نوشته شده توسط : رز علینژاد

پس از بازگشت فوق العاده نوکیا با سری 8 این مجموعه یعنی نوکیا 8 و بعد از آن نوکیا 8 سیراکو نگاه ها دوباره به سمت این برند قدیمی و با کیفیت که از بازار موبایل دور شده بود بازگشت.

نوکیا سعی دارد با طراحی های منحصرفرد خود و تمرکز بر دوربین هایی با کیفیت و هوش مصنوعی بالا دوباره جایگاه از دست رفته اش را در بازار پیدا کند.
نوکیا 7.2 یک گوشی بسیار خوش ساخت است که با طراحی بدنه با کیفیت در نگاه اول قطعا شما را جذب می کند.
دلایل زیادی برای میان رده بودن nokia7.2 وجود دارد که می توان به ضد آب نبودن و همچنین چیپست میان رده آن اشاره کرد.

عملکرد نوکیا 7.2 در قسمت های مختلف مثل شبکه های اجتماعی، فیلمبرداری و عکاسی، بازی های سبک و نیمه سنگین بسیار عالی و روان است، البته در قسمت هایی ضعف هایی هم دارد که به آن اشاره می کنیم. برای خرید نوکیا 7.2 کلیک کنید.

طراحی گوشی نوکیا 7.2

نوکیا 7.2 در رنج قیمتی خودش، یکی از زیباترین طراحی ها را دارد و همانطور که اشاره کردیم، طراحی می تواند به عنوان یکی از اصلی ترین عامل های فروش این گوشی شناخته شود. از پنل شیشه ای مات که پیش از این نمونه آن را در گوشی های گران قیمتی مثل آیفون 11 پرو مکس و پیکسل 4 دیده بودیم، تا چراغ LED اعلان که در داخل دکمه پاور تعبیه شده است، همگی باعث می شوند که نوکیا 7.2 ظاهری شیک و دوست داشتنی داشته باشد.

علاوه بر این، استفاده از پنل شیشه ای مات در قسمت پشتی، نه تنها حس و حال متفاوتی به دستگاه بخشیده، بلکه این ترفند باعث شده تا شاهد جذب لکه چربی دست در این گوشی نباشیم. همچنین پنل پشتی دارای لایه های مختلفی می باشد که باعث می شود در تابش نور از زوایای مختلف، شاهد جلوه های بسیار زیبایی در آن باشیم.

برای پنل پشت و جلو از گوریلا گلس 3 استفاده شده است که مقاومت خوبی در برابر خط و خش دارد اما در برابر شکستن، عملکرد آن را نمی توان به خوبی گوریلا گلس 6 دانست. برای فریم دور گوشی نیز، از کامپوزیت پلیمری استفاده شده است که به گفته نوکیا مقاومت آن، دو برابر پلی کربنات ها می باشد و در عین حال، وزن آن نیز کمتر است.

در قسمت پایین این فریم، مطابق معمول شاهد قرار گیری پورت USB Type-C، میکروفون مکالمه و خروجی اسپیکر هستیم. جک 3.5 میلی متری هدفون و میکروفون حذف نویز نیز روی لبه بالایی این فریم قرار گرفته اند. برای نوکیا 7.2 یک کلید جدید با قابلیت راه اندازی دستیار صوتی گوگل در نظر گرفته شده است که پایین تر از درگاه سیمکارت، روی لبه سمت چپ قرار گرفته است و بیش از پیش رابطه نزدیک نوکیا و اندروید را نمایان می کند. کلید پاور و تنظیم حجم صدا نیز روی لبه سمت راست به چشم می خورند.

بعد از شکست نوکیا در استفاده از حسگر اثر انگشت اوپتیکال در گوشی نوکیا 9 پیورویو، این شرکت تصمیم گرفته تا بر خلاف شرکت هایی مثل سامسونگ و شیائومی، از سنسور اثر انگشت خازنی در میان رده جدیدش استفاده کند که پایین ماژول دوربین قرار گرفته است. این حسگر خازنی، اندازه نسبتا بزرگی دارد و محل قرار گیری آن به گونه ای است که استفاده از آن را بسیار آسان می کند. گذشته از این موارد، سرعت شناسایی این حسگر نیز در سطح مطلوبی قرار می گیرد و عملکرد آن قابل اتکا است.

بالاتر از حسگر اثر انگشت، دوربین سه گانه نوکیا 7.2 حضور دارد که در داخل قطعه ای دایره ای شکل قرار داده شده اند. استفاده از شکل دایره برای ماژول دوربین، باعث شده تا هماهنگی بالایی بین حسگر خازنی و دوربین وجود داشته باشد، اما باید در نظر داشته باشید که این ماژول، به مقدار قابل توجهی، بر آمده از بدنه می باشد که استفاده از گوشی روی سطوح صاف را تحت تاثیر قرار می دهد.

قسمت جلوی نوکیا 7.2 اما جلوه به زیبایی سایر قسمت های آن ندارد؛ در این قسمت از گوشی، نمایشگر 6.3 اینچی IPS LCD با بریدگی قطره ای برای قرار گیری دوربین سلفی قرار داده شده است که حاشیه های نسبتا ضخیمی آن را احاطه کرده است. البته باید در نظر داشته باشید که این حاشیه ها در مقایسه با نسل قبلی یعنی نوکیا 7.1، کوچک تر شده اند؛ اما در قسمت پایینی نمایشگر، حاشیه بزرگی وجود دارد که قرار گیری لوگوی نوکیا در داخل آن، ظاهر یکنواخت پنل جلویی را تحت تاثیر قرار داده است. قسمت بالایی نمایشگر نیز حاشیه ای ضخیم تر از حاشیه های طرفین دارد و در بالای دوربین سلفی، اجزایی مثل اسپیکر مکالمه و سنسور های متعدد مانند سنسور نور و مجاورت قرار گرفته اند.

صفحه نمایش

در مورد صفحه نمایش نوکیا 7.2 موارد جالبی وجود دارد. نوکیا 7.2 به صفحه نمایشی تجهیز شده که “Pure Display” نامیده می شود که اساسا یک پنل با قابلیت HDR است. این صفحه نمایش از رو به رو بسیار خوب به نظر می رسد. رنگ ها تیز و درخشان هستند. با این حال، رنگ مشکی غلیظی که در آمولدها هست را نمی توان روی این گوشی دید. رنگ مشکی در اینجا خاکستری به نظر می رسد.

قابلیت دید این صفحه نمایش در فضای بیرون بسیار رضایت بخش است. سطوح حداکثری روشنایی در حدود 523 نیت اندازه گیری شده که برای استفاده در فضای باز کفایت می کند. این گوشی از مود کانتراست پویا برخوردار می باشد که می تواند دمای رنگ و تعادل رنگ سفید را بسته به اپلیکیشنی که در حال اجرای آن هستید تنظیم کند. در داخل اپلیکیشن افکت ها هوشمندانه است. این گوشی می تواند تعادل رنگ سفید را بر اساس نور محیط تنظیم کند و این افکت شبیه ویژگی نور شب در اندروید می باشد.

دوربین

نوکیا ۷٫۲ مجهز به دوربین ۳ گانه است. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در کنار یک سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین ۵ مگاپیکسل عمق میدان، سه دوربین این گوشی میان رده هستند. یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی هم برای دوست داران سلفی در نظر گرفته شده است. کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین در نور مناسب چشم نواز است. رنگ‌ها کاملا طبیعی و جزییات به‌خوبی نمایان هستند. در نور کم هم کیفیت عکس‌ها برای یک میان رده قابل قبول است و نمی‌توان ایرادی به آن گرفت.

رابط کاربری دوربین ساده طراحی شده و قابلیت‌های لازم را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. یکی از این قابلیت‌ها زاویه گسترده یا اولترا واید نام دارد که در اکثر گوشی‌های امروزی شاهد آن هستیم. عکاسی در این حالت با اینکه جزییات بیشتری (حدود ۱۱۸ درجه) از سوژه را در عکس نمایان می‌کند اما کیفیت تصویر را به طرز محسوسی کاهش می‌دهد. قسمت پرتره نیز عکس‌های با کیفیتی می‌گیرد در این حالت می‌توانید با افکت‌های بوکه موجود و قابلیت تنظیم میزان ماتی پشت صحنه، عکس‌های زیبایی بگیرید. تنها ایراد این قسمت ماتی بیش از حد در گوشه‌های سوژه اصلی است. 

در دوربین این گوشی از بزرگنمایی اپتیکال استفاده نشده است و تنها شاهد بزرگنمایی دیجیتال در رابط کاربری دوربین هستیم. بهتر است قید بزرگنمایی را در این گوشی بزنید زیرا بزرگنمایی دوربین چنگی به دل نمی‌زند و نویزهای تصویر به شدت نمایان می‌شوند. دوربین اصلی نوکیا ۷٫۲ توانایی فیلم برداری با رزولوشن ۴k را دارد. در حالت اولترا واید رزولوشن فیلم برداری به ۱۰۸۰ تنزل پیدا می‌کند.

 باتری و شارژدهی گوشی نوکیا 7.2

در آخرین بخش نقد و بررسی Nokia 7.2 در رابطه با ظرفیت باتری این گوشی، دوام شارژ باتری و همچنین سرعت شارژ مجدد آن صحبت خواهیم کرد. باتری که در قلب این گوشی بکار رفته یک باتری لیتیوم یونی است که ظرفی 3500 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به دیگر مشخصات دستگاه پیش‌بینی می‌کنیم که باتری آن بازده معمولی داشته باشد. در بررسی نوکیا 7.2 مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری آن تقریبا می‌تواند 1 روز بدون مشکل از آن استفاده کند. بنابراین قدرت شارژدهی باتری نوکیا 7.2 کاملا معمولی است. ضمنا انجام کارهایی مثل اجرای بازی های HD و سنگین در دستگاه به شدت منجر به افزایش سرعت خالی شدن شارژ باتری دستگاه می‌شود. گوشی نوکیا 7.2 از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک گوشی مذکور 10 واتی است. بدین سبب تقریبا می‌توان در مدت زمان 70 دقیقه باتری آن را از صفر تا صد درصد شارژ کرد. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که قدرت شارژدهی و همچنین سرعت شارژ مجدد باتری گوشی Nokia 7.2 وضعیت کاملا معمولی دارد و می‌توانست از این بهتر هم باشد.

 نتیجه گیری

نوکیا 7.2 روی کاغذ یک گوشی امیدوارکننده به نظر می‌رسید و انتظار داشتیم خاطرات نوکیا 7 پلاس را برای ما زنده کند. ولی در نهایت این اتفاق نیافتاد.

برای قیمتی که نوکیا برای این گوشی درخواست کرده است می‌توانید گوشی با کیفیت دوربین بهتر، نمایشگر باکیفیت‌تر، عمر باتری طولانی‌تر و چیپست قدرتمندتر بخرید. بنابراین به طرفداران گوشی‌های ارزان ‌‎قیمت به سختی می‌توانیم این گوشی را پیشنهاد کنیم.

مزایا:

  • پنل پشتی با جنس شیشه یخ‌زده حس خوبی دارد و به سختی چنین طراحی را در میان‌رده‌ها می‌بینیم.
  • استفاده از طرح اندروید وان تجربه کار با گوشی‌های پیکسل گوگل را در یک گوشی ارزان فراهم می‌کند و البته باید دریافت به موقع به‌‎روزرسانی‌ها را نیز از یاد نبرید.
  • رفع لرزش ویدئوها در کیفیت فول اچ‌دی و با نرخ 30 فریم بر ثانیه خوب است.

معایب:

  • با آن که نمایشگر به شکل قابل قبولی روشن است ولی رفع مشکل شایع دمای خنک رنگ‌ها تقریبا غیرممکن است و درخشش رنگ‌های مشکی نیز به چشم می‌آید.
  • عمر باتری و همچنین سرعت شارژ آن در سطح رقبا نیست.
  • چیپست قدیمی است و مدل‌های قدرتمند و کارآمدتر در بازار وجود دارند.
  • خروجی تصویر دوربین با وجود استفاده از سخت‌افزار امیدوارکننده، چنگی به دل نمی‌زند.
  • کیفیت ویدئوهای فول اچ‌دی محدود به نرخ 30 فریم بر ثانیه است در حالی که رقبا ویدئوهایی با نرخ 60 فریم بر ثانیه می‌گیرند.


:: موضوعات مرتبط: نوکیا , ,
:: برچسب‌ها: گوشی نوکیا 7 , 2 , گوشی NOKIA 7 , 2 , خرید گوشی نوکیا 7 , 2 , قیمت گوشی نوکیا 7 , 2 , بررسی نوکیا 7 , 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

برای بسیاری از ما، نوکیا نامی بسیار آشناست و با خاطرات شیرین از خرید اولین گوشی ها همراه است. آن سال هایی که از گوشی موبایل فقط برای برقراری تماس های تلفنی استفاده می‌شد و تنها معیار انتخاب یک گوشی شکل ظاهری و شاید هم ظرفیت باتری آن ها بود تا این که پس از مدت‌ها قابلیت ارسال پیام هم به آن ها اضافه شد.‌ Nokia معروف به غول موبایل سازی جهان و بزرگترین نوآور و قدیمی‌ترین شرکت موبایل جهان است. بازگشت نوکیا به صحنه‌ی رقابت در بازار گوشی‌های تلفن همراه یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقاتی بود که در سال ۲۰۱۷ شاهد آن بودیم و خبری خوبی برای طرفداران این برند بود، بازگشت نوکیا گرچه آن را به روزهای خوب گذشته نزدیک نکرده است، اما این شرکت قدرتمند در حال پیشرفت است و بزودی سهم بزرگی از گوشی های بازار را به خود اختصاص خواهد داد. گوشی موبايل نوکيا 105 از سری مدل هایی است که در سال 2019 معرفی شد. اسمارت‌فون نوکیا در ابعاد 14.5‌×49.2×119 و وزن 73 گرم طراحی و تولید شده است. نوکیا 105 از یک نمایشگر TFT با رزولوشن 120×160 بهره می‌گیرد و با پشتیبانی از 65000 رنگ قادر به نمایش اطلاعات رنگی است. نوکیا مدل 105 به رادیو نیز تجهیز شده است که قادر به دریافت موج های FM است و همچنین با داشتن 800 میلی‌آمپر ساعت به راحتی می‌تواند نیاز های شما را در طول روز برطرف سازد. Nokia مدل 105 در رنگ های Black، Blue ،Pink عرضه شده است تا بتواند مورد پسند انواع سلیقه‌ها قرار بگیرد. این تلفن از طراحی بهینه‌ای بهره می‌گیرد و بسیار خوش ساخت است که با در دست گرفتن آن احساس یک کالای لوکس به شما دست می‌دهد. تلفن همراه نوکیا 105 برای استفاده روزمره بسیار مناسب است و می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.

طراحی گوشی نوکیا 105

Nokia 105 (2017) از طراحی ارگونومیک با گوشه های منحنی بهره می برد. همچنین صفحه کلید گوشی از نوع جزیره ای است که کار با گوشی و ارسال پیام را ساده می کند. این دستگاه حس داشتن یک تلفن محکم و با کیفیت را به شما می دهد.

باتری و شارژدهی 

نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۱۷ به یک باتری قابل تعویض لیتیوم یون با ظرفیت ۸۰۰ میلی آمپر ساعت مجهز است که امکان مکالمه مداوم تا ۱۵ ساعت را عرضه می کند. علاوه بر این، باتری در حالت استندبای تا یک ماه دوام می آورد.

سخن پایانی

گوشی موبایل نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۱۷ برای کاربرانی طراحی شده که علاقه دارند برقراری تماس و ارسال پیام را با کیفیت بالا انجام دهند. این محصول از دوام بالایی برخوردار بوده و از دو سیم کارت پشتیبانی می کند. قیمت مناسب و عملکرد خوب Nokia 105 آن را به گزینه ای ایده آل برای استفاده به عنوان گوشی دوم یا موبایل مخصوص موارد کاری تبدیل کرده است. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

 



:: موضوعات مرتبط: نوکیا , ,
:: برچسب‌ها: بررسی نوکیا 105 , خرید نوکیا 105 , قیمت نوکیا 105 , مشخصات نوکیا 105 , گوشی موبایل نوکیا 105 , گوشی nokia 105 ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

برای بسیاری از ما، نوکیا نامی بسیار آشناست و با خاطرات شیرین از خرید اولین گوشی ها همراه است. آن سال هایی که از گوشی موبایل فقط برای برقراری تماس های تلفنی استفاده می‌شد و تنها معیار انتخاب یک گوشی شکل ظاهری و شاید هم ظرفیت باتری آن ها بود تا این که پس از مدت‌ها قابلیت ارسال پیام هم به آن ها اضافه شد.‌ Nokia معروف به غول موبایل سازی جهان و بزرگترین نوآور و قدیمی‌ترین شرکت موبایل جهان است. بازگشت نوکیا به صحنه‌ی رقابت در بازار گوشی‌های تلفن همراه یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقاتی بود که در سال ۲۰۱۷ شاهد آن بودیم و خبری خوبی برای طرفداران این برند بود، بازگشت نوکیا گرچه آن را به روزهای خوب گذشته نزدیک نکرده است، اما این شرکت قدرتمند در حال پیشرفت است و بزودی سهم بزرگی از گوشی های بازار را به خود اختصاص خواهد داد. گوشی موبايل نوکيا 105 از سری مدل هایی است که در سال 2019 معرفی شد. اسمارت‌فون نوکیا در ابعاد 14.5‌×49.2×119 و وزن 73 گرم طراحی و تولید شده است. نوکیا 105 از یک نمایشگر TFT با رزولوشن 120×160 بهره می‌گیرد و با پشتیبانی از 65000 رنگ قادر به نمایش اطلاعات رنگی است. نوکیا مدل 105 به رادیو نیز تجهیز شده است که قادر به دریافت موج های FM است و همچنین با داشتن 800 میلی‌آمپر ساعت به راحتی می‌تواند نیاز های شما را در طول روز برطرف سازد. Nokia مدل 105 در رنگ های Black، Blue ،Pink عرضه شده است تا بتواند مورد پسند انواع سلیقه‌ها قرار بگیرد. این تلفن از طراحی بهینه‌ای بهره می‌گیرد و بسیار خوش ساخت است که با در دست گرفتن آن احساس یک کالای لوکس به شما دست می‌دهد. تلفن همراه نوکیا 105 برای استفاده روزمره بسیار مناسب است و می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.

طراحی گوشی نوکیا 105

Nokia 105 (2017) از طراحی ارگونومیک با گوشه های منحنی بهره می برد. همچنین صفحه کلید گوشی از نوع جزیره ای است که کار با گوشی و ارسال پیام را ساده می کند. این دستگاه حس داشتن یک تلفن محکم و با کیفیت را به شما می دهد.

باتری و شارژدهی 

نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۱۷ به یک باتری قابل تعویض لیتیوم یون با ظرفیت ۸۰۰ میلی آمپر ساعت مجهز است که امکان مکالمه مداوم تا ۱۵ ساعت را عرضه می کند. علاوه بر این، باتری در حالت استندبای تا یک ماه دوام می آورد.

سخن پایانی

گوشی موبایل نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۱۷ برای کاربرانی طراحی شده که علاقه دارند برقراری تماس و ارسال پیام را با کیفیت بالا انجام دهند. این محصول از دوام بالایی برخوردار بوده و از دو سیم کارت پشتیبانی می کند. قیمت مناسب و عملکرد خوب Nokia 105 آن را به گزینه ای ایده آل برای استفاده به عنوان گوشی دوم یا موبایل مخصوص موارد کاری تبدیل کرده است. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

 



:: موضوعات مرتبط: نوکیا , ,
:: برچسب‌ها: بررسی نوکیا 105 , خرید نوکیا 105 , قیمت نوکیا 105 , مشخصات نوکیا 105 , گوشی موبایل نوکیا 105 , گوشی nokia 105 ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

نوکیا برای بسیاری از ما، نامی آشناست که یادآور خاطرات شیرین خرید اولین گوشی‌های‌ همراه است. آن سال‌هایی که از موبایل فقط برای برقراری تماس تلفنی استفاده می‌شد و تنها معیار انتخاب یک گوشی موبایل شکل ظاهری آن بود. بازگشت نوکیا، بزرگ‌ترین غول موبایل سازی جهان به عرصه رقابت یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقاتی بود که در بازار گوشی‌های موبایل اتفاق افتاد. گرچه بازگشت نوکیا آن را به‌روزهای خوب گذشته برنگردانده است اما این شرکت پیوسته در حال پیشرفت است و به‌زودی سهم بزرگی از بازار فروش را به خود اختصاص می‌دهد. نوکیا علاوه بر تولید گوشی‌های مدرن و امروزی، خط تولید گوشی‌های ساده و کلاسیک خود را متوقف نکرده است و همچنان قصد بر تولید این گوشی‌ها دارد. در ادامه به بررسی گوشی نوکیا 2720 flip می‌پردازیم تا ببنیم این گوشی به‌ظاهر ساده چه ویژگی‌هایی دارد. بنابراین اگر قصد خرید نوکیا 2720 فلیپ را دارید با ما همراه باشید.

بررسی گوشی نوکیا 2720 فلیپ

اگر به طور جدی به دنبال خرید گوشی با قابلیت هایی مانند گوشی نوکیا 2720 فلیپ هستید باید با قابلیت ها و مشخصات گوشی Nokia 2720 Flip آشنایی داشته باشید. تعدادی از برنامه های محبوب به صورت پیش فرض بر روی نوکیا 2720 فلیپ نصب شده است. این برنامه ها شامل اپلیکیشن واتساپ، فیس بوک، توییتر می باشد در حالی که اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام را در آن نمی توان مشاهده کرد.

با بررسی مشخصات گوشی نوکیا 2720 فلیپ شما متوجه خواهید شد که این دستگاه تمام نیازهای پایه شما را تحت پوشش خود قرار داده است. پس اگر کاربری هستید که تنها نیاز شما برقراری تماس و ارسال پیامک است ( و نه گرفتن عکس های حرفه ای) این دستگاه برای شما گزینه ای بسیار ایده آل می باشد.

لازم به ذکر است که این دستگاه Nokia از صفحه کلیدی موسوم به T9 استفاده می کند که تایپ کردن با آن چندان راحت نیست و باعث کند شدن سرعت تایپ شما می شود و به اصطلاح بهتر تایپ کردن با این کیبورد مانند دویدن با چکمه های سربی می باشد. برای حل این مشکل شما می توانید در شبکه های اجتماعی مانند واتساپ به جای تایپ کردن از قابلیت ضبط صدا استفاده کنید و یا از عبارات از پیش تعریف شده گوگل استفاده کنید، هر چند که این قابلیت ها مشکل را به صورت کلی حل نخواهد کرد.

به دلیل عدم استفاده از صفحه نمایش بزرگ این گوشی نوکیا ساده عمر باتری طولانی را به شما ارائه خواهد داد و با یکبار شارژ می توانید بیشتر از یک روز از دستگاه استفاده کنید. با غیر فعال سازی بروزرسانی ایمیل ها عمر باتری حتی بیشتر هم خواهد شد. نوکیا 2027 فلیپ تنها دارای یک دوربین اصلی 2 مگاپیکسلی است که از کیفیت پایینی برخوردار است و عملکرد بسیار خوبی را نمی توان از آن انتظار داشت.

سخن پایانی

گوشی نوکیا 2720 فلیپ یا Nokia 2720 Flip در 5 دسامبر سال 2019 بود که به بازار عرضه شد. این گوشی دارای صفحه نمایش 2.80 اینچی است و از یک صفحه نمایش ثانویه 1.30 اینچی هم استفاده می کند. رزولوشنی که گوشی نوکیا 2720 فلیپ پشتیبانی می کند 240×240 اینچ اشت. Nokia 2720 Flip دارای سیستم عامل KAI است و قدرت خود را از باتری 1500 میلی آمپر ساعتی تامین می کند. تا جایی که به دوربین ها مربوط می شود؛ این دستگاه دارای دوربین اصلی 2 مگاپیکسلی است و فاقد دوربین سلفی می باشد. Nokia 2720 Flip یک گوشی دو سیم کارته است و دارای ابعاد 192.7×54.5×11.6 میلمیمتر و وزن 118 گرم می باشد. این دیوایس در رنگ های مشکی و خاکستری عرضه می شود. گزینه های اتصال این گوشی نوکیا شامل بلوتوث نسخه 4.0 و پورت Micro-USB می باشد.

گوشی Nokia 2720 Flip یک گوشی 4G می باشد که دارای یک رابط کاربری ساده و آشنا می باشد، بدنه این گوشی از پلی کربنات ساخته شده است و دوام و ماندگاری بالایی دارد. شما از طریق صفحه نمایش خارجی دستگاه می توانید پیام های خود را مشاهده کنید، صفحه نمایش داخلی دارای تصاویری روشن و واضح است. علاوه بر این دکمه های لمسی و صفحه کلید کاربر پسند کار با دستگاه را ساده تر می کند. این که شما می خواهید وضعیت آب و هوا را بررسی کنید، سرچ کنید، بروزرسانی های جدید را دریافت کنید و یا با خانواده خود تماس بگیرید فرقی ندارد این گوشی نوکیا با دستیار گوگل سازگار است و به شما اجازه می دهد تا با استفاده از فرامین صوتی کارهای خود را به راحتی انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: نوکیا , ,
:: برچسب‌ها: بررسی نوکیا 2720 فلیپ , خرید نوکیا 2720 فلیپ , قیمت نوکیا 2720 فلیپ , مشخصات نوکیا 2720 فلیپ , گوشی نوکیا 2720 flip ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

آمار فروش HMD Global ممکن است در مقایسه با شیائومی (Xiaomi ) و ریل می (Realme) قطره ایی در دریا باشد، اما موفق شده با گوشی های برند نوکیا و مجموعه ایی از دستگاه های خوش ساخت با پشتیبانی طولانی مدت و ارائه تجربه کاربری فوق العاده جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کند. جدیدترین گوشی این شرکت گوشی نوکیا 7.2، چندی است وارد بازار شده، بر آن شدیم تا بررسی جامع و کاملی از این گوشی زیبا داشته باشیم. با ما همراه باشید تا نوکیا 7.2 را بیشتر بشناسیم.


گوشی نوکیا 7.1 در سال گذشته معرفی و به بازار عرضه گردید. این گوشی دارای طراحی زیبا و دوربین های قابل قبولی می باشد. با این حال عملکرد دستگاه چندین تاثیرگذار نبوده است. حال که گوشی نوکیا 7.2 معرفی و ارائه شده، فکر می کنید آیا این گوشی جدید این مورد را بهبود بخشیده است؟

بررسی گوشی نوکیا 7.2

طراحی

نوکیا ادعا کرده در ساخت بدنه این گوشی از پلیمری با فن آوری پیشرفته در کنار شاسی آلومینیوم استفاده کرده است. استفاده از این جنس باعث شده تا گوشی علاوه بر کمتر شدن وزن، استقامت بیشتری نسبت به پلی کربنات‌های معمولی داشته باشد. علاوه بر این شیشه استفاده شده در پشت گوشی از نوع مات است بااینکه بازهم شاهد جذب اثر انگشت و لکه در این قاب هستیم اما سر خوردن گوشی بسیار کمتر از شیشه‌های براق است. نوکیا رنگ جدید سبز را هم به سایر رنگ‌های این گوشی افزوده تا کاربران انتخاب‌های بیشتری در هنگام خرید داشته باشند. نوکیا لنز سه گانه این گوشی را در یک قاب دایره‌ای قرار داده است اما بیرون زدگی این قاب شاید باعث شود، لنزها به مرور زمان آسیب ببینند. حسگر اثر انگشت نیز در پشت گوشی جای دارد و خبری از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش نیست. در کناره سمت راست کلیدهای تنظیم صدا و کلید پاور قرار گرفته و سمت چپ محل قرار گیری درگاه سیم کارت و کلید دستیار گوگل است. به صورت همزمان می‌توانید دو سیم کارت و یک کارت حافظه را در جایگاه سیم کارت قرار دهید. جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون در بالای گوشی و پورت type c هم در قیمت پایین مشاهده می‌شوند و در نهایت باید به قسمت جلوی دستگاه اشاره کنیم جایی که صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی حدود ۸۲٫۴ درصد آن را فراگرفته است. ابعاد حدود ۸٫۳×۷۵٫۲×۱۵۹٫۹ میلی‌متر و وزن ۱۸۰ گرم برای یک گوشی در این رده معقولانه است.

صفحه نمایش

نمایشگر 6.3 اینچی نوکیا 7.2 از رزولوشن 1080×2280 در نسبت تصویر 19:9 استفاده می کند که تراکم پیکسلی بسیار خوب 400 (ppi) را در اختیار می گذارد. این پنل IPS LCD که حدود 82 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده است، از قابلیت HDR-10 پشتیبانی می کند و به همین دلیل نوکیا برای آن، نام PureDisplay را در نظر گرفته است.

Pure Display در حقیقت یک گزینه در قسمت تنظیمات نمایشگر می باشد که به طور پیشفرض فعال است. در داخل منوی Pure Display سه گزینه دیگر نیز با نام های Dynamic Mode ،Auto whtie Balance و SDR to HDR به چشم می خورد. گزینه داینامیک مود، در واقع قابلیتی شبیه به Vivid Mode در گوشی های سامسونگ می باشد که به وسیله آن، رنگ ها، کنتراست و نور نمایشگر بر اساس محتوای در حال نمایش تنظیم خواهد شد. گزینه وایت بالانس خودکار نیز قابلیتی شبیه به TrueTone اپل می باشد که در آن، دمای رنگ سفید بر اساس نور محیط تنظیم خواهد شد. در نهایت نوبت به گزینه SDR to HDR می رسد که به وسیله آن نوکیا می تواند رنج داینامیکی محتواهایی با داینامیک رنج استاندارد را، افزایش دهد.

از این موارد که بگذریم، نوبت به کیفیت نمایشگر نوکیا 7.2 می رسد که می توان گفت یکی از بهترین نمونه ها در بین گوشی های میان رده با پنل LCD می باشد. حداکثر روشنایی پنل این گوشی در حالت دستی به 500 نیت می رسد که با توجه به میان رده بودن دستگاه، رقم بسیار خوبی تلقی می شود. همچنین این رقم در حالت خودکار، تا حدود 600 نیت افزایش پیدا می کند که نشان می دهد نگرانی خاصی از بابت استفاده از گوشی در فضاهای باز، وجود نخواهد داشت.

در مورد رنگ های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگر نیز باید بگوییم که این رنگ ها شاداب و چشم نواز هستند اما زاویه دید نمایشگر و عمق رنگ مشکی، به خوبی پنل های اولد نمی باشد. در حقیقت اگر از طرفین به نمایشگر نگاه کنید، متوجه خواهید شد که دمای رنگ ها به سرد متمایل می شود و اگر از بالا و پایین به آن نگاه کنید، دمای رنگ ها افزایش پیدا خواهد کرد.

دوربین

گوشی نوکیا 7.2 مجهز به سیستم دوربین سه‌گانه است، اگر حسگر عمق‌سنج را دوربین بدانیم. ماژول اصلی دوربین آشنای 48 مگاپیکسل با حسگر Quad Bayer است که نوکیا اسم آن را Quad Pixel گذاشته است.

این حسگر پشت لنزهای با گشادگی دریچه دیافراگم f/1.8 قرار می‌گیرد و احتمالا 26 میلی‌متری است چون نوکیا نوع آن را مشخص نکرده است و خود گوشی نیز در داده‌های EXIF این اطلاعات را نشان نمی‌دهد.

دوربین دوم یک لنز فوق عریض با میدان دید 118 درجه است. این لنز ضریب اف f/2.2 و دقت 8 مگاپیکسل دارد.

اپلیکیشن دوربین گوشی نوکیا 7.2 با سایر گوشی‌های قبلی نوکیا فرقی ندارد و تنها چند تغییر اندکی را می‌بینیم. سوایپ به طرفین باعث جابه‌جایی بین حالات عکاسی می‌شود و همچنین می‌توانید با ضربه روی یک حالت خاص مستقیما آن را باز کنید. حالت‌های با اهمیت کمتر پشت یک آیکون مربعی شکل قرار گرفته‌اند تا محیط اپلیکیشن کمتر شلوغ باشد.

سوایپ روی نمایاب به سمت بالا و پایین باعث جابه‌جایی بین دوربین عقب و جلو نمی‌شود و باید به کمک تاگلی که کنار دکمه شاتر قرار دارد این کار را انجام دهید. زمان استفاده از دوربین عقب یک آیکون شبیه به درخت را می‌بینید تا بتوانید از بین دوربین عریض و فوق عریض عقب یکی را برای عکاسی انتخاب کنید.

زمانی که در حالت Photo قرار دارید، بسیاری از تاگل‌ها در سمت مخالف دکمه شاتر قرار می‌گیرند یعنی فلاش، تایمر، تک، دوتایی و حالت تصویر در تصویر و تصویر متحرک به همراه تنظیمات.

یک دکمه دیگر نیز دیده می‌شود که برای حالت زیبایی‌سازی از مقیاس 0 تا 10 است ولی برخلاف بعضی از گوشی‌های چینی هیچ گزینه خاصی (مانند بزرگ کردن چشم‌ها یا باریک‌ کردن صورت و غیره) ندارد.

با سوایپ به سمت بالا روی دکمه شاتر یا بخش انتخاب حالات عکاسی می‌توانید وارد حالت عکاسی حرفه‌ای شوید که اجازه می‌دهد مواردی مانند تعادل سفید (بدون گزینه‌های تغییر دمای رنگ)، فوکوس دستی، ایزو (100 تا 3200) و سرعت شاتر (4000/1 تا 20 ثانیه) یا جبران نوردهی (-3/3EV در گام‌های افزایشی کامل) را تغییر دهید.

باتری و شارژدهی گوشی نوکیا 7.2

نوکیا 7.2 به یک باتری 3500 میلی‌آمپر مجهز شده است. ما آزمایش‌های معمول خود را برروی باتری این تلفن انجام دادیم که نتایج خوشایندی حاصل نشد. هرچند که این نتیجه خیلی بد نبود. این تلفن در هنگام پخش ویدیو تا 9 ساعت و 41 دقیقه روشن می‌ماند که نتیجه ضعیفی محسوب می‌شود. سایر تلفن‌های دارای پنل OLED در این آزمایش به راحتی تا 15 ساعت دوام می‌آورند.

نتیجه آزمایش وبگردی با اینترنت وای‌فای در مقایسه با سایر تلفن‌های هم‌رده کمی بهتر بود، اما هنوز هم پایین‌تر از میانگین متوسط ما است. نوکیا 7.2 در این آزمایش 21 ساعت و 10 دقیقه روشن ماند.

اگر از تلفن خود در اکثر مواقع برای مکالمه استفاده می‌کنید، نوکیا 7.2 برای شما مناسب است. این تلفن در آزمایش مکالمه تقریبا تا 27 ساعت دوام آورد که نتیجه خوبی است.

به طور کلی، نوکیا 7.2 آزمایش‌های وب‌سایت GSMArena را با میانگین 69 ساعت (با آزمایش حالت استندبای) گذراند.

سخن پایانی

اسمارت‌فون نوکیا 7.2 برروی کاغذ بسیار عالی به نظر می‌رسد، ولی ما در بررسی‌های خود متوجه شدیم که این تلفن چندان هم عالی نیست. اگر بتوان عملکرد کلی این محصول را در تمامی بخش‌ها توصیف کرد، می‌‌توان آن را یک تلفن متوسط یا در برخی از موارد ضعیف معرفی کرد.

به علاوه، هزینه‌ای که برای خرید نوکیا 7.2 صرف می‌کنید، هزینه منطقی نبوده و شما می‌توانید با همان قیمت گزینه‌های بهتری در زمینه دوربین، باتری و تراشه قدرتمندتر را انتخاب کنید. بنابراین، پیشنهاد خرید نوکیا 7.2 یکی از گزینه‌های بررسی ما نیست و فقط شاید طرفداران برند نوکیا علاقه خاصی به آن داشته باشند. در این میان افرادی هستند که از یک تلفن هوشمند برای کارهای روزمره خود استفاده می‌کنند، ما به این افراد پیشنهاد می‌کنیم که با مطالعه دقیق این مقاله تصمیم مناسبی بگیرند تا تلفن مورد نظر خود را خریداری کنند.

به عنوان جایگزین‌های بهتر می‌توانید اسمارت‌فون‌هایی مانند سامسونگ گلکسی A50 با صفحه‌نمایش سوپرآمولد، موتورولا وان ویژن، هواوی P30 Lite و شیائومی ردمی نوت 8 پرو را خریداری کنید. برای اطلاع از قیمت گوشی جدید کلیک کنید.

نقاط قوت:

  • پنل پشتی شیشه‌ای که در اکثر میان‌رده‌ها دیده نمی‌شود
  • اندروید وان، تجربه اندروید خام و دریافت سریع‌تر بروزرسانی‌های گوگل
  • پایداری خوب دوربین در حالت ضبط با کیفیت 1080p و نرخ 30 فریم‌برثانیه
  • قیمت

نقاط ضعف:

  • توانایی ضعیف صفحه‌نمایش در مدیریت نور و نمایش رنگ‌ها
  • عمر ضعیف باتری و سرعت شارژ
  • تراشه نسبتا قدیمی
  • کیفیت تصاویر با توجه به سخت‌افزار پایین است
  • عدم توانایی ضبط ویدیو‌های 1080p با نرخ 60 فریم‌برثانیه


:: موضوعات مرتبط: نوکیا , ,
:: برچسب‌ها: بررسی نوکیا 7 , 2 , خرید نوکیا 7 , 2 , قیمت نوکیا 7 , 2 , مشخصات نوکیا 7 , 2 , گوشی nokia 7 , 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی نوکیا 106 مدل ۲۰۱۸ در دسته بندی گوشی های ساده و ارزان قیمت قرار دارد که در کنار قیمت مناسب، از قابلیت زیبایی و خوش دست بودن بهره مند می باشد. نسخه ۲۰۱۸ این محصول ۱۱۱٫۲ میلی متر طول، ۴۹٫۵ میلی متر عرض و ۱۴٫۴ میلی متر ضخامت دارد. ضخامت زیاد و ارتفاع مطلوب این گوشی ساده باعث شده تا به آسانی در دست شما قرار بگیرد. در ادامه با بررسی این گوشی موبایل همراه ما باشید.

 طراحی و ظاهر نوکیا 106

توسط نوع مدل مسکن از تلفن دارای طراحی ساده با یک صفحه کلید کلید در دست 106 است. مورد از جنس پلاستیک ساخته شده است. تشکر از این "نوکیا" 106 قابل اعتماد و آسان برای استفاده است. این گوشی دارای اندازه کوچک، که 112.9x47.5x14.9 میلی متر را تشکیل می دهند. وزن آن تنها 74 گرم دستگاه. این ابعاد آن را آسان به قرار دادن دستگاه در دست خود را، آن را نمی خواهد در هر موقعیتی تداخل داشته باشد. به عنوان مثال، رانندگان می گویند که در حالی که در حال حرکت کاملا آزادانه می تواند بر روی یک مکالمه در تلفن ادامه می دهند.

باتری

باتری ۸۰۰ میلی آمپر ساعتی موبایل نوکیا ۱۰۶ میتواند تا بیش از ۲۱ روز در حالت استندبای قرار بگیرد. همینطور کاربران این گوشی میتوانند حدود ۱۵ ساعت به مکالمه ی طولانی مدت با آن بپردازند.

 آنچه در منوی این گوشی گنجانده شده است

در منوی تلفن دارای توابع زیر است:

  • کتاب تماس.
  • ورود به سیستم.
  • ورود پیام؛
  • سازمان؛
  • خدمات؛
  • رادیو؛
  • یادداشت؛
  • بازی.

دیگر ویژگی های نوکیا 106

گوشی موبایل نوکیا ۱۰۶ نسخه ۲۰۱۸ شبیه نسخه قبلی خود، یک صفحه نمایش ۱٫۸ اینچی با رزولوشن ۱۶۰ × ۱۲۰ پیکسل دارد. برای این مدل ۴ مگابایت رم در نظر گرفته شده است. البته از آنجا که گوشی نوکیا ۱۰۶ تنها از شبکه ارتباطی نسل دوم پشتیبانی می کند، این میزان حافظه داخلی مقدار اندکی بنظر نمی رسد؛ نوکیا ۱۰۶ میتواند تا ۲۰۰۰ کانتکت و ۵۰۰ پیام را در خود ذخیره کند که میزان مطلوبی برای یک گوشی ساده و کلاسیک است.

در منوی اصلی موبایل نوکیا ۱۰۶ مواردی که کاربر به آن ها احتیاج دارد، در دسترس قرار گرفته است. رادیو FM، ماشین حساب، چراغ قوه در منوی اصلی به چشم می خورند. همچنین بازی محبوب Snake Xenzia بطور پیش فرض بر روی نوکیا ۱۰۶ قرار گرفته است. برای اطلاع از قیمت گوشی ها کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: نوکیا , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی نوکیا 106 , خرید گوشی نوکیا 106 , بررسی گوشی نوکیا 106 , مشخصات گوشی نوکیا 106 ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

سال گذشته، یکی از بهترین میان رده هایی که در ایالات متحده منتشر شد، Nokia 7.1 بود. Nokia 7.1 با قیمت 349 دلاری خود یک محصول عالی بود که ویژگی ها و امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار میداد.
ولی از آن زمان، چیز های زیادی تغییر کرده است، با اینکه سامسونگ و اپل با دستگاه هایی مثل Galaxy S10e و iPhone 11 رقابت تنگاتنگی در حوزه اسمارت فون های "اقتصادی" دارند، ولی به تازگی شرکت سامسونگ محصولاتی از سری Galaxy A ارائه کرده که جذابیت های خاص خودش را دارد. در کنار این ها، Google هم پیکسل های میان رده خود را معرفی کرد که Pixel 3a نام دارند.
با این اوصاف، بازاری که Nokia 7.2 در آن عرضه شده، با بازاری که نسل قبلی در آن درخشید بسیار تفاوت دارد و با اینکه 7.2 یک اسمارت فون خوب و متعادل است ولی با ورود رقبا، تصمیم به خرید گوشی نوکیا 7.2 کمی سخت تر شده است.

بررسی گوشی نوکیا 7.2

نمایشگر

گوشی نوکیا 7.2 دارای صفحه نمایش بزرگ 6.3 اینچی با وضوح 1080×2280 است. نمایشگر، شفاف و روشن با دیدی واضح در روشنایی روز است؛ اما نوع صفحه‌نمایش، LCD است. البته این امر ممکن است برای برخی افراد چندان مهم نباشد؛ زیرا بسیاری از گوشی‌های ارزان‌قیمت از LCD بهره می‌برند. پنل‌های LCD هنوز هم بنظر کارآیی خوبی دارند، اما اگر به پنل‌های OLED عادت کرده باشید، عقب‌گرد کردن به آن دشوار است!

HMD Global (سازنده تلفن‌های نوکیا فعلی) سعی می‌کند بهترین وضعیت را ایجاد کند. از یک پردازنده Pixelworks برای تبدیل همه ویدیوها به HDR برای حالت PureDisplay خود استفاده می‌کند و بنا به گفته نوکیا، نمایشگر گوشی نوکیا 7.2، یک میلیارد سایه رنگ ارائه می‌دهد که بسیار بالاتر از 16.7 میلیون رنگ معمول است.

این بدان معنی است که با استفاده از PureView، شاهد کمی تقویت در ویبرانس تصویر هستیم، اما تقریباً ناچیز است و مطمئناً بهبود کیفیتی به بزرگی جهش از LCD به OLED نیست.

یکی از عوارض جانبی حالت PureDisplay این است که لکه‌های تیره را به سیاهی تقریباً کامل فرو می‌برد. این امر دو تأثیر دارد: جاییکه شاید جزئیاتی وجود داشته باشد، چیزی نمی‌شود دید و جاییکه ممکن است در بخش‌هایی تاریک از جریان ویدیو، شاهد مصنوعات فشرده‌سازی باشیم، باز هم هیچ چیزی وجود ندارد.

با اینحال، نمایشگر گوشی نوکیا 7.2، در حد مورد نیاز خوب است. با در نظر گرفتن قیمت، نمی‌شود آن را بخاطر اینکه در حد و اندازه OLEDهای پیشرفته نیست، مقصر دانست. حتی شکاف کوچک اشکی‌شکل دوربین سلفی آن هم به راحتی قابل‌اغماض است.

دوربین

گوشی نوکیا 7.2 مجهز به سیستم دوربین سه‌گانه است، اگر حسگر عمق‌سنج را دوربین بدانیم. ماژول اصلی دوربین آشنای 48 مگاپیکسل با حسگر Quad Bayer است که نوکیا اسم آن را Quad Pixel گذاشته است.

این حسگر پشت لنزهای با گشادگی دریچه دیافراگم f/1.8 قرار می‌گیرد و احتمالا 26 میلی‌متری است چون نوکیا نوع آن را مشخص نکرده است و خود گوشی نیز در داده‌های EXIF این اطلاعات را نشان نمی‌دهد.

دوربین دوم یک لنز فوق عریض با میدان دید 118 درجه است. این لنز ضریب اف f/2.2 و دقت 8 مگاپیکسل دارد.

اپلیکیشن دوربین گوشی نوکیا 7.2 با سایر گوشی‌های قبلی نوکیا فرقی ندارد و تنها چند تغییر اندکی را می‌بینیم. سوایپ به طرفین باعث جابه‌جایی بین حالات عکاسی می‌شود و همچنین می‌توانید با ضربه روی یک حالت خاص مستقیما آن را باز کنید. حالت‌های با اهمیت کمتر پشت یک آیکون مربعی شکل قرار گرفته‌اند تا محیط اپلیکیشن کمتر شلوغ باشد.

سوایپ روی نمایاب به سمت بالا و پایین باعث جابه‌جایی بین دوربین عقب و جلو نمی‌شود و باید به کمک تاگلی که کنار دکمه شاتر قرار دارد این کار را انجام دهید. زمان استفاده از دوربین عقب یک آیکون شبیه به درخت را می‌بینید تا بتوانید از بین دوربین عریض و فوق عریض عقب یکی را برای عکاسی انتخاب کنید.

زمانی که در حالت Photo قرار دارید، بسیاری از تاگل‌ها در سمت مخالف دکمه شاتر قرار می‌گیرند یعنی فلاش، تایمر، تک، دوتایی و حالت تصویر در تصویر و تصویر متحرک به همراه تنظیمات.

یک دکمه دیگر نیز دیده می‌شود که برای حالت زیبایی‌سازی از مقیاس 0 تا 10 است ولی برخلاف بعضی از گوشی‌های چینی هیچ گزینه خاصی (مانند بزرگ کردن چشم‌ها یا باریک‌ کردن صورت و غیره) ندارد.

با سوایپ به سمت بالا روی دکمه شاتر یا بخش انتخاب حالات عکاسی می‌توانید وارد حالت عکاسی حرفه‌ای شوید که اجازه می‌دهد مواردی مانند تعادل سفید (بدون گزینه‌های تغییر دمای رنگ)، فوکوس دستی، ایزو (100 تا 3200) و سرعت شاتر (4000/1 تا 20 ثانیه) یا جبران نوردهی (-3/3EV در گام‌های افزایشی کامل) را تغییر دهید.

عملکرد

در مورد مزایای بهینه سازی نرم افزاری در مقایسه با سخت افزار سریعتر موارد زیادی مطرح شده اما اسنپدراگون 660 از یک پردازنده پیشگام فاصله بسیاری دارد. قطعا این پردازنده بهترین انتخاب در این بخش نبوده است. در حقیقت گوشی ردمی نوت 7S چیپست مشابهی در اختیار دارد و به نصف قیمت نوکیا به بازار عرضه شده است.

عملکرد دستگاه قابل قبول می باشد اما به تر و تمیزی جدیدترین تازه واردان میان رده بازار نیست. گوشی هایی مانند ردمی نوت 7 پرو، ردمی نوت 8 پرو، و ریل می XT قطعا در بحث قدرت از نوکیا 7.2 پیشی خواهند گرفت. هر سه گوشی گزینه هایی محبوب با پردازنده های بالارده هستند.

سری پیکسل 3a پردازنده اسنپدراگون 670 را در اختیار دارد که کمی قدرتمند تر از پردازنده نوکیا 7.2 است و با هزینه کمتر GPU بیشتری در دسترس کاربر قرار می دهد. گوشی سامسونگ A50 نیز عملکرد تک هسته ایی ارائه می کند که کمی بهتر است و در استفاده روزانه قابل توجه است.

عملکرد نه چندان خوب نوکیا 7.2 زمان اجرای اپلیکیشن ها و فریم ریت ها در گیم ها بسیار قابل توجه است. متاسفانه چندین کرش اپلیکیشن و هنگ شدن نیز دیده شده است. این امر به ویژه در اپلیکیشن دوربین مشهود بوده که غالبا گیر می کند. البته این مسئله به حساب بهینه سازی ضعیف نرم افزاری گذاشته می شود، اما نوعی از عملکرد است که می توان انتظار دیدنش را در گوشی نوکیا 7.2 داشت.

برای گوشی نوکیا 7.2 بنچمارکی نیز اجرا شده که نتایج خود بسیار گویا هستند. در AnTuTu، این گوشی امتیاز 203673 را کسب کرده و در پشت سر گوشی ردمی نوت 8 پرو با امتیاز 228519 قرار می گیرد. این تفاوت به خصوص در بنچمارک GPU محور قابل توجه است. برای مثال در بنچمارک 3DMark این گوشی تنها امتیاز 1351 را کسب کرده است.

 باتری گوشی نوکیا 7.2

نوکیا 7.2 از باتری 3500 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که با توجه به نمایشگر 6.3 اینچی و در مقایسه با بیشتر میان رده های امروزی که از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کنند، رقم چندان بزرگی به شمار نمی آید. با این حال بد نیست بدانید که ظرفیت باتری این محصول در مقایسه با نسل قبلی یعنی نوکیا 7.1، حدود 440 میلی آمپر افزایش داشته است. در تست پخش مداوم ویدئو، نوکیا 7.2 توانست زمان تقریبی 10 ساعت را دوام بیاورد که رکورد ضعیف تری در مقایسه با برخی گوشی های دارای نمایشگر اولد می باشد. در تست ترکیبی PCMark نیز این گوشی حدود 12 ساعت دوام می آورد که رقم مناسبی به شمار می آید و می توان گفت که در استفاده نیمه سنگین، نوکیا 7.2 می تواند تا 1 روز کاربر را همراهی کند.
(توجه داشته باشید که شارژدهی یک محصول با توجه به نوع استفاده هر کاربر، می تواند متفاوت باشد)

در بحث سرعت شارژ نیز نوکیا 7.2 عملکردی ضعیف تر از رقبای هم رده خود دارد. در داخل جعبه این گوشی شارژر 10 واتی قرار داده شده است و جالب است بدانید که با وجود پشتیبانی پردازنده، این گوشی از شارژ سریع پشتیبانی نمی کند و در تستی که با آداپتور QC 3.0 داشتیم، تفاوتی در زمان شارژ در مقایسه با شارژر قرار گرفته در داخل جعبه ایجاد نشد. لازم به ذکر است که باتری نوکیا 7.2 با استفاده از تجهیزات قرار گرفته در داخل جعبه، در زمان 30 دقیقه، حدود 32 درصد شارژ می شود و شارژ کامل آن، در زمان تقریبی 2 ساعت انجام می گیرد.

 نتیجه گیری

در آخر میخواهیم برخی از ویژگی های Nokia 7.2 را معرفی کنیم که در بررسی جایی نداشت. بیشتر این ویژگی ها تنها نکاتی است که تنها نیاز به ذکر دارند.
- پورت شارژر تعبیه شده در زیر دستگاه از نوع USB-C است و این نکته بسیار مهمی است. رفته رفته این ویژگی در دستگاه های ارزان قیمت هم دیده میشود و اینکه نوکیا آن را در محصول خود جای داده چیز خوبی است.
- سرعت اثر انگشت بخش پشتی بسیار بالاست. البته این روز ها که سنسور های زیر نمایشگر مد شده اند ممکن است این سنسور های کلاسیک از مد افتاده به نظر برسند ولی از لحاظ کارایی، اسکنر های قبلی بسیار بهتر هستند.
- اگر از آن دسته کسانی هستید که موسیقی بخش مهمی از زندگیتان است، وجود جک هدفون 3.5 میلی متری در این دستگاه بسیار خوشحالتان خواهد کرد.
- زیر نوکیا 7.2، فقط یک اسپیکر تعبیه شده است که حجم و کیفیت خوبی دارد ولی ای کاش نوکیا در بخش بالایی هم بلندگویی قرار میداد تا کاربر بتواند از صدای استریو لذت ببرد.
- در طول مدتی که این دستگاه را تست میکردیم، متوجه مشکل عجیبی شدیم و آن عملکرد پر از خطای چرخش صفحه است. 

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: نوکیا , ,
:: برچسب‌ها: گوشی نوکیا 7/2 , بررسی گوشی نوکیا 7/2 , خرید گوشی نوکیا 7/2 , قیمت گوشی نوکیا 7/2 ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

نوکیا 3.2 (Nokia 3.2) از میان رده های خوش قیمت و ایده آل HMD به حساب می آید که ویژگی های برجسته برای آن در نظر گرفته شد. شرکت HMD یکی از برندهای مطرح تولیدکننده تلفن هوشمند شناخته شده که هر سال با معرفی محصول جدید سعی دارد تا نظر مخاطبان و طرفداران را جلب کند. در اوایل سال 2019 این شرکت چینی از گوشی هوشمند میان رده خود به نام نوکیا 3.2 رونمایی کرد. گوشی هوشمندی که طراحی نسل جدیدی را دربرگرفته و به عنوان عضوی از خانواده آنر کیفیت ساخت قابل توجهی دارد. قیمت گوشی نوکیا 3.2 بسیار به صرفه است نسبت به کیفیتی که دارد؛ در ادامه به بررسی کیفیت آن خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

 طراحی و ساخت گوشی نوکیا 3.2

بدنه و چیدمان دوربین نوکیا لومیا 620 را به یاد دارید؟ دو مدل 3/2 و (مخصوصاً) 2/2 نوکیا به گونه‌ای وارثان طراحی لومیا 620 هستند و از این رو فنلاندی‌ها تصمیم گرفتند تا در بدنه‌ی این موبایل از پلاستیک براق استفاده کنند. استفاده از این ماده ظاهری شیک و جذاب به دستگاه داده است که اصلاً شباهتی به موبایل‌های ارزان قیمت ندارد. شفاف بودن بدنه به معنی جاذب بودن اثر انگشت و لکه روی آن است که اگر مثل من حساسیت زیادی روی تمیزی موبایل خود به خرج می‌دهید، ممکن است آزار دهنده باشد. اما قبول کنید که ظاهر زیبای آن به چند بار تمیز کردن در روز می‌ارزد.

 

برخلاف تصور، براق بودن بدنه به معنی لیز بودن و سر خوردن آن از دست نیست. اما خب اگر هنوز هم از افتادن موبایل از دست خود واهمه دارید، پیشنهاد می‌کنم که از قاب محافظ استفاده کنید. البته وجود قاب محافظ یک مزیت دیگر نیز دارد: جلوگیری از خط و خش! بله. متاسفانه بدنه‌ی دستگاه نسبت به خط و خش بسیار آسیب‌پذیر است و در استفاده‌‌های معمولی، مثل گذاشتن دستگاه روی میز، خطوط ریزی روی بدنه ایجاد می‌شوند.

 

به صورت کلی‌تر، نوکیا 3/2 از یک بدنه‌ی یکپارچه بهره می‌برد که در قسمت پشتی میزبان دوربین تکی و در زیر آن سنسور اثر انگشت (تنها در نسخه‌ی 32 گیگابایتی) است. این دستگاه با دو میکروفون برای بهبود خروجی همراه است که یکی در قسمت بالایی، در کنار جک 3/5 میلیمتری هدفون، و دیگری در قسمت پایینی و در کنار درگاه قدیمی micro USB و اسپیکر با کیفیت صدای مطلوب، قرار گرفته اند. در لبه‌ی سمت راست شاهد دکمه‌های کنترل صدا و دکمه‌ی پاور به همراه چراغ اعلانات هستیم. اگر بخواهم صادقانه بگویم، وجود چراغ اعلانات در دکمه‌ی پاور بی‌نظیر است. ظاهر و کارایی آن من را تا حدودی به یاد دکمه‌ی نوکیا N8 فقید می‌اندازد. در نهایت نیز در سمت راست اسلات سیم‌کارت(ها) و کارت‌ حافظه در کنار دکمه‌ی اختصاصی دستیار گوگل، جا خوش کرده‌اند.

 صفحه نمایش و اسپیکر

نوکیا 3.2 برخلاف گوشی های قبلی خود از نمایشگر بزرگ 6.26 اینچی از نوع TFT LCD استفاده می کند که رزولوشن +HD را در نسبت تصویر 19:9 در اختیار می گذارد. این نمایشگر تراکم پیکسلی 269 پیکسل در هر اینچ را در اختیار می گذارد که در کنار نمایشگر بزرگ آن باعث می شود تماشای انواع محتوا بسیار جذاب باشد. اما با توجه به ماهیت پنل آن نمی توان غلظت رنگ های موجود در پنل های آمولد را انتظار داشته باشیم ولی در کل برای یک گوشی مقرون به صرفه کاملا مناسب می باشد.

 

اما یکی از نقاط ضعف نمایشگر نوکیا 3.2 کم بودن حداکثر روشنایی آن می باشد؛ به طوریی که در آزمایش های انجام گرفته عدد 391 نیت برای آن ثبت گردید. از این عدد ثبت شده می توان نتیجه گرفت که نباید انتظار خوانایی بالا در زیر نور خورشید داشته باشیم. ولی همانطور که گفته شد، نوکیا 3.2 یکی از گوشی های مقرون به صرفه بازار به شمار می آید، پس پایین آوردن انتظارات کاملا منطقی به نظر می رسد. حداقل روشنایی نمایشگر نیز حدود 6.2 نیت می باشد که در کنار فیلتر نور آبی می تواند راحتی استفاده در شرایط نوری کم را به ارمغان بیاورد.

در مورد کیفیت نمایشگر نیز باید بگوییم که صفحه نمایش این گوشی از کنتراست 755:1 برخوردار است که موجب می شود رنگ های به نمایش گذاشته شده در آن از غلظت کمی برخوردار باشند و از این نظر کاملا در حد و اندازه گوشی های پایین رده بازار می باشد. اما از نظر دقت رنگ عملکرد بهتری از خود ارایه می دهد، به طوری که فضای رنگی sRGB را حدود 93 درصد تحت پوشش خود قرار داده و رنگ های طبیعی تری به نمایش می گذارد.

نوکیا 3.2
در کل باید بگوییم که عملکرد نمایشگر گوشی Nokia 3.2 کاملا راضی کننده بود و برای استفاده های روزمره مثل تماشای فیلم و یا وب گردی بسیار مناسب می باشد. همچنین علی رغم TFT بودن پنل نمایشگر، حتی در نگاه از زوایای مختلف نیز تغییرات آنچنانی از بابت رنگ های به نمایش گذاشته شده مشاهده نمی شود و از این لحاظ نیز کاملا رضایت ارزیابی می شود.

اما اسپیکر مونوی به کار رفته در لبه پایینی نوکیا 3.2 توانایی کمی در تولید صدا های بم دارد و با بالا بردن حجم صدا، اندکی اعوجاج به گوش می رسد. همچنین دقت این اسپیکر در تولید صدا های فرکانس بالا نیز کم بوده و علی رغم حداکثر میزان 82.5 دسی بلی صدا که عدد بالایی محسوب می شود، صدای خروجی آن از کیفیت پایینی برخوردار می باشد ولی این مورد را هم نمی توان جزء نقاط منفی گوشی به شمار آورد، چراکه برای کاهش دادن قیمت نهایی محصول باید از حداقل ترین تجهیزات ممکن بهره برد.

نرم افزار

همیشه گوشی های هوشمند از بخش نرم افزاری یکسان برخوردار هستند اما آنچه در بهبود عملکرد نرم افزاری تاثیر می گذارد، سخت افزار قدرتمند است. خوشبختانه Nokia 3.2 با سخت افزار میان رده و قابل توجه، یک مدل رده میانی مطلوب بوده که می تواند رضایت مخاطب را جلب کند. با سیستم عامل اندروید 9.0 پای، بخش نرم افزار این گوشی هوشمند می تواند رضایت مخاطب را جلب کند و بسیار روان است.

 

در تجربه کاربری که با Nokia 3.2 دارید، شاهد رابط کاربری روان و ساده خواهید بود که برای چنین مدل اقتصادی بدیهی است.

قیمت گوشی نوکیا 3.2

 سخت افزار

Nokia 3.2 به پردازنده چهار هسته ای اسنپدراگون 429 مجهز بوده که از چیپ های قدرتمند اما میان رده HMD است. این دیوایس دارای حافظه رم 3 گیگابایتی بوده و با حافظه داخلی 32/16 گیگابایت عرضه می شود. پیکربندی که هوآوی برای نوکیا 3.2 در نظر گرفته متنوع بوده و هر یک قیمت خاص خود را دارند. بنابراین می توان این گوشی هوشمند را در مشخصات مطلوب و ویژگی های برجسته عرضه کرد. گذشته از آن باتری که نوکیا 3.2 دارد مدل 4000 میلی آمپری لیتیوم یونی غیرقابل تعویض است که عمر باتری طولانی را ارائه می دهد. اگر از دسته افرادی هستید که طولانی مدت به استفاده از گوشی هوشمند می پردازید، نوکیا 3.2 می تواند عملکرد قابل توجهی ارائه داده و عمر باتری بزرگی داشته باشد.

 دوربین

برخلاف اکثر گوشی‌های ارزان امروزی که سیستم دوربین دوگانه دارند، در گوشی Nokia 3.2 از این خبرا نیست و تک لنز 13 مگاپیکسل را در عقب و دوربین 5 مگاپیکسل را در جلو می‌بینیم که میدان دید 77 درجه دارد.

 

رابط کاربری اپلیکیشن دوربین فقط سه حالت ساده را دارد یعنی فوتو، ویدئو و مربعی. قابلیت‌هایی مانند بوکه، استیکرهای واقعیت افزوده، افکت‌های پرتره و سایر ویژگی‌هایی که دوربین گوشی‌های ارزان رقیب دارند را نمی‌بینیم.

دوربین عقب گوشی نوکیا 3.2 زمانی که نور محیط مناسب باشد تصاویری با رنگ‌های خوب می‌گیرد. این دوربین از حالت HDR نیز پشتیبانی می‌کند ولی فوکوس روی یک سوژه طول می‌کشد. ظاهر تصاویر شسته شده به نظر می‌رسد، اما برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی خوب هستند.

کیفیت دوربین جلو Nokia 3.2 نیز در روز و شب مشابه است. تصاویری که با دوربین جلو می‌گیرید جزئیات متوسطی دارند. تصاویر سلفی در روز رنگ‌های خوبی را نشان می‌دهند و در شب مشکل بافت دانه‌دار وجود دارد. هر دو دوربین عقب و جلو نوکیا 3.2 می‌توانند فیلم‌هایی با دقت اچ‌دی و فول اچ‌دی بگیرند.با توجه به این که دوربین قابلیت لرزشگیر تصویر را ندارد بهتر است از سه‌پایه برای ثبت تصاویر یا فیلم‌های بدون لرزش استفاده کنید.

 

باتری و شاژدهی گوشی نوکیا 3.2 

بحث شارژدهی اما یکی از کلیدی ترین موارد موجود در هر گوشی هوشمندی می باشد که خوشبختانه نوکیا در این گوشی خود به این موضوع اهمیت ویژه ای داده است. نوکیا 3.2 به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که در نگاه اول متوجه ظرفیت بالای آن خواهید شد اما شاید از نحوه شارژدهی آن اطلاعی نداشته باشید. در پاسخ به این مورد باید بگوییم که با یک غول در این زمینه رو به رو هستید؛ این گوشی می تواند حتی در سنگین ترین استفاده ها نیز بیش از یک روز دوام بیاورد. قطعا طبیعی است که در صورت استفاده کمتر، این عدد به 2 روز یا حتی بیشتر افزایش خواهد یافت. باتری نوکیا 3.2 توانست در تست پخش مداوم ویدئو با کیفیت HD حدود 11 ساعت شارژدهی داشته باشد که رقم بالایی محسوب می شود. اما شاید نبود قابلیت شارژ سریع کمی نا امید کننده به نظر برسد، چراکه شارژ کامل این دستگاه در حدود 2 ساعت و نیم به طول می انجامد. با این حال از یک گوشی مقرون به صرفه نمی توان انتظارات بسیار بالایی داشت.

 نتیجه گیری

گوشی نوکیا 3.2 امتیازهای مثبتی مانند نمایشگر بزرگ، باتری بزرگ و تجربه کار با اندروید خام را دارد. اما سطح عملکرد این گوشی به علت استفاده از یک چیپست ضعیف پایین است و دوربین نیز در مقایسه با رقبا حرفی برای گفتن ندارد. قیمت گوشی نوکیا 2.3 در حد دو گوشی ردمی نوت 7 و ریلمی 3 پرو است که کیفیت آن‌ها به ویژه در بخش سخت‌افزاری و دوربین بیشتر است. محصول نوکیا بیشتر برای افرادی مناسب است که دنبال یک گوشی دوم با کیفیت ساخت محکم و ماندگاری شارژ قابل قبول باتری می‌گردند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 مزایا

  • باتری بزرگ
  • اندروید وان
  • عملکرد روان
  • چراغ اعلانات

معایب

  • مشکل فوکوس دوبین
  • سنسور اثرانگشت نه چندان دقیق
  • عدم پشتیبانی از فناوری شارژ سریع


:: موضوعات مرتبط: نوکیا , ,
:: برچسب‌ها: گوشی نوکیا 3/2 , بررسی گوشی نوکیا 3/2 , قیمت گوشی نوکیا 3/2 , خرید گوشی نوکیا 3/2 ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اگر به طور کلی به بازار گوشی نگاه کنید متوجه خواهید شد که در لیست گوشی های میان رده مدل های متنوع بسیاری وجود دارد که در رقابت تنگاتنگ با یکدیگر قرار دارند. شرکت HMD یکی از شرکای شرکت بزرگ نوکیا است که در زمینه تولید گوشی های هوشمند نوکیا فعالیت دارد. این شرکت در سال های گزشته مدل های بسیاری را روانه بازار کرده است.

از نمونه این گوشی ها که اخیرا عرضه شده می توان به گوشی نوکیا 6.2 اشاره کرد. این اسمارت فون نسخه پیشرفته تره گوشی 6.1 می باشد که از لحاظ سخت افزاری پیشرفته تر است. همان طور که گفته شد شرکت نوکیا سعی بر این داشت که با همکاری HMD یک گوشی خوش قیمت همراه با کارایی بسیار خوب روانه بازار کند. در ادامه به بررسی کامل این محصول خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

 طراحی نوکیا 6.2

یک وجه اشتراک در تمامی گوشی‌های برند نوکیا که توسط شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال ساخته شده‌اند وجود دارد و آن هم فاکتوری است به نام زیبایی. در اینجا نوکیا 6.2 هم از این قانون پیروی می‌کند و با طراحی چشم‌نوازی که دارد، توجهات را به سمت خود جلب خواهد کرد.

 

این دستگاه یک پوشش دوگانه شیشه‌ای و یک فریم فلزی دارد و هنگامی که روی سطوح صاف و صیقلی قرار می‌گیرد تنها برآمدگی که احساس می‌شود، دایره مربوط به دوربین عقب است.

در جلو شاهد حضور یک نمایشگر 6.3 اینچی IPS LCD با ناچ قطره‌ای هستیم تا از این نظر تفاوت زیادی میان این مدل با نوکیا 7.2 وجود نداشته باشد.

در اطراف صفحه نمایشی که می‌تواند تصاویر را با کیفیت HDR 10 پخش کند، حاشیه‌های مشکی رنگی به چشم می‌خورند که البته چندان ضخیم نیستند. خودِ کمپانی سازنده ادعا نکرده که این محصولش بدون نوار اطراف نمایشگر است بنابراین ما هم نسبت به این موضوع حساسیت به خرج نمی‌دهیم.

درون بریدگی بالای نمایشگر، یک لنز 8 مگاپیکسلی حضور یافته که در مقایسه با دوربین سلفی نوکیا 7.2 که 20 مگاپیکسلی بود، ضعیف‌تر است. در بالای دوربین ثانویه هم بریدگی بسیار باریک اسپیکر مشاهده می‌شود که احتمالاً به خاطر نازکی بیش از حد آن، متوجه حضورش نخواهید شد.

در مجموع، جلو و عقب نوکیا 6.2 توسط پوشش گوریلا گلس 3 محافظت شده است.

بررسی گوشی نوکیا 6.2

نمایشگر

نوکیا 6.2 مجهز به نمایشگر مشابه با نوکیا 7.2 است که دقت 1080 در 2280 پیکسل، نسبت تصویر 19:9 و تراکم پیکسلی 400 پیکسل در هر اینچ دارد.حداکثر میزان روشنایی این نمایشگر در حالت تنظیم نور صفحه به صورت دستی 514 نیت و در حالت خودکار 580 نیت است.نسبت کنتراست این گوشی بسیار خوب و 1525:1 است.در بحث تنظیمات نمایشگر باید بگوییم حالت پیشفرض Dynamic color است و در این حالت بازتولید رنگ برای محتویات فعلی روی نمایشگر تنظیم می‌شود و نباید انتظار دقت رنگ با یک هدف خاص را داشته باشید.

 

اگر این حالت را خاموش کنید، نمایشگر از فضای رنگ DCI-P3 پشتیبانی می‌کند که بازتولید رنگ نسبتا خوب است.این نمایشگر همچنین یک گزینه به اسم تعادل سفید خودکار دارد ولی شدت تاثیر آن بستگی به نور محیطی دارد و شبیه به قابلیت True Tone گوشی‌های اپل است. در این حالت بازتولید رنگ نمایشگر براساس دمای نور محیطی تنظیم می‌شود و به صورت بالقوه رنگ‌های واقعی‌تر تولید می‌کند.

 دوربین

نوکیا ۶.۲ به عنوان یک گوشی مقرون به صرفه به بازار آمده؛ اما در رابطه با دوربین‌ها به بهترین نحو ممکن عمل کرده است. دوربین اصلی سه‌گانه بوده و از لنز‌های ۱۶ و ۸ و ۵ مگاپیکسلی بهره برده است. لنز اصلی به خوبی می‌تواند از پس ثبت جزئیات برآمده و ارائه رنگ آن عالی است. سنسور ۸ مگاپیکسلی اولتراواید نیز زاویه ۱۱۸ درجه را ارائه می‌دهد، از این رو به خوبی می‌توانید فضای بیشتری را در یک فریم جای دهید. لنز ۵ مگاپیکسلی نیز به ثبت عکس‌های پرتره اختصاص داده شده است.

 

همچنین شما می‌توانید میزان بلور بودن پشت زمینه تصویر را به صورت آنی تنظیم کنید. این گوشی نوکیا به یک قابلیت نرم افزاری night mode مجهز شده است. در زمانی که نور کافی وجود ندارد این قابلیت به طور خودکار به شما پیشنهاد داده می‌شود. در رابطه با دوربین سلفی آن نیز خاطر نشان می‌شود که یک لنز ۸ مگاپیکسلی را به خدمت گرفته است.

گوشی Nokia 6.2

 سخت افزار

نوکیا ۶.۲ مانند همه مدل‌های گوشی از نسخه خام اندروید یا Android One گوگل بهره برده و تا دو سال بروزرسانی اصلی و سه سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای شما تضمین می‌کند. این بدان معناست که نوکیا ۶.۲ تا چند سال دیگر نیز قابل استفاده بوده و پاسخ گوی نیاز کاربران خواهد بود و HMD Global در حال حاضر سریع‌ترین تولید‌کننده‌هایی است که می‌خواهد نرم افزار جدید اندرویدی را در کل ناوگان خود به بازار عرضه کند. نوکیا ۶.۲ به زودی پس از عرضه به اندروید ۱۰ ارتقاء خواهد یافت. با داشتن چیپست اسنپدراگون ۶۳۶ با رم ۳ یا ۴ گیگابایتی، از قدرت کافی برخوردار بوده تا بتواند اندروید را کاملاً روان اجرا کرده و بدون هیچ دردسری اکثر برنامه‌هایی که در آن استفاده می‌کنید را اجرا کنید.

بنچمارک انتوتو که در حال حاضر یکی از معتبرترین بنچمارک‌ها در دنیای موبایل بوده امتیاز ۱۱۶.۰۰۰ را به nokia 6.2 اختصاص داده که با امتیاز گوشی‌های دیگری مثل سامسونگ ای ۸ (۲۰۱۸) و موتو زد ۳ پلی در یک خط قرار دارد. از جمله قابلیت‌های ارتباطی این گوشی نیز می‌توان به بلوتوث نسخه ۵.۰، NFC (البته تنها در برخی از بازارها این قابلیت در دسترس کاربران قرار گرفته است)، رادیو FM، OTG و درگاه Type-C 1.0 اشاره کرد.

نرم افزار

گوشی هوشمند نوکیا 6.2 بر روی سیستم عامل Android 9.0 (Pie); Android One اجرا می شود .

 باتری

با خرید نوکیا 6.2 صاحب گوشی می‌شوید که از یک باتری 3500 میلی‌آمپر بر ساعت بهره می‌برد. همراه با این موبایل یک شارژر 10 واتی به فروش می‌رسد که می‌تواند 35 درصد باتری را در عرض 30 دقیقه شارژ و قادر خواهد بود در مدت 2 ساعت، تمام منبع نیرو را پر کند. متأسفانه این دستگاه از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند بنابراین همین شارژر 10 واتی بهترین انتخاب برای آن به شمار می‌رود.

در آزمایش‌های تخصصی انجام شده، چنان‌چه با نوکیا 6.2 وبگردی کنید، باتری آن به میزان 10 ساعت دوام خواهد آورد و اگر با آن فیلم ببینید، دوام آن به 8.5 ساعت خواهد رسید. ضمن اینکه میانگین زمان استندبای هم به 73 ساعت می‌رسد.

بررسی گوشی Nokia 6.2

جمع بندی

گوشی نوکیا 6.2 در کل از کیفیت ساخت و ظاهری جذاب برخوردار است که با برچسب قیمت 250 دلاری به نسبت گوشی های میان رده دیگری مانند شیائومی Redmi Note 8 پرو ، ریلمی XT از سخت افزار و دوربین ضعیف تری بهره می برد .با این حال علاقه مندان نوکیا می توانند با کمی هزینه بیشتر مدل 7.2 این گوشی را خریداری کنند که از پردازنده قوی تر و دوربین با کیفت تری برخوردار است .

گلکسی A30 سامسونگ هم با یک صفحه نمایش OLED با کیفیت تر و یک باتری بزرگتر می تواند جایگزین خوبی برای این گوشی باشد که البته قدرت پردازشی بالاتری را به نسبت نوکیا 6.2 ارائه نمی کند .نظر شما درباره خرید گوشی نوکیا 6.2 چیست؟



:: موضوعات مرتبط: نوکیا , ,
:: برچسب‌ها: قیمت نوکیا 6 , 2 , نوکیا 6 , 2 , بررسی گوشی نوکیا 6 , 2 , گوشی موبایل نوکیا 6 , 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد