نوشته شده توسط : رز علینژاد

اپل در سپتامبر ۲۰۱۹، از سه مدل گوشی آیفون به نام‌های ایفون 11، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس رونمایی کرد. در این میان، آیفون ۱۱ مدلیست که بزرگ‌تر از آیفون ۱۱ پرو بوده؛ اما دوربین آن بر خلاف دو مدل دیگر دو‌گانه است. ویژگی‌هایی که آیفون ۱۱ را در مقابل سایر پرچم‌داران متمایز می‌سازد، برخورداری از نمایشگر عالی، اسپیکرها و پردازنده پرقدرت است و قیمت گوشی بسیار کمتر نسبت به دو همتای خود است. کیفیت ساخت این مدل از گوشی اپل نیز همانند دو مدل دیگر فوق‌العاده است.

معرفی گوشی آیفون 11

طراحی 

اگر قبلا آیفون XR داشتید با خرید آیفون ۱۱ احساس تغییر را از نظر طراحی نخواهید کرد. گذشته از رنگ و دوربین دوگانه، آیفون ۱۱ و آیفون XR از همه نظر شبیه به هم هستند. رنگ‌های این آیفون به خصوص سبز و بنفش بسیار جذاب می‌باشند و برآمدگی دوربین تقریبا هم اندازه آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس است.

یکی از ویژگی‌هایی که زیاد به آن اشاره نشده، افزایش مقاومت آیفون ۱۱ در برابر آب است. این دستگاه دارای گواهی IP68 می‌باشد، در حالی که آیفون XR گواهی IP67 داشت. این دستگاه سنگین است و شاید بهتر بود کمی کوچکتر طراحی میشد. این روزها همه به گوشی‌های هوشمند بزرگ عادت کرده‌اند اما قطعا بسیاری آرزو می‌کردند که یک انتخاب با اندازه کوچکتر هم داشتند و چقدر خوب میشد که این انتخاب یک گوشی رنگارنگ با سخت افزار قدرتمند بود!

 

صفحه نمایش

آیفون 11 دارای دوربین تله و صفحه نمایش بزرگتری نسبت به مدلهای گرانقیمت دیگر میباشد و جای نمایشگر OLED که دارای حداکثر روشنایی تا 1،200CD/m2و کنتراست کاملا عالی است دارای صفحه نمایش Ips است که می تواند در 625cd/m2 با نسبت کنتراست ادعا شده 1،400،1 به اوج خود برسد و با رنگ سنج X-rite ازمایش شده و مطابق ادعای اپل در 56/cd-m2 با نسبت کنتراست 1،400،1 به اوج خود رسیده ،و رنگهای فوق العاده دقیق برای استفاده در محیط های وب را تولید میکند

 

دوربین

همانطور که شما هم متوجه شده اید، یکی از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آیفون 11 ، مربوط به دوربین می باشد. اپل در کنار دوربین اصلی، یک دوربین ثانویه با زاویه دید فوق عریض را برای این گوشی در نظر گرفته است که این روز ها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

البته تغییر ایجاد شده در دوربین، تنها مربوط به اضافه شدن ماژول دیگر نمی باشد و دوربین اصلی نیز با بهبود های بزرگی همراه شده است. در واقع دوربین اصلی این گوشی از سنسور جدید 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 1.4 میکرونی استفاده می کند که حساسیت آن در برابر جذب نور افزایش یافته است. همچنین لازم است بدانید که این دوربین در پشت لنز 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است که به سیستم لرزشگیر اوپتیکال نیز مجهز می باشد و از قابلیت های دیگر آن می توان به سیستم فوکوس خودکار پیشرفته Dual-Pixel و پشتیبانی از Night Mode جدید اپل اشاره کرد.

عضو جدید دوربین در آیفون 11 هم مشابه دوربین اصلی از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که البته اندازه پیکسل های آن، 1.0 میکرون می باشد. این دوربین در پس لنز 13 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است که زاویه دید 120 درجه ای را در اختیار می گذارد و مشابه نمونه بکار رفته در پرچمداران سامسونگ، شاهد بکارگیری از فوکوس خودکار و لرزشگیر اوپتیکال برای آن نیستیم.

رابط کاربری دوربین جزو موارد دیگری است که در قسمت دوربین با تغییراتی رو به رو شده است. این رابط کاربری از نظر شکل و شمایل و نحوه استفاده، تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته است و از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آن می توان به امکان نگه داشتن کلید شاتر برای فیلمبرداری اشاره کرد. قابلیت جدید دیگر، نوار زوم می باشد که امکان بزرگنمایی با انیمیشن نرم و روان را در اختیار می گذارد و یک قابلیت دیگر که Deep Fusion نام دارد، امکان عکاسی با جزئیات بسیار زیاد را در اختیار خواهد گذاشت. البته باید در نظر داشته باشید که این قابلیت در حال حاضر به صورت رسمی عرضه نشده و احتمالا در ios 13.2 شاهد عرضه آن خواهیم بود.

 

باتری گوشی آیفون 11 اپل

یکی از برجسته ترین ویژگی های iPhone XR این بود که بیشترین عمر باتری گوشی موبایل را بین آیفون های آن سال داشت. در تست هایی که انجام دادیم، در ابتدا تصور کردیم که تست های ما ایراد دارد، ولی همه چیز کاملا درست بود و iPhone 11 هم چنین رویه ای را پیش گرفته است. این دستگاه از نظر عمر باتری بسیار خوب عمل کرد و به راحتی میتوان از آن انتظار یک روز کامل همراهی را داشت.
در استفاده کم، توانستیم تا 27 ساعت این دستگاه را روشن نگاه داریم. ساعت 8:20 دقیقه صبح آن را از شارژ جدا کردیم، ساعت 11 صبح روز بعد، وقتی قصد استفاده به عنوان هاتسپات را داشتیم، دستگاه خاموش شد. در این 27 ساعت حدود یک ساعت به استریم ویدیو پرداختیم، کمی موزیک پخش کردیم و حدود 45 دقیقه هم با دوربین دستگاه کار کردیم.
در استفاده سنگین تر شامل دانلود اپ و استریم موزیک از طریق بلوتوث و چک کردن مداوم ایمیل ها، بعد از ده شب باتری خالی شد. به طور کلی عمل باتری آیفون 11 به اندازه XR سال گذشته تحسین برانگیز نیست ولی با اینحال از چیزی که از یک آیفون انتظار داریم، بهتر است.

 

نتیجه گیری

در آخر و برای نتیجه گیری کلی باید عنوان کنیم که اپل برای گوشی آیفون 11 خود بهترین‌‌ها را با کمترین قیمت در نظر گرفته است و به وضوح این گوشی از مدل IPhone XR و حتی مدل Xs سال گذشته، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به باطری بهتر، دوربین پویاتر و پردازنده قدرتمندتر اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: آیفون 11 , ایفون 11 , گوشی آیفون 11 اپل , خرید آیفون 11 , قیمت آیفون 11 , گوشی Iphone 11 , بررسی ایفون 11 ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی ایفون اس ای اپل سال‌ها قبل با معرفی گوشی‌های آیفون،‌ انقلابی در دل دوست‌داران گوشی‌های با کیفیت بالا انداخت و این شور و غوغا کم و بیش تا به امروز نیز ادامه دارد. مشکل همیشگی اما، قیمت بالای آن مخصوصاً برای ما ایرانیان بوده است. در این روزهایی که پرچمداران شرکت‌های مختلف در رقابت پایاپای در برتری‌های سخت‌افزاری و قیمت‌های نجومی‌اند، یک گوشی مانند آیفون SE 2 یک نور امید برای دوست‌داران گوشی‌های قدرتمند اما مقرون به صرفه‌اند به شکلی که این گوشی قیمت مناسب را با مشخصات سخت‌افزاری عالی همراه کرده تا نظر طرفداران خود را بیش از پیش جلب کند.

طراحی و نمایشگر گوشی iphone se اپل

طراحی آیفون اس ای ۲۰۲۰ برای همه کاملاً آشناست. اپل از شاسی و قاب آیفون ۸ خود برای این محصول استفاده کرده است. این کار باعث شده اپل نیازی به کارخانجات و قالب‌های جدیدی برای تولید این محصول نداشته باشد و از همان امکانات قدیمی خودش استفاده کند. به همین خاطر است که موفق به پایین نگه داشتن قیمت آیفون SE جدید شده است.

اگر تا به حال گوشی آیفون ۸ را در دست گرفته باشید، تفاوتی را بین آن با اس ای ۲ احساس نخواهید کرد. در جلو یک نمایشگر ۴.۷ اینچی به کار رفته و ابعاد کلی دیوایس برابر با ۱۳۸.۴ در ۶۷.۳ در ۷.۳ میلی‌متر است. این گوشی کوچک‌تر و باریک‌تر از گوگل پیکسل ۳ ای، گوشی اقتصادی کمپانی گوگل است. پیکسل ۳a به یک نمایشگر بزرگ‌تر ۵.۶ اینچی و یک قاب پلاستیکی نه چندان جذاب پشتی مجهز است. کلید هوم معروف اپل را می‌توان در حاشیه‌ی بزرگ مشکی رنگی که در زیر نمایشگر حضور دارد، مشاهده کرد. این همان کلید هوم شبه فیزیکی اپل است که در زیر آن حسگر اثر انگشت Touch ID به کار رفته است. اپل طی سال‌های گذشته و از آیفون ایکس به بعد، با عبور از تاچ آیدی، تکنولوژی تشخیص چهره‌ی جدیدی به نام فیس آیدی را جایگزین آن کرد. اما حالا در گوشی اقتصادی خود مجدداً به سراغش رفته است. ما در ابتدا استفاده از تاچ آیدی را فراموش کرده بودیم. به طور مثال با دو بار ضربه‌ی سریع آخرین اپلیکیشن‌های اجرا شده‌ی اخیر را به نمایش می‌گذارد. وقتی صفحه‌ی گوشی خاموش است هم می‌توانید با فشار دادن آن با انگشتی که آن را در تاچ آیدی ثبت کرده‌اید، قفل گوشی را باز کرده و وارد صفحه‌ هوم شوید.

به جز این مورد، در بالا نیز یک دوربین سلفی و یک اسپیکر مکالمه را می‌توان در حاشیه‌هی پهن بالای صفحه یافت. البته اپل از پیکربندی اسپیکرهای استریو استفاده کرده و این اسپیکر صرفاً فقط برای مکالمات استفاده نخواهد شد. این گوشی به لطف تأییدیه‌ی IP67 در برابر نفوذ آب (تا عمق ۱ متری به مدت ۳۰ دقیقه)، گرد و عبار مقاوم است. قاب پشتی و جلویی از نوع شیشه بوده و فریم کناری نیز آلومینیومی است. یافتن این تأییدیه در گوشی‌های زیر ۴۰۰ دلاری بازار کار آسانی نیست، اما اپل موفق شده به لطف تجهیزات تولید قدیمی خودش، با کمترین هزینه به آن دست پیدا کند.

به قاب پشتی می‌رویم، جایی که لوگوی سیب گاز زده‌ی اپل به سبک براق در وسط قاب می‌درخشد. در بالا سمت چپ هم ماژول دوربین تک لنزی استفاده شده که یک فلاش LED در سمت راست آن حضور دارد. جنس این قاب هم همانند قاب جلویی شیشه‌ای است. پس اگر وسواس ماندن اثر انگشت روی قاب پشتی گوشی را دارید، حتماً یک قاب محافظت برای آن تهیه کنید، چون این قاب به شدت اثر انگشت پذیر است. کلیدهای تنظیم ولوم و اسلایدر Mute صدای معروف اپل در قسمت بالای فریم سمت چپ گوشی به کار رفته است. در سمت راست نیز کلید پاور و اسلات سیم کارت مشاهده می‌شود. همه چیز دقیقاً همانند آنچیزیست که در آیفون ۸ نیز می‌بینیم. این گوشی در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز عرضه می‌شود. شاید تنها تفاوت این گوشی در قاب پشتی نسبت به آیفون ۸، حذف شدن عبارت iPhone از پایین قاب و جابجایی لوگوی اپل از قسمت مایل به بالا، به درست مرکز قاب است. همچنین اگر ریزبینانه‌تر بخواهیم به این دو گوشی نگاه کنیم، تفاوت کوچک دیگری را در میکروفون پشتی و حفره‌های شبکه‌ای اسپیکر در پایین قاب که به رنگ نقره‌ای درآمده است را پیدا می‌کنیم. این کاملاً متفاوت با طراحی آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو است که ماژول دوربین آن‌ها به صورت مربعی‌شکل و برجسته درآمده است. پس باید طراحی آیفون SE جدید را یک گام رو به عقب از سوی اپل بدانیم؟

این قضیه در مورد نمایشگر هم صدق می‌کند. اپل از یک نمایشگر ۴.۷ اینچی IPS LCD رتینا در جلوی قاب این گوشی استفاده کرده که وضوح ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل را ارائه می‌کند. این نمایشگر با نسبت ابعاد کلاسیک ۱۶:۹ خود فقط ۶۵.۴ درصد کل قاب جلویی گوشی را در بر گرفته است. این به معنای تراکم پیکسلی ۳۲۶ppi آن خواهد بود. نمایشگر این گوشی بدون حفره، ناچ و هر چیز دیگریست که این روزها استفاده از آن در اسمارت فون‌ها مرسوم شده است. اپل از شیشه‌ی یون تقویت شده با پوشش اولئوبوبیک برای این نمایشگر استفاده کرده است. فناوری True-Tone می‌تواند دمای رنگ نمایشگر را بر اساس شرایط نوری محیطی که در آن حضور دارید، به صورت خودکار تنظیم کند. پشتیبانی گسترده از دمای رنگی و تکنولوژی True-Tone از دیگر امکانات آن محسوب می‌شود. همچنین حداکثر روشنایی اعلام شده از سوی کارخانه نیز ۶۲۵ نیت است. این بیشتر از حداکثر روشنایی ۴۰۱ نیت در گوشی رغیب، پیکسل ۳a است. برای علاقه‌مندان به گوشی‌های کوچک، نمایشگر ۴.۷ اینچی این گوشی به اندازه‌ی نمایشگر ۴ اینچی نسل اول آن کوچک نیست، اما ۴.۷ اینچ در روزگاری که هر ساله شاهد افزایش اندازه‌ی نمایشگر گوشی‌ها هستیم، همچنان اندازه‌ی کوچکی محسوب می‌شود. این نمایشگر از همان تکنولوژی به کار رفته در نمایشگر آیفون ۱۱ استفاده می‌کند. آن‌ها به ویژه در کیفیت و رزولوشن با یکدیگر برابر هستند. نوشته‌ها شفاف و رنگ‌ها دقیق هستند و آن در زیر تابش نور خورشید هم روشن به نظر می‌رسد. من در آزمایش‌هایی که در بیرون از منزل انجام دادم، هیچ مشکلی با نمایشگر در زیر نور آفتاب نداشتم.

دوربین

قیمت 400 دلار، سال 2020، دوربین تکی. این سه کلمه، مواردی هستند که معمولا این روز‌ها شنیدن آن‌ها تعجب‌آور خواهد بود. آیفون جدید اپل تنوع دوربین‌ها را باور ندارد و می خواهد به جای آن‌ها، یک دوربین با کیفیت بهتر را در اختیار بگذارد. این دوربین تکی 12 مگاپیکسلی دقیقا مشابه همانی است که در آیفون 8 دیده بودیم. سنسور به‌کار رفته در این دوربین متعلق به شرکت سونی می‌باشد که دارای پیکسل‌های 1.22 میکرونی بوده و از فوکوس خودکار با تشخیص فاز، پشتیبانی می‌کند. همچنین این دوربین دارای لرزشگیر اوپتیکال می‌باشد که خبر امیدوار کننده ای برای یک محصول میان‌رده به شمار می آید و لنز این دوربین طوری کالیبره شده است که عملکرد بهتری در زمینه واقعیت افزوده در اختیار بگذارد.


شاید در ابتدا فکر کنید که کیفیت تصویر آیفون 8 در سال 2020 چندان خوشایند نخواهد بود؛ اما حقیقت این است که استفاده از تراشه جدید با پردازنده سیگنالی بهتر، در کنار قابلیت smart HDR باعث خواهد شد که کیفیت تصاویر پیشرفت چشمگیری داشته باشد. همچنین به لطف استفاده از تراشه جدید، آیفون SE 2020 قادر به ثبت تصاویر پرتره با دوربین تکی می‌باشد؛ اما متاسفانه اپل حالت شب جدید خود را برای این گوشی در نظر نگرفته است.

رابط کاربری دوربین مشابه چیزی است که پیش از این در گوشی‌های اپل دیده بودیم. حالت‌های مختلف دوربین در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با کشیدن انگشت می توان بین آن‌ها جا به جا شد. خود دکمه شاتر کاربردهای بیشتری را در اختیار می‌گذارد. به عنوان مثال با نگه داشتن این دکمه و کشیدن آن به سمت راست می توان فیلمبرداری را شروع کرد و تکرار این عمل به سمت چپ، عکاسی پی در پی را در اختیار خواهد گذاشت.

باتری گوشی iphone se اپل

باتری آیفون اس ای باید عمری به طولانی باتری آیفون ۸ که برابر با ۱۲ ساعت استفاده مداوم از اینترنت ارزیابی شده است، ارائه دهد. اما ما نیاز داریم ببینیم آیا این آیفون در تست باتری خودمان که شامل گشت و گذار مداوم در وب با اینترنت ۴G LTE است نیز می‌تواند انتظار ما از یک باتری با طول عمر بالا را برآورده کند.

 نتیجه گیری

نظرات بسیار متعددی درباره این گوشی کوچک و دوست داشتنی اپل وجود دارد. گاها و به نظر برخی از منتقدان این گوشی به غیر از منفعت‌های اقتصادی فراوان برای اپل چیز خاص دیگری ندارد و به نظر برخی کاربران، این گوشی دقیقا همان چیزی بود که از اپل انتظار داشتند. واقعیت امر این است که وقتی صحبت از محصول اپل به میان می‌آید، کمتر از دیگر محصولات سایر کمپانی‌ها به سخت‌افزار و امکانات معمول در محصول اپل پرداخته می‌شود. برخی قواعد اپل برای کاربران به نوعی استاندارد تبدیل شده‌اند که در گوشی‌های اندرویدی و ویندوزی خلاف این مساله حاکم است. بهره‌گیری از بهترین صفحه‌نمایش در حالی که تفاوت چندانی برای چشم کاربران ندارد، بهره‌گیری از بهترین دوربین در حالی که از دوربین گوشی انتظار عکاسی حرفه‌ای نمی‌رود و یا مثلا شارژ بی‌سیم در حالی که به شکل واقعی کاربر را از اتصالات سیمی خلاص نمی‌کند، هم برای اپل و هم بسیاری از کاربران اهمیت ندارد. اما باید اعتراف کنیم که اپل می‌توانست بهتر از این‌ها در این محصولش کار کند. به هر حال به نظر ما در حالی که خریدار غیر اپلی که به دنبال خرید گوشی اپل می‌باشد، آیفون 6S را به احتمال زیاد به SE ترجیه خواهد داد. اما مطمئن باشید که اکثر کاربران قدیمی اپل که با گوشی‌های صفحه کوچک اپل کار کرده‌اند، SE را به عنوان ایده‌آل‌ترین گوشی نسل جدید تلقی می‌کنند. برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ایفون اس ای , خرید گوشی ایفون اس ای , قیمت گوشی ایفون اس ای , گوشی iphone se ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

طراحی جدید، دوربین بهتر، پردازنده قدرتمند تر، سیستم عامل جدید، اسپیکر بهبود یافته و نمایشگر روشن تر. این ها تغییراتی هستند که آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به خود دیده اند تا به عنوان جدید ترین پرچمدار اپل در سال 2019 معرفی شوند. اما یک تغییر دیگر در آیفون های جدید ایجاد شده است که مربوط به شارژدهی باتری می باشد و به نظر می رسد که این تغییر در کنار دوربین سه گانه به عنوان شاخص ترین پیشرفت های این دو گوشی در مقایسه با نسل قبلی به شمار خواهد آمد. گذشته از این موارد، این اولین باری است که اپل از پسوند “پرو” برای آیفون استفاده می کند و به نوعی با این پسوند نشان می دهد که iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max تجربه ای حرفه ای در تمام زمینه ها را در اختیار خواهد گذاشت. اما اینکه آیا تغییرات ایجاد شده ارزش هزینه کردن دارند و عملکرد گران ترین پرچمدار اپل در دنیای واقعی چگونه است را در ادامه با بررسی گوشی ایفون 11 پرو مکس پاسخ خواهیم داد. همراه ما باشید.

طراحی گوشی آیفون 11 پرو مکس

اگر اولین برخورد شما با آیفون 11 پرو مکس از بخش رویی دستگاه باشد احتمالا هیچ نوع تغییری در این مدل نسبت به XS Max مشاهده نمی‌کنید و اوضاع دقیقا به همان روال سابق است: یک صفحه‌نمایش بزرگ سرتاسری با ناچ بزرگ ذوزنقه‌ای در بالا و حاشیه‌های اندک در کناره‌ها که تقریبا در هر سه طرف (پایین و چپ و راست) یک اندازه است. البته اگر کاربر حرفه‌ای‌تر آیفون و به‌خصوص XS Max باشید احتمالا در همان ابتدا متوجه افزایش وزن و البته ضخامت آیفون 11 پرو مکس می‌شوید.

 نوار فلزی پیرامونی که از آیفون X به این مجموعه اضافه شد همچنان کاملا براق بوده و در جذب اثر انگشت هیچ‌گونه درنگی نمی‌کند. این حاشیه در نسخه سبز رنگ در اختیار ما، سبز تیره بوده و در دیگر رنگ‌های آیفون نیز به رنگ بخش پشتی دستگاه نزدیک است. فلزی بودن این حاشیه همچنین به معنای انتقال حرارت به آن در زمان گرم کردن دستگاه نیز خواهد بود که این گرما تقریبا به طور کامل در کناره سمت چپ و محوطه اطراف لنزها مجتمع می‌شود.

با برگرداندن دستگاه به ناگاه ماجرای شباهت‌ها خاتمه می‌یابد و نه فقط یه لنز بزرگ دایره‌ای در کناره سمت چپ بیش از همه چیز جلب توجه می‌کند بلکه جنس این قسمت و احتمالا رنگ آن (اگر مثل ما نسخه سبز رنگ جدید را در دست گرفته باشید)، داستان کاملا تازه‌ای را روایت می‌کنند. جنس شیشه مات بخش پشتی کاملا در برابر ماندن اثر انگشت مقاوم است و تنها لوگوی اپل و محوطه اطراف لنز، اثرات انگشت را به خود جذب می‌کنند.

محوطه اطراف لنزهای دوربین اندکی برجسته بوده و روی آن با شیشه مقاومی ساخت شرکت Corning با لبه‌های نیم‌دایره 2.5D پوشیده شده است این برجسته بودن لنزها، اندکی به لق زدن گوشی هنگام قرارگیری روی میز منجر می‌شود. مات بودن شیشه این قسمت بی‌شک گام بزرگی در طراحی آیفون‌های اپل به حساب می‌آید؛ جایی‌که از زمان تثبیت طراحی شیشه‌ای، بخش پشتی دستگاه همواره پر از اثرات انگشت بوده است.

یک تغییر ظریف دیگر در این میان حذف کلمه iPhone و نوشته‌های کوچک زیر آن از قسمت پایینی بخش پشتی‌ست که از اولین نسل آیفون تا سری XS همواره در این قسمت حضور داشتند. حذف این نوشته‌ها البته ظاهر یک‌دست‌تری به این قسمت می‌بخشد و می‌توان از آن به عنوان یک نکته مثبت یاد کرد.

در کناره‌های گوشی با تغییر خاصی روبرو نمی‌شویم و دکمه‌های جانبی همچون گذشته سر جای خود قرار گرفته‌اند. پیش از معرفی این سری، شایعات متعددی از تصمیم اپل برای استفاده از پورت USB-C در خانواده آیفون 11 به گوش می‌رسید؛ امری که البته به واقعیت نپیوست و این بار نیز از همان درگاه Lightning برای هر سه عضو این سری استفاده شده است.

iPhone 11 Pro Max با وجود ضخامت و وزن بیشتر، از طراحی مدرن‌تری نسبت به XS Max برخوردار است که نقطه اوج آن را بی شک باید در شیشه مات بخش پشتی و مقاومت آن در برابر اثرات انگشت جست‌وجو کرد و نوار فلزی پیرامونی با رنگ‌آمیزی مشابه بخش پشتی نیز دیگر نکته مثبت طراحی این مدل را تشکیل می‌دهد. اما با وجود این نکات مثبت، نمی‌توان از طراحی آیفون‌های جدید اپل سخن گفت و به انتقادها از شکل دوربین‌های اصلی اشاره‌ای نکرد. دوربین‌های بزرگ پشت دستگاه که بخش بزرگی از نیمه بالایی گوشی را اشغال کرده‌اند حداقل از نگاه برخی از کاربران، چندان جذاب و دلچسب به نظر نمی‌رسند و دهانه بیش از اندازه بزرگ آن‌ها با هر نمونه دیگری که تا به امروز دیده‌ایم تفاوت دارد. در مجموع با وجود شکل ظاهری بحث‌برانگیز دوربین‌های بخش پشتی، می‌توان از طراحی iPhone 11 Pro Max و دیگر اعضای این سری به میزان زیادی رضایت داشت و آن را گام مثبتی رو به جلو قلمداد کرد.

 صفحه نمایش

اگر بین آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 مردد بودید، باید گفت که هر دو از میزان روشنایی بالایی برخوردار هستند. تفاوت این آیفون ها از نظر میزان روشنایی صفحه نمایش نسبت به سایرگوشی های هوشمند، فاحش و قابل توجه است. در واقع، آیفون 11 پرو مکس با صفحه نمایش 6.5 اینچی سوپر رتینا XDR وقتی که در کنار گلکسی نوت 10 پلاس گذاشته و مقایسه می شود، بسیار بسیار روشن تر است.


هنگام تماشای تریلر جنگ ستارگان قسمت 9 با هر دو آیفون 11 پرو مکس و آیفون ایکس مکس سال گذشته، تغییر رنگ موهای ملکه لیا وقتی ری را بغل کرد بیشتر دیده می شود. این احتمالا به لطف محدوده دینامیک ارائه شده با پنل ارتقاء یافته آیفون 11 پرو مکس است.

نتایج آزمایشگاهی در تست میزان روشنایی حاکی از این است که نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دارای روشنایی با متوسط 761 نیت است که در آیفون 11 این میزان روشنایی 652 نیت و درگلکسی نوت 10 پلاس 686 نیت است.

پنل iPhone 11 Pro Max، جزء نمایشگر های رنگارنگ نیست، برای این پنل، رنگ sRGB حدود 118.6 درصد در مقایسه با 124.6 درصد برای نمایشگر نوت 10 پلاس در حالت Natural ثبت شده است. وان پلاس 7 پرو رکورد 180 درصدی را رقم زده است. با توجه به دقت رنگ، برای نمایشگر آیفون 11 پرو مکس متوسط Delta-E حدود 0.28 ثبت شده است (این عدد هر چه به صفر نزدیک تر باشد، بهتر است). این میزان دقت رنگ، عالی (ستاره دار) است، اما کاملا به خوبی گلکسی نوت 10 پلاس (0.25) و وان پلاس 7 پرو (0.18) نیست.

کیفیت صدا در آیفون 11 پرو مکس به خوبی میزان روشنایی بالای نمایشگر این گوشی است و اکنون به لطف پشتیبانی از صدای فضایی و دالبی Dolby Atoms بسیار قانع کننده است. هنگام شنیدن تیزر تبلیغاتی Yesterday، آهنگ معروف و روی جلد جک، با iPhone 11 Pro Maxدر مقایسه با آیفون ایکس مکس، ابعاد بیشتر و واضح تری از این آهنگ به گوش می رسید. صدای تارهای گیتار و تحریر خواننده به وضوح شنیده می شد در حالیکه در گوشی سال قبل (آیفون ایکس مکس) این صدا هموارتر و صاف شنیده می شد.

دوربین

همانطور که می دانید، دوربین یکی از اصلی ترین قسمت هایی است که آیفون 11 پرو مکس در آن بیشترین تغییرات را به خود دیده است. در واقع شرکت اپل برای اولین بار در آیفون 11 پرو و نسخه مکس، از دوربین سه گانه استفاده کرده که از ترکیب سه دوربین عریض، فوق عریض و تله فوتو شکل گرفته است.

دوربین اصلی این گوشی از حسگر جدید 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.4 میکرونی استفاده می کند که در پس لنز 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و این دوربین دارای لرزشگیر اوپتیکال بوده و از فناوری Dual-Pixel نیز پشتیبانی می کند.

دوربین دوم مشابه نسل قبلی از سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل های کوچکتر 1.0 میکرونی استفاده می کند که روی آن لنز 52 میلی متری با دیافراگم روشن تر f/2.0 قرار گرفته و از این رو، این دوربین زوم اوپتیکال 2 برابری را نسبت به دوربین اصلی در اختیار می گذارد. بد نیست بدانید که این دوربین همانند دوربین اصلی به لرزشگیر اوپتیکال مجهز می باشد؛ اما خبری از فناوری Dual-Pixel برای فوکوس آن در کار نمی باشد.

عضو جدید دوربین های آیفون 11 پرو مکس نیز مشابه دو دوربین دیگر از حسگر 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که اندازه پیکسل های آن 1.0 میکرون بوده و در پس لنز 13 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار دارد که زاویه دید 120 درجه ای را در اختیار می گذارد. جالب است بدانید که دوربین فوق عریض این گوشی مثل چیزی که در پرچمداران اخیر سامسونگ دیده بودیم، فاقد لرزشگیر اوپتیکال و فوکوس خودکار می باشد و از قابلیت هایی مثل عکاسی ماکرو، بی نصیب مانده است. ناگفته نماند که حساسیت ISO در دوربین های اصلی و تله فوتو بیشتر از نسل قبلی شده و میزان نوردهی را می توان در حالت Night Mode برای آن ها به دلخواه تغییر داد.

رابط کاربری دوربین جزو موارد دیگری است که در قسمت دوربین با تغییراتی رو به رو شده است. این رابط کاربری از نظر شکل و شمایل و نحوه استفاده، تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته است و از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آن می توان به امکان نگه داشتن کلید شاتر برای فیلمبرداری اشاره کرد. قابلیت جدید دیگر، نوار زوم می باشد که امکان بزرگنمایی با انیمیشن نرم و روان را در اختیار می گذارد و یک قابلیت دیگر که Deep Fusion نام دارد، امکان عکاسی با جزئیات بسیار زیاد را در اختیار خواهد گذاشت. البته باید در نظر داشته باشید که این قابلیت در حال حاضر به صورت رسمی عرضه نشده و احتمالا در ios 13.2 شاهد عرضه آن خواهیم بود.

باتری و شارژدهی گوشی iphone 11 pro max

اپل به یکی از شکایات مربوط به گوشی آیفون XS Max رسیدگی کرده است تا در iPhone 11 Pro Max از باتری بزرگ‌تری استفاده کند.به لطف تراشه کارآمدتر A13 و همچنین نمایشگر بهتر، ماندگاری شارژ باتری این گوشی از نسل قبلی یک ساعت بیشتر است.

در حالی که باتری آیفون ایکس مکس در تست‌های ما 10 ساعت و 38 دقیقه دوام آورد، این امتیاز برای نسل جدید به 11 ساعت و 54 دقیقه رسید.در مورد سرعت شارژ باید بگوییم اپل در نهایت یک شارژ سریع در جعبه فروش قرار داده است. ولی متاسفانه این شارژر تنها 18 وات است تا سرعت شارژ این غول آمریکایی در حد میان‌رده‌های چینی و سامسونگ باشد.شارژ گوشی پس از 30 دقیقه از 0 به 48 درصد می‌رسد که در مقایسه با آمار 65 درصد نوت 10 پلاس با شارژر 25 وات و 60 درصد وان پلاس 7 پرو با شارژر 40 وات به مراتب کمتر است.

نتیجه گیری

آیفون 11 پرو مکس مناسب ترین گوشی است که به ایده ال های اپل و تلفن های هوشمند نزدیکترین است. دوربین ها واقعاً تحولی رو به جلو هستند و این شرکت را حداقل در حال حاضر از سامسونگ و گوگل جلوتر برده است. صفحه نمایش اولد با میزان روشنایی بالا تقریباً صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس را شرمنده کرده است. آیفون 11 پرو مکس همچنین دارای سریعترین پردازنده با تراشه A13 است و از طولانی ترین عمر باتری که از هر آیفون دیده ایم، برخوردار است.

اگرچه ممکن است برخی انتظار داشته باشند که اپل، در سال آینده آیفون با پشتیبانی از نسل 5 (5G) را به بازار عرضه کند، دلایل بسیار کمی برای عبور از iPhone 11 Pro Max وجود دارد. تنها مشکلی که می توان از آن شکایت کرد فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی این گوشی است (حداقل باید دو برابر باشد) و این تلفن کمی سنگین تر از مدل قبلی خود است.

وقتی به گوشی های هوشمند بالا رده نگاه می کنید، پرچمداران بسیار خوبی وجود دارند، اما در حال حاضر iPhone 11 Pro Max در اوج قرار دارد. برای اطلاع از قیمت گوشی کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی آیفون 11 پرو مکس , خرید ایفون 11 پرو مکس , قیمت ایفون 11 پرو مکس , مشخصات ایفون 11 پرو مکس , گوشی iphone 11 pro max ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

چه از طرفداران محصولات اپل هستید و چه نه، پیشنهاد می‌کنیم در این مطلب با نقد و بررسی آیفون ۱۲ همراه دیجی‌کالا مگ باشید. چون آیفون ۱۲ و البته سه برادر آن، واقعا جزو هیجان‌انگیزترین گوشی‌های امسال هستند. آن هم نه صرفا برای اینکه نام آیفون و اپل را به یدک می‌کشند، بلکه به این دلیل که هر چهار مدل آن‌ها نمایشگرهایی OLED و دوست‌داشتنی دارند و از همه مهم‌تر، طراحی آن‌ها دوباره ما را یاد گوشی‌های محبوب آیفون ۴ و آیفون ۵S می‌اندازد.

آیفون ۱۲ را می‌توانیم آیفونی کاملا تازه از زمان آیفون X به شمار بیاوریم. دو نسل قبلی این گوشی، طراحی‌هایی مشابه با آیفون X داشتند و در بخش‌هایی خاص مثل دوربین، نمایشگر و باتری بهتر شده بودند. حالا اما آیفون ۱۲ با طراحی جدیدش، یک آیفون کاملا جدید است.

اسم این گوشی را می‌توانیم آیفون پیش‌فرض هم بگذاریم؛ چون اگر آیفون کوچک می‌خواهید، آیفون ۱۲ مینی پیش روی شماست و اگر به دنبال دوربین‌های بیشتر و گوشی بزرگ‌تر با کیفیت ساخت بالاتر می‌گردید، آیفون‌های پرو می‌توانند انتخاب شما باشند. اما اگر صرفا آیفون جدید می‌خواهید، iPhone 12 همان آیفون پیش‌فرض است که هم از نظر عملکرد و نمایشگر چیزی از برادرانش کم ندارد و هم برای بسیاری از کاربران، می‌تواند حتی انتخاب بهتری هم باشد.

بی هیچ مقدمه‌ی دیگری، بگذارید سراغ نقد و بررسی آیفون ۱۲ برویم و با طراحی این گوشی شروع کنیم. همچنین شما عزیزان برای خرید اقساطی ایفون 12 کلیک کنید.

بررسی ایفون 12

صفحه نمایش

صفحه نمایش قابل قبول و بسیار حرفه ای این گوشی باعث به وجود آمدن اتفاقات بی نظیر و بسیار خاص می شود که نمره بسیار قدرتمند و بالایی را برای خود به ارمغان آورده است و قطعا تجربه بسیار ایده آل و خاصی را برای کاربران در بخش صفحه نمایش به وجود می آورد و قطعا شاهد اتفاقات بی نظیر و بسیار مناسب و خوبی هستیم که این شرکت بهترین ها را در نظر گرفته است.

اندازه صفحه نمایش حدود ۶.۱ اینچ می باشد که باز هم می توان گفت یک تجربه قابل قبول و بسیار حرفه ای به همراه دارد و می توان گفت بهترین اتفاق ممکن را از خود به نمایش می گذارد و حالت قابل توجه و بسیار ایده آل را به همراه دارد که از جنس سرامیک شیشه ساخته شده تا در برابر خط و خش از مقاومت بسیار بالا و هوشمندانه برخوردار باشد تا تجربه جذاب و ایده آل را به نمایش بگذارد.

دوربین

در این مدل نیز شاهد دوربین های سه گانه هستیم که ۱۲ مگاپیکسل و فوق عریض می باشد. همچنین لنز ۶۵ میلی متری با بزرگنمایی ۲٫۵X اپتیکال نیز از ویژگی های جدید این محصول است. عکس ها دارای پیسکل بیشتری بوده و درنتیجه کیفیت بهتری دارد. بنابراین در این محصول شاهد زوم بیشتر هستیم.

در مدل آیفون ۱۲ پرو مکس، قابلیت لرزش گیر به دوربین اضافه شده است که باعث می شود، تجربه عکاسی و فیلم برداری با دوبین های آیفون جذاب تر از قبل شود. در حالت شب این دوربین امکان تصویربرداری با کیفیت در شب برای کاربران فراهم شده است.

همچنین شما می توانید با دوربین های آیفون ۱۲ ویدیوهای HDR تولید کنید. فرمت Apple ProRAW نیز در تنظیمات موجود است که تصویر خام و محاسباتی در اختیار شما قرار می دهد.

باتری گوشی ایفون 12

اپل از آیفون ۵ به بعد پورت اختصاصی Lighting به آیفون‌های خود اختصاص داده است. جدیدترین نسل iPad Pro نیز از اتصال USB-C استفاده می‌کند. براساس گزارش‌های جدید، اپل، سامسونگ، اوپو و سایر تولیدکنندگان به زودی شارژرهایی را تولید خواهند کرد که با استفاده از تکنولوژی جدید گالیم نیترید (gallium nitride) اندازه آداپتورها با حفظ همان میزان وات، کاهش داده می‌شود. این بدان معنا است که آیفون ۱۲ به جای آداپتورهای ۱۶ اینچی MacBook Pro، ۶۵ وات نیرو را در یک شارژر جمع و جور ارائه خواهد داد.

 نتیجه گیری

براساس شایعاتی که پیرامون آیفون ۱۲ وجود دارد مشخص است که به روزرسانی تلفن ۲۰۲۰ اپل برای کاربران بسیار هیجان‌انگیز است و بی‌صبرانه در انتظار نسل بعدی آیفون‌ها هستند. با توجه به گزارش‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که بیشترین پیشرفت‌ها قرار است در زمینه‌های اتصال ۵G، پشتیبانی از برنامه‌های واقعیت افزوده همراه با سنسور زمان پرواز باشد. اما با این حال هنوز اطلاعات زیادی هست که در مورد آیفون ۱۲ نمی‌دانیم. به همین دلیل باید منتظر اطلاعات جدیدی که ماه‌های آینده منتشر می‌شوند باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایفون 12 , خرید ایفون 12 , قیمت ایفون 12 , خرید اقساطی ایفون 12 , مشخصات ایفون 12 ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

ساعت‌های هوشمند اپل جزء بهترین ساعت‌های هوشمند بازار هستند. اپل واچ‌ها از همان نسل اول با طراحی جذاب و امکانات زیادی که به همراه داشتند توانستند نظر بسیاری از کارشناسان و کاربران را به خود جلب کنند. همین موضوع باعث شده که اپل بتواند به تنهایی نیمی از بازار ساعت‌های هوشمند را در اختیار بگیرد.

طبق روال همیشگی اپل، این غول کوپرتینویی در رویداد 15 سپتامبر امسال از نسل ششم ساعت‌های هوشمند خود موسوم به اپل واچ 6 پرده برداری کرد. تفاوتی که رویداد امسال با سال‌های گذشته داشت این بود که اپل واچ 6 در غیاب سری پرچمدار آیفون 12 معرفی شد. به جای آن این شرکت تصمیم گرفت از اولین نسل ساعت‌های هوشمند اقصادی خود موسوم به اپل واچ SE رونمایی کند که در مقاله‌ای دیگر به نقد و بررسی آن می‌پردازیم.

در اینجا قصد داریم اپل واچ 6 را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و نگاهی به نکات مثبت و منفی ساعت هوشمند پرچمدار اپل بیندازیم. اگر قصد خرید اپل واچ 6 را دارید پس در ادامه با ما همراه باشید:

ویژگی های اپل واچ 6

طراحی

اپل واچ سری 6 نسل جدید ساعت‌های هوشمند شرکت اپل است که در سپتامبر سال 2020 آماده معرفی و عرضه از طرف شرکت اپل شد. در ادامه این مطلب بررسی اپل واچ سری 6 و قابلیت‌های آن را بررسی خواهیم کرد.

اپل واچ سری 6 از لحاظ ظاهر تفاوت زیادی با ساعت‌های هوشمند نسل قبلی شرکت اپل نداشته است، در حقیقت اپل از همان طراحی اپل واچ سری 4 و 5 در تولید این محصول استفاده کرده است، با این حال از لحاظ قابلیت‌ها و کارکرد شرکت اپل امکانات ویژه‌ای را برای این محصول در نظر گرفته است.

در ادامه این مطلب قابلیت‌های ویژه اپل واچ سری 6 را به‌عنوان منحصر به فردترین ساعت هوشمند اپل مطالعه خواهید کرد.

صفحه نمایش

یکی از مهم ترین فاکتور های ساعت های هوشمند، صفحه نمایش و نمایشگر آن می باشد که یکی از اصلی ترین بخش های ساعت محسوب می شود و کاربر تقریبا تمامی کار های خود را مربوط به ساعت از همین بخش نمایشگر انجام می دهد، اپل در این نسخه نسبت به سری قبلی از اندازه بزرگی بهره مند شده تا کاربران با وضوح رنگی بسیار بالا تجربه کیفیت فوق العاده ای را از این ساعت هوشمند داشته باشند.

صفحه نمایش ۱.۵۷ اینچی با کیفیت LTPO OLED که به همراه قابلیت همیشه روشن ساخته شده است که کیفیت بالایی دارد و داشتن رنگ هایی با وضوح بالا و کیفیت قابل قبول و قابل توجه برای این محصول یکی از ارکان مهم و فاکتور های بسیار جذاب این ساعت هوشمند و بسیار قدرتمند اپل برای بازار های جهانی محسوب می شود که واقعا خاص و هوشمندانه می باشد.

رزولوشن ۳۲۴×۳۹۴ پیکسل نیز خود گویای کیفیت بالای صفحه نمایش این محصول می باشد که اپل توانسته به بهترین شکل ممکن این قابلیت جذاب و فوق العاده را در داخل این محصول مورد استفاده قرار دهد که در ایده آل ترین حالت خود قرار دارد و می توان حساب بسیار ویژه و مناسبی از سوی این ساعت هوشمند نسبت به محصولات مشابه در بازار باز کرد.

روشنایی ۱۰۰۰ نیت یک آمار دیگر از کیفیت صفحه نمایش می باشد که همگی قدرت بالای اپل را در بخش صفحه نمایش و قدرت خاص این نمایشگر به رخ می کشد که واقعا در بالاترین سطح خود قرار دارد و این شرکت توانسته بهترین ترکیب ممکن را از خود به نمایش بگذارد و ما نیز شاهد حالت های خاص و بسیار حساس و جذاب از سوی این شرکت قدرتمند دنیای فناوری خواهیم بود.

قابلیت اندازه گیری اکسیژن خون

برای اولین بار در ساعت‌های هوشمند اپل، سنسور SpO2 برای اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون قرار گرفته است. این سنسور میزان اشباع بودن خون شما از اکسیژن را بررسی می‌کند که با توجه به تاثیر ویروس کرونا روی سطح اکسیژن خون در این روز‌ها بسیار کاربردی است. این حسگر می‌تواند در 15 ثانیه بر اساس پالس‌های مادون قرمز درصد اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری کند.

اپل اعلام کرده سنسورSpO2 می‌تواند با دقت 95% سطح اکسیژن خون را اندازه بگیرد. این حسگر می‌تواند شما را از وقفه تنفسی در خواب یا آپنه خواب آگاه کند. همچنین کمبود اکسیژن خون می‌تواند یکی از عوامل کرونا به شمار برود. اپل واچ 6 می‌تواند شما را در صورت داشتن هیپوکسی خاموش آگاه کند که با توجه به وضعیت کرونا در جهان می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را در آینده نجات دهد.

اپل اولین شرکتی نیست که سنسور SpO2 را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کرده است. در گذشته نیز اشاره کرده بودیم که ساعت پرچمدار سامسونگ موسوم به گلکسی واچ 3 نیز از این سنسور استفاده می‌کند. همانطور که گفتیم اپل اعلام کرده سنسور اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون از دقت 95% بهره می‌برد. برای آزمایش دقت سنسور SpO2 در اپل واچ 6 سطح اکسیژن خون را یک بار با این دستگاه و بار دیگر با اکسی متر انداه‌گیری کردیم که نتیجه واقعا شگفت‌انگیز بود. این حسگر تقریبا در تمام موارد سطح اکسیژن را درست اعلام کرد.

متاسفانه سنسور SpO2 در تعداد کمی از کشور‌ها پشتیبانی می‌شود بنابراین تمام جهان نمی‌توانند از این قابلیت اپل واچ 6 استفاده کنند. همانطور که احتمالا حدس زدید، ایران نیز جزء مناطقی است که سنسور SpO2 در آن جا پشتیبانی نمی‌شود.

قابلیت ردیابی خواب 

این ویژگی جزء مواردیست که در سیستم عامل watchOS 7 به ساعت‌های هوشمند اپل اضافه شده است. شما می‌توانید با بروز رسانی سیستم عامل اپل واچ خود از این قابلیت بهره‌مند شوید. ویژگی ردیابی خواب در ساعت‌های هوشمند اپل هنوز به پختگی کامل در مقایسه با رقبایی مثل Fitbit نرسیده اما در همین مرحله نیز به خوبی عمل می‌کند.

این قابلیت با ارائه‌ی یک برنامه منظم برای خواب و عنوان فواید خوابیدن به موقع باعث اصلاح عادات غلط در سبک زندگی شما می‌شود. بسیاری از کاربرانی که از ویژگی ردیابی خواب استفاده کردند آن‌ را موثر و کارآمد دانستند. همچنین این قابلیت، می‌تواند شب‌ها با نزدیک شدن به زمان خواب با آلارم شما را مطلع کند و چالشی تحت عنوان 7 ساعت خواب در روز نیز دارد.

باتری و شارژدهی اپل واچ سری 6

اپل اعلام کرده است که این ساعت هوشمند همچنان ۱۸ ساعت باتری نگه می‌دارد. البته فرایند شارژ اپل واچ سری ۶ سریع‌تر انجام می‌گیرد؛ یعنی در عرض تقریبا یک‌و‌نیم ساعت، درصد شارژ باتری از صفر به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

 سخن پایانی

درست است که فرق زیادی بین اپل واچ 5 و 6 وجود ندارد، اما سنسور کنترل اکسیژن خون می‌تواند یک ابزار مفید برای شما باشد، مخصوصا زمانی که بر روی موضوعی مانند اهمیت آگاهی شما درباره سلامت شخصی تاکید می‌کند.

باید از چیزهایی مانند نرم‌افزار خوب این ساعت و حتی طراحی باریک سری 6 تشکر کرد، اما باز هم اپل فقط سعی می‌کند سیستم ساعت هوشمند خود را آپدیت ‌کند. همچنین باید اشاره کرد که به نظر می‌رسد کاربران اهمیتی نمی‌دهند که اپل اولین شرکتی باشد که یک مشخصه را در ساعت خود قرار می‌دهد و تنها موضوعی که برای آنها اهمیت دارد راحتی این اسمارت واچ است.

در اینجا موضوع رقابت از قبل مهم‌تر شده است. سامسونگ گلکسی واچ 3 (Samsung Galxy Watch 3) و فیت بیت سنس (Fitbit Sense) از جمله ساعت‌های هوشمندی هستند که مجهز به سنسور الکتروکاردیوگرام و کنترل اکسیژن خون شده‌اند. حتی باید گفت که اپل واچ اس ای با قیمتی کمتر از اپل واچ 6 عرضه شده است و تقریبا شبیه آن است. اگر به دنبال یک سایت معتبر برای خرید اقساطی محصولات اپل هستید همین حالا کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ 6 , خرید اپل واچ 6 , مشخصات اپل واچ 6 , قیمت اپل واچ 6 , خرید اقساطی اپل واچ 6 , ساعت apple watch 6 ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

ساعت‌های هوشمند اپل جزء بهترین ساعت‌های هوشمند بازار هستند. اپل واچ‌ها از همان نسل اول با طراحی جذاب و امکانات زیادی که به همراه داشتند توانستند نظر بسیاری از کارشناسان و کاربران را به خود جلب کنند. همین موضوع باعث شده که اپل بتواند به تنهایی نیمی از بازار ساعت‌های هوشمند را در اختیار بگیرد.

طبق روال همیشگی اپل، این غول کوپرتینویی در رویداد 15 سپتامبر امسال از نسل ششم ساعت‌های هوشمند خود موسوم به اپل واچ 6 پرده برداری کرد. تفاوتی که رویداد امسال با سال‌های گذشته داشت این بود که اپل واچ 6 در غیاب سری پرچمدار آیفون 12 معرفی شد. به جای آن این شرکت تصمیم گرفت از اولین نسل ساعت‌های هوشمند اقصادی خود موسوم به اپل واچ SE رونمایی کند که در مقاله‌ای دیگر به نقد و بررسی آن می‌پردازیم.

در اینجا قصد داریم اپل واچ 6 را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و نگاهی به نکات مثبت و منفی ساعت هوشمند پرچمدار اپل بیندازیم. اگر قصد خرید اپل واچ 6 را دارید پس در ادامه با ما همراه باشید:

ویژگی های اپل واچ 6

طراحی

اپل واچ سری 6 نسل جدید ساعت‌های هوشمند شرکت اپل است که در سپتامبر سال 2020 آماده معرفی و عرضه از طرف شرکت اپل شد. در ادامه این مطلب بررسی اپل واچ سری 6 و قابلیت‌های آن را بررسی خواهیم کرد.

اپل واچ سری 6 از لحاظ ظاهر تفاوت زیادی با ساعت‌های هوشمند نسل قبلی شرکت اپل نداشته است، در حقیقت اپل از همان طراحی اپل واچ سری 4 و 5 در تولید این محصول استفاده کرده است، با این حال از لحاظ قابلیت‌ها و کارکرد شرکت اپل امکانات ویژه‌ای را برای این محصول در نظر گرفته است.

در ادامه این مطلب قابلیت‌های ویژه اپل واچ سری 6 را به‌عنوان منحصر به فردترین ساعت هوشمند اپل مطالعه خواهید کرد.

صفحه نمایش

یکی از مهم ترین فاکتور های ساعت های هوشمند، صفحه نمایش و نمایشگر آن می باشد که یکی از اصلی ترین بخش های ساعت محسوب می شود و کاربر تقریبا تمامی کار های خود را مربوط به ساعت از همین بخش نمایشگر انجام می دهد، اپل در این نسخه نسبت به سری قبلی از اندازه بزرگی بهره مند شده تا کاربران با وضوح رنگی بسیار بالا تجربه کیفیت فوق العاده ای را از این ساعت هوشمند داشته باشند.

صفحه نمایش ۱.۵۷ اینچی با کیفیت LTPO OLED که به همراه قابلیت همیشه روشن ساخته شده است که کیفیت بالایی دارد و داشتن رنگ هایی با وضوح بالا و کیفیت قابل قبول و قابل توجه برای این محصول یکی از ارکان مهم و فاکتور های بسیار جذاب این ساعت هوشمند و بسیار قدرتمند اپل برای بازار های جهانی محسوب می شود که واقعا خاص و هوشمندانه می باشد.

رزولوشن ۳۲۴×۳۹۴ پیکسل نیز خود گویای کیفیت بالای صفحه نمایش این محصول می باشد که اپل توانسته به بهترین شکل ممکن این قابلیت جذاب و فوق العاده را در داخل این محصول مورد استفاده قرار دهد که در ایده آل ترین حالت خود قرار دارد و می توان حساب بسیار ویژه و مناسبی از سوی این ساعت هوشمند نسبت به محصولات مشابه در بازار باز کرد.

روشنایی ۱۰۰۰ نیت یک آمار دیگر از کیفیت صفحه نمایش می باشد که همگی قدرت بالای اپل را در بخش صفحه نمایش و قدرت خاص این نمایشگر به رخ می کشد که واقعا در بالاترین سطح خود قرار دارد و این شرکت توانسته بهترین ترکیب ممکن را از خود به نمایش بگذارد و ما نیز شاهد حالت های خاص و بسیار حساس و جذاب از سوی این شرکت قدرتمند دنیای فناوری خواهیم بود.

قابلیت اندازه گیری اکسیژن خون

برای اولین بار در ساعت‌های هوشمند اپل، سنسور SpO2 برای اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون قرار گرفته است. این سنسور میزان اشباع بودن خون شما از اکسیژن را بررسی می‌کند که با توجه به تاثیر ویروس کرونا روی سطح اکسیژن خون در این روز‌ها بسیار کاربردی است. این حسگر می‌تواند در 15 ثانیه بر اساس پالس‌های مادون قرمز درصد اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری کند.

اپل اعلام کرده سنسورSpO2 می‌تواند با دقت 95% سطح اکسیژن خون را اندازه بگیرد. این حسگر می‌تواند شما را از وقفه تنفسی در خواب یا آپنه خواب آگاه کند. همچنین کمبود اکسیژن خون می‌تواند یکی از عوامل کرونا به شمار برود. اپل واچ 6 می‌تواند شما را در صورت داشتن هیپوکسی خاموش آگاه کند که با توجه به وضعیت کرونا در جهان می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را در آینده نجات دهد.

اپل اولین شرکتی نیست که سنسور SpO2 را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کرده است. در گذشته نیز اشاره کرده بودیم که ساعت پرچمدار سامسونگ موسوم به گلکسی واچ 3 نیز از این سنسور استفاده می‌کند. همانطور که گفتیم اپل اعلام کرده سنسور اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون از دقت 95% بهره می‌برد. برای آزمایش دقت سنسور SpO2 در اپل واچ 6 سطح اکسیژن خون را یک بار با این دستگاه و بار دیگر با اکسی متر انداه‌گیری کردیم که نتیجه واقعا شگفت‌انگیز بود. این حسگر تقریبا در تمام موارد سطح اکسیژن را درست اعلام کرد.

متاسفانه سنسور SpO2 در تعداد کمی از کشور‌ها پشتیبانی می‌شود بنابراین تمام جهان نمی‌توانند از این قابلیت اپل واچ 6 استفاده کنند. همانطور که احتمالا حدس زدید، ایران نیز جزء مناطقی است که سنسور SpO2 در آن جا پشتیبانی نمی‌شود.

قابلیت ردیابی خواب 

این ویژگی جزء مواردیست که در سیستم عامل watchOS 7 به ساعت‌های هوشمند اپل اضافه شده است. شما می‌توانید با بروز رسانی سیستم عامل اپل واچ خود از این قابلیت بهره‌مند شوید. ویژگی ردیابی خواب در ساعت‌های هوشمند اپل هنوز به پختگی کامل در مقایسه با رقبایی مثل Fitbit نرسیده اما در همین مرحله نیز به خوبی عمل می‌کند.

این قابلیت با ارائه‌ی یک برنامه منظم برای خواب و عنوان فواید خوابیدن به موقع باعث اصلاح عادات غلط در سبک زندگی شما می‌شود. بسیاری از کاربرانی که از ویژگی ردیابی خواب استفاده کردند آن‌ را موثر و کارآمد دانستند. همچنین این قابلیت، می‌تواند شب‌ها با نزدیک شدن به زمان خواب با آلارم شما را مطلع کند و چالشی تحت عنوان 7 ساعت خواب در روز نیز دارد.

باتری و شارژدهی اپل واچ سری 6

اپل اعلام کرده است که این ساعت هوشمند همچنان ۱۸ ساعت باتری نگه می‌دارد. البته فرایند شارژ اپل واچ سری ۶ سریع‌تر انجام می‌گیرد؛ یعنی در عرض تقریبا یک‌و‌نیم ساعت، درصد شارژ باتری از صفر به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

 سخن پایانی

درست است که فرق زیادی بین اپل واچ 5 و 6 وجود ندارد، اما سنسور کنترل اکسیژن خون می‌تواند یک ابزار مفید برای شما باشد، مخصوصا زمانی که بر روی موضوعی مانند اهمیت آگاهی شما درباره سلامت شخصی تاکید می‌کند.

باید از چیزهایی مانند نرم‌افزار خوب این ساعت و حتی طراحی باریک سری 6 تشکر کرد، اما باز هم اپل فقط سعی می‌کند سیستم ساعت هوشمند خود را آپدیت ‌کند. همچنین باید اشاره کرد که به نظر می‌رسد کاربران اهمیتی نمی‌دهند که اپل اولین شرکتی باشد که یک مشخصه را در ساعت خود قرار می‌دهد و تنها موضوعی که برای آنها اهمیت دارد راحتی این اسمارت واچ است.

در اینجا موضوع رقابت از قبل مهم‌تر شده است. سامسونگ گلکسی واچ 3 (Samsung Galxy Watch 3) و فیت بیت سنس (Fitbit Sense) از جمله ساعت‌های هوشمندی هستند که مجهز به سنسور الکتروکاردیوگرام و کنترل اکسیژن خون شده‌اند. حتی باید گفت که اپل واچ اس ای با قیمتی کمتر از اپل واچ 6 عرضه شده است و تقریبا شبیه آن است. اگر به دنبال یک سایت معتبر برای خرید اقساطی محصولات اپل هستید همین حالا کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ 6 , خرید اپل واچ 6 , مشخصات اپل واچ 6 , قیمت اپل واچ 6 , خرید اقساطی اپل واچ 6 , ساعت apple watch 6 ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اپل واچ SE در عین غافلگیری معرفی شد و کسی انتظار چنین نسخه‌ای را از اپل نداشت. در ابتدا، فقط شایعه شده بود که این گجت قرار است در اواخر سپتامبر و در جریان “رویداد عرضه اپل” معرفی و عرضه شود؛ این شایعه خود نیز نشان دهنده عدم اهمیت بالای Watch SE نسبت به Watch 6 است. ثانیاً … یک خرید کاملاً هوشمندانه به نظر می‌رسد، حتی اگر هیچ ویژگی برجسته‌ای نداشته باشد. همانند iPad Air 2020 جدید در مقایسه با iPad Pro که ارزان‌تر است، Watch SE نیز تقریباً تمام ویژگی‌های اصلی‌ای را که در یک Apple Watch به دنبال آنها هستید کنید، ارائه می‌دهد اما قیمت آن بسیار پایین‌تر از Watch 6 است. این واچ تعدادی از ویژگی‌های کلیدی را در خود نخواهد داشت؛ به عنوان مثال، قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) که در مدل‌های اخیر واچ‌های اپل وجود دارد (واچ ۵ و ۶) اثری از آن در SE نیست. گرچه SE الکتروکاردیوگرام پیشرفته و حسگر اکسیژن خون اپل واچ ۶ را ندارد، اما هنوز به اندازه کافی جذاب هست که بخواهید خرید آن را به واچ ۶ ترجیح دهید.

ویژگی های اپل واچ اس ای

طراحی

اپل واچ اس ای دقیقا شبیه اپل واچ سری 5 و 6 است. این صفحه نمایش 1.78 اینچی گلس تقویت شده Lon-X را دارد و 326 پیکسل در هر تراکم است. تاج دیجیتالی این ساعت با دکمه‌ای در زیر آن در کنار قرار دارد و کیس آلومینیومی آن احتمالا در دو ساعت 44 میلی متری و 40 میلی متری آمده است. البته می‌توان از بین رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی انتخاب کرد. اگر ظاهر اسمارت واچ سری 6 و 5 را دوست داشته‌اید احتمالا از ظاهر این ساعت نیز خوشتان خواهد آمد.

Apple Watch SE تنها در مدل آلومینیومی عرضه شده است و مدل سرسخت تیتانیومی و استیل ضدزنگ برای سری 6 باقی مانده است.

نمایشگر این ساعت همیشه سیاه است، چرا که مشخصه نمایشگر همیشه روشنی که در سری 6 و 5 مشاهده می‌کنید اپل واچ SE ندارد و فقط زمانی که دست خود را بلند می‌کنید و یا به صفحه ضربه می‌زنید زمان را نشان می‌دهد. اگر آخرین اپل واچی که استفاده کرده‌اید سری 3 یا سری 4 بوده است، این ساعت چیز جدیدی برای شما نخواهد بود و چیز زیادی را از دست نخواهید داد.

ساعت هوشمند اس ای وزن کمی داشته و فقط 36 گرم است. بند ورزشی Loop چیز خاصی به آن اضافه نکرده است و فقط پوشیدن این بند در طی روز و حتی شب بسیار راحت است. SE مشخصه ردیاب خواب WatchOS 7 را پشتیبانی می‌کند، پس اگر می‌خواهید این ساعت را وقت خواب بپوشید این ترکیب بسیار خوبی برای شما خواهد بود. تعویض بند مدت کوتاهی طول می‌کشد، پس اگر می‌خواهید یک بند فلزی در طی روز استفاده کنید و بند ورزشی یا سایر بندها را برای شب بگذارید، می‌توانید به‌راحتی و سادگی این کار را انجام دهید. شما می‌توانید بند این ساعت را به دلخواه خود تعویض کنید و از سایر بندها نیز استفاده کنید. خرید لوازم جانبی اپل واچ به شما کمک می‌کند تا تنوع لازم را ایجاد کنید.

ممکن است ظاهر این ساعت کمی برای شما بحث‌برانگیز باشد، اما به‌عنوان یک اسمارت واچ طوری طراحی شده تا همیشه بتوان آن را پوشید. این ساعت طراحی بسیار خوبی دارد به‌طوری که گاهی فراموش می‌کنید که آن را پوشیده‌اید تا اینکه یک ضربه لامسه‌ای به شما یادآوری کند.

ضد آب

باوجوداینکه این ویژگی اساسا یک مشخصه WatchOS 7 است، تایمر اتوماتیک دستان خود را بشورید، یکی از مشخصه‌های سلامتی و ردیاب تندرستی بسیار خوب و عالی اپل واچ اس ای است که خیلی خوب کار می‌کند. Apple Watch SE گوش می‌دهد و منتظر حرکات دستان شما می‌ماند. سپس تایمر 20 ثانیه‌ای را شروع می‌کند تا به شما یادآوری کند چقدر تلاش شما مفید بوده است. این مشخصه به‌طور حیرت انگیزی موثر است.

تایمر به شما می‌گوید چقدر زمان برای شستن گذاشته‌اید و شروع به شمارش معکوس می‌کند تا با یک ضربه به شما بگوید که وقت شستن به پایان رسیده است. حتی یک بخش مخصوص درباره داده‌های شستن دست‌ها در داخل برنامه سلامتی اپل وجود دارد. این مشخصه رویایی تمیزی سال 2020 است.

 قابلیت ورزشی

با این که در بررسی اپل واچ اس ای به هیچ ویژگی سخت افزاری جدید خاصی در زمینه فیتنس و ورزش برنمی خوریم اما برخی قابلیت های نرم افزاری جدید در اپل واچ ها گنجانده شده است که استفاده از اپل واچ ها برای ورزش را جذاب می کند. اپل واچ اس ای نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین با استفاده از نرم افزارهای تمرین، استقامت و رقص می توانید ورزش روزانه خود را لذت بخش تر کنید.

اما در این نقطه سوال بزرگی پیش روی ما قرار می گیرد: آیا استفاده از اپل واچ برای تمرین روزانه ضروری است؟ پاسخ این سوال فقط و فقط به خود شما بستگی دارد. در واقع اگر خود را یک ورزشکار حرفه ای می دانید، با استفاده از قابلیت های نرم افزاری اپل واچ می توانید بسیار حرفه ای تر از پیش ورزش خود را دنبال کنید. با استفاده از این قابلیت های نرم افزاری می توانید میزان کالری مصرفی بدن خود را محاسبه کنید، زمان روزانه ورزش خود را مدیریت کنید و…

و اما یکی از مهم ترین سوال های موجود در بررسی اپل واچ اس ای، بله با استفاده از این ساعت می توانید با اطمینان خاطر به استخر بروید و شنا کنید. خوشبختانه اپل واچ اس ای به طور کامل ضد آب است و از این بابت هیچ نگرانی ای برای شما باقی نخواهد گذاشت. اما هنگامی که در دریا یا آب های شور شنا می کنید از ساعت خود استفاده نکنید زیرا باعث آسیب رسیدن به اپل واچ شما می شود.

باتری و شارژدهی اپل واچ اس ای

مانند اپل واچ 3 و اپل واچ 6 ، ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز دارای عمر باتری 18 ساعته است ، به این معنی که هر روز ساعت خود را دوباره شارژ می کنید. وقتی نوبت به پخش موسیقی و استفاده از GPS می رسد ، عمر باتری Apple Watch SE کمی کمتر از Apple Watch 6 است.

مشهودترین تفاوت در زمان شارژ است: فقط 90 دقیقه برای Apple Watch 6 در مقابل 2.5 ساعت برای Apple Watch SE برای شارژ کامل.

نتیجه گیری

در نهایت باید اذعان کنیم که پس از بررسی اپل واچ اس ای هیچ نوآوری خاصی در این اپل واچ شاهد نبودیم. گروه طراحی این ساعت اپل واچ سری ۵ را با کم کردن برخی قابلیت ها مانند صفحه نمایش همیشه روشن باز طراحی کرده اند تا نسخه ای ارزان تر و در دسترس تر خلق کنند زیرا تحت این شرایط کسانی که پول تهیه پرچمدار اپل واچ ها یعنی اپل واچ سری ۶ را ندارند به راحتی و با صرف هزینه ای اندک می توانند یک اپل واچ مدل ۲۰۲۰ خریداری کنند که انصافا از سرعت عمل بالایی نیز برخوردار است.

هیجان انگیز ترین نکته در بررسی اپل واچ اس ای این است که با صرف هزینه ای اندک می توانید گوشی خود را در خانه بگذارید و از ساعت خود به عنوان گوشی دوم استفاده کنید و به نظر من همین نکته برای محبوب و پرفروش شدن این ساعت هوشمند کافیست. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ SE , خرید اپل واچ SE , قیمت اپل واچ SE , اپل واچ اس ای , مشخصات اپل واچ SE , خرید اقساطی اپل واچ SE ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اپل واچ اس ای به عنوان نسخه میان رده ساعت‌های هوشمند شرکت اپل در سپتامبر 2020 آماده معرفی و عرضه شد. با بررسی اپل واچ اس ای همراه ما باشید.

این ساعت هوشمند به عنوان جایگزینی برای ساعت‌های سری قدیمی معرفی‌شده که همانند آن‌ها از قیمت بسیار پایین، اما قدرت سخت افزار بالاتر برخوردار است.

سری محصولات اس ای که یا Special Edition از جمله محصولاتی هستند که اپل با قیمی ارزان‌تر آن‌ها را تولید و عرضه می‌کند و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای داشتن تجربه استفاده از محصولات اپل به‌حساب آید.

این ساعت‌های هوشمند را می‌توان به عنوان بهترین گزینه برای داشتن تجربه استفاده از سری محصولات اپل واچ معرفی کرد که امکانات ویژه و منحصر به فردتری را ارائه می‌کند. در ادامه این مطلب به بررسی اپل واچ اس ای و قابلیت‌های آن خواهیم پرداخت.

بررسی اپل واچ اس ای

طراحی

Apple Watch SE از یک صفحه نمایش خیره کننده Retina ، با حاشیه های نازک و گوشه های منحنی برخوردار است که 30 درصد بزرگتر از سری 3 است. رابط کاربری امکان خواندن آیکون ها و فونت های برنامه بزرگ و آسان را فراهم می کند . بنابراین مشتریان می توانند به راحتی اعلان ها ، پیام های متنی ، معیارهای تمرین و موارد دیگر را مشاهده کنند.

Apple Watch SE عملکرد فوق العاده سریع و تا دو برابر سریع تر از Apple Watch Series 3 ارائه می دهد. Apple Watch SE دارای جدیدترین بلندگو و میکروفون است که برای کیفیت صدای بهتر در تماس های تلفنی ، Siri و Walkie-Talkie ، 1 به همراه بلوتوث 5.0 بهینه شده است.

با SOS اضطراری در اپل واچ ، کاربران می توانند به راحتی و فقط با فشار یک دکمه سریعاً درخواست کمک و هشدار به خدمات اضطراری کنند. برای ایمنی بیشتر شخصی در هنگام مسافرت ، کاربران با مدل های تلفن همراه Apple Watch SE می توانند تماس های بین المللی با خدمات اضطراری را انجام دهند ، صرف نظر از اینکه دستگاه در ابتدا از کجا خریداری شده است یا اینکه برنامه تلفن همراه فعال شده است.

تشخیص سقوط از یک الگوریتم سفارشی و جدیدترین شتاب سنج و ژیروسکوپ در Apple Watch SE برای تشخیص سقوط کاربر استفاده می کند. با تجزیه و تحلیل مسیر حرکت مچ دست و شتاب ضربه ، اپل واچ پس از سقوط سخت هشدار برای کاربر ارسال می کند ، که می تواند رد شود و یا برای شروع تماس با سرویس های اضطراری استفاده شود. اگر ساعت تقریباً 60 ثانیه پس از سقوط ساعت بی حرکتی را احساس کند ، به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می گیرد و علاوه بر ارسال پیام به مخاطبین اضطراری ، یک پیام صوتی پخش می کند که موقعیت مکانی کاربر را به عنوان مختصات طول و عرض جغرافیایی ارائه می دهد.

جف ویلیامز ، مدیر عامل اپل ، گفت: "Apple Watch SE عناصر طراحی سری 6 را با اساسی ترین ویژگی های Apple Watch ترکیب می کند ، همه با قیمت مقرون به صرفه تر." "ما خوشحالیم که گزینه عالی دیگری را برای کمک به مشتریان در ارتباط ماندن ، فعالیت بیشتر و مراقبت از سلامتی خود ارائه می دهیم." و باید اعلام کنیم که همچنان تولید اپل واچ سری 3 با قیمت 199 دلار ادامه دارد.

پایش خواب و قابلیت های سلامتی

شاید اپل واچ اس ای فاقد سنسور ECG و سنسور سنجش اکسیژن خون باشد اما بی انصافی است اگر به سنسور بسیار دقیق سنجش ضربان قلب اشاره نکنیم. وقتی در بررسی اپل واچ اس ای دقیق تر می شویم می بینیم که قابلیت سنجش ضربان قلب در این ساعت به حدی دقیق کار می کند که هر زمان که ضربان قلب شما بیش از حد تند یا کند شود بلافاصله به شما اخطار می دهد. این ویژگی برای این ساعت ارزان قیمت واقعا تحسین برنگیز است. این ساعت از ارتفاع سنج نیز بی بهره نمانده است. هر زمان که از سیری بخواهید می تواند به شما اعلام کند که در چه ارتفاعی قرار دارید. این قابلیت برای کوه نوردان بسیار کاربردی به نظر می رسد.

قابلیت پایش خواب نیز دیگر نکته قابل توجه در بررسی اپل واچ اس ای است که البته تقریبا در تمامی اپل واچ ها دیده می شود. متاسفانه این قابلیت در این ساعت در همان فرم آماتور خود مانده است و نمی توانید انتظار اتفاق ویژه ای از این قابلیت داشته باشید. این قابلیت هیچ اطلاعات ویژه ای راجع به خواب شما در اختیارتان نخواهد گذاشت و تنها میزان ساعاتی که در رختخواب بوده اید را به نظر شما خواهد رساند.

اما یک نکته مثبت دیگر در قابلیت های اپل واچ اس ای وجود دارد که قابلیت تشخیص سقوط است. در زمانی که ساعت تشخیص دهد که شما در حال سقوط از ارتفاعی هستید، بلافاصله با شماره های اضطراری تماس خواهد گرفت. بنابراین این ویژگی ممکن است روزی جان شما را نجات دهد. من این قابلیت را تست نکردم اما زمانی که در حال بازی والیبال بودم، ساعت به صورت اشتباهی حرکت مرا به عنوان سقوط در نظر گرفت و با شماره اضطراری تماس گرفت. بنابراین هرچند این قابلیت آنچنان هوشمند عمل نمی کند اما می توانید خوشحال باشید که آن چنان بی مصرف نیز نخواهد بود.

باتری و شارژدهی اپل واچ اس ای

مانند اپل واچ 3 و اپل واچ 6 ، ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز دارای عمر باتری 18 ساعته است ، به این معنی که هر روز ساعت خود را دوباره شارژ می کنید. وقتی نوبت به پخش موسیقی و استفاده از GPS می رسد ، عمر باتری Apple Watch SE کمی کمتر از Apple Watch 6 است.

مشهودترین تفاوت در زمان شارژ است: فقط 90 دقیقه برای Apple Watch 6 در مقابل 2.5 ساعت برای Apple Watch SE برای شارژ کامل.

کلام آخر

اپل واچ اس ای به عنوان نسخه میان رده ساعت‌های هوشمند اپل در سال 2020 توانسته جایگاه خود را در میان محصولات مشابه ثبت کند. این ساعت هوشمند با وجود قیمت ارزان در کنار قابلیت‌های کاربردی زیاد خود که شباهت بسیار زیادی به محصولات دیگر دارد توانسته به عنوان یک محصول رقابتی و کاربردی توجه بسیاری را به خود جذب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ اس ای , خرید اپل واچ اس ای , خرید اقساطی اپل واچ اس ای , قیمت اپل واچ اس ای , مشخصات اپل واچ اس ای , اپل واچ se ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اپل در سپتامبر ۲۰۱۹، از سه مدل گوشی آیفون به نام‌های آیفون۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس رونمایی کرد. در این میان، آیفون ۱۱ پرو مدلیست که کوچک‌تر از آیفون ۱۱ پرو مکس بوده؛ اما دوربین آن همچنان سه‌گانه است. در این مقاله به نقد و بررسی گوشی آیفون ۱۱ پرو خواهیم پرداخت.
در حال حاضر iphone 11 pro از جمله بهترین گوشی‌های موجود در بازار به حساب می‌آید. ویژگی‌هایی که آیفون ۱۱ پرو را در مقابل سایر پرچم‌داران متمایز می‌سازد، برخورداری از نمایشگر عالی، اسپیکرها و پردازنده پرقدرت است. ارتقاء قابل‌توجه دوربین‌ها نیز به این ترکیب اضافه شده است. حقیقتاً iPhone 11 Pro مخصوص طرف‌داران آیفون و کسانی طراحی شده که لنزهای بیشتر را جهت عکاسی ترجیح می‌دهند؛ ظاهراً ۱۱ پرو به خوبی توانسته نیاز این دسته از کاربران را برآورده کند. در ادامه به برخی از مشخصات آیفون ۱۱ پرو اشاره خواهیم کرد. برای اطلاع از قیمت ایفون 11 پرو کلیک کنید.

بررسی گوشی ایفون 11 پرو

طراحی

با یک نگاه به پشت آیفون 11 پرو متوجه می شوید که این گوشی وسیله کسب و کار است. سه لنز دوربین بزرگ در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته است و در ابتدا کمی وحشتناک به نظر می رسد. و در حالی که آیفون 11 از رنگهای دوستانه مانند سبز، بنفش و زرد برخوردار است، آیفون 11 پرو با رنگ های محافظه کارانه تر مانند سبز سایه تاریک، خاکستری، طلایی و نقره ای ساخته و عرضه شده اند.

رنگ و روی مات گلس پشت آیفون 11 پرو واقعاً دوست داشتنی است. پرداخت رنگ پشت این آیفون طوری است که نه تنها در برابر لکه ها و اثر انگشت مقاومت می کند بلکه نسبت به سایر تلفن های با قاب پشت گلس، لغزندگی کمتر دارد و براحتی از دست نمی افتد.

آیفون 11 پرو مشکلی با نفوذ آب به داخل ندارد. اگر این گوشی را داخل استخر و یا حمام ببرید مشکلی پیش نخواهد آمد. این دستگاه از استاندارد مقاومت آبی IP68 پشتیبانی می کند و می تواند تا 30 دقیقه در زیر آب به عمق 4 متر غرق شود بدون اینکه مشکلی پیش بیاید. (این عمق، 2 متر بیشتر از مقاومت آبی در آیفون 11 معمولی است.)

البته در طراحی آیفون 11 پرو چندین مورد وجود دارد که مطلوب نیست. مورد اول این است که کمی سنگین تر از آیفون XS است (187.9 گرم در برابر 176.9 گرم) است، و همچنین کمی عریض تر و ضخیم تر است، که گمان می کنم به خاطر اضافه شدن دوربین سوم و شاید باتری بزرگتر باشد.

نکته دوم این است که آیفون 11 پرو از نظر شکل ظاهری در قسمت جلو تقریباً با آیفون های اخیر یکسان است. بله، ناچ دوربین در این قسمت به صورت نمادین است، اما طرفداران آیفون 11 پرو مایلند چیزی نزدیک به یک آیفون تمام صفحه ببینند.

نمایشگر

صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی گوشی آیفون ۱۱ پرو در حدود ۸۲٫۱ درصد از قاب جلویی را پر کرده است و جلوه زیبایی به آن داده است. شاید زمانی فن آوری آمولد، مظهر کیفیت نمایشگر بودند ولی اپل با تولید نمایشگرهای Super Retina نشان داد که به راحتی از میدان به در نمی رود. ولی صبحت از کیفیت صفحه نمایش در آیفون جدید فقط به این نمایشگر درجه یک ختم نمی شود. شرکت اپل با سخاوت فروان، میزان روشنایی( Brightness) این محصول را تا حدود ۸۰۰ نیت( nits) افزایش داده است. این میزان از روشنایی در مقایسه با روشنایی ۶۱۱ نیتی آیفون قبلی یک پیشرفت بزرگ است. بنظر میرسد نیازی به یادآوری نیست که Galaxy Note 10 روشنایی ۶۷۴ نیتی داشت که در عمل در مقایسه با آیفون حرفه ای جدید اپل در جایگاه پایین تری قرار می گیرد. در زیر نور مستقیم خورشید، این آیفون جدید است که عملکردی مثال زدنی دارد و با اقتدار در بالای قله کیفیت صفحه نمایش می ایستد. درخصوص زاویه دید هم بنظر نمی رسد نیازی به توضیح باشد. بدین ترتیب، دیدن ویدئو و فیلم با استفاده از صفحه نمایش iPhone 11 پرو تجربه ای خاص و فوق العاده لذت بخش را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد.

دوربین

امسال برای نخستین بار اپل (Apple) از دوربین های سه گانه در گوشی موبایل خود استفاده کرده است. سه لنز واید، تله فوتو و فوق عریضی که به شکل یک مثلث در کنار هم قرار گرفته اند و امکان عکاسی در موقعیت های متنوعی را در اختیار کاربر قرار می دهد. سه لنز دوربین، فن آوری های هوشمند عکاسی، در کنار پردازنده ای که توانایی پردازش تصاویر را در سطحی جدید انجام می دهد سبب می شود که به سختی بتوانید از عکاسی با iPhone 11 Pro ایرادی بگیرید. از اعداد و ارقام مربوط به دوربین ها که بگذریم، حالت شب( Night Mode) در این آیفون خروجی فوق العاده ای بهمراه دارد که استانداردهای عکسبرداری در نور کم هواوی و گوگل را جابه جا کرده است. در عکاسی با این دوربین، آزادی عمل بسیار زیادی برای گرفتن تصاویر خلاقانه خواهید داشت. رنگها کاملاً دقیق و گرم هستند و جزئیات به شکل بسیار کاملی نمایش داده می شوند. عکس برداری پرتره هنوز هم در این گوشی حفظ شده است و تصاویری بسیار زیبا را به کاربر هدیه می دهد. ولی نور کم عکاسی پرتره را تحت تأثیر قرار می دهد و تصاویری به همان خوبی را تحویل کاربر نمی دهد. اما فیلم برداری هم به بهترین شکلی که بتوانید تصور کنید انجام می شود. عملکرد HDR دوربین های این گوشی خاص هیچ جای شکایتی باقی نمی گذارد. با استفاده از این قابلیت رفتن از سایه به روشنایی آفتاب یا بالعکس از کیفیت تصویر نهایی اصلا کم نمی کند. ولی شاید بهترین حالت فیلم برداری در یک گوشی موبایل را در این گوشی تجربه کنید.

باتری گوشی ایفون 11 پرو

باتری بکار رفته در آن نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. در یکی از تست‌های انجام شده، با روشنایی ۱۵۰ نیت و وبگردی بی‌وفقه این باتری توانسته به مدت ۱۰ ساعت و ۲۴ دقیقه دوام داشته باشد. برای مقایسه می‌توان گفت که آیفون ۱۱ پرو مکس در همین تست به مدت ۱۱:۵۴ و آیفون ۱۱ میزان ۱۱:۱۶ دوام داشته است. همچنین این گوشی با شارژ سریع همراه شده است که به طور میانگین در کمتر از ۳۰ دقیقه به ۴۷ درصد برسد. اندازه این باتری برابر با ۳۰۴۶ میلی‌آمپر بوده و از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند و می‌تواند طی ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ شود. علاوه بر این از شارژ سریع Qi نیز پشتیبانی می‌کند.

کلام آخر

آیفون 11 پرو یکی از اخیرترین تلفن های کوچک اما عالی موجود است. و این که همه موارد این گوشی عالی است، اتفاق کوچکی نیست. شما به بهترین وجه ممکن می توانید بهترین دوربین های یک تلفن همراه با عملکرد در حد کلاس پیشرو و صفحه نمایش اولد که اکثر تلفن های اندرویدی از آن برخوردار هستند را خریداری کنید.

تنها عیب آیفون 11 پرو حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایت و باتری آن است، و باتری در عین حال خوب است، اما هنوز هم از آیفون 11 و 11 پرو مکس عقب تر است.

اگر این موارد دغدغه شما هستند می توانید با پرداخت 100 دلار بیشتر برای صفحه نمایش بزرگتر و استقامت باتری بالاتر روی آیفون 11 پرو مکس سرمایه گذاری کنید. اما خرید آیفون 11 معمولی نیز برای کسانی که مایل به دوربین های عالی در یک پکیج فشرده و جمع و جور تر هستند، بسیار ارزشمند می باشد. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ایفون 11 پرو , خرید ایفون 11 پرو , قیمت ایفون 11 پرو , مشخصات ایفون 11 پرو , گوشی iphone 11 pro ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

مدل‌های آیفون امسال هم شبیه هستند و هم تمایز آنها نسبت به نسل 11 کمی دشوارتر است. در حال حاضر آیفون دارای چهار مدل است که از بسیاری جهات مهم با یکدیگر متفاوت هستند: بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش و ارایهٔ دوربین‌های واضح‌تر به همان اندازه‌ای که می‌توانید هزینه کنید. اما در عین حال، تفاوت بین مدل‌های استاندارد و پرو کم‌تر از هر زمان دیگری است.

دو آیفونی که امروز می‌توانید بخرید - آیفون 12 و آیفون 12 پرو - در نگاه اول شباهت بیشتری به آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس دارند. مورد آخر برای پیش‌خرید در کنار آیفون 12 مینی در ماه نوامبر در دسترس خواهد بود. تا زمانی که این مدل‌ها در دسترس نباشند، مدل‌های میانی هستند که حساب می‌شوند، بنا بر این ما با تست آیفون 12 شروع می‌کنم.

آیفون 12 در مقایسه با آیفون 11، مقدار قابل توجهی ارتقاء یافته است. اولین آن تراشهٔ جدید A14 Bionic با معماری 5 نانومتری است که هم باعث افزایش چشمگیر عملکرد و هم افزایش بهره‌وری انرژی می‌شود. A13 در برخی از شرایط حتی در یک سالگی خود هم در کلاس خود بهترین بود، هر چند در مقایسه با Snapdragon 865 و 865 Plus در برخی نقاط دچار کمی لغزش می‌شود.

A14 در حال حاضر آیفون را در بالاترین سطح عملکردی خود قرار داده است. حداقل در عملکرد پردازنده. وقتی نوبت به گرافیک بازی می‌رسد، اختلاف آنقدر زیاد نیست و A14 در رقابت به یک اندازه جلو می‌افتد. اما ما در اینجا در مورد عملکرد در سطح یک لپتاپ تجاری و گرافیک در کلاس کنسول صحبت می‌کنیم (حداقل کنسول‌های نسل قبلی). البته ما Apple Arcade را بر روی موبایل نصب کردیم و می‌توانیم بگوییم که هر چه از نظر گرافیکی بازی را تحت فشار قرار دادیم، با جریان مناسبی آن را اجرا کرد، حتی اگر تجربه در صفحه لمسی کوچک به طور مستقیم مطلوب نباشد. برای اطلاع از قیمت ایفون 12 کلیک کنید.

بررسی گوشی ایفون 12 اپل

طراحی

یک موردی که در نظرات کاربران در گوشه کنار اینترنت می‌خواندم، این است که طراحی این آیفون با نسل‌های قبلی هیچ تفاوتی ندارد اما واقعا اینطور نیست! من به شخصه عاشق طراحی آیفون ۱۲ شده‌ام. از سال ۲۰۱۴ که آیفون ۶ به بازار عرضه شد و تا همین پارسال، همه مدل‌های آیفون کناره‌هایی گرد داشتند و در نهایت همه آن‌ها حسی مشابه را القا می‌کردند. حالا اما لبه‌های تخت شده این گوشی، باعث شده تا با محصولی کاملا جدید روبرو باشیم.

کناره‌های آیفون ۱۲ و البته آیفون ۱۲ مینی، از جنس آلومینیوم است و پوششی مات دارد که فکر می‌کنم امسال از این نظر، این دو مدل از مدل‌های پرو این گوشی که لبه‌هایی براق دارند، زیباتر هستند. شیشه پشتی اما مثل آیفون ۱۱، شفاف است که باعث می‌شود هم پس از چند دقیقه پر از اثر انگشت شود و هم در مقابل خط و خش مقاومت کمتری دارد. من از آیفون ۱۱ پرو مکس به این گوشی مهاجرت کردم و شیشه پشتی مات گوشی قبلی را حداقل از این جنبه که در طول یک سال هیچ خط و خشی به آن نیفتاد، بیشتر دوست داشتم.

در بخش جلویی آیفون ۱۲ هم شاهد نمایشگر ۶.۱ اینچی آن هستیم که حالا به لطف صاف شدن کناره‌های گوشی، حاشیه‌های کمتری هم دارد و به طور کل، ابعاد این گوشی از آیفون ۱۱ کوچک‌تر است. آیفون ۱۲ آنقدر طراحی جعبه‌ای شکل دارد که هیچ خمیدگی روی اطراف شیشه جلویی یا پشتی آن وجود ندارد و یک صفحه شیشه‌ای، به آلومینیوم می‌رسد. حتی لایه پلاستیکی که معمولا برای بالا بردن مقاومت شیشه گوشی در افتادن می‌شد نیز حالا وجود ندارد.

صحبت از مقاومت شد و باید بگوییم شیشه جلویی این گوشی پوششی به نام سرامیک شیلد دارد. سرامیک شیلد پوششی است که اپل با همکاری با شرکت کورنینگ توسعه داده و در ساخت آن، از کریستال‌های سرامیکی استفاده شده تا مقاومت این شیشه در مقابل شکستن بالاتر برود. اپل که می‌گوید مقاومت شیشه رویی آیفون ۱۲ نسبت به نسل قبلی، چهار برابر بیشتر است اما من که علاقه‌ای به دراپ تست کردن این گوشی ندارم.

این افزایش مقاومت در برابر شکستن، یک معنای دیگر هم دارد؛ به طور کل شیشه هرچقدر در مقابل شکستن مقاوم‌تر باشد، از آن طرف در برابر خط و خش گرفتن آسیب‌پذیرتر است و بلعکس. بنابراین توصیه می‌کنم اگر سراغ خرید این گوشی رفتید، حداقل برای جلوگیری از پدیدار شدن خط و خش‌ها روی نمایشگر آیفون ۱۲، از محافظ صفحه استفاده کنید.

باقی قسمت‌های طراحی این گوشی، تفاوتی با نسل‌های قبلی ندارند؛ این یعنی محل قرار گیری دکمه‌ها، بلندگو، میکروفون و پورت با نسل قبلی یکسان است. همچنین اگر پارت نامبر آمریکایی آیفون ۱۲ را خریداری کنید، یک آنتن اضافی در لبه سمت راست گوشی قرار خواهد داشت اما اگر سراغ هر پارت نامبر دیگری بروید، خبری از آن آنتن هم نیست.

بار دیگر باید اشاره کنم که با توجه به اینکه این گوشی نمایشگری ۶.۱ اینچی دارد اما از نسل‌های قبلی خود یعنی آیفون XR و آیفون ۱۱، ابعاد کوچک‌تری دارد که این مورد به لطف طراحی جدید ممکن شده است. با وجود اینکه خبری از استیل ضد زنگ در لبه گوشی و شیشه مات در بخش پشتی نیست اما همچنان این گوشی هم کیفیت را فریاد می‌زند و با این طراحی مدرن، باید نمره قبولی این بخش را به آن بدهیم.

نمایشگر

اگر از آیفون XSها یا آیفون ۱۱پروها به این گوشی می‌آیید، با نمایشگر OLED این گوشی آشنا خواهید بود. اما این محصول آمده تا جایگزین آیفون ۱۱ معمولی شود که نمایشگر LCD با رزولوشن ۷۵۰P داشت. اگر از آن محصول یا هر آیفون دیگری با نمایشگر LCD به سراغ آیفون ۱۲ بیایید، عاشق نمایشگر این گوشی خواهید شد.

نمایشگر ۶.۱ اینچی Super Retina XDR این گوشی، رزولوشنی تقریبا معادل ۱۰۸۰P+ دارد و ۴۸۰ پیکسل را در هر اینچ نمایش می‌دهد. این صفحه نمایش از استاندارد Dolby Vision هم پشتیبانی می‌کند و در حالت نمایش HDR، حداکثر روشنایی آن به ۱۲۰۰ نیتس می‌رسد. با وجود اینکه بعید می‌دانیم هیچ تفاوتی بین پنل نمایشگر این گوشی با آیفون ۱۲ پرو وجود داشته باشد اما حداکثر روشنایی این نمایشگر در حالت عادی، ۶۵۰ نیتس است در صورتی که آیفون ۱۲ پرو به ۸۰۰ نیتس می‌رسد.

این تفاوت جزئی را اگر هر دو گوشی را در کنار هم نگذارید، متوجه نخواهید شد. اصلا اینکه در طول استفاده از آیفون ۱۲ به این مشکل بخورید که روشنایی نمایشگر کم است نیز بسیار بعید خواهد بود. در بالای این نمایشگر هم همچنان همان ناچ یا بریدگی قرار گرفته که سنسورهای Face ID، دوربین سلفی و بلندگوی دوم در آن قرار گرفته‌اند.

یک موردی که نمی‌توانیم از کنار آن به سادگی بگذریم این است که این پنل همچنان نرخ تجدید ۶۰ هرتزی دارد. این روزها تقریبا تمام گوشی‌های اندرویدی جدید نمایشگر حداقل با نرخ تجدید ۹۰ هرتزی دارند. رقبای هم قیمت آیفون ۱۲ هم بیشترشان نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی دارند که باعث می‌شود اسکرول کردن و چرخیدن در محیط سیستم عامل، روان‌تر و جذاب‌تر باشد.

امسال اما در هیچ کدام از مدل‌های آیفون ۱۲ خبری از نمایشگری با نرخ تجدید بالا نیست و همه آن‌ها روی ۶۰ هرتز قفل شده‌اند. البته رابط کاربری iOS 14 و انیمیشن‌های آن آنقدر روان اجرا می‌شوند که کاربر عادی کمتر احساس کند کاش نمایشگری ۱۲۰ هرتزی داشت ولی خب برای آن دسته از خوره‌های تکنولوژی، این نکته که هنوز آیفون نمایشگری با نرخ تجدید بالاتر ندارد، ناامید کننده است. شاید سال آینده بالاخره سالی باشد که نمایشگر ۱۲۰ هرتزی را در آیفون هم خواهیم دید.

فارق از موردی که گفتم، هیچ ایراد دیگری نمی‌توان به صفحه نمایش آیفون ۱۲ وارد کرد. رنگ‌ها پویا هستند، کانتراست نمایش تصاویر در سطح بسیار بالایی است و زاویه دید و روشنایی این نمایشگر هم عالی است. پشتیبانی از Dolby Vision و HDR هم باعث شده تا تماشای محتوای HDR جذاب و چشم نواز باشد.

دوربین

در این مدل نیز شاهد دوربین های سه گانه هستیم که ۱۲ مگاپیکسل و فوق عریض می باشد. همچنین لنز ۶۵ میلی متری با بزرگنمایی ۲٫۵X اپتیکال نیز از ویژگی های جدید این محصول است. عکس ها دارای پیسکل بیشتری بوده و درنتیجه کیفیت بهتری دارد. بنابراین در این محصول شاهد زوم بیشتر هستیم.

در مدل آیفون ۱۲ پرو مکس، قابلیت لرزش گیر به دوربین اضافه شده است که باعث می شود، تجربه عکاسی و فیلم برداری با دوبین های آیفون جذاب تر از قبل شود. در حالت شب این دوربین امکان تصویربرداری با کیفیت در شب برای کاربران فراهم شده است.

همچنین شما می توانید با دوربین های آیفون ۱۲ ویدیوهای HDR تولید کنید. فرمت Apple ProRAW نیز در تنظیمات موجود است که تصویر خام و محاسباتی در اختیار شما قرار می دهد.

 باتری گوشی ایفون 12 اپل

اپل از آیفون ۵ به بعد پورت اختصاصی Lighting به آیفون‌های خود اختصاص داده است. جدیدترین نسل iPad Pro نیز از اتصال USB-C استفاده می‌کند. براساس گزارش‌های جدید، اپل، سامسونگ، اوپو و سایر تولیدکنندگان به زودی شارژرهایی را تولید خواهند کرد که با استفاده از تکنولوژی جدید گالیم نیترید (gallium nitride) اندازه آداپتورها با حفظ همان میزان وات، کاهش داده می‌شود. این بدان معنا است که آیفون ۱۲ به جای آداپتورهای ۱۶ اینچی MacBook Pro، ۶۵ وات نیرو را در یک شارژر جمع و جور ارائه خواهد داد.

نتیجه گیری

همانطور که در ابتدا هم گفتم، آیفون ۱۲ همان آیفون پیش‌فرض است که اگر در بازار به دنبال خرید آیفون جدید هستید، می‌توانید بدون هیچ تردیدی سراغ آن بروید. مدل‌های دیگر این خانواده همگی یک «اگر» پیش از انتخابشان وجود دارد؛ اگر گوشی بزرگ می‌خواهید، آیفون ۱۲ پرو مکس یا اگر گوشی کوچک می‌خواهید، آیفون ۱۲ مینی. یا حتی اگر دوربین تله‌فوتو می‌خواهید، آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس. ولی آیفون ۱۲ هیچ اما و اگری پیش از خود ندارد و همین موضوع، انتخاب این گوشی را ساده‌تر می‌کند.

پردازنده سریع که بروزرسانی‌های چند سال آینده iOS را گارانتی می‌کند، نمایشگر OLED که پویایی بالایی دارد، دوربین‌های واقعا خوب و شارژدهی مناسب باتری؛ همگی باعث می‌شوند تا بتوانیم این گوشی را برای خرید توصیه کنیم. اما خب از طرفی اگر کاربر آیفون ۱۱ پرو یا ۱۱ پرو مکس هستید، خرید این گوشی صرفا به خاطر این ویژگی‌ها منطقی نیست چراکه آن گوشی‌ها نیز در ویژگی‌هایی که نام بردیم واقعا قوی هستند و فقط شاید طراحی آیفون ۱۲ چیزی باشد که شما را وسوسه کند. شما درباره این محصول چه فکر می‌کنید؟



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایفون 12 , مشخصات ایفون 12 , قیمت ایفون 12 , خرید ایفون 12 , گوشی IPHONE 12 , اپل ایفون 12 ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

تا به اینجا نگاهی به ویژگی های ظاهری و مشخصات فنی iPhone 12 داشتیم. در ادامه قصد داریم تا سایر ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری این سری از محصولات شرکت اپل را بررسی کرده و با نکات مثبت آنها آشنا شویم. اگر شما نیز به این گوشی علاقه مند شده اید و قصد خرید ایفون 12 را دارید پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی گوشی ایفون 12

طراحی

انتظار یک طراحی کاملاً متفاوت را برای آیفون ۱۲ نداشته باشید. شایعاتی در این مورد وجود دارند که ادعا می‌کنند طراحی آیفون ۱۲ با آیفون ۱۱ تفاوت نخواهد داشت. همان لبه‌های خمیده، اما نازک‌تر، بلندتر و حاشیه‌‌های کوچک‌تر برای افزایش فضای صفحه در نظر گرفته خواهد شد.

گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهند ناچ که اپل آن را از زمان آیفون ایکس (iPhone X) معرفی کرده است احتمالاً کوچک‌تر خواهد شد. اما در مقابل برخی شایعات دیگر ادعا می‌کنند که ناچ قرار است حذف شود و در عوض اجزای دوربین TrueDepth درون یک حاشیه نازک قرار داده می‌شوند.

یکی از نمونه‌های اولیه نشان می‌دهد که آیفون ۲۰۲۰ دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با سیستم دوربین Face ID و TrueDepth است که در بزل (bezel) یا ناحیه سیاه بالای صفحه قرار گرفته است.

شایعه دیگر این است که اپل به دنبال حذف لبه گرد است که برای اولین بار در آیفون ۶ دیده شد و تا سری جدید آیفون ۱۱ نیز همچنان باقی ماند. انتظار می‌رود که آیفون جدید، نوار آلومینیومی مات آیفون ۴ را به همراه حاشیه‌های تیزتر با کناره‌های مسطح و صفحات شیشه‌ای جلو و عقب تخت داشته باشد.

همچنین این امکان وجود دارد که ماژول دوربین عقب شامل یک اسکنر لیدار(LIDAR) نیز باشد. زیرا این ویژگی در iPad Pro که در ماه مارس به بازار آمد معرفی شده است.

نمایشگر

در بخش بالا اشاره کردیم که در سری ۱۲ آیفون صفحه نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ ساخته شده و نشان دهنده این است که از مدل های قبلی خود بزرگتر است. به دلیل استفاده از پنل OLED کنتراست و تشخیص رنگ بسیار با کیفیت ارائه می شود.

شرکت اپل برای این محصولات خود مقاومترین محافظ را در نظر گرفته به آن محافظ سرامیکی می گویند که ترکیبی از شیشه و سرامیک است.

اما ضعف صفحه نمایشگر این مدل در این است که از نمایشگر ۶۰ هرتزی استفاده کرده در حالی که سایر برندها نمایشگرهای ۹۰ تا ۱۴۰ هرتزی دارند.

دوربین

دوربین دوگانه آیفون 12 درون یک مربع شیشه ای و مات طراحی شده است، در این مربع دو دوربین 12 مگاپیکسلی (دوربین اصلی با لنز عریض 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم F/ 1.8 به همراه لرزش گیر نوری و فوکوس خودکار و دوربین اولتراواید با لنز 13 میلی متری با گشودگی دیافراگم F/2.4 ) در کنار فلش LED و یک میکروفون استریو قرار گرفته اند. در نظر داشته باشید که طراحی دوربین کمی بیرون زده است پس آن را بدون قاب روی زمین یا روی گوشی دیگری قرار ندهید زیرا باعث خراشیده شدن سطح محافظ دوربین می شود. دوربین سلفی این گوشی نیز 12 مگاپیکسل است که با گشودگی دریچه دیافراگم F/2.2، نسبت به آیفون 11 تغییر خاصی نکرده است. حداکثر کیفیت برای فیلمبرداری با این گوشی 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه است، ضمناً شما می توانید با قابلیت HDR Dolby Vision با سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز فیلمبرداری کنید، کیفیت آیفون 12 چه در عکاسی و چه در بخش تصویربرداری بسیار فوق العاده است.

باتری گوشی ایفون 12

آیفون 12 یک باتری 2815 میلی آمپر ساعتی دارد که ظرفیت آن نسبت به آیفون 11 حدود 10 درصد کاهش یافته، اما اپل قول داده است که عمر باتری به لطف تراشه A14 Bionic بازدهی بیشتری خواهد داشت. این گوشی در تست های ما آمار خوبی از خود به جای گذاشته است، آیفون 12 می تواند 20 ساعت در تماس ها و 13 ساعت در هنگام وبگردی و تماشای ویدئوی آنلاین شارژ رسانی کند. متأسفانه این گوشی مناسب گیمرها نیست چرا که میزان شارژدهی در بازی های 3 بعدی توسط این گوشی فقط 3 ساعت است. خبری از شارژر همراه گوشی در جعبه نیست، اما شما می توانید شارژ سریع 20W را جدا تهیه کنید، شارژ این گوشی با شارژر 20 وات از 0 تا 60 درصد تقریباً 30 دقیقه زمان نیاز دارد. آیفون 12 از شارژر 15 وات بیسیم MageSafe نیز پشتیبانی می کند، شارژر MagSafe می تواند آیفون 12 را در مدت زمان 30 دقیقه 30 درصد شارژ کند که عدد جالبی نیست. 

سخن پایانی

براساس شایعاتی که پیرامون آیفون ۱۲ وجود دارد مشخص است که به روزرسانی تلفن ۲۰۲۰ اپل برای کاربران بسیار هیجان‌انگیز است و بی‌صبرانه در انتظار نسل بعدی آیفون‌ها هستند. با توجه به گزارش‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که بیشترین پیشرفت‌ها قرار است در زمینه‌های اتصال ۵G، پشتیبانی از برنامه‌های واقعیت افزوده همراه با سنسور زمان پرواز باشد. اما با این حال هنوز اطلاعات زیادی هست که در مورد آیفون ۱۲ نمی‌دانیم. به همین دلیل باید منتظر اطلاعات جدیدی که ماه‌های آینده منتشر می‌شوند باشیم. برای اطلاع از گوشی های جدید بازار کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ایفون 12 , خرید گوشی ایفون 12 , قیمت گوشی ایفون 12 , مشخصات گوشی ایفون 12 , گوشی iphone 12 ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

در این مقاله به بررسی دقیق اپل واچ 6 (Apple Watch 6) و قابلیت‌های منحصربه فرد آن خواهیم پرداخت تا با تفاوت‌های جدیدترین ساعت‌ هوشمند اپل با سری‌های پیش از آن آشنا شوید.

همانطور که در جریان رویداد اخیر دیدیم، اپل با آنکه از آیفون جدیدش (iPhone 12) رونمایی نکرد ولی در عوض، از دو ساعت هوشمند جدید پرده برداشت. یکی از این ساعت‌ها اپل واچ سری ۶ که بود که پرچم‌دار اپل نیز معرفی شد و ساعت دیگری که معرفی شد، اپل واچ اس ای (نسخه اقتصادی) بود.

اما ممکن است برای‌تان سوال ایجاد شده باشد که چه تفاوت‌هایی بین این دو ساعت وجود دارد و آیا با توجه تفاوت قیمت این دو ساعت هوشمند، قابلیت‌های اپل واچ سری ۶ از چه قرار است و چه ویژگی‌هایی آن را متفاوت با سایر ساعت‌های هوشمند اپل و حتی سایر برندها می‌کند. اگر به دنبال جواب برای این سوال‌ها هستید، با ما همراه باشید تا ویژگی‌های این ساعت هوشمند و پرچم‌دار اپل را به صورت دقیق برای‌تان شرح دهیم.

بررسی اپل واچ 6

طراحی

شکل کلی این ساعت هوشمند مانند نسخه های قبلی می باشد و از طراحی تقریبا تکراری بهره مند می باشد که اپل در این بخش نمره پایینی را به دست آورده اما اضافه کردن المان های قدرتمندی مانند سنسور اکسیژن خون و دیگر قابلیت های جذاب باعث شده تا این اتفاق کلا از بین برود و کاربر محول قابلیت های فوق العاده و بسیار هوشمندانه این ساعت هوشمند باشد.

ترکیب قرارگیری سنسور در پشت دستگاه به همراه بلندگو ها در کناره ها و همچنین دکمه صدا در کناره دستگاه طراحی اپل واچ ۵ را یاد آوردی می کند که تقریبا شکل تکراری و نه چندان جالب از سوی اپل می باشد که واقعا یک نمره بسیار بزرگ منفی برای بخش طراحی دریافت می کند که انتظارات بسیار زیادی از اپل برای شکل کلی این ساعت هوشمند وجود داشت.

صفحه نمایش بزرگ و بسیار با کیفیت بخشی از طراحی بد این محصول را جبران کرده و بهره گیری از بند های متنوع در جنس های مختلف هم باعث شده تا بخش بد طراحی از بین برود و به نوعی اپل تراز مثبت و منفی بودن در بخش طراحی را با اضافه کردن قابلیت و حالت های متفاوت به ساعت هوشمند توانسته عیب های کلی این ساعت هوشمند را از بین ببرد.

بدنه فلزی یک قابلیت دیگر در بخش طراحی این ساعت هوشمند محسوب می شود که با ترکیب رنگبندی های متفاوت در بخش بند ساعت، تجربه جذابی برای کاربران به وجود می آورد که واقعا از کیفیت و نوع ساخت فوق العاده ای بهره مند می باشد که این شرکت فوق العاده قدرتمند توانسته آنرا در ایده آل ترین بخش و حالت ممکن برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

صفحه نمایش

یکی از مهم ترین فاکتور های ساعت های هوشمند، صفحه نمایش و نمایشگر آن می باشد که یکی از اصلی ترین بخش های ساعت محسوب می شود و کاربر تقریبا تمامی کار های خود را مربوط به ساعت از همین بخش نمایشگر انجام می دهد، اپل در این نسخه نسبت به سری قبلی از اندازه بزرگی بهره مند شده تا کاربران با وضوح رنگی بسیار بالا تجربه کیفیت فوق العاده ای را از این ساعت هوشمند داشته باشند.

صفحه نمایش ۱.۵۷ اینچی با کیفیت LTPO OLED که به همراه قابلیت همیشه روشن ساخته شده است که کیفیت بالایی دارد و داشتن رنگ هایی با وضوح بالا و کیفیت قابل قبول و قابل توجه برای این محصول یکی از ارکان مهم و فاکتور های بسیار جذاب این ساعت هوشمند و بسیار قدرتمند اپل برای بازار های جهانی محسوب می شود که واقعا خاص و هوشمندانه می باشد.

رزولوشن ۳۲۴×۳۹۴ پیکسل نیز خود گویای کیفیت بالای صفحه نمایش این محصول می باشد که اپل توانسته به بهترین شکل ممکن این قابلیت جذاب و فوق العاده را در داخل این محصول مورد استفاده قرار دهد که در ایده آل ترین حالت خود قرار دارد و می توان حساب بسیار ویژه و مناسبی از سوی این ساعت هوشمند نسبت به محصولات مشابه در بازار باز کرد.

روشنایی ۱۰۰۰ نیت یک آمار دیگر از کیفیت صفحه نمایش می باشد که همگی قدرت بالای اپل را در بخش صفحه نمایش و قدرت خاص این نمایشگر به رخ می کشد که واقعا در بالاترین سطح خود قرار دارد و این شرکت توانسته بهترین ترکیب ممکن را از خود به نمایش بگذارد و ما نیز شاهد حالت های خاص و بسیار حساس و جذاب از سوی این شرکت قدرتمند دنیای فناوری خواهیم بود.

سنسور اندازه گیری سطح اکسیژن خون

برای اولین بار در ساعت‌های هوشمند اپل، سنسور SpO2 برای اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون قرار گرفته است. این سنسور میزان اشباع بودن خون شما از اکسیژن را بررسی می‌کند که با توجه به تاثیر ویروس کرونا روی سطح اکسیژن خون در این روز‌ها بسیار کاربردی است. این حسگر می‌تواند در 15 ثانیه بر اساس پالس‌های مادون قرمز درصد اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری کند.

اپل اعلام کرده سنسورSpO2 می‌تواند با دقت 95% سطح اکسیژن خون را اندازه بگیرد. این حسگر می‌تواند شما را از وقفه تنفسی در خواب یا آپنه خواب آگاه کند. همچنین کمبود اکسیژن خون می‌تواند یکی از عوامل کرونا به شمار برود. اپل واچ 6 می‌تواند شما را در صورت داشتن هیپوکسی خاموش آگاه کند که با توجه به وضعیت کرونا در جهان می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را در آینده نجات دهد.

اپل اولین شرکتی نیست که سنسور SpO2 را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کرده است. در گذشته نیز اشاره کرده بودیم که ساعت پرچمدار سامسونگ موسوم به گلکسی واچ 3 نیز از این سنسور استفاده می‌کند. همانطور که گفتیم اپل اعلام کرده سنسور اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون از دقت 95% بهره می‌برد. برای آزمایش دقت سنسور SpO2 در اپل واچ 6 سطح اکسیژن خون را یک بار با این دستگاه و بار دیگر با اکسی متر انداه‌گیری کردیم که نتیجه واقعا شگفت‌انگیز بود. این حسگر تقریبا در تمام موارد سطح اکسیژن را درست اعلام کرد.

متاسفانه سنسور SpO2 در تعداد کمی از کشور‌ها پشتیبانی می‌شود بنابراین تمام جهان نمی‌توانند از این قابلیت اپل واچ 6 استفاده کنند. همانطور که احتمالا حدس زدید، ایران نیز جزء مناطقی است که سنسور SpO2 در آن جا پشتیبانی نمی‌شود.

قابلیت ردیاب خواب

این ویژگی جزء مواردیست که در سیستم عامل watchOS 7 به ساعت‌های هوشمند اپل اضافه شده است. شما می‌توانید با بروز رسانی سیستم عامل اپل واچ خود از این قابلیت بهره‌مند شوید. ویژگی ردیابی خواب در ساعت‌های هوشمند اپل هنوز به پختگی کامل در مقایسه با رقبایی مثل Fitbit نرسیده اما در همین مرحله نیز به خوبی عمل می‌کند.

این قابلیت با ارائه‌ی یک برنامه منظم برای خواب و عنوان فواید خوابیدن به موقع باعث اصلاح عادات غلط در سبک زندگی شما می‌شود. بسیاری از کاربرانی که از ویژگی ردیابی خواب استفاده کردند آن‌ را موثر و کارآمد دانستند. همچنین این قابلیت، می‌تواند شب‌ها با نزدیک شدن به زمان خواب با آلارم شما را مطلع کند و چالشی تحت عنوان 7 ساعت خواب در روز نیز دارد.

عمر باتری

اپل اعلام کرده است که این ساعت هوشمند همچنان ۱۸ ساعت باتری نگه می‌دارد. البته فرایند شارژ اپل واچ سری ۶ سریع‌تر انجام می‌گیرد؛ یعنی در عرض تقریبا یک‌و‌نیم ساعت، درصد شارژ باتری از صفر به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

 کلام آخر

درست است که فرق زیادی بین اپل واچ 5 و 6 وجود ندارد، اما سنسور کنترل اکسیژن خون می‌تواند یک ابزار مفید برای شما باشد، مخصوصا زمانی که بر روی موضوعی مانند اهمیت آگاهی شما درباره سلامت شخصی تاکید می‌کند.

باید از چیزهایی مانند نرم‌افزار خوب این ساعت و حتی طراحی باریک سری 6 تشکر کرد، اما باز هم اپل فقط سعی می‌کند سیستم ساعت هوشمند خود را آپدیت ‌کند. همچنین باید اشاره کرد که به نظر می‌رسد کاربران اهمیتی نمی‌دهند که اپل اولین شرکتی باشد که یک مشخصه را در ساعت خود قرار می‌دهد و تنها موضوعی که برای آنها اهمیت دارد راحتی این اسمارت واچ است.

در اینجا موضوع رقابت از قبل مهم‌تر شده است. سامسونگ گلکسی واچ 3 (Samsung Galxy Watch 3) و فیت بیت سنس (Fitbit Sense) از جمله ساعت‌های هوشمندی هستند که مجهز به سنسور الکتروکاردیوگرام و کنترل اکسیژن خون شده‌اند. حتی باید گفت که اپل واچ اس ای با قیمتی کمتر از اپل واچ 6 عرضه شده است و تقریبا شبیه آن است. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ 6 , خرید اپل واچ 6 , قیمت اپل واچ 6 , مشخصات اپل واچ سری 6 ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

سال‌هاست که اپل واچ بهترین ساعت هوشمند جهان به شمار می‌آید. هر روز افراد بیشتری دنیای اندروید را تنها برای بهره از خدمات سلامت اپل واچ ترک می‌کنند. بعلاوه بیشترین مطابقت را با iPad OS ،mac OS، IOS و حتی AirPods دارد. اپل واچ‌ها از همان نسل اول با طراحی و امکانات جذابی که داشتند، توانستند به راحتی نیمی از بازار ساعت هوشمند دنیا را در اختیار بگیرد. در رویداد ۱۵ سپتامبر امسال اپل، از اپل واچ نسل ۶ رونمایی کرد. اگر به دنبال یک سایت معتبر برای خرید اقساطی اپل واچ 6 هستید همین حالا کلیک کنید.

بررسی اپل واچ 6

طراحی و نمایشگر

اینطور که به نظر می‌رسد اپل از طراحی ساعت‌های هوشمند خود راضی است و فعلا قصد تغییر آن را ندارد. اپل واچ 6 نیز از طراحی مشابه نسل‌های قبلی خود استفاده می‌کند؛ صفحه نمایش مستطیلی به همراه دکمه چرخان Digital Crown در کناره دستگاه. البته این طراحی مانند همیشه جذاب است و از تکراری بودن آن خسته نمی‌شوید.

خبر خوب اینجاست که اپل تصمیم گرفته امسال دو رنگ جدید را نیز به ساعت هوشمند پرچمدار خود اضافه کند. شما می‌توانید اپل واچ 6 را در رنگ‌های قرمز و آبی نیز خریداری کنید. همچنین رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری براق هم مثل سال‌های گذشته در دسترس است.

همانطور که قبلا نیز اشاره کرده بودیم، شایعاتی مبنی بر استفاده نسل ششم اپل واچ‌ها از پنل نمایشی microLED به جای OLED مطرح شده بود اما اپل واچ 6 همچنان از صفحه نمایش‌های OLED استفاده می‌کند. اپل واچ 6 مانند نسل گذشته خود از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن بهره می‌برد. با این ویژگی دیگر برای دیدن زمان مجبور نیستید هر دفعه مچ دستتان را مقابل صورتتان قرار دهید. همچنین نمایشگر اپل واچ 6 نسبت به ساعت‌های هوشمند پیشین اپل درخشان‌تر است.

سنسور کنترل سطح اکسیژن خون

برای اولین بار در ساعت‌های هوشمند اپل، سنسور SpO2 برای اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون قرار گرفته است. این سنسور میزان اشباع بودن خون شما از اکسیژن را بررسی می‌کند که با توجه به تاثیر ویروس کرونا روی سطح اکسیژن خون در این روز‌ها بسیار کاربردی است. این حسگر می‌تواند در 15 ثانیه بر اساس پالس‌های مادون قرمز درصد اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری کند.

اپل اعلام کرده سنسورSpO2 می‌تواند با دقت 95% سطح اکسیژن خون را اندازه بگیرد. این حسگر می‌تواند شما را از وقفه تنفسی در خواب یا آپنه خواب آگاه کند. همچنین کمبود اکسیژن خون می‌تواند یکی از عوامل کرونا به شمار برود. اپل واچ 6 می‌تواند شما را در صورت داشتن هیپوکسی خاموش آگاه کند که با توجه به وضعیت کرونا در جهان می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را در آینده نجات دهد.

اپل اولین شرکتی نیست که سنسور SpO2 را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کرده است. در گذشته نیز اشاره کرده بودیم که ساعت پرچمدار سامسونگ موسوم به گلکسی واچ 3 نیز از این سنسور استفاده می‌کند. همانطور که گفتیم اپل اعلام کرده سنسور اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون از دقت 95% بهره می‌برد. برای آزمایش دقت سنسور SpO2 در اپل واچ 6 سطح اکسیژن خون را یک بار با این دستگاه و بار دیگر با اکسی متر انداه‌گیری کردیم که نتیجه واقعا شگفت‌انگیز بود. این حسگر تقریبا در تمام موارد سطح اکسیژن را درست اعلام کرد.

متاسفانه سنسور SpO2 در تعداد کمی از کشور‌ها پشتیبانی می‌شود بنابراین تمام جهان نمی‌توانند از این قابلیت اپل واچ 6 استفاده کنند. همانطور که احتمالا حدس زدید، ایران نیز جزء مناطقی است که سنسور SpO2 در آن جا پشتیبانی نمی‌شود.

سخت افزار

یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده و بسیار هوشمندانه این ساعت هوشمند و فوق العاده خاص بخش سخت افزار و فنی این محصول می باشد که شرکت اپل توانسته بهترین حالت ممکن را به نمایش بگذارد و ما شاهد حالت های بسیار خاص و فوق العاده جذاب از سوی این شرکت می باشد، بهره گیری از تراشه S6 مبتنی بر پردازنده A13 Bionic که در گوشی آیفون ۱۱ نیز مورد استفاده قرار گرفته بود استفاده شده که قدرت دستگاه را بالا می برد.

پردازنده گرافیکی این ساعت هوشمند نیز از نوع PowerVR می باشد که تجربه کار جذاب و همچنین کیفیت بالا را برای کاربران اپل واچ به وجود می آورد و می توان گفت بهترین حالت را از خود به نمایش خواهد گذاشت و واقعا هم از ایده آل ترین بخش ممکن بهره مند خواهد شد که این شرکت را در حالت خاص و فوق العاده ای قرار می دهد که بسیار خاص و جذاب می باشد.

تراشه مرکزی ساعت هوشمند اپل واچ ۲ هسته ای و ۶۴ بیتی می باشد، تمامی مشخصات سخت افزاری در بخش فنی این ساعت سازگاری کاملی با یک نرم افزار فوق العاده هوشمند دارد که واقعا می توان گفت این حالت بهترین تجربه ممکن را از خود به نمایش می گذارد و اپل توانایی های بسیار بزرگ و فوق العاده در ترکیب این دو بخش قرار داده است.

اپل واچ سری ۶ دارای فناوری مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متر را دارد که یک قابلیت دیگر برای این ساعت هوشمند محسوب می شود، وزن ۳۰ گرمی همراه با اندازه های ۴۰ و ۴۴ میلی متری تجربه جذاب و خاصی را از یک ساعت هوشمند فوق العاده خاص به وجود می آورد که این شرکت توانسته به ایده آل ترین حالت ممکن برای کاربران این ساعت هوشمند به وجود آورده است. عمر باتری ۱۸ ساعته نیز ترکیب خوبی برای این سری جذاب و اطلاعات سخت افزاری به حساب می آید.

شارژدهی و سایر ویژگی ها

درست مانند نسل قبل، شارژدهی اپل واچ سری ۶ نیز نهایتاً به ۱۸ ساعت می‌رسد که به نظرم کمی آزاردهنده است چرا که اگر از ویژگی پایش خواب استفاده کنید، مجبور هستید که اپل واچ خود را خیلی سریع‌تر شارژ کنید. برای مقایسه می‌توانیم به فیت بیت Versa 2 اشاره کنیم که با یک بار شارژ می‌تواند به مدت ۵ الی ۶ روز ماندگاری داشته باشد و همچنین هواوی GT2 پرو نیز به مدت دو هفته ماندگاری دارد.

البته شارژدهی اپل واچ سری ۶ هم نسبت به نسل قبل بهتر شده است؛ همانطور که گفتیم روشنایی نمایشگر این گجت به میزان ۲.۵ برابر افزایش یافته است و در عین حال همچنان میتواند شارژدهی ۱۸ ساعته را ارائه دهد. این در حالی است که واچ فیس های جذاب این ساعت باعث میشوند که شما بخواهید از ویژگی نمایشگر همیشه روشن استفاده کنید. به شخصه واچ فیس آرتیست را خیلی دوست دارم. همچنین واچ فیس مموجی نیز به اپل واچ اضافه شده است که جذابیت خاص خودش را دارد.

همچنین اپل واچ سری ۶ تمام کارهای مربوط به پایش سلامت را به خوبی انجام می‌دهد چرا که از تمام سنسورهای لازم نظیر سنسور سنجش ضربان قلب، سنسور ECG، سنسور تشخیص سقوط، GPS داخلی و سنسور ارتفاع سنج برخوردار می‌باشد. ویژگی پایش خواب نیز در watchOS 7 عملکرد بسیار دقیقی دارد.

نتیجه گیری

درست است که فرق زیادی بین اپل واچ 5 و 6 وجود ندارد، اما سنسور کنترل اکسیژن خون می‌تواند یک ابزار مفید برای شما باشد، مخصوصا زمانی که بر روی موضوعی مانند اهمیت آگاهی شما درباره سلامت شخصی تاکید می‌کند.

باید از چیزهایی مانند نرم‌افزار خوب این ساعت و حتی طراحی باریک سری 6 تشکر کرد، اما باز هم اپل فقط سعی می‌کند سیستم ساعت هوشمند خود را آپدیت ‌کند. همچنین باید اشاره کرد که به نظر می‌رسد کاربران اهمیتی نمی‌دهند که اپل اولین شرکتی باشد که یک مشخصه را در ساعت خود قرار می‌دهد و تنها موضوعی که برای آنها اهمیت دارد راحتی این اسمارت واچ است.

در اینجا موضوع رقابت از قبل مهم‌تر شده است. سامسونگ گلکسی واچ 3 (Samsung Galxy Watch 3) و فیت بیت سنس (Fitbit Sense) از جمله ساعت‌های هوشمندی هستند که مجهز به سنسور الکتروکاردیوگرام و کنترل اکسیژن خون شده‌اند. حتی باید گفت که اپل واچ اس ای با قیمتی کمتر از اپل واچ 6 عرضه شده است و تقریبا شبیه آن است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ 6 , خرید اپل واچ 6 , قیمت اپل واچ 6 , مشخصات اپل واچ 6 , ساعت هوشمند اپل واچ 6 ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اپل واچ SE ساعت هوشمند میان رده بسیار خوبی است ؛اما برای آنچه ارایه میدهد کمی گران قیمت است.بنابراین Apple Watch SE چه چیزی دارد که Apple Watch 3 ندارد؟

شما یک صفحه نمایش بزرگتر ، تماس اضطراری بین المللی ، تشخیص سقوط ، نظارت بر سر و صدا و LTE اختیاری دریافت می کنید. بعد از یک هفته استفاده از Apple Watch SE ، متوجه شدیم که این ساعت هوشمند بسیار خوبی است اما نسبت به ویژگی هایی که ارائه می دهد قیمت آن بسیار بالا است .برای بررسی دقیق تر بهتره ادامه مطلب را بخوانید.

بررسی اپل واچ اس ای

طراحی

اپل واچ اس ای دقیقا شبیه اپل واچ سری 5 و 6 است. این صفحه نمایش 1.78 اینچی گلس تقویت شده Lon-X را دارد و 326 پیکسل در هر تراکم است. تاج دیجیتالی این ساعت با دکمه‌ای در زیر آن در کنار قرار دارد و کیس آلومینیومی آن احتمالا در دو ساعت 44 میلی متری و 40 میلی متری آمده است. البته می‌توان از بین رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی انتخاب کرد. اگر ظاهر اسمارت واچ سری 6 و 5 را دوست داشته‌اید احتمالا از ظاهر این ساعت نیز خوشتان خواهد آمد.

Apple Watch SE تنها در مدل آلومینیومی عرضه شده است و مدل سرسخت تیتانیومی و استیل ضدزنگ برای سری 6 باقی مانده است.

نمایشگر این ساعت همیشه سیاه است، چرا که مشخصه نمایشگر همیشه روشنی که در سری 6 و 5 مشاهده می‌کنید اپل واچ SE ندارد و فقط زمانی که دست خود را بلند می‌کنید و یا به صفحه ضربه می‌زنید زمان را نشان می‌دهد. اگر آخرین اپل واچی که استفاده کرده‌اید سری 3 یا سری 4 بوده است، این ساعت چیز جدیدی برای شما نخواهد بود و چیز زیادی را از دست نخواهید داد.

ساعت هوشمند اس ای وزن کمی داشته و فقط 36 گرم است. بند ورزشی Loop چیز خاصی به آن اضافه نکرده است و فقط پوشیدن این بند در طی روز و حتی شب بسیار راحت است. SE مشخصه ردیاب خواب WatchOS 7 را پشتیبانی می‌کند، پس اگر می‌خواهید این ساعت را وقت خواب بپوشید این ترکیب بسیار خوبی برای شما خواهد بود. تعویض بند مدت کوتاهی طول می‌کشد، پس اگر می‌خواهید یک بند فلزی در طی روز استفاده کنید و بند ورزشی یا سایر بندها را برای شب بگذارید، می‌توانید به‌راحتی و سادگی این کار را انجام دهید. شما می‌توانید بند این ساعت را به دلخواه خود تعویض کنید و از سایر بندها نیز استفاده کنید. خرید لوازم جانبی اپل واچ به شما کمک می‌کند تا تنوع لازم را ایجاد کنید.

ممکن است ظاهر این ساعت کمی برای شما بحث‌برانگیز باشد، اما به‌عنوان یک اسمارت واچ طوری طراحی شده تا همیشه بتوان آن را پوشید. این ساعت طراحی بسیار خوبی دارد به‌طوری که گاهی فراموش می‌کنید که آن را پوشیده‌اید تا اینکه یک ضربه لامسه‌ای به شما یادآوری کند.

ضد آب

باوجوداینکه این ویژگی اساسا یک مشخصه WatchOS 7 است، تایمر اتوماتیک دستان خود را بشورید، یکی از مشخصه‌های سلامتی و ردیاب تندرستی بسیار خوب و عالی اپل واچ اس ای است که خیلی خوب کار می‌کند. Apple Watch SE گوش می‌دهد و منتظر حرکات دستان شما می‌ماند. سپس تایمر 20 ثانیه‌ای را شروع می‌کند تا به شما یادآوری کند چقدر تلاش شما مفید بوده است. این مشخصه به‌طور حیرت انگیزی موثر است.

تایمر به شما می‌گوید چقدر زمان برای شستن گذاشته‌اید و شروع به شمارش معکوس می‌کند تا با یک ضربه به شما بگوید که وقت شستن به پایان رسیده است. حتی یک بخش مخصوص درباره داده‌های شستن دست‌ها در داخل برنامه سلامتی اپل وجود دارد. این مشخصه رویایی تمیزی سال 2020 است.

قابلیت های سلامتی و ورزشی

سری اپل واچ برخلاف رقبایی مثل گارمین و فیت‌بیت همواره بیشتر تمرکز خود را بر ارائه ویژگی‌های سلامتی بهداشتی معطوف کرده و ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ساعت مانند اپل واچ 6 از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و همچنین ارتفاع سنج لحظه‌ای بهره می‌برد و افزون بر این از قابلیت تشخیص سقوط، نظارت بر نویز محیط و برقراری تماس اضطراری بین‌المللی برخوردار است؛ ویژگی‌هایی که در اپل واچ 3 وجود ندارند.

با این همه اپل واچ SE برخلاف پرچمدار اپل یعنی اپل واچ 6 به قابلیت سنجش اکسیژن خون و گرفتن نوار قلب مجهز نیست. با این وجود و همزمان با عرضه watchOS 7 این ساعت و دیگر ساعت‌های اپل از اپل واچ 3 به بعد از ویژگی ردیابی خواب پشتیبانی می‌کنند و برنامه جدید Fitness اپل نیز به فهرست برنامه‌های آن‌ها افزوده شده است. اپلیکیشن Fitness دارای تمرینات ورزشی است و در کنار آن‌ها تمرینات رقص‌های مختلف را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما جالب‌ترین قابلیتی که به ساعت هوشمند Apple Watch SE افزوده شده است امکان تشخیص شستشوی دست‌ها است. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند که دست‌هایشان را با هدف از میان بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها به درستی شستشو دهند. این ویژگی یک تایمر 20 ثانیه‌ای را به شما نشان می‌دهد تا دست‌هایتان را به درستی و با صرف مدت زمان 20 ثانیه‌ای که از سوی سازمان بهداشت جهانی توصیه شده شستشو دهید. ساعت علاوه بر تایمر با بازخوردهای لمسی و صدا به شما در انجام این فرایند کمک می‌کند.

این قابلیت به طور خودکار و با تشخیص صدای آب و صابون شروع به کار می‌کند و برای همین نیازی نیست هربار که می‌خواستید دست‌هایتان را بشورید به یک برنامه به خصوصی بروید و آن را فعال کنید. البته اپل به صورت پیش‌فرض این ویژگی را غیرفعال کرده، ولی شما می‌توانید با مراجعه به مسیر Settings —> Handwashing و فعال کردن Timer و Haptics این ویژگی را فعال کنید. بعد از فعال کردن این ویژگی و با گذشت زمان می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن Health تاریخچه مربوط به زمان‌هایی که دست‌های خود را شستید و مدت زمانی که برای هر بار شستن دست‌ها زمان گذاشتید را مشاهده کنید.

 عمر باتری اپل واچ اس ای

با بررسی اپل واچ اس ای یک بار دیگر به ما ثابت می شود که اگر یک نکته هرگز در اپل واچ ها تغییر نکند، عمر باتری آن هاست. باتری اپل واچ اس ای نیز مانند بقیه اپل واچ ها حدود یک تا یک و نیم روز دوام می آورد. هرچند که با وجود قابلیت پایش خواب عمر باتری اهمیتی دو چندان پیدا کرده است. در عملیات تست باتری ۷:۳۰ صبح از خانه خارج شدم و وقتی ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر به خانه برگشتم هنوز ۶۰ درصد از شارژ باتری باقی مانده بود و حدود ساعت ۱۱:۳۰ شب بود که درصد باتری به ۴۰ رسید. بعد از بیدار شدن از خواب شب نیز حدود ۲۵ درصد از شارژ باتری باقی مانده بود که جای امیدواری داشت.

بنابراین با احتساب استفاده از سیستم پایش خواب هم می توانید امیدوار باشید که ساعت شما تا ۲۴ ساعت بدون نیاز به شارژر شما را یاری خواهد کرد. البته نوع استفاده شما از ساعت نیز بسیار مهم است ولی به جرئت می توان گفت که باتری این ساعت شما را تا دو شبانه روز همراهی نخواهد کرد و نهایتا پس از یک روز و نیم و نزدیک زمان ناهار باید ساعت خود را مجددا شارژ کنید. برخی هم در حدی استفاده زیادی از ساعت خود دارند که نهایتا پس از ۱۲ ساعت ناچار خواهند بود ساعت خود را به شارژر متصل کنند.

از نظر من همچنان یکی از بزرگترین نقاط ضعف اپل واچ ها عمر باتری آن هاست. هرچند که اگر این اپل واچ از فناوری شارژ سریع بهره می برد خیلی بهتر بود اما سرعت شارژ این دستگاه آن چنان هم غیرقابل تحمل نیست و در طول یک ساعت حدود ۸۰ درصد شارژ می شود. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ اس ای , خرید اپل واچ اس ای , قیمت اپل واچ اس ای , مشخصات اپل واچ اس ای , اپل واچ مدل SE ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

همیشه شاهد گوشی های متفاوت و بسیار جذاب از سوی شرکت آمریکایی اپل برای بازار های جهانی بوده ایم و این بار نیز شاهد یک اتفاق هوشمندانه و بسیار جذاب دیگر از سوی این شرکت قدرتمند بازار موبایل هستیم، بله سری آیفون ۱۲ شرکت اپل که در ۴ نسخه ارائه داده شده است و یکی از قدرتمندترین و همچنین جذاب ترین سری های جدید شرکت اپل بعد از سری آیفون ۱۱ محسوب می شود که با طراحی خاطره انگیز آیفون ۵ و آیفون ۵ اس ساخته شده است.

این سری دارای طراحی بسیار جذاب و فوق العاده ای می باشد که از شکل کلی لبه های خمیده پشتیبانی نمی کند و این بار شاهد یک طراحی با فریم تخت و صاف هستیم که یک انتخاب هوشمندانه و بسیار جذابی را از خود به نمایش می گذارد و قطعا شاهد قابلیت هایی هستیم که شرکت اپل در طراحی این سری قدرتمند قرار داده است که کمک بسیار زیادی به پر فروش بودن این گوشی در سطح بازار جهانی دارد.

جذاب بودن بخش طراحی این گوشی یک طرف، سخت افزار قدرتمند و فناوری های استفاده شده در این محصول نیز یک طرف که واقعا کاربر را در مواجه شدن با اعداد و ارقامی که برای کیفیت سخت افزاری و مشخصات فنی این محصول قرار داده شده است دچار یک وسوسه وحشتناک عجیب و خاص می کند، در این مقاله قصد نقد و بررسی گوشی ایفون 12 اپل را داریم که میانه ترین گوشی این شرکت در سری جدید محسوب می شود که به احتمال زیاد پر فروش ترین نسخه نیز باشد.

بررسی گوشی ایفون 12

طراحی

آیفون ۱۲ نسبت به مدل قبلی خود باریکتر شده ابعاد آن نیز کوچکتر شده است. همچنین این سری سبکتر از مدل های قبلی خود است. از سری آیفون ۵ به بعد، گوشه های این برند نرم تر و گردتر طراحی و عرضه شد. اما در مدل جدید شاهد هستیم که کناره ها و گوشه های موبایل، تیزتر شده است.

به این ترتیب می توان دریافت که شرکت اپل به همان اصالت مدل های گذشته خود برگشته است. همچنین این سری از مقاومت بدنه بسیاری خوبی برخوردار است.

براساس اطلاعاتی که قبلاً منتشر شده بود، قرار بود در سال ۲۰۲۰، شرکت اپل بریدگی بالای صفحه نمایشگر را که از مدل آیفون ۱۰ ایجاد کرده بود؛ حذف کند. با این حال با عرضه این مدل شاهد بودیم که این بریدگی حذف نشد. علت آن هم استفاده از قابلیت حسگر فیس آیدی است. اما به نسبت قبل نازک تر شده.

نمایشگر

گوشی جدید آیفون مجهز به نمایشگر 6.1 اینچ Super Retina XDR OLED با وضوح 1170×2532 پیکسل بوده و نسبت ابعاد تصویر آن هم معادل 9:19.5 است. اینطور که پیداست، شرکت اول سعی کرده است نمایشگر باکیفیت را در مدل پایه آیفون 12 قرار دهد و بدین ترتیب، گامی قابل توجه برای افزایش کیفیت قطعات در مدل‌های ارزان قیمت، بردارد که می‌تواند سیگنال مثبت را برای کاربران و خریداران ارسال کند.

شاید برای شما جای سوال باشد که آیا این مسئله می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد؟ بله، قطعا همینطور بوده و ارزش آن هنگام مشاهده تصاویر، فایل‌های ویدیویی و سایر موارد، بیشتر هم احساس خواهد شد.

با این که در سال‌های گذشته، انتقادها به شرکت اپل مبنی بر عدم استفاده از قابلیت‌های جدید در نمایشگر، زیاد بود، اما این موضوع در آیفون 12، کمتر بوده و می‌توان عملکرد اپل را مثبت ارزیابی کرد. همچنین نمایشگر آیفون 12 را باید یک صفحه نمایش 120 هرتز معرفی کنیم که نرخ تازه‌سازی بالای آن، موجب ایجاد تعادل میان محصول جدید اپل و سایر گوشی‌های اندرویدی می‌شود.

بر اساس آزمایش‌های انجام شده، باید گفت روشنایی آیفون 12، اندکی کمتر از آیفون 12 پرو بوده و این در حالی‌ست که هنگام نمایش محتوای HDR از حداکثر میزان روشنایی صفحه برخوردار خواهد بود. همچنین نمای نمایشگر در طول روز، اندکی تاریک‌تر بوده که اگر از این مسئله بگذریم، می‌توانیم بگوییم تاثیر قابل قبولی در افزایش دوام باتری خواهد داشت. لازم به ذکر است نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی آیفون را باید 86 درصد عنوان کنیم که پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده است.

دوربین

با توجه به این‌که آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس دارای ۳ لنز دوربین هستند. انتظار می‌رود که در نسخه ۲۰۲۰ آیفون‌های پرو نیز، همین طراحی اعمال شود. همچنین احتمال دارد یک لنز جدید (حسگر زمان پرواز) به لنزهای آیفون ۱۲ اضافه شود.

یک طرح شماتیک انتشار یافته از iphone 12 پرو نشان می‌دهد که لنز زمان پرواز چگونه می‌تواند در مجموعه دوربین‌های آیفون ۱۲ پرو به نظر برسد. این لنز جایی در کنار لنزهای اصلی، سنسور تله فوتو (telephoto) و دوربین اولترا واید (ultra wide) موجود در مدل‌های فعلی آیفون‌های پرو اپل قرار دارد.

از این سنسور انتظار می‌رود که فاصله بین گوشی و سوژه مورد نظر با دقت بیشتری محاسبه شود. این ویژگی باعث می‌شود تا عکس‌های پرتره بهتری ثبت شوند. ضمن این‌که برنامه‌های AR یا واقعیت‌های افزوده نیز از طریق این سنسور قادر به اجرا خواهند بود.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون 12

در واقع آیفون 12 به جای این که باتری بهتری نسبت به آیفون 11 داشته باشد، باتری کوچک‌تری زیر 3000 میلی آمپر ساعت دارد. با داشتن عملکردی سنگین‌تر و صفحه نمایشی با وضوح بالاتر، بر روی کاغذ باعث نگرانی است. اما مشکلات احتمالی برق با این واقعیت که صفحه نمایش از نوع OLED است و این که پردازندهٔ جدید 5 نانومتری برق کم‌تری مصرف می‌کند، جبران می‌شود.

اپل اظهار می‌کند که امکان پخش ویدیو تا یازده ساعت وجود دارد، اما بستگی زیادی به صدا، سرویس و فرمت ویدیویی دارد. ما می‌توانیم به راحتی یک ویدیوی 1080p یوتیوب را برای مدتی طولانی‌تر از آن پخش کنیم، در حالی که به نظر می‌رسید پخش فیلم از طریق اپل تی‌وی پلاس برق بیشتری مصرف می‌کند.

اگر یک کاربر فعال و جابجا شونده هستید، احتمالاً می‌توانید بر روی شارژ روزانه حساب کنید، زیرا عملکرد سایر برنامه‌ها - و ارتباطات 4G و ویژه ارتباط 5G - زیاد از باتری استفاده می‌کنند.

به همین دلیل عملکرد جدید MagSafe می‌تواند خبر خوبی باشد. این فناوری جدید ارتباط کمی با MagSafe در مک‌بوک دارد، جدا از این که در مورد شارژ کردن باتری و مگنت‌ها است. اپل به سادگی یک مگنت در پشت آیفون جدید قرار داده است، که نصب شارژر بی‌سیم جدید را آسان می‌کند. تلفن‌ها هنوز هم توسط شارژرهای QI استاندارد شارژ می‌شوند، اما با این کار کمی کارآمدتر خواهد بود (مخصوصاً این واقعیت را دوست داریم که می‌توانیم تلفن خود را در حالی که به شارژ است در دست نگه داریم و از آن استفاده کنیم نه این که بر روی پایه شارژ گیر کند).

در غیر این صورت هیچ خبری از شارژ سریع نیست - وقتی از طریق پورت لایتنینگ متصل می‌شوید، شارژ سریع 20 وات هنوز امکانپذیر است. تا 50 درصد بالاتر است و سپس سرعت آهسته می‌شود، دقیقاً مانند آیفون 11.

جمع بندی

اگر شما جزو کاربرانی هستید که نسخه جدید آیفون را به هر قیمتی می خواهید خرید کنید، این گوشی برای شما یک انتخاب جذاب و قدرتمندی محسوب می شود، اما اگر جزو کاربرانی هستید که می خواهید بهترین عملکرد را نسبت به نسخه های عرضه شده آیفون داشته باشید، این گوشی مناسب شما نمی باشد و قطعا از قابلیت های قابل توجهی برخوردار نخواهد بود. برای خرید اقساطی گوشی ایفون کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ایفون 12 , خرید ایفون 12 , قیمت ایفون 12 , مشخمشخصات ایفون 12 , گوشی ایفون 12 اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اپل واچ SE در مدل‌های بلوتوث و سلولار وارد بازار می‌شود، بنابراین برای استفاده از آن نیازی به همراه داشتن گوشی هوشمند خود نخواهید داشت. این محصول مانند برادر گران قیمت خود اپل واچ به قابلیت‌هایی مانند قطب‌نما، شتاب سنج، ژیروسکوپ و قابلیت تشخیص سقوط مجهز شده، با این حال فاقد قابلیت ECG است که با توجه به قیمتش، نمی‌توان چندان به آن خرده گرفت.

اگرچه کاربران در این محصول به چیپ S6 دسترسی ندارند، با این حال پردازنده S5 با دو هسته نیز عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد و تقریباً جدید محسوب می‌شود. در حقیقت عملکرد این ساعت هوشمند مشابه با اپل واچ سری ۵ است. این ساعت هوشمند از سیستم عامل WatchOS 7 که اپل در کنفرانس WWDC 2020 رونمایی کرد، بهره می‌برد. در ادامه به بررسی این محصول می پردازیم. شما می توانید در اینجا خرید اقساطی اپل واچ اس ای را نیز تجربه کنید.

بررسی اپل واچ اس ای

طراحی و ظاهر

مهم‌ترین مشخصه در بررسی اپل واچ اس ای به عنوان یک محصول ارزان قیمت طراحی ظاهری آن است که دقیقاً شبیه همان ساعت‌های هوشمند جدید شرکت اپل است. در حقیقت اپل واچ اس ای از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با سری 6 و 5 و 4 ندارد و نمی‌توان آن را از نظر ظاهری با هیچ یک از ساعت‌های دیگر تشخیص داد. با این حال شرکت اپل رنگ‌های ویژه و منحصر به فردی را برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته که می‌توان با انتخاب آن‌ها ظاهری متفاوت را تجربه کرد.

 قدرت پردازش بالا

اپل واچ اس ای از پردازنده S5 استفاده می‌کند که از نظر قدرت پردازشی مشابه با اپل واچ سری 5 است که در سال 2019 میلادی آماده معرفی و عرضه شد. این قدرت پردازشی برای انجام تمام کارهای روزمره کافی است و می‌تواند از پس اجرای تمام اپلیکیشن‌ها و ردیابی فاکتورهای سلامتی برآید.

 عرضه در دو مدل وای فای و سلولار

در بررسی اپل واچ اس ای مشخص شده که این ساعت هوشمند همانند تمامی محصولات مشابه شرکت اپل از سال 2017 به بعد در دو نسخه وای فای و سلولار آماده عرضه شده است. بر این اساس باید اعلام کرد که قابلیت نسخه‌های سلولار تنها برای برخی از کشورها فعال است که این مسئله به محدودیت استفاده از eSIM توسط اپراتورهای آن کشورها مربوط می‌شود.

 ویژگی های سلامتی

اپل واچ همیشه بیشتر از یک دستگاه تناسب اندام خالص از قبیل Garmin و حتی Fitbit تا حدی روی سلامت عمومی تمرکز کرده است. و این با این مدل جدید و ارزان قیمت ادامه دارد.

Apple Watch SE دارای شتاب سنج ، ژیروسکوپ و ارتفاع سنج همیشه روشن با سری 6 است. همچنین دارای قابلیت تشخیص سقوط ، نظارت بر صدا ، SOS اضطراری و تماس اضطراری بین المللی است ، مواردی که در Apple Watch 3 دریافت نمی کنید .

بر خلاف پرچمدار Apple Watch 6 ، Apple Watch SE از نظراکسیژن خون (spo2)وجود دارد . با توجه به اینکه این ویژگی سالهاست در دستگاه های Garmin وجود دارد – این ویژگی آنچنان که اپل تصور می کند یک ویژگی جدید نیست. و ، سنسور SpO2 در Apple Watch 6 توسط FDA تأیید نشده است ، بنابراین دارندگان نباید آن را یک دستگاه پزشکی بدانند.

Apple Watch SE همچنین فاقد برنامه ECG است که همراه با Apple Watch 6 و Apple Watch 5 است و به شما امکان می دهد از طریق ضربان قلب بررسی های محلی را انجام دهید. با این حال ، SE می تواند ریتم قلب شما را در پس زمینه کنترل کند و در صورت مشاهده ضربان قلب نامنظم ، به شما هشدار می دهد.


همچنین دارای ردیابی خواب ، یک برنامه شستن دست و برنامه جدید تناسب اندام اپل است که شامل ایستگاه از پیش تنظیم شده جدید تمرین مانند آموزش اصلی ، تمرینات قدرتی عملکردی ، خنک شدن ورقص است .

 نقش ورزش در اپل واچ اس ای

با این که در بررسی اپل واچ اس ای به هیچ ویژگی سخت افزاری جدید خاصی در زمینه فیتنس و ورزش برنمی خوریم اما برخی قابلیت های نرم افزاری جدید در اپل واچ ها گنجانده شده است که استفاده از اپل واچ ها برای ورزش را جذاب می کند. اپل واچ اس ای نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین با استفاده از نرم افزارهای تمرین، استقامت و رقص می توانید ورزش روزانه خود را لذت بخش تر کنید.

اما در این نقطه سوال بزرگی پیش روی ما قرار می گیرد: آیا استفاده از اپل واچ برای تمرین روزانه ضروری است؟ پاسخ این سوال فقط و فقط به خود شما بستگی دارد. در واقع اگر خود را یک ورزشکار حرفه ای می دانید، با استفاده از قابلیت های نرم افزاری اپل واچ می توانید بسیار حرفه ای تر از پیش ورزش خود را دنبال کنید. با استفاده از این قابلیت های نرم افزاری می توانید میزان کالری مصرفی بدن خود را محاسبه کنید، زمان روزانه ورزش خود را مدیریت کنید و…

و اما یکی از مهم ترین سوال های موجود در بررسی اپل واچ اس ای، بله با استفاده از این ساعت می توانید با اطمینان خاطر به استخر بروید و شنا کنید. خوشبختانه اپل واچ اس ای به طور کامل ضد آب است و از این بابت هیچ نگرانی ای برای شما باقی نخواهد گذاشت. اما هنگامی که در دریا یا آب های شور شنا می کنید از ساعت خود استفاده نکنید زیرا باعث آسیب رسیدن به اپل واچ شما می شود.

عمر باتری 

عمر باتری اپل واچ SE هم مانند اپل واچ 6 و 3 حدود 18 ساعت است. یعنی شما باید هر روز ساعت را شارژ کنید. اگر بخواهید همزمان از GPS استفاده کنید و به موسیقی هم گوش دهید، عمر باتری ساعت هوشمند Apple Watch SE تنها کمی کمتر از اپل واچ 6 خواهد بود. در بحث باتری موردی که بیشتر از همه بین این دو ساعت به چشم می‌آید مدت زمان شارژ باتری است. اپل واچ 6 در 90 دقیقه به شارژ کامل می‌رسد، در حالی که این زمان برای ساعت هوشمند Apple Watch SE نزدیک به 2.5 ساعت است. در جدول زیر می‌توانید عمر باتری مربوط به اپل واچ 6، 3 و SE را مشاهده کنید.


ساعت هوشمند Apple Watch SE در نگاه اول با توجه به قابلیت‌ها و امکانات، ساعت قابل قبولی به نظر می‌رسد، اما پس از گذشت مدت زمان اندکی متوجه می‌شوید این محصول اپل نسبت به ویژگی‌هایی که به شما ارائه می‌کند قیمت زیادی دارد. اپل واچ 3 شاید کمی قدیمی‌تر باشد و قاب زمخت‌تری داشته باشد، ولی نمایشگر آن به روشنی اپل واچ SE است و در بحث اپ استور، عمر باتری و بقیه امکانات watchOS 7 تجربه مشابهی را با قیمت کمتر در اختیار شما قرار می‌دهد.

ویژگی‌هایی که اپل واچ 3 فاقد آن‌ها است و در اپل واچ SE وجود دارند مثل تشخیص سقوط، زیرنظر قرار دادن نویز محیط و تماس اضطراری هم آنقدر برای یک ساعت هوشمند لازم نیستند که بخواهند قیمت بیشتر ساعت هوشمند Apple Watch SE را توجیه کنند.

همچنین جای خالی ویژگی‌هایی مثل تشخیص میزان اکسیژن خون و صفحه نمایش همیشه روشن که در دیگر ساعت‌های اقتصادی و ارزان قیمت‌تر مثل فیت‌بیت ورسا 3 وجود دارند نیز احساس می‌شود. به نظر می‌رسد ساعت هوشمند Apple Watch SE بیشتر از همه برای خانواده‌هایی عرضه شده که می‌خواهند یک ساعت هوشمند برای کودکانشان خریداری کنند و از طریق بخش خانواده آیفون که به شما اجازه می‌دهد چندین اپل واچ را زیرنظر داشته باشید موقعیت مکانی بچه‌ها را داشته باشند.

سخن پایانی

جف ویلیامز ، مدیر عامل اپل ، گفت: "Apple Watch SE عناصر طراحی سری 6 را با اساسی ترین ویژگی های Apple Watch ترکیب می کند ، همه با قیمت مقرون به صرفه تر." "ما خوشحالیم که گزینه عالی دیگری را برای کمک به مشتریان در ارتباط ماندن ، فعالیت بیشتر و مراقبت از سلامتی خود ارائه می دهیم." و باید اعلام کنیم که همچنان تولید اپل واچ سری 3 با قیمت 199 دلار ادامه دارد. اگر می خواهید از خرید اقساطی محصولات اپل بهره مند شوید همین حالا کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ اس ای , قیمت اپل واچ se , خرید اپل واچ اس ای , مشخصات اپل واچ اس ای , خرید اقساطی اپل واچ اس ای ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

شرکت اپل برای محصولات خود ارزش بسیار بالایی قائل است و همیشه شاهد کیفیت های فوق العاده و بسیار هیجان انگیز از سوی این شرکت برای بازار های جهانی بوده ایم که در بالاترین سطح خود قرار گرفته بود و شاهد تغییرات فوق العاده و بسیار هوشمندانه از سوی این شرکت قدرتمند و بسیار با کیفیت دنیای فناوری و تکنولوژی خواهیم بود.

قدرت اصلی این شرکت در نوع طراحی و فناوری هایی که در داخل محصول قرار می دهد به طور کامل واضح می باشد و می توان حساب ویژه و خاصی را از سوی اپل برای چنین قابلیت هایی شاهد باشیم که این شرکت توانسته به بهترین شکل ممکن این قابلیت فوق العاده را برای کاربران در تمامی محصولات خود به وجود بیاورد و در نهایت شاهد یک خروجی بسیار فوق العاده و خاص خواهیم بود.

ساعت هوشمند جزوی از سری محصولات فوق العاده اپل محسوب می شود که بازار مناسب و خوبی را برای اپل به ارمغان آورده بود و برای اولین بار شاهد قابلیت های فوق العاده منحصر به فرد و ایده آل از سوی این شرکت قدرتمند برای بازار های جهانی بودیم که در بهترین حالت ممکن برای کاربران این شرکت ارائه داده می شود، در این مقاله قصد نقد و بررسی ساعت اپل واچ سری ۶ را داریم که در بالاترین سطح ممکن برای کاربران این شرکت ارائه داده شده است. برای اطلاع از قیمت اپل واچ 6 کلیک کنید.

بررسی اپل واچ سری 6 اپل

طراحی و صفحه نمایش

اینطور که به نظر می‌رسد اپل از طراحی ساعت‌های هوشمند خود راضی است و فعلا قصد تغییر آن را ندارد. اپل واچ 6 نیز از طراحی مشابه نسل‌های قبلی خود استفاده می‌کند؛ صفحه نمایش مستطیلی به همراه دکمه چرخان Digital Crown در کناره دستگاه. البته این طراحی مانند همیشه جذاب است و از تکراری بودن آن خسته نمی‌شوید.

روکیدا | بررسی کامل و تخصصی اپل واچ 6: ساعت هوشمند جذاب اپل | آیفون 12, آیپد Air 4, آیپد ایر 4, اپل, اپل واچ, اپل واچ 6, اپل واچ SE, اپل واچ سری 6, گلکسی واچ 3

خبر خوب اینجاست که اپل تصمیم گرفته امسال دو رنگ جدید را نیز به ساعت هوشمند پرچمدار خود اضافه کند. شما می‌توانید اپل واچ 6 را در رنگ‌های قرمز و آبی نیز خریداری کنید. همچنین رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری براق هم مثل سال‌های گذشته در دسترس است.

همانطور که قبلا نیز اشاره کرده بودیم، شایعاتی مبنی بر استفاده نسل ششم اپل واچ‌ها از پنل نمایشی microLED به جای OLED مطرح شده بود اما اپل واچ 6 همچنان از صفحه نمایش‌های OLED استفاده می‌کند. اپل واچ 6 مانند نسل گذشته خود از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن بهره می‌برد. با این ویژگی دیگر برای دیدن زمان مجبور نیستید هر دفعه مچ دستتان را مقابل صورتتان قرار دهید. همچنین نمایشگر اپل واچ 6 نسبت به ساعت‌های هوشمند پیشین اپل درخشان‌تر است.

میزان اکسیژن خون

یکی از مزیت‌ها و ویژگی‌های جدید اپل واچ نسل ۶ اضافه شدن سنسور حسگر اکسیژن خون به مجموعه‌ی سنسورهای جذاب و متنوع آن است. این ویژگی که به تازگی وارد ساعت‌های هوشمند اپل شده تجربه‌ی خاصی را از خود به نمایش می‌گذارد. این سنسور که در پشت دستگاه قرار گرفته یکی از اصلی‌ترین حسگرهای اپل واچ ۶ به حساب می‌آید و اپل با ترکیبی خاص توانسته این قابلیت هوشمندانه و ایده آل را از خود به نمایش بگذارد.

اپل اعلام کرده که سنسور SpO2 می‌تواند با دقت ۹۵ درصد سطح انرژی خون را اندازه‌گیری کرد. این قابلیت می‌تواند شما را از وقفه‌ی تنفسی در خواب مطلع سازد. از آنجایی که کمبود اکسیژن خون یکی از علایم بیماری کرونا به حساب می‌آید، این قابلیت می‌تواند جان هزاران نفر را در دنیا از این بیماری نجات دهد.

هر زمان که سطح اکسیژن خون را اندازه می‌گیریم چراغ‌های قرمز و سبز و LED وجود دارد که با دیودهای نوری کار می‌کند تا نور را به جریان الکتریکی تبدیل کند. چراغ‌ها به رگ‌های خونی مچ دست شما می‌تابند و دیودها میزان بازگشت نور را اندازه‌گیری می‌کند. حال رنگ خون شما به تعیین میزان اکسیژن خون کمک می‌کند. اگر رنگ خون قرمز روشن باشد نشان می‌دهد که میزان اکسیژن خون بالاست و اگر رنگ خون تیره باشد نشانه‌ی سطح پایین اکسیژن خون است.

این قابلیت به صورت پیش فرض فعال است. علاوه بر این می‌توانید آن‌را بصورت دستی انجام دهید و اپل واچ نیز بصورت دوره‌ای میزان اکسیژن خون را اندازه‌گیری و داده‌ها را ثبت کند تا در صورت مشاهده‌ی تغییرات، برای جلوگیری از مشکلات جدی تر به پزشک مراجعه کنید.

 

متاسفانه سنسور SpO2 در تعداد کمی از کشورها پشتیبانی می‌شود و تمام جهان نمی‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. ایران نیز یکی از کشورهایی است که سنسور SpO2 در آن پشتیبانی نمی‌شود.

شارژدهی و سایر ویژگی های اپل واچ 6

درست مانند نسل قبل، شارژدهی اپل واچ سری ۶ نیز نهایتاً به ۱۸ ساعت می‌رسد که به نظرم کمی آزاردهنده است چرا که اگر از ویژگی پایش خواب استفاده کنید، مجبور هستید که اپل واچ خود را خیلی سریع‌تر شارژ کنید. برای مقایسه می‌توانیم به فیت بیت Versa 2 اشاره کنیم که با یک بار شارژ می‌تواند به مدت ۵ الی ۶ روز ماندگاری داشته باشد و همچنین هواوی GT2 پرو نیز به مدت دو هفته ماندگاری دارد.

البته شارژدهی اپل واچ سری ۶ هم نسبت به نسل قبل بهتر شده است؛ همانطور که گفتیم روشنایی نمایشگر این گجت به میزان ۲.۵ برابر افزایش یافته است و در عین حال همچنان میتواند شارژدهی ۱۸ ساعته را ارائه دهد. این در حالی است که واچ فیس های جذاب این ساعت باعث میشوند که شما بخواهید از ویژگی نمایشگر همیشه روشن استفاده کنید. به شخصه واچ فیس آرتیست را خیلی دوست دارم. همچنین واچ فیس مموجی نیز به اپل واچ اضافه شده است که جذابیت خاص خودش را دارد.

همچنین اپل واچ سری ۶ تمام کارهای مربوط به پایش سلامت را به خوبی انجام می‌دهد چرا که از تمام سنسورهای لازم نظیر سنسور سنجش ضربان قلب، سنسور ECG، سنسور تشخیص سقوط، GPS داخلی و سنسور ارتفاع سنج برخوردار می‌باشد. ویژگی پایش خواب نیز در watchOS 7 عملکرد بسیار دقیقی دارد.

جمع بندی

شرکت اپل این محصول را با قیمت مناسب و ایده آل راهی بازار های جهانی کرده و ما نیز شاهد قابلیت های فوق العاده و بسیار هوشمندانه داخل این محصول بسیار جذاب هستیم، اگر شما جزو کاربرانی هستید که می خواهید از این فناوری استفاده کنید بهتر است این ساعت را تجربه کنید، اگر قیمت برای شما مهم می باشد اصلا به دنبال این محصول نروید چون قیمتی بالای ۱۴ میلیونی دارد که گزینه های بهتری نسبت به این محصول در بازه های قیمتی پایین وجود دارد. اگر به دنبال یک سایت معتبر برای خرید اقساطی محصولات اپل می گردید همین حالا کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ 6 , خرید اپل واچ 6 , قیمت اپل واچ 6 , مشخصات اپل واچ 6 , ساعت اپل واچ سری 6 ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

ایفون se از همان طراحی کلاسیکی برخوردار است که برای چندین سال به عنوان امضای طراحی اپل شناخته میشد. طراحی، بدنه و دوربین این گوشی دقیقاً همان نمونه هایی هستند که در سال ۲۰۱۷ در گوشی آیفون ۸ دیدیم. اما اپل در یک اقدام بسیار هوشمندانه گوشی مقرون به صرفه ی جدید خود را به تراشه ی A13 Bionic مجهز کرد که این تراشه در گوشی های سری آیفون ۱۱ نیز به کار رفته بود. به لطف این تراشه ی جدید، عملکرد دوربین و شارژدهی باتری این گوشی هم با بهبودهای چشمگیری همراه شده اند. تراشه ی A13 Bionic نه تنها بسیار سریع و قدرتمند است، بلکه برای چند سال آینده پاسخگوی تمام نیازهای کاربران خواهد بود و نسخه های جدید iOS را به خوبی اجرا خواهد کرد.

البته یک گوشی ۳۹۹ دلاری در برخی زمینه ها کمبودهایی نیز دارد. به عنوان مثال آیفون اس ای ۲۰۲۰ در پنل پشتی خود فقط یک دوربین دارد و از سیستم Face ID نیز بی بهره است. عملکرد دوربین سلفی این گوشی قابل قبول است اما به هیچ وجه در حد و اندازه ی نمونه ی موجود در گوشی های سری آیفون ۱۱ نیست.

اگر به صورت کلی بخواهیم به این گوشی نگاه کنیم، ارزش خرید آیفون اس ای ۲۰۲۰ بیشتر از هر آیفون دیگری است که در بازار موجود است. قیمت وسوسه کننده، شارژدهی عالی، دوربین اصلی باکیفیت، تراشه ی قدرتمند، مقاومت در برابر آب و شارژ وایرلس از جمله ویژگی‌های جذاب این گوشی هستند. آیفون اس ای ۲۰۲۰ نه تنها یک آیفون فوق العاده است، بلکه یکی از بهترین گوشی های مقرون به صرفه برای خرید است. در ادامه با بررسی این محصول همراه شما هستیم.

بررسی گوشی ایفون اس ای 

طراحی 

همان‌طور که گفته شده، طراحی این گوشی با آیفون ۸ مو نمی‌زند و همان طراحی زیبا و ساده قبلی میهمان جیب شما خواهد بود. مقدار حاشیه‌های گوشی در مقایسه با گوشی‌های امروزی بسیار غیرعادی به نظر می‌رسد و فقط با گذشت چند سال از آیفون ۸، طراحی این گوشی قدیمی می‌نماید. صفحه نمایش ۴/۷ اینچی این گوشی ممکن است برای بسیاری از کاربران کوچک باشد اما هنوز هستند کاربرانی که ارگونومیک بودن آیفون برایشان مهم‌تر از صفحه‌نمایش‌های بزرگ باشد.

 

یکی از نکاتی که درباره این گوشی وجود دارد،‌ نبود جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون در آن است که ممکن است با توجه به هنجار به وجود آمده در مورد گوشی‌های جدید مورد عجیبی نباشد اما برخی از دوست‌داران موسیقی قطعا از نبود این ویژگی خوشحال نخواهند شد و این موردی است که باید هنگام خرید این گوشی آن را مد نظر داشته باشید، هرچند اپل همراه با آیفون SE 2 یک هدفون با درگاه لایتنینگ عرضه کرده است،‌ اما برخی می‌خواهد هنگام گوش دادن به موسیقی گوشی خود را شارژ کنند یا صرفا دلشان برای وجود این ویژگی تنگ می‌شود.

  • طراحی آشنا با ابعاد استاندارد اپل
  • رنگ‌بندی سیاه و سفید و سرخ
  • سایز صفحه نمایش کوچک است

صفحه نمایش

با اینکه شاسی تکراری گوشی هنوز برای ما جذاب است، در مورد صفحه نمایش این اعتقاد را نداریم. آرزو می کردیم صفحه نمایش آیفون 6s را روی این گوشی می دیدیم. اپل در صفحه نمایش های خود هیچ زمان به پیکسل ها دقت نمی کند و بیشترین تمرکز خود را به کیفیت این صفحات معطوف می کند. اپل برای این گوشی از صفحه نمایشی با کیفیت 640×1136 پیکسل استفاده کرده، این در حالی است که سامسونگ در حال حاضر بهترین صفحه نمایش های موبایلی دنیا را با کیفیت 2560×1440 پیکسل تولید می کند. اما تصور نکنید که اپل احمق است! زیرا با این تعداد پیکسل که در صفحه نمایش آیفون SE دیده می شود، این صفحه به اندازه ای باکیفیت است که نمی توان ایرادی به آن گرفت. خوانایی متون در این صفحه نمایش بسیار لذت بخش است و هیچ مشکلی با کوچک ترین متن ها نخواهید داشت. با چشم غیرمسلح و از فاصله بسیار نزدیک نیز هیچ پیکسلی را نمی توانید تشخیص دهید.

زیر نور خورشید این کیفیت خوب ثابت می ماند و می توانید با خیال راحت به تمام محتوا بدون هیچ افت کیفیتی دسترسی داشته باشید.

یک ویژگی جدید را از یاد نبریم که در آیفون 6s شاهدش بودیم و در این گوشی از دست رفته است. این ویژگی چیزی نیست جز 3D Touch یا همان لمس سه بعدی. اگرچه ما هیچ اعتقادی به این ویژگی نداریم و لمس سه بعدی را چندان کاربردی نمی بینیم و جنبه سرگرمی آن را پر رنگ تر می دانیم، با توجه به شناختمان از اپل، انتظار دیدن این ویژگی را در آیفون SE نیز داشتیم.

به هرحال صفحه نمایش آیفون SE کیفیت قابل قبولی دارد و کار کردن با آن لذت خاص خودش را دارد. هرچند صفحه نمایش این گوشی در برابر صفحه نمایش های آمولد سامسونگ حرف زیادی برای گفتن ندارد، باید قبول کنیم که درنوع خود یکی از بهترین هاست.

دوربین

این گوشی دقیقا از همان سخت‌افزار دوربین آیفون 6S بهره می‌برد – همان سنسور 12MP با گشایش لنز f/2.2 به همراه فلش دوگانه LED. دوربین سلفی متاسفانه بروز رسانی نشده و همان گزینه استفاده شده در 5S می‌باشد – سنسور 1.2MP. البته قبل از معرفی رسمی این گوشی نیز این مساله مشخص شده بود و بخاطر همین موضوع حین معارفه رسمی دستگاه و مشخص شدن صحت این موضوع، چندان شگفت زده نشدیم.

چیپست قدرتمند استفاده شده در این گوشی به کمک سنسور 12MP، فیلم‌برداری 4K را برای این گوشی به ارمغان آورده است. همچنین ویژگی Live-Photos که با هر بار دکمه شاتر را زدن، اقدام به فیلم‌برداری به مدت 1.5 ثانیه و ذخیره عکس‌ها به شکل انیمیت می‌کند، در این گوشی اپل نیز موجود می‌باشد.

همانطور که گفتیم، دوربین سلفی این گوشی در مقایسه با 5S تغییری نداشته و از همان سنسور 1.2MP استفاده شده است. دو ویژگی اصلی این دوربین، حالت خودکار HDR و فیلم‌برداری 720p می‌باشد. همچنین این دوربین همانند دوربین سلفی 6S از صفحه‌نمایش رتینای گوشی به عنوان فلش استفاده می‌کند. به طوری که با عکاسی سلفی در محیط‌های تاریک، صفحه‌نمایش به رنگ سفید در آمده و با افزایش لحظه‌ای روشنایی صفحه به 300%، نور کافی در اختیار دوربین قرار داده می‌شود.

رابط کاربری دوربین تغییری نسبت به دیگر گوشی‌های اپل نداشته است. به محض اینکه برای فوکوس صفحه را لمس کنید، اسلایدری ظاهر می‌شود که به کمک آن و با توجه به محیطی که قصد دارید از آن تصویر بگیرید، می‌توانید میزان نوری که دوربین می‌توان ضبط کند را کم یا زیاد کنید.

همانطور که می‌دانید، دسترسی و کنترل حالت‌های مختلف دوربین آیفون با کشیدن صفحه به سمت چپ یا راست میسر می‌شود. می‌توانید با اسلاید صفحه به حالت‌های عکاسی، حالت مربعی، Pano، فیلم‌برداری، اسلومو و Time-laps دسترسی داشته باشید. برای استفاده کردن از حالت عکاسی پشت سر هم نیز کافی است که دکمه شاتر را کمی نگه دارید.

نمونه تصویرهای گرفته شده با هر دو دوربین آیفون SE و 6S نشان می‌دهد که علاوه بر اینکه سخت‌افزار هر دو دوربین یکسان می‌باشد، بلکه از لحاظ نرم‌افزاری و الگوریتم‌های استفاده شده نیز این دو دوربین هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

عکس‌های گرفته شده با آیفون 6S در مقایسه با دیگر پرچمداران مطرح چندان تحسین برانگیر نبودند، پس در مورد SE نیز این مساله صدق خواهد کرد. عکس‌های گرفته شده و نتایج دارای جزییات خوبی هستند، اما بهترین در نوع خود به هیچ وجه نیستند. مساله اصلی این است که اپل بعد از عرضه گوشی آیفون 5S، تغییر چندان زیادی در دوربین‌های 6 و 6S و حال SE نداده است و از لحاظ خروجی نمی‌توان تغییرات زیادی مابین این دوربین‌ها مشاهده کرد.

خبر خوبی که می‌توان در مورد این دوربین داد، مربوط به رندر فوق‌العاده رنگ‌ها و کنتراست عالی آن می‌باشد. البته دامنه دینامیکی دوربین چندان تعریفی ندارد و مدام مجبور خواهید شد که از حالت HDR استفاده کنید.

فیلم‌برداری 4K یکی دیگر از مزیت‌های این دوربین می‌باشد. در حالت 4K شاتر با سرعت 30fps و در حالت 1080p با دو سرعت 30fps و 60fps و حالت جدید 1080p با سرعت 120fps اقدام به فیلم‌برداری می‌کند. در حالت اسلومو نیز شاتر با کیفیت 720p و با سرعت 240fps اقدام به ذخیره تصاویر می‌کند.

باتری گوشی ایفون اس ای

آیفون SE 2020 از باتری کوچک 1821 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که مشابه نمونه بکار رفته در آیفون 8 می‌باشد؛ با این حال انتظار می رود که تراشه بهینه تر بتواند تا حدودی شارژدهی دستگاه را بهبود ببخشد. این گوشی در آزمایش پخش مداوم ویدئو حدود 10 ساعت دوام می آورد که رکورد چندان جالبی نبوده و عملکرد متوسطِ روبه پایین آن را نشان می دهد.

در استفاده ترکیبی با روشن بودن اینترنت دیتا و انجام کارهایی مثل وبگردی، اجرای بازی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، عکاسی و … این گوشی به سختی می تواند یک روز را دوام بیاورد و احتمالا در میانه روز کاری، مجددا باید به فکر شارژ کردن آن باشید.

البته همانطور که همیشه گفته ایم، شارژدهی یک محصول بسته به نوع استفاده هر فرد از آن می تواند متفاوت باشد.

در داخل جعبه iPhone SE 2020 شارژر 5 واتی قرار داده شده است که توان آن حتی از نمونه بکار رفته در برخی گوشی‌های ارزان قیمت اندرویدی، پایین تر بوده و سیاست اپل در این زمینه کاملا جای انتقاد دارد. البته این گوشی از شارژ سریع با توان 18 وات پشتیبانی می‌کند که برای استفاده از آن باید تجهیزات جداگانه ای تهیه کنید.

با استفاده از تجهیزات داخل جعبه، شارژ کامل آیفون SE 2020 حدود 2:30 زمان نیاز دارد که برای دستگاهی با باتری 1821 میلی آمپر ساعتی، واقعا زیاد است. هنگام استفاده از شارژر 18 واتی اما این زمان 1 ساعت کمتر خواهد بود و گفتنی است که آیفون جدید اپل از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند که آن را یک پله بالاتر از میان‌رده‌های اندرویدی قرار می‌دهد.

سخن پایانی

نسل اول آیفون اس ای خیلی زود به محبوبیت خوبی رسید. چون با هزینه‌ای کمتر از آیفون‌های رایج، به کاربران اجازه می‌داد طعم پلتفرم آی او اس اپل را بچشند. حالا ۴ سال از آن زمان گذشته و نسل دوم آن،‌ آیفون اس ای ۲۰۲۰ عرضه شده است. با بررسی اپل آیفون اس ای ۲۰۲۰ ما این محصول را یک گوشی قدرتمند و خوش قیمت با طراحی جمع و جور و دوربین‌هایی مناسب دیدیم. اما شما تنها در صورتی می‌توانید عاشق این گوشی شوید که صاحب یکی از آیفون‌های قدیمی اپل هستید و می‌خواهید با کمترین هزینه، گوشی آی او اسی خودتان را ارتقاء دهید. همچنین کاربران گوشی‌های اندرویدی که به دنبال محصولی با قیمت کمتر از گوشی‌های سری آیفون ۱۱ برای مهاجرت به پلتفرم آی او اس هستند نیز می‌توانند روی این گوشی حساب ویژه‌ای باز کنند.

در مجموع iPhone SE 2020 اپل با چیپست A130 Bionic که قدرت‌بخش گوشی‌های سری آیفون ۱۱ نیز هست،‌ باعث شده این گوشی جمع و جور قدرتمندتر از بسیاری از گوشی‌های اندرویدی رقیب در بازار است. علاوه بر این، دوربین‌های پشتی و جلویی ۱۲ و ۷ مگاپیکسلی این گوشی با ارائه‌ی حالت پرتره و HDR هوشمند، می‌توانند عکس‌های جذاب و سرگرم کننده‌ای را ثبت کنند که تشخیص آن‌ها با عکس‌های ثبت شده با آیفون ۱۱ سخت است. این گوشی رقبایی در بازه‌ی قیمتی خود از برند سامسونگ مانند گلکسی ای ۷۱ و گوگل مانند گوگل پیکسل ۳ ای دارد. اینجاست که انتخاب کاملاً به سلیقه‌ی کاربر بازمی‌گردد. مهم‌ترین رکن در این انتخاب می‌تواند سیستم عامل باشد. شما آی او اس می‌خواهید یا اندروید را ترجیح می‌دهید؟ برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ایفون اس ای , خرید گوشی ایفون اس ای , قیمت ایفون اس ای , مشخصات ایفون اس ای , گوشی ایفون se 2020 ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

خانواده آیفون 11 اپل، شروع مسیری بود که به محبوبیت بیشتر این کمپانی ختم شد. پس از رونمایی از این سری پرفروش، خریداران بسیاری برای رونمایی از آیفون 12 روزشماری می‌کردند. علاوه بر خصوصیات ارتقا یافته که کاملا مورد انتظار است، ایفون 12 اولین موبایل‌های هوشمند اپل با پشتیبانی از فناوری ۵G خواهد بود.
واقعیت این است که یکی از بزرگترین رویدادهای تکنولوژی در سراسر جهان، رونمایی و بروزرسانی محصولات اپل است. گوشی آیفون 12 توانمند در عملکرد ظاهر شده و حق مطلب در زمینه کیفیت، ادا کرده است. در ادامه با بررسی این محصول همراه شما عزیزان هستیم.

بررسی گوشی آیفون 12

طراحی

در این مدل نیز از بریدگی نمایشگر (notch) استفاده شده است که در داخل ان دوربین سلفی،سنسور های فیس ایدی و برخی موارد دیگر نیز استفاده شده است مشخص است که با پیشرفت روزافزون دنیای تکنولوژی، این فضای برش خورده مدت زیادی دوام نخواهد آورد و با پیشرفت بیشتر تکنولوژی این فضا کوچکتر خواهد شد تا به صورت کامل محو شده و شاهد محصولاتی با نمایشگر تمام صفحه باشیم. شایعات زیادی در مورد این خانواده ایفون وجود دارد که برخی اهالی دنیای فناوری بر این باورند که در طول زمان اپل این برش را حذف کرده و از تکنولوژی دوربین و سنسور های پنهان شده در صفحه استفاده خواهد کرد. تحلیلگران بر این باور هستند که اپل در طراحی ایفون های 2020 خود لبه های تخت قدیمی را جایگزین لبه های منحنی می کند که این یاداور طراحی های قدیمی، زیبا و فوق العاده ی آن خواهد بود . امسال هم مانند سال های قبل شاهد رنگی متفاوت و بسیار زیبا برای این نسل از ایفون خواهیم بود به اسم Navy Blue که این اولین باری است که از رنگ ابی درطراحی بدنه ایفون استفاده می شود. اپل برای طراحی قسمت دوربین پشت این گوشی از فضایی مربعی شکل استفاده کرده است که فعلا اطلاعاتی در مورد تعداد دوربین های ان در دسترس نمی باشد.

 نمایشگر

شرکت اپل قصد دارد خانواده ایفون 12 را در 3 نوع نمایشگر مختلف به بازار عرضه کند که عبارتند از:ایفون 12 پرو 5.4 اینچ، ایفون 12: 6.1 اینچ،ایفون 12 پرو مکس: 6.7 اینچ به معنای دیگر، جایگزین آیفون XS کمی کوچکتر، جایگزین آیفون XR تقریبا با همان سایز و رقیب اصلی آیفون XS مکس، کمی بزرگتر خواهد بود.همچنین این شرکت قصد دارد که پنل هاLCD را برای این خانواده حذف کندو خط تولید صفحه نمایش OLED به صورت کامل برای این سری در نظر گرفته شده است. شرکت های LG و سامسونگ این پنل هارا تولید خواهند کرد.گفته می‌شود که نمایشگر مدل‌های پرو توسط سامسونگ و مسئولیت تولید پنل‌های 6.1 اینچی، بر دوش شرکت LG گذاشته شده است.

 دوربین

اپل همانند آیفون 11، در سری 12 خود نیز از دوربین های دوگانه استفاده کرده است. دوربین اصلی این گوشی، دارای حسگر 12 مگاپیکسل می باشد و لنز آن، دارای دیافراگم f/1.6 می باشد. لازم به ذکر است دیافراگم به کار رفته در آیفون 12، سریع ترین دیافراگم موجود در بین تمامی آیفون ها می باشد. دوربین دوم نیز از حسگر 12 مگاپیکسلی بهره می برد و درون یک لنز فوق عریض، به کار گرفته شده است. به وسیله ی این دوربین ها، می توانید قابلیت هایی مانند فلاش چهارگانه دورنگ، HDR، پانوراما و فیلمبرداری با کیفیت 4K را تجربه نمایید. همچنین دوربین سلفی این گوشی نیز دارای حسگر 12 مگاپیکسل می باشد که دارای لنز 23 میلیمتری واید و دریچه دیافراگم f/2.2 می باشد. اپل ادعا می نماید که آیفون 12 در محیط های کم نور، عملکرد بهتری نسبت به آیفون 11، دارد. همچنین قابلیت نوظهور Computational Photography نیز درون آیفون جدید، وجود دارد. این قابلیت باعث می شود تا جزئیات دقیق تر و بهبود یافته تری در عکس ها وجود داشته باشد.

 پردازنده قوی

مشخص شده است که اپل قرار است در نسل جدید آیفون‌ها از تراشه سری A بعدی خود استفاده کند. استفاده از فناوری ۵ نانومتری در این تراشه باعث می‌شود تا اندازه پردازنده کوچکتر شده و مصرف انرژی نیز کاهش یابد. پیش بینی می‌شود که این پردازنده تا ۱۵ درصد سرعت بیشتر را برای آیفون ۱۲ فراهم خواهد کرد.

باتری و شارژدهی آیفون 12

اخبار دقیقی از ظرفیت باتری گوشی آیفون 12 در دسترس نیست. همین که می‌دانیم با فعالیت ترکیبی حدود 17 ساعت شارژدهی خواهد داشت، راضی کننده است. این گوشی فناوری شارژ سریع 20 واتی تجهیز شده و با سرعت فوق العاده‌ای 50 درصد از ظرفیت باتری در نیم ساعت شارژ می‌کند. البته اگر طرفدار شارژ وایرلس باشید، با وجود توان 15 واتی، لازم است کمی بیشتر منتظر بمانید تا دستگاه فول شارژ شود.

 نتیجه گیری

براساس شایعاتی که پیرامون آیفون ۱۲ وجود دارد مشخص است که به روزرسانی تلفن ۲۰۲۰ اپل برای کاربران بسیار هیجان‌انگیز است و بی‌صبرانه در انتظار نسل بعدی آیفون‌ها هستند. با توجه به گزارش‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که بیشترین پیشرفت‌ها قرار است در زمینه‌های اتصال ۵G، پشتیبانی از برنامه‌های واقعیت افزوده همراه با سنسور زمان پرواز باشد. اما با این حال هنوز اطلاعات زیادی هست که در مورد آیفون ۱۲ نمی‌دانیم. به همین دلیل باید منتظر اطلاعات جدیدی که ماه‌های آینده منتشر می‌شوند باشیم. اگر قصد خرید اقساطی محصولات اپل را دارید همین حالا کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایفون 12 , خرید ایفون 12 , قیمت ایفون 12 , مشخصات ایفون 12 , گوشی ایفون 12 ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

در این مقاله به بررسی دقیق اپل واچ سری 6 (Apple Watch 6) و قابلیت‌های منحصربه فرد آن خواهیم پرداخت تا با تفاوت‌های جدیدترین ساعت‌ هوشمند اپل با سری‌های پیش از آن آشنا شوید.

همانطور که در جریان رویداد اخیر دیدیم، اپل با آنکه از آیفون جدیدش (iPhone 12) رونمایی نکرد ولی در عوض، از دو ساعت هوشمند جدید پرده برداشت. یکی از این ساعت‌ها اپل واچ سری ۶ که بود که پرچم‌دار اپل نیز معرفی شد و ساعت دیگری که معرفی شد، اپل واچ اس ای (نسخه اقتصادی) بود.

اما ممکن است برای‌تان سوال ایجاد شده باشد که چه تفاوت‌هایی بین این دو ساعت وجود دارد و آیا با توجه تفاوت قیمت این دو ساعت هوشمند، قابلیت‌های اپل واچ سری ۶ از چه قرار است و چه ویژگی‌هایی آن را متفاوت با سایر ساعت‌های هوشمند اپل و حتی سایر برندها می‌کند. اگر به دنبال جواب برای این سوال‌ها هستید، با ما همراه باشید تا ویژگی‌های این ساعت هوشمند و پرچم‌دار اپل را به صورت دقیق برای‌تان شرح دهیم.

بررسی اپل واچ سری 6

طراحی

اسمارت واچ اپل 6 مانند چند مدل قبلی اپل واچ است. همانطور که انتظار می‌رود طراحی بسیار باریکی دارد – هنوز چند اسمارت واچ رقیب وجود دارد که ظاهری مشابه به اپل واچ دارند و مانند آن بر روی دست می‌نشیند.

یکی از چیزهای جالبی که درباره اپل واچ سری 6 باید دانست این است که در رنگ کاملا قرمز و آبی و .. عرضه شده است. این خبر خوبی است که اپل واچ وارد قلمروی دنیای رنگی شده است.

اپل ادعا می‌کند که این بار نمایشگر همیشه روشن دو برابر سری قبلی روشن است و در هر مکانی با نور کم و زیاد می‌توان از این ساعت استفاده کرد.

سولو لوپ و بند های جدید

در بررسی اپل واچ سری 6 از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با سری 4 و 5 ندارد، با این حال شرکت اپل دو رنگ جدید آبی و قرمز را به مجموعه آلومینیومی این ساعت هوشمند اضافه کرده است. گزینه‌های نقره‌ای و خاکستری فضایی در کنار مدل طلایی همچنان برای این سری جدید از ساعت‌های هوشمند اپل نیز طراحی و ساخته شده‌اند.

گفتنی است که این ساعت هوشمند در دو مدل خاص دیگر نیز تولید شده است. اپل واچ سری 6 با بدنه استیل و نسل ادیشن آن با جنس تیتانیوم از جمله محصولات لوکسی هستند که از این سری جدید آماده تولید و عرضه شده‌اند.

این ساعت‌های هوشمند همچنین در دو سایز 40 و 44 میلی متری طراحی و تولید شده‌اند که برای مچ دست‌های مختلف آماده شده است.

اپل در طراحی بند اپل واچ سری 6 تغییرات قابل توجهی را اعمال کرده است؛ بند سولو لوپ که همراه با این سری جدید ساعت هوشمند آماده عرضه شده، گزینه‌ای مناسب برای جایگزین کردن در برابر بندهای اسپرت است. این بندها در 9 سایز مختلف طراحی و تولید شده‌اند و شرکت اپل آن‌ها را برای تمامی کاربران با سایزهای مختلف آماده عرضه کرده است.

علاوه بر این، اپل یک بند بافتنی ویژه نیز با عنوان solo braided loop عرضه کرده است که تا حدودی ظاهر کلاسیک‌تر نسبت به نسخه سیلیکونی دارد.

البته نکته مهم این است که بند اپل واچ سری 6 با بندهای سری 4 و 5 نیز سازگار است و کاربران بعد وسیعی از انتخاب را در اختیار دارند.

قدرت سخت افزار

اپل واچ سری 6 هر چند که از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با سری 4 و5 ندارد، اما از لحاظ کاربردی و قدرت سخت افزاری بسیار بهینه‌تر و کاربردی‌تر از قبل شده است.

این ساعت هوشمند جدیدترین محصول شرکت اپل است که با پردازنده S6 تولید شده و از لحاظ قدرت پردازشی و مصرف باتری بهینه سازی‌های ویژه‌ای داشته است و می‌تواند به‌عنوان یک همراه هوشمند، همیشه آماده کار برای شما باشد.

بهینه سازی عمر باتری باعث شده تا اپل واچ سری 6 بتواند برای مدت زمانی طولانی‌تر در حالت Always-On display روشن بافی بماند. همچنین باتری اپل واچ جدید می‌تواند به‌صورت سریع‌تر شارژ شود و محدودیت‌های مربوط به زمان شارژ را بردارد.

عمر باتری اپل واچ 6

اپل واچ ۵ در واقع دارای باتری ضعیف‌تری نسبت به Apple Watch 4 است و البته دلیل آن اضافه شدن صفحه نمایش همیشه روشن بود. ما دوست داریم شاهد پیشرفت‌های بزرگی برای اپل واچ ۶ باشیم. حداقل انتظار داریم که عمر باطری اپل واپ ۶ مانند اپل واچ ۴ باشد و به طور ایده آل ویژگی‌های منحصر به فرد اپل واپ ۵ را نیز حفظ کند.

 ویژگی های ورزشی

اپل واچ قبلاً از امکانات سلامتی و ورزشی بسیار خوبی بهره مند بود، اما متاسفانه ویژگی قابل توجهی به Apple Watch 5 اضافه نشده نشد، بنابراین انتظار داریم برخی از آن‌ها را حداقل در Apple Watch 6 ببینیم.

دقیقاً چه مواردی ممکن است از اپل واچ در اختیار ما قرار بگیرد؟
امکانات شامل ردیابی دقیق‌تر، تمرینات بیشتر یا حسگرهای اضافی برای نظارت بر سلامت شما است. هرچه اطلاعات بهداشتی بیشتر باشد، با دقت بیشتری می‌توان پیشرفت سلامت شخصی را مشاهده کرد.

ردیابی سطح اکسیژن

در بررسی اپل واچ سری 6 مشخص شده که علاوه بر پشتیبانی از قابلیت‌های سلامتی مختلف نظیر ردیابی خواب و اندازه گیری نوار قلب یا همان ECG امکان ردیابی سطح اکسیژن خون را نیز دارد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید میزان سطح اکسیژن را به‌صورت سریع اندازه گیری کنید. گفتنی است که اپل واچ این کار را با استفاده از یک سنسور مادون قرمز در زیر مچ دست انجام می‌دهد. این قابلیت اکسیژن خون را بر اساس درصد نشان می‌دهد که برای بسیاری از افراد، ورزشکاران و حتی بیماران مختلف کاربردی است.

 کلام آخر

درست است که فرق زیادی بین اپل واچ 5 و 6 وجود ندارد، اما سنسور کنترل اکسیژن خون می‌تواند یک ابزار مفید برای شما باشد، مخصوصا زمانی که بر روی موضوعی مانند اهمیت آگاهی شما درباره سلامت شخصی تاکید می‌کند.

باید از چیزهایی مانند نرم‌افزار خوب این ساعت و حتی طراحی باریک سری 6 تشکر کرد، اما باز هم اپل فقط سعی می‌کند سیستم ساعت هوشمند خود را آپدیت ‌کند. همچنین باید اشاره کرد که به نظر می‌رسد کاربران اهمیتی نمی‌دهند که اپل اولین شرکتی باشد که یک مشخصه را در ساعت خود قرار می‌دهد و تنها موضوعی که برای آنها اهمیت دارد راحتی این اسمارت واچ است.

در اینجا موضوع رقابت از قبل مهم‌تر شده است. سامسونگ گلکسی واچ 3 (Samsung Galxy Watch 3) و فیت بیت سنس (Fitbit Sense) از جمله ساعت‌های هوشمندی هستند که مجهز به سنسور الکتروکاردیوگرام و کنترل اکسیژن خون شده‌اند. حتی باید گفت که اپل واچ اس ای با قیمتی کمتر از اپل واچ 6 عرضه شده است و تقریبا شبیه آن است. برای اطلاع از قیمت اپل واچ کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ 6 , خرید اپل واچ 6 , قیمت اپل واچ 6 , مشخصات اپل واچ 6 , ساعت هوشمند اپل واچ 6 , اپل واچ سری 6 ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

شرکت اپل هر سال در ماه سپتامبر با محصولات جدیدی طرفداران خود را متعجب می سازد. در برنامه امسال، اپل در کنار معرفی آیفون ۱۰۰۰ دلاری خود، از نسل جدید اپل واچ تحت عنوان اپل واچ سری 3 رونمایی به عمل آورد که می توان آن را ارتقایی بزرگ به شمار آورد. این نسل با عنوان Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) معرفی شد و یکی از ویژگی های بزرگ آن قابلیت تماس بدون نیاز به آیفون است. پیشتر اپل واچ چنین قابلیتی نداشته و خوشبختانه اپل در نسل جدید آن را به کار گرفته است. در این مطلب می خواهیم با نگاهی دقیق به Apple Watch 3 (اپل واچ ۳)، بررسی کنیم که چه بهبود هایی در هر بخش حاصل شده، و آیا ارزش ارتقا از سری ۲ به سری ۳ وجود دارد؟

طراحی ساعت apple watch seri 3

طراحی این ساعت به‌طور قابل ملاحظه ای از زمان عرضه آن تغییر نکرده‌ است، به طوریکه اغلب کسانی که ساعت های هوشمند طراحی می کنند از نمایشگر گرد استفاده می کنند، ولی کمپانی اپل مدل سازی ساعت های خود را عوض نکرده است. همچنین طرح اپل واچ 3 را می توانیم به عنوان شیک ترین و بهترین ساعت هوشمند نام ببریم.

این مدل ساعت، از نظر ضخامت افزایش داشته ولی این تغییر آنقدر مشهود نمی باشد. همچنین این مدل از پیشرفته ترین قطعه ها استفاده کرده است و تخصص طراحان این شرکت را باید تحسین کرد. در زیر صفحه نمایش این مدل آنتن مرتبط به LTE قرار دارد که این طراحی باعث افزایش ضخامت شده ولی برعکس ساعت های دیگر مشکل سفت شدن بند(به دلیل قرارداشتن آنتن زیربند)، ندارد. از ویژگی های دیگر این مدل می توان به قرمز رنگ شدن کلید چرخان آن اشاره کرد.قیمت اپل واچ سری 3 در فروشگاههای سایت ایمالز به صورت لحظه ای قابل پیگیری است.

دکمه ای که در کنار دکمه چرخان موجود است برای برنامه های اخیری که استفاده کرده اید، بکار می رود. در قسمت دیگر این مدل اسپیکر ومیکروفون طراحی شده و سنسوری برای ضربان قلب در پشت آن قرار گرفته است. شیشه ای مقاوم در صفحه نمایش این ساعت قراردادند که آن را lon-X نامیدند و از نظر استقامت و مقاومت این ساعت مشکلی ندارد. ساعت اپل واچ با بند 38 و بند 42 میلی متری ارائه شده است که این بند ها قابلیت تعویض دارند و در رنگ های خاکستری و نقره ای عرضه می گردند.

عمق ضد آب بودن همه نسخه های ساعت اپل، 50 متر می باشد و در آب شور هم مقاوم است. اپل واچ نسل جدید هم مانند نسخه قبلی برای خروج آب از بلندگوی خود از روش WATER LOCK بکار می گیرد.

قابلیت اتصال سلولار

بزرگ‌ترین تغییر ایجاد شده در این گوشی، قابلیت سلولار است که با مجهز بودن به یک سیم کارت، می تواند همانند یک گوشی، امکان برقراری و یا دریافت تماس ها را برای کاربر فراهم کند. آنتن دهی این گوشی در نوع خود مناسب است و می توان همانند تمامی سیم کارت ها، از قابلیت دیتای آن نیز استفاده کرد. شماره سیم کارت این ساعت، همان شماره سیم کارت گوشی های آیفون است. طراحی این ساعت به گونه ایست که کاربر می بایست در مرحله نخست، از طریق گوشی تنظیمات مربوط به انجام دهد و اپلیکیشن های مدنظر را بر روی آن نصب کند. ناگفته نماند که این اسمارت واچ با گوشی های اندرویدی کار نمی کند.
ارتباط این ساعت با محصولات هوشمند در طی سه مرحله انجام می شود؛ در گام نخست، ساعت جست و جوی خود را برای پیدا کردن نزدیک ترین گوشی آیفون آغاز می کند و در صورت مشاهده، از طریق بلوتوث به آن متصل می شود. در صورت عدم برقراری ارتباط بلوتوثی، ارتباط از طریق وای فای انتخاب می شود. اگر هیچ کدام از این دو گزینه موجود نباشند، این ساعت به صورت خودکار قابلیت سلولار LTE را فعال می کند.

جابجایی خودکار میان بلوتوث، وای فای و سلولار از طریق چیپ وایرلس W2 انجام می شود. این تراشه، از توانایی بالایی در ذخیره انرژی باتری برخوردار است. میزان آنتن دهی قابلیت سلولار در واچ فیس Explorer، به صورت چهار نقطه سبز رنگ بر روی نمایشگر به نمایش درمی آید. اما در دیگر موارد، میزان پوشش آنتن، در قسمت کنترل سنتر یعنی جایی که بلوتوث، حالت پرواز و دیگر تنظیمات سریع جای گرفته اند، مشاهده می شود.

اپلیکیشن های بومی اپل بر روی این ساعت از عملکرد و کارایی بالایی برخوردارند که این مسئله در اپلیکیشن های ساخت دیگر شرکت ها مشاهده نمی شود. امکان نصب اپلیکیشن ها به طور مستقیم بر روی این ساعت فراهم نیست و این در حالیست که بر روی پلتفرم اندروید ور و به طور خاص، ساعت سامسونگ Gear، می توان اپلیکیشن های مدنظر را مستقیما نصب کرد

 کاربران می توانند در صورت نیاز به برقراری تماس های صوتی، از طریق شماره گیر تعبیه شده بر روی نمایشگر ساعت و یا تپ کردن بر روی نام مخاطبین، اقدام به این کار کنند. اما نوشتن پیام و یا اضافه کردن اموجی ها، با توجه به ابعاد کوچک نمایشگر، اندکی دشوار است. البته قابلیت سیری را نیز باید به این موارد اضافه کرد که می تواند با توجه به دستورات صوتی کاربر، دستورات متفاوتی را بر روی ساعت اجرا کند.

نمایشگر و اسپیکر

نمایشگر اپل واچ سری 3 از دیگر مواردی است که نسبت نسل گذشته بدون تغییر مانده است. هر دو نسخه 38 و 42 میلی متری به نمایشگر اولد مجهز شده اند که رزولوشن آن ها به ترتیب 272×340 و 312×390 می باشد. نکته مهمی که در مورد نمایشگر وجود دارد، حداکثر روشنایی 1000 نیتی آن می باشد که باعث می شود اپل واچ یکی از بهترین های بازار در این مورد تلقی شود. این میزان از روشنایی استفاده بدون مشکل در زیر نور آفتاب را نوید می دهد.

به نظر می رسد نمایشگر این ساعت در اغلب بخش ها رنگ های شاداب و زنده ای را به نمایش می گذارد. متن های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگر خوانایی خوبی دارند و آیکون‌ها در آن قابل تشخیص می باشند. تنها ایرادی که می توان به نمایشگر این محصول گرفت، فقدان ویژگی Always-on می باشد که در برخی از ساعت های رقبا به چشم می‌خورد. با این ویژگی که برای مصرف باتری هم بهینه سازی شده است، نمایشگر ساعت هیچگاه خاموش نمی شود و به طور مداوم در حال نمایش ساعت می باشد. (همانند ساعت‌های معمولی) البته نبود آن فقدان بزرگی محسوب نمی شود واین ویژگی هنوز هم عمر باتری را تحت تاثیر قرار می دهد.

نمایشگر این ساعت همانند اکثر ساهت های هوشمند موجود در بازار، با حرکت ساده چرخش مچ دست روشن می شود که این ویژگی در اپل واچ 3 عملکرد کم نقصی را از خود به نمایش می گذارد. چرخاندن دکمه چرخان دیجیتالی در هنگام خاموش بودن نمایشگر، آن را روشن می کند و ادامه چرخاندن نیز روشنایی نمایشگر را افزایش می دهد. نمایشگر این ساعت همچنان حساس به فشار است و با فشار دادن آن در بخش های مختلف، می توان تعامل بیشتری با رابط کاربری داشت. هنگام فشار دادن نمایشگر، یک ویبره کوچکی ایجاد می شود و این ویژگی در حال حاضر برای اپلیکیشن های زیادی کاربرد ندارد.

همانطور که گفته شد، اسپیکر و میکروفون این ساعت در لبه سمت چپ آن قرار داده شده است. این اسپیکر کمک می کند که بدون نیاز به آیفون بتوان به مکالمه پرداخت و در هنگام مکالمه لزوما نیازی نیست که ساعت را در مقابل دهان قرار داد.

باتری ساعت apple watch seri 3

طول عمر باتری اپل واچ 3 مشابه سری دوم 18 ساعت اعلام شده است. در هنگام انجام کارهای معمولی همچون پاسخ دادن به پیام ها، مشاهده برخی اعلانات و کنترل برخی فعالیت‌های ورزشی، اپل واچ 3 حد اکثر می تواند تا 2 روز را دوام بیاورد و بیشتر از این مقدار ممکن نخواهد بود. اما هنگام استفاده از بلوتوث، LTE و GPS، عمر باتری به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و به 4-5 ساعت کاهش می یابد. شارژ باتری این ساعت زمان قابل قبولی را می طلبد و در طول یک و نیم ساعت، تا 80 درصد شارژ می شود و شارژ کامل آن زمانی در حدود 2 ساعت را می‌طلبد.

نتیجه گیری

همانند نسل دوم اپل واچ، نسل سوم نیز 18 ساعت می تواند شارژ باتری را نگه دارد. در مواقع انجام کارهایی مانند بررسی میزان فعالیت ورزشی، مشاهده اعلان ها یا پاسخ به پیام، ساعت اپل نسل سوم، 2 روز میتواند شارژ را نگهداری کند و بیشتر از این غیرممکن است. ولی استفاده از GPS و LTE و بلوتوث عمر باتری را به 4 یا 5 ساعت کاهش می دهد و شارژ کردن باتری در این زمان مطلوب است و در مدت 1:30 ساعت تا 80 درصد شارژ شده و برای شارژ کامل 2 ساعت زمان میبرد.

همچنین قبل از انجام هر کار دیگر، توجه داشته باشید که میزان شارژ باتری شما چقدر است. سپس اپل واچ خود را به‌مدت 1 ساعت یا بیش‌تر در حالت استندبای قرار دهید. وقتی دوباره سراغ ساعت‌تان بروید، درمی‌یابید که چند درصد از باتری تلف شده است. اگر تغییر بزرگی در مصرف باتری ایجاد نشده باشد، بدانید که وضعیت ساعت هوشمند شما نرمال بوده و مشکل خاصی وجود ندارد. اما در صورتی که با مصرف شدن شدید شارژ باتری مواجه شدید، به‌دنبال نرم‌افزاری باشید که باتری زیادی را در ساعت مصرف می‌کند.

این نکته را در نظر بگیرید که برخی از به‌روز‌رسانی‌های سیستم اپل واچ کمی بیش‌تر از «یک ذره» روی کارکرد و باتری دستگاه اثر می‌گذارند. این به روز رسانی ها سبب می‌شوند تا پروسه‌های سیستم به اجرا دربیایند و در پس زمینه به صورت ادامه دار کار کنند. پس هر زمان که آپدیت را دریافت کردید، 1 یا 2 روز صبر نمایید و بعدا در مورد عمر باتری اپل واچ‌ تان تصمیم بگیرید. معمولا با هر آپدیت شاهد بهبود در بخش‌های مختلف خواهیم بود.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ سری 3 , قیمت اپل واچ سری 3 , خرید اپل واچ 3 , مشخصات اپل واچ 3 ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اپل ویژگی‌های جدیدی را در گوشی‌های سال 2019 جا داده است که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به پیشرفت‌های جدی در دوربین اشاره کرد. این برند برای گوشی‌های جدید خود حالت Night Mode را برای گرفتن عکس در شرایط شب ارائه داده است که یک پیشرفت جدی برای گوشی ایفون 11 به شمار می‌رود. این ویژگی پردازش عکس‎های شما را بهتر از روز انجام داده و سبب می‌شود تا عکس‌های گرفته شده در شب به خوبی عکس‌های روز باشد. در این بخش به بررسی تمام بخش‌های گوشی آیفون 11 پرداخته می‌شود تا هر اطلاعاتی که راجع به این گوشی نیاز دارید را کسب کنید.

 طراحی گوشی ایفون 11

اپل ثابت کرده که چندان تمایلی به ایجاد تغییرات ظاهری در آیفون هایش ندارد و سبک طراحی آیفون هایش را برای چند سال متوالی یکسان نگه می‌دارد! در همین راستا سبک طراحی و ظاهر iPhone 11 هم تقریبا مشابه با سبک طراحی و ظاهر iPhone XR است. فریم اصلی این گوشی مثل آیفون XR از آلومینیوم سری 7000 ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه ضد خش پوشانده می‌شوند. حتی اندازه بدنه دستگاه هم کاملا مشابه با آیفون ایکس آر در نظر گرفته شده و ابعاد 8.3 در 75.7 در 150.9 میلیمتری را ارائه می‌کند. وزن گوشی هم به چیزی در حدود 194 گرم می‌رسد که دقیقا مشابه با وزن آیفون XR است. گوشی قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی eSIM را دارد که امکان استفاده از یک شماره مجازی در کنار سیم کارت اصلی گوشی را میسر می‌سازد، البته برای استفاده از این قابلیت باید حتما اپراتور سرویس دهنده سیم کارت از این تکنولوژی پشتیبانی به عمل آورد. ظاهرا نسخه‌ای از آیفون 11 با امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت نانو فیزیکی هم در کشور چین عرضه می‌شود.

 

یکی از پیشرفت هایی که در طراحی آیفون 11 به وجود آمده مربوط به پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68 می‌شود که به موجب آن دستگاه در عمق 2 متری آب تا 30 دقیقه دوام می‌آورد. لازم به ذکر است که آیفون XR از استاندارد IP67 پشتیبانی به عمل می‌آورد. آیفون 11 از قابلیت تشخیص چهره اپل یا همان فیس آیدی (Face ID) پشتیبانی به عمل می‌آورد و به راحتی می‌توان از این قابلیت برای آنلاک نمایشگر استفاده کرد. در بررسی آیفون 11 اپل قدرت و دقت بالای قابلیت فیس آیدی به وضوح قابل درک بود و حتی در محیط های تاریک هم توانستیم بدون مشکل با این قابلیت قفل نمایشگر را آنلاک کنیم.

وقتی از نمای رو به رو به گوشی iPhone 11 نگاه کنید خیلی جذب آن نخواهید شد چون ویژگی خاصی توسط دستگاه ارائه نمی‌شود و گوشی از نمای رو به رو کاملا مشابه با همان آیفون XR سال گذشته اپل است. صفحه نمایش آن حاشیه های نسبتا باریکی دارد و در بخش فوقانی نمایشگر هم نوار مشکلی رنگی تعبیه شده که لنز دوربین سلفی، سنسورهای جلو و متعلقات فیس آیدی را در بر می‌گیرد. وقتی آیفون 11 را برگردانید و از نمای پشت به آن نگاه کنید فقط یک تغییر در آن احساس خواهید کرد که مربوط به لنز دوربین اصلی دستگاه می‌شود! دوربین اصلی این گوشی برخلاف iPhone XR از دو لنز تشکیل شده که به صورت عمودی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند.

اپل در محل نصب لنز دوربین اصلی آیفون 11 یک بخش فلزی و مربعی شکل را هم تعبیه کرده که کمی ظاهر دستگاه را متفاوت جلوه می‌دهد. لوگوی اپل مثل همیشه در وسط قاب پشت گوشی تعبیه شده و یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی محصول در نظر گرفته شده است. اپل گوشی آیفون 11 را در رنگ های متنوعی روانه بازار کرد که شامل رنگ های مشکی، سبز، زرد، بنفش، قرمز و سفید می‌شود. وقتی iPhone 11 اپل را در دست بگیرید حس خوبی به شما منتقل خواهد شد اما باید اعتراف کنیم که در دست گرفتن این گوشی حس خیلی متفاوت و منحصر به فردی را به شما منتقل نمی‌کند. به عقیده ما کیفیت ساخت و طراحی گوشی iPhone 11 بالاست و بدون شک این موضوع از ویژگی های مثبت دستگاه خواهد بود اما این اسمارتفون از نظر ظاهری خیلی حرفی برای گفتن ندارد و مشابه بودن آن با iPhone XR اصلا جالب به نظر نمی‌رسد.

نمایشگر

نمایشگر آیفون ۱۱ دقیقاً همان نمایشگری است که اپل در گوشی آیفون XR استفاده کرده بود؛ یک نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD با رزولوشن ۱۷۹۲ × ۸۲۸ با تمام نقاط قوت و ضعفش. این نمایشگر دقت رنگ بالایی دارد و مینیمم و ماکسیمم روشنایی آن خوب ارزیابی میشود. ناگفته نماند که این نمایشگر از حجم رنگی P3 و تکنولوژی TrueTone نیز پشتیبانی میکند. اما فارغ از بحث رزولوشن پایین، این نمایشگر یک نمونه ی ایده آل نیست.

این نمایشگر به هیچ وجه نمی‌تواند رنگ های جذاب و کنتراست فوق العاده ی پنل های OLED را تولید کند. همچنین مشکل همیشگی پنل های LCD یعنی مشکل motion blur در این نمایشگر نیز حضور دارد. به شخصه فکر میکنم که نمایشگر این گوشی، ضعیف ترین بخش آن به شمار میرود. این نمایشگر خیلی معمولی است و بهتر بود که اپل از یک نمایشگر OLED در این گوشی استفاده کند.

دوربین

همانطور که شما هم متوجه شده اید، یکی از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آیفون 11 ، مربوط به دوربین می باشد. اپل در کنار دوربین اصلی، یک دوربین ثانویه با زاویه دید فوق عریض را برای این گوشی در نظر گرفته است که این روز ها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

البته تغییر ایجاد شده در دوربین، تنها مربوط به اضافه شدن ماژول دیگر نمی باشد و دوربین اصلی نیز با بهبود های بزرگی همراه شده است. در واقع دوربین اصلی این گوشی از سنسور جدید 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 1.4 میکرونی استفاده می کند که حساسیت آن در برابر جذب نور افزایش یافته است. همچنین لازم است بدانید که این دوربین در پشت لنز 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است که به سیستم لرزشگیر اوپتیکال نیز مجهز می باشد و از قابلیت های دیگر آن می توان به سیستم فوکوس خودکار پیشرفته Dual-Pixel و پشتیبانی از Night Mode جدید اپل اشاره کرد.

عضو جدید دوربین در آیفون 11 هم مشابه دوربین اصلی از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که البته اندازه پیکسل های آن، 1.0 میکرون می باشد. این دوربین در پس لنز 13 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است که زاویه دید 120 درجه ای را در اختیار می گذارد و مشابه نمونه بکار رفته در پرچمداران سامسونگ، شاهد بکارگیری از فوکوس خودکار و لرزشگیر اوپتیکال برای آن نیستیم.

رابط کاربری دوربین جزو موارد دیگری است که در قسمت دوربین با تغییراتی رو به رو شده است. این رابط کاربری از نظر شکل و شمایل و نحوه استفاده، تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته است و از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آن می توان به امکان نگه داشتن کلید شاتر برای فیلمبرداری اشاره کرد. قابلیت جدید دیگر، نوار زوم می باشد که امکان بزرگنمایی با انیمیشن نرم و روان را در اختیار می گذارد و یک قابلیت دیگر که Deep Fusion نام دارد، امکان عکاسی با جزئیات بسیار زیاد را در اختیار خواهد گذاشت. البته باید در نظر داشته باشید که این قابلیت در حال حاضر به صورت رسمی عرضه نشده و احتمالا در ios 13.2 شاهد عرضه آن خواهیم بود.

 باتری گوشی ایفون 11

یکی از برجسته ترین ویژگی های iPhone XR این بود که بیشترین عمر باتری گوشی موبایل را بین آیفون های آن سال داشت. در تست هایی که انجام دادیم، در ابتدا تصور کردیم که تست های ما ایراد دارد، ولی همه چیز کاملا درست بود و iPhone 11 هم چنین رویه ای را پیش گرفته است. این دستگاه از نظر عمر باتری بسیار خوب عمل کرد و به راحتی میتوان از آن انتظار یک روز کامل همراهی را داشت.
در استفاده کم، توانستیم تا 27 ساعت این دستگاه را روشن نگاه داریم. ساعت 8:20 دقیقه صبح آن را از شارژ جدا کردیم، ساعت 11 صبح روز بعد، وقتی قصد استفاده به عنوان هاتسپات را داشتیم، دستگاه خاموش شد. در این 27 ساعت حدود یک ساعت به استریم ویدیو پرداختیم، کمی موزیک پخش کردیم و حدود 45 دقیقه هم با دوربین دستگاه کار کردیم.
در استفاده سنگین تر شامل دانلود اپ و استریم موزیک از طریق بلوتوث و چک کردن مداوم ایمیل ها، بعد از ده شب باتری خالی شد. به طور کلی عمل باتری آیفون 11 به اندازه XR سال گذشته تحسین برانگیز نیست ولی با اینحال از چیزی که از یک آیفون انتظار داریم، بهتر است.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیفون 11 اپل (Apple iPhone 11) پرداختیم. این آیفون در واقع مقرون به صرفه‌ترین نسخه آیفون های جدید اپل است. آیفون 11 کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد اما از نظر ظاهر کاملا یکسان با iPhone XR سال گذشته به نظر می‌رسد و فقط به جای یک لنز دوربین اصلی از دو لنز دوربین بهره‌ می‌برد. اگرچه این گوشی به عنوان آیفون مقرون به صرفه اپل روانه بازار شده است، اما با این وجود قیمت خیلی پایینی ندارد. قدرت پردازشی عالی، دوربین بسیار خوب و صفحه نمایش مناسب از اصلی ترین ویژگی های مثبت iPhone 11 هستند. سایر نقاط قوت و ضعف اصلی این گوشی به شرحی هستند که در بخش زیر عنوان کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • طراحی با کیفیت و پشتیبانی از استاندارد IP68
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • قابلیت تشخیص چهره بسیار دقیق
  • بستر نرم افزاری روان و انحصاری و دریافت بی‌وقفه آپدیت های iOS
  • پردازنده فوق‌العاده قدرتمند
  • دوربین اصلی و سلفی عالی
  • شارژدهی خوب باتری

نقاط ضعف:

  • ظاهر مشابه با آیفون XR
  • قیمت نه چندان ارزان
  • عدم ارائه شارژر 18 واتی به همراه گوشی


:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایفون 11 , خرید گوشی ایفون 11 , قیمت گوشی ایفون 11 , مشخصات گوشی ایفون 11 ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

کمپانی اپل به تازگی ایرپادهای جدید خود یعنی Airpods Pro را معرفی کرد. این ایرپادهای جدید با قیمت ۲۴۹ دلار و تنها در رنگ سفید به فروش خواهند رسید. به جرأت میتوان گفت که AirPods pro در بسیاری از موارد نسبت به نسل قبلی خود با بهبودهای قابل توجهی همراه بوده است. این ایرپادها اولین هدفون های اپل هستند که به واسطه ی طراحی منحصر به فردی که دارند، صدا را در داخل گوشی کاربر ایزوله می‌کنند. همچنین این ایرپادها اولین هدفون های اپل هستند که از قابلیت حذف نویز بهره می برند. بنابراین من تصمیم گرفتم که به بررسی این محصول جدید بپردازم و ببینم که آیا این محصول ارزش افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری نسبت به ایرپادهای معمولی را دارد یا خیر. علاوه بر این در این ایرپادها را با هدفون های وایرلس سایر کمپانی ها نیز مقایسه کردم. به همین منظور من این ایرپادها را برای مدتی تست کردم و از هر لحاظ آنها را مورد بررسی قرار دادم. اگر قصد خرید اقساطی ایرپاد پرو از یک سایت معتبر را دارید همین حالا کلیک کنید.

 طراحی ایرپاد پرو

اپل طراحی اصلی خود را در ایرپاد پرو کنار نگذاشته است، اما ارتفاع آن کمی کوچک‌تر شده و بخش درایورهای داخل گوش این دستگاه بزرگ‌تر شده است. ایرپاد پرو از رقیبان دیگر خود زیبایی بیشتری دارد و دارای یک پوشش سیلیکونی بسیار خوب می‌باشد. ارتفاع آن تقریبا یک سانتی متر کم‌تر از نسل قبلی (اپل ایرپاد 2) است که کاملا مشخص می‌باشد. در نسل قبلی وقتی این هدفون‌ها پوشیده می‌شدند به خوبی قابل رویت بودند، اما اکنون زیاد متوجه حضور آنها نمی‌شوید.

طراحی سفید براق ایرپاد پرو آن را شبیه مدل‌های معمولی کرده است، اما این دستگاه پیچ‌های جدیدی دارد. شبکه توری سیاه جدیدی بر روی پنل‌های بیرونی قرار گرفته است و همچنین یک نوار کنترل پنل در جلوی بدنه هر هدفون قرار دارد.

شاید تنها نگرانی برای این دستگاه عمر باطری آن باشد، چرا که باطری آن غیر قابل تعویض است. این مشکل طول عمر باطری بسیار کوچک و رشته‌ای ایرپاد محدود به چرخه شارژ 2 تا 3 سال می‌باشد. در ایرپاد پرو ترس بر این است که این مشکل بیشتر شود، چرا که باطری آن خیلی کوچک‌تر شده است.

جای تعجب است که پرو عملکرد باطری مشابه با ایرپادهای استاندارد دارد، اما کمی از عمر آن کاسته شده است. ایرپاد پرو با یک بار شارژ شدن می‌تواند حدود 4.5 تا 5 ساعت برای موسیقی و 3.5 ساعت برای تماس استفاده شود. البته در زمان نیاز می‌توانید از 24 ساعت شارژ اضافی که محفظه در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید.

دلیل این کاهش عمر باطری بخاطر اضافه شدن قابلیت حذف صدای محیطی است.

 قابلیت حذف نویز

ایرپاد پرو می‌تواند صدای اطراف را به لطف سیستم حذف نویز دینامیک به طور کامل کنترل کند. صدای اطراف در حین پخش محتوای صوتی به طور کامل ایزوله می‌شوند و از طرف دیگر در حین قرار دادن در گوش کاربران می‌توانند با یک اشاره کوچک انگشت به ایرپاد صدای محیط اطراف را به صورت سریع بشنوند. این سیستم در حقیقت مهم‌ترین قابلیت هوشمندانه ایرپاد پرو به‌حساب میاید که باعث می‌شود تا دیگر کاربران در حین قرار دادن گوشی‌ها دیگر نیازی به برداشتن آن‌ها برای شنیدن صدای محیط اطراف نداشته باشند. این سیستم از تراشه هوشمند h1 برای کنترل صدای بیرونی استفاده می‌کند که بسیار کاربردی و باکیفیت صدای محیط اطراف را کنترل می‌کند.

 ایمنی و راحتی

این نوع هدفون بسیار کارآمد است و به افراد اجازه می دهد هنگامی که دستشان پر است، بتوانند به راحتی تماسی برقرار کرده یا آهنگی گوش دهند. این هدفون اپل در مقایسه با دو نسل پیشین بهبودی در بحث طراحی و عملکرد داشته که به خوبی توانست رضایت ما را جلب کند.

با هدفون AirPods Pro این گجت ضد عرق است و جنس بدنه باکیفیتی برای آن در نظر گرفته شد. ما در کاربری که با AirPods Pro داشتیم، ارگونومی بالایی روی گوش خود احساس کردیم. شما می توانید با دستگاه iOS خود به راحتی سینک شوید و برای سه جفت سرپوش اضافی باید 4 دلاری پرداخت کنید تا همیشه هدفون تمیز و کارآمدی داشته باشید.

کیفیت صدای ایرپاد پرو

ایرپاد پرو همانند نسل قبلی خود به سادگی تمام با آیفون، آیپد و آیپاد جفت سازی می‌شود، فقط کافی است که درب قاب را هنگامی که بلوتوث دستگاه روشن است باز کنید و جفت سازی را از تغییر دستگاه و پنجره پاپ آپ نمایش داده شده، تایید کنید.

یکی از ایراداتی که به ایرپاد گرفته می‌شد کیفیت و قدرت صدا بود اما حالا ایرپاد پرو با طراحی جدید و دریوارهای به روز شده، این نقص‌ها را تا حد زیادی رفع کرده است.

صدای ایرپاد پرو عالی است. نه اینکه فقط به عنوان یک ایرباد بی‌سیم، این نتیجه گیری کلی است. آن‌ها هنوز هم در ارائه صداهای پایین ضعف دارند اما از صدای خروجی ایرپاد معمولی قوی‌تر است و در مقایسه با سایر ایربادهای بی‌سیم بسیار بهتر است.

ایرپاد پرو کمی روی صداهای بالا تاکید دارد اما به طور کلی در تمامی سطوح صدا کاملا واضح و خوب عمل می‌کند.

مکالمه با ایرپاد پرو یک تجربه خوب است. البته ما نمی‌توانیم بگوییم که صدای تماس گیرنده شگفت انگیز است چون صدا رد و بدل شده از طریق شبکه مخابراتی محدودیت کیفیتی دارد. میکروفون‌هایی که اپل از آن‌ها استفاده کرده از کیفیت مطلوبی برخوردار است، هیچ شکایتی از تماس گیرندگان در مورد صدای دریافتی نداشتیم.

سخن پایانی

اگر قصد خرید ایرپاد پرو را دارید، این کار را انجام دهید. اپل محصولی تولید کرده که هرکسی با یک بار استفاده از آن می‌تواند به راحتی و با خیال راحت آن را به دیگران نیز پیشنهاد دهد؛ به خصوص اگر کاربر آیفون باشید. ایرپاد پرو از بسیاری از جهات شبیه به ایرپادهای قبلی است اما توانسته با بهبود برخی جزییات مهم نسبت به آن‌ها برتری داشته باشد. با وجود اینکه هیچ محصولی نمی‌تواند برای همه کاربران بی عیب و نقص باشد اما ایرپاد پرو بهترین و کامل‌ترین نسخه از ایرپادها است که در حال حاضر می‌توانید خریداری کنید. نظر شما در مورد این محصول چیست؟ آیا خرید ایرپاد پرو اپل را به دیگران توصیه می‌کنید؟

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایرپاد پرو , خرید ایرپاد پرو , قیمت ایرپاد پرو , مشخصات ایرپاد پرو , بررسی airpod pro ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

شرکت اپل در سپتامبر سال ۲۰۱۹ به صورت رسمی سه آیفون جدید با نام های آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس را معرفی کرد که در واقع به ترتیب جایگزین گوشی های آیفون XR ، آیفون XS و آیفون XS Max سال پیش محسوب می شوند. برای اطلاع از قیمت ایفون 11 پرو کلیک کنید.

طراحی ایفون 11 پرو

از نظر زبان و سبک طراحی تقریبا تفاوتی مابین آیفون 11 پرو نسبت به نسخه های سال قبل وجود ندارد و فقط ابعاد گوشی کمی نسبت به iPhone XS تغییر کرده است. البته مقدار این تغییر بسیار ناچیز است و خیلی به چشم نمی‌آید. تغییر ظاهری اصلی که با نگاه کردن به آیفون 11 پرو متوجه آن خواهید شد مربوط به لنز دوربین سه‌گانه‌ای می‌شود که در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده است. سه لنز نام برده شده از نظر اندازه بزرگ هستند و به شیوه خاصی (شبیه به یک مثلث) در گوشه قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند و یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای آن ها در نظر گرفته شده است. اپل در محل نصب سه لنز دوربین اصلی گوشی یک برآمدگی مربع شکل را ایجاد کرده که آن هم با نگاه دقیق به قاب پشت گوشی قابل رویت است. به عقیده ما سبک طراحی و چینش لنز های دوربین اصلی iPhone 11 Pro اصلا جالب نیست و به ویژه بزرگ بودن اندازه لنز های دوربین گوشی واقعا در ذوق می‌زند. شاید بهتر بود اپل لنز های کوچک تری را در آیفون نصب می‌کرد و به جای چیتش مثلثی از چینش عمودی استفاده به عمل می‌آورد. 

جنس فریم اصلی آیفون 11 پرو از آلومینیوم سری 7000 تشکیل شده که مقاومت فوق‌العاده بالایی دارد . روی قاب پشت گوشی و پنل جلوی آن هم با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده که ظاهر گوشی را براق و جذاب می‌کند. در وسط قاب پشت دستگاه لوگوی اپل وجود دارد و مثل سال گذشته هیچ خبری از اسکنر انگشت نیست و قابلیت فیس آیدی (Face ID) تنها قابلیت بیومتریکی است که کاربران می‌توانند از آن برای آنلاک قفل نمایشگر استفاده کنند. در بررسی آیفون 11 پرو مشخص شد که کیفیت و دقت عملکرد فیس آیدی این گوشی واقعا عالی است و تحت هر شرایط می‌توانید با اعتماد به نفس کامل از آن استفاده به عمل آورید.

بدنه iPhone 11 Pro ابعاد 8.1 در 71.4 در 144 میلیمتری دارد و وزن دستگاه به چیزی در حدود 188 گرم می‌رسد. بنابراین آیفون 11 پرو نسبت به iPhone XS افزایش ضخامت و افزایش وزن داشته است. گوشی از اتصال eSIM پشتیبانی می‌کند و بدین سبب امکان استفاده همزمان از دو خط ارتباطی را برای کاربر مقدور می‌سازد. البته برای استفاده از ویژگی eSIM باید اپراتور سیم کارت اصلی شما از قابلیت مذکور پشتیبانی به عمل آورد. آیفون 11 Pro از استاندارد ضد آب IP68 هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و به راحتی تا 30 دقیقه در عمق 4 متری آب دوام خواهد داشت. ضد آب بودن این گوشی و مقاومت عالی بدنه آن در بررسی آیفون 11 پرو به طور کامل مشاهده و تایید شد. 

وقتی از نمای رو به رو به iPhone 11 Pro نگاه کنید متوجه شباهت های زیاد آن با iPhone XS خواهید شد. گوشی از نظر ابعاد و ساختار صفحه نمایش همان ترکیب سال گذشته را ارائه می‌کند و یک نمایشگر 5.8 اینچی با حاشیه های باریک دارد که چیزی در حدود 82.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و در بخش فوقانی هم نوار مشکلی رنگی را شامل می‌شود که سنسور های جلوی گوشی و متعلقات فیس آیدی در آن نصب شده‌اند. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش بررسی آیفون 11 پرو می‌توان اینطور گفت که گوشی مذکور کیفیت ساخت بسیار عالی دارد، اما نسبت به سبک طراحی دستگاه در سال گذشته تقریبا تغییر مهمی را شامل نمی‌شود و نحوه چینش لنز های دوربین اصلی آن هم اصلا زیبا به نظر نمی‌رسند. به عقیده ما iPhone 11 Pro می‌توانست ظاهری زیباتر از این داشته باشد اما از نظر کیفیت ساخت یک گوشی برتر است.

صفحه نمایش و صدا

نمایشگر سوپر رتینا (XRD (super retina xrd از آیفون ایکس اس (xs) برتری کمی دارد اما به طور قابل توجهی از نمایشگر ال سی دی آیفون 11 بهتر است. ویدیوهای Dolby Vision (دولبی ویژن) و HDR10 با درخشندگی بالا و جزئیات عالی به نظر می‌رسد و تنها با افزایش محتوای HDR قابل استفاده در سال گذشته بهتر شده است. حداکثر میزان روشنایی صفحه به 800 نیت می‌رسد ، خواندن محتوای روی صفحه از هر زاویه ای حتی در نور خورشید آسان است. و هنگام مشاهده محتوای HDR، میزان روشنایی به میزان حیرت انگیزی 1200 نیت افزایش می‌یابد.

تکنولوژی به کار رفته در این گوشی این امکان را فراهم می‌کند تا صداهای مزاحم اطراف هنگام صحبت کردن حذف شود. با این امکان جدید دیگر از شنیدن صدا در مترو یا مکان‌های شلوغ اذیت نخواهید شد.

دوربین

با داشتن سه لنز که دوربین عقب را تشکیل می دهد، و با پشتیبانی از فناوری هوشمند دوربین های عکاسی محاسباتی، تصویربرداری جدید آیفون 11 پرو حتی با توجه به استانداردهای تصویربرداری کوپرتینو بسیار جاه طلب است.

تصویربرداری با یک سنسور سه‌گانه 12 مگاپیکسلی آغاز می شود که هر کدام دارای انواع لنزهای مختلفی هستند که منظره ای منحصر به فرد از محیط اطراف شما به تصویر می کشند. مانند آیفون XS و آیفون X قبل از آن، دروبین ثانویه تله فوتو وجود دارد که بزرگنمایی نوری 2 برابری را ارائه می دهد، اپل دارای دوربین عریض با روزنه تصویری ƒ/2.0 تا ƒ/2.4 در پرچمداران سال گذشته است تا نور بیشتری را دریافت کند. در همین حال، دوربین فوق عریض جدید، میدان دید 120 درجه ای شبیه به بزرگنمایی 0.5 برابری ارائه می دهد.

اما همه چیز مربوط به سخت افزار نیست. حالت شب جدید اپل سرانجام آخرین دسته آیفون ها را قادر می سازد تا با عملکرد دوربین در شرایط نور کم گوشی های گوگل و هواوی مطابقت داشته باشند.

باتری ایفون 11 پرو

قبل از هر چیز دیدن شارژری سریع و جدید در جعبه iPhone 11 Pro باعث خوشحالی است. این نشان می دهد که اپل (Apple) بالاخره از شارژر ساده و کند قدیمی خود دست برداشته و گامی رو به جلو برداشته است. اگر بخواهیم عادلانه قضاوت کنیم، اپل در سال های اخیر پیشرفت چشمگیر را در زمینه باطری به خود دیده است ولی هنوز هم با دیگر شرکت های فاصله ای محسوس دارد. البته باطری آیفون جدید از عهده یک روز کار متوسط بر خواهد آمد اما هم چنان با دیگر پرچم داران شرکت هایی مثل سامسونگ فاصله دارد.

 کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) پرداختیم و مروری بر ویژگی های مثبت و منفی آن داشتیم. این گوشی شاید از نظر ظاهر خیلی خاص و متفاوت به نظر نرسد و سه لنز دوربین اصلی آن کمی در ذوق هر کاربری بزنند اما گوشی از نظر کارایی یک گوشی کم‌نظیر است و پکیجی کامل را ارائه می‌کند. البته با توجه به قیمتی که iPhone 11 Pro دارد نباید هم انتظار کمتری از آن داشته باشیم. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی بسیار با کیفیت
  • صفحه نمایش عالی
  • بستر نرم افزاری بسیار روان و انحصاری
  • دوربین فوق‌العاده
  • قدرت عملکرد فوق‌العاده
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری

نقاط ضعف:

  • ظاهر گوشی می‌توانست زیبا و متفاوت تر باشد
  • قیمت بسیار گران

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایفون 11 پرو , قیمت ایفون 11 پرو , خرید ایفون 11 پرو , مشخصات ایفون 11 پرو , گوشی iphone 11 pro ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

شرکت اپل درست بعد از معرفی آیفون ایکس بود که ساعت هوشمند اپل واچ 3 را به بازار معرفی کرد. تقریبا اندازه، طراحی، ابعاد اپل واچ ۳ درست مانند مدل های قبلی خود می باشد، اما با این وجود تغییراتی دیگری در این ساعت هوشمند اتفاق افتاده است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

ساعت هوشمند اپل واچ سری ۳ نسبت به نسخه های قبلی خود از بدنه ضخیم تر و حجیم تری برخوردار است و حالا به اتصال LTE مجهز شده است که عملکرد مستقل تری را اجازه می دهد. پردازنده ۲ هسته ای S3 هفتاد درصد بهبود را به ارمغان می آورد و تراشه وایرلس W2 موجب بهبود قابلیت های بلوتوث و وای فای شده است. پردازنده جدید باعث بهتر شدن عملکرد دستیار صوتی سیری شده است. Apple Watch 3 جزو اولین ساعت هایی بود که از ارتفاع سنج بهره می برد. GPS و بدنه ای که تا عمق ۵۰ متری مقاومت دارد باعث جذاب تر شدن این ساعت نزد کاربران اپل شده است.

طراحی apple watch 3

طراحی این ساعت به‌طور قابل ملاحظه ای از زمان عرضه آن تغییر نکرده‌ است، به طوریکه اغلب کسانی که ساعت های هوشمند طراحی می کنند از نمایشگر گرد استفاده می کنند، ولی کمپانی اپل مدل سازی ساعت های خود را عوض نکرده است. همچنین طرح اپل واچ 3 را می توانیم به عنوان شیک ترین و بهترین ساعت هوشمند نام ببریم.

این مدل ساعت، از نظر ضخامت افزایش داشته ولی این تغییر آنقدر مشهود نمی باشد. همچنین این مدل از پیشرفته ترین قطعه ها استفاده کرده است و تخصص طراحان این شرکت را باید تحسین کرد. در زیر صفحه نمایش این مدل آنتن مرتبط به LTE قرار دارد که این طراحی باعث افزایش ضخامت شده ولی برعکس ساعت های دیگر مشکل سفت شدن بند(به دلیل قرارداشتن آنتن زیربند)، ندارد. از ویژگی های دیگر این مدل می توان به قرمز رنگ شدن کلید چرخان آن اشاره کرد.قیمت اپل واچ سری 3 در فروشگاههای سایت ایمالز به صورت لحظه ای قابل پیگیری است.

دکمه ای که در کنار دکمه چرخان موجود است برای برنامه های اخیری که استفاده کرده اید، بکار می رود. در قسمت دیگر این مدل اسپیکر ومیکروفون طراحی شده و سنسوری برای ضربان قلب در پشت آن قرار گرفته است. شیشه ای مقاوم در صفحه نمایش این ساعت قراردادند که آن را lon-X نامیدند و از نظر استقامت و مقاومت این ساعت مشکلی ندارد. ساعت اپل واچ با بند 38 و بند 42 میلی متری ارائه شده است که این بند ها قابلیت تعویض دارند و در رنگ های خاکستری و نقره ای عرضه می گردند.

عمق ضد آب بودن همه نسخه های ساعت اپل، 50 متر می باشد و در آب شور هم مقاوم است. اپل واچ نسل جدید هم مانند نسخه قبلی برای خروج آب از بلندگوی خود از روش WATER LOCK بکار می گیرد.

قابلیت اتصال سلولار

بزرگ‌ترین تغییر ایجاد شده در این گوشی، قابلیت سلولار است که با مجهز بودن به یک سیم کارت، می تواند همانند یک گوشی، امکان برقراری و یا دریافت تماس ها را برای کاربر فراهم کند. آنتن دهی این گوشی در نوع خود مناسب است و می توان همانند تمامی سیم کارت ها، از قابلیت دیتای آن نیز استفاده کرد. شماره سیم کارت این ساعت، همان شماره سیم کارت گوشی های آیفون است. طراحی این ساعت به گونه ایست که کاربر می بایست در مرحله نخست، از طریق گوشی تنظیمات مربوط به انجام دهد و اپلیکیشن های مدنظر را بر روی آن نصب کند. ناگفته نماند که این اسمارت واچ با گوشی های اندرویدی کار نمی کند.
ارتباط این ساعت با محصولات هوشمند در طی سه مرحله انجام می شود؛ در گام نخست، ساعت جست و جوی خود را برای پیدا کردن نزدیک ترین گوشی آیفون آغاز می کند و در صورت مشاهده، از طریق بلوتوث به آن متصل می شود. در صورت عدم برقراری ارتباط بلوتوثی، ارتباط از طریق وای فای انتخاب می شود. اگر هیچ کدام از این دو گزینه موجود نباشند، این ساعت به صورت خودکار قابلیت سلولار LTE را فعال می کند.

جابجایی خودکار میان بلوتوث، وای فای و سلولار از طریق چیپ وایرلس W2 انجام می شود. این تراشه، از توانایی بالایی در ذخیره انرژی باتری برخوردار است. میزان آنتن دهی قابلیت سلولار در واچ فیس Explorer، به صورت چهار نقطه سبز رنگ بر روی نمایشگر به نمایش درمی آید. اما در دیگر موارد، میزان پوشش آنتن، در قسمت کنترل سنتر یعنی جایی که بلوتوث، حالت پرواز و دیگر تنظیمات سریع جای گرفته اند، مشاهده می شود.

اپلیکیشن های بومی اپل بر روی این ساعت از عملکرد و کارایی بالایی برخوردارند که این مسئله در اپلیکیشن های ساخت دیگر شرکت ها مشاهده نمی شود. امکان نصب اپلیکیشن ها به طور مستقیم بر روی این ساعت فراهم نیست و این در حالیست که بر روی پلتفرم اندروید ور و به طور خاص، ساعت سامسونگ Gear، می توان اپلیکیشن های مدنظر را مستقیما نصب کرد

کاربران می توانند در صورت نیاز به برقراری تماس های صوتی، از طریق شماره گیر تعبیه شده بر روی نمایشگر ساعت و یا تپ کردن بر روی نام مخاطبین، اقدام به این کار کنند. اما نوشتن پیام و یا اضافه کردن اموجی ها، با توجه به ابعاد کوچک نمایشگر، اندکی دشوار است. البته قابلیت سیری را نیز باید به این موارد اضافه کرد که می تواند با توجه به دستورات صوتی کاربر، دستورات متفاوتی را بر روی ساعت اجرا کند.

قابلیت های سلامت

اپل واچ با بررسی تمام مسیر‌هایی که در روز پیموده‌اید مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، بالا پایین کردن طبقات را محاسبه کرده و نتیجه کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد. سه حلقه به شما نشان می‌دهد که چه مقدار در طول روز فعال بوده‌اید. زمانی که تمام فعالیت‌ها از جمله میزان پیاده روی، تمرین ورزشی و مدت زمان ایستادن کامل شود، سه حلقه سلامتی تکمیل خواهد شد. اما معلولان عزیز چه کنند؟ اپل واچ سری 3 با آنالیز دقیق فعالیت‌های کاربران ویلچری از جمله مقدار نیروی وارده بر چرخ ویلچر، مصرف کالری و فعالیت‌های روزمره را محاسبه می‌کند.

سلامت خود را زیر ذره‌بین قرار دهید

با اپل واچ می‌توانید سلامت بدن خود را به صورت کامل تحلیل و بررسی کنید. این دستگاه شما را قادر می‌سازد تا ضربان قلب خود را اندازه گیری کرده و نمودار تغییر آن را مشاهده کنید. اپل واچ در تمام طول روز ضربان قلب شما را بررسی می‌کند چنانچه در یک بازه زمانی ده دقیقه‌ای فعالیتی نداشته باشید و ضربان قلب‌تان از حالت استاندار فرا‌تر برود، به شما هشدار می‌دهد. همچنین زمانی که ضربان قلب شما الگوریتم نامنظمی در تپش داشته و غیر عادی عمل کند Apple Heart Study آریتمی قلبی را شناسایی می‌کند. این مطالعات توسط همکاری شرکت اپل با قسمت پزشکی دانشگاه استنفورد انجام شده است. اما در این شرایط بحرانی چه باید کرد؟ اپل واچ شرایط تان را به مخاطبین اضطراری ارسال کرده و تمام اطلاعات‌های پزشکیتان را به پرسنل اورژانس ارائه خواهد داد.

اما این اطلاعات کجا ذخیره خواهند شد؟ تمام اطلاعات مربوط به سلامت شما در برنامه Health که به صورت پیش فرض در آیفون موجود است، ذخیره خواهد شد. شما می‌توانید این اطلاعات را به صورت جامع در یک صفحه مشاهده و میزان سلامت خود را محک بزنید.

باتری apple watch 3

طول عمر باتری اپل واچ 3 مشابه سری دوم 18 ساعت اعلام شده است. در هنگام انجام کارهای معمولی همچون پاسخ دادن به پیام ها، مشاهده برخی اعلانات و کنترل برخی فعالیت‌های ورزشی، اپل واچ 3 حد اکثر می تواند تا 2 روز را دوام بیاورد و بیشتر از این مقدار ممکن نخواهد بود. اما هنگام استفاده از بلوتوث، LTE و GPS، عمر باتری به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و به 4-5 ساعت کاهش می یابد. شارژ باتری این ساعت زمان قابل قبولی را می طلبد و در طول یک و نیم ساعت، تا 80 درصد شارژ می شود و شارژ کامل آن زمانی در حدود 2 ساعت را می‌طلبد.

 کلام آخر

تغییرات عمده ای چون طراحی بهبودیافته، سخت افزار قدرتمندتر، ارتباط سلولی و برخی دیگر، Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) را نسبت به سری ۲ ارزشمندتر ساخته است. بنابراین اگر در بین دو راهی هستید که کدامیک از نسل های ساعت هوشمند اپل ارزش خرید بیشتری دارند و باید آن را مناسب دانست، قطعا باید نسل جدید را انتخاب کرد. زیرا اپل با افزودن ویژگی های جدید، تجربه ای متفاوت به کاربران خود ارائه می دهد و Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) یک دستگاه فوق العاده برای تجربه جدید است.

اگرچه در نگاه نخست تغییرات چشمگیر نباشند اما با اندکی کاربری می توان به ویژگی ها و تفاوت ها پی برد. به هر حال شرکت اپل از ۲۲ سپتامبر فروش Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) را آغاز می کند و پیش فروش نیز پیشتر آغاز شده است. اگر به دنبال یک ساعت هوشمند باکیفیت و کامل هستید، قطعا این نسل از محصول اپل شما را راضی نگه خواهد داشت.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ 3 , خرید apple watch 3 , قیمت apple watch 3 , مشخصات apple watch 3 , خرید اپل واچ 3 ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

بررسی ایرپاد 2

در دنیا دو دسته آدم وجود دارند، کسانی که از ایرپاد به راحتی استفاده می‌کنند و کسانی که ایرپاد در گوش آن‌ها به خوبی نمی‌ماند. اگر جز دسته اول هستید احتمالا بخواهید این مطلب را در مورد ایرپاد ۲ که چندی است به بازار کشورمان نیز رسیده، مطالعه کنید. ما در زمان عرضه این دستگاه به معرفی آن پرداختیم اما حالا که تجربه کار با آن را داشته‌ایم نگاهی نزدیک‌تر و کامل‌تر به این ایرباد بی‌سیم داشته‌ایم که در ادامه می‌توانید مطالعه کنید.  همچنین اگر قصد خرید اقساطی ایرپاد 2 را دارید کلیک کنید.

طراحی ایرپاد 2

زمانی که ایرپاد اورجینال در سال 2016 معرفی شد من تصور کردم این ها شوخی و مزاح است اما اپل علاقه ای به مزاح نداشت چون بادها قرار بود یک سمبل باشند .اپل قرار نبود کارها را پیچیده کند و برای همین نکرد. این بادها (سر هدفون) که 0.14 اونس وزن داشتند و ابعاد آن 0.7 در 0.7 در 1.6 اینچ است هنوز هم در رنگ سفیدی پلاستیکی می باشند .یک سری از شبکه های توری خاکستری-سیاه سر بادها را تزیین می کنند.

از آنجایی که انتظار این همه انحراف گسترده از یک طراحی موفق را از سوی اپل نداشتم ، از اینکه ایرپاد دارای رنگ های گوناگون نیست ناامید شدم. حداقل تلفن های خود را هماهنگ کنید و یک ایرپاد مشکی یا خاکستری به من بدهید و خیلی خوب می بود اگر ایرپادهای 2 واقعا ضد آب و ضد عرق بود که متاسفانه این کار صورت نپذیرفت.

اگر می خواهید بفهمید که شارژر وایرلس دارید یا سیستم شارژ استاندارد ، جلوی ایرپاد را چک کنید. اگر حفره کوچک روشن وجود دارد پس شما یک کیس وایرلس دارید . راه دیگر برای تشخیص، لولا و محور می باشد. محور و لولای شارژر جدید وایرلس از فلز آندی شده ساخته شده است در حالیکه حالت استاندارد شارژ، یک ظاهر درخشنده فلزی دارد. ایرپاد وایرلس به دلیل اجزای بیشتر کمی از مورد استاندارد آن سنگین تر می باشد (1.4 اونس در برابر 1.3 اونس).

راحتی

از آنجایی که ایرپادهای جدید مانند قبلی ها همان ابعاد را دارند پس سبک وزن و راحت هستند . بادزها به راحتی در گوش قرار می گیرند و هیچگونه فشاری به گوش نمی آورند. بادزها کوچک هستند و من همواره از این می ترسم که ایرپادها را گم کنم مخصوصا زمانهایی که عجله دارم. هر چند هرگز اتفاق نیفتاده است اما همیشه از این اتفاق می ترسم که شاید ایرپادها در مسیر حرکت از گوشم بیفتند.

ایرپادها خیلی کوچک و گران قیمت هستند و همین مرا نگران می کند. علی رغم اینها من ایرپادها را دو ساعت در گوش خود می گذارم و برای ملاقات ها ، دیدن فیلم ها و گوش دادن موسیقی از آنها استفاده می کنم و آنها یکی از بهترین بادزهای وایرلس و بسیار راحت هستند که من توانسته ام امتحان کنم.

سرعت ایرپاد 2

نحوه اتصال ایرپاد اصل به یک آیفون سریع خیلی سریع است. وقتی ایرپاد را با آیفون XS Max مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که در مدت زمان 3.2 ثانیه ایرپاد 2 به گوشی هوشمند وصل می‌شود، در حالیکه آیفون XS Max در مدت زمان 5.1 ثانیه وصل می‌شود. درست مانند ایرپاد اولیه، همین که ایرپاد به گوشی متصل شود، یک پیغام مبنی بر میزان باطری ایرپاد و جعبه شارژ می‌آید.

 عملکرد صوتی

درحالیکه اپل چندین پیشرفت برای ایرپاد 2 ایجاد کرده است، کیفیت صوت تغییری نکرده است. اشتباه نکنید، ایرپاد 2 کیفیت صوتی خوبی را با صوت‌های شفاف انتقال می‌دهد. تمامی قطعات و هارمونی موسیقی در ایرپاد شنیده می‌شود و می‌توان به تمام آواها گوش داد.

 عمر باتری

خبر خوب اینکه عمر باتری این دستگاه برای مکالمه بیشتر شده و بهبود ۵۰ درصدی را به لطف چیپ جدید اپل دارد.

خبر بد اینکه اگر از ایرپاد برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید شاهد بهبود چندانی نخواهید بود (شاید حتی هیچ بهبودی) اگر چه عمر باتری نسل یک هم نسبت به رقبا خوب است و با توجه به ابعاد کوچک کیس و حجم کم نیاز چندانی به پیشرفت در این زمینه دیده نمی شد.‌‌

و اما شارژ بیسیم‌‌

از نظر زیبایی بهتر بنظر میرسد اگر یک پد شارژ دی منزل یا میز خود در سر کار داشته باشید و بجای کابل لایتنینگ از آن برای شارژ دستگاه خود استفاده کنید همچنین کارکرد آن هم ساده تر است و مانند سایر محصولاتی که از این استاندارد استفاده می کنند کافیست آنرا بر روی پد شارژ بیسیم قرار دهید.(البته باید توجه داشته باشید که سرعت شارژ شدن ایرپاد به وسیله شارژر بیسیم کمتر از سرعت شارژ با کابل لایتنینگ است)

البته باید بدانید اگر در حال حاضر صاحب یک استند شارژ بی سیم هستید احتمالا قادر نخواهید بود از آن برای شارژ ایرپاد خود استفاده کنید ! ایرپاد به دلیل ابعاد کوچک سیم پیچ شارژ بیسیم آن کوچک تر است و نمی تواند در مرکز سیم پیچ استند های شارژ بیسیم رایج برای موبایل قرار گیرد و هنگام خرید پد شارژر بیسیم برای این محصول باید دقت کنید تا کیس ایرپاد بتواند در وسط آن باشد.

جمع بندی

با وجود ویژگی‌هایی مثل سریع‌تر بودن، هوشمندتر بودن و البته دوام‌دارتر بودن، ایرپاد 2 هنوز در راس انتخاب مالکان آیفون می‌باشد. اپل آنچه که مردم می‌خواهند را با یک شارژر بی‌سیمی و رویکرد دسترسی به سیری فراهم کرده است. در حقیقت ایرپاد مدت زمان صحبت طولانی‌تر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. قابلیت اتصال بلوتوثی ایرپاد 2 سریع‌تر است و در کوتاه‌ترین زمان وصل می‌شود. قیمت این مدل ایرپاد بسیار بالا می‌باشد و می‌توان گفت که قیمت آن برای یک جفت ایرپاد بی‌سیمی کوچک زیاد می‌باشد. این درحالیکه است که گلکسی بادز سامسونگ خیلی ارزان‌تر از ایرپاد 2 است. در صورتی که در اکوسیستم اپل سرمایه گزاری می‌کنید، باید ایرپاد جدید را بخرید و این ایرپاد را از آن خود کنید.

 

‌‌



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایرپاد 2 , خرید ایرپاد 2 , قیمت ایرپاد 2 , مشخصات ایرپاد 2 , بررسی airpod seri 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اپل واچ 5 قدرت‌نمایی اپل در عرصه‌ی ساعت‌های هوشمند است. هر چیزی که در سری 4 اپل واچ تحسین طرفداران و منتقدان را به دنبال داشت در سری جدید قدرتمند‌تر و جذاب‌تر شده است. قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده‌اند و سری 4 که در نوع خودش بهترین بود حالا بهتر هم شده است. در ادامه‌ به نقد و بررسی Apple Watch 5 خواهیم پرداخت تا با جنبه‌های ویژه و خاص این ساعت هوشمند بیشتر آشنا شوید. برای آگاهی از قیمت اپل واچ 5 کلیک کنید.

طراحی اپل واچ سری 5

اپل واچ سری ۵ در مقایسه با سری ۴ از نظر بصری بدون تغییر است. برای افرادی مختلف، از نظر سایز ۴۴ میلی متر یا ۴۰ میلی متر ارائه می شود. به طرز شگفت انگیزی ارگونومیک است. جوری طراحی شده که روی مچ دست فیکس می‌شود و در صورت پوشیدن پیرهن حتی به لبه و دکمه آن گیر نمی‌کند.

 

عمر باتری

در مورد باتری ساعت هوشمند اپل سری 5 باید بگوییم که در این بخش هم شاهد تغییری نبوده‌ایم و این نسخه از اپل واچ هم به مانند نسخه پیشین 18 ساعت کار مداوم را برای عمر باتری تضمین خواهد کرد. البته در مواردی مشاهده شده که عمرباتری اپل واچ 5 نیز بیش از این دوام خواهد آورد. اما موردی که باعث توجه می‌شود، ویژگی نمایشگر همیشه روشن اپل واچ سری 5 است که در عمر باتری تأثیرگذار است. این تاثیر چندان زیاد نیست، ولی به هر حال باعث کاهش هر چند کمتر طول عمر باتری نسبت به نسخه قبلی می‌شود و شاهد پیشرفت زیادی در این زمینه نیستیم.

 ECG

در هر زمان در هر نقطه که باشید با برنامه ECG، اپل واچ سری 5 تنها در 30 ثانیه قادر به تولید یک ECG شبیه به یک الکتروکاردیوگرام خواهید بود. این یک دستاورد مهم برای یک گجت پوشیدنی است که می تواند داده های مهم را برای آرامش خاطرشما و اشتراک گذاری با پزشکان فراهم کند. ضربان قلب نامنظم می تواند نشانه ای از یک وضعیت جدی باشد، اما بسیاری از افراد در حالت عادی این گونه علائم را تشخیص نمی دهند. اپل واچ 5 با اعلان های برنامه Heart می تواند قلب شما را بررسی کرده و نسبت به این بی نظمی ها به شما هشدار دهد. بنابراین می توانید با جمع آوری این اطلاعات با پزشک خود مشورت کنید.

 پیگیری چرخه قاعدگی

وجود یک برنامه عالی و جدید مخصوص زنان به نام ردیابی چرخه (Cycle Tracking) به شما اطلاعاتی در مورد چرخه قاعدگی و باروری می دهد و می تواند به ارائه تصویری شفاف تر به سلامت کلی شما کمک کند. علاوه بر هشدار اطمینان از شروع سیکل قاعدگی، اطلاعات بیشتری برای کمک به شما در ردیابی بی نظمی ها و علائم کیست ها و فعالیت تخمدان ها برای صحبت با پزشک در اختیار شما قرار می دهد.

 قطب نما

ویژگی جدید دیگر در سری ۵ قطب نما است، اگر از نقشه‌های ریز و درشت در ساعت استفاده می‌کنید، این ویژگی به شما نشان می‌دهد که در حال طی کردن مسیر درست هستید یا خیر؟

 ردیاب سلامت

در حالی که شما تشخیص امکان خودکار تمرین را در این ساعت هوشمند دارید، اما واقعاً خوب کار نمی کند و آغاز فعالیت بهتر است به صورت دستی تنظیم شود.

با این وجود Apple Watch از نظارت بر عملکرد قلب خوبی برخوردار بوده و در تشخیص ضربان قلب دقیق‌ است.از دیگر ویژگی آن در همین راستا می‌توان به ECG اشاره کرد که علائم اولیه بیماری قلبی را تشخیص داده و به شما هشدار می‌دهد.

جمع بندی اپل واچ سری 5

به نظر می‌رسد با توجه به مشخصات اپل واچ سری 5 که در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداختیم، چندان هیجان‌زده نشده باشید. خب مسلم است با این همه ویژگی دست نخورده و آمدن تنها یک ویژگی مهم مانند نمایشگر همیشه روشن، باید بگوییم امکانات اپل واچ 5 تغییر زیادی نسبت به نسخه پیشین نکرده است. با این حساب اگر ساعت هوشمند اپل واچ 5 نتوانست رضایت خاطر شما را جلب کند، بهتر است برای محصولی هیجان‌انگیزتر تا سال شهریور سال 1399 منتظر بمانید.

اما این‌ها به این دلیل نیست که ساعت هوشمند اپل سری 5 محصول بدی باشد. در مقایسه‌ کوتاه این ساعت با گلکسی واچ اکتیو 2 و اپل واچ 4 که در این مطلب انجام دادیم، مشاهده می‌کنیم با اینکه در برخی موارد گلکسی واچ 5 ضعیف ظاهر شده، ولی قابلیت‌های زیادش باعث می‌شود تا از نقاط ضعف آن چشم‌پوشی کنیم. با این حساب، می‌توان اپل را به یکی از سردمداران تولید کننده در عرصه ساعت هوشمند معرفی کرد که با سایر رقبای فعال اندرویدی در این زمینه رقابت پایاپای و حتی برنده‌‎ای نیز دارد. علاوه بر این یکی از گام‌های خوب اپل برای ساعت هوشمندنش، معرفی نسخه‌های متنوع است تا افراد بتوانند با بودجه‌ها و سلیقه‌های مختلف، ساعت دلخواه خود را انتخاب کنند. باید بگوییم اپل واچ سری 5 در حال حاضر بهترین ساعت هوشمند تولید شده تا به امروز است و همین بهبود های اندک نیز آن را به پادشاه ساعت های هوشمند تبدیل کرده است.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ سری 5 , خرید اپل واچ سری 5 , قیمت اپل واچ سری 5 , مشخصات اپل واچ سری5 , بررسی apple watch seri 5 ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

مدت زمان زیادی از رونمایی iPhone 8 ، iPhone 8 Plus و iPhone 10 نمی گذرد، در رویداد معرفی این ۳ گوشی شاهد اتفاقات جالبی بودیم و می توان این رویداد و گوشی های معرفی شده را از تاثیرگذارترین محصولات معرفی شده در سال ۲۰۱۷ دانست. در ادامه با بررسی آیفون ۸ پلاس با شما هستیم. برای اطلاع از قیمت ایفون 8 پلاس کلیک کنید.

 طراحی ایفون 8 پلاس

چند سالی می‌شد که اپل گوشی‌های خودش را با کم‌ترین تغییر در طراحی راهی بازار می‌کرد. سیل انتقادات به سمت اپل سرازیر شده بود و همه کوپرتینویی‌ها را بعد از مرگ استیو خدابیامرز یک کمپانی از هم گسیخته می‌دانستند و معتقد بودند که خلاقیت از اپل رخت بر بسته و دیگر جایی در این کمپانی ندارد.

این انتقادات و دهمین سالگرد آی‌فون موجب شد تا اپل تمام هوش و ذکاوتش را به‌کار گیرد و محصولی با نام آی‌فون X‌ را با طراحی کاملا متفاوتی معرفی کند. تمرکز بیش از حد اپل بر روی این گوشی هوشمند، کاری کرد تا آن‌ها از نسل بعدی گوشی‌های خودشان یعنی آی‌فون 8 و 8 پلاس غافل شوند. در واقع آی‌فون X کار خودش را کرده بود. همچون فرزندی که تازه به جمع خانواده اضافه می‌شود و تمام توجهات به سمت اوست!

همه این‌ها را گفتیم که بدانید آی‌فون 8 پلاس از لحاظ طراحی تفاوت‌ چندانی با آی‌فون‌ نسل قبل (بخوانید نسل‌های قبل!) ندارد. باز هم یک اسمارت فون با گوشه‌های گرد، حاشیه‌های بسیار زیاد اطراف نمایشگر، کلید هوم دایره‌ای شکل معروف اپل و دوربینی که همچون چشمی از حدقه بیرون زده را شاهد هستیم. حتی از لحاظ ابعاد، اپل ضعیف‌تر از گذشته ظاهر شده و با اینکه از لحاظ پهنا گوشی جدیدش را دو میلی‌متری کوچک‌تر ساخته اما طول و ضخامت آی‌فون جدید نسبت به نسل قبل افزایش یافته که چندان به مذاق کاربران خوش نمی‌آید.

موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید وزن گوشی نسبت به نسل قبلی در حدود 15 گرم سنگین‌تر شده و حالا اگر این فرزند ناخلف اپل را بر روی ترازو بفرستید با عدد عجیب و غریب 202 گرم مواجه می‌شوید. چنین وزنی برای محصولی که یک نمایشگر 5.5 اینچی را در دل خودش جا داده کمی به دور از انتظار است. البته فشار وارده بر دست از تمام نقاط گوشی به اندازه نسبتا یکسانی است اما با این حال ممکن است در استفاده طولانی مدت کمی با مشکل مواجه شوید. خصوصا اگر عادت دارید که به صورت دراز کشیده از آی‌فون دل‌بندتان استفاده کنید.

با اینکه طراحی دستگاه با نسل قبل تفاوتی ندارد اما متریال به کار رفته در آن تغییر کرده و این‌بار اپل از ترکیب شیشه و فلز بهره گرفته است. چنین ترکیبی را پیش‌تر در محصولات این کمپانی همچون آی‌فون 4s دیده بودیم و حالا در یک رفت و برگشت و کوچ به گوشی‌های تمام فلزی، دوباره اپل به خانه نخست بازگشته است.

فریم دستگاه از آلومینیوم سری 7000 ساخته شده که بیش از هر چیزی در صنایع هوایی استفاده می‌شود و قاب اصلی گوشی از جنس شیشه بوده که اپل به مقاومت بالای آن ایمان دارد. شاید از لحاظ سقوط از ارتفاع ادعای اپل مبنی بر مقاومت بالای سری جدید گوشی‌هایش درست باشد اما از لحاظ برخورد اشیا نوک این ادعا خیلی درست نیست. در واقع به مرور زمان و با قرار دادن آی‌فون 8 پلاس عزیز بر روی میز، در جیب مبارک و در مجاورت اجسام سخت، خطوط زیبایی (!) بر روی بدنه ایجاد خواهد شد که شاید خیلی برای محصولی در این سطح قابل قبول نباشد. بنابراین بهتر است که عاشقان سینه‌چاک این سیب گاز زده برای گوشی دل‌بندشان یک کیس زیبا هم بخرند.

استفاده از شیشه در دستگاه موجب شده تا دیگر شاهد خطوط آنتن در بالا و پایین قاب پشتی نباشیم. همچنین این ویژگی کاری کرده تا برادران و خواهران اپلی بتوانند گوشی‌شان را به صورت بی‌سیم شارژ کنند. با همه این مزایا و علی‌رغم صحبت‌های اپل در رابطه با استفاده از نوعی پوشش خاص برای جلوگیری از جذب اثر انگشت بر روی بدنه، بازهم می‌بینیم که در یک استفاده معمولی گوشی خیلی زود کثیف می‌شود. البته از حق نگذریم در برابر محصولاتی همچون ایکس زد پریمیوم سونی و یا اچ‌تی‌سی U11 از این لحاظ یک سر و گردن بالاتر است.

در زیر گوشی پورت لاینتینگ، اسپیکر و میکروفون را می‌بینیم و در سمت راست کلید پاور و ورودی سیم‌کارت به چشم می‌خورد که برای دسترسی به آن می‌بایست از سوزن مخصوصی استفاده کنید. خشاب سیم‌کارت نیز از فلز سخت و محکمی ساخته شده و بنابراین برخلاف اکثر محصولات بازار و به‌خصوص پرچمدارن سونی جان مشکلی با آن نخواهید داشت! کسی چه می‌داند شاید توجه به همین نکات ریز باشد که اپل را به اینجا رسانده! سمت چپ میزبان کلیدهای کنترل صداست و در بالای گوشی نیز هیچ مورد خاصی را نخواهید دید و این یعنی بازهم خبری از جک استاندارد صدا نیست!

در پشت گوشی لوگو اپل به زیبایی و در زیر شیشه به کار گرفته شده و عجیب‌ترین بخش، بیرون زدگی دوربین از بدنه است؛ آن‌هم به میزانی قابل توجه که طراحی گوشی را زیر سوال می‌برد. در ابتدا از تمرکز اپل بر طراحی آی‌فون X گفتیم و عدم تغییر خاص در سری آی‌فون 8 را زیر سایه رفتن آن توسط محصول جدید دانستیم اما باید بدانید که در آی‌فون X هم لنز از بدنه بیرون زده و ظاهرا اپل با آن همه دبدبه و کبکبه نمی‌تواند لنز را در بدنه جای دهد! موردی که در محصولات رده بالای اندروید نمی‌بینیم یا حداقل به این شکل نمی‌بینیم.

کیفیت ساخت گوشی بسیار بالاست و با در دست گرفتن آن حس لوکس بودن خاصی کل وجودتان را فرا خواهد گرفت (!) با این حال آی‌فون 8 پلاس به سبب حاشیه‌های زیاد اطراف نمایشگرش به یک گوشی بزرگ تبدیل شده که کار با آن توسط یک دست را کمی سخت‌تر می‌کند. گرچه این حاشیه‌ها کاملا برای اپل حاشیه‌ساز بوده‌اند اما با توجه به معرفی محصولی همچون آی‌فون X می‌توان تا حدی عشق جان (!) را از روی سیبل برداشت و جور دیگری به آن نگریست. هرچند که برای اسمارت فونی‌ پرچمدار در سال 2017 این میزان حاشیه اصلا قابل قبول نیست! یعنی نسبت نمایشگر به بدنه 67 درصدی آی‌فون 8 پلاس در برابر پرچمدارانی همچون ال‌جی V30 و گلکسی نوت 8 که به بالای 80 درصد رسیده‌اند، یک شکست کامل است.

دوربین

درباره دوربین آیفون 8 پلاس باید از دو زاویه “رابط کاربری” و “کیفیت تصاویر” وارد بحث شد. رابط کاربری دوربین آیفون 8 پلاس بسیار ساده است. با کشیدن انگشت روی نمایشگر در برنامه دوربین می توان بین حالت های مختلف تصویربرداری حرکت کرد. فیلمبرداری صحنه آهسته، ویدئوهای تایم لپس، عکاسی پانوراما و عکاسی پیوسته از جمله امکانات موجود در رابط کاربری دوربین هستند. با این حال برخلاف گوشی های اندرویدی که طیف وسیعی از پارامترهای کنترلی را در اختیار کاربر قرار می دهند، اینجا خبری از این امکانات نیست و باید به رابط ساده تر آیفون عادت کنید.

درباره کیفیت تصویر باید گفت دوربین آیفون 8 پلاس نسبت به آیفون 7 اندکی بهبود یافته و تصاویر با کیفیت تری (بسیار نسبی) ثبت می کند. همچنین اضافه شدن حالت تصویربرداری پرتره که از قدرت پردازش هوش مصنوعی پردازنده A11 برای تنظیم نور تصویر و ایجاد شرایط استودیویی بهره می گیرد نیز جزو امکانات جالب و هیجان انگیز دوربین این دستگاه هستند. با این حال تفاوت ها آن طور که باید به چشم نمی آیند و به جز حالت پرتره، می توان سایر ویژگی های فنی دوربین آیفون 8 پلاس را مشابه مدل 7 پلاس در نظر گرفت. تصویربرداری در حالت پرتره نیز وابستگی زیادی به شرایط عکس برداری و نور محیط دارد. 

در شرایط مناسب می توان تصاویر اعجاب انگیزی در حالت پرتره به ثبت رساند اما در زندگی روزمره نباید انتظار خلق اثر هنری از دوربین آیفون 8 پلاس در حالت پرتره داشته باشید. همین داستان درباره دوربین سلفی نیز صدق می کند. دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی آیفون 8 پلاس در شرایط نوری مناسب تصاویر با کیفیتی در اختیار شما قرار خواهد داد اما در نور ضعیف کیفیت تصاویر نیز به شدت افت می کنند.

باتری ایفون 8 پلاس

ظرفیت باتری آیفون ۸ پلاس کمتر از آیفون ۷ پلاس بوده و ۲۶۷۵ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. اگرچه ظرفیت باتری این گوشی کمتر از گوشی های اندرویدی رقیب بوده، اما طبق معمول اپل در بررسی آیفون ۸ پلاس با بهینه سازی بسیار خوب نرم افزاری و سخت افزاری سبب شده است که این گوشی عملکردی مناسب را از خود نشان دهد. به عنوان مثال چنانچه گوشی های اندرویدی با استفاده ای مشابه، در پایان روز نیاز به شارژ مجدد دارند، ۷ پلاس پس از کشیدن از شارژ به آسانی میتواند تا ساعات پایانی روز بعد نیز دوام بیاورد.

کارشناس androidpit جهت تست باتری این گوشی، برنامه های متفاوتی چون فیسبوک، تلگرام، جیمیل و… را اجرا نموده و تمامی نوتیفیکیشن ها را نیز بر روی حالت “enable” قرار داد. همچنین هیچ گونه استفاده ای از گزینه “ذخیره انرژی” نکرده و در تمام ساعات روز از WiFi یا داده ۴G نیز استفاده کرده و علاوه بر این، اجازه دسترسی به موقعیت مکانی نیز به تمام اپلیکیشن ها داده شد.

در این بررسی آیفون ۸ پلاس باتری این گوشی توانست با یک بار شارژ تا ۳۷ ساعت دوام بیاورد که ۹ ساعت از این زمان، برای استفاده سنگین صرف شده و همچنین در پایان این زمان، ۸% از شارژ باتری نیز باقی مانده بود. این موفقیت زمانی بیشتر به چشم خواهد آمد که بدانیم گوشی های اندرویدی با استفاده سنگین برای ۴-۵ ساعت تا ۱۵ ساعت نیازی به شارژ مجدد نخواهند داشت.

باید اضافه کنیم که پس از سال های متمادی که شاهد شارژر وایرلس در گوشی های اندرویدی بودیم، بالأخره اپل تصمیم گرفت که پرچمداران سال ۲۰۱۷ خود را با پشتیبانی از شارژ وایرلس روانه بازار کند.

جمع بندی

در این پست گوشی آیفون ۸ پلاس بررسی شد اگر چه این گوشی جدید آیفون نیست ولی به نسبت بقیه آیفون های جدید دارای ویژگی های خوب و قیمتی ازانتر از آن ها است که مورد انتخاب بسیاری از کاربران می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایفون 8 پلاس , خرید ایفون 8 پلاس , قیمت ایفون 8 پلاس , گوشی iphone 8 plus ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اپل طبق رسم چند سال اخیر که در پیش گرفته آیفون‌های جدید خود را در سه نسخه معرفی کرد. دو نسخه از این آیفون‌ها بانام‌های آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس هستند که در حقیقت جانشین‌هایی برای آیفون 10 اس و 10 اس مکس به حساب می‌آیند. به طور کلی این آیفون‌های جدید اپل را نمی‌توان تحولی در دنیای آیفون‌ها دانست اما بهبودهایی در آن‌ها انجام گرفته که سبب شده نام بهترین آیفون‌هایی را که تا کنون تولید شده‌اند به آن‌ها تعلق بگیرد. در این بررسی می‌خواهیم در مورد یکی از این آیفون‌های جدید صحبت کنیم که iPhoen 11 Pro Max نام دارد. تفاوت زیادی بین این نسخه و نسخه کوچک‌تر یعنی iPhone 11 Pro وجود ندارد و با مطالعه این بررسی با بسیاری از ویژگی‌های این نسخه هم آشنا می‌شوید. برای آگاهی از قیمت ایفون 11 پرو مکس کلیک کنید.

طراحی گوشی ایفون 11 پرو مکس

آیفون 11 پرو مکس ، در بخش طراحی پنل جلو، هیچ تفاوتی با نسل قبلی ندارد و اگر آن را در کنار آیفون 10 اس مکس قرار دهید، تشخیص آن ها از یکدیگر عملا غیر ممکن خواهد بود. این قسمت از گوشی، همچنان میزبان نمایشگر 6.5 اینچی با بریدگی بزرگ می باشد که بریدگی آن، محل قرار گیری دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و تجهیزات مربوط به تشخیص چهره می باشد. البته یک تغییر کوچک در این قسمت ایجاد شده است که مربوط به شیشه محافظ نمایشگر می باشد. اپل معتقد است که شیشه محافظ پرچمداران جدید آن ها، مقاوم ترین نسخه بکار رفته بین تمام اسمارتفون های موجود در بازار می باشد و به نظر می رسد که این شیشه، همان نسخه سفارشی گوریلا گلس 6 می باشد که توسط کورنینگ ساخته شده است.

iPhone 11 Pro Max همانند آیفون 10 اس مکس، از فریمی با جنس استیل ضد زنگ استفاده می کند که علاوه بر مقاومت بیشتر نسبت به فریم های آلومینیومی، حس مرغوبیت بیشتری را هم به کاربران منتقل می کند. البته باید در نظر داشته باشید که این فریم به دلیل ظاهر براق خود، به شدت جاذب لکه چربی دست می باشد و این موضوع احتمالا برای برخی افراد، ناخوشایند خواهد بود.

مشابه نسل قبلی، کلید پاور با اندازه بزرگ خود روی لبه سمت راست فریم قرار گرفته است که با نگه داشتن آن می توان به دستیار صوتی Siri دسترسی داشت. کلید های تنظیم حجم صدا و سایلنت نیز روی لبه سمت چپ دستگاه به چشم می خورند و جنس تمامی این کلید ها، همانند فریم دستگاه از استیل ضد زنگ می باشد. روی لبه پایینی دستگاه هم مطابق انتظار، خروجی اسپیکر اصلی، درگاه لایتینیگ و میکروفون مکالمه حضور دارند که نشان می دهند اپل همچنان اعتقادی به استفاده از درگاه Type-C در گوشی های خود ندارد.

اما برسیم به پنل پشتی دستگاه، جایی که آیفون 11 پرو مکس بیشترین تغییرات ظاهری را در آن به خود دیده است. اپل برای پنل شیشه ای قرار گرفته در قسمت پشتی آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 پرو، بافتی مات در نظر گرفته است که علاوه بر افزایش زیبایی که در تضاد با فریم براق به وجود آمده، باعث شده تا عملا لکه چربی دست روی آن باقی نماند و نیازی به تمیز کردن مداوم آن وجود نداشته باشد. البته بد نیست بدایند که اپل اولین کمپانی در استفاده از شیشه با بافت مات نمی باشد و پیش از این در گوشی پیکسل 3 نیز شاهد استفاده از چنین ترفندی بوده ایم. اما به نظر می رسد که شیشه مات بکار رفته در آیفون 11 پرو مکس برخلاف نسخه بکار رفته در پیکسل 3، مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارد.

رنگبندی آیفون های جدید نیز تقریبا مشابه نسل قبل بوده و شاهد عرضه این گوشی ها در رنگ های سیلور، گلد و خاکستری هستیم. البته یک رنگ جدید برای آیفون 11 پرو و پرو مکس در نظر گرفته شده است که سبز نیمه شب (Midnight Green) نام دارد و ظاهری نزدیک به رنگ خاکستری دارد.

بعد از جلوه مات، موردی که طراحی پنل پشتی را متفاوت تر از نسل قبلی کرده است، ماژول دوربین سه گانه می باشد. دوربین سه گانه آیفون 11 پرو مکس، در قسمتی مربعی برآمده از پنل قرار گرفته است که ظاهری براق دارد و علاوه بر این بر آمدگی، هر سه دوربین نیز کمی برآمده از بدنه هستند. در مورد طراحی دوربین ها هم نظرات مختلفی وجود دارد، اما در مجموع می توان گفت که اپل برای طراحی این سه دوربین می توانست تصمیمات بهتری اتخاذ کند و فضای کوچکتری برای آن ها در نظر بگیرد.

تغییر دیگری که در پنل پشتی ایجاد شده است، مربوط به حذف شدن نوشته “iPhone” از قسمت پایین و منتقل شدن لوگوی اپل به قسمت میانی می باشد که در مجموع باعث یکنواخت تر شدن طراحی شده است.

در نهایت نوبت به ابعاد بدنه آیفون 11 پرو مکس می رسد. جالب است بدانید که این گوشی کمی عریض تر، بلند تر و ضخیم تر از نسل قبلی می باشد و وزن آن نیز حدود 18 گرم بیشتر شده است که کاملا محسوس می باشد. بنابراین کسانی که تجربه استفاده از آیفون 10 اس مکس را دارند باید بدانند که پرچمدار جدید در زمینه ارگونومی نه تنها بهبودی نداشته، بلکه به دلیل وزن بیشتر و پنل پشتی لغزنده، استفاده از آن با یک دست، دشوار تر از همیشه شده است.

دوربین

دوربین جلو روی آیفون 11 پرو مکس نسبت به دوربین جلو آیفون ایکس مکس چندین بهبود و ارتقاء یافته است از جمله اینکه، سنسور این دوربین شارپ تر شده و به جای 7 مگاپیکسل اکنون با 12 مگاپیکسل ارائه شده است و دید عریض تری متناسب با سوژه های بیشتر (یا فضای بیشتری از یک صحنه) به عکس های شما می دهد. با یک اشاره می توانید زاویه وسیع تری را در کادر بیندازید و یا می توانید تلفن را به حالت افقی بچرخانید و نمای عریض به طور خودکار فعال می شود، که این یک اجرای هوشمند است.

iPhone 11 Pro Max امکان ضبط فیلم با حرکت آهسته با دوربین های خود با سرعت 120 فریم در ثانیه را فراهم کرده است، اپل این ویژگی که شبیه به سلفی های معمولی اما به جای عکس، ضبط فیلم آهسته است را اسلوفی نامیده است.

در این اسلوفی فردی نشان داده شده است که جلو فواره آب قرار گرفته و پس زمینه آن بسیار عالی و جالب است. علی رغم اینکه این نام ترکیبی از سلفی و اسلو موشن است این ویژگی می تواند توسط افراد خلاق با نام های دیگری صدا زده شود.

باتری ایفون 11 پرو مکس

 

  • ظرفیت ۳۹۶۹ میلی آمپری
  • شارژ سریع ۱۸ واتی
  • قابلیت شارژ بیسیم

آیفون ۱۰ اس مکس عمر باتری بدی نداشت؛ بسیار زیاد هم نبود. به لطف باتری بزرگ تر آیفون ۱۱ پرو، در این گوشی می توانیم شاهد عمر باتری بیشتری باشیم. من متوجه شدم که این دستگاه می تواند به راحتی یک روز و یا بیشتر روشن بماند.

استفاده من از گوشی ساده است. من معمولا ایمیل هایم را چک می کنم، کار می کنم، پیام می دهم و آهنگ و پادکست گوش می کنم. اما در طول تست این موبایل علاوه بر موارد گفته شده، زمان بیشتری را صرف اجرا کردن بازی های سنگین، گشت و گذار در یوتوب و انجام دادن کار های سنگین دیگر با گوشی کردم. با این وجود، در آخر روز هنوز میزان زیادی از باتری گوشی باقی مانده بود.

وقتی که صحبت از استفاده معمولی از گوشی تلفن همراه می شود، متوجه می شوید که می توانید به راحت فیلم نگاه کنید، بازی کنید، آهنگ گوش کنید، عکس ثبت کنید و ادیت کنید و نگران تمام شدن باتری آیفون ۱۱ پرو مکس خود تا پیش از زمان خواب نباشید.

علاوه بر عمر باتری طولانی، گوشی جدید اپل از قابلیت فست شارژینگ نیز پشتیبانی می کند و البته، آداپتر مخصوص آن در این نسخه از آیفون در جعبه موجود هست. شارژر ۱۸ واتی این گوشی موبایل می تواند باتری آن را از ۰ تا ۴۸ درصد در مدت ۳۰ دقیقه شارژ کند. این بهبود چشمگیری نسبت به شارژر ۵ واتی موجود در جعبه گوشی آیفون ۱۰ اس مکس است. البته با این وجود، دستگاه های اندرویدی بسیاری هستند که آداپتر فست شارژینگ آن ها در جعبه شان موجود است؛ درست همانند نوت ۱۰ پلاس و وان پلاس ۷ پرو. اگر سرعت شارژ شدن گوشی برای شما خیلی مهم است، باید نیم نگاهی نیز به گوشی Oppo Reno Ace داشته باشید که به زودی روانه بازار می شود و شارژری ۶۵ واتی به همراه آن است.

 نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس) اپل پرداختیم. علی رقم قیمت گوشی، آیفون 11 پرو مکس واقعا یکی از بهترین اسمارتفون های فعلی موجود است که از نظر دوربین و قدرت پردازشی فراتر از یک گوشی موبایل ظاهر می‌شود. اگر از نظر بودجه با محدودیت مواجه نیستید، خرید آیفون 11 پرو مکس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای اطلاع از قیمت گوشی اپل کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ایفون 11 پرو مکس , مشخصات ایفون 11 پرو مکس , قیمت ایفون 11 پرو مکس , خرید ایفون 11 پرو مکس ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

بعد از شکست اپل با آیفون 5c در سال 2013 که اولین قدم آن ها برای تولید آیفون با قیمت پایین تر بود، تا سال گذشته یعنی 2018، این کمپانی علاقه ای به تولید گوشی هوشمند با قیمت متعادل تر نشان نداده بود. اما سال گذشته با تولید iPhone XR (بررسی) به عنوان نسخه ارزان تر iPhone Xs با نمایشگر و دوربین ضعیف تر، توانست موفقیت بزرگی در این زمینه به دست بیاورد؛ به طوری که iPhone XR نه تنها از بین 3 آیفون معرفی شده به پر فروش ترین آن ها تبدیل شد، بلکه به عنوان یکی از پرفروش ترین گوشی های دنیا در روز های اخیر نیز شناخته می شود. از این رو اپل امسال هم روند مشابهی در پیش گرفته و در کنار دو آیفون قدرتمند یعنی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس، نسخه بهبود یافته iPhone XR را با نام آیفون 11 معرفی کرد.

آیفون 11 در مقایسه با نسل قبلی، به دوربین قدرتمند تری مجهز شده و تراشه آن نیز پیشرفته تر می باشد. همچنین این گوشی در زمینه باتری بهبود هایی به خود دیده و به گفته اپل، مقاومت بدنه آن بهتر شده است و مهمتر از تمامی این موارد، قیمت این محصول می باشد که در مقایسه با نسل قبلی، 50 دلار کمتر شده است. از این رو انتظار می رود تا موفقیت های iPhone XR برای iPhone 11 نیز تکرار شود و احتمالا این گوشی اولین گزینه ای خواهد بود که طرفداران آیفون به سمت آن می روند. برای آگاهی از قیمت ایفون 11 کلیک کنید.

طراحی ایفون 11

آیفون 11 از نظر ظاهری شبیه آیفون‌هایی است که در سالیان اخیر معرفی شده‌اند زیرا در جلوی آن یک نمایشگر با دو نقطه سیاه رنگ حضور یافته‌اند. در قاب پشتی اما، یک ماژول مربعی شکل به چشم می‌خورد تا دو لنز دوربین اصلی در آن جای‌گیری کرده باشند.

اپل در این محصول سال 2019 خود از همان پنلی بهره برده که در آیفون ایکس آر استفاده شده بود و از نظر روشنایی و کنتراست نیز این نمایشگر افزایش نداشته است بنابراین یک پنل 6.1 اینچی IPS LCD با یک ناچ بزرگ مشاهده می‌شود که در آن دوربین سلفی، اسپیکر و سنسور مربوط به تکنولوژی Face ID نشسته‌اند. محافظ نمایشگر این گوشی گوریلا گلس ساخت شرکت Corning می‌باشد و روی آن پوشش 2.5 بعدی به کار رفته تا بتوانیم آن را با خیالی راحت یک گوشی صاف بدانیم.

کمپانی آمریکایی همیشه گوشه آیفون‌هایش را گرد کرده تا آنها را زیباتر و باریک‌تر نشان دهد ولی هیچ‌گاه این دستگاه‌ها از نمایشگرهای واترفال یا برآمده استفاده نکرده‌اند.

آیفون ایکس آر اولین گوشی بود که تکنولوژی لمس سه بعدی (3D Touch) را کنار گذاشت بنابراین انتظار نمی‌رفت آیفون 11 هم به چنین ویژگی مجهز باشد. توانایی‌های فناوری مذکور به موتور Taptic داده شده‌اند و با این وسیله قابلیت هپتیک تاچ به وجود آمد. برای بهره‌مندی از این گزینه فقط کافی است دست خود را برای مدت طولانی‌تری روی آپشن مدنظر قرار دهید. افرادی که با لمس سه بعدی آشنایی دارند قطعاً احساس خواهند کرد که این فناوری در آیفون 11 بهبود یافته است.

به نظر می‌رسد حالا حالاها باید به حضور یک ناچ بزرگ در آیفون‌ها عادت کنیم. در این بریدگی سیاه رنگ سنسور سه بعدی ToF، میکروفون (که به عنوان اسپیکر هم به کار می‌رود)، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، سنسورهای مجاورت، روشنایی و حسگر مربوط به قابلیت True Tone جای‌گیری کرده‌اند.

از اینکه می‌بینیم اپل بالأخره دوربین سلفی را بهبود بخشیده و این‌بار از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 استفاده کرده بسیار خرسندیم و اگرچه این حسگر همچنان ویژگی فوکوس خودکار ندارد اما این‌بار می‌تواند ویدیوهای 4K با 30 یا 60 فریم بر ثانیه را به ثبت برساند که در آنها تکنولوژی ثابت‌سازی دیجیتالی نیز حضور دارد. به علاوه، به خاطر بهره‌مندی از یک لنز عریض‌تر، Face ID قطعاً می‌تواند زوایای بزرگ‌تری را تحت پوشش خود قرار دهد.

ظاهر شیشه‌ای جلوی این دستگاه دارای پوشش ضد چربی همیشگی است تا اجازه ندهد اثر انگشت کاربران یا آلودگی‌ها روی آن باقی بمانند و تمیز کردنش هم راحت‌تر باشد. در صورت خرید آیفون 11 می‌توانید تنها با کشیدن کف دست از بالا به پایین یا برعکس، سطح آن را پاک کنید به همین دلیل امیدواریم حداقل سایر کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند نیز از چنین پوششی استفاده کنند.

آیفون 11 در مقایسه با مدل‌های پیشرفته‌تر خود دارای حاشیه‌های مشکی رنگ نسبتاً ضخیمی است که باز هم ما را از این نظر یاد آیفون ایکس آر می‌اندازد. نمایشگر این دستگاه به جای اینکه OLED باشد همچون ارزان‌ترین آیفون پارسال از نوع LCD است. دلیل وجود این نوارهای مشکی رنگ آن است که نمایشگرهای LCD محدودیت‌های کمتری دارند بنابراین نمی‌توان حاشیه‌های اطرافشان را بیش از این کم کرد ولی از نظر قیمت خرج کمتری روی دست شرکت‌های سازنده و همچنین مشتریان می‌گذارند.

آیفون 11 یک فریم آلومینیومی دارد که رویش را با محافظ خاصی پوشانده‌اند. لازم به ذکر است که مدل‌های قبل از آیفون ایکس آر نظیر آیفون ایکس هم چنین پوشش محافظی داشتند. در سمت دیگر، گوشی‌های پیشرفته‌تر ساخت اپل از استیل ضد خش و پوشش براق بهره می‌برند.

باید اذعان کنیم که آلومینیوم ماده بهتری از پلاستیک است زیرا آلودگی و اثر انگشت کمتر روی آن باقی می‌ماند و در مقایسه با استیل هم وزن کمتری دارد.

در کناره‌های این آیفون نیز تقریباً همان چیزهایی را می‌بینیم که انتظار می‌رفت یعنی دکمه‌های سکوت و کاهش و افزایش صدا در سمت چپ حضور یافته‌اند و پورت Lightning و اسپیکر دوم و میکروفون در پایین هستند و در نهایت دکمه‌های پاور و اسلات سیمکارت در سمت راست به چشم می‌خورند.

قاب پشتی آیفون 11 در مقایسه با آیفون ایکس آر، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس کمی متفاوت‌تر است زیرا به‌گونه‌ای ساخته شده تا بتوانیم آن را جزو گوشی‌های سال 2019 اپل بدانیم. قسمت عقبی این دستگاه همچنین، توسط نسخه‌ای خاص از پوشش گوریلا گلس محافظت شده و دیگر خبری از کلمه آیفون (iPhone) در آن نیست تا این عبارت جای خود را به لوگوی اپل داده باشد.

تصمیم کمپانی آمریکایی برای تولید این محصول به رنگ بنفش بسیار هوشمندانه بوده زیرا اگر این نمونه از آیفون 11 را دیدید واقعاً از آن خوشتان خواهد آمد. قاب پشتی این دستگاه مانند آیفون 11 پرو پیچیدگی خاصی ندارد و همان‌طور که گفتیم در صورت کثیف و لکه‌دار شدن به راحتی می‌توانید آن را تمیز کنید.

نکته‌ای که در این قسمت بیشترین توجه را به سمت خود جلب خواهد کرد ماژول مربعی شکل دوربین عقب است که در گوشه بالا سمت چپ جای گرفته و دارای دو لنز و یک چراغ فلاش LED می‌باشد. به این نکته هم اشاره کنیم، تا زمانی که دست خود را روی این پوشش نکشیده‌اید متوجه نخواهید شد که مات است.

برآمدگی دوربین این دستگاه از آن چیزی که در تصاویر می‌دیدیم کمتر بود و در شرایط واقعی هم این موضوع را می‌توانید متوجه شوید. در واقع این قسمت در گوشی‌هایی مانند آیفون ایکس آر یا آیفون ایکس برآمدگی بیشتری نسبت به آیفون 11 داشت.

باید به این نکته هم اشاره داشته باشید که آیفون ایکس آر تنها از یک لنز 12 مگاپیکسلی به عنوان دوربین عقب خود بهره می‌برد که سیستم فوکوس خودکار در آن وجود داشت اما حالا در این گوشی یک لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید اضافه شده است. ضمناً، در این دستگاه خبری از لنز زوم کننده نیست.

ضخامت، عرض و طول آیفون 11 همچون آیفون ایکس آر به ترتیب 8.3*75.7*150.9 میلی‌متر و وزن آن هم 194 گرم می‌باشد.

یکی از امکاناتی که بعید است هر کسی به راحتی بتواند به آن پی ببرد، مقاومت بیشتر این گوشی در برابر آب است. اپل برای این محصولش تأییدیه IP68 دریافت کرده تا ضد آب و ضد خاک باشد و بتواند در عمق 2 متری به مدت 30 دقیقه باقی بماند.

احساسی که از گرفتن آیفون 11 دستگیرتان خواهد شد همان حسی است که سایر آیفون‌ها به شما می‌دهند به طوری که تا حدودی لغزندگی دارد اما به خاطر فریم خاصی که در موردش صحبت کردیم، خوش‌دست بوده و امکان پاک کردن آلودگی‌ها هم به راحتی امکان‌پذیر است. به علاوه، از نظر ابعاد، این دستگاه بین آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس قرار می‌گیرد تا کاربرانی که ترجیح می‌دهند گوشی را در یک دست بگیرند و با آن کار کنند، مشکلی برایشان به وجود نیاید. به طور کلی پوشش شیشه‌ای و فریم آلومینیومی این گوشی بسیار باکیفیت است و اگرچه اپل برای تولید این دستگاه از یک فرمول سنتی بهره برده ولی به خاطر وجود نسخه‌ای خاص از گوریلا گلس (بنا بر ادعای خودِ کمپانی آمریکایی) استحکام زیادی دارد. به این نکته هم توجه کنید که این پوشش نخواهد شکست و در برابر خط و خش مقاومت ندارد.

دوربین

دوربین اولترا واید آیفون ۱۱ بدون شک جذابترین بخش این گوشی است. این دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است و دیافراگم f/2.4 دارد. همچنین دوربین اصلی نیز ۱۲ مگاپیکسلی است و دیافراگم f/1.8 دارد. OIS فقط به دوربین اصلی محدود میشود که البته دوربین اولترا واید نیز نیاز چندانی به آن ندارد.

به لطف وجود دوربین اولترا واید جدید و ویژگی Night Mode، رابط کاربری دوربین دستخوش تغییرات عمده ای شده است. در آیفون قبلی، بخش بالای اپلیکیشن دوربین شامل گزینه هایی نظیر تایمر دوربین، فیلترهای مختلف، فلش و … می شد. اما اکنون فقط شاهد حضور گزینه های Live Photos و فلش هستیم و سایر گزینه ها در یک نوار ابزار کشویی تعبیه شده اند. مورد دیگری که تغییر کرده است این است که هنگام که از دوربین معمولی استفاده می‌کنید، یک پیش نمایش از نمای تحت پوشش دوربین اولترا واید را در کناره های نمایشگر خواهید دید.

باتری ایفون 11

در این بخش از نقد و بررسی آیفون 11 در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که در قلب این محصول بکار رفته از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت 3110 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به مشخصات فنی دستگاه و این مسئله که آیفون XR یک باتری 2942 میلی آمپر ساعتی داشت، پیش‌بینی می‌کنیم باتری iPhone 11 به خوبی از پس تامین انرژی مورد نیازش بر آید. در بررسی آیفون 11 اپل هم دقیقا همین نتیجه به ثبت رسید و مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه و در حالت استفاده نرمال از آن، شارژ باتری تقریبا تا 1.5 روز دوام می‌آورد. اگر استفاده شما از دستگاه زیاد باشد طبیعتا سرعت خالی شدن شارژ باتری هم افزایش پیدا می‌کند اما 1.5 روز شارژدهی تقریبا مقدار نرمال و متوسط قدرت شارژدهی باتری iPhone 11 اپل است.

 

آیفون 11 از قابلیت شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند اما به همراه دستگاه یک شارژر 5 واتی ارائه می‌شود و برای استفاده از شارژر قابلیت شارژ سریع باید شارژر 18 واتی دستگاه را به صورت مجزا و با پرداخت هزینه تهیه کنید. سرعت شارژ باتری گوشی با شارژر فابریک آیفون که 5 واتی است چندان جالب نخواهد بود و تقریبا 130 دقیقه طول می‌کشد اما با شارژر 18 واتی می‌توان باتری آیفون 11 را ظرف مدت زمان 60 دقیقه فول شارژ کرد. باتری گوشی از قابلیت شارژ بیسیم Qi هم پشتیبانی به عمل می‌آورد اما باز هم پد شارژر بیسیم به همراه باکس دستگاه ارائه نمی‌شود و چون اپل پد شارژر بیسیم روانه بازار نکرده باید از سایر شارژر های بیسیم موجود در بازار برای شارژر کردن بیسیم باتری آیفون 11 استفاده کنید. به عقیده ما عدم ارائه شارژر 18 واتی به صورت پیش فرض به عنوان اقلام داخل جعبه برای گوشی که حدود 800 یورو برای خرید آن هزینه صرف می‌شود اصلا جالب نیست.

کلام آخر

آیفون ۱۱ یک گوشی هوشمند خوب است اما عالی نیست! نمایشگر آن زیباست اما کیفیت اولد را به ما نمی‌دهد. عمر باتری آن مناسب است اما شارژ آن با شارژر درون جعبه ناامید کننده است. این شارژر برای شارژ شبانه مناسب است اما اگر قصد خرید این دستگاه را دارید پیشنهاد می‌کند آداپتور شارژ سریع را هم همراه آن تهیه کنید. من یک احساس عجیب دارم! آیفون ۱۱ به صورت ناخودآگاه مرا به سمت آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس هل می‌دهد که دارای صفحه نمایش‌های بهتر، عمر باتری بیشتر و دوربین قدرتمندتر هستند.

با این حال با در نظر گرفتن قیمت آیفون ۱۱ یک گوشی مقرون به صرفه و یک نقطه ورود عالی برای اکو سیستم اپل است. تهیه این آیفون را به دارندگان آیفون XR توصیه نمی‌کنم چون تنها تفاوت واقعی را می‌توان دوربین سوپرواید دانست. به احتمال زیاد شما هنگام استفاده روزانه متوجه عملکرد سریعتر یا عمر باتری بهتر نخواهید شد. با این حال آیفون ۱۱ برای دارندگان آیفون‌های قدیمی که قصد خرید سری پرو را ندارند، یک ارتقا عالی است.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایفون 11 , خرید ایفون 11 , قیمت ایفون 11 , مشخصات ایفون 11 , گوشی iphone 11 ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

پس از دو سال ، نسل دوم ایرپادها رسیده اند و ظاهر آن کاملا مانند ایرپادهای قبلی است اما چیزی که مهم است محتویات درونی آن می باشد. ایرپاد 2 که 199 دلار قیمت دارد به صورت وایرلس شارژ می شود و دارای یک جفت باد(سر هدفون) مشابه می باشد که از قبلی ها به خاطر وجود چیپ جدید H1 سریع تر و هوشمندتر می باشد. حال شما می توانید به سادگی و با گفتن نام فرد او را فرا بخوانید. اگر قصد خرید ایرپاد 2 را دارید با ما همراه باشید.

طراحی ایرپاد سری 2

اپل این محصول را Airpods 2 نامگذاری نکرده بلکه به این دلیل که تغییر اصلی این محصول اضافه شدن شارژر بی‌سیم برای کیس آن است Airpods جدید را با نام Airpods with Wireless ChargingCase یا ایرپاد با کیس با قابلیت شارژر بی‌سیم به فروش می‌رساند که منطقی هم بنظر ‌می‌رسد زیرا خود ایرفون ها تغییر زیادی نداشته اند و تشخیص تفاوت هایش با نسل قبلی کمی سخت است.

کیس کوچک و سفید رنگ ایرپاد دقیقا همان ظاهر قبلی را دارد به این تفاوت که یک چراغ LED به جلوی آن اضافه شده که بنظر میرسد که مشاهده وضعیت شارژ کیس را راحت تر می‌کند اما در عمل وقتی کمی از اتصال شارژر می گذرد LED خاموش می‌شود و مجبور خواهید شد برای مشاهده وضعیت شارژ درب کیس را باز کنید تا مجددا LED روشن شود.

این موضوع هم میتواند خوب کاملا صحی باشد و هم غلط! از یک طرف شاید شما دوست داشته باشید بفهمید دقیقا کی شارژ کامل ایرپادتان انجام شده و طرفی دیگر شاید نخواهید نور LED دائم روشن باشد (مثلا هنگام شارژ کردن شبانه)

از سوی دیگر طراحی و ابعاد ایرپاد های جدید دقیقا مانند نسل قبلی خود است و و از همان پلاستیک سفید براق نسل قبل که حس خوبی را منتقل می کند در آن استفاده شده پس اگر با نسل قبلی ایرپاد راحت بودید و مناسب برای گوش شما بود قطعا نسل جدید هم مناسب شماست و اگر برعکس بوده باید بدانید که وضعیت تغییری نکرده و طراحی همان است!

طراحی Airpod همانند هدفون های سیمی اپل است و بر خلاف بسیاری از هدفون ها لازم نیست تا به سختی لاستیکی را در کانال گوش خود فرو کنید و تنها کافیست آنرا در گوش قرار دهید که اکثر مشتریان ایرپاد دوست دار همین راحتی این محصول هستند.

 عملکرد صوتی

درحالیکه اپل چندین پیشرفت برای ایرپاد 2 ایجاد کرده است، کیفیت صوت تغییری نکرده است. اشتباه نکنید، ایرپاد 2 کیفیت صوتی خوبی را با صوت‌های شفاف انتقال می‌دهد. تمامی قطعات و هارمونی موسیقی در ایرپاد شنیده می‌شود و می‌توان به تمام آواها گوش داد.

 اتصال

ایرپاد ۲ دارای یک تراشه جدید است که ارتباط بی‌سیم و سایر ویژگی‌های هوشمند دستگاه را مدیریت می‌کند.

مهمترین ویژگی این تراشه پشتیبانی از قابلیت هی سیری است. دیگر نیازی نیست که از جسچرهای نسبتا سخت دوبار روی گوشی زدن، استفاده کنید و با گفتن عبارت هی سیری می‌توانید دستیار صوتی هوشمند اپل را فراخوانید. اگر از سیری استفاده می‌کنید این ویژگی برای شما لذت بخش خواهد بود.

با نسل جدید تاخیر صدا نیز کمتر شده است. با هدفون‌های بی‌سیم معمولا این مشکل وجود دارد که پخش صدا کمی با تاخیر صورت می‌گیرد، این مسئله به خصوص زمانی که در حال بازی یا مشاهده فیلم هستید حس می‌شود. با وجود اینکه نسل اول ایرپاد در این زمینه بد عمل نمی‌کرد، اما نسل جدید بهتر شده است. این مسئله را با انجام یک تست کوچک با دو نسل ایرپاد می‌توان متوجه شد.

با H1 زمان سوییچ بین دستگاه نیز کاهش یافته است. شما می‌توانید ایرپاد را با چند دستگاه جفت سازی کنید و در صورتی که بین دستگاه منبع قصد سوییچ داشته باشید این کار سریعتر انجام می‌شود. کافی است که ایرپاد را از دستگاهی که می‌خواهید انتخاب کنید تا ظرف چند ثانیه صدای آن از ایرپاد پخش شود. اپل گفته بود که این زمان تقریبا نصف شده است اما در تست ما کاهش در حدود ۳۰ درصد بود که پیشرفت خوبی است اما هنوز هم راه برای آنی شدن این تغییر وجود دارد.

باتری ایرپاد سری 2

کمپانی اپل ایرپاد 2 را به دو صورت راهی بازار کرده است، یکی همراه با کیس شارژ بی سیم که قیمت این مدل 199 دلار است. اگر بخواهید از کیس معمولی استفاده کنید می‌توانید نسخه استاندارد با قیمت 159 دلار را خریداری کنید. ضمنا اگر ایرپاد نسل اول دارید می‌توانید کیس شارژ بی سیم را به صورت جداگانه و با قیمت 79 دلار خریداری کنید.

 جمع بندی

با وجود ویژگی‌هایی مثل سریع‌تر بودن، هوشمندتر بودن و البته دوام‌دارتر بودن، ایرپاد 2 هنوز در راس انتخاب مالکان آیفون می‌باشد. اپل آنچه که مردم می‌خواهند را با یک شارژر بی‌سیمی و رویکرد دسترسی به سیری فراهم کرده است. در حقیقت ایرپاد مدت زمان صحبت طولانی‌تر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. قابلیت اتصال بلوتوثی ایرپاد 2 سریع‌تر است و در کوتاه‌ترین زمان وصل می‌شود. قیمت این مدل ایرپاد بسیار بالا می‌باشد و می‌توان گفت که قیمت آن برای یک جفت ایرپاد بی‌سیمی کوچک زیاد می‌باشد. این درحالیکه است که گلکسی بادز سامسونگ خیلی ارزان‌تر از ایرپاد 2 است. در صورتی که در اکوسیستم اپل سرمایه گزاری می‌کنید، باید ایرپاد جدید را بخرید و این ایرپاد را از آن خود کنید.

 

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایرپاد 2 , خرید ایرپاد 2 , قیمت ایرپاد 2 , مشخصات ایرپاد 2 , بررسی airpod seri 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

پس از دو سال ، نسل دوم ایرپادها رسیده اند و ظاهر آن کاملا مانند ایرپادهای قبلی است اما چیزی که مهم است محتویات درونی آن می باشد. ایرپاد 2 که 199 دلار قیمت دارد به صورت وایرلس شارژ می شود و دارای یک جفت باد(سر هدفون) مشابه می باشد که از قبلی ها به خاطر وجود چیپ جدید H1 سریع تر و هوشمندتر می باشد. حال شما می توانید به سادگی و با گفتن نام فرد او را فرا بخوانید. اگر قصد خرید ایرپاد 2 را دارید با ما همراه باشید.

طراحی ایرپاد سری 2

اپل این محصول را Airpods 2 نامگذاری نکرده بلکه به این دلیل که تغییر اصلی این محصول اضافه شدن شارژر بی‌سیم برای کیس آن است Airpods جدید را با نام Airpods with Wireless ChargingCase یا ایرپاد با کیس با قابلیت شارژر بی‌سیم به فروش می‌رساند که منطقی هم بنظر ‌می‌رسد زیرا خود ایرفون ها تغییر زیادی نداشته اند و تشخیص تفاوت هایش با نسل قبلی کمی سخت است.

کیس کوچک و سفید رنگ ایرپاد دقیقا همان ظاهر قبلی را دارد به این تفاوت که یک چراغ LED به جلوی آن اضافه شده که بنظر میرسد که مشاهده وضعیت شارژ کیس را راحت تر می‌کند اما در عمل وقتی کمی از اتصال شارژر می گذرد LED خاموش می‌شود و مجبور خواهید شد برای مشاهده وضعیت شارژ درب کیس را باز کنید تا مجددا LED روشن شود.

این موضوع هم میتواند خوب کاملا صحی باشد و هم غلط! از یک طرف شاید شما دوست داشته باشید بفهمید دقیقا کی شارژ کامل ایرپادتان انجام شده و طرفی دیگر شاید نخواهید نور LED دائم روشن باشد (مثلا هنگام شارژ کردن شبانه)

از سوی دیگر طراحی و ابعاد ایرپاد های جدید دقیقا مانند نسل قبلی خود است و و از همان پلاستیک سفید براق نسل قبل که حس خوبی را منتقل می کند در آن استفاده شده پس اگر با نسل قبلی ایرپاد راحت بودید و مناسب برای گوش شما بود قطعا نسل جدید هم مناسب شماست و اگر برعکس بوده باید بدانید که وضعیت تغییری نکرده و طراحی همان است!

طراحی Airpod همانند هدفون های سیمی اپل است و بر خلاف بسیاری از هدفون ها لازم نیست تا به سختی لاستیکی را در کانال گوش خود فرو کنید و تنها کافیست آنرا در گوش قرار دهید که اکثر مشتریان ایرپاد دوست دار همین راحتی این محصول هستند.

 عملکرد صوتی

درحالیکه اپل چندین پیشرفت برای ایرپاد 2 ایجاد کرده است، کیفیت صوت تغییری نکرده است. اشتباه نکنید، ایرپاد 2 کیفیت صوتی خوبی را با صوت‌های شفاف انتقال می‌دهد. تمامی قطعات و هارمونی موسیقی در ایرپاد شنیده می‌شود و می‌توان به تمام آواها گوش داد.

 اتصال

ایرپاد ۲ دارای یک تراشه جدید است که ارتباط بی‌سیم و سایر ویژگی‌های هوشمند دستگاه را مدیریت می‌کند.

مهمترین ویژگی این تراشه پشتیبانی از قابلیت هی سیری است. دیگر نیازی نیست که از جسچرهای نسبتا سخت دوبار روی گوشی زدن، استفاده کنید و با گفتن عبارت هی سیری می‌توانید دستیار صوتی هوشمند اپل را فراخوانید. اگر از سیری استفاده می‌کنید این ویژگی برای شما لذت بخش خواهد بود.

با نسل جدید تاخیر صدا نیز کمتر شده است. با هدفون‌های بی‌سیم معمولا این مشکل وجود دارد که پخش صدا کمی با تاخیر صورت می‌گیرد، این مسئله به خصوص زمانی که در حال بازی یا مشاهده فیلم هستید حس می‌شود. با وجود اینکه نسل اول ایرپاد در این زمینه بد عمل نمی‌کرد، اما نسل جدید بهتر شده است. این مسئله را با انجام یک تست کوچک با دو نسل ایرپاد می‌توان متوجه شد.

با H1 زمان سوییچ بین دستگاه نیز کاهش یافته است. شما می‌توانید ایرپاد را با چند دستگاه جفت سازی کنید و در صورتی که بین دستگاه منبع قصد سوییچ داشته باشید این کار سریعتر انجام می‌شود. کافی است که ایرپاد را از دستگاهی که می‌خواهید انتخاب کنید تا ظرف چند ثانیه صدای آن از ایرپاد پخش شود. اپل گفته بود که این زمان تقریبا نصف شده است اما در تست ما کاهش در حدود ۳۰ درصد بود که پیشرفت خوبی است اما هنوز هم راه برای آنی شدن این تغییر وجود دارد.

باتری ایرپاد سری 2

کمپانی اپل ایرپاد 2 را به دو صورت راهی بازار کرده است، یکی همراه با کیس شارژ بی سیم که قیمت این مدل 199 دلار است. اگر بخواهید از کیس معمولی استفاده کنید می‌توانید نسخه استاندارد با قیمت 159 دلار را خریداری کنید. ضمنا اگر ایرپاد نسل اول دارید می‌توانید کیس شارژ بی سیم را به صورت جداگانه و با قیمت 79 دلار خریداری کنید.

 جمع بندی

با وجود ویژگی‌هایی مثل سریع‌تر بودن، هوشمندتر بودن و البته دوام‌دارتر بودن، ایرپاد 2 هنوز در راس انتخاب مالکان آیفون می‌باشد. اپل آنچه که مردم می‌خواهند را با یک شارژر بی‌سیمی و رویکرد دسترسی به سیری فراهم کرده است. در حقیقت ایرپاد مدت زمان صحبت طولانی‌تر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. قابلیت اتصال بلوتوثی ایرپاد 2 سریع‌تر است و در کوتاه‌ترین زمان وصل می‌شود. قیمت این مدل ایرپاد بسیار بالا می‌باشد و می‌توان گفت که قیمت آن برای یک جفت ایرپاد بی‌سیمی کوچک زیاد می‌باشد. این درحالیکه است که گلکسی بادز سامسونگ خیلی ارزان‌تر از ایرپاد 2 است. در صورتی که در اکوسیستم اپل سرمایه گزاری می‌کنید، باید ایرپاد جدید را بخرید و این ایرپاد را از آن خود کنید.

 

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایرپاد 2 , خرید ایرپاد 2 , قیمت ایرپاد 2 , مشخصات ایرپاد 2 , بررسی airpod seri 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی ایفون ایکس مکس را می‌توان قدرتمندترین گوشی محسوب کرد که تا قبل از پایان سال 2018 میلادی شاهد رونمایی از آن بودیم. این گوشی اوج قدرت عملکرد، کیفیت و زیبایی را به تصویر می‌کشد و اولین گوشی مجهز به صفحه نمایش 6.5 اینچی شرکت اپل است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی آیفون XS Max اپل بپردازیم با ما همراه باشید.

نمایشگر گوشی ایفون ایکس مکس

اصلی‌ترین فاکتوری که آیفون XS Max را نسبت به آیفون XS معمولی متمایز کرده، نمایشگر بزرگ‌تر آن است. آیفون XS Max به یک صفحه نمایش برش خورده 6.5 اینچی از نوع سوپر امولد مجهز شده است. این صفحه نمایش با رزولوشن عجیب و غریب 1242 در 2688 پیکسل فعالیت می‌کند.

با وجود اینکه تکنولوژی HDR در نمایشگر گوشی‌های هوشمند هنوز به یک اصل مهم تبدیل نشده، اما گاهی اوقات نبود آن در پرچمدار اپل احساس می‌شود. نحوه نمایش نقاط تیره و روشن تصاویر در این نمایشگر، به اندازه‌ای فوق العاده نیست که کاربر را به وجد آورد. البته این موضوع به هیچ وجه به معنای عملکرد بد اپل در این زمینه نیست؛ چرا که صفحه نمایش آیفون XS Max کیفیت بالایی دارد و برای کاربران به اندازه کافی رضایت بخش است.

پنل سوپر امولد که در آیفون‌های جدید با نام Super Retina HD display شناخته می‌شود، روشنایی بالایی دارد و از نظر دقت در نمایش رنگ‌ها بسیار خوب ظاهر شده است.

گوشی‌های اپل معمولا از نظر تفکیک پیکسلی در نمایشگر نسبت به مدل‌های هم‌رده، ضعیف‌تر عمل می‌کردند. پیش‌تر این موضوع نارضایتی کاربران زیادی را به دنبال داشت و باعث شد تا اپل برای افزایش آن در گوشی‌های جدیدش اقدام کند. چگالی پیکسلی نمایشگر آیفون XS Max اکنون به 458ppi می‌رسد که همچنان نسبت به اکثر پرچمداران بازار در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. با این وجود وضوح تصویر در آیفون XS Max به اندازه کافی مناسب است و تصاویر با شارپنس خوبی در آن به نمایش در می‌آیند. همچنین بر اساس ادعای اپل، نمایشگر آیفون XS Max از نظر رنج دینامیکی 60 درصد بهتر از نسل قبل یعنی آیفون X عمل می‌کند. لازم به ذکر است صفحه نمایش آیفون XS Max همچنان از قابلیت لمس سه بعدی پشتیبانی می‌کند.

دوربین

در این مرحله از بررسی آیفون XS Max می‌خواهیم به مرور کیفیت عملکرد دوربین اصلی و سلفی آن بپردازیم. دوربین اصلی این گوشی از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که کاملا مشابه با دوربین آیفون XS هستند. سنسور اول مجموعه دیافراگم F/1.8 دارد و زاویه دید گسترده‌ای را ارائه می‌کند اما سنسور دوم مجموعه از دیافراگم F/2.4 بهره‌ بوده و از نوع تله‌فتو است. هر دو لنز نام برده شده که بخشی از دوربین اصلی آیفون XS Max هستند قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای، HDR و تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) را ارائه می‌کنند و قابلیت زوم اپتیکال 2X هم توسط سنسور دوم مجموعه ارائه می‌شود. ضمنا با استفاده از دوربین اصلی آیفون XS مکس قادر به ضبط ویدئوهای 4K با فرم ریت 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم خواهید بود.

عکسبرداری با دوربین اصلی آیفون XS Max بسیار لذت بخش خواهد بود، چون کیفیت عکس هایی که توسط دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شود فوق‌العاده هستند. یک چراغ فلش LED چهارگانه مابین دو لنز دوربین پشت این گوشی نصب شده که در شرایطی همچون تاریک بودن محیط می‌توان از آن برای ایجاد نور و روشنایی لازم استفاده کرد. به جرئت مدعی می‌شویم که کیفیت عملکرد دوربین اصلی آیفون XS مکس فوق‌العاده عالی است و کمتر گوشی هم اکنون پتانسیل لازم برای رقابت با آن را دارد. عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) هم توسط دوربین گوشی پشتیبانی می‌شود و کیفیت عملکرد آن نسبت به گذشته بهبود یافته است.

دوربین سلفی آیفون XS Max هم از یک سنسور یا لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده است. کیفیت عکسبرداری این لنز دوربین هم فراتر از چیزی خواهد بود که تصورش را می‌کنید. اپل قابلیت عکسبرداری پرتره دوربین سلفی آیفون XS Max را تقویت کرده و هم اکنون کیفیت تفکیک لبه های صورت کاربر با محیط پشت سر وی به مراتب بهتر شده است. به طور کلی کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی آیفون XS مکس فوق‌العاده است و اگر طرفدار گوشی های با دوربین قدرتمند هستید، شک نکنید این آیفون یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

باتری و صدا گوشی ایفون ایکس مکس

اپل که معمولا از نظر صدا و ویژگی‌های صوتی در محصولاتش چیزی کم نمی‌گذارد، آیفون XS Max را به اسپیکر استریو مجهز کرده است. همکاری دو اسپیکر در این آیفون جدید باعث تولید صدایی با حجم و عمق مناسب و همچنین کیفیت بالا شده است.

اتصال هدفون به آیفون XS Max توسط پورت لایتنینگ انجام می‌شود و مانند نسل قبل خبری از جک صوتی 3.5 میلیمتری در آن نیست. ایرپادی که در جعبه محصول وجود دارد هم با پورت لایتنینگ به دستگاه متصل می‌شود. متاسفانه اپل دانگل تبدیل جک صوتی 3.5 میلیمتری به پورت لایتنینگ را درجعبه قرار نداده و در صورت نیاز باید آن را با قیمت نسبتا بالایی از بازار خریداری کنید.


باتری یکی از اصلی‌ترین نکات مثبتی است طی بررسی آیفون XS Max در این بخش متوجه آن شدیم. ابتدا بهتر است بدانید چیپست A12 که در آیفون XS Max استفاده شده، نسبت به نسل قبل انرژی کمتری مصرف می‌کند و از این نظر بهینه‌تر شده است. همچنین در این دستگاه از باتری با ظرفیت 3174 میلی آمپر ساعت استفاده شده که نسبت به آنچه در آیفون 8 پلاس مشاهده کرده بودیم، افزایش یافته است. این دو فاکتور در نهایت شارژدهی بالایی را در آیفون XS Max ایجاد کرده‌اند و آن را نسبت به نسل قبل، یک پله بالاتر قرار داده‌اند.

طی بررسی آیفون XS Max و تست باتری آن در شرایط مختلف، متوجه شارژدهی خوب آن شدیم. باتری این گوشی در حالت معمولی با استفاده نه چندان سنگین، برای یک و روز و نیم دوام می‌آورد.

آیفون XS Max از فناوری شارژ سریع بهره‌‌مند شده است. البته برای استفاده از این فناوری باید آداپتور 30 واتی استفاده کنید که متاسفانه در جعبه محصول موجود نیست. با استفاده از این نوع آداپتور تنها در مدت 30 دقیقه حدود نیمی از باتری دستگاه شارژ می‌شود. با آداپتور پیش فرضی که توسط این محصول در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، فناوری شارژ سریع فعال نخواهد شد. در انتهای بررسی آیفون XS Max باید اشاره کنیم این دستگاه از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند.

جمع بندی

طبق بررسی‌های انجام گرفته تا به الان، در مجموع آیفون ایکس اس فرق فاحشی با مدل سال گذشته یعنی آیفون ایکس ندارد، اما اسپیکرهای قوی‌تر و رنگ جدید آن یقینا ویژگی‌های خوبی‌ به شمار می‌روند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایفون ایکس مکس , خرید ایفون ایکس مکس , قیمت ایفون ایکس مکس , مشخصات ایفون ایکس مکس , گوشی iphone xs max ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

شاید حذف کردن جک هدفون از نگاه اپل، شجاعت باشد، اما قطعاً عرضه گوشی هوشمندی با طراحی تاریخ گذشته در سال 2020 جرئت بیشتری می‌طلبد. به نظر می‌رسد که شرکت آمریکایی از وفاداری طرفداران خود، اطمینان کافی دارد و از طرفی آیفون 400 دلاری را به‌قدری جذاب می‌داند که ابایی از طراحی قدیمی آن نداشته باشد. این گوشی ارزان‌قیمت اپل که قابل‌مقایسه با میان‌رده‌های اندرویدی می‌باشد، آیفون SE 2020 نام دارد. رسالت iPhone SE 2020، انجام تمام وظایف اصلی گوشی به نحو احسن بوده و این محصول ادعایی در زمینهٔ نوآوری و فنّاوری‌های بعضاً عجیب‌وغریب امروزی ندارد. در ادامه با بررسی آیفون SE 2020 همراه شما عزیزان هستیم. اگر قصد خرید ایفون se را دارید با ما همراه باشید. 

نمایشگر گوشی ایفون SE

حرف‌های زیادی درباره صفحه‌نمایش گوشی قدیمی 4 اینچی رتینای این گوشی می‌توان گفت. اما نظرات کاربران خود گویای همه چیز است. مخالفان بر این عقیده‌اند که این صفحه‌نمایش با دارا بودن رزولوشن پایین، حاشیه‌های فراوان و اندازه کوچک چیز خاصی برای تعریف ندارد و اپل می‌توانست بهتر از این‌ها عمل کند. نظرات مثبی هم درباره این صفحه‌نمایش وجود دارند که از رندر قدرتمند رنگ‌ها و عملکرد بسیار عالی آن در زیر تابش مستقیم آفتاب راضی هستند.

کار را با یک تعریف ساده‌تر راحت می‌کنیم. صفحه‌نمایش گوشی اپل SE دارای بزرگی 4 اینچ و پنل IPS با رزولوشن 1136×640 و تراکم پیکسلی 326ppi می‌باشد.

در حالی که رندر رنگ‌های تیره فراتر از حد تصورمان بود، کنتراست صفحه چندان چنگی به دل نمی‌زند. صفحه نمایش iPhone 6S که از تراکم پیکسلی یکسان – 326ppi – بهره می‌برد، در مقایسه با این صفحه‌نمایش دارای روشنایی و کنتراست صفحه بیشتر می‌باشد.

دوربین

سخت افزار دوربین اصلی آیفون اس ای ۲۰۲۰ کاملاً مشابه نمونه ی موجود در گوشی آیفون ۸ است اما به لطف تراشه ی A13 Bionic و سیستم عامل iOS 13، این دوربین میتواند با دوربین بهترین گوشی های بازار رقابت کند. این دوربین از ویژگی‌های جذابی مانند Smart HDR برخوردار میباشد که فقط در پرچمداران اپل می‌توانید این ویژگی را پیدا کنید.

دوربین اصلی آیفون اس ای ۲۰۲۰ از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و دیافراگم f/1.8 برخوردار میباشد. به جرأت می‌توانیم بگوییم که کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی، در حد و اندازه ی کیفیت تصاویر گوشی آیفون ۱۱ است. هر دو گوشی از ویژگی Portrait Mode برخوردار میباشند، اما آیفون ۱۱ میتوانید از اشیاء و حیوانات نیز تصاویر پرتره بگیرد.

 باتری ایفون SE

این گوشی مجهز به یک باتری 1821 میلی‌آمپر ساعت مشابه با باتری آیفون 8 است، گرچه اپل از یک سلول متفاوت استفاده کرده است. برای شارژ گوشی آیفون SE 2020 می‌توانید از شارژر عهد بوق 5 وات، شارژر 18 وات آیفون 11 پرو یا هر گونه شارژر سازگار با استاندارد USB-PD استفاده کنید. راه‌حل دیگر استفاده از قابلیت شارژ بی‌سیم است.

به کمک شارژر داخل جعبه فروش، شارژ این گوشی در عرض 30 دقیقه از 0 به 27 درصد می‌رسد و برای شارژ کامل باید 2.5 ساعت صبر کنید.

ما همچنین از شارژر 18 وات گوشی آیفون 11 پرو استفاده کردیم که پس از نیم ساعت شارژ باتری به 57 ساعت رسید و شارژ کامل 100 دقیقه طول کشید.

در تست باتری آیفون SE جدید امتیاز متعادلی را به دست آوردیم که عبارت بود از 10 ساعت تماس صوتی اینترنتی، 13 ساعت گردش در وب با وای‌فای و 9 ساعت تماشای فیلم.

 جمع بندی

هر چند ظاهر Iphone SE 2020 نوآوری جدیدی ندارد، اما با در نظر گرفتن امکانات منحصر به فرد و کامل نرم افزاری و همینطور سخت افزار پرقدرت آن،در کنار باتری مناسب و دوربین و از همه مهمتر قیمت مناسبی که دارد پیش بینی می‌شود امسال کمپانی اپل سهم بزرگی از بازار موبایل دنیا را از آن خود کند و نتیجه ناخوشایندی را برای اصلی ترین رقبای خود یعنی سامسونگ و هوآوی بسازد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید و اگر در سال جاری تصمیمی برای خرید تلفن هوشمند دارید،به شما برای گرفتن تصمیمی آگاهانه کمک کرده باشیم.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایفون SE , خرید ایفون SE , قیمت ایفون SE , گوشی ایفون اس ای ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

ایفون ایکس یکی از بهترین و منحصر به فردترین آیفون‌های شرکت اپل محسوب می‌شود که زیبایی خاصی در طراحی آن نهفته بوده و سخت افزاری قدرتمندی در آن مورد استفاده قرار داده شده است. ظاهر زیبا، دوربین بی‌نظیر، صفحه نمایش عالی و پردازنده فوق‌العاده بخشی از اصلی‌ترین ویژگی‌های مثبت این گوشی هوشمند هستند. در ادامه قصد این مطلب می‌خواهیم به بررسی آیفون اپل پرداخته و مروری بر نقاط قوت و ضعف این گوشی هوشمند داشته باشید.

 صفحه نمایش و سخت افزار گوشی ایفون x

نمایشگر 5.8 اینچی آیفون X دارای وضوح 1125 در 2436 پیکسل است. بخشی از این اعداد نامتوازن به دلیل وجود نوار کوچک بالای نمایشگر هستند که نسبت متوازن نیمه بالایی و پایینی را به هم زده است. همچنین چگالی پیکسلی نمایشگر نیز 459ppi محاسبه می شود که می توان آن را در بازه نمایشگرهای QHD دانست. اپل در این دستگاه از پنل OLED استفاده کرده که دارای مزایا و معایب خاص خود است. کیفیت رنگ ها بسیار عالی است و روشنایی صفحه حتی در زیر نور مستقیم نیز کاملا مناسب ارزیابی می شود. با این حال پنل های OLED به مرور دچار حالتی به نام پیکسل های شبح مانند می شوند؛ به این معنا که سایه ای از محتویات قبلی نمایش داده شده روی صفحه برای دقایقی همچنان باقی می مانند و به تدریج محو می شوند. البته این اتفاق به زودی برای پنل های آیفون X رخ نخواهد داد و احتمالا حداقل یک سال با بروز چنین حالتی برای صفحات گوشی فاصله داریم.

 

از نظر سخت افزاری همواره اپل را در صدر جدول بنچمارک ها دیده ایم. همین ماجرا برای آیفون X هم تکرار می شود. پردازنده A11 Bionic احتمالا قدرتمندترین چیپ پردازشی موبایل در جهان است که دارای شش هسته در فرکانس 2.3 گیگاهرتز بوده و با معماری 10 نانومتری ساخته شده است. حافظه رم این دستگاه 3 گیگابایت است اما بهینه سازی های انجام شده توسط اپل باعث شده سرعت پردازش آن با گوشی هایی مجهز به 6 گیگابایت رم نیز قابل مقایسه باشد. برنامه ها با سرعت بسیار بالایی اجرا می شوند و جا به جایی بین آنها نیز بدون تاخیر و کندی صورت می پذیرد.

 دوربین

آیفون 10 به دو دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز شده که یکی از آن‌ها دارای زاویه دید معمولی و دیگری با لنز تله‌فوتو است. به این ترتیب می‌توانید تا دوبرابر بدون افت کیفیت روی تصاویر زوم کنید و یا تصاویر پرتره شبیه به دوربین‌های DSLR حرفه‌ای ثبت کنید.

تنها تفاوت دوربین این گوشی با آیفون 8 پلاس اضافه شدن لرزش‌گیر اپتیکال به دوربین تله‌فوتو و همچنین دیافراگم بازتر f/2.4 است. به این ترتیب هنگام زوم ویدئوها لرزش کمتری داشته و همچنین در شرایط با نور نسبتاً پایین نیز می‌توانید از دوربین تله‌فوتو و حالت پرتره استفاده کنید.

با وجود این‌که مشخصات فنی دوربین آیفون 10 با آیفون 7 پلاس مشابه به نظر می‌رسد اپل می‌گوید سنسور و الگوریتم‌های پردازشی را بهبود داده تا تصاویر باکیفیت‌تری ثبت شوند. اپل این‌بار از یک سنسور جدید 12 مگاپیکسلی Exmor RS سونی استفاده شده و به لطف تراشه A11 Bionic آیفون 10 می‌تواند به‌صورت زنده و آنی چهره و بدن سوژه‌ها را تشخیص بدهد.

علاوه بر این امکان فیلمبرداری با وضوح 4K و نرخ 60fps یا فیلمبرداری آهسته 1080p@240fps نیز اضافه شده که در میان رقبا بی‌مانند است. اپل همچنین می‌گوید از پیکسل‌های “عمیق‌تری” استفاده کرده تا نشت نور به پیکسل‌های مجاور کم شده و کیفیت کلی بهبود یابد.

فلش چهارگانه کماکان در آیفون 10 وجود دارد با این تفاوت که حالا با قابلیت Slow Sync دریچه شاتر مدت بیشتری باز خواهد ماند تا نور پس‌زمینه نیز به سنسور برسد. دوربین جدید همچنین از فرمت تصویر HEIF و ویدئوهای HEVC (H.265) نیز پشتیبانی می‌کند که باعث کاهش حجم فایل بدون کاهش کیفیت می‌شود.

اسپیکر و باتری ایفون x

آیفون X اپل از دو اسپیکر استریو بهره می‌برد که کیفیت صدای خروجی از آن ها مناسب است. طبق بررسی های انجام شده قدرت صدای خروجی از اسپیکر آیفون X در حین پخش موزیک در حدود ۷۴ دسیبل بوده که این مقدار از قدرت اسپیکر گوشی هایی همچون گلکسی S8، گلکسی نوت ۸ یا ال‌جی V30 بیشتر است اما از قدرت اسپیکر آیفون ۸ و ۸ پلاس کمتر خواهد بود.

در مرحله بعدی نقد و بررسی آیفون X اپل نوبت به باتری آن می‌رسد. آیفون X از یک باتری لیتیوم یونی ۲۷۱۶ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و از قابلیت‌هایی همچون شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه گوشی به نمایشگری بدون حاشیه و ۵.۸ اینچی و با وضوح تصویر ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل مجهز شده و پردازنده قدرتمندی هم دارد، در نگاه اول تصور می‌شود که ظرفیت باتری آن کم بوده و احتمالا عملکرد خوبی نخواهد داشت، اما در بررسی های عملی انجام گرفته مشخص شد که باتری آیفون X چندان ضعیف نبوده و عملکرد نسبتا مطلوب و قابل قبولی را ارائه می‌کند، اما مطمئنا بهتر می‌شد اگر ظرفیت باتری این گوشی کمی بیشتر می‌بود.

طبق تخمین ما احتمالا باتری آیفون X می‌تواند در حالت بکارگیری نرمال گوشی تقریبا ۱۸ ساعت انرژی مورد نیاز گوشی را تامین کند. همانطور که اشاره کردیم، آیفون X اپل از قابلیت شارژ سریعی هم پشتیبانی می‌کند که بنا به ادعای اپل ظرف ۳۰ دقیقه تقریبا باتری گوشی را از ۰ تا ۵۰ درصد شارژ می‌نماید. متاسفانه در بررسی های عملی صورت گرفته اصلا این موضوع به چشم نخورد و باتری این گوشی ۱۸۹ دقیقه زمان صرف کرد تا از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ شود. متاسفانه این مدت زمان بسیار طولانی است که می‌توانید در جدول فوق نمودار آن را در مقایسه با سایر گوشی های موبایل موجود مشاهده کنید. همانطور که می‌بینید باتری گوشی هایی مثل گلکسی S9 پلاس سامسونگ که ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد ظرف مدت زمان ۱۰۵ دقیقه شارژ می‌شود! بنابراین در مجموع عملکرد باتری آیفون X اپل چه از نظر شارژدهی و چه از نظر سرعت شارژ مجدد قابل بول نیست و از نقاط ضعف محصول به شمار می‌رود!

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید به بررسی آیفون X اپل پرداختیم و مروری بر ویژگی ها و قابلیت های اصلی آن داشتیم. اگر به دنبال خرید یک گوشی منحصر به فرد، بسیار زیبا، قدرتمند و با دوربین عالی هستید، آیفون X اپل یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود. در بخش زیر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آیفون X اپل را مشاهده می‌کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و بسیار شیک
  • پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP67
  • صفحه نمایش با کیفیت و با وضوح خوب
  • پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره پیشرفته (Face ID)
  • قدرت پردازشی کم نظیر
  • دوربین اصلی و سلفی فوق‌العاده
  • باتری خوب

نقاط ضعف:

  • قیمت گران


:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ایفون x , خرید ایفون x , قیمت ایفون x , مشخصات ایفون x , گوشی iphone x ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

از جمله‌ی تولیدات جدید کمپانی اپل گوشی ایفون xs می‌باشد که به طور همزمان با دیگر مدل های آیفن XR و XS MAX در سپتامبر 2019 رونمایی شدند. این گوشی دارای شباهت‌های بسیاری با مدل XS MAX دارد و تنها فقط از نظر ابعاد اندازه کوچکنری دارد. صفحه نمایش آن ­ Super AMOLED بوده و از وضوح بسیار بالای 5.8اینچی‌ و458 پیکسل برخوردار است که بسیار مناسب می‌باشد. صفحه نمایش مورد استفاده تمام فضای جلوی گوشی را احاطه کرده و این نشان از با کیفیت بودن این محصول است. قاب عقب گوشی جنسش از شیشه بوده تا به نوعی هم مشکل آنتن دهی حل شود و نیز امکان استفاده از قابلیت شارژ بی سیم فراهم گردد. همچنین بدنه شیشه ای با قاب فلزی مقاوم احاطه شده است که خیالتان را از بابت خط و خش ها ، گرد و غبار و آب راحت می‌کند و هیچ گونه تأثیری هم بر گوشی XS نمی‌گذارد و دیگر هیچ گونه لکه و چربی نیز بروی این صفحه نمایش تأثیری نمی‌گذارد. قابلیت تشخیص چهره از دیگر قابلیت‌های گوشی آیفون مدل XS می‌باشد که با یک نوآوری بسیار به روز شده عمل شناسایی چهره شما را حتی با کوچکترین تغییر نیز در چهره انجام می‌دهد و فقط با تشخیص چهره شماست که قفل گوشی باز می‌گردد که با این اتفاق جدید دیگر شناسگر اثر انگشت را در آیفون XS نخواهیم داشت. قبل تر با این قابلیت جدید در گوشی آیفون 10 آشنا شده بودیم. این گوشی دارای دو تا دوربین با کیفیت 12 مگاپیکسل به شما یک احساس کامل رضایت بخش را به هنگام عکاسی می‌دهد. اتصال شبکه G4 و بلوتوث نسخه 5 و 12 iOS نسخه 12 جز سایر قابلیت های دیگر این مدل گوشی هستند. در بخش سخت افزار گوشی یک تراشه A12 به کار رفته است که قدرت پردازش شش هسته‌ای را داراست که به علاوه انجام امور معمولی که با گوشی صورت می‌گیرد شما را از یک سری ویژگی‌های جدید حقیقت مجازی که مدتی است اپل بر روی آن تمرکز دارد آشنا می‌سازد. با استفاده از استاندارد IP68 دراین گوشی مقاومت گوشی به 30 دقیقه در عمق 2 متر افزایش یافته است. یکی از فوق‌العاده ترین محصولات اپل با ویژگی‌های خاص که جز پرچم داران اپل در بازار معرفی شده است.

نمایشگر گوشی ایفون xs

به بررسی آیفون XS از نظر نمایشگر می رسیم. همان طور که گفتیم، نمایشگر ۵٫۸ اینچی OLED آیفون XS نسبت به مدل پارسالی خود واقعا تغییری نداشته است، اما با ارائه‌ی رنگ های قوی، کنتراست بالا و رنگ مشکی واقعی، همچنان یکی از بهترین های بازار می باشد.

 

اپل عملکرد این صفحه نمایش را با افزودن ۶۰ درصد رنج دینامیک بهتر به HDR 10 موجود و فیلم های Dolby Vision بهبود بخشیده است. تکثیر رنگ ها و وضوح بین رنگ های روشن و تاریک بسیار خوب بوده و در کل، تماشای یک ویدیوی HDR با این نمایشگر بسیار لذت بخش تر از قبل شده است.

ضمنا همان طور که گفتیم، چیپست A12 Bionic جدید موجود در آیفون XS باعث بهبود سرعت و عملکرد این دستگاه شده است. اپ ها در لحظه ای باز و بسته می شوند و تجربه‌ی بازی با آیفون XS به گونه ای است که انگار یک کنسول بازی را در یک اسمارت فون گنجانده باشند! عملکرد کلی دستگاه فوق العاده بوده و در بحث گرافیکی هم این اسمارت فون بهتر از قبل عمل می کند.

دوربین

در حالی که اپل برای تغییر دوربین آیفون X اقدامی انجام نداد اما در تولید آیفون XS جدید تغییرات شگرفی را در دوربین انجام داد.

مشخصات ظاهری دوربین iPhone XS مانند لنز ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۱٫۸ درست شبیه به مدل آیفون X است.

هردوی این دوربین ها دارای ثبات لنزی هستند و توسط آن ها می توانند ویدئوهایی به حجم۴۰ K و با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه گرفت.

سنسور دوربین آیفون XS نسبت به مدل های قبلی بزرگ تر و در نورهای کم و تاریکی می توان عکس های باکیفیت تری گرفت.

ایرادی که در مدل های قبلی آیفون وجود داشت در آیفون XS برطرف شده است. رنگ ها و جزییات تصویر در آیفون XS تا حد بسیار زیادی بهبود داده شده است و سرعت باز شدن دوربین و عکسبرداری نیز نسبت به مدل های قبلی آیفون بسیار بیشتر است.

با وجود تکنولوژی اسمارت HDR در تصاویر گرفته شده توسط آیفون XS رنگ ها و شفافیت اغراق آمیز نخواهیم دید و تصاویر به طبیعی ترین حالت خود نمایش داده خواهند شد.

حالت عکسبرداری پرتره و نور این نوع از تصاویر هم به لطف وجود سنسورهای بزرگ تر و تکنولوژی اسمارت HDRدر آیفون XS بسیار بهبود یافته است.

اپل در حال حاضر یکی از جدیدترین و بهترین تکنولوژی ها در زمینه دوربین تلفن همراه را در اختیار دارد.

تکنولوژی دیگری که در دوربین آیفون XS وجود دارد با نام کنترل عمیق شناخته می شود. این تکنولوژی به شما اجازه می دهد که نقاط نامشخص و محو در تصاویر پرتره را تغییر دهید. می توانید نقاط محو را بیشتر کنید و یا آن را به طور کلی از تصویر حذف کنید. این خصوصیت اجازه می دهد تا در هر محیطی که خواستید عکس های تکی و با نمایش جزییاتی که می خواهید را داشته باشید.

اپل همچنین عنوان می کند که حالت پویایی تصاویر در ویدئوهای ضبط شده با دوربین آیفون XS بیشتر شده است.

همچنین نورپردازی این ویدئوها نیز بهبود داده شده است. ثبات این تصاویر بسیار عالی و بالا خواهد بود و ویدئوها بسیار طبیعی و نزدیک به زندگی واقعی هستند. صدای ضبط شده با تصویر نیز کیفیت استریو بالایی دارد و به بالاتر رفتن کیفیت ویدئوها کمک شایانی می کند.

در حال حاضر آیفون XS بهترین دوربین را در میان سایر محصولات اپل دارد، اما آیا در بین تمام گوشی های همراه به روز دنیا هم آیفون XS رتبه اول را از آن خود کرده است؟

 باتری و شارژدهی ایفون xs

این بخش از بررسی آیفون XS می‌خواهیم مورد باتری و توان شارژدهی آن در این گوشی صحبت کنیم. اپل برخلاف اغلب شرکت های سازنده گوشی که ظرفیت باتری گوشی های خود را افزایش می‌دهند، ظرفیت باتری آیفون XS را مقایسه با آیفون X کاهش داده است! (برای مطالعه بررسی آیفون X اپل اینجا کلیک کنید). باتری iPhone XS اپل ظرفیت 2658 میلی آمپر ساعتی دارد، حال آنکه آیفون ایکس اپل از یک باتری 2716 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند بود. اگرچه تفاوت مابین ظرفیت باتری این دو گوشی خیلی ناچیز است اما هر حال اشاره به این موضوع جالب به نظر می‌رسید. قدرت و کیفیت شارژدهی باتری آیفون XS تقریبا مثل باتری آیفون X است. به طور میانگین با یک بار شارژ باتری آیفون XS اپل می‌توانید تقریبا 1 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کنید و اگر از گوشی استفاده مداوم و سنگینی به عمل آورده شود، توان شارژدهی باتری دستگاه کمتر خواهد شد.

آیفون XS اپل از قابلیت شارژ بیسیم و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای اپل باتری این گوشی می‌توان ظرف مدت مپزمان 30 دقیقه از 0 تا 50 درصد شارژ شود که البته این ادعا در عمل در این حد و اندازه قابل مشاهده نبوده و عملا باتری دستگاه ظرف 30 دقیقه چیزی در حدود 30 الی 40 درصد شارژ می‌شود. به طور کلی وضعیت عملکرد باتری آیفون XS اپل خوب است اما نمی‌توان آن را از نقاط قوت دستگاه محسوب کرد.

 سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی آیفون XS اپل (iPhone XS) پرداختیم. این گوشی قیمت بسیار گرانی دارد و در مقایسه با آیفون X اپل چندان ویژگی های برتر و جدیدی را ارائه نمی‌کند. برخی از اصلی ترین نقاط قوت این محصول شامل مواردی همچون صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، قدرت پردازشی بی‌نظیر و دوربین عالی می‌شوند. در ادامه نقاط قوت و ضعف آیفون XS اپل را در دو دسته‌بندی مجزا عنوان کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و چشم نواز
  • صفحه نماش بزرگ و با کیفیت
  • قدرت پردازشی عالی
  • دوربین فوق‌العاده
  • بهره‌مندی از قابلیت تشخیص چهره پیشرفته

نقاط ضعف:

  • قیمت گران


:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایفون xs , خرید ایفون xs , قیمت ایفون xs , مشخصات ایفون xs , گوشی ایفون ایکس اس ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی جدید ایفون xs به تازگی معرفی شده است و در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های آن داشته باشیم.

اپل اعلام کرده است که آیفون ایکس اس در تاریخ ۳۰ شهریور عرضه خواهد شد و پیش فروش آن نیز هم اکنون در بیشتر کشورهای دنیا شروع شده است. قیمت آیفون ایکس اس نسبت به مدل گران قیمت سال گذشته یعنی آیفون ایکس افزایشی نداشته است که این می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران اپل باشد. قیمت پایه گوشی ۹۹۹ پوند و بالاترین آن ۱۳۴۹ پوند است که مربوط به ظرفیت ۵۱۲ گیگ گوشی می‌باشد.

اگرچه آیفون ایکس اس نسبت به سال گذشته گران‌تر نشده است اما هنوز هم در میان گران‌ترین گوشی‌های بازار تلفن همراه قرار می‌گیرد. همچنین باید خاطر نشان کرد که مدل بزرگ‌تر ایکس اس یعنی آیفون ایکس اس مکس (XS Max) دارای قیمت پایه ۱۰۹۹ پوند می‌باشد.

نمایشگر گوشی ایفون xs

به بررسی آیفون XS از نظر نمایشگر می رسیم. همان طور که گفتیم، نمایشگر ۵٫۸ اینچی OLED آیفون XS نسبت به مدل پارسالی خود واقعا تغییری نداشته است، اما با ارائه‌ی رنگ های قوی، کنتراست بالا و رنگ مشکی واقعی، همچنان یکی از بهترین های بازار می باشد.

اپل عملکرد این صفحه نمایش را با افزودن ۶۰ درصد رنج دینامیک بهتر به HDR 10 موجود و فیلم های Dolby Vision بهبود بخشیده است. تکثیر رنگ ها و وضوح بین رنگ های روشن و تاریک بسیار خوب بوده و در کل، تماشای یک ویدیوی HDR با این نمایشگر بسیار لذت بخش تر از قبل شده است.

ضمنا همان طور که گفتیم، چیپست A12 Bionic جدید موجود در آیفون XS باعث بهبود سرعت و عملکرد این دستگاه شده است. اپ ها در لحظه ای باز و بسته می شوند و تجربه‌ی بازی با آیفون XS به گونه ای است که انگار یک کنسول بازی را در یک اسمارت فون گنجانده باشند! عملکرد کلی دستگاه فوق العاده بوده و در بحث گرافیکی هم این اسمارت فون بهتر از قبل عمل می کند.

 دوربین

این پیشرفت‌های اساسی در ساختار سنور دوربین بدین معنا است که گوشی‌های آیفون Xs و Xs Max به صورت پیشفرض تصاویر بهتری را ثبت می‌کنند. اما این تغییرات تنها به پیکسل‌های سنسور ختم نمی‌شود. مدیر بازاریابی شرکت اپل، آقای فیل شیلر، پیش‌تر در رابطه عملکرد با سیستم پیشفرض Smart HDR‌ سخنانی را بیان کرده بود، اما هنگامی که با آن کار کردیم، تحت تاثیر کارایی خوب آن قرار گرفتیم. نحوه‌ی به کارگیری آن به این صورت است که با فشار دادن دکمه‌ی شاتر، دوربین 4 تصویر با میزان نور متفاوت ثبت کرده ( 3 تصویر با نور کم و یک تصویر با نور بیش از حد) و سپس آن‌ها را با هم ترکیب می‌کند. نتیجه‌ی نهایی، تصویری است که از نظر تئوری بهترین بخش‌های تصاویر قبل را در خود دارد. احتمالا این فرایند برای شما آشنا به نظر می‌رسد، گوشی‌های پیکسل گوگل هم اکنون چند سالی است که از چنین روندی پیروی می‌کنند و نتایج بدست آمده توسط این تکنیک به قدری خوب است که گوشی پیکسل 2 توسط بسیاری از سایت‌های تخصصی، عنوان بهترین دوربین در گوشی‌های هوشمند را دریافت کرد.

اما سوالی که پیش می‌آید، این است که از نقطه نظر تصاویر تولید شده، آیفون‌های اپل در چه جایگاهی قرار دارند؟ پاسخ این است که تصاویر ثبت شده بسیار عالی هستند. هر چند به شخصه تصاویر پردازش شده‌ توسط گوشی‌های گوگل را بیشتر می‌پسندم که البته این مورد به سلیقه افراد بستگی دارد. همچنین باید اشاره کنم سیستم Smart HDR زمانی بهترین عملکرد خود را نشان می‌دهد که تفاوت زیادی میان اشیاء تیره و روشن در تصویر وجود داشته باشد. به نظر می‌رسد در شرایط نوری مناسب همانند نور روز، Smart HDR کارکرد چندانی ندارد. اما بدانید که این مورد تاثیری بر روی کیفیت فوق العاده تصاویر گوشی‌های آیفون Xs و Xs Max نمی‌گذارد.

باتری گوشی ایفون xs

اپل در زمان رونمایی مطابق سال‌های گذشته صحبتی در رابطه با حجم باتری نکرد. بنابراین هنوز نمی‌دانیم که باتری این گوشی چند میلی آمپری است! با این حال اگر بخواهیم به گفته‌های اپل اعتماد کنیم، باید بگوییم که نسبت به نسل قبلی، آی‌فون Xs شارژدهی بیشتری داشته که میزان آن در حدود نیم ساعت در روز خواهد بود. بنابراین با توجه به عدم تغییر ابعاد گوشی می‌توان گفت که در این مدل نیز همچون آی‌فون X شاهد یک باتری 2716 میلی‌آمپر ساعتی هستیم که حالا با توجه به بهبودهای پردازنده، شارژدهی بیشتری ارایه می‌دهد.

این گوشی از شارژ وایرلس پشتیبانی کرده و می‌توانید بدون سیم آن را شارژ کنید. آی‌فون Xs از فناوری شارژ سریع اختصاصی نیز بهره می‌برد که به موجب آن می‌توان گوشی را در مدت زمان نیم‌ساعت تا 50 درصد شارژ کرد اما متاسفانه شارژری که از این ویژگی پشتیبانی کند، همراه دستگاه عرضه نمی‌شود! بنابراین برای بهره‌مندی از این نعمتی که حالا میان‌رده‌های اندرویدی هم بدون منت در اختیار مشتری قرار می‌دهند، می‌بایست سری به بازار بزنید و پول بیشتری بابت یک شارژر اضافی بدهید!

 سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی آیفون XS اپل (iPhone XS) پرداختیم. این گوشی قیمت بسیار گرانی دارد و در مقایسه با آیفون X اپل چندان ویژگی های برتر و جدیدی را ارائه نمی‌کند. برخی از اصلی ترین نقاط قوت این محصول شامل مواردی همچون صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، قدرت پردازشی بی‌نظیر و دوربین عالی می‌شوند. در ادامه نقاط قوت و ضعف آیفون XS اپل را در دو دسته‌بندی مجزا عنوان کرده‌ایم. برای اطلاع از قیمت گوشی اپل کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و چشم نواز
  • صفحه نماش بزرگ و با کیفیت
  • قدرت پردازشی عالی
  • دوربین فوق‌العاده
  • بهره‌مندی از قابلیت تشخیص چهره پیشرفته

نقاط ضعف:

  • قیمت گران


:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ایفون ایکس اس , خرید ایفون ایکس اس , قیمت گوشی ایفون ایکس اس ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

در دنیای مد و تکنولوژی یکی از شگفت انگیز اخباری که همیشه مخاطبین زیادی را به خودش جذب می‌کند، محصولات جدید اپل است. شرکتی که از اوایل فعالیت خود در عصر هوشمندی غوغا به پا کرد و هر سال با ارایه محصولات منحصر به فرد و جذاب خود، هواداران بسیاری را به خود اختصاص میدهد. در همین راستا، ماه آوریل 2020، کمپانی اپل محصول جدیدش یعنی آیفون اس ای Iphone SE 2020 را رونمایی و مشخصات آن را معرفی کرد. تلفنی که در رسانه های گوناگون با نام های Iphone 9 یا Iphone SE 2 هم شناخته می‌شود. در ادامه قصد داریم گوشی ایفون se را مورد بررسی قرار دهیم با ما همراه باشید.

 صفحه نمایش گوشی ایفون se

همانطور که اشاره کردیم، پنل نمایش این گوشی با آیفون 8 یکی است و خود آن نمایشگر از روی گوشی آیفون 6 برداشته شده بود. پنل نمایش مورد نظر در سال 2014 معرفی شده ولی کیفیت آن در طول سالیان سال با پشتیبانی از پوشش رنگ وسیع، تنظیمات True Tone و HDR بهتر شده است.

 

بنابراین آیفون SE جدید یک نمایشگر 4.7 اینچی ال‌سی‌دی IPS با نور پس‌زمینه ال‌ای‌دی دارد که به اسم «رتینا» شناخته می‌شود و دقت آن 1334 در 750 پیکسل است. تراکم 326 پیکسل در هر اینچ این نمایشگر را ابتدا در آیفون 4 دیدیم و این معنای کلمه رتینا در جهان اپل است.

آیفون ایکس اولین گوشی بود که با تغییر آن به 458 پیکسل در هر اینچ مجهز به نمایشگر سوپر رتینا شد. نمایشگر تخت و تحت حفاظت شیشه سفارشی ساخت شرکت کورنینگ است و یک لایه اولئوفوبیک برای مقاومت بیشتر در برابر لک افتادن دارد.

 

به کمک تنظیمات تصحیح رنگ True Tone می‌توانید کیفیت رنگ نمایشگر گوشی آیفون SE 2020 را تغییر دهید و قابلیت‌هایی مانند Night Shift، فیلتر رنگ آبی، نیز جزوی از سیستم عامل iOS هستند.

این نمایشگر به ادعای اپل می‌تواند محتوای با استاندارد دالبی ویژن و HDR10 را نشان دهد. نمایشگر مورد نظر به لطف پوشش رنگ گسترده، مقدار روشنایی و کنتراست بالا می‌تواند دامنه دینامیک تصاویر را بهتر کند و واقعا از مزایای آن بهره ببرید.

اما یک نمایشگر واقعی که از استاندارد HDR10 پشتیبانی کند مانند پنل نمایش گوشی آیفون 11 پرو، می‌تواند محتوای با استاندارد HDR10 واقعی را با تمام مزایایش به شما نشان دهد.

حالا کمی از مسائل فنی دور می‌شویم تا به آمار و ارقام نگاهی بیاندازیم.

پنل نمایش گوشی آیفون SE 2020 می‌تواند بسیار روشن باشد و توانستیم با تنظیم دستی نور صفحه به عدد عالی 670 نیت برسیم. این مقدار حتی از عدد وعده داده شده 625 نیت اپل بیشتر است. سطوح رنگ مشکی تقریبا متوسط است و پنل آیفون SE جدید نسبت کنتراست خوب 1400:1 را ثبت کرد.

حداقل میزان روشنایی نیز 2.7 نیت بود تا زمان مطالعه در شب با این گوشی چشمانتان خسته نشود.

ما نمایشگر آیفون SE جدید را تحت اندازه‌گیری‌های همیشگی‌مان قرار دادیم و نتیجه آن مشاهده رندر بسیار دقیق رنگ بود. متوسط deltaE این نمایشگر 1.4 با حداکثر انحراف 2.8 در نقطه سفید است. تمام رنگ‌های اندازه‌گیری شده به خوبی deltaE زیر 4 را دارند تا با یک نمایشگر با کالیبراسیون رنگ عالی روبرو باشیم.

این اندازه‌گیری‌ها با خاموش بودن گزینه True Tone بود، چون کالیبراسیون رنگ را براساس نور محیطی تغییر می‌دهد و می‌تواند رنگ‌سنج ما را به اشتباه بیاندازد.

برای این که رنگ‌ها واقعی‌ترین ظاهر خود را داشته باشید باید این گزینه را خاموش نگه دارید، در حالی که اگر رندر جذاب رنگ‌های سفید و خاکستری را می‌خواهید، آن را روشن کنید.

دوربین

آیفون SE 2020 دارای دوربین 12 مگاپیکسلی است. سالهاست که دوربین های 12 مگاپیکسلی آیفون ها به سنگ محکی در بین دوربین گوشی های هوشمند تبدیل شده است. راستش را بخواهید اپل هر چند وقت یک بار با دوربین 12 مگاپیکسلی خود که نسبت به قبل تنها مقداری بهبود یافته است، حسابی دوربین های ده ها و بیش از 100 مگاپیکسلی بازار را به چالش می کشد. حالا هم آیفون SE 2020 دارای یکی از همان 12 مگاپیکسلی های مشهور اپل است. این دوربین دارای دریچه دیافراگم f1.8 بوده و از فوکوس خودکار و سیستم OIS برای لرزشگیری استفاده می کند. این دوربین با یک فلش LED دوگانه همراه شده است. اپل دقیقا نگفته است که در این گوشی از چه سنسوری استفاده کرده است و حتی بیان نکرده است که این دوربین نسبت به دوربین 12 مگاپیکسلی آیفون 8 بهبود یافته است یا همان دوربین آیفون 8 در آیفون اس ای 2020 نیز استفاده شده است.

 با این حال مطمئنا شاهد کیفیت بالاتر و سرعت بیشتری نسبت به دوربین آیفون 8 هستیم که دلیل آن نیز وجود پردازنده قدرتمند تر و سریع تر است. در واقع شاید بپرسید وجود چیپست A13 چقدر در بهبود کیفیت تصاویر آیفون SE 2020 تاثیر داشته است. جواب این است: زیاد! ما عکس های این گوشی را در کنار عکس های آیفون 8 پلاس قرار دادیم و به سرعت متوجه کیفیت بهتر تصاویر شدیم به گونه ای که شاهد رنگ های بسیار دقیق تر و با کیفیت تری بودیم. همچنین بخش های روشن تصویر روشن تر و بخش های مشکی تصویر نیز دارای عمق رنگ مشکی بسیار بهتری بودند. در واقع بخش بزرگی از این بهبود کیفیت به بهبود چیپست این گوشی مربوط می شود.

مورد مهمی که در عکاسی با این گوشی با آن روبرو شدیم، روشن تر بودن تصاویر منظره یاب(صفحه دوربین گوشی) نسبت به محیط هستند. این موضوع زمانی که بخواهید در شب عکاسی کنید به کارتا خواهد آمد اما در طول روز بهتر است روشنای را کاهش دهید. نتایج عکاسی با آیفون SE 2020 باعث شد به این نتیجه برسیم که کیفیت عکس های این آیفون حتی از پرچمدار قبلی اپل یعنی آیفون XS نیز بهتر است. اما همانطور که می توان حدس زد کیفیت تصاویر آیفون SE 2020 توانایی رقابت با آیفون 11 پرو و پرو مکس را ندارد که دلیل آن نیز واضح است. با این حال تصاویر ثبت شده با این گوشی تفاوت زیادی با آیفون 11 ها ندارد و برای یک گوشی با چنین قیمتی واقعا خوب است. یکی از چیز هایی که واقعا کمبود آنها در دوربین آیفون SE 2020 حس می شود، نبود حالت شب یا همان Night Mode است که اگر چنین حالتی وجود داشت بسیار عالی بود. با این حال ما از تصاویر شبانه ای که با این گوشی گرفتیم راضی بودیم و کیفیت خوبی را تجربه کردیم هرچند نمی توان تصاویر شبانه این گوشی را با برادران بزرگترش مقایسه کرد که با وجود قیمت یک سومی آیفون اس ای نسبت به آیفون پرو مکس قابل فهم است.

 

آیفون SE 2020 فاقد دوربینی برای عمق بخشیدن به تصاویر است. این موضوع به خصوص در تصاویر پرتره خودنمایی می کند یعنی جایی که شاهد عمق نامناسب تصاویر پرتره آیفون اس ای 2020 با عمق تصاویر پرتره گوشی های دارای دوربین اختصاصی عمق دهی هستیم. لبه ها مقداری نامشخص هستند در واقع دوربین این گوشی نمی تواند مانند یک دوربین اختصاصی همچون TOF 3D لبه های تصویر را تشخیص داده و به طور مناسبی پس زمینه را تار کند. اما با این حال کیفیت تصاویر پرتره بد نیستند و می توان گفت فقط تصاویر پرتره گوشی های پرچمداری که از دوربین های اختصاصی عمق دهی برای پرتره استفاده می کنند از عکس های پرتره آیفون اس ای بهتر است.

 باتری گوشی ایفون se

باتری به کار گرفته شده در گوشی آیفون SE دارای ظرفیت بیشتری نسبت به باتری 5S می‌باشد. در واقع گوشی مورد بررسی ما دارای باتری 1,624mAh بوده و مدل 5S از باتری 1,560mAh بهره می‌برد. این افزایش ظرفیت در حالی است که ابعاد گوشی کوچکترین تغییری نکرده است.

ویژگی جدیدی که به سیستم‌عامل iOS در نسخه 9 اضافه شده، حالت Low-Power می‌باشد و به شما اجازه می‌دهد که با کاهش انرژی باتری به 20 درصد، این حالت را فعال کرده تا میزان مصرف باتری کمتر شود.

علاوه بر اینکه طول عمر باتری گوشی در حالت استفاده نرمال از دستگاه مناسب است، در دیگر حالت‌ها نیز از تعادل خوبی در نتایج بهره می‌برد. برای مثال، طول عمر باتری در حالت مکالمه در شبکه‌های 3G برابر با 12 ساعت، وبگردی 13 ساعت و پخش ویدیو 14 ساعت می‌باشد. در کل می‌توان گفت طول عمر باتری آیفون SE از 6S و 5S بهتر می‌باشد.

 کلام آخر

بسیاری از طرفداران آیفون بعد از معرفی آیفون 6 با صفحه نمایش بزرگ تر سرخورده شدند و به اپل برای تولید آیفونی بزرگ خرده گرفتند. البته ناگفته نماند که تعداد بسیار زیادی از طرفداران اپل نیز از اینکه می توانستند محتوای گوشی هوشمند خود را روی یک صفحه نمایش بزرگ تر مشاهده کنند بسیارخوشحال شدند. به هر حال اپل برای اینکه بتواند دل آن تعداد از هواداران ناراضی خود را به دست بیاورد، این آیفون را روانه بازار کرد. اگر شما جزو آن دسته از هواداران ناراضی اپل هستید و تا کنون آیفون 5s خود را به آیفون 6 یا 6s ارتقا نداده اید، این محصول برای شما ساخته شده و نباید در خرید آن شک کنید. اما اگر از کاربران آیفون 6 باشید، به هیچ عنوان نباید به این گوشی سوئیچ کنید، زیرا استفاده از گوشی هوشمندی با صفحه نمایش بزرگ به طور حتم شما را بد عادت کرده است و به سختی می توانید به صفحه نمایشی کوچک تر عادت کنید و در برخی مواقع این امر غیر ممکن خواهد بود.

اگر هم اولین بار است که می خواهید وارد دنیای iOS شوید، این گوشی در صورتی برای شما مناسب است که پیش از این از گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ استفاده نکرده باشید. برای خرید گوشی اپل کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ایفون se , خرید ایفون se , قیمت ایفون se , مشخصات ایفون se , بررسی iphone se ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

سومین نسخه از ساعت‌های اسمارت Applewatch تحت عنوان Applewatch3 روانه بازار شده است که به نسبت ورژن‌های قبل خود از نظر ظاهر خیلی تغییر نکرده ولی از نظر سخت افزاری و استفاده از فناوری‌های روز ارتقاء داشته است. چشمگیرترین ارتقاء این ساعت اسمارت ساپورت اتصال LTE است این اتصال امکان استقلال کارکرد ساعت اسمارت Apple نسل سه را از iphone، ipad فراهم آورده است. همچنین با بکارگیری این نوع اتصال قادر خواهید بود بدون وابستگی به اسمارت‌فون iphone تماس بگیرید. ورژن جدید ساعت اسمارت Applewatch3 در مقایسه با ساعت‌های اسمارت نسل پیشین به لحاظ عملکرد و کارایی نیز بهبود و ارتقاء داشته و این مدیون بکارگیری پردازشگرنوین S3 دو هسته‌ای در آن است. بکارگیری این پردازشگر سبب ارتقاء عملکردی بالغ بر 70% شده است. یکی دیگر از فناوری‌های نوین بکارگیری شده در این نسل جدید ساعت اسمارت Apple چیپست بی‌سیم W2 است که مسئولیت کنترل کارایی و ارتقاء عملکرد فناوری‌های ارتباطی نظیر بلوتوث و WiFi را عهده‌دار است. ساعت اسمارت نسل سه Apple را می‌توان نخستین ساعت اسمارت این برند دانست که حسگر ارتفاع در آن بکارگیری شده است. خصوصیات بارز ما همراه باشید. همچنین شما عزیزان می توانید در اینجا خرید اقساطی اپل واچ 3 را نیز تجربه کنید.

صفحه نمایش اپل واچ 3

صفحه نمایش ساعت هوشمند اپل واچ3 ، در این مدت تغییری نکرده است. همچنین اپل واچ 3 در دو سایز 42 و 38 میلی متربه بازار عرضه شده است و تعداد پیکسل هایی که در عرض و ارتفاع صفحه نمایش چیده شده اند به ترتیب 312×390 و 272×340 است. نکته ای که حائز اهمیت است این است که بیشترین روشنایی آن 1000 نیت است، که این ویژگی باعث درخشش آن در بازار می شود.

از ویژگی های صفحه نمایش ساعت این نسل، استفاده از رنگ های زنده و پرانرژی در برخی بخش های آن، خوانا بودن متونی که در صفحه نمایش اجرا می شود، واضح بودن گزینه ها و آیکون ها اشاره کرد. ایرادی که می توان از صفحه نمایش این ساعت گرفت، نداشتن خصوصیت Always on است که بعضی از رقیب ها در ساعت های خود آن را بکار گرفتند. این خصوصیت برای بهینه کردن مصرف باتری نیز است و باعث می شود صفحه نمایش ساعت هیچوقت خاموش نشود و پیوسته ساعت را نمایش دهد. البته باید ذکر کرد که کمبود این ویژگی بسیار بزرگ نیست و این خصوصیت در عمر باتری نیز تاثیرگذار می باشد.

صفحه نمایش این ساعت مانند ساعت های هوشمند دیگر با حرکت دادن دست فعال می شود و این خصوصیت را در سری سوم بی نقص تر از نسل قبل در بازار عرضه کرده است. صفحه نمایش نسبت به فشار حساس می باشد و اگر قسمت های مختلف آن را فشار دهید باعث واکنش می شود، همچنین وقتی صفحه نمایش را فشار می دهید صدای ویبره به گوش می رسد. همانطور که گفتیم محل میکروفون و اسپیکر در سمت چپ ساعت است که باعث می شود بدون احتیاج به آیفون گفتگو کنید و لزومی هم ندارد در مواقع گفت و گو ساعت را به دهانتان نزدیک کنید.

قابلیت اتصال سلولار

بزرگ‌ترین تغییر ایجاد شده در این گوشی، قابلیت سلولار است که با مجهز بودن به یک سیم کارت، می تواند همانند یک گوشی، امکان برقراری و یا دریافت تماس ها را برای کاربر فراهم کند. آنتن دهی این گوشی در نوع خود مناسب است و می توان همانند تمامی سیم کارت ها، از قابلیت دیتای آن نیز استفاده کرد. شماره سیم کارت این ساعت، همان شماره سیم کارت گوشی های آیفون است. طراحی این ساعت به گونه ایست که کاربر می بایست در مرحله نخست، از طریق گوشی تنظیمات مربوط به انجام دهد و اپلیکیشن های مدنظر را بر روی آن نصب کند. ناگفته نماند که این اسمارت واچ با گوشی های اندرویدی کار نمی کند.
ارتباط این ساعت با محصولات هوشمند در طی سه مرحله انجام می شود؛ در گام نخست، ساعت جست و جوی خود را برای پیدا کردن نزدیک ترین گوشی آیفون آغاز می کند و در صورت مشاهده، از طریق بلوتوث به آن متصل می شود. در صورت عدم برقراری ارتباط بلوتوثی، ارتباط از طریق وای فای انتخاب می شود. اگر هیچ کدام از این دو گزینه موجود نباشند، این ساعت به صورت خودکار قابلیت سلولار LTE را فعال می کند.

جابجایی خودکار میان بلوتوث، وای فای و سلولار از طریق چیپ وایرلس W2 انجام می شود. این تراشه، از توانایی بالایی در ذخیره انرژی باتری برخوردار است. میزان آنتن دهی قابلیت سلولار در واچ فیس Explorer، به صورت چهار نقطه سبز رنگ بر روی نمایشگر به نمایش درمی آید. اما در دیگر موارد، میزان پوشش آنتن، در قسمت کنترل سنتر یعنی جایی که بلوتوث، حالت پرواز و دیگر تنظیمات سریع جای گرفته اند، مشاهده می شود.

اپلیکیشن های بومی اپل بر روی این ساعت از عملکرد و کارایی بالایی برخوردارند که این مسئله در اپلیکیشن های ساخت دیگر شرکت ها مشاهده نمی شود. امکان نصب اپلیکیشن ها به طور مستقیم بر روی این ساعت فراهم نیست و این در حالیست که بر روی پلتفرم اندروید ور و به طور خاص، ساعت سامسونگ Gear، می توان اپلیکیشن های مدنظر را مستقیما نصب کرد

کاربران می توانند در صورت نیاز به برقراری تماس های صوتی، از طریق شماره گیر تعبیه شده بر روی نمایشگر ساعت و یا تپ کردن بر روی نام مخاطبین، اقدام به این کار کنند. اما نوشتن پیام و یا اضافه کردن اموجی ها، با توجه به ابعاد کوچک نمایشگر، اندکی دشوار است. البته قابلیت سیری را نیز باید به این موارد اضافه کرد که می تواند با توجه به دستورات صوتی کاربر، دستورات متفاوتی را بر روی ساعت اجرا کند.

قابلیت ارتباطی

در برخی بررسی های انجام شده بر روی اپل واچ Series 3 آمده است که نسخه LTE این ساعت در اتصال به شبکه LTE با مشکل مواجه می شود. البته اپل نیز این مشکل را تایید کرده و قرار است به زودی با عرضه یک بروزرسانی، این باگ برطرف شود، اما هنوز زمان دقیقی برای آن اعلام نشده است. اگرچه این نقص در تمامی مدل های فروخته شده مشاهده نمی شود، اما برخی از کاربران اعلام کرده اند که نوتیفیکیشن های این ساعت به خوبی ارائه نمی شود به طوری که در برخی مواقع، به صورت یکجا به نمایش درمی آیند و در برخی مواقع، اصلا ظاهر نمی شوند. از طرفی دیگر، بسیاری از اپلیکیشن های ساخت شرکت هایی به غیر از اپل، از ارتباط LTE پشتیبانی نمی کنند. همچنین، عملکرد ایرپاد نیز در مواقعی به مشکل مواجه می شود. چنین باگ هایی برای این ساعت گزارش شده و باید منتظر واکنش اپل در این خصوص بود.

طول عمر باتری اپل واچ 3

طول عمر باتری اپل واچ 3 مشابه سری دوم 18 ساعت اعلام شده است. در هنگام انجام کارهای معمولی همچون پاسخ دادن به پیام ها، مشاهده برخی اعلانات و کنترل برخی فعالیت‌های ورزشی، اپل واچ 3 حد اکثر می تواند تا 2 روز را دوام بیاورد و بیشتر از این مقدار ممکن نخواهد بود. اما هنگام استفاده از بلوتوث، LTE و GPS، عمر باتری به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و به 4-5 ساعت کاهش می یابد. شارژ باتری این ساعت زمان قابل قبولی را می طلبد و در طول یک و نیم ساعت، تا 80 درصد شارژ می شود و شارژ کامل آن زمانی در حدود 2 ساعت را می‌طلبد.

 سخن پایانی

در پایان می توان گفت که اپل واچ 3 نه تنها بهترین ساعت ساخته شده توسط اپل است، بلکه یکی از بهترین و دقیق ترین ساعت های موجود در بازار نیز محسوب می شود. این ساعت با سیستم عامل جدید خود، قابلیت های ورزشی خوبی را ارائه می دهد و تغییر نکردن قیمت نسخه معمولی آن نسبت به نسخه گذشته، از نکات مثبت آن محسوب می شود. برای خرید اپل واچ کلیک کنید.

 مزایا

  • عملکرد سریع
  • رابط کاربری watch os 4
  • ردیابی دقیق فعالیت های ورزشی
  • نمایشگر شفاف و مناسب برای استفاده در محیط های روشن
  • شارژدهی مناسب باتری (نسخه‌ی بدون LTE)
  • GPS داخلی

معایب

  • طراحی تکراری
  • عملکرد نامنساب siri
  • سازگاری فقط با گوشی های آیفون

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ 3 , خرید اپل واچ 3 , قیمت اپل واچ 3 , مشخصات اپل واچ 3 , بررسی apple watch 3 ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

آیفون XS Max از سه روز پیش آماده عرضه در بازار جهان و البته ایران شده است. این تلفن هوشمند، باقابلیت‌هایی ویژه و کاملاً منحصر به فرد از طرف اپل معرفی و عرضه شده است.

در حقیقت اپل امسال با تولید آیفون ایکس اس مکس نشان داد که هیچ محدودیتی در زمینه تولید و عرضه محصولات باکیفیت و قدرتمند را قبول ندارد. آیفون XS Max در حقیقت نسخه 6.5 اینچی و بزرگ سایز آیفون XS است که با نمایشگر بدون حاشیه اولد آماده عرضه شده است.

اپل در تولید این محصول قابلیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری را به طرز قابل توجهی بهبود داده است تا آیفون‌های 2018 منحصر به فردترین و قدرتمندترین تلفن‌های هوشمند حال حاضر در دنیا باشند.

در ادامه این مطلب نگاهی تخصصی به آیفون XS Max و خصوصیات نرم افزاری و سخت افزاری آن خواهیم انداخت. برای اطلاع از قیمت ایفون ایکس مکس کلیک کنید.

طراحی گوشی ایفون ایکس مکس

زیبایی ظاهری در آیفون XS Max باعث شده تا در همان نگاه اول مجذوب آن شوید. بدنه شیشه‌ای با رنگ بندی جذاب در کنار فریم فلزی و نمایشگر بدون حاشیه، این گوشی را به یک مجموعه کامل تبدیل کرده و به واژه «شیک» در تلفن‌های هوشمند معنای خاصی بخشیده است.

از آن جایی که آیفون XS Max ابعاد بزرگی دارد، جای‌گیری‌اش در دست به معضلی برای کاربر تبدیل شده است. با توجه به قیمت بالای این گوشی، نگرانی برای افتادن آن از دست زیاد خواهد بود؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از همان روزهای اول برای آن قاب محافظ خریداری کنید. یکی از مواردی که تاثیر منفی بر خوش دستی دستگاه گذاشته، طراحی به‌شدت گرد چهار گوشه آن است. با توجه به این نوع طراحی، با وجود اینکه آیفون XS Max ضخامت کمتری نسبت به گوشی‌هایی چون گلکسی نوت 9 و وان پلاس 6 دارد، اما در دست چنین حسی را القا نمی‌کند؛ به طوری که پرچمدار اپل ضخیم‌تر از این گوشی‌ها به نظر می‌رسد.

بدنه پشتی آیفون XS Max کاملا تخت طراحی شده و خبری از انحنا در آن نیست. روی این بدنه شیشه‌ای شاهد قرار گیری محفظه دوربین و فلاش با کمی بیرون زدگی از قاب، لوگوی اپل و نام iPhone هستیم.

اما نکته تاثیرگذار طراحی آیفون XS Max جای گیری نمایشگر 6.5 اینچی آن درون بدنه‌ای با اندازه 157.5 در 77.4میلیمتر است. این در حالی است که آیفون 8 پلاس با وجود نمایشگر 5.5 اینچی، ابعاد بزرگتری نسبت به آیفون XS Max دارد.

بخش روبرویی این آیفون جدید که کاملا با شیشه پوشیده شده، از نمایشگر بدون حاشیه با یک ناچ کوچک میزبانی می‌کند. در این ناچ دوربین سلفی، سنسورهای مختلف و اسپیکر مکالمه تعبیه شده است.

 

این آیفون جدید گواهی IP68 را دریافت کرده است. با توجه به این گواهی، آیفون XS Max بدون مشکل خاصی در عمق 2 متری آب برای مدت 30 دقیقه دوام می‌آورد. بر اساس گفته‌‌های اپل، این دستگاه علاوه بر آب، در برابر مایعات مختلف مانند آب نمک، شیر و آب کلر دار نیز مقاوم خواهد بود. البته ناگفته نماند جبران صدمات ناشی از آب‌ خوردگی از موارد قابل پشتیبانی توسط گارانتی محصولات اپل نیست.

لبه سمت راست آیفون XS Max شاهد قرارگیری دکمه پاور هستیم. دسترسی به این دکمه توسط انگشت نسبتا آسان است. دکمه‌های کنترل صدا و فعال سازی حالت سایلنت هم در لبه سمت چپ این پرچمدار حضور دارند. از آنجایی که در آیفون XS Max دکمه هوم حذف شده، برای دسترسی به سیری باید دکمه پاور را برای مدت مدت کوتاهی نگهدارید. اپل جایگاه سیمکارت را مانند نسل قبل در لبه راست، پایین دکمه هوم قرار داده است.

نمایشگر

اصلی‌ترین فاکتوری که آیفون XS Max را نسبت به آیفون XS معمولی متمایز کرده، نمایشگر بزرگ‌تر آن است. آیفون XS Max به یک صفحه نمایش برش خورده 6.5 اینچی از نوع سوپر امولد مجهز شده است. این صفحه نمایش با رزولوشن عجیب و غریب 1242 در 2688 پیکسل فعالیت می‌کند.

با وجود اینکه تکنولوژی HDR در نمایشگر گوشی‌های هوشمند هنوز به یک اصل مهم تبدیل نشده، اما گاهی اوقات نبود آن در پرچمدار اپل احساس می‌شود. نحوه نمایش نقاط تیره و روشن تصاویر در این نمایشگر، به اندازه‌ای فوق العاده نیست که کاربر را به وجد آورد. البته این موضوع به هیچ وجه به معنای عملکرد بد اپل در این زمینه نیست؛ چرا که صفحه نمایش آیفون XS Max کیفیت بالایی دارد و برای کاربران به اندازه کافی رضایت بخش است.

پنل سوپر امولد که در آیفون‌های جدید با نام Super Retina HD display شناخته می‌شود، روشنایی بالایی دارد و از نظر دقت در نمایش رنگ‌ها بسیار خوب ظاهر شده است.گوشی‌های اپل معمولا از نظر تفکیک پیکسلی در نمایشگر نسبت به مدل‌های هم‌رده، ضعیف‌تر عمل می‌کردند. پیش‌تر این موضوع نارضایتی کاربران زیادی را به دنبال داشت و باعث شد تا اپل برای افزایش آن در گوشی‌های جدیدش اقدام کند. چگالی پیکسلی نمایشگر آیفون XS Max اکنون به 458ppi می‌رسد که همچنان نسبت به اکثر پرچمداران بازار در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. با این وجود وضوح تصویر در آیفون XS Max به اندازه کافی مناسب است و تصاویر با شارپنس خوبی در آن به نمایش در می‌آیند. همچنین بر اساس ادعای اپل، نمایشگر آیفون XS Max از نظر رنج دینامیکی 60 درصد بهتر از نسل قبل یعنی آیفون X عمل می‌کند. لازم به ذکر است صفحه نمایش آیفون XS Max همچنان از قابلیت لمس سه بعدی پشتیبانی می‌کند.

دوربین

آیفون ایکس اس مکس دارای دوربین پشتی دوگانه به همراه سیستم تشخیص عمق و همچنین فلاش Quad-LED است. هر دو لنز دوربین پشتی 12 مگاپیکسل هستند. لنز اول این دوربین از نوع F1/8 28 میلی متری زاویه باز بود و لنز دوم آن نیز از نوع f2/4 تله فوتو52 میلی متری است.

تصاویر گرفته شده با دوربین پشتی آیفون XS Max به طرز قابل توجهی فوق‌العاده هستند. در حقیقت تصاویر به قدری باکیفیت و منحصر به فرد هستند که در نگاه اول ممکن است فکر کنید که یک دوربین DSLR حرفه‌ای آن‌ها را ثبت کرده است.ما برای درک بهتر از کیفیت دوربین آیفون XS Max تصاویر آن را کنار تصاویر آیفون 7 پلاس نشان داده‌ایم. مقایسه و بررسی این تصاویر به طور کامل قدرت و کیفیت دوربین آیفون جدید را نشان می‌دهد.

دوربین جلویی آیفون ایکس اس مکس نیز همانند دوربین پشتی دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. این دوربین با لنز 7 مگاپیکسلی f2/2 32 میلی متری تولید شده و می‌تواند ویدیوها باکیفیت 1080p و 60 فریم بر ثانیه را ثبت کنند.

 صدا و باتری گوشی ایفون ایکس مکس

اپل که معمولا از نظر صدا و ویژگی‌های صوتی در محصولاتش چیزی کم نمی‌گذارد، آیفون XS Max را به اسپیکر استریو مجهز کرده است. همکاری دو اسپیکر در این آیفون جدید باعث تولید صدایی با حجم و عمق مناسب و همچنین کیفیت بالا شده است.

اتصال هدفون به آیفون XS Max توسط پورت لایتنینگ انجام می‌شود و مانند نسل قبل خبری از جک صوتی 3.5 میلیمتری در آن نیست. ایرپادی که در جعبه محصول وجود دارد هم با پورت لایتنینگ به دستگاه متصل می‌شود. متاسفانه اپل دانگل تبدیل جک صوتی 3.5 میلیمتری به پورت لایتنینگ را درجعبه قرار نداده و در صورت نیاز باید آن را با قیمت نسبتا بالایی از بازار خریداری کنید.

باتری یکی از اصلی‌ترین نکات مثبتی است طی بررسی آیفون XS Max در این بخش متوجه آن شدیم. ابتدا بهتر است بدانید چیپست A12 که در آیفون XS Max استفاده شده، نسبت به نسل قبل انرژی کمتری مصرف می‌کند و از این نظر بهینه‌تر شده است. همچنین در این دستگاه از باتری با ظرفیت 3174 میلی آمپر ساعت استفاده شده که نسبت به آنچه در آیفون 8 پلاس مشاهده کرده بودیم، افزایش یافته است. این دو فاکتور در نهایت شارژدهی بالایی را در آیفون XS Max ایجاد کرده‌اند و آن را نسبت به نسل قبل، یک پله بالاتر قرار داده‌اند.

طی بررسی آیفون XS Max و تست باتری آن در شرایط مختلف، متوجه شارژدهی خوب آن شدیم. باتری این گوشی در حالت معمولی با استفاده نه چندان سنگین، برای یک و روز و نیم دوام می‌آورد.

آیفون XS Max از فناوری شارژ سریع بهره‌‌مند شده است. البته برای استفاده از این فناوری باید آداپتور 30 واتی استفاده کنید که متاسفانه در جعبه محصول موجود نیست. با استفاده از این نوع آداپتور تنها در مدت 30 دقیقه حدود نیمی از باتری دستگاه شارژ می‌شود. با آداپتور پیش فرضی که توسط این محصول در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، فناوری شارژ سریع فعال نخواهد شد. در انتهای بررسی آیفون XS Max باید اشاره کنیم این دستگاه از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند.

نتیجه گیری

آیفون‌های جدید اپل بهبودهای هیجان انگیزی نسبت به نسل قبل نیستند. آنگونه که آیفون 10 ما را سال گذشته شگفت زده و شیفته خودش کرد از دیدن این آیفون‌ها شگفت زده نشدیم. البته با توجه به نامگذاری اپل هم نباید انتظار شگفتی را می‌داشتیم زیرا آیفون‌هایی که حرف S را انتهای نام خودشان می‌بینند همیشه یک نسخه بهبود یافته از نسل قبل هستند و برای آیفون 10 های جدید هم همینطور است.

بزرگترین تفاوت آیفون‌های جدید اپل با نسل قبل در اندازه آیفون 10 اس مکس است که بزرگترین صفحه‌نمایش آیفونی را دارد که تا امروز دیده‌اید. در کنار اندازه بزرگ صفحه‌نمایش می‌توان به باتری قوی‌تر، دوربین باکیفیت‌تر و کارامدتر، پردازنده پرقدرت‌تر و در نهایت اسپیکرهای بهبود یافته اشاره کرد.

ویژگی‌های جدید آیفون‌ها این دو گوشی را گزینه‌ای مناسب برای خرید تبدیل کرده‌اند اما برای چه کسانی؟

آیفون‌های جدید اپل مناسب کسانی هستند که آیفون 10 ندارد و یا برای اولین بار است که می‌خواهند وارد اکوسیستم اپل شوند. اگر شما سال گذشته آیفون 10 را خریده‌اید پشنهاد می‌کنیم دو دستی به همان گوشی خودتان بچسبید زیرا این آیفون‌های جدید با اینکه گل سرسبد گوشی‌های هوشمند هستند و هر پرچم‌داری تاب رقابت با آن‌ها را ندارد اما برای شما که آیفون 10 دارید هیچ جذابیتی ندارند. برای خرید گوشی اپل کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ایفون ایکس مکس , خرید ایفون ایکس مکس , قیمت ایفون ایکس مکس , مشخصات ایفون ایکس مکس , گوشی iphone xs max ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد