نقد و بررسی گوشی شیائومی می 8
نوشته شده توسط : رز علینژاد

شیائومی در ساخت گوشی شیائومی می 8 روندی اپل گونه داشته است. از طراحی الهام گرفته از آیفون 10 گرفته تا حذف نام می 7 به دلیل هشتمین سالگرد گوشی های پرچمدار شیائومی. گوشی می 6 شیائومی یکی از موفق ترین محصولات این شرکت به شمار می رفت که در زمان خود یکی از زیباترین گوشی های بازار نیز حساب می شد. گوشی شیائومی می 8 اما طراحی اصیلی ندارد و از شرکتی که گوشی خلاقانه ای مانند می میکس را طراحی کرده است، انتظار بیشتری در ساخت پرچمدار می 8 می رفت. با این حال، شیائومی می 8 همچنان از طراحی زیبایی برخوردار است و مهمتر از همه موارد، قیمت آن می باشد که باعث آمار فروش بسیار خوب آن شده است. در ادامه نگاهی به بخش های مختلف این گوشی خواهیم داشت. 

بررسی گوشی شیائومی می 8

صفحه نمایش

شیائومی از یک پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) و 6.21 اینچی به عنوان صفحه نمایش گوشی می 8 استفاده کرده است. صفحه نمایش این گوشی رزولوشن 2248 در 1080 پیکسل را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 402 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار کاملا مناسب و قابل قبولی برای نمایشگر گوشی با ابعاد 6.21 اینچ خواهد بود. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم روی صفحه نمایش این گوشی با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و بدین ترتیب از آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خط و خش محافظت می‌شود. البته در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که تماس با ذراتی مثل ماسه و گرد و غبار های خیلی کوچک می‌تواند منجر به ایجاد خط و خش روی نمایشگر دستگاه شود، بنابراین توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش گوشی گلس محافظ ال سی دی نصب کنید.

صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Mi 8 از قابلیت DCI-P3 و HDR10 پشتیبانی می‌کند که استانداردهایی جهت بهبود کیفیت نمایش محتوا و شادابی تصویر هستند. نمایشگر گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و بدین سبب چیزی در حدود 83.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را به خود اختصاص داده است. در لبه فوقانی صفحه نمایش گوشی هم زائده مشکلی رنگ و باریکی دیده می‌شود لنز دوربین سلفی و سنسور های جلوی دستگاه در آن قسمت نصب شده‌اند. اما کیفیت نمایش محتوا بر روی ال سی دی شیائومی می 8 چطور است؟ در بررسی این گوشی مشخص شد که صفحه نمایش آن واقعا کیفیت مطلوبی دارد و محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود شارپ و شادابی است. تفکیک پذیری خوب رنگ ها، شارپنس مطلوب، کنتراست خوب و شادابی مناسب از ویژگی های خوب صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Mi 8 هستند.

برای استفاده بهتر از صفحه نمایش گوشی Xiaomi Mi 8 در محیط های تاریک و برای مطالعه کردن حالت اختصاصی تحت عنوان Reading Mode در آن ارائه شده که منجر به ارائه تصویری گرم تر جهت جلوگیری از خستگی چشم می‌شود. صفحه نمایش گوشی می 8 از نظر اندازه بلند طراحی شده و نسبت تصویر 18.7 به 9 را ارائه می‌کند که این مسئله با دقت کردن به نمایشگر دستگاه قابل درک است. اما کیفیت عملکرد نمایشگر گوشی از نظر روشنایی چطور است؟ در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که صفحه نمایش آن به لطف بهره‌مندی از پنل سوپر آمولد توان تولید روشنایی خوبی دارد. بدین سبب با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 80 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل محتوای روی آن را ببینید و با گوشی در تعامل باشید. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش گوشی Mi 8 شیائومی یکی از ویژگی های مثبت اصلی آن را در بر می‌گیرد چون از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

دوربین

دوربین پشتی دوگانه است و از ترکیب دو دوربین و یک فلش دوگانه مابین آن دو در یک قاب تشکیل شده است. دوربین اصلی یک سنسور 12 مگاپیکسلی از شرکت سونی است به مدل IMX363 است که از مشخصه های آن به گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 ، قابلیت تشخیص فاز ، لرزشگیر اپتیکال 4 محوره برای عدم تار شدگی لحظات ثبت شده و.... اشاره کرد.
دوربین دوم پشتی که سنسور آن ساخت شرکت سامسونگ و مدل S5k3M3 با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 است یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو است که باعث ایجاد قابلیت زوم اپتیکال است. همانطور که میدانید زوم دیجیتال باعث افت کیفیت می شود ولی قابلیت زوم اپتیکال این عیب را برای زوم در مواقع مورد نظر برطرف کرده است.

از دیگر امکانات دوربین Mi 8 باید به قابلیت گرفتن عکس های پرتره، عکاسی در حالت پیشرفته و حرفه ای ، وجود همزمان لرزشگیر دیجیتال و اپتیکال 4 محوره برای کاهش حداکثری و عدم وضوح ناشی از لرزش در ثبت تصاویر، فیلمبرداری با کیفیت 4K ، تشخیص چهره ، زوم دیجیتال و اپتیکال، فیلمبرداری صحنه آهسته (slow motion) ، وجود فیلتر ها ، حالت های زیباسازی چهره و.... اشاره کرد.

دوربین سلفی به سنسور 20 مگاپیکسلی S5K3T1 سامسونگ با دریچه دیافراگم f/2 مجهز شده تا بتواند رضایت شما را در گرفتن عکس های تکی و یا گروهی جلب کند.

 باتری گوشی شیائومی می 8

گوشی شیائومی می 8 به باتری با اندازه 3400 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که دقیقا مشابه نسخه بکار رفته در می میکس 2 اس می باشد؛ اما تنها ظرفیت باتری عامل تایین کننده نمی باشد و به نظر می رسد که می 8 شارژدهی بهتری در مقایسه با می میکس 2 اس دارد. این گوشی در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی، می تواند تا 1 روز کاربر را همراهی کند؛ با این وجود شارژدهی آن را نمی توان به خوبی گوشی هایی چون گلکسی نوت 9 و هوآوی پی 20 پرویی بدانیم که از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می برند. به گفته شیائومی، این گوشی از شارژ سریع نسخه 4.0+ کوالکام پشتیبانی می کند؛ اما شارژر درون جعبه محصول به تکنولوژی QC 3.0 مجهز می باشد که باعث می شود شارژ کامل باتری در زمان تقریبی یک ساعت و نیم انجام گیرد. نا گفته نماند که شیائومی می 8 با وجود استفاده از بدنه شیشه ای، از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند.

 نتیجه گیری

شیائومی می 8 یک گوشی بسیار قدرتمند و جذاب بود که امروز در بخش های مختلفی آن را مورد بررسی قرار دادیم و با عملکرد آن بیشتر آشنا شدیم. همانطور که مشاهده کردید، در بخش طراحی و کیفیت ساخت، این گوشی از باکیفیت ترین مواد ساخته شده بود که در دست گرفتن آن حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل می کند. اما کپی برداری کامل از طراحی دیگر برندها را در آن چندان نمی پسندیم.

در بخش سخت افزار، شاهد استفاده از یک پکیج سخت افزاری بسیار قدرتمند در این گوشی بودیم. همچنین، در بخش دوربین مشاهده کردیم که گوشی جدید شیائومی می تواند در شرایط مختلف عملکرد بسیار مناسبی را از خود به نمایش بگذارد. همه ی این ها قابلیت ها و مزیت های گوشی Mi 8 بود. اما قابلیت اصلی که این گوشی را به شکل قابل توجهی از سایر رقبا پیش می اندازد، قیمت فوق العاده ی این گوشی می باشد. در حالی که سخت افزار استفاده شده در این گوشی تفاوت چندانی با گوشی های مطرح بازار مثل گلکسی اس 9 پلاس ندارد، قیمت این محصول نیمی از قیمت اس 9 پلاس می باشد. بنابراین، در صورتی که به دنبال خرید یک گوشی بسیار قدرتمند و در عین حال دارای قیمت مناسب هستید، شیائومی می 8 می تواند یک انتخاب مناسب پیش روی شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 





:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی شیائومی می 8 , خرید گوشی شیائومی می 8 , قیمت شیائومی می 8 , مشخصات گوشی می 8 , گوشی شیائومی MI 8 ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: