmi Note 8T از شیشه دوجداره گوریلا گلس 5 استفاده می‌کند و پنل پشتی آن طبق ترند جدید طراحی گوشی‌های موبایل با رنگ‌هایی که در نور تغییر رنگ می‌دهند ساخته شده است یعنی آبی و سفید، ولی همچنین می‌توانید رنگ سنتی‌تر خاکستری را انتخاب کنید.

Redmi Note 8T در مقایسه با مدل معمولی نوت 8 مجهز به قابلیت سخت‌افزاری NFC است و در جعبه فروش آن یک شارژر سریع 18 وات (یک گام به جلو نسبت به شارژر 10 وات مدل استاندارد) دیده می‌شود. سیستم عامل این گوشی اندروید 9 است و از لانچر MUI 10 استفاده می‌کند و با آن که به زودی به‌روزرسانی MIUI 11 برای آن منتشر می‌شود ولی زمان آن هنوز مشخص نیست.

مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

طراحی و نمایشگر

اگر بخواهیم یکی از گوشی های هوشمند ارزان قیمت که طراحی بسیار زیبایی دارد را به شما معرفی کنیم، قطعا ردمی نوت ۸ تی را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها به حساب آورد.

این گوشی جدید شیائومی دارای یک برگ برنده مهم در کنار سایر ویژگی‌ها بوده که مربوط به دوربین است و در ادامه به صورت کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بر اساس اطلاعات موجود، بخش عقب و جلوی این گوشی از جنس شیشه بوده و دارای فرم آلومینیومی است، همچنین شاهد قرارگیری لوگوی Redmi در قسمت پایین صفحه نمایش و روی حاشیه دستگاه هستیم.

شیائومی Redmi Note 8T دارای طراحی بسیار زیبا و ناچ قطره آب بوده که یک سنسور سلفی درون آن قرار خواهد گرفت. این دستگاه ۲۰۰ گرمی مجهز به صفحه نمایش ۶٫۳ اینچ با وضوح ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۱۹٫۵ می‌باشد، همچنین شرکت شیائومی به گونه‌ای گوشی را طراحی کرده که نسبت نمایشگر به بدنه آن، ۸۰٫۲ درصد است.

یکی از ویژگی‌های مهم گوشی ارزان قیمت شیائومی را می‌توان مجهز بودن آن به محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس ۵ دانست که می‌تواند از صفحه نمایش در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کند. البته این مسئله نباید باعث شود که شما یک گلس جداگانه خریداری نکنید. ما تعدادی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین محافظ‌های نمایشگر را از میان گزینه‌های موجود، انتخاب کردیم تا به شما معرفی کنیم. محافظ صفحه نمایش سیحان مدل CLT و محافظ صفحه نمایش هورس مدل UCC بسته دو عددی را می‌توان بهترین محافظ‌ها معرفی کرد.

دوربین

شیائومی ردمی نوت 8T دارای یک مجموعه ی چهار گانه دوربین در عقب است که شامل یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک دوربین عمق سنج 2 مگاپیکسلی است. نحوه ی کار با برنامه دوربین بسیار راحت است و زمان پردازش تصاویر خیلی کوتاه است و به راحتی می توانید حالت تصاویر را تغییر دهید. تعداد حالت های عکسبرداری بسیار زیادی در این دوربین تعریف شده است که در دیگر گوشی های نیست. بنابراین اگر به تنظیمات عکاسی در دوربین های دیجیتال آشنایی دارید، شیائومی نوت 8 تی بهترین گزینه برای شما در عکاسی خواهد بود.

 باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

درست مانند سایر گوشی‌های پیشین خط تولید رد می نوت شیائومی، مدل رد می نوت 8 تی هم توسط یک باتری 4000 میلی‌آمپری تغذیه می‌شود. این دستگاه از تکنولوژی شارژ سریع کووالکوم موسوم به Quick Charge با توان 18 واتی پشتیبانی می‌کند و می‌توان تقریباً 45 درصد آن را در عرض 30 دقیقه شارژ کرد.

در زمینه دوام باتری، این موبایل به راحتی می‌تواند یکی از برترین‌های بازار باشد و با گوشی رد می نوت 8 برابری کند. زمانی که رابط کاربری این دستگاه MIUI 10 بود، باتری آن به مدت 108 ساعت روشن ماند تا امتیاز بالایی را به ثبت رسانده باشد. سایر نمرات کسب شده در دیگر آزمایش‌های تخصصی نیز تقریباً بالا بودند و در حالت استندبای هم توانست بار دیگر خودش را به اثبات برساند و باز هم مانند رد می نوت 8 عمل کرده باشد.

جمع بندی

ردمی نوت 8T یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های میان‌رده به حساب می‌آید. هرچند، این تلفن برتری زیادی نسبت به مدل نوت 8 و حتی نوت 7 ندارد، اما دوربین و طراحی زیبای آن باعث می‌شود که ما به آن علاقه‌مند شویم.

این گوشی از NFC و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، اما برخلاف مدل نوت 8 از چراغ نوتیفیکیشن LED بهره‌مند نشده است. وزن و ابعاد آن نیز نسبت به مدل قبلی خود افزایش پیدا کرده است. در حالت کلی باید بگوییم که اگر قصد خرید یک میان‌رده اقتصادی با قابلیت‌های مناسب (و نه عالی) را دارید می‌توانید ردمی نوت 8T را انتخاب کنید. این تلفن و مدل نوت 8 در کشور ما هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. از رقبای این تلفن در بازار اروپا می‌توان به گلکسی A30s، ریل‌می 5s و 5 اشاره کرد. البته، یکی دیگران از رقبای این هندست مدل ردمی نوت 8 پرو است که صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، تراشه سریع‌تر، باتری بهتر و حافظخ رم بیشتر را در اختیار دارد. ردمی نوت 8T در دو پیکربندی حافظه رم و حافظه داخلی (3/32 و 4/64 گیگابایت) به بازار عرضه شده است. در صورتی که استفاده طولانی و سنگینی از تلفن خود دارید، ما خرید نسخه 64 گیگابایتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا هیچ مشکلی در زمینه حافظه رم و حافظه داخلی نداشه باشید. برای خرید گوشی و اطلاع از قیمت ها همین حالا کلیک کنید.

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا، محافظ گوریلاس گلس 5 در هردو طرف، پوشش مقاوم در برابر قطرات آب
  • صفحه‌نمایش بزرگ و روشن با کنتراست عالی
  • عمر باتری
  • دوربین خوب
  • شکاف کارت microSD، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، رادیو FM، مادون قرمز و NFC

نقاط ضعف:

  • عملکردی به مراتب ضعیف‌تر از ردمی نوت 7
  • نبود چراغ نوتیفیکیشن LED


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: گوشی ردمی نوت 8 تی , ردمی نوت 8 تی , شیائومی ردمی نوت 8 تی , بررسی ردمی نوت 8 تی , خ رید ردمی نوت 8 تی , قیمت ردمی نوت 8 تی , گوشی شیائومی Redmi Note 8t ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

ردمی نوت 7 تجسم فلسفه شیائومی است وقتی که به مقوله تلفن‌های هوشمند می رسد، و برند ردمی به معیاری برای دستگاه‌های میان رده تبدیل شده‌ است. برخی ممکن است استدلال کنند که با کاهش قیمت اجزا و فن‌آوری، بخش میان رده ها شاهد بزرگ‌ترین ارتقا در طول سال‌های اخیر بوده‌ است. جالب خواهد بود که ببینیم آیا ردمی نوت ۷ می‌تواند تاییدی بر این استدلال باشد؟ و اینکه آیا موفقیت پیشینیان خود را تکرار خواهد کرد یا خیر.

 طراحی گوشی شیائومی ردمی نوت 7

شیائومی رد می نوت ۷ از نظر طراحی نسبت به دیگر دستگاه‌های گران‌قیمت بازار واقعاً چیزی کم ندارد زیرا در آن بدنه‌ای شیشه‌ای و یک چارچوب فلزی مشاهده می‌شود. این مواد آن‌قدر ماهرانه در کنار یک‌دیگر قرار گرفته‌اند که هر سه رنگ قرمز، آبی و مشکی دستگاه مورد بحث ما بسیار زیبا به چشم می‌آیند.

در سمت راست، دکمه‌های کاهش و افزایش صدا و پاور وجود دارد که کار کردن با آنها بسیار راحت است. در قسمت پایینی، یک پورت USB-C و یک اسپیکر کار گذاشته شده و در بالا نیز جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و یک حسگر مادون قرمز به کار رفته تا بتوانید از این گوشی هوشمند به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون‌ها بهره ببرید.

نمایشگر

نمایشگر LCD موجود در شیائومی رد می نوت ۷ با ابعاد ۶٫۳ اینچی، ناچ قطره‌ای و حاشیه نسبتاً بزرگ قسمت پایینی خود کاملاً قابل‌تشخیص است. رزولوشن این صفحه نمایش به فول اچ‌دی و ۱۰۸۰p می‌رسد و این یعنی همه تصاویر با شفافیت بالایی به چشم می‌آیند و رنگ‌ها نیز باکیفیت خواهند بود.

البته در این بین مشکلات جزئی وجود دارد که تنها چشم‌هایی می‌توانند آنها را ببینند که واقعاً حساس هستند. در بالا و پایین صفحه نمایش، هاله‌ای کم‌رنگ مشاهده می‌شود که سبب خواهد شد روشنایی نمایشگر به صورت مساوی در همه جا دیده نشود. به علاوه، از آن جایی که پنل موجود AMOLED نیست، هنگامی که دستگاه خاموش است، رنگ مشکی، آن عمقی که باید را ندارد و کنتراست نمایشگر زیاد نخواهد بد. باز هم تکرار می‌کنیم که اگر به چنین مسائل جزئی دقت کنید، متوجه مشکلات ریز خواهید شد وگرنه از این بابت به دردسری برخورد نخواهید کرد.

دوربین

همانطور که بالاتر نیز اشاره شد، Redmi Note 7 دو دوربین در پشت گوشی دارد که یکی از آنها 48 مگاپیکسلی است و از این نظر در میان رقبا یک سر و گردن بالاتر است. در مقایسه باید اشاره کنیم که به عنوان مثال گلکسی ای 70 که گوشی میان رده سامسونگ است با وجود استفاده از 3 دوربین، اما 32 مگاپیکسل بالاترین میزان سنسور است.

وجود یک سنسور 5 مگاپیکسل عمقی نیز در تهیه عکس های پرتره با دوربین پشتی، به کار می آید که می تواند تصاویر زیبایی خلق کند. همچنین در جلوی دوربین نیز یک دوربین سلفی با سنسور 13 مگاپیکسلی وجود دارد که می تواند نیاز کاربر در زمان سلفی گرفت را نیز به طور کامل برطرف کند.

شیائومی که به استفاده از هوش مصنوعی و خلق دستگاه های کاربردی هوش مصنوعی شهره است در ردمی نوت 7 نیز از هوش مصنوعی خود استفاده کرده است و توانسته به عملکرد مثبت دوربین گوشی کمک شایان و فراوانی کند.

در نور روز کیفیت دوربین نویز کمی دارد و به بیان دیگر از کیفیت خوبی برخوردار است اما ثبت جزئیات در آن به خوبی انجام نمی شود. دوربین در حالت 48 مگاپیکسلی چندان عملکرد مطلوبی ندارد و به نظر این ظرفیت اسمی سنسور باشد و در واقع عملکرد آن خیلی پایین تر از این حرف هاست! به طوری که عملکرد دوربین در یک چهارم سنسور موجود نیز خیلی بهتر از کامل آن است.

 در نور کم ردمی نوت 7 عملکرد بسیار خوبی دارد و می تواند عکس با نور مناسب، نویز کم و همچنین رنگ های زنده به شما تحویل دهد. هرچند عکس ها در حالت روز بهتر از حالت شب است اما عملکرد دوربین های گوشی در حالت شب نیز می تواند به طور کلی شما را راضی کند.

در مورد سلفی گوشی نیز باید به این نکته اشاره کنیم که به هر حال Redmi Note 7 یک میان رده به حساب می آید؛ اما نسبت به سایر رقبا عملکرد خوبی دارد و گوشی عکس های سلفی بسیار خوبی تحویل کاربر می دهد. به طور کلی می توان گفت که عملکرد دوربین سلفی در ردمی نوت 7 بهتر از دوربین اصلی گوشی است.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی نوت 7

در مورد باتری این گوشی باید بگوییم در آزمایشی که می تل انجام داد، ویدیویی با رزولوشن HD که روشنایی صفحه نمایشگر روی حدود 50% بود، به مدت 12 ساعت و 30 دقیقه نمایش داده شد و باتری شارژدهی داشت. چنین میزان شارژی برای این گوشی با چنین قیمتی کاملاً مطلوب است. می‌توانیم بگوییم در استفاده روزمره فرد، باتری redmi note 7 تا دو روز دوام خواهد آورد و نیازی به شارژ ندارد. این گوشی از فناوری شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کند.

 سخن پایانی

ردمی نوت 7 دستگاهی می باشد که تعریفی جدیدی برای یک گوشی مقرون به صرفه داشته است. این محصول با وجود داشتن قیمت مناسب، از گوریلا گلس 5 در قسمت پشت و جلو استفاده می کند که استحکام خوبی به آن بخشیده و دوربین آن قادر به ثبت تصاویر بسیار خوبی می باشد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن نیز از شارژدهی بسیار خوبی برخوردار است و پشتیبانی از Quick Charge 4.0 یکی دیگر از نقات مثبت آن تلقی می شود. اما رابط کاربری شیائومی با وجود داشتن امکانات فراوان، فاصله زیادی با اندروید خام دارد و استفاده از فریم فلزی برای این گوشی، در مجموع می توانست حس و حال بهتری را منتقل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: ردمی نوت 7 , گوشی ردمی نوت 7 , گوشی شیائومی ردمی نوت 7 , قیمت ردمی نوت 7 , خرید ردمی نوت 7 , بررسی گوشی ردمی نوت 7 , گوشی Redmi Note 7 ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اولین گوشی پرچم دار شیائومی در سال ۲۰۱۹، یعنی گوشی هوشمند Xiaomi Mi 9 رونمایی شد. این گوشی، اولین گوشی هوشمند شرکت شیاومی است که در آن از آخرین ورژن چیپست کوالکوم که snapdragon 855 می باشد، استفاده شده است. شیائومی می ۹ از لحاظ سرعت پردازنده و گرافیک یک گوشی رده بالا محسوب می‌شود. در این گوشی هوشمند همانند می ۸ و می ۸ لایت ، فناوری Dual-Glass استفاده شده و سطحی فلزی در بین دو صفحه‌ی گوریلیا گلاس نسل ۶ قرار دارد. اگرچه که صفحه نمایش با فناوری AMOLED، بزرگتر شده، اما بریدگی بالای صفحه نمایش گوشی(ناچ) و لبه ای آن کوچک‌تر شده است.

مانند ورژن قبلی این گوشی یعنی Mi 8 pro حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است، .

جذاب‌ترین قسمت گوشی Xiaomi Mi 9، دوربین فوق العاده آن است، گوشی Xiaomi Mi 9 اولین گوشی هوشمند شرکت شیاومی است که دارای سه دوربین ۴۸ / ۱۶ / ۱۲ مگاپیکسل ، با قابلیت عکس برداری تله فوتو و زوم اپتیکال ۲ برابر ،فلش LED دوتایی, تصویربرداری HDR, پانوراما می‌باشد، اولین دوربین چند منظوره که تجربه عکاسی با کیفیت بالا، همراه با صفحه فوق وسیع(Ultra-Wide cam) و قابلیت زوم با توان ۲X را در اختیارتان خواهد گذاشت. همچنین در قسمت جلول این اسمارت فون شیائومی یک دوربین ۲۰ مگاپیکسی با امکان عکس برداری HDR قرار داده که امکان فیلمبرداری با رزولوشن ۱۰۸۰P را در اختیار شما میگذارد.

گوشی Xiaomi Mi 9، همانند ورژن قبلی خود، از قابلیت شارژ سریع برخوردار است، اما جالب‌تر آن است که این گوشی دارای فناوری شارژ وایرلس می‌باشد که با توانایی ۲۰ واتی، گوشی را با سرعت بالا شارژ می کند. در بخش نرم‌افزاری، این کوشی، در خور یک پرچم‌دار است، چراکه دارای سیستم عامل اندروید ۹ و MIUI 10 می‌باشد. برای اطلاع از قیمت گوشی می 9 کلیک کنید.

طراحی و ساخت گوشی شیائمی می 9

گوشی هوشمند Mi 9 همانند دیگر پرچمداران امروزی از ترکیب شیشه و قاب فلزی در بدنه ی خود استفاده کرده است. این اسمارتفون در سه رنگ مشکی ، آبی و بنفش به بازار عرضه شده است. البته نسخه ی Explorer Edition اسمارتفون پیشرو دارای طرحی مفهومی می باشد که با نگاه کردن به پشت گوشی می توانید اجزاء داخلی آن را نیز مشاهده کنید. البته اجزائی که شما در حال نگاه کردن به آن هستید واقعی نبوده و تنها یک تصویر نمایشی خواهد بود.

دو رنگ آبی و بنفش گوشی Mi 9 با بازتاب های فوق العاده ای همراه هستند. اما رنگ مشکی در مقایسه با دو رنگ مذکور جلوه ی خاصی ندارد. از طرفی بخش پشتی براق اسمارتفون پیشرو به آسانی اثر انگشت شما را جذب می کند.

قاب فلزی دستگاه و منحنی های به کار رفته در گوشه های بدنه ، تاثیر خاصی در ارگونومیک شدن گوشی ندارند. اما به نوعی حس اطمینان کاربر را در زمان کار با گوشی افزایش می دهند. البته اگر باز هم نگران اسمارتفون خود هستید به راحتی می توانید از یک محافظ بدنه استفاده کنید. لازم به ذکر است که پنل این محصول مجهز به محافظ Gorilla Glass 6 می باشد.

بزرگترین مزیت گوشی Mi 9 در پشت آن قرار دارد. این دستگاه اولین اسمارتفون برند Xiaomi است که از دوربین سه گانه ی اصلی استفاده می کند. لنز اصلی این مجموعه دارای کیفیت 48 مگاپیکسلی بوده و دو لنز 12 و 16 مگاپیکسلی برای بهبود عکس های ثبت شده توسط این دوربین به کار می روند. البته عدم وجود ویژگی OIS یکی از نقاط ضعف دوربین اصلی پرچمدار جدید Xiaomi به شمار می رود.

قاب دوربین ، ضخیم تر از بدنه ی اصلی دستگاه بوده و در هنگام قرارگیری گوشی بر روی سطح صاف سبب عدم تعادل آن خواهد شد. البته این موضوع با توجه به بزرگی لنزهای به کار رفته در گوشی کاملا طبیعی بوده و نباید انتظار داشته باشیم که تمامی سه لنز پیشرو در بدنه ی باریک گوشی قرار گیرند. از طرفی کیفیت بالای تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی گوشی Mi 9 تا حد زیادی سبب پوشش این موضوع می شود.

دور لنز 48 مگاپیکسلی دوربین گوشی Mi 9 از یک نوار رنگی استفاده شده که با بازتاب نور رنگ آن تغییر کرده و جلوه ی زیبایی را به بخش پشتی گوشی می افزاید. در کل بخش پشتی گوشی هوشمند Mi 9 به جز دوربین سه گانه ی اصلی و فلش LED هیچ ویژگی دیگری ندارد.

تقریبا تمامی بخش جلویی گوشی هوشمند Mi 9 توسط پنل Super AMOLED آن پوشانده شده است. این پنل دارای اندازه ی 6.39 اینچی بوده و هنوز از کیفیت Full HD+ استفاده می کند. اندازه ی پنل گوشی Mi 9 در مقایسه با پنل 6.21 اینچی پرچمدار قبلی به وضوح بزرگتر است. اما در عمل ابعاد اسمارتفون تغییر مشخصی نداشته و این موضوع با افزایش عرض بدنه و کوچکتر شدن ویژگی ناچ امکان پذیر شده است.

در داخل ناچ کوچک گوشی هوشمند Mi 9 نیز تنها یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی (فاقد سنسور تشخیص چهره در بعضی از مناطق) مشاهده می شود. از طرفی LED مربوط به نوتیفیکیشن ها نیز در سمت راست و پایین صفحه نمایش قرار گرفته است. هم چنین اگر کنجکاو هستید باید بگوییم که سنسور تشخیص نور محیط نیز در سمت چپ و بالای پنل پنهان شده است.

گوشی هوشمند Mi 9 مجهز به سنسور اثر انگشت پنهان در زیر صفحه نمایش می باشد. پیکربندی این سنسور بسیار آسان بوده و دارای عملکردی دقیق و سریع است. البته استفاده از آن برای کسانی که به سنسور اثر انگشت در پشت گوشی عادت کرده اند در ابتدا سخت بوده اما با گذر زمان تفاوت ها کمتر می شوند.

گوشی هوشمند Mi 9 فاقد جک 3.5 میلیمتری صدا بوده و بلندگوی آن در لبه ی پایینی دستگاه و در کنار پورت USB-C قرار گرفته است. سنسور مادون قرمز گوشی نیز در لبه ی بالایی تعبیه شده است. همان طور که پیشتر نیز گفته شد ، گوشی پیشرو فاقد اسلات کارت حافظه ی جانبی بوده و تنها برای قرار دادن دو نانو سیم کارت فضا در اختیار کاربر قرار می دهد.

به علاوه گوشی هوشمند Mi 9 مجهز به یک دکمه ی فیزیکی AI می باشد. که از آن می توانید برای فراخواندن دستیار هوشمند گوشی و یا دیگر توابع استفاده نمایید.

گوشی هوشمند Mi 9 دارای ارتفاع 155 میلیمتر ، عرض 75 میلیمتر و ضخامت 7.6 میلیمتر می باشد. ابعادی که با وجود بهره مندی از پنلی بزرگتر تقریبا مشابه با پرچمدار قبلی است. از طرفی این اسمارتفون دارای وزن 173 گرم بوده که حدود 4 گرم کمتر از وزن گوشی Mi 8 می باشد.

به طور کلی گوشی هوشمند Mi 9 از لحاظ طراحی بسیار عالی است. بدنه ی شیشه ای و براق آن در کنار جلوه های نوری ، فوق العاده به نظر می رسد. بهره مندی از پنل قدرتمند AMOLED و سنسور اثر انگشت پنهان در زیر صفحه نمایش این اسمارتفون را به محصولی با کیفیت و درجه یک تبدیل کرده اند. البته بدنه ی لغزنده ی آن شما را به استفاده از محافظ بدنه مجاب خواهد کرد.

نمایشگر

نمایشگر گوشی Xiaomi Mi 9، با اندازه 6.39 اینچ و فناوری Super AMOLED، رزولوشن 1080p و هم‌چنین یک بریدگی کوچک بالای صفحه برای دوربین جلو ظاهر شده است. صفحه نمایش از رزولوشن 2340 1080x برخوردار است که نسبت پیکسل بر اینچ 402ppi می‌باشد. این گوشی دارای یکی از کشیده‌ترین صفحه‌ها در بین گوشی های هوشمند است و نسبت تصویر 19.5:9 می‌باشد که از این گوشی انتظاری بیشتر می‌رفت، هرچند که هم‌چنان از لحاظ زیبایی تصاویر، نظر کاربران را به خود جلب کرده است.

صفحه نمایش گوشی Mi 9، توسط گوریلیا گلس 6 محافظت شده است، گلسی که سازنده آن کمپانی کورنینگ (Corning)، می‌باشد. این نوع گلس، یکی از مقاوم‌ترین گلس‌های موجود در جهان است. تا کنون هیچ تستی در خصوص مقاومت این گلس در گوشی Xiaomi Mi 9 در برابر ضربات انجام نشده است، اما در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند هم‌رده، انتظار می‌رود که در برابر ضربات مقاوم باشد. هرچند که در برابر خش از مقاومت پایینی برخوردار است.

روشنایی این گوشی بسیار مناسب است چرا که برای یک گوشی که از پنل OLED برخوردار است، 430 نیت(nits) روشنایی کافی به نظر می‌رسد. اگر میزان روشنایی گوشی را در حالت اتوماتیک(Auto) قرار دهید، روشنایی صفحه به 630 نیت خواهد رسید. به دلیل بهره‌مندی از فناوری AMOLED، درخشندگی صفحه زیر نور خورشید نیز بسیار عالی به نظر می‌رسد.

وضعیت نمایشگر شیائومی می 9 اکسپلورر به شکل پیش فرض روی حالت «کنتراست خودکار» قرار گرفته که بسته به نور محیط، اشباع رنگ و کنتراست تصویر را تغییر می دهد. اگر به رنگ های دقیق و طبیعی علاقه دارید، می توانید حالت «کنتراست استاندارد» را انتخاب کنید که فضای رنگی وسیع DCI-P3 را به خوبی پوشش می دهد. حالت سوم یعنی «افزایش کنتراست» هم مقداری به اشباع رنگ ها اضافه می کند.

طبق اندازه گیری های ما حداکثر روشنایی نمایشگر می 9 اکسپلورر در حالت دستی به حدود 450 نیت و در حالت خودکار به حدود 600 نیت می رسد. از آنجا که با پنل ساخت سامسونگ روبرو هستیم، این مقدار روشنایی اندکی کمتر از انتظار است و برای تماشای محتوای صفحه زیر تابش مستقیم آفتاب، اندکی دشواری خواهید داشت.

حالت Reading Mode با کاهش نور آبی گزینه مناسبی برای مطالعه شبانه است. البته می 9 گزینه دیگری به نام Night Mode هم دارد که برای فعال کردن آن باید روشنایی نمایشگر را در محیط تاریک به شکل دستی به حداقل برسانید. برای این گزینه هم امکان تنظیم دمای رنگ در نظر گرفته شده است.

حالت نمایشگر همیشه روشن یا به قول شیائومی Ambient Display هم در می 9 اکسپلورر وجود دارد که با شانزده تم مختلف تمام سلیقه ها را پوشش می دهد، به خصوص گزینه اول که در طول روز تغییر می کند و شما را به حال و هوای فیلم زیبای اینتراستلار فرو می برد. نهایتاً اینکه نمایشگر می 9 از استاندارد HDR10 پشتیبانی می کند ولی خبری از استاندارد جدیدتر +HDR10 نیست. این موضوع اهمیت زیادی ندارد چون اکثر کاربران به چنین محتوایی دسترسی ندارند.

دوربین

این اولین باری است که شیائومی از دوربین سه گانه در گوشی خود استفاده کرده و این تصمیم در ابتدای سال 2019، کاملا هوشمندانه و به موقع بوده است. دوربین اصلی این گوشی از سنسور جدید 48 مگاپیکسلی Sony IMX586 استفاده می کند که در پس لنزی با دهانه دیافراکم F/1.9 قرار گرفته است و پیش از این نمونه آن را در گوشی آنر ویو 20 دیده بودیم. این سنسور سونی از چینش پیکسلی Quad Bayer (ترکیب 4 پیکسل و ساخت یک پیکسل) استفاده می کند که باعث می شود نتیجه خروجی از آن، تصاویر 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 1.6 میکرونی و HDR لحظه ای باشد. البته امکان ثبت تصاویر 48 مگاپیکسلی با دوربین اصلی وجود دارد که میزان جزئیات آن تا حدودی بیشتر است؛ با این وجود، میزان جزئیات را نمی توان در حد انتظار از سنسور 48 مگاپیکسلی دانست.

دوربین دوم اما از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که در پس لنزی با دریچه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و زوم 2 برابر اوپتیکال را در اختیار خواهد گذاشت. در نهایت نوبت به دوربین سوم 16 مگاپیکسلی و عضو جدید می رسد که در پس لنزی به دریچه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و زاویه دید فوق عریض 117 درجه ای را در اختیار خواهد گذاشت. جالب است بدانید که شیائومی برخلاف سامسونگ، امکان فوکوس خودکار را برای دوربین فوق عریض خود در نظر گرفته است و این دوربین قابلیت عکاسی ماکرو را نیز در اختیار خواهد گذاشت؛ اما متاسفانه هیچ‌یک از دوربین های Mi 9 به لرزشگیر اوپتیکال مجهز نشده اند.

رابط کاربری دوربین در مقایسه با نسل قبلی، تغییرات چندانی به خود ندیده و مشابه گذشته است. حالت های مختلف دوربین از جمله اسلوموشن، پرتره، پاناروما و … روی نواری در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با سوایپ کردن می توان بین آن ها جا به جا شد. از قسمت بالا هم می توان به مواردی چون هوش مصنوعی، HDR، افکت ها، منوی تنظیمات، تایمر و … دسترسی داشت. عکاسی در حالت دستی هم امکانات خوبی در اختیار می گذارد که از طریق آن می توان مواردی چون سرعت شاتر، ایزو، وایت بالانس، فوکوس و … را به دلخواه تغییر داد.

تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی (حالت 12 مگاپییکسل) در محیط هایی با نور کافی، از کیفیت عالی و قابل انتظار از یک محصول پرچمدار، برخوردار است. این تصاویر دارای جزئیات زیاد، محدوده پویایی وسیع، کنتراست عالی، رنگ های زنده و دقیقی می باشد که شارپنس آن ها به خوبی تنظیم می شود. با این حال روشن بودن ویژگی هوش مصنوعی می تواند رنگ های اشباع شده تر و کنتراست بیشتری را در اختیار بگذارد که مطمئنا خوشایند تمام افراد نخواهد بود. تصاویر ثبت شده با رزولوشن 48 مگاپیکسلی اما برخلاف تصور، پیشرفت چندانی در زمینه جزئیات به خود نمی بینند و نویز آن ها نسبت به حالت 12مگاپیکسلی، بیشتر می باشد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی می 9

عمر باتری در Xiaomi Mi 9 متوسط است یعنی 3300 میلی آمپر که نسبت به عمر باتری در Mi 8 حدود 100 میلی آمپر کاهش یافته است. نکته مثبت درخصوص باتری این گوشی این است که از شارژ سریع وایرلس پشتیبانی می‌کند. در جعبه گوشی، یک شارژر 18 واتی را خواهید یافت که برای 3300 میلی آمپر قدرت باتری، کافی به نظر می‌رسد. با وجود این شارژر، Mi 9 در بازه‌ی زمانی نیم ساعته، 45 درصد شارژ خواهد شد.

گوشی Xiaomi Mi 9، از فناوری شارژ سریع یا همان توربو شارژ برخوردار است و سارژ از طریق وایرلس با قدرت 20 وات، از دیگر قابلیت‌های آن محسوب می‌شود. اگر شارژر 27 واتی برای این گوشی خریداری کنید، گوشی در عرض نیم ساعت، به 70 درصد شارژ خواهد رسید. شارژ کامل گوشی نیز، 65 دقیقه زمان خواهد برد.

باندل مخصوص شارژ وایرلس بسیار سبک و کارآمد است. زمانی که از شارژر وایرلس استفاده کنید، صدایی خفیف را خواهید شنید. این صدا مربوط به فنی است که شارژر را خنک می‌کند. گوشی Xiaomi Mi 9 طبق تست های انجام شده، در نیم ساعت، تا 30 درصد گوشی را شارژ می‌کند، که این قضیه، زیاد خوشایند به نظر نمی‌رسد، زیرا با شارژر 18 واتی، بعد از نیم ساعت، گوشی حدود 45 درصد شارژ خواهد شد.

ممکن است علت این کم کاری، دمای باتری یا محیط باشد، اما به طور کلی عملکرد قوی از خود نشان نداده است. پردازنده snapdragon 855 تاثیر بسزایی در عملکرد باتری گذاشته است.

طبق آزمایش‌های انجام شده، مدت آماده به کار گوشی Xiaomi Mi 9 حدود 91 ساعت ارزیابی شده که این عملکرد، بسیار عالی می‌باشد. شما می‌توانید با 10 ساعت روشن نگه داشتن مداوم گوشی، برای اهدافی مانند وب گردی، از آن استفاده کنید. 19 ساعت نیز می‌توانید به طور مداوم به تماشای ویدیو بپردازید. با وجود پردازنده Snapdragon 855، زمان حالت استند‌بای(Standby)، به میزان قابل توجهی افزایش یافته که در مقایسه با Xiaomi Mi 8، پیشرفت خوبی داشته است.

 سخن پایانی

به پایان بررسی Mi 9 می‌رسیم. آیا mi 9 بهترین اسمارت فون اندرویدی ۲۰۱۹ است؟ با وجود اسمارت فون‌های سری S10، جواب این سوال قطعا منفی می‌باشد. اما از طرف دیگر، Xiaomi Mi 9 با قیمتی در حدود نصف اسمارت فون گلکسی S10، بسیاری از ویژگی‌های مدرن این دستگاه را با کیفیتی بسیار بالا ارائه می‌دهد. پس در هر صورت، Xiaomi Mi 9 یکی از بهترین اندرویدی‌های ۲۰۱۹ است که ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

این گوشی ۴۵۰ یوروی رقیبی جدی برای Huawei P20 Pro با قیمتی در حدود ۶۲۰ یورو می‌باشد. این دو اسمارت فون ویژگی‌های مشابه بسیار زیادی دارند (مثل دوربین سه گانه‌ی قدرتمند)، اما هر دو دارای یک ضعف عمده هم می‌باشند: عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی. مخصوصا Xiaomi Mi 9 که به شما حداکثر ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی ارائه می‌دهد.

اما از طرف دیگر، بررسی‌ها نشان می‌دهند که پردازنده‌ی Snapdragon 855 در کل و به خصوص در عملکرد گرافیکی بهتر از Kirin 980 مخصوص پرچمداران هواوی عمل می‌کند. بنابراین امسال هم مثل گذشته، کمپانی Xiaomi توانسته تا رقیب چینی خود (هواوی) را به چالشی جدی دعوت کند. به طور کلی می‌توان گفت، درست است که Xiaomi Mi 9 بهترین اسمارت فون اندرویدی و قدرتمندترین پرچمدار حال حاضر دنیا نیست، اما در رنج قیمتی حدود ۵۰۰ دلار واقعا نمی‌توان رقیبی برای آن پیدا کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی می 9 , خرید گوشی می 9 , قیمت گوشی می 9 , گوشی شیائومی می 9 , گوشی شیائومی Mi 9 ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

یکی از جدیدترین گوشی های شرکت شیائومی (Xiaomi) که با قیمتی رقابتی روانه بازار شده و در عین حال از کیفیت مطلوبی بهره می‌برد گوشی ردمی 7 این شرکت (Xiaomi Redmi 7) است. اگر به فکر خرید یک گوشی ارزان و با کیفیت هستید، این اسمارتفون می‌تواند گزینه خرید عالی برایتان باشد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی ردمی 7 بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را مشخص کنیم. بنابراین با ما همراه باشید. برای خرید ردمی 7 کلیک کنید.

 طراحی گوشی شیائومی ردمی 7

باتری پر ظرفیتی که در ردمی 7 گنجانده شده سبب سنگین تر بودن آن نسبت به رقبایش شده است. این گوشی وزنی در حدود 180 گرم دارد. در کنار وزن زیاد شاهد حضور صفحه‌نمایشی بزرگ در این گوشی هستیم که در شاسی ای نه چندان بزرگ قرار گرفته است. این امر به لطف حضور ناچ قطره ای و حاشیه های کم صفحه‌نمایش به وجود آمده اند.

همیشه گوشی‌های خانواده ردمی جزو گوشی‌های باکیفیت و جان سخت بازار بوده و هستند و این را مدیون شاسی فلزی خودشان هستند.

این گوشی در سه رنگ مشکی، قرمز و آبی عرضه می‌شود که ما رنگ مشکی آن را در اختیار داشتیم. فریم گوشی رنگ مات دارد اما در قاب پشتی شاهد طراحی براق هستیم که به‌راحتی لک و اثرانگشت را به خودش جذب می‌کند. به علاوه این قاب پلاستیکی به نظر می رسد که به‌راحتی خط و خش می افتد و توصیه می کنیم که حتما از قاب ژله ای که داخل جعبه دستگاه قرار دارد استفاده کنید. ما رنگ مشکی این گوشی را در اختیار داشتیم که اثرانگشت و کثیفی را به شدت به خودش جذب می کرد. شیائومی ادعا می‌کند که این قاب توسط اسپری نانو مراحل نهایی تولید را طی کرده که به نظر می رسد تاثیر زیادی در جلوگیری از خط و خش و افتادن نداشته است.

خمیدگی هایی که در لبه‌های قاب پشتی دستگاه در نظر گرفته شده سبب راحتی استفاده از آن در طولانی مدت می‌شوند در حالی که می‌توانید به برداشتن راحت تر آن از روی سطح صاف هم کمک به سزایی می‌کنند.

طراحی مدرن از جمله ویژگی‌های گوشی‌های شیائومی و این گوشی به حساب می‌آید و قیمت تاثیری در روند این طراحی برای گوشی‌های ارزان قیمت تر ندارد و شیائومی تبعیضی بین گوشی‌هایش قائل نمی‌شود. یکی دیگر از مظاهر به روز بودن طراحی گوشی حضور ناچ قطره ای بالای صفحه‌نمایش است که این ناچ اندازه خیلی بزرگی هم ندارد.

برای اینکه گوشی مقاومت خوبی در برابر خط و خش داشته باشد شیائومی از گوریلاگلکس 5 برای صفحه‌نمایش استفاده کرده که نشان می‌دهد به این گوشی اهمیت زیادی می‌دهد و ارزش زیادی برایش قائل است زیرا این نسخه از گوریلاگلس در حال حاضر در پرچمداران گران قیمت استفاده می‌شود.

ردمی ۷ بر خلاف ردمی نوت 7 گوشی بسیار خوش دستی است و با وزن مناسبی که برایش در نظر گرفته شده به خوبی می‌توانید ساعت ها با یک دست با آن کار کنید.

 در قاب جلو صفحه‌نمایش قرار گرفته که به لطف ناچ قطره ای و حاشیه های مناسبی که دارد توانسته حدود 82 درصد از قاب جلو را در اختیار بگیرد. ناچ قطره ای اندازه متوسطی دارد و دوربین سلفی را در خودش جای داده است. خروجی صدای مخاطب چسبیده به لبه بالایی گوشی دیده می‌شود و هیچ اثر منفی ای در قاب جلویی ندارد. در حاشیه بالایی صفحه‌نمایش و کنار ناچ سنسورهای نور و مجاورت دیده میشوند که در محیط داخلی به چشم نمی‌آیند. نوتیفیکیشن ال ای دی همانند ردمی نوت 7 در محلی کاملا نامتعارف قرار دارد. این چراغ هشدار دهنده در حاشیه پایینی صفحه قرار گرفته.

در لبه سمت راست کلیدهای ولوم و پاور را مشاهده می‌کنید که جنسی شبیه به هم دارند و کلید ولوم به هم پیوسته است. در لبه سمت چپ درگاه سیم‌کارت قرار گرفته که جنسی از فلز برای بدنه داخلی اش در نظر گرفته شده. با خارج کردن این درگاه از جایش متوجه می‌شوید که پشتیبانی از دو سیم‌کارت و کارت حافظه خارجی همزمان وجود دارد و اسلاتی بزرگ از این درگاه خارج می‌شود.

پایین ردمی 7 دو ریف سوراخ دیده می‌شود که در دو طرف درگاه ارتباطی دستگاه قرار گرفته‌اند. زیر یکی از این درگاه ها اسپیکر و زیر دیگری میکروفون اصلی است. درگاه ارتباطی هم از نوع میکرو یو اس بی در نظر گرفته شده. بالای گوشی جک 3.5 میلیمتری صدا را در کنار درگاه اینفرارد و میکرفون دوم می بینیم.

قاب پشتی میزبان دو لنز برای دوربین اصلی است که در قابی جدا از قاب پشتی در نظر گرفته شده اند و زیر این دو لنز و خارج از این قاب فلش تکی را مشاهده می‌کنید. سنسور اثرانگشت تقریبا در بخش میانی قاب پشتی در نظر گرفته شده.

صفحه نمایش

اگر علاقه ای به نمایشگر های بزرگ ندارید و آنها را مایه دردسر میدانید ، نمایشگر 6.26 اینچی شیائومی Redmi 7 مختص شماست . این دریچه ارتباطی نه آنقدر بزرگ است که برای کار کردن با یک دست به مشکل بخورید و نه آنقدر کوچک است که چشم هایتان را به زحمت بیاندازید تا زوم کند .
این نمایشگر 6.26 اینچی روی پنل IPS LCD سوار شده تا قیمت نهایی این گوشی بیشتر به مذاق مشتری خوش بیاید . البته خبری از کاهش کیفیت تصویر در این پنل ها نیست . برای اطمینان میتوان به رزولوشن 720 در 1520 پیکسلی تکیه کرد که با یک حساب سرانگشتی نشان میدهد هر اینچ از این نمایشگر میزبان 269 پیکسل می باشد که نسبت هب رقبای این اسمارت فون نرخ قابل قبول و رضایت بخشی است .
ردمی 7 نیز از ترند پر طرفدار این روزها عقب نمانده و نمایشگر کم حاشیه با بریدگی نمایشگر (ناچ استایل) را برای طرفداران خود تدارک دیده تا این محصول تازه نفس از طراحی به روز و مدرن چیزی کم نداشته باشد .

دوربین

همانطور که بالاتر نیز اشاره شد، Redmi Note 7 دو دوربین در پشت گوشی دارد که یکی از آنها 48 مگاپیکسلی است و از این نظر در میان رقبا یک سر و گردن بالاتر است. در مقایسه باید اشاره کنیم که به عنوان مثال گلکسی ای 70 که گوشی میان رده سامسونگ است با وجود استفاده از 3 دوربین، اما 32 مگاپیکسل بالاترین میزان سنسور است.

وجود یک سنسور 5 مگاپیکسل عمقی نیز در تهیه عکس های پرتره با دوربین پشتی، به کار می آید که می تواند تصاویر زیبایی خلق کند. همچنین در جلوی دوربین نیز یک دوربین سلفی با سنسور 13 مگاپیکسلی وجود دارد که می تواند نیاز کاربر در زمان سلفی گرفت را نیز به طور کامل برطرف کند.

شیائومی که به استفاده از هوش مصنوعی و خلق دستگاه های کاربردی هوش مصنوعی شهره است در ردمی نوت 7 نیز از هوش مصنوعی خود استفاده کرده است و توانسته به عملکرد مثبت دوربین گوشی کمک شایان و فراوانی کند.

در نور روز کیفیت دوربین نویز کمی دارد و به بیان دیگر از کیفیت خوبی برخوردار است اما ثبت جزئیات در آن به خوبی انجام نمی شود. دوربین در حالت 48 مگاپیکسلی چندان عملکرد مطلوبی ندارد و به نظر این ظرفیت اسمی سنسور باشد و در واقع عملکرد آن خیلی پایین تر از این حرف هاست! به طوری که عملکرد دوربین در یک چهارم سنسور موجود نیز خیلی بهتر از کامل آن است.

 در نور کم ردمی نوت 7 عملکرد بسیار خوبی دارد و می تواند عکس با نور مناسب، نویز کم و همچنین رنگ های زنده به شما تحویل دهد. هرچند عکس ها در حالت روز بهتر از حالت شب است اما عملکرد دوربین های گوشی در حالت شب نیز می تواند به طور کلی شما را راضی کند.

در مورد سلفی گوشی نیز باید به این نکته اشاره کنیم که به هر حال Redmi Note 7 یک میان رده به حساب می آید؛ اما نسبت به سایر رقبا عملکرد خوبی دارد و گوشی عکس های سلفی بسیار خوبی تحویل کاربر می دهد. به طور کلی می توان گفت که عملکرد دوربین سلفی در ردمی نوت 7 بهتر از دوربین اصلی گوشی است.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی 7

از نظر باتری، Redmi Note 7 می تواند نیاز های شما را به طور کلی مرتفع کند. یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی در شیائومی ردمی نوت 7 به کار رفته است که باتری با ظرفیت بالا و قدرتمندی به حساب می آید. در کنار آن، پشتیبانی از شارژ سریع نیز مزیت دیگر آن است. اما همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، در جعبه گوشی خبری از آداپتور سریع نیست و کاربر باید آن را از بیرون تهیه کند یا به شارژر موجود در جعبه اکتفا نماید. نبود آداپتور سریع و هندزفری در جعبه گوشی را میتوان به عنوان بزرگترین نقطه ضعف این گوشی یاد کرد اما با این حال نمی توان منکر سخت افزار نسبتا قدرتمند آن شد.

 باتری ردمی نوت 7 قادر است بیش از 12 ساعت به طور مداوم ویدیوهایی با کیفیت اچ دی پخش کند که عملکرد بالایی به حساب می آید و می تواند در صورت استفاده عادی، بیش از 24 ساعت در دست کاربر باشد و کار را زمین نگذارد!

جمع بندی

در پایان باید بگوییم که شرکت چینی شیائومی شاید هنوز به اندازه سایر شرکت های بزرگ جهانی قدرتمند و شناخته شده نباشد اما می توان آینده روشنی را برای این شرکت و محصولات آن در نظر گرفت. مسیر این روزهای شیائومی مشابه مسیری است که هواوی در روزهای ابتدایی خود طی کرد و همانطور که می بینید امروزه هواوی شانه به شانه ی شرکت های بزرگی مانند سامسونگ و ال جی و … حرکت می کند و پرچم دارهای آن دست کمی از سایر شرکت ها ندارند! پس اگر به دنبال خرید یک گوشی موبایل با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب هستید، بدون شک می توانید محصولات شیائومی را به عنوان یکی از اولویت های خود در نظر بگیرید. گوشی Xiaomi redmi 7 به عنوان یکی از بهترین میان رده های سال 2019 می تواند با امکانات و کیفیت مطلوب خود، هر مصرف کننده ای را راضی کند. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: گوشی شیائومی ردمی 7 , خرید ردمی 7 , قیمت گوشی شیائومی ردمی 7 , گوشی شیائومی Redmi 7 ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

کمپانی شیائومی با رونمایی از گوشی ردمی نوت 9 پرو، ثابت کرده که می‌توان با پرداخت هزینه کم، امکانات حیرت انگیزی از بروزترین فناوری دنیا را دریافت کرد. هرچند چنین قاعده‌ای تنها برای کمپانی دست و دلبازی همچون شیائومی امکان پذیر است و تعمیم آن به دیگر برندها، کمی رویاپردازانه خواهد بود.
واقعیت این است که قیمت ردمی نوت 9 پرو هیچ هم‌خوانی با امکانات ویژه آن ندارد اما لیست درخشان مشخصات فنی این مدل تازه نفس مهر تایید آن است. با توجه به این که سالانه تعداد قابل توجهی از گوشی‌های مدل ردمی نوت به فروش می‌رسد، فروش نجومی گوشی ردمی نوت 9 پرو دستاورد دور از ذهنی برای شیائومی نخواهد بود.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

صفحه نمایش

روی گوشی ردمی نوت ۹ پرو شاهد یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی IPS LCD با دقت تصویر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل هستیم. نسبت تصویر در این صفحه‌نمایش ۲۰:۹ است که غالبا در گوشی‌های امروزی مرسوم بوده و از حساسیت پیکسلی ۳۹۵ پی پی آی بهره می‌برد.

یک نقطه ضعف بزرگ گوشی در همین استفاده نکردن از پنل‌های نمایشگر اولد توسط شیائومی است. گوشی‌های هواوی و سامسونگ از این منظر در رتبه بالاتری قرار می‌گیرند.

 

شیائومی سعی کرده کیفیت پنل ال‌سی‌دی را نسبت به گذشته و به‌ویژه ردمی نوت ۸ ارتقا دهد. در عمل هم شاهد یک پنل شارپ‌تر، کیفیت و تفکیک و عمق رنگ بهتر هستیم. روشنایی در تنظیمات دستی و خودکار تفاوت زیادی با هم ندارد و در نور روز می‌توانید همه‌چیز را روشن و مناسب ببینید.

کنتراست متوسطی دارد و در برخی رنگ‌ها مانند مشکی یا سفید کمی خطا دیده می‌شود.

دوربین

ردمی نوت 9 پرو همانند تمام اعضای این خانواده، از دوربین چهارگانه در قسمت پشتی استفاده می‌کند. لنزهای قرار گرفته در ماژول دوربین این گوشی، مطابق انتظار از نوع واید، اولتراواید، ماکرو و سنجش عمق می‌باشد و ساختمان این دوربین بسیار شبیه به ردمی نوت 8 پرو است که سنسور دوربین ماکرو در آن، بهبود پیدا کرده است.

دوربین اصلی این گوشی از سنسور 64 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که یکی از تفاوت‌های اصلی آن با ردمی نوت 9 اس را به وجود می‌آورد. همانطور که در بررسی ردمی نوت 9 اس اشاره کردیم، این گوشی از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده می کند؛ این در حالی است که سنسور به‌کار رفته در نسخه پرو، مشابه چیزی که در ردمی نوت 8 پرو دیده بودیم، از نوع سامسونگ ISOCELL Bright GW1 می‌باشد و اندازه این سنسور در مقایسه با نمونه به‌کار رفته در نوت 9 اس، 38 درصد بزرگتر است.

حسگر 1/1.7 اینچی Redmi Note 9 Pro دارای پیکسل‌هایی با اندازه 0.8 میکرون می‌باشد که در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و با استفاده از فیلتر 4 به 1، می تواند‌ عکس‌هایی با رزولوشن 16 مگاپیکسل و پیکسل‌های 1.6 میکرونی به ثبت برساند. البته امکان عکاسی در رزولوشن کامل نیز وجود دارد که استفاده از آن، تا حدودی جزئیات بیشتر به همراه نویز بیشتر را در اختیار می‌گذارد.

بعد از دوربین اصلی، نوبت به دوربین فوق عریض این گوشی می‌رسد که به حس‌گر 8 مگاپیکسلی مجهز شده و از لنزی با زاویه دید 119 درجه و دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند. دوربین ماکرو اما از حس‌گر 5 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.12 میکرونی استفاده می‌کند که در مقایسه با دوربین 2 مگاپیکسلی ردمی نوت 8 پرو، شاهد افزایش رزولوشن آن هستیم.

این دوربین در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند که یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های آن در مقایسه با دوربین‌های ماکروی میان رده‌های سامسونگ می‌باشد. درنهایت نوبت به دوربین 2 مگاپیکسلی می‌رسد که صرفاً برای سنجش عمق هنگام ثبت تصاویر پرتره کاربرد داشته و به‌تنهایی قابل‌استفاده نیست.

رابط کاربری دوربین در مقایسه با نسل قبلی، تغییرات چندانی به خود ندیده و مشابه گذشته است. حالت‌های مختلف دوربین ازجمله اسلوموشن، پرتره، پاناروما و … روی نواری در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده‌اند که با سوایپ کردن می‌توان بین آن‌ها جابه‌جا شد. از قسمت بالا هم می‌توان به مواردی چون هوش مصنوعی، HDR، افکت ها، منوی تنظیمات، تایمر و … دسترسی داشت. عکاسی در حالت دستی هم امکانات خوبی در اختیار می‌گذارد که از طریق آن می‌توان مواردی چون سرعت شاتر، ایزو، وایت بالانس، فوکوس و … را به‌دلخواه تغییر داد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی Redmi note 9 pro

قطعا پررنگ‌ترین و بارزترین ویژگی مثبت گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو، ظرفیت فوق العاده باتری آن است. با این که این باتری غول پیکر در افزایش ضخامت و وزن 209 گرمی کلی دستگاه بی تاثیر نبوده اما با ظرفیت 5020 میلی آمپر ساعتی و شارژ سریع 30 واتی قطعا این کم‌کاری را تا حدودی جبران کرده است.

 سخن پایانی

با وضعیتی که این روزها بازار موبایل و ارز تجربه می‌کند، خرید گوشی‌های پرچمدار لوکس در توان بخش بزرگی از جامعه نیست. به واسطه این وضع و شرایط اقتصادی بسیاری از مردم رو به خرید محصولات میان‌رده و پایین‌رده آورده‌اند. شیائومی برندی است که در طول چند سال اخیر در این رده بسیار خوب عمل کرده و محصولات مناسبی با قیمتی پایین‌تر از رقبا به بازار ارائه می‌کند. ردمی نوت 9 پرو را می‌توان یک نمونه از این محصولات شیائومی دانست.

این گوشی از نقاط قوت زیادی مانند طراحی مناسب در سطح گوشی‌های بالارده، سخت‌افزار قدرتمند در کلاس خود، نرم‌افزار به‌روز، دوربین‌های متنوع و با کیفیت و باتری فوق العاده با شارژر بسیار سریع بهره می‌برد. با این حال، ایرادات جزئی مانند کیفیت پایین‌تر نمایشگر در مقایسه با محصولات سامسونگ نیز به این گوشی وارد است. طبیعتاً در این بازه قیمتی، پیدا کردن یک محصول تماماً کامل و بی‌عیب نقص کاری سخت و حتی شاید غیرممکن باشد. از همین رو، Redmi Note 9 Pro می‌توان یک گوشی ایده‌آل برای کسانی باشد که به دنبال خرید یک محصول میان‌رده با امکانات بالا هستند. وبسایت سخت‌افزار نشان بهترین ارزش را به این گوشی اهدا می‌کند.



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی شیائومی ردمی نوت 9 پرو , خرید گوشی ردمی نوت 9 پرو , قیمت ردمی نوت 9 پرو , گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

 

شاید از خودتان بپرسید که چه اتفاقی برای شیائومی می 7 افتاده است؟ در جواب به این سوال باید گفت که امسال هشتمین سالگرد ورود شیائومی به بازار گوشی‌های هوشمند است و سازنده مشهور چینی برای این که این سابقه درخشان را جشن بگیرد، جانشین می 6 خود را به جای این که با نام می 7 وارد بازار کند، با نام شیائومی می 8 عرضه کرده است.

اگر که گوشی شیائومی می 8 و می 6 را در کنار یکدیگر قرار دهید، میزان پیشرفت شیائومی را به راحتی درک می‌کنید. همه انتظار دارند که شیائومی به عنوان سازنده‌ای که مدل می میکس 1 را در قالب اولین گوشی تقریبا بدون حاشیه وارد بازار کرد، تعداد بیشتری از گوشی‌های همراه را با نمایشگر بدون حاشیه عرضه کند. این کمپانی در ساخت می 6 این روند را نشان نداد، اما در ساخت شیائومی می 8 باز هم مهارت خود را در به کارگیری سبک طراحی بدون حاشیه به همه ثابت کرد. برای اطلاع از قیمت گوشی می 8 کلیک کنید.

طراحی و ساخت گوشی شیائومی می 8

از نظر ظاهر و سبک طراحی گوشی Mi 8 خیلی ویژگی منحصر به فرد و خاصی ندارد و شاید جالب ترین ویژگی ها آن مربوط به پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره مبتنی بر اینفرارد باشد که در ادامه دقیق تر و بیشتر به صحبت در مورد این ویژگی و کیفیت عملکردش می‌پردازیم. فریم اصلی گوشی از آلومینیوم فوق مقاوم سری 7000 ساخته شده که به دلیل مقاومت بالا در صنعت هوا و فضا از آن استفاده به عمل می‌آید. پنل جلو و قاب پشت گوشی هم با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود که مقاومت بسیار عالی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز دارد. بدنه گوشی ابعاد 7.6 در 74.8 در 157.9 میلیمتری را ارائه کرده و وزن آن به چیزی در حدود 175 گرم می‌رسد. ضمنا دستگاه قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم دارد. 

وقتی از نمای رو به رو به گوشی Xiaomi Mi 8 نگاه کنید، متوجه ضخامت باریک حاشیه های نمایشگر آن خواهید شد و همچنین نوار مشکی رنگ بالای نمایشگر یا همان ناچ (Notch) هم به خوبی قابل رویت خواهد بود. گوشی از نمای رو به رو خیلی شبیه به آیفون XS اپل به نظر می‌رسد با این تفاوت که ابعاد بزرگ تری دارد و حاشیه لبه زیرین صفحه نمایش آن کمی ضخیم تر است. همانطور که گفتیم گوشی Mi 8 از سیستم تشخیص چهره مبتنی بر اینفرارد پشتیبانی می‌کند. در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که کیفیت عملکرد بسیار خوب و روان است و می‌توان از آن برای قفل گشایی از نمایشگر گوشی در شرایط مختلف استفاده کرد.

سیستم تشخیص چهره اختصاصی گوشی حتی در محیط های با نور کم نور هم خوب عمل می‌کند. اما شیائومی می 8 از اسکنر انگشت فیزیکی هم بهره می‌برد. این اسکنر در بخش میانی قاب پشت گوشی نصب شده و طراحی دایره‌ای شکل دارد. در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که سرعت و کیفیت عملکرد اسکنر فیزیکی گوشی هم مطلوب است و می‌توان از آن به عنوان یک ویژگی قابل اعتماد برای آنلاک نمایشگر موبایل استفاده کرد. گوشی شیائومی می 8 در رنگ های مشکی، سفید، قرمز و آبی روانه بازار شده و تمام رنگ های آن دارای بدنه‌ای براق، زیبا و چشم نواز هستند. 

وقتی از نمای پشت به گوشی Mi 8 نگاه کنید براق بودن بدنه آن کاملا برایتان قابل درک خواهد شد. جنس شیشه قاب گوشی از گوریلاگلس 5 است و مقاومت خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز دارد، اما با این حال توصیه می‌کنیم حتما از یک قاب یا گارد موبایل برای محافظت از بدنه گوشی استفاده کنید. دوربین اصلی و دوگانه دستگاه در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن به صورت عمودی نصب شده و تقریبا در وسط قاب پشت گوشی هم اسکنر انگشت دایره‌ای شکل آن دیده می‌شود. به طور کلی می‌توان از این بخش نقد و بررسی می 8 شیائومی اینطور نتیجه‌گیری کرد که دستگاه سبک طراحی و ظاهر خیلی خاص و نوآورانه‌ای ندارد اما از کیفیت ساخت خوبی بهره می‌برد. اگرچه به عقیده ما خلا ضد آب بودن هم در طراحی این گوشی به چشم می‌خورد که مطمئنا شیائومی به دلیل کاهش هزینه تولید از ارائه آن چشم پوشی کرده است.

 نمایشگر

شیائومی از یک پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) و 6.21 اینچی به عنوان صفحه نمایش گوشی می 8 استفاده کرده است. صفحه نمایش این گوشی رزولوشن 2248 در 1080 پیکسل را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 402 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار کاملا مناسب و قابل قبولی برای نمایشگر گوشی با ابعاد 6.21 اینچ خواهد بود. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم روی صفحه نمایش این گوشی با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و بدین ترتیب از آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خط و خش محافظت می‌شود. البته در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که تماس با ذراتی مثل ماسه و گرد و غبار های خیلی کوچک می‌تواند منجر به ایجاد خط و خش روی نمایشگر دستگاه شود، بنابراین توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش گوشی گلس محافظ ال سی دی نصب کنید.

صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Mi 8 از قابلیت DCI-P3 و HDR10 پشتیبانی می‌کند که استانداردهایی جهت بهبود کیفیت نمایش محتوا و شادابی تصویر هستند. نمایشگر گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و بدین سبب چیزی در حدود 83.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را به خود اختصاص داده است. در لبه فوقانی صفحه نمایش گوشی هم زائده مشکلی رنگ و باریکی دیده می‌شود لنز دوربین سلفی و سنسور های جلوی دستگاه در آن قسمت نصب شده‌اند. اما کیفیت نمایش محتوا بر روی ال سی دی شیائومی می 8 چطور است؟ در بررسی این گوشی مشخص شد که صفحه نمایش آن واقعا کیفیت مطلوبی دارد و محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود شارپ و شادابی است. تفکیک پذیری خوب رنگ ها، شارپنس مطلوب، کنتراست خوب و شادابی مناسب از ویژگی های خوب صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Mi 8 هستند.

برای استفاده بهتر از صفحه نمایش گوشی Xiaomi Mi 8 در محیط های تاریک و برای مطالعه کردن حالت اختصاصی تحت عنوان Reading Mode در آن ارائه شده که منجر به ارائه تصویری گرم تر جهت جلوگیری از خستگی چشم می‌شود. صفحه نمایش گوشی می 8 از نظر اندازه بلند طراحی شده و نسبت تصویر 18.7 به 9 را ارائه می‌کند که این مسئله با دقت کردن به نمایشگر دستگاه قابل درک است. اما کیفیت عملکرد نمایشگر گوشی از نظر روشنایی چطور است؟ در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که صفحه نمایش آن به لطف بهره‌مندی از پنل سوپر آمولد توان تولید روشنایی خوبی دارد. بدین سبب با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 80 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل محتوای روی آن را ببینید و با گوشی در تعامل باشید. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش گوشی Mi 8 شیائومی یکی از ویژگی های مثبت اصلی آن را در بر می‌گیرد چون از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

دوربین

دوربین پشتی دوگانه است و از ترکیب دو دوربین و یک فلش دوگانه مابین آن دو در یک قاب تشکیل شده است. دوربین اصلی یک سنسور 12 مگاپیکسلی از شرکت سونی است به مدل IMX363 است که از مشخصه های آن به گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 ، قابلیت تشخیص فاز ، لرزشگیر اپتیکال 4 محوره برای عدم تار شدگی لحظات ثبت شده و.... اشاره کرد.
دوربین دوم پشتی که سنسور آن ساخت شرکت سامسونگ و مدل S5k3M3 با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 است یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو است که باعث ایجاد قابلیت زوم اپتیکال است.همانطور که میدانید زوم دیجیتال باعث افت کیفیت می شود ولی قابلیت زوم اپتیکال این عیب را برای زوم در مواقع مورد نظر برطرف کرده است.

از دیگر امکانات دوربین Mi 8 باید به قابلیت گرفتن عکس های پرتره، عکاسی در حالت پیشرفته و حرفه ای ، وجود همزمان لرزشگیر دیجیتال و اپتیکال 4 محوره برای کاهش حداکثری و عدم وضوح ناشی از لرزش در ثبت تصاویر، فیلمبرداری با کیفیت 4K ، تشخیص چهره ، زوم دیجیتال و اپتیکال، فیلمبرداری صحنه آهسته (slow motion) ، وجود فیلتر ها ، حالت های زیباسازی چهره و.... اشاره کرد.

دوربین سلفی به سنسور 20 مگاپیکسلی S5K3T1 سامسونگ با دریچه دیافراگم f/2 مجهز شده تا بتواند رضایت شما را در گرفتن عکس های تکی و یا گروهی جلب کند.

باتری گوشی شیائومی می 8

ظرفیت باتری 3400mAh تقریبا بزرگ محسوب می شود و با توجه به صفحه نمایش این اسمارت فون که از نوع LED و کم مصرف است و همچنین میتوان مصرف انرژی را در آن با تدابیری به شدت کاهش داد. کارایی و حس رضایت از Mi 8 زمانی بیشتر احساس می شود که فقط در زمان کوتاهی به شارژر دسترسی داشته باشید که در اینجا استفاده از فست شارژ 18 واتی با تکنولوژی فست شارژ نسخه 4+ به کمک شما آمده و به سرعت باتری این اسمارت فون را شارژ میکند‌.

 کلام آخر

بطور قطع شرکت شیائومی هشتمین سال تأسیس خود را به بهترین شکل جشن گرفته است و باید بگوییم که گوشی می ۸ یک محصول بینظیر با قیمتی مناسب نسبت به سایر پرچمدارهای موجود در بازار می باشد. مهمترین ویزگی این گوشی را باید تلاش بسیار زیاد شیائومی برای طراحی و تولید یک محصول فوق العاده دانست. این گوشی با داشتن یک صفحه نمایش بی نظیر، یک باتری با طول عمر بالا و قابلیت شارژ سریع و سخت افزار قدرتمند بطور قطع می تواند طرفداران زیادی را برای خود جذب کند همچنین طرفداران عکاسی نیز از عکس گرفتن با این گوشی چه با دوربین پشتی و چه با دوربین سلفی لذت خواهند برد. در مقابل نقاط ضعف این گوشی بسیار کم و جزئی می باشند. این گوشی با نداشتن جک ۳٫۵ میلی متری و عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی ممکن است که باعث ناراحتی برخی شود اما با توجه به قرار دادن کابل تبدیل USB نوع C به جک ۳٫۵ میلی متری مشکل اول تا حدود زیادی رفع شده است. مشکل دوم نیز با انتخاب یک نسخه با میزان حافظه داخلی مناسب تا حدود بسیار زیادی قابل حل می باشد. از مشکلات دیگر این گوشی می توان به داغ شدن آن در هنگام کار کردن با بنچمارک های مختلف و عملکرد متوسط تثبت کننده تصاویر در فیلم برداری با کیفیت ۴k اشاره کرد. هرچند باتوجه به نکات مثبت این گوشی و همچنین قیمت مناسب آن به آسانی می توان از این مشکلات چشم پوشی کرد. در پایان باید بگوییم که اگر به دنبال یک گوشی همه کاره می گردید گوشی می ۸ می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. برای اطلاع از قیمت گوشی های جدید کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی می 8 , خرید گوشی شیائومی می 8 , قیمت گوشی شیائومی می 8 , گوشی شیائومی mi 8 , مشخصات گوشی شیائومی می 8 ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اسمارتفون شیائومی ردمی نوت 8 تی به عنوان نسخه اروپایی تلفن محبوب ردمی نوت 8 به بازار عرضه شده است و جدیدترین تلفن سری نوت 8 محسوب می‌شود. اکثر شما مخاطبان با اسمارت‌فون‌های سری ردمی نوت شیائومی آشنا هستید؛ این تلفن‌ها همواره عملکرد و باتری خوبی دارند. هم‌چنین، قیمت آن‌ها نیز بسیار مناسب است. ردمی نوت 8T نسخه بهبودیافته نوت 8 است و ما اعتقاد داریم که این تلفن موفقیت نوت 8 را تکرار می‌کند.

طراحی و نمایشگر گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

Xiaomi Redmi Note 8T از پوشش Gorilla Glass هم در بخش جلویی و هم پشتی برخوردارست که دوام گوشی در برابر آسیب‌‌های احتمالی را بالا می‌برد. از آنجا که اکثر گوشی‌های هوشمند با این قیمت دارای بدنه پلاستیکی هستند و از این رو اندکی محافظت می‌شوند، این مورد یک جنبه چشمگیر در گوشی است. این گوشی بسیار بزرگ است و یکی از مشکلات این نوع طراحی مشکل در دستیابی به سنسور اثر انگشت است.

طراحی این گوشی مشابه Redmi Note 7 را با صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی بزرگ، شکاف کوچک برای دوربین سلفی و تنظیم چند دوربین در پشت است.

دکمه پاور و راکر صدا در سمت راست نصب شده است. درگاه USB-C و جک هدفون ۳٫۵ میلی متری نیز برای این گوشی پیش بینی شده است.

شاید برجسته‌ترین دلیل برای ارزان بودن این گوشی، حاشیه بسیار زیاد آن به ویژه در بخش پایینی نمایشگر برای درج نام «Redmi» است. به همین دلیل این دستگاه بسیار بزرگتر از اندازه صفحه نمایش آن است، که منجر به مشکل “سخت نگه داشتن” می‌شود.

ردمی نوت ۸ تی دارای صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی با کیفیت Full HD + است. پنل این گوشی ال سی دی است، بنابراین از نظر کیفیت رنگ‌هایی بسیار چشمگیری ندارد و حداکثر میزان روشنایی آن هم کمی محدود است. در قسمت بالای صفحه نمایش یک شکاف نسبتاً کوچک وجود دارد که دوربین جلوی آن را در خود جای داده است.

 دوربین

هرچند خانواده ردمی نوت 8 ها با شعار سخت افزار قدرتمند وارد میدان شده اند اما دوربین چهارگانه ردمی نوت 8 تی نشان می‌دهد اعضای این خانواده از ذوق عکاسی طرفداران نیز غافل نمانده و پیرو ترند مطرح این روزها، چهار لنز 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی را به عنوان دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته است. البته ردمی در کانال ارتباطی خود بارها اعلام کرده ردمی نوت 8 اولین تجربه ورود به دوربین های چهارگانه برای این زیربرند شیائومی است که بعد از آن با ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت 8 تی شاهد ادامه راه دوربین های چهارلنزی در ردمی بودیم.
لنز 48 مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم مناسبی برای عکاسی در نور ضعیف دارد تا تصاویر ثبت شده عاری از نویز و تاری باشند که مقدار آن f/1.8 است. علاوه بر این، شاهد پیکسل های 0.8µm هستیم که قطعا مژده تصاویری با شفافیت بالاست. علاوه بر لنز واید 48 مگاپیکسلی، یک سنسور فوق واید 8 مگاپیکسلی داریم که فاصله کانونی 19 میلی متری دارد. لنزهای فوق واید به واسطه زاویه دید گسترده‌ای که دارند فاصله کانونی بین 8 تا 24 میلی متر را پوشش می‌دهند.
دو سنسور بعدی هر کدام با رزولوشن 2 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق و ماکرو هستند.
بریدگی نمایشگر نیز محل قرارگیری لنز سلفی 13 مگاپیکسلی است که علاوه بر عکاسی با پیکسل های 1.12µm و دیافراگم f/2.0، فیلمبرداری با کیفیت 1080p نیز انجام میدهد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

با افزایش روزافزون وابستگی افراد به موبایل هوشمند، جایگاه باتری پرظرفیت مورد تاکید بیشتری قرار میگیرد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی Xiaomi Redmi Note 8T، با ظرفیت فوق العاده و شارژ سریع 18 واتی، گوشی ردمی نوت 8 تی را به یک محصول اکازیون با قیمت مناسب تبدیل کرده است که بی هیچ بزرگنمایی، ارزش خرید بالایی دارد.

 سخن پایانی

مدل رد می نوت 8 تی یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار است ولی ما پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید بابت نسخه‌ای از آن که 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد هزینه کنید، کمی بیشتر پول بپردازید و سراغ مدل دیگر که رم 4 و ظرفیت حافظه 64 گیگابایتی دارد بروید.

با وجود رقبای قدری همچون Realme، کار این محصول شیائومی بسیار سخت خواهد بود اما باز هم گوشی مقرون به صرفه با ارزش خرید بسیار بالایی در بازار به شمار می‌رود. با توضیحات داده شده، حتماً خرید شیائومی رد می نوت 8 تی را در دستورکار خود قرار دهید زیرا کارهای روزمره شما را به خوبی انجام می‌دهد. برای اطلاع از گوشی های جدید بازار کلیک کنید.

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت عالی و پوشیده شده با محافظ گوریلا گلس 5
  • مقاومت در برابر قطرات آب
  • صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت
  • کنتراست بالای نمایشگر
  • دوام باتری طولانی
  • رابط کاربری MIUI 10 و آپدیت سریع به MIUI 11
  • دوربین باکیفیت
  • وجود محل قرار دادن مموری کارت میکرو SD
  • وجود جک هدفون 3.5 میلی‌متری
  • پشتیبانی از رادیو FM
  • وجود سنسور IR و سیستم اتصال NFC

نقاط ضعف

  • عملکرد کند و شبیه به گوشی نسل قبل یعنی رد می نوت 7
  • نبود چراغ LED اعلانات علی‌رغم حضور آن در مدل رد می نوت 8


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی , خرید گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی , قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی , مشخصات ردمی نوت 8 تی , گوشی شیائومی ردمی نوت 8t ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی‌های هوشمند شیائومی به طور معمول موبایل‌های مقرون به صرفه‌ای هستند، اما به راحتی نام آنها می‌تواند ما سردرگم کنند؛ پسوندهایی مانند T ،SE ،Sو Pro. خط تولید Note Redmi متشکل از گوشی‌های متنوعی است. پسوند T در گوشی ردمی نوت ۸ تی نشان می‌دهد که این یک نسخه اصلاح شده از Note 8 است که در اوایل سال ۲۰۱۹ در برخی از کشورها به بازار عرضه شد. در حقیقت، تنها تفاوت واقعی نوت ۸ از نوت ۸ وجود NFC است. ما در این مطلب قصد داریم شما را با گوشی ردمی نوت 8 تی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 طراحی و ساخت گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

تولید گوشی‌های هوشمند با پوشش شیشه‌ای دوگانه در جلو و عقب امروزه به یک استاندارد در میان کمپانی‌های سازنده تبدیل شده است و حتی دستگاه‌های میان‌رده نیز در حال پیروی از این قانون هستند. البته این محافظ درخشان تنها در برابر ضربات مقاوم نیست بلکه افکت‌های رنگی جذابی نیز روی آن به کار می‌رود تا ظاهر مدرن‌تری به موبایل‌های امروزی بدهد.

بر این اساس، مدل رد می نوت 8 تی هم شیوه طراحی بسیار چشم‌نوازی دارد به طوری که قطعاً با سلیقه نسل جوان همخوانی خواهد داشت. سه رنگ خاکستری، آبی و سفید به عنوان رنگ‌بندی این دستگاه مطمئناً می‌توانند توجه هر کسی را به خود جلب کنند.

از جمله تفاوت‌های این گوشی با مدل رد می نوت 8 هم می‌توان به همین موضوع اشاره کرد. در واقع رنگ‌بندی این دستگاه تنوع بیشتری دارد. البته در نگاه اول نمی‌توانید متوجه این اختلافات جزئی شوید ولی به هر حال، این موارد نیز با کمی دقت مشاهده خواهند شد. دیگر وجه تمایز میان دو مدل نامبرده این است که گوشی دارای پسوند حرف انگلیسی تی (T) قد بلندتری دارد.

در دو طرف شیائومی رد می نوت 8 تی پوشش صاف گوریلا گلس 5 به کار رفته و فریم آن پلاستیکی بوده و رنگ موجود روی آن هم به‌گونه‌ای است تا با رنگ قاب عقبی هماهنگ شود. نمونه آبی این دستگاه در پشت خود یک پوشش گرادیان دارد و یک هاله آبی کم‌رنگ‌تر هم از پایین شروع شده و وقتی به بالا می‌رسد کمی تیره می‌شود بنابراین خبری از افکت شبیه حرف انگلیسی S که پیش از این در مدل رد می نوت 8 دیده بودیم، نیست.

در نمونه سفید رنگ این موبایل، هاله سفید از پایین به بالا کشیده می‌شود و در نهایت به صورتی تغییر پیدا می‌کند. در مدل خاکستری اما، پوشش مشکی رنگی به چشم می‌خورد که دریافت و انعکاس نور را به صورت ملایم‌تری انجام می‌دهد.

در جلوی این تلفن همراه، یک نمایشگر 6.3 اینچی LCD با رزولوشن 1080p وجود دارد و در ناچ بالای آن نیز دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی نشسته است.

بریدگی اسپیکر که در بالای صفحه نمایش قرار گرفته را به سختی می‌توان دید. یک نکته عجیب اینکه اگرچه رد می نوت 8 تی قد بلندتری نسبت به رد می نوت 8 دارد ولی بر خلاف مدل پیشین خود چراغ LED مخصوص اعلانات در آن به کار نرفته است.

اگر به رد می نوت 8 دقت کرده باشید، حتماً دیده‌اید که نوار پایین نمایشگر در آن، هم رنگ پوشش قاب عقبی خودش است اما این موضوع در رد می نوت 8 تی دیده نمی‌شود.

حالا بد نیست نگاهی هم به قاب پشتی بیندازیم. در گوشه بالا سمت چپ یک برآمدگی نسبتاً بزرگ وجود دارد که محل قرارگیری لنزهای 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 48 مگاپیکسلی اصلی، 2 مگاپیکسلی مکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق است. یک چراغ فلاش LED هم در کنار این ماژول چهارگانه قرار گرفته و فاصله نسبتاً کمی با سنسور اسکنر اثر انگشت دارد.

برآمدگی دوربین اصلی آن‌قدر زیاد است که وقتی گوشی را روی سطح صافی می‌گذارید مرتب تکان می‌خورد. البته باید توجه داشته باشیم کسی که حاضر می‌شود گوشی بخرد که چهار لنز دارد، ناچار خواهد بود با این مشکلات جزئی هم کنار بیاید.

اگر سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در قاب پشتی کمی پایین‌تر می‌آمد بهتر می‌بود زیرا در برخی اوقات مجبور خواهید شد انگشت خود را بکشید تا بتوانید قفل نمایشگر را باز کنید.

در اطراف فریم شاهد امکانات نسبتاً زیادی هستیم به طوری که در بالای آن یک سنسور IR و در پایین آن بریدگی اسپیکر، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، میکروفون و پورت شارژر وجود دارد. در سمت چپ هم اسلات سه تایی قرار دادن سیمکارت و مموری کارت میکرو SD مشاهده می‌شود.

رنگ‌بندی انتخاب شده برای این محصول شیائومی و به خصوص نمونه‌های آبی و مشکی مورد پسند همگان واقع خواهد شد. البته چنان‌چه برآمدگی دوربین عقب کمتر می‌شد با خیالی راحت‌تر می‌توانستیم آن را روی یک سطح صاف بگذاریم اما حدس می‌زنیم که برای محقق شدن این آرزو باید تا زمان رونمایی از مدل رد می نوت 9 صبر کنیم.

طول، عرض و ضخامت رد می نوت 8 تی به ترتیب 161.1*75.4*8.6 میلی‌متر و وزن آن هم 200 گرم است تا این دستگاه نسبت به مدل رد می نوت 8 به اندازه 2 میلی‌متر بلندتر و به میزان 10 گرم سنگین‌تر باشد. مشخص نیست که چرا کمپانی چینی ارتفاع محصولاتی که شباهت بسیاری به هم دارند را متفاوت قرار داده است.

به طور کلی جدیدترین محصول میان‌رده شیائومی ظاهر جذابی دارد و کیفیت بدنه آن نیز بالاست و از برخی جهات لغزنده می‌باشد ولی نباید زیاد در این مورد حساسیت به خرج داد زیرا اکثر دستگاه‌هایی که امروزه تولید می‌شوند همین‌گونه هستند. همان‌طور که گفتیم، همراه با این موبایل یک قاب ژله‌ای شفاف به فروش می‌رسد تا مشکل مطرح شده را از بین برده و حل کند.

نمایشگر

نمایشگر به کار رفته در گوشی مورد بحث ما 6.3 اینچی از نوع IPS LCD بوده و به یک ناچ قطره‌ای در بالای خود مزین شده تا دوربین سلفی آن در این قسمت قرار گیرد. رزولوشن این صفحه نمایش 1080*2340 پیکسل می‌باشد و در هر اینچ نیز 409 پیکسل حضور دارد تا شاهد تراکم پیکسلی نسبتاً زیادی باشیم.

پوشش گوریلا گلس 5 وظیفه محافظت از این دستگاه را دارد ولی به نظر می‌رسد که مدل رد می نوت 8 تی بر خلاف سایر محصولات شیائومی محافظ صفحه نمایش ندارد.

مقدار کنتراست این گوشی 1500:1 است و در آزمایش‌های تخصصی نیز این موضوع به حقیقت پیوست. نهایت روشنایی که این موبایل می‌تواند بدان دست یابد بین 430 تا 460 نیت می‌باشد و مقدار سیاهی آن هم بین 0.250 تا 0.330 متغیر است.

اگر حالت روشنایی اتوماتیک (Automatic Brightness) را روشن کنید، نهایت روشنایی ممکن است در فضاهای باز به 600 نیت برسد.

شیائومی برای تغییر تنظیمات کنتراست دستگاه سه گزینه در اختیار کاربران قرار داده که با روشن کردن آپشن خودکار (Automatic) دقت رنگ‌ها در فضای sRGB پخش می‌شود و تفاوت رنگی هم به 6.3 می‌رسد. در واقع تنها در این حالت است که می‌توانید میزان اشباع‌شدگی رنگ‌ها را از میان سه گزینه گرم (Warm)، سرد (Cold) و پیش‌فرض (Default) روشن کنید و در صورت برگزیدن آپشن پیش‌فرض نیز تفاوت رنگی باز هم به 6.3 خواهد رسید. انتخاب رنگ‌های گرم سبب خواهد شد تا رنگ آبی خفیف‌تر شود ولی در افزایش دقت رنگ‌ها تأثیری نخواهد داشت.

تنظیمات استاندارد کنتراست (Standard Contrast) دقت فوق‌العاده بالایی داشته و فضای رنگی هم در آن sRGB بوده و دقت رنگی نیز در آن به 0.7 درصد می‌رسد.

در نهایت گزینه کنتراست افزایش یافته (Increased Contrast) وجود دارد که باعث کاهش دقت رنگ‌ها خواهد شد.

دوربین

دوربین اصلی ردمی نوت 8T از سنسور 48 مگاپیکسلی ISOCELL Bright GM2 شرکت سامسونگ بهره می‌گیرد. دومین عضو مجموعه دوربین چهارگانه از نوع التراواید است و کیفیت آن به 8 مگاپیکسل می‌رسد. یک دوربین ماکرو و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل نیز در این مجموعه قرار گرفته است.

اپلیکیشن دوربین این تلفن چیزهای عجیبی ندارد و همانند سایر تلفن‌های هوشمند امکانات و تنظیماتی را به منظور فیلمبرداری و عکسبرداری فراهم می‌کند. اصلی‌ترین بحث درباره دوربین تلفن کیفیت آن است.

سنسور 48 مگاپیکسل این دستگاه به صورت پیش‌فرض تصاویر 12 مگاپیکسل را ثبت می‌کند. تصاویر از کیفیت خوبی برخوردار هستند. جزییات بیشتر، نویز کم‌تر و رنگ‌‌های طبیعی از موارد مثبت دوربین این تلفن به شمار می‌روند.ژ

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

با افزایش روزافزون وابستگی افراد به موبایل هوشمند، جایگاه باتری پرظرفیت مورد تاکید بیشتری قرار میگیرد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی Xiaomi Redmi Note 8T، با ظرفیت فوق العاده و شارژ سریع 18 واتی، گوشی ردمی نوت 8 تی را به یک محصول اکازیون با قیمت مناسب تبدیل کرده است که بی هیچ بزرگنمایی، ارزش خرید بالایی دارد.

 سخن پایانی

ردمی نوت 8T یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های میان‌رده به حساب می‌آید. هرچند، این تلفن برتری زیادی نسبت به مدل نوت 8 و حتی نوت 7 ندارد، اما دوربین و طراحی زیبای آن باعث می‌شود که ما به آن علاقه‌مند شویم.

این گوشی از NFC و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، اما برخلاف مدل نوت 8 از چراغ نوتیفیکیشن LED بهره‌مند نشده است. وزن و ابعاد آن نیز نسبت به مدل قبلی خود افزایش پیدا کرده است. در حالت کلی باید بگوییم که اگر قصد خرید یک میان‌رده اقتصادی با قابلیت‌های مناسب (و نه عالی) را دارید می‌توانید ردمی نوت 8T را انتخاب کنید. این تلفن و مدل نوت 8 در کشور ما هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. از رقبای این تلفن در بازار اروپا می‌توان به گلکسی A30s، ریل‌می 5s و 5 اشاره کرد. البته، یکی دیگران از رقبای این هندست مدل ردمی نوت 8 پرو است که صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، تراشه سریع‌تر، باتری بهتر و حافظخ رم بیشتر را در اختیار دارد. ردمی نوت 8T در دو پیکربندی حافظه رم و حافظه داخلی (3/32 و 4/64 گیگابایت) به بازار عرضه شده است. در صورتی که استفاده طولانی و سنگینی از تلفن خود دارید، ما خرید نسخه 64 گیگابایتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا هیچ مشکلی در زمینه حافظه رم و حافظه داخلی نداشه باشید. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا، محافظ گوریلاس گلس 5 در هردو طرف، پوشش مقاوم در برابر قطرات آب
  • صفحه‌نمایش بزرگ و روشن با کنتراست عالی
  • عمر باتری
  • دوربین خوب
  • شکاف کارت microSD، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، رادیو FM، مادون قرمز و NFC

نقاط ضعف:

  • عملکردی به مراتب ضعیف‌تر از ردمی نوت 7
  • نبود چراغ نوتیفیکیشن LED


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ردمی نوت 8 تی , خرید گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی , گوشی شیائومی Redmi Note 8t , قیمت گوشی ردمی نوت 8 تی ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی شیائومی می نوت 10 که در سال 2019 محبوبیت خود را مدیون عملکرد دوربین محور بود، با تمرکز بر بازار اقتصادی موبایل‌های هوشمند، میزبان نسخه لایت در سال 2020 قرار گرفته است. گوشی شیائومی می نوت 10 لایت نیز یک موبایل هوشمند دوربین محور است که قیمت را مناسب را هم مزیت رقابتی خود قرار داده است.
سری نوت شیائومی که همواره با مشخصات فنی پیشتاز (باتری قدرتمند، دوربین حرفه‌ای و…) رونمایی شده است که این قاعده شامل حال می نوت 10 لایت با دوربین 64 مگاپیکسلی نیز شده است. در واقع کمپانی شیائومی همیشه با بکارگیری مشخصات فنی پیشتازانه در گوشی‌های میان رده و اقتصادی، دست رقبای خود را از بازار فروش کوتاه کرده است.

مشخصات گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

صفحه نمایش

قبل از اشاره به هر موضوعی باید بگویم که اگر قصد خرید گوشی میان‌رده را داشته باشید، این گوشی می‌تواند یکی از آپشن‌های بسیار عالی در هنگام خرید گوشی در نظر گرفته شود؛ و دلیل آن هم می‌تواند برخورداری از یک نمایشگر AMOLED باشد. قطعاً یک نمایشگر AMOLED نسبت به پنل‌های ال سی دی ارائه رنگ بهتری دارد؛ گرچه باید رزولوشن را هم در نظر بگیریم. برای مثال ردمی نوت ۹ پرو گلوبال گرچه پنل آن LCD هست، اما رزولوشن و تراکم پیکسلی آن تفاوت چندانی با پنل گوشی می نوت ۱۰ لایت ندارد. به نظر شما این نمایشگر به چه صورت عمل خواهد کرد.

اگر با گوشی‌های قدیمی کار کرده باشید حتماًٌ این تجربه را داشته‌اید که صفحه گوشی خوانایی لازم در نور مستقیم را ندارد. یک سوال را مطرح می‌کنم، آیا شما از جمله افرادی هستید که بیشتر وقت خود را در محیط‌های بیرون می‌گذرانید؟ در این صورت، ما به شما توصیه می‌کنیم که در زمان خرید گوشی میزان روشنایی آن را هم در نظر بگیرید. بسیار مهم است که روشنایی گوشی شما کافی باشد تا شما بتوانید محتوا را حتی در حضور نور شدید خورشید ببینید.

 

روشنایی این گوشی به ۴۳۰ نیت می‌رسد در حالی که طبق ادعای این شرکت قرار بود روشنایی نسخه اصلی آن به ۶۰۰ نیت برسد؛ اما خب رضایت خاطر شما را جلب خواهد کرد. در کل این گوشی با رزولوشن ۱۰۸۰× ۲۳۴۰ پیکسل و پشتیبانی از HDR10 می‌تواند یکی از آپشن‌های ایده‌ال میان‌رده برای افراد علاقمند به تماشای فیلم و بازی در نظر گرفته شود. نوع پنل بکار رفته در آن نیز ارائه رنگ عالی و جذاب آن را تضمین خواهد کرد. گرچه می‌بایست دید که این گوشی در عمل به چه صورت خواهد بود؛ اما ظاهراً تا اینجای مسیر، عالی ظاهر شده است. بعد از بررسی نمایشگر نوبت به دوربین این گوشی می‌رسد.

 دوربین

در حالی که شیائومی می نوت ۱۰ از یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با پنج لنز برخوردار است ، می نوت ۱۰ لایت به اندازه کار با آن نیست. بلکه به یک دوربین چهارگانه مجهز است که خیلی چشمگیر نیست ، اما هنوز هم ارائه زیادی دارد.

می نوت ۱۰ لایت از یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی مبتنی بر سنسور سونی IMX686 استفاده می کند (f / 1.89 ، ۱ / ​​۱٫۷۳ “، ۰٫۸ میکرومتر) به دلیل خم شدن پیکسل ، تصاویر را با وضوح ۱۶ مگا پیکسلی ضبط می کند.

کاربرانی که مایل به استفاده از وضوح کامل هستند ، مجبور به غلبه بر محدودیت های مصنوعی نخواهند شد. در عوض ، دوربین به سادگی حالت ۶۴M را ارائه می دهد.

برخلاف می نوت ۱۰، می نوت ۱۰ لایت بدون تثبیت کننده تصویر نوری ارائه می شود و دوربین با زاویه اولترا واید به جای ۲۰ مگاپیکسل دارای وضوح تنها ۸ مگاپیکسل است. علاوه بر این ، لنزهای سه و چهار به ترتیب حسگرهای عمق با وضوح ۵ مگا پیکسل و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی هستند. در ضمن ، دوربین سلفی دارای ۱۶ مگاپیکسل (Mi Note 10: 32 MP )است.

کیفیت تصویر می نوت ۱۰ لایت علی رغم تنظیم دوربین پایین تر ، قانع کننده است. در شرایط نورپردازی خوب ، تلفن هوشمند عکس های شارپ و مفصلی را ضبط می کند که به لطف دامنه پویای بالای خود بدون اینکه بیش از اندازه صحنه را بکشند ، بسیار واضح به نظر می رسند. وضوح حتی بالاتر و سطح بالاتر جزئیات با حالت ۶۴ مگا پیکسلی امکان پذیر است.

در مقایسه با تلفن های هوشمند گران قیمت ، کاستی های دوربین اصلی شیائومی می نوت ۱۰ لایت از نظر کیفیت تنها در هنگام عکس گرفتن در محیط های کم نور آشکار می شود. در اینجا ، وضوح تصاویر کمی کاهش می یابد و نویز تصویر تا حدودی قابل توجه می شود ، اگرچه دوربین هنوز هم برای عکس های فوری مناسب است.

 

می نوت ۱۰ لایت می تواند فیلم ها را با حداکثر ۴K با ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کند و کیفیت ضبط نیز خوب به نظر می رسد. اما بر خلاف می نوت ۱۰ ، به دلیل عدم وجود لرزشگیر نوری تصویر ، یک دست ثابت لازم است. در ۳۰ FPS ، این هنوز هم نسبتاً قابل کنترل است ، در حالی که در نرخ فریم بالاتر مانند Full HD با ۶۰ FPS ، ضبط ها به نظر می رسد بسیار متزلزل هستند.

بررسی می نوت 10 لایت

باتری گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

یک باتری قدرتمند، آخرین تلاش شیائومی برای تبدیل گوشی شیائومی می نوت 10 لایت به یک گزینه رقابتی با ارزش خرید بالا است. باتری 5260 میلی آمپر ساعتی شیائومی این گوشی با شارژ سریع 30 واتی، تنها در عرض 30 دقیقه، 58 درصد ظرفیت کل باتری را توسط پورت Type-C شارژ می‌شود.

 سخن پایانی

صفحه‌نمایش اولد با کیفیت ۶.۴۷ اینچی، باتری بزرگ ۵۲۶۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژر قوی و سریع ۳۰ واتی، سیستم دوربین مشابه شیائومی ردمی نوت ۹ پرو و زیبایی بی‌انتهایی که دل شما را به دست می‌آورد.

شاید باید سوالمان را این‌طوری عوض کنیم که چرا باید پول بیشتری بدهید و یک گوشی شیائومی می نوت ۱۰ معمولی بخریم؟ واقعا در این بازار، گاهی اوقات میان‌رده‌ها ارزش خرید بیشتری نسبت به رده بالاها دارند و عملکرد آن‌ها برای هر کاربری رضایت‌بخش است. برای اطلاع از قیمت گوشی کلیک کنید.

 

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی می نوت 10 لایت , خرید می نوت 10 لایت , قیمت می نوت 10 لایت , مشخصات می نوت 10 لایت , گوشی شیائومی می نوت 10 لایت , گوشی شیائومی mi note 10 lite ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

قطعا نیازی به گفتن وجود نخواهد داشت که شیائومی همیشه به دنبال ساخت اسمارتفون هایی با ارزش خرید بالا (در قبال قیمت) بوده است. این کمپانی چینی در حدود 5 سال فعالیت خود نشان داده است که تسلط و تمرکز ویژه ای در این زمینه دارد و حتی چند کمپانی تقلید کننده از این شرکت، نتوانسته اند موفقیت آن ها را به دست بیاورند. بنابراین جای تعجبی وجود نخواهد داشت که بگوییم گوشی می 9 نیز یک محصول پرچمدار با قیمت بسیار پایین تر از رقبا می باشد که در مقایسه با نسل قبلی، پیشرفت های بسیار خوبی به خود دیده است. این محصول از قیمت تقریبی 500 دلاری برخوردار است که تهدید جدی برای پرچمداران وان پلاس و آنر نیز به شمار می آید.

گذشته از این موارد، شیائومی می 9 ویژگی های کاملا جدیدی برای ارائه دادن، دارد. این گوشی اولین پرچمدار شیائومی به شمار می آید که در قسمت پشتی خود به دوربین سه گانه مجهز شده است و از شارژ بی سیم با توان 20 وات نیز پشتیبانی می کند. همچنین Mi 9 به آخرین و بهترین نسخه تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 مجهز شده است که پیش از این نمونه آن را در پرچمدار 1000 دلاری سامسونگ یعنی گلکسی اس 10 پلاس دیده ایم. بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دنبال خرید یک گوشی پرچمدار هستند؛ اما پرداخت هزینه های گزاف را مناسب نمی دانند، به احتمال زیاد خرید گوشی می 9 یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. 

بررسی گوشی شیائومی می 9

نمایشگر

گوشی Xiaomi Mi 9، با اندازه 6.39 اینچ و فناوری Super AMOLED، رزولوشن 1080p، و هم‌چنین یک بریدگی کوچک بالای صفحه برای دوربین جلو ظاهر شده است. صفحه نمایش از رزولوشن 2340 1080x برخوردار است که نسبت پیکسل بر اینچ 402ppi می‌باشد. این گوشی دارای یکی از کشیده‌ترین صفحه‌ها در بین گوشی های هوشمند است و نسبت تصویر 19.5:9 می‌باشد که از این گوشی انتظاری بیشتر می‌رفت، هرچند که هم‌چنان از لحاظ زیبایی تصاویر، نظر کاربران را به خود جلب کرده است.

صفحه نمایش در Mi 9، توسط گوریلیا گلس 6 محافظت شده است، گلسی که سازنده آن کمپانی کورنینگ (Corning)، می‌باشد. این نوع گلس، یکی از مقاوم‌ترین گلس‌های موجود در جهان است. تا کنون هیچ تستی در خصوص مقاومت این گلس در گوشی Xiaomi Mi 9 در برابر ضربات انجام نشده است، اما در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند هم‌رده، انتظار می‌رود که در برابر ضربات مقاوم باشد. هرچند که در برابر خش از مقاومت پایینی برخوردار است. روشنایی این گوشی بسیار مناسب است چرا که برای یک گوشی که از پنل OLED برخوردار است، 430 نیت(nits) روشنایی کافی به نظر می‌رسد. اگر میزان روشنایی گوشی را در حالت اتوماتیک(Auto) قرار دهید، روشنایی صفحه به 630 نیت خواهد رسید. به دلیل بهره‌مندی از فناوری AMOLED، درخشندگی صفحه زیر نور خورشید نیز بسیار عالی به نظر می‌رسد.

صفحه نمایش، از طیف رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و اختلاف رنگ نمایشگر(DeltaE) و رنگ ایده‌آل به طور میانگین 1.5 است و بیشترین انحراف نیز 3.1 می‌باشد. موارد ذکر شده، معیارهای استاندارد ارزیابی در خصوص میزان درخشندگی صفحه نمایش است. اگر گوشی را در حالت درخشندگی انطباقی قرار دهید، گوشی به صورت اتوماتیک رنگ صفحه را بر اساس رنگ و نور محیط تغییر می‌دهد. گوشی Xiaomi Mi 9 دارای قابلیت درخشندگی افزوده شده است که وظیفه آن ارائه تصاویر اشباع شده است، یعنی رنگ‌های زرد و قرمز در تصویر را افزایش می‌دهد و رنگ آبی را زیاد دستخوش تغییرات نمی‌کند.

دوربین

دوربین گوشی شیائومی Mi 9 باید بسیار قابل توجه باشد؛ این دوربین ترکیبی از لنز اصلی 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.75، لنز تله 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 و لنز اولترا واید 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 است. لنز اصلی دارای سنسور 48 مگاپیکسلی 586 IMX سونی است و با هواوی و آنِر در رقابت است. در مورد تعداد پیکسل‌ها، شیائومی 9 Mi با ترکیب چهار پیکسل و به‌دست آوردن یک پیکسل، تلفن‌های رقیب 48 مگاپیکسلی را دنبال می‌کند. اگر می‌خواهید اندازه فایل‌های خود را پایین نگه دارید، می‌توانید به راحتی از حالت عادی 12 مگاپیکسلی استفاده کنید.

خبر خوب این است که دوربین گوشی شیائومی Mi 9 تقریبا به شکلی که شما بخواهید عمل می‌کند. عکس‌ها تیز و با جزئیات، با رنگ‌های قوی و دامنه دینامیکی عالی هستند. این پیکسل‌های حساس همچنین اطمینان می‌دهند که در تنظیمات کم نور، نویز در کمترین حد خود باقی می‌ماند. فوکوس خودکار خوب کار می‌کند و دیافراگم نسبتا بزرگ روی لنز اصلی برای Depth effect بسیار عالی است. اگر می‌خواهید خودتان تنظیمات را تغییر دهید، یک حالت حرفه‌ای نیز وجود دارد. جلوه‌های بوکه نیز خوب هستند و برای جدا کردن موضوع بدون این که از سر و ته آن بزنند عالی کار می‌کنند.

لنز زاویه اولترا واید نیز بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. با دید 117 درجه‌ای، با وجود لنزهای 123 درجه در گلکسی S10 کاملا مناسب نیست، با این حال بسیار گسترده است. این فرصت‌های زیادی را از شما می‌گیرد؛ از عکس‌های گروهی و فیلمبرداری از خود برای ویلاگ‌ها، تا دیدن چشم‌اندازهای دور با زاویه دید گسترده. داشتن لنز زوم نیز برای عکس‌های کلوزاپ و عکس گرفتن از مسافت دور بدون افت کیفیت مفید است. ترکیب این ویژگی‌ها در اصل گزینه‌های زیادی را برای شما فراهم می‌کند تا در اطراف گشت بزنید و عکس‌های عالی بگیرید.

در کل، گوشی شیائومی Mi 9 انتخاب خوبی برای عکاسان آماتور یا دوستداران رسانه‌های اجتماعی است. صحبت از هواخواهان رسانه‌های اجتماعی شد؛ بدون شک لنزهای سلفی 20 مگاپیکسلی باعث خوشحالی مخاطبان خواهد شد. همچنین سایر حالت‌ها و قابلیت‌های ارائه شده این دوربین‌ها مانند حالت فیلم کوتاه و اسلوموشن عالی هستند. بسیاری قابلیت‌های زیبایی نیز وجود دارد و تا جایی پیش می‌رود که می‌توانید چانه خود را ترمیم کرده و در صورت تمایل در عکس آرایش کنید.

در کل فیلمبرداری نیز خوب است؛ تصویربرداری تا 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و بهره‌گیری از تمام لنزها از قابلیت‌های آن است. لرزش‌گیر اپتیکال وجود ندارد، اما لرزش‌گیر الکترونیکی واقعا خوب است. در حقیقت، هنگام صحبت از ویدیو، DxOMark به دلیل تعادل، نویز کم و عملکرد کم‌نور عالی، گوشی می 9 شیائومی را در رده بهترین‌ها قرار داده است. فیلم دوربین سلفی نیز بسیار عالی است و کیفیت خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

باتری گوشی شیائومی می 9

Xiaomi Mi 9 یک باتری ۳،۳۰۰ میلی متری نسبتا کم ظرفیت دارد – که ۱۰۰ مگاهرتز کمتر از باتری مورد استفاده در شیائومی می ۸ است. خبر خوب این است که شیائومی Mi 9 از هر دو شارژ سیمی و بی سیم سریع پشتیبانی می کند. اما بخش حیرت انگیز آن اینجاست .

شیائومی Mi 9 با یک شارژر ۱۸ وات در جعبه ی خود به دست مشتری میرسد – مناسبترین کاری که با باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت انجام می شود. این شارژ می تواند یک باتری تخلیه شده را تا نیم ساعت به ۴۵٪ برساند.

شیائومی می ۹ از شارژ بی سیم Wi-Fi و سیم ۲۷W با نام Charge Turbo پشتیبانی می کند . شما می توانید هر دو این ویژگی ها را در قالب بسته شارژ بی سیم Xiaomi Mi 9 دریافت کنید.

بنابراین، اگر این لوازم جانبی اختیاری را به دست آورید و از شارژر ۲۷ ولت درون جعبه خود استفاده کنید، پس از ۳۰ دقيقه، شما می ۹ را تا ۷۰٪ شارژ می کنید. برای شارژ کامل Mi 9 با این آداپتور فقط ۶۵ دقیقه طول می کشد.

شیائومی می ۹ یک امتیاز فوق العاده عالی ۹۵ ساعت و نمرات عالی در رابطه با شارژ دهی کسب گرفته است . زمان روشن بودن صفحه نمایش عالی است – شما می توانید از آن برای ۱۲ ساعت مرور وب و ۱۶ ساعت پخش ویدئو استفاده کنید.

از زمان عرضه چیپ ست Snapdragon 845 زمان استند بای به طور قابل توجهی بهبود یافته باشد و به این ترتیب برای شیائومی می ۹ به بالاتر از Mi 8 رسید .

سخن پایانی

شیائومی می 9 بدون شک یکی از قاتلین پرچمداران گران قیمت 2019 خواهد بود. این گوشی هوشمند توان خود را از تراشه بسیار قدرتمند اسنپدراگون 855 تامین می کند و در قسمت جلوی آن، نمایشگر با کیفیتی قرار داده شده است. همچنین برای این گوشی، دوربین سه گانه در نظر گرفته شده است که توانایی بالایی در زمینه عکاسی و فیلمبرداری دارد و امکانات متنوعی نیز در اختیار می گذارد. با این وجود، رابط کاربری شیائومی مناسب همه کاربران نمی باشد و فاصله زیادی با اندروید خالص دارد. همچنین استفاده از باتری بزرگ تر و اسپیکر های استریو نیز می توانست از این گوشی، محصول کامل تری بسازد؛ اما مهم تر از همه این موارد، قیمت بسیار مناسب Mi 9 است که بسیار پایین تر از پرچمدارانی چون گلکسی اس 10 و هواوی پی 30 پرو می باشد و می توان برخی از نقاط ضعف آن را پوشش دهد. اگر قصد خرید گوشی از یک سایت معتبر را دارید همین حالا کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی می 9 , خرید گوشی می 9 , قیمت گوشی شیائومی می 9 , مشخصات گوشی می 9 , گوشی شیائومی mi 9 ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

شیائومی در ساخت گوشی شیائومی می 8 روندی اپل گونه داشته است. از طراحی الهام گرفته از آیفون 10 گرفته تا حذف نام می 7 به دلیل هشتمین سالگرد گوشی های پرچمدار شیائومی. گوشی می 6 شیائومی یکی از موفق ترین محصولات این شرکت به شمار می رفت که در زمان خود یکی از زیباترین گوشی های بازار نیز حساب می شد. گوشی شیائومی می 8 اما طراحی اصیلی ندارد و از شرکتی که گوشی خلاقانه ای مانند می میکس را طراحی کرده است، انتظار بیشتری در ساخت پرچمدار می 8 می رفت. با این حال، شیائومی می 8 همچنان از طراحی زیبایی برخوردار است و مهمتر از همه موارد، قیمت آن می باشد که باعث آمار فروش بسیار خوب آن شده است. در ادامه نگاهی به بخش های مختلف این گوشی خواهیم داشت. 

بررسی گوشی شیائومی می 8

صفحه نمایش

شیائومی از یک پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) و 6.21 اینچی به عنوان صفحه نمایش گوشی می 8 استفاده کرده است. صفحه نمایش این گوشی رزولوشن 2248 در 1080 پیکسل را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 402 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار کاملا مناسب و قابل قبولی برای نمایشگر گوشی با ابعاد 6.21 اینچ خواهد بود. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم روی صفحه نمایش این گوشی با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و بدین ترتیب از آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خط و خش محافظت می‌شود. البته در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که تماس با ذراتی مثل ماسه و گرد و غبار های خیلی کوچک می‌تواند منجر به ایجاد خط و خش روی نمایشگر دستگاه شود، بنابراین توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش گوشی گلس محافظ ال سی دی نصب کنید.

صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Mi 8 از قابلیت DCI-P3 و HDR10 پشتیبانی می‌کند که استانداردهایی جهت بهبود کیفیت نمایش محتوا و شادابی تصویر هستند. نمایشگر گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و بدین سبب چیزی در حدود 83.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را به خود اختصاص داده است. در لبه فوقانی صفحه نمایش گوشی هم زائده مشکلی رنگ و باریکی دیده می‌شود لنز دوربین سلفی و سنسور های جلوی دستگاه در آن قسمت نصب شده‌اند. اما کیفیت نمایش محتوا بر روی ال سی دی شیائومی می 8 چطور است؟ در بررسی این گوشی مشخص شد که صفحه نمایش آن واقعا کیفیت مطلوبی دارد و محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود شارپ و شادابی است. تفکیک پذیری خوب رنگ ها، شارپنس مطلوب، کنتراست خوب و شادابی مناسب از ویژگی های خوب صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Mi 8 هستند.

برای استفاده بهتر از صفحه نمایش گوشی Xiaomi Mi 8 در محیط های تاریک و برای مطالعه کردن حالت اختصاصی تحت عنوان Reading Mode در آن ارائه شده که منجر به ارائه تصویری گرم تر جهت جلوگیری از خستگی چشم می‌شود. صفحه نمایش گوشی می 8 از نظر اندازه بلند طراحی شده و نسبت تصویر 18.7 به 9 را ارائه می‌کند که این مسئله با دقت کردن به نمایشگر دستگاه قابل درک است. اما کیفیت عملکرد نمایشگر گوشی از نظر روشنایی چطور است؟ در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که صفحه نمایش آن به لطف بهره‌مندی از پنل سوپر آمولد توان تولید روشنایی خوبی دارد. بدین سبب با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 80 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل محتوای روی آن را ببینید و با گوشی در تعامل باشید. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش گوشی Mi 8 شیائومی یکی از ویژگی های مثبت اصلی آن را در بر می‌گیرد چون از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

دوربین

دوربین پشتی دوگانه است و از ترکیب دو دوربین و یک فلش دوگانه مابین آن دو در یک قاب تشکیل شده است. دوربین اصلی یک سنسور 12 مگاپیکسلی از شرکت سونی است به مدل IMX363 است که از مشخصه های آن به گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 ، قابلیت تشخیص فاز ، لرزشگیر اپتیکال 4 محوره برای عدم تار شدگی لحظات ثبت شده و.... اشاره کرد.
دوربین دوم پشتی که سنسور آن ساخت شرکت سامسونگ و مدل S5k3M3 با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 است یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو است که باعث ایجاد قابلیت زوم اپتیکال است. همانطور که میدانید زوم دیجیتال باعث افت کیفیت می شود ولی قابلیت زوم اپتیکال این عیب را برای زوم در مواقع مورد نظر برطرف کرده است.

از دیگر امکانات دوربین Mi 8 باید به قابلیت گرفتن عکس های پرتره، عکاسی در حالت پیشرفته و حرفه ای ، وجود همزمان لرزشگیر دیجیتال و اپتیکال 4 محوره برای کاهش حداکثری و عدم وضوح ناشی از لرزش در ثبت تصاویر، فیلمبرداری با کیفیت 4K ، تشخیص چهره ، زوم دیجیتال و اپتیکال، فیلمبرداری صحنه آهسته (slow motion) ، وجود فیلتر ها ، حالت های زیباسازی چهره و.... اشاره کرد.

دوربین سلفی به سنسور 20 مگاپیکسلی S5K3T1 سامسونگ با دریچه دیافراگم f/2 مجهز شده تا بتواند رضایت شما را در گرفتن عکس های تکی و یا گروهی جلب کند.

 باتری گوشی شیائومی می 8

گوشی شیائومی می 8 به باتری با اندازه 3400 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که دقیقا مشابه نسخه بکار رفته در می میکس 2 اس می باشد؛ اما تنها ظرفیت باتری عامل تایین کننده نمی باشد و به نظر می رسد که می 8 شارژدهی بهتری در مقایسه با می میکس 2 اس دارد. این گوشی در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی، می تواند تا 1 روز کاربر را همراهی کند؛ با این وجود شارژدهی آن را نمی توان به خوبی گوشی هایی چون گلکسی نوت 9 و هوآوی پی 20 پرویی بدانیم که از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می برند. به گفته شیائومی، این گوشی از شارژ سریع نسخه 4.0+ کوالکام پشتیبانی می کند؛ اما شارژر درون جعبه محصول به تکنولوژی QC 3.0 مجهز می باشد که باعث می شود شارژ کامل باتری در زمان تقریبی یک ساعت و نیم انجام گیرد. نا گفته نماند که شیائومی می 8 با وجود استفاده از بدنه شیشه ای، از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند.

 نتیجه گیری

شیائومی می 8 یک گوشی بسیار قدرتمند و جذاب بود که امروز در بخش های مختلفی آن را مورد بررسی قرار دادیم و با عملکرد آن بیشتر آشنا شدیم. همانطور که مشاهده کردید، در بخش طراحی و کیفیت ساخت، این گوشی از باکیفیت ترین مواد ساخته شده بود که در دست گرفتن آن حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل می کند. اما کپی برداری کامل از طراحی دیگر برندها را در آن چندان نمی پسندیم.

در بخش سخت افزار، شاهد استفاده از یک پکیج سخت افزاری بسیار قدرتمند در این گوشی بودیم. همچنین، در بخش دوربین مشاهده کردیم که گوشی جدید شیائومی می تواند در شرایط مختلف عملکرد بسیار مناسبی را از خود به نمایش بگذارد. همه ی این ها قابلیت ها و مزیت های گوشی Mi 8 بود. اما قابلیت اصلی که این گوشی را به شکل قابل توجهی از سایر رقبا پیش می اندازد، قیمت فوق العاده ی این گوشی می باشد. در حالی که سخت افزار استفاده شده در این گوشی تفاوت چندانی با گوشی های مطرح بازار مثل گلکسی اس 9 پلاس ندارد، قیمت این محصول نیمی از قیمت اس 9 پلاس می باشد. بنابراین، در صورتی که به دنبال خرید یک گوشی بسیار قدرتمند و در عین حال دارای قیمت مناسب هستید، شیائومی می 8 می تواند یک انتخاب مناسب پیش روی شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی شیائومی می 8 , خرید گوشی شیائومی می 8 , قیمت شیائومی می 8 , مشخصات گوشی می 8 , گوشی شیائومی MI 8 ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی ردمی نوت ۷ (Redmi Note 7) با داشتن نمایشگری با حاشیه کم، دوربین 48 مگاپیکسلی و پردازنده اسنپدراگون 660 تجربه‌ای متفاوت را نسبت به قیمت 150 یورویی خود به کاربر ارائه می‌دهد. زمانی بود که اگر حرف از گوشی‌های ارزان‌قیمت به میان می‌آمد، تنها سخت‌افزار ضعیف و کیفیت پایین در نظر فرد می‌آمد؛ ولی امروزه با وجود گوشی‌های قدرتمند و ارزان‌قیمتی که شیائومی روانه بازار کرده، این طرز فکر از میان رفته است و به نحوی چنین گوشی‌هایی به نماد این شرکت تبدیل شده است.

Redmi note 7 یکی از محصولات شیائومی است که با طراحی جدید، باتری 4000 میلی آمپرساعتی، دوربین 48 مگاپیکسلی و پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ و از همه مهم‌تر، قیمت کمی که دارد، با گوشی‌های با مشخصات مشابه از سایر برندها به شدت رقابت می‌کند. اگر قصد خرید ردمی نوت 7 را دارید کلیک کنید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 7

طراحی

شاید ظاهر ردمی نوت 7 در مقایسه با نسل های قبلی تغییرات زیادی به خود دیده باشد؛ اما طراحی آن بسیار شبیه به گوشی های امروزی بوده و حرف خاصی برای گفتن ندارد. نسل قبلی گوشی های سری ردمی، از ساختار آلومینیومی استفاده می کردند و همین موضوع باعث شده بود که شیائومی جزو معدود کمپانی های سازنده گوشی های مقرون به صرفه با بدنه غیر پلاستیکی به شمار بیاید. اما داستان گوشی ردمی نوت 7 کاملا تغییر کرده و همانند بیشتر گوشی های امروزی، شاهد استفاده از ساختار شیشه ای در بدنه آن هستیم.

در قسمت پشت و جلوی این گوشی، شاهد استفاده از شیشه گوریلا گلس 5 هستیم که به منظور مقاومت بیشتر، ضخامت آن ها حدود 0.8 میلی متر افزایش داشته است و انتخاب این شیشه برای یک محصول میان رده، تصمیم بسیار خوبی به حساب می آید. شیشه پشتی این گوشی، کاملا تخت می باشد و ایجاد خمیدگی در لبه های آن، می توانست ارگونومی دستگاه را بهبود ببخشد.

در قسمت میانی، سنسور اثر انگشت به چشم می خورد که محل قرار گیری آن، بسیار مناسب بوده و سرعت عملکرد آن نیز تفاوت خاصی با گوشی های پرچمدار ندارد. در گوشه سمت راست هم دوربین دوگانه با چینش عمودی به چشم می خورد که البته کمی بر آمده بوده و همین موضوع، قرار گیری آن روی سطوح صاف را تحت تاثیر قرار می دهد.

در قسمت جلو، یک نمایشگر 6.3 اینچی قرار گرفته است که حاشیه های دو سمت آن، نسبتا باریک می باشد؛ اما حاشیه بالایی و پایینی ضخیم تر از برخی رقبا است و این موضوع برای گوشی در این رده قیمت، ایراد بزرگی محسوب نمی شود.

خوشبختانه بریدگی قطره ای نمایشگر، اندازه کوچکی دارد که دوربین سلفی را در دل خود جای داده و در قسمت بالای آن، سنسور نور، سنسور مجاورت و اسپیکر مکالمه قرار گرفته است. همچنین جالب است بدانید که چراغ اعلان، با وجود حاشیه های نسبتا باریک، از ردمی نوت 7 حذف نشده و در قسمت پایین نمایشگر حضور دارد.

فریم دور این گوشی از جنس پلاستیک براق می باشد که همین موضوع باعث می شود ردمی نوت 7 حس مرغوبیت گوشی های شیشه و فلزی را در اختیار نگذارد. مطابق انتظار، کلید های پاور و تنظیم حجم صدا در سمت راست قرار گرفته اند و در گاه سیمکارت نیز در سمت مقابل به چشم می خورد.

لبه پایینی هم میزبان حضور درگاه Type-C، اسپیکر اصلی و میکروفون مکالمه می باشد. خوشبختانه شیائومی جک 3.5 میلی متری هدفون را در این گوشی حفظ کرده است که در قسمت بالا قرار گرفته و در کنار آن، فرستنده اینفرارد و میکروفون حذف نویز به چشم می خورد. نکته درخور توجه دیگر در مورد طراحی ردمی نوت 7 ، وزن نسبتا زیاد 186 گرمی آن می باشد که باعث می شود این گوشی، سنگین تر از رقبایی چون گلکسی A50 وگلکسی A30 به نظر بیاید.

نمایشگر

ردمی نوت 7 یک صفحه نمایش 6.3 اینچی دارد که کیفیتی فول اچ دی آن را به یک صفحه نمایش کاربردی تبدیل می کند. اما نسبت آن به صفحه گوشی در مقایسه با سایر رقبا به نظر کم می باشد؛ 82 درصد قاب جلوی گوشی را صفحه نمایش اشغال کرده که این رقم در گوشی های رقیب حتی بیش از 90 درصد نیز دیده شده است.

صفحه نمایش ردمی نوت 7 از نظر نور و روشنایی صفحه در رتبه خوبی بین رقبا قرار می گیرد به طوری که در آفتاب و زیر نور شدید خورشید نیز می توان محتویات صفحه نمایش را دید و آن را به راحتی خواند. صفحه نمایش این گوشی از تنظیماتی مانند ریدینگ مود یا حالت مطالعه پشتیبانی می کند؛ با فعال کردن این قسمت گوشی پیکسل های آبی صفحه را خاموش و پیکسل های زرد را بیشتر می کند. به این ترتیب مانع خستگی چشم هنگام مطالعه برای مدت زمان نسبتا طولانی مدت می شود.

قابلیت دیگر آن، پشتیبانی از دابل تپ صفحه در زمان لاک بودن گوشی است که می توان با دو بار لمس پشت سرهم گوشی، آن را از حالت قفل خارج و وارد محیط گوشی شد.

همچنین Redmi Note 7 امکان تنظیم کردن رنگ و میزان گرما و شدت آن را فراهم کرده که کاربر می تواند بر اساس سلیقه و بینایی خود آن را تنظیم کند.

دوربین

یکی از جالب ترین ویژگی های خاص گوشی ردمی نوت 7 شیائومی مربوط به دوربین اصلی آن می‌شود که دوگانه است و یکی از لنز های آن وضوح 48 مگاپیکسلی دارد! لنز 48 مگاپیکسلی دوربین اصلی این گوشی دیافراگم F/1.8 دارد و از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) پشتیبانی می‌کند. لنز دوربین ثانیه دستگاه هم 5 مگاپیکسلی و از نوع عمقی بوده و دیافراگم F/2.4 دارد. دوربین اصلی دستگاه از قابلیت HDR، پانوراما، پرتره و gyro-EIS برای ضبط ویدئوهای فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت های متغیر 30، 60 و 120 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در حالت عادی و پیش فرض دوربین شیائومی Redmi Note 7، وضوح 12 مگاپیکسلی را برای ضبط عکس تعیین می‌کند. در این شرایط عکس هایی که با دوربین گوشی ضبط می‌شوند واقعا کیفیت خوبی دارند و کمتر گوشی در رده قیمت ردمی نوت 7 می‌تواند در این شرایط با آن رقابت کند. حتی در محیط های کم نور و تاریک هم دوربین اصلی گوشی با تنظیم روی وضوح 12 مگاپیکسلی عکس های بسیار خوبی ضبط می‌کند.

عکسبرداری در حالت پرتره هم با دوربین اصلی دستگاه امکانپذیر بوده و کیفیت مطلوبی خواهد داشت. اما با ورود به تنظیمات اپلیکیشن دوربین می‌توانید حالت عکسبرداری 48 مگاپیکسلی را هم فعال کنید. در این شرایط اگر نور محیط مناسب باشد، عکس های فوق‌العاده با کیفیتی قابل ضبط خواهند بود اما اگر نور محیط وضعیت مطلوبی نداشته و محیط تاریک باشد، عکس های ضبط شده نویزهای زیادی را به همراه خواهند داشت. بنابراین توصیه ما این است که برای دستیابی به بهترین کیفیت عکسبرداری فقط در محیط های با نور مناسب از حالت 48 مگاپیکسلی دوربین شیائومی ردمی نوت 7 استفاده کنید و در حالت های دیگر به همان حالت 12 مگاپیکسلی بسنده نمایید. 

اما دوربین سلفی گوشی ردمی نوت 7 شیائومی از یک لنز 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. شیائومی با استفاده از قابلیت های نرم افزاری امکان ضبط عکس های پرتره سلفی را هم در این گوشی میسر است. عکس های پرتره سلفی که با دوربین 13 مگاپیکسلی آن ضبط می‌شوند کیفیت مطلوبی دارند. با دوربین سلفی گوشی Redmi Note 7 می‌توانید عکس های بسیار خوبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام ضبط کنید. به طور کلی باید گفت که گوشی شیائومی ردمی نوت 7 از نظر دوربین اصلی و سلفی وضعیت خوبی دارد و کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌کند، اما مطمئنا نباید انتظار داشت که چون دوربین اصلی این گوشی از لنزی 48 مگاپیکسلی تشکیل شده بتواند با دوربین گوشی های پرچمدار رقابت کند.

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 7

در مورد باتری این گوشی باید بگوییم در آزمایشی که می تل انجام داد، ویدیویی با رزولوشن HD که روشنایی صفحه نمایشگر روی حدود 50% بود، به مدت 12 ساعت و 30 دقیقه نمایش داده شد و باتری شارژدهی داشت. چنین میزان شارژی برای این گوشی با چنین قیمتی کاملاً مطلوب است. می‌توانیم بگوییم در استفاده روزمره فرد، باتری redmi note 7 تا دو روز دوام خواهد آورد و نیازی به شارژ ندارد. این گوشی از فناوری شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کند.

 جمع بندی

ردمی نوت 7 از آن گوشی‌های دوست‌داشتنی است که به‌راحتی می‌توان پیشنهاد خریدش را به هر کسی داد منتهی در بازار رقبایی برای این گوشی وجود دارد که بسیار سرسخت هستند و در برخی موارد به خوبی از این گوشی پیشی می‌گیرند. ردمی نوت 7 میان رده‌ای کاملا جذاب است که توانست به خوبی حس هیجان ما را برای یک میان رده برانگیزد. جنس بدنه این میان رده بسیار خوب است و از نظر طراحی هم هیچ حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد اما به خوش‌دستی گوشی‌های رقیبش نیست. عمر باتری این گوشی بسیار خوب است و دوربین هم درمجموع کیفیت قابل قبولی دارد. اگر می‌خواهید یک میان رده بسیار خوش‌ساخت بخرید ردمی نوت 7 یکی از انتخاب‌های بسیار خوب بازار به‌حساب می‌آید اما توصیه می‌کنیم قبل از خرید نگاهی هم به رقبای این گوشی مانند Y9 2019، Mi 8 Lite و P Smart 2019 بیندازید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی شیائومی ردمی نوت 7 , خرید ردمی نوت 7 , قیمت ردمی نوت 7 , مشخصات گوشی ردمی نوت 7 , گوشی شیائومی ردمی نوت 7 ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشي شيائومي ردمي 7 يکي از نسخه هاي پايين رده گوشي‌هاي خانواده ردمي به حساب مي‌آيد. اين گوشي سر راه خودش با گوشي‌هايي از کمپاني هاي سامسونگ و هوآوي دست به گريبان است که هر کدام براي خودشان گزينه‌هايي بسيار مناسب براي خريد هستند؛ اما اين محصول شيائومي هم چندان در برابر اين رقبا دست و پا بسته نيست و در اين بررسي مي خواهيم در مورد نکات مثبت و منفي آن صحبت کنيم و بگوييم که چرا Redmi 7 مي‌تواند گزينه‌اي مناسب براي خريد به حساب بيايد. برای اطلاع از قیمت ردمی 7 کلیک کنید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی 7

طراحی

همانوطر که گفتیم ظاهر زیبا و خیره کننده این گوشی موبایل می تواند یکی از عواملی باشد که افراد زیادی اقدام به خرید آن کنند! صفحه نمایش گوشی Xiaomi redmi 7 دارای حاشیه بسیار کمی می باشد و همین موضوع آن را به پرچم دارهای این روزها شبیه تر کرده است و از طرفی دیگر ابعاد مناسبی برای این موبایل در نظر گرفته شده که می تواند تجربه لذت بخشی را برای کاربران ایجاد کند. ابعاد این موبایل 158.7 در 75.6 در 8.5 میلی‌متر می باشد و وزنی معادل 180 گرم دارد و به همین دلیل است که می گوییم تجربه خوب و لذت بخشی را برای کاربر رقم خواهد زد. در پایین این گوشی و در کنار پورت شارژ نیز جک هنذفری قرار گرفته و همچنین اسپیکر Xiaomi redmi 7 نیز در پایین این موبایل جا گرفته است. پشت این موبایل دارای بدنه ای یک دست می باشد، بر روی این بدنه مانند بسیاری از موبایل های یکی دو سال اخیر، دو لنز دوربین به کار رفته است تا کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری بالایی را ارائه دهد. در کنار لنزهای دوگانه ی گوشی Xiaomi redmi 7 نیز یک فلش ال ای دی قرار دارد.

نمایشگر

نمایشگری که برای این میان رده دوست داشتنی استفاده شده است برای یک میان رده مناسب است. IPS LCD اگرچه در حد و اندازه های یک نمایشگر فوق العاده نیست اما برای یک گوشی میان رده کیفیت بالایی را ارائه خواهد کرد. این صفحه نمایش دارای رزولوشن 720×1520 می باشد و در اندازه 6.26 اینچ است و از 16 میلیون رنگ پشتیبانی می کند. شیشه گوریلا گلس 5 نیز که دارای مقاومت بالایی است برای این موبایل به کار رفته است که باز هم یک انتخاب هوشمندانه برای Xiaomi redmi 7 به حساب می آید! با توجه به این صفحه نمایش به کار رفته برای این موبایل، انتخاب سایز تصویر 19.9 می تواند اقدامی هوشمندانه برای بهره مندی از حداکثر کیفیت باشد.

دوربین

دوربین گوشی های رده پایین و میان رده طی چند سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و ردمی 7 شیائومی یکی از اسمارتفون هایی است که می‌تواند این مسئله را ثابت کند. دوربین اصلی این گوشی از دو لنز 12 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که لنز 2 مگاپیکسلی مذکور از نوع عمقی (Depth Sensor) خواهد بود. لنز 12 مگاپیکسلی دوربین اصلی دستگاه هم دیافراگم F/2.2 را ارائه کرده و از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) پشتیبانی به عمل می‌آورد. قابلیت هایی مثل عکسبرداری پانوراما (Panorama)، HDR، AI Mode، Night Mode و عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) هم توسط دوربین اصلی گوشی قابل پشتیبانی هستند. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی دستگاه چطور است؟ در بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط های باز و با نور مناسب واقعا عملکرد خوبی دارد و می‌تواند عکس های با کیفیت تری نسبت به خیلی از اسمارتفون های هم رده خودش ضبط نماید. 

عکسبرداری در حالت پرتره هم به خوبی با دوربین این گوشی انجام می‌شود و الگوریتمی که شیائومی به منظور تفکیک لبه اشیا و اجسام در عکسبرداری پرتره به کار برده بسیار دقیق و خوب عمل می‌کند. در محیط های تاریک، کم نور و بسته کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی کاهش پیدا می‌کند اما با این وجود همچنان می‌توان عکس های نسبتا خوبی را با آن ضبط کرد. طبیعتا در این شرایط کیفیت عکس های ضبط شده با حالت قبل (محیط با نور مناسب) کمتر خواهد بود. ضبط ویدئو های فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی امکانپذیر خواهد بود که کیفیت متوسط و قابل قبولی در این حالت قابل دستیابی خواهد بود.

در سمت مقابل دوربین سلفی شیائومی Redmi 7 از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. کیفیت عملکرد دوربین سلفی این گوشی نسبت به دوربین اصلی کمتر است و با آن می‌توانید عکس های سلفی خوبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و غیره ضبط کنید، اما نباید انتظار خیلی زیاد و بالایی از آن داشته باشید. پس به طور کلی می‌توان اینطور گفت که از بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد دوربین اصلی دستگاه عملکرد بسیار خوبی دارد و دوربین سلفی آن کیفیت معمولی را ارائه می‌کند.

 باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی 7

برای باتری ظرفیت 4000 میلی‌آمپری در نظر گرفته شده که برای این گوشی یک عدد بسیار خوب به حساب می‌آید. این باتری کار خیلی سختی پیش روی خودش ندارد زیرا پردازنده کم مصرف است و در عین حال صفحه‌نمایش قرار نیست با کیفیت HD فشار زیادی را روی آن وارد کند. اگر کاربری عادی با استفاده معمولی از گوشی هوشمند خودتان هستید می‌توانید به‌راحتی یک روز و نیم بدون نیاز به شارژ با گوشی کار کنید اما اگر کاربری پر استفاده هستید باتری 1 روز بیشتر برایتان دوام نمی‌آورد.

به همراه این گوشی شارژری 10 واتی عرضه می‌شود که در حقیقت از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. با کمک این آداپتور می‌توانید ردمی 7 را در مدت 50 دقیقه از صفر تا 50 درصد و در مدت 2 ساعت از صفر تا 100 درصد شارژ کنید.

جمع بندی

در پایان باید بگوییم که شرکت چینی شیائومی شاید هنوز به اندازه سایر شرکت های بزرگ جهانی قدرتمند و شناخته شده نباشد اما می توان آینده روشنی را برای این شرکت و محصولات آن در نظر گرفت. مسیر این روزهای شیائومی مشابه مسیری است که هواوی در روزهای ابتدایی خود طی کرد و همانطور که می بینید امروزه هواوی شانه به شانه ی شرکت های بزرگی مانند سامسونگ و ال جی و … حرکت می کند و پرچم دارهای آن دست کمی از سایر شرکت ها ندارند! پس اگر به دنبال خرید یک گوشی موبایل با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب هستید، بدون شک می توانید محصولات شیائومی را به عنوان یکی از اولویت های خود در نظر بگیرید. گوشی Xiaomi redmi 7 به عنوان یکی از بهترین میان رده های سال 2019 می تواند با امکانات و کیفیت مطلوب خود، هر مصرف کننده ای را راضی کند. برای کسب اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.

 

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ردمی 7 , خرید ردمی 7 , شیائومی ردمی 7 , قیمت ردمی 7 , گوشی شیائومی Redmi 7 ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

همایش جهانی موبایل، که یکی از جذاب ترین همایش ها در سال های اخیر به شمار می آید، قرار است به زودی برگزار شود. در این همایش، از اولین گوشی پرچم دار سال 2019، یعنی گوشی هوشمند Xiaomi Mi 9 رونمایی خواهد شد که از کشور چین می‌باشد. این گوشی، اولین گوشی هوشمند شرکت شیاومی است که در آن از آخرین ورژن چیپست کوالکوم که snapdragon 855 می باشد، استفاده شده است. گوشی Xiaomi Mi 9 از تکنولوژی 5G برخوردار نیست، اما از لحاظ پردازنده و گرافیک قدرمتند، هم‌چنان یک گوشی رده بالا محسوب می‌شود. در این کوشی همانند Xiaomi Mi 8، فناوری Dual-Glass استفاده شده و سطحی فلزی در بین دو صفحه‌ی گوریلیا گلاس قرار دارد. اگرچه که صفحه نمایش با فناوری AMOLED، بزرگتر شده، اما بریدگی بالای صفحه نمایش گوشی(ناچ) و لبه ای آن کوچک‌تر شده است.

حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش واقع شده که در ورژن قبلی این گوشی یعنی Mi 8 pro، نیز قرار داشته است. می‌توان گفت که جذاب‌ترین بخش گوشی هوشمند Xiaomi Mi 9، دوربین آن است، Mi 9 اولین گوشی هوشمند شرکت شیاومی است که دارای سه دوربین می‌باشد، اولین دوربین چند منظوره که تجربه عکاسی با کیفیت بالا، همراه با صفحه فوق وسیع(Ultra-Wide cam) و قابلیت زوم با توان 2X را در اختیارتان خواهد گذاشت. گوشی mi 9، همانند ورژن قبلی خود، از قابلیت شارژ سریع برخوردار است، اما جالب‌تر آن است که این گوشی دارای فناوری شارژ وایرلس می‌باشد که با توانایی 20 واتی، گوشی را با سرعت بالا شارژ می کند. در بخش نرم‌افزاری، این کوشی، در خور یک پرچم‌دار است، چراکه دارای سیستم عامل اندروید 9 و MIUI 10 می‌باشد.

بررسی گوشی شیائومی mi 9

طراحی و نمایشگر

گوشی شیائومی Mi 9 یک محصول واقعا زیبا با تکنولوژی روز است. این گوشی یک قاب فلزی باریک و سنگین دارد که به‌طور کامل با گلس پوشانده شده است. Mi 9 دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی جذاب امولد با نسبت صفحه نمایش به بدنه عالی 90.7 درصد است. این نمایشگر تنها FHD+ است و مانند برخی از رقبا +Quad HD نیست، اما با نگاه کردن به آن متوجه این موضوع نمی‌شوید.

برای استفاده از رسانه‌های گروهی، شیائومی Mi 9 بسیار دلپذیر است. بزرگنمایی دو انگشتی در پخش مدیا بدان معنی است که هر برنامه‌ای می‌تواند از صفحه نمایش بزرگ استفاده کند و صدا با وجود بیرون آمدن از یک بلندگو که در پایین قرار دارد بسیار خوب است. همچنین این صفحه در گلوریا گلس 5 پوشانده شده است.

علاوه بر رنگ مشکی، شیائومی از بین رنگ‌های جذاب مدرن و درخشان (به نام طیف هولوگرافی) رنگ‌های آبی و بنفش را برای گوشی شیائومی Mi 9 به کار برده است. لازم به ذکر است که رنگ مشکی آن بیشتر شبیه خاکستری تیره است. گوشی Mi 9 شیائومی در دستان شما آنقدر احساس خوبی دارد و آنچنان چشمگیر به نظر می‌رسد که باعث می‌شود شما بخواهید از آن استفاده کنید.

دوربین

Mi 9 اولین گوشی هوشمند شیائومیست که از دوربین سه گانه پشتی بهره می برد. یکی از این دوربین ها سنسور بزرگ ۱/۲ اینچی ۴۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.75 است که عکس هایی با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل ثبت می کند. دلیل این موضوع ترکیب هر ۴ پیکسل به یک پیکسل ناب (Quad Bayer) است که باعث ثبت عکس هایی به مراتب پرجزئیات تر، روشن تر و در عین حال کم نویز تر می شود. در کنار این دوربین اصلی، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسل با لنز زوم ۲ برابر به همراه یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی دیگر با لنز فوق عریض قرار گرفته اند.

همانطور که گفته شد سنسور IMX586 شرکت سونی از تکنولوژی Quad Bayer بهره می برد که در حقیقت دوربین ۴۸ مگاپیکسلی Mi 9 را تبدیل به یک سنسور ۱۲ مگاپیکسل می کند که هر پیکسل آن اندازه برابر با ۱.۶µm دارد. شاید برایتان این سوال مطرح شود که مگر با Mi 9 نمی توان عکس ۴۸ مگاپیکسلی ثبت کرد؟ پاسخ کوتاه “بله” است. اما پاسخ بلند شما این است که به دلیل بهینه نشدن این قسمت و خروجی نسبتا بد آن، عکسبرداری با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل را پیشنهاد نمی کنیم؛ چرا که حالت ۱۲ مگاپیکسل به مراتب بهتر است.

یکی از نکات عجیب درباره دوربین Mi 9، مجهز نبودن هیچ یک از سنسورها به لرزشگیر سخت افزاریست؛ این در حالیست که اکثر پرچمدارانسال ۲۰۱۸ و یا ۲۰۱۹ که به همراه دوربین سه گانه عرضه شده اند، حداقل در ۲ دوربین از لرزشگیر سخت افزاری بهره می برند و استفاده نکردن شیائومی از چنین ویژگی کاربردی ای می تواند به کیفیت تصاویر دوربین Mi 9 لطمه بزند.

دوربین دوم ۱۲ مگاپیکسلی دستگاه از دیافراگم f/2.2 استفاده می کند و اندازه پیکسل های آن نیز برابر با ۱.۰µm است. سنسور ۱۶ مگاپیکسلی سوم نیز که کاملا در دستگاه های سری Mi شیائومی جدید و تازه وارد است، از لنز فوق عریضِ ۱۳ میلیمتری استفاده می کند گشودگی دیافراگمی برابر با f/2.2 دارد.

نرم افزار دوربین تغییرات چندانی را به خود ندیده است؛ برای تغییر میان حالت های مختلف عکاسی کافیست تا به سمت راست یا چپ بکشید؛ برای انتخاب تنظیمات اضافی نیز کافیست تا گزینه های بالای صفحه را انتخاب کنید. این گزینه ها شامل مواردی همچون HDR، هوش مصنوعی، حالت زیبایی، حالت ویدیو و کیفیت تصویر می شوند. گزینه دیگری نیز با نام ۴۸MP وجود دارد که عکسبرداری با رزولوشن کامل را برای سنسور اصلی فراهم می آورد اما بنابر دلایلی که پیشتر گفته شد، استفاده از این گزینه را پیشنهاد نمی کنیم.

در ماه های اخیر ویژگی Night Mode مورد توجه شرکت های بزرگ فناوری قرار گرفته و شیائومی نیز برای جا نماندن از رقبای خود اقدام به معرفی نسخه ای اختصاصی از این ویژگی را کرده است. این سیستم با پایین آوردن سرعت شاتر اقدام به جذب نور بیشتر می کند که در نتیجه تصاویر روشن تری ثبت خواهد شد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی mi 9

به عنوان بحث آخر به عمر باتری شیائومی Mi 9 میپردازیم. شیائومی Mi 9 بدترین باتری دنیا را ندارد اما واقعا یک باتری 3300 میلی آمپری برای یک گوشی با چنین سخت افزار و سایز صفحه نمایشی کوچک است. سطح باتری به سرعت در یک مصرف متوسط کاهش پیدا میکند. در یک کاربری معمولی همچون مرورگری وب و کار با شبکه های اجتماعی در یک ساعت، حدود 10 تا 20 درصد باتری مصرف می شود. معمولا بازی ها و فیلم ها بیش از سایر کار ها باتری را تخلیه می کنند اما هنگام پخش در سرویس های پخشی همچون نتفلیکس، متوجه تغییر زیادی در مصرف باتری نشدیم(نمیدانیم چرا !!!).

وقتی باتری شیائومی Mi 9 را از طریق تست باتری خودمان مورد تست قرار دادیم که شامل پخش 90 دقیقه ای فیلم در بالاترین سطح روشنایی بود و در همان زمان Wi-Fi نیز در حال همگام سازی برنامه ها بود، باتری به 85 درصد کاهش پیدا کرد. این میزان مصرف باتری از مصرف یک گوشی مانند سامسونگ گلکسی S9 بهتر است اما به خوبی آیفون XS نیست. البته یک خبر خوب نیز وجود دارد و آن این است که باتری گوشی به سرعت شارژ می شود. با شارژر 27 واتی که همراه تلفن بود، باتری شیائومی Mi 9 در مدت 45 دقیقه تا 90 درصد شارژ شد. هر چند بین 90 تا 100 درصد بسیار کند طی شد اما به هر حال شاهد سرعت شارژ خوبی بودیم.

شارژ بی سیم گوشی به اندازه شارژ سیمی خوب است و زمانی که از توان 10 واتی این شارژر استفاده کردیم در مدت 30 دقیقه شارژ گوشی به 80 درصد رسید. شیائومی Mi 9 به طور استاندارد از شارژر بی سیم 20 واتی پشتیبانی می کند. در واقع شارژ سریع گوشی باعث شد مقداری از فکر حجم کم باتری بیرون بیاییم. البته اگر باتری گوشی مقداری بزرگتر بود بسیار بهتر بود ولی در مجموع با وجود این شارژر می توان گفت باتری گوشی بد نیست.

نتیجه گیری

شیائومی با Mi 9 فصل جدید پرچمداران سال ۲۰۱۹ را آغاز و همچنین نام خود را به عنوان اولین پرچمدار با تراشه Snapdragon 855 ثبت کرد. چینی ها به خوبی توانستند با انجام بهبودهایی نظیر صفحه نمایش OLED، دوربین سوم در پشت دستگاه، عمر باتری بهتر و همچنین سرعت بالاتر در شارژ آن، جایگزین شایسته ای برای پرچمدار سال گذشته یعنی Mi 8 معرفی کنند.

تمامی این ویژگی ها و بهبودها با قیمتی بسیار رقابتی ۵۰۰ یورو ارائه شده است که به نظر نمی رسد حداقل تا چند ماه آینده شاهد دستگاهی با مشخصات و قیمتی مشابه باشیم. این موارد سبب شده تا Mi 9 به یکی از بهترین پرچمداران حاضر تبدیل شود که در عین قدرت، برچسب قیمتی مناسبی را به همراه خود دارد.

برای آن دسته از افرادی هم که در حال حاضر صاحب Mi 8 هستند، باید بگوییم که با به تعویض دستگاه خود به Mi 9 تنها بهبودهایی در زمینه های مختلف نصیبتان خواهد شد و تغییرات چشمگیری را احساس نخواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

نکات مثبت

  • صفحه نمایش Super AMOLED با بریدگی قطره ای
  • سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر
  • عمر باتری خیره کننده به همراه شارژ سریع ۲۷ واتی سیمی و ۲۰ واتی بی سیم
  • سخت افزار به روز و بسیار قدرتمند
  • کیفیت بالای دوربین
  • استفاده از اندروید پای

نکات منفی

  • فقدان جک ۳.۵ میلیمتری هدفون
  • فقدان بلندگوی استریو
  • بدنه ای لغزنده و بی ثبات
  • فقدان شیار حافظه افزایشی microSD


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررشی گوشی شیائومی می9 , خرید گوشی می 9 , قیمت می 9 , مشخصات گوشی شیائومی می 9 , گوشی شیائومی mi 9 ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

شیائومی ma a3 طراحی جذاب و قابلیت های مختلفی دارد که باعث استقبال بسیاری از افراد از این محصول شده است. این تلفن همراه، دستگاهی جذاب و مقرون به صرفه با امکانات زیاد و فوق العاده است که شیائومی با قابلیت هایش، بسیاری از افراد را به خرید این چنین تلفن همراهی ترغیب می‌کند. شیائومی mi a3 قیمتی در حدود ۲۰۰ یورو دارد. شیائومی برای اینکه قیمت گوشی می a3 را به ۲۰۰ یورو برساند، ناچار شده است برخی از قابلیت هایش را پایین ‌تر بیاورد، مثل استفاده از نمایشگری با قابلیت وضوح در حد HD و استفاده از پردازنده هایی با فرکانس پایین.

 بررسی گوشی شیائومی می a3

طراحی

از جمله خصوصیت های بارز سری ای شیائومی برخورداری از بدنه مقاوم است گوشی شیائومی Mi A3 هم از این قاعده مستثنی نبوده و مقاومت بسیار خوبی را به نمایش گذاشته است به دلیل آن که فریم آلومینیومی بهمراه محافظ گوریلاگلس ۵ در کم تر میان رده ای یافت می شود. در نتیجه مقاومت بسیار خوبی را هم دربرابر ضربه و هم دربرابر خط و خش از خود نشان داده است. ابعاد این محصول ۸٫۵ × ۷۱٫۹ ×۱۵۳٫۵میلی متر و وزنی برابر با ۱۷۳٫۸ گرم دارد. از نظر آپشن های رنگی هم گفته می شود که این مدل در سه رنگ آبی، سفید، و نوعی خاکستری عرضه شده است. درگاه سیم کارت در سمت راست قرار گرفته و راکرهای تنظیم صدا و دکمه پاور در قسمت سمت چپ واقع شده اند. لبه های پنل عقب آن هم به صورت منحنی طراحی شده بدین ترتیب حس بسیار خوبی داشته و راحت در دست گرفته می شود. ماژول سه گانه دوربین ها هم به صورت عمودی در گوشه سمت چپ واقع شده و فلش در زیر آن جای گرفته است.

 

صفحه نمایش

ارتقاء قابل توجه این مدل نسبت به نسخه قبلی خود نمایشگر بوده که هم از نظر طراحی و هم از نظر نوع پنل ارتقاء پیدا کرده است. این بار پنل Super AMOLED را بکار گرفته درحالی که پنل نمایش می ای ۲ از نوع IPS LCD است. طراحی آن هم ارتقاء یافته و برای ارائه یک پنل نمایش تمام صفحه و ارائه تجربه بصری فوق العاده از بریدگی قطره ای شکل بهره برده است و تنها حاوی دوربین سلفی است. گرچه در لبه پائین گوشی شیائومی Mi A3 ، حاشیه کمی به چشم می خورد ولی نسبت به می ای ۲ میتوان گفت که کاملاً بی حاشیه است. چرا‌که می ای ۲ هم در لبه پایین و هم در لبه بالا حاشیه زیادی دارد. در حالیکه گوشی شیائومی Mi A3 یک پنل تمام صفحه را در اختیار کاربران قرار داده بدین ترتیب میتوانند حس بی نظیری از مالتی مدیا را تجربه کنند. این نمایشگر ۶٫۰۱ اینچی بوده و رزولوشن ۷۲۰×۱۵۶۰ پیکسل و کیفیت تصویر HD+ را ارائه داده است. جای تعجب دارد که نسخه قبل آن رزولوشن بالاتری را به نمایش گذاشته است. ولی دور از انصاف است که از ویژگی هایی مانند روشنایی بیشتر و ارائه رنگ مشکی بهتر و ارائه رنگ های سرزنده تر و شاداب تر چشم پوشی کنیم. نسبت صفحه نمایش به بدنه~ ۸۰٫۳% و تراکم پیکسلی~ ۲۸۶ هم از سایر ویژگی های آن است.

دوربین

درست مانند شیائومی Mi 9T، در قاب پشتی این گوشی شاهد حضور سه لنز 48، 8 و 2 مگاپیکسلی هستیم که تنها دو سنسور اولی هنگام عکسبرداری فعال هستند. با حسگر اصلی این دوربین می‌توانید تصاویری بگیرید که کیفیتی برابر با 12 مگاپیکسل دارند. لنز بالایی، 8 مگاپیکسلی است که دریچه دیافراگم آن به f/2.2 می‌رسد و لنز پایینی آن 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق می‌باشد تا بتوانید با کمکش عکس‌های پرتره باکیفیتی بگیرید.

نکته‌ای که باید در این قسمت به آن اشاره کنیم، نبود سیستم ثابت‌سازی تصاویر در این لنزهاست. بر این اساس، سایز سنسورهای اصلی و اولترا واید به ترتیب 0.8 و 1.12 میکرو متر می‌باشد.

نرم‌افزار دوربین این گوشی همانی است که در رابط کاربری MIUI شیائومی وجود دارد. کشیدن انگشت از سمت چپ و راست شما را به حالات تصویربرداری می‌برد. ضمن اینکه دستیابی به گزینه‌های تنظیمات بیشتر هم از طریق تب بالا فراهم است. از این قسمت، می‌توانید آپشن‌هایی نظیر زیباسازی، HDR، هوش مصنوعی، حالت فیلمبرداری و کیفیت تصاویر را برگزینید. دکمه‌های 0.6x، 1x و 2x بر روی قسمت منظره‌یاب دیده می‌شوند هرچند گزینه آخر نوعی زوم دیجیتال به حساب می‌آید.

لازم به ذکر است، در مواقعی که نور کافی وجود ندارد، حالت تصویربرداری در شب به نام Night Mode به کار رفته که برای بهره‌مندی از آن باید گوشی را برای مدت بیشتری روی سوژه مدنظر قرار دهید.

حالت تنظیمات دستی هم فراهم شده که امکان استفاده از آن برای لنز 48 مگاپیکسلی وجود دارد.

باتری گوشی شیائومی می a3

یکی از اصلی ترین پیشرفت های ایجاد شده در Mi A3 ، مربوط به ظرفیت باتری می باشد که از 3000 میلی آمپر ساعت در نسل های قبلی، به 4030 میلی آمپر ساعت رسیده و این به معنای افزایش ظرفیت در حدود 35 درصد می باشد. این موضوع در کنار استفاده از تراشه بهینه تر، نرم افزار بروز تر و نمایشگر اولد کم مصرف، باعث شده تا شیائومی Mi A3 در زمینه شارژدهی عملکردی به مراتب بهتر از نسل قبلی داشته باشد و بیشتر کاربران در استفاده ترکیبی و نیمه سنگین، قادر به استفاده از آن به مدت 1.5 الی 2 روز خواهند بود. البته همانطور که همیشه نیز اشاره کرده ایم، شارژدهی گوشی با توجه به نوع استفاده افراد مختلف، متفاوت خواهد بود.

از شارژدهی باتری که بگذریم، نوبت به سرعت شارژ می رسد. شیائومی در داخل جعبه این محصول، شارژر 10 واتی قرار داده است که به وسیله آن می توان در عرض نیم ساعت، حدود 28 درصد باتری را شارژ کرد. با این وجود، شیائومی Mi A3 از OC 3.0 کوالکام با توان 18 وات نیز پشتیبانی می کند که به وسیله آن می توان در عرض نیم ساعت، حدود 42 درصد باتری را شارژ کرد و شارژ کامل باتری با شارژر 18 واتی، به زمان تقریبی 1 ساعت و 50 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

 نتیجه گیری

انتظار می‌رفت پس از اینکه طرفداران این خط تولید با گوشی Mi A2 و حذف امکاناتی نظیر جک هدفون 3.5 میلی‌متری، پشتیبانی از رادیو FM و محل قرار دادن مموری کارت ناامید شدند، Mi A3 جبران مافات کند و شیائومی هم به این موضوع کاملاً واقف بود و با قرار دادن یک باتری قدرتمندتر توانست مشتریان خود را دوباره به دست آورد.

کیفیت ساخت بالا، نمایشگر OLED، سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، دوربین پیشرفته‌تر و چیپ‌ست قوی‌تر، امکانات هوشمندانه‌ای بودند که شیائومی برای یک دستگاه میان‌رده برگزید. البته برای زیاد نشدن قیمت، باید یک قسمت از این گوشی معمولی می‌بود که به نظر می‌رسد در اینجا قرعه به نام صفحه نمایش افتاده است.

نمایشگر Super AMOLED از رزولوشن 720p بهره می‌برد و ماتریکس PenTile باعث شده تا کیفیت آن کاهش یابد بنابراین نمی‌توانیم این پنل را برای وبگردی و مطالعه مورد مناسبی بدانیم.

یکی از مزایای این صفحه نمایش، توانایی پخش بازی‌ها و فیلم‌هاست زیرا هنگام فعالیت زیاد، کاربران متوجه پرش تصاویر نمی‌شوند. البته بعید است افراد زیادی حاضر باشند شیائومی Mi A3 را به همین دلیل خریداری کنند چرا که بیشتر به درد انجام کارهای روزانه می‌خورد و گیمینگ در اولویت بعدی قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی شیائومی می a3 , خرید گوشی شیائومی می a3 , قیمت گوشی شیائومی می a3 , مشخصات گوشی شیائومی می a3 ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

شرکت شیائومی یکی دیگر از شرکت های چینی است که طی چند سال اخیر به دلیل عرضه گوشی های خوش قیمت و با کیفیت اندرویدی توانسته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. در ماه ژانویه (January) سال 2019 این شرکت چینی از گوشی موبایلی رونمایی کرد که واقعا از طراحی زیبا و قیمت مناسبی بهره می‌برد. این گوشی شیائومی ردمی نوت 7 (Xiaomi Redmi Note 7) نام دارد و هم اکنون یکی از پرفروش‌ترین گوشی های شیائومی است. قیمت ردمی نوت 7 شیائومی در مقایسه با قیمت گوشی های هم رده خودش بسیار رقابتی در نظر گرفته شده و ظاهر زیبا و سخت افزار خوب، آن را به یکی از بهترین گزینه های خرید خیلی از کاربران تبدیل می‌کنند. یکی از جالب ترین ویژگی های این گوشی مربوط به بهره‌مندی از لنز دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی می‌شود که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم.

اما آیا Redmi Note 7 گزینه خرید مناسبی برای شما خواهد بود؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی بپردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کنیم. شما با مقایسه نقاط قوت و ضعف آن با نیازها و انتظارات خود می‌توانید تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری مبنی بر خرید یا عدم خرید ردمی نوت 7 شیائومی داشته باشید. لازم به اشاره است که ما نسخه پایه گوشی شیائومی Redmi Note 7 را مورد بررسی قرار داده‌ایم که از رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره می‌برد. با ما و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 7

طراحی

شاید ظاهر ردمی نوت 7 در مقایسه با نسل های قبلی تغییرات زیادی به خود دیده باشد؛ اما طراحی آن بسیار شبیه به گوشی های امروزی بوده و حرف خاصی برای گفتن ندارد. نسل قبلی گوشی های سری ردمی، از ساختار آلومینیومی استفاده می کردند و همین موضوع باعث شده بود که شیائومی جزو معدود کمپانی های سازنده گوشی های مقرون به صرفه با بدنه غیر پلاستیکی به شمار بیاید. اما داستان گوشی ردمی نوت 7 کاملا تغییر کرده و همانند بیشتر گوشی های امروزی، شاهد استفاده از ساختار شیشه ای در بدنه آن هستیم.

در قسمت پشت و جلوی این گوشی، شاهد استفاده از شیشه گوریلا گلس 5 هستیم که به منظور مقاومت بیشتر، ضخامت آن ها حدود 0.8 میلی متر افزایش داشته است و انتخاب این شیشه برای یک محصول میان رده، تصمیم بسیار خوبی به حساب می آید. شیشه پشتی این گوشی، کاملا تخت می باشد و ایجاد خمیدگی در لبه های آن، می توانست ارگونومی دستگاه را بهبود ببخشد.

در قسمت میانی، سنسور اثر انگشت به چشم می خورد که محل قرار گیری آن، بسیار مناسب بوده و سرعت عملکرد آن نیز تفاوت خاصی با گوشی های پرچمدار ندارد. در گوشه سمت راست هم دوربین دوگانه با چینش عمودی به چشم می خورد که البته کمی بر آمده بوده و همین موضوع، قرار گیری آن روی سطوح صاف را تحت تاثیر قرار می دهد.

در قسمت جلو، یک نمایشگر 6.3 اینچی قرار گرفته است که حاشیه های دو سمت آن، نسبتا باریک می باشد؛ اما حاشیه بالایی و پایینی ضخیم تر از برخی رقبا است و این موضوع برای گوشی در این رده قیمت، ایراد بزرگی محسوب نمی شود.

خوشبختانه بریدگی قطره ای نمایشگر، اندازه کوچکی دارد که دوربین سلفی را در دل خود جای داده و در قسمت بالای آن، سنسور نور، سنسور مجاورت و اسپیکر مکالمه قرار گرفته است. همچنین جالب است بدانید که چراغ اعلان، با وجود حاشیه های نسبتا باریک، از ردمی نوت 7 حذف نشده و در قسمت پایین نمایشگر حضور دارد.

فریم دور این گوشی از جنس پلاستیک براق می باشد که همین موضوع باعث می شود ردمی نوت 7 حس مرغوبیت گوشی های شیشه و فلزی را در اختیار نگذارد. مطابق انتظار، کلید های پاور و تنظیم حجم صدا در سمت راست قرار گرفته اند و در گاه سیمکارت نیز در سمت مقابل به چشم می خورد.

لبه پایینی هم میزبان حضور درگاه Type-C، اسپیکر اصلی و میکروفون مکالمه می باشد. خوشبختانه شیائومی جک 3.5 میلی متری هدفون را در این گوشی حفظ کرده است که در قسمت بالا قرار گرفته و در کنار آن، فرستنده اینفرارد و میکروفون حذف نویز به چشم می خورد. نکته درخور توجه دیگر در مورد طراحی ردمی نوت 7 ، وزن نسبتا زیاد 186 گرمی آن می باشد که باعث می شود این گوشی، سنگین تر از رقبایی چون گلکسی A50 وگلکسی A30 به نظر بیاید.

صفحه نمایش

ردمی نوت 7 یک صفحه نمایش 6.3 اینچی دارد که کیفیتی فول اچ دی آن را به یک صفحه نمایش کاربردی تبدیل می کند. اما نسبت آن به صفحه گوشی در مقایسه با سایر رقبا به نظر کم می باشد؛ 82 درصد قاب جلوی گوشی را صفحه نمایش اشغال کرده که این رقم در گوشی های رقیب حتی بیش از 90 درصد نیز دیده شده است.

صفحه نمایش ردمی نوت 7 از نظر نور و روشنایی صفحه در رتبه خوبی بین رقبا قرار می گیرد به طوری که در آفتاب و زیر نور شدید خورشید نیز می توان محتویات صفحه نمایش را دید و آن را به راحتی خواند. صفحه نمایش این گوشی از تنظیماتی مانند ریدینگ مود یا حالت مطالعه پشتیبانی می کند؛ با فعال کردن این قسمت گوشی پیکسل های آبی صفحه را خاموش و پیکسل های زرد را بیشتر می کند. به این ترتیب مانع خستگی چشم هنگام مطالعه برای مدت زمان نسبتا طولانی مدت می شود.

قابلیت دیگر آن، پشتیبانی از دابل تپ صفحه در زمان لاک بودن گوشی است که می توان با دو بار لمس پشت سرهم گوشی، آن را از حالت قفل خارج و وارد محیط گوشی شد.

همچنین Redmi Note 7 امکان تنظیم کردن رنگ و میزان گرما و شدت آن را فراهم کرده که کاربر می تواند بر اساس سلیقه و بینایی خود آن را تنظیم کند.

دوربین

خب! تا بدین جا تمامی مشخصات ردمی نوت ۷ نسبتا خوب و مناسب یک میان رده‌ی قدرتمند بود. اما نکته‌ی عجیب در مورد این اسمارت فون ۱۵۰ دلاری، استفاده از یک لنز فوق العاده توانا در قسمت دوربین آن می‌باشد. دوربین دوگانه‌ی اصلی این گوشی از یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی با بازشدگی دیافراگم f/1.8 و سایز پیکسل ۰٫۸ میکرومتر استفاده می‌کند.

لنز دوم دوربین ردمی نوت ۷، یک سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی f/2.4 است که وظیفه‌ی اضافه کردن افکت‌های بوکه به تصاویر را برعهده دارد. دوربین اصلی ردمی نوت ۷ دارای ویژگی‌هایی چون auto HDR و PDAF و پایدارساز تصویر الکترونی و… می‌باشد.

در بررسی ردمی نوت ۷ از نظر دوربین سلفی هم یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت‌هایی چون AI Portrait Mode (حالت پرتره با هوش مصنوعی)، HDR، تاری تصویر پس زمینه، حالت Smart Beauty و… مشاهده می‌شود. در بحث فیلمبرداری، دوربین اصلی و سلفی می‌توانند ویدیوهای ۱۰۸۰P را به ترتیب در سرعت‌های ۱۲۰ و ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند.

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 7

با توجه به اینکه شیائومی ردمی نوت 7 از پردازنده اسنپدراگون 660 بهره می‌برد و به نظر می‌رسد که این پردازنده مصرف بهینه انرژی به مانند پردازنده‌های پرچمدار نداشته باشد، اما باید بگوییم که باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی این گوشی هوشمند عملکرد خوبی خواهد داشت. این باتری قدرتمند از ویژگی شارژ سریع با قدرت 15 وات نیز پشتیبانی می‌کند.

خوب است بدانید در تستی که توسط سایت Techradar انجام شد، نتبجه این بود که یک ویدیو با حداکثر روشنایی نمایشگر در طی 90 دقیقه از طریق وای فای روی گوشی پخش شد و در نهایت 85 درصد از شارژ گوشی باقیمانده بود. یعنی مشاهده چنین فیلمی با بکارگیری امکانات یاد شده، تنها باعث مصرف 15 درصد از انرژی باتری شد. هرچند نتیجه به دست آمده به مانند موتو جی 7 پاور چشمگیر نیست، اما به دلیل مناسب بودن قیمت باتری شیائومی ردمی نوت 7 ، می‌تواند رقابت خوبی را در این بین به وجود آورد.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به نقد و بررسی ردمی نوت ۷ شیائومی (Redmi Note 7) پرداختیم. این گوشی نقاط قوت زیادی دارد و به همین سبب واقعا می‌تواند گزینه خرید عالی برای آن دسته از کاربرانی باشد که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای ناچیز یک گوشی عالی داشته باشند. طراحی خوب، ظاهر زیبا، صفحه نمایش بزرگ، پردازنده و رم مناسب، دوربین خوب، باتری مطلوب و قیمت عالی اصلی ترین ویژگی های مثبت این گوشی را تشکیل می‌دهند. در بخش زیر نقاط قوت و ضعف گوشی ردمی نوت ۷ شیائومی را در دو دسته‌بندی مختلف مشخص کرده‌ایم. اگر تصمیم به خرید گوشی مناسب دارید همین حالا کلیک کنید.

نقاط قوت:

  • طراحی و ظاهر زیبا، چشم‌نواز و به روز
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • پردازنده و رم خوب
  • دوربین مناسب
  • شارژدهی عالی باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت بسیار خوب

نقاط ضعف:

  • ندارد


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی شیائومی ردمی نوت 7 , خرید گوشی ردمی نوت 7 , قیمت شیائومی ردمی نوت 7 , مشخصات ردمی نوت 7 ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

شیائومی از آن دسته شرکت هایی است که همیشه سعی داشته با عرضه گوشی های مقرون به صرفه و خوش قیمت نبض بازار را در دست بگیرد و برای خود جایگاهی در صنعت موبایل ایجاد کند. باید اعتراف کنیم که شرکت شیائومی حداقل طی چند سال اخیر در این راستا موفق بوده و به هدف خود رسیده است. یکی از جدیدترین گوشی های این شرکت که ترکیبی از قیمت و کارایی مناسب را ارائه کرده، گوشی Mi 9T است که در ماه ژوئن (June) سال 2019 شاهد رونمای یاز آن بودیم. قیمت گوشی Mi 9T شیائومی در بازارهای جهانی 300 یورو عرضه شده و می‌تواند یک گزینه خرید عالی برای افرادی باشد که می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان گزاف یک گوشی با کیفیت و کارآمد داشته باشند.

اما مطمئنا هر گوشی نقاط قوت و ضعف مخصوص خودش را دارد و اینطور نیست که بگوییم یک اسمارتفون از همه نظر کامل بوده و بهترین گزینه برای خرید است. طبیعتا شیائومی می 9 تی هم از این قاعده مستثنا نیست و نقاط ضعف و قوت مخصوص خودش را دارد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی Mi 9T شیائومی می‌پردازیم و تجربه یک ماه استفاده مداوم از این گوشی را با شما عزیزان اشتراک بگذاریم. بنابراین اگر قصد خرید گوشی جدید را دارید و شیائومی می 9T از گزینه های خریدتان است، توصیه می‌کنیم حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی mi 9t

طراحی

طراحی گوشی Mi 9T، بسیار دقیق و جذاب است و ترکیبی از فلز و شیشه می‌باشد به طوریکه بدنه‌ای فلزی دارد که شیشه‌ روی آن قرار گرفته است. قاب پشتی این گوشی کمی خمیده طراحی شده تا بهتر در دست کاربر قرار بگیرد. در قاب جلوی گوشی صفحه نمایش 6.39 اینچی، سنسور تشخیص اثر انگشت زیر صفحه نمایش و دوربین سلفی که به صورت پاپ آپ طراحی شده و در قاب پشتی، دوربین اصلی سه گانه به همراه فلش LED که به صورت عمودی چیدمان شده اند، قرار دارند. دکمه‌های پاور و کنترل صدای استاندارد در لبه سمت راست تعبیه شده‌اند. در لبه پایین پورت USB-Type-c بین اسپیکر و درگاه سیم کارت قرار دارد که جایگاه قرار گرفتن سیم کارت نیز منحصر به فرد بوده و با دیگر گوشی‌ها متفاوت است و در لبه بالایی جک 3.5 میلی متری و خروجی دوربین پاپ آپ دیده می‌شود. همانطور که از جزئیات مشخص است و با یک نگاه ساده به Mi 9T متوجه خواهید شد که این گوشی با طراحی زیبا و منحصربفرد و امکانات قابل توجه، خود را در قالب یک محصول پرچم‌دار نشان می‌دهد. این مدل گوشی شیائومی در سه رنگ محبوب و پرطرفدار آبی، مشکی و قرمز عرضه شده است.

نمایشگر

گوشی می 9 تی شیائومی مجهز به نمایشگر ۶٫۳۹ اینچی تمام صفحه با فناوری AMOLED است. صفحه نمایش AMOLED این گوشی باعث می‌شود که رنگ مشکی عمیق‌تر نشان داده شود و میزان کنتراست بسیار بالا باشد. در این گوشی بر خلاف گوشی‌های دیگر اثری از هیچ گونه بریدگی یا ناچ دیده نمی‌شود و باعث شده که صفحه نمایش سرتاسر پنل جلوی گوشی را فرا بگیرد و با حاشیه‌های بسیار کم آن به زیبایی‌های گوشی اضافه کرده است. میزان روشنایی و نمایش رنگ‌ها در این نمایشگر بسیار مناسب است و تصاویری با کیفیت Full HD با رزولوشن 1080×2340 به نمایش می‌گذارد. در این صفحه نمایش هیچ گونه بریدگی یا ناچ دیده نمی‌شود و یک نمایشگر تمام صفحه است. نسبت تصویر در آن، ۱۹٫۵:۹ و تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل بر هر اینچ است. این صفحه نمایش AMOLED با یک لایه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

 دوربین

همانطور که در ابتدای بررسی گفتیم Mi9T مجهز به دوربین ۳ گانه ۴۸ + ۸+ ۱۳ مگاپیکسل است. لنز دوربین اصلی حسگر Sony IMX582 را در پس خود داردو متاسفانه لرزش گیر اپتیکال برای آن تعبیه نشده است. لنز تله فوتوی ۸ مگاپیکسلی هم مجهز به حسگر OV8856 است و می‌تواند بزرگنمایی اپتیکال ۲ برابری روی سوژه داشته باشد؛ و در نهایت لنز سوم که حسگر ۱۳ مگاپیکسل S5K3l6 سامسونگ را دارد و میتواند عکس هایی با زاویه گسترده ۱۲۴٫۸ درجه بگیرد.

خوشبختانه باتوجه به میان رده بودن Mi9T باید گفت دوربین عکس‌های باکیفیتی در نور مناسب می‌گیرد و جزییات به‌خوبی ثبت می‌شوند. رنگ‌های سوژه‌ها هم به واقعیت نزدیک‌اند. به‌صورت پیش‌فرض دوربین با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی عکاسی می‌کند و البته کاربر می‌تواند رزولوشن را روی حالت ۴۸ مگاپیکسل قرار دهد. کیفیت عکس‌ها در هر دو حالت تقریبا برابر است و شاید تفاوتی را احساس نکنید. عکس‌های ماکرو هم کیفیت قابل قبولی دارند و با توجه به میان رده بودن گوشی نمی‌توان ایراد خاصی به آنها گرفت. عکاسی در حالت شب با توجه به عدم وجود لرزش گیر اپتیکال نویز زیادی به همراه دارد.

دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی Mi9T نیز عملکرد پاپ آپ دارد. به‌محض لمس حالت سلفی، دوربین با پخش صدا و نور از کناره بالایی بیرون می‌آید و آماده عکاسی می‌شود. کیفیت عکس‌های دوربین سلفی نیز در نور روز کاملا قابل قبول است. به گفته شیامی مکانیزم پاپ آپ دوربین می‌تواند تا ۳۰۰۰۰۰ بار بدون هیچ مشکلی کار کند و اگر به‌طور متوسط روزی ۱۰۰ بار کاربر آنرا فعال کند عمر مفیدش حدود ۸ سال خواهد بود.

 باتری و شارژدهی گوشی شیائومی mi 9t

بین اعضای خانواده می 9، گوشی Mi 9T با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، دارای بزرگترین باتری می باشد که ظرفیت آن، حدود 20 درصد بیشتر از نمونه بکار رفته در Mi 9 می باشد. این موضوع در کنار استفاده از تراشه 8 نانومتری و نمایشگر اولد، باعث شده تا Mi 9T در زمینه شارژدهی عملکرد بسیار خوبی از خود به جای بگذارد. این گوشی در تست پخش مداوم ویدئو، بیش از 17 ساعت دوام می آرود که به نوعی نشان دهنده شارژدهی خوب آن می باشد و احتمالا بیشتر کاربران در استفاده ترکیبی، قادر به استفاده از آن در یک روز کامل کاری خواهند بود؛ در حالی که در پایان روز باتری گوشی آن ها به طور کامل خالی نشده است.

شیائومی برای شارژ این باتری بزرگ، از نسل سوم فناوری شارژ سریع کوالکام بهره برده است که دارای توان 18 واتی می باشد. در حین بررسی این گوشی و با استفاده از آداپتور داخل جعبه متوجه شدیم که در عرض 30 دقیقه، می توان حدود 43 درصد از باتری Mi 9T را شارژ کرد و شارژ کامل آن نیز کمی بیشتر از 90 دقیقه به طول می انجامد.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی Mi 9T شیائومی پرداختیم. این گوشی از ظاهر و سبک طراحی عالی بهره می‌برد و سخت افزار قدرتمندی هم دارد. قیمت Mi 9T شیائومی در مقایسه با مشخصاتی که ارائه کرده واقعا خوب در نظر گرفته شده است. بنابراین این اسمارتفون می‌تواند گزینه خرید عالی برای افراد علاقمند به گوشی های اندرویدی خوش قیمت و کارآمد باشد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این گوشی به شرح زیر هستند. برای اطلاع از قیمت ها اینجا را کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی با کیفیت و ظاهر زیبا و خاص
  • بهره‌مندی از اسکنر زیر نمایشگر
  • پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره (فقط برای یک کاربر)
  • صفحه نمایش بزرگ و خوب
  • سیستم عامل به روز و روان
  • پردازنده و رم خوب
  • دوربین اصلی و سلفی با کیفیت
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ مجدد خوب
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • عدم بهره‌مندی از طراحی ضد آب


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی شیائومی می 9 تی , خرید گوشی می 9 تی , قیمت گوشی می 9 تی , مشخصات گوشی می 9 تی , گوشی شیائومی mi 9t ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

برای افرادی که به‌دنبال یک گوشی هوشمند با قیمت ارزان و عملکردی مطلوب هستند، انتخاب گوشی هوشمندی از خانواده سری A همچون گوشی شیائومی ردمی آ 8 (Redmi 8A) انتخابی بسیار مناسب است. این گوشی با گذشت زمان نسبت به سری‌های قبلی خود پیشرفت نرم‌افزاری چشمگیری داشته و قیمت آن نیز کمتر هم شده است. در ادامه با می تل همراه باشید تا به بررسی Redmi 8A بپردازیم.

گوشی‌های هوشمند و رده اقتصادی شیائومی سهم عظیمی از بازار موبایل را به‌خود اختصاص داده است. ردمی که به تازگی از شیائومی جدا شده است، دارای خانواده‌ای با نام سری A است که دارای قیمت‌های اقتصادی می‌باشد. در ادامه با بررسی گوشی ردمی 8آ در خدمت شما هستیم.

بررسی گوشی شیائومی ردمی 8a

طراحی

گوشی شیائومی ردمی 8a بزرگ، با کیفیت ساخت محکم و دارای طراحی مدرن است. در پنل جلو این گوشی شیشه لبه به لبه گوریلا گلس 5 دیده می‌شود که صفحه نمایش 6.2 اینچی را در بر می‌گیرد. بالای نمایشگر بریدگی است که داخل آن دوربین سلفی و بلندگوی مکالماتی قرار دارد. در پایین یک حاشیه نمایشگر بزرگ را می‌بینید.در سمت راست دکمه‌های پاور تنظیم حجم صدا قرار گرفته‌اند. در سمت دیگر شیار سیم‌کارت است که دو سیم کارت با قطع نانو و یک میکرو اس‌دی قبول می‌کند.متاسفانه شیائومی این قضیه را مشخص نکرده است ولی باید بگوییم شیار وسط برای سیم کارت اول و شیار بیرونی برای سیم کارت دوم است.

شیار سیم کارت یک درزبند کوچک لاستیکی دارد که نشان می‌دهد تلاش‌هایی برای ضد آب و غبار کردن گوشی انجام شده است. خود این شیار زمانی که بسته است با بدنه گوشی یک‌دست می‌شود ولی رنگ آن با بدنه مطابقت ندارد.در پایین گوشی می‌توانید جک صوتی، میکروفون، درگاه یواس‌بی تایپ C و تک بلندگو را ببینید.در پنل پشتی یک الگوی ظریف متفاوت نواری دیده می‌شود تا کیفیت ساخت فلزی به نظر برسد ولی به جای الگوی دایره‌ای از یک الگوی موجی شکل استفاده شده است.

به ادعای شیائومی این طراحی باعث می‌شود گوشی سفت‌تر در دست جا گیرد. اما با توجه به پلاستیکی بودن این گوشی به نظر ما کاملا لیز است.نکته جالب دیگر در مورد پنل پشتی رنگ گوشی است. با آن که مدل‌های آبی و مشکی رنگ در تمامی بخش‌های گوشی یکدست به یک رنگ هستند، مدل قرمز رنگ در پایین گوشی به رنگ نارنجی است و هرچه به سمت بالا می‌روید شدت رنگ به سمت قرمز بیشتر می‌شود.

گوشی ردمی 8A واقعا گوشی بزرگی است. این گوشی 188 گرم وزن دارد که همین قضیه ممکن است برخی از خریداران را فراری دهد. گرچه باید بگوییم با وجود استفاده از یک بدنه پلاستیکی، کیفیت ساخت گوشی محکم و ماندگار حس می‌شود.همچنین شیائومی از روکش مقاوم به ذرات آب نانو استفاده کرده است تا پاشیدن آب روی این گوشی مشکلی به وجود نیاورد. این کیفیت ساخت با توجه به قیمت گوشی واقعا عالی است و Redmi 8A به هیچ وجه گوشی بی کیفیتی حس نمی‌شود. تنها نکته آزاردهنده وجود لوگو ردمی در حاشیه جلویی است که نیازی به آن نبوده است. ما ترجیح می‌دادیم شیائومی از بخش جلوی این گوشی به عنوان یک فضای تبلیغاتی استفاده نکند چون بخش نرم‌‌افزاری به اندازه کافی تبلیغات به کاربر نشان می‌دهد.

صفحه نمایش و اسپیکر

نمایشگر ۶/۲ اینچی IPS با رزولوشن ۱۵۲۰ در ۷۲۰ پیکسل ردمی آ8 از رزولوشن و وضوح تصویر HD+ و روشنایی نه‌چندان زیاد پشتیبانی میکند. تراکم ۲۷۱ پیکسل در هر اینچ این گوشی باعث واضح نشان ندادن برخی تصاویر آن میشود.

از محصولی با محدوده قیمتی گوشی ردمی ۸‌آ انتظار عملکرد صوتی و موسیقایی خارق‌العاده‌ای نمی‌توان داشت. ردمی آ8 دارای اسپیکری یک‌کاناله است که در بخش پایینی گوشی قرار داده شده، استفاده میکند.

 

صدای اسپیکر redmi 8A زیاد است. علی رغم اینکه، خروجی صدا هنگام اتصال هدفون به ردمی 8 آ نسبتاً بلند و شفاف ارزیابی شده، از نظر کیفیت و شفافیت صدا کیفیت چندانی ندارد. این گوشی تقریباً پایین‌رده شیائومی دارای جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون است؛ ولی در جعبه گوشی خریداری شده، خبری از هدفون نیست.

دوربین

Redmi 8A یک تک دوربین 12 مگاپیکسل و یک دوربین 8 مگاپیکسل در جلو دارد. هر دو دوربین می‌توانند فیلم‌های فول اچ‌دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه بگیرند. ظاهر نرم‌‌افزار دوربین در این گوشی با سایر دستگاه‌های دارای لانچر MIUI مشابه است ولی اکثر قابلیت‌های آن‌ها را ندارد. حالت عکاسی استاندارد عکاسی ثابت، فیلمبرداری و پرتره دیده می‌شود ولی خبری از حالت عکاسی در شب نیست. یک حالت به اسم فیلمبرداری کوتاه نیز دیده می‌شود تا به کمک آن ویدئوهای 15 ثانیه‌ای برای رسانه‌های اجتماعی بگیرید.

حالت عکاسی حرفه‌ای نیز وجود دارد ولی تنها می‌توانید تنظیمات تعادل سفید، فوکوس، سرعت شاتر، ایزو و نورسنجی را تغییر دهید. حالت عکاسی استاندارد همچنین گزینه‌هایی برای استفاده از حالت HDR و هوش مصنوعی دارد. کیفیت دوربین Redmi 8A ناامیدکننده است. بزرگ‌ترین مشکل دوربین دامنه دینامیک واقعا ضعیف است تا تصاویر بیش از حد با کنتراست بالا باشند. رندر جزئیات و رنگ تقریبا به خوبی انجام می‌شود و سطح پارازیت حتی در محیط‌های تاریک کم است. یک مشکل دیگر در حین عکاسی فید با دقت پایین نمایاب است تا تشخیص قرار گرفتن سوژه در فوکوس سخت شود.

حالت عکاسی HDR این گوشی عملکرد واقعا خوبی دارد و اکثر مشکلات دامنه دینامیک را حل می‌کند. متاسفانه همیشه روشن نگه داشتن آن تصمیم خوبی نیست چون در زمان فعال بودن تاخیر شاتر واقعا بالا است. بنابراین زمانی که شاتر را فشار می‌دهید باید خیلی زیاد بی حرکت بایستید، وگرنه تصویرتان بد می‌افتد و از طرفی سه ثانیه طول می‌کشد تا گوشی پردازش تصویر را تمام کند.در این بازه زمانی نمی‌توانید یک تصویر دیگر بگیرید یا حتی گالری تصویر را باز کنید.

کیفیت ویدئو در اکثر اوقات خوب است ولی نبود فناوری‌های لرزشگیر الکترونیک و اپتیکال تصویر به معنای لرزش ویدئوها است.

باتری گوشی شیائومی ردمی 8a

به عقیده ما جالب ترین و بهترین ویژگی گوشی Xiaomi Redmi 8A مربوط به باتری آن می‌شود. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این گوشی بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت عالی 5000 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به دیگر مشخصات فنی دستگاه انتظار می‌رود که باتری قدرتمند آن بتواند به خوبی از پس انرژی مورد نیازش بر آید و منجر کاهش وابستگی کاربر به شارژر شود. در بررسی شیائومی Redmi 8A هم دقیقا شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گوشی نام برده شده تقریبا می‌تواند دو روز بدون نیاز به شارژ مجدد باتری از دستگاه استفاده کند. اگر مقدار استفاده شما از گوشی کم باشد، احتمال اینکه بعد از دو روز باز هم 10 الی 15 درصد شارژ در باتری گوشی باقی بماند هم وجود دارد.

در سمت مقابل طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حد نرمال باشد، سرعت خالی شدن شارژ باتری دستگاه هم افزایش پیدا می‌کند. در بررسی گوشی ردمی 8A مشخص شد که نصب و اجرای بازی های سنگینی مثل پابجی موبایل به شدت روی سرعت خالی شدن شارژ باتری گوشی تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین بهتر است تا حد ممکن از انجام این نوع تسک ها در گوشی مذکور دوربین نمایید. اما نکته مهم بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به پشتیبانی شیائومی Redmi 8A از قابلیت شارژ سریع 18 واتی می‌شود! شارژر اورجینال گوشی با توان 18 وات امکان فول شارژ باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دستگاه را در کمتر از 80 دقیقه میسر می‌سازد. بنابراین سرعت شارژ مناسب یکی از ویژگی های خوب گوشی ردمی 8A شیائومی محسوب می‌شود.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A پرداختیم. این گوشی میان رده و خوش قیمت بیشتر برای آن دسته افرادی مناسب است که به دنبال خرید یک گوشی کار راه‌ انداز و در عین حال با کیفیت هستند که بدون مشکل امکان نصب و استفاده از برنامه هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واستاپ و غیره را فراهم سازد. بهره‌مندی از باتری قدرتمند و سرعت شارژ خوب باتری اصلی ترین ویژگی های مثبت و مهم این اسمارتفون به شمار می‌روند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

  • بهره‌مندی از اندروید 9 پای
  • قیمت مناسب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری

 

نقاط ضعف:

  • عدم بهره‌مندی از اسکنر انگشت


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ردمی 8آ , خرید گوشی شیائومی ردمی 8آ , مشخصات گوشی ردمی 8آ , قیمت گوشی ردمی 8 آ , گوشی شیائومی ردمی 8a ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی ردمی نوت 8 پرو یک گوشی میان رده با امکانات خوب و قیمت مناسب از شرکت شیائومی میباشد که در سال 2019 به بازار عرضه شد و توانست توجه بسیاری از طرفداران گوشی‌های هوشمند به خصوص طرفداران شیائومی را در این بازه قیمتی به خود جلب کند. در این چند سال اخیر که شرکت‌های بزرگ تولید گوشی موبایل قیمت‌های بالایی برای پرچمداران خود در نظر میگیرند، وجود گوشی‌های میان رده با امکانات خوب یک نعمت بزرگ محسوب میشود. در ادامه با بررسی ردمی نوت 8 پرو همراه ما باشید.

برای داشتن شیائومی ردمی نوت 8 پرو لازم نیست زیاد هزینه کنید. این گوشی امکانات خوبی را پیش روی شما قرار می‌دهد. امکاناتی که بسیاری از آن‌ها را تنها روی گوشی‌‌های رده بالا مشاهده خواهید کرد. با این حال عملکرد دوربین‌های این گوشی در محیط‌های تاریک چندان خوب نیست، اما قطعا در روز و محیط‌های روشن‌تر می‌توانید عکس‌های خوبی با این گوشی ثبت کنید. قدرت سخت افزاری و عملکرد باتری این تلفن همراه هوشمند هم مناسب کارهای روزانه و حتی کارهای نیمه سنگین است.

بررسی گوشی ردمی نوت 8 پرو

طراحی و نمایشگر

موبایل هوشمند شیائومی Redmi Note 8 Pro از یک صفحه نمایش 6.53 اینچی برخوردار است که در حقیقت می توان آن را در دسته بندی فبلت ها قرار داد. نمایشگرRedmi Note 8 Pro از فناوری IPS LCD بهره می برد و مانند اغلب موبایل های جدید از 16 میلیون رنگ برخوردار است. رزولوشن ردمی نوت 8 پرو، 1080 در 2340 بوده و تراکم پیکسلی آن 395ppi می باشد. نسبت نمایشگر به بدنه نیز 91.4 درصد است. همچنین دوربین سلفی به صورت یک قطره در وسط صفحه نمایش قرار دارد.

یک محافظ شیشه ای مقاوم (Corning Gorilla Glass 5) وظیفه حفاظت از بخش جلویی و پشت گوشی را خواهد داشت. البته باید گفت که قاب Redmi Note 8 Pro از جنس پلاستیک با کیفیت بوده که از دوام بیشتری نیز برخوردار است. وزن ردمی نوت 8 پرو، 200 گرم می باشد.

دوربین

گفتیم که در پنل پشتی شاهد یک ماژول دوربین چهارگانه هستیم که به ظاهر جذابیت بالایی دارد. نکته مهم گفتنی درباره دوربین ردمی نوت ۸ پرو، نبودن لنز تله‌فوتو و استفاده از لنز ماکرو است. روالی که بعدا در سال ۲۰۲۰ به یک جریان اصلی در بازار گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی تبدیل شد.

به این ترتیب روی Redmi Note 8 Pro شاهد یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری واید و دهانه f/1.9 هستیم. این لنز در زمان خودش تازه وارد بازار شده بود و برای همه جذابیت داشت. پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به ردمی نوت ۷ پرو دارد و فاصله کانونی آن ۱ تا ۱.۷ اینچی است و سایز آن به ۰.۸ میکرو متر می‌رسد.

دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و ۱۳ میلی‌متری با دهانه f/2.2 به همراه یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تشخیص عمق هم در این ماژول دوربین می‌بینیم. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 هم در پنل جلویی برای عکاسی سلفی داریم.

مهم‌ترین تفاوت عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی ردمی نوت ۸ پرو با دیگر گوشی‌ها در پردازش‌های هوش مصنوعی است. متاسفانه، عکس‌های علی‌رغم اینکه کیفیت بسیار خوبی در نور زیاد و طول روز دارند ولی گاهی شفایت رنگ زیادی داشته و گاهی تیره به نظر می‌رسند.

این کیفیت عکس‌ها به حدی هست که شما را راضی کند و بتوانید عکس‌های بسیار قشنگی از مناظر بگیرید اما اگر کمی نور محیط کمتر شود یا اینکه در زاویه و شدت نور مناسبی عکاسی نکنید؛ کیفیت عکس افت می‌کند.

سخت افزار

شیائومی روی این گوشی پردازنده موبایل مدیاتک هلیو G90T را کار گذاشته است. این پردازنده در بازار به یک تراشه گیمینگ ارزان قیمت معروف است. با فرآیند ساخت ۱۲ نانومتری و توسط شرکت TSMC تولید شده است.

مصرف انرژی پایین‌تر و قیمت کمتری دارد. یک پردازنده موبایل هشت هسته‌ای شامل دو هسته Cortex-A76 با نهایت سرعت ۲.۰۵ گیگاهرتزی و شش هسته Cortex-A55 با نهایت سرعت ۲.۰ گیگاهرتزی است.

کنار این CPU شاهد یک پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 هستیم. در این GPU از فناوری HyperEngine استفاده شده تا شاهد گیم‌پلی روان‌تری باشیم.

شیائومی ردمی نوت ۸ پرو با ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی روانه بازار می‌شود. مشخص است در سال ۲۰۲۰ همه کاربران دوست دارند مدل ۸ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را خریداری کنند.

عملکرد این پردازنده فراتر از تصور است. با کارایی پردازنده معروف اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام که در سال ۲۰۱۸ قوی‌ترین CPU موبایل دنیا بود؛ برابری می‌کند و در جدول گوشی‌های میان‌رده کنار گوگل پیکسل ۳ و سامسونگ A60 قرار می‌گیرد. از عملکرد سامسونگ گلکسی A50 بهتر است و هواوی پی سی لایت را جا می‌گذارد.

در کل باید کارایی مناسبی از این گوشی در بازی، پردازش‌های گرافیکی، اجرای چندین اپ با هم و چند وظیفگی، تمیزی صحنه‌ها و روانی کار با آن انتظار داشته باشید.

باتری و نرم افزار گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو

گوشی Xiaomi Redmi Note 8 pro با اندروید ۱۰ و MIUI 10 روانه‌ی بازار شده‌است، اما خود شیائومی هر چند وقت یک بار آپدیتی برای رابط‌کاربری اختصاصی‌اش ارائه می‌دهد و بنابراین احتمالاً با خرید این گوشی و به‌محض وصل‌شدن به اینترنت، آپدیت جدیدی برای MIUI دریافت خواهید کرد. زمان بوت گوشی هم نزدیک به ۱۵ ثانیه است و رقم کمی محسوب می‌شود.

بررسی ردمی نوت 8 پرو
کسانی که قبلاً با گوشی‌های شیائومی کار کرده‌اند و تجربه‌ی استفاده از MIUI را دارند احتمالاً مشکلی با کار کردن با گوشی ردمی نوت ۸ پرو ندارند، اما آن‌ها که قبلاً هواوی، سامسونگ و سایر برندها را داشته‌اند احتمالاً در روزهای نخست مقداری با رابط کاربری MIUI احساس بیگانگی خواهند داشت، هر چند به‌مرور زمان به آن عادت خواهند کرد. البته که امکان نصب لانچر برای شخصی‌سازی نیز وجود دارد. چنان‌که احتمالاً می‌دانید گوشی‌های ردمی از اینفرارد یا مادون قرمز برخوردار اند و اپلیکیشنی اختصاصی روی آن‌ها برای آن‌که بتوان از گوشی به‌عنوان ریموت‌کنترل استفاده کرد نصب شده‌است. برای کنترل تلویزیون، گیرنده، کولر و بسیاری وسایل دیگر می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید. من برای انواع تلویزیون و گیرنده از اپلیکیشن ریموت‌کنترل استفاده کرده‌ام و هر بار هم کارش را به‌خوبی انجام داده‌است.

وضعیت باتری نیز راضی‌کننده است. از باتری حجیم ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی در ردمی نوت ۸ پرو استفاده شده و اصلاً یکی از علل سنگینی گوشی همین باتری حجیم است. امکان شارژ سریع ۱۸ واتی نیز برای این گوشی وجود دارد، به‌طوری که شارژ باتری از ۰ درصد در عرض نیم ساعت به حدود ۳۰ درصد می‌رسد. شارژ باتری در ۱ ساعت تقریباً به ۶۰ درصد می‌رسد و برای شارژ ۱۰۰درصدی باید حدود ۲ ساعت صبر کرد.

باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی ردمی نوت ۸ پرو در ظاهر از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی ردمی نوت ۷ پرو بیشتر است، اما از آن‌جا که پردازنده‌ی هلیو جی۹۰تیِ مدیاتک بیشتر از پردازنده‌ی نوت ۷ پرو انرژی مصرف می‌کند، نباید توقع داشته باشید که ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت اختلاف بین باتری‌های این دو گوشی منجر به اختلاف محسوس میان نگهداری شارژ دو گوشی شود؛ اما در کل اگر اهل بازی و کارهای سنگین نباشید، می‌توانید با یک بار شارژ باتری حدود دو روز با گوشی کار کنید.

نتیجه گیری

برای چندمین سال پیاپی، گوشی‌های خط تولید رد می نوت پرو دوباره توانستند انتظارات را بالا ببرند و تقریباً همه آن چیزی که از یک گوشی میان‌رده انتظار می‌رفت را با خود آورده‌اند. این محصول شیائومی با باتری بادوام، چیپ‌ست قدرتمند، دوربین باکیفیت و عملکرد روان همانی خواهد بود که افراد به دنبال موبایل‌های با ارزش خرید بالا دنبالش می‌گردند. ضمن اینکه با وجود یک لنز 64 مگاپیکسلی و قابلیت زوم 2 برابری، به نظر می‌رسد دیگر نیازی به لنز تله فوتو نباشد.

در نهایت باید به کیفیت ساخت بالای بدنه و محافظ گوریلا گلس 5 اشاره کنیم که امتیازات مثبتی برای رد می نوت 8 پرو به حساب می‌آیند. البته دو نکته منفی هم وجود دارد که همان برآمدگی دوربین و وزن تقریباً زیاد هستند ولی اگر شما می‌توانید با این موضوعات کنار بیایید، نباید مشکلی با این دستگاه میان‌رده داشته باشید. برای اطلاع از قیمت ها کلیک کنید.

نقاط قوت

  • کیفیت بالای بدنه و وجود محافظ گوریلا گلس 5
  • نمایشگر LCD باکیفیت
  • وجود پردازنده گیمینگ هلیو G90T با عملکردی روان
  • دوام باتری فوق‌العاده
  • وجود لنز 64 مگاپیکسلی در دوربین عقب
  • کیفیت عالی دوربین سلفی
  • کیفیت فوق‌العاده ویدیوهای ضبط شده
  • پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع USB PD و وجود کابل USB-C به USB-C در جعبه

نقاط ضعف

کیفیت پایین لنزهای اولترا واید و ماکرو
کیفیت معمولی ویدیوهای 1080p ضبط شده



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ردمی نوت 8 پرو , خرید ردمی نوت 8 پرو , قیمت ردمی نوت 8 پرو , مشخصات ردمی نوت 8 پرو ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

پرچمدار قدرتمند، به روز و با کیفیت گوشی می 8 ، اسمارت فون هوشمندی که کیفیت عالی با مشخصات برجسته ای را داراست و رقیب پرچمداران برندهای معروفی همچون سامسونگ ، گوگل و.... است. این اسمارت فون که در می 2018 معرفی و در ماه ژوئن عرضه شد با پرچمدارانی مانند OnePlus 6 ، Huawei Honor 10 و Samsung Galaxy S9 مقایسه می شود که با مشخصات سخت افزاری قدرتمند و به روز رسانی های پی در پی می توان براحتی آن را نسبت به برخی از پرچمداران جدید، به موجب اختلاف قیمت، برتر دانست.

 بررسی گوشی شیائومی mi 8

طراحی

شیائومی در پنل پشتی و جلویی گوشی می 8 (MI 8) از شیشه گوریلاگلس ۵ استفاده کرده‌است؛ طراحی شیشه‌ای باعث کاهش لغزندگی گوشی شده است و این امتیازی بزرگ محسوب می‌شود. با این تفاسیر بهتر است برای این گوشی لغزنده و لیز، از قاب استفاده کنید.

بریدگی و شکافی که در بالای صفحه نمایش می 8 قرار دارد، ظاهر دوربین دوتایی، جای فلش دوربین و همچنین چینش لنز دوربین‌ها، این گوشی را تقریباً به گوشی‌های آیفون شبیه کرده است. می 8 تقریباً سبک وزنی معادل 175 گرم دارد.

کلید کم و زیاد صدا از جنس فلزی ساخته شده است. پورت USB-C در میان دو سری سوراخ دایره‌ای قرار داده شده و خروجی صدا تنها از بخش سمت راستی پخش خواهد شد؛ بخش سمت چپی کاملاً به صورت نمایشی است. این گوشی در بخش شیار سیم‌کارت، جایگاهی برای کارت حافظه ندارد.

سنسور اثر انگشت MI 8 در پنل پشتی گوشی قرار داشته و جایی است که به راحتی انگشت اشاره به آن دسترسی دارد؛ البته عملکرد این سنسور به اندازه سرعت سنسور مربوطه در گوشی وان پلاس نیست. همانند سایر گوشی‌های شیائومی، می 8 نیز در برابر گردوخاک و آب مقاوم نیست. می 8 در چهار رنگ سفید، طلایی، آبی و مشکی به بازار عرضه شده‌ است.

صفحه نمایش

شیائومی از یک پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) و 6.21 اینچی به عنوان صفحه نمایش گوشی می 8 استفاده کرده است. صفحه نمایش این گوشی رزولوشن 2248 در 1080 پیکسل را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 402 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار کاملا مناسب و قابل قبولی برای نمایشگر گوشی با ابعاد 6.21 اینچ خواهد بود. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم روی صفحه نمایش این گوشی با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و بدین ترتیب از آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خط و خش محافظت می‌شود. البته در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که تماس با ذراتی مثل ماسه و گرد و غبار های خیلی کوچک می‌تواند منجر به ایجاد خط و خش روی نمایشگر دستگاه شود، بنابراین توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش گوشی گلس محافظ ال سی دی نصب کنید. 

صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Mi 8 از قابلیت DCI-P3 و HDR10 پشتیبانی می‌کند که استانداردهایی جهت بهبود کیفیت نمایش محتوا و شادابی تصویر هستند. نمایشگر گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و بدین سبب چیزی در حدود 83.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را به خود اختصاص داده است. در لبه فوقانی صفحه نمایش گوشی هم زائده مشکلی رنگ و باریکی دیده می‌شود لنز دوربین سلفی و سنسور های جلوی دستگاه در آن قسمت نصب شده‌اند. اما کیفیت نمایش محتوا بر روی ال سی دی شیائومی می 8 چطور است؟ در بررسی این گوشی مشخص شد که صفحه نمایش آن واقعا کیفیت مطلوبی دارد و محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود شارپ و شادابی است. تفکیک پذیری خوب رنگ ها، شارپنس مطلوب، کنتراست خوب و شادابی مناسب از ویژگی های خوب صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Mi 8 هستند.

برای استفاده بهتر از صفحه نمایش گوشی Xiaomi Mi 8 در محیط های تاریک و برای مطالعه کردن حالت اختصاصی تحت عنوان Reading Mode در آن ارائه شده که منجر به ارائه تصویری گرم تر جهت جلوگیری از خستگی چشم می‌شود. صفحه نمایش گوشی می 8 از نظر اندازه بلند طراحی شده و نسبت تصویر 18.7 به 9 را ارائه می‌کند که این مسئله با دقت کردن به نمایشگر دستگاه قابل درک است. اما کیفیت عملکرد نمایشگر گوشی از نظر روشنایی چطور است؟ در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که صفحه نمایش آن به لطف بهره‌مندی از پنل سوپر آمولد توان تولید روشنایی خوبی دارد. بدین سبب با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 80 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل محتوای روی آن را ببینید و با گوشی در تعامل باشید. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش گوشی Mi 8 شیائومی یکی از ویژگی های مثبت اصلی آن را در بر می‌گیرد چون از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

دوربین

همانطور که از ماه ها پیش از عرضه ی این گوشی انتظار می رفت، در این گوشی از دو دوربین به عنوان دوربین های اصلی استفاده شده است. این دو دوربین دارای پوشش لنزی هستند که اندکی بیرون زدگی از بدنه را برای قاب پشتی دستگاه ایجاد کرده است. فلش دوربین نیز میان دو دوربین اصلی جای گرفته است.

دوربین اول اصلی استفاده شده در این گوشی به یک سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز شده است که این سنسور هر پیکسل را در سایز 1.4 میکرون ثبت می کند. همچنین، بروی این سنسور از یک لنز با گشودگی دریچه ی دیافراگم F1.8 استفاده شده است. علاوه بر این، این دوربین به سیستم لرزشگیر اپتیکال در چهار جهت محور مجهز شده است که به ثبت عکس هایی بهتر در شرایط مختلف کمک شایانی می کند. دوربین دوم اصلی استفاده شده در این گوشی هم به یک سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر مجهز شده است. این سنسور را یک لنز با گشودگی دریچه ی دیافراگم F2.4 همراهی می کند و سایز هر پیکسل آن برابر با یک میکرون است. استفاده از این پکیج دوربین قابلیت ثبت تصاویر پرتره و زوم اپتیکال دو برابری را در اختیار کاربران شیائومی می 8 قرار می دهد.

در بخش دوربین سلفی هم در این گوشی شاهد استفاده از یک سنسور 20 مگاپیکسلی هستیم که از لنزی با گشودگی F2.0 برای آن استفاده شده است.

با نگاه سطحی به تصاویر ثبت شده به وسیله ی این گوشی، شاهد تصاویری جذاب بودیم که در آن ها همه چیز به شکل مناسبی تنظیم شده بود. اما با بررسی بیشتر، متوجه وجود نویز در عکس ها شدیم. این سطح نویز حتی در زمانی که با ایزوهای بسیار پایین در حال عکاسی بودیم نیز وجود داشت. وجود نویز در عکس هر دوربینی طبیعی است اما عکس های ثبت شده با گوشی می 8، دارای اندکی نویز بیشتری در مقایسه با گوشی های هم رده ی خود هستند.

یکی از قابلیت های نرم افزاری درنظر گرفته شده برای دوربین این گوشی، AI یا هوش مصنوعی می باشد. به کمک هوش مصنوعی شما می توانید تصاویر جذاب تری را به ثبت برسانید. برای نمونه، شما می توانید با فعال کردن این قابلیت، رنگ های غنی تر و جذاب تری را در عکس های خود شاهد باشید.

در محیط هایی با نور کم و در صورتی که قصد عکاسی در شب را داشته باشید، Mi 8 می تواند عملکرد تحسین برانگیزی را داشته باشد. در این شرایط، با وجود مقداری نویز در تصاویر، سوژه هایی شارپ و شفاف را شاهد هستیم. همچنین، به لطف سیستم اپتیکال لرزشگیر استفاده شده در این دوربین، می توان تصاویر بهتری را به ثبت رساند.

اما همانطور که پیشتر هم اشاره شد، یکی از قابلیت های دوربین دوگانه ی استفاده شده در این گوشی، ثبت تصاویر پرتره می باشد. عملکرد این قابلیت کاملاً وابسه به نور محیط می باشد. چراکه دوربین در صورتی که نور محیط کافی باشد، می تواند به راحتی سوژه های پیش زمینه و پس زمینه را از یکدیگر تشخیص دهد و تصاویر پرتره را ثبت کند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی mi 8

گوشی شیائومی می 8 به باتری با اندازه 3400 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که دقیقا مشابه نسخه بکار رفته در می میکس 2 اس می باشد؛ اما تنها ظرفیت باتری عامل تایین کننده نمی باشد و به نظر می رسد که می 8 شارژدهی بهتری در مقایسه با می میکس 2 اس دارد. این گوشی در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی، می تواند تا 1 روز کاربر را همراهی کند؛ با این وجود شارژدهی آن را نمی توان به خوبی گوشی هایی چون گلکسی نوت 9 و هوآوی پی 20 پرویی بدانیم که از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می برند. به گفته شیائومی، این گوشی از شارژ سریع نسخه 4.0+ کوالکام پشتیبانی می کند؛ اما شارژر درون جعبه محصول به تکنولوژی QC 3.0 مجهز می باشد که باعث می شود شارژ کامل باتری در زمان تقریبی یک ساعت و نیم انجام گیرد. نا گفته نماند که شیائومی می 8 با وجود استفاده از بدنه شیشه ای، از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند.

 جمع بندی

شیائومی هرگز نمی‌توانست راهی را بهتر از ارائه یک گوشی پرچمدار عالی اقتصادی برای جشن گرفتن تولد 8 سالگی خود در صنعت گوشی سازی پیدا کند. این گوشی هوشمند نقاط ضعف خاص خود را دارد، اما بجز این محدودیت‌ها شما را درگیر هیچ مشکل دیگری نمی‌کند. در مجموع می‌توان گفت که شیائومی می 8 یک گوشی بسیار خوب است و خرید آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای خرید و اطلاع از انواع گوشی ها کلیک کنید.

نقاط قوت

 

  • نمایشگر عالی
  • باتری قدرتمند مجهز به فناوری شارژ سریع
  • دوربین سلفی و اصلی خوب با توانایی گرفتن عکس‌های عالی
  • رابط کاربری MIUI مجهز
  • صدای خروجی قدرتمند و واضح

نقاط ضعف

 

  • نداشتن جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پورت کارت حافظه میکرو SD، کد محافظتی IP در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک، اسپیکرهای استریو و قابلیت شارژ بی سیم
  • عدم ارائه کارایی واقعی پردازشگر پرچمدار کوالکام اسنپدراگون 845 به دلیل متحمل شدن فشارهای حرارتی
  • نداشتن قابلیت تثبیت سازی خوب برای فیلم برداری با رزولوشن 4K


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی شیائومی می 8 , قیمت شیائومی می 8 , خرید شیائومی می 8 , مشخصات شیائومی می 8 , گوشی شیائومی mi 8 ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

پرچمدار قدرتمند، به روز و با کیفیت گوشی می 8 ، اسمارت فون هوشمندی که کیفیت عالی با مشخصات برجسته ای را داراست و رقیب پرچمداران برندهای معروفی همچون سامسونگ ، گوگل و.... است. این اسمارت فون که در می 2018 معرفی و در ماه ژوئن عرضه شد با پرچمدارانی مانند OnePlus 6 ، Huawei Honor 10 و Samsung Galaxy S9 مقایسه می شود که با مشخصات سخت افزاری قدرتمند و به روز رسانی های پی در پی می توان براحتی آن را نسبت به برخی از پرچمداران جدید، به موجب اختلاف قیمت، برتر دانست.

 بررسی گوشی شیائومی mi 8

طراحی

شیائومی در پنل پشتی و جلویی گوشی می 8 (MI 8) از شیشه گوریلاگلس ۵ استفاده کرده‌است؛ طراحی شیشه‌ای باعث کاهش لغزندگی گوشی شده است و این امتیازی بزرگ محسوب می‌شود. با این تفاسیر بهتر است برای این گوشی لغزنده و لیز، از قاب استفاده کنید.

بریدگی و شکافی که در بالای صفحه نمایش می 8 قرار دارد، ظاهر دوربین دوتایی، جای فلش دوربین و همچنین چینش لنز دوربین‌ها، این گوشی را تقریباً به گوشی‌های آیفون شبیه کرده است. می 8 تقریباً سبک وزنی معادل 175 گرم دارد.

کلید کم و زیاد صدا از جنس فلزی ساخته شده است. پورت USB-C در میان دو سری سوراخ دایره‌ای قرار داده شده و خروجی صدا تنها از بخش سمت راستی پخش خواهد شد؛ بخش سمت چپی کاملاً به صورت نمایشی است. این گوشی در بخش شیار سیم‌کارت، جایگاهی برای کارت حافظه ندارد.

سنسور اثر انگشت MI 8 در پنل پشتی گوشی قرار داشته و جایی است که به راحتی انگشت اشاره به آن دسترسی دارد؛ البته عملکرد این سنسور به اندازه سرعت سنسور مربوطه در گوشی وان پلاس نیست. همانند سایر گوشی‌های شیائومی، می 8 نیز در برابر گردوخاک و آب مقاوم نیست. می 8 در چهار رنگ سفید، طلایی، آبی و مشکی به بازار عرضه شده‌ است.

صفحه نمایش

شیائومی از یک پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) و 6.21 اینچی به عنوان صفحه نمایش گوشی می 8 استفاده کرده است. صفحه نمایش این گوشی رزولوشن 2248 در 1080 پیکسل را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 402 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار کاملا مناسب و قابل قبولی برای نمایشگر گوشی با ابعاد 6.21 اینچ خواهد بود. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم روی صفحه نمایش این گوشی با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و بدین ترتیب از آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خط و خش محافظت می‌شود. البته در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که تماس با ذراتی مثل ماسه و گرد و غبار های خیلی کوچک می‌تواند منجر به ایجاد خط و خش روی نمایشگر دستگاه شود، بنابراین توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش گوشی گلس محافظ ال سی دی نصب کنید. 

صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Mi 8 از قابلیت DCI-P3 و HDR10 پشتیبانی می‌کند که استانداردهایی جهت بهبود کیفیت نمایش محتوا و شادابی تصویر هستند. نمایشگر گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و بدین سبب چیزی در حدود 83.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را به خود اختصاص داده است. در لبه فوقانی صفحه نمایش گوشی هم زائده مشکلی رنگ و باریکی دیده می‌شود لنز دوربین سلفی و سنسور های جلوی دستگاه در آن قسمت نصب شده‌اند. اما کیفیت نمایش محتوا بر روی ال سی دی شیائومی می 8 چطور است؟ در بررسی این گوشی مشخص شد که صفحه نمایش آن واقعا کیفیت مطلوبی دارد و محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود شارپ و شادابی است. تفکیک پذیری خوب رنگ ها، شارپنس مطلوب، کنتراست خوب و شادابی مناسب از ویژگی های خوب صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Mi 8 هستند.

برای استفاده بهتر از صفحه نمایش گوشی Xiaomi Mi 8 در محیط های تاریک و برای مطالعه کردن حالت اختصاصی تحت عنوان Reading Mode در آن ارائه شده که منجر به ارائه تصویری گرم تر جهت جلوگیری از خستگی چشم می‌شود. صفحه نمایش گوشی می 8 از نظر اندازه بلند طراحی شده و نسبت تصویر 18.7 به 9 را ارائه می‌کند که این مسئله با دقت کردن به نمایشگر دستگاه قابل درک است. اما کیفیت عملکرد نمایشگر گوشی از نظر روشنایی چطور است؟ در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که صفحه نمایش آن به لطف بهره‌مندی از پنل سوپر آمولد توان تولید روشنایی خوبی دارد. بدین سبب با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 80 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل محتوای روی آن را ببینید و با گوشی در تعامل باشید. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش گوشی Mi 8 شیائومی یکی از ویژگی های مثبت اصلی آن را در بر می‌گیرد چون از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

دوربین

همانطور که از ماه ها پیش از عرضه ی این گوشی انتظار می رفت، در این گوشی از دو دوربین به عنوان دوربین های اصلی استفاده شده است. این دو دوربین دارای پوشش لنزی هستند که اندکی بیرون زدگی از بدنه را برای قاب پشتی دستگاه ایجاد کرده است. فلش دوربین نیز میان دو دوربین اصلی جای گرفته است.

دوربین اول اصلی استفاده شده در این گوشی به یک سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز شده است که این سنسور هر پیکسل را در سایز 1.4 میکرون ثبت می کند. همچنین، بروی این سنسور از یک لنز با گشودگی دریچه ی دیافراگم F1.8 استفاده شده است. علاوه بر این، این دوربین به سیستم لرزشگیر اپتیکال در چهار جهت محور مجهز شده است که به ثبت عکس هایی بهتر در شرایط مختلف کمک شایانی می کند. دوربین دوم اصلی استفاده شده در این گوشی هم به یک سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر مجهز شده است. این سنسور را یک لنز با گشودگی دریچه ی دیافراگم F2.4 همراهی می کند و سایز هر پیکسل آن برابر با یک میکرون است. استفاده از این پکیج دوربین قابلیت ثبت تصاویر پرتره و زوم اپتیکال دو برابری را در اختیار کاربران شیائومی می 8 قرار می دهد.

در بخش دوربین سلفی هم در این گوشی شاهد استفاده از یک سنسور 20 مگاپیکسلی هستیم که از لنزی با گشودگی F2.0 برای آن استفاده شده است.

با نگاه سطحی به تصاویر ثبت شده به وسیله ی این گوشی، شاهد تصاویری جذاب بودیم که در آن ها همه چیز به شکل مناسبی تنظیم شده بود. اما با بررسی بیشتر، متوجه وجود نویز در عکس ها شدیم. این سطح نویز حتی در زمانی که با ایزوهای بسیار پایین در حال عکاسی بودیم نیز وجود داشت. وجود نویز در عکس هر دوربینی طبیعی است اما عکس های ثبت شده با گوشی می 8، دارای اندکی نویز بیشتری در مقایسه با گوشی های هم رده ی خود هستند.

یکی از قابلیت های نرم افزاری درنظر گرفته شده برای دوربین این گوشی، AI یا هوش مصنوعی می باشد. به کمک هوش مصنوعی شما می توانید تصاویر جذاب تری را به ثبت برسانید. برای نمونه، شما می توانید با فعال کردن این قابلیت، رنگ های غنی تر و جذاب تری را در عکس های خود شاهد باشید.

در محیط هایی با نور کم و در صورتی که قصد عکاسی در شب را داشته باشید، Mi 8 می تواند عملکرد تحسین برانگیزی را داشته باشد. در این شرایط، با وجود مقداری نویز در تصاویر، سوژه هایی شارپ و شفاف را شاهد هستیم. همچنین، به لطف سیستم اپتیکال لرزشگیر استفاده شده در این دوربین، می توان تصاویر بهتری را به ثبت رساند.

اما همانطور که پیشتر هم اشاره شد، یکی از قابلیت های دوربین دوگانه ی استفاده شده در این گوشی، ثبت تصاویر پرتره می باشد. عملکرد این قابلیت کاملاً وابسه به نور محیط می باشد. چراکه دوربین در صورتی که نور محیط کافی باشد، می تواند به راحتی سوژه های پیش زمینه و پس زمینه را از یکدیگر تشخیص دهد و تصاویر پرتره را ثبت کند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی mi 8

گوشی شیائومی می 8 به باتری با اندازه 3400 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که دقیقا مشابه نسخه بکار رفته در می میکس 2 اس می باشد؛ اما تنها ظرفیت باتری عامل تایین کننده نمی باشد و به نظر می رسد که می 8 شارژدهی بهتری در مقایسه با می میکس 2 اس دارد. این گوشی در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی، می تواند تا 1 روز کاربر را همراهی کند؛ با این وجود شارژدهی آن را نمی توان به خوبی گوشی هایی چون گلکسی نوت 9 و هوآوی پی 20 پرویی بدانیم که از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می برند. به گفته شیائومی، این گوشی از شارژ سریع نسخه 4.0+ کوالکام پشتیبانی می کند؛ اما شارژر درون جعبه محصول به تکنولوژی QC 3.0 مجهز می باشد که باعث می شود شارژ کامل باتری در زمان تقریبی یک ساعت و نیم انجام گیرد. نا گفته نماند که شیائومی می 8 با وجود استفاده از بدنه شیشه ای، از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند.

 جمع بندی

شیائومی هرگز نمی‌توانست راهی را بهتر از ارائه یک گوشی پرچمدار عالی اقتصادی برای جشن گرفتن تولد 8 سالگی خود در صنعت گوشی سازی پیدا کند. این گوشی هوشمند نقاط ضعف خاص خود را دارد، اما بجز این محدودیت‌ها شما را درگیر هیچ مشکل دیگری نمی‌کند. در مجموع می‌توان گفت که شیائومی می 8 یک گوشی بسیار خوب است و خرید آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای خرید و اطلاع از انواع گوشی ها کلیک کنید.

نقاط قوت

 

  • نمایشگر عالی
  • باتری قدرتمند مجهز به فناوری شارژ سریع
  • دوربین سلفی و اصلی خوب با توانایی گرفتن عکس‌های عالی
  • رابط کاربری MIUI مجهز
  • صدای خروجی قدرتمند و واضح

نقاط ضعف

 

  • نداشتن جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پورت کارت حافظه میکرو SD، کد محافظتی IP در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک، اسپیکرهای استریو و قابلیت شارژ بی سیم
  • عدم ارائه کارایی واقعی پردازشگر پرچمدار کوالکام اسنپدراگون 845 به دلیل متحمل شدن فشارهای حرارتی
  • نداشتن قابلیت تثبیت سازی خوب برای فیلم برداری با رزولوشن 4K


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی شیائومی می 8 , قیمت شیائومی می 8 , خرید شیائومی می 8 , مشخصات شیائومی می 8 , گوشی شیائومی mi 8 ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی شیائومی می 9 تی پرو دارای چیپست قدرتمند اسنپدراگون 855، دوربین سه گانه، یک دوربین با کیفیت سلفی از نوع پاپ آپ و… مطابق همه گوشی های ساخت این شرکت، همه این ها با قیمتی بسیار مناسب تر مشتری مدار تر از رقبا عرضه می شود. اما واقعا شیائومی Mi 9T Pro چگونه گوشی است؟ آیا ارزش خرید دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به همه این سوالات پاسخ دهیم. (نکته: شیائومی Mi 9T Pro در برخی بازار ها با نام Xiaomi Redmi K20 Pro شناخته می شود).

بررسی گوشی شیائومی می 9 تی پرو

طراحی و نمایشگر

  • یک تلفن هوشمند محکم ساخته‌شده
  • Super AMOLED، صفحه‌نمایش ۶٫۳۹ اینچی
  • دوربین سلفی پاپ آپ

یک گوشی هوشمند بسیار جذاب و پیشرفته است. Xiaomi Mi 9T Pro دارای صفحه‌نمایش لمسی خازنی (۱۶ میلیون رنگ) و از جلو دارای دوربین سلفی پاپ آپ تمام صفحه که از دید همه پنهان است. بدن خمیده آن بسیار نرم و صاف است. این گوشی همچنین دارای یک الگو پیچیده در زیر شیشه آن است که از نظر ظاهری ممتاز به نظر می‌رسد. اگرچه شامل محافظ صفحه‌ای از پیش نصب شده نیست. نکته برجسته طراحی آن جک هدفون است و همچنین یک بلندگو تک USB-C در پایین گوشی و یک درگاه صدا بر روی آن تعبیه شده است و دکمه‌های ولتاژ و پاور در سمت راست آن قرار دارد.

درحالی‌که یک دست‌انداز ناچیز برای دوربین در پشت صفحه شیائومی می ۹ تی پرو وجود دارد اما صفحه‌نمایش آن بسیار باشکوه به نظر می‌رسد. ۶٫۳۹ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ با فناوری و بیش از ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ Super AMOLED ترکیب شده است تا یک تجربه عالی را با قیمت بسیار مناسب ارائه دهد. شیائومی می ۹ تی پرو مانند یک پرچم‌دار قوی دارای عملکرد فوق‌العاده است که بسیاری از گزینه‌ها و مزیت‌های iPhone Xr را دارد. زاویه دید و روشنایی قوی و حداکثر روشنایی‌ های آن در فضای باز بسیار مناسب و منحصر به‌ فرد است.

  • ابعاد: دارای ابعاد ۱۵۶٫۷ × ۷۴٫۳ × ۸٫۸ میلی‌متر
  • وزن: ۱۹۱ گرم
  • بدنه قسمت پشت و جلو ساخته شده از جنس شیشه، گوریلا گلس ۵ و آلومینیوم
  • دارای اثرانگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و حسگر مجاورتی است.
  • در رنگ‌های مشکی، قرمز و آبی طراحی شده است.
  • دو سیم‌کارت، دارای نانوسیم و استند بای
  • پردازنده مرکزی: ۸ هسته‌ای
  • اندازه: ۶٫۳۹ اینچ
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
  • جاگیری در ۶ گیگابایت رم
  • مشخصات شیائومی Mi 9T Pro
  • سخت‌افزار و عملکرد Xiaomi Mi 9T Pro
  • لیتوگرافی ۷ نانومتری
  • اسپندراگون ۸۵۵
  • داده‌های گرافیکی این تلفن همراه ۶۴۰ Adreno
  • سیستم‌عامل ۹٫۰ پای
  • شبکه ارتباطات: ۲G, 3G, 4G
  • دارای بلوتوث
  • GPS
  • NFC
  • رادیو اف ام
  • WI FI

دوربین

اگر رد و نشانی از دوربین چندگانه در این اسمارت فون نمیدیدیم، جای تعجب داشت. به لطف سخاوت کمپانی شیائومی رویای عکاسی با دوربین های چندگانه از انحصار محصولات گران قیمت خارج شده و کم‎کم راه به محصولات میان رده و خوش قیمت پیدا کرده است.
دوربین سه گانه گوشی Xiaomi Mi 9T Pro، اعتقادی به گوشه نشینی سه لنز نداشته و در مرکز قاب پشتی با ساختار عمودی جا خوش کرده است. رزولوشن 48 مگاپیکسلی، بالاترین رزولوشن در حوزه دوربین های موبایلی است که در این اسمارتفون گشودگی دیافراگم f/1.8 دارد و استاد عکاسی واید است. با تکیه بر نوری که از این دیافراگم به سنسور 26 میلی متری می‎رسد، می‎توان امیدوار بود عکاسی در شب با این موبایل نتیجه قابل قبولی خواهد داشت.
لنز 8 مگاپیکسلی یک لنز تله فتو و لنز 13 مگاپیکسلی یک لنز فوق واید است که کلکسیون هنری این گوشی را تکمیل کرده است. قابلیت زوم اپتیکال دو برابر هم روی لنز 8 مگاپیکسلی پیاده شده که کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این موبایل هوشمند را ضمانت می‎دهد. البته دوربین سلفی افسانه‎ای این گوشی، اصل ماجراست!

ماژول مکانیکی دوربین سلفی!

اسم رمز بالا، سورپرایز شیائومی برای طرفدارانش می‎باشد که از قضا این روزها حسابی ترند شده است. دوربین سلفی شیائومی می 9 تی پرو، روی یک ماژول متحرک تعبیه شده که در صورت نیاز از لاک خود خارج می‎شود و در خدمت شماست.
رزولوشن این دوربین 20 مگاپیکسل است که با گشودگی دیافراگم f/2.2 همراهی می شود.

سخت افزار

شیائومی Mi 9T Pro دارای چیپست اسنپدراگون 855 است. این چیپست ساخت کوالکام به صورت 7 نانومتری ساخته شده است. اسنپدراگون 855 دارای پردازنده هشت هسته ای است. آرایش این هشت هسته به صورت زیر است:

  • یک هسته با توان 2.84 گیگاهرتز از نوع Kryo 485، که برای کار های سنگین پردازشی وارد عمل می شود.
  • سه هسته با توان 2.42 گیگاهرتز از نوع Kryo 485، که برای انجام کار های نیمه سنگین وارد چرخه می شوند.
  • چهار هسته با توان 1.78 گیگاهرتزی، باز هم از نوع Kryo 485، که در برای کار های سبک و متوسط وارد عمل می شوند.

وجود چنین چینشی باعث شده حداکثر صرفه جویی در مصرف باتری صورت گیرد. این گوشی همچنین دارای پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمند Adreno 640 است. شیائومی Mi 9T Pro با سه حجم مختلف حافظه داخلی و رم عرضه می شود که شامل: حافظه 64 گیگابایتی با 6 گیگ رم، حافظه 128 گیگابایتی با 6 گیگ رم و حافظه 256 گیگابایتی با 8 گیگ رم. همانطور که پیش از این هم گفتیم، امکان ارتقاء حافظه وجود ندارد. با توجه به چنین سخت افزار بسیار قدرتمند می توانید از اجرای سنگین ترین بازی های روز دنیا، آنهم با کیفیت حداکثری لذت ببرید. در واقع چیپست و مشخصات سخت افزاری شیائومی می9 تی پروهمان چیپستی است که روی گوشی های سری گلکسی S10 سامسونگ نصب شده است. البته در S10 پلاس تا 12 گیگابایت حافظه رم نیز قابل سفارش بود که به دلیل کیفیت پایین تر صفحه نمایش شیائومی Mi 9T Pro، وجود این مقدار رم ضرورتی ندارد.

وجود چنین سخت افزار قدرتمندی در کنار صفحه نمایشی بزرگ و با کیفیت باعث می شود اجرای بازی و تماشای فیلم با این گوشی واقعا لذت بخش باشد. با پشتیبانی از HDR، فیلم های پخش شده در شیائومی می9 تی پروبسیار با کیفیت و دارای رنگ های پویا و زنده هستند. وجود سیستم خنک کننده هشت لایه باعث شده تا هنگام سنگین ترین کار های پردازشی نیز گوشی زیاد داغ نکند. در پایان باید بگوییم همه چیز در مورد سخت افزار این گوشی فوق العاده است و جای هیچ گله ای باقی نمی ماند.

نرم افزار

شیائومی Mi 9T Pro دارای رابط کاربری MIUI 10 مبتنی بر اندروید 9 است که البته می توانید آن را به نسخه بالاتر ارتقاء دهید. همین اول بگوییم بسیار خوشحالیم که در این گوشی تعداد کمی برنامه bloatware وجود دارد. واقعا وجود تعداد زیاد برنامه های بی کاربرد bloatware در گوشی های چینی به یک معضل جدی تبدیل شده است. شیائومی می9 تی پروبه اغلب برنامه های گوگل پلی دسترسی دارد ولی خب برخی برنامه ها نیز به دلایل امنیتی ارائه نمی شوند.(گوشی های چینی دارای امنیت پایینی هستند به همین دلیل مثلا نمی توانید از سرویس های پخش فیلم مانند آمازون یا نتفلیکس با کیفیت بالا استفاده کنید و معمولا تنها کیفیت 480 ارائه می شود).

شیائومی سعی کرده راه هواوی را در پیش بگیرد و رابط کاربری خود را به رابط کاربری آیفون ها شبیه کند. از این رو به طور پیش فرض هیچ دراوری وجود نداشته و در همان ابتدای کار به سراغ اپلیکیشن ها می روید. راستش را بخواهید این تنها شباهتی است که در رابط کاربری این گوشی با IOS ها مشاهده کردیم. طیف وسیعی از میانبر در این رابط کاربری وجود دارد که برای سرعت بالاتر استفاده از گوشی بسیار مفید است. همانطور که همیشه گفته ایم نکته بسیار عذاب آور و منفی این رابط کاربری، وجود تبلیغات در آن است. دلیل وجود این تبلیغات قیمت پایین گوشی است که سازنده میخواهد از این طریق بخشی از قیمت پایین را جبران کند.

باتری و شارژدهی گوشی می 9 تی پرو

  • دارای باتری ۴۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی
  • شارژ ۱۸ وات تا ۲۷ وات را پشتیبانی می‌کند.
  • بدون شارژ بی‌سیم

شیائومی می ۹ تی پرو باتری این تلفن همراه به راحتی یک فیلم ۹۰ دقیقه‌ای با کیفیت عالی را در روشنایی کامل پخش خواهد کرد و فقط ۱۰ درصد از عمر باتری را از بین خواهد برد. ۱۰ دقیقه شارژ آن را ۱۵%، ۳۰ دقیقه ۴۸% و پس از گذشت بیش از یک ساعت شارژ عرضه شده آن به ۱۰۰% خواهد رسید. به طرز بسیار شگفت‌آوری سریع است و شارژ ذخیره شده را تا طولانی‌مدت نگهداری خواهد کرد، به‌خصوص در مقایسه با زمان شارژ آیفون ایکس با ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان شارژ عرضه شده آن اصلاً قابل‌مقایسه نیست. این تلفن همچنین دارای ویژگی‌های نرم‌افزاری برای نظارت بر استفاده از عمر باتری است؛ بنابراین می‌توانید برنامه‌هایی که شارژ آن را سریع خالی می‌کند پیدا و ردیابی کنید یا در صورت نیاز برای ماندگاری بیشتر فعالیت پس‌زمینه و نور صفحه آن را کاهش دهید.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Mi 9T Pro (می 9 تی پرو) پرداختیم. این گوشی برای آن دسته کاربرانی مناسب است که می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان گزاف یک اسمارتفون اندرویدی رده بالا و خاص داشته باشند. قیمت شیائومی می 9 تی پرو نسبت به خیلی از گوشی های هم رده خودش به مراتب مقرون به صرفه تر در نظر گرفته شده و این موضوع از اصلی ترین ویژگی هاییست که منجر به افزایش استقبال کاربران از این گوشی می‌شود. در بخش زیر نقاط قوت و ضعف اصلی شیائومی می 9 تی پرو را در دو دسته‌بندی مجزا مشخص کرده‌ایم. برای اطلاع از قیمت روز انواع گوشی ها کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا، با کیفیت و خاص
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • قدرت پردازشی مناسب
  • دوربین اصلی و سلفی خوب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از حافظه جانبی


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی می 9 تی پرو , خرید گوشی می 9 تی پرو , شیائومی می 9 تی پرو , قیمت گوشی می 9 تی پرو , مشخصات گوشی می 9 تی پرو ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

سری اسمارت فون های Redmi Note دستگاه های بسیار مقرون به صرفه و محبوبی هستند که همگی چند ویژگی مشترک دارند: یک نمایشگر بزرگ، یک چیپست سریع و قوی، یک دوربین با کیفیت و یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی. همه این ویژگی ها میتوانند در بدنه ای زیبا جای بگیرند، آخرین نسخه از رابط کاربری MIUI روی آن نصب شود و با برچسب قیمتی بسیار مناسب، موفقیتی چشمگیر را برای کمپانی سازنده به ارمغان آورد. گوشی ردمی نوت 8 هم از چنین دستور پختی پیروی میکند و با مواد لازم درست به محصول بدل شده که میتواند فروش چشمگیری داشته باشد.

ردمی نوت 8 یک نمایشگر IPS LCD با ابعاد 6.3 اینچ و رزولیشن 1080 دارد که یک بریدگی قطره ای شکل هم در آن ایجاد شده است. البته این پنل در نسخه قبلی، یعنی Redmi Note 7 هم استفاده شده ولی این نمایشگر از HDR10 پشتیبانی میکند. در ادامه به بررسی آن می پردازیم با ما همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8

نمایشگر

نمایشگر ردمی نوت ۸ کمی از مدل پرو کوچک‌تر است اما از همان طراحی ناچ، رزولوشن و حفاظت مشابه استفاده می‌کند. در پشت گوریلا گلس ۵، نوت ۸ شیائومی صفحه‌نمایشی ۶.۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p دارد و به خاطر پنل کوچک‌تر، فشردگی آن نسبت به نوت ۸ پرو کمی بیشتر است و تصویر نهایی بهتری را حاصل خواهد کرد‌. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایشگر قابلیت پشتیبانی از HDR10 است که میان گوشی‌های هوشمند LCD واقعا قابلیت کمیابی می‌باشد.

شیائومی با ردمی نوت ۸ نسبت کنتراست ۱۵۰۰:۱ را تضمین کرده و ما بعد از بررسی‌های مختلف با اطمینان می‌توانیم بگوییم که این ادعای شیائومی کاملا درست و حقیقی است. در بررسی‌های خود کمترین میزان روشنایی را ۴۷۳ نیت و با ترکیب با سیاه عمیق ۱۵۲۱:۱ کنتراست اندازه‌گیری کردیم.

البته اگر نور نمایشگر را در حالت اتومات رها کنید روشنایی بیشتری را دریافت خواهید کرد و حدودا تا ۶۳۰ نیت این روشنایی بالا می‌رود. شیائومی سه تنظیمات کنتراست متفاوت را ارائه می‌دهد. با روشن گذاشتن حالت خودکار به نظر می‌رسد که خروجی صفحه‌نمایش برای دقت در فضای sRGB تنظیم شده است و ما دقت متوسط deltaE 5.4 را برای آن اندازه‌گیری کردیم.

تنها حالتی که به شما اجازه می‌دهد اشباع رنگ را انتخاب کنید همین مد می‌باشد (پیش فرض، گرم، خنک). برای حالت پیش فرض این اندازه به deltaE 3.8 خواهد رسید.

انتخاب حالت گرم به میزان قابل توجهی رنگ آبی را کاهش خواهد داد اما دقت کلی را چندان بالا نمی‌برد. تنظیمات کنتراست استاندارد نیز برای فضای رنگی sRGB تنظیم شده و deltaE اندازه‌گیری شده برای آن ۱.۹ می‌باشد که نشان دهنده یک نمونه عالی است.

دوربین

درست مثل Realme، ردمی هم به سه لنز دوربین بسنده نکرد و مستقیما به دوربین چهارگانه رسید. چینش این ساختمان دوربین هم کاملا آشنا ست، بالاترین لنز یک دوربین فوق عریض است، زیر آن لنز اصلی قرار گرفته، لنز سوم در واقع سنسور سنجش عمق است و در آخر لنز ماکرو قرار گرفته است.

دوربین اصلی یک لنز 48 مگاپیکسلی ISOCELL Bright GM2 ساخت سامسونگ است. اندازه سنسور آن 1/2.25″ و اندازه پیکسل آن 0.8 میکرو متر است و درجه دیافراگم f/1.8 هم دارد. تکنولوژی ادغام پیکسل هم به طور خودکار عمل میکند، بنابراین تصاویر نهایی 12 مگاپیکسلی هستند.

دوربین فوق عریض کیفیت 8 مگاپیکسلی دارد که با زاویه دید 119 درجه ای پشت یک لنز با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. الگوریتم اصلاح بهمریختگی هم به طول پیش فرض عمل میکند که البته میتوانید آن را غیرفعال کنید.

سومین لنزی که میتواند تصویر ثبت کند، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است که اندازه پیکسل 1.75 میکرو متری عظیمی دارد. این لنز میتواند روی اجسام در فاصله 4 سانتی متری فوکوس کند. در آخر هم به سنسور سنجش عمق 2 مگاپیکسلی این ترکیب میرسیم که برای جمع آوری اطلاعات صحنه برای خلق پرتره به کار میرود.

سخت افزار

اسنپدراگون 665 که به عنوان قلب تپنده ردمی نوت 8 تعبیه شده، چندی پیش در Realme 5 هم به کار گرفته شده بود. عملکرد پردازشی این چیپ، تفاوت چندانی با مدل 660 که در Note 7S تعبیه شده بود، ندارد. این چیپست با ساختار 11 نانومتری توسعه یافته که اندکی آن را شکننده می کند. اگر بخواهیم دقیقا تر بگوییم، پردازنده اصلی 665 کمی از 660 ضعیف تر است، اما GPU آن کمی قوی تر می باشد. به طور کلی، عملکرد پردازشی اجمالی این دو چیپست تقریبا باهم برابر است.
از لحاظ عملکرد کلی پردازشی دستگاه، نوت 8 می تواند تقریبا از پس همه برنامه ها و بازی های گوگل پلی بر آید. البته پریدن بین اپ ها گاهی باعث تاخیر و لگ می شود.
تجربه گیمینگ اما، اصلا شگفت انگیر نیست. بالا بردن تنظیمات گرافیکی در PUBG لگ قابل توجهی را ایجاد می کند که با کاهش نرخ فریم همراه می شود. لازم به ذکر است که بعد از چند دقیقه بازی، دستگاه به طرز قابل توجهی داغ می شود. به طور کلی خانواده چیپست های اسنپدراگون 66x از جانشینان خود بسیار ضعیف تر هستند و در این دستگاه هم می توان شاهد این ضعف بود.

برای آگاهی از قدرت پردازشی دقیق این دستگاه، Note 8 را در تست های بنچمارک های مختلف قرار دادیم و نتایج به دست آمده هم دور از انتظارمان نبود. این میان رده در بنچمارک AnTuTu توانست امتیاز 170.973 را به دست آورد که از Note 7S و Moto One Macro بیشتر است. از سوی دیگر، بنچمارک های مربوط به پردازنده گرافیکی از قدرت کمتر این اسمارت فون از Note 7S و مخصوصا Moto One Macro خبر دادند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی نوت 8

داشتن باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این گوشی میان‌رده به حساب می‌آید. باتری به راحتی یک روز گوشی را روشن نگه می‌دارد. در طول روز می‌توانید چند ساعت ویدیوی آنلاین تماشا کنید، موسیقی گوش کنید و به گشت و گذار در اینترنت بپردازید و حتی به کلی ایمیل جواب دهید و باز هم شاهد باشید که گوشی باتری دارد.

با توجه به دیگر مشخصات فنی این گوشی انتظار داریم که باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن بتواند عملکرد و بازده خوبی داشته باشد. در بررسی Redmi Note 8 مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری این گوشی و استفاده نرمال از آن تقریبا می‌توان مابین 1.5 الی 2 روز از دستگاه استفاده کرد. البته نوع استفاده کاربر از گوشی تاثیر مستقیمی بر روی میزان نگهداری و دوام شارژ باتری دارد و اجرای تسک های سنگین مثل بازی کردن می‌تواند به طرز قابل ملاحظه‌ای بر روی سرعت خالی شدن شارژ باتری تاثیرگذار باشد.

گوشی شیائومی Redmi Note 8 از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک آن 18 واتی است. با استفاده از این شارژر تقریبا می‌توانید ظرف مدت زمان 60 دقیقه باتری 4000 میلی آمپر ساعتی دستگاه را از صفر تا صد درصد شارژ نمایید. بنابراین پشتیبانی این گوشی از قابلیت شارژ سریع یکی دیگر از ویژگی های مثبت اصلی آن محسوب می‌شود که در کمتر گوشی میان رده و مقرون به صرفه‌ای شاهد پیاده‌سازی آن هستیم.

جمع بندی

به عنوان جمع بندی می توانیم بگوییم که ردمی نوت ۸ در مقایسه با گوشی های هوشمند هم رده و رقیب خود توانایی رقابت و حتی برتری را نیز دارد. این گوشی هوشمند با داشتن دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی، پردازنده مناسب اسنپدراگون 665، صفحه نمایش 6.3 اینیچی و سایر مشخصاتش می تواند انتخاب مناسبی برای خرید و تهیه آن باشد. قیمت این گوشی هم اکنون از ۲ میلیون ۹۰۰ تا ۳ میلیون و پانصد هزار تومان (بستگی به اندازه رم و حافظه ذخیره سازی) در بازار ایران می باشد که بدون شک با توجه به این مشخصات می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای علاقه مندان گوشی های اقتصادی و ارزان قیمت تر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 مزایا

  • ظاهر شیک و زیبا
  • کیفیت ساخت خوب
  • دوربین مناسب
  • پشتیبانی از میکرو اس دی و جک هدفون 3.5 میلی متری

معایب

  • پردازنده نچندان قدرتمند نسبت به رقبا
  • کیفیت ناخوشایند فیلم برداری


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: گوشی ردمی نوت 8 , بررسی ردمی نوت 8 , قیمت ردمی نوت 8 , خرید ردمی نوت 8 ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

از آخرین باری که یک گوشی شیائومی می نوت دیده ایم، مدت زیادی می گذرد. بیش از دو سال پیش بود که شرکت شیائومی مدل می نوت ۳ (Mi Note 3) را در بازار عرضه کرد. این مدل با استقبال سردی از سوی مخاطبان روبرو شد که اصلا مدنظر کمپانی شیائومی نبود. به همین دلیل پروژه مدل های نوت (Note) موقتا متوقف شد. حالا اما میتوان گفت که با عرضه گوشی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) پروژه مدلهای نوت کمپانی شیائومی رسما راه اندازی مجدد شده است. با این تفاوت که شیائومی این بار بسیار قدرتمند و هوشمندانه وارد بازار گشته و با عرضه شیائومی می نوت 10 افق های جدیدی را روشن نموده است.

 بررسی گوشی شیائومی Mi Note 10

طراحی

Mi Note 10 در حقیقت نسخه جهانی گوشی می سی سی 9 پرو است که در چین معرفی شد. ما رنگ سبز گوشی را در اختیار دارم که رنگی خاص و متفاوت از این گوشی به حساب می‌آید. بر خلاف ردمی نوت 8 پرو قاب پشتی در بازتاب نور دو رنگ نمی‌شود و یکدست به رنگ سبز است. قاب پشتی طراحی براق دارد و همین امر سبب می‌شود اثرانگشت روی آن بماند اما در رنگ سبز اصلا خودش را نشان نمی‌دهد و هیچ اثر نامطلوبی روی ظاهر گوشی نمی‌گذارد. مانند گوشی‌های گلکسی یا پی 30 پرو هم لبه‌های قاب پشتی و هم لبه‌های قاب جلو خمیدگی دارند که باعث می‌شود می نوت 10 خوب در دستان کاربر قرار بگیرد.

 

نوت 10 هم گوشی سنگینی است و هم ضخیم و در سال 2019 ضخامتی برابر 9.7 میلی‌متر برای گوشی‌ای هوشمند خیلی جالب نیست اما این وزن و ضخامت زیاد را باید به پای لنزهای بزرگ و باتری پرظرفیتش بگذاریم و به شیائومی حق بدهیم که چاره‌ای جز این نداشته باشد.

 

در قاب جلو صفحه‌نمایش بزرگی را می‌بینیم که به لطف حاشیه‌های بسیار کم و خمیدگی زیاد در لبه‌ها و البته ناچ قطره‌ای کوچک بالای خودش توانسته فضای زیادی در حدود 88 درصد از قاب جلو را در اختیار داشته باشد و همین امر سبب شده اندازه شاسی گوشی خیلی بزرگ نباشد.

 صفحه نمایش

گذشته از آن باید به موضوع دیگر هم پرداخت و تنها موارد فوق نیست که Mi note 10 شیائومی را به یک مدل فوق العاده تبدیل می‎کند. شرکت چینی شیائومی امید دارد که می نوت 10، همانطور که وان پلاس 7 پرو به عنوان پیشرفته‌ترین محصول وان پلاس توانست این برند را موفق نماید، بتواند اعتبار شیائومی را ارتقا دهد. با این حال گوشی موردبحث بیشتر به هوآوی پی 30 پرو شبیه است اما این شباهت تنها در شکل و ظاهر است. در سایر مشخصه‌ها شباهتی نمی‌توان شاهد بود.

شیائومی می نوت 10 با صفحه نمایش منحنی و باکیفیت خود به همراه 5 دوربین در پنل عقب، باتری با ظرفیت بالا و یک دوربین 108 مگاپیکسلی که بهترین نقطه قوت آن محسوب می‌شود، با هدف رقابت با وان پلاس 7 پرو، پی 30 پرو و اوپو رینو 10 ایکس زوم توسعه یافت. تمام این اسمارتفون‌هایی که ذکر شد، گوشی‌های هوشمندی با امکانات و قابلیت‌های متعدد به حساب آمده که قیمت مناسبی دارند و به همین دلیل برای بسیاری از کاربرانی که بودجه کافی برای خرید پرچمداران سامسونگ و اپل نداشته، وسوسه‌ انگیز است. بنابراین گوشی هوشمند شیائومی می نوت 10 رقبای خاصی ندارد.

این تلفن هوشمند با دوربین پنجگانه توانسته خود را مطرح سازد و بسیاری این دیوایس را نمونه بارز یک گوشی هوشمند تلقی می کنند، اسمارتفونی که پنج چشم در عقب آن قرار دارد و با بهترین سنسورهای تصویربرداری نیز همراه است. همچنین شاهد پشتیبانی دستگاه از Night Mode 2.0 هستیم که تصاویر را در فایل‌هایی با فرمت RAW به جای JPEG تحویل می‌دهد تا بتوانید جزئیات بیشتری را مشاهده خواهید کرد. اطلاعات بسیار کاملی به همراه نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی شیائومی می نوت ۱۰ در صفحه شیائومی می سی سی ۹ پرو موجود بوده و بررسی هم شده است.

 

گذشته از آن باید  به باتری ۵۲۶۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که در کنار فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی در کسری از ثانیه به شارژ کامل می رسد. گفتنیست که شما می‌توانید در مدت زمان ۶۵ دقیقه، باتری گوشی خود را از 0 به صورت ۱۰۰ درصد برسانید. گفتنیست که این گوشی هوشمند با قیمت 668 دلاری یک میان رده جذاب و ارزشمند تلقی می شود.

هرچند CC با استراتژی برندسازی، مفهوم Colorful و Creative را بر دوش می‌کشد، اما در حوزه طراحی، با مخفف جدیدی از این CC شگفت انگیز مواجهیم که خاص بودن و طراحی پیشتازانه می سی سی 9 پرو را به رخ می‌کشد. CC در حوزه طراحی، مخفف Chic و Cool را به رخ میکشد. این گوشی علاوه بر تنوع رنگی بالا در قاب پشتی، یک نمایشگر 6.47 اینچی همه فن حریف دارد که روی پنل Super AMOLED سوار شده است.

این موبایل هوشمند نمایشگری با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسلی دارد که کیفیت تصویر ضمانت می‌دهد اما رنگ‌های گرم و واقعی در دریچه 6.47 اینچی زیر سر فناوری HDR10+ و DCI-P3 است که اغلب در محصولات پرچمدار اعلام حضور کرده است. حاشیه های جانبی تنها 11 درصد قاب رویی را به خود اختصاص داده و نرخ نمایشگر بر قاب رویی را به 89 درصد رسانده است؛ رقمی که در مقایسه با می سی سی 9، سه درصد افزایش داشته است.

می نوت 10 پا به پای میت 30 پرو در عرصه موبایل های هوشمند حرفه‌ای در عکاسی پیش رفته و همزمان با این میت 30 پرو، جایگاه DXO mark 121 را اشغال کرده است. اگر اهل عکاسی باشید، با مجموعه عکاسی Xiaomi Mi Note 10، دلی از عزا در خواهید آورد. این برند چینی که در محصول جدید خود با دوربین عکاسی پنجگانه حسابی برای طرفداران عکاسی دلبری کرده است، خوشبختانه از علاقه مندان عکاسی سلفی هم غافل نمانده و با دوربین 32 مگاپیکسلی به دادشان رسیده است.
دوربین اصلی این گوشی 5 لنز با رزولوشن‌های 108، 12، 5، 20 و 2 مگاپیکسلی دارد که قطعا لنز 108 مگاپیکسلی آن، شما را یاد جنجال می میکس آلفا می‌اندازد. اگر ادعا کنیم اولین قابلیتی که مخاطب را مجذوب خود می‌نماید همین دوربین 108 مگاپیکسلی در کنار 4 لنز دیگر است، بی راه نگفته ایم.

دوربین

بنابراین می نوت 10 گوشی هوشمند برجسته‌ای از سوی شیائومی بوده که معنای واقعی یک تلفن هوشمند را منتقل می‌کند. می نوت ۱۰ در کنار پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰G از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 نیز بهره می‌برد که همه این موارد این گوشی را به یکی از میان‌رده‌های بسیار ارزشمند بازار تبدیل می‌کند. اما اینطور که به نظر می‌رسد می نوت ۱۰ نام نسخه جهانی این گوشی است که قرار است مدتی بعد نسخه پرو آن با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شود که دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی آن هم با اندکی تغییر همراه خواهد بود. همین گوشی نیز با بررسی‌های وب‌سایت معتبر Dxomark، توانست با کسب امتیاز ۱۲۱ در بخش دوربین، هم‌تراز با گوشی قدرتمند هواوی میت ۳۰ پرو در صدر جدول قرار گیرد.

 

بنابراین باید گفت کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری با این گوشی در یک کلام فوق‌العاده است! به همین خاطر بی راه نخواهد بود اگر بگوییم می نوت ۱۰ میان‌رده‌ای است که در بخش دوربین تقریبا هیچ پرچم‌داری یارای رقابت با آن را ندارد. در مورد نام‌گذاری این محصولات نیز باید به این نکته اشاره کنیم که نام محصولی که در چین عرضه می‌شود Mi CC9 پرو و Mi CC9 پرو پرمیوم نام خواهد داشت که به ترتیب جایگزین می نوت ۱۰ و می نوت ۱۰ پرو خواهند شد.

این گوشی هوشمند یک نقطه عطف در میان محصولات شیائومی بوده و عملکردی بزرگ را می‌تواند از خود نشان دهد. می نوت 10 بخشی از خانواده می نوت شیائومی بوده و بهترین مشخصه‌ها برای آن در نظر گرفته شده و می‌تواند به خوبی رضایت مخاطب را جلب کند. می نوت 10 محصول برجسته شیائومی بوده و یک گزینه بزرگ محسوب شده که افراد در کنار آن تجربه کاربری خوبی می‌توانند داشته باشند.

شیائومی مدت‌هاست که تولید گوشی هوشمند را آغاز کرده و می نوت 10 نیز به عنوان جدیدترین محصول در رده میان رده‌ها قرار دارد. بنابراین اگر بخواهیم آن را در کنار سایر مدل‌های رده میانی قرار دهیم، متوجه موضوع جالبی می‌شویم و آن عدم وجود دوربین 108 مگاپیکسلی در هیچ اسمارتفون رده میانی است.

این برند چینی سابقه درخشانی در تولید اسمارتفون‌های میان رده داشته و می نوت 10 نیز یکی از آنها محسوب می‌شود. بنابراین یک نقطه عطف بوده و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد و گزینه نامطلوب دانست.

بررسی گوشی می نوت 10

باتری گوشی شیائومی Mi Note 10

شیائومی می نوت ۱۰ از یک باتری قدرتمند ۵۲۶۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار است. (۳۰ درصد قوی تر از باتری Mi 9 Pro و ۶۰ درصد قوی تر از باتری Mi 9). شیائومی می نوت 10 از شارژ سریع ۳۰ واتی مبتنی بر USB Power Delivery پشتیانی می کند.

شارژر ۳۰ واتی در مدت زمان ۳۰ دقیقه تقریبا ۵۷ درصد باتری کاملا خالی را شارژ می کند. برای شارژ کامل باتری می نوت 10 نیز ۶۵ دقیقه زمان نیاز است.

باتری شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) امتیاز استقامت بسیار خوبی در تست ها ثبت کرده است. بیشترین زمان نگهداری شارژ آن ۹۵ ساعت است. همچنین در زمان مکالمه و تماشای فیلم نیز بسیار خوب بوده است. البته گشت و گزار در اینترنت و استفاده از دیتا باتری بیشتری را نسبت به آنچه تخمین زده ایم تخلیه می کند. کارشناسان گمان می کنند که در اصل رابط کاربری جدید اندروید، یعنی MIUI 11 ممکن است مسئول این حجم کاهش شارژ در زمان استفاده از اینترنت باشد باشد که امیدواریم شیائومی عملکردش را با بروزرسانی نرم افزاری بهبود بخشد.

نتیجه گیری

می نوت 10 مجموعه‌ای کامل و جذاب است. طراحی خیلی زیبایی دارد، صفحه‌نمایشش بسیار با کیفیت است، باتری با وجود ظرفیت بالایی که دارد خیلی سریع شارژ می‌شود، سخت‌افزارش برای بازی کردن و کارکردهای روزمره کاملا مناسب است و در نهایت دوربین‌هایش کیفیت خوبی دارند و هم خیلی جذاب‌اند. در کنار این‌ها نباید از قیمت بسیار رقابتی آن بگذریم که قیمتی برابر گوشی‌های بالا رده اکثر برندها را دارد در حالی که رقیبی برای پرچم‌دارها به حساب می‌آید.

البته این گوشی کاملا بدون عیب نیست؛ وزن و ضخامت زیاد، بیرون‌زدگی زیاد لنزها، عمر باتری نامتناسب با ظرفیت، که اگرچه عمر باتری خوبی دارد اما با ظرفیت بالایش همخوانی ندارد و در نهایت مجهز نبودن به چیپ ستی که در پرچم‌دارها می‌بینیم از معایبش هستند.

در کل می نوت 10 را می‌توان گوشی‌ای دوربین محور خیلی خوب دانست که می‌توانید آن را به هر کسی معرفی کنید که به دنبال خرید بالا رده تمام عیار است. برای خرید گوشی شیائومی کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: گوشی شیائومی می نوت 10 , خرید می نوت 10 , قیمت می نوت 10 , بررسی می نوت 10 , مشخصات می نوت 10 , گوشی Mi Note 10 ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

شیائومی بالاخره بعد از چند سال عضو جدیدی از خانواده می نوت ها را معرفی کرد که در خواب عمیقی رفته بودند. عضو جدید هر چند با اختلاف زمانی زیاد از نسل قبلی معرفی شد اما پرقدرت و مصمم است تا بتواند سهمی از بازار را در دست بگیرد. می نوت 10 این عضو جدید است که در دو نسخه معرفی شده یکی می نوت 10 و یکی گوشی می نوت 10 پرو که در بررسی امروز در مورد نسخه معمولی یعنی می نوت 10 صحبت می‌کنیم که در حقیقت تفاوتی با نسخه پرو ندارد به جز در بخش تعداد عدسی‌های لنز اصلی و حافظه داخلی و حافظه رم.

بررسی گوشی می نوت 10 پرو

طراحی و ظاهر

Mi Note 10 Pro یک گوشی خوش ساخت است که دارای لبه‌های شیشه‌ای خمیده و قاب آلومینیومی محکم است. اگرچه به خوبی ساخته شده، طراحی آن آنچنان قابل توجه نیست و در واقع چیز جدیدی برای گفتن ندارد. در عوض، گفته می‌شود شیائومی بیشتر بر روی ارتقاء ویژگی‌های فنی و نرم افزاری کار کرده و توجه کمتری به طراحی داشته است. می نوت 10 پرو دارای صفحه نمایش نسبتاً بزرگ ۶.۴۷ اینچی است که کیفیت Full HD + را ارائه داده است. در قسمت پایین نمایشگر یک حاشیه باریک دیده شده در حالی که لبه بالای نمایشگر میزبان ناچ قطره‌ای است. بلندگون نیز در لبه بالایی جای گرفته است. همه دکمه‌ها در سمت راست گوشی قرار دارند. قسمت بالایی لبه سمت راست میزبان راکر تنظیم صداست و دکمه پاور به طور مستقیم در زیر آن قرار دارد.

در پایین، درگاه سیم کارت را پیدا خواهید کرد. این دستگاه از microSD پشتیبانی نمی‌کند. در قسمت زیرین گوشی درگاه USB-C، بلندگوها، میکروفون و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری قابل مشاهده است. در قسمت بالای گوشی یک میکروفون دیگر و یک بلستر IR وجود دارد. قسمت پشتی این گوشی طراحی تمیز و مرتبی دارد که دارای انعکاس جالبی بوده و البته جای اثرانگشت روی آن باقی خواهد ماند. در سمت چپ، ماژول پنج‌گانه دوربین را در یک خط مستقیم و نزدیک به لبه آن پیدا خواهید کرد. در سمت راست دوربین‌ها، چهار فلش مختلف وجود دارد. شیشه صفحه نمایش و قسمت پشتی این گوشی با پوشش Gorilla Glass 5 محافظت می‌گردد.

 صفحه نمایش

گوشی شیائومی می نوت 10پرو دارای صفحه‌نمایش 6/47 اینچی با لبه‌های خمیده در طرفین و شکاف در قسمت بالا بوده و این صفحه‌نمایش از وضوح تصویر +Full HD با نسبت 9:15 : 9 برخوردار است و یک حسگر اثر انگشت در پایین صفحه قرار دارد. این نمایشگر OLED در گوشی می نوت 10 پرو شیائومی از روشنایی 430 نیت بهره برده و به گفته‌ی شیائومی حداکثر روشنایی این دستگاه به 600 نیت نیز خواهد رسید. همچنین استفاده از محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 5 ، خیال شما را از مقاومت بالای صفحه نمایش در برابر ضربات را راحت خواهد ساخت.

بررسی گوشی می نوت 10 پرو

 دوربین

در می نوت 10 پرو پنج دوربین روی قاب پشتی گوشی قرار دارد که بی‌شک جذاب‌ترین بخش مربوط به این گوشی نیز هست. دوربین اصلی ۱۰۸مگاپیکسلی دارای اندازه سنسور ۱/۱٫۳۳ اینچ است این امر به گوشی اجازه می‌دهد تا در محیط کم نور کارایی مناسبی را ارائه دهد.
در زیر لنز اصلی، یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر پرتره با زوم اپتیکال دو برابر پیدا خواهید کرد، البته این لنز تثبیت کننده نوری ندارد. با این حال، در لنزهای زیر آن این امکان وجود دارد. یک لنز تله فوتو ۵ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابر ، یک لنز اولترا واید ۲۰ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو مستقل برای ثبت تصاویر از فاصله‌ی ۱٫۵ سانتی‌متری سوژه نیز در این گوشی استفاده شده است.

شیائومی ادعا می‌کند این لنز اولین بار در یگ گوشی موبایل بکار رفته است. یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز در بریدگی بالای نمایشگر آن قرار گرفته که به طور کلی بسیار خوب عمل کرده و تصاویر باکیفیت و طبیعی را ثبت می‌کند. در Mi Note 10 Pro همچنین Night Mode 2.0 نیز پیش‌بینی شده که می‌تواند به جای عکس‌هایی با فایل JPEG، فایل‌های خام RAW تولید کند تا بتوانید جزئیات و محدوده دینامیکی بهتری داشته باشید. در مورد کیفیت تصویر باید گفت که ارائه رنگی مطلوبی داشته اشباع و شدت رنگ نیز طبیعی است. در حالت پرتره، جدا کردن سوژه از پس‌زمینه به خوبی مشهود است. با این وجود تصاویر کمی شارپ به نظر می‌رسند؛ اما به طور کلی خوشایند است.

نرم افزار

سیستم‌عامل دستگاه اندروید نسخه 9 است و رابط کاربری می یو ای نسخه 11 روی آن نصب شده که رابط کاربری‌ای بسیار دوست داشتنی است. این رابط کاربری علاوه بر اینکه ظاهر خیلی جذاب و چشمگیری دارد قابلیت شخصی سازی بسیار بالایی هم دارد که سبب می‌شود خیلی خوب بتوانید از پتانسیل گوشی خودتان استفاده کنید.

 

همه چیز در این رابط کاربری زیبا و دوشت داشتنی است. می‌توانید به خوبی به عنوان یک رابط کاربری که مدت‌ها شما را خسته نمی‌کند روی آن حساب کنید به علاوه اینکه کاملا نرم و روان کار می‌کند. صفحه قفل طراحی ساده اما کاربردی‌ای دارد. در صفحه اصلی می‌توانید دو حالت را برای نمایش برنامه‌ها انتخاب کنید که در حالت اول تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی در همان صفحه اصلی به نمایش در می‌آیند که پیش از این هم در گوشی‌های شیائومی این روند را می‌دیدیم اما حالتی جدید به این رابط کاربری اضافه شده که به وسیله آن می‌توانید برنامه‌های نصب شده روی گوشی را در صفحه‌ای جداگانه به نام اپ دراور داشته باشید و از صفحه اصلی برای استفاده از برنامه‌های پرکاربرد خودتان و ویجت‌ها بهره ببرید.

 

نوتیفیکیشن بار بخشی کارآمد در این رابط کاربری به حساب می‌آید که علاوه بر نوتیفیکیشن‌ها که کامل و جامع هستند به تعداد زیادی سوییچ دسترسی دارید که به شما امکان کنترل کاملی روی گوشی می‌دهد بدون اینکه به بخش تنظیمات مراجعه زیادی داشته باشید.

گوشی موبایل می نوت 10 پرو

 سخت افزار

با وجود تمامی ویژگی‌های بالا ، شاید مشخصات پردازنده شیائومی می نوت 10، کمی شمارا از خرید آن دل‌سرد نماید. چرا که پردازنده بکار رفته در Xiaomi Mi Note 10 ، همسو با امکاناتی نظیر دوربین پنجگانه ، صفحه نمایش و قیمت آن نیست. انتظار میرفت شیائومی در این گوشی نیز، از پردازنده‌ی قدرتمند کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 استفاده نماید تا می نوت 10 و می نوت 10 پرو را به یک گوشی تمام عیار و به‌قول عامیانه ، همه‌فن حریف تبدیل کند. پردازنده استفاده شده در می نوت 10 پرو، اسنپدراگون 730G بوده که قدرت بسیار بالایی در اجرای بازی‌ها دارد اما شاید در سایر زمینه‌ها حرف آنچنانی برای گفتن نداشته باشد. اما دقت داشته باشید که اسنپدراگون 730G با پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 618GPU، اورکلاک گرافیکی 15 درصد سریع‌تر از اسنپدراگون 730 دارد که می‌تواند فریم‌ریت‌ و گرافیک بهتری را پشتیبانی کند.این گوشی دارای حافظه داخلی به حجم 128 گیابایت میباشد. شایان ذکر است حافظه رام 6 گیگابایتی نیز میتواند در زمینه پردازش تصاویر و بازی‌ها کمک زیادی به شیائومی می نوت 10 نماید.

 باتری

شیائومی می نوت 10 پرو به یک باتری بزرگ ۵۲۶۰ به عنوان منبع تغذیه تکیه می‌کند، بنابراین این امر حس می‌شود که عمر باتری بسیار عالی است. همچنین اسنپدراگون ۷۳۰جی از لحاظ مصرف انرژی نسبت به Snapdragon 855 بسیار کارآمدتر است و باعث افزایش عمر باتری می‌شود. به طور متوسط روزانه، حدود هفت ساعت و نیم نمایش قابلیت پخش فیلم داشته که در مقایسه با وان پلاس 7 تی به طور متوسط حدود پنج ساعت و نیم قابلیت پخش فیلم داشته عملکرد عالی را از خود نشان داده است. Mi Note 10 همچنین از یک شارژر ۳۰ واتی بهره می‌برد و در یک ساعت و شش دقیقه به طور ۱۰۰٪ شارژ می‌شود.

گوشی موبایل Mi Note 10 pro

نتیجه گیری

به طور کلی ، شیائومی می نوت 10 و پرو را نه میتوان بعنوان یک پرچمدار شناخت نه یک گوشی میان رده (به مانند دیگر گوشی‌های سری می نوت شیائومی)، بلکه میتوان آن را ترکیبی از هر دو دانست. دوربین با کیفیت و امکانات فوق‌العاده ، باتری قدرتمند با قابلیت فست شارژ 30 واتی، ظاهربسیار شیک و بهره‌گیری از صفحه نمایش امولد از ویژگی‌های مشترک می نوت 10 با پرچمداران شیائومی بوده و پردازنده اسنپدراگون 730G با پردازنده گرافیکی Adreno 618 نیز از ویژگی‌های مشترک می نوت 10 با گوشی‌های میان رده میباشد. علاوه بر موارد بالا ، قیمت مناسب، ظاهر شیک و صفحه نمایش خمیده محصول ، میتواند اشتیاق شمارا برای داشتن می نوت 10 چندبرابر کند. برای تهیه گوشی کلیک کنید.

مزایا

  • نمایشگر کم‌نظیر 6.47 اینچی با فناوری Super AMOLED و پشتیبانی از HDR10
  • تراشه 8 نانومتری قدرتمند Snapdragon 730G با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 618
  • دوربین اصلی 5 تایی با لرزشگیر اپتیکال دوگانه و امکان فیلم‌برداری آهسته با سرعت 960 فریم بر ثانیه
  • حسگر اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر
  • ورودی جک 3.5 میلی‌متری صدا
  • طراحی زیبا و شیک
  • سیستم‌عامل اندروید نگارش پای 9.0
  • باتری فوق‌العاده قدرتمند
  • دارای رادیو FM
  • 8 گیگابایت حافظه رم
  • امکان اتصال از طریق اینفرارد و NFC
  • کیفیت ساخت استثنایی

 معایب

  • تراکم پیکسلی پایین تر نمایشگر در مقایسه با سایر پرچمدارن
  • عدم پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی 5G
  • نبود درگاه کارت حافظه


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: گوشی می نوت 10 پرو , بررسی گوشی می نوت 10 پرو , شیائومی می نوت 10 پرو , قیمت گوشی می نوت 10 پرو , خرید می نوت 10 پرو ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

مسلما همگی با شرکت شیائومی و گوشی های میان رده ان همچون redmi note 8 pro اشنایی دارید، اگر شما اینجایید احتمالا میخواهید بدانید که گوشی می 9 لایت (یا Mi CC9 شیائومی) خرید مناسبی برای شما هست یا خیر، اگر چنین است تبریک میگویم به جای دقیقا درستی امده اید.

طراحی

در طراحی، اولین نکته‌ای که نظر را جلب می‌کند رنگ‌های جذاب و پرداخت ماتریسکی بکار رفته روی پنل عقب این دستگاه است. آپشن‌های رنگی هم شامل رنگ‌های مشکی، آبی و سفید است. ابعاد آن ۱×۷۴٫۵×۸٫۷ میلی‌متر و وزنی برابر با ۱۷۹ گرم دارد. هم پنل جلو و هم پنل عقب هر دو از شیشه ساخته شده‌اند. شیشه به خدمت گرفته شده در پنل جلو از جنس شیشه گوریلاگلس ۵ بوده که مقاومت قابل‌توجهی را در برابر خط و خش و ضربه به mi 9 lite بخشیده است. بکارگیری فریم آلومنیومی نیز نسبت به مدل‌هایی که از فریم‌های پلاستیکی برخوردارند، یک کارت طلایی محسوب می‌شود. ماژول دوربین نیز به صورت عمودی طراحی شده و در گوشه سمت چپ واقع شده است.

بررسی گوشی می 9 لایت 

صفحه نمایش

در شیائومی می 9 لایت یکی از محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین نمایشگرهای بازار یعنی Super AMOLED به کار رفته است. ابعاد این پنل دارای ناچ قطره‌ای به 6.39 اینچ می‌رسد و رزولوشن آن نیز 1080p یا به عبارتی 2340*1080 پیکسل می‌باشد. ضمناً، تراکم پیکسلی و نسبت بدنه به تصویر این دستگاه هم به ترتیب 403 پیکسل در هر اینچ و 19.5:9 است. به این نکته هم اشاره کنیم که پنل به کار رفته در این گوشی با یک پوشش صاف گوریلا گلس 5 محافظت شده است.

 

همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، امکان دارد در برخی کشورها همراه با گوشی و سایر محتویات درون جعبه، یک گارد محافظ نمایشگر نیز در اختیار خریداران قرار گیرد.

نهایت روشنایی صفحه نمایش OLED این دستگاه امتیاز فوق‌العاده 440 نیت را دریافت می‌کند تا وعده شیائومی در این‌باره تحقق یابد. ضمن اینکه چنان‌چه شما حالت خودکار (Auto) را روشن کنید، این عدد به 600 نیت افزایش خواهد یافت تا باز هم کمپانی چینی از این نظر رو سفید شود.

شیائومی برای تنظیمات کنتراست این دستگاه خود سه آپشن در نظر گرفته که با روشن کردن گزینه Automatic، خروجی رنگ‌های نمایشگر روی DCI-P3 تنظیم می‌گردد و تفاوت رنگی آن نیز به 3.8 درصد می‌رسد. تنها در همین حالت است که شما می‌توانید یکی از آپشن‌های Default، Warm یا Cool را برگزینید. به علاوه، در حالت پیش‌فرض هم تفاوت رنگی 3.8 خواهد بود که با انتخاب گزینه Warm، این عدد به 2.5 کاهش می‌یابد تا رنگ‌ها را دقیق‌تر نشان دهد.

در مرحله بعد به دیگر گزینه کنتراست می‌رسیم که همان آپشن استاندارد می‌باشد که رنگ‌ها را با کیفیت sRGB پخش می‌کند و تفاوت آنها را به 3.0 می‌رساند تا از این نظر هم عیب و ایرادی به محصول شیائومی وارد نشود. نهایتاً آپشن افزایشی (Increased) به چشم خواهد خورد که رنگ‌ها را سرزنده‌تر و پویاتر خواهد کرد.

سخت افزار

چیپستی که برای این گوشی میان رده به کار گرفته شده اسنپدراگون 710 نام دارد که بر پایه معماری 10 نانومتری بنا شده. این چیپ ست روی خودش پردازنده‌ای با 8 هسته دارد که 2 هسته آن فرکانس 2.2 گیگاهرتزی و 6 هسته‌ای فرکانس 1.7 گیگاهرتزی دارند.

 

کنار این پردازنده حافظه داخلی 128 گیگابایتی قرار گرفته و حافظه رم هم ظرفیت 6 گیگابایتی دارد. از 128 گیگابایت حافظه داخلی همان ابتدای کار حدود 108.9 گیگابایت آزاد و در اختیار کاربر است. از 6 گیگابایت حافظه رم هنگام بسته بودن تمامی برنامه‌ها به 2.8 گیگابایت دسترسی دارید و با باز کردن 15 برنامه روی گوشی میزان حافظه رم در دسترس به 2 گیگابایت تقلیل پیدا می‌کند.

 

اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها روی این گوشی بالاتر از حد یک میان رده است. به راحتی می‌توانید بازی‌های مختلف را با هر میزان گرافیک بالا که در پلی استور قرار دارند روی این گوشی هوشمند زیبا اجرا کنید. در اجرای آسفالت 9 این گوشی توانایی اجرای بازی را دارد و حتی در بالاترین کیفیتش بازی را اجرا می‌کند. بازی‌های کال آو دیوتی و پابجی هم روی این گوشی بدون مشکل اجرا می‌شوند.

 نرم افزار

شیائومی برای این گوشی از اندروید نسخه 9 بهره برده اما رابط کاربری مخصوص این شرکت با نام می یو آی نسخه 11 ظاهری کاملا متفاوت را برای این گوشی هوشمند به همراه آورده است.

صفحه قفل در این دستگاه کاملا ساده طراحی شده و دو میانبر را روی آن می‌بینید که یکی برای دوربین و دیگری برای مجله خبری است. ساعت بزرگی در وسط این صفحه به چشم می‌خورد.

در صفحه اصلی آیکون‌های برنامه‌های نصب شده روی گوشی نمایش داده می‌شوند. با کشیدن انگشت روی این صفحه به سمت پایین می‌توانید به نوتیفیکیشن بار دسترسی پیدا کنید و اگر انگشت خودتان را به سمت بالا بکشید به بخش جستجو وارد می‌شوید.

با کشیدن انگشت به سمت چپ به کارت‌هایی دسترسی پیدا می‌کنید که به کمک آن‌ها می‌توانید بسیاری از کارهای روتینی که با گوشی خودتان انجام می‌دهید را بدون نیاز به مراجعه به بخش تنظیمات به کار بگیرید.

به لطف صفحه نمایش امولد که برای این گوشی در نظر گرفته شده شیائومی از قابلیت Ambient Display استفاده کرده که به کمک آن می‌توانید استایل های مختلفی را در صفحه خاموش گوشی هوشمند خودتان داشته باشید. به علاوه در این صفحه آیکون نوتیفیکیشن ها و درصد باتری و تاریخ هم نمایش داده می‌شود. در کنار این قابلیت بخشی انیمیشنی هم در نظر گرفته شده که با فعال شدن آن زمانی که صفحه نمایش قفل است و نوتیفیکیشنی که برای گوشی می‌رسد حالت‌های انیمیشنی جالبی روی صفحه ظاهر می‌شود.

تنظیمات شخصی سازی برای چراغ نوتیفیکیشن در نظر گرفته شده که می‌توانید بنا بر دلخواه خودتان آن را به صورتی که دوست دارید تنظیم کنید.

در کل نرم افزار این گوشی بسیار خوب عمل می‌کند و از کار کردن با آن بسیار لذت می‌برید در کنار اینکه قابلیت شخصی سازی فوق العاده بالایی هم برایش در نظر گرفته شده.

دوربین

ماژول عکس سه‌گانه شیائومی Mi 9 Lite از یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی واید آنجل و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی سه بعدی تشکیل شده است. عکس‌ها فاقد وضوح هستند. بعضی از مناطق از نوردهی بیش‌ازحد رنج می‌برند، گاهی اوقات تصویر سوخته می‌شود. رنگ‌ها گاهی اشباع شده می‌شوند و جنبه طبیعی خود را از دست می‌دهند. نیازی به ذکر این مطلب نیست که فعال‌سازی هوش مصنوعی به آن کمک نمی‌کند.

اولترا واید آنجل، باعث ایجاد تحریف قابل توجهی در لبه‌های عکس می‌شود و جزئیات تصویر را نسبت به عکس‌های گرفته شده با سنسور اصلی از دست می‌دهد. حالت پرتره بهینه‌ترین حالت پیرامون را ارائه نمی‌دهد. در نور کم، نویز تنظیم می‌شود و جزئیات را از بین می‌برد. حالت شب به لطف نور بیشتر، زمان نوردهی طولانی‌تر را ممکن می‌سازد. این اثر ممکن است کمی غیرطبیعی به نظر برسد، واید آنجل رضایت بخش نیست که مقصر همه این‌ها نویز است.

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسلی اجازه ایجاد پرتره‌های مناسب را می‌دهد. پوست، مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند چینی، هنوز هم بسیار صاف است. حالت پرتره قادر به مدیریت است، اما به طور کلی تصویر بسیار طبیعی ارائه نمی‌دهد. در نور کم، مشکلاتی دارد و تصاویر کمی تار می‌شود.

 باتری

باتری به خدمت گرفته شده در این مدل، ۴۰۳۰ میلی آمپر ظرفیت دارد. برخورداری از این باتری بزرگ و تراشه ۱۰ نانومتری طول عمر فوق‌العاده‌ای را برای آن به ارمغان آورده؛ به علاوه اینکه از شارژ سریع ۱۸ وات، در کمترین زمان ممکن می‌توان این گوشی را شارژ کرد.

به طور کلی می ۹ لایت امکانات بسیار عالی با برچسب قیمتی مقرون به صرفه را در یک بسته جای داده و می‎تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای آن دسته افرادی در نظر گرفته شود که قیمت گوشی برای آنها در اولویت بوده و می‌خواهند با صرف کمترین هزینه از بهترین مشخصات سخت‌افزاری بهرمند شوند.

مزایا

  • دوربین سلفی قدرتمند حتی در محیط‌های کم نور
  • طراحی چشم نواز و جوان پسند
  • نرم افزار پر سرعت
  • چیپست قوی
  • برخورداری از تکنولوژی NFC
  • قابلیت شارژ سریع

معایب

  • درگاه مشترک سیم کارت دوم و حافظه جانبی


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: قیمت گوشی شیائومی می 9 لایت , خرید گوشی mi 9 lite , قیمت گوشی mi 9 lite , قیمت mi 9 lite ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

از آخرین باری که یک گوشی شیائومی می نوت دیده ایم، مدت زیادی می گذرد. بیش از دو سال پیش بود که شرکت شیائومی مدل می نوت ۳ (Mi Note 3) را در بازار عرضه کرد. این مدل با استقبال سردی از سوی مخاطبان روبرو شد که اصلا مدنظر کمپانی شیائومی نبود. به همین دلیل پروژه مدل های نوت (Note) موقتا متوقف شد. حالا اما میتوان گفت که با عرضه گوشی شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) پروژه مدلهای نوت کمپانی شیائومی رسما راه اندازی مجدد شده است. با این تفاوت که شیائومی این بار بسیار قدرتمند و هوشمندانه وارد بازار گشته و با عرضه شیائومی می نوت 10 افق های جدیدی را روشن نموده است.

در این مطب قصد داریم برای کسانی که قصد خرید گوشی شیائومی می نوت 10 پرو را را دارند از جنبه های زیر مورد بررسی جامع، کامل و تخصصی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

طراحی

می نوت 10 پرو به نوعی برادر ناتنی هواوی پی 30 پرو شناخته می شود. از پنل های شیشه ای با لبه های خمیده گرفته تا نحوه چینش دوربین ها و رنگبندی محصول، به نوعی الهام گرفته از پی 30 پرو هستند و همین موضوع باعث می شود که می نوت 10 پرو در زمینه طراحی، اصالت نداشته باشد. البته تمامی این موارد، به معنای زیبا نبودن می نوت 10 نیست و این محصول در کنار طراحی زیبا، از کیفیت ساخت بسیار خوبی نیز برخوردار می باشد.

برای پنل های پشت و جلوی می نوت 10 پرو از شیشه گوریلا گلس 5 استفاده شده و ابعاد بدنه این گوشی، ۱۵۷٫۸x۷۴٫۲x۹٫۷ میلی‌متر می باشد که نشان می دهد با محصول بزرگی رو به رو هستیم. وزن دستگاه نیز به 208 گرم می رسد که در کنار ضخامت 9.7 میلی متری، نشانه خوبی برای ارگونومی دستگاه نمی باشند؛ اما باتری حجیم 5260 میلی آمپر ساعتی و لبه های خمیده پنل پشتی، تا حدودی این موضوع را قابل چشم پوشی می کنند.

در قسمت جلوی دستگاه، نمایشگر 6.47 اینچی با بریدگی قطره ای قرار داده شده است که لبه های آن خمیده بوده و حاشیه های بسیار کوچکی آن را احاطه کرده است. در داخل بریدگی، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قرار گرفته است که در بالای آن، اسپیکر مکالمه به چشم می خورد. سنسور اثر انگشت اوپتیکال نیز در نیمه پایینی نمایشگر حضور دارد که به گفته شیائومی، عملکرد آن در مقایسه با نسل قبلی که در گوشی هایی مثل Mi 9T دیده بودیم، بهتر شده است.

در پنل پشتی می نوت 10 پرو، موردی که پیش از هر چیز خودنمایی می کند، دوربین پنجگانه آن می باشد. 3 مورد از دوربین های این گوشی، یعنی دوربین اصلی و دو دوربین تله فوتو، در داخل یک ماژول قرار داده شده اند که به طور قابل توجهی، دارای برآمدگی بوده و این موضوع با توجه به ضخامت 9.7 میلی متری دستگاه، چندان خوشایند نیست. دو دوربین فوق عریض و ماکرو اما تقریبا هم سطح با بدنه می باشند که پایین تر از سه دوربین گفته شده قرار گرفته اند و دوربین ماکرو به حدی پایین می باشد که اکثر موارد ناخودآگاه با انگشت کاربر کثیف می شود.

در کنار دوربین ها، دو فلاش LED دوگانه به چشم می خورد که در نوع خود، مورد جالبی می باشد؛ اما باید توجه داشته باشید که هنگام روشن کردن دستی این LED ها به عنوان چراغ قوه، تنها دو مورد از آن ها قابل استفاده خواهد بود.

در نهایت نوبت به فریم آلومینیومی می نوت 10 پرو می رسد که طراحی آن کاملا شبیه به نسخه بکار رفته در هواوی پی 30 پرو است. روی لبه پایینی این فریم که ساختاری تخت دارد، درگاه USB Type-C به همراه جک هدفون و خروجی اسپیکر قرار داده شده است و در سمت مقابل نیز فرستنده اینفرارد به همراه میکروفون حذف نویز به چشم می خورد.

لبه سمت چپ این گوشی، خلوت ترین ظاهر را به خود اختصاص داده و هیچ موردی روی آن به چشم نمی خورد؛ چرا که کلید های تنظیم صدا و پاور به همراه درگاه سیمکارت، همگی روی لبه سمت راست قرار دارند و گفتنی است که می نوت 10 و نسخه پرو، فاقد درگاه اختصاصی برای اضافه کردن کارت حافظه هستند. گذشته از این موارد، بد نیست بدانید که همانند تمام گوشی های شیائومی، بدنه این محصول نیز موفق به دریافت استاندارد لازم برای مقاومت در برابر نفوذ آب نشده است.

نمایشگر

می نوت 10 پرو از نمایشگر 6.47 اینچی آمولد با رزولوشن 1080×2340 استفاده می کند که تراکم پیکسلی 399 ppi را در نسبت تصویر 19:5:9 در اختیار می گذارد. این نمایشگر دارای گوشه های گرد و لبه های خمیده می باشد که حاشیه های باریکی آن را احاطه کرده و حدود 88 درصد از مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده است.

شیائومی در می نوت 10 و می نوت 10 پرو، نسخه دوم حالت خواندن (Reading Mode 2.0) را قرار داده است که به لطف آن، نمایشگر این گوشی با کاهش نور آبی، موفق به دریافت گواهی TUV شده است. همچنین نمایشگر این گوشی از استاندارد HDR 10 پشتیبانی می کند و با توجه به اولد بودن پنل، قابلیت Always On Display نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

حداکثر روشنایی پنل آمولد می نوت 10 پرو، در حالت خودکار به 600 نیت می رسد که نشان می دهد برای استفاده از آن در محیط هایی با تابش مستقیم نور آفتاب، مشکل خاصی وجود نخواهد داشد. در حالت دستی نیز روشنایی این پنل به 430 نیت می رسد که آن را در رده تقریبا ماشبه با پنل های اولد بکار رفته در سایر اسمارتفون ها قرار می دهد.

در قسمت تنظیمات نمایشگر، امکانات متنوعی قرار داده شده است که از میان آن ها می توان به حالت تیره، حالت خواندن، امکان مخفی کردن بریدگی و تنظیمات رنگی اشاره کرد. در منوی تنظیمات رنگی نمایشگر این گوشی، سه پروفایل مختلف با نام های خودکار، استاندارد و اشباع به چشم می خورد که در حالت خودکار می توان دمای رنگ ها را به صورت دستی و به دلخواه، تنظیم کرد.

 

در حالت خودکار، نمایشگر Mi Note 10 Pro فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد و شیائومی به دلیل تنظیم خودکار رنگ ها بر اساس نور محیط، استفاده از این حالت را به کاربران پیشنهاد می دهد. با این حال، دقت رنگ ها در این حالت چندان عالی نیست و باید در نظر داشته باشید که اگر دمای رنگی را روی warm قرار دهید، تا حدودی دقت رنگ ها بهبود پیدا خواهد کرد.

در حالت بعدی یعنی حالت استاندارد، فضای رنگی نمایشگر به sRGB تغییر پیدا می کند که در آن رنگ ها با دقت بهتری به نمایش گذاشته می شوند. در نهایت نوبت به حالت اشباع می رسد که در آن از دقت رنگ ها کاسته شده و به شادابی آن ها افزوده می شود.

اسپیکر

به نظر می رسد شیائومی همچنان اعتقادی به استفاده از اسپیکر دوگانه در اسمارتفون هایش ندارد و گوشی می نوت 10 پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. اسپیکر تک کاناله این گوشی که روی لبه پایینی قرار دارد، در تست پخش موسیقی، شدت خروجی میانگین 77 دسی بل را به ثبت می رساند که رقم قابل قبولی برای یک اسپیکر، می باشد. همچنین از نظر کیفیت، این اسپیکر عملکرد مطلوبی دارد و جزئیات صدا را در حداکثر حجم صدا نیز حفظ می کند؛ اما در زمینه عمق بیس، این اسپیکر انتظار ها را برآورده نمی کند.

 

اما یک نکته مثبت در بخش صدا برای می نوت 10 پرو وجود دارد که حفظ جک 3.5 میلی متری هدفون می باشد. در واقع شیائومی با تولید این محصول نشان می دهد که با وجود جک هدفون هم می توان باتری به بزرگی 5260 میلی آمپر ساعت در داخل یک اسمارتفون قرار داد و این بهانه برای حذف جک هدفون، چندان منطقی نبوده است. از این رو، کاربران می نوت 10 پرو به راحتی و بدون نیاز به تبدیل مخصوص می توانند از هدفون های سیمی و یا کابل AUX برای انتقال صدا، استفاده نمایند.

 دوربین

قسمت پشت شیائومی می نوت 10 بسیار شبیه می ۹ (Mi 9) است. طراحی پشت دارای یک باکس عمودی برای دوربین است. این خانه محل قرارگیری سه مورد از دوربین هاست. (دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین زوم ۲ برابر و دوربین زوم ۵ برابر). در خارج از این چیدمان، دوربین بسیار عریض ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگا پیکسلی قرار دارد.

در شیائومی می نوت 10، در کنار باکس عمودی دوربین، دو عدد فلاش LED وجود دارد. یکی از آن ها دارای شیشه جلو روشن و شفاف است که حداکثر نور را ایجاد می کند. در حالی که دیگری دارای دیفیوزر است و نور آن بسیار نرم تر (کم نور تر) است. به همین دلیل این فلاش باعث می شود سایه ها در تصویر جذاب تر و دارای لبه های محو باشد. در این حالت شما می توانید زیباترین عکس های پرتره را با این گوشی بگیرید.

نکته اینکه کاربرد این دو فلاش کاملا مشخص و دقیق است، اما متخصصان هنوز نتوانسته اند درک کنند که چرا شیائومی به یک دوربین ۲مگاپیکسلی ماکرو نیاز داشته است؟! دوربین Ultrawide شیائومی دارای فوکوس اتوماتیک است و این قابلیت را دارد که به تنهایی به صورت ماکرو فیلمبرداری کند. به علاوه اینکه می تواند به خوبی از پس عکاسی ماکرو (ازنزدیک) برآید. کارشناسان حدسمی زنند که دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی شیائومی می نوت 10 فقط به دلایل بازاریابی و ترغیب مشتریان در این گوشی قرار گرفته است. بالاخره می دانیم که یک دوربین پنتا (پنج دوربینه) همیشه بهتر از دوربین چهارگانه است. در ادامه البته بیشتر به جزییات دوربین های می نوت 10 خواهیم پرداخت.

شیائومی می نوت 10 (Mi Note 10) اولین گوشی شیائومی است که به دوربین پنتا (پنج گانه) مجهز شده و در عین اینکه همه کاره و جذاب به نظر میرسد ، چند سوال گیج کننده را برای کارشناسان به همراه داشته است. مثلا چگونه و چرا دوربین تله زوم پنج برابری ۵ مگاپیکسلی عکس با کیفیت ۸ مگا پیکسل را نیز پشتیبانی می کند؟! و یا اصلا چگونه این لنز بدون وجود پریسکوپ تا ۵ برابر زوم می شود؟!

نکته مهم اینکه نوآوری و پیشرفت فناوری همیشه با سوال و ابهام همراه بوده و مدتی زمان می برد تا ویژگی های مثبت یا منفی یک تکنولوژی عیان شود!

سخت افزار

بر خلاف ظاهری شبیه به پرچمداران و ساختمان دوربین قدرتمند، می نوت 10 پرو از تراشه پرچمدار کوالکام استفاده نمی کند. در واقع این گوشی به تراشه اسنپدراگون 730G مجهز شده است که به عنوان قدرتمند ترین تراشه میان رده کوالکام در سال 2019 شناخته می شود.

اسنپدراگون 730G دارای پردازنده مرکزی 8 هسته ای می باشد که در دو کلاستر به پردازش می پردازند. کلاستر قدرتمند این پردازنده مرکزی، داری 2 هسته سریع Cortex-A76 با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز می باشد و کلاستر بعدی که برای پردازش امور سبک کاربرد دارد، دارای 6 هسته پردازشی کم مصرف Cortex-A55 با حداکثر فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز است. همچنین گفتنی است که به نسبت پردازش مورد نیاز، هر دو کلاستر به تنهایی و یا با همدیگر می توانند فعالیت داشته باشند.

اما شاید برای شما هم سوال باشد که حرف G در پایان اسم این تراشه، به چه منظور استفاده شده است. اسنپدراگون 730G در واقع نسخه قدرتمند تر اسنپدراگون 730 می باشد که در زمینه پردازش گرافیکی، 15 درصد سریع تر عمل می کند و پردازنده گرافیکی آن، از رزولوشن های بالاتر پشتیبانی می کند. به همین دلیل این تراشه از پسوند G که ابتدای کلمه Gaming می باشد، استفاده می کند و این موضوع نشان می دهد که اسنپدراگون 730G برای اجرای بهتر بازی ها، بهینه سازی شده است.

این SoC از فیلمبرداری فوق آهسته با نرخ فریم 960 و رزولوشن اچ دی هم پشتیبانی می کند و از سایر قابلیت های آن می توان به مودم LTE X15 و پشتیبانی از WiFi 6 اشاره کرد. ناگفته نماند که تراشه اسنپدراگون 730G با لیتوگرافی 8 نانومتری سامسونگ به تولید انبوده رسیده است و در می نوت 10 پرو، 8 گیگابایت حافظه رم LDDR4X به همراه 256 گیگابایت حافظه رم، آن را همراهی می کنند.

بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

نرم افزار

می نوت 10 و می نوت 10 پرو اولین محصولات شیائومی به شمار می آیند که با نسخه جدید رابط کاربری آن ها، یعنیMIUI 11 روانه بازار شده اند. البته باید در نظر داشته باشید که این رابط کاربری همچنان بر پایه اندروید 9 بوده و خبری از اندروید 10 ، در کار نمی باشد.

MIUI 11 تقریبا همان MIUI 10 می باشد که تغییرات اساسی در آن ایجاد نشده است. با این حال تغییراتی در زمینه طراحی، سیستم مدیریت فایل، حالت تیره، نمایشگر همیشه روشن و … ایجاد شده است که باعث می شود MIUI 11 را بهترین نسخه از رابط کاربری شیائومی به شمار بیاویم.

منوی اصلی رابط کاربری MIUI 11 تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته و همچنان خبری از منوی جداگانه برای اپلیکیشن ها، در کار نمی باشد. پنل نوتیفیکیشن ها نیز بدون تغییر مانده و منوی اپلیکیشن های در حال اجرا، مشابه گذشته است.

مشابه چیزی که در MIUI 10 دیده بودیم، در نسخه جدید نیز یک حالت تیره برای رابط کاربری در نظر گرفته شده است؛ با این تفاوت که در نسخه جدید، حالت تیره با اپلیکیشن های بیشتری سازگار است و نوع رنگ بندی آیکون ها و اجزای مختلف، به گونه ای انتخاب شده است که هماهنگی بیشتری در حالت تیره داشته باشد.

می نوت 10 و می نوت 10 پرو به لطف استفاده از نمایشگر اولد، از قابلیت Always On Display پشتیبانی می کنند که می توان با تعیین زمان مشخص، از آن استفاده کرد. در نسخه جدید رابط کاربری شیائومی، این قابلیت با بهبود هایی همراه شده؛ به طوری که شاهد تم های متنوعی هستیم و بیشتر آن ها را می توان به دلخواه شخصی سازی کرد. همچنین یک ویژگی جدید افزوده شده است که هنگام دریافت اعلان، لبه های نمایشگر را با افکت نوری، روشن می کند.

یک قابلیت جدید دیگر در MIUI 11، صدای اعلانات با الهام از طبیعت می باشد. همانطور که می دانید صدای اعلان ها، هشدار ها و تماس های دریافتی در طول شبانه روز می توانند استرس زا باشند. شیائومی برای حل این موضوع، به سراغ طبیعت رفته و با صداهایی الهام گرفته از طبیعت که بر اساس زمان و روزانه تغییر می کنند؛ صدای اعلان ها و هشدار ها را ملایم تر کرده است.

از این موارد که بگذریم، باید گفت که مواردی در رابط کاربری شیائومی وجود دارند که همچنان آزاردهنده هستند. به عنوان مثال در برخی از قسمت های این رابط کاربری، تبلیغات مختلف به چشم می خورد و موارد اضافی مثل آنتی ویروس برای اسکن اپ ها وجود دارد که با وجود آنتی ویروس گوگل پلی، قابلیتی واقعا اضافی به شمار می آید و بعد از نصب هر اپلیکیشن، زمان قابل توجهی را تلف می کند. همچنین، شیائومی نشان داده است که در آپدیت سیستم عامل گوشی های خود، سرعت چندان خوبی ندارد و به نظر می رسد در نسخه جدید نیز، فکری به حال این موضوع نشده است.

باتری

شیائومی می نوت ۱۰ از یک باتری قدرتمند ۵۲۶۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار است. (۳۰ درصد قوی تر از باتری Mi 9 Pro و ۶۰ درصد قوی تر از باتری Mi 9). شیائومی می نوت 10 از شارژ سریع ۳۰ واتی مبتنی بر USB Power Delivery پشتیانی می کند.

شارژر ۳۰ واتی در مدت زمان ۳۰ دقیقه تقریبا ۵۷ درصد باتری کاملا خالی را شارژ می کند. برای شارژ کامل باتری می نوت 10 نیز ۶۵ دقیقه زمان نیاز است.

باتری شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) امتیاز استقامت بسیار خوبی در تست ها ثبت کرده است. بیشترین زمان نگهداری شارژ آن ۹۵ ساعت است. همچنین در زمان مکالمه و تماشای فیلم نیز بسیار خوب بوده است. البته گشت و گزار در اینترنت و استفاده از دیتا باتری بیشتری را نسبت به آنچه تخمین زده ایم تخلیه می کند. کارشناسان گمان می کنند که در اصل رابط کاربری جدید اندروید، یعنی MIUI 11 ممکن است مسئول این حجم کاهش شارژ در زمان استفاده از اینترنت باشد باشد که امیدواریم شیائومی عملکردش را با بروزرسانی نرم افزاری بهبود بخشد.

مزایا

  • صفحه نمایش AMOLED ، وضوح بالا و شفافیت بسیار عالی ، دقت رنگی DCI-P3
  • باتری پرقدرت که بسیار سریع هم شارژ می شود.
  • پردازنده اسنپ دراگون (Snapdragon 730G) که برنامه ها و بازی ها را با کیفیت خوبی اجرا می نماید.
  • همه دوربینها عکسهای بسیار عالی به خصوص در روز دارند.
  • مجهز به رابط کاربری MIUI 11 اندروید.
  • جک صوتی ۳.۵ میلی متری ، بلستر IR.

معایب

  • به هیچ عنوان دارای مقاومت در برابر آب نیست.
  • کمپانی می توانست از پردازنده اسنپدراگون 855 استفاده کند.
  • با وجوددوربین ها و سنسور های قدرتمند عکاسی در نور کم خاص و در حد انتظار نیست.
  • کیفیت ضبط ویدیو با هیچ یک از دوربین ها خاص و شگفت انگیز نیست.
  • افزایش کیفیت عکس های ۵ مگاپیکسلی زوم پنج برابر به ۸ مگاپیکسل بی معنی است و توجیه منطقی ندارد.
  • متاسفانه هنوز با اندروید ۱۰ لانچ نشده است.

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: قیمت گوشی شیائومی می نوت 10 پرو , قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو , قیمت شیائومی نوت ۱۰ پرو , شیائومی نوت 8 پرو , Mi note 10 pro قیمت ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو دارای مشخصات فنی و قابلیت‌های بالایی است. ما با نقد و بررسی گوشی Xiaomi Redmi Note 8 Pro همراه شما هستیم.

یکی از گوشی های هوشمند جدید شیائومی که در ماه آگوست معرفی شد و هم اکنون در دسترس قرار دارد، گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو می‌باشد که دارای قابلیت و توانمندی‌های بسیار بالایی‌ست. گوشی های شیائومی را می‌توان به عنوان بهترین محصولات میان‌رده‌ای معرفی کرد که در حال حاضر معرفی می‌شوند و عملکرد مناسبی هم دارند. قیمت ردمی نوت 8 در بازار بسیار مناسب است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی گوشی Xiaomi Redmi Note 8 Pro بپردازیم. در انتهای مقاله شرایط مشاهده راحت قیمت و حتی خرید گوشی از فروشگاه دیجی دو هم برای شما فراهم شده است.

طراحی و ساخت

این گوشی کیفیت ساخت کاملا خوبی دارد. نوت 8 یک گوشی هوشمند شیشه ای مانند نوت 8 پرو است. هرچند که هیچ منحنی فانتزی ندارد و بیشتر بر شکل سنتی خود تکیه می‌کند. ردمی نوت 8 از گوریلا گلس 8 استفاده می‌کند که در قسمت جلویی وظیفه محافظت از صفحه نمایش را بر عهده دارد و در قسمت پشتی طراحی رنگی بسیار زیبایی را تشکیل داده است و بسیار جذاب و درخشان به نظر می‌رسد. صفحه نمایش این محصول دوربین سلفی را در یک ناچ قطره ای جای داده است. صفحه نمایش بدون حاشیه نیست اما در کل حاشیه های مناسبی دارد و در قسمت پایینی نیز ما آرم Redmi را مشاهده می‌کنیم. در پشت گوشی نیز دوربین ها در یک ماژول قرار گرفته است و فلش نیز خارج از آن‌ها قرار دارد.

 نمایشگر

نمایشگر ردمی نوت 8 کمی کوچکتر از ردمی نوت 8 پرو است. از پنل 6.3 اینچی IPS LCD با وضوح 1080p و محافظت گوریلا گلس 5 تشکیل شده است. به دلیل اندازه کوچکتر نسبت به نوت 8 پرو، نوت 8 تراکم پیکسلی بالاتری را (409ppi) ارائه می‌دهد. نکته جالب توجه این است که این نمایشگر از قابلیت HDR10 پشتیبانی می‌کند که در بین نمایشگر های LCD کاملا نادر است. شیائومی وعده نسبت کنتراست 1500:1 را برای صفحه نمایش نوت 8 می‌دهد و ما می‌توانیم آن‌را تایید کنیم. حداکثر روشنایی 473 نیت را دریافت کردیم که با کنتراست عمیق 1521:1 همراه بود.

اگر صفحه را روی روشنایی خودکار قرار دهید صفحه نمایش می‌تواند روشن تر هم باشد، در نور های محیطی خیلی روشن صفحه نمایش می‌تواند روشنایی 630 نیت را ثبت کند. شیائومی سه تنظیم مختلف کنتراست را ارائه می‌دهد، با تنظیم کنتراست خودکار به نظر می‌رسد صفحه نمایش برای دقت در فضای رنگی sRGB تنظیم می‌شود. تنظیمات استاندارد کنتراست به طور دقیق با فضای رنگی sRGB تنظیم شده است و ما برای دقت رنگ میانگین deltaE 1.9 را ثبت کردیم. این به این معنی است که این صفحه نمایش واقعا عالی است. افزایش کنتراست باعث میشود رنگ ها کاملا دقیق و واضح تولید شوند.

باتری

گوشی هوشمند و جذاب شیائومی ردمی نوت ۸ پرو مجهز به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده و از فناوری شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند. بدون تردید گوشی جدید شیائومی می‌تواند در مدت زمان بسیار کوتاه، شارژ گوشی شما را از ۰ به ۱۰۰ برساند.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8

 کیفیت صدا

این گوشی در تست صدا نمره بسیار خوبی را کسب کرد و ما می‌توانیم بگوییم این اسپیکر بلندترین صدا را در بین گوشی های هوشمند دارد. کیفیت صدای خروجی خوب است اما عالی نیست. باس مناسب است و صدای متوسط نیز خوب است. هنگامی که نوبت به تست کیفیت صدای خروجی از طریق هدفون می‌رسد ردمی نوت 8 داستان را به دو بخش تقسیم می‌کند. با اتصال به یک آمپلی فایر فعال خارجی این کار بسیار عالی انجام شد و حجم و کیفیت خوبی داشت. با این حال وقتی هدفون را متصل کردیم جداسازی استریو سخت می‌شود و وضوح کلی را نسبتا متوسط جلوه میدهد، بلندی صدا کاهش می‌یابد اما هنوز هم مناسب است.

 دوربین

آیا دوربین برای شما اهمیت بالایی دارد؟ ما می‌توانیم بگوییم عملکرد و قابلیت‌های دوربین گوشی جدید شیائومی، می‌تواند رضایت شما را به خود جلب کند. گوشی جدید شیائومی در بخش عقب مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.9، سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق در کنار سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو می‌باشد.

نکته: توجه داشته باشید سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو به صورت مجزا و خارج از ماژول اصلی قرار دارد؛ این سنسور را می‌توانید در پایین فلاش ال ای دی که در کنار ماژول دوربین سه‌گانه قرار دارد، پیدا کنید.

سنسورهای عقب دارای قابلیت‌های مهم همانند حالت شبانه، لایو فوکوس، HDR و پانوراما هستند. بد نیست بدانید این دستگاه مجهز به سنسور سلفی ۲۰ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 می‌باشد که از ویژگی HDR هم پشتیبانی می‌کند.

شما می‌توانید برای محافظت از سنسورهای دوربین که به دلیل بیرون بودن ماژول از بدنه، ممکن آسیب‌پذیر تر باشند، یک محافظ سنسور دوربین خریداری کنید.

سخت افزار و نرم افزار

رابط کاربری و قابلیت‌های نرم افزاری را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی هوشمند دانست. ما شاهد مجهز بودن Xiaomi Redmi Note 8 Pro به رابط کاربری MIUI 10 مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۹ پای هستیم. قطعا در آینده نزدیک، آپدیت نرم افزاری مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۰ را هم توسط شرکت شیائومی دریافت خواهد کرد.

 

به نظر می‌رسد شرکت شیائومی در زمینه سخت افزار هم توانسته قدم‌های مثبتی بردارد و ما شاهد تراشه هشت هسته‌ای مدیاتک هلیو جی ۹۰ تی (۱۲ نانومتر) هستیم که در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4، می‌تواند قدرت بسیار زیادی را به دستگاه ببخشد و علاقه‌مندان به دنیای گیم هم باید بدانند اکثر بازی‌های سنگین اندروید را می‌توانند با نهایت جزئیات گرافیکی اجرا و تجربه کنند.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو در سه مدل متفاوت و بر اساس تفاوت در میزان حافظه داخلی عرضه شده است:

  • ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

توجه داشته باشید که این گوشی از UFS 2.1 پشتیبانی می‌کند و از طرفی هم مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی می‌باشد و شما می‌توانید فضای ذخیره سازی را تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر، افزایش دهید. توجه داشته باشید که سینی مربوط به سیم کارت و کارت حافظه جانبی به صورت اشتراکی می‌باشد؛ یعنی شما باید باید سیم کارت و کارت حافظه میکرو اس دی خود را در یک سینی و به صورت مشترک قرار دهید. 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت 8 , قیمت شیائومی ردمی نوت 8 , گوشی شیائومی ردمی نوت 8 , خرید گوشی ردمی نوت 8 , گوشی ردمی نوت 8 ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

زمانی که بسیاری از تولید کنندگان به دلیل تعطیلات سال نو میلادی تولیدات خود را متوقف کردند، شرکت های تولید کننده اسمارت فون در چین مشغول به فعالیت بودند. و در حال حاضر مشغول به رونمایی گوشی های جدید خود هستند. یکی از این شرکت های اسمارت فون شیائومی نام دارد. که در 30 دی 1397 مجموعه جدیدی به اعضای شیائومی اضافه کرد. او به معرفی نخستین گوشی از سری play خود پرداخت. نام این گوشی می پلی بود که در حال حاضر در سراسر بازار های مهم در حال فروش است. اگر با دقت این گوشی را بررسی کنیم می توان به این موضوع پی برد که این گوشی محصولی مابین گوشی ردمی 6 پرو و می مکس 2 است. که در لیست میان رده قرار می گیرد.

بررسی گوشی شیائومی Mi Play

طراحی

شیائومی می پلی همان طراحی را به کار گرفته که در اکثر گوشی های عرضه شده در نیمه دوم سال 2018 هم به کار رفته است. صفحه پشت این گوشی به حالت 3D طراحی شده و دارای رنگ گرادیانت است. رنگ های در نظر گرفته شده برای آن هم شامل رنگ های آبی، قرمز و مشکی است. مواد به کار رفته در ساخت بدنه از پلاستیک بسیار با کیفیت است. این گوشی هم همانند مدل های Honor 8X و Honor 10 دارای سایه روشن های رنگی بوده که با تغییر بازتاب نور و یا انعکاس نور در آن جلوه بسیار زیبایی پیدا می کنند. این پنل دربردارنده دوربین های دوگانه بوده که در قسمت کنار و نزدیک به لبه بالای پنل عقب قرار گرفته در حالی که سنسور اثر انگشت در وسط آن جایی گرفته است.

در قسمت جلو یک پنل water drop را به خدمت گرفته که باز هم اولین بار است که این نوع نمایشگرها در یک گوشی شیائومی به کار رفته اند. این پنل water drop نام داشته که از قطرات کوچک آب برای خلق تصاویر سه بعدی بهره می برد. این تصاویر حتی بدون نیاز به عینک های خاص هم قابل مشاهده است. این نمایشگر از لایه ای از قطرات آب آبشاری تشکیل شده که هر چه این لایه ها بیشتر باشد رزولوشن بالاتر می رود. بر خلاف نمایشگرهای سنتی این نوع پنل ها دارای نسبت صفحه نمایش بزرگتر و تاثیر گذارتر خواهد بود. یک صفحه نمایش کوچک 5.84 بهتر دست جای گرفته و کار با آن راحت تر است. وزن کل این دستگاه 150 گرم بوده و طراحی جمع و جور و باریک آن کار با یک دست، بدون کوچکترین فشار به دست را ممکن ساخته و ویژگی ارگونومیکی آن را افزایش داده است. فریم میانی می پلی نیز از یک پوشش بسیار زیبا ساخته شده که همانند فلز درخشش بسیار زیبایی را از خود نشان می دهد. در میانه قاب وسط می توان میکروفن، اسپیکر و رابط شارژ میکرو USB را مشاهده کرد. میکروفن باز هم در بالای بدنه جایی داده شده است. در قسمت راست شما شاهد راکر تنظیم صدا و دکمه پاور بوده در حالی که در سمت راست شیار سیم کارت قرار دارد. این بار شیائومی درگاه سیم کارت 2+1 را برای آن در نظر گرفته از این رو همزمان می توانید از دو سیم کارت و یک مموری کارت TF استفاده کنید.

گوشی شیائومی Mi Play

عملکرد

از نظر عملکرد می توان گفت که شیائومی این مدل را در دسته گوشی های ارزان قیمت با کیفیت قرار داده است. از این رو نباید از نظر عملکرد انتظار یک گوشی رده بالای بازار را از آن داشت. Xiaomi Play به تراشه MediaTek Helio P35 مجهز شده که بر اساس فرآیند ساخت 12 نانومتری ساخته شده و سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتز را ارائه داده است. در حال حاضر نسخه 64 و رم 4 گیگابایتی آن عرضه شده است. امتیاز این پردازنده در بنچمارک آنتوتو برابر با 86,000 است که از امتیاز پردازنده Qualcomm Snapdragon 625(به کار رفته در گوشی می ای 2 لایت و شیائومی ردمی اس 2 و ... ) و Qualcomm Snapdragon 450( پردازنده سامسونگ گلکسی جی 8 و گلکسی ای 6 پلاس (2018)) بالاتر قرار می گیرد. در گوشی mi Play، شیائومی از تکنولوژی شتاب دوگانه توربو استفاده کرده که به طور قابل توجهی سرعت اجرا شدن برنامه ها را بالا می برد. از این رو تجربه گیمینگ آن بسیار خوب است. علاوه بر این از حالت های انحصاری بازی، مثل ضبط سریع از صفحه نمایش، ویترین، پیام رایگان، دیگر ویژگی های متداول به طور کلی تجربه گیمینگ بسیار عالی را برای کاربران به ارمغان آورده است.

mi play

دوربین

دوربین می پلی دارای لنزهای 12+2 مگاپیسکل و اندازه پیکسلی 1.25 میکرون است. همچنین از حالت پرتره AI، پشت زمینه تار، کاهش نویز چند فریمی و خصیصه HDR خودکار هم پشتیبانی می کند. اندازه پیسکلی بزرگ می تواند در زمان ثبت عکس منطقه بزرگتری را برای جذب نور ارائه دهد. خصوصاً در محیط های تاریک می تواند به نسبت سایر دوربین ها عکس های بهتری را ثبت کند. در عین حال، مشخصه بهبود صحنه شب وجود داشته و برای سنتز در حین عکسبرداری چندین عکس را ثبت می کند. دوربین سلفی یک لنز 8 مگاپیکسلی بوده و از خصیصه HDR نیز پشتیبانی می کند. همچنین با پلتفورم (Android 9.0 (Pie اجرا شده که در حال حاضر جدیدترین نسخه اندروید بوده و بدون شک خصیصه های بسیاری را برای این گوشی به همراه داشته است. همچنین این مدل از یک باتری 3000 میلی آمپری استفاده کرده اما از شارژ سریع پشتیبانی نمی کند. برای اطلاع از قیمت دقیق و خرید انواع گوشی ها اینجا را کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی شیائومی می پلی , گوشی شیائومی mi play 2019 , بررسی گوشی mi play , بررسی شیائومی mi play , قیمت گوشی می پلی , ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد