نوشته شده توسط : رز علینژاد

شرکت اپل هرساله در فصل پاییز با آیفون های جدید را طرفداران اپل و همچنین آیفون باز ها را شگفت زده و همه را در تکاپوی خرید این آیفون های جدید می اندازد. امسال نیز که دهمین سالگرد تولید آیفون بود (2017-2007) و همانطور که انتظار می رفت تولد ده سالگی را با آیفونی بسیار متفاوت با نام آیفون 10 (آیفون X) جشن گرفت و صد البته آیفون 10 تنها آیفون امسال نبود و در کنار آن دو آیفون دیگر با نام های آیفون 8 و برادر بزرگتر آن گوشی ایفون 8 پلاس در سالن استیو جابز در اپل پارک معرفی شدند. ما در این مطلب این گوشی را مورد بررسی قرار داده ایم با ما همراه باشید.

بررسی گوشی اپل iphone 8 plus

طراحی

بسته بندی همه محصولات اپل باعث می شوند اولین مواجهه با محصولی از این شرکت در بهترین حالت ممکن رخ دهد. در بسته بندی آیفون همه چیز در ساده ترین و حرفه ای ترین حالت درون جعبه قرار داده شده و از همان ابتدا کاربر را به داشتن محصولی لوکس دعوت می کنند. در بسته بندی آیفون علاوه بر گوشی و دفترچه راهنما، یک پین برای خارج کردن شیار سیمکارت، شارژر که البته از تکنولوژی شارژ سریع بهره نمی برد و برای داشتن آن باید کمی بیشتر هزینه کنید، یک کابل لایتنینگ برای شارژ و اتصال گوشی به رایانه، یک هدفون با سیم که به پورت لایتنینگ مجهز شده و یک دانگل تبدیل لایتنینگ به 3.5 میلیمتری نیز وجود دارند.

 

اولین و بزرگترین تغییر در آیفون های جدید طراحی آنهاست. البته نه تغییرات گسترده در طراحی ساختار و ترکیب بندی، بلکه در مواد به کار رفته برای ساخت گوشی ها. پس از چندین نسل آیفون 8 پلاس به جای فلز حالا از شیشه استفاده می کند. استفاده از شیشه باعث شده یک تغییر دیگر نیز برای آیفون 8 پلاس امکان پذیر شود و آن اضافه شدن قابلیت شارژ بی سیم است. یک ویژگی نسبتا قدیمی که گوشی های اندرویدی چندین سال است از آن استفاده می کنند و حالا به لطف تبلیغات پر زرق و برق اپل یک بار دیگر اختراع شده است. شیشه تمام سطح پشتی دستگاه از جمله لوگوی معروف اپل را پوشانده و جلوه ای متفاوت به گوشی های جدید داده است.

 

با این حال استفاده از شیشه برای هر شرکتی یک نقطه ضعف هم به دنبال دارد که باقی ماندن آثار انگشت بر روی بدنه است. از نظر ترکیب بندی در طراحی می توان گفت آیفون 8 پلاس و آیفون 7 پلاس تقریبا یکسان هستند. کلید هوم و گریل اسپیکر در بدنه جلویی، فلش LED چهارگانه و دوربین با آرایش دوتایی در پشت، کلیدهای تنظیم صدا و یک کلید اختصاصی قابل برنامه ریزی برای بی صدا کردن گوشی در یک سمت و شیار سیم کارت به همراه کلید پاور در طرف دیگر، گریل های بلندگو به همراه ورودی پورت لایتنینگ در پایین گوشی و البته عدم وجود پورت 3.5 میلیمتری دقیقا مشابه همان چیزی است که سال گذشته در آیفون 7 پلاس دیده بودیم.

 

عملکرد سنسور اثر انگشت بسیار دقیق و بی نقص است. حسگر اثر انگشت در آیفون 8 پلاس در Touch ID و زیر ساختاری که شبیه به یک کلید طراحی شده قرار گرفته است. در حالی که این بخش عملکرد فیزیکی ندارد، اپل به کمک موتور Taptic Engine حالت فیزیکی و رفت و برگشتی یک کلید را شبیه سازی کرده است. عملکرد این موتور بسیار عالیست و استفاده از آن دقیقا مشابه استفاده از یک کلید فیزیکیست با این تفاوت که نیازی به نگرانی درباره فرسوده شدن کلید فیزیکی وجود ندارد.

 صفحه نمایش

آی‌فون 8 پلاس از یک نمایشگر 5.5 اینچی فول اچ‌دی بهره برده و در هر اینچ آن شاهد بیش از 400 پیکسل هستیم. میزانی که برای یک گوشی پرچمدار و آن‌هم در سال 2017 قابل قبول نیست اما خب چینش پیکسل‌ها به گونه‌ای است که حتی از فاصله نزدیک نیز آن‌ها را نخواهید دید، بنابراین از این لحاظ نمی‌توان به گل سرسبد اپل خرده گرفت.

با اینکه آیفون X به نمایشگر اولد مجهز است اما آی‌فون 8 پلاس از یک نمونه ال‌سی‌دی سود می‌برد که در اکثر محصولات بازار هم چنین چیزی را می‌بینیم. با این حال آی‌فون‌های اپل همیشه از لحاظ نمایشگر یکی از بهترین‌های بازار بوده‌اند حتی اگر ال‌سی‌دی باشند و با رزولوشن پایین‌تر از رقبا! در دنیای اندروید، پرچمداران به استفاده از نسبت‌های صفحه عجیب و غریب رو آورده‌اند موردی که اپل به آن واکنشی نشان نداده و برای آی‌فون 8 نیز از همان نسبت 16 به 9 و استاندارد سابق بهره برده است.

روشنایی صفحه در برخی تست‌ها به بیش از 600 نیت نیز رسیده و از این بابت مشکلی نخواهید داشت حتی رفلکس صفحه هم بسیار کم بوده و می‌توانید خیلی خوب در محیط‌های باز و زیر نور آفتاب از گوشی استفاده کنید. حداقل نور نمایشگر 2 نیت است که استفاده از آن را در محیط‌های کم‌نور و بخصوص شب‌ها قبل از خواب و چت با مخاطب خاص راحت‌تر می‌کند (اپل به فکر عشاق است!).

در نگاه از زوایا مشکل خاصی با این مدل نخواهید داشت و میزان کنتراست و نوع به نمایش در آمدن رنگ‌ها نیز عالی‌ست، هرچند که رنگ مشکی خیلی عمیق به چشم نمی‌خورد.

این مدل به همراه دو برادر دیگرش از ویژگی خاصی با نام True Tone بهره می‌برند که با فعال کردن آن، گوشی متناسب با نور محیط، میزان رنگ نمایشگر را تنظیم می‌کند تا بیشترین کارایی را برای کاربر داشته باشد. این نمایشگر همچنین از فناوری لمس سه‌بعدی نیز سود می‌برد.

سخت افزار

کمپانی اپل معمولا در زمان معرفی، اشاره خاصی به سخت‌افزار به‌کار رفته در محصولاتش نمی‌کند اما طبق بررسی‌های انجام گرفته بر روی این گوشی مشخص شده که غول جدید اپل به چیپست A11 Bionic مجهز است و توسط 3 گیگابایت رم LPDDR4 همراهی می‌شود.

بعد از قطع همکاری اپل و Imagination Technologies این‌ کمپانی برای نخستین بار وظیفه ساخت واحد گرافیکی را بر عهده گرفت که متاسفانه اطلاعات چندان زیادی در رابطه با آن در دسترس نیست. با این همه چیپست A11 Bionic ساخت کمپانی TSMC بوده و از لیتوگرافی 10 نانومتری در ساخت آن استفاده شده و 6 هسته ناقابل در آن به‌کار رفته است. چهارتای این هسته‌ها برای انجام کارهای سبک و روزمره و دوتای دیگر برای پردازش‌های سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از لحاظ ظاهری نیز این چیپ سایز کوچک‌تری نسبت به نسل‌های قبلی داشته تا علاوه بر کاهش فضای اشغال شده از گوشی، انتقال داده‌ها نیز سریع‌تر صورت بگیرد. این مدل در دو نسخه 64 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شود و طبق معمول خبری هم از ارتقا توسط کارت حافظه نیست.

حال بگذارید که از مسائل تئوری فاصله بگیریم و ببینیم آی‌فون 8 پلاس در عمل چند مرده حلاج است. برای این منظور جدیدترین آی‌فون بازار را وارد آزمایشگاه خودمان کردیم.

در مرحله نخست از بنچمارک AnTuTu بهره گرفتیم تا با سنجش عملکرد کلی دستگاه، یک امتیاز به آن بدهد. در این برنامه آی‌فون 8 پلاس رسما رکوردها را جابه‌جا کرد و با اختلاف بسیار زیادی نسبت به رقبای اندرویدی در صدر قرار گرفت.

بررسی گوشی ایفون 8 پلاس

دوربین

دارای دو سنسور 12 مگاپیکسلی میباشد که دارای یک لنز واید 28 میلی متری با f/ 1.8 و دارای لرزش گیر اپتیکال میباشد. دوربین دوم در این آیفون دارای لنز 56 میلی متری تله فوتو با دهانه دیافراگم f/ 2.2 میباشد که مهم ترین ویژگی آن زوم دوبرابری اپتیکال میباشد. دوربین آیفون ۸ پلاس اپل از وب سایت دکسومارک (DxOmark) امتیاز 92 از 100 دریافت کرده و در رده برترین ها قرار گرفته است.

در دوربین سلفی این گوشی هم از سنسور 7 مگاپیکسلی با دیافراگمی با اندازه دهانه f/2.2 که از EIS و HDR خودکار بهره می برد. در اطلاعات سخت افزاری تا اینجا که همه چیز مانند نسل قبلی است اما اپل ادعا کرده است با تغییرات نرم افزاری کیفیت این عکس هارا بهبود بخشیده است. عکس هایی که با دوربین اصلی این گوشی گرفته می شود به لطف رنج دینامیکی بالایی که دارد بسیار طبیعی است.

در نور طبیعی خورشید با ذره بین گذاشتن بسیار سخت می توان از این دوربین ایرادی گرفت. با توجه با اینه در شب جزئیات را با دقت کمتری می گیرد اما بازهم تصاویر را بسیار دقیق و طبیعی به ثبت می رساند و بازهم از بسیاری از گوشی های اندرویدی پیشی گرفته است.

 باتری و صدای گوشی اپل iphone 8 plus

صدای تولید شده توسط بلندگوهای استریوی آیفون 8 پلاس شفاف و بدون ایراد است. حتی در محیط های شلوغ هم می توانید روی عملکرد بی نقص این بلندگوها حساب باز کنید. ضمن اینکه در هنگام مکالمه هم سیستم حذف نویز فعال به همراه میکروفن اختصاصی در رساندن بهتر و با کیفیت تر صدای شما به طرف مقابل به کمکتان خواهد آمد. در بخش صدا بد نیست به نبود پورت 3.5 میلیمتری هم اشاره کنیم. اپل اولین تولید کننده بزرگی بود که پورت 3.5 میلیمتری هدفون را از گوشی های خود حذف کرد و پس از آن اندرویدی ها نیز از همین الگو استفاده کردند. با این حال کاربران هنوز نتوانسته اند با این تغییرات سازگار شوند.

 

پورت لایتنینگ در آیفون 8 پلاس میزبان هدفون های جدیدی خواهد بود که به تکنولوژی جدید اپل مجهز شده اند اما استفاده مکرر از این پورت می تواند نگرانی درباره کاهش طول عمر آن را نیز به همراه داشته باشد. ایده اولیه اپل استفاده از هدفون های بلوتوث است اما قیمت بالای این دستگاه ها باعث شده بیشتر کاربران همچنان از هدفون های قدیمی و عموما با کیفیت خود که از پورت 3.5 میلیمتری استفاده می کردند وفادار بمانند. اپل نیز با وجود قرار دادن یک هدفون با پورت لایتنینگ در بسته بندی، یک دانگل تبدیل لایتنینگ به 3.5 میلیمتری نیز در جعبه آیفون 8 پلاس قرار داده است. پیش از این خریدن همین دانگل چیزی در حدود 20 دلار برای کاربران آیفون هزینه در بر داشت.

 

در بخش باتری اپل عموما به شعار “رساندن کاربر به شارژ قبل از خواب” وفادار مانده است اما این بار آیفون 8 پلاس عملکرد بسیار خوبی را در مدیریت مصرف باتری از خود به نمایش می گذارد. با وجود ظرفیت 2691 میلی آمپر ساعتی باتری، در استفاده عادی می توان روی 1.5 روز کاری همراهی آیفون 8 پلاس حساب کرد. بخشی از این طول عمر به ابعاد نمایشگر و کیفیت آن باز می گردد و بخشی دیگر به بهینه سازی سیستمی و عملکرد مناسب پردازنده A11 وابسته است. علاوه بر این اضافه شدن قابلیت شارژ سریع و شارژ بیسیم هم اپل را به رقابت بازگردانده اند. به کمک قابلیت شارژ سریع می توان آیفون 8 پلاس را در مدت 30 دقیقه به میزان 50 درصد شارژ کرد که شاید به خوبی رقبای اندرویدی نباشد اما در کلاس آیفون ها بسیار مناسب است. البته از نظر مدت زمان شارژ کامل عملکرد آیفون 8 پلاس به خوبی طول عمر باتری آن نیست و برای 0 تا 100 کردن باتری به زمانی در حدود 3 ساعت نیاز خواهید داشت.

 

آیفون 8 پلاس می توانست نشانگر اصلاحات در گوشی های آینده اپل باشد؛ این دستگاه شاهد سخت افزار ارتقا یافته نسبت به نسل قبل و تغییر در جنس مواد سازنده بدنه است که می توانست با توجه به روال سابق اپل یک سال کاربران این شرکت را راضی نگه دارد؛ اما معرفی آیفون 10 باعث می شود تردیدها درباره این دستگاه افزایش یابد. در ایران کاربران به دلیل تفاوت قیمت بسیار بالای آیفون 8 پلاس و آیفون 10 می توانند دلایل بیشتری برای انتخاب کردن این دستگاه نسبت به مدل گران قیمت تر داشته باشند، اما با واقعی تر کردن قیمت ها، برگزیدن آیفون 8 پلاس نسبت به آیفون 10 بسیار دشوار خواهد بود.

 جمع بندی

اپل در این چندساله با گوشی هایش مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته چراکه همیشه در گوشی هایش سعی کرده بهترین توانایی اش را ارائه کند و نتایج هم جز این نشان نداده اند.

 

در مورد آیفون 8 پلاس ایراداتی هم مثل همیشه به اپل وارد است اما اپل برای هر کدام از ایرادها که قبلا هم گفتیم دلیل قانع کننده خودش را دارد. به هر حال با توجه به تمام این موضوعات و مشکلاتی مثل نبود جک 3.5 میلی‌متری هدفون این شما هستید که باید بین پرچم داران با توجه به انتظاراتتان از یک پرچم دار انتخاب کنید. برای کسب اطلاع از قیمت گوشی ایفون کلیک ککنید.

 

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: گوشی ایفون 8 پلاس , بررسی گوشی ایفون 8 پلاس , قیمت گوشی ایفون 8 پلاس , خرید گوشی ایفون 8 پلاس , گوشی اپل IPHONE 8 Plus ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

کمپانی اپل به تازگی ایرپادهای جدید خود یعنی ایرپاد پرو را معرفی کرد. این ایرپادهای جدید با قیمت ۲۴۹ دلار و تنها در رنگ سفید به فروش خواهند رسید. به جرأت میتوان گفت که AirPods pro در بسیاری از موارد نسبت به نسل قبلی خود با بهبودهای قابل توجهی همراه بوده است. این ایرپادها اولین هدفون های اپل هستند که به واسطه ی طراحی منحصر به فردی که دارند، صدا را در داخل گوشی کاربر ایزوله می‌کنند. همچنین این ایرپادها اولین هدفون های اپل هستند که از قابلیت حذف نویز بهره می برند. بنابراین من تصمیم گرفتم که به بررسی این محصول جدید بپردازم و ببینم که آیا این محصول ارزش افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری نسبت به ایرپادهای معمولی را دارد یا خیر. 

بررسی ایرپاد پرو

طراحی و ساخت

ایرپاد پرو طراحی ساده و درعین‌حال منحصربه‌فردی دارد. نوع ساخت این هندزفری بی‌سیم به‌گونه‌ای است رنگ سفید شفاف آن برای همیشه ثابت و براق می‌ماند. یکی از مزیت‌های ایرپاد پرو، حجم و اندازه کم آن است که باعث می‌شود تا برای همه در هر لباسی قابل‌استفاده باشد. محصولات مشابه در بازار فاقد چنین ویژگی هستند. این هندزفری بی‌سیم بسیار ظریف است. حالت ایرپاد پرو حلقوی است تا راحت‌تر در گوش شما قرار گیرد. در این هندزفری بی‌سیم نقاط لاستیکی وجود دارد که ممکن است گوش شمارا دچار ناراحتی کند. جای هیچ نگرانی نیست، زیرا امکان جدا کردن آن لایه‌های لاستیکی وجود دارد تا شما هم گوشتان اذیت نشود و هم‌صدای موسیقی موردعلاقه خود را باکیفیت بالاتری بشنوید و از آن لذت ببرید.

 

اپل در ایرپاد پرو، دریچه‌هایی را طراحی کرده است. کاربرد این محفظه به این صورت است که باعث پخش شدن یکسان صدا در گوش می‌شوند. درواقع از این طریق دیگر گوش افراد دچار آسیب یا درد نمی‌شود. این ویژگی ایر پاد پرو همراه با سبکی وزن آن این محصول را فوق‌العاده کرده است. شما با استفاده از ایرپاد پرو در هنگام گوش دادن به هر محتوایی راحتی مثال نزدنی را تجربه خواهید کرد. چیزی که من تجربه کردم این بود که کیفیت هندزفری بی‌سیم اپل نسبت به سایر محصولات مشابه بسیار بالاتر است و درواقع به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه نیست.

ایرپاد پرو مقاومت بی‌نظیری دارد. درواقع این هندزفری بی‌سیم طراحی اورگانیک دارد و بسیار سبک و کم‌حجم هست. عمر این ایرپاد پرو بسیار طولانی است و همچنین کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای دارد که هرگز دچار مشکل یا ایراد نخواهد شد.

قابلیت حمل

محفظه شارژ وایرلس ایرپاد پرو کمی از محفظه شارژ ایرپادهای معمولی بزرگتر و همچنین سنگین‌تر است اما نه آنقدر که کاربران برای حمل این محصول دچار مشکل شوند. ایرپاد پرو به راحتی در جیب شلوار، کیف و … جا می‌گیرد. برخلاف سایر هندزفری‌های بی‌سیم ایرپاد پرو را می‌توان به راحتی با خود حمل کرد.

 کیفیت صدا

اولین چیزی که در مورد AirPods Pro به آن توجه می کنید این است که این هدفون نسبت به ایردپادزهای نسل قبلی کیفیت صدا بهتر در کنار باس بیشتر دارند. دلیل داشتن باس بیشتر ، عمدتاً به دلیل طراحی جدید عایق صوتی آنها و درایورهای جدید بوده که برای این هدفون طراحی شد. AirPod های استاندارد در مکان های بی صدا به اندازه کافی مناسب هستند، اما به دلیل طراحی باز ، آنها فقط در هنگام مواجهه با سر و صدای خارجی عملکرد نه چندان جالبی دارند. سیستم لغو نویز AirPods پرو که مؤثر است، به عدم ورود صدا خارجی کمک می کند و ساختار مهر و موم شده در کنار سیستم لغو سر و صدا دارد. این به معنای آن است که در محیط های پر سر و صدا مانند خیابان های شهر بسیار بهتر از دو مدل دیگر عمل می کند.

 

شرکت اپل هدفون ایرپاد پرو را با قیمت 250 دلار عرضه می کند که در این سطح قیمت می توان به انتخاب گزینه های حرفه ای متعددی پرداخت. شاید ایرپادز پرو نسبت به نسل های قبلی گزینه ای با کیفیت صدا و طراحی بهتر باشد، اما عملا صدا آن نسبت به برخی رقبا بهتر نیست و حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.

رقبا مختلفی را می توانیم برای ایرپاد پرو نام ببریم که هر یک دارای طراحی جذاب، قیمت مناسب تر، کیفیت صدا بهتر و ارگونومی قابل توجه هستند. بنابراین انتظار داشتیم اپل روی کیفیت صوتی این هدفون بهتر عمل می کند تا یک محصول جذاب تر نسبت به رقبا عرضه دارد.

البته فاکتورهای مختلفی به جز کیفیت صدا هم در این موضوع دخیل هستند. نزدیک ترین رقیب AirPods Pro، سونی WF-1000XM3 است و شامل فناوری با قابلیت لغو نویز می شود. البته سونی WF-1000XM3 کیفیت صدا بهتری هم دارد. اگرچه سابقه درخشان سونی در زمینه تولید محصولات صوتی را نباید نادیده گرفت. WF-1000XM3 ارگونومی بهتر، کیفیت تجربه کاربری بالاتر و راحتی بیشتر دارد.

برای خاموش کردن قابلیت لغو سروصدا در WF-1000XM3 سونی مشابه AirPods Pro سونیست. همچنین عمر باتری سونی 6 ساعت بوده و نسبت به AirPods Pro بیشتر می باشد. اما عمر باتری AirPods Pro به 4.5 ساعت می رسد و مدلی با عمر باتری طولانی نیست. البته ما توانستیم به عمر باتری 5 ساعت و 9 دقیقه برسیم و شرکت اپل نیز سعی کرده عمر باتری بیشتری برای این هدفون فراهم آورد.

در حالی که باتری از نظر ایده آل ما کمی بهتر بوده ، مسئله بزرگی نیست زیرا گوشی‌ها به سرعت در کیس شارژ می شوند و 5 دقیقه شارژ از طریق درگاه لایتنینگ یا یک پد شارژ بی سیم Qi یک ساعت کاربری را به دنبال دارد. در صورت نداشتن پد شارژ بی سیم، نیاز به تهیه آداپتور دارید تا بتوانید سرعت شارژ را افزایش دهید.

مدل های دیگری که بهتر به نظر می رسند شامل از Sennheiser Momentum Wireless Master & Dynamic MW07 Plus و Anker Liberty 2 Pro می شود که هریک قیمتی بیش از 250 دلار دارند. البته تناسب داشتن با گوش و لذت کاربری یک عامل بزرگ هنگام صحبت از هدفون های عایق صوتی است. اگر مهر و موم گسترده ای در کار نباشد و تناسب خوبی در کار باشد، کیفیت صدا جلوه بسیاری خواهد داشت.

بررسی ایرپاد پرو

عمرباتری ایرپاد پرو

AirPod Pro مانند مدل‌های قبلی با یک محفظه شارژ همراه شده که کاربران با استفاده از آن می‌توانند هرکدام از گوشی‌ها را شارژ کنند. این محفظه شارژ می‌تواند توان مورد نیاز گوشی‌ها را برای 24 ساعت گوش دادن به موسیقی و 18 ساعت مکالمه با تلفن تامین نماید. مهمتر اینکه کاربران با 5 دقیقه شارژ گوشی‌ها می‌توانند تا 1 ساعت به موسیقی گوش دهند و 1 ساعت به مکالمه بپردازند.

 

خود گوشی‌ها نیز با یک بار شارژ می‌توانند 4.5 ساعت ( با غیرفعال کردن قابلیت حذف صدای اضافه این مقدار به 5 ساعت می‌رسد) به پخش موسیقی بپردازند و تا بیش از 3.5 ساعت نیز امکان انجام مکالمات تلفنی را برای کاربران فراهم می‌کنند. عمر باتری ایرپاد پرو شبیه به ایرپادهای معمولی است با این تفاوت که مدت زمان مکالمه اندکی بهبود پیدا کرده است.

 نتیجه گیری

درنتیجه می‌توان گفت که ایرپاد پرو محصولی منحصربه‌فرد دیگری از کمپانی اپل است که طرفداران زیادی از سراسر دنیا دارد. این هندزفری بی‌سیم قابلیت تنظیم صدای محیط را دارد. قیمت آن در بازارهای جهانی 250 هزار دلار است. اگر شما بخواهید کیفیت معمولی‌تری از این محصول را خریداری نمایید باید چیزی حدود 160 هزار دلار هزینه کنید. بااین‌حال زمانی که به طراحی شکیل و کیفیت صدای فوق‌العاده آن توجه می‌کنید، به نظر نمی‌رسد که قیمت آن نامتعارف باشد.

مصرف‌کنندگان از ایرپاد پرو نهایت رضایت رادارند. درواقع این هندزفری بی‌سیم برای فردی که در دنیای اپل زندگی کرده است، گزینه‌ای مناسب است. با استفاده از ایرپاد پرو دنیای جدیدی را در موقع شنیدن فایل‌های صوتی موردنظر خود تجربه کنید. درواقع مشتریان ویژگی‌هایی مانند کیفیت صدا، طراحی زیبا، ضد آب بودن را در ایرپاد پرو می‌پسندند و همین موارد موجب انتخاب این محصول است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: ایرپاد پرو , خرید ایرپاد پرو , قیمت ایرپاد پرو , بررسی ایرپاد پرو , مشخصات ایرپاد پرو ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اپل با عرضه گوشی ایفون 11 فرمول موفق گوشی آیفون XR را تکرار کرده است و آن فرمول عرضه ی گوشی قدرتمند با قیمت معقول است. آیفون ۱۱ نسبت به نسل قبل سریع تر است، دوربین دوگانه دارد و از رنگ های بیشتری برخوردار است. اما آیا همه ی این موارد ارزش خرید آیفون ۱۱ را بالا می برند؟ برای یافتن پاسخ این سوال تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بررسی گوشی اپل ایفون 11

طراحی و ساخت

ابعاد گوشی آیفون ۱۱، ۱۵۰٫۹ × ۷۵٫۷ × ۸٫۳ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۴ گرم می‌باشد.

اپل با فرمول آیفون XR برای آیفون ۱۱، با همان شاسی بلند chunkier، در مقایسه با آیفون ۱۱ پرو اشتباه نکرده است، در حالی که دارای یک حاشیه chunkier در اطراف صفحه‌نمایش LCD 6.1 اینچی (Liquid Retina) است. اگر iPhone ۱۱ Pro و iPhone ۱۱ را کنار هم نگه دارید، متوجه تفاوت واقعی در طراحی خواهید شد، با این‌حال آیفون ۱۱ به‌طور قابل‌ توجهی در دست ضخیم‌تر احساس می‌شود، اگر چه پرو یک روکش خوب دارد.

نمایشگر

آیفون 11 دارای دوربین تله و صفحه نمایش بزرگتری نسبت به مدلهای گرانقیمت دیگر میباشد و جای نمایشگر OLED که دارای حداکثر روشنایی تا 1،200CD/m2و کنتراست کاملا عالی است دارای صفحه نمایش Ips است که می تواند در 625cd/m2 با نسبت کنتراست ادعا شده 1،400،1 به اوج خود برسد و با رنگ سنج X-rite ازمایش شده و مطابق ادعای اپل در 56/cd-m2 با نسبت کنتراست 1،400،1 به اوج خود رسیده ،و رنگهای فوق العاده دقیق برای استفاده در محیط های وب را تولید میکند.

کارای و عملکرد

در این مرحله تنها تفاوت کیفی بین آیفون 11 و pro صفحه نمایش آن است ،ازنظر عملکرد دارای دوربینهای فوق العاده سریعی هستند که تصاویر و فیلم هایی را تولید میکند که بسیار چشمگیر است
باوجود رقابت شدید ،آیفون 11 نسبت به مدلهای دیگر گوشی های هوشمند دارای نتایج چشم گیر تر می باشد در حالیکه ممکن است فکر کنید چنین سطح عملکردی در یک گوشی بالاتر از حد است به طور مثال ،حالت فیلمبرداری آیفون کاملا تثبیت شده در 120 فریم در ثانیه است و قابلیت تصویربرداری HDR است
طول عمر باتری های آیفون 11 نسبت به 11proبیشتر می باشد به عنوان مثال درآزمایش rundown ویدیویی ماطول عمر باتری برابر با 18 ساعت و 36 دقیقه میباشداین یک بروز رسانی بزرگ برای آیفونهای XRاست ، بنابراین XR در مقایسه با XSدر سال گذشته بهتر بود.

دوربین

همانطور که شما هم متوجه شده اید، یکی از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آیفون 11 ، مربوط به دوربین می باشد. اپل در کنار دوربین اصلی، یک دوربین ثانویه با زاویه دید فوق عریض را برای این گوشی در نظر گرفته است که این روز ها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

البته تغییر ایجاد شده در دوربین، تنها مربوط به اضافه شدن ماژول دیگر نمی باشد و دوربین اصلی نیز با بهبود های بزرگی همراه شده است. در واقع دوربین اصلی این گوشی از سنسور جدید 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 1.4 میکرونی استفاده می کند که حساسیت آن در برابر جذب نور افزایش یافته است. همچنین لازم است بدانید که این دوربین در پشت لنز 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است که به سیستم لرزشگیر اوپتیکال نیز مجهز می باشد و از قابلیت های دیگر آن می توان به سیستم فوکوس خودکار پیشرفته Dual-Pixel و پشتیبانی از Night Mode جدید اپل اشاره کرد.

عضو جدید دوربین در آیفون 11 هم مشابه دوربین اصلی از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که البته اندازه پیکسل های آن، 1.0 میکرون می باشد. این دوربین در پس لنز 13 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است که زاویه دید 120 درجه ای را در اختیار می گذارد و مشابه نمونه بکار رفته در پرچمداران سامسونگ، شاهد بکارگیری از فوکوس خودکار و لرزشگیر اوپتیکال برای آن نیستیم.

رابط کاربری دوربین جزو موارد دیگری است که در قسمت دوربین با تغییراتی رو به رو شده است. این رابط کاربری از نظر شکل و شمایل و نحوه استفاده، تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته است و از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آن می توان به امکان نگه داشتن کلید شاتر برای فیلمبرداری اشاره کرد. قابلیت جدید دیگر، نوار زوم می باشد که امکان بزرگنمایی با انیمیشن نرم و روان را در اختیار می گذارد و یک قابلیت دیگر که Deep Fusion نام دارد، امکان عکاسی با جزئیات بسیار زیاد را در اختیار خواهد گذاشت. البته باید در نظر داشته باشید که این قابلیت در حال حاضر به صورت رسمی عرضه نشده و احتمالا در ios 13.2 شاهد عرضه آن خواهیم بود.

محیط نرم افزاری

مثل همیشه، سیستم عامل جدید اپل همراه به آیفون های جدید معرفی میشود و بیشترین امکاناتش هم با این دستگاه ها قابل بهره برداری است. حالا هم iOS 13 در آیفون 11 ها به کار رفته که قابلیت های جذابی زیادی دارد.
اولین چیزی که متوجه آن شدیم این است که سیستم عامل حالا شسته رفته تر است و اعلان ها هوشمند شده اند. این یعنی وقتی دستگاه را سایلنت میکنید یا مقدار صدا را تغییر میدهید، پنجره ای که ظاهر میشود، کارآمد تر میشود و جذابیت بیشتری دارد.

FaceID هم آپدیت مورد نیاز را دریافت کرده و حالا زاویه دید دوربین بیشتر شده است. حالا دیگر میتوانید تنها با یک نگاه دستگاه خود را رمزگشایی کنید. البته ممکن است هنوز نیاز باشد تا دستگاه را از میز بردارید و به صورت خود نزدیک کنید، ولی به هرحال از FaceID آیفون اکس دو سال گذشته، بسیار بهتر شده است.
لازم به ذکر است که این قابلیت ربطی به سخت افزار ندارد و قرار است در تمام آیفون های سال های گذشته اجرا شود. دیگر قابلیت هایی که در آیفون 11 مشاهده کردیم که با iOS جدید به آیفون های دیگر هم خواهد آمد شامل تایپ سوایپی با کیبورد، Momoji های جدید و کنترل Wi-Fi یا بلوتوث از Control Center است.
این روش جدید تایپ هنگام استفاده یک دستی از دستگاه بسیار کارآمد است. قابلیت تغییر شبکه های Wi-Fi هم بسیار به کار می آید، چرا که دیگر نیاز نیست برای تغییر آن به منوی تنظیمات بروید.

مشخصات گوشی ایفون 11

نتیجه گیری

آیفون ۱۱ گوشی خوبی است اما عالی نیست. نمایشگر خوبی دارد اما به پای نمایشگرهای OLED نمیرسد؛ شارژدهی باتری این گوشی مطلوب است اما به زمان زیادی برای شارژ شدن احتیاج دارد؛ با یک نگاه کلی به این نتیجه خواهید رسید که آیفون ۱۱ شما را به خرید آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس ترغیب میکند. این گوشی های پرچمدار دارای نمایشگر بهتر، باتری بهتر و دوربین سه گانه میباشند.

نقد و بررسی آیفون ۱۱ | اما با در نظر گرفت قیمت و مشخصات آیفون ۱۱، این گوشی بسیار مقرون به صرفه است. اگر شما از گوشی آیفون XR استفاده میکنید و دوربین اولترا واید نیز برایتان مهم نیست، این گوشی را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. شما شاید حتی متوجه تفاوت سرعت پردازنده و شارژدهی باتری این دو گوشی نشوید. اما این گوشی برای کاربران گوشی های آیفون ۷ و ۸ گزینه ی ایده آلی میباشد.

مزایا

  • شیوه طراحی مستحکم‌تر و ضد آب
  • قاب پشتی درخشان
  • کنتراست و روشنایی فوق‌العاده در نمایشگر
  • بهره‌مندی از سریع‌ترین پردازنده دنیا
  • دوام باتری طولانی‌مدت
  • پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع
  • استفاده از اسپیکرهای استریو با کیفیت بالا
  • به کارگیری سیستم عاملی سریع به نام iOS 13
  • عملکرد عالی دوربین اصلی
  • وجود گزینه عکسبرداری در حالت شب
  • کیفیت بالای ویدیوها و ثابت‌سازی فوق‌العاده
  • کیفیت بالای تصاویر و ویدیوهای به ثبت رسیده با دوربین سلفی
  • همگام‌سازی فوق‌العاده میان دو لنز دوربین اصلی برای بهره‌مندی از ویژگی‌های ضبط همزمان، سوئیچ شدن میان لنزها و Crop Outside Frame

 

معایب

  • ناچ بزرگ در بالای نمایشگر
  • حاشیه نسبتاً ضخیم
  • رزولوشن پایین صفحه نمایش
  • شارژر کند و آرام 5 واتی در جعبه
  • نبود جک هدفون 3.5 میلی‌متری
  • کاربرد محدود NFC
  • پیچیدگی زیاد نرم‌افزار مدیریت و ارسال فایل‌ها
  • نرم‌افزار مشاهده تصاویر پیچیده
  • نبود گزینه‌های فوکوس خودکار و حالت شب در لنز اولترا واید
  • نبود دوربین تله فوتو
  • قیمت بالاتر در مقایسه با سایر گوشی‌های اندرویدی

 

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: گوشی ایفون 11 , خرید ایفون 11 , قیمت ایفون 11 , بررسی ایفون 11 , مشخصات ایفون 11 , گوشی اپل ایفون 11 ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

معرفی یک گوشی توسط اپل همیشه موافقان و مخالفان را برای آغاز یک جنگ کلامی به صف می کند. بسیاری از کاربران دل خوشی از اپل و سیاست های آن ندارند و گروه بسیاری دیگر محصولات این شرکت را تحسین می کنند. این داستان هر سال ادامه دارد اما وقتی یک گوشی ویژه در خط تولید اپل قرار بگیرد اوضاع کمی پیچیده تر می شود. امسال اپل علاوه بر آیفون 8 و 8 پلاس، آیفون 10 (که در شکلی عجیب به صورت آیفون X نوشته می شود) را نیز با انبوهی از تغییرات ظاهری معرفی کرد. معمولا در چند هفته اول، نوشتن بررسی ها کمی با چاشنی احساسات همراه است و نمی توان صحت آنها را کاملا تضمین کرد. اما اگر اندکی بیشتر منتظر بمانیم می توانیم بررسی هایی به دور از احساسات و کاملا منطقی داشته باشیم. حالا سوال اینجاست: آیا انقلاب اپل با آیفون X ارزشش را داشته است؟ آیا قیمت ایفون x منصفانه است؟

 بررسی گوشی اپل ایفون x

طراحی 

یک طراحی و ظاهر متفاوت دقیقاً همان‌چیزی بود که کاربران اپلی منتظرش بودند. این شرکت چهار سال متوالی از طراحی آیفون 6 با کمترین تغییر استفاده کرد و در زمانی که اکثر رقبا به گوشی‌های با صفحه‌نمایش بزرگ اما حاشیه باریک رو آورده بودند طراحی آیفون 8 قدیمی و منسوخ به نظر می‌رسید. حالا اپل از یک طراحی بدون حاشیه اما متفاوت از رقبا استفاده کرده که مزایای و معایب خودش را دارد. آیفون 10 از نظر اندازه تنها کمی از آیفون 8 بزرگ‌تر است اما صفحه‌نمایشی بسیار بزرگ‌تر را در خود جای داده است.

 

به‌جای این‌که مثل سامسونگ، ال‌جی و هواوی حاشیه‌های ضروری صفحه‌نمایش در بالا و پایین آن قرار بگیرد و یا مثل اسنشال فون و می میکس شیائومی حاشیه‌ها به پایین صفحه رانده شوند اپل یک حاشیه باریک با ضخامت ثابت را به شکل یکنواخت در اطراف صفحه‌نمایش قرار داده است.

به این ترتیب با این‌که از نظر نسبت صفحه‌نمایش به بدنه آیفون 10 پایین‌تر از رقبا قرار می‌گیرد اما در نگاه اول گوشی بی‌حاشیه‌تر از رقبا به نظر می‌رسد؛ البته اگر بریدگی بالای صفحه را در نظر نگیریم.

با حذف حسگر اثر انگشت تاچ آی‌دی اپل مجبور شد تا یک روش جایگزین ایمن برای آن پیدا کند و برای ایمن‌سازی تشخیص چهره نیز مجبور به استفاده از سنسورهای فروسرخ و تشخیص عمق در کنار دوربین سلفی شد. به همین دلیل این بریدگی حالا بلندگوی مکالمات، دوربین سلفی و سنسورهای را در خود جای داده و اپل ترجیح داده سمت چپ و راست آن‌ها را به ادامه صفحه‌نمایش اختصاص دهد.

شکی نیست که آیفون 10 از جلو یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های هوشمند است. حتی قاب استیل بدنه که به نظر جنسی شبیه به قاب فلزی آیفون 3GS یا آی‌پادها دارد با انعکاس نور جذابیت خاصی به آیفون 10 داده است. این قاب البته پس از مدتی درست مثل همان محصولات از خش‌های ریز پر می‌شود؛ هرچند که این خش‌ها در نسخه خاکستری کمتر قابل مشاهده است.

 

پشت گوشی درست مثل آیفون 8 شیشه‌ای طراحی شده تا نه‌تنها نسبت به نسل پیشین متفاوت باشد بلکه امکان شارژ بی‌سیم را نیز فراهم کند. اما خریداران آیفون 10 برای این‌که به همه بفهمانند جدیدترین آیفون اپل را با قیمت گزافی خریداری کرده‌اند انتظار تغییرات بیشتری نسبت به آیفون 8 را دارند.

شاید به همین دلیل اپل دوربین دوگانه را این‌بار عمودی طراحی کرده است. این ماژول دوربین برآمدگی بیشتری هم دارد و شاید بزرگترین نقطه ضعف طراحی گوشی باشد. این در حالیست که سامسونگ در گلکسی نوت 8 به کلی برآمدگی دوربین را حذف کرده و این برآمدگی در میت 10، ال‌جی V30 یا سایر رقبا نیز بسیار کمتر و قابل چشم‌پوشی است.

 

آیفون 10 همچنین حالا با بدنه شیشه‌ای خود 174 گرم وزن دارد که نسبت به گلکسی اس 8 با وزن 155 گرم و ال‌جی وی 30 با وزن 158 گرم و صفحه‌نمایش هم‌اندازه و یا بزرگ‌تر بسیار سنگین‌تر است. این وزن بیشتر البته باعث شده تا حس کنید با یک محصول گران‌قیمت مواجهید (که البته هستید) اما همچنین این احساس خطر را ایجاد می‌کند که در صورت افتادن گوشی خسارت قابل توجهی به آن وارد خواهد آمد.

 

با حذف دکمه هوم حالا دکمه پاور وظیفه احضار سیری را برعهده دارد و به همین دلیل اندازه‌ای دوبرابر بزرگتر دارد. دکمه‌های تنظیم صدا و بی‌صدا کردن اما کماکان بدون تغییر در سر جای خود هستند.

 صفحه نمایش و سخت افزار

نمایشگر 5.8 اینچی آیفون X دارای وضوح 1125 در 2436 پیکسل است. بخشی از این اعداد نامتوازن به دلیل وجود نوار کوچک بالای نمایشگر هستند که نسبت متوازن نیمه بالایی و پایینی را به هم زده است. همچنین چگالی پیکسلی نمایشگر نیز 459ppi محاسبه می شود که می توان آن را در بازه نمایشگرهای QHD دانست. اپل در این دستگاه از پنل OLED استفاده کرده که دارای مزایا و معایب خاص خود است. کیفیت رنگ ها بسیار عالی است و روشنایی صفحه حتی در زیر نور مستقیم نیز کاملا مناسب ارزیابی می شود. با این حال پنل های OLED به مرور دچار حالتی به نام پیکسل های شبح مانند می شوند؛ به این معنا که سایه ای از محتویات قبلی نمایش داده شده روی صفحه برای دقایقی همچنان باقی می مانند و به تدریج محو می شوند. البته این اتفاق به زودی برای پنل های آیفون X رخ نخواهد داد و احتمالا حداقل یک سال با بروز چنین حالتی برای صفحات گوشی فاصله داریم.

 

از نظر سخت افزاری همواره اپل را در صدر جدول بنچمارک ها دیده ایم. همین ماجرا برای آیفون X هم تکرار می شود. پردازنده A11 Bionic احتمالا قدرتمندترین چیپ پردازشی موبایل در جهان است که دارای شش هسته در فرکانس 2.3 گیگاهرتز بوده و با معماری 10 نانومتری ساخته شده است. حافظه رم این دستگاه 3 گیگابایت است اما بهینه سازی های انجام شده توسط اپل باعث شده سرعت پردازش آن با گوشی هایی مجهز به 6 گیگابایت رم نیز قابل مقایسه باشد. برنامه ها با سرعت بسیار بالایی اجرا می شوند و جا به جایی بین آنها نیز بدون تاخیر و کندی صورت می پذیرد.

 دوربین

دوربین در این گوشی شباهت زیادی به دوربین در آیفون 8 پلاس دارد اما تفاوت‌هایی در اینجا دیده می‌شود. در آیفون 10 هر دو دوربینی که در قاب پشتی جای گرفته‌اند سنسور 12 مگاپیکسلی دارند و هر دو به OIS مجهزند. لنز معمولی اندازه دهانه دیافراگم f/1.8 و لنز تلفوتو اندازه دهانه دیافراگم f/2.4 دارد.

 

منوی دوربین همانند نسل‌های قبلی است با این تفاوت که ویژگی‌ای به نام پرتره که در آن قرار دارد تغییراتی پیدا کرده است. با فعال کردن حالت پرتره یک مکعب بالای این منو قرار می‌گیرد که می‌توان چند حالت مختلف پرتره را در اینجا انتخاب کرد. این افکت‌ها شامل نور طبیعی، نور استودیو، نور صحنه، نور کانتور و نور صحنه سیاه‌وسفید است.

 

مثل همیشه کیفیت دوربین اصلی در حالت عادی و پرتره بسیار خوب است. در حالت عادی و نور روز عکس‌های تهیه شده با این آیفون از آیفون‌های نسل قبل کمی اشباع تر است و از واقعیت کمی فاصله دارد اما ثبت جزئیات بسیار خوب است و این ثبت خوب جزئیات در نقاط تاریک و روشن تصویر به یک اندازه است که سبب می‌شود رنج دینامیکی بسیار خوب باشد.

همان‌طور که گفتیم دوربین این گوشی همانند دوربین آیفون 8 پلاس از ویژگی حالت پرتره و پرتره لایتینگ پشتیبانی می‌کند. فرق اساسی آیفون 10 با آیفون 8 پلاس در بخش دوربین در اینجاست که دوربین دوم هم در آیفون 10 از حالت پرتره و پرتره لایتینگ پشتیبانی می‌کند.

 

منوی دوربین دوم بسیار شبیه به منوی دوربین اصلی است. در این منو عکاسی پرتره هم دیده می‌شود که اگرچه سخت‌افزاری نیست اما عکس‌های خوبی با پس‌زمینه مات می‌گیرد. باوجوداینکه عکس‌های گرفته‌شده در حالت پرتره توسط دوربین دوم بسیار خوب است اما با گوشی‌هایی مانند Mate 10 فاصله دارد و میت در این زمینه بهتر عمل می‌کند.

به‌طور حتم یکی از جذاب‌ترین کارایی‌های دوربین دوم این گوشی Animoji است. این ویژگی که توسط آن گوشی حرکت 50 ماهیچه‌ صورت شما را دنبال و این حرکت را به چند اموجی خاص القاء می‌کند از دوربین TrueDepth IR و پروژکتور نقطه‌ای استفاده می‌کند. این ویژگی در گوشی آیفون 10 بسیار خوب عمل می‌کند و تنها زمانی که نمی‌توانید زیاد به آن اعتماد کنید زمان چشمک زدن است که اپل مشغول بهبود کارایی این بخش است و به‌طور حتم در آینده این ویژگی عملکرد بهتری دارد.

باتری گوشی ایفون x

بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری همیشه کلید موفقیت محصولات اپل بوده و در زمینه دوام شارژ نیز اپل به کمک هوش مصنوعی سعی در بهبود آن داشته است. به همین دلیل است که نمی‌توان از روی باتری 2716 میلی‌آمپرساعتی آیفون 10 در مورد دوام شارژ آن قضاوت کرد.

به طور کلی به لطف استفاده از صفحه‌نمایش OLED، بهینه‌سازی‌های iOS و همچنین مصرف پایین تراشه A11 Bionic آیفون 10 دوام شارژ خوبی داشته و می‌توان گفت از این نظر میان آیفون 8 و آیفون 8 پلاس قرار خواهد گرفت. به این ترتیب با استفاده متوسط و حتی سنگین می‌توانید یک روز کامل روی دوام شارژ آن حساب کنید اما شارژ کردن شبانه را نباید فراموش کنید.

خصوصاً این‌که با وجود پشتیبانی آیفون 10 از شارژ سریع درون جعبه تنها یک شارژر معمولی یک آمپره قرار دارد که در 30 دقیقه تنها 20 درصد باتری را شارژ خواهد کرد. این درحالیست که اگر از یک شارژر مک‌بوک یا پیکسل با توان بالاتر در اختیار داشته باشید می‌توانید در همین زمان باتری را تا 45 درصد شارژ کنید. به اعتقاد ما نبود شارژر سریع درون جعبه آن هم در سال 2017 غیرقابل قبول است.

آیفون 10 همچنین از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi (بخوانید: چی) پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب می‌توانید تقریباً آن را روی هر پد شارژر بی‌سیمی قرار دهید. شارژ بی‌سیم نسبتاً سریع‌تر نیز قرار است در iOS 11.2 از راه برسد. حالا که آیفون‌ها این ویژگی را اضافه کرده‌اند انتظار داریم شارژرهای بی‌سیم هر چه بیشتر فراگیر شوند.

نتیجه گیری

به‌طور حتم آیفون 10 بهترین آیفونی است که تا امروز معرفی و عرضه شده. این تنها یک جمله شعاری و کلیشه‌ای نیست و باید باور کنید که آیفون 10 واقعا بهترین آیفون است اما به همین نسبت قیمت خیلی بالایی دارد و گران‌ترین آیفونی است که در تاریخ به فروش رفته. طراحی متفاوت، صفحه‌نمایش کم حاشیه، دوربین با عملکرد بهتر و متفاوت‌تر و صفحه‌نمایش باکیفیت تراز عوامل اصلی بالا رفتن قیمت این محصول هستند.

اینکه چه کسانی باید این گوشی را بخرند کاملا واضح و روشن است. اگر شما طرفدار بسیار سرسخت آیفون هستید و هزینه‌ای که برای گوشی می‌پردازید هم برایتان اهمیت ندارد یک‌لحظه هم نباید در خرید این آیفون شک کنید. اما اگر این دو ویژگی را ندارید آیفون 8 پلاس هم چیزی شبیه به آیفون 10 است با این تفاوت که طراحی تکراری‌ای دارد و تنها سنسور تشخیص چهره ندارد.

اگر برای اولین بار می‌خواهید به دنیای آیفون قدم بگذارید به‌طور حتم آیفون 10 بهتر از هر محصولی می‌تواند توانایی آیفون و آی او اس را به شما نشان دهد اما خودتان باید به جیبتان نگاهی بیندازید که آیا این محصول ارزش 1000 دلار، که به پول ما هم مبلغ زیادی می‌شود، را دارد یا خیر؟ برای اطلاع از قیمت دقیق این محصول کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: گوشی ایفون X , بررسی گوشی ایفون X , قیمت گوشی ایفون X , خرید گوشی ایفون X , مشخصات گوشی ایفون X ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

معرفی یک گوشی توسط اپل همیشه موافقان و مخالفان را برای آغاز یک جنگ کلامی به صف می کند. بسیاری از کاربران دل خوشی از اپل و سیاست های آن ندارند و گروه بسیاری دیگر محصولات این شرکت را تحسین می کنند. این داستان هر سال ادامه دارد اما وقتی یک گوشی ویژه در خط تولید اپل قرار بگیرد اوضاع کمی پیچیده تر می شود. امسال اپل علاوه بر آیفون 8 و 8 پلاس، آیفون 10 (که در شکلی عجیب به صورت آیفون X نوشته می شود) را نیز با انبوهی از تغییرات ظاهری معرفی کرد. معمولا در چند هفته اول، نوشتن بررسی ها کمی با چاشنی احساسات همراه است و نمی توان صحت آنها را کاملا تضمین کرد. اما اگر اندکی بیشتر منتظر بمانیم می توانیم بررسی هایی به دور از احساسات و کاملا منطقی داشته باشیم. حالا سوال اینجاست: آیا انقلاب اپل با آیفون X ارزشش را داشته است؟ آیا قیمت ایفون x منصفانه است؟

 بررسی گوشی اپل ایفون x

طراحی 

یک طراحی و ظاهر متفاوت دقیقاً همان‌چیزی بود که کاربران اپلی منتظرش بودند. این شرکت چهار سال متوالی از طراحی آیفون 6 با کمترین تغییر استفاده کرد و در زمانی که اکثر رقبا به گوشی‌های با صفحه‌نمایش بزرگ اما حاشیه باریک رو آورده بودند طراحی آیفون 8 قدیمی و منسوخ به نظر می‌رسید. حالا اپل از یک طراحی بدون حاشیه اما متفاوت از رقبا استفاده کرده که مزایای و معایب خودش را دارد. آیفون 10 از نظر اندازه تنها کمی از آیفون 8 بزرگ‌تر است اما صفحه‌نمایشی بسیار بزرگ‌تر را در خود جای داده است.

 

به‌جای این‌که مثل سامسونگ، ال‌جی و هواوی حاشیه‌های ضروری صفحه‌نمایش در بالا و پایین آن قرار بگیرد و یا مثل اسنشال فون و می میکس شیائومی حاشیه‌ها به پایین صفحه رانده شوند اپل یک حاشیه باریک با ضخامت ثابت را به شکل یکنواخت در اطراف صفحه‌نمایش قرار داده است.

به این ترتیب با این‌که از نظر نسبت صفحه‌نمایش به بدنه آیفون 10 پایین‌تر از رقبا قرار می‌گیرد اما در نگاه اول گوشی بی‌حاشیه‌تر از رقبا به نظر می‌رسد؛ البته اگر بریدگی بالای صفحه را در نظر نگیریم.

با حذف حسگر اثر انگشت تاچ آی‌دی اپل مجبور شد تا یک روش جایگزین ایمن برای آن پیدا کند و برای ایمن‌سازی تشخیص چهره نیز مجبور به استفاده از سنسورهای فروسرخ و تشخیص عمق در کنار دوربین سلفی شد. به همین دلیل این بریدگی حالا بلندگوی مکالمات، دوربین سلفی و سنسورهای را در خود جای داده و اپل ترجیح داده سمت چپ و راست آن‌ها را به ادامه صفحه‌نمایش اختصاص دهد.

شکی نیست که آیفون 10 از جلو یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های هوشمند است. حتی قاب استیل بدنه که به نظر جنسی شبیه به قاب فلزی آیفون 3GS یا آی‌پادها دارد با انعکاس نور جذابیت خاصی به آیفون 10 داده است. این قاب البته پس از مدتی درست مثل همان محصولات از خش‌های ریز پر می‌شود؛ هرچند که این خش‌ها در نسخه خاکستری کمتر قابل مشاهده است.

 

پشت گوشی درست مثل آیفون 8 شیشه‌ای طراحی شده تا نه‌تنها نسبت به نسل پیشین متفاوت باشد بلکه امکان شارژ بی‌سیم را نیز فراهم کند. اما خریداران آیفون 10 برای این‌که به همه بفهمانند جدیدترین آیفون اپل را با قیمت گزافی خریداری کرده‌اند انتظار تغییرات بیشتری نسبت به آیفون 8 را دارند.

شاید به همین دلیل اپل دوربین دوگانه را این‌بار عمودی طراحی کرده است. این ماژول دوربین برآمدگی بیشتری هم دارد و شاید بزرگترین نقطه ضعف طراحی گوشی باشد. این در حالیست که سامسونگ در گلکسی نوت 8 به کلی برآمدگی دوربین را حذف کرده و این برآمدگی در میت 10، ال‌جی V30 یا سایر رقبا نیز بسیار کمتر و قابل چشم‌پوشی است.

 

آیفون 10 همچنین حالا با بدنه شیشه‌ای خود 174 گرم وزن دارد که نسبت به گلکسی اس 8 با وزن 155 گرم و ال‌جی وی 30 با وزن 158 گرم و صفحه‌نمایش هم‌اندازه و یا بزرگ‌تر بسیار سنگین‌تر است. این وزن بیشتر البته باعث شده تا حس کنید با یک محصول گران‌قیمت مواجهید (که البته هستید) اما همچنین این احساس خطر را ایجاد می‌کند که در صورت افتادن گوشی خسارت قابل توجهی به آن وارد خواهد آمد.

 

با حذف دکمه هوم حالا دکمه پاور وظیفه احضار سیری را برعهده دارد و به همین دلیل اندازه‌ای دوبرابر بزرگتر دارد. دکمه‌های تنظیم صدا و بی‌صدا کردن اما کماکان بدون تغییر در سر جای خود هستند.

 صفحه نمایش و سخت افزار

نمایشگر 5.8 اینچی آیفون X دارای وضوح 1125 در 2436 پیکسل است. بخشی از این اعداد نامتوازن به دلیل وجود نوار کوچک بالای نمایشگر هستند که نسبت متوازن نیمه بالایی و پایینی را به هم زده است. همچنین چگالی پیکسلی نمایشگر نیز 459ppi محاسبه می شود که می توان آن را در بازه نمایشگرهای QHD دانست. اپل در این دستگاه از پنل OLED استفاده کرده که دارای مزایا و معایب خاص خود است. کیفیت رنگ ها بسیار عالی است و روشنایی صفحه حتی در زیر نور مستقیم نیز کاملا مناسب ارزیابی می شود. با این حال پنل های OLED به مرور دچار حالتی به نام پیکسل های شبح مانند می شوند؛ به این معنا که سایه ای از محتویات قبلی نمایش داده شده روی صفحه برای دقایقی همچنان باقی می مانند و به تدریج محو می شوند. البته این اتفاق به زودی برای پنل های آیفون X رخ نخواهد داد و احتمالا حداقل یک سال با بروز چنین حالتی برای صفحات گوشی فاصله داریم.

 

از نظر سخت افزاری همواره اپل را در صدر جدول بنچمارک ها دیده ایم. همین ماجرا برای آیفون X هم تکرار می شود. پردازنده A11 Bionic احتمالا قدرتمندترین چیپ پردازشی موبایل در جهان است که دارای شش هسته در فرکانس 2.3 گیگاهرتز بوده و با معماری 10 نانومتری ساخته شده است. حافظه رم این دستگاه 3 گیگابایت است اما بهینه سازی های انجام شده توسط اپل باعث شده سرعت پردازش آن با گوشی هایی مجهز به 6 گیگابایت رم نیز قابل مقایسه باشد. برنامه ها با سرعت بسیار بالایی اجرا می شوند و جا به جایی بین آنها نیز بدون تاخیر و کندی صورت می پذیرد.

 دوربین

دوربین در این گوشی شباهت زیادی به دوربین در آیفون 8 پلاس دارد اما تفاوت‌هایی در اینجا دیده می‌شود. در آیفون 10 هر دو دوربینی که در قاب پشتی جای گرفته‌اند سنسور 12 مگاپیکسلی دارند و هر دو به OIS مجهزند. لنز معمولی اندازه دهانه دیافراگم f/1.8 و لنز تلفوتو اندازه دهانه دیافراگم f/2.4 دارد.

 

منوی دوربین همانند نسل‌های قبلی است با این تفاوت که ویژگی‌ای به نام پرتره که در آن قرار دارد تغییراتی پیدا کرده است. با فعال کردن حالت پرتره یک مکعب بالای این منو قرار می‌گیرد که می‌توان چند حالت مختلف پرتره را در اینجا انتخاب کرد. این افکت‌ها شامل نور طبیعی، نور استودیو، نور صحنه، نور کانتور و نور صحنه سیاه‌وسفید است.

 

مثل همیشه کیفیت دوربین اصلی در حالت عادی و پرتره بسیار خوب است. در حالت عادی و نور روز عکس‌های تهیه شده با این آیفون از آیفون‌های نسل قبل کمی اشباع تر است و از واقعیت کمی فاصله دارد اما ثبت جزئیات بسیار خوب است و این ثبت خوب جزئیات در نقاط تاریک و روشن تصویر به یک اندازه است که سبب می‌شود رنج دینامیکی بسیار خوب باشد.

همان‌طور که گفتیم دوربین این گوشی همانند دوربین آیفون 8 پلاس از ویژگی حالت پرتره و پرتره لایتینگ پشتیبانی می‌کند. فرق اساسی آیفون 10 با آیفون 8 پلاس در بخش دوربین در اینجاست که دوربین دوم هم در آیفون 10 از حالت پرتره و پرتره لایتینگ پشتیبانی می‌کند.

 

منوی دوربین دوم بسیار شبیه به منوی دوربین اصلی است. در این منو عکاسی پرتره هم دیده می‌شود که اگرچه سخت‌افزاری نیست اما عکس‌های خوبی با پس‌زمینه مات می‌گیرد. باوجوداینکه عکس‌های گرفته‌شده در حالت پرتره توسط دوربین دوم بسیار خوب است اما با گوشی‌هایی مانند Mate 10 فاصله دارد و میت در این زمینه بهتر عمل می‌کند.

به‌طور حتم یکی از جذاب‌ترین کارایی‌های دوربین دوم این گوشی Animoji است. این ویژگی که توسط آن گوشی حرکت 50 ماهیچه‌ صورت شما را دنبال و این حرکت را به چند اموجی خاص القاء می‌کند از دوربین TrueDepth IR و پروژکتور نقطه‌ای استفاده می‌کند. این ویژگی در گوشی آیفون 10 بسیار خوب عمل می‌کند و تنها زمانی که نمی‌توانید زیاد به آن اعتماد کنید زمان چشمک زدن است که اپل مشغول بهبود کارایی این بخش است و به‌طور حتم در آینده این ویژگی عملکرد بهتری دارد.

باتری گوشی ایفون x

بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری همیشه کلید موفقیت محصولات اپل بوده و در زمینه دوام شارژ نیز اپل به کمک هوش مصنوعی سعی در بهبود آن داشته است. به همین دلیل است که نمی‌توان از روی باتری 2716 میلی‌آمپرساعتی آیفون 10 در مورد دوام شارژ آن قضاوت کرد.

به طور کلی به لطف استفاده از صفحه‌نمایش OLED، بهینه‌سازی‌های iOS و همچنین مصرف پایین تراشه A11 Bionic آیفون 10 دوام شارژ خوبی داشته و می‌توان گفت از این نظر میان آیفون 8 و آیفون 8 پلاس قرار خواهد گرفت. به این ترتیب با استفاده متوسط و حتی سنگین می‌توانید یک روز کامل روی دوام شارژ آن حساب کنید اما شارژ کردن شبانه را نباید فراموش کنید.

خصوصاً این‌که با وجود پشتیبانی آیفون 10 از شارژ سریع درون جعبه تنها یک شارژر معمولی یک آمپره قرار دارد که در 30 دقیقه تنها 20 درصد باتری را شارژ خواهد کرد. این درحالیست که اگر از یک شارژر مک‌بوک یا پیکسل با توان بالاتر در اختیار داشته باشید می‌توانید در همین زمان باتری را تا 45 درصد شارژ کنید. به اعتقاد ما نبود شارژر سریع درون جعبه آن هم در سال 2017 غیرقابل قبول است.

آیفون 10 همچنین از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi (بخوانید: چی) پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب می‌توانید تقریباً آن را روی هر پد شارژر بی‌سیمی قرار دهید. شارژ بی‌سیم نسبتاً سریع‌تر نیز قرار است در iOS 11.2 از راه برسد. حالا که آیفون‌ها این ویژگی را اضافه کرده‌اند انتظار داریم شارژرهای بی‌سیم هر چه بیشتر فراگیر شوند.

نتیجه گیری

به‌طور حتم آیفون 10 بهترین آیفونی است که تا امروز معرفی و عرضه شده. این تنها یک جمله شعاری و کلیشه‌ای نیست و باید باور کنید که آیفون 10 واقعا بهترین آیفون است اما به همین نسبت قیمت خیلی بالایی دارد و گران‌ترین آیفونی است که در تاریخ به فروش رفته. طراحی متفاوت، صفحه‌نمایش کم حاشیه، دوربین با عملکرد بهتر و متفاوت‌تر و صفحه‌نمایش باکیفیت تراز عوامل اصلی بالا رفتن قیمت این محصول هستند.

اینکه چه کسانی باید این گوشی را بخرند کاملا واضح و روشن است. اگر شما طرفدار بسیار سرسخت آیفون هستید و هزینه‌ای که برای گوشی می‌پردازید هم برایتان اهمیت ندارد یک‌لحظه هم نباید در خرید این آیفون شک کنید. اما اگر این دو ویژگی را ندارید آیفون 8 پلاس هم چیزی شبیه به آیفون 10 است با این تفاوت که طراحی تکراری‌ای دارد و تنها سنسور تشخیص چهره ندارد.

اگر برای اولین بار می‌خواهید به دنیای آیفون قدم بگذارید به‌طور حتم آیفون 10 بهتر از هر محصولی می‌تواند توانایی آیفون و آی او اس را به شما نشان دهد اما خودتان باید به جیبتان نگاهی بیندازید که آیا این محصول ارزش 1000 دلار، که به پول ما هم مبلغ زیادی می‌شود، را دارد یا خیر؟ برای اطلاع از قیمت دقیق این محصول کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: گوشی ایفون X , بررسی گوشی ایفون X , قیمت گوشی ایفون X , خرید گوشی ایفون X , مشخصات گوشی ایفون X ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

خرید گوشی a20s

تنوع گوشی های میان رده شرکت سامسونگ به مراتب زیادتر از گذشته شده و این شرکت کره‌ای دریافته که ایجاد تنوع در محصولات میان رده‌اش بازده مطلوبی را از نظر درآمد و فروش برای وی به همراه خواهد داشت. یکی از جدیدترین گوشی های میان رده و خوش قیمت این کمپانی در ماه سپتامبر (September) سال 2019 با نام اختصاصی Samsung Galaxy A20s معرفی شد و خیلی زود توانست مورد استقبال و توجه کاربران قرار گیرد. قیمت گلکسی A20s خوب و نسبتا رقابتی در نظر گرفته شده و دستگاه از ظاهری جذاب هم بهره می‌برد که این دو موضوع بیشترین تاثیر را روی آمار فروش خوب گوشی داشته‌اند. اما آیا خرید گوشی a20s می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد و نیازهایتان را برطرف سازد؟

بدین منظور در قدم اول باید اولویت ها و انتظاراتی که از یک گوشی موبایل دارید را طبقه‌بندی کنید. سپس نقاط قوت و ضعف گوشی مورد نظرتان را با اولویت هایی که دارید مقایسه نمایید و یک جمع‌بندی از قابل قبول بودن یا نبودن آن گوشی برایتان داشته باشید. ما در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A20s سامسونگ بپردازیم و اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آن را برایتان مشخص کنیم. شما با شناسایی و مقایسه این نقاط قوت و ضعف با نیازهای خود قادر خواهید بود که تصمیم گیری قطعی مبنی بر مناسب بودن یا نبودن گوشی نام برده شده برایتان را اخذ نمایید. بنابراین با ما همراه شوید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a20s

طراحی و ظاهر

شرکت سامسونگ توانایی بالایی از خود در ایجاد تغییرات کلی ظاهری نشان نداده است، اما نمی‌توان از انصاف دور شد و باید گفت که با تولید گوشی های سری A، توانست با شرکت‌هایی نظیر هواوی و شیائومی به خوبی رقابت کند.

گوشی جدید سامسونگ یا بهتر بگوییم، مدل پیشرفته گلکسی ای ۲۰ نسبت به مدل اصلی دارای پیشرفت اندکی همانند ارتقاء به دوربین سه‌گانه است.

ظاهر این گوشی مشابه سایر گوشی های سری A همانند گلکسی ای ۵۰ اس می‌باشد، علی‌الخصوص طراحی ناچ که محل قرارگیری سنسور سلفی بوده و حاشیه‌های اندکی که باعث افزایش زیبایی دستگاه شده است، حتی شیوه قرارگیری سنسورهای عقب هم مشابه گلکسی ای ۵۰ اس یا گلکسی A50 می‌باشد.

این گوشی هوشمند سامسونگ دارای فرم و بدنه پلاستیکی است، اما لازم به ذکر است کیفیت پلاستیک آن در حد بالایی بوده و جذابیت بسیار زیادی دارد. کلید پاور در این گوشی در سمت راست قرار دارد و از طرفی شاهد قرارگیری کلیدهای حجم صدا در سمت چپ هستیم.

قطعا کیفیت ساخت گوشی می‌تواند تاثیر زیادی روی نظر کاربران داشته باشد. ارزان قیمت بودن این گوشی هم نتوانست مانع آن شود که سامسونگ از به کارگیری مشخصات فنی و ظاهری بالا صرف نظر نماید، زیرا هم اکنون رقابت در میان تولیدکنندگان گوشی های هوشمند سخت شده و سامسونگ هم این مسئله را به خوبی درک کرده است که باید گوشی هایی را با مشخصات فنی قدرتمند و قیمت پایین عرضه کند.

صفحه نمایش

گوشی Galaxy A20s از صفحه نمایش نسبتا بزرگی بهره می‌برد که می‌تواند تجربه خوبی را برای علاقمندان به وبگردی و تماشای ویدیو در موبایل ارائه کند. نمایشگر این گوشی 6.5 اینچی بوده و پنل آن از نوع IPS LCD در نظر گرفته شده و رزولوشن 1560 در 720 پیکسل از جانب آن ارائه می‌شود که مسلما رزولوشن خیلی خوبی نیست. بدین ترتیب تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه به چیزی در حدود 264 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که آن هم مقدار خیلی خوبی را شامل نمی‌شود و با توجه به قیمت دستگاه می‌توانست بهتر باشد. همانطور که در بخش قبل گفتیم نمایشگر گوشی A20s حاشیه های باریکی دارد و تقریبا 81.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است و این موضوع به زیبایی آن می‌افزاید.

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی A20s چطور است؟ در بررسی گلکسی A20s مشخص شد که صفحه نمایش گوشی عملکرد کاملا معمولی دارد و نباید انتظار خیلی بالایی از آن داشته باشید. رزولوشن و تراکم پیکسلی معمولی صفحه نمایش دستگاه سبب شده که محتوا بر روی آن با کیفیت متعادلی ارائه گردد. شادابی و شارپنس محتوای روی نمایشگر خوب است اما می‌توانست وضعیت بهتری هم داشته باشد. خیلی از گوشی های ارزان قیمت تر خود شرکت سامسونگ هم اکنون در بازار موجودند که با قیمت کمتر یا برابر با قیمت گوشی A20s از صفحه نماش با کیفیت تری بهره می‌برند. بنابراین باید بگوییم که صفحه نمایش گوشی سامسونگ Galaxy A20s اگرچه کیفیت بدی ندارد و محتوا را با وضوح خوبی نشان می‌دهد اما جای پیشرفت داشته و مطمئنا می‌توانست بهتر از این هم باشد.

از سمت دیگر پنل IPS LCD که در آن بکار رفته از نظر توان تولید روشنایی قدرتی در حد پنل های سوپر آمولد (Super AMOLED) ندارد، اما با این وجود تا زمانی که شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی A20s را روی 100 درصد تنظیم کنید برای استفاده از آن در محیط های باز و تحت تابش نور دچار مشکل نخواهید شد. در صورت تنظیم شدت روشنایی نمایشگر بر روی مقادیر کمتر و تابش مستقیم نور خورشید به نمایشگر دستگاه مطمئنا دچار مشکل می‌شوید و قادر به مشاهده خوب و دقیق محتوای روی صفحه نخواهید بود. بنابراین به طور کلی در یک جمع‌بندی از این بخش بررسی گلکسی A20s می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش آن کیفیت معمولی دارد و با توجه به قیمت گوشی می‌توانست بهتر از این هم باشد.

 دوربین

در پشت گوشی گلکسی A20s سامسونگ سه دوربین وجود دارد که دوربین اصلی زاویه گسترده 13 مگاپیکسلی، دوربین دوم اولترا واید 8 مگاپیکسلی و دوربین سوم تشخص عمق 5 مگاپیکسلی است و همراه با فلش LED است. در قسمت جلو هم دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی قرار گرفته است. در برنامه پیش فرض دوربین به غیر از حالت HDR به راحتی می توانید بقیه حالت ها را پیدا کنید. نکته جالب این برنامه این است که بسته به نیازهای شخصی خود می توان آن را ساده کرد.اگر حالت Photo و Video را نیاز دارید می توانید بقیه حالت ها را از تنظیمات گوشی غیرفعال کنید و حتی در ترتیب آنها تغییر ایجاد کنید.

 

سامسونگ در اینجا هیچ کار فانتزی انجام نداده است. هر دو دوربین فیلم هایی با رنگ های طبیعی ضبط می کنند و به صورت خودکار افکت ها را اضافه نمی کند. با این حال فیلترهای جالب و حالت های زیبایی برای هر دو لنز جلو و عقب وجود دارد که می توانند بسیار کاربردی باشند. مانند گوشی A30s، گوشی گلکسی A20s حالت بوکه فوق العاده ای را ایجاد نمی کند و پرتره ها و مناظر فاقد جزئیات هستند.

 سخت افزار

نه تنها در مورد دوربین، گلکسی A20 اس از نظر سخت افزاری پیشرفت خاصی داشته است. چیپست Qualcomm Snapdragon 450 به عنوان پردازنده این گوشی انتخاب شده تا بتواند انواع نیازهای کاربردی امروز را برطرف کند. برای این گوشی دو نسخه با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده است.

در واقع Galaxy A20s به اندازه سری Snapdragon 600 که اغلب مورد استفاده گوشی‌های هوشمند میان‌رده است، چیپست قدرتمندی ندارد. با این وجود، این مدل در پشتیبانی از فعالیت‌های روزمره بسیار روان است. علاوه بر این ای ۲۰ اس جدیدترین OneUI را اجرا می‌کند. یکی از آنها حالت Night است که بیشتر رنگ صفحه نمایش را به یک رنگ تیره تغییر می‌دهد تا چشم‌ها راحت‌تر باشد. همچنین از دو سیم کارت و یک microSD تا ظرفیت ۵۱۲ GB پشتیبانی کنید. متأسفانه ویژگی NFC را ارائه نمی‌دهد.

با این مشخصات، Galaxy A20s توانست در بنچمارک آنتوتو به امتیاز ۸۷۲۲۶ امتیاز برسد، این رقم در مقایسه با Redmi 7A کاملاً قابل تحمل و نسبتاً رقابتی است و نمرات آنها تفاوت چندانی با هم ندارند.

نمی‌توان گفت عملکرد گلکسی A20‌های سامسونگ یک پیشرفت اساسی داشته، به خصوص اگر شما یک کاربر هستید که واقعاً قصد استفاده از آن را برای انجام بازی‌ دارید. اما مواردی وجود دارد که از لحاظ عملکرد کاملاً جالب است. با استفاده از HFR Mode کیفیت گرافیکی HD در هنگام بازی فعال می‌شود. به لطف این حالت حرکت انیمیشن هر شخصیت در بازی یکنواخت‌تر می‌شود.

 

برای بازی‌های سنگین‌تر مانند Call of Duty Mobile یا PUBG Mobile، این تلفن هوشمند قادر به اجرای آن بر روی گرافیک‌های متوسط است. بنابراین ، می توانم بگویم که Galaxy A20s هنوز هم به اندازه کافی توانمندست که برای انجام بازی‌ها مورد استفاده قرار گیرد اما نه برای گیمیرهای حرفه‌ای.

 بررسی گوشی a20s

نرم افزار

گوشی سامسونگ Galaxy A20s هم مثل دیگر اسمارتفون های شرکت سامسونگ از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد. اندروید 9 پای (Android 9.0 Pie) به طور پیش فرض روی این گوشی نصب است و رابط کاربری One UI سامسونگ هم در کنار آن راه اندازی خواهد شد. متاسفانه سامسونگ هیچوقت در بهینه سازی بستر نرم افزاری گوشی هایش و رابط های کاربری که توصیه داده موفق نبود و رابط کاربری One UI اگرچه نسبت به نسخه های قبلی سری رابط های این شرکت به مراتب بهتر شده اما همچنان جای پیشرفت دارد و نقاط ضعفی در آن دیده می‌شود. به عنوان مثال حجم این رابط بالاست و بخش عظیمی از حافظه داخلی گوشی توسط آن اشغال می‌شود که این مسئله در گوشی های میان رده‌ای مثل A20s آزاردهنده خواهد بود.

تعداد اپلیکیشن های پیش فرضی که روی گوشی نصب شده‌اند هم زیاد است و این هم افزایش حجم بستر نرم افزاری دستگاه را تشدید می‌کند. نکته آزاردهنده‌تر این است که اغلب این برنامه های پیش فرض حتی یک بار هم توسط 90 درصد کاربران مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. اما در سمت مقابل رابط کاربری One UI در گوشی A20s از نظر بصری وضعیت خوبی دارد و مطلوب طراحی شده است. زمانی که در حین استفاده از گوشی هستید، رابط بصری آن تجربه دلنشینی را برایتان به ارمغان می‌آورد و از سمت دیگر چینش منوهای دستگاه در بخش تنظیمات منظم و قابل تفکیک خواهد بود. در بررسی گلکسی A20s مشخص شد که برای بستر نرم افزاری گوشی در حالت عادی سرعت عمل خوبی دارد و کارهای روزمره مثل استفاده از مرورگر و وبگردی، نصب و استفاده از تلگرام، اینستاگرام و دیگر اپلیکیشن های این چنینی در عملکرد آن هیچ تاخیر و لگی ایجاد نمی‌کنند، مگر در شرایط خاصی که حافظه گوشی تحت فشار باشد و رو به پر شدن سوق پیدا کند.

بنابراین توصیه داریم همیشه سعی کنید از پر شدن حافظه داخلی گلکسی A20s جلوگیری به عمل آورید چون سخت افزار آن خیلی قدرتمند نیست و از سمت دیگر بهینه نبودن بستر نرم افزاری دستگاه هم سبب می‌شود که افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در آن منجر به بروز لگ و تاخیر در عملکرد دستگاه شود. بنابراین برای استفاده عادی و روزمره از گوشی A20s سامسونگ با هیچ مشکلی رو به رو نخواهید شد. قابلیت ها و ویژگی های نسبتا مناسب و خوبی هم توسط رابط و بستر نرم افزاری دستگاه ارائه می‌شوند که به تدریج با آن ها آشنا خواهید شد و ما قصد نداریم خیلی وارد جزئیات مربوط به این موضوع شویم. ضمنا پیش‌بینی می‌کنیم که گلکسی A20s حداقل آپدیت بعدی اندروید را دریافت کند.

 باتری و شارژدهی گوشی a20s

باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی A20s در نظر گرفته یک باتری لیتیوم پلیمری است که ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به مشخصات فنی که گوشی مذکور ارائه کرده‌، پیش‌بینی می‌کنیم که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن بتواند در تامین انرژی مورد نیاز دستگاه عملکرد خوبی داشته باشد. در بررسی گلکسی A20s مشخص شد که باتری آن با یک مرتبه شارژ تقریبا می‌تواند 1.5 الی 2 روز انرژی مورد نیاز آن را برای یک کاربر معمولی تامین کند. در صورتی که میزان استفاده کاربر از موبایل بیشتر از حد نرمال باشد، قدرت شارژدهی باتری دستگاه هم افت خواهد کرد. طبیعتا انجام تسک های سنگین مثل اجرای بازی های HD هم به شدت روی سرعت خالی شدن شارژ باتری را افزایش می‌دهند.

گوشی سامسونگ گلکسی A20s از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی نمی‌کند اما از شارژ سریع پشتیبانی به عمل می‌آورد. در همین راستا شارژر اورجینال گوشی قدرت 15 واتی دارد و با استفاده از آن تقریبا ظرف 120 دقیقه می‌توانید باتری گوشی A20s را از صفر تا صد درصد شارژ نمایید. پس در مجموع می‌توان اینطور گفت که قدرت شارژدهی باتری و همچنین سرعت شارژ مجدد باتری گوشی Galaxy A20s معمولی است.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی A20s سامسونگ (Samsung Galaxy A20s) پرداختیم و مروری بر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این گوشی داشتیم. قیمت گلکسی A20s شاید در نگاه اول مقرون به صرفه به نظر آید اما بعد از بررسی دستگاه متوجه شدیم که گوشی ویژگی های خیلی خاصی ندارد که ارزش خرید گوشی را بیشتر از قیمتش کنند. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی گوشی مذکور به شرحی هستند که در ادامه مشخص کرده‌ایم.

 



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: گوشی a20s , بررسی گوشی سامسونگ a20s , قیمت گوشی a20s , خرید گوشی a20s , مشخصات گوشی سامسونگ a20s ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

بررسی گوشی a71

سامسونگ سال گذشته با ادغام سری J با سری A، نفس تازه ای به روح میان رده های خود بخشید و با تولید گوشی های گلکسی A در بازه قیمتی 120 الی 600 دلار، توانست سهم زیادی از بازار میان رده‎ها را به خود اختصاص دهد. گلکسی A70 یکی از محبوب ترین گوشی های میان رده کره ای ها در سال 2019 بود که از ویژگی هایی مثل دوربین سه گانه، نمایشگر باکیفیت، باتری بزرگ، تراشه اسنپدراگون 675 و … بهره می برد. گلکسی A71 نسخه بروز شده این گوشی برای سال 2020 می باشد که تغییرات قابل توجهی در زمینه نمایشگر، طراحی، دوربین و مشخصات سخت افزاری به خود دیده و برخی از ویژگی های خوب دستگاه، بزرگترین نمایشگری که یک کهکشانی مدرن این روز ها ارائه می دهد را داراست که از یک بریدگی (حفره) کوچکی استفاده می کند که شبیه به گلکسی نوت های سامسونگ است. نسل قبلی مانند باتری بزرگ و صفحه نمایش با کیفیت را حفظ کرده است. همچنین قیمت گوشی a71 نیز نسبت به گوشی های هم رده خود و نوع کارایی که دارد نسبتا مناسب است.

بررسی گوشی سامسونگ a71

طراحی و ساخت

یک گوشی بزرگ با نمایشگر با کیفیت و ضخامت کم، این ها اصلی ترین ویژگی های Galaxy A71 است. در واقع اینGalaxy A71 یک اسمارت فونی Glasstic دیگر است که قبلا هم آن را دیده بودیم. این نوع از متریال ترکیبی از پلاستیک و شیشه است که شباهت زیادی با شیشه دارد. نمایشگر 6.7 اینچی Super AMOLED توسط یک لایه محافط صفحه نمایش Gorilla Glass 3 محافظت می شود.

پنل AMOLED این دستگاه احتمالا دقیقا همان پنلی است که در A70 استفاده شده، یعنی یک پنل 6.7 اینچی با رزولیشن 1080p و گوشه های گرد. ولی به جای یک بریدگی قطره ای، این دفعه برای تعبیه دوربین سلفی یک حفره در نمایشگر ایجاد شده است.

Gorilla Glass 3 روی نمایشگر، تقریبا تخت است ولی در کناره ها خمیدگی ظریفانه 2.5 بعدی خوشایندی دارد که از القای حس زمختی به کاربر جلوگیری می کند. سنسور سنجش نور محیط هم زیر نمایشگر تعبیه شده ولی بلندگوی تماس بسیار باریک است و با قرارگیری بین فریم و نمایشگر، به سختی قابل دیدن است.
هیچ چراغ LED اعلانی در این دستگاه تعبیه نشده، ولی گلکسی ای آ 71 از ویژگی نمایشگر همیشه روشن (AOD) پشتیبانی می کند. البته بهای فعال سازی این ویژگی کاهش عمر باتری گوشی است.

یک اسکنر اثر انگشت اوپتیکال هم زیر این نمایشگر قرار گرفته که از حریم شخصی و امنیت کاربر دفاع می کند. البته این سنسور نه جزو سریعترین های بازار است و نه جزو دقیق ترین آن ها. در کنار این، هماهنگی نرم افزاری با این سنسور هم بسیار ضعیف است. البته به طور کلی قابل استفاده است ولی تا بی نقصی فاصله بسیار زیادی دارد.

بخش پشتی جایی است که خمیدگی های محبوب را پیدا می کنید، البته الگو ها و نوع رنگ آمیزی این بخش، اصالت خوبی به دستگاه بخشیده است. یکی از تغییر های بخش پشتی، ساختمان دوربین مستطیل شکل آن است. از وقتی اپل در آیفون های جدید به جزیره دوربین چهارگوش روی آورده، شرکت های زیادی هم از این رویه پیروی کردند و سامسونگ هم از تقلید از کوپرتینویی ها ابایی ندارد.
رنگ Prism Crush Black که در این مقاله می بینید، به طرز شگفت انگیزی زیبا است. پنل پشتی شبیه به شیشه است و حس شیشه را هم القا می کند و مثل شیشه هم می درخشد. نوعی الگوی جالب خطی دارد که چند خط مورب نظم آن را بهم زده. حال وقتی نور هم به این معادله اضافه می شود، طیف رنگی و سایه های جالبی ایجاد می شود که ظاهر پشتی دستگاه را خیره کننده می کند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش مهمترین بخش گوشی گلکسی A71 می باشد که سامسونگ در آن از یک صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی با رزولوشن فول اچ دی (1080 در 2400) و از نوع پنل Super AMOLED استفاده کرده است. تراکم پیکسلی این نمایشگر 393 پیکسل در اینچ می باشد که یک عدد بسیار مناسب و عالی برای این گوشی هوشمند می باشد. همچنین به لطف حاشیه های بسیار کم این صفحه نمایش چیزی حدود 87.2 درصد از قاب جلویی گوشی را در اختیار بگیرد.

نور این صفحه نمایش خیلی زیاد است و کوچکترین مشکلی برای مشاهده محتوا در محیط باز و زیر نور خورشید با آن پیدا نمی کنید. در عین حال رنگ‌ها هم طبق انتظاری که از صفحه های Super AMOLED سامسونگ داریم، بسیار زنده و پویا به نمایش در می آیند. صفحه نمایش ای 71 یکی از بهترین صفحه های موبایلی برای چک کردن شبکه های اجتماعی به دلیل دراز بودن طول نمایشگر است، زیرا برای مشاهده محتوا نیاز به اسکرول کردن کمتری دارید.

 

زاویه این صفحه نمایش هم خیلی خوب است و زمانی که با زاویه زیاد به گوشی نگاه می کنید، هیچ افت رنگ و نوری در صفحه دیده نمی شود. صفحه نمایش سوپر امولد این گوشی کمک کرده تا قابلیت دوست داشتی Always On Display در گلکسی A71 قرار داشته باشد. Always On Display این امکان را به شما می دهد که بتوانید بدون نیاز به باز کردن قفل صفحه نمایش، اطلاعاتی از حمله ساعت، تاریخ، درصد شارژ باتری و نوتیفکشن‌ها را ببینید.

 دوربین

مجموعه دوربین این گوشی در پنل پشتی تاریخچه‌ مفصلی برای خود دارد. در گلکسی A70 شاهد استفاده از سه لنز ۳۲، ۸ و ۵ مگاپیکسل بودیم. ۶ ماه بعدتر گوشی Galaxy A70s با سه دوربین ۶۴، ۸ و ۵ مگاپیکسل عرضه شد و حالا گلکسی A71 در کنار آن‌ها دقت دوربین فوق عریض را افزایش داده است و یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسل نیز به معادله اضافه شده است.

به عبارت دیگر، Galaxy A71 چهار دوربین دارد که شروع آن‌ها با لنز اصلی تتراسل ۶۴ مگاپیکسل یعنی حسگر ISOCELL Bright GW1 سامسونگ است. سپس به دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل می‌رسیم که نسبت به حسگر ۸ مگاپیکسل گوشی‌های قبلی گلکسی A ارتقاء یافته است.

دو دوربین دیگر عبارتند از لنز ماکرو و عمق‌سنج ۵ مگاپیکسل. بدون شک یک فلاش ال‌ای‌دی نیز به همراه آن‌ها است.

در جلو و داخل حفره نمایشگر دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل Quad Bayer خودنمایی می‌کند.

اپلیکیشن دوربین همان آشنای همیشگی است که در سایر محصولات سامسونگ دیده می‌شود و فقط چندین تغییر طراحی دارد مانند فونت بزرگ‌تر برای حالات عکاسی.

از نظر عملکرد محیط اپلیکیشن دوربین تقریبا فرقی نکرده است. کشیدن دست روی صفحه به چپ و راست حالات مختلف عکاسی را باز می‌کند و همچنین یک گزینه برای تغییر ترتیب آن‌ها یا حذف هر کدام از حالت‌ها از نمایاب وجود دارد. کشیدن دست روی صفحه به صورت عمودی در هر جهت باعث جابه‌جایی بین دوربین عقب و جلو می‌شود.

آیکون تنظیمات در گوشه بالا سمت چپ صفحه قرار دارد و می‌توانید توسط آن روی دوربین‌ها کنترل داشته باشید. در این بخش تنظیماتی مانند دقت ویدئو، اطلاعات لوکیشن و غیره را پیدا می‌کنید.

همچنین می‌توانید گزینه بهینه‌سازی کیفیت صحنه را خاموش یا روشن کنید و حالت HDR را روی گزینه خودکار یا تنظیم دستی قرار دهید. از طرفی روی نمایاب گزینه انتخاب نسبت تصویر وجود دارد که می‌توانید با انتخاب گزینه مورد نظر تصاویر ۶۴ مگاپیکسل با نسبت تصویر ۴:۳H یا ۱۶ مگاپیکسل ۴:۳ معمولی بگیرید.

یک حالت عکاسی حرفه‌ای نیز وجود دارد و با توجه به کلاس گوشی نباید انتظار داشته باشید تنظیمات زیادی در اختیار شما قرار دهد. تنها می‌توانید مقدار ایزو (از محدوده ۱۰۰ تا ۸۰۰)، جبران نوردهی (-۲/+۲EV در گام‌های ۰.۱EV) و تعادل سفید (براساس دمای نور) را تغییر دهید. خبری از تنظیمات تغییر سرعت شاتر و فوکوس دستی نیست.

مشخصات گوشی a71

سخت افزار

گلکسی A71 از تراشه اسنپدراگون 730 استفاده می کند که یکی از بهترین تراشه های کوالکام در بازار میان رده ها بوده، و انتخاب هوشمندانه ای برای این گوشی به شمار می آید. این تراشه به طور کلی در مقایسه با اسنپدراگون 675 که در A70 بکار رفته بود، عملکرد بهتری دارد؛ و علاوه بر CPU و GPU بهتر در آن، شاهد فرآیند تولید 8 نانومتری LPP سامسونگ در آن هستیم که، مصرف باتری بهینه تری را در اختیار خواهد گذاشت.

این تراشه پردازنده مرکزی این تراشه، دارای 8 هسته پردازشی می باشد که از 2 کلاستر متفاوت استفاده می کند. در حقیقت 2 هسته قدرتمند این پردازنده که با نام کرایو 470 طلایی شناخته می شود، در فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز به پردازش امور می پردازند و 6 هسته باقی مانده با نام کرایو 470 نقره ای، دارای حداکثر فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز می باشند. جالب است بدانید که اسنپدراگون 675 نیز مشابه اسنپدراگون 730، از طراحی هسته های Cortex-A76 و Cortex-A55 آرم بهره می برد؛ اما به دلیل استفاده از معماری کرایو 460 در آن ها، شاهد فرکانس کاری پایین تری هستیم.

اما یکی از اصلی ترین تفاوت های اسنپدراگون 730، پردازنده گرافیکی آدرنو 618 آن می باشد که حدود 30 درصد قوی تر از نسخه بکار رفته در اسنپدراگون 675، یعنی آدرنو 612 بوده و همین موضوع اجرای بازی در گلکسی A71 را لذت بخش تر خواهد کرد. گذشته از این موارد، Galaxy A71 دارای حافظه داخلی 128 گیگابایتی با استاندارد UFS 2.1 بوده و 8 گیگابایت حافظه رم آن را همراهی می کند که خیال کاربران را از بابت اجرای همزمان چند برنامه، راحت می کند. همچنین کوالکام برای این تراشه، از نسل چهارم موتور چند هسته ای هوش مصنوعی بهره برده است که به گفته آن ها تا 2 برابر عملکرد بهتری در مقایسه با نسل قبلی دارد و تجربه بهتری در زمینه هایی مثل دوربین، گیمینگ امنیت و … را در اختیار خواهد گذاشت.

نتایج حاصل شده از بنچمارک گیگ بنچ که روی عملکرد پردازنده مرکزی یا CPU تمرکز دارد، نشان می دهد که اسنپدراگون 730 در این زمینه نسبت به اسنپدراگون 710، پیشرفت های خوبی به خود دیده اما اختلاف قدرتی آن با اسنپدراگون 675 بکار رفته در گلکسی A70 چندان زیاد نمی باشد. امتیاز های کسب شده در بنچمارک های مربوط به بخش گرافیک نیز حاکی از این هستند که این گوشی یکی از بهترین میان رده ها در این زمینه می باشد و عملکرد رضایت بخشی در اجرای بازی ها در اختیار خواهد گذاشت.

در نهایت به طور کلی می توان گفت که استفاده از این ترکیب سخت افزاری، از گوشی گلکسی A71 یک محصول قدرتمند به وجود آورده است که انجام اموری مثل گشت و گذار در رابط کاربری، ویرایش عکس و فیلم، استفاده از شبکه های اجتماعی، وبگردی و … به راحتی و بدون لگ و تاخیر آزاردهنده ای در آن صورت می پذیرد و اجرای بازی های سنگین در آن با کیفیت بسیار خوبی صورت می گیرد. گذشته از این موارد، Galaxy A71 در زمینه کنترل حرارت نیز عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می گذارد و حتی با اجرای بنچمارک های سنگین، دمای دستگاه به طور نامعقولی افزایش پیدا نکرد.

نرم افزار

گلکسی A71 به طور پیش فرض با اندروید 10 روانه بازار شده است که نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ با نام One Ui 2.0 روی آن نصب می باشد. One Ui 2 در مقایسه با نسل اول که تغییرات اساسی در زمینه تعامل کاربر با رابط کاربری ایجاد کرد، آپدیت بزرگی به شمار نمی آید، با این حال این نسخه از رابط کاربری سامسونگ بهبود هایی به خود دیده است که در ادامه به آن ها اشاره کرد.

این رابط کاربری در زمینه طراحی، تغییرات بزرگی نداشته و استفاده از آن مشابه نسل اول می باشد. شکل آیکون ها در رابط کاربری جدید بدون تغییر مانده و سامسونگ از رنگ های اشباع شده تری در آن ها استفاده کرده است که حس و حال بهتری دارد. انیمیشن های رابط کاربری هم دچار تغییرات کلی شده و اکنون بسیار شبیه به انیمیشن های ios می باشد.

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ a71

برای گلکسی A71 یک باتری با ظرفیت بسیار زیاد توسط سامسونگ قرار گرفته که ظرفیت آن برابر 4500 میلی آمپر ساعت است. در استفاده سنگینی که با گوشی داشتیم، به راحتی یک روز کامل را دوام آورد و اگر کاربر معمولی و عادی باشید، می توانید تا یک روز و نیم نیز بدون شارژ مجدد با این گوشی کار کنید.

گلکسی ای 71 از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می کند که به کمک این آدابتور 25 واتی می توانید در مدت زمان یک ساعت به فول شارژ شدن باتری عظیم گوشی A71 بپردازید.

جمع بندی

Galaxy A71 یک به‌روزرسانی دقیق و کامل در مقایسه با Galaxy A70 است حتی با آن که باعث نخواهد شد مالکان A70، چه برسد به A70s، سریعا گوشی خود را با آن عوض کنند. ولی قدرت آن برای گیمینگ و کیفیت دوربین بیشتر شده است.

 

گلکسی A71 از طراحی بریدگی حفره‌ای شکل استفاده می‌کند ولی این بریدگی در مقایسه با مدل‌های گران‌قیمت‌تری گلکسی اس و نوت اندازه بزرگ‌تری دارد. با این حال به همراه مجموعه دوربین عظیم عقب وضعیت ممتاز سری A را نشان می‌دهد.

به عنوان جمع‌بندی باید بگوییم Galaxy A71 سامسونگ عملکرد خوبی دارد و یک گوشی هوشمند قدرتمند و جذاب با ارزش خرید بالا است. اما این رقبا هستند که همیشه حرف نهایی را هنگام تصمیم به خرید می‌زنند.

مزایا

  • گلکسی A71 یک گوشی با کیفیت ساخت خوب و باریک است.
  • نمایشگر امولد بزرگ ۶.۷ اینچ جان می‌دهد برای تماشای فیلم و گیمینگ.
  • اسنپ‌دراگون ۷۳۰ یک انتخاب میان‌رده هوشمندانه است و در هر بخشی عالی ظاهر می‌شود.
  • عمر عالی باتری
  • مجموعه دوربین کامل با کیفیت عکاسی و فیلمبرداری خوب
  • سیستم عامل اندروید ۱۰، لانچر One UI 2.0

معایب

  • نمایشگر با استاندارد HDR10 سازگار نیست.
  • عملکرد دوربین ماکرو محدود است و کیفیت جالبی ندارد.
  • بهتر بود گوشی مقداری در برابر آب و گرد و غبار مقاوم بود.


:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: قیمت گوشی a71 , گوشی a71 , بررسی گوشی a71 , خرید گوشی a71 , مشخصات گوشی a71 ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

بررسی گوشی هواوی وای 9 پرایم

گوشی هواوی وای 9 پرایم 2019 از نمایشگر 6.59 اینچی LTPS IPS LCD با وضوح 2340 در 1080 پیکسل بهره می‌برد که حدود 85 درصد پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی گوشی به صورت پاپ آپ یا جهنده طراحی شده و از بالای گوشی خارج می‌شود. دوربین سه گانه 16 مگاپیکسلی استاندارد، 8 مگاپیکسلی فوق عریض یا اولترا واید و 2 مگاپیکسل تشخیص عمق میدان در پشت گوشی قرار گرفته‌اند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با خصوصیات گوشی هواوی وای 9 پرایم آشنا کنیم با ما همراه باشید.

بررسی گوشی هواوی وای 9 پرایم

طراحی

گوشی Y9 Prime 2019 هوآوی شاید در نگاه اول خیلی جذاب به نظر برسد و هر فردی با نگاه کردن به بدنه گوشی و قاب آن تصور کند که ترکیب آلومینیوم و شیشه گوریلاگلس در ساختار آن بکار رفته است، اما متاسفانه در حقیقت اینطور نیست! فریم اصلی این گوشی برای کاهش هزینه تولید از مواد پلاستیکی ساخته شده و جنس قاب پشت آن هم از پلی‌کربنات است. بنابراین گوشی قاب فلزی و شیشه‌ای ندارد و از پلاستیک تشکیل می‌شود، اما با این حال قاب پشت آن براق و جذاب ساخته شده و حالتی دو بخشی دارد. بخش فوقانی قاب پشت دستگاه پر رنگ تر از بخش زیرین آن به نظر می‌آید و این سبک طراحی گوشی را خاص تر می‌کند، اگرچه ما شخصا خیلی طرفدار این نوع سبک طراحی قاب پشت اسمارتفون ها نیستیم.

 

وی پنل جلوی گوشی با یک لایه شیشه محافظ پوشانده شده اما متاسفانه جنس این شیشه هم از گوریلاگلس نیست، پس نصب گلس محافظ ال سی دی برای محافظت از صفحه نمایش گوشی الزامی خواهد بود. در بررسی Huawei Y9 Prime 2019 مشخص شد که قاب پشت و شیشه پنل جلوی آن مقاومت خیلی بالایی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز ندارند و احتمال به وجود آمدن خط و خش روی آن ها در حالت عادی بالاست. پس شاید بد نباشد از یک کیف و کاور موبایل مناسب هم برای محافظت از قاب پشت گوشی وای 9 پرایم 2019 استفاده کنید.

ابعاد بدنه گوشی 8.9 در 77.3 در 163.5 میلیمتر بوده و وزن آن به چیزی در حدود 197 گرم می‌رسد، بنابراین با این اسمارتفون نسبتا سنگین و بزرگ رو به رو هستیم که شاید استفاده تک دست از آن برای برخی افراد و به ویژه بانوان خیلی راحت امکانپذیر نباشد. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی سه لنز دوربین اصلی آن و چراغ فلش LED این مجموعه دیده می‌شوند و در کنار آن ها هم اسکنر انگشت فیزیکی نصب شده که خوشبختانه سرعت و دقت عملکرد بالایی دارد و به راحتی امکان قفل گشایی از نمایشگر و انجام تایید های امنیتی و احراز هویت کاربر را محقق می‌سازد.

صفحه نمایش گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و تقریبا 84.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه می‌کند. اگر با دقت به پنل جلوی گوشی هوآوی وای 9 پرایم 2019 نگاه کنید متوجه خواهید شد که هیچ لنز دوربین سلفی و دکمه فیزیکی روی این بخش از قاب گوشی وجود ندارد! هوآوی لنز دوربین سلفی گوشی را به صورت پاپ‌آپ در نظر گرفته است. این لنز دوربین قابلیت بیرون آمدن و جمع شدن دارد و درست در لبه فوقانی و سمت چپ و قاب دستگاه قرار دارد. هر زمان که شما تمایل به فعالسازی و استفاده از دوربین سلفی گوشی داشته باشید، لنز پاپ آپ گوشی از گوشه قاب آن خارج خواهد شد و عکسبرداری را برایتان مقدور می‌سازد. سرعت عملکرد این لنز و موتور محرک آن بسیار خوب است و برای استفاده سریع از دوربین سلفی مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند. طراحی پاپ آپ دوربین سلفی در گوشی Y9 Prime 2019 یکی از اصلی ترین ویژگی های خاص این محصول به شمار می‌رود.

متاسفانه گوشی مورد نظر از طراحی ضد آب بهره‌مند نیست، البته با توجه به قیمت دستگاه نباید هم انتظار داشته باشیم که ضد آب باشد. پورت یو اس بی سی (USB Type C) در این گوشی بکار رفته و دستگاه جک 3.5 میلیمتری هندزفری هم دارد. هوآوی گوشی وای 9 پرایم 2019 را در سه رنگ مشکی، آبی و سبز روانه بازار کرده است. با در دست گرفتن این اسمارتفون کاملا حس خوبی به شما منتقل خواهد شد و شاید تصورش هم برایتان سخت باشد که گوشی در دست شما قیمتی تا این اندازه مناسب و رقابتی داشته باشد. به عقیده ما مجموع این عوامل و ویژگی ها سبب می‌شود که هوآوی Y9 Prime 2019 حداقل از نظر طراحی و ظاهر به یکی از بهترین گوشی های خوش قیمت و میان رده فعلی بازار تبدیل شود.

نمایشگر

 

هواوی وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ از صفحه نمایش نسبتا بزرگ ۶.۵۹ اینچی LTPS IPS LCD با وضوح فول اچ دی پلاس یا ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برخوردار است. این صفحه نمایش با توجه به قرارگیری دوربین سلفی در ماژول پاپ آپ، بسیار کم حاشیه بوده و حدود ۸۴.۳ درصد پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. تراکم پیکسلی نمایشگر نیز ۳۹۱ پیکسل در هر اینچ و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ است. حاشیه‌های بسیار نازکی در بالا، چپ و راست دیده می‌شوند، اما حاشیه پایینی کمی بزرگ‌تر است.

با توجه به این که هیچ ناچ، بریدگی یا حفره‌ای در جلو برای قرارگیری دوربین سلفی وجود ندارد، می‌توانید از مشاهده فیلم یا بازی کردن در این نمایشگر تمام صفحه و فراگیر لذت ببرید. بازتولید رنگ‌ها به اندازه کافی خوب است و میزان روشنایی و وضوح نمایشگر نیز مناسب به نظر می‌رسد. البته روشنایی نمایشگر در زیر نور مستقیم آفتاب خیلی خوب نیست و می‌توانست بهتر از این باشد. همچنین نسبت کنتراست خوب به نظر می‌رسد، اما نباید انتظار سیاهی عمیق در نمایشگر امولد را از این نمایشگر ال سی دی داشته باشیم. هواوی چیزی در مورد استفاده از محافظ گوریلا گلس روی نمایشگر نگفته و به نظر می‌رسد این نمایشگر هیچ محافظی در برابر ضربه و خط و خش ندارد.

در بخش تنظیمات صفحه نمایش و در قسمت Color Mode & Temperture می‌توانید از بین دو حالت رنگی نرمال و Vivid یکی را انتخاب کنید و همچنین می‌توانید دمای رنگی نمایشگر را تغییر بدهید. قابلیت Eye Comfort هم برای محافظت از چشمان کاربر در این گوشی وجود دارد. با فعال کردن این قابلیت، نور آبی نمایشگر فیلتر می‌شود و رنگ‌های گرم غالب می‌شوند تا چشمان کاربر کمترین آسیب را ببیند. در بخش Screen Resolution هم می‌توانید اسمارت رزولوشن را فعال کنید که با فعال‌سازی آن نمایشگر برای ذخیره انرژی به وضوح پایین تغییر می‌کند. شما همچنین می‌توانید در حالت دستی، رزولوشن نمایشگر را بین اچ دی و فول اچ دی قرار بدهید.

 دوربین

هواوی وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ به دوربین سه گانه مجهز شده و دوربین سلفی هم به صورت ماژول موتوردار طراحی شده است. قبل از بررسی عملکرد دوربین Y9 Prime 2019 نگاهی به مشخصات این لنزهای دوربین می‌اندازیم:

  • دوربین اول: ۱۶ مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز
  • دوربین دوم: ۸ مگاپیکسلی فوق عریض یا اولترا واید
  • دوربین سوم: حسگر تشخیص عمق میدان ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • سایر ویژگی‌های دوربین: فلش LED، اچ دی آر، پانوراما
  • فیلم برداری: رزولوشن ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسلی پاپ آپ یا جهنده با دیافراگم f/2.0، فیلم برداری ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه

همانطور که در بالا اشاره کردیم، هواوی وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ دارای سه لنز دوربین در پشت است که شامل لنزهای ۱۶ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی می‌شوند. الگوریتم داخلی AI یا هوش مصنوعی می‌تواند ۲۲ دسته و بیش از ۵۰۰ صحنه و سوژه مختلف را تشخیص دهد؛ از جمله غذا، طلوع و غروب خورشید، گل ها، آبشارها، دوچرخه، گربه، سگ، آتش‌بازی و بسیاری موارد دیگر. دوربین این تمایزها را بسیار خوب انجام داده و تصاویر زیبایی را با رنگ‌های مناسب تهیه می‌کند.

 

در مدتی که با دوربین Y9 Prime 2019 عکاسی کردیم، اصلا تحت تاثیر قابلیت‌ها و توانایی‌های این دوربین قرار نگرفتیم و عکس‌ها نویز زیادی داشتند و جزئیات آنها راضی کننده نبود. در حالت پرتره هم جدایی سوژه از پس زمینه به خوبی انجام نمی‌شود و لبه‌های سوژه مانند مو و گوش گاهی اوقات محو می‌شوند. حالت شب هم در این دوربین وجود دارد که در آن تصاویر روشن‌تر می‌شوند و نسبت به عکس‌های معمولی در محیط‌های کم‌نور که نویز بسیار زیادی دارند، تصاویر بسیار بهتری را به دست می‌آورد. عکس‌هایی که با دوربین اولترا واید می‌گیرید هم روشنایی کمتری دارند، اما رنگ‌ها خوب و شارپ بودن تصویر متوسط است.

گوشی وای 9 پرایم

 سخت افزار

هوآوی از چیپ ست ساخت خودش استفاده کرده که کایرین 710 اف نام دارد. این چیپ ست 4 هسته با فرکانس 2.2 و 4 هسته با فرکانس 1.7 گیگاهرتزی دارد. روی این چیپ ست هوآوی از حافظه داخلی 128 گیگابایت و از حافظه رم 4 گیگابایت استفاده کرده است.

پشتیبانی از کارت حافظه خارجی تا ظرفیت 1 ترابایت هم برای این گوشی در نظر گرفته شده که درگاه کارت حافظه خارجی با درگاه سیم کارت دوم مشترک است. اگر تمایل داشته باشید از کارت حافظه خارجی استفاده کنید باید استفاده از سیم کارت دوم را فراموش کنید.

از 128 گیگابایت حافظه داخلی در ابتدای کار و بدون نصب کردن برنامه ها به 110.25 گیگابایت فضا دسترسی دارید. با بسته بودن تمامی برنامه ها در پس زمینه از 4 گیگابایت حافظه رم به 1.8 گیگابایت دسترسی دارید و با باز کردن 15 برنامه روی گوشی حافظه رم در دسترس به 1.29 می رسد.

در استفاده روزمره وای 9 پرایم 2019 به خوبی هوآوی را سربلند می کند. در مدتی که از گوشی استفاده می کردیم برای انجام کارهای روزمره هیچ مشکلی نداشتیم در عین حال که بازی هایی مانند آسفالت 9 یا کال آو دیوتی موبایل را روی آن تست کردیم که نرم و بدون مشکل اجرا شدند.

 امنیت

ویژگی های امنیتی هوآوی همیشه کارآمد و خوب بوده اند. برای Y9 Prime 2019 تنها از یک ویژگی امنیتی استفاده شده که آن هم سنسور اثرانگشت است. هوآوی برای اینکه اصطحلاک دوربین سلفی پایین تر بیاید از قابلیت تشخیص چهره بهره نبرده.

سنسور اثرانگشت تنها ویژگی امنیتی این گوشی به حساب می آید که در قاب پشتی قرار گرفته. محل قرارگیری سنسور بهترین محل برای این سخت افزار دوست داشتنی است. این سنسور طبق انتظار و شناختی که از هوآوی داشتیم عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان می دهد. مدت زمان شناسایی اثرانگشت تا باز کردن قفل در این گوشی فقط 0.3 ثانیه است. با این عملکرد فوق العاده ای که سنسور اثرانگشت در این گوشی دارد نیازی به استفاده از تشخیص چهره هم خیلی حس نمی شود.

در ضمن از سنسور اثرانگشت این گوشی می توانید برای کارهایی مانند باز و بسته کردن نوتیفیکیشن بار یا مرور در گالری هم استفاده کنید و برای اینکار لازم نیست که حتما انگشتی که برایش به عنوان بخش امنیت تعریف کرده اید را روی سنسور قرار دهید.

 باتری گوشی هواوی وای 9 پرایم

وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ به باتری جدانشدنی ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی لیتیوم پلیمری مجهز شده که برای تامین انرژی این گوشی هوشمند در کل روز استفاده، کاملا کافی به نظر می‌رسد. با یک بار شارژ کامل، در استفاده‌های معمولی از گوشی می‌توانید تا نزدیک به ۲ روز نیز از گوشی خود استفاده کنید. اما متاسفانه در این گوشی بر خلاف بیشتر گوشی های هوشمند امروزی، خبری از شارژ سریع نیست و این یک ایراد بزرگ برای میان رده جدید هواوی محسوب می‌شود. درون جعبه یک شارژر ۱۰ واتی معمولی قرار گرفته که از طریق درگاه یو اس بی C به گوشی متصل می‌شود. شارژ کامل باتری این گوشی حداقل ۲ ساعت طول می‌کشد و در مدت ۵۵ تا ۶۰ دقیقه نیز به شارژ ۵۰ درصدی می‌رسید.

در آزمایش‌های انجام شده، باتری این گوشی در استفاده‌های نسبتا سنگین،‌ حدود ۱۶ ساعت دوام آورد و در حالت مشاهده ویدیو با ۵۰ درصد روشنایی، ۵۰ درصد صدا، حالت هواپیما و اتصال هدفون، باتری Y9 Prime 2019 حدود ۱۸ ساعت و ۵۰ دقیقه شارژدهی داشت. در مجموع با وجود صفحه نمایش بزرگ ۶.۵۹ اینچی LCD، باتری این گوشی دوام بسیار بالایی دارد و این یکی از نقاط قوت وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ محسوب می‌شود.

جمع بندی

هواوی Y9 Prime 2019 نمونه‌ای از یک گوشی مقرون به صرفه‌ی امروزی با عملکرد قدرتمند است. در واقع برای افرادی که به باتری، نمایشگر و ظاهر زیبا، بیشترین توجه را دارند باید بگوییم که یک گزینه خاص و انتخابی خوب برای شما Y9 Prime 2019 خواهد بود.

متاسفانه یکی از نکات منفی این گوشی استفاده از متریال نه چندان باکیفیت در ساخت بدنه دستگاه است و به همین دلیل اگر شما بخواهید گوشی را بدون قاب و یا محافظ صفحه مورد استفاده قرار دهید دیری نخواهد پایید که نمایشگر از یک سو و بدنه ظریف دستگاه در سمت دیگر، محلی برای خط و خش‌های متعدد شوند.

باتری دستگاه یکی از بهترین قسمت‌های آن است که عملکردی در سطح بالا دارد و تنها نکته قابل تأمل در مورد آن عدم استفاده از شارژر سریع برای دستگاه است که البته به لطف عملکرد قدرتمند شارژدهی، شاید کمتر از گوشی‌های عادی نیاز باشد تا گوشی را به شارژ بزنیم.

نمایشگر دستگاه با وجود استفاده از پنل IPS LCD کیفیت رنگ و عملکردی بسیار خوب و رده بالا دارد و حالت یک دست و بدون حفره و بریدگی آن می‌تواند در عین کاربردی بودن، بسیار زیبا و مفید باشد و شما را در یک نگاه با بیشترین حجم از محتوا روی صفحه همراه کند.

طراحی دستگاه را باید نکته‌ای جدا از کیفیت بدنه بدانیم و در صورت چشم‌پوشی از کیفیت نه چندان مطلوب بدنه دستگاه، باید گفت که این گوشی یکی از بهترین طراحی‌ها در حوزه قیمتی خود را دارد و بسیار زیبا و چشم‌نواز ساخته شده است. دوربین سلفی پاپ‌آپ نیز می‌تواند تازگی و زیبایی گوشی را بیشتر به نمایش بگذارد.

در انتها باید بگوییم Huawei Y9 Prime 2019 محصولی خاص برای جوانان و با ویژگی‌هایی است که می‌تواند در استفاده روزمره به شما کیفیتی بالا را در بسیاری از بخش‌ها ارائه کرده و محصولی نسبتاً رده بالا، علی‌رغم قیمت متعادل باشد.



:: موضوعات مرتبط: هواوی , ,
:: برچسب‌ها: گوشی هواوی وای 9 پرایم , بررسی گوشی وای 9 پرایم , قیمت گوشی هواوی وای 9 پرایم , خرید گوشی وای 9 پرایم ,
:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

نوکیا 3.2 (Nokia 3.2) از میان رده های خوش قیمت و ایده آل HMD به حساب می آید که ویژگی های برجسته برای آن در نظر گرفته شد. شرکت HMD یکی از برندهای مطرح تولیدکننده تلفن هوشمند شناخته شده که هر سال با معرفی محصول جدید سعی دارد تا نظر مخاطبان و طرفداران را جلب کند. در اوایل سال 2019 این شرکت چینی از گوشی هوشمند میان رده خود به نام نوکیا 3.2 رونمایی کرد. گوشی هوشمندی که طراحی نسل جدیدی را دربرگرفته و به عنوان عضوی از خانواده آنر کیفیت ساخت قابل توجهی دارد. قیمت گوشی نوکیا 3.2 بسیار به صرفه است نسبت به کیفیتی که دارد؛ در ادامه به بررسی کیفیت آن خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

 طراحی و ساخت گوشی نوکیا 3.2

بدنه و چیدمان دوربین نوکیا لومیا 620 را به یاد دارید؟ دو مدل 3/2 و (مخصوصاً) 2/2 نوکیا به گونه‌ای وارثان طراحی لومیا 620 هستند و از این رو فنلاندی‌ها تصمیم گرفتند تا در بدنه‌ی این موبایل از پلاستیک براق استفاده کنند. استفاده از این ماده ظاهری شیک و جذاب به دستگاه داده است که اصلاً شباهتی به موبایل‌های ارزان قیمت ندارد. شفاف بودن بدنه به معنی جاذب بودن اثر انگشت و لکه روی آن است که اگر مثل من حساسیت زیادی روی تمیزی موبایل خود به خرج می‌دهید، ممکن است آزار دهنده باشد. اما قبول کنید که ظاهر زیبای آن به چند بار تمیز کردن در روز می‌ارزد.

 

برخلاف تصور، براق بودن بدنه به معنی لیز بودن و سر خوردن آن از دست نیست. اما خب اگر هنوز هم از افتادن موبایل از دست خود واهمه دارید، پیشنهاد می‌کنم که از قاب محافظ استفاده کنید. البته وجود قاب محافظ یک مزیت دیگر نیز دارد: جلوگیری از خط و خش! بله. متاسفانه بدنه‌ی دستگاه نسبت به خط و خش بسیار آسیب‌پذیر است و در استفاده‌‌های معمولی، مثل گذاشتن دستگاه روی میز، خطوط ریزی روی بدنه ایجاد می‌شوند.

 

به صورت کلی‌تر، نوکیا 3/2 از یک بدنه‌ی یکپارچه بهره می‌برد که در قسمت پشتی میزبان دوربین تکی و در زیر آن سنسور اثر انگشت (تنها در نسخه‌ی 32 گیگابایتی) است. این دستگاه با دو میکروفون برای بهبود خروجی همراه است که یکی در قسمت بالایی، در کنار جک 3/5 میلیمتری هدفون، و دیگری در قسمت پایینی و در کنار درگاه قدیمی micro USB و اسپیکر با کیفیت صدای مطلوب، قرار گرفته اند. در لبه‌ی سمت راست شاهد دکمه‌های کنترل صدا و دکمه‌ی پاور به همراه چراغ اعلانات هستیم. اگر بخواهم صادقانه بگویم، وجود چراغ اعلانات در دکمه‌ی پاور بی‌نظیر است. ظاهر و کارایی آن من را تا حدودی به یاد دکمه‌ی نوکیا N8 فقید می‌اندازد. در نهایت نیز در سمت راست اسلات سیم‌کارت(ها) و کارت‌ حافظه در کنار دکمه‌ی اختصاصی دستیار گوگل، جا خوش کرده‌اند.

 صفحه نمایش و اسپیکر

نوکیا 3.2 برخلاف گوشی های قبلی خود از نمایشگر بزرگ 6.26 اینچی از نوع TFT LCD استفاده می کند که رزولوشن +HD را در نسبت تصویر 19:9 در اختیار می گذارد. این نمایشگر تراکم پیکسلی 269 پیکسل در هر اینچ را در اختیار می گذارد که در کنار نمایشگر بزرگ آن باعث می شود تماشای انواع محتوا بسیار جذاب باشد. اما با توجه به ماهیت پنل آن نمی توان غلظت رنگ های موجود در پنل های آمولد را انتظار داشته باشیم ولی در کل برای یک گوشی مقرون به صرفه کاملا مناسب می باشد.

 

اما یکی از نقاط ضعف نمایشگر نوکیا 3.2 کم بودن حداکثر روشنایی آن می باشد؛ به طوریی که در آزمایش های انجام گرفته عدد 391 نیت برای آن ثبت گردید. از این عدد ثبت شده می توان نتیجه گرفت که نباید انتظار خوانایی بالا در زیر نور خورشید داشته باشیم. ولی همانطور که گفته شد، نوکیا 3.2 یکی از گوشی های مقرون به صرفه بازار به شمار می آید، پس پایین آوردن انتظارات کاملا منطقی به نظر می رسد. حداقل روشنایی نمایشگر نیز حدود 6.2 نیت می باشد که در کنار فیلتر نور آبی می تواند راحتی استفاده در شرایط نوری کم را به ارمغان بیاورد.

در مورد کیفیت نمایشگر نیز باید بگوییم که صفحه نمایش این گوشی از کنتراست 755:1 برخوردار است که موجب می شود رنگ های به نمایش گذاشته شده در آن از غلظت کمی برخوردار باشند و از این نظر کاملا در حد و اندازه گوشی های پایین رده بازار می باشد. اما از نظر دقت رنگ عملکرد بهتری از خود ارایه می دهد، به طوری که فضای رنگی sRGB را حدود 93 درصد تحت پوشش خود قرار داده و رنگ های طبیعی تری به نمایش می گذارد.

نوکیا 3.2
در کل باید بگوییم که عملکرد نمایشگر گوشی Nokia 3.2 کاملا راضی کننده بود و برای استفاده های روزمره مثل تماشای فیلم و یا وب گردی بسیار مناسب می باشد. همچنین علی رغم TFT بودن پنل نمایشگر، حتی در نگاه از زوایای مختلف نیز تغییرات آنچنانی از بابت رنگ های به نمایش گذاشته شده مشاهده نمی شود و از این لحاظ نیز کاملا رضایت ارزیابی می شود.

اما اسپیکر مونوی به کار رفته در لبه پایینی نوکیا 3.2 توانایی کمی در تولید صدا های بم دارد و با بالا بردن حجم صدا، اندکی اعوجاج به گوش می رسد. همچنین دقت این اسپیکر در تولید صدا های فرکانس بالا نیز کم بوده و علی رغم حداکثر میزان 82.5 دسی بلی صدا که عدد بالایی محسوب می شود، صدای خروجی آن از کیفیت پایینی برخوردار می باشد ولی این مورد را هم نمی توان جزء نقاط منفی گوشی به شمار آورد، چراکه برای کاهش دادن قیمت نهایی محصول باید از حداقل ترین تجهیزات ممکن بهره برد.

نرم افزار

همیشه گوشی های هوشمند از بخش نرم افزاری یکسان برخوردار هستند اما آنچه در بهبود عملکرد نرم افزاری تاثیر می گذارد، سخت افزار قدرتمند است. خوشبختانه Nokia 3.2 با سخت افزار میان رده و قابل توجه، یک مدل رده میانی مطلوب بوده که می تواند رضایت مخاطب را جلب کند. با سیستم عامل اندروید 9.0 پای، بخش نرم افزار این گوشی هوشمند می تواند رضایت مخاطب را جلب کند و بسیار روان است.

 

در تجربه کاربری که با Nokia 3.2 دارید، شاهد رابط کاربری روان و ساده خواهید بود که برای چنین مدل اقتصادی بدیهی است.

قیمت گوشی نوکیا 3.2

 سخت افزار

Nokia 3.2 به پردازنده چهار هسته ای اسنپدراگون 429 مجهز بوده که از چیپ های قدرتمند اما میان رده HMD است. این دیوایس دارای حافظه رم 3 گیگابایتی بوده و با حافظه داخلی 32/16 گیگابایت عرضه می شود. پیکربندی که هوآوی برای نوکیا 3.2 در نظر گرفته متنوع بوده و هر یک قیمت خاص خود را دارند. بنابراین می توان این گوشی هوشمند را در مشخصات مطلوب و ویژگی های برجسته عرضه کرد. گذشته از آن باتری که نوکیا 3.2 دارد مدل 4000 میلی آمپری لیتیوم یونی غیرقابل تعویض است که عمر باتری طولانی را ارائه می دهد. اگر از دسته افرادی هستید که طولانی مدت به استفاده از گوشی هوشمند می پردازید، نوکیا 3.2 می تواند عملکرد قابل توجهی ارائه داده و عمر باتری بزرگی داشته باشد.

 دوربین

برخلاف اکثر گوشی‌های ارزان امروزی که سیستم دوربین دوگانه دارند، در گوشی Nokia 3.2 از این خبرا نیست و تک لنز 13 مگاپیکسل را در عقب و دوربین 5 مگاپیکسل را در جلو می‌بینیم که میدان دید 77 درجه دارد.

 

رابط کاربری اپلیکیشن دوربین فقط سه حالت ساده را دارد یعنی فوتو، ویدئو و مربعی. قابلیت‌هایی مانند بوکه، استیکرهای واقعیت افزوده، افکت‌های پرتره و سایر ویژگی‌هایی که دوربین گوشی‌های ارزان رقیب دارند را نمی‌بینیم.

دوربین عقب گوشی نوکیا 3.2 زمانی که نور محیط مناسب باشد تصاویری با رنگ‌های خوب می‌گیرد. این دوربین از حالت HDR نیز پشتیبانی می‌کند ولی فوکوس روی یک سوژه طول می‌کشد. ظاهر تصاویر شسته شده به نظر می‌رسد، اما برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی خوب هستند.

کیفیت دوربین جلو Nokia 3.2 نیز در روز و شب مشابه است. تصاویری که با دوربین جلو می‌گیرید جزئیات متوسطی دارند. تصاویر سلفی در روز رنگ‌های خوبی را نشان می‌دهند و در شب مشکل بافت دانه‌دار وجود دارد. هر دو دوربین عقب و جلو نوکیا 3.2 می‌توانند فیلم‌هایی با دقت اچ‌دی و فول اچ‌دی بگیرند.با توجه به این که دوربین قابلیت لرزشگیر تصویر را ندارد بهتر است از سه‌پایه برای ثبت تصاویر یا فیلم‌های بدون لرزش استفاده کنید.

 

باتری و شاژدهی گوشی نوکیا 3.2 

بحث شارژدهی اما یکی از کلیدی ترین موارد موجود در هر گوشی هوشمندی می باشد که خوشبختانه نوکیا در این گوشی خود به این موضوع اهمیت ویژه ای داده است. نوکیا 3.2 به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که در نگاه اول متوجه ظرفیت بالای آن خواهید شد اما شاید از نحوه شارژدهی آن اطلاعی نداشته باشید. در پاسخ به این مورد باید بگوییم که با یک غول در این زمینه رو به رو هستید؛ این گوشی می تواند حتی در سنگین ترین استفاده ها نیز بیش از یک روز دوام بیاورد. قطعا طبیعی است که در صورت استفاده کمتر، این عدد به 2 روز یا حتی بیشتر افزایش خواهد یافت. باتری نوکیا 3.2 توانست در تست پخش مداوم ویدئو با کیفیت HD حدود 11 ساعت شارژدهی داشته باشد که رقم بالایی محسوب می شود. اما شاید نبود قابلیت شارژ سریع کمی نا امید کننده به نظر برسد، چراکه شارژ کامل این دستگاه در حدود 2 ساعت و نیم به طول می انجامد. با این حال از یک گوشی مقرون به صرفه نمی توان انتظارات بسیار بالایی داشت.

 نتیجه گیری

گوشی نوکیا 3.2 امتیازهای مثبتی مانند نمایشگر بزرگ، باتری بزرگ و تجربه کار با اندروید خام را دارد. اما سطح عملکرد این گوشی به علت استفاده از یک چیپست ضعیف پایین است و دوربین نیز در مقایسه با رقبا حرفی برای گفتن ندارد. قیمت گوشی نوکیا 2.3 در حد دو گوشی ردمی نوت 7 و ریلمی 3 پرو است که کیفیت آن‌ها به ویژه در بخش سخت‌افزاری و دوربین بیشتر است. محصول نوکیا بیشتر برای افرادی مناسب است که دنبال یک گوشی دوم با کیفیت ساخت محکم و ماندگاری شارژ قابل قبول باتری می‌گردند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 مزایا

  • باتری بزرگ
  • اندروید وان
  • عملکرد روان
  • چراغ اعلانات

معایب

  • مشکل فوکوس دوبین
  • سنسور اثرانگشت نه چندان دقیق
  • عدم پشتیبانی از فناوری شارژ سریع


:: موضوعات مرتبط: نوکیا , ,
:: برچسب‌ها: گوشی نوکیا 3/2 , بررسی گوشی نوکیا 3/2 , قیمت گوشی نوکیا 3/2 , خرید گوشی نوکیا 3/2 ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

خرید ایفون Xs

پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام دیشب اپل به‌صورت رسمی از آی‌فون‌های جدید خودش پرده برداشت. نسل جدید شامل 2 گوشی هوشمند با نام‌های آی‌فون Xs و آی‌فون Xs مکس می‌شود و اینگونه به نظر می‌رسد که اپل نسل قبلی گوشی‌های خودش را که با نام‌های آی‌فون 8 شناخته می‌شدند، به‌طور کلی کنار گذاشته و قصد به‌روز کردنشان را ندارد. در کنار این دو مدل، اپل از یک دستگاه دیگر با نام آی‌فون Xr نیز پرده برداشت که به‌طور کلی تفاوت عمده‌اش با دو دستگاه دیگر در نمایشگر و دوربین خلاصه می‌شود. امروز تصمیم گرفتیم تا به‌صورت ابتدایی به بررسی آی‌فون Xs اپل بپردازیم. دستگاهی که آمده تا آبروی اپل را در سال جدید بخرد. بنابراین بدنیست اوضاع را نسبن به قیمت ایفون xs بسنجید. با ما همراه باشید.

بررسی گوشی ایفون xs

طراحی و ظاهر

اگر آیفون ایکس اپل (Apple iPhone X) که در سال 2017 شاهد رونمایی از آن بودیم را در کنار آیفون XS قرار دهید، از نظر ظاهر و سبک طراحی هیچ تفاوتی را مابین آن ها مشاهده نخواهید کرد! این مسئله نشان می‌دهد که اپل چندان زحمت زیادی به خود نداده که تغییری در سبک طراحی و ظاهر آیفون جدیدش ایجاد کند. حتی ابعاد بدنه آیفون XS کاملا مشابه با ابعاد بدنه آیفون X بوده و معادل 7.7 در 70.9 در 143.6 میلیمتر در نظر گرفته شده است. وزن دستگاه هم فقط 3 گرم افزایش یافته است و به چیزی در حدود 177 گرم می‌رسد. بدنه آیفون از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده و قاب پشت و جلوی آن با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود و بسیار براق است.

 

از نظر ظاهر و سبک طراحی نمای پشت و جلوی آیفون XS اپل (iPhone XS) هیچ تفاوتی با نمای آیفون X ندارند. زمانی که به قاب جلوی دستگاه نگاه می‌کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه آن کاملا به چشم می‌آید و زائده بخش فوقانی نمایشگر یا اصطلاحا ناچ (Notch) هم به شیوه مشابه در بخش فوقانی نمایشگر قابل رویت خواهد بود و شامل سنسورهای جلوی می‌شود. صفحه نمایش بدون حاشیه آیفون XS اپل دقیقا مثل آیفون X حدود 82.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه می‌کند و بدین سبب ظاهری زیبا و چشم‌نواز را برای آن به ارمغان آورده است.

بکارگیری روکش شیشه‌ای در قاب پشت آیفون XS سبب شده تا گوشی ظاهری براق داشته باشد و حس و حالی متفاوت را به کاربر منتقل کند. لوگوی اپل در وسط قاب پشت گوشی نصب بوده و دوربین اصلی دوگانه آن هم در گوشه سمت چپ و بالای قاب پشت آن تعبیه شده است. مثل آیفون X اپل، آیفون XS هم از دکمه هوم و اسکنر انگشت بهره نمی‌برد و به جای آن از قابلیت فیس آیدی (Face ID) پشتیبانی می‌کند. لازم به اشاره است که فیس آی‌دی قابلیت تشخیص چهره پیشرفته و فوق‌العاده دقیق شرکت اپل محسوب می‌شود که پیش از این در آیفون X شاهد پیاده‌سازی آن بودیم. با استفاده از این قابلیت می‌توانید با گرفتن گوشی در جلوی صورت خود، قفل نمایشگر آن را تحت هر شرایطی آنلاک کنید.

عملکرد فیس آیدی آیفون XS اپل (iPhone XS) بسیار دقیق است و امکان استفاده از آن در محیط های تاریک وجود دارد. فیس آیدی آیفون XS مثل آیفون X به قدری دقیق عمل می‌کند که به راحتی می‌تواند چهره کاربر را در وضعیت های مختلف همچون تغیر مدل مو، تغییر مدل ریش، عینک زدن، آرایش کردن و غیره تشخیص دهد. یکی از پیشرفت هایی که در iPhone XS اپل نسبت به آیفون X ایجاد شده مربوط به پشتیبانی آن از استاندارد ضد آب IP68 می‌شود که در آیفون X به استاندارد IP67 محدود بود. به موجب این استاندارد آیفون XS اپل می‌تواند برای مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد.

بنابراین به صورت کلی در رابطه با نحوه طراحی و ظاهر آیفون XS اپل (iPhone XS) باید بگوییم که این گوشی از منظر یاد شده تقریبا هیچ تفاوتی با آیفون X ندارد و ویژگی منحصر به فرد و خاص جدیدی را ارائه نمی‌کند، اما این مسئله بدان معنا نیست که گوشی از ظاهر و طراحی بدی بهره‌مند باشد. ظاهری آیفون XS اپل بسیار زیبا بوده و کیفیت ساخت دستگاه بالاست. با یک نگاه ساده به این گوشی می‌توانید زیبایی ظاهری آن را به خوبی درک کنید. بنابراین اگر به کیفیت ساخت و ظاهر گوشی اهمیت می‌دهید، آیفون XS اپل گزینه خرید عالی برای شما خواهد بود.

نمایشگر

نمایشگر ۵٫۸ اینچی این گوشی با آیفون X یکسان است.البته آیفون XS کوچک ترین مدل تولید شده آیفون در سال ۲۰۱۸ است.بدنه آیفون XS تنها کمی از آیفون ۶، ۷ و ۸ بزرگ تر است. اندازه آیفون XS برای گرفتن در دست، تصویربرداری و تماشای فیلم فوق العاده است.نمایشگر OLED این گوشی ظاهر آن را بسیار زیبا کرده است. این نمایشگر فوق العاده نمایی زیبا از رنگ مشکی بدنه گوشی را نشان می دهد.رزولوشن آیفون XS چیزی در ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ است. (معادل ۴۵۸ پیکسل در اینچ).

این نمایشگر برای تماشای فیلم فوق العاده است و رنگ ها را با شفافیت هرچه تمام تر نشان می دهد. جزییات تصاویر در این صفحه نمایش فوق العاده است. این کیفیت بالا مدیون حضور تکنولوژی HDR10 و Dolby Vision است.

در بررسی صفحه نمایش آیفون XS از تمام زوایا به مشکل برنخوردیم. این صفحه نمایش به قدری عالی است که در محیط بیرون و نور آفتاب نیز جزییات تصاویر روی صفحه را به خوبی نشان می دهد.اپل همچنین در این مدل اسپیکرها را بهبود بخشیده است و کیفیت صدا را بالاتر برده است به حدی که می توان از صدای موسیقی در فضای باز نیز لذت برد.

دوربین

اپل برای دوربین پشت آیفون XS دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی در نظر گرفته که یک لنز آن لنز Wide با دریچه دیافراگم f/1.8 و قطر 26 میلیمتری است که پیکسل‌های 1.4 میکرومتری ثبت می‌کند و لنز دوم لنز Telephoto است که دریچه دیافراگم تنگ‌تر f/2.4 و قطر 52 میلیمتری دارد و پیکسل‌های 1 میکرومتری ثبت می‌کند.

به لطف استفاده از لنز Telephoto این امکان ایجاد می‌شود تا زوم اپتیکال دو برابری (بدون افت کیفیت و به واسطه سخت افزار جداگانه) در این گوشی وجود داشته باشد. غیر از زوم اپتیکال دو برابری امکان زوم دیجیتال (نرم افزاری) تا 10 برابر نیز وجود دارد.

هر دو لنز استفاده شده به فناوری لرزش گیر اپتیکال (OIS) نیز مجهز شده‌اند تا لرزش دست روی کیفیت تصاویر اثر نگذارد و نیز قابلیت‌هایی نظیر فوکوس اتوماتیک، تشخیص چهره، عکاسی پاناروما (تا 63 مگاپیکسل)، HDR هوشمند و عکاسی حالت پرتره نیز در لیست قابلیت‌های دوربین این گوشی وجود دارد.

فلش Quad-LED True Tone استفاده شده در این گوشی نیز باعث می‌شود تا در شرایط نوری مختلف تصاویر بهتری بتوان با آن ثبت کرد. همچنین اپل کاوری کریستالی نیز برای محافظت بیشتر دوربین در برابر خط و خش و ضربه‌های احتمالی در نظر گرفته تا خیال کاربران را از جانب لنزهای بیرون زده گوشی راحت‌تر کند.

دوربین این گوشی می‌تواند با کیفیت 4K و با نرخ فریم 24، 30 یا 60 فریم برثانیه، با کیفیت 1008p HD و با نرخ فریم 30 یا 60 فریم بر ثانیه و با کیفیت 720p HD با نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه به فیلمبرداری نیز بپردازد و دارای قابلیت‌های لرزش گیر اپتیکال برای ودیو، زوم دو برابری اپتیکال و 6 برابری دیجیتال هنگام فیلمبرداری و ثبت تصاویر 8 مگاپیکسلی همزمان با فیلمبرداری 4K می‌باشد.

دوربین پشتی آیفون XS نسبت به نسل قبلی خودش به لطف سخت افزار جدید بسیار بهتر شده و تصاویر واضح‌تر و بهتری را ثبت می‌کند اما هنوز هم در مقایسه با برخی رقبا عملکرد ضعیف‌تری در شرایط نوری پایین دارد. البته این موضوع چیزی از ارزش‌های دوربین این گوشی کم نمی‌کند و قطعا دارای یکی از 5 دوربین برتر گوشی‌های 2018 محسوب می‌شود.

دوربین سلفی آیفون XS
اپل برای دوربین سلفی این گوشی نیز یک دوربین 7 مگاپیکسلی موسوم به TrueDepth با دریچه دیافراگم f/2.2 و قطر 32 میلیمتری در نظر گرفته که همانند نسل گذشته به HDR نیز مجهز است و می‌تواند با کیفیت 1080p HD با نرخ فریم 30 یا 60 فریم بر ثانیه به فیلمبرداری نیز بپردازد.

قابلیت‌های Animoji و Memoji، فلش رتینا (صفحه نمایش در هنگام عکسبرداری تا 4 برابر حالت عادی خود، نور تولید می‌کند و کار فلش را انجام می‌دهد.)، HDR هوشمند و حالت عکاسی پرتره نیز از قابلیت‌های برجسته این دوربین است.

این دوربین سلفی نیز جزو 5 دوربین سلفی برتر گوشی‌های 2018 است و عکس‌های بسیار با کیفیتی در شرایط نوری مختلف ثبت می‌کند.

گوشی ایفون xs

سیستم عامل و رابط کاربری

آیفون XS اپل به طور پیش فرض از سیستم عامل iOS 12 بهره می‌برد که هم اکنون طی به روز رسانی برای آیفون X هم منتشر شده است. عملکرد سیستم عامل iOS 12 در آیفون XS بسیار روان، دقیق و بدون مشکل است و در حین کار با این گوشی هیچ لگ و تاخیری در آن دیده نمی‌شود. روان بودن عملکرد بستر نرم افزاری iPhone XS و هماهنگی آن با بستر سخت افزاری دستگاه به خوبی در حین بکارگیری آن قابل درک خواهد بود و این مسئله از نقاط قوت گوشی به شمار می‌رود.

با توجه به اینکه مثل آیفون X، دکمه هوم از آیفون XS هم حذف شده، بنابراین در سیستم عامل iOS 12 نصب شده روی این دستگاه دستورات اشاره‌ای خاصی تعیین شده‌اند که امکان جایگزین کردن خیلی از کارهایی که قبلا با فشردن دکمه هوم گوشی امکانپذیر می‌شدند را فراهم می‌کند. برای مثال برای دستیابی به لیست اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) کافیست کاربر انگشت خود را زیر صفحه نمایش گوشی قرار داده و تا وسط به سمت بالا بکشد و برای چند لحظه در همانجا مکث داشته باشد. بدین صورت لیست اپلیکیشن های اخیر نمایان می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی های خاصی که اپل در آیفون XS ارائه کرده با نام مموجی (Memoji) معرفی شده که تکمیل کننده یا نسخه ارتقاء یافته همان قابلیت انیموجی (Animoji) است که سال گذشته اپل از آن رونمایی کرد. به موجب این قابلیت کاربر می‌تواند تغییراتی را در اموجی هایی ایجاد کند که می‌خواهد حالت چهره وی در آن ها پیاده سازی شوند. برای مثال می‌توانید رنگ پوست اموجی را تغییر دهید یا برای او عینک بگذارید و غیره. پشتیبانی از سیری (Siri) هم می‌تواند یکی دیگر از قابلیت های خوب سیستم عامل iOS 12 در آیفون XS باشد که البته چندان برای ما ایرانی ها کاربرد ندارد. بنابراین به طور کلی iPhone XS اپل از نظر سیستم عامل و رابط کاربری یک گوشی بسیار عالی و با کیفیت است که هماهنگی خاصی مابین بستر نرم افزاری و سخت افزاری آن برقرار بوده و این مسئله منجر به افزایش سرعت عملکرد و پاسخگویی دستگاه می‌شود.

 باتری گوشی ایفون xs

اپل در زمان رونمایی مطابق سال‌های گذشته صحبتی در رابطه با حجم باتری نکرد. بنابراین هنوز نمی‌دانیم که باتری این گوشی چند میلی آمپری است! با این حال اگر بخواهیم به گفته‌های اپل اعتماد کنیم، باید بگوییم که نسبت به نسل قبلی، آی‌فون Xs شارژدهی بیشتری داشته که میزان آن در حدود نیم ساعت در روز خواهد بود. بنابراین با توجه به عدم تغییر ابعاد گوشی می‌توان گفت که در این مدل نیز همچون آی‌فون X شاهد یک باتری 2716 میلی‌آمپر ساعتی هستیم که حالا با توجه به بهبودهای پردازنده، شارژدهی بیشتری ارایه می‌دهد.

این گوشی از شارژ وایرلس پشتیبانی کرده و می‌توانید بدون سیم آن را شارژ کنید. آی‌فون Xs از فناوری شارژ سریع اختصاصی نیز بهره می‌برد که به موجب آن می‌توان گوشی را در مدت زمان نیم‌ساعت تا 50 درصد شارژ کرد اما متاسفانه شارژری که از این ویژگی پشتیبانی کند، همراه دستگاه عرضه نمی‌شود! بنابراین برای بهره‌مندی از این نعمتی که حالا میان‌رده‌های اندرویدی هم بدون منت در اختیار مشتری قرار می‌دهند، می‌بایست سری به بازار بزنید و پول بیشتری بابت یک شارژر اضافی بدهید!

جمع بندی

به طور کلی می‌توان گفت که گوشی اپل آیفون XS در واقع همان آیفون X می‌باشد که به نوعی از نظر همه ابعاد و امکانات بهینه شده و در عین حال ظاهر خود را حفظ کرده است. قیمت این گوشی نیز چون قیمت دیگر محصولات اپل بسیار بالامی‌باشد. از مهمترین قابلیت ها و تغیراتی که این گوشی با مدل x دارد دوربین قوی تر، سنسور تشخیص چهره پردازنده و رنگ طلایی آن است. ویژگی های دیگر مانند بهره گیری از استاندارد ضد آب بودن گوشی و نسخه 512 گیگابایتی از دیگر تغییراتی هستند که در این گوشی مشاهده می‌شود.عمر باتری گوشی آیفون XS نسبت به مدل X تغییر چندانی نداشته است. کمپانی اپل مصر است گوشی های آیفون را به درگاه لایتنینگ مجهز کند اما در این گوشی خبری از پورت USB Type-C نیست. اگر شما دنبال تغییرات فوق العاده شگرف و بزرگ در آیفون XS هستید بدون شک در هنگام کار در اولین دقایق با این گوشی نامید می‌شوید. به هر حال، از آیفون XS به همراه دیگر محصول عظیم الجثه اپل یعنی XS MAX می‌توان به عنوان با دوام ترین آیفون ها در بازار نام برد که می‌توانند بیشترین رضایت را به کاربران جدیدترین گوشی‌های تلفن همراه به همراه داشته باشند.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: گوشی ایفون xs , قیمت ایفون xs , خرید ایفون xs , بررسی گوشی ایفون xs , مشخصات ایفون xs ,
:: بازدید از این مطلب : 518
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

پس از رونمایی از آیفون جدید X (ایکس) در تاریخ 12 سپتامبر ، شرکت اپل از سری سوم ساعت های هوشمند اپل واچ (Apple Watch) رونمایی کرد ، و جالب اینجاست در روز اول رونمایی از ستایش بسیار زیادی برخوردار شد و بیشتر طرفداران اپل واچ ، این سری سوم از ساعت هوشمند اپل را خریداری کرده اند .

ساعت هوشمند Apple Watch Series 3 اپل واچ سری سوم ، همانند سری های قبل می باشد ، اندازه و ابعاد و طرح و مدل و ... سری سوم این ساعت هوشمند تقریبا همانند سری های قبل می باشد و زیاد تفاوتی در طرح و مدل وجود ندارد . اما کسانی که قصد خرید اپل واچ 3 را دارند بهتر است ابتدا به مطالعه این مطلب بپردازند.

بررسی اپل واچ 3

طراحی و ظاهر 

شرکت اپل در Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) تغییرات خاصی اعمال نکرده تا بتوان در نگاه نخست تفاوت های بسیاری را بین دو مدل جدید و پیشین شاهد بود. اما باید بیان داشت که اپل بهبودیهایی را در نظر گرفته و کاملا نسل جدید را با طراحی مشابه سال قبل همراه نکرده است. در مدل ارتباط سلولی و غیرسلولی از قاب آلومینیومی در کنار شیشه سخت و قاب عقبی با سنسور ضربان قلب بهره می برد تا هنگام گرفتن به دست احساس پریمیومی و باکیفیتی را به افراد القا کند.

اپل معتقد است در ساختار طراحی Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) بهبودی صورت گرفته و به نوعی بهینه شده است تا کیفیت ساخت بهتری توسط افراد احساس شود. ساعت هوشمند مورد اشاره در دو مدل ۴۲ و ۳۸ میلیمتری با صفحه نمایش OLED به فروش می رسد که در کنار ضخامتی جذاب، کیفیت تصویر بالایی ارائه می دهد. تنها تفاوت طراحی اپل واچ ۳ با سری ۲ سوئیچ قرمز رنگی بوده که در قسمت کناری قرار گرفته و ظاهری زیباتر به آن بخشیده است. اگر شما در نسل دوم اپل واچ با طراحی ناامیدانه ای رو به رو شدید، قطعا Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) شما را امیدوار خواهد کرد.

 نمایشگر و اسپیکر

نمایشگر اپل واچ سری 3 از دیگر مواردی است که نسبت نسل گذشته بدون تغییر مانده است. هر دو نسخه 38 و 42 میلی متری به نمایشگر اولد مجهز شده اند که رزولوشن آن ها به ترتیب 272×340 و 312×390 می باشد. نکته مهمی که در مورد نمایشگر وجود دارد، حداکثر روشنایی 1000 نیتی آن می باشد که باعث می شود اپل واچ یکی از بهترین های بازار در این مورد تلقی شود. این میزان از روشنایی استفاده بدون مشکل در زیر نور آفتاب را نوید می دهد.

به نظر می رسد نمایشگر این ساعت در اغلب بخش ها رنگ های شاداب و زنده ای را به نمایش می گذارد. متن های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگر خوانایی خوبی دارند و آیکون‌ها در آن قابل تشخیص می باشند. تنها ایرادی که می توان به نمایشگر این محصول گرفت، فقدان ویژگی Always-on می باشد که در برخی از ساعت های رقبا به چشم می‌خورد. با این ویژگی که برای مصرف باتری هم بهینه سازی شده است، نمایشگر ساعت هیچگاه خاموش نمی شود و به طور مداوم در حال نمایش ساعت می باشد. (همانند ساعت‌های معمولی) البته نبود آن فقدان بزرگی محسوب نمی شود واین ویژگی هنوز هم عمر باتری را تحت تاثیر قرار می دهد.

نمایشگر این ساعت همانند اکثر ساهت های هوشمند موجود در بازار، با حرکت ساده چرخش مچ دست روشن می شود که این ویژگی در اپل واچ 3 عملکرد کم نقصی را از خود به نمایش می گذارد. چرخاندن دکمه چرخان دیجیتالی در هنگام خاموش بودن نمایشگر، آن را روشن می کند و ادامه چرخاندن نیز روشنایی نمایشگر را افزایش می دهد. نمایشگر این ساعت همچنان حساس به فشار است و با فشار دادن آن در بخش های مختلف، می توان تعامل بیشتری با رابط کاربری داشت. هنگام فشار دادن نمایشگر، یک ویبره کوچکی ایجاد می شود و این ویژگی در حال حاضر برای اپلیکیشن های زیادی کاربرد ندارد.

همانطور که گفته شد، اسپیکر و میکروفون این ساعت در لبه سمت چپ آن قرار داده شده است. این اسپیکر کمک می کند که بدون نیاز به آیفون بتوان به مکالمه پرداخت و در هنگام مکالمه لزوما نیازی نیست که ساعت را در مقابل دهان قرار داد.

برنامه های سلامتی

اپل واچ با بررسی تمام مسیر‌هایی که در روز پیموده‌اید مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، بالا پایین کردن طبقات را محاسبه کرده و نتیجه کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد. سه حلقه به شما نشان می‌دهد که چه مقدار در طول روز فعال بوده‌اید. زمانی که تمام فعالیت‌ها از جمله میزان پیاده روی، تمرین ورزشی و مدت زمان ایستادن کامل شود، سه حلقه سلامتی تکمیل خواهد شد. اما معلولان عزیز چه کنند؟ اپل واچ سری 3 با آنالیز دقیق فعالیت‌های کاربران ویلچری از جمله مقدار نیروی وارده بر چرخ ویلچر، مصرف کالری و فعالیت‌های روزمره را محاسبه می‌کند.

 

با اپل واچ می‌توانید سلامت بدن خود را به صورت کامل تحلیل و بررسی کنید. این دستگاه شما را قادر می‌سازد تا ضربان قلب خود را اندازه گیری کرده و نمودار تغییر آن را مشاهده کنید. اپل واچ در تمام طول روز ضربان قلب شما را بررسی می‌کند چنانچه در یک بازه زمانی ده دقیقه‌ای فعالیتی نداشته باشید و ضربان قلب‌تان از حالت استاندار فرا‌تر برود، به شما هشدار می‌دهد. همچنین زمانی که ضربان قلب شما الگوریتم نامنظمی در تپش داشته و غیر عادی عمل کند Apple Heart Study آریتمی قلبی را شناسایی می‌کند. این مطالعات توسط همکاری شرکت اپل با قسمت پزشکی دانشگاه استنفورد انجام شده است. اما در این شرایط بحرانی چه باید کرد؟ اپل واچ شرایط تان را به مخاطبین اضطراری ارسال کرده و تمام اطلاعات‌های پزشکیتان را به پرسنل اورژانس ارائه خواهد داد.

اما این اطلاعات کجا ذخیره خواهند شد؟ تمام اطلاعات مربوط به سلامت شما در برنامه Health که به صورت پیش فرض در آیفون موجود است، ذخیره خواهد شد. شما می‌توانید این اطلاعات را به صورت جامع در یک صفحه مشاهده و میزان سلامت خود را محک بزنید.

ضدآب

حال اگر از آن دسته افرادی هستید که طرفدار ورزش‌های آبی هستند، این اطمینان خاطر وجود دارد که به راحتی و با خیالی آسوده تا عمق 50 متری آب از این دستگاه استفاده کنید چرا که اپل واچ سری 3 کاملا ضد آب بوده و تمام تمرین‌هایی که در داخل آب انجام شد‌ه را تحلیل و ثبت می‌کند. درنهایت‌ زمانی که از آب بیرون می‌آیید ترکیبی از ویبره و صدا، آب وارد شده به دستگاه را از طریق اسپیکر به بیرون خارج می‌کند.

این دستگاه با استفاده از GPS داخلی، مسافت، مسیر طی شده و سرعت تمرین‌های ورزشی را ثبت نموده و زمانی که به ارتفاعات صعود می‌کنید یک سنسور ارتفاع سنج، میزان صعود شما را محاسبه و تمام جزئیات را در برنامه فعالیت‌های ورزشی ثبت می‌کند.

همه می‌دانند موزیک و ورزش دو جزء جدایی ناپذیر هستند. با این سری از اپل واچ به بیش از 40 میلیون آهنگ دسترسی داشته و یا از سیری به عنوان دی‌جی شخصی استفاده کنید. برای این کار کافی ست دستتان را بالا آورده و به سیری بگویید تا آهنگ‌های پاپ، راک یا هر سبک دیگر را برای شما اجرا کند. اما این پایان کار نیست. شما با نصب نرم فزار‌های ورزشی می‌توانید میزان قدرت و پرتاب دست را در بازی تنیس و یا تعداد موج‌هایی را که در ورزش موج سواری با موفقیت گذرانده‌اید را آنالیز کرده و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

قابلیت های موزیک

قابلیت های مربوط به موزیکاپل واچ از زمان عرضه اولین نسخه خود، قادر به ذخیره موزیک بود، اما همگام سازی موزیک ها از سرویس مبتنی بر کلاود Apple Music، فرآیندی زمان‌بر و خسته کننده بود. البته این نقص، مختص اپل واچ نیست و در دیگر ساعت های هوشمند نیز شاهد ضعف عملکرد در این بخش هستیم. حال پلتفرم WatchOS 4، از کارایی بهتری در همگام سازی خودکار موزیک برخوردار است که اگر کار با مدل های قبلی این ساعت را تجربه کرده باشید، حتما تفاوت های موجود در این قابلیت را به خوبی احساس خواهید کرد

اگرچه امکان استفاده از موزیک های آیتیونز نیز برای کاربران فراهم شده، اما اگر از طرفداران پروپاقرص موزیک هستید، می توانید با پرداخت اشتراک اپل موزیک، از خدمات بیشتری در این رابطه بهره مند شوید. گفتنی است امکان دانلود پادکست ها بر روی این ساعت وجود ندارد. گفتنی است در صورت استفاده از موزیک، می بایست از هدفون های وایرلس استفاده شود. در حال حاضر، ایرپاد اپل با قیمت 179 دلار به فروش می رود که می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد.

خرید اپل واچ 3

باتری اپل واچ 3

قبل از عرضه نسل سوم اپل واچ، یکی از بزرگ ترین انتقادهایی که به این ساعت وارد می شد، طول عمر پایین باتری بود که خوشبختانه در مدل جدید، این نقص تاحدودی برطرف شده است. البته میزان نگهداری شارژ توسط دستگاه، به نحوه استفاده کاربر از ساعت بستگی دارد و اگر از تمامی قابلیت ها و ویژگی های این ساعت استفاده شود، به طور حتم، شارژ باتری در زمان کمتری به اتمام خواهد رسید. خوشبختانه اپل، تغییراتی را در نحوه جابجایی میان حالت های بلوتوث، وای فای و سلولار ایجاد کرده که طول عمر باتری بیشتری را برای این ساعت به ارمغان خواهد آورد.

کلام آخر

اگر از طرفداران سری های اپل واچ هستید و می خواهید نسخه بروز تری از این سری ساعت های هوشمند را داشته باشید ، بی شک می توانید به سراغ سری سوم از این ساعت هوشمند بروید . تا کنون نسخه LTE ساعت اپل واچ سری سوم ، بیشترین آمار فروش را داشته و بخاطر همین ویژگی پشتیبانی LTE باعث شده ، فروش این ساعت چند برابر شود .

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: خرید اپل واچ 3 , قیمت اپل واچ 3 , بررسی اپل واچ3 , مشخصات اپل واچ 3 , اپل واچ سری 3 ,
:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

هنگامی که صحبت از گوشی‌های میان‌رده با ارزش خرید بالا می‌شود، هواوی به عنوان یکی از آشناترین عناوین به ذهن همه ما خطور می‌کند. محصولات سری Y هواوی همواره یکی از خوش قیمت‌ترین‌ها و بهترین گزینه‌ها در میان رقبا بوده‌اند. گوشی هواوی Y9s ، میان‌رده تازه وارد هواوی در بازار ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه با بررسی Y9s همراه باشید.

 بررسی گوشی هواوی Y9s

طراحی 

مدت‌ها است که طراحی گوشی‌های میان‌رده تغییر چشمگیر و قابل توجهی نکرده و به راحتی می‌توان تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند (حتی از برندهای متفاوت) را نام‌ برد که طراحی بسیار نزدیک و نسبتاً یکسانی دارند. با این حال هواوی تلاش کرده تا با عرضه گوشی Y9s کمی تغییر در این روند ایجاد کند و محصولی متفاوت از این حیث را عرضه کند.

از سوی دیگر به علت کاهش‌ هزینه‌های ساخت، اصلی‌ترین ماده اولیه به کار گرفته شده در ساخت و تولید بسیاری از اسمارت‌فون‌های میان‌رده‌های فعلی، ترکیبات مختلف پلاستیک است. اما هواوی تصمیم گرفته تا در این میان‌رده از متریال درجه‌ یکی که در ساخت پرچمداران استفاده می‌کند استفاده کند. بدنه اصلی HUAWEI Y9s از شیشه در قسمت پشت و جلو و از آلومینیوم در قسمت فریم دستگاه تشکیل شده است.

قسمت پشتی دستگاه میزبان همان چیدمان افقی لنزهای دوربین، عبارت دوربین سه‌گانه و لوگوی هواوی است؛ البته با این تفاوت که دیگر خبری از سنسور اثر انگشت در این قسمت نیست. سنسور اثر انگشت دستگاه به لبه سمت راست گوشی منتقل و با دکمه پاور دستگاه ادغام شده است.

محل قرار گیری این سنسور را به جرات می‌توان یکی از ایده‌آل ترین‌ها دانست چراکه کاربر بدون صرف کمترین وقت برای پیدا کردن سنسور و تنها با در دست گرفتن دستگاه قادر به بازگشایی دستگاه هستند. فرقی نمی‌کند راست دست باشید یا چپ دست، محل مناسب در نظر گرفته شده برای این سنسور به خوبی (برای افراد راست دست با انگشت شصت و برای افراد چپ دست با انگشت اشاره) قابل دسترسی است.

هواوی Y9s با ابعاد 163.1 x 77.2 x 8.8 میلی‌متری و وزن 206 گرمی، قطعاً در رده دستگاه‌های بزرگ و سنگین قرار می‌گیرد؛ اما به لطف انحنای لبه‌های بدنه، در دست گرفتن دستگاه بدون مشکل است. با این حال استفاده از دستگاه با یک دست و دسترسی به نقاط بالایی نمایشگر، تقریباً محال است.

نمایشگر 

صفحه‌نمایش گوشی هواوی وای ۹ اس ، قطعا یکی از بهترین‌هاست. این یک نمایشگر خوب است و در حالی که به مانند چیزی که در صفحه‌نمایش گلکسی نوت 10 پلاس می‌بینیم، واضح نیست انما وضوح تصویر 2،340*1080 (FHD +) در هواوی Y9s وجود دارد که برای اطمینان از کیفیت خوب این نمایشگر بزرگ کافی است. در این صفحه‌نمایش، تصاویر کاملاً واضح ظاهر می‌شوند و از روشنایی کافی برای اطمینان از وضوح صفحه نمایش در زیر نور مستقیم خورشید، برخوردار است.

صفحه بزرگ در گوشی هوشمند، بدان معناست که عملکرد یک دست روی گوشی برای کسی که دارای دست‌ها و انگشتان کوتاه مانند باشد، کاملاً قابل دستیابی نیست اما با این وجود این دستگاه یک گزینه عالی برای مصارف چندرسانه ای است. بلندگوهای بلند و باکیفیت به لذت بیشتر آن می‌افزاید. نسخه Huawei Y9s با داشتن وربین پاپ‌آپ یادآور گوشی شیائومی Mi 9T است. دوربین لحظه‌ای که چهره را تشخیص می‌دهد، حتی برای مسافت کوتاه در تست‌های من، عقب می‌کشد. نکته جالب توجه در مورد Y9s این است که هواوی تصمیم گرفته تا اسکنر اثرانگشت را بر روی دکمه پاور قرار دهد، و این دقیقا بر خلاف چیزی است که در دستگاهی مانند Honor 9X دیده می‌شود.

 سخت افزار

معمولا گوشی های هواوی به اینکه در عین قیمت پایین، سخت افزار قدرتمندی ارائه می دهند معروف هستند. هواوی در گوشی Y9s نیز سعی کرده است همین کار را انجام دهد. هوآوی Y9s به چیپست Hisilicon Kirin 710F مجهز است و دارای پردازنده هشت هسته ای است. این هشت هسته شامل چهار هسته با قدرت 2.2 GHz از نوع Cortex-A73 و چهار هسته با قدرت 1.7 GHz از نوع Cortex-A53 هستند. همچنین این گوشی مجهز به پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 است. هواوی Y9s صرفا با یک حافظه 128 گیگابایتی همراه با 6 گیگابایت رم عرضه می شود. البته اگر به حافظه بالاتری نیاز دارید می توانید از کارت حافظه میکرو SDXC تا حجم 512 گیگابایت استفاده کنید. باتری به کار رفته در این گوشی دارای حجم 4000 میلی آمپر ساعتی است.

 

خب تمامی این چیز هایی که گفتیم اعداد و ارقام بودند. حالا باید ببینیم این گوشی در عمل چگونه عمل می کند. در ابتدا بگوییم که می توانید برای انجام تمامی کار های روزمره بر روی این گوشی حساب کنید. این گوشی سخت افزار مناسبی دارد هر چند در برخی بنچمارک ها همچون گیگ بنچ، نتوانست آنطور که باید ظاهر شود. پردازنده گرافیکی به کار رفته در این گوشی، برای بسیاری از بازی ها مناسب است. ما بازی های Real Racing 3 و Subway Surf را با هواوی Y9s امتحان کردیم که شاهد کارایی مطلوبی بودیم و از طرفی شاهد داغ شدن گوشی نیز نبودیم. اما اگر بخواهید بازی های سنگین تری همچون Call of Duty Mobile را در این گوشی بازی کنید، شاهد مقداری تاخیر و کندی در بازی خواهید بود. اگر به بازی های گروهی آنلاین علاقه مند هستید باید بگوییم این گوشی برای اجرای بازی های همچون PUBG با تنظیمات متوسط و بالا هیچ مشکلی نداشت.

 مشخصات گوشی هواوی Y9s

امنیت

هواوی Y9s گزینه‌های معمول برای بازگشایی دستگاه نظیر وارد کردن الگو، پین یا پسورد و... را پیش روی کاربران می‌گذارد. اما در بحث روش‌های احراز هویت بیومتریک شاهد عقبگردی کوچک از سوی هواوی هستیم.

Y9s برخلاف نسل قبلی فاقد امکان بازگشایی دستگاه از طریق تشخیص چهره است. Face Unlock محصولات هواوی عملکرد بدون نقص و سریعی داشتند و فقدان این ویژگی در Y9s به شدت حس می‌شود.

با این حال با توجه به اینکه دوربین سلفی آسانسوری میان‌رده جدید هواوی برای خروج از دستگاه و آماده به کار شدن به زمانی در حدود یک ثانیه احتیاج دارد، می‌توان اقدام هواوی برای حذف Face Unlock از میان‌ روش‌های احراز هویت بیومتریک را منطقی دانست.

هواوی در عوض تمرکز ویژه‌ای روی سنسور اثر انگشت این دستگاه داشته و شاهد انتخاب محلی ایده‌آل و عملکردی تراز اول از آن هستیم. سنسور اثر انگشت دستگاه به جای بدنه پشتی یا زیر نمایشگر روی لبه سمت راست فریم قرار دارد و با دکمه پاور ادغام شده است.

اندکی طول می‌کشد تا به محل جدید در نظر گرفته شده برای سنسور اثر انگشت Y9s هواوی عادت کنید، اما پس از گذر زمانی کوتاه، حتماً جذب آن خواهید شد. محل هوشمندانه در نظر گرفته شده برای این سنسور سبب شده: 1. این سنسور مشکل عدم امکان بازگشایی دستگاه در حالت قرار گرفته روی میز را نداشته باشد. 2. ضعف دقت و سرعت سنسورهای اپتیکال ادغام شده با نمایشگر هنگام هر بازگشایی کاربر را آزار ندهد.

این سنسور برای افراد راست دست با اسکن انگشت شصت و برای افراد چپ دست با اسکن انگشت اشاره، دستگاه را در کسری از ثانیه بازگشایی می‌کند. سنسور اثر انگشت Y9s علاوه بر سرعت بالا، دارای دقت بسیار بالایی است و به ندرت شاهد تلاش‌ ناموفقی برای بازگشایی دستگاه با آن بودیم.

دوربین

این واقعیت که این یک دوربین پاپ‌آپ است، آن را به یک دوربین سلفی بد تبدیل نمی‌کند. با تصویربرداری با این گوشی متوجه می‌شویم که عکس‌های سلفی به اندازه کافی تیز ضبط شدهه است و حتی در شرایط متفاوت می‌تواند وضوح بیشتر زمینه‌ها را حفظ کند.

 

در مورد لنزهای عقب آن باید بگوییم که هواوی Y9 با یک دوربین سه گانه دیده می‌شود. در بالا یک دوربین عمق 2 مگاپیکسلی وجود دارد که جلوه ای از بوکه را در هنگام عکس‌برداری با لنز اصلی 48 مگاپیکسلی ارائه می‌دهد. یک لنز 120 درجه Ultra-Wide زاویه دار ۸ مگاپیکسلی نیز برای این گوشی موجود است.

 

دوربین‌ها کار خود را خوب انجام می‌دهند. تصاویر موجود در دوربین اصلی در عکس‌های روز کاملاً واضح به نظر می‌رسد و با جزئیات و رنگ‌های خوب ثبت می‌شود. البته می‌توانید در حالت ۴۸ مگاپیکسلی نیز عکس بگیرید. این کیفیت به جزئیات می‌افزاید اما مانند سایر لنزهای 48 مگاپیکسلی، ضعف کمی در کیفیت وجود دارد که دستگاه را کاملاً توجیه نمی‌کند. عکس‌های روز با جزئیات و کنتراست به همان اندازه خوب ظاهر می‌شوند. این تلفن همچنین در عکس‌های کم نور عملکرد خوبی دارد.

 باتری گوشی هواوی Y9s

یک باتری 4000 میلی آمپرساعتی جهت تامین انرژی این گوشی در نظر گرفته شده که این باتری با سیستم بهینه‌سازی مصرف انرژی عملکرد خوبی دارد. این گوشی در استفاده معمولی و روزمره فراتر از حد انتظار ظاهر می شود. این گوشی در تست باتری PC Mark توانسته رکورد 13 ساعت و 22 دقیقه را برای خود ثبت کند که برای یک گوشی با این رنج قیمت فوق العاده می باشد .باتری این گوشی توان تامین انرژی برای 40 ساعت تماس مداوم، 80 ساعت پخش موسیقی و 9 ساعت پخش فیلم را داراست . این گوشی از شارژر 10 واتی (5V/2A) که نوع پورت آن USB-C میباشد برای عملیات شارژ استفاده میکند که با توجه به حجم زیاد باتری شارژ کامل آن زمان زیادی نیاز دارد .

باتری این گوشی کارایی بالایی داشته و در آزمایش های ما، از ساعت 1 بامداد تا 9 شب که از آن استفاده کردیم، در نهایت 61 درصد باتری هنوز باقی مانده بود که بسیار خوب است. ما در این بازه زمانی کار های رایجی همچون سر زدن به شبکه های اجتماعی اینستاگرام، واتساپ و… را انجام دادیم. اما اگر بخواهید به گوشی فشار بیاورید قضیه متفاوت خواهد شد. ما یک ساعت تمام را به بازی PUBG و Call of Duty گذراندیم و سپس مشاهده کردیم 16 درصد از باتری دستگاه خالی شده است. این گوشی از شارژر سریع بهره نمی برد، در آزمایشات ما، زمانی که گوشی 32 درصد شارژ داشت آن را به شارژ متصل کردیم و بعد از نیم ساعت، شارژ دستگاه به 41 درصد رسید که به نظر می رسد در این بخش نیاز به بهبود وجود دارد.

کلام آخر

هواوی Y9s به عنوان یک دستگاه میان رده زیر ۳۰۰ دلار یک دستگاه مناسب است و در کمال تعجب، سرویس‌های Google Mobile را اجرا می‌کند. به عنوان یک دستگاه نسبتاً ارزان با ویژگی‌های خوب، Y9s در بین گوشی‌هایی که در محدوده قیمت آن هستند، همچنان یک گزینه خوب به‌ شمار می‌رود. اگر شما می‌خواهید چیزی کمی مرسوم تر تهیه کنید، Honor 9X نیز وجود دارد.

مزایا

  • دوربین سلفی پاپ آپ که باعث کاهش ضخامت لبه بالایی گوشی شود.
  • اسکنر اثر انگشت کارا و قرار گرفتن در مکانی که استفاده از آن بسیار راحت است.
  • باتری با شارژدهی بالا
  • صفحه نمایش با کیفیت و بزرگ

 معایب

  • چیپست Hisilicon Kirin 710F مقداری قدیمی است.
  • از شارژر سریع برخوردار نیست.
  • پردازنده گرافیکی می توانست بهتر باشد.
  • عملکرد دوربین می توانست بهتر باشد.


:: موضوعات مرتبط: هواوی , ,
:: برچسب‌ها: گوشی هواوی وای 9 اس , بررسی گوشی هواوی Y9s , قیمت گوشی هواوی Y9s , خرید گوشی y9s , گوشی هواوی Y9s ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

امسال هم اپل مثل هر سال سخت‌افزار آیفون‌های جدید را بهبود داد، دستی به طراحی‌شان کشید و چندتایی قابلیت جدید به آن‌ها اضافه کرد. اما علاوه بر این شاهد برطرف شدن برخی عقب‌ماندگی‌ها نسبت به دنیای اندروید نیز بودیم. مثل سرعت شارژ باتری و حالت شب دوربین که حسابی کارایی‌شان را در پرچمداران اندرویدی اخیر نشان داده بودند و جای خالی آن‌ها حسابی در آیفون احساس می‌شد. حالا آیفون‌های سری «پرو» (Pro) که بهترین پرچمداران ساخته شده به دست اپل هستند با این تغییرات کمتر از همیشه از سوی دنیای اندروید تهدید می‌شوند، اما یک رقیب جدید به نام آیفون ۱۱ در خانواده‌ی خود دارند، محصولی که با قیمت بسیار مناسب‌تر عرضه می‌شود و بیشتر ویژگی‌های اصلی آیفون ۱۱ پرو و گوشی ایفون ۱۱ پرو مکس را در خود دارد. در ادامه با ویدیوی بررسی آیفون ۱۱ پرو مکس همراه باشید تا ببینیم این محصول برای رقابت چه در چنته دارد و اصلا چرا پسوند «حرفه‌ای» را مقابل نامش می‌بینیم.

طراحی گوشی ایفون 11 پرو مکس

شکل و قیافه پشت iPhone 11 Pro Max طوری مخوف است که چشم ها را درشت کرده و به گوشی های اندرویدی اشاره می کند، «سریع بیا دنبالم». سه لنز دوربین به قدری بزرگ هستند که احساس می کنید انگار می خواهند خود را از پشت گوشی بیرون پرتاب کنند. گلس پشت با رنگ و پرداخت مات، بسیار شکیل و دوست داشتنی است، که در مقایسه با گوشی تبلت هایی مثل گلکسی نوت 10 و هواوی پی 30 پرو، اصلا مستعد اثر لکه و چربی انگشت نیستند.

اپل ادعا می کند که جلو و پشت آیفون 11 پرو مکس دارای محکم ترین گلس در گوشی های هوشمند است. این ادعا با انجام آزمایش سقوط آیفون 11 پرو مکس از ارتفاع های مختلف روی پیاده رو و کف خیابان بررسی شد. اپل محکم بودن گوشی های خود را با ویژگی ضد آب بودن ترکیب کرده است، آیفون 11 پرو مکس دارای مقاومت در برابر آب ارتقاء یافته با پشتیبانی از استاندارد IP68 است و می تواند به مدت 30 دقیقه در زیر آب به عمق 4 متری غرق شود بدون اینکه مشکلی پیش بیاید. (این عمق، 2 متر بیشتر از مقاومت آبی در آیفون ایکس مکس است.)

iPhone 11 Pro Max در 4 رنگ ساخته و به بازار عرضه شده است حال اینکه آیفون 11 معمولی دارای 6 رنگ بندی است. و بجای رنگ های خوشایند مثل سبز، بنفش و زرد، اپل برای آیفون ایکس مکس خود به گزینه های محافظه کارانه و رنگ هایی که مشتری پسندتر است روی آورده است، رنگ هایی مثل سبز تیره که تنها با نوار استیل ضد زنگ و با حلقه های دور دوربین می درخشد، خاکستری تیره، نقره ای و طلایی سایر گزینه های رنگ این گوشی هستند، به خاطر همین، آیفون 11 پرو مکس به آیفون 11 معمولی حسادت می کند.

 

آیفون 11 پرو مکس از جلو شبیه به آیفون ایکس مکس است. ناچ در سمت بالا مکانی برای دوربین تشخیص چهره Face ID TrueDepth است که زیاد جالب نیست اما هنوز از ان استفاده می شود.

 

iPhone 11 Pro Max در ابعاد 6.2 × 3.06 × 0.32 اینچ و با وزن 225.9 گرم، گوشی است که قابل دست گرفتن است و در کل با آن راحت خواهید بود. این از آیفون ایکس اس مکس 208 گرمی سنگین تر و کمی ضخیم تر است. گلکسی نوت 10 پلاس که دارای صفحه نمایش بزرگتر 6.8 اینچی است، و با وزن 195.5 گرم سبکتر و با ابعاد 6.4 × 3 × 0.31 اینچ کمی باریک تر و لاغر تر است.

 صفحه نمایش

واقعا نمی‌توان کاربران را نکوهش کرد اگر متوجه تفاوت این نمایشگرهای جدید XDR با پنل‌های نمایش قبلی آیفون‌ها باشند. به هرحال آیفون ۱۱ پرو همان نمایشگر ۵.۸ اینچ اولد با تراکم پیکسلی ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ مدل‌های XS و X و آیفون ۱۱ پرو مکس نمایشگر مشابه اولد ۶.۵ اینچ با تراکم پیکسلی ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ مدل XS Max را دارد. ولی در اسم این نمایشگرها از اصطلاح XDR استفاده شده است که کاربر نمی داند یک ترفند بازاریابی یا یک تغییر اساسی است.

XDR مخفف کلمه eXtreme Dynamic Range است که به گفته اپل پیشرفت این شرکت در زمینه استاندارد HDR است. به طور کلی، نمایشگرهای جدید حداکثر روشنایی بیشتر از ۸۰۰ نیت را دارند که در صورت لزوم به ۱۲۰۰ نیت نیز می رسند. اولدهای XDR همچنین کنتراست ۱,۰۰۰,۰۰۰:۱ مدل‌های XS را در دو آیفون پرو ۱۱ و پرو ۱۱ مکس به افزایش می‌دهند.

بنابراین به طور خلاصه بگوییم این نمایشگرها در مقایسه با اولدهای آیفون XS و XS Max روشن‌تر هستند و دو برابر کنتراست بالاتری دارند. آن‌ها مانند جدیدترین پنل های Dynamic AMOLED سامسونگ دامنه دینامیک بیشتر از مقدار استاندارد HDR دارند.

نمایشگرهای هر دو گوشی تراکم پیکسلی عالی ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ دارند و مانند مدل قبل خود نمایشگر آیفون پرو ۱۱ دقت ۱۱۲۵ در ۲۴۳۶ پیکسل و پنل نمایش ۶.۵ اینچ آیفون ۱۱ پرو مکس دقت ۱۲۴۲ در ۲۶۸۸ پیکسل دارند. هر دو اولد از استانداردهای مرسوم HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند.

این نمایشگرها مجددا از تنظیمات تخصصی True Tone بهره می برند. توسط آن تعادل سفید با استفاده از حسگر نور محیطی ۶ کاناله به صورت خودکار تصحیح می‌شود. این الگوریتم تعادل سفید را براساس نور محیطی اصلاح می‌کند تا رندر رنگ‌های سفید و خاکستری دقیق‌تر شود.

در پایان، ورودی لمس همان نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز را دارد تا تاخیر لمس به صفر برسد و روان بودن فرامین لمسی بیشتر شود. نرخ تازه‌سازی تصویر همچنان ۶۰ هرتز است و امیدواریم اهالی کوپرتینو مسیر دو شرکت وان پلاس و ایسوس را در این زمینه در پیش گیرند.

در زمان سنجش میزان روشنایی این نمایشگر با افزایش آن تا انتها به عدد ۸۱۱ نیت رسیدیم که از وعده اپل و از حداکثر میزان روشنایی پنل گلکسی نوت ۱۰ پلاس سامسونگ بیشتر است و روشنایی نمایشگر محصول کره‌‌ای تنها در حالت خودکار به نزدیک این عدد می رسد.

اپل می‌گوید میزان روشنایی این نمایشگر در صورت لزوم حتی به عدد خیره کننده ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. این مقدار دو برابر میزان روشنایی نمایشگر دو گوشی آیفون XS و XS Max راست و ما حدس می‌زنیم این مقدار کنتراست دو برابر وعده داده شده شرکت را نیز تایید می‌کند.

اپل یقینا از این میزان روشنایی در هنگام پخش فیلم های HDR استفاده می‌کند چون ما نتوانستیم به کمک ابزار و اپلیکیشن‌هایمان به این عدد برسیم.

با وجود این، اولدهای این دو گوشی جزو روشن‌ترین نمایشگرهای گوشی های هوشمند موجود در بازار قرار می‌گیرند.

نمایشگر گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس دقت رنگ عالی دارد به نحوی که ما میانگین DeltaE برابر با ۲.۴ و حداکثر انحراف ۵ را در فضای رنگی sRGB اندازه گرفتیم.

نمایشگر آیفون ۱۱ پرو حتی در فضای رنگی sRGB دقیق تر است و میانگین DeltaE برابر با ۱.۶ و حداکثر انحراف ۲.۳ دارد. این دو گوشی از پوشش رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کنند و آن‌ها به صورت خودکار زمانی که این نوع محتوا در نمایشگر پخش می شوند از آن استفاده می‌کنند.

جنبه شگفت‌انگیز ماجرا این است این نمایشگرها حتی زمانی که میزان روشنایی را به حداقل مقدار خود یعنی ۱.۹ نیت کم می‌کنید، این سطح دقت را حفظ می‌کنند.

دوربین

اپل در نهایت لنز سوم را به دوربین اصلی خودش اضافه کرد. هر سه لنزی که برای دوربین اصلی این گوشی استفاده شده سنسورهای 12 مگاپیکسلی دارند.

لنز اصلی که پیکسل‌های 1.4 میکرومتری دارد به f/1.8 مجهز شده و به تثبیت کننده اپتیکال تصاویر هم مجهز است در حالی که برایش فوکوس خودکار دوتایی پیکسل‌ها هم استفاده شده.

لنز دوم هم سنسور 12 مگاپیکسلی دارد و یک لنز تلفوتو به حساب می‌آید و قابلیت زوم 2 برابر اپتیکال را برای این گوشی فراهم می‌کند. این لنز نور بیشتری نسبت به نسل قبل دریافت می‌کند و به f/2.0 مجهز شده و از ویژگی OIS پشتیبانی می‌کند.

لنز سوم هم سنسور 12 مگاپیکسلی دارد و یک لنز اولترا واید است و می‌تواند تا 120 درجه را پوشش دهد. این لنز از موهبت OIS محروم است.

دوربین سلفی هم در آیفون‌های جدید بهبود داشته‌اند. لنز تایم آو فلایت برای تشخیص چهره، پرتره و Animoji ها به کار می‌رود. لنز اصلی دوربین سلفی سنسور 12 مگاپیکسلی دارد که به f/2.2 مجهز است. زمانی که گوشی را در حالت عمودی نگه می‌دارید آیفون شما زاویه دید 30 میلی‌متری و سلفی 7 مگاپیکسلی را بازسازی می‌کند و زمانی که آن را در حالت افقی بگیرید رزولوشن 12 مگاپیکسلی با دیدی کامل استفاده می‌شود. البته می‌توانید بین هر کدام از این حالت‌ها به صورت دستی سوییچ کنید.

لنزهای اصلی آیفون به صورت دائم با هم در ارتباط هستند و زمانی که بین آن‌ها جا به جا می‌شوید نقطه فوکوس به طور خودکار اصلاح می‌شود و تنظیمات نوردهی هم به همان صورت ذخیره می‌شود. این حالت هم برای عکاسی و هم برای فیلم‌برداری پاسخگو است.

در صفحه ویوفایندر دوربین این گوشی می‌توانید تمام زاویه‌ای که تحت پوشش لنزها است را مشاهده کنید و در نتیجه در همان حالت زنده ببینید که چه سوژه‌ای در تصویر شما قرار دارد و چه سوژه‌ای خارج از سوژه است.

نایت مود گزینه‌ای است که به دوربین این گوشی هوشمند راه پیدا کرده است. با کمک این تکنولوژی می‌توانید عکس‌هایی روشن‌تر در نور کم تهیه کنید. آیکون مربوط به این ویژگی بالای صفحه به نمایش در می‌آید. زمانی که در نور کم عکاسی می‌کنید کنار این آیکون به شما مدت‌زمانی که برای عکاسی نایت مود و نوردهی به سوژه‌ها نیاز است را نمایش می‌دهد که امکان خاموش و روشن کردن یا کم و زیاد کردن زمان به صورت دستی وجود دارد. به طور معمول این عدد بین 1 تا 3 ثانیه است اما برخی مواقع بسته به نوری که در محیط وجود دارد این عدد تا 30 ثانیه هم می‌تواند زیاد شود. نایت مود برای عکاسی با لنز اولترا واید وجود ندارد.

کیفیت صدا

اپل در جعبه فروش آیفون های خود دیگر کابل رابط پورت لایتنینگ به ۳.۵ میلیمتری قرار نمی‌دهد، به عبارت دیگر کیفیت خروجی صدا کاملا بستگی به رابط یا DAC داخلی هدفون‌هایتان دارد، اگر از انواع با پورت لایتنینگ استفاده می‌کنید.

ما تست کیفیت صدای خود را با استفاده از کابل رابط رسمی اپل انجام دادیم. شفافیت صدا با یک آمپلی فایر فعال خارجی عالی بود، گرچه جداسازی صدای استریو ایده آل نیست. گرچه، زمان استفاده از هدفون‌ها هیچ افت کیفیتی حس نمی‌شود تا خروجی صدا دقیق ترین باشد.

ولی بلندی صدا تنها در حد متوسط بود و با فاصله پشت استاندارد امروزه پرچم‌دارها قرار می‌گیرد.

امنیت

تنها یک ویژگی امنیتی برای این گوشی در نظر گرفته شده و آن هم تشخیص چهره است. خبری از سنسور اثرانگشت برای این گوشی نیست و اپل از دو نسل قبل این ویژگی را از گوشی‌های آیفون خودش حذف کرد.

به لطف دوربین اینفرارد و سنسور تایم آو فلایت که در ناچ گوشی دیده می‌شود آیفون 11 پرو مکس بهترین و امن‌ترین تشخیص چهره بازار را در اختیار خودش دارد. این گوشی در زمان بسیار کمی و حتی با زاویه هم می‌تواند چهره کاربر را شناسایی و قفل گوشی را باز کند و اینکار را هم در نور زیاد و هم در تاریکی مطلق به بهترین نحو انجام می‌دهد. تنها مشکلی که برای گوشی در این بخش دیده می‌شود این است که اگر گوشی را افقی دست بگیرید توانایی تشخیص چهره را ندارد.

مشخصات گوشی ایفون 11 پرو مکس

نرم افزار

به صورت پیش‌فرض iPhone 11 Pro Max با سیستم عامل iOS13 عرضه می‌شود. این نسخه از این سیستم عامل با تغییرات خوبی ارائه شده و تغییرات زیادی پیدا کرده است. در این نسخه می‌توانید به ویژگی‌هایی مانند تم دارک دسترسی داشته باشید، عمر باتری بهتری را تجربه کنید و ظاهر جدیدی از برنامه‌های عکس، نقشه و یادآور را تجربه کنید.

صفحه قفل در این گوشی همانند همان چیزی که انتظار دارید ساده است. در این صفحه دو میانبر یکی به دوربین و یکی به چراغ قوه وجود دارد. بعد از گذشتن از صفحه قفل به صفحه اصلی می‌رسیم جایی که تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی در اینجا نمایش داده می‌شوند.

با کشیدن انگشت از سمت راست بالای صفحه‌نمایش به کنترل سنتر دسترسی پیدا می‌کنید و با کشیدن انگشت از سمت چپ به سمت پایین نوتیفیکیشن بار را می‌بینید. در بخش کنترل سنتر با نگه داشتن انگشت روی آیکون‌ها گزینه‌هایی پیش روی شما قرار می‌گیرد که می‌توانید به کمک آن‌ها کمتر به بخش تنظیمات مراجعه کنید.

iOS همیشه از جسجرها پشتیبانی کرده و در این زمینه عملکرد خوبی از خودش نشان داده است. یکی از جسجرهای دوست داشتنی در این گوشی که به واسطه صفحه‌نمایش بزرگ آن می‌توانید به خوبی از آن استفاده کنید Reachability است که توسط آن می‌توانید محتوای در حال نمایش روی صفحه را در اندازه‌ای کوچک‌تر و در دسترس تر مشاهده کنید و به آیکون‌های بالای صفحه‌نمایش راحت‌تر دسترسی داشته باشید.

روی آیفون خبری از کلیدهای پیمایشی نیست و به همین سبب برای حرکت در منوها باید از حرکت‌های جسجری استفاده کنید. برای رفتن به صفحه اصلی باید انگشت خودتان از پایین صفحه‌نمایش به بالا بکشید، برای باز کردن لیست برنامه‌های باز باید انگشت خودتان را طبق روش قبل به بالا بکشید اما صفحه را رها نکنید، برای سوییچ کردن بین برنامه‌ها می‌توانید به صورت مورب انگشت خودتان را به چپ یا راست در بخش پایین صفحه‌نمایش بکشید. در صفحه اصلی اگر انگشت را به سمت پایین بکشید گزینه جستجو باز می‌شود.

با کشیدن انگشت روی صفحه اصلی به سمت چپ می‌توانید صفحه‌ای را مشاهده می‌کنید که در آن جا ویجت ها قرار دارند.

لمس سه بعدی از این گوشی حذف شده اما قابلیت‌های آن از میان نرفته است. برای اینکه بتوانید از این قابلیت‌ها استفاده کنید باید انگشت خودتان را روی آیکون مورد نظر کمی نگه دارید اما نیاز به فشار اضافی نیست که اپل این قابلیت را هپتیک می‌نامد.

قابلیت جدیدی به نام دارک مود در این نسخه از آی او اس به کار گرفته شده که توسط آن می‌توانید از این سیستم عامل بیشتر لذت ببرید. با فعال کردن این تنظیم چه به صورت دستی و چه به صورت زمان بندی شده تمام پس زمینه‌ها تاریک می‌شوند و علاوه بر اینکه در نور کم فشار کمتری متوجه چشمان کاربر می‌شود مصرف باتری هم کاهش پیدا می‌کند به سبب اینکه در بخش‌های تاریک پیکسل‌ها خاموش هستند.

برنامه نمایش عکس‌ها هم تغییراتی داشته اما مهم‌ترین تغییر مربوط به برنامه ویرایش بوده که می‌توانید ویرایشی کاملا حرفه‌ای هم روی عکس‌ها و هم روی ویدیوها داشته باشید.

سخت افزار

اپل از آخرین چیپ ست خودش با نام A13 Bionic برای این گوشی بهره برده است. این چیپ ست 7 نانومتری است و از 8.5 میلیارد ترانزیستور ساخته شده. پردازنده‌ای که روی این چیپ قرار گرفته 6 هسته‌ای است که 2 هسته آن فرکانس 2.65 گیگاهرتزی و 4 هسته دیگرش فرکانس 1.8 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی هم همان است که با چیپ ست نسل قبلی معرفی شد و 4 هسته‌ای است اما به ادعای اپل 20 درصد سریع‌تر شده و 40 درصد مصرف انرژی کمتری دارد.

 

موتور عصبی‌ای که برای آیفون 11 پرو مکس به کار گرفته شده نسل سوم است و هشت هسته دارد که 20 درصد سریع‌تر شده و 15 درصد مصرف انرژی کمتری دارد. این موتور عصبی مسئول کارهایی مانند ویژگی پردازش تصاویر در دیپ فیوژن و یا نایت مود است.

اگر با Deep Fusion آشنا نیستید باید بگوییم که این ویژگی نسخه‌ای از HDR+ اپل به حساب می‌آید. قبل از اینکه کلید شاتر را فشار دهید 4 عکس گرفته می‌شود و زمانی که کلید شاتر را لمس می‌کنید 4 عکس دیگر و بعد از آن هم 1 عکس با نوردهی زیاد گرفته می‌شود. در نهایت عکس نهایی با ادغام دیتاهای این تصاویر تهیه می‌شود که نتیجه کار عکس‌هایی روشن‌تر و شفاف‌تر است.

کنار پردازنده‌ای که روی این گوشی به کار گرفته شده می‌توانید حافظه رم را در نسخه 4 گیگابایتی مشاهده کنید. موضوع مهم در مورد گوشی‌های آیفون و سخت‌افزار آن‌ها این است که قدرت عددی بالای سخت‌افزار برای آیفون به آن اندازه مهم نیست که برای گوشی‌های اندروید مهم است؛ به سبب اینکه نرم افزار آیفون دقیقا برای آن بهینه شده و هماهنگی بسیار زیادی بین سخت‌افزار و نرم افزارش وجود دارد، موضوعی که در این یکی دو سال اخیر در گوشی‌های برندهایی مانند سامسونگ و پیکسل به خوبی به آن‌ها پرداخته شده، و همین امر سبب می‌شود سخت‌افزار خیلی قدرتمندی در مقایسه با گوشی‌های اندوریدی نیاز نباشد.

از 4 گیگابایت حافظه رم زمانی که تمام برنامه‌ها بسته باشند حدود 1.20 گیگابایت آزاد است و با باز شدن 15 برنامه میزان حافظه رم آزاد به 450 مگابایت تقلیل پیدا می‌کند.

آیفون 11 پرو مکس در نسخه‌های 64، 256 و 512 گیگابایتی عرضه می‌شود و نسخه‌ای که در اختیار ما قرار دارد نسخه 64 گیگابایتی است. همان ابتدا به 59.6 گیگابایت از این حافظه دسترسی دارید که نسبت به گوشی‌های اندرویدی عدد بسیار خوبی است و فضای کمی در اختیار فایل‌های سیستمی قرار دارد.

باتری گوشی ایفون 11 پرو مکس

آیفون ۱۱ پرو مکس بزرگترین باتری را در مقایسه با هر آیفون دیگری در تاریخ دارد و از یک سلول لیتیوم – یونی به ظرفیت ۳۹۶۹ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند که در مقایسه با نسل قبلی آن ۲۵ درصد بیشتر است.

هر دو مدل با یک شارژر ۱۸ وات روانه بازار شدند که ظرفیت باتری مدل Pro Max را در عرض ۳۰ دقیقه از ۰ به ۵۰ درصد و مدل معمولی ۱۱ پرو را به ۵۸ درصد می‌رساند.

شارژ کامل هر دو گوشی نزدیک به ۲ ساعت طول می‌کشد. اگر این زمان طولانی است می‌توانید قابلیت جدیدا معرفی شده بهینه‌سازی‌های فرسودگی باتری را غیرفعال کنید که هنگام افزایش شارژ آن بیشتر از ۸۰ درصد محدودیت‌هایی به وجود می‌آورد. با انجام این کار زمان شارژ طولانی‌تر می‌شود ولی باتری نیز ظاهرا زودتر فرسوده خواهد شد.

آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس از شارژ بیسیم ۱۰ وات نیز پشتیبانی می‌کنند. شایعات ادعا کرده بودند این دو گوشی از شارژ بی‌سیم معکوس نیز برای شارژ ایرپادها پشتیبانی می‌کنند ولی جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهند اپل این فناوری را مدت کوتاهی پیش از رونمایی آیفون‌ها به دلیل مشکلات بیش از حد داغ کردن غیرفعال کرده است.

کالبدشکافی اخیر آیفون ها نشان می‌دهد باتری دو کانکتور دارد که یک پیش‌فرض مهم برای شارژ معکوس است. ولی جدیدترین اسناد پشتیبانی اپل سخت افزار جدیدی را نشان می‌دهند که روی عملکرد باتری نظارت و کنترل دارد، بنابراین شاید شایعات اشتباه می‌کردند. چه کسی واقعا حقیقت را می‌داند؟

در تست‌های باتری ما گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس سربلند بیرون آمد. مدت دوام باتری این گوشی در بحث تماس با شبکه ۳G برابر با ۲۱ ساعت، گردش در وب با یک مرتبه شارژ ۱۵ ساعت یا تماشای ویدئو به مدت ۱۹.۵ ساعت بود. به عبارت دیگر دوام باتری در حالت انتظار از عدد ۱۰۰ ساعت رد می‌کند.

جمع بندی

آیفون 11 پرو مکس مناسب ترین گوشی است که به ایده ال های اپل و تلفن های هوشمند نزدیکترین است. دوربین ها واقعاً تحولی رو به جلو هستند و این شرکت را حداقل در حال حاضر از سامسونگ و گوگل جلوتر برده است. صفحه نمایش اولد با میزان روشنایی بالا تقریباً صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس را شرمنده کرده است. آیفون 11 پرو مکس همچنین دارای سریعترین پردازنده با تراشه A13 است و از طولانی ترین عمر باتری که از هر آیفون دیده ایم، برخوردار است.

اگرچه ممکن است برخی انتظار داشته باشند که اپل، در سال آینده آیفون با پشتیبانی از نسل 5 (5G) را به بازار عرضه کند، دلایل بسیار کمی برای عبور از iPhone 11 Pro Max وجود دارد. تنها مشکلی که می توان از آن شکایت کرد فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی این گوشی است (حداقل باید دو برابر باشد) و این تلفن کمی سنگین تر از مدل قبلی خود است.

وقتی به گوشی های هوشمند بالا رده نگاه می کنید، پرچمداران بسیار خوبی وجود دارند، اما در حال حاضر iPhone 11 Pro Max در اوج قرار دارد. برای خرید ایفون کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: گوشی ایفون 11 پرو مکس , قیمت گوشی ایفون 11 پرو مکس , بررسی گوشی ایفون 11 پرو مکس , خرید گوشی ایفون 11 پرو مکس ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

بعد از آیفون SE که توجه بسیاری را بدلیل قیمت مناسبش جلب کرده بود. اکنون اپل از مدل جدید این گوشی با نام iPhone SE 2020 رونمایی کرد. همانند تاریخی که مورد انتظار ما بود(27 فروردین 99)، مشخصات و قیمت میان رده جدید اپل ساعاتی پیش در وبسایت رسمی این شرکت قرار گرفت. گوشی ایفون se جدید از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است که نظر همه کاربران را به خود جلب می‌کند. در ادامه قصد داریم به بررسی این محصول بپردازیم پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

طراحی و ساخت گوشی ایفون se

طراحی این گوشی همانطور که اشاره کردیم چیز جدیدی با خود ندارد. در واقع این طراحی را پیشتر در گوشی‌های آیفون 5 و 5S دیده بودیم. اپل بعد از اینکه طراحی شیشه‌ای گوشی‌هایش را در آیفون 5 کنار گذاشت، از طراحی بدنه فلزی در 5S استفاده کرد. این طراحی به قدری طرفدار پیدا کرد که با تغییر آن در گوشی آیفون 6، بسیاری از کاربران اپل نامید شدند. ابعاد گوشی حتی یک دهم میلی‌متری هم تغییری نکرده و برابر با 123.8×58.6×7.6 میلی‌متر و وزن دستگاه 113 گرم می‌باشد.

 

شاید اپل می‌توانست از طراحی نزدیک به گوشی‌های آیفون 6 و 6S در این گوشی استفاده کند، اما باید اعتراف کنیم که طراحی 5S برای یک گوشی 4 اینچی بسیار دلچسب‌تر از طراحی دو گوشی جدید آیفون می‌باشد. در ضمن، با توجه به اینکه عرضه گوشی آیفون SE در برنامه کاری روتین اپل جایی نداشت، شاید بهترین، ارزان‌قیمت‌ترین و سریع‌ترین راه برای طراحی یک گوشی جدید، استفاده از طراحی قدیمی بود.

اما این طراحی با وجود طرفداران زیادی که دارد، دارای برخی نقاط منفی نیز می‌باشد. استفاده از طراحی قدیمی، شامل مواردی مانند نسل قدیمی تاچ آی‌دی اپل، دوربین سلفی 1.2MP و صفحه‌نمایشی با حاشیه‌های زیاد با اطرف قاب جلویی گوشی می‌باشد. همانطور که می‌دانید، استاندرادهای امروزی طراحی گوشی‌های هوشمند، ایجاب می‌کند که صفحه‌نمایش دستگاه از کمترین حاشیه ممکن از اطراف برخوردار باشد – که این مساله در SE دیده نمی‌شود.

گوشی اپل آیفون اس‌ای با یک محافظ Ion-Strengthened Glass (نوعی محافظ گوریلا گلس سفارشی‌سازی شده) پوشش داده شده و همچنین یک پوشش چربی‌گریز (Oleophobic) برای مصون ماندن گوشی در برابر لکه‌ها و اثر انگشت در نظر گرفته شده است.

 صفحه نمایش

آیفون SE 2020 دارای صفحه نمایشی 4.7 اینچی از نوع Retina IPS LCD است. همانطور که گفته شد این صفحه نمایش تا 60 درصد از قاب جلویی را پوشانده است. صفحه نمایش این آیفون دارای رزولوشن 750 در 1334 پیکسل است که در نتیجه تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ حاصل می شود. طبیعی است که در گوشی با چنین قیمتی از صفحه نمایش اولد و یا سوپر رتینا استفاده نشود اما همین صفحه نمایش نیز کیفیت بسیار بالایی دارد که شاید تنها گوشی های سطح بالای بازار و یا دیگر آیفون ها بتوانند کیفیتی بالاتر از این کیفیت را ارائه کنند.

 

آیفون SE 2020 نیز همچون سایر آیفون های مدرن از True Tone در صفحه نمایش خود پشتیبانی می کند که باعث شده بتوان درجه حرارت رنگ ها را تنظیم کرده و در نتیجه کیفیت رنگ ها و تصاویر را افزایش دهید. تنها موردی که در صفحه نمایش آیفون SE 2020 نیاز است بهبود پیدا کند، روشنایی است که اگر بیشتر بود بهتر بود اما با این حال روشنایی 625 نیتی این گوشی از آن از آیفون 7 بیشتر است اما در مقابل روشنایی 800 نیتی آیفون 11 پرو مکس چیزی برای گفتن ندارد.

بررسی اپل SE

دوربین

در پنل پشتی آیفون SE تنها یک دوربین 12 مگاپیکسلی Wide قرار دارد که دیافراگم آن با ضریب f/1.8 باز شده است. این لنز توان ضبط ویدئو های 2160 پیکسلی با سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد. اما اپل برای ثبت تصاویر پرتره به جای استفاده از دوربین ثانویه از یک حسگر جدید به نام”Monocular Depth Sensing” استفاده کرده است. علاوه بر آن می‌تواند ویدئو های 720 پیکسلی را با سرعت 240 فریم بر ثانیه ضبط کند. در جلوی گوشی نیز شاهد حضور یک دوربین 7 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگرم f/2.2 هستیم که قابلیت تشخیص چهره را دارد. دو دوربین ذکر شده توانایی ثبت تصاویر با کیفیتی را دارند، اما در مقایسه با پرچمداران جدید و حتی میان رده های اندرویدی کیفیت پایین تری خواهد داشت.

“لبخند بزنید، شما در پرتره(Portrait) هستید”، این جمله ای است که اپل برای معرفی حالت پرتره آیفون SE استفاده کرده است. در واقع از این پس با استفاده از توان پردازشی بالای تراشه A13 Bionic، می‌توانید با استفاده از دوربین سلفی دستگاه عکس های پرتره بگیرید. همچنین لازم است بگوییم که این بار حالت پرتره به همراه افکت های بلوری زیبا تری عرضه می‌شود که عکاسی هنرمندانه از سوژه ها را بهتر از پیش می‌کند. همچنین این ویژگی حتی در دوربین سلفی آیفون اس ای نیز تعبیه شده است. علاوه بر این، با استفاده از اسلایدر بسیار ساده ای که قرار داده شده است، می‌توانید میزان عمق بلوری شدن عکس های خود را به طور کامل به دست بگیرید. این امکان هم قبل و هم بعد از گرفتن عکس برای شما فعال می‌باشد.

صبر کنید، ویژگی پرتره عکس ها هنوز ادامه دارد. علاوه بر اینکه می‌توانید به صورت دستی پرتره را اعمال کنید، اپل 6 حالت ویژه استودیویی Portrait Lighting را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید با استفاده از آن روشنایی پرتره عکس های خود را تنظیم کرده و تصاویر بسیار زیبایی را خلق کنید. قابلیت دیگر دوربین آیفون SE ویژگی HDR جدید است که با استفاده از گرفتن عکس های متعدد و ادغام آنها با هم، یک عکس بسیار زیبا به شما تحویل می‌دهد که میزان سایه ها و روشنایی ها با یکدیگر همخوانی خوبی دارند.

قابلیت بسیار ویژه ای که اپل روی آن تاکید دارد، ضبط ویدئو های 4K می‌باشد. که با استفاده از آن می‌توانید ویدئو هایی ضبط کنید که نسبت به ویدئو های 1080 پیکسلی، چهار برابر با کیفیت تر هستند. از دیگر ویژگی های دوربین می‌توانیم به حالت QuickTake اشاره کنیم که با استفاده از نگه داشتن دکمه شاتر می‌توان تصاویر متحرک از سوژه های خود تهییه نماییم.

کلام آخر

نظرات بسیار متعددی درباره این گوشی کوچک و دوست داشتنی اپل وجود دارد. گاها و به نظر برخی از منتقدان این گوشی به غیر از منفعت‌های اقتصادی فراوان برای اپل چیز خاص دیگری ندارد و به نظر برخی کاربران، این گوشی دقیقا همان چیزی بود که از اپل انتظار داشتند. واقعیت امر این است که وقتی صحبت از محصول اپل به میان می‌آید، کمتر از دیگر محصولات سایر کمپانی‌ها به سخت‌افزار و امکانات معمول در محصول اپل پرداخته می‌شود. برخی قواعد اپل برای کاربران به نوعی استاندارد تبدیل شده‌اند که در گوشی‌های اندرویدی و ویندوزی خلاف این مساله حاکم است. بهره‌گیری از بهترین صفحه‌نمایش در حالی که تفاوت چندانی برای چشم کاربران ندارد، بهره‌گیری از بهترین دوربین در حالی که از دوربین گوشی انتظار عکاسی حرفه‌ای نمی‌رود و یا مثلا شارژ بی‌سیم در حالی که به شکل واقعی کاربر را از اتصالات سیمی خلاص نمی‌کند، هم برای اپل و هم بسیاری از کاربران اهمیت ندارد. اما باید اعتراف کنیم که اپل می‌توانست بهتر از این‌ها در این محصولش کار کند. به هر حال به نظر ما در حالی که خریدار غیر اپلی که به دنبال خرید گوشی اپل می‌باشد، آیفون 6S را به احتمال زیاد به SE ترجیه خواهد داد. اما مطمئن باشید که اکثر کاربران قدیمی اپل که با گوشی‌های صفحه کوچک اپل کار کرده‌اند، SE را به عنوان ایده‌آل‌ترین گوشی نسل جدید تلقی می‌کنند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ایفون SE , خرید گوشی ایفون SE , قیمت گوشی ایفون SE , مشخصات گوشی ایفون SE , گوشی ایفون SE ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

امسال سامسونگ پیشی گرفته است و بالاتر و فراتر از S20 پلاس خود رفته است تا سامسونگ s20 اولترا را در اختیار ما قرار دهد. اولترا با رهبری فهرست گوشی‌های پرچمداران امسال، تغییری قابل توجه در مقایسه با صف 2019 نشان می‌دهد. سال گذشته ما شاهد حضور دو مدل S10 و S10 پلاس بودیم و سپس S10e در زیرمجموعه آن‌ها قرار گرفت و با این شرایط، اس 10 پلاس عنوان رهبری را برای این مجموعه داشت، این بار در اطراف این گوشی‌ها، یک مدل بالاتر از جریان اصلی S20 و S20 پلاس وجود دارد. این یعنی شما باید برای داشتن این گوشی هزینه بیشتری بپردازید و در عین حال، ویژگی‌های بهتری برای آن ارائه شده است که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 طراحی و ساخت گوشی سامسونگ s20 اولترا

یک گوشی حجیم با وزن نسبتا زیاد (ابعاد 8.8×76×166.9 میلی‌متر، وزن 220 گرم) و بخش پشتی برآمده کاملا بزرگ در مجموعه دوربین‌ها با برجستگی نزدیک به 2 میلی‌متر به چشم می‌خورد. وجود دو سطح شیشه‌ای در پشت و روی گوشی همراه با نوار فلزی آلومینیومی در اطراف و دوربین سلفی پانچی در مرکز صفحه ‌نمایش از جمله المان‌های ساخت دیگر گوشی است. لبه‌های شیشه روی صفحه‌ نمایش این گوشی در مقایسه با S10 از خمیدگی کمتری برخوردار است که این باعث شده تا احتمال یافتن تاچ تصادفی کاهش یابد که می‌توان از آن بعنوان نکته مثبت در طراحی یاد کرد. جذب بالای اثرات انگشت، حذف جک هدست و دور از دسترس بودن دکمه‌های جانبی نیز از دیگر نکات منفی مرتبط با طراحی این گوشی به حساب می‌آید. سامسونگ در این گوشی برای اولین بار، دکمه دوگانه تغییر صدا را از کناره سمت چپ گوشی به سمت راست و بالای دکمه پاور منتقل کرده است. از نکات مثبت دیگر گوشی به کارگیری استاندارد IP68 جهت مقاومت در برابر گرد و غبار و نفوذ آب تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه است.

 صفحه نمایش

علاوه بر دوربین قدرتمند گوشی گلکسی S20 Ultra، صفحه نمایش آن از نرخ رفرش 120Hz برخوردار است که یک ویژگی بسیار خوب به حساب می‌آید. این عدد مربوط به تازه سازی پیکسل های نمایشگر است. عدد 120 هرتز به این معنی است که پیکسل های صفحه نمایش در طول یک ثانیه 120 بار تازه سازی می‌شوند. سرعت استاندارد برای یک نمایشگر 60 هرتز است که در صفحه نمایش گلکسی S20 این عدد دوبرابر این مقدار است.

نرخ تازه سازی بالا، هنگام پخش فیلم های با کیفیت بسیار بالا و همچنین بازی کردن بسیار کارآمد است. پرچمداران OnePlus و گوگل و همچنین گوشی های گیمینگ Asus و Razer همگی دارای صفحه نمایش با نرخ رفرش 90 تا 120 هرتز هستند. اگر شما نیز یک گیمر تلفن هوشمند باشید، قطعا تفاوت میان دو صفحه نمایش 120 هرتزی و 60 هرتزی را احساس خواهید کرد.

متاسفانه نگه داشتن گوشی در حالت 120 هرتزی در تمام وقت، گوشی را به یک خون آشام تبدیل می‌کند که شارژ باتری را به سرعت تخلیه می‌کند. به طور مثال در یک روز، شارژ باتری در مدت 10.5 ساعت از 100% به 12% رسید که البته در طول استفاده، به مدت سه ساعت از آن برای تماشای ویدئو در Netflix استفاده شده است. اما در صورتی که حالت نمایشگر را روی 60 هرتز قرار دهید، گوشی کارایی خوبی دارد و باتری بهتر عمل می‌کند.

دوربین

درست است که پیش از این به باکس بزرگ دوربین لقب سپر کاپیتان آمریکایی را دادیم اما توانایی آن بسیار بیشتر از یک سپر ساده فلزی است و چشمان تیزبین این دوربین‌ها کاری می‌کند تا شما همچون مرد عنکبوتی، هر آن چیزی که در دور و برتان می‌گذرد، با دقت نظاره کرده و بهترین خاطرات را از آن‌ها شکار کنید.

 

دوربین اصلی به یک حسگر 108 مگاپیکسلی مجهز است. با استفاده از ترکیب پیکسلی 9 در 1، دوربین این گوشی می‌تواند تصاویری 12 مگاپیکسلی را با استفاده از پیکسل‌های 2.4 میکرومتری تهیه کند. این مهم یک معیار جدید را در زمینه عکاسی شب نوید می‌دهد. این دوربین از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) بهره برده و از یک دیافراگم f/1.8 نیز استفاده می‌کند.

 

دوربین تله‌فوتوی این گوشی از اولین لنزهای پریسکوپ سامسونگ استفاده می‌کند. این قطعه از یک حسگر 48 مگاپیکسلی تشکیل‌شده و این حسگر نیز از ترکیب 4 در 1 پیکسل بهره برده و تصاویری 12 مگاپیکسلی را به کاربران ارایه می‌دهد. سامسونگ می‌گوید که این گوشی زوم اپتیکال هیبریدی 10 برابری و Super Resolution Zoom صد برابری را در خود جای داده است. لنز پریسکوپ نیز به قابلیت OIS مجهز است. اما زوم ۱۰۰ برابری S20 اولترا که بیشترین مانور سازنده بر روی چنین قابلیتی متمرکز شده، چگونه کار می‌کند؟

این قابلیت که اسپس زوم یا همان زوم فضایی نام دارد، امکان بزرگنمایی مافوق تصور 100 برابری هنگام عکس‌برداری یا ضبط ویدیو را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یک تلسکوپ کوچک از چنین قابلیت بزرگنمایی برخوردار بوده و به‌کارگیری چنین مشخصه‌ای در یک اسمارت‌فون فراتر از حد انتظار است. اما چنین رقم بزرگی نبایستی موجب سردرگمی کاربران شود. در واقع گلکسی S20 اولترا قادر به اجرای بزرگنمایی اپتیکال 100 برابری بدون‌اتلاف نیست؛ بلکه با استفاده از تعداد زیادی ترفند نرم‌افزاری و سخت‌افزاری چنین سطحی از بزرگنمایی را ارایه می‌دهد.

 

گلکسی S20 اولترا تنها مدل خانواده گلکسی S20 است که از یک لنز پریسکوپی بهره می‌گیرد. این هندست مجهز به یک حسگر 48 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال تا سقف 4 برابر است. با این‌حال به لطف وجود مشخصه‌ای موسوم به Hybrid Optic Zoom کاربران بدون کاهش کیفیت تصاویر می‌توانند از قابلیت بزرگنمایی تا سقف 10 برابر استفاده نمایند. اگرچه این سبک از بزرگنمایی در واقع یک زوم کاملا اپتیکال محسوب نمی‌شود؛ اما سامسونگ ادعا می‌کند که با اعمال بزرگنمایی حداکثر 10 برابری، کیفیت تصاویر با افت قابل‌توجهی مواجه نخواهد شد. چنین ادعایی قابل باور است؛ چرا که پیش‌تر نیز شاهد عملکرد مناسب برخی دوربین‌های اسمارت‌فونی در این سطح از بزرگنمایی بوده‌ایم. اما عملکرد دوربین هنگام استفاده از زوم 30 برابری، 50 برابری و بالاتر به چه ترتیب است؟ مشخصه جدید Space Zoom در گلکسی S20 اولترا امکان استفاده از بزرگنمایی 100 برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ البته در خصوص سطح کیفی تصاویر در این‌حالت هیچ‌گونه ادعای قابل‌توجهی مطرح نشده است.

 

پیش‌تر شاهد عرضه گوشی‌هایی با قابلیت بزرگنمایی 20 یا 50 برابری بودیم؛ اما گلکسی S20 اولترا از مشخصه زوم 100 برابری برخوردار است. با این‌حال روش دستیابی به چنین سطحی از بزرگنمایی احتمالا به اندازه پیش‌بینی بسیاری از کاربران، انقلابی نخواهد بود. در واقع سامسونگ از همان ساز و کار مورد استفاده در دوربین پریسکوپی هواوی P30 پرو بهره گرفته است؛ الگویی که امکان بزرگنمایی 50 برابری را در اختیار کاربران پرچم‌دار هواوی قرار می‌داد. اکنون سامسونگ به منظور تحقق زوم 100 برابری صرفا از حسگرهای دوربین با رزولوشن بالاتر و سخت‌افزارهایی با توان پردازشی بیش‌تر بهره گرفته است.

سامسونگ با استفاده از 2 حسگر دوربین با رزولوشن بالا و تکنیک‌های پردازش تصویر بسیار قدرتمند به بزرگنمایی 100 برابری دست یافته است. به بیان ساده‌تر با عبور از مرز بزرگنمایی 10 برابری، گوشی به منظور بیشینه‌سازی توان بالقوه دوربین تله‌فوتو و حسگر 48 مگاپیکسلی جهت برش، افزایش وضوح و بهبود نتایج خروجی تا حدود زیادی روی روش‌های دیجیتالی و نرم‌افزاری تکیه می‌کند. اما با توجه به محدودیت‌های عملکردی الگوریتم‌های مورد استفاده، گلکسی S20 اولترا از داده‌های گردآوری شده توسط حسگر غول‌پیکر 108 مگاپیکسلی دوربین اصلی نیز بهره گرفته و جهت خلق نتیجه نهایی، این داده‌ها را با سایر اطلاعات تصویری ثبت شده توسط دوربین تله‌فوتو ترکیب می‌کند. دسترسی به داده‌های اضافی ثبت شده توسط این 2 حسگر و ترکیب آن‌ها امکان دستیابی گلکسی S20 اولترا به قابلیت بزرگنمایی فضایی را فراهم می‌کند.

سخت افزار

گلکسی اس ۲۰ اولترا در بخش سخت افزاری خود، از تراشه اگزینوس 990 با فرایند 7 نانومتری استفاده می‌کند که حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با رم ۱۲ گیگابایت آن را همراهی می‌کنند. همچنین امکان ارتقاء حافظه تا ۱ ترابایت وجود دارد. در نهایت باتری 5000 میلی آمپر و پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی،شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ معکوس ۹ وات دیگر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌آیند.

 باتری سامسونگ s20 اولترا

گلکسی S20 Ultra دارای باتری حجیمی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است که تا به امروز در گوشی‌های دیگر این شرکت به‌کار گرفته نشده است که از آن می‌توان بعنوان پاوربانک هم استفاده کرد. این باتری غیر قابل تعویض بوده و از قابلیت پشتیبانی شارژ سریع 45 واتی با فناوری USB Power Delivery 3.0 و تکنولوژی شارژ سریع بی سیم 15 واتی برخوردار است. سامسونگ از این باتری با عنوانAll day battery یا باتری با دوام مناسب برای استفاده در کل روز یاد کرده که دوام آن جدا از ابعاد بزرگ صفحه‌نمایش به مواردی از قبیل ارتباط 5G، وضوح صفحه‌نمایش و از همه مهم‌تر نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی پنل مرتبط است که تأثیرات محسوسی بر دوام باتری برجای خواهند گذاشت که در یک آزمون عملی با فعال کردن رفرش رِیت 120 هرتزی فشار بیشتری بر باتری وارد شده است. در این آزمایش زمانی که صفحه نمایش گوشی در حالت 60 هرتز باشد تا حدود 12 ساعت برای وب گردی و تا 16 ساعت جهت تماشای فیلم قابل استفاده است و در زمانی که در حالت 120 هرتز باشد تا 10 ساعت برای وب گردی و 12 ساعت ویدیو مورد استفاده قرار می‌گیرد و در هر دو حالت تقریبا تا 24 ساعت امکان مکالمه وجود دارد.

 سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عامل گلکسی S20 Ultra اندروید 10 و رابط کاربری آن One UI 2.1 است که در حال حاضر آخرین و جدیدترین نسخه نرم‌افزاری سامسونگ برای اندروید به‌ حساب می‌آید. زمان بوت و بالا آمدن گوشی بسیار سریع و تنها در حدود 18 ثانیه است که یکی دو ثانیه سریع‌تر از نوت 10 پلاس می‌باشد. همچنین دارای قابلیت‌هایی ویژه‌ای همچنون Bixby ,Samsung Dex، اشتراک گذاری و ارسال سریع فایل‌ها از طریق وای فای بصورت همزمان به پنج نفر، پشتیبانی از شبکه بی سیم +ANT، هوشمندتر شدن game boosterوMusic Share، سیستم امنیتی Knox، دسترسی سریع تر به برنامه‌ها و ابزارها با فعال کردن Edge Panels و کشیدن انگشت از سمت راست به چپ، ظاهر شدن اشکال متنوع در هنگام دریافت نوتیفیکیشن در حاشیه نمایشگر که امکان تغییر فرم اشکال و رنگ آنها نیز وجود دارد. این اشکال متفاوت، کاربر را در زمان دریافت هشدارهای جدید آگاه می سازد و نیز از قابلیت‌های ویژه دیگر برخوردار است.

 نتیجه گیری

اس 20 الترا سامسونگ بدون پتانسیل نیست اما بازاریابی فراگیر و دوربین‌های حرفه‌ای در آن سبب شده تا انتظارات بسیاری از این گوشی داشته باشیم که تا حدی راضی کننده نیست. تله عکس پریسکوپ عالی است و از هر نظر نسبت به دیگر تلفن‌های پریسکوپی مشابه که یک سال زودتر آمد، برتر است اما ما یک سال بعد هستیم و انتظارهای فراتری داریم. اولترا یک دوربین اصلی با سنسور بزرگ دارد که احتمالاً می‌تواند کارهای بزرگی را انجام دهد اما در طی دو هفته گذشته و با توجه به کارکردی که با این گوشی داشتیم، چیز تعجب‌آور و یا هیجان‌انگیزی را تجربه نکردیم. بله، این بهترین نمایشگر سامسونگ است، اما چرا ما نمی‌توانیم نرخ تجدید و وضوح را به طور همزمان بدست آوریم؟ با قیمت درخواستی برای خرید Ultra، شما سزاوار عملیات‌های گوناگون و سزاوار جادوگری هستید. از آنجا که این ویژگی‌ها در گلکسی اس 20 اولترا جا نمی‌گیرد لذا ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به جای این گوشی هوشمند، نمونه مقرون به صرفه‌تر آن یعنی گلکسی اس 20 را تهیه کنید. اگر فکر می‌کنید می‌توانید ذهن خود را از خرید گوشی هوشمند دور کنید، باید به شما بگوییم که با توجه به فناوری نوین گلکسی z flip، خرید این گوشی نیز می‌تواند هیجان‌انگیز و جذاب باشد.

 

 



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: گوشی s20 اولترا , بررسی گوشی سامسونگ s20 اولترا , قیمت s20 اولترا , سامسونگ s20 اولترا ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

شرکت اپل در سال گزشته به معرفی گوشی های جدیدی پرداخت که در میان آن ها گوشی با طراحی متفاوتی دیده می شد که قطعا در سال های آینده طرح های دیگر این شرکت از این گوشی الهام خواهد گرفت. نام این گوشی متفاوت گوشی ایفون ایکس مکس می باشد. این گوشی فوق العاده برعکس گوشی ایفون 10 دارای صفحه نمایشی بزرگ و مناسب کسانی است که به صفحه نمایش بزرگ علاقه دارند. ما در ادامه قصد داریم شما را بیشتر با این گوشی آشنا کنیم با ما همراه باشید.

بررسی گوشی ایفون ایکس مکس

طراحی و ظاهر 

بررسی آیفون XS Max را با مرور سبک طراحی و ظاهر گوشی آغاز می‌کنیم. زبان و سبک طراحی که اپل در آیفون XS مکس از آن استفاده به عمل آورده مشابه با سبک بکار رفته در آیفون XS و آیفون X (محصول سال 2017 اپل) است. فریم اصلی دستگاه از فولاد ضد زنگ ساخته شده و قاب های پشت و جلوی گوشی شیشه‌ای هستند. اپل اشاره دقیقی نداشته که در قاب پشت و جلوی آیفون XS مکس از چه نوع شیشه‌ای استفاده به عمل آورده اما مدعی شده که شیشه بکار رفته در این گوشی مقاوم‌ترین نوع شیشه‌ای محسوب می‌شود. که تاکنون در هر گوشی موبایلی از آن استفاده شده است.

ابعاد بدنه آیفون XS Max اپل 7.7 در 77.4 در 157.5 میلیمتر بوده و دستگاه حدود 208 گرم وزن دارد. بنابراین علیرغم اینکه گوشی از نمایشگری بزرگ بهره می‌برد و طول و عرض نسبتا بلندی هم دارد، ضخامت بدنه آن کم است و این مسئله منجر به ظریف‌تر به نظر رسیدن دستگاه می‌شود. زمانی که از نمای رو به رو به آیفون XS Max اپل نگاه کنید، صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه آن خیلی سریع توجهتان را جلب می‌کند. نمایشگر این گوشی تقریبا 84.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را احاطه کرده و بدین سبب ظاهری چشم‌نواز را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. لازم به اشاره است که زائده بالای صفحه نمایش یا اصطلاحا ناچ (Notch) همچنان مثل آیفون X در بخش فوقانی ال سی دی دیده می‌شود و محل نصب سنسور های جلوی گوشی است.

زمانی که به قاب پشت آیفون XS مکس نگاه می‌کنید هم درخشندگی قاب پشت گوشی که با شیشه پوشانده شده توجهتان را جلب خواهد کرد. سنسور دوربین دوگانه گوشی به صورت عمودی در لبه فوقانی و سمت چپ قاب پشت آیفون XS Max نصب شده و هیچ خبری هم از اسکنر انگشت یا اصطلاحا تاچ آیدی (Touch ID) نخواهد بود. زمانی که آیفون XS مکس اپل را در دست می‌گیرد، تفاوت مابین این گوشی و تمام گوشی های دیگری که در بازار وجود دارند را احساس خواهید کرد. گوشی به گونه‌ای طراحی شده که جذابیت در آن موج می‌زند و هر فرد علاقمند به تکنولوژی و موبایل را عاشق خودش می‌کند.

نسخه‌ای از آیفون XS Max که قرار است در بازارهای آسیایی عرضه شود قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را خواهد داشت. این گوشی از استاندارد ضد آب IP68 هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و بدین سبب قادر است تا 30 دقیقه در عمق 2 متری آب دوام داشته باشد. همانطور که گفتیم آیفون XS Max از اسکنر انگشت بهره‌مند نیست و به جای آن به قابلیت تشخیص چهره پیشرفته اپل که فیس آی‌دی (Face ID) نام دارد مجهز خواهد بود. بدین سبب کاربر می‌تواند در هر شرایط و وضعیتی با گرفتن گوشی جلوی صورت خود قفل نمایشگر آن را آنلاک کند.

 

به صورت کلی باید بگوییم که اگر به دنبال یک گوشی بزرگ و زیبا هستید که در دست شما کاملا خاص به نظر برسد و توجه هر فردی را جلب کند، آیفون XS مکس اپل بهترین گزینه پیش رویتان خواهد بود. شاید زبان و سبک کلی طراحی این گوشی در مقایسه با آیفون X که سال گذشته از سوی اپل معرفی شده باشد چندان متفاوت نباشد، اما این مسئله نمی‌تواند نقطه ضعفی برای آیفون XS Max محسوب شده و از ارزش های آن بکاهد. به نظر ما آیفون XS مکس اپل از نظر طراحی و ظاهر یک گوشی فوق‌العاده است.

 بررسی گوشی ایفون ایکس مکس

صفحه نمایش

می توان گفت مهمترین تفاوت میان موبایل آیفون ایکس آر و آیفون ایکس اس نمایشگر آنها است. iPhone XR به یک صفحه نمایش 6.1 اینچی از نوع Liquid Retina LCD مجهز شده در حالی که XS از تکنولوژی Super Retina OLED بهره برده و در دو اندازه متفاوت 5.8 و 6.5 عرضه شده است. همان طور که می دانید پنل های OLED از جهت های بسیاری بهتر از پنل های LCD عمل می کنند. به طور کلی رنگ ها در این نوع پنل روشن تر و شاداب تر بوده و کانتراست بهتری دارد. به لطف نمایش عالی و فوق العاده رنگ مشکی نمایشگرهای OLED محتوای HDR را بسیار بهتر از پنل های LCD نمایش می دهند. iOS 12 نسخه ای است که در هر سه مدل به کار گرفته است. این نسخه امکاناتی چون Screen Time را به ارمغان آورده و ناتیفیکیشن های بسیار بهتری دارد از طرفی سرعت و عملکرد آن هم ارتقاء پیدا کرده است.

بررسی گوشی iphone X max

 دوربین

دوربین یکی از بخش‌هایی است که پیشرفت‌های خوبی نسبت به نسل قبلی داشته. آیفون‌های جدید اپل مانند نسل قبل 3 دوربین دارند. دوتا از دوربین‌ها در قاب پشتی دستگاه قرار دارند و یکی از آن‌ها در قاب جلویی است و به‌عنوان دوربین سلفی شناخته می‌شود. دوربین‌های اصلی در قاب پشتی زیر هم قرار گرفته‌اند؛ یکی از آن‌ها دوربین با زاویه دید زیاد است که به‌طور معمول بیشتر عکس‌ها را در طول روز با این لنز می‌گیرید و لنز دیگر تلفوتو است.

 

دوربین سلفی دقیقا همانند نسل قبل است. این دوربین سنسور 7 مگاپیکسلی دارد که اندازه دهانه دیافراگمش f/2.2 است. این دوربین با کمک تکنولوژی TrueDepth می‌تواند عکس‌های پرتره تهیه کند.

لنز تلفوتو هم دقیقا مانند نسل قبل است و یک لنز 12 مگاپیکسلی است که اندازه دهانه دیافراگمش f/2.4 است و به ویژگی OIS مجهز است.

اما تغییر اساسی در لنزی رخ داده که زاویه دید زیادی دارد. این لنز مانند گذشته سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f/1.8 دارد اما تفاوت در اینجاست که پیکسل‌هایش به صورت فیزیکی از نسل قبل بزرگ‌تر شده و این بدان معنی است که نور بیشتری را جذب می‌کند و می‌توانید در نور کم عکس‌های روشن‌تر و با نویز کمتری تهیه کنید. علاوه بر این زاویه دید بیشتر هم شده و اگر دو عکس از یک منظره یکسان را با آیفون 10 و دیگری را با آیفون 10 اس مکس بگیرید در عکس تهیه شده توسط آیفون 10 اس مکس میزان بیشتری از فضا مشخص است.

 

اما شاید بتوان تفاوت اساسی را در بخشی به نام HDR هوشمند دانست. هر دو گوشی iPhone Xs و iPhone Xs Max به این ویژگی مجهز شده‌اند. توسط این ویژگی تمام سیستم تهیه عکس در دوربین آیفون‌های جدید تغییر پیدا کرده است. اسمارت اچ‌دی آر از پردازنده سیگنال تصاویر A12 و موتور عصبی کمک می‌گیرد تا عکس‌هایی متفاوت با آن چیزی که تا کنون در گوشی‌های آیفون دیده‌ایم تهیه شود. اساس کار دوربین خیلی شبیه به آن چیزی است که در گوشی‌های پیکسل 2 گوگل مشاهده می‌کنیم. آیفون 10 اس چندین عکس را با وضوح متفاوت تهیه می‌کند و عکس نهایی را از نتیجه ترکیب این عکس‌ها با هم می‌سازد. همانند گوشی پیکسل 2، آیفون 10 اس زمانی که برنامه دوربین را باز می‌کنید 4 عکس را می‌گیرد تا زمان گرفتن عکس هیچ لگی را شاهد نباشیم و با لمس کلید شاتر عکس‌های نهایی گرفته می‌شوند.

 بررسی گوشی ایفون ایکس مکس

آیفون در مرحله پیش از گرفتن عکس با باز شدن برنامه دوربین دائم در حال گرفتن عکس‌های با نور زیاد است که به دوربین این امکان را می‌دهد در نهایت عکس آخر با به دست آوردن جزئیات از این عکس‌های نور زیاد تهیه می‌شود و جزئیات بیشتری را شاهد هستیم.

این مدل عکاسی را عکاسی محاسباتی می‌نامند که هیچ‌کدام از دوربین DSLR یا بدون آینه توانایی انجام آن‌ها را حداقل در همان لحظه ندارند و تمام این پروسه با تکیه بر پردازنده A12 انجام می‌شود.

با کمک ویژگی اسمارت HDR اکنون آیفون‌های جدید اپل عکس‌هایی می‌گیرند که بسیار بهتر از نسل قبل هستند. عکس‌های گرفته شده توسط دوربین این گوشی‌ها در نور شب جزئیات بیشتری دارند، روشن‌تر هستند و نویز بسیار کمتری دارند.

علاوه بر این‌ها اپل ویژگی پرتره را در گوشی‌های آیفون بهبود داده است. با ترفندی که اپل در این زمینه به کار گرفته می‌توانید عکس‌های پرتره‌ای که با آیفون خودتان می‌گیرید بیشتر شبیه به عکس‌هایی بکنید که با دوربین‌های حرفه‌ای گرفته می‌شوند. برای اینکار اپل از ترفندی استفاده کرده است که پیش از این شبیه آن را در گوشی‌های سامسونگ دیده بودیم اما روند کار کاملا متفاوت است.

در بخش عکاسی پرتره زمانی که این حالت را انتخاب کنید و کلید شاتر را فشار دهید چندین عمل همزمان به سرعت انجام می‌شوند. گوشی ابتدا چهره‌های حاضر در صحنه را تشخیص می‌دهد سپس اقدام می‌کند به جداسازی پس زمینه و پیش زمینه. بعد از آن یک نقشه عمقی از تمام صحنه آماده می‌کند که در آن توجه بیشتری می‌شود به سوژه‌ای که قرار است عکس واضحی داشته باشید و از پس زمینه جدا است. بعد از آن فیلتر مات شدن به تدریج روی آن نقشه‌ای که توسط دوربین تهیه شده بود اعمال می‌شود شبیه به آن چیزی که دوربین‌های فول فریم انجام می‌دهند. بعد از اینکه عکس آماده شد می‌توانید میزان مات بودن را کم و زیاد کنید در حالی که مشاهده می‌کنید بخش‌های مختلف عکس با میزان مختلف مات شدن تغییر خالت می‌دهند. آیفون 10 اس‌های اپل هنگام تهیه عکس‌های پرتره کاری فراتر از جدا کردن عکس پس زمینه از سوژه و مات کردن آن مانند آن چیزی که در گوشی‌های اس 9 یا پیکسل 2 می‌بینیم انجام می‌دهد.

یک بهبود دیگر در بخش دوربین انجام گرفته که نباید فراموشش کنیم؛ ضبط صدای استریو هنگام فیلم‌برداری. اما این آن صدای استریویی نیست که به طور معمول انتظارش را دارید. این ویژگی از جداسازی گسترده صدا استفاده می‌کند برای اینکه صداها قوی‌تر شوند و تجربه شنیداری بهتر انجام شود.

منوی دوربین تفاوتی با نسل قبل ندارد و مانند همیشه یکی از بهترین منوهای دوربینی است اما هنوز اجازه دسترسی به بسیاری بخش‌ها مانند تنظیم کیفیت را به کاربر نمی‌دهد.

عکس‌های گرفته شده با دوربین آیفون‌های جدید در نور روز جزئیات را بسیار خوب ثبت می‌کنند در حالی که نویز تصاویر پایین نگه داشته شده و رنج دینامیکی هم قابل قبول است. با کمک اسمارت اچ دی آر دیگر خبری از عکس های سوخته نیست و رنگ عکس‌ها بسیار به واقعیت نزدیک است.

لنز تلفوتو هم عکس‌های خوبی تهیه می‌کند و به خصوص زمانی که به کمی زوم داشته باشید به داد شما می‌رسد.

نرم افزار

سیستم عامل پیش فرضی که در آیفون XS Max نصب شده iOS 12 است. این سیستم عامل به طور ویژه برای آیفون های سال 2018 بهینه شده است و قابلیت های متعددی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با توجه به اینکه دکمه هوم از آیفون XS مکس حذف شده، اپل تمام قابلیت ها و امکاناتی که کاربر از طریق این دکمه به آن ها دسترسی پیدا می‌کرد را در سیستم عامل iOS 12 به شیوه جدیدی ارائه می‌کند تا کاربر برای دستیابی به این ویژگی ها نیازی به دکمه فیزیکی هوم نداشته باشد.

برای مثال کاربران آیفون XS Max اپل برای دسترسی به لیست اپلیکیشن های اخیر کافیست انگشت خود را در بخش زیرین نمایشگر گوشی قرار داده و سپس تا وسط صفحه به سمت بالا بکشند و چند لحظه مکث کنند تا لیست اپلیکیشن های اخیر اجرا شده در آیفون نمایان شود. تمام قابلیت هایی که پیش از این کاربر از طریق دکمه هوم به آن ها دسترسی پیدا می‌کرد در سیستم عامل و بستر نرم افزاری آیفون XS Max به گونه جدیدی قابل اجرا خواهند بود. شاید تصور کنید تعامل برقرار کردن با این رویکرد کمی سخت باشد، اما در عمل اینطور نیست و شما خیلی راحت می‌توانید با ویژگی ها و ترفندهای خاص رابط کاربری iOS 12 در آیفون XS Max ارتباط برقرار کنید.

از دیگر ویژگی های نرم افزاری که در آیفون XS مکس اپل ارائه شده می‌توان به قابلیت مموجی (Memoji) اشاره کرد که نسخه ارتقاء یافته همان قابلیت انیموجی (Animoji) آیفون X است. به موجب این قابلیت کاربر می‌تواند علاوه بر شبیه سازی حالات و حرکات چهره خود بر روی اموجی های مختلف، برخی ویژگی های اموجی نظیر رنگ پوست و غیره را شخصی سازی هم کند. پشتیبانی آیفون XS مکس از سیری (Siri) هم می‌تواند یکی دیگر از ویژگی های مثبت آن باشد که البته شاید برای ما ایرانی ها چندان کاربرد زیادی نداشته باشد. اما سرعت عمل و روان بودن سیستم عامل و بستر نرم افزاری دستگاه چگونه است؟

زمانی که در حال استفاده از آیفون XS Max اپل هستید با هیچ لگ و تاخیری مواجه نخواهید شد و به خوبی روان بودن عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه را حس خواهید کرد. هماهنگی خاص مابین سخت افزار و بستر نرم افزاری آیفون XS مکس سبب شده که گوشی در حین استفاده کوچک‌ترین لگ یا تاخیری را ارائه نکند و کاربر در حین بکارگیری دستگاه تجربه‌ای فوق‌العاده روان را داشته باشد. به طور کلی عملکرد سیستم عامل و بستر نرم افزاری آیفون XS Max اپل بسیار عالی بوده و از نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

سخت افزار

امسال در گوشی‌های جدید اپل شاهد استفاده از پردازنده نسل جدید اپل هستیم. A12 Bionic پردازنده جدید اپل است که به گفته این کمپانی 15 درصد از نسل قبل بهینه‌تر عمل می‌کند و در عمل تغییر محسوسی در رفتار آیفون‌های جدید اپل با نسل‌های قبل دیده نمی‌شود. پردازنده گرافیکی A12 به گفته اپل عملکرد 50 درصدی بهتری نسبت به نسل قبلی خودش دارد اما این عملکرد زمانی به چشم می‌آید که مدت زمانی طولانی از عمر دستگاه‌های جدید اپل گذشته باشد.

در مبحث پردازنده مهم‌ترین تفاوت در بخش موتور عصبی دستگاه است که نسخه جدیدی از این هوش مصنوعی استفاده شده و سبب افزایش سرعت ماشین در یادگیری می‌شود. سال گذشته اپل ادعا کرده بود که موتور عصبی A11 می‌تواند 600 میلیارد پردازش را در هر ثانیه انجام دهد و امسال مدعی شده که این موتور عصبی جدید توانایی 5 تریلیون پردازش را در هر ثانیه دارد. این ادعا اگر صحت داشته باشد بسیار ادعای بزرگی است به خصوص اینکه انرژی کمتری هم توسط پردازنده مصرف می‌شود؛ اما در دنیای واقعی این چیزها هنوز خیلی ملموس نیست و استفاده از این موتور عصبی در چند برنامه واقعیت افزوده ساده و ویژگی‌های جدید دوربین خلاصه می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این پردازنده 7 نانومتری بودن آن است. با اینکه هوآوی اولین بار پردازنده‌های 7 نانومتری را معرفی کرد اما اپل اولین کمپانی‌ای است که از این نوع پردازنده‌ها در محصولات خودش به صورت تولید انبوه استفاده کرده است. یکی از الطافی که با کمک این پردازنده نصیب آیفون شده است مصرف کمتر باتری است.

مانند همیشه آیفون‌های جدید اپل در اجرای برنامه‌ها و بازی‌هایی که در اپ استور وجود دارند هیچ مشکلی ندارند. این توانایی آیفون‌ها به لطف هماهنگی زیاد سخت‌افزار و نرم‌افزار آیفون‌ها با هم است. آیفون‌های جدید اپل در نسخه‌های 64/256/512 گیگابایت عرضه می‌شوند. برای اولین بار در دنیای آیفون‌ها شاهد حضور فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی هستیم. مانند همیشه پشتیبانی از حافظه خارجی وجود ندارد و حافظه رم هر دو گوشی هم 4 گیگابایت است.

اسپیکر

مانند نسل قبل شاهد حضور دو اسپیکر در گوشی‌های آیفون هستیم. امسال در عملکرد این اسپیکرها بهبودهایی صورت گرفته و به هم نزدیک‌تر شده‌اند؛ اسپیکری که در بالای گوشی و کنار خروجی صدای مخاطب قرار گرفته امسال بلندی صدایی شبیه به اسپیکر پایینی دستگاه دارد و از نظر بلندی صدا خیلی به هم نزدیک شده‌اند. اپل در پشت پنجره خروجی صدای مخاطب از اسپیکری کامل بهره برده که کمک کردن این دو اسپیکر به هم سبب می‌‌شود صدا خیلی بلند باشد در حالی که بیس هم قوی‌تر شده است. از این نظر آیفون 10 اس و آیفون 10 مکس بهترین اسپیکرهای موبایلی را در اختیار دارند که تا امروز دیده‌اید.

 جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی آیفون XS Max اپل پرداختیم. آیفون XS مکس بدون تردید هم اکنون یکی از بهترین، زیباترین، با کیفیت‌ترین و قدرتمندترین گوشی های موجود در بازار محسوب می‌شود. 

 

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: قیمت گوشی آیفون xs max , مشخصات ایفون ایکس اس , بررسی گوشی ایفون ایکس مکس , ایفون ایکس مکس ,
:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 خرداد 1399 | نظرات ()