نوشته شده توسط : رز علینژاد

در حالی که سامسونگ جایگاه خودش را در بازار گوشی‌های میان‌رده متزلزل می‌بیند و هر روز فشار رویش بیشتر می‌شود، سعی می‌کند با گوشی‌های سری گلکسی A و گلکسی M با رقبای قدرتمندی همچون شیائومی و Realme و دیگر شرکت‌های چینی رقابت نماید. تقریباً در همان روزهای اولیه سال 2019 بود که سامسونگ از اولین عضو خانواده گلکسی M رونمایی کرد و از آن جایی که حالا به روزهای پایانی امسال نزدیک می‌شویم، کمپانی کره‌ای تصمیم گرفته در این خط تولید روح تازه‌ای بدمد. بنابراین در دنیای امروز که پیشرفت سخت‌افزاری در گوشی‌های هوشمند بیش از رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌ها رخ می‌دهد، نباید از معرفی موبایل گلکسی M30s تعجب کنیم.

اما پیش از اینکه بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید اذعان کنیم که گلکسی M30s به معنای واقعی کلمه نمونه موفق‌تر گلکسی M30 می‌باشد زیرا تقریباً همه چیز مانند پردازنده و شیوه طراحی تغییر کرده و تنها نمایشگر به کار رفته همانی است که بود. البته نباید این اتفاق را نقطه ضعف بدانیم چرا که صفحه نمایش 6.4 اینچی و Super AMOLED موجود در گلکسی M30 واقعاً یکی از مزیت‌های آن به شمار می‌رفت بنابراین مطمئن هستیم در صورت خرید سامسونگ گلکسی M30s می‌توانید از عملکرد و کیفیت تصاویر پخش شده در این نمایشگر رضایت کافی را داشته باشید.

سایر امکانات موجود در این دستگاه تقریباً یک پله پیشرفته‌تر شده‌اند. برای مثال، پردازنده اگزینوس 9611 که با فرآیند 10 نانومتری FinFET تولید شده امروزه یکی از قدرتمندترین چیپ‌ست‌های بازار به حساب می‌آید.

در ادامه باید به باتری اشاره کنیم که در مقایسه با منبع نیروی 5000 میلی‌آمپری مدل پیشین، حالا 6000 میلی‌آمپر بر ساعت ظرفیت دارد. همین اتفاق برای دوربین نیز رخ داده بنابراین دیگر خبری از لنز اصلی 13 مگاپیکسلی نیست و شاهد حضور حسگر 48 مگاپیکسلی اصلی هستیم.

در مقایسه با دیگر مدل‌های این سری، گلکسی M30s تفاوت‌هایی دارد. مثلاً، گلکسی M10 و گلکسی M20 تنها به صورت اینترنتی در برخی کشورها به فروش می‌رسیدند ولی گلکسی M30 در فروشگاه‌ها هم فروخته می‌شد. حالا سامسونگ حاضر شده تا ریسک کند و دستگاهی را به بازار بیاورد که امکانات آن مشابه محصولات سری گلکسی A می‌باشد ولی از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه‌تر است. اگر قصد خرید گوشی m30s را دارید با ما همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M30s

صفحه نمایش

Galaxy M30s دارای یک نمایشگر ۶.۴ اینچیِ Super AMOLED به اندازه ۱۰۰.۲ سانتی متر مربع است که قابلیت نمایش دادن ۱۶ میلیون رنگ دارد و نسبت آن به بدنه نمایشگر ۸۴.۲ درصد است. رزولوشن نمایشگر این گوشی ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل است که قابلیت نمایش دادن ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ دارد. نهایت روشنایی نمایشگر ۴۲۰ نیت است که در حالت خودکار بیشتر از این نیز می‌تواند برسد. نا گفته نماند که نسبت نمایشگر M30s نیز ۱۹.۵:۹ است.

واقعا این که یک دستگاه میان رده با چنین مشخصات قابل قبول و رده بالا در کلاس خود دارای نمایشگر Super AMOLED است، بسیار خوشحال کننده و رضایت بخش است. Galaxy M30s نیز از این قائده مستثنی نیست و استفاده از یک پنل نمایشگر فوق العاده را ادامه داده است و دقیقا همان روالی که M30 معمولی داشت را به بهترین شکل ممکن دنبال کرده است.

رنگ‌های اشباع شده در نمایشگر گوشی‌های سامسونگ دیگر تبدیل به یک امر عادی شده و بسیار رواج پیدا کرده است که باعث می‌شود تمام تصاویری که در این گوشی نمایش داده می‌شوند متفاوت‌تر به نظر برسند و منحصر به خود گوشی‌های سامسونگ و به طور اختصاصی‌تر، نمایشگر‌های AMOLED باشد. رنگ‌های سفید بسیار دقیق به نمایش گذاشته می‌شوند و هیچ اغراق غیر ضروری در رنگ‌های آبی و سبز مشاهده نمی‌شود. به لطف روشنایی قابل قبول نمایشگر، استفاده از آن در محیط‌های بیرونی و زیر نور آفتاب به راحتی امکان پذیر است اما اگر بخواهید مدت طولانی از آن تحت نور شدید آفتاب استفاده کنید، باید به دنبال کاور کردن نمایشگر باشید.

به طور کلی با توجه به مشخصات و همینطور تست‌هایی که از نمایشگر این دستگاه گرفتیم، به این باور رسیدیم که سامسونگ در ساخت نمایشگر Galaxy M30s یک کار شگفت انگیز و بسیار ارزشمند انجام داده است. دقت بسیار بالای رنگ‌ها یکی از بهترین نقاط قوت نمایشگر این گوشی است و تماشا کردن ویدئو یا بازی کردن با آن بسیار لذت بخش و جالب است و به طور کلی آن را در کلاس گوشی‌های پرچمدار سامسونگ قرار می‌دهد.

 سخت افزار

Galaxy M30s از چیپست Exynos 9611 کاملا جدید و به روز شده استفاده می‌کند که به طور کلی دارای هشت هسته پردازنده است که از ترکیب چهار هسته‌ی Cortex A73 و همینطور چهار هسته‌ی Cortex A53 که به ترتیب ۲.۳ GHz و همینطور ۱.۷ GHz قدرت دارند، تشکیل شده‌اند. قدرت این چیپست به اندازه Qualcomm Snapdragon 660 است و هم رده آن محسوب می‌شود که نمونه آن در Redmi Note7 و یا Nokia 7.2 به کار برده شده است. با وجودی که برای اکثر کاربران مقدار زیادی قدرت و انرژی در دسترس قرار داده شده است، اما Exynos 9611 سریع‌ترین پردازنده‌ای نیست که بتوانید در چنین رنج قیمتی در بازار گوشی‌های هوشمند پیدا کنید اما خب تقریبا هیچ کاری نیست که برای آن غیر ممکن باشد و از پس انجام دادن آن بر نیاید.

گشت و گذار کردن در اپ‌ها، منوهای آن‌ها و منوهای خود گوشی سرعت بسیار خوبی دارد و به قدری لگ و تاخیر کمی دارند که تقریبا می‌توان گفت هیچ تاخیری در پاسخگویی به نیازهای شما دیده نمی‌شود. این گوشی دستگاهی است که شما برای مدتی طولانی بدون هیچ مشکل خاصی از نظر لگ و تاخیر می‌توانید از آن استفاده کنید اما اگر می‌خواهید چند سال سمت گوشی دیگری نروید، می‌توانید مدل ۶ GB RAM آن را تهیه کنید.

اکنون که بحث رم شد، باید اضافه کرد که این گوشی در دو مدل مختلف در دسترس قرار دارد که یکی دارای ۴GB RAM است و دیگری ۶GB RAM دارد که مقدار حافظه داخلی در آن‌ها به ترتیب ۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت است.

نرم افزار

Galaxy M30s برای پلتفرم خود از اندروید ۹ Pie با لایه‌های رابط کاربری OneUI سامسونگ بهره می‌برد که تغییر خاصی در نحوه عملکرد نرم افزارهای آن به وجود نیامده است و به طور کلی نیز تجربه کار کردن با این دستگاه کاملا روان و سریع است. البته یک سری انیمیشن‌ها به لاک‌اسکرین گوشی اضافه شده است و یک سری تزئینات نگارشی نیز انجام شده اما با این حال، خاموش یا غیر فعال کردن آن‌ها به راحتی انجام پذیر است.

در مقایسه با M30 یک سری اپ‌های پیش دانلود شده روی M30s وجود دارد که اغلب آن‌ها غیر قابل پاک شدن هستند. از میان اپ‌های اختصاصی Microsoft، اپ‌های فرست پارتی خود سامسونگ، گوگل و Galaxy App Store به همراه نت فلیکس و فیس بوک و تعداد زیادی اپ‌های ترد پارتی دیگر نیز روی این دستگاه وجود دارد که اگر بخواهیم تعداد اپ‌های پیش دانلود شده روی M30s را بشماریم، به بیش از ۲۰ اپ می‌رسند.

رابط کاربری OneUI یک سری ویژگی‌های قابل شخصی سازی نیز برای کاربران تنوع طلب در دسترس قرار داده است که از این دست می‌توان به قابلیت شخصی سازی کردن ترتیب گزینه‌ها در نوار اعلان اشاره کرد که می‌توانید بر اساس نیاز خود هر طور که دوست دارید، آن‌ها را شخصی سازی و مرتب کنید.

کیفیت دوربین

Galaxy M30s یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی دارد که توسط یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور سنجش عمق 5 مگاپیکسلی همراهی میشود. البته اپلیکیشن دوربین از سیستم ادغام پیکسل استفاده میکند و عکس های 12 مگاپیکسلی ثبت میکند. این سیستم باعث شده تا نتایج به دست آمده بسیار زیبا باشند

سطح جزئیات در عکس های روز تحسین برانگیز است، اگرچه دوربین در بخش هایی از صحنه نوردهی بیش از حد دارد. مثلا گل های قرمزی که در نمونه های زیر مشاهده میکنید، چنین مشکلی دارند. جزئیات عکس ها در نور کم، اندکی کاهش می یابند، ولی عکس های ام30اس در شب، روشن تر از M30 است که از دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی استفاده میکند.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی m30s

اما مهمترین ویژگی خاصی که در گوشی سامسونگ گلکسی M30s دیده می‌شود و سبب شده ضخامت بدنه دستگاه و وزن آن هم بیشتر از حد نرمال به نظر آید، مربوط به تجهیز محصول به یک باتری قدرتمند 6000 میلی آمپر ساعتی می‌شود! این باتری از نوع لیتیوم پلیمری بوده و انتظار داریم کیفیت و توان شارژدهی عالی داشته باشد. اگر به گوشی های هم رده گلکسی M30s نگاه کنید متوجه خواهید شد که کمتر گوشی وجود دارد که باتری آن ظرفیتی این چنینی را ارائه کرده باشید. اما با یک مرتبه شارژ باتری این اسمارتفون می‌توان تا چه میزان از آن استفاده کرد؟ در بررسی Galaxy M30s مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه تقریبا می‌تواند 2 الی 2.5 روز از آن استفاده کند!

البته مقدار دقیق شارژدهی باتری گوشی مستقیما با نوع و سبک استفاده کاربر از دستگاه ارتباط دارد، اما به عقیده ما هرطور هم که از گوشی نام برده شده و ظرفیت آن استفاده شود، باتری آن حداقل 1.5 روز شارژدهی را ارائه می‌کند. پس قدرت شارژدهی خوب یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبتی است که در گوشی سامسونگ گلکسی ام 30 اس شاهد ارائه آن هستیم. اما این باتری 6000 میلی آمپر ساعتی به چقدر زمان نیاز دارد تا دوباره شارژ شود؟ سامسونگ یک شارژر 15 واتی را برای گوشی M30s در نظر گرفته که طبق بررسی ما توانست ظرف 30 دقیقه چیزی در حدود 20 درصد از باتری دستگاه را شارژ کند که مقدار خیلی زیادی نیست!

 

بدین سبب برای فول شارژ شدن باتری گلکسی M30s هم لازم است حداقل 150 دقیقه منتظر بمانید. بنابراین هرچقدر قدرت شارژدهی باتری گوشی وضعیت مطلوبی دارد، سرعت شارژ مجدد آن چنگی به دل نمی‌زند و وضعیت مناسبی را ارائه نکرده است. به همین سبب توصیه داریم همیشه یک پاوربانک یا شارژر اورجینال گوشی را به همراه داشته باشید و از هر فرصتی برای شارژ کردن باتری Galaxy M30s استفاده کنید تا شاهد خالی شدن کامل شارژ باتری دستگاه نباشید. پس در مجموع قدرت شارژدهی خوب از ویژگی های مطلوب و نقاط قوت گوشی سامسونگ گلکسی M30s است اما سرعت شارژ مجدد آن اصلا چنگی به دل نمی‌زند. شاید بهتر بود سامسونگ حداقل یک شارژر 30 واتی را برای این گوشی ارائه می‌کرد.

 نتیجه گیری

پسوند s در اسم گلکسی M30s شاید یک بروزرسانی مشخصاتی را نشان دهد؛ اما تغییرات ایجاد شده در این گوشی نسبت به نسل قبلی، بسیار چشمگیر هستند. این گوشی برای اولین بار در بین گوشی های سری M، نزدیک به گوشی های گلکسی A شده و این در حالی است که قیمت آن همچنان پایین تر است. Galaxy M30s از نمایشگر با کیفیت بسیار خوب استفاده می کند که در کنار باتری 6000 میلی آمپر ساعتی، تا ساعت ها می توان از استفاده از آن، بذت برد. دوربین سه گانه این گوشی نیز پیشرفت های بسیار خوبی به خود دیده و در زمینه سخت افزاری نیز شاهد بهبود های بسیار خوبی هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: گوشی m30s ,بررسی گوشی m30s ,خرید گوشی m30s ,قیمت گوشی m30s ,مشخصات گوشی m30s ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

سال گذشته، یکی از بهترین میان رده هایی که در ایالات متحده منتشر شد، Nokia 7.1 بود. Nokia 7.1 با قیمت 349 دلاری خود یک محصول عالی بود که ویژگی ها و امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار میداد.
ولی از آن زمان، چیز های زیادی تغییر کرده است، با اینکه سامسونگ و اپل با دستگاه هایی مثل Galaxy S10e و iPhone 11 رقابت تنگاتنگی در حوزه اسمارت فون های "اقتصادی" دارند، ولی به تازگی شرکت سامسونگ محصولاتی از سری Galaxy A ارائه کرده که جذابیت های خاص خودش را دارد. در کنار این ها، Google هم پیکسل های میان رده خود را معرفی کرد که Pixel 3a نام دارند.
با این اوصاف، بازاری که Nokia 7.2 در آن عرضه شده، با بازاری که نسل قبلی در آن درخشید بسیار تفاوت دارد و با اینکه 7.2 یک اسمارت فون خوب و متعادل است ولی با ورود رقبا، تصمیم به خرید گوشی نوکیا 7.2 کمی سخت تر شده است.

بررسی گوشی نوکیا 7.2

نمایشگر

گوشی نوکیا 7.2 دارای صفحه نمایش بزرگ 6.3 اینچی با وضوح 1080×2280 است. نمایشگر، شفاف و روشن با دیدی واضح در روشنایی روز است؛ اما نوع صفحه‌نمایش، LCD است. البته این امر ممکن است برای برخی افراد چندان مهم نباشد؛ زیرا بسیاری از گوشی‌های ارزان‌قیمت از LCD بهره می‌برند. پنل‌های LCD هنوز هم بنظر کارآیی خوبی دارند، اما اگر به پنل‌های OLED عادت کرده باشید، عقب‌گرد کردن به آن دشوار است!

HMD Global (سازنده تلفن‌های نوکیا فعلی) سعی می‌کند بهترین وضعیت را ایجاد کند. از یک پردازنده Pixelworks برای تبدیل همه ویدیوها به HDR برای حالت PureDisplay خود استفاده می‌کند و بنا به گفته نوکیا، نمایشگر گوشی نوکیا 7.2، یک میلیارد سایه رنگ ارائه می‌دهد که بسیار بالاتر از 16.7 میلیون رنگ معمول است.

این بدان معنی است که با استفاده از PureView، شاهد کمی تقویت در ویبرانس تصویر هستیم، اما تقریباً ناچیز است و مطمئناً بهبود کیفیتی به بزرگی جهش از LCD به OLED نیست.

یکی از عوارض جانبی حالت PureDisplay این است که لکه‌های تیره را به سیاهی تقریباً کامل فرو می‌برد. این امر دو تأثیر دارد: جاییکه شاید جزئیاتی وجود داشته باشد، چیزی نمی‌شود دید و جاییکه ممکن است در بخش‌هایی تاریک از جریان ویدیو، شاهد مصنوعات فشرده‌سازی باشیم، باز هم هیچ چیزی وجود ندارد.

با اینحال، نمایشگر گوشی نوکیا 7.2، در حد مورد نیاز خوب است. با در نظر گرفتن قیمت، نمی‌شود آن را بخاطر اینکه در حد و اندازه OLEDهای پیشرفته نیست، مقصر دانست. حتی شکاف کوچک اشکی‌شکل دوربین سلفی آن هم به راحتی قابل‌اغماض است.

دوربین

گوشی نوکیا 7.2 مجهز به سیستم دوربین سه‌گانه است، اگر حسگر عمق‌سنج را دوربین بدانیم. ماژول اصلی دوربین آشنای 48 مگاپیکسل با حسگر Quad Bayer است که نوکیا اسم آن را Quad Pixel گذاشته است.

این حسگر پشت لنزهای با گشادگی دریچه دیافراگم f/1.8 قرار می‌گیرد و احتمالا 26 میلی‌متری است چون نوکیا نوع آن را مشخص نکرده است و خود گوشی نیز در داده‌های EXIF این اطلاعات را نشان نمی‌دهد.

دوربین دوم یک لنز فوق عریض با میدان دید 118 درجه است. این لنز ضریب اف f/2.2 و دقت 8 مگاپیکسل دارد.

اپلیکیشن دوربین گوشی نوکیا 7.2 با سایر گوشی‌های قبلی نوکیا فرقی ندارد و تنها چند تغییر اندکی را می‌بینیم. سوایپ به طرفین باعث جابه‌جایی بین حالات عکاسی می‌شود و همچنین می‌توانید با ضربه روی یک حالت خاص مستقیما آن را باز کنید. حالت‌های با اهمیت کمتر پشت یک آیکون مربعی شکل قرار گرفته‌اند تا محیط اپلیکیشن کمتر شلوغ باشد.

سوایپ روی نمایاب به سمت بالا و پایین باعث جابه‌جایی بین دوربین عقب و جلو نمی‌شود و باید به کمک تاگلی که کنار دکمه شاتر قرار دارد این کار را انجام دهید. زمان استفاده از دوربین عقب یک آیکون شبیه به درخت را می‌بینید تا بتوانید از بین دوربین عریض و فوق عریض عقب یکی را برای عکاسی انتخاب کنید.

زمانی که در حالت Photo قرار دارید، بسیاری از تاگل‌ها در سمت مخالف دکمه شاتر قرار می‌گیرند یعنی فلاش، تایمر، تک، دوتایی و حالت تصویر در تصویر و تصویر متحرک به همراه تنظیمات.

یک دکمه دیگر نیز دیده می‌شود که برای حالت زیبایی‌سازی از مقیاس 0 تا 10 است ولی برخلاف بعضی از گوشی‌های چینی هیچ گزینه خاصی (مانند بزرگ کردن چشم‌ها یا باریک‌ کردن صورت و غیره) ندارد.

با سوایپ به سمت بالا روی دکمه شاتر یا بخش انتخاب حالات عکاسی می‌توانید وارد حالت عکاسی حرفه‌ای شوید که اجازه می‌دهد مواردی مانند تعادل سفید (بدون گزینه‌های تغییر دمای رنگ)، فوکوس دستی، ایزو (100 تا 3200) و سرعت شاتر (4000/1 تا 20 ثانیه) یا جبران نوردهی (-3/3EV در گام‌های افزایشی کامل) را تغییر دهید.

عملکرد

در مورد مزایای بهینه سازی نرم افزاری در مقایسه با سخت افزار سریعتر موارد زیادی مطرح شده اما اسنپدراگون 660 از یک پردازنده پیشگام فاصله بسیاری دارد. قطعا این پردازنده بهترین انتخاب در این بخش نبوده است. در حقیقت گوشی ردمی نوت 7S چیپست مشابهی در اختیار دارد و به نصف قیمت نوکیا به بازار عرضه شده است.

عملکرد دستگاه قابل قبول می باشد اما به تر و تمیزی جدیدترین تازه واردان میان رده بازار نیست. گوشی هایی مانند ردمی نوت 7 پرو، ردمی نوت 8 پرو، و ریل می XT قطعا در بحث قدرت از نوکیا 7.2 پیشی خواهند گرفت. هر سه گوشی گزینه هایی محبوب با پردازنده های بالارده هستند.

سری پیکسل 3a پردازنده اسنپدراگون 670 را در اختیار دارد که کمی قدرتمند تر از پردازنده نوکیا 7.2 است و با هزینه کمتر GPU بیشتری در دسترس کاربر قرار می دهد. گوشی سامسونگ A50 نیز عملکرد تک هسته ایی ارائه می کند که کمی بهتر است و در استفاده روزانه قابل توجه است.

عملکرد نه چندان خوب نوکیا 7.2 زمان اجرای اپلیکیشن ها و فریم ریت ها در گیم ها بسیار قابل توجه است. متاسفانه چندین کرش اپلیکیشن و هنگ شدن نیز دیده شده است. این امر به ویژه در اپلیکیشن دوربین مشهود بوده که غالبا گیر می کند. البته این مسئله به حساب بهینه سازی ضعیف نرم افزاری گذاشته می شود، اما نوعی از عملکرد است که می توان انتظار دیدنش را در گوشی نوکیا 7.2 داشت.

برای گوشی نوکیا 7.2 بنچمارکی نیز اجرا شده که نتایج خود بسیار گویا هستند. در AnTuTu، این گوشی امتیاز 203673 را کسب کرده و در پشت سر گوشی ردمی نوت 8 پرو با امتیاز 228519 قرار می گیرد. این تفاوت به خصوص در بنچمارک GPU محور قابل توجه است. برای مثال در بنچمارک 3DMark این گوشی تنها امتیاز 1351 را کسب کرده است.

 باتری گوشی نوکیا 7.2

نوکیا 7.2 از باتری 3500 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که با توجه به نمایشگر 6.3 اینچی و در مقایسه با بیشتر میان رده های امروزی که از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کنند، رقم چندان بزرگی به شمار نمی آید. با این حال بد نیست بدانید که ظرفیت باتری این محصول در مقایسه با نسل قبلی یعنی نوکیا 7.1، حدود 440 میلی آمپر افزایش داشته است. در تست پخش مداوم ویدئو، نوکیا 7.2 توانست زمان تقریبی 10 ساعت را دوام بیاورد که رکورد ضعیف تری در مقایسه با برخی گوشی های دارای نمایشگر اولد می باشد. در تست ترکیبی PCMark نیز این گوشی حدود 12 ساعت دوام می آورد که رقم مناسبی به شمار می آید و می توان گفت که در استفاده نیمه سنگین، نوکیا 7.2 می تواند تا 1 روز کاربر را همراهی کند.
(توجه داشته باشید که شارژدهی یک محصول با توجه به نوع استفاده هر کاربر، می تواند متفاوت باشد)

در بحث سرعت شارژ نیز نوکیا 7.2 عملکردی ضعیف تر از رقبای هم رده خود دارد. در داخل جعبه این گوشی شارژر 10 واتی قرار داده شده است و جالب است بدانید که با وجود پشتیبانی پردازنده، این گوشی از شارژ سریع پشتیبانی نمی کند و در تستی که با آداپتور QC 3.0 داشتیم، تفاوتی در زمان شارژ در مقایسه با شارژر قرار گرفته در داخل جعبه ایجاد نشد. لازم به ذکر است که باتری نوکیا 7.2 با استفاده از تجهیزات قرار گرفته در داخل جعبه، در زمان 30 دقیقه، حدود 32 درصد شارژ می شود و شارژ کامل آن، در زمان تقریبی 2 ساعت انجام می گیرد.

 نتیجه گیری

در آخر میخواهیم برخی از ویژگی های Nokia 7.2 را معرفی کنیم که در بررسی جایی نداشت. بیشتر این ویژگی ها تنها نکاتی است که تنها نیاز به ذکر دارند.
- پورت شارژر تعبیه شده در زیر دستگاه از نوع USB-C است و این نکته بسیار مهمی است. رفته رفته این ویژگی در دستگاه های ارزان قیمت هم دیده میشود و اینکه نوکیا آن را در محصول خود جای داده چیز خوبی است.
- سرعت اثر انگشت بخش پشتی بسیار بالاست. البته این روز ها که سنسور های زیر نمایشگر مد شده اند ممکن است این سنسور های کلاسیک از مد افتاده به نظر برسند ولی از لحاظ کارایی، اسکنر های قبلی بسیار بهتر هستند.
- اگر از آن دسته کسانی هستید که موسیقی بخش مهمی از زندگیتان است، وجود جک هدفون 3.5 میلی متری در این دستگاه بسیار خوشحالتان خواهد کرد.
- زیر نوکیا 7.2، فقط یک اسپیکر تعبیه شده است که حجم و کیفیت خوبی دارد ولی ای کاش نوکیا در بخش بالایی هم بلندگویی قرار میداد تا کاربر بتواند از صدای استریو لذت ببرد.
- در طول مدتی که این دستگاه را تست میکردیم، متوجه مشکل عجیبی شدیم و آن عملکرد پر از خطای چرخش صفحه است. 

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: نوکیا , ,
:: برچسب‌ها: گوشی نوکیا 7/2 , بررسی گوشی نوکیا 7/2 , خرید گوشی نوکیا 7/2 , قیمت گوشی نوکیا 7/2 ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

شرکت موتورولا از جدیدترین گوشی هوشمند میان رده خود با نام موتورولا وان ماکرو رونمایی کرد. این گوشی ارزان قیمت تفاوت‌هایی با سایر گوشی های هوشمند کمپانی آمریکایی موتورولا دارد که یکی از آن‌ها را می‌توان دوربین ماکرو دانست؛ این دوربین به صورت جداگانه و خارج از ماژول سایر سنسورها قرار گرفته و به شما کمک می‌کند تا زوم ۵x بیشتر را نسبت به زوم عادی سنسورها تجربه کنید. ما در اینجا قصد داریم گوشی موتورولا وان ماکرو (Motorola One Macro) را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

 بررسی گوشی موتورولا وان ماکرو

نمایشگر

در بخش صفحه‌نمایش با صفحه‌ای 6.2 اینچی روبرو هستیم که اندازه خیلی بزرگی برای گوشی‌های امروزی به حساب نمی‌آید اما اندازه‌ای کاملا مناسب است. این صفحه‌نمایش رزولوشن اچ دی دارد و خوشبختانه جنسش از IPS است. همان‌طور که اشاره کردیم حاشیه‌های صفحه‌نمایش زیاد هستند و به همین سبب فقط 81.3 درصد از قاب جلو در اختیار صفحه‌نمایش قرار دارد.

تراکم پیکسلی در این صفحه پایین است و به همین سبب زمانی که با چشم غیر مسلح به صفحه نگاه کنید به‌راحتی می‌توانید پیکسل‌ها را ببینید.

نور صفحه‌نمایش 442 نیتسی این گوشی در حد کاملا متوسط است و کاملا در حد و اندازه یک میان رده و به همین خاطر در محیط باز می‌توانید بیشتر محتوای در حال نمایش روی صفحه را مشاهده کنید اما اگر نور محیط زیاد باشد احتمال این وجود دارد که برخی محتوا را به سخت ببینید.

در حد و اندازه یک میان رده صفحه‌نمایش زاویه دید خوبی دارد اما با وجود اینکه جزو صفحه‌های آی پی اس است چندان در نمایش رنگ سفید عملکرد جالبی از خودش نشان نمی‌دهد. در مقابل در نمایش رنگ‌ها عملکرد بسیاری خوبی دارد و از مشاهده رنگ‌ها در آن لذت می‌برید.

سخت افزار

موتورولا برای این گوشی از چیپ میان رده مدیاتک بهره برده که هلیو پی 710 نام دارد. این چیپ روی خودش حافظه داخلی 64 گیگابایتی و حافظه رم 4 گیگابایتی را می‌بینید در عین حال که پردازنده‌ای 8 هسته‌ای هم روی آن وجود دارد.

از 64 گیگابایت حافظه داخلی ابتدای کار به 49.85 گیگابایت دسترسی دارید. با بسته بودن تمام برنامه‌ها حافظه رم روی گوشی به 2.41 و با باز شدن 15 برنامه به 1.6 گیگابایت از حافظه رم دسترسی پیدا می‌کنید.

دوربین

موتورولا در ساخت و قرار دادن دوربین در موتو وان ماکرو از قابلیت خاصی بهره نبرده است و کیفیت بسیار پایینی در بخش دوربین به خود اختصاص داده است که متاسفانه در گوشی در این حد می توان فهمید که این گوشی نمی تواند نسبت به قدرت فنی خود و بخش طراحی به خوبی بدرخشد و در نتیجه باعث خواهد شد تا ضعیف ترین نمره را بخش دوربین دریافت کند که از دیدگاه تحریره سیم پو این یک اتفاق بسیار بد و ناگواری می باشد که برای این گوشی به وجود آمده است که متاسفانه موتورولا نتوانسته است طراحی خوبی را ثبت کند.

این گوشی از دوربین سه گانه بهره می برد که هر کدام دارای قابلیت ها و وظایف جداگانه ای می باشند که تابحال شاهد آنها نبوده ایم و این اولین بار می باشد که موتورولا در آن به کار گرفته است، دوربین اصلی موتو وان ماکرو ۱۳ مگاپیکسل می باشد که در نور کافی تصاویر مناسبی ثبت می کند که در بخش تاریک و نور کم نیز عملکرد نسبتا مناسبی دارد اما به حد کافی مناسب نمی باشد و این قابلیت را ندارد که شب بتواند عکس های مناسبی را ثبت کند.

دو لنز دیگر در پشت این گوشی بعد از لنز اصلی وجود دارد که هر دو آنها دارای کیفیت ۲ مگاپیکسل می باشد که یکی برای دوربین ماکرو می باشد و دیگری نیز به حسگر عمق یا همان عمق سنج بهره مند شده است و این قابلیت را دارد که از فاصله نزدیک تصاویر خوبی را ثبت کند، دوربین ماکرو این گوشی نیز نسبت به دیگر بخش های این گوشی کیفیت بالایی دارد و این امید را می دهد که کاربر بتواند از نزدیک به سوژه خود عکاسی کند که نمونه تصویر در پایین نیز وجود دارد.

دوربین سلفی این گوشی نیز به کیفیت ۸ مگاپیکسل مجهز شده است و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰ را دارد، از قابلیت های دیگری دوربین این گوشی نیز می توان به قابلیت HDR در این گوشی اشاره کرد که بهترین نمره را از میان قابلیت ها و بخش دوربین دریافت می کند که در جاهایی که نور کافی وجود داشته باشد بهترین تصاویر را می توان از این بخش به ثبت رساند که می توان قدرت اصلی موتورولا وان ماکرو را در این بخش و این قابلیت جالب و خاص دانست.

اگر بخواهیم در کل عملکرد و قابلیت های دوربین این گوشی را می توانیم بگوییم که در نسبت به رقبای خود عملکرد و بازدهی ضعیفی داشته است و نسبت به بررسی های قبلی ما قابلیت کمتری داشته است و این یعنی اینکه بخش دوربین موتورولا وان ماکرو عملکرد و قابلیت خاصی نداشته است و ما می توانیم اینگونه بیان کنیم که اگر قصد خرید گوشی با دوربین با کیفیتی را در نظر داریم موتورولا وان ماکرو را از لیست خرید خود حذف کنید کند چون جز پشیمانی چیزی وجود نخواهید داشت.

باتری گوشی موتورولا وان ماکرو

وان ماکرو باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری دارد و از شارژ حداکثر ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند که بیش از ۲ ساعت برای شارژ کامل زمان نیاز دارد. این تلفن دارای درگاه USB Type-C است. با یک بار شارژ کامل، باتری One Macro معمولاً یک روز و نیم دوام دارد.

 

Moto One Macro یک تلفن مناسب و معقول است که دارای طراحی ساده، کارایی مناسب، نرم افزار تمیز و ماندگاری خوب باتری است. با این حال رقابت در این رده بسیار سنگین است و دستگاه‌هایی مانند Redmi Note 8 از طراحی‌های بسیار زیباتر ، صفحه نمایش با وضوح بالاتر، عملکرد سریع تر، ویژگی‌های نرم افزاری بیشتر، ماندگاری بیشتر باتری و مهمتر از همه دوربین‌های بسیار بهتری برخوردار هستند. برخی از آنها با شارژرهای سریع همراه هستند. دوربین ماکرو‌، که موتورولا فکر می‌کند می‌تواند یک عامل متمایز کننده باشد، نیست.نظر شما در مورد خرید گوشی وان ماکرو چیست؟

 



:: موضوعات مرتبط: موتورولا , ,
:: برچسب‌ها: گوشی موتورولا وان ماکرو , خرید گوشی موتورولا وان ماکرو , قیمت گوشی موتورولا وان ماکرو , بررسی گوشی موتورولا وان ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

سری اسمارت فون های Redmi Note دستگاه های بسیار مقرون به صرفه و محبوبی هستند که همگی چند ویژگی مشترک دارند: یک نمایشگر بزرگ، یک چیپست سریع و قوی، یک دوربین با کیفیت و یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی. همه این ویژگی ها میتوانند در بدنه ای زیبا جای بگیرند، آخرین نسخه از رابط کاربری MIUI روی آن نصب شود و با برچسب قیمتی بسیار مناسب، موفقیتی چشمگیر را برای کمپانی سازنده به ارمغان آورد. گوشی ردمی نوت 8 هم از چنین دستور پختی پیروی میکند و با مواد لازم درست به محصول بدل شده که میتواند فروش چشمگیری داشته باشد.

ردمی نوت 8 یک نمایشگر IPS LCD با ابعاد 6.3 اینچ و رزولیشن 1080 دارد که یک بریدگی قطره ای شکل هم در آن ایجاد شده است. البته این پنل در نسخه قبلی، یعنی Redmi Note 7 هم استفاده شده ولی این نمایشگر از HDR10 پشتیبانی میکند. در ادامه به بررسی آن می پردازیم با ما همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8

نمایشگر

نمایشگر ردمی نوت ۸ کمی از مدل پرو کوچک‌تر است اما از همان طراحی ناچ، رزولوشن و حفاظت مشابه استفاده می‌کند. در پشت گوریلا گلس ۵، نوت ۸ شیائومی صفحه‌نمایشی ۶.۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p دارد و به خاطر پنل کوچک‌تر، فشردگی آن نسبت به نوت ۸ پرو کمی بیشتر است و تصویر نهایی بهتری را حاصل خواهد کرد‌. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایشگر قابلیت پشتیبانی از HDR10 است که میان گوشی‌های هوشمند LCD واقعا قابلیت کمیابی می‌باشد.

شیائومی با ردمی نوت ۸ نسبت کنتراست ۱۵۰۰:۱ را تضمین کرده و ما بعد از بررسی‌های مختلف با اطمینان می‌توانیم بگوییم که این ادعای شیائومی کاملا درست و حقیقی است. در بررسی‌های خود کمترین میزان روشنایی را ۴۷۳ نیت و با ترکیب با سیاه عمیق ۱۵۲۱:۱ کنتراست اندازه‌گیری کردیم.

البته اگر نور نمایشگر را در حالت اتومات رها کنید روشنایی بیشتری را دریافت خواهید کرد و حدودا تا ۶۳۰ نیت این روشنایی بالا می‌رود. شیائومی سه تنظیمات کنتراست متفاوت را ارائه می‌دهد. با روشن گذاشتن حالت خودکار به نظر می‌رسد که خروجی صفحه‌نمایش برای دقت در فضای sRGB تنظیم شده است و ما دقت متوسط deltaE 5.4 را برای آن اندازه‌گیری کردیم.

تنها حالتی که به شما اجازه می‌دهد اشباع رنگ را انتخاب کنید همین مد می‌باشد (پیش فرض، گرم، خنک). برای حالت پیش فرض این اندازه به deltaE 3.8 خواهد رسید.

انتخاب حالت گرم به میزان قابل توجهی رنگ آبی را کاهش خواهد داد اما دقت کلی را چندان بالا نمی‌برد. تنظیمات کنتراست استاندارد نیز برای فضای رنگی sRGB تنظیم شده و deltaE اندازه‌گیری شده برای آن ۱.۹ می‌باشد که نشان دهنده یک نمونه عالی است.

دوربین

درست مثل Realme، ردمی هم به سه لنز دوربین بسنده نکرد و مستقیما به دوربین چهارگانه رسید. چینش این ساختمان دوربین هم کاملا آشنا ست، بالاترین لنز یک دوربین فوق عریض است، زیر آن لنز اصلی قرار گرفته، لنز سوم در واقع سنسور سنجش عمق است و در آخر لنز ماکرو قرار گرفته است.

دوربین اصلی یک لنز 48 مگاپیکسلی ISOCELL Bright GM2 ساخت سامسونگ است. اندازه سنسور آن 1/2.25″ و اندازه پیکسل آن 0.8 میکرو متر است و درجه دیافراگم f/1.8 هم دارد. تکنولوژی ادغام پیکسل هم به طور خودکار عمل میکند، بنابراین تصاویر نهایی 12 مگاپیکسلی هستند.

دوربین فوق عریض کیفیت 8 مگاپیکسلی دارد که با زاویه دید 119 درجه ای پشت یک لنز با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. الگوریتم اصلاح بهمریختگی هم به طول پیش فرض عمل میکند که البته میتوانید آن را غیرفعال کنید.

سومین لنزی که میتواند تصویر ثبت کند، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است که اندازه پیکسل 1.75 میکرو متری عظیمی دارد. این لنز میتواند روی اجسام در فاصله 4 سانتی متری فوکوس کند. در آخر هم به سنسور سنجش عمق 2 مگاپیکسلی این ترکیب میرسیم که برای جمع آوری اطلاعات صحنه برای خلق پرتره به کار میرود.

سخت افزار

اسنپدراگون 665 که به عنوان قلب تپنده ردمی نوت 8 تعبیه شده، چندی پیش در Realme 5 هم به کار گرفته شده بود. عملکرد پردازشی این چیپ، تفاوت چندانی با مدل 660 که در Note 7S تعبیه شده بود، ندارد. این چیپست با ساختار 11 نانومتری توسعه یافته که اندکی آن را شکننده می کند. اگر بخواهیم دقیقا تر بگوییم، پردازنده اصلی 665 کمی از 660 ضعیف تر است، اما GPU آن کمی قوی تر می باشد. به طور کلی، عملکرد پردازشی اجمالی این دو چیپست تقریبا باهم برابر است.
از لحاظ عملکرد کلی پردازشی دستگاه، نوت 8 می تواند تقریبا از پس همه برنامه ها و بازی های گوگل پلی بر آید. البته پریدن بین اپ ها گاهی باعث تاخیر و لگ می شود.
تجربه گیمینگ اما، اصلا شگفت انگیر نیست. بالا بردن تنظیمات گرافیکی در PUBG لگ قابل توجهی را ایجاد می کند که با کاهش نرخ فریم همراه می شود. لازم به ذکر است که بعد از چند دقیقه بازی، دستگاه به طرز قابل توجهی داغ می شود. به طور کلی خانواده چیپست های اسنپدراگون 66x از جانشینان خود بسیار ضعیف تر هستند و در این دستگاه هم می توان شاهد این ضعف بود.

برای آگاهی از قدرت پردازشی دقیق این دستگاه، Note 8 را در تست های بنچمارک های مختلف قرار دادیم و نتایج به دست آمده هم دور از انتظارمان نبود. این میان رده در بنچمارک AnTuTu توانست امتیاز 170.973 را به دست آورد که از Note 7S و Moto One Macro بیشتر است. از سوی دیگر، بنچمارک های مربوط به پردازنده گرافیکی از قدرت کمتر این اسمارت فون از Note 7S و مخصوصا Moto One Macro خبر دادند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی نوت 8

داشتن باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این گوشی میان‌رده به حساب می‌آید. باتری به راحتی یک روز گوشی را روشن نگه می‌دارد. در طول روز می‌توانید چند ساعت ویدیوی آنلاین تماشا کنید، موسیقی گوش کنید و به گشت و گذار در اینترنت بپردازید و حتی به کلی ایمیل جواب دهید و باز هم شاهد باشید که گوشی باتری دارد.

با توجه به دیگر مشخصات فنی این گوشی انتظار داریم که باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن بتواند عملکرد و بازده خوبی داشته باشد. در بررسی Redmi Note 8 مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری این گوشی و استفاده نرمال از آن تقریبا می‌توان مابین 1.5 الی 2 روز از دستگاه استفاده کرد. البته نوع استفاده کاربر از گوشی تاثیر مستقیمی بر روی میزان نگهداری و دوام شارژ باتری دارد و اجرای تسک های سنگین مثل بازی کردن می‌تواند به طرز قابل ملاحظه‌ای بر روی سرعت خالی شدن شارژ باتری تاثیرگذار باشد.

گوشی شیائومی Redmi Note 8 از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک آن 18 واتی است. با استفاده از این شارژر تقریبا می‌توانید ظرف مدت زمان 60 دقیقه باتری 4000 میلی آمپر ساعتی دستگاه را از صفر تا صد درصد شارژ نمایید. بنابراین پشتیبانی این گوشی از قابلیت شارژ سریع یکی دیگر از ویژگی های مثبت اصلی آن محسوب می‌شود که در کمتر گوشی میان رده و مقرون به صرفه‌ای شاهد پیاده‌سازی آن هستیم.

جمع بندی

به عنوان جمع بندی می توانیم بگوییم که ردمی نوت ۸ در مقایسه با گوشی های هوشمند هم رده و رقیب خود توانایی رقابت و حتی برتری را نیز دارد. این گوشی هوشمند با داشتن دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی، پردازنده مناسب اسنپدراگون 665، صفحه نمایش 6.3 اینیچی و سایر مشخصاتش می تواند انتخاب مناسبی برای خرید و تهیه آن باشد. قیمت این گوشی هم اکنون از ۲ میلیون ۹۰۰ تا ۳ میلیون و پانصد هزار تومان (بستگی به اندازه رم و حافظه ذخیره سازی) در بازار ایران می باشد که بدون شک با توجه به این مشخصات می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای علاقه مندان گوشی های اقتصادی و ارزان قیمت تر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 مزایا

  • ظاهر شیک و زیبا
  • کیفیت ساخت خوب
  • دوربین مناسب
  • پشتیبانی از میکرو اس دی و جک هدفون 3.5 میلی متری

معایب

  • پردازنده نچندان قدرتمند نسبت به رقبا
  • کیفیت ناخوشایند فیلم برداری


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: گوشی ردمی نوت 8 , بررسی ردمی نوت 8 , قیمت ردمی نوت 8 , خرید ردمی نوت 8 ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

افراد زیادی طرفدار نوت 10 سامسونگ هستند؛ اما این گوشی قیمت بالایی دارد. از این رو بعد از گمانه‌زنی‌های فراوان بالاخره غول فناوری کره‌ای از نسخه ارزان‌تر، یعنی سامسونگ نوت 10 لایت رونمایی کرده است.

سامسونگ نوت 10 لایت دارای یک مشخصه بارز به عنوان یک گوشی میان‌رده است. این محصول به قلم اس پن مشهور سامسونگ مجهز بوده که در این نسخه ممکن است اندکی ضعیف‌تر و با امکانات کمتر عمل کند. حالا با این اقدام، مشتریان جدیدی می‌توانند به جمع مشتریان و طرفداران سامسونگ گلکسی نوت 10 اضافه شوند. درواقع آن‌ها با پرداخت هزینه کمتر، می‌توانند صاحب یک نسخه از نوت 10 باشند. شاید این سوال مطرح باشد که سامسونگ با داشتن تنوع بسیار زیاد در محصولات خود با قیمت‌های متفاوت، چرا نسخه لایت پرچمدارانش را معرفی کرده است. در پاسخ باید بگوییم که غول فناوری کره‌ای برای اینکه بتواند مشتریان خود را گسترش دهد و افراد بیشتری بتوانند محصولات پرچمدارش را خریداری کنند، دست به معرفی نسخه‌های لایت زده است. از این رو می‌تواند این گوشی‌های میان‌رده جدید را به بازارهای بیشتری نیز عرضه کند. در ادادمه به بررسی گوشی سامسونگ نوت 10 لایت می پردازیم با ما همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

نمایشگر

پنل نمایشگر گوشی Note 10 Lite از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است و اندازه 6.7 اینچی را ارائه می‌کند. این پنل نمایشگر حاشیه های باریکی دارد و همانطور که در بخش قبل گفتیم تقریبا 86.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و لنز دوربین سلفی گوشی هم در درون آن و بخش فوقانی ال سی دی تعبیه شده است. رزولوشن صفحه نمایش دستگاه 2400 در 1080 پیکسل خواهد بود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 394 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. دو قابلیت HDR و Always On Display هم توسط پنل نمایشگر گوشی پشتیبانی می‌شود. ضمن اینکه بخش زیرین نمایشگر دستگاه قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد. دقت داشته باشید روی ال سی دی گوشی نوت 10 لایت شیشه خیلی مقاومی نصب نیست و به همین دلیل حتما باید روی آن یک لایه گلس محافظ ال سی دی نصب کنید تا به مرور آسیبی به نمایشگر دستگاه وارد نشود و شاهد بوجود آمدن خط و خش های آزاردهنده بر روی آن نباشید.

 

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی چطور است؟ در بررسی گلکسی نوت 10 لایت مشخص شد که نمایشگر این گوشی از نظر شادابی، شارپنس و کیفیت به تصویر کشیدن محتوا وضعیت بسیار مطلوبی را ارائه می‌کند و به عقیده ما بزرگ بودن پنل نمایشگر دستگاه و کیفیت خوب آن یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت Note 10 Lite را در بر گرفته است. انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای فیلم و ویدیو در صفحه نمایش این گوشی بسیار لذت بخش خواهد بود و بدون تردید شما هم از انجام این اقدام در گوشی مذکور لذت می‌برید. وضوح و شارپنس نمایشگر دستگاه شاید به اندازه فبلت نوت 10 اصلی نباشد اما در قبال قیمتی که گوشی ارائه کرده وضعیت کاملا مطلوبی دارد.

اما توان تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) صفحه نمایش نوت 10 لایت چطور است؟ آیا می‌توان بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور از این گوشی استفاده کرد و محتوای روی صفحه نمایش آن را دید؟ خوشبختانه پنل های سوپر آمولد از نظر تولید روشنایی کیفیت خوبی دارند و صفحه نمایش گوشی Note 10 Lite هم از این قاعده مستثنا نیست. شما با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر گوشی بر روی 100 درصد تقریبا می‌تواند در هر شرایط و حتی زمان هایی که نور آفتاب مستقیما و با شدت زیاد بر روی ال سی دی دستگاه می‌تابد، محتوای آن را ببینید و با گوشی در ارتباط باشید. در مجموع با توجه به قیمتی که فبلت Galaxy Note 10 Lite دارد، کیفیت عملکرد صفحه نمایش آن بسیار خوب است و به عقیده ما این مسئله یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت محصول مورد نظر به شمار می‌رود.

سیستم عامل و نرم افزار

سیستم عاملی که به طور پیش فرض روی گوشی نوت 10 لایت نصب است اندروید 10 خواهد بود و جای تعجبی هم ندارد که شاهد نصب بودن پیش فرض این نسخه از سیستم عامل اندروید در دستگاه باشیم، بنابراین اگر به بروز بودن سیستم عامل گوشی اهمیت می‌دهید، فبلت Note 10 Lite از گزینه های خرید عالی پیش رویتان خواهد بود. در کنار سیستم عامل اندروید این گوشی رابط کاربری اختصاصی سامسونگ با نام One UI 2 هم روی آن نصب است و می‌تواند تجربه‌ای متفاوت را برایتان به ارمغان آورد. ویژگی های نسبتا خوب و متعددی در بستر نرم افزاری نوت 10 لایت ارائه شده‌اند و ما خیلی قصد ورود به جزئیات آن ها را ندارید و بیشتر می‌خواهیم در نقد و بررسی محصول به ویژگی های کاربردی آن و نحوه استفاده از گوشی در عمل بپردازیم.

 

قابلیت هایی مثل امکان بکارگیری دستگاه در حالت فول اسکرین و پنهان سازی سه دکمه نویگیشن جالب هستند و می‌توانند تجربه‌ کاربری مطلوبی را برای شما به ارمغان آورند. عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه روان و خوب است و برای انجام کارهای روزمره با لگ و تاخیری همراه نخواهد بود. برقراری تماس تلفنی، ارسال و دریافت پیامک، نصب و استفاده از برنامه هایی مثل واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و غیره هم در گوشی نوت 10 لایت بدون مشکل انجام می‌شود. دقت داشته باشید که قابلیت هایی مثل پشتیبانی از دستیار هوشمند سامسونگ با نام بیکسبی (Bixby) و قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) در نسخه لایت فبلت نوت 10 پشتیبانی نشده و ارائه نمی‌شود. در مجموع عملکرد بستر نرم افزاری گوشی مطلوب است و نیازهای یک کاربر عادی را بدون مشکل برطرف می‌سازد و برای انجام کارهای روزمره هم هیچ لگ و تاخیری در آن ایجاد نخواهد شد.

 دوربین و صدا

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت به یک سیستم دوربین سه گانه مجهز شده است که شامل یک دوربین اصلی واید، یک دوربین اولترا واید و یک دوربین تله فوتو میشود. هر سه دوربین مذکور ۱۲ مگاپیکسلی میباشند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار میباشند و ما بسیار خوشحال هستیم که سامسونگ به جای استفاده از دوربین ماکرو به استفاده از دوربین تله فوتو روی آورده است.

 

بر خلاف چیزی که ممکن است از عنوان Lite در نام این گوشی برداشت کنید، باید بگوییم که گلکسی نوت ۱۰ لایت به سیستم دوربین بسیار باکیفیتی مجهز شده است. در اکثر مواقع رنگ ها بسیار دقیق و طبیعی به ثبت می‌رسند و فقط در برخی شرایط از عمق کافی برخوردار نمی‌باشند. سوییچ کردن بین دوربین های مختلف نیز تفاوت زیادی در دقت رنگ ها اعمال نمیکند. جزئیات تصاویر در حد مناسبی قرار دارند و تصاویر بیش از حد شارپ نیستند؛ مشکلی که در گلکسی S20 اولترا وجود دارد.

عملکرد HDR در دوربین گلکسی نوت ۱۰ لایت نقاط قوت و ضعف خودش را دارد. ثبت تصاویر از مناظری که گستره پویای بالایی دارند به خوبی انجام میشود و رنگ آسمان نیز در تصاویر تغییر نمیکند. اما در هنگام ثبت تصویر از اشیاء، HDR از دقت کافی برخوردار نیست. به عبارت دیگر، در این شرایط گوشی تصاویری با رنگ های مصنوعی به ثبت می‌رساند.

ناگفته نماند که قابلیت Live Focus یا Portrait Mode از دقت بسیار بالایی برخوردار میباشد و معلوم است که سامسونگ به خوبی بر روی آن کار کرده است. در تصاویر پرتره ی ثبت شده با گلکسی نوت ۱۰ لایت می‌بینیم که سوژه به خوبی از پس زمینه جدا شده است. بر خلاف گوشی گلکسی S10 لایت، گلکسی نوت ۱۰ لایت از ویژگی Live Focus Video پشتیبانی نمیکند.

رزولوشن فیلمبرداری در حال پیش فرض بر روی ۱۰۸۰p تنظیم شده است اما شما میتوانید با رزولوشن ۴K و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه نیز فیلمبرداری کنید. همچنین شما می‌توانید در حین فیلمبرداری ۴K بین دوربین های مختلف سوییچ کنید. گلکسی نوت ۱۰ لایت قابلیت فیلمبرداری ویدیوهای ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد اما در این حالت شما فقط به دوربین اصلی محدود خواهید بود.

کیفیت فیلم ها نیز در گلکسی نوت ۱۰ لایت بسیار خوب است. فیلم ها از جزئیات بسیار بالا، رنگ های دقیق و گستره ی پویای بسیار مناسب برخوردار می‌باشند. همچنین سیستم لرزشگیر دست نیز عملکرد مناسبی دارد. شما همچنین میتوانید از آپشن Super Steady Stabilization استفاده کنید اما با انتخاب این آپشن فقط به دوربین اصلی محدود خواهید شد.

خوشبختانه گلکسی نوت ۱۰ لایت از جک ۳.۵ میلی متری هدفون برخوردار می‌باشد که قطعاً باعث خوشحالی کاربران می‌باشد. این گوشی در لبه ی پایینی خود یک اسپیکر نه چندان باکیفیت دارد. این اسپیکر صدای بلند و رسایی را تولید میکند، اما اندازه ی آن کوچک است و گوش دادن به موسیقی با این اسپیکر هیچ لذتی ندارد.

سخت افزار

یکی از بخش های مهمی که می توانید لایت بودن Note10 Lite را حس کنید، چیپست و قدرت پردازشی آن است. البته این به معنای بد بودن آن نیست، بلکه به خاطر قدیمی بودن آن است. Exynos 9810 در بهار دو سال پیش با Galaxy S9 معرفی شد و حالا دو سال از آن زمان گذشته. این چیپ در زمان خودش پرچمدار بود، ولی در حال حاضر باید با میان رده های بازار رقابت کند.

 

به هر حال، این چیپ خانگی با فرآیند 10 نانومتری توسعه یافته و یک پردازنده هشت هسته ای دارد که از چهار هسته Mongoose M3 با سرعت کلاک 2.7 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با سرعت کلاک 1.7 گیگاهرتز تشکیل شده و یک پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP18 هم آن را همراهی می کند. ما در این مقاله نسخه رم 6 گیگابایتی را در اختیار داریم ولی نسخه 8 گیگابایتی آن هم تولید و عرضه شده است.

رویه سامسونگ برای افزایش عملکرد تک هسته ای در مقابل طراحی چیپست های اپل به این معناست که Mongoose های 2018 هنوز قابلیت رقابت به چیپ های کنونی را دارند. نتایج بنچمارک تک هسته ای Geekbench 5.1 خبر از 10 درصد ضعیف تر بودن این چیپ در مقابل اسنپدراگون 855 تعبیه شده در LG G8X ThinQ یا Xiaomi Mi 9T Pro را می دهد. البته در بنچمارک چند هسته ای شرایط فرق می کند و نوت10 لایت به طرز معناداری از آن ها عقب می افتد.

همانطور که از نتایج تست AnTuTu زیر پیداست، Galaxy Note10 Lite از Galaxy Note9 که از همین چیپست استفاده می کند، قوی تر ظاهر شده است. دلیل این قدرت بیشتر در نسخه سیستم عامل جدید تر است. با این حال، مدل های دیگر و جدیدتر، به طرز قابل توجهی از نوت10 لایت جلو زده اند.

 

برای جمع بندی قدرت پردازشی Galaxy Note10 Lite باید بگوییم که اگر به دنبال یک اسمارت فون قوی و پر سرعت با قلم استایلوس هستید، ولی نمی خواهید (یا نمی توانید) پول زیادی را صرف خرید یکی از پرچمداران Note10 کنید، Note 10 Lite یک انتخاب عالی برای شماست. اما اگر بود و نبود یک قلم استایلوس برایتان فرقی ندارد، باید بگوییم که سایر رقبا قدرت پردازشی بهتری ارائه می دهند.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

باتری گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به ظرفیتی که باتری گوشی ارائه کرده، انتظار داریم که توان شارژدهی خوبی هم توسط آن قابل دریافت باشد. در بررسی گلکسی نوت 10 لایت مشخص شد که یک کاربر معمولی با استفاده نرمال از گوشی با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه تقریبا می‌تواند 1.5 روز بدون نیاز به شارژ از آن استفاده کند. البته مقدار دقیق شارژدهی باتری دستگاه کاملا وابسته به نوع استفاده کاربر خواهد بود. شارژر اورجینال گوشی هم 25 واتی است و طبیعتا دستگاه از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی به عمل می‌آورد. طبق بررسی صورت گرفته مشخص شد که باتری 4500 میلی آمپر گوشی Note 10 Lite برای فول شارژ شدن با شارژر فابریک خودش به مدت زمانی در حدود 90 دقیقه نیاز دارد که مدت زمان مناسبی برای شارژ باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت است. نکته مهم بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به عدم پشتیبانی گوشی از قابلیت هایی مثل شارژ بیسیم و شارژر بیسیم معکوس می‌شود که در گلکسی Note اورجینال شاهد ارائه آن ها هستیم. پس گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 Lite قدرت شارژدهی باتری خوبی دارد و سرعت شارژ مجدد آن هم مطلوب است.

 نتیجه گیری

در پایان باید اشاره کنیم گه هرچند محصولات میان‌رده و تازه معرفی شده سامسونگ در طراحی بدنه، کیفیت یک پرچمدار را ندارند، اما می‌توان به عملکرد بالای نرم افزاری و پشتیبانی ایده‌آل از سیستم عامل اندروید 10 در این گوشی‌ها امیدوار بود. همچنین پشتیبانی سامسونگ نوت 10 لایت از قلم مخصوص و باتری قدرتمند می‌تواند از نقاط قوت آن باشد. درواقع باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی نوت 10 لایت، نوید استفاده روزانه بدون نگرانی از خاموش شدن را به کاربران می‌دهد. با همه این‌ها شاید بسیاری از کاربران که قصد خرید یک گوشی سامسونگ باکیفیت و جدید را دارند، منتظر معرفی سامسونگ گلکسی اس 11 بمانند که در اینجا می‌توانید بیشتر درباره این محصول بخوانید. نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما هم فکر می‌کنید نوت 10 لایت هنوز تمایز قابل‌ملاحظه‌ای با سایر محصولات ندارد؟

 



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: گوشی نوت 10 لایت , بررسی نوت 10 لایت , خرید نوت 10 لایت , قیمت نوت 10 لایت , مشخصات نوت 10 لایت , سامسونگ نوت 10 لایت ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

مدل گلکسی فولد سامسونگ قسمت “one more thing” امسال مراسم MWC سامسونگ بود و واقعا که عجب مدلی بود. یک گوشی هوشمند با یک صفحه بسیار بزرگ AMOLED تاشو، یک AMOLED دیگر برای کار های معمولی و پیش پا افتاده، چندید دوربین مد روز در قسمت های مختلف. تمام این ها در یک بدنه بی همتا با یک محور پیچیده. و اولین در نوع خود، مدل Galaxy Fold یک چیز را قول داد که شما بتوانید آینده را ببینید، البته اگر حاضر هستید تا پول آن را بپردازید، و واقعا پول هنگفتی که باید پرداخته شود!!!

 بررسی گوشی سامسونگ گلکسی فولد 

صفحه نمایش

سامسونگ در زمینه تولید نمایشگرهای تاشو سال های بسیاری را صرف تحقیق و توسعه کرده است و دستیابی به چنین فناوری ای سبب شده تا اصلی ترین تفاوت گلکسی فولد با دیگر دستگاه ها شکل گیرد. گلکسی در مجموع دو صفحه نمایش مختلف دارد که یکی در خارج دستگاه و یکی در داخل آن قرار گرفته است.

نمایشگر خارجی یک پنل Super AMOLED به اندازه ۴.۶ اینچ است که در زمان بسته بودن دستگاه می توان از آن استفاده کرد. بر روی این نمایشگر، لایه ای از شیشه محافظ گوریلا گلس قرار دارد و از این رو درخشندگی و براقیت بسیاری دارد. متاسفانه سامسونگ نسخه گوریلا گلس را اعلام نکرده اما به نظر می رسد گوریلا گلس ۳ یا ۵ مورد استفاده قرار گرفته باشد. دقت این نمایشگر برابر با ۷۲۰p است اما به دلیل بهره گیری از نسبت صفحه ۲۱:۹ پیکسل های عمودی از ۱۲۸۰ به ۱۶۸۰ پیکسل افزایش پیدا کرده است.

نمایشگر داخلی اما اندازه ای ۷.۳ اینچی دارد و تقریبا ۸۵.۷ درصد از پنل جلویی دستگاه را پوشانده است. همچنین با توجه به نسبت صفحه ۴.۲:۳ دقتی برابر با ۲۱۵۲ × ۱۵۳۶ پیکسل دارد. با توجه به کاربرد گلکسی فولد در حالت تبلت و فاصله دستگاه از چشمان کاربر، بهره مندی آن از چگالی پیکسلی ۳۶۲ پیکسل بر هر اینچ را منطقی می دانیم. همچنین این موضوع سبب می شود تا به دلیل کاهش مصرف نمایشگر، عمر باتری نیز افزایش داشته باشد.

صفحه نمایش های Dynamic AMOLED، از فناوری جدیدتری در مقایسه با نمایشگرهای Super AMOLED بهره می برند. این نمایشگرها برای پخش محتوای HDR10+، ابتدا متادیتای آنها را بررسی کردده و سپس تنظیمات مناسب برای نمایش بهتر آن محتوا را اعمال می کند. دلیل استفاده از واژه Dynamic نیز همین موضوع است. لازم به ذکر است که در حال حاضر، هیچ تلویزیونی از این استاندارد پشتیبانی نمی کند و محتواهای در دسترس نیز تنها در سرویس هایی چون Amazon Prime Video وجود دارند.

بر روی صفحه نمایش ۷.۳ اینچی گلکسی فولد، لایه ای محافظ قرار دارد که در ابتدا تنها یک محافظ ساده به نظر می رسد. اما با درآوردنش صفحه نمایش به کلی از کار خواهد افتاد. این موضوع سبب شد تا سامسونگ به سرعت و طی بیانیه ای، این لایه را جزئی از سیستم نمایشگر معرفی کرده و به همگان هشدار دهد که با حذف آن دستگاه از گارانتی ساقط خواهد شد.

دوربین

یکی دیگر از نکاتی که در بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی فولد باید به آن اشاره شود، دوربین این گوشی است. درواقع این گوشی هوشمند در مجموع از 6 دوربین پشتیبانی می‌کند. خوب است بدانید که دوربین‌های بکار رفته در گلکسی فولد عملکردی به مانند دوربین‌های استفاده شده در گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 و نسخه پلاس آن دارند که در اینجا و اینجا اطلاعات خوبی درباره این گوشی‌ها بیان شده است. بنابراین شاهد یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی با پیشتبانی از دیافراگم دوگانه، یک لنز 12 مگاپیکسلی دیگر با قابلیت بزرگنمایی 2 برابری و تله فوتو و لنز 16 مگاپیکسلی آلترا واید خواهیم بود. یک لنز 10 مگاپیکسلی هم وقتی گوشی بسته است در سوی دیگر آن وجود دارد.

 

اما برای عاشقان سلفی گرفتن با گوشی‌های هوشمند هم باید اشاره کنیم که دو دوربین دیگر هم در ضلع بالایی گوشی برای پشتیبانی از تصاویر سلفی وقتی که صفحه نمایش باز است، گنجانده شده‌اند. این سیستم با ویژگی فوکوس دوگانه از یک لنز 10 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند و لنز دیگر هم ظرفیتی معادل 8 مگاپیکسل دارد که ویژگی تشخیص عمق و اعمال بوکه را برعهده خواهد داشت. خوب است بدانید ویژگی بوکه در نور روز عملکرد خوبی در این گوشی خواهد داشت و افکت محو قابل قبولی را در تصاویر ثبت شده توسط گلکسی فولد سامسونگ اعمال خواهد کرد. با این حساب نمی‌توان این ویژگی را خیلی قوی در این گوشی هوشمند معرفی کرد اما نتیجه قابل قبول خواهد بود.

 نرم افزار

گوشی سامسونگ گلکسی فولد مبتنی بر سیستم عامل اندروید است و اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی آن نصب و راه‌اندازی می‌شود. گوشی به عنوان یک گجتی که هم می‌تواند نقش تبلت و هم گوشی موبایل را ایفاء کند تجربه کاربری بسیار خوبی را به شما منتقل خواهد کرد و بدون تردید از بکارگیری آن لذت می‌برید. سرعت عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه مطلوب است و سامسونگ تغییرات خاصی را در بستر نرم افزاری گوشی به وجود آورده تا کاربران بتوانند بهتر از دو نمایشگر دستگاه استفاده کنند. به عنوان مثال یکی از بهینه سازی های نرم افزاری که در گلکسی فولد ایجاد شده با نام App Continuity معرفی می‌شود که به موجب آن اپلیکیشن های گوشی می‌توانند مابین دو حالت تبلت و موبایل سریعا جهش داشته باشند و وضعیت خود را با نمایشگر دستگاه تطبیق دهند.

به عنوان مثال اگر شما اپلیکیشن گوگل مپ (Google Maps) را در حالتی که نمایشگر گوشی سامسونگ Galaxy Fold بسته و تا شده است اجرا کنید و در حین استفاده از برنامه ناگهان گوشی را باز نمایید، محتوای اپلیکیشن گوگل مپ خیلی سریع روی نمایشگر 7.3 اینچی گوشی به تصویر کشیده می‌شود و خود را با ابعاد جدید نمایشگر تطبیق می‌دهد. البته در بررسی گلکسی فولد مشخص شد که گاها باگ هایی هم در حین انجام این اقدام در عملکرد برخی برنامه ها ایجاد می‌شود که قابل چشم پوشی هستند و آزاردهنده نخواهند بود. بهینه سازی نرم افزاری بعدی که می‌توانیم به آن اشاره داشته باشیم مربوط به ارائه امکان اجرا و استفاده همزمان از سه برنامه می‌شود!

زمانی که گوشی گلکسی فولد در حالت تبلت باشد می‌توانید مثل عکس فوق سه اپلیکیشن را به طور همزمان در آن اجرا کنید و با هر سه آن ها در تعامل باشید. این امر می‌تواند تجربه بسیار جالبی را برایتان به ارمغان آورد و یک قدم رو به جلو در مولتی‌تسکینگ و اجرای همزمان برنامه ها روی گوشی های موبایل محسوب شود. سامسونگ Galaxy Fold با قابلیت سامسونگ دکس هم سازگاری دارد و بدین سبب می‌توان آن را به مانیتوری وصل کرد و از محیط اندروید شبیه سازی شده و دسکتاپ مانند آن بر روی مانیتور بهره‌مند شد. در این حالت نمایشگر گوشی می‌تواند نقش پد لمسی را ایفاء کند و تجربه‌ای متفاوت را برایتان به ارمغان آورد. بنابراین بستر نرم افزاری گوشی Galaxy Fold برای استفاده ساده تر کاربران از قابلیت هایش کاملا بهینه شده و باید اعتراف کرد که سامسونگ در این راستا عملکرد خوبی داشته است.

نصب و اجرای اپلیکیشن های پراستفاده و پرمخاطب از قبیل واتساپ، تلگرام و اینستاگرام هم بدون مشکل در این گوشی قابل انجام خواهد بود. برنامه های نام برده شده هم در حالت تا شده و هم در حالت با نمایشگر باز در گلکسی فولد قابل اجرا هستند. در بررسی گلکسی فولد مشخص شد که اجرا و استفاده از این برنامه ها کاملا روان و بدون مشکل در گوشی انجام می‌گیرد. البته بدون تردید رم و پردازنده قدرتمند گوشی هم به بهتر شدن وضعیت عملکرد دستگاه کمک می‌کنند که در بخش بعد در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد. پس در یک جمع‌بندی کلی باید اینطور گفت که گوشی سامسونگ Galaxy Fold بستر نرم افزاری خوبی دارد و انجام کارهای روزمره با آن به سادگی امکانپذیر خواهد بود. ضمنا سامسونگ بستر نرم افزاری گوشی را کاملا با سبک طراحی محصول و تجهیز آن به دو نمایشگر همگام کرده تا بهترین تجربه کاربری برای استفاده کنندگان از دستگاه ارائه شود.

باتری گوشی گلکسی فولد سامسونگ

گلکسی فولد نسخه 5G از باتری 4235 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که در واقع مجموع ظرفیت دو باتری قرار گرفته در دو طرف این محصول می باشد. همچنین تاکید بر نسخه 5G به این موضوع اشاره دارد که این نسخه به دلیل استفاده از مودم مجزا، فضای کوچکتری برای باتری دارد و به همین دلیل ظرفیت آن حدود 145 میلی آمپر ساعت، کوچک تر از نسخه LTE می باشد.

این محصول در تست پخش مداوم ویدئو در نمایشگر بزرگ، توانست نزدیک به 15 ساعت دوام بیاورد که نشان از شارژدهی بسیار خوب آن دارد. بنابراین انتظار می رود که در استفاده ترکیبی از هر دو نمایشگر و انجام کارهای روز مره، گلکسی فولد بتواند به راحتی 1 روز و یا حتی بیشتر را همراه کاربر باشد.در زمینه سرعت شارژ اما سامسونگ تصمیم عجیبی برای گلکسی فولد اتخاذ کرده است. این محصول با وجود قیمت بالاتر از دستگاه هایی مثل گلکسی اس 10 5G و گلکسی نوت 10، از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی نمی کند و کره ای ها از همان فناوری شارژ سریع تطبیقی خود با حداکثر توان 15 وات، برای آن استفاده کرده اند که به وسیله آن می توان در مدت تقریبی 2 ساعت، باتری گلکسی فولد را از صفر تا صد شارژ کرد.

نتیجه گیری

 

سامسونگ گلکسی فولد دستگاهیست از آینده اما با ویژگی های مشابه گوشی های هوشمند امروزی. تنها مشخصه فولد را می توان نمایشگر تاشو آن دانست که آن هم آنطور که باید و شاید پخته نشده است.

گلکسی فولد را می توان دستگاهی دانست که با وجود پتانسیل های بالایش، اصلا به آن چیزی که می توانست تبدیل شود، حتی نزدیک هم نشده. وجود دو نمایشگر و ۶ دوربین به خوبی می تواند گویای این مسئله باشد که سامسونگ می توانست با قرار دادن یک نمایشگر و استفاده از ۳ یا ۴ دوربین (همانند آنچه که در Mate X هواوی مشاهده کردیم) دستگاهی به مراتب هدفمند تر را توسعه دهد. همچنین در نظر داشته باشید که نمایشگر خارجی با حاشیه های بسیار زیاد بالایی و پایینی اش، کمی مسخره به نظر می رسد؛ حداقل در نگاه اول!

اما در مجموع، گلکسی فولد بسیار پریمیوم و بالارده است به همراه قیمتی بسیار بالارده که راستش را بخواهید، داشتن “صرفا” یک نمایشگر تاشو، به هزینه آن نمی ارزد. صفحه نمایشی که در یکی دو ماه گذشته برای سامسونگ بسیار دردسر ساز بوده است؛ به گونه ای حتی پیش فروش دستگاه متوقف و آینده آن در حاله ای از ابهام فرو رفته است.

به هر حال آینده روند بزرگتر شدن گوشی های هوشمند، در دست نمایشگرهای تاشو خواهد بود. البته نه آن چیزی که در فولد مشاهده می کنیم؛ چرا که فولد بسیار خام و نپخته به نظر می رسد. اما مطمئنا در آینده این محصول نیز به پختگی نسبی خواهد رسید. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

مزایا

  • نمایشگر تاشو
  • طراحی زیبا و لوکس
  • نمایشگر باکیفیت Dynamic AMOLED
  • سخت افزار قدرتمند
  • دوربین های باکیفیت
  • ویژگی های نرم افزاری متنوع

معایب

  • ماهیت دستگاه مشخص نیست
  • ظاهر دستگاه با وجود کیفیت بالایش کمی شبیه نمونه های اولیه است
  • بریدگی گوشه نمایشگر داخلی به سختی قابل چشم پوشیست
  • ضد آب نبودن دستگاه
  • قیمت بالای آن


:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: گوشی گلکسی فولد سامسونگ , خرید گلکسی فولد , قیمت گوشی گلکسی فولد , بررسی گوشی گلکسی فولد ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

سامسونگ Galaxy A01 مدل جدید از سری A کهکشانی‌های سامسونگ است که در ماه پایانی سال جاری میلادی به بازار خواهد آمد و قطعا هدفش مشتریان گوشی‌های اقتصادی با قیمت مناسب است که در کریسمس قصد خرید هدیه دارند. عجیب‌ترین بخش مربوط به این گوشی هوشمند را می‌توان اسم آن دانست؛ گویی که کمپانی سامسونگ خلاقیتش در این زمینه تخلیه شده است. البته سرعت مونتاژ و تولید گوشی‌های هوشمند بسیار زیاد شده است و این افزایش سرعت و عجله در تسخیر بازار تنها برآیندی که داشته است روی کاهش خلاقیت و ارائه‌ی گوشی‌های فوق‌العاده خاص شده است و تقریبا فرقی نمی‌کند از چه برندی گوشی خریداری می‌کنید بدان جهت که غالب گوشی‌های موجود در بازار طراحی بسیار نزدیک بهمی دارند. گذشته از انتقادات کلی برگردیم به گوشی جدید سامسونگ تحت عنوان سامسونگ A01 ، با ما همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A01

نمایشگر و ساخت

از زمانی که سامسونگ استفاده از طراحی infinity را در گوشی هایش باب کرده است همواره با گوشی های خوش ساختی روبرو بوده ایم که نسبت به قیمت خود، برتر به نظر می رسند. سامسونگ گلکسی A01 نیز از infinity-V استفاده می کند که باعث زیبایی هر چه بیشتر آن در بخش صفحه نمایش شده است. صفحه نمایش گوشی گلکسی A01 حدود 5.7 اینچی است و کیفیت اچ دی پلاس، یعنی رزولوشن 720×1520 را ارائه می کند. این صفحه نمایش بر خلاف رویه جاری در گوشی های سامسونگ که از نوع سوپر امولد هستند، از نوع PLS TFT است. البته در اینجا یک نقطه ضعف وجود دارد و آن نرخ 75 درصدی پوشش قاب جلویی توسط صفحه نمایش است که نسبت به بسیاری از دیگر گوشی های سامسونگ که از صفحه نمایش infinity استفاده می کنند کم است و زیبایی که در یک پوشش 85 تا 91 درصدی می شود دید را ارائه نمی کند.

 

همانطور که از چنین سطح قیمتی انتظار می رود شاهد استفاده گسترده از پلاستیک در این گوشی هستیم. فریم این گوشی و قاب پشتی آن به طور کامل از پلاستیک ساخته شده اند. وزن این گوشی به 149 گرم می رسد و طول، عرض و ضخامت آن به ترتیب: 146.2، 70.9 و 8.3 میلی متر است. اجزای سامسونگ گلکسی A01 مقداری متفاوت از سایر گوشی های این شرکت است. در بالای این گوشی شاهد جک 3.5 میلی متری هدفون هستیم. در پایین گوشی جک USB و میکروفون آن قرار گرفته است. در سمت راست شاهد دکمه پاور و سینی سیمکارت و میکرو اس دی هستیم. در سمت چپ نیز دکمه کنترل صدا قرار گرفته است. همانطور که مشاهده می شود این چینش متفاوت از سایر گوشی های Samsung است و ممکن است اگر از گوشی های حال حاضر این برند استفاده می کنید در استفاده از این گوشی مقداری گیچ شوید و مدتی طول بکشد تا به آن عادت کنید. اسپیکر های گوشی نیز به صورت دو شیار بر پشت گوشی قرار گرفته است. این گوشی در رنگ های مشکی، قرمز و آبی عرضه می شود.

 دوربین

امروزه حتی در گوشی های پایین رده بازار نیز شاهد استفاده دوربین های چندگانه هستیم. گلکسی A01 نیز از دوربین دوگانه به عنوان دوربین اصلی استفاده می کند. این دوربین شامل یک دوربین 13 مگاپیکسلی F2.2 و یک دوربین 2 مگاپیکسلی با F2.4 برای عمق بخشی به تصویر است. کیفیت دوربین در مقابل قیمتش مناسب است و طبیعتا نباید انتظارات بالایی داشته باشید. به طور مثال دوربین دوم با اینکه برای عمق بخشی به تصویر به خصوص در هنگام عکاسی پرتره استفاده می شود ولی انتظار زیادی از آن نیست. این شرکت برای این گوشی یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی نیز قرار داده است.

خرید سامسونگ a01

 باتری و سایر ویژگی ها

گوشی گلکسی A01 دارای باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده و نمی‌توان آن را قدرتمند توصیف کرد، اما می‌تواند رضایت کاربران را با یک شارژ کامل در یک روز کاری به دست آورد. شاید انتظار می‌رفت سامسونگ از باتری قدرتمندتری استفاده کند، اما چنین چیزی را شاهد نیستیم.

بد نیست بدانید این دستگاه از فناوری شارژ سریع هم پشتیبانی نمی‌کند که همین موضوع را هم می‌توان به عنوان یکی از نقاط ضعف دستگاه به حساب آورد. لازم به ذکر است فقدان حسگر اثر انگشت در گوشی را هم باید به عنوان معایب گلکسی ای ۰۱ به حساب آورد.

جمع بندی گوشی سامسونگ گلکسی A01

گوشی سامسونگ گلکسی A01 نگاهی مینیمالیستی به دنیای گوشی‌ها است. گوشی کوچک و خوش دست بوده ولی طراحی فوق‌العاده و چشمگیری ندارد. با توجه به قیمتی که در قبال این گوشی می‌پردازید نباید توقع چندانی هم داشته باشید، اما اگر عاشق گوشی با قابلیت‌های جدید اما حال و هوای قدیمی و کلاسیک هستید، بدون شک به این گوشی هم حسابی علاقمند خواهید شد. برای تهیه این گوشی کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: گوشی a01 , خرید گوشی a01 , قیمت گوشی a01 , بررسی گوشی a01 , مشخصات گوشی a01 , سامسونگ گلکسی a01 ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اگرچه همه ما انتظار داشتیم که سامسونگ نسخه گلکسی اس ۱۱ را بعد از گلکسی اس ۱۰ معرفی کند، معرفی گلکسی S20 سامسونگ همه مخاطبان و مشتریان بازار را شگفت زده کرد. اگر چه این جهش شرکت‌ سامسونگ کمی برای مشتریان و مخاطبان آنها گیج کننده بود، اما دلایل خوبی هم برای این ارتقاء نابهنگام وجود دارد. در واقع خرید گوشی سامسونگ S20 شما را برای اولین بار صاحب یک گوشی با تکنولوژی ۵G می کند. از طرف دیگر امکان استفاده از تکنولوژی فوق‌العاده فیلمبرداری و دوربین را به شما می دهد.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S20

صفحه نمایش

سامسونگ واقعا استاد تولید صفحه نمایش های درجه یک و فوق‌العاده با کیفیت است. طبیعتا انتظار می‌رود که در گوشی پرچمدار این برند از بهترین پنل های نمایشگر استفاده شود و واقعیت هم این است که سامسونگ همیشه همین کار را انجام داده و می‌دهد. گلکسی S20 از یک پنل نمایشگر Dynamic AMOLED 2x بهره‌مند شده که اندازه 6.2 اینچی دارد. رزولوشن 3200 در 1440 پیکسلی توسط آن ارائه می‌شود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 563 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار تراکم پیکسلی فوق‌العاده بالایی است. نمایشگر دستگاه نسبت تصویر 20 به 9 دارد و طبق آمار تقریبا 89.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر گرفته است.

بنابراین حاشیه های بسیار باریک صفحه نمایش گوشی سبب شده‌اند که ظاهری بسیار جذاب برای آن ایجاد شود. همانطور که در بخش قبل گفتیم لنز دوربین سلفی گوشی درون نمایشگر و در قسمت فوقانی آن تعبیه شده و بخش زیرین صفحه نمایش دستگاه هم قابلیت اسکن انگشت کاربر را ارائه می‌کند. ضمنا سامسونگ روی نمایشگر Galaxy S20 را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده و بدین ترتیب مقاومت آن در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز را تقویت می‌کند. در بررسی گلکسی S20 مشخص شد که واقعا شیشه گوریلاگلس 6 مقاومت و دوام عالی از این نظر دارد اما با این وجود برای اطمینان هم که شده بهتر است یک لایه گلس محافظ ال سی دی هم روی صفحه نمایش گوشی نصب کنید.

اما مهمترین مسئله‌ای که در این بخش بررسی Galaxy S20 باید به آن پرداخته شود مربوط به کیفیت عملکرد صفحه نمایش 6.2 اینچی آن خواهد بود. همانطور که گفتم سامسونگ استاد تولید پنل های نمایشگر با کیفیت است و این مسئله با نگاه کردن به محتوای گوشی S20 به خوبی قابل درک می‌شود. محتوا روی صفحه نمایش این گوشی بسیار دقیق، زیبا، شاداب، شارپ و واضح ارائه خواهد شد. کنتراست بسیار عالی هم توسط صفحه نمایش گوشی ارائه می‌شود و در مجموع این موارد سبب می‌گردند که کاربر از کیفیت خوب نمایشگر گوشی لذت ببرد. با توجه به این موضوع و همچنین در نظر گرفتن این مسئله که پنل نمایشگر گوشی 6.2 اینچی و بدون حاشیه است، تماشای فیلم، سریال، وبگردی و انجام سایر اقدامات این چنینی در آن می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

نکته بعدی که در نقد و بررسی گلکسی S20 متوجه آن شدیم مربوط به قدرت و توان عالی صفحه نمایش گوشی در تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) می‌شود. عموما پنل های نمایشگر سوپر آمولد (Super AMOLED) سامسونگ از این نظر فوق‌العاده بودند اما حالا پنل Dynamic AMOLED 2x این شرکت می‌تواند از این نظر بهترین باشد! در بررسی دستگاه مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر گوشی بر روی 80 درصد به راحتی می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور کاملا محتوای روی صفحه گوشی را دید و با آن در تعامل بود. بنابراین نمایشگر گوشی قدرت تولید روشنایی عالی دارد و استفاده از آن در محیط های باز و تحت تابش نور به راحتی امکانپذیر می‌شود. در مجموع صفحه نمایش با کیفیت یکی از اصلی ترین نقاط قوت گوشی سامسونگ Galaxy S20 خواهد بود.

سیستم عامل و نرم افزار

در مورد سیستم عامل و بستر نرم افزاری نمی‌خواهیم خیلی وارد جزئیات شویم چون به هر حال همه می‌دانند که سامسونگ تولید کننده اسمارتفون های اندرویدی است و گوشی های آن از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند و اندروید هم ویژگی های مثبت و منفی خودش را دارد. اندروید 10 به طور پیش فرض روی گوشی S20 نصب شده و رابط کاربری One UI 2 سامسونگ هم روی آن نصب است. برای آشنایی دقیق با قابلیت های جدید و بهبودهایی که در این رابط نسبت به نسل قبل ایجاد شده می‌توانند مقاله "مروری بر تغییرات One UI 2 سامسونگ" را مطالعه کنید. نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ نسبت به نسخه قبل واقعا بهتر شده و این مسئله یکی از ویژگی های مثبتی است که گوشی اس 20 هم به طور پیش فرض از آن بهره‌مند خواهد بود. با توجه به اینکه گوشی پرچمدار سال 2020 شرکت سامسونگ است پیش‌بینی می‌کنیم که پشتیبانی نرم افزاری از آن هم حداقل تا 2 سال آینده صورت پذیرد و تمام آپدیت های اندروید برای این گوشی منتشر شوند.

رابط کاربری One UI 2 نسبتا سبک و بهینه است و به عقیده ما در حال حاضر بهترین رابط کاربری است که در گوشی های اندرویدی مختلف شاهد بکارگیری آن هستیم. این رابط امکان استفاده از گوشی در حالت تمام صفحه و با دستورات اشاره‌ای را می‌دهد و در این حالت واقعا تجربه‌ای مناسب و جذاب را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. بیکسبی (Bixby) یا همان دستیار صوتی و هوشمند سامسونگ در آن ارائه شده اما متاسفانه از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و به نوعی توسط ما ایرانی ها قابل استفاده نیست. قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) هم توسط گوشی پشتیبانی می‌شود که به موجب آن می‌توان با اتصال گوشی به یک مانیتور، تجربه‌ای دسکتاپ مانند را از آن دریافت کرد. این قابلیت در بررسی گلکسی S20 واقعا توجه ما را جلب کرد.

با توجه به اینکه Galaxy S20 پرچمدار سامسونگ است، بنابراین جای شک و تردیدی وجود ندارد که انجام کارهای روزمره و نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره به راحتی در آن قابل انجام است. در بررسی گوشی هم متوجه همین امر شدیم و ما طی یک هفته استفاده از دستگاه بدون مشکل از اپلیکیشن های نام برده شده استفاده کردیم و با کوچک ترین لگ و تاخیری هم رو به رو نشدیم. بنابراین بهره‌مندی دستگاه از رابط کاربری خوب، بستر نرم افزاری روان و به روز و پشتیبانی از قابلیت هایی مثل سامسونگ دکس و همچنین دریافت قطعی تمام آپدیت های اندروید تا چند سال آینده از ویژگی های مثبت آن هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

 دوربین

حقیقتاً تغییرات دوربین در گلکسی S20 سامسونگ یکی از گام های مهم رو به جلو در این محصول است که به راحتی می توانید پیشرفت آن را ببینیم. دوربین اصلی که ۱۲ مگاپیکسل باقی مانده است دارای دیافراگم f / 1.8 است. این از لحاظ تئوریک نسبت به دیافراگم دوتایی S10 f / 1.5 + f / 2.4 که تغییر می کند مطابق با شرایط روشنایی با تنظیم “گسترده تر” f / 1.5 تغییر می کند و باعث می شود نورهای بیشتری برای عکسبرداریهای با نور کم بیشتر شود. با این حال شرکت سامسونگ از یک سنسور بزرگتر استفاده کرده که اندازه پیکسل ها را از ۱٫۴ میکرون به ۱٫۸ میکرون افزایش داده است.

همچنین در این گوشی سامسونگ شاهد استفاده از یک دوربین تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی هستیم که نسبت به دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی S10 پیشرفت چشمگیری داشته است. با این وجود شما در گوشی گلکسی S20 سامسونگ اجازه بزرگنمایی ۳ برابر با بهترین کیفیت ممکن را دارید که می تواند زوم دیجیتالی را تا ۳۰ برابر هم بالا ببرد.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی S20

چیپست اسنپدراگون 865، بهترین پردازنده ای است که در حال حاضر برای اندروید توسعه یافته. 12 گیگابایت رم هم این پردازنده پرقدرت را همراهی می کند که بسیار زیاد است. نکته جالب این دستگاه این است که می توانید سه اپلیکیشن را انتخاب کنید تا هیچگاه بسته نشوند. من این کار با اپ ها دوربین، Spotify و Pocket Casts انجام دادم.
بخش تحسین برانگیز تر، عمر باتری این اسمارت فون است. شبکه 5G هنوز در ایران راه نیافتاده، بنابراین نمی توان نظری راجع به آن داد ولی با ارتباط قوی LTE در مدتی که آن را تست می کردم، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی دستگاه مدت زیادی دوام آورد.
اگر شیش تا هفت ساعت هم دستگاه را روشن نگاه دارید، باز هم در پایان روز 20 درصد شارژ خواهید داشت. برای دست عمر دستگاه، از 6:30 صبح شروع کردم و نیمه شب آن را کنار گذاشتم و هیچگاه به شارژر موبایل نیاز پیدا نکردم.

با شارژر 25 واتی درون جعبه هم سرعت شارژر به طرز دلپذیری بالاست. پر کردن گنجایش باتری از 0 تا 100 تنها اندکی بیش از یک ساعت زمان برد که بسیار عالی است. لازم به ذکر است که برای بهره مندی از نهایت سرعت شارژ باید از کابل و آداپتور درون جعبه استفاده کنید، چرا که آن از PPS پشتیبانی می کند.

بررسی گوشی S20

نتیجه گیری

گوشی Galaxy S20 در سه مدل معمولی با قیمت ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ دلاری، پلاس با قیمت ۱۰۵۰ تا ۱۱۰۰ دلاری و نسخه اولترا با قیمت ۱۳۰۰ دلار عرضه شده‌اند و سامسونگ این بار انبوهی از بهترین فناوری‌های موجود را در آن به‌کار برده است. بهبود جذابی در طراحی گوشی شاهد هستیم و نمایشگر ۱۲۰Hz ProMotion گوشی هم چشمان کاربر را از با دیدن رنگ‌بندی زیبا و زنده‌ی گوشی نوازش می‌کند. بازگشت Touch ID مسرت‌بخش است و در طراحی دوربین گوشی علاوه بر استفاده از یک دوربین عظیم در پشت گوشی، ترفندهای فوق‌العاده‌ای برای عکس‌برداری سه‌بعدی استفاده شده است که حقیقتا جایی برای حرف باقی نمی‌گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: گوشی گلکسی S20 , بررسی S20 , خرید سامسونگ S20 , قیمت گلکسی S20 , مشخصات گوشی S20 , گوشی Galaxy S20 ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

در مه آگوست (August) سال 2019 شرکت کره‌ای سامسونگ به طور رسمی از گوشی Galaxy A30s رونمایی کرد. این گوشی به عنوان یک اسمارتفون میان رده و خوش قیمت معرفی شد و بنا به دلایل خاص توانست به یکی از پرفروش‌ترین موبایل های فعلی برند سامسونگ تبدیل شود. قیمت گلکسی A30s در مقایسه با ویژگی هایی که ارائه کرده واقعا مقرون به صرفه در نظر گرفته شده و این موضوع از اصلی ترین دلایل افزایش استقبال از دستگاه و رشد آمار فروش آن محسوب می‌شود. به عقیده ما گوشی A30s می‌تواند گزینه خرید عالی برای کاربری عمومی و رفع نیازهای روزمره باشد.

در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی سامسونگ a30s بپردازیم و تجربه استفاده یک هفته‌ای خود از این اسمارتفون با کیفیت را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. این گوشی از نظر رم و حافظه داخلی شامل نسخه های مختلفی می‌شود که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم داشت، اما ما در بررسی دستگاه از نسخه رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی آن استفاده کردیم. بنابراین اگر می‌خواهید بیشتر با این گوشی آشنا شوید، با ما همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a30s

طراحی 

بررسی گوشی گلسی A30s را با بررسی طراحی و شکل ظاهری آن شروع می کنیم. سامسونگ در این گوشی مانند A30 از پلاستیک برای ساخت بدنه اش استفاده کرده است و حالت براقی نیز دارد که حس شیشه ای بودن به دستگاه را می دهد. شکل ظاهری طراحی قاب گوشی گلکسی A30s دارای خط های مورب زیبا شکی نیز می باشد که جلوه‌ی زیبایی به آن بخشیده است.

در قسمت جلویی گوشی صفحه نمایش عریض و بزرگ 6.4 اینچی آن را می توان دید که چیزی حدود 85 درصد از قسمت جلویی گوشی را در بر گرفته است. دوربین سلفی هم طبق ترند سال بصورت ناچ قطره ای در وسط نمایشگر می باشد.

 

در قسمت پشت گوشی گلکسی ای 30 اس دوربین سه گانه عمودی ، فلش و آرم سامسونگ را می توان مشاهده کرد که یک دوربین بیشتر از A30 معمولی دارا می باشد. در قسمت پایینی گوشی نیز ، درگاه شارژ Type-C ، جک هدفون 3.5 میلی متری و اسپیکر به چشم می خورد.

در لبه سمت راست گلکسی A30s ، دکمه های کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور گوشی قرار گرفتند و در سمت چپ گوشی نیز خشاب قرارگیری سیم کارت تعبیه شده است.

ابعاد گلکسی ای 30 اس 158.5 در 74.7 در 7.8 میلی‌متر می باشد و 166 گرم وزن دارد. همچنین این گوشی در رنگ های مشکی ، سفید ، آبی و بنفش عرضه شده است.

 صفحه نمایش

سامسونگ برای گوشی گلکسی A30s یک صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپر امولد در نظر گرفته است که نقطه تاریک این گوشی در رزولوشن 720 در 1560 پیکسل آن می باشد و در هر اینچ تنها می تواند 268 پیکسل را نمایش دهد که نسبت به گلکسی A30 پایین تر می باشد.

کیفیت نمایش تصاویر و رنگ ها در این گوشی به دلیل پایین بودن رزولوشن آن مطلوب نیست ، اما روشنایی صفحه نمایش قابل قبول است.

نسبت ابعاد این صفحه نمایش 19.5:9 می باشد و همانطور که در بخش قبلی نیز گفتیم ، حدود 85 درصد از بخش جلویی را نیز در بر گرفته که مقدار خوب و مناسبی برای گوشی میان رده محسوب می شود.

به طور کلی شاهد افت در این قسمت هستیم که کمی سامسونگ مارو ناراضی میکنه ، چرا که در نسخه ارتقا یافته یک مدل قاعدتا نباید شاهد نزول بخشی در آن باشیم ، اما خب سامسونگ هست و سیاست هاش!

اگه پشت گوشی را ببینید ، دیگر حسگر اثر انگشتی که در A30 بود را نمی بینید ، این حسگر امنیتی در A30s به زیر نمایشگر منتقل شده و عملکردش چیزی مثل A50 هست و سرعت بالایی نداره.

همچنین این گوشی میان رده از سیستم تشخیص چهره از طریق دوربین سلفی نیز بهره می برد ، اما امنیت بالایی ندار ولی سرعت قابل قبولی در باز شدن قفل گوشی را ارائه می دهد.

سیستم عامل و نرم افزار

گوشی سامسونگ Galaxy A30s به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره می‌برد و رابط کاربری One UI هم به طور پیش فرض روی آن نصب است. حتما می‌دانید که همیشه باگ ها و مشکلات نرم افزاری از اصلی ترین معضلات گوشی های سامسونگ و به ویژه اسمارتفون های مقرون به صرفه و خوش قیمت این شرکت بوده‌اند. متاسفانه شرایط مشابه برای گوشی A30s هم صادق است و به عقیده ما این گوشی از بستر نرم افزاری بهینه و خیلی مناسبی بهره نمی‌برد. رابط کاربری One UI نصب شده روی این موبایل به خوبی بهینه سازی نشده و اپلیکیشن های پیش فرض زیادی روی آن نصب هستند که با اطمینان می‌گوییم شاید حتی 30 درصد کاربران هم هیچوقت از این اپلیکیشن های پیش فرض استفاده نکنند.

 

نصب اپلیکیشن های پیش فرض زیاد سبب شده که بستر نرم افزاری گوشی سنگین شود و بدین ترتیب بخش قابل ملاحظه‌ای از حافظه گوشی را اشغال نماید و از سمت دیگر خود به خود منجر به درگیر شدن بیشتر منابع سخت افزاری مثل رم در آنالیز داده ها شود. در بررسی گلکسی A30s سامسونگ مشخص شد که با پر شدن حافظه گوشی و افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه، لگ و تاخیرهایی زیادی در آن به وجود می‌آیند. به بیان دیگر هر چقدر حافظه داخلی گوشی بیشتر رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند و تحت فشار قرار گیرد، لگ و تاخیرهای بستر نرم افزاری آن هم بیشتر می‌شوند. پس برای دستیابی به بهترین بازده در گوشی A30s همیشه سعی کنید از پر شدن حافظه داخلی آن جلوگیری نمایید و اپلیکیشن های غیر ضروری را در آن نصب و اجرا نکنید. با در نظر گرفتن این مسئله می‌توانید بازده خوبی از بستر نرم افزاری گوشی داشته باشید.

در این شرایط نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و غیره بدون مشکل در گوشی امکانپذیر خواهد بود و اگر تاخیری هم در عملکرد دستگاه نمایان شود موقت بوده و ظرف چند ثانیه برطرف خواهد شد. پس بستر نرم افزاری گوشی Galaxy A30s وضعیت متعادلی را ارائه می‌کند و برای انجام کارهای روزمره به شرطی که حافظه داخلی دستگاه تحت فشار قرار نداشته باشد با مشکلی رو به رو نخواهد شد. قابلیت های خوبی هم توسط بستر نرم افزاری و رابط کاربری One UI در این گوشی ارائه شده‌اند که با کمی پرسه زدن در منوی تنظیمات دستگاه می‌توانید به این قابلیت ها دست پیدا کنید و کاملا با آن ها آشنا شوید. پس همیشه سعی کنید از افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه Galaxy A30s جلوگیری به عمل آورید تا بهترین بازده را از آن دریافت کنید.

سخت افزار

از نظر پلتفرم، عملکرد سخت افزار و همینطور نتیجه آن‌ها در عمل، این دستگاه دارای Android 9.0 Pie و رابط کاربری Samsung One UI 1.5 است که تنظیمات بسیار زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و از نظر بصری نیز رابط کاربری آن عملکرد موفقیت آمیز و قابل قبولی دارد.
از نظر چیپست، A30s دارای Exynos 7904 با سرعت پردازش ۱۴ نانومتری است که می‌دانید، سریع‌ترین نمونه حال حاضر بازار نیست و باز هم همان نمونه‌ای است که در A30 به کار رفته بود. این چیپست دارای هشت هسته در پردازنده خود است که از دو هسته‌ی Cortex A73 با توان ۱.۸ GHz و شش هسته‌ی Cortex A53 با فرکانس کاری ۱.۶ GHz تشکیل شده است و از نظر پردازنده گرافیکی نیز Mali G71 MP2 وظیفه انجام دادن کارهای گرافیکی این دستگاه را بر عهده دارد. این گوشی در دو مدل مختلف در دسترس قرار دارد که یکی از آن‌ها دارای ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است و یک مدل دیگر نیز دارای ۴ گیگابایت رم است که در حافظه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت به فروش می‌رسد. خوشبختانه امکان اضافه کردن حافظه داخلی تا حد ۱ ترابایت در این دستگاه وجود دارد.

علیرغم این که Galaxy A30s دارای پردازنده هشت هسته‌ای است، حتی در مدل ۴ GB RAM خود نیز مشکلات زیادی دارد. این دستگاه با وجود مشخصات قابل قبول خود، سریع‌ترین گوشی هوشمندی که در این رج قیمت بتوان پیدا کرد نیست. گاهی اوقات اپ‌ها برای باز شدن نیاز به زمان بسیار زیادی برای بارگذاری دارند و گاهی اوقات هم در این پروسه از کار متوقف می‌شوند. به طور دقیق‌تر، Galaxy A30s گاهی اوقات یک تست صبر و بردباری است.
از نظر امنیت، A30s هم دارای حسگر اثر انگشت در نمایشگر خود است و هم از تکنولوژی تشخیص چهره برخوردار است که این سیستم فقط شرایطی که نور محیط مناسب و کافی باشد، سرعت بالایی دارد چرا که برای این کار، فقط از دوربین سلفی استفاده می‌شود. حسگر اثر انگشت هم عملکرد خوبی دارد اما گاهی اوقات بسیار کند و آهسته است.
یکی از ویژگی‌های مثبت و قابل تحسین سخت افزاری این دستگاه این است که چیپست آن قدرت کمی مصرف می‌کند اما در عین حال، ظرفیت انجام دادن چند کار به طور همزمان نیز برای کاربران دارد که البته نباید زیاد سنگین باشند که پردازش آن‌ها کار سختی باشد و سرعت دستگاه کاهش پیدا کند.
برای گیمرها یک خبر خوش داریم. با Galaxy A30s می‌توانید بازی‌های گرافیکی و سنگین را بازی کنید و یک تجربه رضایت بخش از آن‌ها روی این گوشی داشته باشید. اول از همه، تست‌هایی که ما در بازی PUBG Mobile گرفتیم، نشان داد که شما قابلیت بازی کردن آن را با کیفیت HD و ۳۰ فریم بر ثانیه روی این گوشی خواهید داشت که بالاترین فریم ریت ممکن برای این بازی است. در ابتدا که این بازی را اجرا می‌کنید، ممکن است کمی لگ داشته باشد اما اواسط و پایان آن تجربه بسیار روان‌تری در اختیار شما قرار خواهد داد و با این که گاهی اوقات تا ۲۸ فریم بر ثانیه نیز افت پیدا می‌کرد، اما هنوز هم روان و قابل بازی کردن بود. در Asphalt 9 نیز می‌توانید ۳۰ فریم بر ثانیه بازی را تجربه کنید. ما احساس کردیم این بازی عملکرد روان‌تر و بهتری از PUBG دارد و سخت افزار دستگاه تقلای کم‌تری برای اجرای آن می‌کند.
به طور کلی برای دستگاهی در این رج قیمت، باید انتظار کمی لگ و تاخیر هم داشته باشیم و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم سرعت و روان بودن آن به اندازه پرچمدارهایی مثل S10 + یا Note 10 + باشد. سخت افزار Galaxy A30s در حد و اندازه‌های خود، عملکرد چندان بدی ندارد.

سامسونگ a30s

دوربین

بر روی کاغذ، Galaxy A30s یک ساختمان دوربین قابل قبول و جذاب دارد. دوربین اصلی یک لنز 25 مگاپیکسلی است که یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک سنسور سنجش عمق 5 مگاپیکسلی آن را همراهی می کند. تصاویر ثبت شده با دوربین 25 مگاپیکسلی کمی اغراق آمیز به نظر می رسد ولی به طور کلی قابل قبول است. جزئیات و وضوح تصویر بسیار خوب حفظ شده و رنگ بندی هم خوب است. محدوده داینامیک اما چندان عالی نیست ولی کمی از متوسط بهتر است.
دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی هم کیفیت خوبی دارد. زاویه دید این دوربین 123 درجه است و می تواند منطقه وسیعی را پوشش دهد. البته سطح جزئیات آن زیاد بالا نیست ولی باز هم اگر نخواهید زوم کنید، برای استفاده عادی مناسب است.
در آخر به سنسور سنجش عمق 2 مگاپیکسلی می رسیم که قادر به ثبت عکس نیست و تنها برای ثبت پرتره به کمک دستگاه می آید. عکس های پرتره کیفیت خوبی دارند ولی تشخیص سوژه از پس زمینه کمی از حد متوسط بهتر است. نکته منفی این ساختمان دوربین این است که هیچ حالت Night Mode در دستگاه تعبیه نشده. بنابراین تصاویر به دست آمده در محیط های تاریک چندان خوب نیستند. جزئیات زیادی در تاریکی از دست می رود که مایه تاسف است.
نمی دانیم چرا کمپانی سازنده تصمیم گرفته بخش غذا را در این دستگاه تعبیه کنید ولی حالت شب را قرار ندهد که از نظر ما کاملا ایده بدی است. ممکن است کاربران عاشق غذا از آن خوششان بیاید ولی به طور کلی ناامید کننده است. از حیث ضبط ویدیو، حداکثر کیفیت پشتیبانی شده 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه است. لازم به ذکر است که دستگاه لرزشگیر اوپتیکال ندارد ولی با اینحال نتایج به دست آمده بهتر از حد انتظارمان بود.
دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی درون بریدگی قطره ای هم کیفیت تقریبا خوبی دارد. سطح جزئیات کاملا متوسط است ولی رنگ و محدوده داینامیک در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند. حالت HDR هم می تواند برای مدیریت هایلایت ها بسیار کارآمد باشد. سلفی های پرتره هم کیفیت خوب و راضی کننده ای دارند.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی a30s

سامسونگ از باتری‌ای با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت برای این گوشی استفاده کرده. این باتری می‌تواند به‌راحتی یک روز و نیم پاسخگوی نیاز کاربرانی باشد که استفاده سنگینی از گوشی هوشمند خودشان ندارند. اگر کاربری با استفاده سنگین باشید نگرانی برای باتری وجود ندارد و می‌توانید یک روز کامل را با گوشی کار کنید.

 

به لطف چیپست اگزینوس 7904 پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. آداپتوری هم که داخل جعبه دستگاه قرار دارد از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند. می‌توانید در مدت زمان 51 دقیقه باتری را تا 50 درصد شارژ کنید و برای رسیدن به شارژ 100 درصد باید 114 دقیقه صبر کنید.

کلام آخر

گلکسی ای 30 اس گوشی‌ای در خور توجه است که میان رده‌ای بسیار خوب به حساب می‌آید. عمر بالای باتری از ویژگی‌های خوب این گوشی هوشمند است و در عین حال سخت افزار مناسبی در بخش چیپست هم برایش در نظر گرفته شده و می‌توانید به کمک این سخت افزار به خوبی کارهای روزمره و به خصوص بازی‌های نه چندان سنگین را روی گوشی اجرا کنید و از آن‌ها لذت ببرید. طراحی مناسب به خصوص در قاب پشتی یکی دیگر از ویژگی‌های دوست داشتنی این گوشی هوشمند است و در کنارش عملکرد مناسبی را هم از دوربین‌ها شاهد هستیم. یکی از ایرادتی که به این گوشی وارد است صفحه نمایش سوپرامولدی است که سامسونگ برایش از کیفیت اچ دی استفاده کرده. اگر سامسونگ از صفحه‌ای با کیفیت‌تر بهره می‌برد می‌توانستیم این گوشی را وزنه بسیار سنگینی در رده میانی بازار بدانیم.

به هر حال Galaxy A30s گوشی‌ای کاملا مناسب برای کسانی است که طرفدار سامسونگ هستند و می‌خواهند برای خرید گوشی هوشمندی در سطح میانی بازار اقدام کنند که به‌راحتی بتواند کارهای روزمره آن‌ها را پشتیبانی کند و نگرانی از بابت باتری هم نداشته باشند. برای تهیه گوشی سامسونگ کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: گوشی سامسونگ گلکسی a30s , خرید سامسونگ a30s , بررسی گلکسی a30s , قیمت سامسونگ a30s , سامسونگ a30s ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

معرفی یک گوشی توسط اپل همیشه موافقان و مخالفان را برای آغاز یک جنگ کلامی به صف می کند. بسیاری از کاربران دل خوشی از اپل و سیاست های آن ندارند و گروه بسیاری دیگر محصولات این شرکت را تحسین می کنند. این داستان هر سال ادامه دارد اما وقتی یک گوشی ویژه در خط تولید اپل قرار بگیرد اوضاع کمی پیچیده تر می شود. امسال اپل علاوه بر آیفون 8 و 8 پلاس، آیفون 10 (که در شکلی عجیب به صورت آیفون X نوشته می شود) را نیز با انبوهی از تغییرات ظاهری معرفی کرد. معمولا در چند هفته اول، نوشتن بررسی ها کمی با چاشنی احساسات همراه است و نمی توان صحت آنها را کاملا تضمین کرد. اما اگر اندکی بیشتر منتظر بمانیم می توانیم بررسی هایی به دور از احساسات و کاملا منطقی داشته باشیم. حالا سوال اینجاست: آیا انقلاب اپل با آیفون X ارزشش را داشته است؟ گفتنی است که شما می توانید در اینجا خرید اقساطی ایفون X را نیز تجربه کنید؛ در ادامه با ما همراه باشید.

  بررسی گوشی ایفون X اپل

نمایشگر

نه تنها در بخش طراحی شاهد تفاوت این آیفون با نسل‌های قبلی هستیم در بخش صفحه‌نمایش هم دنیایی کاملا متفاوت با آیفون‌های دیگر را شاهدیم. بالاخره اپل دست از سر صفحه‌نمایش‌های LCD برداشت و به سراغ صفحات اولد رفت. این صفحه‌نمایش اولد، که به گفته اپل برای آیفون 10 ساخته شده است، ضخامت کمتری دارد اما با چالش‌هایی روبرو است که شاید اپل را هم مانند دیگر کمپانی‌ها مانند سامسونگ، ال‌جی و گوگل دچار مشکل کند. این صفحه‌نمایش توسط سامسونگ برای آیفون 10 ساخته شده و باوجوداینکه شاسی گوشی از آیفون 8 پلاس بسیار کوچک‌تر است اندازه صفحه‌نمایش بزرگ‌تر است و اندازه‌ای 5.8 اینچی دارد.

 

چیدمان پیکسل‌ها در این صفحه‌نمایش به‌صورت الماسی یا همان diamond PenTile است. این حالت قرارگیری کاملا برخلاف صفحات نسل‌های قبلی آیفون است که در آن‌ها شاهد حضور ریزپیکسل‌های اختصاصی RGB بودیم. خیلی‌ها این چیدمان پیکسلی را دوست ندارند اما در نظر داشته باشید که اپل ادعا می‌کند با استفاده از تکنیک‌های خاص و با استفاده از رندرهای ریزپیکسل‌ها تلاش کرده تا این چیدمان پنتایل بسیار واقعی‌تر از چیدمان پنتایلی باشد که در صفحات سامسونگ می‌بینید.

 

با تمام این اوصاف صفحه‌نمایش آیفون 10 بسیار خوش آب و رنگ است و نور خوبی از خودش ساطع می‌کند. زمانی که این صفحه‌نمایش را کنار صفحه‌نمایش آیفون 8 ببینید به‌خوبی متوجه این تفاوت می‌شوید و بهتر بودن کیفیت را درک می‌کنید. آیفون 10 همانند آیفون 8 به سیستم True Tone مجهز است. این سیستم زمانی که فعال شود دمای رنگ‌های صفحه‌نمایش با توجه به نور محیط تنظیم می‌شود تا چشمان کاربر کمترین چالش را برای مشاهده صفحه‌نمایش داشته باشند. نکته مهم در اینجا تفاوت عملکرد این سیستم در دو گوشی آیفون 8 و آیفون 10 است. این تفاوت از آن جا به وجود آمده که در iPhone X سنسور نور 10 کاناله دقت بیشتری در دریافت و آنالیز نور محیط دارد تا سنسور نور 4 کاناله در آیفون 8.

 

صفحه‌نمایش آیفون 10 از HDR پشتیبانی می‌کند و به همین سبب اگر محتوایی که با پشتیبانی از این تکنولوژی ساخته شده را با آیفون 10 در آیتونز مشاهده کنید به‌طور حتم از آن لذت بیشتری می‌برید اما این تفاوت آنچنان نیست که بخواهید هر روز متوجه آن شوید.

صفحه‌نمایش کیفیت بسیار خوبی دارد و با چشم غیرمسلح پیکسل‌ها در آن تشخیص داده نمی‌شوند. رنگ‌ها بسیار جذاب نمایش داده می‌شوند و چشمان کاربر بسیار کمتر از زمانی خسته می‌شود که اپل از صفحات LCD روی گوشی‌هایش استفاده می‌کرد.

نگرانی‌ای در مورد سوختگی صفحه‌نمایش برای آیفون 10 در این روزها شنیده می‌شود که اپل هم منکر این موضوع نیست. صفحه‌نمایش‌های اولد اغلب این چنین مشکلی دارند که با تعویض محتوا روی صفحه‌نمایش اثری از محتوای قبلی باقی می‌ماند. هنوز زود است که بخواهیم در مورد صفحه‌نمایش آیفون 10 این مورد را قضاوت کنیم اما به‌هرحال اپل اعلام کرده تمام تلاشش را در زمینه نرم‌افزاری انجام داده تا چنین مشکلی برای کاربران ایجاد نشود.

 

نکته منفی در مورد صفحه‌نمایش نواری است که بالای آن قرار دارد. این نوار همان‌طور که گفتیم محل قرارگیری سنسورهای نور و تشخیص چهره است. شاید شما هم مانند ما تصور کنید این نوار سیاه مشکل آفرین نیست و خیلی زود به آن عادت می‌کنید اما این تصور کاملا اشتباه است بعد از مدت طولانی کار کردن با آیفون 10 هیچ‌چیز تغییر نمی‌کند و این نوار سیاه همیشه جلوی چشم شما قرار دارد و آن را حس می‌کنید.

 سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم‌عامل دستگاه آی او اس است. اگر آیفون 6 به بالا داشته باشید مطمئنا تا امروز نسخه 11 این سیستم‌عامل را روی آیفون‌هایتان امتحان کرده‌اید اما آن چیزی که روی آیفون 10 می‌بینید به‌طور حتم با آن چیزی که روی گوشی خودتان دیده‌اید تفاوت‌هایی دارد.

 

از این پس کشیدن انگشت به بالا روی صفحه‌نمایش کنترل سنتر را باز نمی‌کند و از این جسجر باید برای خارج شدن از برنامه‌ها استفاده کنید. در حقیقت این جسجر جایگزین کلید Home شده است.

 

علاوه بر این با کشیدن انگشت به بالا و نگه‌داشتن انگشت می‌توانید لیست برنامه‌های اخیر را مشاهده کنید یا اینکه با اعمال همین حرکت و کمی کنارتر از بخش میانی پایین صفحه می‌توانید بین دو برنامه جا به جا شوید. برای باز کردن نوتیفکیشن بار هم نیاز است تا از بالای صفحه انگشت خودتان را به سمت پایین بکشید که در این بخش میانبرهایی به چراغ‌قوه و دوربین وجود دارد؛ اما برای استفاده از آن‌ها باید از قابلیت فورس تاچ استفاده کنید تا حس لمس یک کلید واقعی را به شما القاء کند. برای باز کردن کنترل سنتر هم باید انگشت خودتان را از لبه سمت راست بالایی به پایین بکشید. شاید این جسجرها کمی گیج کننده باشند اما خیالتان راحت باشد بعد از حدود 5 دقیقه کار کردن با آیفون 10 تا اندازه‌ای به این جسجرها عادت می‌کنید که بعد از آن ناخودآگاه این جسجرها را روی دیگر گوشی‌ها هم امتحان می‌کنید.

 

قابلیت ریچ ابیلیتی که در آیفون‌های غول‌پیکر قبلی هم دیده بودیم در اینجا وجود دارد. با کمک این قابلیت می‌توان صفحه‌نمایش آیفون را پایین کشید تا دسترسی به آیکون‌هایی که بالای صفحه‌نمایش قرار دارند راحت‌تر انجام شود. با کشیدن انگشت روی نوار پایینی که آیکون‌های تلفن و مرورگر روی آن قرار دارند این ویژگی فعال می‌شود.

 

سوال اساسی در اینجا این است که نرم‌افزارها روی این صفحه‌نمایش چگونه اجرا می‌شوند؟ نرم‌افزارهای مخصوص آیفون و برخی از نرم‌افزارها مانند گوگل فتوز یا شازم برای این صفحه‌نمایش بهینه شده‌اند اما هنوز بسیاری نرم‌افزار در اپ استور قرار دارند که برای این صفحه بهینه نیستند. نرم‌افزارهایی که برای این صفحه بهینه هستند از پایین کاملا به حاشیه پایینی می‌چسبند اما از بالا تا زیر نوار سیاه‌رنگی که بالا قرار دارد می‌روند و دو فضای خالی کناری این نوار مشکی برای نمایش باتری و ساعت و آنتن است.

 

نرم‌افزارهایی هم که برای این صفحه‌نمایش بهینه نیستند هم از بالا و هم از پایین فاصله زیادی با حاشیه‌ها دارند و دو نوار تاریک بزرگ بالا و پایین آن‌ها دیده می‌شود. برای برخی از نرم‌افزارها مانند بازی آسفالت 8 هم شرایط خیلی خوب نیست و بخشی از محیط بازی زیر این نوار مشکی قرار گرفته است. اگر نرم‌افزاری برای این صفحه بهینه نباشد این‌گونه به نظر می‌رسد که شما آیفونی با اندازه صفحه‌نمایش آیفون 8 دارید.

 

اگر از iOS 11 استفاده کرده باشید سیستم‌عامل این دستگاه شما را غافلگیر نمی‌کند و همه چیز همان است به جز چند ترفند ساده و کاربردی برای جایگزینی حذف کلید Home. با اینکه در سال‌های اخیر اپل تلاش زیادی کرده تا ازنظر ویژگی‌های شخصی‌سازی به اندروید نزدیک شود اما هنوز بخش‌هایی مثل نوتیفیکیشن بار با کارآمدی‌ای که در اندروید می‌بینیم تفاوت زیادی دارد. باوجوداین هنوز هم آی او اس سیستم‌عاملی روان با موشن های جذاب است که اندروید در این سال‌ها به‌خوبی به آن نزدیک شده است.

گوشی ایفون ایکس

 فیس آی دی

بنا به برخی شایعات اپل وقتی نتوانست حسگر اثر انگشت را به زیر صفحه‌نمایش منتقل کند تصمیم گرفت یک جایگزین برای تاچ آی‌دی پیدا کند. ظاهراً اپل اعتقادی به قرار دادن این حسگر زیر دکمه پاور یا پشت گوشی نداشته و به همین دلیل تصمیم به استفاده از یک فناوری تشخیص چهره گرفته است.

 

تشخیص چهره چیز جدیدی نیست و از نسخه‌های چهارم اندروید به کمک دوربین سلفی به گوشی‌های هوشمند آمده بود اما اپل برای این‌که مطمئن شود فیس آی‌دی برخلاف تشخیص چهره در گوشی‌های سامسونگ فریب تصاویر یا ویدئوها را نمی‌خورد سنسورهای فروسرخ و گیرنده‌هایی در کنار دوربین سلفی قرار داده که هزاران نقطه را به سمت چهره شما تابانده و سپس انعکاس آن را دریافت می‌کنند تا بتوان یک مدل سه‌بعدی از چهره شما ساخت.

این نقاط البته توسط چشم انسان قابل رویت نیستند اما با این روش عمق نیز تشخیص داده شده و به این ترتیب کسی نمی‌تواند با تصویر شما گوشی را فریب دهد.

ثبت چهره در فیس آی‌دی کار ساده‌ای است و کافیست فقط دو بار سرتان را 360 درجه بچرخانید. خوشبختانه سرعت عمل و دقت تشخیص چهره نیز بسیار خوب است و تقریباً در 95 درصد موارد گوشی به سرعت آنلاک خواهد شد. کافیست گوشی را بالا بیاورید تا آیفون 10 به صورت خودکار صفحه را روشن کرده و چهره شما را اسکن کند، سپس آیکن قفل بالای صفحه باز شده و می‌توانید با سوایپ به بالا گوشی را آنلاک کنید.

جالب اینجاست که حتی وقتی گوشی مقابل چهره شما قرار گرفته اگر چشمانتان بسته باشد و یا به صفحه گوشی نگاه نکنید گوشی آنلاک نخواهد شد؛ اما به محض اینکه توجه خود را به سمت آیفون 10 معطوف کنید محتوای نوتیفیکیشن‌ها نمایش داده شده و گوشی آماده آنلاک خواهد بود.

با وجود سرعت بالای فیس آی‌دی حذف تاچ آی‌دی کماکان می‌تواند آزار دهنده باشد. فیس آی‌دی در فاصله‌های بسیار نزدیک یا دور از صورت شما کار نمی‌کند و اگر نور فروسرخ فراوانی از پشت سرتان به گوشی بتابد ممکن است نتواند اسکن را به خوبی انجام دهد. علاوه بر این یک حسگر اثر انگشت سریع همیشه ساده‌تر و سریع‌تر از فناوری تشخیص چهره خواهد بود.

دوربین

دوربین اصلی آیفون 10 در یک کلام “بی نظیر” است. شاید تبلیغات انجام شده برای این دوربین توسط خود اپل و حتی امتیازدهی وب سایت های معتبری مانند DxO Mark را به عنوان مرجع معتبر قبول نداشته باشید اما کافیست یک عکس با دوربین اصلی آیفون 10 از هر سوژه دلخواهی بگیرید تا کیفیت تصویر، جزئیات و رنگ ها شما را مجذوب خود کنند. عکس گرفتن با آیفون X با وجود رابط کاربری بسیار ساده iOS کاملا لذت بخش است و دیدن نتایج روی گوشی یا رایانه باعث علاقمندتر شدن شما به عکاسی خواهد شد. همانند آیفون 8 اینجا هم شاهد به کارگیری حالت پرتره هستیم که در شرایط نوری مناسب می تواند تصاویر بسیار زیبا و هنری خلق کند. نکته قابل توجه امکان استفاده از حالت پرتره و افکت بوکه در زمان عکس گرفتن با دوربین سلفی است.

 

اما متاسفانه باز هم دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی عملکرد رضایت بخشی ندارد و در نور کم عکس ها دارای نویز بسیار شدیدی هستند. شاید قدم بعدی اپل برای ساختن یک گوشی ایده آل، استفاده از لنز و سنسور دقیق تر و حساس تر برای دوربین سلفی باشد.

 باتری ایفون X اپل

بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری همیشه کلید موفقیت محصولات اپل بوده و در زمینه دوام شارژ نیز اپل به کمک هوش مصنوعی سعی در بهبود آن داشته است. به همین دلیل است که نمی‌توان از روی باتری 2716 میلی‌آمپرساعتی آیفون 10 در مورد دوام شارژ آن قضاوت کرد.

به طور کلی به لطف استفاده از صفحه‌نمایش OLED، بهینه‌سازی‌های iOS و همچنین مصرف پایین تراشه A11 Bionic آیفون 10 دوام شارژ خوبی داشته و می‌توان گفت از این نظر میان آیفون 8 و آیفون 8 پلاس قرار خواهد گرفت. به این ترتیب با استفاده متوسط و حتی سنگین می‌توانید یک روز کامل روی دوام شارژ آن حساب کنید اما شارژ کردن شبانه را نباید فراموش کنید.

خصوصاً این‌که با وجود پشتیبانی آیفون 10 از شارژ سریع درون جعبه تنها یک شارژر معمولی یک آمپره قرار دارد که در 30 دقیقه تنها 20 درصد باتری را شارژ خواهد کرد. این درحالیست که اگر از یک شارژر مک‌بوک یا پیکسل با توان بالاتر در اختیار داشته باشید می‌توانید در همین زمان باتری را تا 45 درصد شارژ کنید. به اعتقاد ما نبود شارژر سریع درون جعبه آن هم در سال 2017 غیرقابل قبول است.

آیفون 10 همچنین از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi (بخوانید: چی) پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب می‌توانید تقریباً آن را روی هر پد شارژر بی‌سیمی قرار دهید. شارژ بی‌سیم نسبتاً سریع‌تر نیز قرار است در iOS 11.2 از راه برسد. حالا که آیفون‌ها این ویژگی را اضافه کرده‌اند انتظار داریم شارژرهای بی‌سیم هر چه بیشتر فراگیر شوند.

بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری همیشه کلید موفقیت محصولات اپل بوده و در زمینه دوام شارژ نیز اپل به کمک هوش مصنوعی سعی در بهبود آن داشته است. به همین دلیل است که نمی‌توان از روی باتری 2716 میلی‌آمپرساعتی آیفون 10 در مورد دوام شارژ آن قضاوت کرد.

به طور کلی به لطف استفاده از صفحه‌نمایش OLED، بهینه‌سازی‌های iOS و همچنین مصرف پایین تراشه A11 Bionic آیفون 10 دوام شارژ خوبی داشته و می‌توان گفت از این نظر میان آیفون 8 و آیفون 8 پلاس قرار خواهد گرفت. به این ترتیب با استفاده متوسط و حتی سنگین می‌توانید یک روز کامل روی دوام شارژ آن حساب کنید اما شارژ کردن شبانه را نباید فراموش کنید.

خصوصاً این‌که با وجود پشتیبانی آیفون 10 از شارژ سریع درون جعبه تنها یک شارژر معمولی یک آمپره قرار دارد که در 30 دقیقه تنها 20 درصد باتری را شارژ خواهد کرد. این درحالیست که اگر از یک شارژر مک‌بوک یا پیکسل با توان بالاتر در اختیار داشته باشید می‌توانید در همین زمان باتری را تا 45 درصد شارژ کنید. به اعتقاد ما نبود شارژر سریع درون جعبه آن هم در سال 2017 غیرقابل قبول است.

آیفون 10 همچنین از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi (بخوانید: چی) پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب می‌توانید تقریباً آن را روی هر پد شارژر بی‌سیمی قرار دهید. شارژ بی‌سیم نسبتاً سریع‌تر نیز قرار است در iOS 11.2 از راه برسد. حالا که آیفون‌ها این ویژگی را اضافه کرده‌اند انتظار داریم شارژرهای بی‌سیم هر چه بیشتر فراگیر شوند.

 جمع بندی

بی‌شک آیفون 10 همان آیفونی است که کاربران اپل منتظرش بودند. در دهمین سالگرد رونمایی از اولین آیفون اپل یک تغییر اساسی در آیفون ایجاد کرده و به نظر می‌رسد این تغییر جوابگو بوده و علاقمندان برای خرید آیفون جدید مقابل اپل استورها صف کشیدند.

با این حال آیفون 10 چیز انقلابی برای کاربران اندرویدی به همراه ندارد. اولین آیفون نحوه تعامل با گوشی هوشمند و تعریف از رابط کاربری را به کلی تغییر داد؛ آیفون 4 طراحی شیشه و فلز را مرسوم کرد و آیفون 5اس حسگر اثر انگشت را محبوب کرد. اما آیفون 10 به جز در میان آیفون‌ها یک محصول انقلابی محسوب نمی‌شود. صفحه‌نمایش بدون حاشیه، شارژ بی‌سیم و قابلیت تشخیص چهره همگی در گوشی‌های اندرویدی رقیب وجود دارد و به این ترتیب چیز خاصی برای ترغیب به خرید آیفون 10 وجود ندارد.

با این حال کاربران iOS معمولاً سخت از این سیستم‌عامل دل می‌کنند و شاید آیفون 10 همان چیزی باشد که منتظرش بودند. از سوی دیگر شاید مهم‌ترین نقطه ضعیف آیفون‌های پیشین نسبت به رقبای اندرویدی طراحی سخت‌افزاری آن‌ها بود که حالا رفع شده تا اندرویدی‌های نیز پس از مدت‌ها یک نگاه جدی به پرچم‌دار اپل داشته باشند.

پیش از این گفته می‌شد برخی خریداران آیفون تنها برای پرستیژ و کلاس این گوشی را خریداری می‌کنند. این مسأله در چندسال اخیر کمرنگ‌تر شده بود اما حالا قیمت 1000 تا 1200 دلاری آیفون 10 شاید از یک نظر بیش از حد و دیوانه‌وار به نظر برسد اما دوباره مسأله پرستیژ متفاوت را مطرح خواهد کرد تا افرادی که می‌خواهند متفاوت باشند و قیمت بالا هم برایشان مشکلی ایجاد نمی‌کند آیفون 10 بخرند و بلافاصله هم برای دوستانشان انیموجی ارسال کنند!

به‌هر حال از بحث ارزش خرید که بگذریم آیفون 10 یک گوشی فوق‌العاده است؛ صفحه‌نمایش کم‌نظیر، عملکرد عالی دوربین، پردازنده فوق‌العاده سریع، دوام شارژ خوب و طراحی متفاوت. پس اگر یک اپلی هستید و توان خرید آیفون 10 را دارید احتمالاً منتظر توصیه ما نیستید و همین حالا برنامه خرید آیفون 10 را در سر دارید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: گوشی ایفون X , بررسی ایفون X , خرید ایفون X , ایفون ایکس , قیمت ایفون X , مشخصات ایفون X , گوشی Iphone x , خرید اقساطی ایفون x ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

امسال هم اپل مثل هر سال سخت‌افزار آیفون‌های جدید را بهبود داد، دستی به طراحی‌شان کشید و چندتایی قابلیت جدید به آن‌ها اضافه کرد. اما علاوه بر این شاهد برطرف شدن برخی عقب‌ماندگی‌ها نسبت به دنیای اندروید نیز بودیم. مثل سرعت شارژ باتری و حالت شب دوربین که حسابی کارایی‌شان را در پرچمداران اندرویدی اخیر نشان داده بودند و جای خالی آن‌ها حسابی در آیفون احساس می‌شد. حالا آیفون‌های سری «پرو» (Pro) که بهترین پرچمداران ساخته شده به دست اپل هستند با این تغییرات کمتر از همیشه از سوی دنیای اندروید تهدید می‌شوند، اما یک رقیب جدید به نام آیفون ۱۱ در خانواده‌ی خود دارند، محصولی که با قیمت بسیار مناسب‌تر عرضه می‌شود و بیشتر ویژگی‌های اصلی آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس را در خود دارد. ما در این مطلب به بررسی این محصول پرداخته ایم همچنین شما در اینجا می توانید خرید اقساطی ایفون 11 پرو مکس را نیز تجربه نمایید. با ما همراه باشید.

بررسی ایفون 11 پرو مکس اپل

نمایشگر

اگر بین آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 مردد بودید، باید گفت که هر دو از میزان روشنایی بالایی برخوردار هستند. تفاوت این آیفون ها از نظر میزان روشنایی صفحه نمایش نسبت به سایرگوشی های هوشمند، فاحش و قابل توجه است. در واقع، آیفون 11 پرو مکس با صفحه نمایش 6.5 اینچی سوپر رتینا XDR وقتی که در کنار گلکسی نوت 10 پلاس گذاشته و مقایسه می شود، بسیار بسیار روشن تر است.

 

هنگام تماشای تریلر جنگ ستارگان قسمت 9 با هر دو آیفون 11 پرو مکس و آیفون ایکس مکس سال گذشته، تغییر رنگ موهای ملکه لیا وقتی ری را بغل کرد بیشتر دیده می شود. این احتمالا به لطف محدوده دینامیک ارائه شده با پنل ارتقاء یافته آیفون 11 پرو مکس است.

نتایج آزمایشگاهی در تست میزان روشنایی حاکی از این است که نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دارای روشنایی با متوسط 761 نیت است که در آیفون 11 این میزان روشنایی 652 نیت و درگلکسی نوت 10 پلاس 686 نیت است.

پنل iPhone 11 Pro Max، جزء نمایشگر های رنگارنگ نیست، برای این پنل، رنگ sRGB حدود 118.6 درصد در مقایسه با 124.6 درصد برای نمایشگر نوت 10 پلاس در حالت Natural ثبت شده است. وان پلاس 7 پرو رکورد 180 درصدی را رقم زده است. با توجه به دقت رنگ، برای نمایشگر آیفون 11 پرو مکس متوسط Delta-E حدود 0.28 ثبت شده است (این عدد هر چه به صفر نزدیک تر باشد، بهتر است). این میزان دقت رنگ، عالی (ستاره دار) است، اما کاملا به خوبی گلکسی نوت 10 پلاس (0.25) و وان پلاس 7 پرو (0.18) نیست.

کیفیت صدا در آیفون 11 پرو مکس به خوبی میزان روشنایی بالای نمایشگر این گوشی است و اکنون به لطف پشتیبانی از صدای فضایی و دالبی Dolby Atoms بسیار قانع کننده است. هنگام شنیدن تیزر تبلیغاتی Yesterday، آهنگ معروف و روی جلد جک، با iPhone 11 Pro Maxدر مقایسه با آیفون ایکس مکس، ابعاد بیشتر و واضح تری از این آهنگ به گوش می رسید. صدای تارهای گیتار و تحریر خواننده به وضوح شنیده می شد در حالیکه در گوشی سال قبل (آیفون ایکس مکس) این صدا هموارتر و صاف شنیده می شد.

دوربین

همانطور که می دانید، دوربین یکی از اصلی ترین قسمت هایی است که آیفون 11 پرو مکس در آن بیشترین تغییرات را به خود دیده است. در واقع شرکت اپل برای اولین بار در آیفون 11 پرو و نسخه مکس، از دوربین سه گانه استفاده کرده که از ترکیب سه دوربین عریض، فوق عریض و تله فوتو شکل گرفته است.

دوربین اصلی این گوشی از حسگر جدید 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.4 میکرونی استفاده می کند که در پس لنز 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و این دوربین دارای لرزشگیر اوپتیکال بوده و از فناوری Dual-Pixel نیز پشتیبانی می کند.

دوربین دوم مشابه نسل قبلی از سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل های کوچکتر 1.0 میکرونی استفاده می کند که روی آن لنز 52 میلی متری با دیافراگم روشن تر f/2.0 قرار گرفته و از این رو، این دوربین زوم اوپتیکال 2 برابری را نسبت به دوربین اصلی در اختیار می گذارد. بد نیست بدانید که این دوربین همانند دوربین اصلی به لرزشگیر اوپتیکال مجهز می باشد؛ اما خبری از فناوری Dual-Pixel برای فوکوس آن در کار نمی باشد.

عضو جدید دوربین های آیفون 11 پرو مکس نیز مشابه دو دوربین دیگر از حسگر 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که اندازه پیکسل های آن 1.0 میکرون بوده و در پس لنز 13 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار دارد که زاویه دید 120 درجه ای را در اختیار می گذارد. جالب است بدانید که دوربین فوق عریض این گوشی مثل چیزی که در پرچمداران اخیر سامسونگ دیده بودیم، فاقد لرزشگیر اوپتیکال و فوکوس خودکار می باشد و از قابلیت هایی مثل عکاسی ماکرو، بی نصیب مانده است. ناگفته نماند که حساسیت ISO در دوربین های اصلی و تله فوتو بیشتر از نسل قبلی شده و میزان نوردهی را می توان در حالت Night Mode برای آن ها به دلخواه تغییر داد.

رابط کاربری دوربین جزو موارد دیگری است که در قسمت دوربین با تغییراتی رو به رو شده است. این رابط کاربری از نظر شکل و شمایل و نحوه استفاده، تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته است و از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آن می توان به امکان نگه داشتن کلید شاتر برای فیلمبرداری اشاره کرد. قابلیت جدید دیگر، نوار زوم می باشد که امکان بزرگنمایی با انیمیشن نرم و روان را در اختیار می گذارد و یک قابلیت دیگر که Deep Fusion نام دارد، امکان عکاسی با جزئیات بسیار زیاد را در اختیار خواهد گذاشت. البته باید در نظر داشته باشید که این قابلیت در حال حاضر به صورت رسمی عرضه نشده و احتمالا در ios 13.2 شاهد عرضه آن خواهیم بود.

 اسپیکر

آیفون 11 پرو مکس همانند نسل قبلی از اسپیکر های استریو استفاده می کند که یکی از آن ها روی لبه پایینی قرار گرفته و دیگری همان اسپیکر مکالمه می باشد. به گفته اپل، اسپیکر های این گوشی از قابلیت صدای فضایی پشتیبانی می کنند که در بیان ساده تر، به معنی پرتاب کمتر صدا به صورت مستقیم می باشد. همچنین گفتنی است که iPhone 11 Pro Max از کدک های دالبی و قابلیت Dolby Atmos نیز پشتیبانی می کند که صدای فراگیرتری را در اختیار خواهد گذاشت.

 

در دنیای واقعی و هنگام مقایسه اسپیکر های این گوشی با گوشی هایی مثل گلکسی نوت 10 پلاس و آیفون 10 اس، متوجه شدیم که صدای خروجی از آن ها کمی بلند تر از نسل قبلی می باشد؛ اما بلندی آن ها به پای اسپیکر های رقیب کره ای نمی رسد. با این حال اسپیکر های آیفون 11 پرو مکس، صدایی با بیس عمیق تر و جزئیات بیشتر در اختیار می گذارد و در مجموع می توان گفت که یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار هستند.

 نرم افزار

به صورت پیش‌فرض iPhone 11 Pro Max با سیستم عامل iOS13 عرضه می‌شود. این نسخه از این سیستم عامل با تغییرات خوبی ارائه شده و تغییرات زیادی پیدا کرده است. در این نسخه می‌توانید به ویژگی‌هایی مانند تم دارک دسترسی داشته باشید، عمر باتری بهتری را تجربه کنید و ظاهر جدیدی از برنامه‌های عکس، نقشه و یادآور را تجربه کنید.

صفحه قفل در این گوشی همانند همان چیزی که انتظار دارید ساده است. در این صفحه دو میانبر یکی به دوربین و یکی به چراغ قوه وجود دارد. بعد از گذشتن از صفحه قفل به صفحه اصلی می‌رسیم جایی که تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی در اینجا نمایش داده می‌شوند.

با کشیدن انگشت از سمت راست بالای صفحه‌نمایش به کنترل سنتر دسترسی پیدا می‌کنید و با کشیدن انگشت از سمت چپ به سمت پایین نوتیفیکیشن بار را می‌بینید. در بخش کنترل سنتر با نگه داشتن انگشت روی آیکون‌ها گزینه‌هایی پیش روی شما قرار می‌گیرد که می‌توانید به کمک آن‌ها کمتر به بخش تنظیمات مراجعه کنید.

iOS همیشه از جسجرها پشتیبانی کرده و در این زمینه عملکرد خوبی از خودش نشان داده است. یکی از جسجرهای دوست داشتنی در این گوشی که به واسطه صفحه‌نمایش بزرگ آن می‌توانید به خوبی از آن استفاده کنید Reachability است که توسط آن می‌توانید محتوای در حال نمایش روی صفحه را در اندازه‌ای کوچک‌تر و در دسترس تر مشاهده کنید و به آیکون‌های بالای صفحه‌نمایش راحت‌تر دسترسی داشته باشید.

روی آیفون خبری از کلیدهای پیمایشی نیست و به همین سبب برای حرکت در منوها باید از حرکت‌های جسجری استفاده کنید. برای رفتن به صفحه اصلی باید انگشت خودتان از پایین صفحه‌نمایش به بالا بکشید، برای باز کردن لیست برنامه‌های باز باید انگشت خودتان را طبق روش قبل به بالا بکشید اما صفحه را رها نکنید، برای سوییچ کردن بین برنامه‌ها می‌توانید به صورت مورب انگشت خودتان را به چپ یا راست در بخش پایین صفحه‌نمایش بکشید. در صفحه اصلی اگر انگشت را به سمت پایین بکشید گزینه جستجو باز می‌شود.

با کشیدن انگشت روی صفحه اصلی به سمت چپ می‌توانید صفحه‌ای را مشاهده می‌کنید که در آن جا ویجت ها قرار دارند.

لمس سه بعدی از این گوشی حذف شده اما قابلیت‌های آن از میان نرفته است. برای اینکه بتوانید از این قابلیت‌ها استفاده کنید باید انگشت خودتان را روی آیکون مورد نظر کمی نگه دارید اما نیاز به فشار اضافی نیست که اپل این قابلیت را هپتیک می‌نامد.

قابلیت جدیدی به نام دارک مود در این نسخه از آی او اس به کار گرفته شده که توسط آن می‌توانید از این سیستم عامل بیشتر لذت ببرید. با فعال کردن این تنظیم چه به صورت دستی و چه به صورت زمان بندی شده تمام پس زمینه‌ها تاریک می‌شوند و علاوه بر اینکه در نور کم فشار کمتری متوجه چشمان کاربر می‌شود مصرف باتری هم کاهش پیدا می‌کند به سبب اینکه در بخش‌های تاریک پیکسل‌ها خاموش هستند.

برنامه نمایش عکس‌ها هم تغییراتی داشته اما مهم‌ترین تغییر مربوط به برنامه ویرایش بوده که می‌توانید ویرایشی کاملا حرفه‌ای هم روی عکس‌ها و هم روی ویدیوها داشته باشید.

بررسی ایفون 11 پرو مکس

باتری گوشی ایفون 11 پرو مکس اپل

اپل به یکی از شکایت هایی که اکثر کاربران درباره اینکه آیفون ایکس اس مکس از آیفون 11 پرو مکس از نظر عمر باتری با دوام تر است پاسخ داده است. به لطف تراشه A13 و صفحه نمایش کارامدتر و همچنین باتری بزرگتر، این آیفون جدید در تست باتری، بیشتر از یک ساعت نسبت به آیفون های دیگر دوام آورد و طول عمر بیشتری داشته است. این تست باتری شامل گشت و گذار مداوم در وب در شبکه 4G LTE با میزان روشنایی نمایشگر 150 نیت انجام شده است.

در حالیکه آیفون ایکس اس مکس با ماندگاری 10 ساعت و 38 دقیقه در تست باتری دوام آورد، آیفون 11 پرو مکس با متوسط 11 ساعت و 54 دقیقه بالاترین استقامت باتری را به ثبت رسانده است.

مدت زمان استقامت شارژ باتری گلکسی اس 10 با متوسط 10 ساعت 9 دقیقه بود و بعد از آن وان پلاس 7 پرو با تقریباً 2 ساعت کمتر از آیفون 11 پرو مکس با 9 ساعت و 31 دقیقه در رتبه بعدی قرار گرفت.

قابل ذکر است که آیفون 11 پرو کوچکتر تنها 10 ساعت و 5 دقیقه در تست باتری ما دوام آورده است، پس اگر واقعا نگران دوام باتری هستید، باید یک آیفون 11 پرو مکس خریداری کنید.

وقتی شارژ را بررسی می کنیم، خبر خوب این است که اپل در نهایت شارژرهای سریع را در جعبه های بسته بندی آیفون های خود قرار می دهد. خبر بد هم این است که شارژرهای 18 واتی به سرعت شارژهای گوشی های اندروید برتر نیستند. با این شارژر، باتری آیفون 11 پرو مکس تنها در 30 دقیقه به 48 درصد می رسد (این عدد برای آیفون 11 پرو که باتری کوچکتری دارد به 55% در 30 دقیقه می رسد).

این عالی است اما گلکسی نوت 10 پلاس با یک شارژر 25 وات در مدت زمان 30 دقیقه شارژ باتری را به 65% می رساند و وان پلاس 7 پرو با یک شارژر 40 وات در عرض 30 دقیقه به 60 درصد می رسد.

نتیجه گیری

آیفون 11 پرو مکس مناسب ترین گوشی است که به ایده ال های اپل و تلفن های هوشمند نزدیکترین است. دوربین ها واقعاً تحولی رو به جلو هستند و این شرکت را حداقل در حال حاضر از سامسونگ و گوگل جلوتر برده است. صفحه نمایش اولد با میزان روشنایی بالا تقریباً صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس را شرمنده کرده است. آیفون 11 پرو مکس همچنین دارای سریعترین پردازنده با تراشه A13 است و از طولانی ترین عمر باتری که از هر آیفون دیده ایم، برخوردار است.

اگرچه ممکن است برخی انتظار داشته باشند که اپل، در سال آینده آیفون با پشتیبانی از نسل 5 (5G) را به بازار عرضه کند، دلایل بسیار کمی برای عبور از iPhone 11 Pro Max وجود دارد. تنها مشکلی که می توان از آن شکایت کرد فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی این گوشی است (حداقل باید دو برابر باشد) و این تلفن کمی سنگین تر از مدل قبلی خود است.

وقتی به گوشی های هوشمند بالا رده نگاه می کنید، پرچمداران بسیار خوبی وجود دارند، اما در حال حاضر iPhone 11 Pro Max در اوج قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: گوشی ایفون 11 پرو مکس , خرید گوشی ایفون 11 پرو مکس , قیمت ایفون 11 پرو مکس , بررسی ایفون 11 پرو مکس , گوشی iphone 11 pro max ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اگر بخواهم سخنم برای سامسونگ گلکسی S10 را شروع کنم باید بگویم جزو بی نقص ترین گوشی های موجود دنیا است که ارزش آن قیمت بالا را دارد.سامسونگ برای سری سامسونگ S10،سه مدل متفاوت عرضه داده تا هر کس بر اساس نیاز خود گوشی مورد نظر را تهیه کند.همچنین سامسونگ برای این سری تغییرات زیادی انجام داده و ویژگی های ظاهری و سخت افزاری آن را بسیار متفاوت تر از نسخه های قبل است. در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S10

صفحه نمایش

همانطور که گفتیم اصلی ترین تغییر گلکسی اس ۱۰ در برابر گلکسی اس ۹، صفحه نمایش بدون حاشیه و تمام صفحه آن است. با وجود افزایش اندک در طول و عرض دستگاه، شاهد افزایش ۰.۳ اینچی نمایشگر هستیم که به لطف کاهش حاشیه های اطراف میسر شده است. سامسونگ روند کاهش حاشیه ها را از سال ۲۰۱۴ و با نسخه Edge گوشی هوشمند Note آغاز کرد که نمایشگر آن در سمت راست دچار خمیدگی می شد. سپس این خمیدگی به سمت دیگر نیز گسترش یافت و پس از آن به دلیل مشکلاتی اعم از پخش شدن رنگ در قسمت خمیده (Screen Bleeding)، شاهد کاهش مقدار خمیدگی بودیم.

اما در اس ۸ و اس ۹ تغییرات گسترده ای ایجاد نشد؛ گویی که سامسونگ با حفظ ظاهر سعی در انقلابی تر نمایش دادن نسل دهم کهکشانی خود داشت تا با آن همه را حیرت زده کند. شاید هم سامسونگ نمیخواست تا زمان ارائه راهکاری بهتر از بریدگی نمایشگر، ظاهر دستگاه خود را زشت و منفور کند؛ موردی که در نقد های گوگل پیکسل ۳ اکس ال به وفور مشاهده می کنیم.

استفاده از روزنه نمایشگر، سبب شده تا نمایشگر دستگاه ۸۸.۳ درصد از پنل جلویی دستگاه را بپوشاند که در نوع خود عددی خیره کننده است. به یاد داشته باشید که این مهم با وجود استفاده از دوربین جلو میسر شده و همانند دستگاه Mi Mix 3 از مکانیزم های کشویی و یا دوربین بیرون جهنده مانند Oppo Find X استفاده نشده است.

پنل دستگاه نیز دچار تغییر و تحولاتی مانند استفاده از تکنولوژی نوین Dynamic AMOLED، پشتیبانی از +HDR10 و نسبت صفحه ۱۹:۹ (نمایشگر گلکسی اس ۹ نسبت ۱۸:۵.۹ داشت) شده است. اما تفاوت Dynamic AMOLED و Super AMOLED چیست؟ بطور کلی تفاوت های این دو پنل در پشتیبانی از +HDR10 خلاصه می شود اما بدون در نظر گرفتن این موضوع، پنل جدید بسیار بهتر از گذشته، چه از منظر رنگ آن و چه از منظر دقت و روشنایی شده است. گفتنی ست که سری گلکسی اس ۱۰ اولین دستگاه ها با پشتیبانی از این استاندارد ویدیویی هستند.

صفحه نمایش گلکسی اس ۱۰ از نسخه پلاس تنها ۰.۳ اینچ کوچکتر است اما در رزولوشن (۳۰۴۰ × ۱۴۴۰ پیکسل) و نسبت نمایشگر (۱۹:۹) هر دو مشابه یکدیگر هستند. مطمئنا می دانید که کاهش اندازه نمایشگر با حفظ رزولوشن آن سبب بالارفتن چگالی پیکسلی می شود؛ از این رو شاهد چگالی پیکسلی ۵۵۰ پیکسل در هر اینچ در نسخه استاندارد و ۵۲۶ پیکسل در هر اینچ در نسخه پلاس هستیم.

روشنایی نمایشگر نیز یکی از فاکتورهای مهم در بررسی هر گوشی هوشمند به شمار می رود؛ سامسونگ نیز با آگاهی از این موضوع و با تکیه به دانش بالای خود در زمینه تولید صفحات نمایشگر مختلف، در چند سال گذشته بهترین نمایشگرهای خود را بر روی پرچمداران خود قرار داده است. گلکسی اس ۱۰ نیز این موضوع مستثنی نیست و نمایشگر این گوشی می تواند روشنایی ۱۲۰۰ نیت را ارائه دهد. البته این مقدار در محیط آزمایشگاهی به دست آمده و در استفاده روزمره و حتی زیر تابش شدیدترین نور و در حالت Auto فراتر از ۹۰۰ نیت نمی رود.

دوربین

به بررسی گلکسی S10 از نظر دوربین می‌رسیم. با دوربین S10 شما می‌توانید از هر زاویه و سوژه‌ای که دوست دارید عکس بگیرید. این گوشی دارای دوربین اصلی سه گانه، با یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی استاندارد، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۲ برابری و یک لنز جدید ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض می‌باشد.

 

دوربین گلکسی S10 عکس‌های فوق العاده‌ای را حتی در هنگامی که نور محیط کم باشد ثبت می‌کند. فوکوس بر روی اشیای بسیار نزدیک خیلی خوب صورت می‌پذیرد و کیفیت تصاویر فوق العاده هستند. همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، دوربین اصلی این گوشی می‌تواند از شعله‌های آتش بدون کوچکترین تاری و یا پخش شدن نور، تصویری زیبا ثبت کند.

 گوشی Galaxy S10

سخت افزار

مهمترین قیمت هر گوشی هوشمند، تراشه و دیگر مشخصات سخت افزاری آن است. در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ بود که شرکت سامسونگ از تراشه Exynos 9820 پرده برداری کرد. این تراشه که بر پایه لیتوگرافی ۸ نانومتری توسعه یافته است، از ۸ هسته پردازشی در ۳ کلاستر استفاده می کند. برای بازارهای به غیر از آسیا و اروپا، این گوشی با تراشه Snapdragon 855 همراه شده که برخلاف تراشه اختصاصی سامسونگ بر پایه لیتوگرافی ۷ نانومتری توسعه یافته است.

به دلیل وجود نسخه Exynos در ایران، این نسخه را به صوت تخصصی مورد بررسی قرار خواهیم داد اما بنچمارک های نسخه Snapdragon را نیز در جدول مربوطه درج خواهم کرد.

همانطور که گفته شد تراشه Exynos 9820 از ۸ هسته پردازشی استفاده می کند که در سه کلاستر جداگانه به صورت ۲+۲+۴ چیده شده اند. قدرتمندترین کلاستر این تراشه از ۲ هسته Mangoose M4 استفاده می کند که در فرکانس ۲.۷ گیگاهرتز فعالیت می کنند. کلاستر سطح متوسط دیگر از ۲ هسته Cortex-A75 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و کلاستر آخر نیز از ۴ هسته ۱.۹ گیگاهرتز Cortex-A55 تشکیل شده اند. کلاستر سوم برای وظایف سبک تر مانند وب گردی و یا دیگر کارهای ساده تر طراحی شده اند. وظایف گرافیکی این تراشه نیز بر دوش پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12 است.

باتری گوشی سامسونگ Galaxy S10

S10 دارای باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت است که در مقایسه با +S10 ظرفیت کمتری دارد و مدت زمان زیاد برای پر شدن نیاز دارد و مجهز به شارژ سریع ۱۵ واتی است.

باتری Galaxy S10 با برنامه روزانه و الگوی استفاده شما را سازگار می شود تا اپلیکیشن‌هایی را که به آنها نیاز ندارید ببندد و انژی کمتر استفاده کند.

کلام آخر

به پایان مطلب بررسی گلکسی S10 می‌رسیم. همان طور که مشخص است، گلکسی S10 قطعا شایسته ترین دستگاه ممکن برای بزرگداشت دهمین مدل از سری گلکسی S سامسونگ می‌باشد. Galaxy S10 به پیشرفته ترین تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز شده است و پیشرفت این گوشی نسبت به مدل قبلی (یعنی گلکسی S9) آنچنان زیاد است که قطعا هر کاربری را ترغیب به خریدن آن می‌کند.

البته برای ثبت نظر نهایی باید کمی منتظر بمانیم و ببینیم که عملکرد این دستگاه در دنیای واقعی و استفاده‌های روزمره به چه شکلی می‌باشد. باید دید که آیا دوربین سه گانه‌ی S10 بهترین دوربین ممکن در بین اسمارت فون‌های دنیا است یا خیر؟ و آیا نمایشگر Infinity-O می‌تواند جایگزینی مناسب برای notch باشد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: گوشی Galaxy S10 , خرید گوشی گلکسی S10 , قیمت گوشی S10 , بررسی گوشی S10 , مشخصات گوشی S10 ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

Galaxy A51 جدیدترین میان رده سامسونگ است که به جای A50 بسیار محبوب 2019 به بازار آمده و طراحی به روز شده و مدرنی با حاشیه های باریک و بهبود هایی در ساختمان دوربین را به کاربر ارائه می دهد.
با برچسب قیمتی حدود 350 دلاری، سامسونگ A51 جزو محصولات اقتصادی این کمپانی است و بدون شک جزو محبوب ترین اسمارت فون هایی خواهد بود که سامسونگ در سال 2020 عرضه می کند، ولی سوال اینجاست که آیا این دستگاه به خوبی Galaxy A50 خواهد شد و قابلیت های تصویر برداری آن به محصولاتی مثل Google Pixel 3A می رسد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A51

طراحی و ساخت

گلکسی A50 با نمایشگر infinity-U از طراحی بروزی برخوردار است اما نسخه جدید یعنی گلکسی A51 با نمایشگر infinity-O، قدم را فراتر گذشته و طراحی آن نزدیک به محصولات پرچمدار شده است. استفاده از این نمایشگر در A51 باعث شده تا حاشیه بالایی کوچکتر از نسل قبلی باشد و با توجه به اینکه حاشیه پایینی نیز به شکل قابل توجهی کوچکتر می باشد، نسبت مساحت نمایشگر به بدنه در این گوشی، با 3 درصد پیشرفت نسبت به نسل قبلی، از 85 درصد به 88 درصد رسیده است.

 

همچنین نمایشگر جدید این گوشی از نسبت تصویر 20:9 استفاده می کند که نسبتی کشیده تر از نسل قبلی بوده و این موضوع باعث شده تا عرض بدنه گلکسی A51 حدود 1 میلی متر کمتر از نسل قبلی باشد. در زمینه ضخامت اما تغییر چندانی را شاهد نیستیم و وزن کلی دستگاه حدود 6 گرم بیشتر شده است که تاثیری در تجربه کاربری نخواهد داشت.

بدنه Galaxy A51 همانند نسل قبلی از جنس Glasstic (پلاستیک با ظاهر شیشه) می باشد که مرغوبیت خوبی به آن بخشیده است؛ اما حس و حال بدنه آن قابل مقایسه با محصولات بالارده نمی باشد. با این حال استفاده از پلاستیک باعث شده تا مقاموت این گوشی در برابر شکستن، بیشتر از گوشی های شیشه ای باشد و بدنه آن حالت لیز نداشته باشد. اما باید در نظر داشته باشید که مقاومت پلاستیک در برابر خط و خش بسیار پایین تر می باشد و این موضوع اهمیت استفاده از کاور های محافظ را افزایش می دهد.

در قسمت پشتی گلکسی A51 دوربین چهار گانه با چینش L شکل به چشم می خورد که به همراه فلاش LED در داخل ماژول بزرگ مستطیلی قرار گرفته است. تغییر دیگری که در این قسمت ایجاد شده، مربوط به تغییر محل قرار گیری لوگوی سامسونگ می باشد که به نیمه پایینی بدنه منتقل شده است. همچنین مشابه چیزی که در A50s دیده بودیم، پنل پشتی این گوشی هم دارای خطوط انتزاعی می باشد که جذابیت آن را دو چندان کرده و همچنان شاهد افکت گرادیانی هستیم که باعث می شود پنل پشتی در زوایای مختلف تابش نور، بازتاب نوری با طیف رنگی مختلف داشته باشد.

 

سایر اجزای طراحی اما تفاوتی با نسل قبلی ندارد. کلید های تنظیم حجم صدا و پاور روی لبه سمت راست دستگاه هستند و در سمت مقابل نیز درگاه سیمکارت و کارت حافظه به چشم می خورد. روی لبه پایینی هم درگاه Type-C، میکروفون مکالمه، جک هدفون و اسپیکر تک کاناله قرار گرفته است.

 

بد نیست بدانید که به طور پیش فرض، نگه داشتن دکمه پاور در این گوشی، دستیار صوتی بیکسبی را در اختیار می گذارد؛ با این حال این موضوع قابلیت شخصی سازی دارد و می توان فعال کردن بیکسبی توسط آن را غیر فعال کرد. همچنین می توان با دوبار فشار دادن این دکمه، اپلیکیشن داخواهی را به اجرا در آورد. نکته آخری که در مورد طراحی گلکسی A51 باید در نظر داشته باشید، این است که بدنه این گوشی همچنان موفق به دریافت استاندارد لازم برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نشده است.

 صفحه نمایش

گوشی سامسونگ A51 از یک صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی با حاشیه های بسیار باریک بهره می‌برد که پنل آن از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است. صفحه نمایش 6.5 اینچی این گوشی تقریبا 87.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه کرده و بدین ترتیب ظاهری جذاب و شیک را برای آن به ارمغان می‌آورد. همانطور که در عکس های ضمیمه شده مشاهده می‌کنید لنز دوربین سلفی این گوشی هم در قسمت فوقانی ال سی دی دستگاه و داخل آن تعبیه شده است. رزولوشن صفحه نمایش 6.5 اینچی گوشی 2400 در 1800 پیکسل خواهد بود و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 405 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی بسیار خوبی برای یک نمایشگر 6.5 اینچی محسوب می‌شود.

سامسونگ روی صفحه نمایش گوشی A51 را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده است. در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که این شیشه مقاومت نسبتا خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز دارد اما بهتر است برای اطمینان هم که شده حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی روی پنل صفحه نمایش دستگاه نصب گردد. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش گوشی باید به پشتیبانی آن از قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" یا "Always On Display" اشاره کنیم که منجر می‌گردد اطلاعاتی مثل تاریخ، زمان و نوتیفیکیشن اپلیکیشن ها دائما روی صفحه خاموش گوشی هم نشان داده شوند. این قابلیت واقعا کاربردی است و بنا به ادعای سامسونگ خیلی هم روی مصرف باتری تاثیر چندانی نمی‌گذارد. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش گوشی باید به پشتیبانی آن از قابلیت اسکن انگشت اشاره کرد که در بخش قبل هم در مورد آن صحبت کردیم. قسمت زیرین صفحه نمایش گوشی از قابلیت اسکن انگشت کاربر پشتیبانی می‌کند و کیفیت عملکرد خوبی هم دارد.

اما موضوع اصلی که باید در این بخش نقد و بررسی گلکسی A51 به آن بپردازیم مربوط به کیفیت صفحه نمایش گوشی می‌شود. سامسونگ همیشه نشان داده که در این زمینه عملکرد عالی دارد و گوشی هایش از بهترین های بازار هستند. در رابطه با Galaxy A51 هم شرایط کاملا مشابه صادق است و صفحه نمایش این اسمارتفون واقعا کیفیت خوبی را ارائه می‌کند. تصاویر روی صفحه 6.5 اینچی این گوشی جذاب، شاداب، شارپ و دقیق به نظر می‌آیند و جزئیات مطلوبی دارد. این مسئله سبب می‌شود که انجام کارهایی مثل وبگردی، پرسه زدن در یوتیوب، تماشای فیلم و سریال و سایر اقدامات این چنینی با گوشی A51 و صفحه نمایش بزرگ، بدون حاشیه و با کیفیت آن لذت‌بخش‌تر شود.

مسئله بعدی که در بررسی گلکسی A51 مشخص شد مربوط به توان خوب صفحه نمایش گوشی در تولید روشنایی می‌شود. این امر سبب خواهد شد که حتی در شرایطی که نور محیط بسیار شدید است و مستقیما به صفحه گوشی می‌تابد هم بتوان بدون مشکل محتوای روی آن را مشاهده کرد. شما در محیط های این چنینی و باز که تحت تابش نور قرار دارند می‌تواند برایتنس (Brightness) پنل نمایشگر گوشی A51 را روی 90 درصد تنظیم کنید و بدون مشکل محتوای روی آن را مشاهده نمایید.بنابراین در مجموع بهره‌مندی از یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت یکی از اصلی ترین ویژگی های گوشی سامسونگ Galaxy A51 محسوب می‌شود.

سیستم عامل و نرم افزار

با توجه به اینکه گوشی A51 در ماه دسامبر سال 2019 رونمایی شده، جای تعجبی نیست که جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی Android 10 در حالت پیش فرض روی آن نصب باشد و این مسئله می‌تواند یکی دیگر از نقاط قوت دستگاه به شمار آید. رابط کاربری One UI 2.1 سامسونگ هم طبیعتا در کنار این سیستم عامل نصب و راه اندازی می‌شود. انتظار داریم سامسونگ تا 2 سال آینده از گوشی A51 پشتیبانی نرم افزاری به عمل آورد و آپدیت های اصلی اندروید و آپدیت های فرعی رابط کاربری خود را برای آن منتشر کند. اما بستر نرم افزاری گوشی چقدر بهینه، روان و کاربرپسند است؟ رابط کاربری One UI 2.1 سامسونگ در مقایسه با خیلی از رابط های اندرویدی دیگر به مراتب وضعیت بهتری دارد و حداقل ما با آن ارتباط بهتری برقرار می‌کنیم.

رابط کاربر One UI 2.1 را نمی‌توان مطلقا یک رابط کاملا بهینه شده و درجه یک محسوب کرد اما در مقایسه با دیگر رابط های اندرویدی و به ویژه رابط کاربری شرکت هایی مثل هوآوی یا شیائومی می‌تواند بهینه تر محسوب شود. قابلیت های شخصی سازی و کاربردی مطلوبی هم در این رابط ارائه شده‌اند که امکان استفاده بهتر از دستگاه را فراهم می‌آورند. فعالسازی حالت فول اسکرین در گوشی A51 و تعامل با دستگاه از طریق دستورات اشاره‌ای می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای را برایتان به ارمغان آورد چون در این حالت تقریبا از کل فضای صفحه نمایش گوشی استفاده خواهد شد.

در بررسی گلکسی A51 مشخص شد که سامسونگ تغییراتی در دستورات اشاره‌ای حالت فول اسکرین گوشی ایجاد کرده است که مهمترین آن ها مربوط به نحوه بازگشت به عقب می‌شود. در اغلب گوشی ها ارائه این دستور اشاره‌ای با کشیدن انگشت از لبه سمت راست یا چپ صفحه نمایش به سمت وسط ممکن می‌شود اما در گوشی A51 و رابط One UI 2.1 برای انجام این کار باید انگشت خود را در لبه زیرین صفحه نمایش قرار داده و به سمت پایین بکشید. از آنجایی که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات رابط کاربری گوشی شویم، از اشاره به موارد جزئی‌تر صرف نظر خواهیم کرد و صرفا در رابطه با میزان روان بودن بستر نرم افزاری گوشی صحبت می‌کنیم.

در گوشی Galaxy A51 ما به راحتی برنامه هایی مثل واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و غیره را روی گوشی نصب و اجرا کردیم. انجام کارهایی مثل وبگردی، ارسال و دریافت پیامک، تماشای کلیپ های یوتیوب، برقراری تماس و غیره هم در گوشی به راحتی قابل انجام بود. بنابراین در مجموع بستر نرم افزاری گوشی عملکرد خوبی دارد و روان و نسبتا بهینه است. اگر برای انجام کارهای روزمره و عادی از آن استفاده کنید، تقریبا با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نخواهید شد. به عقیده ما سامسونگ گلکسی A51 از نظر بستر نرم افزاری و سیستم عامل می‌تواند گزینه خرید خوبی باشد و حداقل نیازهای یک کاربر عادی را بدون مشکل برطرف سازد.

بررسی گوشی A51

دوربین

بدون تردید شرکت سامسونگ توانسته در زمینه دوربین گلکسی ای ۵۱ شگفتی‌ساز شود. همانطور که می‌دانید از مدتی قبل شاهد انتشار شایعاتی مبنی بر ماژول L شکل دوربین بودیم و هم اکنون مشخص شد که واقعیت بوده‌اند.

گوشی جدید سامسونگ مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.0، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2، سنسور ۵ مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 و سنسور ۵ مگاپیکسل سنجش عمق با گشودگی دیافراگم f/2.2 می‌باشد. نباید از قابلیت‌های دوربین گلکسی ای ۵۱ همانند لایو فوکوس (Live Focus)، اسلوموشن، حالت شب (Night Mode)، پانوراما و HDR اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند تجربه تصویربرداری عالی را رقم بزنند.

توجه داشته باشید که وضعیت برای علاقه‌مندان به دوربین سلفی هم بد نبوده و شاهد قرارگیری سنسور قدرتمند ۳۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 هستیم که از HDR هم پشتیبانی می‌کند.

همانطور که می‌دانید، دوربین سلفی می‌تواند نقش یک ویژه کلیدی را ایفا کند، زیرا اکثر شرکت‌ها به دلیل مجهز نکردن گوشی های هوشمندشان به سنسور سلفی باکیفیت، دچار مشکلاتی همانند عدم موفقیت در کسب آمار قابل قبول فروش خواهد شد.

آیا سوالی درباره قدرت فیلمبرداری گلکسی ای ۵۱ دارید؟ ما سوال شما را با یک سوال دیگر پاسخ خواهیم داد؛ آیا امکان دارد چنین گوشی باکیفیتی از قابلیت فیلمبرداری ضعیفی بهره‌مند باشد؟ قطعا اینطور نیست و قدرت فیلمبرداری بالای آن، خیره‌کننده است.

باتری گوشی سامسونگ Galaxy A51

برای این گوشی میان رده باتری‌ای 4000 میلی‌آمپری در نظر گرفته شده که پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی هم در آن دیده می‌رود. عملکرد باتری کاملا قابل قبول است. مثل خیلی از گوشی‌های هوشمند امروزی اگر کار سنگینی از باتری نکشید 1 روز و نیم به شارژ نیاز پیدا نمی‌کند و اگر کاربر پر استفاده‌ای باشید انتهای روز مجبور به شارژ کردنش هستید. این گوشی می‌تواند به مدت 13 ساعت به طور مداوم ویدیوی فول اچ دی با نهایت روشنایی پخش کند که عدد خوبی برای یک میان رده به حساب می‌آید.

 جمع بندی

بدون شک ای 51 را می‌توان یکی از خوش دست‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار دانست که مدت زمان طولانی می‌توانید آن را دست بگیرید و کار کنید بدون اینکه خسته شوید. صفحه نمایش و نرم‌افزار کاملا به روز از برگ‌های برنده این گوشی هوشمند بین رقبایش هستند و دوربین هم عملکرد خوبی برای یک گوشی میان رده دارد. مهم‌ترین نقطه ضعف این گوشی هوشمند جنس پلاستیکی بدنه است که رقبایش در این زمینه عملکرد بهتری از خودشان نشان می‌دهند.

در مجموع اگر به دنبال خرید یک گوشی هوشمند میان رده هستید که خوش دست بودن و نرم‌افزار به روز از مهم‌ترین فاکتورهای شما برای خرید حساب می‌رود Galaxy A51 می‌تواند یکی از گزینه‌های بسیار منطقی باشد. برای خرید گوشی سامسونگ کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ A51 , خرید گوشی A51 , قیمت گوشی A51 , بررسی گوشی A51 , گوشی سامسونگ گلکسی A51 , گوشی Galaxy A51 ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

آیفون ایکس مکس یا iPhone XS Max ( که Ten S Max تلفظ می شود) بزرگترین گوشی هوشمند بود که اپل در دسامبر ۲۰۱۸ به بازار عرضه کرد. اپل آیفون ایکس اس مکس دارای صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی است. مطمئنا این گوشی جدیدترین محصول Max اپل نیست، بعد از تولید این گوشی شرکت اپل سه گوشی جدیدتر آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس را به بازار عرضه کرد و در حال حاضر این سه گوشی جزء جدیدترین محصولات این شرکت می باشند. اگر قصد خرید ایفون ایکس مکس را دارید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بررسی گوشی ایفون ایکس مکس اپل

طراحی

زیبایی ظاهری در آیفون XS Max باعث شده تا در همان نگاه اول مجذوب آن شوید. بدنه شیشه‌ای با رنگ بندی جذاب در کنار فریم فلزی و نمایشگر بدون حاشیه، این گوشی را به یک مجموعه کامل تبدیل کرده و به واژه «شیک» در تلفن‌های هوشمند معنای خاصی بخشیده است.

از آن جایی که آیفون XS Max ابعاد بزرگی دارد، جای‌گیری‌اش در دست به معضلی برای کاربر تبدیل شده است. با توجه به قیمت بالای این گوشی، نگرانی برای افتادن آن از دست زیاد خواهد بود؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از همان روزهای اول برای آن قاب محافظ خریداری کنید. یکی از مواردی که تاثیر منفی بر خوش دستی دستگاه گذاشته، طراحی به‌شدت گرد چهار گوشه آن است. با توجه به این نوع طراحی، با وجود اینکه آیفون XS Max ضخامت کمتری نسبت به گوشی‌هایی چون گلکسی نوت 9 و وان پلاس 6 دارد، اما در دست چنین حسی را القا نمی‌کند؛ به طوری که پرچمدار اپل ضخیم‌تر از این گوشی‌ها به نظر می‌رسد.

بدنه پشتی آیفون XS Max کاملا تخت طراحی شده و خبری از انحنا در آن نیست. روی این بدنه شیشه‌ای شاهد قرار گیری محفظه دوربین و فلاش با کمی بیرون زدگی از قاب، لوگوی اپل و نام iPhone هستیم.

اما نکته تاثیرگذار طراحی آیفون XS Max جای گیری نمایشگر 6.5 اینچی آن درون بدنه‌ای با اندازه 157.5 در 77.4میلیمتر است. این در حالی است که آیفون 8 پلاس با وجود نمایشگر 5.5 اینچی، ابعاد بزرگتری نسبت به آیفون XS Max دارد.

بخش روبرویی این آیفون جدید که کاملا با شیشه پوشیده شده، از نمایشگر بدون حاشیه با یک ناچ کوچک میزبانی می‌کند. در این ناچ دوربین سلفی، سنسورهای مختلف و اسپیکر مکالمه تعبیه شده است.

این آیفون جدید گواهی IP68 را دریافت کرده است. با توجه به این گواهی، آیفون XS Max بدون مشکل خاصی در عمق 2 متری آب برای مدت 30 دقیقه دوام می‌آورد. بر اساس گفته‌‌های اپل، این دستگاه علاوه بر آب، در برابر مایعات مختلف مانند آب نمک، شیر و آب کلر دار نیز مقاوم خواهد بود. البته ناگفته نماند جبران صدمات ناشی از آب‌ خوردگی از موارد قابل پشتیبانی توسط گارانتی محصولات اپل نیست.

لبه سمت راست آیفون XS Max شاهد قرارگیری دکمه پاور هستیم. دسترسی به این دکمه توسط انگشت نسبتا آسان است. دکمه‌های کنترل صدا و فعال سازی حالت سایلنت هم در لبه سمت چپ این پرچمدار حضور دارند. از آنجایی که در آیفون XS Max دکمه هوم حذف شده، برای دسترسی به سیری باید دکمه پاور را برای مدت مدت کوتاهی نگهدارید. اپل جایگاه سیمکارت را مانند نسل قبل در لبه راست، پایین دکمه هوم قرار داده است.

صفحه نمایش

اصلی‌ترین فاکتوری که آیفون XS Max را نسبت به آیفون XS معمولی متمایز کرده، نمایشگر بزرگ‌تر آن است. آیفون XS Max به یک صفحه نمایش برش خورده 6.5 اینچی از نوع سوپر امولد مجهز شده است. این صفحه نمایش با رزولوشن عجیب و غریب 1242 در 2688 پیکسل فعالیت می‌کند.

با وجود اینکه تکنولوژی HDR در نمایشگر گوشی‌های هوشمند هنوز به یک اصل مهم تبدیل نشده، اما گاهی اوقات نبود آن در پرچمدار اپل احساس می‌شود. نحوه نمایش نقاط تیره و روشن تصاویر در این نمایشگر، به اندازه‌ای فوق العاده نیست که کاربر را به وجد آورد. البته این موضوع به هیچ وجه به معنای عملکرد بد اپل در این زمینه نیست؛ چرا که صفحه نمایش آیفون XS Max کیفیت بالایی دارد و برای کاربران به اندازه کافی رضایت بخش است.

پنل سوپر امولد که در آیفون‌های جدید با نام Super Retina HD display شناخته می‌شود، روشنایی بالایی دارد و از نظر دقت در نمایش رنگ‌ها بسیار خوب ظاهر شده است.

 

گوشی‌های اپل معمولا از نظر تفکیک پیکسلی در نمایشگر نسبت به مدل‌های هم‌رده، ضعیف‌تر عمل می‌کردند. پیش‌تر این موضوع نارضایتی کاربران زیادی را به دنبال داشت و باعث شد تا اپل برای افزایش آن در گوشی‌های جدیدش اقدام کند. چگالی پیکسلی نمایشگر آیفون XS Max اکنون به 458ppi می‌رسد که همچنان نسبت به اکثر پرچمداران بازار در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. با این وجود وضوح تصویر در آیفون XS Max به اندازه کافی مناسب است و تصاویر با شارپنس خوبی در آن به نمایش در می‌آیند. همچنین بر اساس ادعای اپل، نمایشگر آیفون XS Max از نظر رنج دینامیکی 60 درصد بهتر از نسل قبل یعنی آیفون X عمل می‌کند. لازم به ذکر است صفحه نمایش آیفون XS Max همچنان از قابلیت لمس سه بعدی پشتیبانی می‌کند.

 FACE ID

این روزها انتخاب اپل برای تضمین امنیت بایومتریک گوشی‌های خود Face ID است که جایگزین حسگر اثر انگشت Touch ID شده و در ناچ این گوشی، در بالای صفحه نمایشگر خودش را جای داده است. اپل ادعا می‌کند که این راهکار امنیت بیشتری به کاربران می‌دهد به طور قابل توجهی‌ هم سریع‌تر است اما در حقیقت، به اندازه کافی عالی و کامل نیست. ما این روزها گوشی‌های زیادی را با حسگر تشخیص چهره دیده‌ایم و تست کرده‌ایم و به نظر ما Face ID در مقایسه با آن‌ها هنوز هم کمی کند است و می‌تواند به عملکرد بهتری دست پیدا کند (حداقل در XS Max این طور است). برای بیدار کردن iPhone XS Max خود کافی است آن را بردارید و یا از دگمه پاور استفاده کنید تا صفحه نمایشگر روشن شود. در حین زمانی که انگشت خود را به سمت بالا می‌کشید تا قفل صفحه را باز کنید، Face ID کار خودش را می‌کند و چهره شما را شناسایی می‌کند. همچنین باید اضافه کرد که این ویژگی گاهی اوقات در زیر نور شدید آفتاب هم دچار اخلال در عملکرد خود می‌شود و نمی‌تواند به خوبی چهره شما را تشخیص دهد که در واقع مشکلی است که هر سیستم تشخیص چهره دیگری که وجود دارد هم از آن رنج می‌برد اما حقیقتا دوست داشتیم اپل فکر خوبی برای اصلاح آن پیدا می‌کرد. این موضوع باعث می‌شود که به طور کلی نسبت به شرایط مختلف، حسگر اثر انگشت را به عنوان سنسور تامین کننده امنیت بایومتریک بیشتر ترجیح بدهیم.

 سیستم عامل و نرم افزار

سیستم عامل پیش فرضی که در آیفون XS Max نصب شده iOS 12 است. این سیستم عامل به طور ویژه برای آیفون های سال 2018 بهینه شده است و قابلیت های متعددی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با توجه به اینکه دکمه هوم از آیفون XS مکس حذف شده، اپل تمام قابلیت ها و امکاناتی که کاربر از طریق این دکمه به آن ها دسترسی پیدا می‌کرد را در سیستم عامل iOS 12 به شیوه جدیدی ارائه می‌کند تا کاربر برای دستیابی به این ویژگی ها نیازی به دکمه فیزیکی هوم نداشته باشد.

برای مثال کاربران آیفون XS Max اپل برای دسترسی به لیست اپلیکیشن های اخیر کافیست انگشت خود را در بخش زیرین نمایشگر گوشی قرار داده و سپس تا وسط صفحه به سمت بالا بکشند و چند لحظه مکث کنند تا لیست اپلیکیشن های اخیر اجرا شده در آیفون نمایان شود. تمام قابلیت هایی که پیش از این کاربر از طریق دکمه هوم به آن ها دسترسی پیدا می‌کرد در سیستم عامل و بستر نرم افزاری آیفون XS Max به گونه جدیدی قابل اجرا خواهند بود. شاید تصور کنید تعامل برقرار کردن با این رویکرد کمی سخت باشد، اما در عمل اینطور نیست و شما خیلی راحت می‌توانید با ویژگی ها و ترفندهای خاص رابط کاربری iOS 12 در آیفون XS Max ارتباط برقرار کنید.

از دیگر ویژگی های نرم افزاری که در آیفون XS مکس اپل ارائه شده می‌توان به قابلیت مموجی (Memoji) اشاره کرد که نسخه ارتقاء یافته همان قابلیت انیموجی (Animoji) آیفون X است. به موجب این قابلیت کاربر می‌تواند علاوه بر شبیه سازی حالات و حرکات چهره خود بر روی اموجی های مختلف، برخی ویژگی های اموجی نظیر رنگ پوست و غیره را شخصی سازی هم کند. پشتیبانی آیفون XS مکس از سیری (Siri) هم می‌تواند یکی دیگر از ویژگی های مثبت آن باشد که البته شاید برای ما ایرانی ها چندان کاربرد زیادی نداشته باشد. اما سرعت عمل و روان بودن سیستم عامل و بستر نرم افزاری دستگاه چگونه است؟

زمانی که در حال استفاده از آیفون XS Max اپل هستید با هیچ لگ و تاخیری مواجه نخواهید شد و به خوبی روان بودن عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه را حس خواهید کرد. هماهنگی خاص مابین سخت افزار و بستر نرم افزاری آیفون XS مکس سبب شده که گوشی در حین استفاده کوچک‌ترین لگ یا تاخیری را ارائه نکند و کاربر در حین بکارگیری دستگاه تجربه‌ای فوق‌العاده روان را داشته باشد. به طور کلی عملکرد سیستم عامل و بستر نرم افزاری آیفون XS Max اپل بسیار عالی بوده و از نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

بررسی گوشی ایفون ایکس مکس

دوربین

در این مرحله از بررسی آیفون XS Max می‌خواهیم به مرور کیفیت عملکرد دوربین اصلی و سلفی آن بپردازیم. دوربین اصلی این گوشی از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که کاملا مشابه با دوربین آیفون XS هستند. سنسور اول مجموعه دیافراگم F/1.8 دارد و زاویه دید گسترده‌ای را ارائه می‌کند اما سنسور دوم مجموعه از دیافراگم F/2.4 بهره‌ بوده و از نوع تله‌فتو است. هر دو لنز نام برده شده که بخشی از دوربین اصلی آیفون XS Max هستند قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای، HDR و تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) را ارائه می‌کنند و قابلیت زوم اپتیکال 2X هم توسط سنسور دوم مجموعه ارائه می‌شود. ضمنا با استفاده از دوربین اصلی آیفون XS مکس قادر به ضبط ویدئوهای 4K با فرم ریت 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم خواهید بود.

 

عکسبرداری با دوربین اصلی آیفون XS Max بسیار لذت بخش خواهد بود، چون کیفیت عکس هایی که توسط دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شود فوق‌العاده هستند. یک چراغ فلش LED چهارگانه مابین دو لنز دوربین پشت این گوشی نصب شده که در شرایطی همچون تاریک بودن محیط می‌توان از آن برای ایجاد نور و روشنایی لازم استفاده کرد. به جرئت مدعی می‌شویم که کیفیت عملکرد دوربین اصلی آیفون XS مکس فوق‌العاده عالی است و کمتر گوشی هم اکنون پتانسیل لازم برای رقابت با آن را دارد. عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) هم توسط دوربین گوشی پشتیبانی می‌شود و کیفیت عملکرد آن نسبت به گذشته بهبود یافته است.

 

دوربین سلفی آیفون XS Max هم از یک سنسور یا لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده است. کیفیت عکسبرداری این لنز دوربین هم فراتر از چیزی خواهد بود که تصورش را می‌کنید. اپل قابلیت عکسبرداری پرتره دوربین سلفی آیفون XS Max را تقویت کرده و هم اکنون کیفیت تفکیک لبه های صورت کاربر با محیط پشت سر وی به مراتب بهتر شده است. به طور کلی کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی آیفون XS مکس فوق‌العاده است و اگر طرفدار گوشی های با دوربین قدرتمند هستید، شک نکنید این آیفون یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 باتری و شارژدهی گوشی ایفون ایکس مکس اپل

در آخرین بخش از بررسی آیفون XS Max اپل نوبت به باتری و توان شارژدهی آن می‌رسد. با توجه به اینکه آیفون XS Max اپل از صفحه نمایشی بزرگ و با رزولوشن بالا بهره می‌برد، مطمئنا مصرف شارژ باتری دستگاه افزایش خواهد داشت. باتری که اپل برای آیفون XS مکس در نظر گرفته ظرفیت 3174 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. طبق بررسی ها باتری این گوشی توانسته چیزی در حدود 1 روز (در برخی موارد کمی کمتر از آن)، انرژی مورد نیاز دستگاه را در حالت استفاده نرمال تامین کند. بنابراین انتظار نداشته باشید که با یک بار شارژ باتری آیفون XS Max اپل و استفاده زیاد از دستگاه، انرژی مورد نیاز آن کاملا تامین شود.

 

آیفون XS Max اپل از قابلیت شارژ بیسیم و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. طبق اطلاعات ارائه شده باید باتری این گوشی به واسطه بهره‌مندی از قابلیت شارژ سریع ظرف 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ شود، اما در عمل اینطور نیست و باتری دستگاه ظرف مدت زمان مذکور حدود 35 الی 45 درصد شارژ خواهد شد که البته این مقدار هم قابل قبول است. پس آیفون XS Max اپل از نظر باتری و شارژدهی وضعیت کاملا معمولی دارد و شاید بهتر بود اپل کمی ظرفیت باتری دستگاه را افزایش می‌داد.

 نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی آیفون XS Max اپل پرداختیم. آیفون XS مکس بدون تردید هم اکنون یکی از بهترین، زیباترین، با کیفیت‌ترین و قدرتمندترین گوشی های موجود در بازار محسوب می‌شود. در ادامه اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آن را طی دو دسته‌بندی خدمتتان معرفی می‌کنیم. برای خرید و اطلاع از قیمت گوشی کلیک کنید.

 مزایا

  • طراحی بسیار زیبا، چشم‌نواز و بادوام
  • صفحه نمایش بزرگ، با کیفیت و با رزولوشن عالی
  • قدرت پردازش فوق‌العاده
  • دوربین عالی

معایب

  • قیمت گران


:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: گوشی ایفون ایکس مکس , خرید ایفون ایکس مکس , قیمت ایفون ایکس مکس , بررسی ایفون ایکس مکس , گوشی ایفون xs max ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

با آغاز سال جدید میلادی، سری جدید میان رده های Galaxy A سامسونگ نیز از راه رسیدند و Galaxy A51 و Galaxy A71 اولین اعضای این نسل جدید هستند. اگر بخواهیم سطحی به این دو محصول بنگریم، به نظر می رسد که حفره نمایشگر اصلی ترین تغییر این سری جدید باشد، ولی اگر عمیق نگاه کنیم، باید انتظار ارتقای چیپست و دوربین را هم داشته باشیم. Galaxy A71 هم تمام این ویژگی ها را داراست و به علاوه آن ها از اندروید و رابط کاربری One UI جدید هم استفاده می کند.
البته، گوشی A71 تنها به اندازه ای ویژگی جدید دارد که بتواند یک به روز رسانی جزئی نسبت به Galaxy A70 سال گذشته محسوب شود. بریدگی نمایشگر کوچکتر، چیپست جدید، ساختمان دوربینی با تعداد سنسور و رزولیشن بیشتر و همچنین رابط کاربری و سیستم عامل جدید تر از جمله تغییرات این اسمارت فون است.
چیپست اسنپدراگون 730 این روز ها قوی ترین چیپست میان رده کوالکام است و A71 هم از آن بهره می برد، بنابراین از نظر قدرت پردازشی برای گیمینگ، کمبودی نخواهد داشت. دوربین 64 مگاپیکسلی اصلی هم دیگر ویژگی جذاب این محصول است، در کنار این ماژول، یک دوربین ماکرو هم تعبیه شده که این روز ها محبوب و مشهور شده. در ادامه به بررسی کامل و تخصصی Galaxy A71 خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A71

طراحی

زبان طراحی گلکسی A71 مشابه چیزی است که در A51 دیده بودیم. در قسمت جلو، به جای نمایشگر infinitiy-U با بریدگی قطره ای، از سری جدید نمایشگر های سامسونگ یعنی سری infinity-O استفاده شده است. این نمایشگر نه تنها جلوه بروزتری به گلکسی A71 بخشیده، بلکه با نسبت تصویر 20:9 و حاشیه های باریک تر، باعث شده تا این گوشی با وجود داشتن پنل 6.7 اینچی، از نظر ارتفاع و عرض بدنه، کمی کوچک تر از نسل قبلی باشد. همچنین جالب است بدانید که Galaxy A71 با وجود حفظ باتری 4500 میلی ساعتی، حدود 0.2 میلیمتر باریک تر بوده و وزن آن نیز حدود 4 گرم کاهش داشته است.

 

پوشش نمایشگر همچنان از گوریلا گلس 3 می باشد که مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارد، اما مقاومت آن در برابر ضربه، به خوبی نسخه های جدید نمی باشد. با این حال با توجه به اینکه با یک محصول میان رده رو به رو هستیم، استفاده از گوریلا گلس 3 را نمی توان ایراد بزرگی به شمار آورد.

 

بدنه گوشی نیز همچنان از جنس پلاستیک می باشد؛ اما به دلیل استفاده از پوشش چند لایه در پنل پشتی، این قسمت حس و حالی نزدیک به شیشه منتقل می کند و به طور کلی مقاومت آن در برابر شکستن، بیشتر از شیشه می باشد. اما باید در نظر داشته باشید که مقاومت پلاستیک در برابر خط و خش، پایین تر می باشد و این موضوع اهمیت استفاده از کاور های محافظ را افزایش می دهد.

یکی از تغییرات ایجاد شده در پنل پشتی، استفاده از خطوط انتزاعی در طراحی آن می باشد که باعث می شود، شکست نور در آن جلوه های زیبایی را ایجاد کند. اما بزرگترین تغییر ایجاد شده در این قسمت، مربوط به طراحی ماژول دوربین می باشد. در حقیقت در قسمت پشتی گلکسی A71 دوربین چهار‎گانه با چینش L شکل به چشم می خورد که به همراه فلاش LED در داخل ماژول بزرگ مستطیلی شکل قرار گرفته است. لوگوی سامسونگ نیز از قسمت میانی، به قسمت پایین تر منتقل شده است.

فریم پلاستیکی، همچنان ظاهری براق دارد که هماهنگی بالایی با سایر اجزا ایجاد می کند. در سمت چپ این فریم، سینی سیمکارت قرار دارد که نشان می دهد امکان استفاده همزمان از دو سیمکارت و کارت حافظه جانبی در گلکسی A71 وجود دارد. کلید های تنظیم حجم صدا و پاور روی لبه سمت راست دستگاه هستند و روی لبه پایینی هم درگاه Type-C، میکروفون مکالمه، جک هدفون و اسپیکر تک کاناله قرار گرفته است.

 

با حذف شدن دکمه بیکسبی از گوشی های سامسونگ، این شرکت به طور پیش فرض، نگه داشتن دکمه پاور را برای راه اندازی دستیار صوتی انتخاب کرده است؛ با این حال این موضوع قابلیت شخصی سازی دارد و می توان فعال کردن بیکسبی توسط آن را غیر فعال کرد. همچنین می توان با دوبار فشار دادن این دکمه، اپلیکیشن داخواهی را به اجرا در آورد.

در نهایت و به طور کلی می توان گفت که Galaxy A71 زیباتر از نسل قبلی می باشد و این گوشی از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است؛ اما استفاده از ساختار فلز و شیشه با توجه به رده قیمتی، می توانست انتخاب بهتری برای آن باشد.

نمایشگر

Samsung Galaxy A71 نمایشگری مشابه با گلکسی A70 دارد ولی در بخش بریدگی تفاوت‌ها نمایان می‌شود. با آن که A70 از بریدگی قطره‌ای شکل محبوب سال ۲۰۱۹ استفاده می‌کرد، A71 به قطار محصولات ۲۰۲۰ پیوسته و دوربین سلفی داخل یک حفره قرار گرفته است. البته اندازه این حفره به کوچکی بریدگی روی نمایشگر نوت ۱۰ لایت نیست.

 

نمایشگر از نوع پنل نمایش سوپر امولد به اندازه ۶.۷ اینچ، گوشه‌های گرد و همانطور که اشاره کردیم بریدگی حفره‌ای شکل است. دقت آن ۲۴۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل است و نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی ۳۹۳ پیکسل در هر اینچ دارد.

شیشه گوریلا گلس ۳ از این نمایشگر محافظت می‌کند تا خیال کاربر کمی از مقاومت آن در برابر ضربه راحت شود.

متاسفانه پشتیبانی از استاندارد HDR10 وجود ندارد و کاربر نمی‌تواند از محتوای HDR سرویس‌های استریم نت‌فلیکس، آمازون پرایم، اچ‌بی‌او یا سرویس‌های مشابه استفاده کند.

تنها اپلیکیشنی که اجازه به استریم محتوای HDR می‌دهد یوتیوب است و ما زمان پخش چنین کلیپ‌هایی متوجه افزایش قابل توجه میزان روشنایی نمایشگر شدیم ولی مطمئن نیستیم سامسونگ از چه نوع استاندارد HDR استفاده کرده است.

به هرحال، میزان نور صفحه بسیار خوب است. حداکثر میزان روشنایی ۴۱۰ نیت است و اگر از گزینه Adaptive Brightness استفاده کنید حتی به ۵۱۵ نیت می‌رسد. همچنین باید بگوییم حداقل میزان روشنایی یک عدد عالی و برابر با ۱.۷ نیت است.

مانند سایر پنل‌های نمایش سوپر امولد سامسونگ، نمایشگر این گوشی قادر به بازتولید دقیق حوزه رنگی متفاوت بسته به محتوا و حالت انتخاب شده نمایشگر است.

حالت Natural screen نسبت به حوزه رنگ sRGB دقیق است و متوسط DeltaE برابر با ۱.۷ دارد، در حالی که حالت Vivid از فضای رنگ DCI-P3 با میانگین DeltaE برابر با ۳.۳ پشتیبانی می‌کند (گرچه با استفاده از تعادل سفید با دمای رنگ گرم‌تر می‌توانید آن را به ۲.۷ کاهش دهید). حالت دیگری برای تنظیمات نمایشگر وجود ندارد.

دوربین

چیدمان لنزهای دوربین در قاب پشتی دقیقا مانند گلکسی A51 و هر چهار لنزی که در قاب پشتی قرار گرفته اند به صورت شکل حرف L چیده شده اند. این لنزها متشکل از لنز 64 مگاپیکسلی اصلی واید و استاندارد با گشودگی دیافراگم f/1.8، لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید (فوق عریض) با گشودگی دیافراگم f/2.2، لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 و لنز 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دیافراگم f/2.2 می باشند. دوربین سلفی این گوشی نیز مانند A51 یک لنز با سنسور 32 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 است.

 

دوربین سلفی گلکسی A71 نیز تصاویری با رنگ خوبی می گیرد و جزییات هم به خوبی ثبت می شوند اما شارپی تصاویر چنگی به دل نمی زند. عکس های پرتره ای که با دوربین سلفی گرفته می شوند با وجود ثبت خوب جزییات در آنها، برش سوژه از پس زمینه بسیار غیر حرفه ای می باشد و سوژه از پس زمینه اصلا خوب جدا نمی شود.

گوشی سامسونگ گلکسی A71

 سخت افزار و عملکرد

در بخش سخت افزار، سامسونگ در گلکسی A71 از چیپست ساخت شرکت کوالکام به نام Snapdragon 730 (هشت نانومتری) در کنار پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای ( دو هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Kryo 470 طلایی و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 470 نقره‌ای) و پردازنده گرافیکی Adreno 618 استفاده کرده است که 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی آنها همراه می کند، که در ابتدا به 109.5 گیگ آن دسترسی داریم. همچنین می توانید با استفاده از کارت حافظه جانبی (میکرو اس دی) تا 1 ترابایت حافظه این گوشی را افزایش دهید.

 

در استفاده روزمره هیچ مشکلی برای کار کردن با گوشی ندارید و در مدتی که با گوشی کار کردیم، کوچکترین مشکلی از بابت لگ زدن یا کندی در آن ندیدیم. برای اینکه با پتانسیل گوشی در اجرای کارهای سخت آشنا بشیم، بازی های سنگین و گرافیکی مانند آسفالت 9، کالاف دیوتی موبایل و غیره را بر روی ان نصب کردیم. که بازی آسفالت 9 در نهایت کیفیت (بالاترین حد ممکن گرافیک) بدون هیچ مشکلی احرا می شود و می توانید با خیالت آن را با کیفیت بالا و روان بازی کنید.

 

بازی کالاف دیوتی موبایل نیز بر روی تنظیمات گرافیکی متوسط اجرا می شود و به لطف سخت افزار خوب و پاسخگویی خیلی خوب صفحه نمایش هیچ لگ و کندی در آن دیده نمی شود. همچنین بازی محبوب سنگین فورتنایت نیز در این گوشی به خوبی اجرا می شود و مشکی ندارد.

در بخش اسپیکر، سامسونگ تنها از یک اسپیکر برای گلکسی A71 استفاده کرده که در قاب پایینی آن قرار گرفته است. اسپیکر ای 71 صدای بلندی دارد، اما مهمتر از آن کیفیت اسپیکر نیز خیلی خوب است و زمانی که بلندی صدا را تا آخر زیاد می کنیم، افت کیفیت در آن مشاهده نمی شود و جزییات صدا به خوبی مشخص هستند.

باتری گوشی A71

گوشی جدید سامسونگ دارای یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده و از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. شما می‌توانید در صورت تمام شدن شارژ باتری، ظرف مدت زمان اندکی، گوشی خود را شارژ کنید. بد نیست بدانید که این دستگاه مجهز به حسگر اثر انگشت اپتیکال درون صفحه نمایش بوده و سرعت بالایی در تشخیص اثر انگشت کاربران دارد. البته شما می‌توانید کماکان از قابلیت Face Unlock هم استفاده کنید، ولی به دلیل مشکلاتی که هنوز دارد و رفع نشده است، پیشنهاد می‌کنیم از آن فاصله بگیرید.

کلام آخر

ای 71 گوشی‌ای است که به طور حتم شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. صفحه‌نمایش بزرگ و با کیفیت و البته پرنور در کنار نرم افزار به روز و بدون لگ از مهم‌ترین بخش‌های این گوشی هوشمند هستند. باتری ظرفیت بالا و عملکرد خوبی دارد و دوربین‌ها هم به عنوان یک گوشی میان رده خوب عمل می‌کند. به تمام این مزایا باید خوش دست بودن را هم اضافه کنیم که با وجود صفحه‌نمایش کشیده و بزرگ ای 71 یکی از خوش دست‌ترین گوشی‌های بازار است. جنس پلاستیکی بدنه را در کنار عملکرد نامطلوب سنسور اثرانگشت باید جزو معایب این گوشی هوشمند بدانیم.

در مجموع اگر بخواهید گوشی‌ای میان رده بخرید و به خصوص صفحه‌نمایش و خوش دستی برایتان مهم‌ترین بخش گوشی باشد پیشنهاد ما به طور حتم گلکسی ای 71 است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: گوشی A71 , بررسی گوشی A71 , خرید گوشی A71 , قیمت گوشی A71 , مشخصات A71 , گوشی سامسونگ Galaxy A71 ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

کمپانی اپل (apple) هر ساله آپدیت جدیدی از ساعت های هوشمند را معرفی می کند و اخیرا در رویداد سپتامبر 2019 در کنار خانواده آیفون 11 از سری جدید اپل واچ یعنی Apple Watch 5 رونمایی نموده است. اپل واچ 5 تمام ویژگی های اپل واچ 4 را به اضافه ویژگی ها و بهبودهایی نسبت به نسخه قدیمی در خود دارد. اگز قصد خرید اپل واچ 5 را دارید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی apple watch seri 5

طراحی

سال گذشته اپل ساعت را طوری طراحی کرد که صفحه تماماً نمایشگر حساب میشد. سریS5 این ساعت، بیرون از جعبه اش به سختی از مدل های قبلی خود قابل تشخیص است. ابعادشان شبیه هم است، بازهم دکمه ای برای دسترسی سریع به اپلیکیشن ها و سرویس APPLE PAY وجود دارد و شما همچنان بازخورد مثبتی از حساسیت لمسی آن دریافت میکنید، اما یک نکته ی دیگر هم هست و آن هم این است که هنوز هیچ طراحی ای برای افرادی که ساعت مچی با شکل مدور میپسندند؛ انجام نشده است.

S5 را که روشن کنید، به سرعت پی به تفاوت هایش خواهید برد: تا وقتی که باتری به پایان شارژ خود نزدیک نشود، روشن میماند. تکنولوژی این صفحه نمایش به گونه ایست که هیچوقت به خواب نمیرود و خاموش نمیشود. اپل برای تنظیم کردن سرعت به‌آوری برای مثلا آوردن از 60هرتز به 1 هرتز از دو چیز استفاده میکند که نام تجاری آنها "پلی‌سیلیکون حرارت پایین و نمایشگر اکسید "(LTPO) است.

همراه شدن یک صفحه نمایش با قدرت متوسط با یک سنسور نور محیطی به شما یادآوری میکند که در این طراحی بی‌گدار به آب نزده اند. این کار به طول عمر باتری شما اضافه میکند و باید بدانید که دیگر عملکرد های S5 تحسین برانگیز است. هنگامی که با تکانی مچ خود را پایین بیاورید، صفحه نمایش فقط به قدری روشن خواهد شد که شما در یک نگاه به راحتی، زمان یا هر برنامه ی دیگری که دنبال آن هستید، را ببینید.

اگر مچ خود را بالا آورده یا به آن ضربه بزنید، صفحه کاملا برای شما روشن می‌شود. فکر نمیکنم که سازندگان به دنبال این بوده باشند که به این نمایشگر نقش رفتاری بدهند اما مطمئنا از این طراحی که تا به ساعت ضربه نزنید، پرنور نخواهد شد خوششان آمده و شما نیز ممکن است مثلا در محیطی مثل یک رستوران با نورپردازی کم نور و غیرمستقیم، از این ویژگی استفاده کنید. با این طراحی شما میتوانید در یک جلسه ی کاری، بسنجید که چه مقدار زمان دیگری را باید تاب بیاورید بدون اینکه برای دیگران آشکار شود که خسته شده اید. این طراحی همیشه جالب جلوه خواهد کرد چراکه اپل بسیاری از صفحه نمایشگر های سری ساعت های خود را برای این کاربرد، طرحی نو زد.

در صفحه ی شماره گیری، خواهید دید که هنگام خاموش شدن صفحه، رنگ های آن اعداد بزرگ گویی به اطراف پاشیده میشوند. چهره ی میکی موس نیز طرفداران زیادی دارد، در حالی که تمام صفحه تاریک میشود به جز دستان ظریف اما درخشان او که زمان را به شما نشان میدهد.

متاسفانه این عملکرد همیشه روشن بودن صفحه نمایشگر ممکن است حتی در برنامه های خود اپل، کاربرد زیادی نداشته باشد. برای مثال اگر برنامه موسیقی خود را باز کرده باشید، وقتی نگاهتان مستقیم به ساعت نیفتد یک تصویر تار از پشت صفحه و یک ساعت ساده دیجیتالی خواهید داشت. اولین باری که با این حالت مواجه شوید ممکن است گمان کنید در تنظیماتش اختلالی به وجود آمده است. خب کارتان را راه می اندازد اما نمیتوان گفت که بی نقص است و امیدواریم که در نسخه های بعدی این مورد برطرف شود.

صفحه نمایش

اپل با استفاده از یک تکنولوژی جدید نمایشگر، ویژگی نمایشگر همیشه روشن را در اپل واچ سری ۵ ارائه کرده است. این تکنولوژی جدید ترکیبی از نمایشگر نوآورانه، درایور کم مصرف نمایشگر، یک سنسور سنجش نور محیط جدید و یک مدار بهینه تر میباشد. لازم به ذکر است که به دلیل اینکه اپل واچ های قبلی از تکنولوژی مذکور بی بهره میباشند، ویژگی نمایشگر همیشه روشن را دریافت نخواهند کرد.

نام این تکنولوژی کلیدی به اختصار LTPO است. این تکنولوژی در واقع یک حقه ی جالب انجام می‌دهد؛ این نمایشگر مانند سایر نمونه های بازار قابلیت تازه سازی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد و با فعال شدن ویژگی Super Slow Refresh Mode می‌تواند نرخ تازه سازی را به ۱ فریم بر ثانیه کاهش دهد. زمانی که شما به نمایشگر اپل واچ نگاه نمی‌کنید این Mode جدید فعال میشود و تأثیر بسیار زیادی در صرفه جویی در مصرف انرژی دارد. علاوه بر این، با فعال شدن ویژگی مذکور، شدت نور نمایشگر نیز کاهش می یابد. به لطف این تکنولوژی، اپل واچ جدید بدون مصرف انرژی بیشتر می‌تواند نمایشگر را همیشه روشن نگه دارد.

آیا نمایشگر همیشه روشن باعث میشود دیگران بتوانند نوتیفیکیشن های شما را بخوانند؟ در جواب باید بگوییم که اپل به این موضوع هم فکر کرده است. تا زمانی که شما به نمایشگر اپل واچ نگاه نکنید، نوتیفیکیشن ها به صورت محو شده در می آیند.

همچنین لازم است اشاره کنیم که کیفیت نمایشگر اپل واچ سری ۵ فوق العاده است؛ این نمایشگر از نوع OLED است و از رنگ های زنده و روشنایی زیادی برخوردار است، بنابراین در زیر نور خورشید نیز مشکلی از بابت خوانایی نمایشگر نخواهید داشت. یک نکته جالب این است که رزولوشن نمایشگر مدل ۴۴mm اپل واچ سری ۵ (مانند سری ۴) ۳۶۸ در ۴۴۸ است که از رزولوشن اولین آیفون (۴۸۰ × ۳۲۰) بیشتر است.

 

کارایی ساعت

اپل واچ 5 یک پردازنده جدید دارد که با نام S5 شناخته می‌شد. مدل بهینه‌شده‌ای از پردازنده‌ی S4 است که در اپل واچ سری 4 استفاده شده است. اما با اینکه اسم آن تغییر کرده است تغییرات چندانی در آن به چشم نمی‌آید. یعنی صرفا برخی قابلیت‌های آن ارتقا پیدا کرده‌اند. سرعت پردازش مثل سابق است.

این تغییرات خودشان را در چیزهای دیگری نشان می‌دهند. کنترلر مصرف باتری روی آن تعبیه شده است که بیشتر برای صفحه‌ی همیشه روشن آن کاربرد دارد و برخی تغییرات دیگر که باعث شده‌اند نرم‌افزارهای ورزشی و سلامتی باتری کمتری نسبت به سابق مصرف کنند. خبر خوب این است که اپل واچ 5 به سرعت بالاتری نیاز ندارد چون همه چیز کاملا روان کار می‌کند و مشکلی از بابت سرعت احساس نخواهید کرد. در سری 4 هم مشکلی از نظر سرعت پردازش وجود نداشت. ساده‌تر بگوییم: این ساعت به اندازه‌ی کافی سریع است.

Apple Watch 5 با سیستم عامل WatchOS 6 عرضه می‌شود. اولین تغییری که در این سیستم عامل خواهید دید کارایی آن در حالت اتصال بی‌سیم و سرعت لود شدن داده‌های برنامه‌هاست. سیستم عامل جدید ساعت هوشمند اپل نسبت به قبل بهینه شده است و به نظر می‌رسد اگر iPhone 11 را هم با آن کوپل کنید از سرعت بیشتر در حین اتصال برخوردار خواهید بود و برخی تنظیمات و قابلیت‌های جانبی دیگر را هم تجربه خواهید کرد.

به طور مثال یکی از تغییرات هیجان‌انگیز آیفون در مدل‌های 11 پرو یا 11 پرو مکس اضافه کردن یک آنتن بلوتوث جدید است. حالا وصل شدن ساعت و گوشی در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. کمتر از دو ثانیه بعد از روشن کردن بلوتوث. مشکلات قطع و وصل هم دیگر وجود ندارد. احتمالا افرادی که سری 3 به پایین دارند با این مشکل هر از گاهی دست و پنجه نرم می‌کنند و اتصال ساعت و گوشی خودبخود قطع می‌شود. در سری 5 اپل واچ دیگر با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد. البته اگر آیفون 11 یا نسخه‌های Pro و Pro Max‌ داشته باشید.

بررسی اپل واچ سری 5

باتری apple watch seri 5

در تست هایی که انجام دادیم، وقتی ساعت را حوالی ساعت 8 صبح از شارژر جدا کردیم تا ساعت 10 شب که آن را از دست باز کردیم حدود 40 درصد شارژ داشت. این برای روز های عادی ای بود که فعالیت ورزشی ای در کار نبود. بنابراین اگر اهل ورزش هستید باید انتظار داشته باشید که این عدد کمتر باشد، ولی با اینحال با یک یا دو ساعت ورزش هم انرژی کافی برای استفاده از دستگاه برای تمام روز موجود خواهد بود.
ولی عمر باتری این ساعت قطعا برای دو روز استفاده نیست. بنابراین اگر فراموش کنید که هنگام خواب از شارژر استفاده کنید، به احتمال زیادی در روز بعد یک ساعت خاموش در دست خواهید داشت.
شارژ دستگاه نیز با همان شارژر مغناطیسی کوچکی انجام میگیرد که برای اولین اپل واچ استفاده میشد. این دستگاه در سی دقیقه میتواند 44 درصد ساعت را شارژ کند و پر کردن باتری هم حدود 90 دقیقه زمان خواهد برد.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی Apple watch series 5 یک محصول کامل مبتنی بر سلامتی و تناسب اندام پرداختیم. بهبودهای سخت افزاری و وجود نرم افزارهای جدید و کاربردی از تغییرات به وجود آمده در نسل 5 اپل واچ به شمار می روند. ساعت هوشمند اپل سری 5 از ظاهر و سبک طراحی عالی همانند اپل واچ سری 4 بهره می‌برد و سخت افزار قدرتمندی هم دارد. قیمت اپل واچ سری 5 در مقایسه با مشخصاتی که ارائه کرده مناسب به نظر می رسد اما ممکن است از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد. بنابراین اگر به دنبال یک ساعت کاملا شخصی و هوشمند در همه زمینه ها هستید، خرید اپل واچ 5 می تواند گزینه عالی برای افراد علاقمند به ساعت های حرفه ای و کارآمد باشد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی Apple Watch 5 به شرح زیر هستند:

 مزایا

  • نمایشگر همیشه آماده به کار
  • عمر خوب باتری
  • رصد کننده ی صدای محیط اطراف
  • برنامه ی پیگیری سیکل ماهیانه برای بانوان
  • و عملکرد بهتر دستیار سیریsiri

معایب

  • دوام کمتر باتری در مقایسه با مدل قبلی خود s4
  • اپ استور جدید کاملا بی نقص نیست.


:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: اپل واچ سری 5 , اپل واچ 5 , بررسی اپل واچ 5 , خرید اپل واچ 5 , قیمت اپلذ واچ 5 , مشخصات اپل واچ 5 , بررسی apple watch 5 ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

از آخرین باری که یک گوشی شیائومی می نوت دیده ایم، مدت زیادی می گذرد. بیش از دو سال پیش بود که شرکت شیائومی مدل می نوت ۳ (Mi Note 3) را در بازار عرضه کرد. این مدل با استقبال سردی از سوی مخاطبان روبرو شد که اصلا مدنظر کمپانی شیائومی نبود. به همین دلیل پروژه مدل های نوت (Note) موقتا متوقف شد. حالا اما میتوان گفت که با عرضه گوشی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) پروژه مدلهای نوت کمپانی شیائومی رسما راه اندازی مجدد شده است. با این تفاوت که شیائومی این بار بسیار قدرتمند و هوشمندانه وارد بازار گشته و با عرضه شیائومی می نوت 10 افق های جدیدی را روشن نموده است.

 بررسی گوشی شیائومی Mi Note 10

طراحی

Mi Note 10 در حقیقت نسخه جهانی گوشی می سی سی 9 پرو است که در چین معرفی شد. ما رنگ سبز گوشی را در اختیار دارم که رنگی خاص و متفاوت از این گوشی به حساب می‌آید. بر خلاف ردمی نوت 8 پرو قاب پشتی در بازتاب نور دو رنگ نمی‌شود و یکدست به رنگ سبز است. قاب پشتی طراحی براق دارد و همین امر سبب می‌شود اثرانگشت روی آن بماند اما در رنگ سبز اصلا خودش را نشان نمی‌دهد و هیچ اثر نامطلوبی روی ظاهر گوشی نمی‌گذارد. مانند گوشی‌های گلکسی یا پی 30 پرو هم لبه‌های قاب پشتی و هم لبه‌های قاب جلو خمیدگی دارند که باعث می‌شود می نوت 10 خوب در دستان کاربر قرار بگیرد.

 

نوت 10 هم گوشی سنگینی است و هم ضخیم و در سال 2019 ضخامتی برابر 9.7 میلی‌متر برای گوشی‌ای هوشمند خیلی جالب نیست اما این وزن و ضخامت زیاد را باید به پای لنزهای بزرگ و باتری پرظرفیتش بگذاریم و به شیائومی حق بدهیم که چاره‌ای جز این نداشته باشد.

 

در قاب جلو صفحه‌نمایش بزرگی را می‌بینیم که به لطف حاشیه‌های بسیار کم و خمیدگی زیاد در لبه‌ها و البته ناچ قطره‌ای کوچک بالای خودش توانسته فضای زیادی در حدود 88 درصد از قاب جلو را در اختیار داشته باشد و همین امر سبب شده اندازه شاسی گوشی خیلی بزرگ نباشد.

 صفحه نمایش

گذشته از آن باید به موضوع دیگر هم پرداخت و تنها موارد فوق نیست که Mi note 10 شیائومی را به یک مدل فوق العاده تبدیل می‎کند. شرکت چینی شیائومی امید دارد که می نوت 10، همانطور که وان پلاس 7 پرو به عنوان پیشرفته‌ترین محصول وان پلاس توانست این برند را موفق نماید، بتواند اعتبار شیائومی را ارتقا دهد. با این حال گوشی موردبحث بیشتر به هوآوی پی 30 پرو شبیه است اما این شباهت تنها در شکل و ظاهر است. در سایر مشخصه‌ها شباهتی نمی‌توان شاهد بود.

شیائومی می نوت 10 با صفحه نمایش منحنی و باکیفیت خود به همراه 5 دوربین در پنل عقب، باتری با ظرفیت بالا و یک دوربین 108 مگاپیکسلی که بهترین نقطه قوت آن محسوب می‌شود، با هدف رقابت با وان پلاس 7 پرو، پی 30 پرو و اوپو رینو 10 ایکس زوم توسعه یافت. تمام این اسمارتفون‌هایی که ذکر شد، گوشی‌های هوشمندی با امکانات و قابلیت‌های متعدد به حساب آمده که قیمت مناسبی دارند و به همین دلیل برای بسیاری از کاربرانی که بودجه کافی برای خرید پرچمداران سامسونگ و اپل نداشته، وسوسه‌ انگیز است. بنابراین گوشی هوشمند شیائومی می نوت 10 رقبای خاصی ندارد.

این تلفن هوشمند با دوربین پنجگانه توانسته خود را مطرح سازد و بسیاری این دیوایس را نمونه بارز یک گوشی هوشمند تلقی می کنند، اسمارتفونی که پنج چشم در عقب آن قرار دارد و با بهترین سنسورهای تصویربرداری نیز همراه است. همچنین شاهد پشتیبانی دستگاه از Night Mode 2.0 هستیم که تصاویر را در فایل‌هایی با فرمت RAW به جای JPEG تحویل می‌دهد تا بتوانید جزئیات بیشتری را مشاهده خواهید کرد. اطلاعات بسیار کاملی به همراه نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی شیائومی می نوت ۱۰ در صفحه شیائومی می سی سی ۹ پرو موجود بوده و بررسی هم شده است.

 

گذشته از آن باید  به باتری ۵۲۶۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که در کنار فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی در کسری از ثانیه به شارژ کامل می رسد. گفتنیست که شما می‌توانید در مدت زمان ۶۵ دقیقه، باتری گوشی خود را از 0 به صورت ۱۰۰ درصد برسانید. گفتنیست که این گوشی هوشمند با قیمت 668 دلاری یک میان رده جذاب و ارزشمند تلقی می شود.

هرچند CC با استراتژی برندسازی، مفهوم Colorful و Creative را بر دوش می‌کشد، اما در حوزه طراحی، با مخفف جدیدی از این CC شگفت انگیز مواجهیم که خاص بودن و طراحی پیشتازانه می سی سی 9 پرو را به رخ می‌کشد. CC در حوزه طراحی، مخفف Chic و Cool را به رخ میکشد. این گوشی علاوه بر تنوع رنگی بالا در قاب پشتی، یک نمایشگر 6.47 اینچی همه فن حریف دارد که روی پنل Super AMOLED سوار شده است.

این موبایل هوشمند نمایشگری با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسلی دارد که کیفیت تصویر ضمانت می‌دهد اما رنگ‌های گرم و واقعی در دریچه 6.47 اینچی زیر سر فناوری HDR10+ و DCI-P3 است که اغلب در محصولات پرچمدار اعلام حضور کرده است. حاشیه های جانبی تنها 11 درصد قاب رویی را به خود اختصاص داده و نرخ نمایشگر بر قاب رویی را به 89 درصد رسانده است؛ رقمی که در مقایسه با می سی سی 9، سه درصد افزایش داشته است.

می نوت 10 پا به پای میت 30 پرو در عرصه موبایل های هوشمند حرفه‌ای در عکاسی پیش رفته و همزمان با این میت 30 پرو، جایگاه DXO mark 121 را اشغال کرده است. اگر اهل عکاسی باشید، با مجموعه عکاسی Xiaomi Mi Note 10، دلی از عزا در خواهید آورد. این برند چینی که در محصول جدید خود با دوربین عکاسی پنجگانه حسابی برای طرفداران عکاسی دلبری کرده است، خوشبختانه از علاقه مندان عکاسی سلفی هم غافل نمانده و با دوربین 32 مگاپیکسلی به دادشان رسیده است.
دوربین اصلی این گوشی 5 لنز با رزولوشن‌های 108، 12، 5، 20 و 2 مگاپیکسلی دارد که قطعا لنز 108 مگاپیکسلی آن، شما را یاد جنجال می میکس آلفا می‌اندازد. اگر ادعا کنیم اولین قابلیتی که مخاطب را مجذوب خود می‌نماید همین دوربین 108 مگاپیکسلی در کنار 4 لنز دیگر است، بی راه نگفته ایم.

دوربین

بنابراین می نوت 10 گوشی هوشمند برجسته‌ای از سوی شیائومی بوده که معنای واقعی یک تلفن هوشمند را منتقل می‌کند. می نوت ۱۰ در کنار پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰G از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 نیز بهره می‌برد که همه این موارد این گوشی را به یکی از میان‌رده‌های بسیار ارزشمند بازار تبدیل می‌کند. اما اینطور که به نظر می‌رسد می نوت ۱۰ نام نسخه جهانی این گوشی است که قرار است مدتی بعد نسخه پرو آن با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شود که دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی آن هم با اندکی تغییر همراه خواهد بود. همین گوشی نیز با بررسی‌های وب‌سایت معتبر Dxomark، توانست با کسب امتیاز ۱۲۱ در بخش دوربین، هم‌تراز با گوشی قدرتمند هواوی میت ۳۰ پرو در صدر جدول قرار گیرد.

 

بنابراین باید گفت کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری با این گوشی در یک کلام فوق‌العاده است! به همین خاطر بی راه نخواهد بود اگر بگوییم می نوت ۱۰ میان‌رده‌ای است که در بخش دوربین تقریبا هیچ پرچم‌داری یارای رقابت با آن را ندارد. در مورد نام‌گذاری این محصولات نیز باید به این نکته اشاره کنیم که نام محصولی که در چین عرضه می‌شود Mi CC9 پرو و Mi CC9 پرو پرمیوم نام خواهد داشت که به ترتیب جایگزین می نوت ۱۰ و می نوت ۱۰ پرو خواهند شد.

این گوشی هوشمند یک نقطه عطف در میان محصولات شیائومی بوده و عملکردی بزرگ را می‌تواند از خود نشان دهد. می نوت 10 بخشی از خانواده می نوت شیائومی بوده و بهترین مشخصه‌ها برای آن در نظر گرفته شده و می‌تواند به خوبی رضایت مخاطب را جلب کند. می نوت 10 محصول برجسته شیائومی بوده و یک گزینه بزرگ محسوب شده که افراد در کنار آن تجربه کاربری خوبی می‌توانند داشته باشند.

شیائومی مدت‌هاست که تولید گوشی هوشمند را آغاز کرده و می نوت 10 نیز به عنوان جدیدترین محصول در رده میان رده‌ها قرار دارد. بنابراین اگر بخواهیم آن را در کنار سایر مدل‌های رده میانی قرار دهیم، متوجه موضوع جالبی می‌شویم و آن عدم وجود دوربین 108 مگاپیکسلی در هیچ اسمارتفون رده میانی است.

این برند چینی سابقه درخشانی در تولید اسمارتفون‌های میان رده داشته و می نوت 10 نیز یکی از آنها محسوب می‌شود. بنابراین یک نقطه عطف بوده و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد و گزینه نامطلوب دانست.

بررسی گوشی می نوت 10

باتری گوشی شیائومی Mi Note 10

شیائومی می نوت ۱۰ از یک باتری قدرتمند ۵۲۶۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار است. (۳۰ درصد قوی تر از باتری Mi 9 Pro و ۶۰ درصد قوی تر از باتری Mi 9). شیائومی می نوت 10 از شارژ سریع ۳۰ واتی مبتنی بر USB Power Delivery پشتیانی می کند.

شارژر ۳۰ واتی در مدت زمان ۳۰ دقیقه تقریبا ۵۷ درصد باتری کاملا خالی را شارژ می کند. برای شارژ کامل باتری می نوت 10 نیز ۶۵ دقیقه زمان نیاز است.

باتری شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10) امتیاز استقامت بسیار خوبی در تست ها ثبت کرده است. بیشترین زمان نگهداری شارژ آن ۹۵ ساعت است. همچنین در زمان مکالمه و تماشای فیلم نیز بسیار خوب بوده است. البته گشت و گزار در اینترنت و استفاده از دیتا باتری بیشتری را نسبت به آنچه تخمین زده ایم تخلیه می کند. کارشناسان گمان می کنند که در اصل رابط کاربری جدید اندروید، یعنی MIUI 11 ممکن است مسئول این حجم کاهش شارژ در زمان استفاده از اینترنت باشد باشد که امیدواریم شیائومی عملکردش را با بروزرسانی نرم افزاری بهبود بخشد.

نتیجه گیری

می نوت 10 مجموعه‌ای کامل و جذاب است. طراحی خیلی زیبایی دارد، صفحه‌نمایشش بسیار با کیفیت است، باتری با وجود ظرفیت بالایی که دارد خیلی سریع شارژ می‌شود، سخت‌افزارش برای بازی کردن و کارکردهای روزمره کاملا مناسب است و در نهایت دوربین‌هایش کیفیت خوبی دارند و هم خیلی جذاب‌اند. در کنار این‌ها نباید از قیمت بسیار رقابتی آن بگذریم که قیمتی برابر گوشی‌های بالا رده اکثر برندها را دارد در حالی که رقیبی برای پرچم‌دارها به حساب می‌آید.

البته این گوشی کاملا بدون عیب نیست؛ وزن و ضخامت زیاد، بیرون‌زدگی زیاد لنزها، عمر باتری نامتناسب با ظرفیت، که اگرچه عمر باتری خوبی دارد اما با ظرفیت بالایش همخوانی ندارد و در نهایت مجهز نبودن به چیپ ستی که در پرچم‌دارها می‌بینیم از معایبش هستند.

در کل می نوت 10 را می‌توان گوشی‌ای دوربین محور خیلی خوب دانست که می‌توانید آن را به هر کسی معرفی کنید که به دنبال خرید بالا رده تمام عیار است. برای خرید گوشی شیائومی کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: گوشی شیائومی می نوت 10 , خرید می نوت 10 , قیمت می نوت 10 , بررسی می نوت 10 , مشخصات می نوت 10 , گوشی Mi Note 10 ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

به نظر من آیفون ۱۱ پرو (iphone 11 pro) بهترین گوشی اپل سال 2019 است و در نبرد با پادشاه اندروید برنده خواهد شد. این گوشی از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به آیفون XS که سال گذشته شرکت اپل به بازار عرضه کرد را دارد، اما آن را برگردانید و دوربین سه تایی را در پشتش مشاهده کنید، بهترین دوربین گوشی هوشمندی که تا به حال ساخته شده‌ است بر روی این گوشی قرار دارد. اپل در دوربین‌های این گوشی تکنولوژی Night Mode را اضافه کرده‌ است که قابلیت عکاسی در شب را مهیا می‌کند. به نظر من آیفون ۱۱ پرو بهترین دوربین هوشمند از همه جهات است. اگر قصد خرید ایفون 11 پرو را دارید به شما پیشنهاد می کنم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بررسی گوشی ایفون 11 پرو اپل

طراحی

از نظر زبان و سبک طراحی تقریبا تفاوتی مابین آیفون 11 پرو نسبت به نسخه های سال قبل وجود ندارد و فقط ابعاد گوشی کمی نسبت به iPhone XS تغییر کرده است. البته مقدار این تغییر بسیار ناچیز است و خیلی به چشم نمی‌آید. تغییر ظاهری اصلی که با نگاه کردن به آیفون 11 پرو متوجه آن خواهید شد مربوط به لنز دوربین سه‌گانه‌ای می‌شود که در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده است. سه لنز نام برده شده از نظر اندازه بزرگ هستند و به شیوه خاصی (شبیه به یک مثلث) در گوشه قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند و یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای آن ها در نظر گرفته شده است. اپل در محل نصب سه لنز دوربین اصلی گوشی یک برآمدگی مربع شکل را ایجاد کرده که آن هم با نگاه دقیق به قاب پشت گوشی قابل رویت است. به عقیده ما سبک طراحی و چینش لنز های دوربین اصلی iPhone 11 Pro اصلا جالب نیست و به ویژه بزرگ بودن اندازه لنز های دوربین گوشی واقعا در ذوق می‌زند. شاید بهتر بود اپل لنز های کوچک تری را در آیفون نصب می‌کرد و به جای چیتش مثلثی از چینش عمودی استفاده به عمل می‌آورد.

 

جنس فریم اصلی آیفون 11 پرو از آلومینیوم سری 7000 تشکیل شده که مقاومت فوق‌العاده بالایی دارد . روی قاب پشت گوشی و پنل جلوی آن هم با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده که ظاهر گوشی را براق و جذاب می‌کند. در وسط قاب پشت دستگاه لوگوی اپل وجود دارد و مثل سال گذشته هیچ خبری از اسکنر انگشت نیست و قابلیت فیس آیدی (Face ID) تنها قابلیت بیومتریکی است که کاربران می‌توانند از آن برای آنلاک قفل نمایشگر استفاده کنند. در بررسی آیفون 11 پرو مشخص شد که کیفیت و دقت عملکرد فیس آیدی این گوشی واقعا عالی است و تحت هر شرایط می‌توانید با اعتماد به نفس کامل از آن استفاده به عمل آورید.

 

بدنه iPhone 11 Pro ابعاد 8.1 در 71.4 در 144 میلیمتری دارد و وزن دستگاه به چیزی در حدود 188 گرم می‌رسد. بنابراین آیفون 11 پرو نسبت به iPhone XS افزایش ضخامت و افزایش وزن داشته است. گوشی از اتصال eSIM پشتیبانی می‌کند و بدین سبب امکان استفاده همزمان از دو خط ارتباطی را برای کاربر مقدور می‌سازد. البته برای استفاده از ویژگی eSIM باید اپراتور سیم کارت اصلی شما از قابلیت مذکور پشتیبانی به عمل آورد. آیفون 11 Pro از استاندارد ضد آب IP68 هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و به راحتی تا 30 دقیقه در عمق 4 متری آب دوام خواهد داشت. ضد آب بودن این گوشی و مقاومت عالی بدنه آن در بررسی آیفون 11 پرو به طور کامل مشاهده و تایید شد.

 

وقتی از نمای رو به رو به iPhone 11 Pro نگاه کنید متوجه شباهت های زیاد آن با iPhone XS خواهید شد. گوشی از نظر ابعاد و ساختار صفحه نمایش همان ترکیب سال گذشته را ارائه می‌کند و یک نمایشگر 5.8 اینچی با حاشیه های باریک دارد که چیزی در حدود 82.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و در بخش فوقانی هم نوار مشکلی رنگی را شامل می‌شود که سنسور های جلوی گوشی و متعلقات فیس آیدی در آن نصب شده‌اند. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش بررسی آیفون 11 پرو می‌توان اینطور گفت که گوشی مذکور کیفیت ساخت بسیار عالی دارد، اما نسبت به سبک طراحی دستگاه در سال گذشته تقریبا تغییر مهمی را شامل نمی‌شود و نحوه چینش لنز های دوربین اصلی آن هم اصلا زیبا به نظر نمی‌رسند. به عقیده ما iPhone 11 Pro می‌توانست ظاهری زیباتر از این داشته باشد اما از نظر کیفیت ساخت یک گوشی برتر است.

 نمایشگر

اپل علاقه زیادی به استفاده کردن کلمات کلیدی و اختصاری دارد و به کیفیت صفحه نمایشiPhone11 pro بسیار اهمیت می دهد ایفون 11 پرو مجهز به نمایشگر Oled Super Retina Xdr با پشتیبانی از Dolby است و با انتخاب گزینه افزایش روشنایی میتوانید صفحه نمایش خود را روشن تر کنید و به وضوح x2،4361،125 برای تراکم 458ppi پیکسل دست یافت واز فناوری OLED برای ارائه تضاد کامل استفاده می کند وبا تاچ کردن بر روی حالت روشنایی خودکار ،صفحه نمایش در ایفون 11پرو طبق اندازه گیری ها به 766CD/M2 می رسد در حالیکه در ایفون های XS در حالت ویدیوئی HDR را پخش میکند و سطح روشنایی 120 سانتی متر در مربع افزایش پیدا میکند
در واقعیت شما تفاوت زیادی بین گوشی های امسال و سال گذشته در استفاده روزانه مشاهده نمیکنید
من یک ایفون XSMax را درست در کنار ایفون 11 پرو قرار داده ام اگرچه وضوح صفحه نمایشگر ایفون 11 پرو بیشتر از ایفون های XSMAX بوده اما این تفاوت مربوط به روز وشب نبوده و این نمایشگر شگفت انگیز برای تماشای فیلم ومحتوای تلویزیون با کیفیت بالاست
با استفاده از کالیبراسیون رنگ X-Rite ایفون 11 پرو در تست های کالیبراسیون SRGB از لحاظ دقت رنگ طیف وسیعی از رنگها را دربرگرفته است.

دوربین

کمپانی اپل تقریبا درباره‌ی تعداد دوربین‌هایی که در گوشی تلفن به کار می‌برد محافظه کارانه عمل کرده است. بر خلاف برند‌هایی مانند هواوی و سامسونگ که با شعار هرچه بیشتر بهتر پیش رفته‌اند. مدل 11 پرو و 11 پرو مکس (11 pro max) شاهد تولد لنزهای بسیار پهن با 12MP f / 2.4، بوده است که به همراه دوربین های اصلی 12MP f / 1.8 با OIS و زوم لنز2X 12MP ، که منحصر به مدل‌های Pro است عرضه شده است.

بهبود قابل توجهی در کیفیت تصویر در iPhone 11 Pro وجود دارد. تصاویر به دلیل پردازش دقیق‌تر و لایه‌بندی تصاویر با استفاده از داده‌های هر سه دوربین ، واضح‌تر به نظر می‌رسند. گسترده‌ی پویایی با بعضی دوربین‌های DSLR مثل کانن 80D قابل مقایسه است، با این حال خوشبختانه مانند آنچه در بیشتر دوربین‌های تلفن‌ همراه می‌بینیم زیاد غرق شده در رنگ و پرکار به نظر نمی‌رسد.

ارائه‌ی رنگ های طبیعی، و نوردهی متعادل عناصر اصلی در دستور العمل اپل برای عکاسی فوق العاده است.
من شخصاً عاشق حالت پرتره در آیفون 11 پرو هستم و متوجه شدم در تشخیص لبه‌ها، حتی اگر تشخیص‌شان دشوار باشد مانند ریشه‌ی مو بسیار دقیق است. این امکان گوشی Huawei P30 Pro را از این نظر شکست می‌‌دهد زیرا در تشخیص لبه ها زیاد هوشمند نیست. البته باید اضافه کنم وقتی نوبت به بزرگ‌نمایی و زوم می‌رسد Huawei P30 Pro از آن بهتر است.

قابل توجه‌ترین پیشرفت ویژگی حالت شب است، به نظر من گوشی گوگل 4 را در بازی خودش شکست می‌دهد. به طور خودکار وقتی تلفن تاریکی را تشخیص می‌دهد وارد عمل می‌شود. بسته به میزان نور موجود، تصویربرداری بین 1-3 ثانیه طول می کشد و در این آزمایش نتایج تا به حال خوب بود است.

Ios 13 یک رابط کاربری جدید نیز برای دوربین عرضه کرده است، این رابط به شما این امکان را می‌دهد که پیش‌نمایی از آنچه چگونه در ضرایب نسبت‌های مختلف به نظر می‌رسید را ببینید. شما حتی می‌توانید همزمان با دوربین‌های فوق العاده پهن و اصلی عکس بگیرید. دوربین سلفی جلوی آن نیز روزرسانی شده و وضوح تصویر از 7MP به 12MP افزایش یافته است. تصاویر بسیار گرم تر از Samsung Note 10 Plus یا Huawei Mate 30 Pro هستند. کیفیت فیلم در این گوشی غیرقابل انکار است. تصویربرداری حیرت انگیز است و می‌توان با آن به ضبط فیلم‌های زیبایی پرداخت که هرگونه لرزش را می‌گیرد.

اپل یک ویژگی باحال دیگر نیز اضافه کرده است - دکمه شاتر داخلی را نگه دارید و به طور خودکار یک فیلم درست مانند استوری‌های اینستاگرام ضبط کنید. این ویژگی ممکن است به طور تصادفی باعث گرفتن عکس‌های متحرک وقتی یک عکس ثابت ‌می‌خواهید نیز بشود.

هر سه دوربین پشتی قادر به ضبط ویدئوهای 4k با سرعت 60 فریم در ثانیه هستند. حتی می‌توانید دوربین‌ها را زوم یا از آن حالت هنگام فیلم برداری خارج کنید که به طرز جالبی این امکان آسان است. به سادگی بر روی گزینه‌های دوربین بزنید تا دوربین‌های بالای دکمه ی شاتر تغییر کنند.

تعقیب سوژه هنگام فیلم‌برداری به طرز فوق العاده‌ای کار می‌کند در حالی که بزرگنمایی صوتی نیز برای تمرکز بر روی سوژه‌ای که تولید صدا می‌کند نیز عرضه شده است. آیفون ۱۱ پرو دارای بهترین دوربین در تلفن‌های هوشمند در حال حاضر می‌باشد و برای فیلم‌برداری عالی است. مفهوم "حالت شب" زیاد جدید نیست. اما اپل بعد از این که مدتی از این رقابت دور بود اکنون شماره یک است.

سخت افزار

در رابطه با سخت‌افزار گفته می‌شود که آیفون ۱۱ پرو یکی از قدرتمندترین مدل‌های گوشی‌ آیفون و کل قلمرو موبایل تا به امروز به‌حساب می‌آید. زمانی که تراشه این گوشی موبایل را مورد بررسی قرار می‌دهیم، مشخص می‌شود که ادعای شرکت اپل خیلی هم دور از واقعیت نبوده است. این تراشه به ۸.۵ میلیارد ترانزیستور مجهز شده که بهبود ۲۰ درصدی عملکرد پردازشی را برای آن به ‌ارمغان آورده است. همچنین عملکرد ماشین یادگیری این پردازنده نیز عالیست و می‌تواند به طور میانگین یک‌ تریلیون دستور را در یک ثانیه انجام دهد.
.
iphone 11 pro همانند دو نسخه دیگر به Apple A13 Bionic مجهز شده که در حال حاضر قوی‌ترین پردازنده‌ موجود در قلمرو گوشی‌های پرچم‌دار در‌ نظر گرفته می‌شود. دارای ۶ هسته شامل دو هسته Lightning با فرکانس ۲٫۶۵ گیگاهرتز و ۴ هسته Thunder با سرعت ۱٫۸ گیگاهرتز است. این پردازنده بر اساس معماری ۷ نانومتری ساخته شده که تاثیر بسزائی در پایین آمدن مصرف باتری دارد. پردازنده گرافیکی آن هم Apple GPU بوده که دارای ۴ هسته است iPhone 11 Pro در سه نسخه ۶۴/۴ و ۲۵۶/۴ و ۵۱۲/۴ گیگابایتی عرضه شده؛ اما از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. در بنچمارک گیگبنچ آیفون ۱۱ پرو در عملکردهای تک‌هسته‌ای امتیاز ۵۴۷۲ و در چند هسته‌ای‌ها امتیازی برابر با ۱۳۷۶۹ را به ‌دست آورده است.

نرم افزار

آیفون ۱۱ پرو با سیستم عامل iOS 13 اجرا می‌شود. بکارگیری این نسخه به این معناست که این گوشی به یکی از پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهایی مجهز شده که اپل تاکنون ارائه داده است. در این نسخه نرم‌افزاری شما شاهد ترفندهای زیادی هستید که می‌توان به نوتیفیکیشن سایلنت کردن تماس و صدا اشاره کرد. Face ID نیز ارتقاء قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده؛ اما نه از نظر دقت بلکه از این نظر که دوربین می‌تواند زاویه دید بهتری را برای آن ارائه دهد. در حالی که ثبت چهره این دوربین با نسخه سال قبل تفاوت چندانی نداشته؛ اما باز کردن قفل آن حتی زمانی که روی میز قرار گرفته راحت‌تر شده و نیازی به برداشتن آن و در دست گرفتن نیست.

خرید ایفون 11 پرو

باتری گوشی ایفون 11 پرو

در آخرین بخش نقد و بررسی آیفون 11 پرو در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که اپل برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی مذکور بکار برده ظرفیت 3046 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. بنابراین باتری iPhone 11 Pro نسبت به iPhone XS چیزی در حدود 388 میلی آمپر ساعت افزایش ظرفیت داشته است و با توجه به این موضوع پیش‌بینی می‌کنیم گوشی مورد نظر قدرت شارژدهی مطلوبی داشته باشد. در بررسی آیفون 11 پرو هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که یک کاربر عادی با یک مرتبه شارژ باتری iPhone 11 Pro تقریبا می‌تواند 1.5 روز بدون نیاز به شارژر از گوشی استفاده کند. البته طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حد متوسط باشد، شارژ باتری زودتر خالی می‌شود.

پس قدرت شارژدهی باتری iPhone 11 Pro مطلوب است. اما شارژ مجدد باتری چطور انجام می‌شود؟ برای اولین بار شرکت اپل یک شارژر 18 واتی را به طور پیش فرض در جعبه آیفون 11 پرو ارائه می‌کند. با استفاده از این شارژر می‌توانید ظرف 30 دقیقه باتری دستگاه را حدود 55 درصد شارژ کنید و ظرف 60 دقیقه هم شاهد فول شارژ باتری آیفونتان باشید. بنابراین سرعت شارژ بالا یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت iPhone 11 Pro است که آن را نسبت به تمام آیفون های قبلی و قدیمی اپل متمایز می‌کند. نکته بعدی که باید به آن اشاره داشته باشیم مربوط به پشتیبانی این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم Qi می‌شود. برای استفاده از این قابلیت و شارژ بیسیم باتری آیفون 11 پرو می‌توانید از هر پد شارژر بیسیمی استفاده به عمل آورید. پس قدرت شارژدهی خوب و سرعت شارژ مجدد عالی از ویژگی های مثبت آیفون 11 پرو هستند.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) پرداختیم و مروری بر ویژگی های مثبت و منفی آن داشتیم. این گوشی شاید از نظر ظاهر خیلی خاص و متفاوت به نظر نرسد و سه لنز دوربین اصلی آن کمی در ذوق هر کاربری بزنند اما گوشی از نظر کارایی یک گوشی کم‌نظیر است و پکیجی کامل را ارائه می‌کند. البته با توجه به قیمتی که iPhone 11 Pro دارد نباید هم انتظار کمتری از آن داشته باشیم. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند. برای اطلاع از قیمت گوشی اپل کلیک کنید.

 مزایا

 

  • طراحی بسیار با کیفیت
  • صفحه نمایش عالی
  • بستر نرم افزاری بسیار روان و انحصاری
  • دوربین فوق‌العاده
  • قدرت عملکرد فوق‌العاده
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری

معایب

  • ظاهر گوشی می‌توانست زیبا و متفاوت تر باشد
  • قیمت بسیار گران


:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: ایفون 11 پرو , خرید ایفون 11 پرو , قیمت ایفون 11 پرو , بررسی ایفون 11 پرو , مشخصات ایفون 11 پرو , گوشی iphone 11 pro ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

کل انسان ها را میتوان به دو دسته تقسیم کرد دسته اول کسانی که ایرپاد به راحتی در گوششان قرار می گیرید و دسته دوم کسانی که ایرپاد در گوششان نمی‌ماند! اگر عضو دسته اول هستید احتمالا دوست دارید اطلاعات بیشتری از ایرپاد سری 2 که به تازگی در فروشگاه ها عرضه شده اند، بدست آورید. با ما همراه باشید.

بررسی airpod seri 2

طراحی

وقتی ایرپاد در سال 2016 وارد بازار شد، بیشتر افراد آنها را شبیه ژل‌های مو می‌دانستند.

ایرپاد وزن 0.14 اونس، اندازه 07x07x1.6 دارد و در کیس پلاستیکی سفید براق قرار گرفته است که با کلاهک نقره‌ای پوشش داده شده است.

این انتظار نمی‌رفت که اپل از چیزی که یک طراحی موفق شناخته می‌شد منحرف شود و رنگ‌بندی متفاوتی را ارائه دهد. حدالقل با این رنگ‌بندی می‌توانید تلفن خود را با ایرپاد ست کنید و از رنگ‌های سیاه یا خاکستری استفاده کنید. اگر این کمپانی ایرپاد 2 را ضد آب و عرق می‌کرد عالی بود. پس به همین خاطر سعی کنید این محصول را در آب استفاده نکنید.

تنها سرنخی که با آن می‌توان فهمید که اینها نسل دوم ایرپاد هستند وجود جعبه شارژ بی‌سیمی است، اما به راحتی اشتباه گرفته می‌شوند. هر دو نسل جعبه شارژ جدید و قبلی از پلاستیک براق سفید ساخته شده‌اند.

اپل ایرپاد 2 دارای دو مدل یکی با شارژ وایرلسی و دیگری معمولی است. اما اگر می‌خواهید یک جعبه شارژ استاندارد با جعبه شارژ بی‌سیمی را از یکدیگر تشخیص بدهید، قسمت جلویی را چک کنید. در صورتی که یک چراغ کوچک در جلو وجود داشت یک جعبه شارژ بی‌سیمی یا وایرلسی است. تغییر کوچکی است، اما مانع از این می‌شود که دائما کلاهک را باز و بسته کنید.

روش دیگر تشخیص جعبه شارژ استاندارد از جعبه شارژ بی‌سیمی، از طریق بند می‌باشد. بند در شارژر بی‌سیمی جدید از فلز آبکاری شده است، در حالیکه جعبه شارژ استاندارد یک بند فلزی براق دارد. بعلت اجزای اضافی، جعبه شارژ بی‌سیمی 1.4×0.8X2.1 سنگین‌تر از مدل استاندارد می‌باشد.

جعبه شارژ بی‌سیمی مانند نسل قبلی است، اما تفاوت‌های کمی با هم دارند. در ایرپاد 2 نشان‌گر LED بجای قرار گرفتن در کنار در قسمت جلو قرار دارد. دکمه نیز در مرکز قرار دارد، اما در نسل قبلی دکمه تقریبا در زیر قرار گرفته بود.

راحتی ایرپاد

از آنجاییکه ایرپاد 2 ابعادی مشابه نسل قبل دارد، وزن کم ایرپاد 2 از اهمیت زیادی برخوردار است. ایرپادز به آرامی در گوش قرار می‌گیرد و هیچ احساس ناخوشایندی ایجاد نمی‌کند. همین که آنها را در گوش خود قرار دهید، در زمینه محو می‌شوند و به راحتی می‌توانید حرف بزنید. این قابلیت گاهی ترسناک می‌باشد و احساس می‌کنید فرد دیوانه شده است.

ایرپادزها کوچک هستند و حتی برای گوش‌های بسیار کوچک مناسب می‌باشند. بیشتر افراد همیشه نگران از دست دادن ایرپاد خود هستند و احساس می‌کنند وقتی می‌دوند، از پله‌ها پایین می‌آیند و یا اینکه حرکات سنگین انجام می‌دهند یکی از ایرپادها گم خواهد شد، اما آنها به راحتی در گوش قرار می‌گیرند و امکان گم کردن آنها کم است.

وقتی ایرپاد را می‌پوشید و از آنها برای ملاقات‌ها، تماشای ویدیو و گوش دادن به موسیقی استفاده می کنید احساس راحتی فوق العاده‌ای به شما دست می‌دهد. البته سامسونگ گلکسی بادز مشخصه‌هایی دارد که در صف رقابت با ایرپاد می‌باشد.

سرعت

اتصال ایرپاد اورجینال به یک ایفون سریع بود . من این کار را با یک ایفون XS Max تست کردم و اتصال آن تنها 3.2 ثانیه طول کشید در حالیکه ایرپادهای قدیمی تر 5.1 ثانیه طول می کشید تا متصل گردند. مانند ایرپادهای اورجینال ،زمانی که بادها متصل می شوند یک ویجت کوچک بالا می آید که عمر باتری پادها و کیس وایرلس را نشان می دهد. قابلیت های جدید ایرپاد 2 به خاطر چیپ H1 موجب عمر بیشتر باتری و سرعت تغییر و سوییچ دوبرابر می باشد. سوییچ بین XS Max و macbook pro برای ایرپاد 2 تنها 2.8 ثانیه طول می کشد در حالیکه برای مدل قبلی 4.3 ثانیه طول داشت.

 عمر باتری airpod seri 2

اپل طول عمر باتری را 5 ساعت اعلام کرده است. البته این برای زمانی است که با ولوم 50 درصد و همچنین خاموش بودن قابلیت نویزکنسلینگ موزیک گوش می‌کنید. اگر قابلیت نویزکنسلینگ را فعال کنید این زمان به 4 الی 4.5 ساعت می‌رسد. کیس شارژر هم تا 19 ساعت شارژ نگه می‌دارد. یعنی اپل ایرپادز سری 2 و 1 نسبت به ایرپاد پرو وضعیت بهتری دارند.

کیس شارژر از نوع وایرلس است و از تکنولوژی Qi پشتیبانی می‌کند. یعنی از طریق پد شارژر وایرلس هم شارژ می‌شود. اما چیزی که در مورد باتری ایرپاد پرو رشد عجیبی داشته است سرعت شارژ شدن باتری است. اگر هر دو ایرپاد شما کاملا خالی شوند کافیست 5 دقیقه آن‌ها را داخل کیس شارژر قرار دهید تا به اندازه یک ساعت موزیک گوش کردن شارژ شوند.

ایرپاد سری 2

اتصال به بلوتوث

چیپ H1 و بلوتوث نسخه‌ی 5 روی Apple Airpods Pro سرعت اتصال به گوشی و دستگاه‌های بلوتوثی را بسیار بالاتر برده است. در کمتر از ثانیه با گوشی آیفون جفت می‌شود و می‌توانید با آن کار کنید. به محض اینکه ایرپاد را از داخل کیس خارج می‌کنید عملیات جفت‌سازی بلوتوث شروع می‌شود و تا آن‌ها را داخل گوش‌تان قرار دهید آماده‌ی پخش موزیک می‌شوند. کمتر از 3 ثانیه طول می‌کشد.

با دستگاه‌های اندرویدی هم جفت می‌شوند. اما بسیاری از قابلیت‌های خاص و ویژه که روی آیفون می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید را ندارند. سیری کار نمی‌کند و عملکرد باتری هم بسیار ضعیف‌تر می‌شود.

جمع بندی

ایرپاد پرو پیشرفت بزرگ اپل در کیفیت صدای هندزفری وایرلسش بوده است. بخش بزرگی از ایرادات که به نسخه‌های قبلی ایرپاد گرفته می‌شد به کیفیت صدا مربوط می‌شد اما حالا این مشکلات تا حد زیادی برطرف شده‌اند و قابلیت‌های جدیدی هم به آن اضافه شده‌اند. طراحی و کنترلرهای آن هم تغییر کرده‌اند و بسیاری از ایرادات جزئی برطرف شده‌اند.

اگر احتمالا برای شما سوال پیش آمده است که ارزشش را دارد از ایرپاد 2 یا ایرپاد 1 به ایرپاد پرو شیفت کنیم؟ اصلا خرید ایرپاد پرو ارزشش را دارد؟ باید گفت که بله. اکثر کاربران دنیای وب هم همین نظر دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: ایرپاد سری 2 , بررسی ایرپاد 2 , مشخصات ایرپاد 2 , خرید ایرپاد 2 , قیمت ایرپاد 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 تير 1399 | نظرات ()