نوشته شده توسط : رز علینژاد

گلکسی اس ۹ را باید نسخه کوچک‌تر خانواده گلکسی اس ۹ بدانیم که در برخی بخش‌ها مانند دوربین از برادر خودش یعنی اس ۹ پلاس ضعیف‌تر است اظهارات را هیچ تفاوتی بین این دو گوشی وجود ندارد تنها در قالب کشتی شاهد حضور یک لنز دوربین برای اس ناین هستیم. برای خرید گوشی اس 9 کلیک کنید.

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

پرچمدار سال گذشته سامسونگ از نظر ظاهر بی‌نظیر بود و نه تنها توجه بسیاری از کاربران را به خودش جلب کرد، بلکه باعث الگوگیری بسیاری از سازندگان برای تولیدات جدیدشان گردید. سامسونگ با رسیدن به این درجه از موفقیت در محصول سال گذشته‌اش، همان زبان طراحی چشم نواز را برای گلکسی اس 9 هم پیاده کرده است.

نمایشگر Infinity (بی‌نهایت) چنان فضای جلویی گوشی را پر کرده که تفکیکش از بدنه، مخصوصا در حالتی که گوشی خاموش باشد، به سختی انجام پذیر است. انحنای بخش‌های کناری نمایشگر، به حداقل رساندن حاشیه‌ها، قرار گیری دکمه هوم به صورت نرم افزاری توسط لمس سه بعدی و همچنین استفاده از نسبت 18.5:9 در صفحه، عواملی هستند که در زیبایی هر چه بیشتر بخش جلویی گوشی تاثیر گذاشته‌اند.

دوربین سلفی و اسپیکر گوشی در کنار دیگر سنسورهای موجود، با اشغال کم‌ترین فضای ممکن، بالای نمایشگر مشاهده می‌شوند. قرار گیری این موارد در بخش بالایی گوشی به صورتی انجام شده که بر زیبایی دستگاه تاثیر منفی نگذارد.

اگر به خاطر داشته باشید فریم دوری گلکسی S7 با رنگی روشن‌تر از بدنه طراحی شده بود و بدین ترتیب یکپارچگی در ظاهر این مدل دیده نمی‌شد؛ اما در گوشی گلکسی S9 با طی لبه‌های گرد طرفین نمایشگر، به فریم فلزی آن می‌رسیم که سامسونگ از رنگی کاملا مشابه با بدنه در این بخش استفاده کرده تا حتی عنوان infinity برای این قسمت هم کاربردی باشد!

پاور تنها دکمه‌ای است که در لبه راستی گوشی دیده شده و با قرار گیری در بخش میانی، دسترسی به آن، بسیار آسان است. دکمه بیکسبی که توسط آن می‌توان دستیار صوتی اختصاصی سامسونگ را فراخوانی کرد، در لبه سمت چپ دستگاه، کنار دکمه‌های کنترل صدا قرار دارد. سامسونگ اکنون این امکان را به کاربر می‌دهد تا عملکرد این دکمه را غیرفعال کند. پورت USB Type C، میکروفون، اسپیکر و از همه مهم‌تر، جک صوتی 3.5 میلی متری در لبه پایینی گلکسی اس 9 مشاهده می‌شوند. لبه بالایی دستگاه هم خشاب سیمکارت و میکروفون دوم را میزبانی‌ می‌کند.

در بخش پشتی گلکسی S9، دوربینی را می‌بینیم که در نیمه بالایی درون محفظه‌ای که با کمی بیرون آمدگی همراه بوده، قرار گرفته است. این محفظه که به صورت عمودی طراحی شده، سنسور اثر انگشت را هم درون خودش جای داده و این بار دسترسی انگشت به آن را نسبت به گلکسی S8، آسان‌تر کرده است. درست سمت راست دوربین و حسگر اثر انگشت، فلاش LED و سنسورهای کنترل سلامتی قرار گرفته‌اند.

سامسونگ این بار هم از شیشه برای جنس بدنه این پرچمدار جدید استفاده کرده که ضمن مقاومت بالایش که توسط پوشش گوریلاگلس 5 تامین شده، حس لوکس بودن را به کاربر القا می‌کند. این بدنه شیشه‌ای مخصوصا در رنگ مشکی، در برابر جذب اثر انگشت مقاومت خوبی دارد.

طراحی چهار گوشه بدنه گلکسی S9 به صورت گرد و بدون زاویه صورت گرفته که تاثیر به سزایی در خوش دستی گوشی داشته است. البته عوامل دیگری هم مانند استفاده از نسبت تصویری کشیده‌‌تر، وزن 163 گرمی و سر نبودن بدنه، در جای گیری راحت‌تر گوشی در دست تاثیر گذاشته‌اند.

گلکسی اس 9 گوشی زیبایی است که در بیشتر بخش‌ها به گلکسی S8 شبیه است. تغییر یافتن محل قرار گیری سنسورهای اثر انگشت، سلامتی و فلاش LED در قاب پشتی دستگاه، تنها تفاوتی است که بین گلکسی S9 و پرچمدار گذشته‌اش، مشاهده می‌کنیم. برای این که اقدام سامسونگ در این زمینه را بیشتر درک کنید، دستور پخت یک غذای خاص را در نظر داشته باشید که آشپز بعد از تست انواع روش‌ها، به آن دست یافته و اکنون برای تنوع، با دانستن پایه و اساسش، تنها چاشنی‌های آن را تغییر می‌دهد؛ در اینجا منظور از دستور پخت، زبان طراحی سامسونگ در گلکسی S8 بوده و تغییر در چاشنی،‌ به تفاوت ظاهری اندک گلکسی S9 اشاره دارد.

 صفحه نمایش

در بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ مشخص شد که یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن مربوط به صفحه نمایش می‌شود. صفحه نمایش این گوشی 5.8 اینچی بوده و وضوح تصویر 2960 در 1440 پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 570 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که برای گوشی مجهز به نمایشگر 5.8 اینچی تراکمی عالی خواهد بود. پنل نمایشگر گوشی از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده از قابلیت "Always On Display" پشتیبانی می‌کند. به موجب قابلیت Always On Display همواره محتوای خاصی همچون زمان، تاریخ و غیره بر روی نمایشگر گوشی (حتی در حالت خاموش بودن نمایشگر) نشان داده می‌شوند. 

همانطور که در بخش قبل گفتیم، صفحه نمایش گلکسی اس 9 بدون حاشیه طراحی شده و چیزی در حدود 83.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. این مسئله سبب شده که ظاهری بسیار شیک، مدرن و متفاوت برای دستگاه به ارمغان آورده شود. ضمناً سامسونگ روی صفحه نمایش دستگاه را با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده و بدین صورت از آن در برابر خراشیدگی محافظت می‌کند. البته با این حال توصیه می‌کنیم حتماً برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل روی صفحه نمایش گلکسی اس 9 سامسونگ را با گلس محافظ LCD بپوشانید. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی چگونه است؟

در بررسی گلکسی اس 9 سامسونگ مشخص شد که صفحه نمایش گوشی تقریباً اوج کیفیت یک نمایشگر در گوشی‌های موبایل را به تصویر می‌کشد. محتوایی که توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه می‌شود شادابی و شارپنس عالی دارد و تفکیک‌پذیری رنگ‌ها و همچنین کنتراست عالی نمایشگر گوشی هم با یک نگاه ساده به محتوای آن قابل درک خواهد بود. بنابراین اگر اهل تماشای فیلم و ویدئو باشید، صفحه نمایش 5.8 اینچی و بسیار با کیفیت Galaxy S9 به خوبی این نیازتان را برطرف می‌کند. با توجه به اینکه نمایشگر دستگاه از یک پنل سوپر آمولد تشکیل شده، قدرت تولید روشنایی آن عالی است. 

به جرئت می‌گوییم که شدت روشنایی که توسط صفحه نمایش گلکسی اس 9 ارائه می‌شود در کمتر گوشی اندرویدی قابل مشاهده خواهد بود. این مسئله سبب گشته تا در محیط‌های باز و تحت تابش نور بتوانید بدون مشکل از گوشی استفاده به عمل آورید و محتوای نمایشگر آن را ببینید. برای اینکه بکارگیری گوشی در محیط‌های باز و تحت تابش نور بدون دردسر انجام گیرد کافیست شدت روشنایی آن را بر روی 60 یا 70 درصد تنظیم کنید. پس به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش گلکسی اس 9 سامسونگ یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت این محصول را شامل می‌شود و تقریبا هیچ نقطه ضعفی در طراحی آن وجود ندارد. صفحه نمایش این گوشی بزرگ بوده، رزولوشن و تراکم پیکسلی بالایی دارد، شادابی و شارپنس عالی را ارائه می‌کند و روشنایی آن کم‌نظیر است.

دوربین

دوربین گلکسی اس ۹ جزو یکی از ویژگی‌های خوب آن است که با وجود برخی امکانات درونش مثل دیافراگم دوتایی نور بیشتری را جذب کرده، نویز تصاویر را کاهش داده و در نهایت کیفیت بهتری از عکس را در اختیار شما قرار می‌دهد. دیافراگم دوتایی به این صورت است که در محیط های پرنورتر از دیافراگم ۲٫۴ استفاده می‌کند و وقتی نور کم باشد به صورت اتوماتیک به دیافراگم ۱٫۵ تغییر پیدا می‌کند.

گلکسی S9 از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که روشن‌ترین عکس‌هایی را که تا به حال دیده‌ایم ثبت می‌کند. دوربین به درستی و به خوبی تنظیم مناسب دیافراگم را انتخاب می‌کند. در مورد کیفیت عکس‌ها تردیدهایی وجود دارد. عکس‌هایی که در نور کم گرفته می‌شوند از نظر کیفی کمی توی ذوق می‌زنند. این تصاویر یا به طور غیر واقعی بسیار روشن می‌شوند و یا یک لایه زرد کمرنگ روی‌ آن‌ها ایجاد می‌شود. دوربین‌های سامسونگ همیشه به نشان‌دادن حداکثر جزییات از سوژه عکاسی معروف هستند؛ ولی این جزییات فدای از بین بردن کیفیت و بافت و کنتراست بکگراند می‌شود. عکسبرداری در نور کم حتی با لرزش‌های کوچک هم تار می‌شود. در کل عکس‌های گرفته‌شده در نور کم توسط گلکسی اس ۹ قابل استفاده هستند؛ ولی هنوزهم دوربین‌های سری پیکسل گوگل بهترین تصاویر در نور کم را ثبت می‌کنند. فوکوس در دوربین سلفی نیز گاهی اوقات به خوبی کار نمی‌کند و باعث تار شدن تصاویر شما می‌شوند.

دوربین گلکسی اس ۹ رنگ‌ها را بسیار جذاب‌تر از دنیای واقعی نشان می‌دهد و کنتراست تصاویر نیز مناسب است. در کل شما از عکس‌هایی که با دوربین این اسمارتفون می‌گیرید بسیار راضی و خوشحال خواهید بود.

در جواب قابلیت animojis آیفون ایکس، سامسونگ در نرم‌افزار جدید دوربین اس ۹ صورت شما را اسکن کرده و از آواتار‌های سه بعدی روی شما استفاده می‌کند. همانطور که اپل با آیفون ایکس ثابت کرد که این قابلیت بسیار جذاب و سرگرم کننده است، ایموجی واقعیت افزوده سامسونگ به شما می‌فهماند که همه چیز ممکن است به راحتی خراب شود. انجام این کار بسیار سریع و پردازش نیز با سرعت انجام می‌شود؛ ولی نتیجه بسیار بد است! شما انتخاب‌های بسیار کم و محدودی برای مدل مو، لباس‌ها و زیور‌آلات و اکسسوری‌‌ها دارید. برای مثال موهای موج‌دار و یا رنگ‌های طبیعی برای بلوند و قرمز وجود ندارند.

خود انیمیشن‌ها نیز احساسات صورت را به خوبی بازتاب نمی‌کنند. ممکن است شما بخندید ولی انیمیشن شما بی روح به شما نگاه کند و بالعکس! احساساتی را هم که قادر به نمایششان هست نیز بسیار تقلبی به نظر می‌رسند.

در نهایت شاید در آینده با وجود آپدیت‌های جدید قابلیت ایموجی واقعیت افزوده نیز بهبود یابد.

قابلیت بسیار جذاب گلکسی اس ۹، ویدیوی سوپر اسلوموشن است که به طرز حیرت‌آوری با ۹۶۰ fps ویدیو‌هارا ضبط می‌کند و هر ۰٫۲ ثانیه تا ۶ ثانیه طول می‌کشد! ولی این قابلیت برای تمام طول ویدیو نیست و ابتدا و انتها معمولا با ۳۰fps ضبط شده ومیان این‌دو سوپر اسلوموشن را خواهیم داشت و این باعث می‌شود که تلاش بسیار زیادی برای ضبط دقیق قسمتی که می‌خواهید به کار ببرید. قابلیت تولید گیف و اشتراک‌گذاری آن نیز در دوربین فیلمبرداری اس ۹ وجود دارد. تمام این قابلیت‌ها فدای پایین آمدن رزولوشن از فول‌اچ‌دی به اچ‌دی شده است.

اسلوموشن نیز با ۲۴۰ فریم بر ثانیه در دسترس است که این بار می‌توانید فیلم‌های خود را کیفیت فول‌اچ‌دی ضبط کنید.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

هر دو گوشی گلکسی اس ۹ سامسونگ و اس ۹ پلاس از فناوری شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. ظرفیت باطری‌های گلکسی اس 9، ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و تفاوتی با نسل قبل ندارد.
نتیجه‌ی آزمون‌های باتری نشان می‌دهند که گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس عملکرد مشابهی با نسل گذشته‌ی خود دارند. طبق تست‌های انجام شده حتی با استفاده سنگین هم یک روز کامل می‌توانید روی باطری گوشی‌ حساب کنید. حتی اگر جزو کاربران کم مصرف هم باشید، عدم نیازمندی به شارژ به اواسط روز دوم هم می‌رسد.
فناوری شارژ سریع نیز در این نسل تغییر نکرده است و نیمی از ظرفیت باطری با استفاده از این فناوری در کمتر از نیم ساعت شارژ می‌شود. همچنین هر دو گوشی از شارژ بیسیم نیز پشتیبانی می‌کنند. اما باید پد مخصوص شارژ ‌آن‌ها را جداگانه خریداری کنید.

کلام آخر

گلکسی اس 9 سامسونگ در ادامه راه پر فراز و نشیب سامسونگ برای رقابت با دیگر گوشی‌های اندروید به بازار عرضه شده است. این گوشی ویژگی‌های منحصر به فرد خودش را دارد و می‌تواند طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کند. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: گوشی اس 9 , سامسونگ گلکسی اس 9 , خرید گوشی اس 9 , قیمت گوشی گلکسی اس 9 , بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 , گوشی Galaxy S9 ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اولین گوشی پرچم دار شیائومی در سال ۲۰۱۹، یعنی گوشی هوشمند Xiaomi Mi 9 رونمایی شد. این گوشی، اولین گوشی هوشمند شرکت شیاومی است که در آن از آخرین ورژن چیپست کوالکوم که snapdragon 855 می باشد، استفاده شده است. شیائومی می ۹ از لحاظ سرعت پردازنده و گرافیک یک گوشی رده بالا محسوب می‌شود. در این گوشی هوشمند همانند می ۸ و می ۸ لایت ، فناوری Dual-Glass استفاده شده و سطحی فلزی در بین دو صفحه‌ی گوریلیا گلاس نسل ۶ قرار دارد. اگرچه که صفحه نمایش با فناوری AMOLED، بزرگتر شده، اما بریدگی بالای صفحه نمایش گوشی(ناچ) و لبه ای آن کوچک‌تر شده است.

مانند ورژن قبلی این گوشی یعنی Mi 8 pro حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است، .

جذاب‌ترین قسمت گوشی Xiaomi Mi 9، دوربین فوق العاده آن است، گوشی Xiaomi Mi 9 اولین گوشی هوشمند شرکت شیاومی است که دارای سه دوربین ۴۸ / ۱۶ / ۱۲ مگاپیکسل ، با قابلیت عکس برداری تله فوتو و زوم اپتیکال ۲ برابر ،فلش LED دوتایی, تصویربرداری HDR, پانوراما می‌باشد، اولین دوربین چند منظوره که تجربه عکاسی با کیفیت بالا، همراه با صفحه فوق وسیع(Ultra-Wide cam) و قابلیت زوم با توان ۲X را در اختیارتان خواهد گذاشت. همچنین در قسمت جلول این اسمارت فون شیائومی یک دوربین ۲۰ مگاپیکسی با امکان عکس برداری HDR قرار داده که امکان فیلمبرداری با رزولوشن ۱۰۸۰P را در اختیار شما میگذارد.

گوشی Xiaomi Mi 9، همانند ورژن قبلی خود، از قابلیت شارژ سریع برخوردار است، اما جالب‌تر آن است که این گوشی دارای فناوری شارژ وایرلس می‌باشد که با توانایی ۲۰ واتی، گوشی را با سرعت بالا شارژ می کند. در بخش نرم‌افزاری، این کوشی، در خور یک پرچم‌دار است، چراکه دارای سیستم عامل اندروید ۹ و MIUI 10 می‌باشد. برای اطلاع از قیمت گوشی می 9 کلیک کنید.

طراحی و ساخت گوشی شیائمی می 9

گوشی هوشمند Mi 9 همانند دیگر پرچمداران امروزی از ترکیب شیشه و قاب فلزی در بدنه ی خود استفاده کرده است. این اسمارتفون در سه رنگ مشکی ، آبی و بنفش به بازار عرضه شده است. البته نسخه ی Explorer Edition اسمارتفون پیشرو دارای طرحی مفهومی می باشد که با نگاه کردن به پشت گوشی می توانید اجزاء داخلی آن را نیز مشاهده کنید. البته اجزائی که شما در حال نگاه کردن به آن هستید واقعی نبوده و تنها یک تصویر نمایشی خواهد بود.

دو رنگ آبی و بنفش گوشی Mi 9 با بازتاب های فوق العاده ای همراه هستند. اما رنگ مشکی در مقایسه با دو رنگ مذکور جلوه ی خاصی ندارد. از طرفی بخش پشتی براق اسمارتفون پیشرو به آسانی اثر انگشت شما را جذب می کند.

قاب فلزی دستگاه و منحنی های به کار رفته در گوشه های بدنه ، تاثیر خاصی در ارگونومیک شدن گوشی ندارند. اما به نوعی حس اطمینان کاربر را در زمان کار با گوشی افزایش می دهند. البته اگر باز هم نگران اسمارتفون خود هستید به راحتی می توانید از یک محافظ بدنه استفاده کنید. لازم به ذکر است که پنل این محصول مجهز به محافظ Gorilla Glass 6 می باشد.

بزرگترین مزیت گوشی Mi 9 در پشت آن قرار دارد. این دستگاه اولین اسمارتفون برند Xiaomi است که از دوربین سه گانه ی اصلی استفاده می کند. لنز اصلی این مجموعه دارای کیفیت 48 مگاپیکسلی بوده و دو لنز 12 و 16 مگاپیکسلی برای بهبود عکس های ثبت شده توسط این دوربین به کار می روند. البته عدم وجود ویژگی OIS یکی از نقاط ضعف دوربین اصلی پرچمدار جدید Xiaomi به شمار می رود.

قاب دوربین ، ضخیم تر از بدنه ی اصلی دستگاه بوده و در هنگام قرارگیری گوشی بر روی سطح صاف سبب عدم تعادل آن خواهد شد. البته این موضوع با توجه به بزرگی لنزهای به کار رفته در گوشی کاملا طبیعی بوده و نباید انتظار داشته باشیم که تمامی سه لنز پیشرو در بدنه ی باریک گوشی قرار گیرند. از طرفی کیفیت بالای تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی گوشی Mi 9 تا حد زیادی سبب پوشش این موضوع می شود.

دور لنز 48 مگاپیکسلی دوربین گوشی Mi 9 از یک نوار رنگی استفاده شده که با بازتاب نور رنگ آن تغییر کرده و جلوه ی زیبایی را به بخش پشتی گوشی می افزاید. در کل بخش پشتی گوشی هوشمند Mi 9 به جز دوربین سه گانه ی اصلی و فلش LED هیچ ویژگی دیگری ندارد.

تقریبا تمامی بخش جلویی گوشی هوشمند Mi 9 توسط پنل Super AMOLED آن پوشانده شده است. این پنل دارای اندازه ی 6.39 اینچی بوده و هنوز از کیفیت Full HD+ استفاده می کند. اندازه ی پنل گوشی Mi 9 در مقایسه با پنل 6.21 اینچی پرچمدار قبلی به وضوح بزرگتر است. اما در عمل ابعاد اسمارتفون تغییر مشخصی نداشته و این موضوع با افزایش عرض بدنه و کوچکتر شدن ویژگی ناچ امکان پذیر شده است.

در داخل ناچ کوچک گوشی هوشمند Mi 9 نیز تنها یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی (فاقد سنسور تشخیص چهره در بعضی از مناطق) مشاهده می شود. از طرفی LED مربوط به نوتیفیکیشن ها نیز در سمت راست و پایین صفحه نمایش قرار گرفته است. هم چنین اگر کنجکاو هستید باید بگوییم که سنسور تشخیص نور محیط نیز در سمت چپ و بالای پنل پنهان شده است.

گوشی هوشمند Mi 9 مجهز به سنسور اثر انگشت پنهان در زیر صفحه نمایش می باشد. پیکربندی این سنسور بسیار آسان بوده و دارای عملکردی دقیق و سریع است. البته استفاده از آن برای کسانی که به سنسور اثر انگشت در پشت گوشی عادت کرده اند در ابتدا سخت بوده اما با گذر زمان تفاوت ها کمتر می شوند.

گوشی هوشمند Mi 9 فاقد جک 3.5 میلیمتری صدا بوده و بلندگوی آن در لبه ی پایینی دستگاه و در کنار پورت USB-C قرار گرفته است. سنسور مادون قرمز گوشی نیز در لبه ی بالایی تعبیه شده است. همان طور که پیشتر نیز گفته شد ، گوشی پیشرو فاقد اسلات کارت حافظه ی جانبی بوده و تنها برای قرار دادن دو نانو سیم کارت فضا در اختیار کاربر قرار می دهد.

به علاوه گوشی هوشمند Mi 9 مجهز به یک دکمه ی فیزیکی AI می باشد. که از آن می توانید برای فراخواندن دستیار هوشمند گوشی و یا دیگر توابع استفاده نمایید.

گوشی هوشمند Mi 9 دارای ارتفاع 155 میلیمتر ، عرض 75 میلیمتر و ضخامت 7.6 میلیمتر می باشد. ابعادی که با وجود بهره مندی از پنلی بزرگتر تقریبا مشابه با پرچمدار قبلی است. از طرفی این اسمارتفون دارای وزن 173 گرم بوده که حدود 4 گرم کمتر از وزن گوشی Mi 8 می باشد.

به طور کلی گوشی هوشمند Mi 9 از لحاظ طراحی بسیار عالی است. بدنه ی شیشه ای و براق آن در کنار جلوه های نوری ، فوق العاده به نظر می رسد. بهره مندی از پنل قدرتمند AMOLED و سنسور اثر انگشت پنهان در زیر صفحه نمایش این اسمارتفون را به محصولی با کیفیت و درجه یک تبدیل کرده اند. البته بدنه ی لغزنده ی آن شما را به استفاده از محافظ بدنه مجاب خواهد کرد.

نمایشگر

نمایشگر گوشی Xiaomi Mi 9، با اندازه 6.39 اینچ و فناوری Super AMOLED، رزولوشن 1080p و هم‌چنین یک بریدگی کوچک بالای صفحه برای دوربین جلو ظاهر شده است. صفحه نمایش از رزولوشن 2340 1080x برخوردار است که نسبت پیکسل بر اینچ 402ppi می‌باشد. این گوشی دارای یکی از کشیده‌ترین صفحه‌ها در بین گوشی های هوشمند است و نسبت تصویر 19.5:9 می‌باشد که از این گوشی انتظاری بیشتر می‌رفت، هرچند که هم‌چنان از لحاظ زیبایی تصاویر، نظر کاربران را به خود جلب کرده است.

صفحه نمایش گوشی Mi 9، توسط گوریلیا گلس 6 محافظت شده است، گلسی که سازنده آن کمپانی کورنینگ (Corning)، می‌باشد. این نوع گلس، یکی از مقاوم‌ترین گلس‌های موجود در جهان است. تا کنون هیچ تستی در خصوص مقاومت این گلس در گوشی Xiaomi Mi 9 در برابر ضربات انجام نشده است، اما در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند هم‌رده، انتظار می‌رود که در برابر ضربات مقاوم باشد. هرچند که در برابر خش از مقاومت پایینی برخوردار است.

روشنایی این گوشی بسیار مناسب است چرا که برای یک گوشی که از پنل OLED برخوردار است، 430 نیت(nits) روشنایی کافی به نظر می‌رسد. اگر میزان روشنایی گوشی را در حالت اتوماتیک(Auto) قرار دهید، روشنایی صفحه به 630 نیت خواهد رسید. به دلیل بهره‌مندی از فناوری AMOLED، درخشندگی صفحه زیر نور خورشید نیز بسیار عالی به نظر می‌رسد.

وضعیت نمایشگر شیائومی می 9 اکسپلورر به شکل پیش فرض روی حالت «کنتراست خودکار» قرار گرفته که بسته به نور محیط، اشباع رنگ و کنتراست تصویر را تغییر می دهد. اگر به رنگ های دقیق و طبیعی علاقه دارید، می توانید حالت «کنتراست استاندارد» را انتخاب کنید که فضای رنگی وسیع DCI-P3 را به خوبی پوشش می دهد. حالت سوم یعنی «افزایش کنتراست» هم مقداری به اشباع رنگ ها اضافه می کند.

طبق اندازه گیری های ما حداکثر روشنایی نمایشگر می 9 اکسپلورر در حالت دستی به حدود 450 نیت و در حالت خودکار به حدود 600 نیت می رسد. از آنجا که با پنل ساخت سامسونگ روبرو هستیم، این مقدار روشنایی اندکی کمتر از انتظار است و برای تماشای محتوای صفحه زیر تابش مستقیم آفتاب، اندکی دشواری خواهید داشت.

حالت Reading Mode با کاهش نور آبی گزینه مناسبی برای مطالعه شبانه است. البته می 9 گزینه دیگری به نام Night Mode هم دارد که برای فعال کردن آن باید روشنایی نمایشگر را در محیط تاریک به شکل دستی به حداقل برسانید. برای این گزینه هم امکان تنظیم دمای رنگ در نظر گرفته شده است.

حالت نمایشگر همیشه روشن یا به قول شیائومی Ambient Display هم در می 9 اکسپلورر وجود دارد که با شانزده تم مختلف تمام سلیقه ها را پوشش می دهد، به خصوص گزینه اول که در طول روز تغییر می کند و شما را به حال و هوای فیلم زیبای اینتراستلار فرو می برد. نهایتاً اینکه نمایشگر می 9 از استاندارد HDR10 پشتیبانی می کند ولی خبری از استاندارد جدیدتر +HDR10 نیست. این موضوع اهمیت زیادی ندارد چون اکثر کاربران به چنین محتوایی دسترسی ندارند.

دوربین

این اولین باری است که شیائومی از دوربین سه گانه در گوشی خود استفاده کرده و این تصمیم در ابتدای سال 2019، کاملا هوشمندانه و به موقع بوده است. دوربین اصلی این گوشی از سنسور جدید 48 مگاپیکسلی Sony IMX586 استفاده می کند که در پس لنزی با دهانه دیافراکم F/1.9 قرار گرفته است و پیش از این نمونه آن را در گوشی آنر ویو 20 دیده بودیم. این سنسور سونی از چینش پیکسلی Quad Bayer (ترکیب 4 پیکسل و ساخت یک پیکسل) استفاده می کند که باعث می شود نتیجه خروجی از آن، تصاویر 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 1.6 میکرونی و HDR لحظه ای باشد. البته امکان ثبت تصاویر 48 مگاپیکسلی با دوربین اصلی وجود دارد که میزان جزئیات آن تا حدودی بیشتر است؛ با این وجود، میزان جزئیات را نمی توان در حد انتظار از سنسور 48 مگاپیکسلی دانست.

دوربین دوم اما از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که در پس لنزی با دریچه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و زوم 2 برابر اوپتیکال را در اختیار خواهد گذاشت. در نهایت نوبت به دوربین سوم 16 مگاپیکسلی و عضو جدید می رسد که در پس لنزی به دریچه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و زاویه دید فوق عریض 117 درجه ای را در اختیار خواهد گذاشت. جالب است بدانید که شیائومی برخلاف سامسونگ، امکان فوکوس خودکار را برای دوربین فوق عریض خود در نظر گرفته است و این دوربین قابلیت عکاسی ماکرو را نیز در اختیار خواهد گذاشت؛ اما متاسفانه هیچ‌یک از دوربین های Mi 9 به لرزشگیر اوپتیکال مجهز نشده اند.

رابط کاربری دوربین در مقایسه با نسل قبلی، تغییرات چندانی به خود ندیده و مشابه گذشته است. حالت های مختلف دوربین از جمله اسلوموشن، پرتره، پاناروما و … روی نواری در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با سوایپ کردن می توان بین آن ها جا به جا شد. از قسمت بالا هم می توان به مواردی چون هوش مصنوعی، HDR، افکت ها، منوی تنظیمات، تایمر و … دسترسی داشت. عکاسی در حالت دستی هم امکانات خوبی در اختیار می گذارد که از طریق آن می توان مواردی چون سرعت شاتر، ایزو، وایت بالانس، فوکوس و … را به دلخواه تغییر داد.

تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی (حالت 12 مگاپییکسل) در محیط هایی با نور کافی، از کیفیت عالی و قابل انتظار از یک محصول پرچمدار، برخوردار است. این تصاویر دارای جزئیات زیاد، محدوده پویایی وسیع، کنتراست عالی، رنگ های زنده و دقیقی می باشد که شارپنس آن ها به خوبی تنظیم می شود. با این حال روشن بودن ویژگی هوش مصنوعی می تواند رنگ های اشباع شده تر و کنتراست بیشتری را در اختیار بگذارد که مطمئنا خوشایند تمام افراد نخواهد بود. تصاویر ثبت شده با رزولوشن 48 مگاپیکسلی اما برخلاف تصور، پیشرفت چندانی در زمینه جزئیات به خود نمی بینند و نویز آن ها نسبت به حالت 12مگاپیکسلی، بیشتر می باشد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی می 9

عمر باتری در Xiaomi Mi 9 متوسط است یعنی 3300 میلی آمپر که نسبت به عمر باتری در Mi 8 حدود 100 میلی آمپر کاهش یافته است. نکته مثبت درخصوص باتری این گوشی این است که از شارژ سریع وایرلس پشتیبانی می‌کند. در جعبه گوشی، یک شارژر 18 واتی را خواهید یافت که برای 3300 میلی آمپر قدرت باتری، کافی به نظر می‌رسد. با وجود این شارژر، Mi 9 در بازه‌ی زمانی نیم ساعته، 45 درصد شارژ خواهد شد.

گوشی Xiaomi Mi 9، از فناوری شارژ سریع یا همان توربو شارژ برخوردار است و سارژ از طریق وایرلس با قدرت 20 وات، از دیگر قابلیت‌های آن محسوب می‌شود. اگر شارژر 27 واتی برای این گوشی خریداری کنید، گوشی در عرض نیم ساعت، به 70 درصد شارژ خواهد رسید. شارژ کامل گوشی نیز، 65 دقیقه زمان خواهد برد.

باندل مخصوص شارژ وایرلس بسیار سبک و کارآمد است. زمانی که از شارژر وایرلس استفاده کنید، صدایی خفیف را خواهید شنید. این صدا مربوط به فنی است که شارژر را خنک می‌کند. گوشی Xiaomi Mi 9 طبق تست های انجام شده، در نیم ساعت، تا 30 درصد گوشی را شارژ می‌کند، که این قضیه، زیاد خوشایند به نظر نمی‌رسد، زیرا با شارژر 18 واتی، بعد از نیم ساعت، گوشی حدود 45 درصد شارژ خواهد شد.

ممکن است علت این کم کاری، دمای باتری یا محیط باشد، اما به طور کلی عملکرد قوی از خود نشان نداده است. پردازنده snapdragon 855 تاثیر بسزایی در عملکرد باتری گذاشته است.

طبق آزمایش‌های انجام شده، مدت آماده به کار گوشی Xiaomi Mi 9 حدود 91 ساعت ارزیابی شده که این عملکرد، بسیار عالی می‌باشد. شما می‌توانید با 10 ساعت روشن نگه داشتن مداوم گوشی، برای اهدافی مانند وب گردی، از آن استفاده کنید. 19 ساعت نیز می‌توانید به طور مداوم به تماشای ویدیو بپردازید. با وجود پردازنده Snapdragon 855، زمان حالت استند‌بای(Standby)، به میزان قابل توجهی افزایش یافته که در مقایسه با Xiaomi Mi 8، پیشرفت خوبی داشته است.

 سخن پایانی

به پایان بررسی Mi 9 می‌رسیم. آیا mi 9 بهترین اسمارت فون اندرویدی ۲۰۱۹ است؟ با وجود اسمارت فون‌های سری S10، جواب این سوال قطعا منفی می‌باشد. اما از طرف دیگر، Xiaomi Mi 9 با قیمتی در حدود نصف اسمارت فون گلکسی S10، بسیاری از ویژگی‌های مدرن این دستگاه را با کیفیتی بسیار بالا ارائه می‌دهد. پس در هر صورت، Xiaomi Mi 9 یکی از بهترین اندرویدی‌های ۲۰۱۹ است که ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

این گوشی ۴۵۰ یوروی رقیبی جدی برای Huawei P20 Pro با قیمتی در حدود ۶۲۰ یورو می‌باشد. این دو اسمارت فون ویژگی‌های مشابه بسیار زیادی دارند (مثل دوربین سه گانه‌ی قدرتمند)، اما هر دو دارای یک ضعف عمده هم می‌باشند: عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی. مخصوصا Xiaomi Mi 9 که به شما حداکثر ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی ارائه می‌دهد.

اما از طرف دیگر، بررسی‌ها نشان می‌دهند که پردازنده‌ی Snapdragon 855 در کل و به خصوص در عملکرد گرافیکی بهتر از Kirin 980 مخصوص پرچمداران هواوی عمل می‌کند. بنابراین امسال هم مثل گذشته، کمپانی Xiaomi توانسته تا رقیب چینی خود (هواوی) را به چالشی جدی دعوت کند. به طور کلی می‌توان گفت، درست است که Xiaomi Mi 9 بهترین اسمارت فون اندرویدی و قدرتمندترین پرچمدار حال حاضر دنیا نیست، اما در رنج قیمتی حدود ۵۰۰ دلار واقعا نمی‌توان رقیبی برای آن پیدا کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی می 9 , خرید گوشی می 9 , قیمت گوشی می 9 , گوشی شیائومی می 9 , گوشی شیائومی Mi 9 ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

یکی از جدیدترین گوشی های شرکت شیائومی (Xiaomi) که با قیمتی رقابتی روانه بازار شده و در عین حال از کیفیت مطلوبی بهره می‌برد گوشی ردمی 7 این شرکت (Xiaomi Redmi 7) است. اگر به فکر خرید یک گوشی ارزان و با کیفیت هستید، این اسمارتفون می‌تواند گزینه خرید عالی برایتان باشد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی ردمی 7 بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را مشخص کنیم. بنابراین با ما همراه باشید. برای خرید ردمی 7 کلیک کنید.

 طراحی گوشی شیائومی ردمی 7

باتری پر ظرفیتی که در ردمی 7 گنجانده شده سبب سنگین تر بودن آن نسبت به رقبایش شده است. این گوشی وزنی در حدود 180 گرم دارد. در کنار وزن زیاد شاهد حضور صفحه‌نمایشی بزرگ در این گوشی هستیم که در شاسی ای نه چندان بزرگ قرار گرفته است. این امر به لطف حضور ناچ قطره ای و حاشیه های کم صفحه‌نمایش به وجود آمده اند.

همیشه گوشی‌های خانواده ردمی جزو گوشی‌های باکیفیت و جان سخت بازار بوده و هستند و این را مدیون شاسی فلزی خودشان هستند.

این گوشی در سه رنگ مشکی، قرمز و آبی عرضه می‌شود که ما رنگ مشکی آن را در اختیار داشتیم. فریم گوشی رنگ مات دارد اما در قاب پشتی شاهد طراحی براق هستیم که به‌راحتی لک و اثرانگشت را به خودش جذب می‌کند. به علاوه این قاب پلاستیکی به نظر می رسد که به‌راحتی خط و خش می افتد و توصیه می کنیم که حتما از قاب ژله ای که داخل جعبه دستگاه قرار دارد استفاده کنید. ما رنگ مشکی این گوشی را در اختیار داشتیم که اثرانگشت و کثیفی را به شدت به خودش جذب می کرد. شیائومی ادعا می‌کند که این قاب توسط اسپری نانو مراحل نهایی تولید را طی کرده که به نظر می رسد تاثیر زیادی در جلوگیری از خط و خش و افتادن نداشته است.

خمیدگی هایی که در لبه‌های قاب پشتی دستگاه در نظر گرفته شده سبب راحتی استفاده از آن در طولانی مدت می‌شوند در حالی که می‌توانید به برداشتن راحت تر آن از روی سطح صاف هم کمک به سزایی می‌کنند.

طراحی مدرن از جمله ویژگی‌های گوشی‌های شیائومی و این گوشی به حساب می‌آید و قیمت تاثیری در روند این طراحی برای گوشی‌های ارزان قیمت تر ندارد و شیائومی تبعیضی بین گوشی‌هایش قائل نمی‌شود. یکی دیگر از مظاهر به روز بودن طراحی گوشی حضور ناچ قطره ای بالای صفحه‌نمایش است که این ناچ اندازه خیلی بزرگی هم ندارد.

برای اینکه گوشی مقاومت خوبی در برابر خط و خش داشته باشد شیائومی از گوریلاگلکس 5 برای صفحه‌نمایش استفاده کرده که نشان می‌دهد به این گوشی اهمیت زیادی می‌دهد و ارزش زیادی برایش قائل است زیرا این نسخه از گوریلاگلس در حال حاضر در پرچمداران گران قیمت استفاده می‌شود.

ردمی ۷ بر خلاف ردمی نوت 7 گوشی بسیار خوش دستی است و با وزن مناسبی که برایش در نظر گرفته شده به خوبی می‌توانید ساعت ها با یک دست با آن کار کنید.

 در قاب جلو صفحه‌نمایش قرار گرفته که به لطف ناچ قطره ای و حاشیه های مناسبی که دارد توانسته حدود 82 درصد از قاب جلو را در اختیار بگیرد. ناچ قطره ای اندازه متوسطی دارد و دوربین سلفی را در خودش جای داده است. خروجی صدای مخاطب چسبیده به لبه بالایی گوشی دیده می‌شود و هیچ اثر منفی ای در قاب جلویی ندارد. در حاشیه بالایی صفحه‌نمایش و کنار ناچ سنسورهای نور و مجاورت دیده میشوند که در محیط داخلی به چشم نمی‌آیند. نوتیفیکیشن ال ای دی همانند ردمی نوت 7 در محلی کاملا نامتعارف قرار دارد. این چراغ هشدار دهنده در حاشیه پایینی صفحه قرار گرفته.

در لبه سمت راست کلیدهای ولوم و پاور را مشاهده می‌کنید که جنسی شبیه به هم دارند و کلید ولوم به هم پیوسته است. در لبه سمت چپ درگاه سیم‌کارت قرار گرفته که جنسی از فلز برای بدنه داخلی اش در نظر گرفته شده. با خارج کردن این درگاه از جایش متوجه می‌شوید که پشتیبانی از دو سیم‌کارت و کارت حافظه خارجی همزمان وجود دارد و اسلاتی بزرگ از این درگاه خارج می‌شود.

پایین ردمی 7 دو ریف سوراخ دیده می‌شود که در دو طرف درگاه ارتباطی دستگاه قرار گرفته‌اند. زیر یکی از این درگاه ها اسپیکر و زیر دیگری میکروفون اصلی است. درگاه ارتباطی هم از نوع میکرو یو اس بی در نظر گرفته شده. بالای گوشی جک 3.5 میلیمتری صدا را در کنار درگاه اینفرارد و میکرفون دوم می بینیم.

قاب پشتی میزبان دو لنز برای دوربین اصلی است که در قابی جدا از قاب پشتی در نظر گرفته شده اند و زیر این دو لنز و خارج از این قاب فلش تکی را مشاهده می‌کنید. سنسور اثرانگشت تقریبا در بخش میانی قاب پشتی در نظر گرفته شده.

صفحه نمایش

اگر علاقه ای به نمایشگر های بزرگ ندارید و آنها را مایه دردسر میدانید ، نمایشگر 6.26 اینچی شیائومی Redmi 7 مختص شماست . این دریچه ارتباطی نه آنقدر بزرگ است که برای کار کردن با یک دست به مشکل بخورید و نه آنقدر کوچک است که چشم هایتان را به زحمت بیاندازید تا زوم کند .
این نمایشگر 6.26 اینچی روی پنل IPS LCD سوار شده تا قیمت نهایی این گوشی بیشتر به مذاق مشتری خوش بیاید . البته خبری از کاهش کیفیت تصویر در این پنل ها نیست . برای اطمینان میتوان به رزولوشن 720 در 1520 پیکسلی تکیه کرد که با یک حساب سرانگشتی نشان میدهد هر اینچ از این نمایشگر میزبان 269 پیکسل می باشد که نسبت هب رقبای این اسمارت فون نرخ قابل قبول و رضایت بخشی است .
ردمی 7 نیز از ترند پر طرفدار این روزها عقب نمانده و نمایشگر کم حاشیه با بریدگی نمایشگر (ناچ استایل) را برای طرفداران خود تدارک دیده تا این محصول تازه نفس از طراحی به روز و مدرن چیزی کم نداشته باشد .

دوربین

همانطور که بالاتر نیز اشاره شد، Redmi Note 7 دو دوربین در پشت گوشی دارد که یکی از آنها 48 مگاپیکسلی است و از این نظر در میان رقبا یک سر و گردن بالاتر است. در مقایسه باید اشاره کنیم که به عنوان مثال گلکسی ای 70 که گوشی میان رده سامسونگ است با وجود استفاده از 3 دوربین، اما 32 مگاپیکسل بالاترین میزان سنسور است.

وجود یک سنسور 5 مگاپیکسل عمقی نیز در تهیه عکس های پرتره با دوربین پشتی، به کار می آید که می تواند تصاویر زیبایی خلق کند. همچنین در جلوی دوربین نیز یک دوربین سلفی با سنسور 13 مگاپیکسلی وجود دارد که می تواند نیاز کاربر در زمان سلفی گرفت را نیز به طور کامل برطرف کند.

شیائومی که به استفاده از هوش مصنوعی و خلق دستگاه های کاربردی هوش مصنوعی شهره است در ردمی نوت 7 نیز از هوش مصنوعی خود استفاده کرده است و توانسته به عملکرد مثبت دوربین گوشی کمک شایان و فراوانی کند.

در نور روز کیفیت دوربین نویز کمی دارد و به بیان دیگر از کیفیت خوبی برخوردار است اما ثبت جزئیات در آن به خوبی انجام نمی شود. دوربین در حالت 48 مگاپیکسلی چندان عملکرد مطلوبی ندارد و به نظر این ظرفیت اسمی سنسور باشد و در واقع عملکرد آن خیلی پایین تر از این حرف هاست! به طوری که عملکرد دوربین در یک چهارم سنسور موجود نیز خیلی بهتر از کامل آن است.

 در نور کم ردمی نوت 7 عملکرد بسیار خوبی دارد و می تواند عکس با نور مناسب، نویز کم و همچنین رنگ های زنده به شما تحویل دهد. هرچند عکس ها در حالت روز بهتر از حالت شب است اما عملکرد دوربین های گوشی در حالت شب نیز می تواند به طور کلی شما را راضی کند.

در مورد سلفی گوشی نیز باید به این نکته اشاره کنیم که به هر حال Redmi Note 7 یک میان رده به حساب می آید؛ اما نسبت به سایر رقبا عملکرد خوبی دارد و گوشی عکس های سلفی بسیار خوبی تحویل کاربر می دهد. به طور کلی می توان گفت که عملکرد دوربین سلفی در ردمی نوت 7 بهتر از دوربین اصلی گوشی است.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی 7

از نظر باتری، Redmi Note 7 می تواند نیاز های شما را به طور کلی مرتفع کند. یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی در شیائومی ردمی نوت 7 به کار رفته است که باتری با ظرفیت بالا و قدرتمندی به حساب می آید. در کنار آن، پشتیبانی از شارژ سریع نیز مزیت دیگر آن است. اما همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، در جعبه گوشی خبری از آداپتور سریع نیست و کاربر باید آن را از بیرون تهیه کند یا به شارژر موجود در جعبه اکتفا نماید. نبود آداپتور سریع و هندزفری در جعبه گوشی را میتوان به عنوان بزرگترین نقطه ضعف این گوشی یاد کرد اما با این حال نمی توان منکر سخت افزار نسبتا قدرتمند آن شد.

 باتری ردمی نوت 7 قادر است بیش از 12 ساعت به طور مداوم ویدیوهایی با کیفیت اچ دی پخش کند که عملکرد بالایی به حساب می آید و می تواند در صورت استفاده عادی، بیش از 24 ساعت در دست کاربر باشد و کار را زمین نگذارد!

جمع بندی

در پایان باید بگوییم که شرکت چینی شیائومی شاید هنوز به اندازه سایر شرکت های بزرگ جهانی قدرتمند و شناخته شده نباشد اما می توان آینده روشنی را برای این شرکت و محصولات آن در نظر گرفت. مسیر این روزهای شیائومی مشابه مسیری است که هواوی در روزهای ابتدایی خود طی کرد و همانطور که می بینید امروزه هواوی شانه به شانه ی شرکت های بزرگی مانند سامسونگ و ال جی و … حرکت می کند و پرچم دارهای آن دست کمی از سایر شرکت ها ندارند! پس اگر به دنبال خرید یک گوشی موبایل با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب هستید، بدون شک می توانید محصولات شیائومی را به عنوان یکی از اولویت های خود در نظر بگیرید. گوشی Xiaomi redmi 7 به عنوان یکی از بهترین میان رده های سال 2019 می تواند با امکانات و کیفیت مطلوب خود، هر مصرف کننده ای را راضی کند. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: گوشی شیائومی ردمی 7 , خرید ردمی 7 , قیمت گوشی شیائومی ردمی 7 , گوشی شیائومی Redmi 7 ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

پس از بازگشت فوق العاده نوکیا با سری 8 این مجموعه یعنی نوکیا 8 و بعد از آن نوکیا 8 سیراکو نگاه ها دوباره به سمت این برند قدیمی و با کیفیت که از بازار موبایل دور شده بود بازگشت.

نوکیا سعی دارد با طراحی های منحصرفرد خود و تمرکز بر دوربین هایی با کیفیت و هوش مصنوعی بالا دوباره جایگاه از دست رفته اش را در بازار پیدا کند.
نوکیا 7.2 یک گوشی بسیار خوش ساخت است که با طراحی بدنه با کیفیت در نگاه اول قطعا شما را جذب می کند.
دلایل زیادی برای میان رده بودن nokia7.2 وجود دارد که می توان به ضد آب نبودن و همچنین چیپست میان رده آن اشاره کرد.

عملکرد نوکیا 7.2 در قسمت های مختلف مثل شبکه های اجتماعی، فیلمبرداری و عکاسی، بازی های سبک و نیمه سنگین بسیار عالی و روان است، البته در قسمت هایی ضعف هایی هم دارد که به آن اشاره می کنیم. برای خرید نوکیا 7.2 کلیک کنید.

طراحی گوشی نوکیا 7.2

نوکیا 7.2 در رنج قیمتی خودش، یکی از زیباترین طراحی ها را دارد و همانطور که اشاره کردیم، طراحی می تواند به عنوان یکی از اصلی ترین عامل های فروش این گوشی شناخته شود. از پنل شیشه ای مات که پیش از این نمونه آن را در گوشی های گران قیمتی مثل آیفون 11 پرو مکس و پیکسل 4 دیده بودیم، تا چراغ LED اعلان که در داخل دکمه پاور تعبیه شده است، همگی باعث می شوند که نوکیا 7.2 ظاهری شیک و دوست داشتنی داشته باشد.

علاوه بر این، استفاده از پنل شیشه ای مات در قسمت پشتی، نه تنها حس و حال متفاوتی به دستگاه بخشیده، بلکه این ترفند باعث شده تا شاهد جذب لکه چربی دست در این گوشی نباشیم. همچنین پنل پشتی دارای لایه های مختلفی می باشد که باعث می شود در تابش نور از زوایای مختلف، شاهد جلوه های بسیار زیبایی در آن باشیم.

برای پنل پشت و جلو از گوریلا گلس 3 استفاده شده است که مقاومت خوبی در برابر خط و خش دارد اما در برابر شکستن، عملکرد آن را نمی توان به خوبی گوریلا گلس 6 دانست. برای فریم دور گوشی نیز، از کامپوزیت پلیمری استفاده شده است که به گفته نوکیا مقاومت آن، دو برابر پلی کربنات ها می باشد و در عین حال، وزن آن نیز کمتر است.

در قسمت پایین این فریم، مطابق معمول شاهد قرار گیری پورت USB Type-C، میکروفون مکالمه و خروجی اسپیکر هستیم. جک 3.5 میلی متری هدفون و میکروفون حذف نویز نیز روی لبه بالایی این فریم قرار گرفته اند. برای نوکیا 7.2 یک کلید جدید با قابلیت راه اندازی دستیار صوتی گوگل در نظر گرفته شده است که پایین تر از درگاه سیمکارت، روی لبه سمت چپ قرار گرفته است و بیش از پیش رابطه نزدیک نوکیا و اندروید را نمایان می کند. کلید پاور و تنظیم حجم صدا نیز روی لبه سمت راست به چشم می خورند.

بعد از شکست نوکیا در استفاده از حسگر اثر انگشت اوپتیکال در گوشی نوکیا 9 پیورویو، این شرکت تصمیم گرفته تا بر خلاف شرکت هایی مثل سامسونگ و شیائومی، از سنسور اثر انگشت خازنی در میان رده جدیدش استفاده کند که پایین ماژول دوربین قرار گرفته است. این حسگر خازنی، اندازه نسبتا بزرگی دارد و محل قرار گیری آن به گونه ای است که استفاده از آن را بسیار آسان می کند. گذشته از این موارد، سرعت شناسایی این حسگر نیز در سطح مطلوبی قرار می گیرد و عملکرد آن قابل اتکا است.

بالاتر از حسگر اثر انگشت، دوربین سه گانه نوکیا 7.2 حضور دارد که در داخل قطعه ای دایره ای شکل قرار داده شده اند. استفاده از شکل دایره برای ماژول دوربین، باعث شده تا هماهنگی بالایی بین حسگر خازنی و دوربین وجود داشته باشد، اما باید در نظر داشته باشید که این ماژول، به مقدار قابل توجهی، بر آمده از بدنه می باشد که استفاده از گوشی روی سطوح صاف را تحت تاثیر قرار می دهد.

قسمت جلوی نوکیا 7.2 اما جلوه به زیبایی سایر قسمت های آن ندارد؛ در این قسمت از گوشی، نمایشگر 6.3 اینچی IPS LCD با بریدگی قطره ای برای قرار گیری دوربین سلفی قرار داده شده است که حاشیه های نسبتا ضخیمی آن را احاطه کرده است. البته باید در نظر داشته باشید که این حاشیه ها در مقایسه با نسل قبلی یعنی نوکیا 7.1، کوچک تر شده اند؛ اما در قسمت پایینی نمایشگر، حاشیه بزرگی وجود دارد که قرار گیری لوگوی نوکیا در داخل آن، ظاهر یکنواخت پنل جلویی را تحت تاثیر قرار داده است. قسمت بالایی نمایشگر نیز حاشیه ای ضخیم تر از حاشیه های طرفین دارد و در بالای دوربین سلفی، اجزایی مثل اسپیکر مکالمه و سنسور های متعدد مانند سنسور نور و مجاورت قرار گرفته اند.

صفحه نمایش

در مورد صفحه نمایش نوکیا 7.2 موارد جالبی وجود دارد. نوکیا 7.2 به صفحه نمایشی تجهیز شده که “Pure Display” نامیده می شود که اساسا یک پنل با قابلیت HDR است. این صفحه نمایش از رو به رو بسیار خوب به نظر می رسد. رنگ ها تیز و درخشان هستند. با این حال، رنگ مشکی غلیظی که در آمولدها هست را نمی توان روی این گوشی دید. رنگ مشکی در اینجا خاکستری به نظر می رسد.

قابلیت دید این صفحه نمایش در فضای بیرون بسیار رضایت بخش است. سطوح حداکثری روشنایی در حدود 523 نیت اندازه گیری شده که برای استفاده در فضای باز کفایت می کند. این گوشی از مود کانتراست پویا برخوردار می باشد که می تواند دمای رنگ و تعادل رنگ سفید را بسته به اپلیکیشنی که در حال اجرای آن هستید تنظیم کند. در داخل اپلیکیشن افکت ها هوشمندانه است. این گوشی می تواند تعادل رنگ سفید را بر اساس نور محیط تنظیم کند و این افکت شبیه ویژگی نور شب در اندروید می باشد.

دوربین

نوکیا ۷٫۲ مجهز به دوربین ۳ گانه است. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در کنار یک سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین ۵ مگاپیکسل عمق میدان، سه دوربین این گوشی میان رده هستند. یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی هم برای دوست داران سلفی در نظر گرفته شده است. کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین در نور مناسب چشم نواز است. رنگ‌ها کاملا طبیعی و جزییات به‌خوبی نمایان هستند. در نور کم هم کیفیت عکس‌ها برای یک میان رده قابل قبول است و نمی‌توان ایرادی به آن گرفت.

رابط کاربری دوربین ساده طراحی شده و قابلیت‌های لازم را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. یکی از این قابلیت‌ها زاویه گسترده یا اولترا واید نام دارد که در اکثر گوشی‌های امروزی شاهد آن هستیم. عکاسی در این حالت با اینکه جزییات بیشتری (حدود ۱۱۸ درجه) از سوژه را در عکس نمایان می‌کند اما کیفیت تصویر را به طرز محسوسی کاهش می‌دهد. قسمت پرتره نیز عکس‌های با کیفیتی می‌گیرد در این حالت می‌توانید با افکت‌های بوکه موجود و قابلیت تنظیم میزان ماتی پشت صحنه، عکس‌های زیبایی بگیرید. تنها ایراد این قسمت ماتی بیش از حد در گوشه‌های سوژه اصلی است. 

در دوربین این گوشی از بزرگنمایی اپتیکال استفاده نشده است و تنها شاهد بزرگنمایی دیجیتال در رابط کاربری دوربین هستیم. بهتر است قید بزرگنمایی را در این گوشی بزنید زیرا بزرگنمایی دوربین چنگی به دل نمی‌زند و نویزهای تصویر به شدت نمایان می‌شوند. دوربین اصلی نوکیا ۷٫۲ توانایی فیلم برداری با رزولوشن ۴k را دارد. در حالت اولترا واید رزولوشن فیلم برداری به ۱۰۸۰ تنزل پیدا می‌کند.

 باتری و شارژدهی گوشی نوکیا 7.2

در آخرین بخش نقد و بررسی Nokia 7.2 در رابطه با ظرفیت باتری این گوشی، دوام شارژ باتری و همچنین سرعت شارژ مجدد آن صحبت خواهیم کرد. باتری که در قلب این گوشی بکار رفته یک باتری لیتیوم یونی است که ظرفی 3500 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به دیگر مشخصات دستگاه پیش‌بینی می‌کنیم که باتری آن بازده معمولی داشته باشد. در بررسی نوکیا 7.2 مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری آن تقریبا می‌تواند 1 روز بدون مشکل از آن استفاده کند. بنابراین قدرت شارژدهی باتری نوکیا 7.2 کاملا معمولی است. ضمنا انجام کارهایی مثل اجرای بازی های HD و سنگین در دستگاه به شدت منجر به افزایش سرعت خالی شدن شارژ باتری دستگاه می‌شود. گوشی نوکیا 7.2 از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک گوشی مذکور 10 واتی است. بدین سبب تقریبا می‌توان در مدت زمان 70 دقیقه باتری آن را از صفر تا صد درصد شارژ کرد. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که قدرت شارژدهی و همچنین سرعت شارژ مجدد باتری گوشی Nokia 7.2 وضعیت کاملا معمولی دارد و می‌توانست از این بهتر هم باشد.

 نتیجه گیری

نوکیا 7.2 روی کاغذ یک گوشی امیدوارکننده به نظر می‌رسید و انتظار داشتیم خاطرات نوکیا 7 پلاس را برای ما زنده کند. ولی در نهایت این اتفاق نیافتاد.

برای قیمتی که نوکیا برای این گوشی درخواست کرده است می‌توانید گوشی با کیفیت دوربین بهتر، نمایشگر باکیفیت‌تر، عمر باتری طولانی‌تر و چیپست قدرتمندتر بخرید. بنابراین به طرفداران گوشی‌های ارزان ‌‎قیمت به سختی می‌توانیم این گوشی را پیشنهاد کنیم.

مزایا:

  • پنل پشتی با جنس شیشه یخ‌زده حس خوبی دارد و به سختی چنین طراحی را در میان‌رده‌ها می‌بینیم.
  • استفاده از طرح اندروید وان تجربه کار با گوشی‌های پیکسل گوگل را در یک گوشی ارزان فراهم می‌کند و البته باید دریافت به موقع به‌‎روزرسانی‌ها را نیز از یاد نبرید.
  • رفع لرزش ویدئوها در کیفیت فول اچ‌دی و با نرخ 30 فریم بر ثانیه خوب است.

معایب:

  • با آن که نمایشگر به شکل قابل قبولی روشن است ولی رفع مشکل شایع دمای خنک رنگ‌ها تقریبا غیرممکن است و درخشش رنگ‌های مشکی نیز به چشم می‌آید.
  • عمر باتری و همچنین سرعت شارژ آن در سطح رقبا نیست.
  • چیپست قدیمی است و مدل‌های قدرتمند و کارآمدتر در بازار وجود دارند.
  • خروجی تصویر دوربین با وجود استفاده از سخت‌افزار امیدوارکننده، چنگی به دل نمی‌زند.
  • کیفیت ویدئوهای فول اچ‌دی محدود به نرخ 30 فریم بر ثانیه است در حالی که رقبا ویدئوهایی با نرخ 60 فریم بر ثانیه می‌گیرند.


:: موضوعات مرتبط: نوکیا , ,
:: برچسب‌ها: گوشی نوکیا 7 , 2 , گوشی NOKIA 7 , 2 , خرید گوشی نوکیا 7 , 2 , قیمت گوشی نوکیا 7 , 2 , بررسی نوکیا 7 , 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

در سال 2018 شرکت سامسونگ دو گوشی جدید از سرس اس با نام‌های گلکسی S9 و گلکسی +S9 را معرفی و عرضه کرد. به دلیل تحول انقلابی در ظاهر گوشی‌های گلکسی S8 و +S8، سامسونگ  این سری را با ظاهری تقریبا مشابه ارایه کرده است. البته برخی تغییرات جریی در آنها به چشم می‌خورد. اصلی‌ترین تمایز این سری در ارتقای دوربین آنها و افزوده شدن قابلیت‌های جدید به آنهاست. برای اطلاع از قیمت گوشی اس 9 پلاس کلیک کنید.

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S9 Plus

صفحه نمایش

نمایشگر همیشه نقطه قوت اصلی محصولات سامسونگ بوده است و این کمپانی پنل نمایشگر بسیاری از رقبای قدرتمند خود نظیر آیفون های جدید اپل را نیز تولید می‌کند. قطعا پرچمداران سری اس ناین نیز از این موضوع بهره برده‌اند و در کنار طراحی نمایشگر اینفینیتی دیسپلی که در بخش طراحی به آن اشاره کردیم، نمایشگر سوپر امولد گلکسی اس ۹ پلاس از بهترین نمونه‌هایی است که در حال حاضر می‌توانید بر روی یک موبایل اندرویدی پیدا کنید. این نمایشگر دارای قطر ۶.۲ اینچی است و مشابه نسل قبل، از رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ بهره می‌برد. انحنا در طرفین و البته نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹ که خاص پرچمداران سامسونگ است، باعث شده است که این نمایشگر دارای طراحی کامپکت‌تری نسبت به رقبای با اندازه‌ی مشابه باشد.

تراکم ۵۲۹ پیکسل بر هر اینچ، تضمین می‌کند که حتی به زور هم نمی‌توانید لبه‌لبه شدن و اصطلاحا پیکسله شدن تصویر را ببینید و همواره لبه‌هایی نرم و تصاویری باکیفیت پیش روی چشمانتان قرار خواهد گرفت. البته پرچمداران سری اس هشت نیز دارای نمایشگرهای فوق‌العاده باکیفیتی بودند و رزولوشن و تراکم پیکسلی پرچمداران سامسونگ به حدی رسیده است که از سطح توانایی چشم انسان برای تشخیص وضوح تصویر هم بالاتر رفته و خود کمپانی سازنده نیز رزولوشن نمایشگر را به طور پیشفرض بر روی فول اچ دی قرار می‌دهد تا اگر خیلی به این موضوع علاقه‌مند بودید و البته مصرف باتری برایتان اهمیت زیادی نداشت، رزولوشن را افزایش دهید! یکی از نقاط قوت جالب نمایشگر گلکسی اس ۹ پلاس این است که به جای یک سنسور، از دو سنسور در پشت و جلوی این گوشی برای تشخیص نور محیط و هماهنگ کردن شدت روشنایی نمایشگر بهره گرفته شده است تا اگر قسمتی از بدن فرد یا بدنه‌ی گوشی در سایه قرار گرفته‌ بودند، اطلاعات غلط برای تنظیم میزان روشنایی پردازش نشود.

شما می‌توانید مود تصویر را از میان چهار حالت انتخاب کنید که هرکدام تاثیراتی در سایه‌روشن‌ها، میزان اشباع رنگ‌ها و شارپنس آیتم‌های داخل صفحه می‌گذارند و در عکس‌های نمونه‌ی داخل تنظیمات می‌توانید تفاوت آنها را مشاهده کنید؛ توجه داشته باشید که در بازی‌ها و اپلیکیشن‌های شخص ثالث ممکن است از این مودها پشتیبانی نشود و تصویر با حالت استاندارد نمایش داده شود.

دوربین

دوربین اصلی Galaxy S9 Plus از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که این موضوع یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های مابین این گوشی و گلکسی S9 به شمار می‌رود. لنز اول این مجموعه دیافراگم متغیر دارد یعنی اندازه دیافراگم آن در حین عکسبرداری با توجه به شدت نور محیط به صورت خودکار تغییر می‌کند و بدین صورت بهترین کیفیت را از نظر نوردهی ایجاد خواهد کرد. دیافراگم این لنز دوربین می‌تواند مابین F/1.5 تا F/2.2 تغییر خودکار داشته باشد. شاید قابلیت "دیافراگم متغیر" بر روی کاغذ خیلی برای شما جالب به نظر نرسد، اما در عمل یک قابلیت فوق‌العاده کاربردی است که به شدت در کیفیت ضبط عکس تاثیرگذار خواهد بود. لنز دوربین اصلی و 12 مگاپیکسلی این گوشی از قابلیت‌های دیگری همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF) و تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) هم پشتیبانی می‌کند. اما لنز دوربین دوم دوربین اصلی گوشی از دیافراگم ثابت F/2.4 بهر می‌برد و از قابلیت‌های فوکوس خودکار، تثبیت اپتیکال تصویر و زوم اپتیکال 2x پشتیبانی می‌کند. قابلیت‌هایی همچون HDR خودکار، ضبط ویدئوهای 4K با فریم ریت 60 فریم در هر ثانیه و عکسبرداری با پس زمینه تار هم توسط دوربین اصلی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ پشتیبانی می‌شوند. ضمناً سامسونگ یک چراغ فلش LED را هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته است.

 باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ Galaxy S9 Plus

سامسونگ در جدیدترین کهکشانی خود مشابه گلکسی اس ۸ پلاس از یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت بهره برده است. برای بررسی میزان شارژدهی در زمان تماشای ویدیو، با قطع تمام اتصالات، گوشی را در حالت پرواز قرار دادیم و روشنایی نمایشگر را نیز روی ۲۰۰ نیت تنظیم کردیم؛ سپس یک ویدیوی اچ‌دی را تا زمان خاموش شدن گوشی به صورت متوالی پخش کردیم. در آزمایش انجام شده گلکسی اس ۹ پلاس به مدت ۱۴ ساعت و ۱۷ دقیقه شارژدهی داشت. این مدت البته در زمان اجرای بازی‌ها به فاکتورهای متفاوتی از جمله، آنلاین یا آفلاین بودن بازی، جزئیات گرافیک، استفاده از وای‌فای یا دیتای موبایل و وجود حالت چندنفره بستگی دارد و با اجرای هر بازی، عملکرد متفاوتی را از باتری شاهد هستیم. متاسفانه هرچند سامسونگ ضخامت گلکسی اس ۹ پلاس را نسبت به گلکسی اس‌۸ پلاس ۰.۴ میلی‌متر افزایش داده است، اما در ظرفیت باتری افزایشی را شاهد نیستیم و کهکشانی جدید سامسونگ عملکرد مشابهی را نسبت به گلکسی اس ۸ پلاس دارد.

نتیجه گیری

گوشی گلکسی اس 9 پلاس در حال حاضر یکی از قدرتمندترین و بهترین گوشی های هوشمند موجود در بازار است که می تواند برای کاربران مختلف، بهترین گزینه باشد. چه به عکاسی و فیلم برداری علاقه مند هستید، چه به اجرای بازی های سنگین و یا هر چیز دیگر، اس 9 پلاس می تواند به بهترین شکل ممکن نیازهای شما را برطرف سازد.

اما نکته ای که باید به آن توجه داشت، قیمت بالای این گوشی می باشد. در حال حاضر این گوشی در ایران به قیمت 4 میلیون و 400 هزار تومان پیش فروش شده است که قیمتی فراتر از بودجه ی بسیاری از کاربران برای خرید یک موبایل به شمار می رود.

اگر قصد ندارید که این هزینه را بپردازید، می توانید با پرداخت هزینه ی 3 میلیون و 800 هزار تومان اقدام به خرید گلکسی اس 9 کنید. یا اگر این هزینه هم برای شما سنگین است، گلکسی اس 8 با قیمت نزدیک به 3 میلیون تومان همچنان به عنوان یکی از بهترین گزینه های موجود به شمار می رود. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی اس 9 پلاس , خرید گوشی گلکسی اس 9 پلاس , قیمت گوشی اس 9 پلاس , گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس , گوشی سامسونگ Galaxy S9 Plus ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

کمپانی شیائومی با رونمایی از گوشی ردمی نوت 9 پرو، ثابت کرده که می‌توان با پرداخت هزینه کم، امکانات حیرت انگیزی از بروزترین فناوری دنیا را دریافت کرد. هرچند چنین قاعده‌ای تنها برای کمپانی دست و دلبازی همچون شیائومی امکان پذیر است و تعمیم آن به دیگر برندها، کمی رویاپردازانه خواهد بود.
واقعیت این است که قیمت ردمی نوت 9 پرو هیچ هم‌خوانی با امکانات ویژه آن ندارد اما لیست درخشان مشخصات فنی این مدل تازه نفس مهر تایید آن است. با توجه به این که سالانه تعداد قابل توجهی از گوشی‌های مدل ردمی نوت به فروش می‌رسد، فروش نجومی گوشی ردمی نوت 9 پرو دستاورد دور از ذهنی برای شیائومی نخواهد بود.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

صفحه نمایش

روی گوشی ردمی نوت ۹ پرو شاهد یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی IPS LCD با دقت تصویر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل هستیم. نسبت تصویر در این صفحه‌نمایش ۲۰:۹ است که غالبا در گوشی‌های امروزی مرسوم بوده و از حساسیت پیکسلی ۳۹۵ پی پی آی بهره می‌برد.

یک نقطه ضعف بزرگ گوشی در همین استفاده نکردن از پنل‌های نمایشگر اولد توسط شیائومی است. گوشی‌های هواوی و سامسونگ از این منظر در رتبه بالاتری قرار می‌گیرند.

 

شیائومی سعی کرده کیفیت پنل ال‌سی‌دی را نسبت به گذشته و به‌ویژه ردمی نوت ۸ ارتقا دهد. در عمل هم شاهد یک پنل شارپ‌تر، کیفیت و تفکیک و عمق رنگ بهتر هستیم. روشنایی در تنظیمات دستی و خودکار تفاوت زیادی با هم ندارد و در نور روز می‌توانید همه‌چیز را روشن و مناسب ببینید.

کنتراست متوسطی دارد و در برخی رنگ‌ها مانند مشکی یا سفید کمی خطا دیده می‌شود.

دوربین

ردمی نوت 9 پرو همانند تمام اعضای این خانواده، از دوربین چهارگانه در قسمت پشتی استفاده می‌کند. لنزهای قرار گرفته در ماژول دوربین این گوشی، مطابق انتظار از نوع واید، اولتراواید، ماکرو و سنجش عمق می‌باشد و ساختمان این دوربین بسیار شبیه به ردمی نوت 8 پرو است که سنسور دوربین ماکرو در آن، بهبود پیدا کرده است.

دوربین اصلی این گوشی از سنسور 64 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که یکی از تفاوت‌های اصلی آن با ردمی نوت 9 اس را به وجود می‌آورد. همانطور که در بررسی ردمی نوت 9 اس اشاره کردیم، این گوشی از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده می کند؛ این در حالی است که سنسور به‌کار رفته در نسخه پرو، مشابه چیزی که در ردمی نوت 8 پرو دیده بودیم، از نوع سامسونگ ISOCELL Bright GW1 می‌باشد و اندازه این سنسور در مقایسه با نمونه به‌کار رفته در نوت 9 اس، 38 درصد بزرگتر است.

حسگر 1/1.7 اینچی Redmi Note 9 Pro دارای پیکسل‌هایی با اندازه 0.8 میکرون می‌باشد که در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و با استفاده از فیلتر 4 به 1، می تواند‌ عکس‌هایی با رزولوشن 16 مگاپیکسل و پیکسل‌های 1.6 میکرونی به ثبت برساند. البته امکان عکاسی در رزولوشن کامل نیز وجود دارد که استفاده از آن، تا حدودی جزئیات بیشتر به همراه نویز بیشتر را در اختیار می‌گذارد.

بعد از دوربین اصلی، نوبت به دوربین فوق عریض این گوشی می‌رسد که به حس‌گر 8 مگاپیکسلی مجهز شده و از لنزی با زاویه دید 119 درجه و دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند. دوربین ماکرو اما از حس‌گر 5 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.12 میکرونی استفاده می‌کند که در مقایسه با دوربین 2 مگاپیکسلی ردمی نوت 8 پرو، شاهد افزایش رزولوشن آن هستیم.

این دوربین در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند که یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های آن در مقایسه با دوربین‌های ماکروی میان رده‌های سامسونگ می‌باشد. درنهایت نوبت به دوربین 2 مگاپیکسلی می‌رسد که صرفاً برای سنجش عمق هنگام ثبت تصاویر پرتره کاربرد داشته و به‌تنهایی قابل‌استفاده نیست.

رابط کاربری دوربین در مقایسه با نسل قبلی، تغییرات چندانی به خود ندیده و مشابه گذشته است. حالت‌های مختلف دوربین ازجمله اسلوموشن، پرتره، پاناروما و … روی نواری در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده‌اند که با سوایپ کردن می‌توان بین آن‌ها جابه‌جا شد. از قسمت بالا هم می‌توان به مواردی چون هوش مصنوعی، HDR، افکت ها، منوی تنظیمات، تایمر و … دسترسی داشت. عکاسی در حالت دستی هم امکانات خوبی در اختیار می‌گذارد که از طریق آن می‌توان مواردی چون سرعت شاتر، ایزو، وایت بالانس، فوکوس و … را به‌دلخواه تغییر داد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی Redmi note 9 pro

قطعا پررنگ‌ترین و بارزترین ویژگی مثبت گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو، ظرفیت فوق العاده باتری آن است. با این که این باتری غول پیکر در افزایش ضخامت و وزن 209 گرمی کلی دستگاه بی تاثیر نبوده اما با ظرفیت 5020 میلی آمپر ساعتی و شارژ سریع 30 واتی قطعا این کم‌کاری را تا حدودی جبران کرده است.

 سخن پایانی

با وضعیتی که این روزها بازار موبایل و ارز تجربه می‌کند، خرید گوشی‌های پرچمدار لوکس در توان بخش بزرگی از جامعه نیست. به واسطه این وضع و شرایط اقتصادی بسیاری از مردم رو به خرید محصولات میان‌رده و پایین‌رده آورده‌اند. شیائومی برندی است که در طول چند سال اخیر در این رده بسیار خوب عمل کرده و محصولات مناسبی با قیمتی پایین‌تر از رقبا به بازار ارائه می‌کند. ردمی نوت 9 پرو را می‌توان یک نمونه از این محصولات شیائومی دانست.

این گوشی از نقاط قوت زیادی مانند طراحی مناسب در سطح گوشی‌های بالارده، سخت‌افزار قدرتمند در کلاس خود، نرم‌افزار به‌روز، دوربین‌های متنوع و با کیفیت و باتری فوق العاده با شارژر بسیار سریع بهره می‌برد. با این حال، ایرادات جزئی مانند کیفیت پایین‌تر نمایشگر در مقایسه با محصولات سامسونگ نیز به این گوشی وارد است. طبیعتاً در این بازه قیمتی، پیدا کردن یک محصول تماماً کامل و بی‌عیب نقص کاری سخت و حتی شاید غیرممکن باشد. از همین رو، Redmi Note 9 Pro می‌توان یک گوشی ایده‌آل برای کسانی باشد که به دنبال خرید یک محصول میان‌رده با امکانات بالا هستند. وبسایت سخت‌افزار نشان بهترین ارزش را به این گوشی اهدا می‌کند.



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی شیائومی ردمی نوت 9 پرو , خرید گوشی ردمی نوت 9 پرو , قیمت ردمی نوت 9 پرو , گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی ایفون اس ای اپل سال‌ها قبل با معرفی گوشی‌های آیفون،‌ انقلابی در دل دوست‌داران گوشی‌های با کیفیت بالا انداخت و این شور و غوغا کم و بیش تا به امروز نیز ادامه دارد. مشکل همیشگی اما، قیمت بالای آن مخصوصاً برای ما ایرانیان بوده است. در این روزهایی که پرچمداران شرکت‌های مختلف در رقابت پایاپای در برتری‌های سخت‌افزاری و قیمت‌های نجومی‌اند، یک گوشی مانند آیفون SE 2 یک نور امید برای دوست‌داران گوشی‌های قدرتمند اما مقرون به صرفه‌اند به شکلی که این گوشی قیمت مناسب را با مشخصات سخت‌افزاری عالی همراه کرده تا نظر طرفداران خود را بیش از پیش جلب کند.

طراحی و نمایشگر گوشی iphone se اپل

طراحی آیفون اس ای ۲۰۲۰ برای همه کاملاً آشناست. اپل از شاسی و قاب آیفون ۸ خود برای این محصول استفاده کرده است. این کار باعث شده اپل نیازی به کارخانجات و قالب‌های جدیدی برای تولید این محصول نداشته باشد و از همان امکانات قدیمی خودش استفاده کند. به همین خاطر است که موفق به پایین نگه داشتن قیمت آیفون SE جدید شده است.

اگر تا به حال گوشی آیفون ۸ را در دست گرفته باشید، تفاوتی را بین آن با اس ای ۲ احساس نخواهید کرد. در جلو یک نمایشگر ۴.۷ اینچی به کار رفته و ابعاد کلی دیوایس برابر با ۱۳۸.۴ در ۶۷.۳ در ۷.۳ میلی‌متر است. این گوشی کوچک‌تر و باریک‌تر از گوگل پیکسل ۳ ای، گوشی اقتصادی کمپانی گوگل است. پیکسل ۳a به یک نمایشگر بزرگ‌تر ۵.۶ اینچی و یک قاب پلاستیکی نه چندان جذاب پشتی مجهز است. کلید هوم معروف اپل را می‌توان در حاشیه‌ی بزرگ مشکی رنگی که در زیر نمایشگر حضور دارد، مشاهده کرد. این همان کلید هوم شبه فیزیکی اپل است که در زیر آن حسگر اثر انگشت Touch ID به کار رفته است. اپل طی سال‌های گذشته و از آیفون ایکس به بعد، با عبور از تاچ آیدی، تکنولوژی تشخیص چهره‌ی جدیدی به نام فیس آیدی را جایگزین آن کرد. اما حالا در گوشی اقتصادی خود مجدداً به سراغش رفته است. ما در ابتدا استفاده از تاچ آیدی را فراموش کرده بودیم. به طور مثال با دو بار ضربه‌ی سریع آخرین اپلیکیشن‌های اجرا شده‌ی اخیر را به نمایش می‌گذارد. وقتی صفحه‌ی گوشی خاموش است هم می‌توانید با فشار دادن آن با انگشتی که آن را در تاچ آیدی ثبت کرده‌اید، قفل گوشی را باز کرده و وارد صفحه‌ هوم شوید.

به جز این مورد، در بالا نیز یک دوربین سلفی و یک اسپیکر مکالمه را می‌توان در حاشیه‌هی پهن بالای صفحه یافت. البته اپل از پیکربندی اسپیکرهای استریو استفاده کرده و این اسپیکر صرفاً فقط برای مکالمات استفاده نخواهد شد. این گوشی به لطف تأییدیه‌ی IP67 در برابر نفوذ آب (تا عمق ۱ متری به مدت ۳۰ دقیقه)، گرد و عبار مقاوم است. قاب پشتی و جلویی از نوع شیشه بوده و فریم کناری نیز آلومینیومی است. یافتن این تأییدیه در گوشی‌های زیر ۴۰۰ دلاری بازار کار آسانی نیست، اما اپل موفق شده به لطف تجهیزات تولید قدیمی خودش، با کمترین هزینه به آن دست پیدا کند.

به قاب پشتی می‌رویم، جایی که لوگوی سیب گاز زده‌ی اپل به سبک براق در وسط قاب می‌درخشد. در بالا سمت چپ هم ماژول دوربین تک لنزی استفاده شده که یک فلاش LED در سمت راست آن حضور دارد. جنس این قاب هم همانند قاب جلویی شیشه‌ای است. پس اگر وسواس ماندن اثر انگشت روی قاب پشتی گوشی را دارید، حتماً یک قاب محافظت برای آن تهیه کنید، چون این قاب به شدت اثر انگشت پذیر است. کلیدهای تنظیم ولوم و اسلایدر Mute صدای معروف اپل در قسمت بالای فریم سمت چپ گوشی به کار رفته است. در سمت راست نیز کلید پاور و اسلات سیم کارت مشاهده می‌شود. همه چیز دقیقاً همانند آنچیزیست که در آیفون ۸ نیز می‌بینیم. این گوشی در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز عرضه می‌شود. شاید تنها تفاوت این گوشی در قاب پشتی نسبت به آیفون ۸، حذف شدن عبارت iPhone از پایین قاب و جابجایی لوگوی اپل از قسمت مایل به بالا، به درست مرکز قاب است. همچنین اگر ریزبینانه‌تر بخواهیم به این دو گوشی نگاه کنیم، تفاوت کوچک دیگری را در میکروفون پشتی و حفره‌های شبکه‌ای اسپیکر در پایین قاب که به رنگ نقره‌ای درآمده است را پیدا می‌کنیم. این کاملاً متفاوت با طراحی آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو است که ماژول دوربین آن‌ها به صورت مربعی‌شکل و برجسته درآمده است. پس باید طراحی آیفون SE جدید را یک گام رو به عقب از سوی اپل بدانیم؟

این قضیه در مورد نمایشگر هم صدق می‌کند. اپل از یک نمایشگر ۴.۷ اینچی IPS LCD رتینا در جلوی قاب این گوشی استفاده کرده که وضوح ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل را ارائه می‌کند. این نمایشگر با نسبت ابعاد کلاسیک ۱۶:۹ خود فقط ۶۵.۴ درصد کل قاب جلویی گوشی را در بر گرفته است. این به معنای تراکم پیکسلی ۳۲۶ppi آن خواهد بود. نمایشگر این گوشی بدون حفره، ناچ و هر چیز دیگریست که این روزها استفاده از آن در اسمارت فون‌ها مرسوم شده است. اپل از شیشه‌ی یون تقویت شده با پوشش اولئوبوبیک برای این نمایشگر استفاده کرده است. فناوری True-Tone می‌تواند دمای رنگ نمایشگر را بر اساس شرایط نوری محیطی که در آن حضور دارید، به صورت خودکار تنظیم کند. پشتیبانی گسترده از دمای رنگی و تکنولوژی True-Tone از دیگر امکانات آن محسوب می‌شود. همچنین حداکثر روشنایی اعلام شده از سوی کارخانه نیز ۶۲۵ نیت است. این بیشتر از حداکثر روشنایی ۴۰۱ نیت در گوشی رغیب، پیکسل ۳a است. برای علاقه‌مندان به گوشی‌های کوچک، نمایشگر ۴.۷ اینچی این گوشی به اندازه‌ی نمایشگر ۴ اینچی نسل اول آن کوچک نیست، اما ۴.۷ اینچ در روزگاری که هر ساله شاهد افزایش اندازه‌ی نمایشگر گوشی‌ها هستیم، همچنان اندازه‌ی کوچکی محسوب می‌شود. این نمایشگر از همان تکنولوژی به کار رفته در نمایشگر آیفون ۱۱ استفاده می‌کند. آن‌ها به ویژه در کیفیت و رزولوشن با یکدیگر برابر هستند. نوشته‌ها شفاف و رنگ‌ها دقیق هستند و آن در زیر تابش نور خورشید هم روشن به نظر می‌رسد. من در آزمایش‌هایی که در بیرون از منزل انجام دادم، هیچ مشکلی با نمایشگر در زیر نور آفتاب نداشتم.

دوربین

قیمت 400 دلار، سال 2020، دوربین تکی. این سه کلمه، مواردی هستند که معمولا این روز‌ها شنیدن آن‌ها تعجب‌آور خواهد بود. آیفون جدید اپل تنوع دوربین‌ها را باور ندارد و می خواهد به جای آن‌ها، یک دوربین با کیفیت بهتر را در اختیار بگذارد. این دوربین تکی 12 مگاپیکسلی دقیقا مشابه همانی است که در آیفون 8 دیده بودیم. سنسور به‌کار رفته در این دوربین متعلق به شرکت سونی می‌باشد که دارای پیکسل‌های 1.22 میکرونی بوده و از فوکوس خودکار با تشخیص فاز، پشتیبانی می‌کند. همچنین این دوربین دارای لرزشگیر اوپتیکال می‌باشد که خبر امیدوار کننده ای برای یک محصول میان‌رده به شمار می آید و لنز این دوربین طوری کالیبره شده است که عملکرد بهتری در زمینه واقعیت افزوده در اختیار بگذارد.


شاید در ابتدا فکر کنید که کیفیت تصویر آیفون 8 در سال 2020 چندان خوشایند نخواهد بود؛ اما حقیقت این است که استفاده از تراشه جدید با پردازنده سیگنالی بهتر، در کنار قابلیت smart HDR باعث خواهد شد که کیفیت تصاویر پیشرفت چشمگیری داشته باشد. همچنین به لطف استفاده از تراشه جدید، آیفون SE 2020 قادر به ثبت تصاویر پرتره با دوربین تکی می‌باشد؛ اما متاسفانه اپل حالت شب جدید خود را برای این گوشی در نظر نگرفته است.

رابط کاربری دوربین مشابه چیزی است که پیش از این در گوشی‌های اپل دیده بودیم. حالت‌های مختلف دوربین در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با کشیدن انگشت می توان بین آن‌ها جا به جا شد. خود دکمه شاتر کاربردهای بیشتری را در اختیار می‌گذارد. به عنوان مثال با نگه داشتن این دکمه و کشیدن آن به سمت راست می توان فیلمبرداری را شروع کرد و تکرار این عمل به سمت چپ، عکاسی پی در پی را در اختیار خواهد گذاشت.

باتری گوشی iphone se اپل

باتری آیفون اس ای باید عمری به طولانی باتری آیفون ۸ که برابر با ۱۲ ساعت استفاده مداوم از اینترنت ارزیابی شده است، ارائه دهد. اما ما نیاز داریم ببینیم آیا این آیفون در تست باتری خودمان که شامل گشت و گذار مداوم در وب با اینترنت ۴G LTE است نیز می‌تواند انتظار ما از یک باتری با طول عمر بالا را برآورده کند.

 نتیجه گیری

نظرات بسیار متعددی درباره این گوشی کوچک و دوست داشتنی اپل وجود دارد. گاها و به نظر برخی از منتقدان این گوشی به غیر از منفعت‌های اقتصادی فراوان برای اپل چیز خاص دیگری ندارد و به نظر برخی کاربران، این گوشی دقیقا همان چیزی بود که از اپل انتظار داشتند. واقعیت امر این است که وقتی صحبت از محصول اپل به میان می‌آید، کمتر از دیگر محصولات سایر کمپانی‌ها به سخت‌افزار و امکانات معمول در محصول اپل پرداخته می‌شود. برخی قواعد اپل برای کاربران به نوعی استاندارد تبدیل شده‌اند که در گوشی‌های اندرویدی و ویندوزی خلاف این مساله حاکم است. بهره‌گیری از بهترین صفحه‌نمایش در حالی که تفاوت چندانی برای چشم کاربران ندارد، بهره‌گیری از بهترین دوربین در حالی که از دوربین گوشی انتظار عکاسی حرفه‌ای نمی‌رود و یا مثلا شارژ بی‌سیم در حالی که به شکل واقعی کاربر را از اتصالات سیمی خلاص نمی‌کند، هم برای اپل و هم بسیاری از کاربران اهمیت ندارد. اما باید اعتراف کنیم که اپل می‌توانست بهتر از این‌ها در این محصولش کار کند. به هر حال به نظر ما در حالی که خریدار غیر اپلی که به دنبال خرید گوشی اپل می‌باشد، آیفون 6S را به احتمال زیاد به SE ترجیه خواهد داد. اما مطمئن باشید که اکثر کاربران قدیمی اپل که با گوشی‌های صفحه کوچک اپل کار کرده‌اند، SE را به عنوان ایده‌آل‌ترین گوشی نسل جدید تلقی می‌کنند. برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ایفون اس ای , خرید گوشی ایفون اس ای , قیمت گوشی ایفون اس ای , گوشی iphone se ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

 

شاید از خودتان بپرسید که چه اتفاقی برای شیائومی می 7 افتاده است؟ در جواب به این سوال باید گفت که امسال هشتمین سالگرد ورود شیائومی به بازار گوشی‌های هوشمند است و سازنده مشهور چینی برای این که این سابقه درخشان را جشن بگیرد، جانشین می 6 خود را به جای این که با نام می 7 وارد بازار کند، با نام شیائومی می 8 عرضه کرده است.

اگر که گوشی شیائومی می 8 و می 6 را در کنار یکدیگر قرار دهید، میزان پیشرفت شیائومی را به راحتی درک می‌کنید. همه انتظار دارند که شیائومی به عنوان سازنده‌ای که مدل می میکس 1 را در قالب اولین گوشی تقریبا بدون حاشیه وارد بازار کرد، تعداد بیشتری از گوشی‌های همراه را با نمایشگر بدون حاشیه عرضه کند. این کمپانی در ساخت می 6 این روند را نشان نداد، اما در ساخت شیائومی می 8 باز هم مهارت خود را در به کارگیری سبک طراحی بدون حاشیه به همه ثابت کرد. برای اطلاع از قیمت گوشی می 8 کلیک کنید.

طراحی و ساخت گوشی شیائومی می 8

از نظر ظاهر و سبک طراحی گوشی Mi 8 خیلی ویژگی منحصر به فرد و خاصی ندارد و شاید جالب ترین ویژگی ها آن مربوط به پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره مبتنی بر اینفرارد باشد که در ادامه دقیق تر و بیشتر به صحبت در مورد این ویژگی و کیفیت عملکردش می‌پردازیم. فریم اصلی گوشی از آلومینیوم فوق مقاوم سری 7000 ساخته شده که به دلیل مقاومت بالا در صنعت هوا و فضا از آن استفاده به عمل می‌آید. پنل جلو و قاب پشت گوشی هم با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود که مقاومت بسیار عالی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز دارد. بدنه گوشی ابعاد 7.6 در 74.8 در 157.9 میلیمتری را ارائه کرده و وزن آن به چیزی در حدود 175 گرم می‌رسد. ضمنا دستگاه قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم دارد. 

وقتی از نمای رو به رو به گوشی Xiaomi Mi 8 نگاه کنید، متوجه ضخامت باریک حاشیه های نمایشگر آن خواهید شد و همچنین نوار مشکی رنگ بالای نمایشگر یا همان ناچ (Notch) هم به خوبی قابل رویت خواهد بود. گوشی از نمای رو به رو خیلی شبیه به آیفون XS اپل به نظر می‌رسد با این تفاوت که ابعاد بزرگ تری دارد و حاشیه لبه زیرین صفحه نمایش آن کمی ضخیم تر است. همانطور که گفتیم گوشی Mi 8 از سیستم تشخیص چهره مبتنی بر اینفرارد پشتیبانی می‌کند. در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که کیفیت عملکرد بسیار خوب و روان است و می‌توان از آن برای قفل گشایی از نمایشگر گوشی در شرایط مختلف استفاده کرد.

سیستم تشخیص چهره اختصاصی گوشی حتی در محیط های با نور کم نور هم خوب عمل می‌کند. اما شیائومی می 8 از اسکنر انگشت فیزیکی هم بهره می‌برد. این اسکنر در بخش میانی قاب پشت گوشی نصب شده و طراحی دایره‌ای شکل دارد. در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که سرعت و کیفیت عملکرد اسکنر فیزیکی گوشی هم مطلوب است و می‌توان از آن به عنوان یک ویژگی قابل اعتماد برای آنلاک نمایشگر موبایل استفاده کرد. گوشی شیائومی می 8 در رنگ های مشکی، سفید، قرمز و آبی روانه بازار شده و تمام رنگ های آن دارای بدنه‌ای براق، زیبا و چشم نواز هستند. 

وقتی از نمای پشت به گوشی Mi 8 نگاه کنید براق بودن بدنه آن کاملا برایتان قابل درک خواهد شد. جنس شیشه قاب گوشی از گوریلاگلس 5 است و مقاومت خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز دارد، اما با این حال توصیه می‌کنیم حتما از یک قاب یا گارد موبایل برای محافظت از بدنه گوشی استفاده کنید. دوربین اصلی و دوگانه دستگاه در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن به صورت عمودی نصب شده و تقریبا در وسط قاب پشت گوشی هم اسکنر انگشت دایره‌ای شکل آن دیده می‌شود. به طور کلی می‌توان از این بخش نقد و بررسی می 8 شیائومی اینطور نتیجه‌گیری کرد که دستگاه سبک طراحی و ظاهر خیلی خاص و نوآورانه‌ای ندارد اما از کیفیت ساخت خوبی بهره می‌برد. اگرچه به عقیده ما خلا ضد آب بودن هم در طراحی این گوشی به چشم می‌خورد که مطمئنا شیائومی به دلیل کاهش هزینه تولید از ارائه آن چشم پوشی کرده است.

 نمایشگر

شیائومی از یک پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) و 6.21 اینچی به عنوان صفحه نمایش گوشی می 8 استفاده کرده است. صفحه نمایش این گوشی رزولوشن 2248 در 1080 پیکسل را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 402 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار کاملا مناسب و قابل قبولی برای نمایشگر گوشی با ابعاد 6.21 اینچ خواهد بود. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم روی صفحه نمایش این گوشی با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و بدین ترتیب از آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خط و خش محافظت می‌شود. البته در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که تماس با ذراتی مثل ماسه و گرد و غبار های خیلی کوچک می‌تواند منجر به ایجاد خط و خش روی نمایشگر دستگاه شود، بنابراین توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش گوشی گلس محافظ ال سی دی نصب کنید.

صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Mi 8 از قابلیت DCI-P3 و HDR10 پشتیبانی می‌کند که استانداردهایی جهت بهبود کیفیت نمایش محتوا و شادابی تصویر هستند. نمایشگر گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و بدین سبب چیزی در حدود 83.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را به خود اختصاص داده است. در لبه فوقانی صفحه نمایش گوشی هم زائده مشکلی رنگ و باریکی دیده می‌شود لنز دوربین سلفی و سنسور های جلوی دستگاه در آن قسمت نصب شده‌اند. اما کیفیت نمایش محتوا بر روی ال سی دی شیائومی می 8 چطور است؟ در بررسی این گوشی مشخص شد که صفحه نمایش آن واقعا کیفیت مطلوبی دارد و محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود شارپ و شادابی است. تفکیک پذیری خوب رنگ ها، شارپنس مطلوب، کنتراست خوب و شادابی مناسب از ویژگی های خوب صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Mi 8 هستند.

برای استفاده بهتر از صفحه نمایش گوشی Xiaomi Mi 8 در محیط های تاریک و برای مطالعه کردن حالت اختصاصی تحت عنوان Reading Mode در آن ارائه شده که منجر به ارائه تصویری گرم تر جهت جلوگیری از خستگی چشم می‌شود. صفحه نمایش گوشی می 8 از نظر اندازه بلند طراحی شده و نسبت تصویر 18.7 به 9 را ارائه می‌کند که این مسئله با دقت کردن به نمایشگر دستگاه قابل درک است. اما کیفیت عملکرد نمایشگر گوشی از نظر روشنایی چطور است؟ در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که صفحه نمایش آن به لطف بهره‌مندی از پنل سوپر آمولد توان تولید روشنایی خوبی دارد. بدین سبب با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 80 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل محتوای روی آن را ببینید و با گوشی در تعامل باشید. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش گوشی Mi 8 شیائومی یکی از ویژگی های مثبت اصلی آن را در بر می‌گیرد چون از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

دوربین

دوربین پشتی دوگانه است و از ترکیب دو دوربین و یک فلش دوگانه مابین آن دو در یک قاب تشکیل شده است. دوربین اصلی یک سنسور 12 مگاپیکسلی از شرکت سونی است به مدل IMX363 است که از مشخصه های آن به گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 ، قابلیت تشخیص فاز ، لرزشگیر اپتیکال 4 محوره برای عدم تار شدگی لحظات ثبت شده و.... اشاره کرد.
دوربین دوم پشتی که سنسور آن ساخت شرکت سامسونگ و مدل S5k3M3 با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 است یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو است که باعث ایجاد قابلیت زوم اپتیکال است.همانطور که میدانید زوم دیجیتال باعث افت کیفیت می شود ولی قابلیت زوم اپتیکال این عیب را برای زوم در مواقع مورد نظر برطرف کرده است.

از دیگر امکانات دوربین Mi 8 باید به قابلیت گرفتن عکس های پرتره، عکاسی در حالت پیشرفته و حرفه ای ، وجود همزمان لرزشگیر دیجیتال و اپتیکال 4 محوره برای کاهش حداکثری و عدم وضوح ناشی از لرزش در ثبت تصاویر، فیلمبرداری با کیفیت 4K ، تشخیص چهره ، زوم دیجیتال و اپتیکال، فیلمبرداری صحنه آهسته (slow motion) ، وجود فیلتر ها ، حالت های زیباسازی چهره و.... اشاره کرد.

دوربین سلفی به سنسور 20 مگاپیکسلی S5K3T1 سامسونگ با دریچه دیافراگم f/2 مجهز شده تا بتواند رضایت شما را در گرفتن عکس های تکی و یا گروهی جلب کند.

باتری گوشی شیائومی می 8

ظرفیت باتری 3400mAh تقریبا بزرگ محسوب می شود و با توجه به صفحه نمایش این اسمارت فون که از نوع LED و کم مصرف است و همچنین میتوان مصرف انرژی را در آن با تدابیری به شدت کاهش داد. کارایی و حس رضایت از Mi 8 زمانی بیشتر احساس می شود که فقط در زمان کوتاهی به شارژر دسترسی داشته باشید که در اینجا استفاده از فست شارژ 18 واتی با تکنولوژی فست شارژ نسخه 4+ به کمک شما آمده و به سرعت باتری این اسمارت فون را شارژ میکند‌.

 کلام آخر

بطور قطع شرکت شیائومی هشتمین سال تأسیس خود را به بهترین شکل جشن گرفته است و باید بگوییم که گوشی می ۸ یک محصول بینظیر با قیمتی مناسب نسبت به سایر پرچمدارهای موجود در بازار می باشد. مهمترین ویزگی این گوشی را باید تلاش بسیار زیاد شیائومی برای طراحی و تولید یک محصول فوق العاده دانست. این گوشی با داشتن یک صفحه نمایش بی نظیر، یک باتری با طول عمر بالا و قابلیت شارژ سریع و سخت افزار قدرتمند بطور قطع می تواند طرفداران زیادی را برای خود جذب کند همچنین طرفداران عکاسی نیز از عکس گرفتن با این گوشی چه با دوربین پشتی و چه با دوربین سلفی لذت خواهند برد. در مقابل نقاط ضعف این گوشی بسیار کم و جزئی می باشند. این گوشی با نداشتن جک ۳٫۵ میلی متری و عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی ممکن است که باعث ناراحتی برخی شود اما با توجه به قرار دادن کابل تبدیل USB نوع C به جک ۳٫۵ میلی متری مشکل اول تا حدود زیادی رفع شده است. مشکل دوم نیز با انتخاب یک نسخه با میزان حافظه داخلی مناسب تا حدود بسیار زیادی قابل حل می باشد. از مشکلات دیگر این گوشی می توان به داغ شدن آن در هنگام کار کردن با بنچمارک های مختلف و عملکرد متوسط تثبت کننده تصاویر در فیلم برداری با کیفیت ۴k اشاره کرد. هرچند باتوجه به نکات مثبت این گوشی و همچنین قیمت مناسب آن به آسانی می توان از این مشکلات چشم پوشی کرد. در پایان باید بگوییم که اگر به دنبال یک گوشی همه کاره می گردید گوشی می ۸ می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. برای اطلاع از قیمت گوشی های جدید کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی می 8 , خرید گوشی شیائومی می 8 , قیمت گوشی شیائومی می 8 , گوشی شیائومی mi 8 , مشخصات گوشی شیائومی می 8 ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اسمارتفون شیائومی ردمی نوت 8 تی به عنوان نسخه اروپایی تلفن محبوب ردمی نوت 8 به بازار عرضه شده است و جدیدترین تلفن سری نوت 8 محسوب می‌شود. اکثر شما مخاطبان با اسمارت‌فون‌های سری ردمی نوت شیائومی آشنا هستید؛ این تلفن‌ها همواره عملکرد و باتری خوبی دارند. هم‌چنین، قیمت آن‌ها نیز بسیار مناسب است. ردمی نوت 8T نسخه بهبودیافته نوت 8 است و ما اعتقاد داریم که این تلفن موفقیت نوت 8 را تکرار می‌کند.

طراحی و نمایشگر گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

Xiaomi Redmi Note 8T از پوشش Gorilla Glass هم در بخش جلویی و هم پشتی برخوردارست که دوام گوشی در برابر آسیب‌‌های احتمالی را بالا می‌برد. از آنجا که اکثر گوشی‌های هوشمند با این قیمت دارای بدنه پلاستیکی هستند و از این رو اندکی محافظت می‌شوند، این مورد یک جنبه چشمگیر در گوشی است. این گوشی بسیار بزرگ است و یکی از مشکلات این نوع طراحی مشکل در دستیابی به سنسور اثر انگشت است.

طراحی این گوشی مشابه Redmi Note 7 را با صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی بزرگ، شکاف کوچک برای دوربین سلفی و تنظیم چند دوربین در پشت است.

دکمه پاور و راکر صدا در سمت راست نصب شده است. درگاه USB-C و جک هدفون ۳٫۵ میلی متری نیز برای این گوشی پیش بینی شده است.

شاید برجسته‌ترین دلیل برای ارزان بودن این گوشی، حاشیه بسیار زیاد آن به ویژه در بخش پایینی نمایشگر برای درج نام «Redmi» است. به همین دلیل این دستگاه بسیار بزرگتر از اندازه صفحه نمایش آن است، که منجر به مشکل “سخت نگه داشتن” می‌شود.

ردمی نوت ۸ تی دارای صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی با کیفیت Full HD + است. پنل این گوشی ال سی دی است، بنابراین از نظر کیفیت رنگ‌هایی بسیار چشمگیری ندارد و حداکثر میزان روشنایی آن هم کمی محدود است. در قسمت بالای صفحه نمایش یک شکاف نسبتاً کوچک وجود دارد که دوربین جلوی آن را در خود جای داده است.

 دوربین

هرچند خانواده ردمی نوت 8 ها با شعار سخت افزار قدرتمند وارد میدان شده اند اما دوربین چهارگانه ردمی نوت 8 تی نشان می‌دهد اعضای این خانواده از ذوق عکاسی طرفداران نیز غافل نمانده و پیرو ترند مطرح این روزها، چهار لنز 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی را به عنوان دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته است. البته ردمی در کانال ارتباطی خود بارها اعلام کرده ردمی نوت 8 اولین تجربه ورود به دوربین های چهارگانه برای این زیربرند شیائومی است که بعد از آن با ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت 8 تی شاهد ادامه راه دوربین های چهارلنزی در ردمی بودیم.
لنز 48 مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم مناسبی برای عکاسی در نور ضعیف دارد تا تصاویر ثبت شده عاری از نویز و تاری باشند که مقدار آن f/1.8 است. علاوه بر این، شاهد پیکسل های 0.8µm هستیم که قطعا مژده تصاویری با شفافیت بالاست. علاوه بر لنز واید 48 مگاپیکسلی، یک سنسور فوق واید 8 مگاپیکسلی داریم که فاصله کانونی 19 میلی متری دارد. لنزهای فوق واید به واسطه زاویه دید گسترده‌ای که دارند فاصله کانونی بین 8 تا 24 میلی متر را پوشش می‌دهند.
دو سنسور بعدی هر کدام با رزولوشن 2 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق و ماکرو هستند.
بریدگی نمایشگر نیز محل قرارگیری لنز سلفی 13 مگاپیکسلی است که علاوه بر عکاسی با پیکسل های 1.12µm و دیافراگم f/2.0، فیلمبرداری با کیفیت 1080p نیز انجام میدهد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

با افزایش روزافزون وابستگی افراد به موبایل هوشمند، جایگاه باتری پرظرفیت مورد تاکید بیشتری قرار میگیرد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی Xiaomi Redmi Note 8T، با ظرفیت فوق العاده و شارژ سریع 18 واتی، گوشی ردمی نوت 8 تی را به یک محصول اکازیون با قیمت مناسب تبدیل کرده است که بی هیچ بزرگنمایی، ارزش خرید بالایی دارد.

 سخن پایانی

مدل رد می نوت 8 تی یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار است ولی ما پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید بابت نسخه‌ای از آن که 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد هزینه کنید، کمی بیشتر پول بپردازید و سراغ مدل دیگر که رم 4 و ظرفیت حافظه 64 گیگابایتی دارد بروید.

با وجود رقبای قدری همچون Realme، کار این محصول شیائومی بسیار سخت خواهد بود اما باز هم گوشی مقرون به صرفه با ارزش خرید بسیار بالایی در بازار به شمار می‌رود. با توضیحات داده شده، حتماً خرید شیائومی رد می نوت 8 تی را در دستورکار خود قرار دهید زیرا کارهای روزمره شما را به خوبی انجام می‌دهد. برای اطلاع از گوشی های جدید بازار کلیک کنید.

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت عالی و پوشیده شده با محافظ گوریلا گلس 5
  • مقاومت در برابر قطرات آب
  • صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت
  • کنتراست بالای نمایشگر
  • دوام باتری طولانی
  • رابط کاربری MIUI 10 و آپدیت سریع به MIUI 11
  • دوربین باکیفیت
  • وجود محل قرار دادن مموری کارت میکرو SD
  • وجود جک هدفون 3.5 میلی‌متری
  • پشتیبانی از رادیو FM
  • وجود سنسور IR و سیستم اتصال NFC

نقاط ضعف

  • عملکرد کند و شبیه به گوشی نسل قبل یعنی رد می نوت 7
  • نبود چراغ LED اعلانات علی‌رغم حضور آن در مدل رد می نوت 8


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی , خرید گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی , قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی , مشخصات ردمی نوت 8 تی , گوشی شیائومی ردمی نوت 8t ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

طراحی جدید، دوربین بهتر، پردازنده قدرتمند تر، سیستم عامل جدید، اسپیکر بهبود یافته و نمایشگر روشن تر. این ها تغییراتی هستند که آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به خود دیده اند تا به عنوان جدید ترین پرچمدار اپل در سال 2019 معرفی شوند. اما یک تغییر دیگر در آیفون های جدید ایجاد شده است که مربوط به شارژدهی باتری می باشد و به نظر می رسد که این تغییر در کنار دوربین سه گانه به عنوان شاخص ترین پیشرفت های این دو گوشی در مقایسه با نسل قبلی به شمار خواهد آمد. گذشته از این موارد، این اولین باری است که اپل از پسوند “پرو” برای آیفون استفاده می کند و به نوعی با این پسوند نشان می دهد که iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max تجربه ای حرفه ای در تمام زمینه ها را در اختیار خواهد گذاشت. اما اینکه آیا تغییرات ایجاد شده ارزش هزینه کردن دارند و عملکرد گران ترین پرچمدار اپل در دنیای واقعی چگونه است را در ادامه با بررسی گوشی ایفون 11 پرو مکس پاسخ خواهیم داد. همراه ما باشید.

طراحی گوشی آیفون 11 پرو مکس

اگر اولین برخورد شما با آیفون 11 پرو مکس از بخش رویی دستگاه باشد احتمالا هیچ نوع تغییری در این مدل نسبت به XS Max مشاهده نمی‌کنید و اوضاع دقیقا به همان روال سابق است: یک صفحه‌نمایش بزرگ سرتاسری با ناچ بزرگ ذوزنقه‌ای در بالا و حاشیه‌های اندک در کناره‌ها که تقریبا در هر سه طرف (پایین و چپ و راست) یک اندازه است. البته اگر کاربر حرفه‌ای‌تر آیفون و به‌خصوص XS Max باشید احتمالا در همان ابتدا متوجه افزایش وزن و البته ضخامت آیفون 11 پرو مکس می‌شوید.

 نوار فلزی پیرامونی که از آیفون X به این مجموعه اضافه شد همچنان کاملا براق بوده و در جذب اثر انگشت هیچ‌گونه درنگی نمی‌کند. این حاشیه در نسخه سبز رنگ در اختیار ما، سبز تیره بوده و در دیگر رنگ‌های آیفون نیز به رنگ بخش پشتی دستگاه نزدیک است. فلزی بودن این حاشیه همچنین به معنای انتقال حرارت به آن در زمان گرم کردن دستگاه نیز خواهد بود که این گرما تقریبا به طور کامل در کناره سمت چپ و محوطه اطراف لنزها مجتمع می‌شود.

با برگرداندن دستگاه به ناگاه ماجرای شباهت‌ها خاتمه می‌یابد و نه فقط یه لنز بزرگ دایره‌ای در کناره سمت چپ بیش از همه چیز جلب توجه می‌کند بلکه جنس این قسمت و احتمالا رنگ آن (اگر مثل ما نسخه سبز رنگ جدید را در دست گرفته باشید)، داستان کاملا تازه‌ای را روایت می‌کنند. جنس شیشه مات بخش پشتی کاملا در برابر ماندن اثر انگشت مقاوم است و تنها لوگوی اپل و محوطه اطراف لنز، اثرات انگشت را به خود جذب می‌کنند.

محوطه اطراف لنزهای دوربین اندکی برجسته بوده و روی آن با شیشه مقاومی ساخت شرکت Corning با لبه‌های نیم‌دایره 2.5D پوشیده شده است این برجسته بودن لنزها، اندکی به لق زدن گوشی هنگام قرارگیری روی میز منجر می‌شود. مات بودن شیشه این قسمت بی‌شک گام بزرگی در طراحی آیفون‌های اپل به حساب می‌آید؛ جایی‌که از زمان تثبیت طراحی شیشه‌ای، بخش پشتی دستگاه همواره پر از اثرات انگشت بوده است.

یک تغییر ظریف دیگر در این میان حذف کلمه iPhone و نوشته‌های کوچک زیر آن از قسمت پایینی بخش پشتی‌ست که از اولین نسل آیفون تا سری XS همواره در این قسمت حضور داشتند. حذف این نوشته‌ها البته ظاهر یک‌دست‌تری به این قسمت می‌بخشد و می‌توان از آن به عنوان یک نکته مثبت یاد کرد.

در کناره‌های گوشی با تغییر خاصی روبرو نمی‌شویم و دکمه‌های جانبی همچون گذشته سر جای خود قرار گرفته‌اند. پیش از معرفی این سری، شایعات متعددی از تصمیم اپل برای استفاده از پورت USB-C در خانواده آیفون 11 به گوش می‌رسید؛ امری که البته به واقعیت نپیوست و این بار نیز از همان درگاه Lightning برای هر سه عضو این سری استفاده شده است.

iPhone 11 Pro Max با وجود ضخامت و وزن بیشتر، از طراحی مدرن‌تری نسبت به XS Max برخوردار است که نقطه اوج آن را بی شک باید در شیشه مات بخش پشتی و مقاومت آن در برابر اثرات انگشت جست‌وجو کرد و نوار فلزی پیرامونی با رنگ‌آمیزی مشابه بخش پشتی نیز دیگر نکته مثبت طراحی این مدل را تشکیل می‌دهد. اما با وجود این نکات مثبت، نمی‌توان از طراحی آیفون‌های جدید اپل سخن گفت و به انتقادها از شکل دوربین‌های اصلی اشاره‌ای نکرد. دوربین‌های بزرگ پشت دستگاه که بخش بزرگی از نیمه بالایی گوشی را اشغال کرده‌اند حداقل از نگاه برخی از کاربران، چندان جذاب و دلچسب به نظر نمی‌رسند و دهانه بیش از اندازه بزرگ آن‌ها با هر نمونه دیگری که تا به امروز دیده‌ایم تفاوت دارد. در مجموع با وجود شکل ظاهری بحث‌برانگیز دوربین‌های بخش پشتی، می‌توان از طراحی iPhone 11 Pro Max و دیگر اعضای این سری به میزان زیادی رضایت داشت و آن را گام مثبتی رو به جلو قلمداد کرد.

 صفحه نمایش

اگر بین آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 مردد بودید، باید گفت که هر دو از میزان روشنایی بالایی برخوردار هستند. تفاوت این آیفون ها از نظر میزان روشنایی صفحه نمایش نسبت به سایرگوشی های هوشمند، فاحش و قابل توجه است. در واقع، آیفون 11 پرو مکس با صفحه نمایش 6.5 اینچی سوپر رتینا XDR وقتی که در کنار گلکسی نوت 10 پلاس گذاشته و مقایسه می شود، بسیار بسیار روشن تر است.


هنگام تماشای تریلر جنگ ستارگان قسمت 9 با هر دو آیفون 11 پرو مکس و آیفون ایکس مکس سال گذشته، تغییر رنگ موهای ملکه لیا وقتی ری را بغل کرد بیشتر دیده می شود. این احتمالا به لطف محدوده دینامیک ارائه شده با پنل ارتقاء یافته آیفون 11 پرو مکس است.

نتایج آزمایشگاهی در تست میزان روشنایی حاکی از این است که نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دارای روشنایی با متوسط 761 نیت است که در آیفون 11 این میزان روشنایی 652 نیت و درگلکسی نوت 10 پلاس 686 نیت است.

پنل iPhone 11 Pro Max، جزء نمایشگر های رنگارنگ نیست، برای این پنل، رنگ sRGB حدود 118.6 درصد در مقایسه با 124.6 درصد برای نمایشگر نوت 10 پلاس در حالت Natural ثبت شده است. وان پلاس 7 پرو رکورد 180 درصدی را رقم زده است. با توجه به دقت رنگ، برای نمایشگر آیفون 11 پرو مکس متوسط Delta-E حدود 0.28 ثبت شده است (این عدد هر چه به صفر نزدیک تر باشد، بهتر است). این میزان دقت رنگ، عالی (ستاره دار) است، اما کاملا به خوبی گلکسی نوت 10 پلاس (0.25) و وان پلاس 7 پرو (0.18) نیست.

کیفیت صدا در آیفون 11 پرو مکس به خوبی میزان روشنایی بالای نمایشگر این گوشی است و اکنون به لطف پشتیبانی از صدای فضایی و دالبی Dolby Atoms بسیار قانع کننده است. هنگام شنیدن تیزر تبلیغاتی Yesterday، آهنگ معروف و روی جلد جک، با iPhone 11 Pro Maxدر مقایسه با آیفون ایکس مکس، ابعاد بیشتر و واضح تری از این آهنگ به گوش می رسید. صدای تارهای گیتار و تحریر خواننده به وضوح شنیده می شد در حالیکه در گوشی سال قبل (آیفون ایکس مکس) این صدا هموارتر و صاف شنیده می شد.

دوربین

همانطور که می دانید، دوربین یکی از اصلی ترین قسمت هایی است که آیفون 11 پرو مکس در آن بیشترین تغییرات را به خود دیده است. در واقع شرکت اپل برای اولین بار در آیفون 11 پرو و نسخه مکس، از دوربین سه گانه استفاده کرده که از ترکیب سه دوربین عریض، فوق عریض و تله فوتو شکل گرفته است.

دوربین اصلی این گوشی از حسگر جدید 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.4 میکرونی استفاده می کند که در پس لنز 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و این دوربین دارای لرزشگیر اوپتیکال بوده و از فناوری Dual-Pixel نیز پشتیبانی می کند.

دوربین دوم مشابه نسل قبلی از سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل های کوچکتر 1.0 میکرونی استفاده می کند که روی آن لنز 52 میلی متری با دیافراگم روشن تر f/2.0 قرار گرفته و از این رو، این دوربین زوم اوپتیکال 2 برابری را نسبت به دوربین اصلی در اختیار می گذارد. بد نیست بدانید که این دوربین همانند دوربین اصلی به لرزشگیر اوپتیکال مجهز می باشد؛ اما خبری از فناوری Dual-Pixel برای فوکوس آن در کار نمی باشد.

عضو جدید دوربین های آیفون 11 پرو مکس نیز مشابه دو دوربین دیگر از حسگر 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که اندازه پیکسل های آن 1.0 میکرون بوده و در پس لنز 13 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار دارد که زاویه دید 120 درجه ای را در اختیار می گذارد. جالب است بدانید که دوربین فوق عریض این گوشی مثل چیزی که در پرچمداران اخیر سامسونگ دیده بودیم، فاقد لرزشگیر اوپتیکال و فوکوس خودکار می باشد و از قابلیت هایی مثل عکاسی ماکرو، بی نصیب مانده است. ناگفته نماند که حساسیت ISO در دوربین های اصلی و تله فوتو بیشتر از نسل قبلی شده و میزان نوردهی را می توان در حالت Night Mode برای آن ها به دلخواه تغییر داد.

رابط کاربری دوربین جزو موارد دیگری است که در قسمت دوربین با تغییراتی رو به رو شده است. این رابط کاربری از نظر شکل و شمایل و نحوه استفاده، تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته است و از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آن می توان به امکان نگه داشتن کلید شاتر برای فیلمبرداری اشاره کرد. قابلیت جدید دیگر، نوار زوم می باشد که امکان بزرگنمایی با انیمیشن نرم و روان را در اختیار می گذارد و یک قابلیت دیگر که Deep Fusion نام دارد، امکان عکاسی با جزئیات بسیار زیاد را در اختیار خواهد گذاشت. البته باید در نظر داشته باشید که این قابلیت در حال حاضر به صورت رسمی عرضه نشده و احتمالا در ios 13.2 شاهد عرضه آن خواهیم بود.

باتری و شارژدهی گوشی iphone 11 pro max

اپل به یکی از شکایات مربوط به گوشی آیفون XS Max رسیدگی کرده است تا در iPhone 11 Pro Max از باتری بزرگ‌تری استفاده کند.به لطف تراشه کارآمدتر A13 و همچنین نمایشگر بهتر، ماندگاری شارژ باتری این گوشی از نسل قبلی یک ساعت بیشتر است.

در حالی که باتری آیفون ایکس مکس در تست‌های ما 10 ساعت و 38 دقیقه دوام آورد، این امتیاز برای نسل جدید به 11 ساعت و 54 دقیقه رسید.در مورد سرعت شارژ باید بگوییم اپل در نهایت یک شارژ سریع در جعبه فروش قرار داده است. ولی متاسفانه این شارژر تنها 18 وات است تا سرعت شارژ این غول آمریکایی در حد میان‌رده‌های چینی و سامسونگ باشد.شارژ گوشی پس از 30 دقیقه از 0 به 48 درصد می‌رسد که در مقایسه با آمار 65 درصد نوت 10 پلاس با شارژر 25 وات و 60 درصد وان پلاس 7 پرو با شارژر 40 وات به مراتب کمتر است.

نتیجه گیری

آیفون 11 پرو مکس مناسب ترین گوشی است که به ایده ال های اپل و تلفن های هوشمند نزدیکترین است. دوربین ها واقعاً تحولی رو به جلو هستند و این شرکت را حداقل در حال حاضر از سامسونگ و گوگل جلوتر برده است. صفحه نمایش اولد با میزان روشنایی بالا تقریباً صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس را شرمنده کرده است. آیفون 11 پرو مکس همچنین دارای سریعترین پردازنده با تراشه A13 است و از طولانی ترین عمر باتری که از هر آیفون دیده ایم، برخوردار است.

اگرچه ممکن است برخی انتظار داشته باشند که اپل، در سال آینده آیفون با پشتیبانی از نسل 5 (5G) را به بازار عرضه کند، دلایل بسیار کمی برای عبور از iPhone 11 Pro Max وجود دارد. تنها مشکلی که می توان از آن شکایت کرد فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی این گوشی است (حداقل باید دو برابر باشد) و این تلفن کمی سنگین تر از مدل قبلی خود است.

وقتی به گوشی های هوشمند بالا رده نگاه می کنید، پرچمداران بسیار خوبی وجود دارند، اما در حال حاضر iPhone 11 Pro Max در اوج قرار دارد. برای اطلاع از قیمت گوشی کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی آیفون 11 پرو مکس , خرید ایفون 11 پرو مکس , قیمت ایفون 11 پرو مکس , مشخصات ایفون 11 پرو مکس , گوشی iphone 11 pro max ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

کمپانی سامسونگ در جریان کنگره ی بین المللی سال 2018 که در شهر بارسلون برگزار شد، از نهمین نسل از پرچمداران کهکشانی خود رونمایی کرد. این کمپانی همانند رسم چند ساله ی خود، گوشی های خود را در دو نسخه با سایزهای متفاوت عرضه کرده است که نسخه ی پایه اس 9 و نسخه ی بزرگتر اس 9 پلاس نام دارد. امروز قصد داریم تا گوشی s9 plus را مورد بررسی قرار دهیم.

 طراحی گوشی s9 plus

طراحی، یکی از سه فاکتوری است که در کنار قیمت و دوربین، مهمترین موارد مد نظر اکثر کاربران برای خرید یک گوشی جدید محسوب می‌شوند. بنابراین اگر شما یکی از گلکسی های سری هشت سامسونگ را داشته باشید، دلیلی وجود ندارد که به سراغ خرید اس ۹ بروید، زیرا سری اس ۹ نیز از همان فرم موفق برادران سال گذشته‌ی خود بهره می‌برند. هرچند که این موضوع را نمی‌توان یک نقطه‌ی منفی در نظر گرفت، زیرا اس ۹ پلاس به زعم ما، خوش‌دست‌ترین مدل در میان گوشی های بزرگتر از ۶ اینچ در بازار است. انحنای نرم و خمیدگی در تمام لبه‌ها و به‌هم‌پیوستگی فوق‌العاد‌ه‌ی پنل‌ها، به قدری جذاب است که نگه داشتن این فبلت غول‌پیکر حتی برای من که نمایشگرهای بزرگتر از ۴.۵ اینچ را به سختی تحمل می‌کنم، بسیار آسان است.

نمایشگر infinity Display سامسونگ که در سری اس هشت نگاه‌ها را به خود خیره کرده بود، حالا بار دیگر در اس ۹ پلاس بازگشته است تا نشان دهد پرچمداران سامسونگ در بخش نمایشگر، به بلوغ طراحی رسیده‌اند. پنل ۶.۲ اینچی این مدل که یک لایه از شیشه‌ی مقاوم گوریلا گلس ۵ روی آن را پوشانده است، حدود ۸۵ درصد از مساحت پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص داده است و به جز دو حاشیه‌ی بسیار محدود در بالا و پایین، تقریبا تمام پنل جلویی را سلول‌های تاچ اسکرین پوشانده‌اند. شیشه‌ی دو و نیم بعدی قرار گرفته بر روی صفحه، دارای خمیدگی محدودی در طرفین است که سطح ارگونومی بدنه را بالا می‌برند و به طرز بسیار جذابی، سوایپ کردن بر روی صفحه را آسان می‌کنند. البته این خمیدگی نسبت به نسل قبل کمی کاهش پیدا کرده است تا کمپانی سازنده به درخواست آن دسته از کاربرانی که مرتب از لمس ناخواسته‌ی نمایشگر توسط کف دستشان ناراضی بودند، پاسخ داده باشد.

یکی از تغییرات پنل جلویی که به شخصه طراحان سامسونگ را بابت آن ستایش می‌کنم، ناپدید کردن سنسورها از حاشیه‌ی بالایی نمایشگر است. همانطور که می‌دانید، پرچمداران سامسونگ از تعداد زیادی چراغ ال ای دی و سنسور بیومتریک در این قسمت برخوردارند و در مدل‌های سال گذشته، این قسمت با انبوهی از دوربین‌ها که به شما زل زده بودند، شلوغ شده بود. اما حالا با محو شدن تعدادی از این سنسورها، تنها دوربین سلفی است که به وضوح قابل مشاهده است.

پنل نمایشگر از طریق یک فریم آلومینیومی به پنل شیشه‌ای پشت گوشی متصل شده است که البته این فریم دارای انحنای کاملی نیست (اگر دستتان را از نمایشگر به سمت پنل پشتی بکشید، یک انحنای دایره‌وار را حس نمی‌کنید) که البته این هم احتمالا به دلیل بالا رفتن اصطکاک برای افزایش ضریب اطمینان کاربر، هنگام نگه داشتن گوشی در دست است.

فریم فلزی دور قاب گوشی دارای توناژ رنگی کاملا هماهنگی با بدنه است و سطح آن نیمه براق است. این سطح باعث می‌شود که فریم در برابر جذب اثر انگشت و چربی مستعد باشد، اما به دلیل رنگ آن (در مدل مشکی که برای بررسی در اختیار ما بود)، این آثار و چربی‌ها نمود چندانی پیدا نمی‌کنند. مثل قبل، خشاب سیم‌کارت و کارت حافظه (یک سیم‌کارت نانو و کارت حافظه و یا دو سیم‌کارت نانو به طور همزمان) بر روی لبه‌ی بالایی، دکمه‌ی پاور در لبه‌ی سمت راست، پورت یو اس بی تایپ سی به همراه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و اسپیکر بر روی لبه‌ی پایینی و دکمه‌های ولوم و بیکسبی در لبه‌ی سمت چپ دیده می‌شوند.

دکمه‌ی بیکسبی همچنان هم طراحی و اندازه‌ی تقریبا مشابهی با دکمه‌ی پاور دارد و تا زمانی که به وجود آن عادت کنید، احتمالا روزی چند بار آن را به طور اشتباهی لمس خواهید کرد. این موضوع به خصوص اگر اصلا اهل استفاده از این دستیار صوتی هوشمند نباشید، اوایل کمی آزاردهنده خواهد بود. محل قرارگیری دکمه‌های پاور از آنجا که معمولا با دست مخالف کنترل می‌شوند، در جای مناسبی است، اما دکمه‌ی پاور که اکثر ما عادت داریم هنگام گرفتن گوشی با یک دست، آن را فشار دهیم، کمی بیش از اندازه بالاست و برای افرادی با دست‌های کوچک، دسترسی به محل آن با یک دست در حالی که دیوایس را در کف دست خود گرفته‌اید، کمی سخت خواهد بود.

بعد از لایه‌ی اول و دوم، حالا نوبت به پنل شیشه‌ای پشت گوشی می‌رسد که حالتی آینه‌ای دارد و خب مثل تمام شیشه‌های دیگر، به اثر انگشت و چربی نه نمی‌گوید! لنزهای دوربین دوگانه‌ی اس ۹ پلاس در مرکز پنل پشتی و متمایل به لبه‌ی بالایی قرار گرفته‌اند و متاسفانه و متاسفانه، مجددا سنسور اثر انگشت به این دوربین‌ها چسبیده‌ است. احتمالا در بررسی‌های دیگر سایت‌ها خوانده‌اید که ساختار عمودی، دیگر شر لمس‌های اشتباهی این قسمت را کم می‌کند، اما باید بدانید که این‌طور نیست! متاسفانه همچنان هم -به‌خصوص در اوایل خرید گوشی- بارها سطح لنزهای دوربین را به جای این سنسور اشتباها لمس خواهید کرد و مرتب باید آنها را تمیز کنید. این موضوع علیرغم عملکرد سریع و دقت بالای اسکنر اثر انگشت، باعث می‌شود که بعد از مدتی قید آن را بزنید و تنها از طریق اسکنر چهره و عنبیه‌ی چشم، قفل دیوایس را باز کنید. با وجود این که انتقال این سنسور از سمت راست دوربین‌ها به پایین آنها یک اقدام رو به جلو محسوب می‌شود، اما همچنان دوست داشتیم طراحان سامسونگ آن را کاملا از کادر دوربین‌ها جدا کند تا تشخیص آن، زمانی که پشت گوشی را نمی‌بینیم، بسیار آسان‌تر باشد.

سنسورهای تشخیص ضربان قلب و سطح اکسیژن خون نیز به شکل چراغ‌های کوچکی در سمت راست کادر مستطیلی دوربین‌ها قرار گرفته‌اند و یک لوگوی سامسونگ با رنگ خاکستری روشن، تنها آیتم باقی‌مانده بر روی پنل پشتی است. خوشبختانه نوشته‌ها و علائم مربوط به نهادهای استانداردگذاری، به شکلی کاملا محو در پایین پنل پشتی تعبیه شده‌اند و در نگاه اول، اصلا به چشم نمی‌آیند. این موضوع باعث می‌شود که شیک بودن پنل پشتی به خصوص زمانی که آن را روی میز گذاشته‌اید، به شدت حفظ شود. حالا که صحبت از میز شد، باید بگویم که با وجود این که قاب دوربین‌ها در حدود نیم میلی‌متر از بدنه بیرون زده است، اما این موضوع باعث لیز خوردن دیوایس از روی سطوح مسطح نخواهد شد. در ضمن به لطف طراحی نه چندان منحنی فریم فلزی که بالاتر اشاره کردیم، بلند کردن اس ۹ پلاس از روی میز کاملا آسان است و شما نیاز به ناخن انداختن زیر بدنه نخواهید داشت!

خوشبختانه سامسونگ یکی دیگر از عادت‌های خوب دیگرش را نیز در طراحی اس ۹ پلاس ترک نکرده و این پرچمدار لوکس، با برخورداری از استاندارد مقاومتی IP68، کاملا در برابر پاشش آب مقاوم است و می‌تواند تا نیم ساعت در عمق یک و نیم متری دوام بیاورد. در مجموع بررسی سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس در بخش طراحی، مجموعه‌ای از تعریف‌ها را نصیب این دیوایس می‌کند و می‌توان گفت که همگام با هزینه‌ی بالایی که برای خرید آن پرداخت می‌کنید، قطعا از یک محصول لوکس، با بدنه‌ای باکیفیت و دارای ارگونومی مناسب، لذت خواهید برد.

نمایشگر

در این مرحله از بررسی گلکسی اس 9 پلاس در رابطه با صفحه نمایش آن صحبت می‌کنیم. صفحه نمایش این گوشی 6.2 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده و نسبت 18.5 به 9 را ارائه می‌کند. بنابراین طول صفحه نمایش بلند است و نمایشگر دستگاه به نوعی کشیده به نظر می‌رسد. رزولوشن نمایشگر گوشی 2960 در 1440 پیکسل در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 529 پیکسل در هر اینچ خواهد رسید. ضمناً همانطور که در بخش قبل گفتیم، نمایشگر دستگاه بدون حاشیه بوده و تقریبا چیزی در حدود 84.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود. این مسئله سبب شده ظاهر صفحه نمایش گوشی خاص، زیبا و چشم‌نواز باشد. 

سامسونگ روی صفحه نمایش گلکسی اس 9 پلاس را با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده و بدین ترتیب از آن در برابر خراشیدگی محافظت می‌کند. اگرچه شیشه گوریلاگلس 5 به شدت در برابر خراشیدگی مقاوم است، اما با این حال توصیه می‌کنیم حتماً روی صفحه نمایش Galaxy S9 Plus یک گلس محافظ ال سی دی نصب کنید تا محکم‌کاری لازم را برای محافظت از آن به عمل آورده باشید. صفحه نمایش گوشی مذکور را قابلیت "Always On Display" پشتیبانی می‌کند که به موجب آن برخی اطلاعات نظیر تاریخ و ساعت دائماً بر روی نمایشگر گوشی (حتی در حالت خاموش بودن صفحه نمایش) ارائه می‌شوند. همچنین در بخش زیرین صفحه نمایش دستگاه عملکرد دکمه هوم آن به صورت سه بعدی (3D Touch) شبیه‌سازی شده است. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ چطور است؟

زمانی که به محتوای صفحه نمایش گلکسی S9 پلاس نگاه کنید به خوبی کیفیت عالی و وضوح مطلوب آن را درک خواهید کرد. تفکیک‌پذیری رنگ‌ها، شارپنس خوب، شادابی تصویر و کنتراست مناسب از ویژگی‌های مثبت صفحه نمایش این گوشی محسوب می‌شوند. بزرگ بودن نمایشگر دستگاه هم سبب شده که گوشی گزینه مناسبی برای تماشای ویدئو و فیلم باشد و علاقمندان به انجام این کار از بکارگیری Galaxy S9 Plus لذت ببرند. به لطف بهره‌مندی از پنل سوپر آمولد، شدت روشنایی که توسط نمایشگر این گوشی تولید می‌شود هم بسیار عالی است. این امر سبب می‌شود تا بتوانید در محیط‌های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از گوشی استفاده کنید و محتوای نمایشگر آن را مشاهده نمایید. برای مشاهده کامل محتوای صفحه نمایش گلکسی S9 پلاس در محیط‌های باز و تحت تابش نور کافیست شدت روشنایی نمایشگر را بر روی 60 الی 70 درصد تنظیم نمایید. بنابراین به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش گوشی Galaxy S9 Plus کیفیت عالی دارد و این مسئله یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

دوربین

سامسونگ که به تازگی به دنیای دوربین‌های دوتایی روی آورده، برای دومین بار، از ماژول دوگانه دوربین برای تلفن هوشمندش استفاده کرده است. بر خلاف گلکسی اس 9 معمولی، گلکسی اس 9 پلاس اکنون می‌تواند به با بهره گیری از دو لنز به ثبت تصاویر پرتره بپردازد. چنین ویژگی را که سامسونگ با نام Live Focus می‌خواند، پیش‌تر در نوت 8 دیده بودیم و اکنون با بهبودهای فراوان و کیفیت بالاتر در گلکسی اس 9 پلاس قرار گرفته است. زوم دو برابر به صورت اپتیکال، یکی دیگر از مواردی است که به لطف بهره گیری از دوربین دوگانه در این پرچمدار در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.


اما همه ویژگی‌های دوربین گلکسی اس 9 پلاس به همین دوتایی بودن سنسورش ختم نشده و سامسونگ قابلیت جذاب دیگری را که با نام گشودگی دیافراگم دوگانه شناخته می‌شود، برای دوربین اصلی گلکسی اس 9 پلاس در نظر گرفته است. توسط این ویژگی می‌توان بین دو دیافراگم F/1.5 و F/2.4 با توجه به شرایط نوری محیط، سوییچ کرد تا بدین ترتیب عکس‌ها با بالاترین کیفیت ممکن و نویز پایین، به ثبت برسند. در واقع این اختیار به کاربر داده می‌شود تا در محیط‌های کم نور، با قرار دادن دیافراگم بر روی F/1.5 و جذب نور بیشتر، با کیفیت بالا به عکاسی بپردازد و یا بلعکس در شرایطی که نور بیش از اندازه بوده، با استفاده از دیافراگم F/2.4، روشنایی مناسبی را در تصاویر به ثبت برساند.

رزولوشن 12 مگاپیکسل برای هر دو لنز دوربین گلکسی اس 9 پلاس در نظر گرفته شده و سامسونگ برای هر کدام به صورت جداگانه لزرشگیر اپتیکال قرار داده است. گشودگی دیافراگم لنز دوم این دوربین، f/2.4 بوده که عملکرد مناسبی دارد.

فیلمبرداری توسط این پرچمدار با کیفیت UHD و نرخ 60 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. علاوه بر این‌ها سامسونگ از حرفه‌ای‌ترین قابلیت‌ در زمینه ضبط ویدیوهای صحنه آهسته در گلکسی اس 9 پلاس استفاده کرده و این امکان را به کاربر داده تا با نرخ 960 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720 به ضبط فیلم‌های فوق آهسته بپردازد. توسط این قابلیت که با نام Super SlowMotion شناخته می‌‌شود، می‌توان 0.2 ثانیه را تا 6 ثانیه کند کرد و نتیجه را به صورت یک فایل ویدیویی مجزا، ذخیره نمود.

یک لنز 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 به عنوان دوربین سلفی در گلکسی اس 9 پلاس قرار گرفته که با جذب نور بالا و قابلیت فوکوس خودکار، کیفیت بالایی را در این زمینه به کاربر ارایه می‌دهد. توسط این دوربین سلفی می‌توان با کیفیت QHD و به کمک لرزشگیر نرم افزاری، به ضبط ویدیوهای با کیفیت و بدون لرزش پرداخت.


AR Emoji نام قابلیت جدیدی است که در گلگسی اس 9 پلاس موجود بوده و این امکان را به کاربر می‌دهد تا با استفاده از دوربین اصلی و یا سلفی، ایموجی متحرک خودش را به شکل انیمیشنی بسازد و آن را به صورت عکس، فایل ویدیویی و یا GIF ذخیره نماید. با اتمام ساخت AR Emoji خود، تعدادی فایل متحرک GIF با حالت‌های مختلف ذخیره شده و شما می‌توانید از این طریق آن‌ها را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

در رابط کاربری دوربین گلکسی اس 9 پلاس مودهای مختلف عکاسی قرار دارند و با سوایپ به چپ و راست می‌توانید از موارد دلخواه خودتان استفاده کنید. یکی از این مودها که برای طرفداران عکاسی می‌تواند بسیار کاربردی باشد، بخش Pro بوده که از طریق آن می‌توان به ایجاد تغییرات در فاکتورهای حرفه‌ای عکاسی مانند میزان ایزو، سرعت شاتر، نور سفید و بسیاری دیگر از این موارد پرداخت. مود Pro تنها حین استفاده از دوربین اصلی قابل استفاده بوده و قابلیت سوییچ بین دیافراگم‌های F/1.5 و F/2.4 از این بخش قابل انجام است.

سامسونگ با قرار دادن قابلیت نرم افزاری Selfie Focus، این امکان را به کاربر می‌دهد تا به ثبت تصاویر پرتره سلفی با افکت بوکه برای پس زمینه، بپردازد.

Wide Selfie برای عکاسی سلفی با فضای عریض، قابلیت AR Emoji، فیلترهای رنگی، مود زیبایی و مود آرایشی، دیگر قابلیت‌هایی هستند که در رابط کاربری دوربین سلفی این گوشی مشاهده می‌شوند.

بیکسبی که دستیار اختصاصی سامسونگ بوده، در محیط رابط کاربری دوربین با عنوان بیکسبی ویژن قرار گرفته که توسط آن می‌توان درباره تمامی اجزای موجود در محیط پیرامون، اطلاعات به دست آورد. برای مثال در صورتی که در خیابان هستید و می‌خواهید درباره یک برج معروف که مقابل‌تان قرار گرفته، اطلاعات به دست آورید، کافی است پس از فعال سازی بیکسبی ویژن، دوربین دستگاه را مقابل بنا قرار دهید. امکان استخراج متن از تصاویر گرفته شده و حتی ترجمه آنلاین هم در این بخش به کاربر ارایه می‌شود. قابلیت بیکسبی ویژن در دو حالت برای دوربین سلفی و اصلی قابل استفاده است.

از دیگر قابلیت‌های موجود در بخش دوربین گلکسی اس 9 پلاس می‌توان به عکاسی HDR، استفاده از دستورات صوتی و حرکتی برای ثبت تصویر، حالت Motion Photo، دنبال کننده سوژه برای فوکوس، دکمه شاتر مجازی و عکاسی با نسبت تصویری 18.5:9 اشاره کرد.

 باتری گوشی سامسونگ گلکسی s9 plus

همانطور که انتظار می‌رود ظرفیت باتری در نسخه پلاس افزایش داشته است. گلکسی اس 9 به باتری‌ای با ظرفیت 3000 و گلکسی اس 9 پلاس به باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. باتری هر دو گوشی به‌راحتی در یک استفاده تقریبا سنگین تا انتهای روز پاسخگوی نیاز کاربر هستند. مدت زمان شارژ شدن کامل برای گلکسی اس 9 پلاس برابر 90 دقیقه است که نسبت به این مدت برای S9 ، 10 دقیقه کمتر است. همچنین نتیجه تست‌های تکی برای هر دو گوشی تقریبا یکسان و برابر عددهای زیر است:

  • کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت 8: 4.5 درصد
  • کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری فول اچ‌دی: 24 درصد
  • مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی: 9 ساعت

نتیجه گیری

گلکسی اس 9 پلاس گرچه تغییر چشم‌گیری نسبت به نسل قبلی خود ندارد اما یک گوشی کامل و همه‌چیز تمام است. دوربین و به‌خصوص صدای آن به‌صورت قابل توجهی بهتر از نسل قبلی است و شامل قابلیت‌هایی می‌شود که دل هرکسی را می‌رباید. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس , خرید گوشی اس 9 پلاس , قیمت گوشی اس 9 پلاس , گوشی سامسونگ گلکسی s9 plus ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی‌های هوشمند شیائومی به طور معمول موبایل‌های مقرون به صرفه‌ای هستند، اما به راحتی نام آنها می‌تواند ما سردرگم کنند؛ پسوندهایی مانند T ،SE ،Sو Pro. خط تولید Note Redmi متشکل از گوشی‌های متنوعی است. پسوند T در گوشی ردمی نوت ۸ تی نشان می‌دهد که این یک نسخه اصلاح شده از Note 8 است که در اوایل سال ۲۰۱۹ در برخی از کشورها به بازار عرضه شد. در حقیقت، تنها تفاوت واقعی نوت ۸ از نوت ۸ وجود NFC است. ما در این مطلب قصد داریم شما را با گوشی ردمی نوت 8 تی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 طراحی و ساخت گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

تولید گوشی‌های هوشمند با پوشش شیشه‌ای دوگانه در جلو و عقب امروزه به یک استاندارد در میان کمپانی‌های سازنده تبدیل شده است و حتی دستگاه‌های میان‌رده نیز در حال پیروی از این قانون هستند. البته این محافظ درخشان تنها در برابر ضربات مقاوم نیست بلکه افکت‌های رنگی جذابی نیز روی آن به کار می‌رود تا ظاهر مدرن‌تری به موبایل‌های امروزی بدهد.

بر این اساس، مدل رد می نوت 8 تی هم شیوه طراحی بسیار چشم‌نوازی دارد به طوری که قطعاً با سلیقه نسل جوان همخوانی خواهد داشت. سه رنگ خاکستری، آبی و سفید به عنوان رنگ‌بندی این دستگاه مطمئناً می‌توانند توجه هر کسی را به خود جلب کنند.

از جمله تفاوت‌های این گوشی با مدل رد می نوت 8 هم می‌توان به همین موضوع اشاره کرد. در واقع رنگ‌بندی این دستگاه تنوع بیشتری دارد. البته در نگاه اول نمی‌توانید متوجه این اختلافات جزئی شوید ولی به هر حال، این موارد نیز با کمی دقت مشاهده خواهند شد. دیگر وجه تمایز میان دو مدل نامبرده این است که گوشی دارای پسوند حرف انگلیسی تی (T) قد بلندتری دارد.

در دو طرف شیائومی رد می نوت 8 تی پوشش صاف گوریلا گلس 5 به کار رفته و فریم آن پلاستیکی بوده و رنگ موجود روی آن هم به‌گونه‌ای است تا با رنگ قاب عقبی هماهنگ شود. نمونه آبی این دستگاه در پشت خود یک پوشش گرادیان دارد و یک هاله آبی کم‌رنگ‌تر هم از پایین شروع شده و وقتی به بالا می‌رسد کمی تیره می‌شود بنابراین خبری از افکت شبیه حرف انگلیسی S که پیش از این در مدل رد می نوت 8 دیده بودیم، نیست.

در نمونه سفید رنگ این موبایل، هاله سفید از پایین به بالا کشیده می‌شود و در نهایت به صورتی تغییر پیدا می‌کند. در مدل خاکستری اما، پوشش مشکی رنگی به چشم می‌خورد که دریافت و انعکاس نور را به صورت ملایم‌تری انجام می‌دهد.

در جلوی این تلفن همراه، یک نمایشگر 6.3 اینچی LCD با رزولوشن 1080p وجود دارد و در ناچ بالای آن نیز دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی نشسته است.

بریدگی اسپیکر که در بالای صفحه نمایش قرار گرفته را به سختی می‌توان دید. یک نکته عجیب اینکه اگرچه رد می نوت 8 تی قد بلندتری نسبت به رد می نوت 8 دارد ولی بر خلاف مدل پیشین خود چراغ LED مخصوص اعلانات در آن به کار نرفته است.

اگر به رد می نوت 8 دقت کرده باشید، حتماً دیده‌اید که نوار پایین نمایشگر در آن، هم رنگ پوشش قاب عقبی خودش است اما این موضوع در رد می نوت 8 تی دیده نمی‌شود.

حالا بد نیست نگاهی هم به قاب پشتی بیندازیم. در گوشه بالا سمت چپ یک برآمدگی نسبتاً بزرگ وجود دارد که محل قرارگیری لنزهای 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 48 مگاپیکسلی اصلی، 2 مگاپیکسلی مکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق است. یک چراغ فلاش LED هم در کنار این ماژول چهارگانه قرار گرفته و فاصله نسبتاً کمی با سنسور اسکنر اثر انگشت دارد.

برآمدگی دوربین اصلی آن‌قدر زیاد است که وقتی گوشی را روی سطح صافی می‌گذارید مرتب تکان می‌خورد. البته باید توجه داشته باشیم کسی که حاضر می‌شود گوشی بخرد که چهار لنز دارد، ناچار خواهد بود با این مشکلات جزئی هم کنار بیاید.

اگر سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در قاب پشتی کمی پایین‌تر می‌آمد بهتر می‌بود زیرا در برخی اوقات مجبور خواهید شد انگشت خود را بکشید تا بتوانید قفل نمایشگر را باز کنید.

در اطراف فریم شاهد امکانات نسبتاً زیادی هستیم به طوری که در بالای آن یک سنسور IR و در پایین آن بریدگی اسپیکر، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، میکروفون و پورت شارژر وجود دارد. در سمت چپ هم اسلات سه تایی قرار دادن سیمکارت و مموری کارت میکرو SD مشاهده می‌شود.

رنگ‌بندی انتخاب شده برای این محصول شیائومی و به خصوص نمونه‌های آبی و مشکی مورد پسند همگان واقع خواهد شد. البته چنان‌چه برآمدگی دوربین عقب کمتر می‌شد با خیالی راحت‌تر می‌توانستیم آن را روی یک سطح صاف بگذاریم اما حدس می‌زنیم که برای محقق شدن این آرزو باید تا زمان رونمایی از مدل رد می نوت 9 صبر کنیم.

طول، عرض و ضخامت رد می نوت 8 تی به ترتیب 161.1*75.4*8.6 میلی‌متر و وزن آن هم 200 گرم است تا این دستگاه نسبت به مدل رد می نوت 8 به اندازه 2 میلی‌متر بلندتر و به میزان 10 گرم سنگین‌تر باشد. مشخص نیست که چرا کمپانی چینی ارتفاع محصولاتی که شباهت بسیاری به هم دارند را متفاوت قرار داده است.

به طور کلی جدیدترین محصول میان‌رده شیائومی ظاهر جذابی دارد و کیفیت بدنه آن نیز بالاست و از برخی جهات لغزنده می‌باشد ولی نباید زیاد در این مورد حساسیت به خرج داد زیرا اکثر دستگاه‌هایی که امروزه تولید می‌شوند همین‌گونه هستند. همان‌طور که گفتیم، همراه با این موبایل یک قاب ژله‌ای شفاف به فروش می‌رسد تا مشکل مطرح شده را از بین برده و حل کند.

نمایشگر

نمایشگر به کار رفته در گوشی مورد بحث ما 6.3 اینچی از نوع IPS LCD بوده و به یک ناچ قطره‌ای در بالای خود مزین شده تا دوربین سلفی آن در این قسمت قرار گیرد. رزولوشن این صفحه نمایش 1080*2340 پیکسل می‌باشد و در هر اینچ نیز 409 پیکسل حضور دارد تا شاهد تراکم پیکسلی نسبتاً زیادی باشیم.

پوشش گوریلا گلس 5 وظیفه محافظت از این دستگاه را دارد ولی به نظر می‌رسد که مدل رد می نوت 8 تی بر خلاف سایر محصولات شیائومی محافظ صفحه نمایش ندارد.

مقدار کنتراست این گوشی 1500:1 است و در آزمایش‌های تخصصی نیز این موضوع به حقیقت پیوست. نهایت روشنایی که این موبایل می‌تواند بدان دست یابد بین 430 تا 460 نیت می‌باشد و مقدار سیاهی آن هم بین 0.250 تا 0.330 متغیر است.

اگر حالت روشنایی اتوماتیک (Automatic Brightness) را روشن کنید، نهایت روشنایی ممکن است در فضاهای باز به 600 نیت برسد.

شیائومی برای تغییر تنظیمات کنتراست دستگاه سه گزینه در اختیار کاربران قرار داده که با روشن کردن آپشن خودکار (Automatic) دقت رنگ‌ها در فضای sRGB پخش می‌شود و تفاوت رنگی هم به 6.3 می‌رسد. در واقع تنها در این حالت است که می‌توانید میزان اشباع‌شدگی رنگ‌ها را از میان سه گزینه گرم (Warm)، سرد (Cold) و پیش‌فرض (Default) روشن کنید و در صورت برگزیدن آپشن پیش‌فرض نیز تفاوت رنگی باز هم به 6.3 خواهد رسید. انتخاب رنگ‌های گرم سبب خواهد شد تا رنگ آبی خفیف‌تر شود ولی در افزایش دقت رنگ‌ها تأثیری نخواهد داشت.

تنظیمات استاندارد کنتراست (Standard Contrast) دقت فوق‌العاده بالایی داشته و فضای رنگی هم در آن sRGB بوده و دقت رنگی نیز در آن به 0.7 درصد می‌رسد.

در نهایت گزینه کنتراست افزایش یافته (Increased Contrast) وجود دارد که باعث کاهش دقت رنگ‌ها خواهد شد.

دوربین

دوربین اصلی ردمی نوت 8T از سنسور 48 مگاپیکسلی ISOCELL Bright GM2 شرکت سامسونگ بهره می‌گیرد. دومین عضو مجموعه دوربین چهارگانه از نوع التراواید است و کیفیت آن به 8 مگاپیکسل می‌رسد. یک دوربین ماکرو و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل نیز در این مجموعه قرار گرفته است.

اپلیکیشن دوربین این تلفن چیزهای عجیبی ندارد و همانند سایر تلفن‌های هوشمند امکانات و تنظیماتی را به منظور فیلمبرداری و عکسبرداری فراهم می‌کند. اصلی‌ترین بحث درباره دوربین تلفن کیفیت آن است.

سنسور 48 مگاپیکسل این دستگاه به صورت پیش‌فرض تصاویر 12 مگاپیکسل را ثبت می‌کند. تصاویر از کیفیت خوبی برخوردار هستند. جزییات بیشتر، نویز کم‌تر و رنگ‌‌های طبیعی از موارد مثبت دوربین این تلفن به شمار می‌روند.ژ

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

با افزایش روزافزون وابستگی افراد به موبایل هوشمند، جایگاه باتری پرظرفیت مورد تاکید بیشتری قرار میگیرد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی Xiaomi Redmi Note 8T، با ظرفیت فوق العاده و شارژ سریع 18 واتی، گوشی ردمی نوت 8 تی را به یک محصول اکازیون با قیمت مناسب تبدیل کرده است که بی هیچ بزرگنمایی، ارزش خرید بالایی دارد.

 سخن پایانی

ردمی نوت 8T یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های میان‌رده به حساب می‌آید. هرچند، این تلفن برتری زیادی نسبت به مدل نوت 8 و حتی نوت 7 ندارد، اما دوربین و طراحی زیبای آن باعث می‌شود که ما به آن علاقه‌مند شویم.

این گوشی از NFC و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، اما برخلاف مدل نوت 8 از چراغ نوتیفیکیشن LED بهره‌مند نشده است. وزن و ابعاد آن نیز نسبت به مدل قبلی خود افزایش پیدا کرده است. در حالت کلی باید بگوییم که اگر قصد خرید یک میان‌رده اقتصادی با قابلیت‌های مناسب (و نه عالی) را دارید می‌توانید ردمی نوت 8T را انتخاب کنید. این تلفن و مدل نوت 8 در کشور ما هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. از رقبای این تلفن در بازار اروپا می‌توان به گلکسی A30s، ریل‌می 5s و 5 اشاره کرد. البته، یکی دیگران از رقبای این هندست مدل ردمی نوت 8 پرو است که صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، تراشه سریع‌تر، باتری بهتر و حافظخ رم بیشتر را در اختیار دارد. ردمی نوت 8T در دو پیکربندی حافظه رم و حافظه داخلی (3/32 و 4/64 گیگابایت) به بازار عرضه شده است. در صورتی که استفاده طولانی و سنگینی از تلفن خود دارید، ما خرید نسخه 64 گیگابایتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا هیچ مشکلی در زمینه حافظه رم و حافظه داخلی نداشه باشید. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا، محافظ گوریلاس گلس 5 در هردو طرف، پوشش مقاوم در برابر قطرات آب
  • صفحه‌نمایش بزرگ و روشن با کنتراست عالی
  • عمر باتری
  • دوربین خوب
  • شکاف کارت microSD، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، رادیو FM، مادون قرمز و NFC

نقاط ضعف:

  • عملکردی به مراتب ضعیف‌تر از ردمی نوت 7
  • نبود چراغ نوتیفیکیشن LED


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ردمی نوت 8 تی , خرید گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی , گوشی شیائومی Redmi Note 8t , قیمت گوشی ردمی نوت 8 تی ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی گلکسی A50 یکی از گوشی های میان رده بازار می باشد که محبوبیت خاصی در بین گوشی های میان رده بازار پیدا کرده است. بازار میان رده ها در جهان ملتهب تر از بازار پرچم دار هاست. کیفیت در کنار قیمت مناسب سبب محبوبیت این رده از گوشی ها در بازار چهانیست. سامسونگ موفقیت خود را در این رده از گوشی ها مدیون سری A هست که توانسته جای خود را در بین گوشی های میان رده باز کند. چهار گوشی A30, A20e, A20, A10 برادران کوچکتر گوشی A50 هستند که البته که البته مجموعه اقتصادی از سری A به حساب می آیند. گوشی A50 به علت تناسب کیفیت و قیمت توانسته محبوبیت زیادی در بازار میان رده برای خود به ارمغان آورد.

از ویژگی های که گوشی های قدیمی تر سری A میتوان دید نمایشگر با کیفیت، ضد آب بودن، سارژ دهی مناسب و طراحی فلزی است که بیشتر به چشم می خورد. سامسونگ برای رفتن به سمت گرایش بازار، از شیشه استفاده کرده است و همچنین کاهش هزینه های خود به سراغ گواهی IP68 نرفته است. سامسونگ در گوشی A50 از تراشه اکسینوس 9610 استفاده کرده است. حسگر اثر انگشت و رابط کاربری One UI دیگر مواردیست که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی a50

هم گلکسی A30 و هم گلکسی A50 دارای ظاهر بسیار زیبا، شکیل و باریکی هستند که با قاب پشتی تقریباً برآمده سبب می‌شود اکثر کاربران آنها را دستگاه‌های خوش‌دستی تلقی کنند. به این طراحی جذاب، حاشیه‌های باریک در اطراف صفحه نمایش را نیز اضافه کنید. قاب عقبی هر دو مدل نور را منعکس خواهد کرد که همین به جذابیت بیشتر محصولات سامسونگ کمک می‌کند.

اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنیم، می‌بینیم که قاب پشتی دو دستگاه مورد بحث ما دارای پوشش پلاستیکی هستند و نه شیشه‌ای. البته بعید است کسی بتواند به راحتی متوجه این قضیه بشود بنابراین وقتی گلکسی A30 و گلکسی A50 را حمل می‌کنید، مراقب باشید تا خش برندارند. با این وجود، مشخص نیست دو محصول میان‌رده سامسونگ بدون قاب محافظ چه‌قدر دوام خواهند آورد.

صرف‌نظر از لنز اضافی دوربین عقب در گلکسی A50 و سنسور اسکنر اثر انگشت در گلکسی A30، این دو گوشی با هم‌دیگر به شدت شبیه هستند به طوری که ابعاد آنها نیز برابر بوده و از شیوه طراحی یکسانی هم بهره می‌برند.

بد نیست اشاره کنیم که یک ویژگی که اکثر پرچمداران و گوشی‌های بالا رده امروزی از آن بی‌بهره‌اند در این دو دستگاه به چشم می‌خورد و آن قابلیتی نیست جز جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری. بنابراین اصلاً نیازی به بردن یک دانگل اضافه برای اتصال هندزفری‌های خود نخواهید داشت.

در این بین جای یک تأییدیه خالی است. هیچ‌کدام از این دو گوشی در برابر آب مقاومت ندارند و اگرچه پاشیدن یک یا دو قطره آب مشکلی به وجود نمی‌آورد ولی چنان‌چه به بازدید از آبشارها و مناظر دیدنی که آب دارند رفتید، مراقب باشید این گوشی‌ها خیس نشوند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپر آمولد در گلکسی A50 بسیار زیبا و بلند به نظر می‎رسد. این پنل در کمتر گوشی در این گستره قیمتی دیده می‎شود. فاصله صفحه نمایش تا لبه‎های گوشی بسیار کم است به طوری که نسبت صفحهتفاده کرده است تا حتی اگر شده، این نمایشگر بزرگ و جذاب در اولین نگاه خریداران را جذب کند.

 دوربین

گلکسی A50 مجهز به دوربین اصلی سه‌گانه مشابه نمونه به کار رفته در گلکسی A7 (2018) است. کیفیت عکس‌ها و فیلم‌های به ثبت رسیده توسط دوربین این دستگاه کاملاً رضایت‌بخش هستند و می‌توان دوربین این دستگاه را یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن دانست.

سنسور اصلی این گلکسی A50 دارای رزولوشنی معادل 25 مگاپیکسل و f/1.7 است. سایر سنسورهای این دستگاه عبارتند از: سنسور آلترا واید 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 به منظور سنجش و ثبت اطلاعات مربوط به عمق میدان.

در طرف دیگر دستگاه، شاهد حضور دوربین سلفی تکی 25 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 هستیم. همانند محصولات هم‌رده رقیب، دوربین سلفی گلکسی A50 نیز فاقد فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال است که با توجه به ذات میان‌رده دستگاه چندان هم عجیب نیست.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی a50

گلکسی a50 از باتری بزرگ و قدرت مند 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند به شاید در نگاه اول کوچک تر از نسخه بکار رفته در گلکسی ام 20 باشد، اما عملکرد باتری آن در سطح بسیار عالیی قرار گرفته است.

به احتمال بالایی زمانی که کاربران از گوشی استفاده های سنگینی انجام می دهند A50 قادر است تا 1 روز کامل شارژ نگه دارد و در استفاده های به نسبت سبک تر این زمان تا 2 روز نیز قابل افزایش می باشد.

گوشی گلکسی a50 سامسونگ از شارژ سریع 15 واتی نیز پشتیبانی می کند، شارژ کامل گلکسی ای 50 حدود 2 ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

نتیجه گیری

اگر واقع‌بینانه به بررسی تمام جوانب گوشی سامسونگ گلکسی A50 بپردازیم خواهیم یافت که این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌های میان‌رده انتخاب بهتری محسوب می‌شود. چرا که به لطف طراحی زیبا و مشخصات فنی مناسب توانسته‌است از تست‌های متفاوت سربلند بیرون بیاید. خوشبختانه شرکت سامسونگ توانسته‌است با ایجاد تغییراتی در ظاهر و پلتفرم این گوشی، روحی دوباره در گوشی‌های اندرویدی خودش بدمد. 

 



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی a50 , خرید گوشی a50 , قیمت گوشی a50 , مشخصات گوشی a50 , گوشی سامسونگ گلکسی a50 , گوشی سامسونگ Galaxy a50 ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()