نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو دارای مشخصات فنی و قابلیت‌های بالایی است. ما با نقد و بررسی گوشی Xiaomi Redmi Note 8 Pro همراه شما هستیم.

یکی از گوشی های هوشمند جدید شیائومی که در ماه آگوست معرفی شد و هم اکنون در دسترس قرار دارد، گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو می‌باشد که دارای قابلیت و توانمندی‌های بسیار بالایی‌ست. گوشی های شیائومی را می‌توان به عنوان بهترین محصولات میان‌رده‌ای معرفی کرد که در حال حاضر معرفی می‌شوند و عملکرد مناسبی هم دارند. قیمت ردمی نوت 8 در بازار بسیار مناسب است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی گوشی Xiaomi Redmi Note 8 Pro بپردازیم. در انتهای مقاله شرایط مشاهده راحت قیمت و حتی خرید گوشی از فروشگاه دیجی دو هم برای شما فراهم شده است.

طراحی و ساخت

این گوشی کیفیت ساخت کاملا خوبی دارد. نوت 8 یک گوشی هوشمند شیشه ای مانند نوت 8 پرو است. هرچند که هیچ منحنی فانتزی ندارد و بیشتر بر شکل سنتی خود تکیه می‌کند. ردمی نوت 8 از گوریلا گلس 8 استفاده می‌کند که در قسمت جلویی وظیفه محافظت از صفحه نمایش را بر عهده دارد و در قسمت پشتی طراحی رنگی بسیار زیبایی را تشکیل داده است و بسیار جذاب و درخشان به نظر می‌رسد. صفحه نمایش این محصول دوربین سلفی را در یک ناچ قطره ای جای داده است. صفحه نمایش بدون حاشیه نیست اما در کل حاشیه های مناسبی دارد و در قسمت پایینی نیز ما آرم Redmi را مشاهده می‌کنیم. در پشت گوشی نیز دوربین ها در یک ماژول قرار گرفته است و فلش نیز خارج از آن‌ها قرار دارد.

 نمایشگر

نمایشگر ردمی نوت 8 کمی کوچکتر از ردمی نوت 8 پرو است. از پنل 6.3 اینچی IPS LCD با وضوح 1080p و محافظت گوریلا گلس 5 تشکیل شده است. به دلیل اندازه کوچکتر نسبت به نوت 8 پرو، نوت 8 تراکم پیکسلی بالاتری را (409ppi) ارائه می‌دهد. نکته جالب توجه این است که این نمایشگر از قابلیت HDR10 پشتیبانی می‌کند که در بین نمایشگر های LCD کاملا نادر است. شیائومی وعده نسبت کنتراست 1500:1 را برای صفحه نمایش نوت 8 می‌دهد و ما می‌توانیم آن‌را تایید کنیم. حداکثر روشنایی 473 نیت را دریافت کردیم که با کنتراست عمیق 1521:1 همراه بود.

اگر صفحه را روی روشنایی خودکار قرار دهید صفحه نمایش می‌تواند روشن تر هم باشد، در نور های محیطی خیلی روشن صفحه نمایش می‌تواند روشنایی 630 نیت را ثبت کند. شیائومی سه تنظیم مختلف کنتراست را ارائه می‌دهد، با تنظیم کنتراست خودکار به نظر می‌رسد صفحه نمایش برای دقت در فضای رنگی sRGB تنظیم می‌شود. تنظیمات استاندارد کنتراست به طور دقیق با فضای رنگی sRGB تنظیم شده است و ما برای دقت رنگ میانگین deltaE 1.9 را ثبت کردیم. این به این معنی است که این صفحه نمایش واقعا عالی است. افزایش کنتراست باعث میشود رنگ ها کاملا دقیق و واضح تولید شوند.

باتری

گوشی هوشمند و جذاب شیائومی ردمی نوت ۸ پرو مجهز به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده و از فناوری شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند. بدون تردید گوشی جدید شیائومی می‌تواند در مدت زمان بسیار کوتاه، شارژ گوشی شما را از ۰ به ۱۰۰ برساند.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8

 کیفیت صدا

این گوشی در تست صدا نمره بسیار خوبی را کسب کرد و ما می‌توانیم بگوییم این اسپیکر بلندترین صدا را در بین گوشی های هوشمند دارد. کیفیت صدای خروجی خوب است اما عالی نیست. باس مناسب است و صدای متوسط نیز خوب است. هنگامی که نوبت به تست کیفیت صدای خروجی از طریق هدفون می‌رسد ردمی نوت 8 داستان را به دو بخش تقسیم می‌کند. با اتصال به یک آمپلی فایر فعال خارجی این کار بسیار عالی انجام شد و حجم و کیفیت خوبی داشت. با این حال وقتی هدفون را متصل کردیم جداسازی استریو سخت می‌شود و وضوح کلی را نسبتا متوسط جلوه میدهد، بلندی صدا کاهش می‌یابد اما هنوز هم مناسب است.

 دوربین

آیا دوربین برای شما اهمیت بالایی دارد؟ ما می‌توانیم بگوییم عملکرد و قابلیت‌های دوربین گوشی جدید شیائومی، می‌تواند رضایت شما را به خود جلب کند. گوشی جدید شیائومی در بخش عقب مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.9، سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق در کنار سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو می‌باشد.

نکته: توجه داشته باشید سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو به صورت مجزا و خارج از ماژول اصلی قرار دارد؛ این سنسور را می‌توانید در پایین فلاش ال ای دی که در کنار ماژول دوربین سه‌گانه قرار دارد، پیدا کنید.

سنسورهای عقب دارای قابلیت‌های مهم همانند حالت شبانه، لایو فوکوس، HDR و پانوراما هستند. بد نیست بدانید این دستگاه مجهز به سنسور سلفی ۲۰ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 می‌باشد که از ویژگی HDR هم پشتیبانی می‌کند.

شما می‌توانید برای محافظت از سنسورهای دوربین که به دلیل بیرون بودن ماژول از بدنه، ممکن آسیب‌پذیر تر باشند، یک محافظ سنسور دوربین خریداری کنید.

سخت افزار و نرم افزار

رابط کاربری و قابلیت‌های نرم افزاری را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی هوشمند دانست. ما شاهد مجهز بودن Xiaomi Redmi Note 8 Pro به رابط کاربری MIUI 10 مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۹ پای هستیم. قطعا در آینده نزدیک، آپدیت نرم افزاری مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۰ را هم توسط شرکت شیائومی دریافت خواهد کرد.

 

به نظر می‌رسد شرکت شیائومی در زمینه سخت افزار هم توانسته قدم‌های مثبتی بردارد و ما شاهد تراشه هشت هسته‌ای مدیاتک هلیو جی ۹۰ تی (۱۲ نانومتر) هستیم که در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4، می‌تواند قدرت بسیار زیادی را به دستگاه ببخشد و علاقه‌مندان به دنیای گیم هم باید بدانند اکثر بازی‌های سنگین اندروید را می‌توانند با نهایت جزئیات گرافیکی اجرا و تجربه کنند.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو در سه مدل متفاوت و بر اساس تفاوت در میزان حافظه داخلی عرضه شده است:

  • ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

توجه داشته باشید که این گوشی از UFS 2.1 پشتیبانی می‌کند و از طرفی هم مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی می‌باشد و شما می‌توانید فضای ذخیره سازی را تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر، افزایش دهید. توجه داشته باشید که سینی مربوط به سیم کارت و کارت حافظه جانبی به صورت اشتراکی می‌باشد؛ یعنی شما باید باید سیم کارت و کارت حافظه میکرو اس دی خود را در یک سینی و به صورت مشترک قرار دهید. 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت 8 , قیمت شیائومی ردمی نوت 8 , گوشی شیائومی ردمی نوت 8 , خرید گوشی ردمی نوت 8 , گوشی ردمی نوت 8 ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گلکسی اس 10 لایت جدیدترین بالارده سامسونگ محسوب می شود که ویژگی های مناسبی دارد. در ادامه بررسی گلکسی S10 لایت برای شما آماده شده است.

سامسونگ در ابتدای سال جاری میلادی از دو گوشی هوشمند جدید، گلکسی نوت 10 لایت و گلکسی اس 10 لایت رونمایی کرد. به تازگی گوشی گلکسی S10 لایت در اختیار رسانه کلیک قرار گرفته و آن را مورد بررسی قرار داده ایم.

اوایل سال 2019 گوشی های سری گلکسی S10 وارد بازار شدند. در حالی که این محصولات به موفقیت مناسبی در بازار دست پیدا کردند، سامسونگ تصمیم گرفته با معرفی مدل جدیدی از این سری، فروش آن ها را افزایش دهد. گلکسی S10 لایت یک گوشی بالارده محسوب می شود که از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می برد و به ویژگی های مناسبی مجهز شده است. در قیمت گوشی S10 لایت سعی شده که پایین ترین قیمت برای آن در نظر گرفته شود. در ادامه با بررسی سامسونگ گلکسی S10 لایت همراه ما باشید.

محتویات درون جعبه

همچون رویه معمول بازار، با خرید سامسونگ گلکسی اس 10 لایت یک دفترچه راهنما، کابل USB-C به USB-C و شارژر 25 واتی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. به این نکته توجه داشته باشید که اگر رایانه شما پورت USB-C یا USB-A ندارد، برای اتصال موبایل به کامپیوتر باید یک کابل دیگر خریداری کنید.

بررسی گوشی S10 Lite

 طراحی

از نظر ظاهری، گلکسی اس 10 لایت تفاوت‌های زیادی با سایر اعضای خانواده گلکسی اس 10 دارد. قاب پشتی این موبایل گویای همه چیز است زیرا ماژول دوربین اصلی به صورت مستطیلی بوده و شکل و شمایل دوربین سلفی نیز به نمایشگر Infinity-O موجود در دستگاه‌های سری گلکسی نوت 10 (Galaxy Note 10) شباهت دارد.

به هر حال، کیفیت جنس بدنه واقعاً چیزی از پرچمداران کم ندارد. پوشش رویی این موبایل شیشه‌ای بوده هرچند به نظر می‌رسد درخشندگی شیشه را ندارد. سامسونگ این نوع بدنه را ترکیبی از پلاستیک و شیشه می‌داند و اصلاً به همین دلیل است که وزن بسیار کمی هم دارد.

در هر صورت، این موبایل بسیار خوش‌دست است و به خاطر اینکه لبه‌های آن تیز نیستند این موضوع بیشتر احساس می‌شود. لبه‌های نمایشگر تا حدودی به سمت کناره‌ها کشیده شده‌اند تا ظاهر این تلفن همراه جذاب‌تر از دیگر پرچمداران کمپانی کره‌ای شود. با همه اینها، گلکسی اس 10 لایت همچون اکثر دستگاه‌های شیشه‌ای لغزنده است ولی حداقل اثرات انگشت و آلودگی‌ها کمتر روی آن باقی می‌مانند. این موضوع در نمونه مشکی رنگ بیشتر به چشم می‌آید.

در نگاه اول مشخص‌ترین چیزی که خواهید دید ماژول دوربین عقب مستطیل شکل می‌باشد. علی‌رغم اینکه این لنزها محصول سامسونگ را جذاب‌تر کرده‌اند ولی اصلاً لازم نبود این‌قدر برآمده باشند. در سمت راست این ماژول، یک ستون دوم هم به چشم می‌خورد که محل قرارگیری چراغ فلاش LED و سنسور اپتیکال و ثابت‌کننده تصاویر می‌باشد. این‌گونه حدس می‌زنیم که سامسونگ ماژول دوربین عقب گلکسی اس 10 لایت به این خاطر برآمده ساخته تا با دستگاه‌های سری گلکسی اس 20 (Galaxy S20) هماهنگی بیشتری داشته باشد.

خوش‌بختانه برآمدگی موجود چندان حاد نیست و آن‌طور که افراد فکر می‌کنند، وقتی روی سطح صافی قرار می‌گیرد لرزش زیادی ندارد.

فریم کناری از جنس آلومینیوم با پوشش رنگی درخشان است تا با سایر قسمت‌های موبایل هماهنگی داشته باشد. در سمت چپ، محل قرار دادن سیمکارت، در سمت راست دکمه‌های کاهش و افزایش صدا و پاور، در پایین پورت USB-C و میکروفون، و در بالا بریدگی اسپیکر مشاهده می‌شود.

همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، نمای جلویی گلکسی اس 10 لایت شباهت زیادی به گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus) دارد ولی کناره‌های آن برآمده نیستند. به غیر از حاشیه مشکی رنگ پایینی، سه طرف دیگر نمایشگر بسیار باریک هستند.

نقطه سیاه رنگی که در آن دوربین سلفی قرار گرفته هم کوچک بوده و تقریباً در نزدیکی فریم بالایی جای‌گیری کرده است بنابراین فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. مطمئناً چنین شیوه طراحی نسبت به ناچ‌ها کمتر دردسر ایجاد خواهد کرد.

 از نظر ارگونومیک هم بگوییم که به خاطر صفحه نمایش 6.7 اینچی، کار کردن به صورت یک دستی با گلکسی اس 10 لایت بسیار سخت خواهد بود. به علاوه، از نظر جرم نیز این دستگاه نسبتاً سنگین می‌باشد به طوری که وقتی آن را عمودی به جایی تکیه می‌دهید، به سمت جلو خم می‌شود. در این میان، نکته جالب آن است که وزن کلی این موبایل به 186 گرم می‌رسد حال آن‌که در آن منبع نیروی 4500 میلی‌آمپری حضور دارد. برای اینکه این موضوع را بهتر متوجه شوید، بد نیست بدانید که دو گوشی وان‌پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro) و گلکسی نوت 10 پلاس با باتری کم‌ظرفیت‌تر و ابعادی مشابه، 200 گرم وزن دارند.

صفحه نمایش

نمایشگرها همواره جزو نقاط قوت گوشی‌هایی بوده‌اند که سامسونگ تولید کرده است و این حقیقت در مورد دستگاه‌های مقرون به صرفه این کمپانی بیشتر صدق می‌کند. اکثر موبایل‌های کمپانی کره‌ای از پنل‌های OLED بهره می‌برند بنابراین گلکسی اس 10 لایت هم دارای چنین صفحه نمایشی است. البته این نمایشگر مانند نمونه موجود در پرچمداران سری اس (S) و نوت (Note) با اسم Dynamic AMOLED شناخته نمی‌شود اما Super AMOLED Plus نام دارد. دقیقاً نمی‌دانیم کلمه پلاس به چه معناست ولی می‌توانیم این احتمال را بدهیم که از HDR10+ پشتیبانی می‌کند. مثلاً، گلکسی نوت 10 لایت به همین پنل 6.7 اینچی مجهز شده و علی‌رغم اینکه در اسم آن کلمه پلاس مشاهده نمی‌شود اما دارای توانایی پشتیبانی از HDR10 می‌باشد. همچنین، در دو نرم‌افزار یوتیوب و نتفلیکس می‌توان ویدیوها را با کیفیت HDR10 پخش کرد.

از نظر مشخصات فنی، نسبت صفحه نمایش به بدنه این نمایشگر به 20:9 رسیده و رزولوشن آن 2400*1080 پیکسل با یک ناچ سیاه رنگ در بالا جهت قرارگیری دوربین سلفی می‌باشد. در آزمایش‌های انجام شده و با افزایش نور نمایشگر به صورت دستی، رکورد 400 نیت به ثبت رسید ولی وقتی گزینه تنظیم خودکار روشنایی روشن شد، این عدد به 705 نیت افزایش پیدا کرد تا حتی در زیر نور خورشید نیز محتواها با بیشترین کیفیت ممکن به نمایش درآیند.

از نظر دقت رنگ، صفحه نمایش کیفیت بسیار بالایی دارد. حالت پیش‌فرض و روشن این موبایل Natural می‌باشد که حداقل و حداکثر به ترتیب دارای تفاوت رنگی 1.4 و 2.7 است. با روشن کردن گزینه Vivid، رنگ‌ها کمی حالت اشباع‌شدگی می‌گیرند و قرمز، سبز، آبی و زرد شدیدتر می‌شوند. رنگ سفید هم هاله آبی دارد بنابراین در حالت معمولی تفاوت 4.6 و نهایتاً 10.2 خواهد بود.

باتری

شاید باتری یکی از دلایل مهمی باشد که کاربران به جای خرید هر کدام از مدل‌های سری گلکسی اس 10، سراغ مدل اس 10 لایت بروند. به خاطر اندازه بزرگی که این موبایل دارد، سامسونگ در آن یک منبع نیروی 4500 میلی‌آمپری قرار داده است. این باتری را پردازنده کووالکوم اسنپدراگون 855 پلاس که با فرآیند 7 نانومتری تولید شده همراهی می‌کند. در آزمایش‌های تخصصی انجام شده، گلکسی اس 10 لایت عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. در صورتی که با این موبایل وبگردی کنید،، شاهد این موضوع خواهید بود که از سایر دستگاه‌های سری گلکسی اس 10 برتری دارد و اگر این تلفن همراه را حالت استندبای قرار دهید، با سایر هم خانواده‌هایش برابری خواهد کرد.

در این بین، سامسونگ توجه ویژه‌ای به تکنولوژی شارژ سریع داشته است. همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفتیم، گلکسی اس 10 لایت از فناوری Power Delivery 3.0 با توان 45 واتی پشتیبانی می‌کند. البته همراه با این موبایل یک شارژر 25 واتی به فروش می‌رسد. ضمناً، نباید از نقش تعیین‌کننده کابل USB-C به USB-C فراموش کنید زیرا این سیم به ظاهر ساده تأثیر بسزایی در عملکرد شارژ سریع دارد.

حالا اگر تمام ملزومات و شرایط فراهم باشد، ظرفیت باتری این تلفن همراه را می‌توان در عرضه 62 دقیقه از 0 به 100 درصد رساند. در نیم ساعت اول، 63 درصد ظرفیت پر خواهد شد. بد نیست به این نکته توجه کنید که شارژر 40 واتی تأثیر زیادی بر افزایش سرعت شارژ ندارد به طوری که تا کنون این موضوع را در نقد و بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس هم گفته بودیم. با توضیحات داده شده، همان شارژر 25 واتی برای پر کردن منبع نیرو کفایت کرده و نسبت به سایر نمونه‌های 30 یا 40 واتی بهتر کار می‌کند.

گوشی سامسونگ گلکسی s10 لایت

کیفیت صدا

در مرحله بعد به بررسی این محصول سامسونگ از نظر کیفیت صدا می‌رسیم. متأسفانه این گوشی جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد بنابراین باید از همان دانگل تعبیه شده جهت اتصال هندزفری استفاده کنیم. توجه داشته باشید که اگر کابل دیگری دارید، ممکن است کیفیت صدای شنیده شده متفاوت باشد.

زمانی که به این موبایل یک اسپیکر اکسترنال وصل می‌کنید، گلکسی اس 10 لایت صداها را با بیشترین وضوح و کیفیت ممکن پخش می‌کند.

حال اگر هدفون هم به این گوشی متصل نمایید، شرایط تفاوت چندانی نخواهد کرد و فقط کیفیت صدای استریو کمی بیشتر می‌شود. در مجموع عملکرد این موبایل در این زمینه قابل قبول است.

سیستم عامل و رابط کاربری

در مقایسه با نسخه اول رابط کاربری One UI، دومین ورژن این پوسته نرم‌افزاری از نظر ظاهری تفاوت چندانی ندارد. اکثر تغییرات به وجود آمده به خاطر اندروید 10 هستند. برای مثال، حالا اپلیکیشن‌ها از شما سؤال خواهند پرسید که در چه مواقعی تنظیمات موقعیت مکانی یا همان GPS فعال شود. برای فعالسازی این آپشن، سه گزینه وجود دارد که عبارتند از همیشه، هیچوقت و یا تنها زمانی که اپلیکیشن در حال اجراست.

 

دیگر تغییر به وجود آمده که همراه با دهمین نسخه اندروید عرضه شده، حالت تیره سرتاسری است. البته این حالت قبلاً در اولین ورژن One UI وجود داشت ولی تنها در نرم‌افزارهای سیستمی و منوها فعال بود و این‌بار به اپلیکیشن‌های متفرقه مانند اینستاگرام، جیمیل، کروم و . . . که از آن پشتیبانی می‌کنند، آمده است.

مهمترین ویژگی تازه اضافه شده را باید شیوه ناوبری مبتنی بر حرکات بدانیم. در نسخه پیشین One UI، سامسونگ دکمه‌های ناوبری و یک روش مسیریابی به خصوص را در اختیار کاربران قرار داده بود ولی با عرضه اندروید 10، یک گزینه سوم هم اضافه شده که همان شیوه مربوط به این سیستم عامل می‌باشد. با فعالسازی این گزینه، در صورت کشیدن انگشت از پایین به سمت بالا، هوم اسکرین اجرا می‌شود. کشیدن انگشت از پایین به سمت بالا و نگه داشتن، اپلیکیشن‌های باز شده اخیر را نشان می‌دهد و کشیدن انگشت از کناره‌ها هم حکم دکمه بازگشت را خواهد داشت. متأسفانه هنوز روشی برای سوئیچ کردن میان اپلیکیشن در حال اجرا و برنامه اخیر تعبیه نشده است.

شیوه ناوبری خودِ سامسونگ هم وجود دارد که در آن برای بهره‌مندی از دکمه بازگشت، باید انگشتتان را از پایین نمایشگر به سمت بالا بکشید. این روش در اوقاتی که نمی‌توانید انگشت را از کناره‌ها بکشید تا به منوی قبلی برگردید، بسیار کاربردی خواهد بود.

دیگر گزینه مهم در One UI، روش‌های بیومتریک هستند. کمپانی کره‌ای تصمیم گرفته به جای استفاده از سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش اولتراسونیک که در دیگر مدل‌های خانواده گلکسی اس 10 وجود داشت، سراغ حسگر اپتیکال برود. صادقانه بگوییم که سنسورهای اپتیکال در مقایسه با نمونه‌های اولتراسونیک کیفیت بالاتری دارند زیرا تکنولوژی موارد جدید هنوز کامل نشده است. به علاوه، هنگام نصب محافظ صفحه نمایش نیز عملکرد آنها با اختلال مواجه می‌شود.

با این اوصاف، سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش موجود در گلکسی اس 10 لایت بسیار بهتر از نمونه به کار رفته در دیگر مدل‌های گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 کار می‌کند چرا که هم سریع‌تر است و هم دقیق‌تر هرچند برخی اوقات شاهد افت سرعت آن هستیم.

گویا انیمیشن‌های One UI مهمترین دلایلی هستند که این سنسور نمی‌تواند آن‌طور که باید و شاید کار کند. جالب آن‌که همین مشکل پیش از این در دیگر مدل‌های اس 10 و نوت 10 وجود داشت. زمانی که انگشت خود را روی سنسور می‌گذارید، بلافاصله شما را شناسایی می‌کند ولی باید کمی منتظر انیمیشن مربوطه بمانید تا اجرا شود. به علاوه، چنان‌چه گزینه صفحه نمایش همیشه روشن را فعال کرده بودید، باید مدت بیشتری صبر کنید تا قسمت مخصوص قرار دادن اثر انگشت ظاهر شود. انجام این کار بعضاً 1 تا 2 ثانیه به طول می‌انجامد. متأسفانه این مشکل همزمان با معرفی گوشی‌های سری اس نیز 10 وجود داشت و هنوز حل نشده است. به این نکته هم اشاره کنیم که محل قرار دادن اثر انگشت هنگام فعال بودن گزینه صفحه نمایش همیشه روشن بسیار تاریک می‌باشد به همین دلیل در شرایطی که نور زیادی وجود دارد، به سختی می‌توانیم آن را مشاهده نماییم.

در این بین یک ترفند وجود دارد تا سرعت بازگشایی قفل نمایشگر را زیاد کنید و آن هم نمایش دائمی صفحه نمایش همیشه روشن می‌باشد. با این کار، قسمت قرار دادن اثر انگشت دائماً نشان داده خواهد شد و دو بار ضربه زدن روی آن هم تمام نمایشگر را روشن خواهد کرد.

در مجموع، عملکرد این قسمت از گلکسی اس 10 لایت قابل قبول است ولی بد نیست سامسونگ هنوز هم روی آن کار کند زیرا رقبای چینی تا کنون به راهکارهای فوق‌العاده‌ای دست یافته‌اند.

در میان گزینه‌های صفحه نمایش همیشه روشن، چند آپشن هستند که کارایی آن را افزایش می‌دهند. برای مثال، شما می‌توانید آن را زمان‌بندی کنید و یا مشخص نمایید با توجه به تایم روز فعال یا غیرفعال شود.

یک مشکل دیگر که در One UI وجود دارد این است که وقتی دکمه پاور را نگه می‌دارید تا گوشی ری‌استارت یا خاموش شود، دستیار هوشمند سامسونگ یا همان بیکسبی (Bixby) اجرا خواهد شد. متأسفانه این آپشن به صورت پیش‌فرض فعال می‌باشد هرچند امکان تغییر آن وجود دارد.

صرف‌نظر از مشکلات و توضیحات داده شده پیرامون بازگشایی قفل نمایشگر و فعالسازی بیکسبی، همه چیز در One UI 2.0 طبیعی است که البته همین‌گونه نیز انتظار می‌رفت زیرا در گلکسی اس 10 لایت یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های دنیا به کار رفته است.

عملکرد

وجود پسوند “لایت” ممکن است شما را به اشتباه بیندازد و فکر کنید که سامسونگ سعی کرده با کاهش سرعت دستگاه، یک عضو ارزان‌تر را به خانواده اس 10 اضافه کند اما واقعیت چیز دیگری است. با خرید سامسونگ گلکسی اس 10 لایت صاحب گوشی می‌شوید که یکی از سریع‌ترین پردازنده‌های دنیا را در خود جای داده است. باید اذعان کنیم که اسنپدراگون 855 در مقایسه با اسنپدراگون 855 پلاس انتخاب بهتری می‌باشد. به طور کلی تفاوت این دو تراشه بسیار ناچیز بوده و تنها در زمان اجرا بازی‌های سنگین احساس می‌شود زیرا پردازنده دارای پسوند “پلاس” از پردازنده گرافیکی تقریباً قدرتمندتری بهره می‌برد. به علاوه، اسنپدراگون 855 در مقایسه با اگزینوس 9820 موجود در سایر اعضای گلکسی اس 10 عملکرد بهتری دارد.

به هر حال، با توجه به اینکه کووالکوم اسنپدراگون 855 در سایر گوشی‌های پرچمدار نیز حضور داشت، می‌دانیم باید از آن چه انتظاری داشته باشیم. این تراشه هشت هسته‌ای، یک هسته Kryo 485 با نهایت سرعت 2.84، سه هسته Kryo 485 با نهایت سرعت 2.42 و چهار هسته Kryo 485 با نهایت سرعت 1.78 گیگاهرتزی دارد. ضمن اینکه Adreno 640 هم وظیفه پردازش فعالیت‌های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت.

این چیپ‌ست قدرتمند را رم‌های 6 یا 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی همراهی می‌کنند که البته امکان افزایش آن با استفاده از یک مموری کارت میکرو SD نیز وجود دارد.

 دوربین

مطمئناً دوربین عقب گلکسی اس 10 لایت با لنز اصلی 48 مگاپیکسلی مهمترین نقطه قوت آن به شمار می‌رود و در این بین تکنولوژی ثابت‌سازی اپتیکال تصاویر سامسونگ یا همان Super Steady با هماهنگی فوق‌العاده با نرم‌افزار و سخت‌افزار بیش از سایر گزینه‌ها می‌درخشد. پیش از این و در گوشی‌های قبلی کمپانی کره‌ای دیده بودیم که آپشن مذکور به خوبی کار می‌کند و ویدیوهای باکیفیتی می‌گیرد اما این‌بار نخستین بار است که چنین فناوری به یک لنز بزرگ‌تر با دریچه دیافراگم f/2.0 می‌آید.

لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 چندان تازگی ندارد و می‌تواند زوایای 123 درجه‌ای را پوشش دهد.

همان‌طور که در بخش مقدمه نیز گفتیم، تنها نکته جدید در مورد دوربین اصلی، اضافه شدن لنز مکرو 5 مگاپیکسلی است. بهتر می‌بود سامسونگ از یک لنز تله فوتو با قابلیت زوم دو برابری استفاده می‌کرد. به هر ترتیب، این اتفاق در حالی رخ داده که سایر برندها لنزهای مکرو 2 مگاپیکسلی را در محصولاتشان قرار می‌دهند اما کمپانی کره‌ای این‌بار سراغ یک سنسور 5 مگاپیکسلی رفته که انصافاً تصاویر کلوزآپ باکیفیتی می‌گیرد.

دوربین سلفی هم یک لنز 32 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 می‌باشد و با ترکیب پیکسل‌های موجود در تصاویر می‌تواند خروجی‌های 8 مگاپیکسلی به ثبت برساند.

 



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: قیمت گوشی s10 لایت , قیمت سامسونگ s10 لایت , قیمت گوشی اس ۱۰ لایت , قیمت گوشی s10 lite , قیمت گوشی سامسونگ s10 lite ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

درست است در بین گوشی های جدیدی که سامسونگ روانه بازار گرده است گوشی گلکسی S20 Ultra از همه آن ها بهتر است اما در این میان می توان گفت گوشی سامسونگ s20 و سامسونگ s20 plus هم به نوبه خود مناسب هستند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی های گوشی سامسونگ s20 آشنا کنیم. با ما همراه باشید... .

 ویژگی های گوشی سامسونگ Galaxy S20

نمایشگر

بعد از چند روز استفاده از S20 Ultra، بلافاصله به سراغ کار با S20 Plus رفتم، بنابراین مثل این بود که یک لایه را برداشته باشید. این دستگاه سبک تر و خوش دست تر است. پس مدتی استفاده از این محصول به این نتیجه رسیدم که با وجود اندازه بزرگ آن، این دستگاه بسیار خوب بالانس شده و در دست نگه داشتنش بسیار آسان است. سامسونگ رابط کاربری One UI 2.0 خود را طوری طراحی کرده که برای استفاده یک دستی هم مناسب باشد و این قابلیت در اینجا بسیار کار آمد است.
اولین کاری که بعد از روشن کردن اس20 پلاس کردم، این بود که نرخ ریفرش 120 هرتزی نمایشگر خیره کننده 6.7 اینچی AMOLED آن را فعال کردم که واقعا کار با آن را لذت بخش کرده بود

با اسنپدراگون 865 و رم 12 گیگابایتی، این دستگاه گویی پرواز می کند. چیزی که تعجب آور است، این است که افزایش نرخ ریفرش 120 هرتز تا چه اندازه تاثیر گذار است: البته بعد از مدتی این قابلیت هم کم اهمیت می شود در حال حاضر، باعث شده تا دستگاه هایی با نرخ ریفرش پایین تر به درد نخور به نظر آیند! اینکه این قابلیت به طور پیش فرض فعال نیست کم ناامید کننده است، گویی سامسونگ از یکی از بهترین ویژگی های دستگاه هایش دوری می کند.
البته، دلیل پیش فرض نبودن این ویژگی، جلوگیری از کاهش عمر باتری است، چرا که گفته شده وقتی فعال می شود، تا 25 درصد عمر باتری را کاهش می دهد. اما همانطور که در ادامه خواهید دید، از همان اولین لحظات استفاده از نرخ ریفرش 120 هرتزی S20 Plus لذت برده ام، به حدی که برای من ارزش کاهش عمر باتری را داشت. اگر می خواهید این دستگاه را بخرید، توصیه می کنیم که هر دو حالت 60 و 120 هرتزی را تست کنید و اگر در عمر باتری مورد نیازتان تاثیر زیادی ندارد، حتما از نرخ ریفرش بالاتر استفاده کنید.

بررسی گوشی گلکسی S20

طراحی و شکل ظاهری

سامسونگ در طراحی سه گانه S20 تصمیمات بسیار خوبی گرفته که البته بیشتر در دو عضو کوچکتر این سری دیده می شود. حفره نمایشگر دوربین سلفی حالا به مرکز منتقل شده که باعث تقارن و بالانس بیشتر در طراحی می شود و اندازه آن هم به اندازه ای است که در استفاده روزانه، به ندرت متوجه آن می شوید. با اینکه تعبیه حفره بزرگتر در سمت راست هم راه کار بدی نبود ولی این راه حل بسیار زیباتر است.
من همچنین بسیار خوشحالم که سامسونگ توانسته مشکلاتی که باعث تعبیه دکمه پاور سری Galaxy Note 10 در سمت چپ بود را حل کند. نمی خواهم به چپ دستان اهانت کنم، ولی هیچوقت نتوانستم با جای گیری آن کنار بیایم! سامسونگ همچنین تصمیم گرفت که کار درست را بکند و دکمه پاور و Bixby را در سری S20 با هم ادغام کند.

این دستگاه جک هدفونی ندارد که با وجود بد بود، نکته تعجب آوری نیست اما با اطمینان می توان گفت که کاربرانی که از پرچمداران گران قیمتی مثل این استفاده می کنند، حتما از هدفون های بیسیم هم روی آورده اند.
به طور کلی باید بگوییم که دستگاه لغزنده است، بنابراین خرید یک کیس محافظ گوشی را توصیه می کنیم. با این وجود، یکی از نقطه قوت های جالب طراحی S20 Plus، ارگونومی شگفت انگیز آن است. این دستگاه باریک، سبک و بسیار با تعادل است و تنها ایرادی که می توان از آن گرفت این است که حالا که دکمه پاور به سمت راست خود بازگشته، دکمه های تغییر صدا اندکی زیادی بالا قرار گرفته اند. حال که این دستگاه با نسبت 21:9 خود تا این اندازه قد بلند است، بهتر بود دکمه های صدا و پاور چند میلی متری پایین تر تعبیه می شدند.

حسگر اثر انگشت

قبل از اینکه به دوربین ها بپردازیم، باید یک نکته را بازگو کنم و آن مشکلاتی بود که با سری S20 داشتم، سنسور اسکنر اثر انگشت. البته چنان هم بد نیست، حداقل نه به بدی Nokia 9، ولی سرعت عملکرد و دقت آن کم است و در استفاده روزانه کاملا حس می شود.
با اینکه نسل دوم از سنسور های اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام، چندی پیش در نمایشگاه این شرکت معرفی شده بود، ولی هنوز قابل تولید انبوه نبود. از این روز سامسونگ تصمیم به استفاده دوباره از اولتراسونیک های قبلی خود کرد که البته اشتباه بزرگش همینجا بود. با توجه به قابلیت تشخیص چهره سریع و بسیار امن Pixel 4 و اسکنر زیر نمایشگر اوپتیکال سریع و دقیق OnePlus 7T ها، حس میکنم سامسونگ کاملا این بخش را از دست داده است. با اینکه دلیل استفاده از سنسور نسل قبلی واضح است، اما با اینحال نمی توان چنین نقصی را از یک پرچمدار گران که نام بهترین اسمارت فون اندرویدی را یدک می کشد، انتظار داشت.

دوربین گلکسی S20

دوربین

دوربین، مهمترین بخش این اسمارت فون، یه بهتر است بگوییم هر اسمارت فونی است. بیشتر کاربرانی که این مقاله را می خوانند، می خواهند برای این دو سوال پاسخی پیدا کنند. اول اینکه آیا عکس های ثبت شده با این دوربین از Galaxy S20 Ultra بهتر است؟ و دوم اینکه آیا قابلیت های تصویر برداری این دستگاه می تواند با Pixel 4 یا iPhone 11 Pro رقابت کند؟

پاسخ کوتاه به این پرسش ها این است که اس20 پلاس، نسبت به گلکسی های قبلی، از جمله S10 های سال گذشته، ارتقای بزرگی داشته است. اول از همه اینکه دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی آن سنسور بزرگی دارد. البته اندازه آن، 70 درصد کوچکتر از Ultra است، ولی با این حال این سنسور 28 درصد بزرگتر از سنسور مدل سال قبل است.

باتری

چیپست اسنپدراگون 865، بهترین پردازنده ای است که در حال حاضر برای اندروید توسعه یافته. 12 گیگابایت رم هم این پردازنده پرقدرت را همراهی می کند که بسیار زیاد است. نکته جالب این دستگاه این است که می توانید سه اپلیکیشن را انتخاب کنید تا هیچگاه بسته نشوند. من این کار با اپ ها دوربین، Spotify و Pocket Casts انجام دادم.
بخش تحسین برانگیز تر، عمر باتری این اسمارت فون است. شبکه 5G هنوز در ایران راه نیافتاده، بنابراین نمی توان نظری راجع به آن داد ولی با ارتباط قوی LTE در مدتی که آن را تست می کردم، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی دستگاه مدت زیادی دوام آورد.
اگر شیش تا هفت ساعت هم دستگاه را روشن نگاه دارید، باز هم در پایان روز 20 درصد شارژ خواهید داشت. برای دست عمر دستگاه، از 6:30 صبح شروع کردم و نیمه شب آن را کنار گذاشتم و هیچگاه به شارژر موبایل نیاز پیدا نکردم.

با شارژر 25 واتی درون جعبه هم سرعت شارژر به طرز دلپذیری بالاست. پر کردن گنجایش باتری از 0 تا 100 تنها اندکی بیش از یک ساعت زمان برد که بسیار عالی است. لازم به ذکر است که برای بهره مندی از نهایت سرعت شارژ باید از کابل و آداپتور درون جعبه استفاده کنید، چرا که آن از PPS پشتیبانی می کند.

جمع بندی

بی تعارف بگوییم، Galaxy S20 Plus بهترین عضو سری S20 سامسونگ است و یعنی بهتری دستگاهی اندرویدی حال حاضر بازار است. البته بدون نقص هم نیست، ولی به بی نقص بودن بسیار نزدیک شده است. با وجود ایراد های کوچکی که از نوع تصویر برداری آن داشتم و سنسور اثر انگشت نه چندان خوب آن، هیچ ایراد دیگه ای نتوانستم از عملکرد دستگاه بگیرم و این فوق العاده است.

با برچسب قیمت بالایی که این دستگاه دارد، اصلا نمی توان آن را یک گوشی ارزان تلقی کرد. ولی اگر به دنبال دستگاه تمام عیاری هستید که از پس هر کاری بر می آید و در برخی بخش ها نیز خارق العاده است، Galaxy S20 Plus بهترین انتخاب ممکن است. هنوز اوایل 2020 هستیم، ولی فکر نمیکنم به این زودی ها اسمارت فونی معرفی شود که بتواند تاج پادشاهی را از این دستگاه بگیرد.

گوشی موبایل گلکسی s20

نقاط قوت

  • بهترین و با کیفیت ترین نمایشگر ممکن
  • طراحی کلاسیک سامسونگ و کیفیت بالای ساخت
  • مشخصات فنی و عملکرد پردازشی بسیار عالی
  • کیفیت بالای دوربین ها
  • عمر باتری تحسین برانگیز

نقاط ضعف

  • سرعت و دقت نه چندان زیاد سنسور اثر انگشت
  • عملکرد نه چندان طبیعی دوربین در ثبت جزئیات صورت

برای اطلاع از قیمت و خرید گوشی کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: قیمت گوشی سامسونگ s20 , سامسونگ s20 قیمت , قیمت گوشی گلکسی s20 , قیمت گوشی سامسونگ گلکسی s20 , قیمت گوشی s20 ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اخیرا شرکت سامسونگ به تولید گوشی هایی با کیفیت در سطح میان رده و پایین ردهکرده است. مدتی پیش این شرکت به معرفی یک گوشی میان رده با کیفیت با نام گوشی سامسونگ گلکسی a8s پرداخت. به طور کلی می توان گفت سری A سامسونگ برگرفته از عملکرد گوشی های پایین رده سری جی و همچنین پرچمداران سری می باشد. قیمت گوشی A8s نسبت به کیفیت و عملکرد خود به صرفه است. در ادامه با ویژگی های این گوشی خواهیم پرداخت.

ویژگی های گوشی Galaxy A8s

طراحی

بدنه از شیشه ساخته شده درحالی که فریم آن آلومینیومی است در نتیجه علاوه بر زیبایی نسبت به سایر هم رده های خود مقاومت بیشتری هم دارد اما این مدل هم همانند بسیاری از گوشی هایی که از شیشه در ساخت بدنه بهره برده اند اثر انگشت را به خود جذب کرده و لک می شود. ابعاد آن 158.4×74.9×7.4 میلی متر و وزنی برابر با 173 گرم دارد. این مدل در رنگ های آبی، خاکستری و مشکی عرضه شده است. سنسور اثر انگشت در میانه پنل عقب و نزدیک به لبه بالا قرار گرفته و عملکرد بسیار سریع و قابل اطمینانی را از خود نشان داده است. درحالی که دوربین سه گانه آن به صورت عمودی طراحی شده و درگوشه سمت چپ دستگاه جای داده شده است درحالی که فلش خارج از ماژول دوربین و درست در زیر آن واقع شده است. تمام زاوایای این گوشی منحنی شکل بوده از این رو حس بسیار خوبی در داشته و راحت در دست جای می گیرد.

گوشی موبایل a8s

صفحه نمایش

نمایشگر به خدمت گرفته شده اندازه ای برابر با 6.4 اینچ داشته که دقیقاً با اندازه نمایشگر استفاده شده در گوشی نوا 4 یکی است. بر خلاف بسیاری از گوشی های سامسونگ این بار از پنل IPS LCD استفاده شده که رزولوشن 1080×2340 پیکسل و کیفیت تصویر Full HD را ارائه داده است. نسبت صفحه نمایش به بدنه آن ~84.7% و تراکم پیکسلی آن ~403 است. از جمله نقاط مثبت آن هم این است که از قابلیت Always-on display پشتیبانی می کند بنابراین بدون نیاز به روشن کردن نمایشگر می توان ناتیفیکیشن ها و پیام ها، ساعت و یا مواردی از این قبیل را مشاهده کرد. روشنایی این نوع پنل ها هم به اندازه کافی بوده از این رو خوانش محتوا در نور مستقیم خورشید مشکلی نخواهد داشت.

دوربین

همان طور که در بالا نیز اشاره شد دوربین به کار رفته در a8s همانند میان رده های دیگری چون Huawei nova 4 و (Samsung Galaxy A7 (2018 سه گانه بوده که از یک لنز 24 مگاپیسکلی با دیافراگم f/1.7 (و پشتیبانی از PDAF) و یک لنز 10 مگاپیکسلی به همراه یک سنسور ثبت عمق 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 تشکیل شده است. دوربین سلفی آن هم یک لنز 24 مگاپیکسلی است. بدون شک ای 8 اس می تواند یکی از گزینه های ایده ال برای آن دسته افرادی در نظر گرفته شود که برای آنها دوربین در اولویت قرار دارد.

نرم افزار و سخت افزار

پردازش در گلکسی A8s برای اولین بار در مجموعه سامسونگ با چیپ‌ست قدرتمند Snapdragon 710 انجام می‌شود که در کنار Snapdragon 675 قوی‌ترین پردازنده‌های رده میانی کوالکام به حساب می‌آیند. این چیپ‌ست 10 نانومتری دارای دو هسته 2.2 گیگاهرتزی Kryo 360 (مبتنی بر معماری ARM Cortex A75) و 6 هسته 1.7 گیگاهرتزی دیگر (مبتنی بر معماری ARM Cortex A55) بوده و در بخش گرافیکی نیز از Adreno 616 بهره می‌برد. حافظه RAM گوشی، 6 یا 8 گیگابایت است و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء (تا 512 گیگابایت دیگر) دارد.

 

باتری

این مدل میان رده سامسونگ توسط یک باتری 3400 میلی آمپری لیتیوم یونی تغذیه می شود، یکی از امتیازات آن هم این است که از شارژ سریع نسخه 18W پشتیبانی می کند. از این رو در کمترین زمان ممکن می توانید آن را شارژ کنید.



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: قیمت گوشی سامسونگ a8s 2018 , قیمت سامسونگ گلکسی a8s , خرید گوشی a8s , قیمت گوشی a8s 2019 ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

یکی از جدید ترین محصولات سال 2019 توسط شرکت سامسونگ تولید شد. او به ارائه گوشی سامسونگ a71 پرداخت و در یک بازه زمانی یک ماه این اسمارت فون را روانه بازار کرد. جالب است بدانید طراحی زیبای این گوشی به سرعت در میان مردم محبوب شد. طراحی خاص قاب پشت این گوشی با انعکاس نور تبدیل به چند رنگ زیبا می شوند که همانند رنگ های رنگین کمان است. اندازه و وزن گوشی گلکسی a71 نسبت به مدل قبلی خود یعنی گلکسی A70 کمی کوچک تر است و ضخامت آن نیز کاهش یافته است.

بررسی گوشی Galaxy A71

طراحی

گوشی Galaxy A71 از نظر ضخامت، وزن و ابعاد نسبت به گوشی Galaxy A70 کمی کوچک تر شده است. این گوشی ابعادی برابر با7.7 × 76 × 163.6 میلیمتر و وزنی معادل 179 گرم دارد. قاب پشت و فریم از جنس پلاستیک بوده و پنل جلو به طور کامل از شیشه ساخته شده است. سامسونگ برای این گوشی هوشمند از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی از نوع Super AMOLED Plus استفاده کرده که 87.2 درصد از پنل جلو را پوشش داده است. این نمایشگر از رزولوشن Full HD+ (1080 × 2400) بهره می برد و تراکم پیکسلی برابر با 393ppi دارد. حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش جای داده شده و در قسمت بالای آن حفره کوچکی برای قرارگیری دوربین سلفی تعبیه شده است. همچنین حاشیه های اطراف نمایشگر به حداقل رسیده و برای محافظت از آن فناوری گوریلاگلس 3 به کار رفته است. در قاب پشت این گوشی چهار دوربین به چشم می خورد که به شکل L درون یک مستطیل مشکی رنگ به همراه یک فلش LED قرار گرفته اند. در سمت راست فریم نیز دو کلید تنظیم صدا و پاور و در سمت دیگر آن اسلات مربوط به سیم کارت ها و کارت حافظه وجود دارد.

 دوربین

گوشی Samsung Galaxy A71 دارای چهار دوربین باکیفیت است که چیدمانی مشابه دوربین های گوشی Galaxy A51 دارند. دوربین اصلی این گوشی از یک سنسور 64 مگاپیکسلی و یک لنز عریض تشکیل شده و گشودگی دیافراگم آن برابر f/1.8 است. این دوربین دارای قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز بوده و از دیگر مشخصات آن می توان به فاصله کانونی 26 میلیمتر، سایز سنسور 1.7/1 اینچ و سایز پیکسل 0.8 میکرومتری اشاره کرد. دوربین 12 مگاپیکسل از دریچه دیافراگم f/2.2 با فاصله کانونی 12 میلیمتر برخوردار بوده که با یک لنز فوق عریض (Ultrawide) همراه شده است. این ماژول چهارگانه دو سنسور 5 مگاپیکسلی نیز دارد که یکی از آنها به حسگر سنجش عمق با گشودگی دیافراگم f/2.2 مجهز شده و دیگری به تصویربرداری از نمای نزدیک (Macro Camera) اختصاص داده شده است. دوربین ماکرو دارای دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی 25 میلیمتر، سایز سنسور 5.0/1 اینچ و سایز پیکسل 1.12 میکرومتر می باشد. در کنار این دوربین ها یک فلش LED قرار گرفته که به افزایش کیفیت تصویربرداری در محیط های کم نور به خصوص در شب بسیار کمک می کند. این دوربین ها علاوه بر تصویربرداری پانوراما و HDR می توانند به هنگام فیلمبرداری کیفیت 4K را با سرعت 30 فریم بر ثانیه و کیفیت full HD را با سرعت 960 فریم بر ثانیه به ثبت برسانند. همچنین وجود لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ (Gyro EIS) در این دوربین کمک می کند تا به محض دریافت لرزش توسط حسگرها سریع آنها را خنثی کرده و فیلم ها را با کیفیت بالایی ارائه دهد. در پنل جلو گوشی سامسونگ گلکسی A71 یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با لنز عریض وجود دارد. این دوربین که به قابلیت تصویربرداری HDR مجهز شده می تواند با کیفیت Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از ویژگی های دیگر این دوربین می توان به دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 26 میلیمتر، سایز سنسور 1/2.8 اینچ و سایز پیکسل 0.8 میکرومتری اشاره کرد.

 نرم افزار

سامسونگ برای گوشی Galaxy A71 از به روزترین سیستم عامل با نام اندروید 10.0 استفاده کرده که با جدیدترین نسخه رابط کاربری یعنی One UI 2 همراه شده است. در طراحی این رابط کاربری تلاش شده است تا میزان از هم گسیختگی تا حد زیادی کاهش پیدا کند و نحوه قرارگیری آیکون ها منظم تر شود. پنجره های مربوط به اعلانات و تنظیم صدا در این رابط کاربری بسیار کوچک و باریک شده و فضای کمتری از صفحه نمایش را اشغال می کنند. البته لازم به ذکر است که اندازه پنل نوتیفیکیشن در حالت عادی بزرگ است که کاربر با مراجعه به قسمت تنظیمات می تواند آن را به دلخواه خود کوچک تر کند. از موارد دیگری که در این رابط کاربری تقویت شده بخش مربوط به انتقال صدا است که به کاربر این امکان را می دهد تا به هنگام استفاده از هندزفری های بلوتوثی نظیر Galaxy Buds Plus صدایی رساتر را تجربه کند.

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A71

 سخت افزار

سامسونگ برای گوشی Galaxy A71 از به روزترین سیستم عامل با نام اندروید 10.0 استفاده کرده که با جدیدترین نسخه رابط کاربری یعنی One UI 2 همراه شده است. در طراحی این رابط کاربری تلاش شده است تا میزان از هم گسیختگی تا حد زیادی کاهش پیدا کند و نحوه قرارگیری آیکون ها منظم تر شود. پنجره های مربوط به اعلانات و تنظیم صدا در این رابط کاربری بسیار کوچک و باریک شده و فضای کمتری از صفحه نمایش را اشغال می کنند. البته لازم به ذکر است که اندازه پنل نوتیفیکیشن در حالت عادی بزرگ است که کاربر با مراجعه به قسمت تنظیمات می تواند آن را به دلخواه خود کوچک تر کند. از موارد دیگری که در این رابط کاربری تقویت شده بخش مربوط به انتقال صدا است که به کاربر این امکان را می دهد تا به هنگام استفاده از هندزفری های بلوتوثی نظیر Galaxy Buds Plus صدایی رساتر را تجربه کند.

 اسپیکر

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A71 دارای یک اسپیکر با کیفیت است که در قسمت پایین فریم آن قرار دارد. این اسپیکر از نوع تک کاناله بوده و در پخش صداهایی با حجم بالا دچار افت کیفیت نمی شود. در طرف دیگر این اسپیکر قدرتمند، که در لبه پایینی دستگاه قرار گرفته علاوه بر درگاه USB Type-C یک جک 3.5 میلی متری صدا نیز وجود دارد.

 باتری

گوشی Samsung Galaxy A71 به یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت مجهز شده است. این گوشی قابلیت شارژ سریع 25 واتی (Super-Fast Charging) دارد که در مدت زمان نیم ساعت حدود 51 درصد از ظرفیت ذکر شده را پر می کند. این باتری قدرتمند می تواند تا 42 ساعت برای مکالمه ، 24 ساعت برای تماشای ویدئو و 16 ساعت برای وبگردی شارژ مورد نیاز این گوشی را تامین کند.

 محتویات جعبه

اقلام موجود در جعبه گوشی سامسونگ گلکسی A71 شامل دفترچه راهنما، کاور ژله ای، هندزفری، آداپتور شارژر سامسونگ، کابل USB Type-C و سوزن خارج کردن سیم کارت می باشد.

 



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: قیمت گوشی a71 سامسونگ , خرید گوشی a71 , مشخصات گوشی a71 , قیمت گوشی سامسونگ گلکسی a71 , قیمت سامسونگ a71 , قیمت a71 ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

زمانی که بسیاری از تولید کنندگان به دلیل تعطیلات سال نو میلادی تولیدات خود را متوقف کردند، شرکت های تولید کننده اسمارت فون در چین مشغول به فعالیت بودند. و در حال حاضر مشغول به رونمایی گوشی های جدید خود هستند. یکی از این شرکت های اسمارت فون شیائومی نام دارد. که در 30 دی 1397 مجموعه جدیدی به اعضای شیائومی اضافه کرد. او به معرفی نخستین گوشی از سری play خود پرداخت. نام این گوشی می پلی بود که در حال حاضر در سراسر بازار های مهم در حال فروش است. اگر با دقت این گوشی را بررسی کنیم می توان به این موضوع پی برد که این گوشی محصولی مابین گوشی ردمی 6 پرو و می مکس 2 است. که در لیست میان رده قرار می گیرد.

بررسی گوشی شیائومی Mi Play

طراحی

شیائومی می پلی همان طراحی را به کار گرفته که در اکثر گوشی های عرضه شده در نیمه دوم سال 2018 هم به کار رفته است. صفحه پشت این گوشی به حالت 3D طراحی شده و دارای رنگ گرادیانت است. رنگ های در نظر گرفته شده برای آن هم شامل رنگ های آبی، قرمز و مشکی است. مواد به کار رفته در ساخت بدنه از پلاستیک بسیار با کیفیت است. این گوشی هم همانند مدل های Honor 8X و Honor 10 دارای سایه روشن های رنگی بوده که با تغییر بازتاب نور و یا انعکاس نور در آن جلوه بسیار زیبایی پیدا می کنند. این پنل دربردارنده دوربین های دوگانه بوده که در قسمت کنار و نزدیک به لبه بالای پنل عقب قرار گرفته در حالی که سنسور اثر انگشت در وسط آن جایی گرفته است.

در قسمت جلو یک پنل water drop را به خدمت گرفته که باز هم اولین بار است که این نوع نمایشگرها در یک گوشی شیائومی به کار رفته اند. این پنل water drop نام داشته که از قطرات کوچک آب برای خلق تصاویر سه بعدی بهره می برد. این تصاویر حتی بدون نیاز به عینک های خاص هم قابل مشاهده است. این نمایشگر از لایه ای از قطرات آب آبشاری تشکیل شده که هر چه این لایه ها بیشتر باشد رزولوشن بالاتر می رود. بر خلاف نمایشگرهای سنتی این نوع پنل ها دارای نسبت صفحه نمایش بزرگتر و تاثیر گذارتر خواهد بود. یک صفحه نمایش کوچک 5.84 بهتر دست جای گرفته و کار با آن راحت تر است. وزن کل این دستگاه 150 گرم بوده و طراحی جمع و جور و باریک آن کار با یک دست، بدون کوچکترین فشار به دست را ممکن ساخته و ویژگی ارگونومیکی آن را افزایش داده است. فریم میانی می پلی نیز از یک پوشش بسیار زیبا ساخته شده که همانند فلز درخشش بسیار زیبایی را از خود نشان می دهد. در میانه قاب وسط می توان میکروفن، اسپیکر و رابط شارژ میکرو USB را مشاهده کرد. میکروفن باز هم در بالای بدنه جایی داده شده است. در قسمت راست شما شاهد راکر تنظیم صدا و دکمه پاور بوده در حالی که در سمت راست شیار سیم کارت قرار دارد. این بار شیائومی درگاه سیم کارت 2+1 را برای آن در نظر گرفته از این رو همزمان می توانید از دو سیم کارت و یک مموری کارت TF استفاده کنید.

گوشی شیائومی Mi Play

عملکرد

از نظر عملکرد می توان گفت که شیائومی این مدل را در دسته گوشی های ارزان قیمت با کیفیت قرار داده است. از این رو نباید از نظر عملکرد انتظار یک گوشی رده بالای بازار را از آن داشت. Xiaomi Play به تراشه MediaTek Helio P35 مجهز شده که بر اساس فرآیند ساخت 12 نانومتری ساخته شده و سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتز را ارائه داده است. در حال حاضر نسخه 64 و رم 4 گیگابایتی آن عرضه شده است. امتیاز این پردازنده در بنچمارک آنتوتو برابر با 86,000 است که از امتیاز پردازنده Qualcomm Snapdragon 625(به کار رفته در گوشی می ای 2 لایت و شیائومی ردمی اس 2 و ... ) و Qualcomm Snapdragon 450( پردازنده سامسونگ گلکسی جی 8 و گلکسی ای 6 پلاس (2018)) بالاتر قرار می گیرد. در گوشی mi Play، شیائومی از تکنولوژی شتاب دوگانه توربو استفاده کرده که به طور قابل توجهی سرعت اجرا شدن برنامه ها را بالا می برد. از این رو تجربه گیمینگ آن بسیار خوب است. علاوه بر این از حالت های انحصاری بازی، مثل ضبط سریع از صفحه نمایش، ویترین، پیام رایگان، دیگر ویژگی های متداول به طور کلی تجربه گیمینگ بسیار عالی را برای کاربران به ارمغان آورده است.

mi play

دوربین

دوربین می پلی دارای لنزهای 12+2 مگاپیسکل و اندازه پیکسلی 1.25 میکرون است. همچنین از حالت پرتره AI، پشت زمینه تار، کاهش نویز چند فریمی و خصیصه HDR خودکار هم پشتیبانی می کند. اندازه پیسکلی بزرگ می تواند در زمان ثبت عکس منطقه بزرگتری را برای جذب نور ارائه دهد. خصوصاً در محیط های تاریک می تواند به نسبت سایر دوربین ها عکس های بهتری را ثبت کند. در عین حال، مشخصه بهبود صحنه شب وجود داشته و برای سنتز در حین عکسبرداری چندین عکس را ثبت می کند. دوربین سلفی یک لنز 8 مگاپیکسلی بوده و از خصیصه HDR نیز پشتیبانی می کند. همچنین با پلتفورم (Android 9.0 (Pie اجرا شده که در حال حاضر جدیدترین نسخه اندروید بوده و بدون شک خصیصه های بسیاری را برای این گوشی به همراه داشته است. همچنین این مدل از یک باتری 3000 میلی آمپری استفاده کرده اما از شارژ سریع پشتیبانی نمی کند. برای اطلاع از قیمت دقیق و خرید انواع گوشی ها اینجا را کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی شیائومی می پلی , گوشی شیائومی mi play 2019 , بررسی گوشی mi play , بررسی شیائومی mi play , قیمت گوشی می پلی , ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

در اوایل سال 2020 سامسونگ به معرفی 3 عضو جدید گروه پرچمداران S در شهر سانفرانسیسکوی آمریکا پرداخت. این 3 اسمارت فون عبارت اند از: سامسونگ S20، سامسونگ S20 پلاس، سامسونگ S20 اولتر.

تنها تفاوت شایان بین دو گوشی سامسونگ S20 و سامسونگ S20 پلاس در ظرفیت و اندازه باتری آن ها است. صفحه نمایش گلکسی S20 پلاس بزگتر از S20 می باشد بنابراین اگر به دنبال اسمارت فونی با صفحه نمایش بزرگ هستید ما به شما گوشی S20 پلاس را پیشنهاد می کنیم. در ادامه مطلب به بررسی کامل این گوشی خواهیم پرداخت.

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S20 Plus

طراحی

در واقع می‌توان گفت که سامسونگ در طراحی سری جدید اس خود دنبال‌رو شرکت‌هایی مثل اپل و گوگل بوده که از ماژول‌های تقریباً مربعی شکل در طراحی گوشی‌های خود استفاده کرده‌اند؛ اما سامسونگ در این گوشی‌ها از نوع مستطیلی شکل آن بهره برده است. یکی از دلایل محبوبیت گوشی‌های گلکسی نمایشگر خمیده آنهاست. از نظر کیفیت ساخت نیز به جرأت می‌توان گفت کمتر گوشی اندروید را می‌توان نام برد که به کیفیت سری s20 برسد. از هر نظر حس یک دستگاه زیبا و تمام عیار را در دست دارد. دلایل زیادی وجود دارد که می‌توان این گوشی را از گوشی‌های 2019 اپل بهتر دانست؛ برای مثال گلکسی اس 20 پلاس کمی باریک‌تر از آیفون 11 پرو مکس بوده؛ بنابراین راحت‌تر می‌توان آن را در دست گرفت. رنگ‌های متنوع‌تری نیز نسبت به مدل‌های آیفون دارد.

شاید وجود یک نمایشگر بزرگ در این گوشی معنایش این باشد که فیس آنلاک آن کارایی زیادی ندارد؛ اما در مقابل از سنسور اثر انگشت اولتراسونیک زیر صفحه‌ای استفاده کرده است. به طورکلی این نوع سنسورها نسبت به سایر مدل‌های سنسور اثر انگشت عملکرد کندتری دارند؛ اما در s20 کندی آن به حدی نیست که آزاردهنده باشد و عملکرد قابل‌قبولی را از خود نشان داده است. امسال جک 3.5 میلی‌متری هدفون در این گوشی‌ها حذف شده، که در هنگام خرید گوشی برای بسیاری از کاربران یک امتیاز در نظر گرفته می‌شود. همچنین از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می‌کند و عدم وجود آن می‌تواند برای برخی از کاربران دلسرد کننده باشد؛ به این دلیل که گلکسی s20 plus از نظر حافظه تنها در یک نسخه عرضه شده است؛ اما جدا از موارد مذکور، این گوشی نقاط قوت زیادی دارد که از جمله این موارد می‌توان به برخورداری از دوربین عالی، پشتیبانی از شبکه 5G و 4G، آپشن‌هایی برای تنظیم نرخ نوسازی 120هرتز و... اشاره کرد.

در ابتدا به کیفیت ساخت این گوشی‌ها اشاره کردیم، این پرچمداران کیفیت ساخت خود را مدیون استفاده از شیشه گوریلاگلس 6 در بدنه و نمایشگر بوده درحالی که فریم هر سه از جنس آلومینیوم ساخته شده است. ابعاد گلکسی اس 20 پلاس 161.9 × 73.7 × 7.8 میلی‌متر و وزنی برابر با 186گرم دارد. ماژول دوربین در سمت چپ پنل عقب جای داده شده و به غیر از لوگو سامسونگ در پنل پشت مشخصه دیگری به چشم نمی‌خورد. دکمه پاور و کلیدهای تنظیم صدا در قسمت راست این دستگاه جای گرفته‌اند. از نظر آپشن‌های رنگی هم شما انتخاب‌های متنوعی می‌توانید در زمان خرید این دستگاه داشته باشید. این آپشن‌ها شامل رنگ‌های مشکی، خاکستری، آبی، سفید و قرمز است.

نمایشگر

سامسونگ به نمایشگرهای عالی خود در بخش گوشی‌های پرچمدار شهرت دارد، گلکسی اس 20 پلاس نیز از این امر مستثنی نیست و نمایشگر آن هم از نظر طراحی و هم از نظر عملکرد بسیار عالیست. طراحی آن هول-پانچ بوده و در مرکز قرار گرفته است. نوع این نمایشگر Dynamic AMOLED 2X بوده و رزولوشن 1440×3200 پیکسل را ارائه داده است. تراکم پیکسلی 525پیکسل بر اینچ، نیز گرچه اندکی از نمایشگر گلکسی s20 کمتر است؛ اما کیفیت تصویر و نمایش جزئیات فوق‌العاده آن را تضمین می‌کند. این نمایشگر تکنولوژی‌های متعددی را نیز برای ارائه یک تجربه بصری فوق‌العاده بکار گرفته که از این میان می‌توان به HDR10+ برای ارتقاء کیفیت تصویر، قابلیت همیشه روشن برای نمایش نوتیفیکشن‌ها و ... همچنین نرخ نوسازی 120 هرتز اشاره کرد. علاوه بر این، برای مصرف کمتر باتری می‌توانید نرخ رفرش را مقدار کمتر مثلاً 60 هرتز نیز تنظیم کنید. همان طور که اشاره شد وجه تمایز گلکسی s20 و گلکسی s20 plus اندازه نمایشگر آنهاست. نمایشگر s20 اندازه ای برابر با 6.2 اینچ داشته در حالی که سایزنمایشگر s20plus برابر با 6.7 اینچ است.

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S20 Plus

دوربین

امسال ترند طراحی گوشی‌های موبایل بیشتر به سمت استفاده از لنزهایی با اندازه‌های نجومی مگاپیکسل رفته است. سامسونگ نیز تصمیم گرفت که یک بازنگری کلی در دوربین پرچمداران خود داشته باشد، به همین دلیل لنزهای بهتری را در گوشی‌های پرچمدار خود مورد استفاده قرار داد. ماژول سه‌گانه این گوشی شامل لنز واید 12 مگاپیکسلی، لنز 64 مگاپیکسلی تله‌فوتو و لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی آن هم 10 مگاپیکسلی است. در واقع می‌توان دوربین آن را مهمترین ارتقاء آن نسبت به گلکسی اس 10 دانست. به گفته سامسونگ، سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی کاملاً بازسازی شده و پیکسل‌های بزرگتر آن می‌توانند نور بیشتری را جذب کنند. در رابطه با کیفیت عکس‌های آن هم می‌بایست گفت که روشنایی عکس‌ها عالی بوده و رنگ‌های شاد و سرزنده‌ای را بدون اشباع رنگ بیش از حد، در اختیار شما قرار می‌دهد. عملکرد دوربین S20 پلاس نسبت به رقبایی چون گوشی آیفون 11 و یا گوگل پیکسل 4 قابل‌توجه است. سامسونگ در گلکسی اس 20 و گلکسی اس 20 پلاس سخت افزار دوربین مشابه‌ای را مورد استفاده قرار داده است.

 سخت افزار

امسال هم سامسونگ طبق روال سال‌های گذشته دو نوع پردازنده را برای سری پرچمدار سال 2020 خود در نظر گرفت. این سری از گوشی سامسونگ در بازار امریکا با تراشه کوالکام و در بازار اروپا و خاورمیانه با تراشه ساخت خود این شرکت یعنی اگزینوس عرضه شد. این امر انتقاد برخی از این شرکت را در پی داشته؛ به دین جهت که تراشه کوالکام عمکلرد بهتری را همواره نسبت به تراشه سامسونگ از خود نشان می‌دهد. گلکسی اس 20 پلاس به 12 گیگابایت رم از نوع LPDDR-5 مجهز شده است. میانگین امتیازی که بنچمارک آنتوتو به این گوشی اختصاص داده 515098 است که یک امتیاز بسیار عالی در بین پرچمداران محسوب می‌شود. هسته‌های پردازنده Exynos 990 دارای حداکثر فرکانس 2.73 گیگاهرتز هستند. پردازنده گرافیکی آن هم Mali-G77 MP11 بوده و عملکرد بی‌نظیری خصوصاً در اجرای بازی‌ها دارد. در رابطه با قابلیت‌های نرم افزاری این گوشی هم خاطر نشان می‌شود که با رابط کاربری One UI 2.1 بر پایه اندروید 10 اجرا می‌شود. قابلیت‌های نرم‌افزاری زیادی نیز دارد. برای مثال با قابلیت DeX می‌توانید به نمایشگرهای بزرگ وصل شده و یا اینکه همزمان می‌توان از طریق بلوتوث به دو دستگاه متصل شد.

 باتری

باتری که سامسونگ در گلکسی اس 20 پلاس قرار داده ظرفیتی برابر با 4500 میلی آمپر دارد که به دلیل وجود یه نمایشگر بزرگتر و جبران مصرف شارژ بیشتر آن، از باتری گوشی galaxy s20 اندکی بیشتر است. اما حقیقت این است که در این گوشی عمده مصرف باتری مربوط به نمایشگرست؛ از‌این‌رو زمانی که کمتر از نمایشگر استفاده شود طول عمر آن بهتر خواهد بود. به علاوه از قابلیت های دیگری مثل شارژ بی سیم سریع 15 وات و شارژ معکوس 9 وات نیز برخوردارست. برای اطلاع از قیمت ها کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: قیمت گوشی سامسونگ s20 پلاس , مشخصات گوشی s20 پلاس , قیمت گوشی s20 plus ,
:: بازدید از این مطلب : 569
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

مدتی پیش شرکت سامسونگ الکترونیکس در یک کنفرانس اولین گوشی همراهی که قابلیت خم شدن را دارد معرفی کرد این شرکت خبر داد که قصد دارد این گوشی شگفت انگیز را در آینده ای نزدیک تولید کند. حال امروز در زمانی هستیم که این شرکت کره ای به وعده خود عمل کرده و گوشی گلکسی فولد را با قابلیت خم شوندگی به بازار عرضه کرده است. این محصول جدید جزو پرچم داران موفق برند سامسونگ محسوب می شود. در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی های منحصر به فرد این جگوشی آشنا کنیم. خوشحال می شویم اگر تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

مشخصات گوشی سامسونگ Galaxy Fold

طراحی و صفحه نمایش

در صفحه نمایشگر روبرویی گلکسی فولد، نمایشگر 4.6 اینچ با کیفیت اچ دی با تکنولوژی Super AMOLED 21:9 قرار داده شده است. اما کافی است این تلفن همراه را باز کنید تا نمایشگر 7.3 اینچی QXGA+ (QHD+) با تکنولوژی AMOLED پویا و قابلیت انعطاف نامحدود آن را از تلفن همراه به تبلت تبدیل کند. تلفن گلکسی فولد در چهار رنگ به فروش خواهد رسید. این رنگ ها شامل نقره‌ای، مشکی، سبز و آبی می‌شوند و خریداران بسته به رنگی که انتخاب می‌کنند می‌توانند رنگ اتصال میان دو نمایشگر را به سلیقه خود سفارشی انتخاب کنند. گلکسی فولد اس 10 هنگامی که تا می شود به وضعیت تلفن همراه در می‌آید و ممکن است ضخیم به نظر برسد و به سختی در جیب جا گیرد.

بلندگوهای استریو با AKG میزان شده اند و انتظار می‌رود که کیفیت صدای بالایی داشته باشند. در یک یک سوی این دستگاه اسنکر اثر انگشت وجود دارد و در داخل هر نیمه بدنه گلکسی فولد یک باتری با مصرف 4380 میلی آمپر در ساعت جایگذاری شده است که هماهنگ با یکدیگر کار می کنند تا منبع انرژی واحدی باشند. گلکسی فولد بدون نیاز به هیچ سیمی قابلیت شارژ شدن دارد و از به اشتراک گذاری انرژی باتری بی سیم خود پشتیبانی می کند. این قابلیت به دارندگان این مدل این امکان را میدهد که وسیله دیگری را با استفاده از تلفن همراه گلکسی فولد شارژ کنند و برای مثال هنگام شارژ ساعت هوشمند خود آن را روی سطح صاف گاکسی فولد بگذارند. سامسونگ باور دارد که یک دستگاه لوکس باید بسته بندی عالی داشته باشد و در جعبه این محصول یک جفت هدفن بی سیم هم قرار داده است.

 قابلیت های گلکسی فولد

تلفن همراه گلکسی فولد 12 گیگابایت رم و پردازشگر 7 نانومتری دارد. در حال حاضر این ویژگی‌ها آن را به قدرتمند ترین تلفن همراه در بازار تبدیل می‌کند. گلکسی فولد 512 گیگابایت ظرفیت حافظه دارد و از یو اف اس 3 (فلش ذخیره سازی میکرو سامسونگ) پشتیبانی می‌کند. که این امکان را می‌دهد تا اطلاعات را سریع تر از گوشی همراه بخواند. با این حال هیچ امکانی برای ارتقای میزان حافظه داخلی این مدل در نظر گرفته نشده است. سیستم عامل گلکسی فولد، اندروید 9 پای است که این جدیدترین نسخه سیستم عامل گوگل می‌باشد. اما سامسونگ رابط کابری منحصر به فردتری تولید کرده که هماهنگی کامل با نمایشگر ویژه این مدل داشته باشد.

نمایشگر تاشو بزرگ تا اجرای سه برنامه را به صورت هم زمان پشتیبانی می‌کند و به دارندگان آن این اجازه را می‌دهد تا بتوانند تا هم زمان با سه برنامه بر روی نمایشگر آن کار کنند. هر زمان که گلکسی اس 10 تا شود باز هم میتوان به کار کردن با برنامه ها ادامه داد و مشکلی از این لحاظ وجود نخواهد داشت.

برنامه های کاربردی مثل پیام رسان واتساپ و آفیس خصوصا برای کار با نمایشگر 7.3 اینچی گلکسی فولد اختصاصا به روزرسانی و سازگار شده اند. در این مدل کلا شش دوربین موجود است که از این میان، 3 دوربین در پشت هستند و به ترتیب 16، 12 و 12 مگاپیکسل کیفیت دارند و یک دوربین سلفی ده مگاپیکسلی در روبرو و دو دوربین 10 و 8 مگاپیکسلی بالای نمایشگر 7.3 اینچی در داخل خمیدگی تعبیه شده اشت.

 برای اطلاع از قیمت انواع گوشی ها به سایت دیجی دو مراجعه کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: قیمت گوشی سامسونگ گلکسی فولد 2019 , سامسونگ فولد قیمت , قیمت گلکسی فولد در ایران , خرید گلکسی فولد , Galaxy fold قیمت ,
:: بازدید از این مطلب : 539
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

برند کره ای سامسونگ آنقدر خود را در صدر جدول برترین گوشی ها به رخ کشیده که دیگر نیازی به معرفی ندارد و همه ما از گوشی های یکه تاز آن شناخت داریم. این شرکت از ارزان ترین گوشی ها گرفته تا گران ترین و با کیفیت ترین گوشی ها را در سبد خود دارد. گوشی که امروز قصد معرفی آن را داریم جزو گوشی های میان رده سامسونگ است که در سال 2018 به بازار عرضه شد. این گوشی با نام سامسونگ A6s معرفی شده است. 

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A6s

طراحی و کیفیت ساخت

با بیرون آوردن گوشی آ 6 اس متوجه خواهید شد که با دستگاه میان رده ای سر و کار دارید. صفحه نمایش از نوع Infinity-O است و این بدان معناست که دوربین سلفی در یک ناچ O شکل قرار گرفته است. صفحه نمایش 6 اینچی و از نوع Super AMOLED است و حداقل حاشیه را دارد و هیچگونه تداخلی با ناچ یا دیافراگم دوربین ندارد. شاسی فلزی بین پوشش شیشه ای قیمت جلو و عقب جاسازی شده است. متاسفانه در این مدل خاص شارژ بی سیم استفاده نشده است بلکه شما یک پورت USB-C، یک بلندگو، اسلات دوتایی سیم کارت و microSD و جک هدفون 3.5 میلیمتری را در اختیار دارید.  پنل پشتی دارای حسگر اثز انگشت است و دو دوربین هم در این محل واقع شده است. در این مدل گوشی سامسونگ هیچ مقاومت در برابر آبی وجود ندارد.

سامسونگ گلکسی A6S در طیف وسیعی از رنگ ها از جمله مشکی, سفید, آبی, صورتی, قرمز  تولید شده است، قسمت پشت آن شبیه به آینه است و در بعضی مواقع نور را به طرز دیدنی و جذابی منعکس می کند. وقتی که گوشی را روی سطح صافی قرار می دهید به راحتی گوشی شروع به لغزیدن می کند و این موضوع برای گوشی های براق امروزی غیر طبیعی تیست اما توصیه می کنیم برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناخوشایند از کاور، گارد یا کیف گوشی استفاده کنید.

صفحه نمایش

پنل 6 اینچی LCD TFT با نسبت تصویر 18:9 برای صفحه نمایش A6S انتخاب شده است. این دستگاه رزولوشن Full HD با رزولوشن تصویر 2160x1080p و تراکم پیکسل 402ppi را اجرا می کند. حداکثر میزان روشنایی آن 370 لومن اندازه گیری شده است که باید مقدار کافی باشد، شما حتی در زیر نور آفتاب می توانید به راحتی صفحه نمایش را بخوانید. رنگ ها دقیق و طبیعی هستند اما مطمئنا قرار نیست همان مشخصات صحفحه نمایش AMOLED را که در گوشی های رده بالای سامسونگ یافت می شود را در اختیار داشته باشید. ما نمی توانیم نوع شیشه مورد استفاده در گوشی را مشخص کنیم و این بدان معناست که ممکن است از Gorilla Glass در آن استفاده نشده باشد. اگر اینگونه است توصیه می کنیم یک محافظ صفحه نمایش خریداری کنید.

دوربین

گوشی A6S به دو دربین مجهز شده است دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.8 و دوربین تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی برای کمک به مدهای پرتره است.  دوربین ها در ماژولی که کمی برجسته تر از بدنه دستگاه است  در محیط هایی که نور کافی وجود دارد رنگ ها در عکس ها به زیبایی دیده می شود. سنسورها ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی هستند و در نتیجه تصاویری با جزئیات بالا ثبت خواهید کرد. فلش LED این اجازه را به شما می‌دهد تا حتی در هنگام شب و در شرایط نوری ضعیف نیز به عکاسی بپردازید. قابلیت HDR هم در این دستگاه به‌چشم می‌خورد و نقاط تاریک تصاویر را روشنتر می‌نماید و به این ترتیب تصاویر جذابی با کمک گلکسی A6s می‌گیرید.  با گلکسی A6s می‌توانید کلیپ‌هایی با کیفیت بسیاری بالا بگیرید. قابلیت فیلمبرداری گوشی به 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه محدود می شود.

نرم افزار

سیستم عامل اندروید 8.1 از قبل در گوشی گلکسی A6S نصب شده است. اگر این سیستم عامل را با گوشی هایی که در حال حاضر از سیستم عامل اندروید 10 استفاده می کنند مقایسه کنید از این لحا A6S کمی عقب مانده است. سامسونگ غالبا در انتشار بروزرسانی های نرم افزاری کمی کند عمل می کند بنابراین ممکن است مانند گوشی های نوکیا بروزرسانی های مداوم را دریافت نکنید.

 این مدل خاص در هنگام روشن شدن یک پیام بوت شدن را نشان می دهد که در واقع فرصتی برای بارگیری سیستم عامل اندروید فراهم می آورد. این مدت انتظار درست مانند وقتی است که یک رام جدید را روی گوشی فلاش می کنید که تا حدودی دلهره آور است. سیستم عامل اندروید 8.1 هنوز هم با داشتن قدرت و قابلیت های مفید تجربه بسیار خوبی را برای کاربران فراهم می آورد. رابط کاربری Experience سامسونگ کاملا مطابق با نسخه فعلی UI موجود در مدل های 2019 نمی باشد.

نتیجه گیری

باتری 3300 میلی آمپر ساعتی A6S بیشتر کاربران را راضی نگه می دارد، صفحه نمایش و پردازنده میان رده میزان انرژی مصرفی دستگاه شما را ماهش می دهد. قیمت و کیفیت تهاجمی موجود در بازار امروز باعث شده است که کاربران اکثرا به سمت گوشی های ارزان قیمت متمایل شوند، اگر به دنبال گوشی ارزان با عملکرد مناسب هستید Galaxy A6S سامسونگ یک انتخاب مناسب برای شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید اینجا را کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: Galaxy a6s قیمت , قیمت گوشی a6s 2018 , A6s ,
:: بازدید از این مطلب : 542
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

جنگ در بازار میان‌‎رده و میان‌رده رو به پایین در دنیای گوشی‌های هوشمند بسیار پر شور و پر حرارت دنبال می‌شود و برای اینکه سامسونگ بتواند سهم بیشتری از این بازار را به دست بیاورد محصولی هیجان‌انگیز با نامی عجیب و مشخصاتی جالب را معرفی کرده است؛ 

ساعاتی پیش و در سکوتی خبری شرکت سامسونگ جدیدترین و البته مقرون به صرفه‌ترین گوشی نسل جدید سری Galaxy A خود را به صورت رسمی معرفی کرد.

این گوشی که با نام عجیب و غریب گوشی A01 معرفی شده است ظاهری ساده ولی بروز دارد و در دو بخش جلو و پشت مانند دیگر گوشی‌های سری Galaxy A طراحی شده است.

سامسونگ برای Galaxy A01 از یک نمایشگر 5.7 اینچی از نوع LCD با رزولوشن 720p+ استفاده کرده که در قسمت بالای آن یک ناچ V شکل قرار گرفته و محل جای دادن دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی دستگاه است. حاشیه‌های نمایشگر در کناره‌ها معقول و کم است ولی در پایین نمایشگر کمی بیشتر است که البته می‌تواند به ارگونومی بهتر دستگاه منجر شود.

در پشت دستگاه نیز یک ماژول دوربین دوگانه متشکل از یک سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی و یک سنسور دوم از نوع عمق میدان با رزولوشن 2 مگاپیکسل قرار گرفته که می‌تواند برای این رده قیمتی مناسب و معقول باشد.

مشخصات گوشی سامسونگ A01

سامسونگ A01 محصولی با نمایشگر 5.7 اینچی و دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی است؛ البته به رسم گوشی‌های امروزی از لنز دوگانه بهره می‌برد که در ادامه بیشتر به آن اشاره خواهیم کرد. با توجه به انداز نمایشگر، ظرفیت باتری 3000 میلی‌آمپری نیز به نظر برای این محصول مناسب خواهد بود. همچنین این گوشی هوشمند از رم 2 گیگابایتی برخوردار بوده و به پردازنده اسنپدراگون کوالکام نیز مجهز است. در ادامه جزئیات و مشخصات فنی این محصول را در جدول زیر بیان خواهیم کرد.

طراحی ظاهری

در مورد طراحی ظاهری سامسونگ A01 باید اشاره کنیم که این محصول از ظاهری امروزی برخوردار بوده، اما با این حال بدنه پشتی آن از جنس پلاستیک ساخته شده است. خوب است بدانید ابعاد این محصول معادل 8.3×70.2×146.2 میلی‌متر بوده و با این حساب کار با آن راحت است. همچنین وزن 149 گرمی آن هم به این موضوع کمک قابل توجهی خواهد کرد. همین‌طور بدنه پشتی گوشی نیز میزبان دوربین دوگانه و فلش LED است که در آرایشی عمودی در گوشه سمت چپ قرار گرفته‌اند. علاوه بر این‌ها پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری صدا نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که در گوشی گلکسی A01 سامسونگ پشتیبانی می‌شود. برخورداری از یک میکروفون مجهز به نویز کنسلینگ هم از دیگر ویژگی‌هایش است.

نمایشگر

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، سامسونگ A01 از نمایشگر 5.7 اینچی سود می‌برد. در بالا و مرکز نمایشگر نیز شاهد بریدگی قطره‌ای هستیم که میزبان دوربین سلفی گوشی خواهد بود. خوب است بدانید که رزولوشن نمایشگر یاد شده معادل 1520×720 پیکسل بوده و تراکم پیکسلی نیز در این گوشی معادل 301PPI گزارش شده است. همچنین نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز در این گوشی هوشمند معادل 75.1 درصد است.

عملکرد سخت افزاری

سامسونگ A01 از طریق پردازنده 12 نانومتری اسنپدراگون 439 نیروی مورد نیاز پردازش خود را تأمین خواهد کرد. به این دلیل که این گوشی یک محصول ابتدایی و پایه است، پس نیازی به پردازنده قدرتمند در این گوشی احساس نخواهد شد. از طرف دیگر پردازنده گرافیکی آدرنو 505 نیز وظیفه انجام کارهای مربوط به پردازش گرافیک را هم عهده‌دار خواهد بود.

خوب است بدانید که پردازنده یاد شده با یک رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی همراهی می‌شود. البته ناگفته نماند که حافظه داخلی از طریق میکرو SD نیز قابلیت ارتقا خواهد داشت. در اینجا می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد حافظه میکرو اس دی به دست آوردید.

سیستم عامل

با همه ویژگی‌های متوسط و سطح پایینی که از گلکسی A01 یاد کردیم، باید اشاره کنیم که در بخش سیستم عامل این گوشی از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 10 سود می‌برد و نسخه دوم رابط کاربری OneUI سامسونگ نیز روی آن اجرا خواهد شد. همچنین پشتیبانی از اپلیکیشن‌های سامسونگ نیز از دیگر ویژگی‌های آن است.

دوربین ها

با اینکه با یک گوشی پایین‌رده روبه‌رو هستیم، اما ترندهای روز همچنان در این محصول حفظ شده است. یک دوربین دوگانه با لنزهای 13 و 2 مگاپیکسلی در بدنه پشتی خودنمایی می‌کنند. لنز 13 مگاپیکسلی واید از دیافراگم f/2.2 برخوردار بوده و لنز 2 مگاپیکسلی مربوط به تشخیص عمق دارای دیافراگم f/2.4 است. در کنار همه این‌ها وجود فلش LED نیز از دیگر ویژگی‌هایش است که به جذب نور بیشتر توسط دوربین کمک خواهد کرد. دوستداران عکاسی سلفی نیز از وجود یک دوربین 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 سود می‌برند. همچنین این گوشی قادر است ویدیوهایی با کیفیت 1080 پیکسلی 30 فریم در ثانیه نیز ضبط کند.

باتری

این گوشی هوشمند دارای یک باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی است. اگرچه امروزه گوشی‌های پرچمدار و حتی میان رده باتری‌های قدرتمندتری نیز دارند، اما باید یادآور شویم که این محصول، یک گوشی پایین رده است و با توجه به کارهایی که از آن انتظار داریم و اندازه نمیاشگر آن، باتری یاد شده ظرفیت قابل قبولی دارد.

قیمت و تاریخ عرضه

خوب است بدانید سامسونگ A01 در دسامبر 2019 معرفی شد و قرار است در 22 فوریه 2020 مصادف با 3 اسفند 98 روانه بازار شود. اما هنوز هم اطلاع دقیق از این موضوع نداریم. با توجه به این موضوع، قیمت گوشی سامسونگ A01 ممکن است در بازارهای مختلف متفاوت نیز باشد. اما در زمان معرفی، قیمت گلکسی A01 سامسونگ 110 یورو (معادل 121 دلار و 42 سنت) اعلام شده است. با این حساب باید منتظر بمانیم تا در زمان عرضه با قیمت دقیق آن آشنا شویم.

سخن پایانی

باتوجه به اطلاعاتی که از گوشی سامسونگ گلکسی A01 بیان کردیم، دانستیم که با یک گوشی میان رده رو‌به‌رو هستیم. این محصول برای آن دسته از افرادی که نمی‌خواهند هزینه بالایی برای یک گوشی بپردازند، انتخابی مناسب خواهد بود و به خوبی وظایفی که از آن انتظار می‌رود را انجام خواهد داد. مسلما کسی از یک گوشی پایین رده انتظار اجرای بازی‌های امروزی یا مناسب برای پخش فیلم‌های باکیفیت را ندارد. اما در حد اندازه پاسخ دادن به تماس‌ها، مرور شبکه‌های اجتماعی و استفاده از اینترنت و پیام رسان‌ها انتخاب مناسبی را رقم خواهد زد. نظر شما در این باره چیست؟ آیا محصول دیگری در این زمینه می‌شناسید که قابل رقابت با گلکسی A01 سامسونگ باشد؟

برای اطلاع دقیق از قیمت ها اینجا را کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: قیمت گوشی a01 سامسونگ , قیمت سامسونگ a01 , مشخصات گوشی سامسونگ a01 , قیمت گلکسی a01 سامسونگ , مشخصات a01 , مشخصات گوشی a01 ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

سامسونگ مدت‌ها بود که به دنبال ارائه نسخه ارزان قیمت از پرچمداران خود بود به ویژه سری نوت ۱۰ بود و تنها چند رو پیش از  نمایشگاه CES 2020 در لاس وگاس، از دو نسخه پرچمدار  خود گوشی نوت ۱۰ لایت را در کنار اس ۱۰ لایت که قیمت گوشی ارزانی دارند را معرفی کرد.

دی جی کوه (DJ Koh) ریاست و مدیرعامل بخش IT و ارتباطات موبایلی شرکت سامسونگ الکترونیکس ضمن تقدیر از دیوایس‌های سری گلکسی S و Note این شرکت در جهت برآورده ساختن نیازهای کاربران در سرتاسر دنیا و یاد کردن از آن‌ها به‌عنوان نمادی از تلاش ادامه‌دار سامسونگ برای ابداعات پیشرو در صنعت موبایل، افزود: «گلکسی S10 Lite و گلکسی Note10 Lite معرفی‌کننده ویژگی‌های کلیدی پیشرفته‌ای هستند که به ساخت تجربه گلکسی S و گلکسی Note‌ منجر می‌شوند.»

مشخصات گوشی Galaxy Note10 Lite

طراحی:

گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت با نمایشگر Infinity-O همانند خواهران و برادران گران قیمت سری Note، همراه است. اما در مورد مدل Lite ، صفحه نمایش مسطح است و لبه‌های خمیده‌ای ندارد. به طور کلی، طراحی لبه‌ها گردتر و رنگ‌بندی شاداب‌تری دارد که گویی سامسونگ می‌خواهد با نوت ۱۰ Lite از مخاطبان جوان‌‌تر خود دلجویی کند.

در بخش پشتی،تفاوت این مدل با سری Galaxy Note 10 مشخص است. ماژول دوربین کشیده و قائم نیست بلکه در یک قاب تقریباً مربع شکل قرار دارد، این مدل دارای سه دوربین جداگانه و یک فلاش LED است. رنگ‌بندی این مدل شامل Aura Glow و Aura Black و نسخه‌ای به رنگ قرمز است.

 

نمایشگر:

این گوشی دارای نمایشگر هول پانچ است،حسگر اثرانگشت نیز اپتیکال بوده و به زیر نمایشگر منتقل شده است. Galaxy Note 10 Lite دارای پنل ۶.۷ اینچی FHD + Super AMOLED است. این دستگاه از گلکسی نوت ۱۰ (۶.۳ اینچ) بزرگتر است و از گلکسی نوت ۱۰ پلاس (۶.۸ اینچی) کوچکتر است. برخلاف Galaxy Note 10 و Galaxy Note 10 Plus از محتوای HDR 10+ پشتیبانی می‌کنند در حالی که نوت ۱۰ لایت تنها از قابلیت HDR برخوردارست. اگر عدم وجود HDR + برای شما بسیار آزاردهنده نیست و با پنل ۱۰۸۰p مشکلی ندارید، Galaxy Note 10 Lite ممکن است وسیله ای برای شما باشد.

سخت افزار و نرم افزار:

Note 10 Lite از پردازنده داخلی Exynos با شماره مدل ۹۸۱۰ استفاده می‌کند. این گوشی سامسونگ دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است. حافظه ذخیره‌سازی از طریق microSD تا ۱ ترابایت قابل ارتقاء است.

همانطور که از نام این گوشی پیداست، گلکسی نوت ۱۰ Lite نیز دارای قلم S-Pen خواهد بود. مانند Galaxy Note 9، این گوشی هوشمند از طریق بلوتوث با اسن پن جفت می شود. سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ Lite نه تنها به دلیل وجود S Pen بلکه به دلیل ارائه Samsung DeX در هنگام اتصال گوشی به یک مانیتور خارجی گزینه‌ای عالی برای خرید گوشی توسط کاربران حرفه‌ای است.

در بخش نرم افزار، Note 10 Lite احتمالاً رابط کاربری One UI 2.0 سامسونگ را مبتنی بر Android 10 اجرا می‌کند.

دوربین:

با وجود آنکه گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس مجهز به سنسور اولیه ۱۶ مگاپیکسلی و لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی ماوراء بنفش و تله فوتو است. گلکسی نوت ۱۰ Lite با سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ارائه می شود، که از این میان دو سنسور ultrawide و تله فوتو هستند.

وقتی صحبت از دوربین سلفی می شود ، Galaxy Note 10 Lite کمی از این نظر از سری Note 10 جلوتر است. این گوشی در مقایسه با سنسور ۱۰ مگاپیکسلی در Galaxy Note 10 و Galaxy Note 10 Plus دارای دوربین قدرتمندتر ۳۲ ۳۲ مگاپیکسلی برای سلفی است. اما، Note 10 Lite قادر به ضبط فیلم ها ۴K 60 fps نیست و به ۴K 30 fps محدود شده است.

لنزهای Galaxy Note 10 Lite با OIS (تثبیت کننده نوری تصویر) همراه نیستند و به EIS (تثبیت کننده تصویر الکترونیکی) متکی هستند.

باتری:

شگفت آور است که Galaxy Note 10 Lite نسبت به گلکسی نوت ۱۰ (۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت) و گلکسی نوت ۱۰ پلاس (۴،۳۰۰ میلی آمپر ساعت) از باتری بزرگتر با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپری ساعتی برخوردار است. البته با توجه به اینکه مجبور است به یک صفحه بزرگ ۶.۷ اینچی AMOLED را پشتیبانی کند. سامسونگ ببخشی از این ظرفیت را برای نمایشگر بزرگتر نوت ۱۰ لایت کنار گذاشته است.

در انتها اینکه از ویژگی‌های اتصال این مدل می‌توان به درگاه هدفون ۳.۵ میلیمتری، NFC ، Wi-Fi 5 ، Wi-Fi Direct ، Smart View و یک درگاه شارژ USB-C اشاره کرد. نظر شما در مورد خرید گوشی نوت ۱۰ لایت چیست؟

می توانید برای خرید و اطلاع از قیمت دقیق این محصول به سایت دیجی دو مراجعه نمایید.



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: گلکسی نوت 10 لایت قیمت , قیمت گوشی سامسونگ نوت ۱۰ لایت , قیمت گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ , قیمت سامسونگ نوت 10 لایت , نوت ۱۰ لایت قیمت , اس 10 لایت ,
:: بازدید از این مطلب : 586
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردين 1399 | نظرات ()