نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی شیائومی می نوت 10 که در سال 2019 محبوبیت خود را مدیون عملکرد دوربین محور بود، با تمرکز بر بازار اقتصادی موبایل‌های هوشمند، میزبان نسخه لایت در سال 2020 قرار گرفته است. گوشی شیائومی می نوت 10 لایت نیز یک موبایل هوشمند دوربین محور است که قیمت را مناسب را هم مزیت رقابتی خود قرار داده است.
سری نوت شیائومی که همواره با مشخصات فنی پیشتاز (باتری قدرتمند، دوربین حرفه‌ای و…) رونمایی شده است که این قاعده شامل حال می نوت 10 لایت با دوربین 64 مگاپیکسلی نیز شده است. در واقع کمپانی شیائومی همیشه با بکارگیری مشخصات فنی پیشتازانه در گوشی‌های میان رده و اقتصادی، دست رقبای خود را از بازار فروش کوتاه کرده است.

مشخصات گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

صفحه نمایش

قبل از اشاره به هر موضوعی باید بگویم که اگر قصد خرید گوشی میان‌رده را داشته باشید، این گوشی می‌تواند یکی از آپشن‌های بسیار عالی در هنگام خرید گوشی در نظر گرفته شود؛ و دلیل آن هم می‌تواند برخورداری از یک نمایشگر AMOLED باشد. قطعاً یک نمایشگر AMOLED نسبت به پنل‌های ال سی دی ارائه رنگ بهتری دارد؛ گرچه باید رزولوشن را هم در نظر بگیریم. برای مثال ردمی نوت ۹ پرو گلوبال گرچه پنل آن LCD هست، اما رزولوشن و تراکم پیکسلی آن تفاوت چندانی با پنل گوشی می نوت ۱۰ لایت ندارد. به نظر شما این نمایشگر به چه صورت عمل خواهد کرد.

اگر با گوشی‌های قدیمی کار کرده باشید حتماًٌ این تجربه را داشته‌اید که صفحه گوشی خوانایی لازم در نور مستقیم را ندارد. یک سوال را مطرح می‌کنم، آیا شما از جمله افرادی هستید که بیشتر وقت خود را در محیط‌های بیرون می‌گذرانید؟ در این صورت، ما به شما توصیه می‌کنیم که در زمان خرید گوشی میزان روشنایی آن را هم در نظر بگیرید. بسیار مهم است که روشنایی گوشی شما کافی باشد تا شما بتوانید محتوا را حتی در حضور نور شدید خورشید ببینید.

 

روشنایی این گوشی به ۴۳۰ نیت می‌رسد در حالی که طبق ادعای این شرکت قرار بود روشنایی نسخه اصلی آن به ۶۰۰ نیت برسد؛ اما خب رضایت خاطر شما را جلب خواهد کرد. در کل این گوشی با رزولوشن ۱۰۸۰× ۲۳۴۰ پیکسل و پشتیبانی از HDR10 می‌تواند یکی از آپشن‌های ایده‌ال میان‌رده برای افراد علاقمند به تماشای فیلم و بازی در نظر گرفته شود. نوع پنل بکار رفته در آن نیز ارائه رنگ عالی و جذاب آن را تضمین خواهد کرد. گرچه می‌بایست دید که این گوشی در عمل به چه صورت خواهد بود؛ اما ظاهراً تا اینجای مسیر، عالی ظاهر شده است. بعد از بررسی نمایشگر نوبت به دوربین این گوشی می‌رسد.

 دوربین

در حالی که شیائومی می نوت ۱۰ از یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با پنج لنز برخوردار است ، می نوت ۱۰ لایت به اندازه کار با آن نیست. بلکه به یک دوربین چهارگانه مجهز است که خیلی چشمگیر نیست ، اما هنوز هم ارائه زیادی دارد.

می نوت ۱۰ لایت از یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی مبتنی بر سنسور سونی IMX686 استفاده می کند (f / 1.89 ، ۱ / ​​۱٫۷۳ “، ۰٫۸ میکرومتر) به دلیل خم شدن پیکسل ، تصاویر را با وضوح ۱۶ مگا پیکسلی ضبط می کند.

کاربرانی که مایل به استفاده از وضوح کامل هستند ، مجبور به غلبه بر محدودیت های مصنوعی نخواهند شد. در عوض ، دوربین به سادگی حالت ۶۴M را ارائه می دهد.

برخلاف می نوت ۱۰، می نوت ۱۰ لایت بدون تثبیت کننده تصویر نوری ارائه می شود و دوربین با زاویه اولترا واید به جای ۲۰ مگاپیکسل دارای وضوح تنها ۸ مگاپیکسل است. علاوه بر این ، لنزهای سه و چهار به ترتیب حسگرهای عمق با وضوح ۵ مگا پیکسل و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی هستند. در ضمن ، دوربین سلفی دارای ۱۶ مگاپیکسل (Mi Note 10: 32 MP )است.

کیفیت تصویر می نوت ۱۰ لایت علی رغم تنظیم دوربین پایین تر ، قانع کننده است. در شرایط نورپردازی خوب ، تلفن هوشمند عکس های شارپ و مفصلی را ضبط می کند که به لطف دامنه پویای بالای خود بدون اینکه بیش از اندازه صحنه را بکشند ، بسیار واضح به نظر می رسند. وضوح حتی بالاتر و سطح بالاتر جزئیات با حالت ۶۴ مگا پیکسلی امکان پذیر است.

در مقایسه با تلفن های هوشمند گران قیمت ، کاستی های دوربین اصلی شیائومی می نوت ۱۰ لایت از نظر کیفیت تنها در هنگام عکس گرفتن در محیط های کم نور آشکار می شود. در اینجا ، وضوح تصاویر کمی کاهش می یابد و نویز تصویر تا حدودی قابل توجه می شود ، اگرچه دوربین هنوز هم برای عکس های فوری مناسب است.

 

می نوت ۱۰ لایت می تواند فیلم ها را با حداکثر ۴K با ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کند و کیفیت ضبط نیز خوب به نظر می رسد. اما بر خلاف می نوت ۱۰ ، به دلیل عدم وجود لرزشگیر نوری تصویر ، یک دست ثابت لازم است. در ۳۰ FPS ، این هنوز هم نسبتاً قابل کنترل است ، در حالی که در نرخ فریم بالاتر مانند Full HD با ۶۰ FPS ، ضبط ها به نظر می رسد بسیار متزلزل هستند.

بررسی می نوت 10 لایت

باتری گوشی شیائومی می نوت 10 لایت

یک باتری قدرتمند، آخرین تلاش شیائومی برای تبدیل گوشی شیائومی می نوت 10 لایت به یک گزینه رقابتی با ارزش خرید بالا است. باتری 5260 میلی آمپر ساعتی شیائومی این گوشی با شارژ سریع 30 واتی، تنها در عرض 30 دقیقه، 58 درصد ظرفیت کل باتری را توسط پورت Type-C شارژ می‌شود.

 سخن پایانی

صفحه‌نمایش اولد با کیفیت ۶.۴۷ اینچی، باتری بزرگ ۵۲۶۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژر قوی و سریع ۳۰ واتی، سیستم دوربین مشابه شیائومی ردمی نوت ۹ پرو و زیبایی بی‌انتهایی که دل شما را به دست می‌آورد.

شاید باید سوالمان را این‌طوری عوض کنیم که چرا باید پول بیشتری بدهید و یک گوشی شیائومی می نوت ۱۰ معمولی بخریم؟ واقعا در این بازار، گاهی اوقات میان‌رده‌ها ارزش خرید بیشتری نسبت به رده بالاها دارند و عملکرد آن‌ها برای هر کاربری رضایت‌بخش است. برای اطلاع از قیمت گوشی کلیک کنید.

 

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی می نوت 10 لایت , خرید می نوت 10 لایت , قیمت می نوت 10 لایت , مشخصات می نوت 10 لایت , گوشی شیائومی می نوت 10 لایت , گوشی شیائومی mi note 10 lite ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

رکسونا امروزه جزو برند های شناخته شده و معتبر است که تقریبا نام آن به گوش همه رسیده است. اسپری های رکسونا جزو محبوب ترین محصولات در حوزه خود می باشد که با کیفیتی که دارد توانسته رقیب بزرگی برای هم رده های خود باشد در ادامه به بررسی چند اسپری ضد تعریق رکسونا خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

اسپری ضد تعریق زنانه رکسونا مدل invisible

اسپری زنانه رکسونا مدل (invisible black+white) توسط برند مطرح رکسونا تولید و به بازار عرضه گردیده .

رکسونا که ید طویلی در تولید محصولات بهداشتی دارد پس از سالها تجربه با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها اقدام به تولید ضد تعریق های خود میکند که مورد توجه عموم جامعه اللخصوص ورزشکاران قرار گرفته است

این محصول اسپری پودری بوده که متناسب با پوست و فیزیولوژی بدن خانم ها ، همراه با فرمولاسیون خاص ضد تعریق طراحی شده تا با نفوذ در غدد عروقی ، روند تعریق را کند نموده و طراوت و تازگی به شما می بخشد.

اسپری ضد تعریق زنانه رکسونا مدل پروتکشن اکتیو پلاس+Rexona Protection Active

در اینجا اسپری ضد تعریق زنانه رکسونا مدل موشن سنس پروتکشن اکتیو پلاس 200 میلی لیتری +Rexona Protection Active با فرمولاسیونی ویژه و عطری زنانه و لطیف در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که علاوه بر خواص ضد تعریقی شگفت‌انگیزی که دارد، شما را برای مدت 48 ساعت یا همان دو روز مداوم، از مصرف دوباره هر محصولی بی‌نیاز می‌کند.

اسپری ضد تعریق زنانه رکسونا مدل اینویزیبل آکوا 

اسپری ضد تعریق زنانه رکسونا مدل اینویزیبل بلک اند وایت آکوا در حجم 150 ميلی ليتر و مناسب خانم ‌ها است و با حفاظت 48 ساعته علاوه بر جلوگيری از تعريق بيش از حد، بدن را خوشبو نگه می ‌دارد و فاقد الکل است. اين اسپری بر روی لباس اثر سفيدی بر جای نمی گذارد.

 

اسپری ضد تعریق رکسونا مدل Cotton Dry

محصولات رکسونا ساخت کمپانی بریتانیا-هلندی یونیلیور بوده و در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی خصوصا محصولات ضد تعریق بسیار پر آوازه است. اسپری ضد تعریق رکسونا مدل Cotton Dry از این برند که در رتبه اول پر فروش ترین اسپری های ضد تعریق قرار گرفته است، حاوی مواد آنتی باکتریال و آلومنیوم کلراید بوده و از این طریق حجم باکتری های موجود در عرق را کاهش داده و از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری می­ کند. این اسپری در حجم ۱۵۰ میل و مخصوص بانوان طراحی و تولید شده است. اسپری Cotton Dry با ماندگاری ۴۸ ساعته از تعریق بیش از حد جلوگیری کرده و علاوه بر این با داشتن بوی ملایم بدن را خوشبو نگه داشته و از ایجاد حساسیت نیز جلوگیری می­ کند. اگر قصد خرید عطر و ادکلن از یک سایت معتبر را دارید همین ئحالا کلیک کنید.

 



:: برچسب‌ها: بررسی اسپری رکسونا , خرید اسپری رکسونا , قیمت اسپری رکسونا , اسپری ضد تعریق رکسونا , اسپری ضد عرق رکسونا , اسپری زنانه رکسونا ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گلکسی اس ۹ را باید نسخه کوچک‌تر خانواده گلکسی اس ۹ بدانیم که در برخی بخش‌ها مانند دوربین از برادر خودش یعنی اس ۹ پلاس ضعیف‌تر است اظهارات را هیچ تفاوتی بین این دو گوشی وجود ندارد تنها در قالب کشتی شاهد حضور یک لنز دوربین برای گوشی سامسونگ اس 9 هستیم.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9

 طراحی و ساخت

کره‌ای‌ها، گلکسی اس9 را درست مشابه همان طراحی گلکسی اس ۸ روانه‌ی بازار کردند. طراحی نسل 8 به‌اندازه‌ای مدرن و شیک بود که سامسونگ دیگر نیازی به تغییر ظاهری گوشی‌های اس 9 نمی‌دید.
پرچم‌داران جدید سامسونگ با بدنه‌ای شیشه‌ای در ترکیب شیشه و فلز با پنل‌هایی خمیده از جنس گوریلا گلس ۵ ساخته شده‌اند.

گلکسی اس۹ سامسونگ در نمای جلویی خود نمایشگری خمیده موسوم به Infinity Display دارد. این لبه‌های خمیده‌ نمایشگر علاوه بر افزایش کارایی، زیبایی خاصی را به محصول داده‌اند.
تنها تفاوت ظاهری اس 9 با نسل قبل محل قرارگیری حسگر اثر انگشت آن است. سامسونگ در این گوشی خود، حسگر را در پایین دوربین و میانه‌ی گوشی جای داده‌ است. مجموعه دوربین و سنسور اثر انگشت توسط یک فریم از بدنه اصلی جدا شده‌اند. در سمت راست دوربین علاوه بر فلش ال‌ای‌دی، سنسورهایی نظیر سنسور ضربان قلب و سنسور تشخیص سطح اکسیژن خون قرار دارند.

اس 9 نسبت به نسل قبلی خود خوش‌دست‌تر است اما پوشش آن استعداد بالایی در جذب اثر انگشت دارد. بنابراین باید برای آن قاب محافظ تهیه کنید.
کلید پاور نیز مثل همیشه در لبه‌ سمت راست قرار گرفته است. در طرف مقابل و در سمت چپ کلیدهای بیکسبی و کنترل صدا به چشم می‌خورند.
درگاه سیم‌کارت اول و سیم‌کارت دوم در کنار درگاه کارت حافظه‌ی در لبه‌ی بالایی گوشی قرار دارند. لبه‌ی پایینی نیز با پورت USB - C، اسپیکر و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون احاطه شده است. اسپیکر دوم و اسپیکر مکالمه در حاشیه‌های بالای نمایشگر جای گرفته‌اند.

صفحه نمایش

سامسونگ با تولید پنل‌های نمایشگر برای تلفن‌های هوشمندش، همیشه در این زمینه بهترین عملکرد را میان سایر رقبا داشته؛ به طوری که از همان ابتدا، کیفیت بالای نمایشگر گوشی‌های این کمپانی زبان زد همگان بوده است. گلکسی S9 از این قاعده مستثنی نیست و سامسونگ با بهره گیری از برترین پنل خود در این مدل، بالاترین کیفیت نمایشگر در تلفن‌های هوشمند را به کاربر ارایه می‌دهد؛ به طوری که به گفته دیسپلی میت، این گوشی توانسته با پشت سر گذاشتن تمامی پرچمداران موجود از جمله آیفون X، بالاترین امتیاز را از نظر کیفیت نمایشگر به دست بیاورد.


نمایشگر سوپر امولد گلکسی S9، اندازه‌ای معادل 5.8 اینچ داشته که توانایی نمایش 2960 در 1440 پیکسل را دارد. علاوه بر این‌ها سامسونگ از نسبت تصویری 18.5:9 هم در آن استفاده کرده که باعث کشیده‌تر شدن دستگاه شده و کار با آن را برای کاربر راحت‌تر کرده است.

در گوشی گلکسی S9 خبری از دکمه‌های ناوبری به صورت سخت افزاری در پایین نمایشگر نبوده و سامسونگ آن‌ها را به صورت نرم افزاری در دسترس کاربر قرار داده است. دکمه هوم در این گوشی هم به صورت لمس سه بعدی عمل کرده و در برابر میزان فشار حساس است. کاربر می‌تواند از طریق منوی تنظیمات با تعیین میزان فشار، نحوه عمکلرد این دکمه را تغییر دهد.

همان طور که می‌دانید، نمایشگر گوشی گلکسی S9 در دو بخش چپ و راست به صورت خمیده طراحی شده که علاوه بر زیبایی، ویژگی‌های خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. Edge Panel یکی از این قابلیت‌های نرم افزاری است که با فعال کردن آن یک پنل جدید به لبه نمایشگر اضافه شده که توسط آن می‌توان به صورت میانبر، اپلیکیشن‌های مختلف را به اجرا در آورد.

سامسونگ برای محافظت از نمایشگر در برابر خط و خش، از پوشش گوریلاگلس 5 استفاده کرده است. این پوشش بر روی قاب پشتی دستگاه هم موجود است.

اگر به یاد داشته باشید، عده‌ای به نمایش اغراق آمیز رنگ‌ها در صفحه نمایش گوشی‌های سامسونگ اعتراض می‌کردند و سامسونگ هم در همین راستا بخش خاصی را برای شخصی سازی‌های بیشتر در نمایش رنگ‌ها در منوی تنظیمات تلفن‌های هوشمندش ایجاد کرده است. در گوشی گلکسی S9 کاربر می‌تواند در بخش Screen Mode، از میان چهار مود مختلف Adaptive ،AMOLED cinema ،AMOLED photo و Basic، یکی را با توجه به نیازش از نحوه نمایش رنگ، انتخاب کند. علاوه بر این‌ها امکان ایجاد تغییرات به صورت دستی در رنگ‌های مختلف هم وجود دارد.

قابلیت تغییر در رزولوشن از +WQHD به +FHD و +HD در منوی تنظیمات نمایشگر گلکسی S9 موجود بوده و کاربر می‌تواند برای مصرف کمتر باتری، از رزولوشن‌های پایین‌تر استفاده کند.


یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب گلکسی S9 در این بخش، قابلیت نمایشگر همیشه روشن بوده که در این پرچمدار با بهبود فراوان نسبت به نسخه‌های گذشته، همراه است. با فعال سازی این ویژگی، پس از قفل شدن گوشی می‌توان بدون فشردن دکمه‌ای، به اطلاعات زمانی و اعلانات دسترسی پیدا کرد. علاوه بر این‌ها، کنترل موزیک هم از این طریق ممکن است. قابلیت نمایشگر همیشه روشن در گلکسی S9 با چند حالت جدید همراه بوده و امکان زمان بندی نمایش هم برای آن موجود است.

Video Enhancer، نام قابلیتی است که در منوی تنظیمات نمایشگر گوشی گلکسی S9 قرار گرفته و در کیفیت ویدیو‌هایی که در گوشی پخش می‌کنید، تاثیر مثبت می‌گذارد. این قابلیت از ویدیو پلیر سامسونگ و تمامی اپلیکیشن‌های جانبی موجود در این زمینه، پشتیبانی می‌کند.

فیلتر نور آبی، تغییر اندازه فونت و منوها، نمایش اسکرین سیور و تمام صفحه کردن اپلیکیشن‌هایی که از نسبت تصویری 18.5:9 پشتیبانی نمی‌کنند، دیگر ویژگی‌هایی هستند که در بخش نرم افزاری صفحه نمایش پرچمدار جدید سامسونگ مشاهده می‌شوند.

دوربین

دوربینی که برای گلکسی اس ناین استفاده شده تک لنزی است لنزی که در قاب پشتی قرار دارد سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد و به OIS و پیکسل‌های دوتایی برای فوکوس سریع‌تر مجهز شده یکی از ویژگی‌های جذاب و جدید این لنز اندازه دهانه دیافراگم متغیر آن است که از f/1.5 تا f/2.4 قابلیت تغییر پذیری دارد.

این تغییر پذیری به صورت کاملا فیزیکی است و همین سبب می‌شود در نور کم دهانه دیافراگم باز شده و نور بیشتری وارد سنسور شود. دوربین سلفی که در قاب جلوی گوشی قرار گرفته سنسور ۸ مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f/1.7 دارد؛ این دوربین به HDR خودکار مجهز است و در نور کم عکس‌های روشن‌تر با جزئیات بیشتر تهیه شود.

نتیجه گیری

گوشی سامسونگ گلکسی S9 سخت‌افزار و نرم افزار قدرتمندی دارد طراحی این گوشی بسیار شیک است و کیفیت بالای صفحه‌نمایش آن را یک سر و گردن از رقبایش بالاتر نگه داشته علاوه بر این اندازه بسیار جمع و جوری که برای این گوشی در نظر گرفته شده آن را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای کسانی تبدیل کرده که از دست گرفتن و کار کردن و حمل و نقل گوشی‌های بزرگ پرهیز می‌کند. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی اس 9 , خرید گوشی ای 9 , قیمت گوشی اس 9 , مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 , گوشی سامسونگ گلکسی s9 ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

قطعا نیازی به گفتن وجود نخواهد داشت که شیائومی همیشه به دنبال ساخت اسمارتفون هایی با ارزش خرید بالا (در قبال قیمت) بوده است. این کمپانی چینی در حدود 5 سال فعالیت خود نشان داده است که تسلط و تمرکز ویژه ای در این زمینه دارد و حتی چند کمپانی تقلید کننده از این شرکت، نتوانسته اند موفقیت آن ها را به دست بیاورند. بنابراین جای تعجبی وجود نخواهد داشت که بگوییم گوشی می 9 نیز یک محصول پرچمدار با قیمت بسیار پایین تر از رقبا می باشد که در مقایسه با نسل قبلی، پیشرفت های بسیار خوبی به خود دیده است. این محصول از قیمت تقریبی 500 دلاری برخوردار است که تهدید جدی برای پرچمداران وان پلاس و آنر نیز به شمار می آید.

گذشته از این موارد، شیائومی می 9 ویژگی های کاملا جدیدی برای ارائه دادن، دارد. این گوشی اولین پرچمدار شیائومی به شمار می آید که در قسمت پشتی خود به دوربین سه گانه مجهز شده است و از شارژ بی سیم با توان 20 وات نیز پشتیبانی می کند. همچنین Mi 9 به آخرین و بهترین نسخه تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 مجهز شده است که پیش از این نمونه آن را در پرچمدار 1000 دلاری سامسونگ یعنی گلکسی اس 10 پلاس دیده ایم. بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دنبال خرید یک گوشی پرچمدار هستند؛ اما پرداخت هزینه های گزاف را مناسب نمی دانند، به احتمال زیاد خرید گوشی می 9 یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. 

بررسی گوشی شیائومی می 9

نمایشگر

گوشی Xiaomi Mi 9، با اندازه 6.39 اینچ و فناوری Super AMOLED، رزولوشن 1080p، و هم‌چنین یک بریدگی کوچک بالای صفحه برای دوربین جلو ظاهر شده است. صفحه نمایش از رزولوشن 2340 1080x برخوردار است که نسبت پیکسل بر اینچ 402ppi می‌باشد. این گوشی دارای یکی از کشیده‌ترین صفحه‌ها در بین گوشی های هوشمند است و نسبت تصویر 19.5:9 می‌باشد که از این گوشی انتظاری بیشتر می‌رفت، هرچند که هم‌چنان از لحاظ زیبایی تصاویر، نظر کاربران را به خود جلب کرده است.

صفحه نمایش در Mi 9، توسط گوریلیا گلس 6 محافظت شده است، گلسی که سازنده آن کمپانی کورنینگ (Corning)، می‌باشد. این نوع گلس، یکی از مقاوم‌ترین گلس‌های موجود در جهان است. تا کنون هیچ تستی در خصوص مقاومت این گلس در گوشی Xiaomi Mi 9 در برابر ضربات انجام نشده است، اما در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند هم‌رده، انتظار می‌رود که در برابر ضربات مقاوم باشد. هرچند که در برابر خش از مقاومت پایینی برخوردار است. روشنایی این گوشی بسیار مناسب است چرا که برای یک گوشی که از پنل OLED برخوردار است، 430 نیت(nits) روشنایی کافی به نظر می‌رسد. اگر میزان روشنایی گوشی را در حالت اتوماتیک(Auto) قرار دهید، روشنایی صفحه به 630 نیت خواهد رسید. به دلیل بهره‌مندی از فناوری AMOLED، درخشندگی صفحه زیر نور خورشید نیز بسیار عالی به نظر می‌رسد.

صفحه نمایش، از طیف رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و اختلاف رنگ نمایشگر(DeltaE) و رنگ ایده‌آل به طور میانگین 1.5 است و بیشترین انحراف نیز 3.1 می‌باشد. موارد ذکر شده، معیارهای استاندارد ارزیابی در خصوص میزان درخشندگی صفحه نمایش است. اگر گوشی را در حالت درخشندگی انطباقی قرار دهید، گوشی به صورت اتوماتیک رنگ صفحه را بر اساس رنگ و نور محیط تغییر می‌دهد. گوشی Xiaomi Mi 9 دارای قابلیت درخشندگی افزوده شده است که وظیفه آن ارائه تصاویر اشباع شده است، یعنی رنگ‌های زرد و قرمز در تصویر را افزایش می‌دهد و رنگ آبی را زیاد دستخوش تغییرات نمی‌کند.

دوربین

دوربین گوشی شیائومی Mi 9 باید بسیار قابل توجه باشد؛ این دوربین ترکیبی از لنز اصلی 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.75، لنز تله 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 و لنز اولترا واید 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 است. لنز اصلی دارای سنسور 48 مگاپیکسلی 586 IMX سونی است و با هواوی و آنِر در رقابت است. در مورد تعداد پیکسل‌ها، شیائومی 9 Mi با ترکیب چهار پیکسل و به‌دست آوردن یک پیکسل، تلفن‌های رقیب 48 مگاپیکسلی را دنبال می‌کند. اگر می‌خواهید اندازه فایل‌های خود را پایین نگه دارید، می‌توانید به راحتی از حالت عادی 12 مگاپیکسلی استفاده کنید.

خبر خوب این است که دوربین گوشی شیائومی Mi 9 تقریبا به شکلی که شما بخواهید عمل می‌کند. عکس‌ها تیز و با جزئیات، با رنگ‌های قوی و دامنه دینامیکی عالی هستند. این پیکسل‌های حساس همچنین اطمینان می‌دهند که در تنظیمات کم نور، نویز در کمترین حد خود باقی می‌ماند. فوکوس خودکار خوب کار می‌کند و دیافراگم نسبتا بزرگ روی لنز اصلی برای Depth effect بسیار عالی است. اگر می‌خواهید خودتان تنظیمات را تغییر دهید، یک حالت حرفه‌ای نیز وجود دارد. جلوه‌های بوکه نیز خوب هستند و برای جدا کردن موضوع بدون این که از سر و ته آن بزنند عالی کار می‌کنند.

لنز زاویه اولترا واید نیز بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. با دید 117 درجه‌ای، با وجود لنزهای 123 درجه در گلکسی S10 کاملا مناسب نیست، با این حال بسیار گسترده است. این فرصت‌های زیادی را از شما می‌گیرد؛ از عکس‌های گروهی و فیلمبرداری از خود برای ویلاگ‌ها، تا دیدن چشم‌اندازهای دور با زاویه دید گسترده. داشتن لنز زوم نیز برای عکس‌های کلوزاپ و عکس گرفتن از مسافت دور بدون افت کیفیت مفید است. ترکیب این ویژگی‌ها در اصل گزینه‌های زیادی را برای شما فراهم می‌کند تا در اطراف گشت بزنید و عکس‌های عالی بگیرید.

در کل، گوشی شیائومی Mi 9 انتخاب خوبی برای عکاسان آماتور یا دوستداران رسانه‌های اجتماعی است. صحبت از هواخواهان رسانه‌های اجتماعی شد؛ بدون شک لنزهای سلفی 20 مگاپیکسلی باعث خوشحالی مخاطبان خواهد شد. همچنین سایر حالت‌ها و قابلیت‌های ارائه شده این دوربین‌ها مانند حالت فیلم کوتاه و اسلوموشن عالی هستند. بسیاری قابلیت‌های زیبایی نیز وجود دارد و تا جایی پیش می‌رود که می‌توانید چانه خود را ترمیم کرده و در صورت تمایل در عکس آرایش کنید.

در کل فیلمبرداری نیز خوب است؛ تصویربرداری تا 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و بهره‌گیری از تمام لنزها از قابلیت‌های آن است. لرزش‌گیر اپتیکال وجود ندارد، اما لرزش‌گیر الکترونیکی واقعا خوب است. در حقیقت، هنگام صحبت از ویدیو، DxOMark به دلیل تعادل، نویز کم و عملکرد کم‌نور عالی، گوشی می 9 شیائومی را در رده بهترین‌ها قرار داده است. فیلم دوربین سلفی نیز بسیار عالی است و کیفیت خارق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

باتری گوشی شیائومی می 9

Xiaomi Mi 9 یک باتری ۳،۳۰۰ میلی متری نسبتا کم ظرفیت دارد – که ۱۰۰ مگاهرتز کمتر از باتری مورد استفاده در شیائومی می ۸ است. خبر خوب این است که شیائومی Mi 9 از هر دو شارژ سیمی و بی سیم سریع پشتیبانی می کند. اما بخش حیرت انگیز آن اینجاست .

شیائومی Mi 9 با یک شارژر ۱۸ وات در جعبه ی خود به دست مشتری میرسد – مناسبترین کاری که با باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت انجام می شود. این شارژ می تواند یک باتری تخلیه شده را تا نیم ساعت به ۴۵٪ برساند.

شیائومی می ۹ از شارژ بی سیم Wi-Fi و سیم ۲۷W با نام Charge Turbo پشتیبانی می کند . شما می توانید هر دو این ویژگی ها را در قالب بسته شارژ بی سیم Xiaomi Mi 9 دریافت کنید.

بنابراین، اگر این لوازم جانبی اختیاری را به دست آورید و از شارژر ۲۷ ولت درون جعبه خود استفاده کنید، پس از ۳۰ دقيقه، شما می ۹ را تا ۷۰٪ شارژ می کنید. برای شارژ کامل Mi 9 با این آداپتور فقط ۶۵ دقیقه طول می کشد.

شیائومی می ۹ یک امتیاز فوق العاده عالی ۹۵ ساعت و نمرات عالی در رابطه با شارژ دهی کسب گرفته است . زمان روشن بودن صفحه نمایش عالی است – شما می توانید از آن برای ۱۲ ساعت مرور وب و ۱۶ ساعت پخش ویدئو استفاده کنید.

از زمان عرضه چیپ ست Snapdragon 845 زمان استند بای به طور قابل توجهی بهبود یافته باشد و به این ترتیب برای شیائومی می ۹ به بالاتر از Mi 8 رسید .

سخن پایانی

شیائومی می 9 بدون شک یکی از قاتلین پرچمداران گران قیمت 2019 خواهد بود. این گوشی هوشمند توان خود را از تراشه بسیار قدرتمند اسنپدراگون 855 تامین می کند و در قسمت جلوی آن، نمایشگر با کیفیتی قرار داده شده است. همچنین برای این گوشی، دوربین سه گانه در نظر گرفته شده است که توانایی بالایی در زمینه عکاسی و فیلمبرداری دارد و امکانات متنوعی نیز در اختیار می گذارد. با این وجود، رابط کاربری شیائومی مناسب همه کاربران نمی باشد و فاصله زیادی با اندروید خالص دارد. همچنین استفاده از باتری بزرگ تر و اسپیکر های استریو نیز می توانست از این گوشی، محصول کامل تری بسازد؛ اما مهم تر از همه این موارد، قیمت بسیار مناسب Mi 9 است که بسیار پایین تر از پرچمدارانی چون گلکسی اس 10 و هواوی پی 30 پرو می باشد و می توان برخی از نقاط ضعف آن را پوشش دهد. اگر قصد خرید گوشی از یک سایت معتبر را دارید همین حالا کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی می 9 , خرید گوشی می 9 , قیمت گوشی شیائومی می 9 , مشخصات گوشی می 9 , گوشی شیائومی mi 9 ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

نوکیا برای بسیاری از ما، نامی آشناست که یادآور خاطرات شیرین خرید اولین گوشی‌های‌ همراه است. آن سال‌هایی که از موبایل فقط برای برقراری تماس تلفنی استفاده می‌شد و تنها معیار انتخاب یک گوشی موبایل شکل ظاهری آن بود. بازگشت نوکیا، بزرگ‌ترین غول موبایل سازی جهان به عرصه رقابت یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقاتی بود که در بازار گوشی‌های موبایل اتفاق افتاد. گرچه بازگشت نوکیا آن را به‌روزهای خوب گذشته برنگردانده است اما این شرکت پیوسته در حال پیشرفت است و به‌زودی سهم بزرگی از بازار فروش را به خود اختصاص می‌دهد. نوکیا علاوه بر تولید گوشی‌های مدرن و امروزی، خط تولید گوشی‌های ساده و کلاسیک خود را متوقف نکرده است و همچنان قصد بر تولید این گوشی‌ها دارد. در ادامه به بررسی گوشی نوکیا 2720 flip می‌پردازیم تا ببنیم این گوشی به‌ظاهر ساده چه ویژگی‌هایی دارد. بنابراین اگر قصد خرید نوکیا 2720 فلیپ را دارید با ما همراه باشید.

بررسی گوشی نوکیا 2720 فلیپ

اگر به طور جدی به دنبال خرید گوشی با قابلیت هایی مانند گوشی نوکیا 2720 فلیپ هستید باید با قابلیت ها و مشخصات گوشی Nokia 2720 Flip آشنایی داشته باشید. تعدادی از برنامه های محبوب به صورت پیش فرض بر روی نوکیا 2720 فلیپ نصب شده است. این برنامه ها شامل اپلیکیشن واتساپ، فیس بوک، توییتر می باشد در حالی که اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام را در آن نمی توان مشاهده کرد.

با بررسی مشخصات گوشی نوکیا 2720 فلیپ شما متوجه خواهید شد که این دستگاه تمام نیازهای پایه شما را تحت پوشش خود قرار داده است. پس اگر کاربری هستید که تنها نیاز شما برقراری تماس و ارسال پیامک است ( و نه گرفتن عکس های حرفه ای) این دستگاه برای شما گزینه ای بسیار ایده آل می باشد.

لازم به ذکر است که این دستگاه Nokia از صفحه کلیدی موسوم به T9 استفاده می کند که تایپ کردن با آن چندان راحت نیست و باعث کند شدن سرعت تایپ شما می شود و به اصطلاح بهتر تایپ کردن با این کیبورد مانند دویدن با چکمه های سربی می باشد. برای حل این مشکل شما می توانید در شبکه های اجتماعی مانند واتساپ به جای تایپ کردن از قابلیت ضبط صدا استفاده کنید و یا از عبارات از پیش تعریف شده گوگل استفاده کنید، هر چند که این قابلیت ها مشکل را به صورت کلی حل نخواهد کرد.

به دلیل عدم استفاده از صفحه نمایش بزرگ این گوشی نوکیا ساده عمر باتری طولانی را به شما ارائه خواهد داد و با یکبار شارژ می توانید بیشتر از یک روز از دستگاه استفاده کنید. با غیر فعال سازی بروزرسانی ایمیل ها عمر باتری حتی بیشتر هم خواهد شد. نوکیا 2027 فلیپ تنها دارای یک دوربین اصلی 2 مگاپیکسلی است که از کیفیت پایینی برخوردار است و عملکرد بسیار خوبی را نمی توان از آن انتظار داشت.

سخن پایانی

گوشی نوکیا 2720 فلیپ یا Nokia 2720 Flip در 5 دسامبر سال 2019 بود که به بازار عرضه شد. این گوشی دارای صفحه نمایش 2.80 اینچی است و از یک صفحه نمایش ثانویه 1.30 اینچی هم استفاده می کند. رزولوشنی که گوشی نوکیا 2720 فلیپ پشتیبانی می کند 240×240 اینچ اشت. Nokia 2720 Flip دارای سیستم عامل KAI است و قدرت خود را از باتری 1500 میلی آمپر ساعتی تامین می کند. تا جایی که به دوربین ها مربوط می شود؛ این دستگاه دارای دوربین اصلی 2 مگاپیکسلی است و فاقد دوربین سلفی می باشد. Nokia 2720 Flip یک گوشی دو سیم کارته است و دارای ابعاد 192.7×54.5×11.6 میلمیمتر و وزن 118 گرم می باشد. این دیوایس در رنگ های مشکی و خاکستری عرضه می شود. گزینه های اتصال این گوشی نوکیا شامل بلوتوث نسخه 4.0 و پورت Micro-USB می باشد.

گوشی Nokia 2720 Flip یک گوشی 4G می باشد که دارای یک رابط کاربری ساده و آشنا می باشد، بدنه این گوشی از پلی کربنات ساخته شده است و دوام و ماندگاری بالایی دارد. شما از طریق صفحه نمایش خارجی دستگاه می توانید پیام های خود را مشاهده کنید، صفحه نمایش داخلی دارای تصاویری روشن و واضح است. علاوه بر این دکمه های لمسی و صفحه کلید کاربر پسند کار با دستگاه را ساده تر می کند. این که شما می خواهید وضعیت آب و هوا را بررسی کنید، سرچ کنید، بروزرسانی های جدید را دریافت کنید و یا با خانواده خود تماس بگیرید فرقی ندارد این گوشی نوکیا با دستیار گوگل سازگار است و به شما اجازه می دهد تا با استفاده از فرامین صوتی کارهای خود را به راحتی انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: نوکیا , ,
:: برچسب‌ها: بررسی نوکیا 2720 فلیپ , خرید نوکیا 2720 فلیپ , قیمت نوکیا 2720 فلیپ , مشخصات نوکیا 2720 فلیپ , گوشی نوکیا 2720 flip ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

شیائومی در ساخت گوشی شیائومی می 8 روندی اپل گونه داشته است. از طراحی الهام گرفته از آیفون 10 گرفته تا حذف نام می 7 به دلیل هشتمین سالگرد گوشی های پرچمدار شیائومی. گوشی می 6 شیائومی یکی از موفق ترین محصولات این شرکت به شمار می رفت که در زمان خود یکی از زیباترین گوشی های بازار نیز حساب می شد. گوشی شیائومی می 8 اما طراحی اصیلی ندارد و از شرکتی که گوشی خلاقانه ای مانند می میکس را طراحی کرده است، انتظار بیشتری در ساخت پرچمدار می 8 می رفت. با این حال، شیائومی می 8 همچنان از طراحی زیبایی برخوردار است و مهمتر از همه موارد، قیمت آن می باشد که باعث آمار فروش بسیار خوب آن شده است. در ادامه نگاهی به بخش های مختلف این گوشی خواهیم داشت. 

بررسی گوشی شیائومی می 8

صفحه نمایش

شیائومی از یک پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) و 6.21 اینچی به عنوان صفحه نمایش گوشی می 8 استفاده کرده است. صفحه نمایش این گوشی رزولوشن 2248 در 1080 پیکسل را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 402 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار کاملا مناسب و قابل قبولی برای نمایشگر گوشی با ابعاد 6.21 اینچ خواهد بود. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم روی صفحه نمایش این گوشی با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و بدین ترتیب از آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خط و خش محافظت می‌شود. البته در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که تماس با ذراتی مثل ماسه و گرد و غبار های خیلی کوچک می‌تواند منجر به ایجاد خط و خش روی نمایشگر دستگاه شود، بنابراین توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش گوشی گلس محافظ ال سی دی نصب کنید.

صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Mi 8 از قابلیت DCI-P3 و HDR10 پشتیبانی می‌کند که استانداردهایی جهت بهبود کیفیت نمایش محتوا و شادابی تصویر هستند. نمایشگر گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و بدین سبب چیزی در حدود 83.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را به خود اختصاص داده است. در لبه فوقانی صفحه نمایش گوشی هم زائده مشکلی رنگ و باریکی دیده می‌شود لنز دوربین سلفی و سنسور های جلوی دستگاه در آن قسمت نصب شده‌اند. اما کیفیت نمایش محتوا بر روی ال سی دی شیائومی می 8 چطور است؟ در بررسی این گوشی مشخص شد که صفحه نمایش آن واقعا کیفیت مطلوبی دارد و محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود شارپ و شادابی است. تفکیک پذیری خوب رنگ ها، شارپنس مطلوب، کنتراست خوب و شادابی مناسب از ویژگی های خوب صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Mi 8 هستند.

برای استفاده بهتر از صفحه نمایش گوشی Xiaomi Mi 8 در محیط های تاریک و برای مطالعه کردن حالت اختصاصی تحت عنوان Reading Mode در آن ارائه شده که منجر به ارائه تصویری گرم تر جهت جلوگیری از خستگی چشم می‌شود. صفحه نمایش گوشی می 8 از نظر اندازه بلند طراحی شده و نسبت تصویر 18.7 به 9 را ارائه می‌کند که این مسئله با دقت کردن به نمایشگر دستگاه قابل درک است. اما کیفیت عملکرد نمایشگر گوشی از نظر روشنایی چطور است؟ در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که صفحه نمایش آن به لطف بهره‌مندی از پنل سوپر آمولد توان تولید روشنایی خوبی دارد. بدین سبب با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 80 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل محتوای روی آن را ببینید و با گوشی در تعامل باشید. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش گوشی Mi 8 شیائومی یکی از ویژگی های مثبت اصلی آن را در بر می‌گیرد چون از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

دوربین

دوربین پشتی دوگانه است و از ترکیب دو دوربین و یک فلش دوگانه مابین آن دو در یک قاب تشکیل شده است. دوربین اصلی یک سنسور 12 مگاپیکسلی از شرکت سونی است به مدل IMX363 است که از مشخصه های آن به گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 ، قابلیت تشخیص فاز ، لرزشگیر اپتیکال 4 محوره برای عدم تار شدگی لحظات ثبت شده و.... اشاره کرد.
دوربین دوم پشتی که سنسور آن ساخت شرکت سامسونگ و مدل S5k3M3 با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 است یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو است که باعث ایجاد قابلیت زوم اپتیکال است. همانطور که میدانید زوم دیجیتال باعث افت کیفیت می شود ولی قابلیت زوم اپتیکال این عیب را برای زوم در مواقع مورد نظر برطرف کرده است.

از دیگر امکانات دوربین Mi 8 باید به قابلیت گرفتن عکس های پرتره، عکاسی در حالت پیشرفته و حرفه ای ، وجود همزمان لرزشگیر دیجیتال و اپتیکال 4 محوره برای کاهش حداکثری و عدم وضوح ناشی از لرزش در ثبت تصاویر، فیلمبرداری با کیفیت 4K ، تشخیص چهره ، زوم دیجیتال و اپتیکال، فیلمبرداری صحنه آهسته (slow motion) ، وجود فیلتر ها ، حالت های زیباسازی چهره و.... اشاره کرد.

دوربین سلفی به سنسور 20 مگاپیکسلی S5K3T1 سامسونگ با دریچه دیافراگم f/2 مجهز شده تا بتواند رضایت شما را در گرفتن عکس های تکی و یا گروهی جلب کند.

 باتری گوشی شیائومی می 8

گوشی شیائومی می 8 به باتری با اندازه 3400 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که دقیقا مشابه نسخه بکار رفته در می میکس 2 اس می باشد؛ اما تنها ظرفیت باتری عامل تایین کننده نمی باشد و به نظر می رسد که می 8 شارژدهی بهتری در مقایسه با می میکس 2 اس دارد. این گوشی در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی، می تواند تا 1 روز کاربر را همراهی کند؛ با این وجود شارژدهی آن را نمی توان به خوبی گوشی هایی چون گلکسی نوت 9 و هوآوی پی 20 پرویی بدانیم که از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می برند. به گفته شیائومی، این گوشی از شارژ سریع نسخه 4.0+ کوالکام پشتیبانی می کند؛ اما شارژر درون جعبه محصول به تکنولوژی QC 3.0 مجهز می باشد که باعث می شود شارژ کامل باتری در زمان تقریبی یک ساعت و نیم انجام گیرد. نا گفته نماند که شیائومی می 8 با وجود استفاده از بدنه شیشه ای، از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند.

 نتیجه گیری

شیائومی می 8 یک گوشی بسیار قدرتمند و جذاب بود که امروز در بخش های مختلفی آن را مورد بررسی قرار دادیم و با عملکرد آن بیشتر آشنا شدیم. همانطور که مشاهده کردید، در بخش طراحی و کیفیت ساخت، این گوشی از باکیفیت ترین مواد ساخته شده بود که در دست گرفتن آن حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل می کند. اما کپی برداری کامل از طراحی دیگر برندها را در آن چندان نمی پسندیم.

در بخش سخت افزار، شاهد استفاده از یک پکیج سخت افزاری بسیار قدرتمند در این گوشی بودیم. همچنین، در بخش دوربین مشاهده کردیم که گوشی جدید شیائومی می تواند در شرایط مختلف عملکرد بسیار مناسبی را از خود به نمایش بگذارد. همه ی این ها قابلیت ها و مزیت های گوشی Mi 8 بود. اما قابلیت اصلی که این گوشی را به شکل قابل توجهی از سایر رقبا پیش می اندازد، قیمت فوق العاده ی این گوشی می باشد. در حالی که سخت افزار استفاده شده در این گوشی تفاوت چندانی با گوشی های مطرح بازار مثل گلکسی اس 9 پلاس ندارد، قیمت این محصول نیمی از قیمت اس 9 پلاس می باشد. بنابراین، در صورتی که به دنبال خرید یک گوشی بسیار قدرتمند و در عین حال دارای قیمت مناسب هستید، شیائومی می 8 می تواند یک انتخاب مناسب پیش روی شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی شیائومی می 8 , خرید گوشی شیائومی می 8 , قیمت شیائومی می 8 , مشخصات گوشی می 8 , گوشی شیائومی MI 8 ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی ردمی نوت ۷ (Redmi Note 7) با داشتن نمایشگری با حاشیه کم، دوربین 48 مگاپیکسلی و پردازنده اسنپدراگون 660 تجربه‌ای متفاوت را نسبت به قیمت 150 یورویی خود به کاربر ارائه می‌دهد. زمانی بود که اگر حرف از گوشی‌های ارزان‌قیمت به میان می‌آمد، تنها سخت‌افزار ضعیف و کیفیت پایین در نظر فرد می‌آمد؛ ولی امروزه با وجود گوشی‌های قدرتمند و ارزان‌قیمتی که شیائومی روانه بازار کرده، این طرز فکر از میان رفته است و به نحوی چنین گوشی‌هایی به نماد این شرکت تبدیل شده است.

Redmi note 7 یکی از محصولات شیائومی است که با طراحی جدید، باتری 4000 میلی آمپرساعتی، دوربین 48 مگاپیکسلی و پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ و از همه مهم‌تر، قیمت کمی که دارد، با گوشی‌های با مشخصات مشابه از سایر برندها به شدت رقابت می‌کند. اگر قصد خرید ردمی نوت 7 را دارید کلیک کنید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 7

طراحی

شاید ظاهر ردمی نوت 7 در مقایسه با نسل های قبلی تغییرات زیادی به خود دیده باشد؛ اما طراحی آن بسیار شبیه به گوشی های امروزی بوده و حرف خاصی برای گفتن ندارد. نسل قبلی گوشی های سری ردمی، از ساختار آلومینیومی استفاده می کردند و همین موضوع باعث شده بود که شیائومی جزو معدود کمپانی های سازنده گوشی های مقرون به صرفه با بدنه غیر پلاستیکی به شمار بیاید. اما داستان گوشی ردمی نوت 7 کاملا تغییر کرده و همانند بیشتر گوشی های امروزی، شاهد استفاده از ساختار شیشه ای در بدنه آن هستیم.

در قسمت پشت و جلوی این گوشی، شاهد استفاده از شیشه گوریلا گلس 5 هستیم که به منظور مقاومت بیشتر، ضخامت آن ها حدود 0.8 میلی متر افزایش داشته است و انتخاب این شیشه برای یک محصول میان رده، تصمیم بسیار خوبی به حساب می آید. شیشه پشتی این گوشی، کاملا تخت می باشد و ایجاد خمیدگی در لبه های آن، می توانست ارگونومی دستگاه را بهبود ببخشد.

در قسمت میانی، سنسور اثر انگشت به چشم می خورد که محل قرار گیری آن، بسیار مناسب بوده و سرعت عملکرد آن نیز تفاوت خاصی با گوشی های پرچمدار ندارد. در گوشه سمت راست هم دوربین دوگانه با چینش عمودی به چشم می خورد که البته کمی بر آمده بوده و همین موضوع، قرار گیری آن روی سطوح صاف را تحت تاثیر قرار می دهد.

در قسمت جلو، یک نمایشگر 6.3 اینچی قرار گرفته است که حاشیه های دو سمت آن، نسبتا باریک می باشد؛ اما حاشیه بالایی و پایینی ضخیم تر از برخی رقبا است و این موضوع برای گوشی در این رده قیمت، ایراد بزرگی محسوب نمی شود.

خوشبختانه بریدگی قطره ای نمایشگر، اندازه کوچکی دارد که دوربین سلفی را در دل خود جای داده و در قسمت بالای آن، سنسور نور، سنسور مجاورت و اسپیکر مکالمه قرار گرفته است. همچنین جالب است بدانید که چراغ اعلان، با وجود حاشیه های نسبتا باریک، از ردمی نوت 7 حذف نشده و در قسمت پایین نمایشگر حضور دارد.

فریم دور این گوشی از جنس پلاستیک براق می باشد که همین موضوع باعث می شود ردمی نوت 7 حس مرغوبیت گوشی های شیشه و فلزی را در اختیار نگذارد. مطابق انتظار، کلید های پاور و تنظیم حجم صدا در سمت راست قرار گرفته اند و در گاه سیمکارت نیز در سمت مقابل به چشم می خورد.

لبه پایینی هم میزبان حضور درگاه Type-C، اسپیکر اصلی و میکروفون مکالمه می باشد. خوشبختانه شیائومی جک 3.5 میلی متری هدفون را در این گوشی حفظ کرده است که در قسمت بالا قرار گرفته و در کنار آن، فرستنده اینفرارد و میکروفون حذف نویز به چشم می خورد. نکته درخور توجه دیگر در مورد طراحی ردمی نوت 7 ، وزن نسبتا زیاد 186 گرمی آن می باشد که باعث می شود این گوشی، سنگین تر از رقبایی چون گلکسی A50 وگلکسی A30 به نظر بیاید.

نمایشگر

ردمی نوت 7 یک صفحه نمایش 6.3 اینچی دارد که کیفیتی فول اچ دی آن را به یک صفحه نمایش کاربردی تبدیل می کند. اما نسبت آن به صفحه گوشی در مقایسه با سایر رقبا به نظر کم می باشد؛ 82 درصد قاب جلوی گوشی را صفحه نمایش اشغال کرده که این رقم در گوشی های رقیب حتی بیش از 90 درصد نیز دیده شده است.

صفحه نمایش ردمی نوت 7 از نظر نور و روشنایی صفحه در رتبه خوبی بین رقبا قرار می گیرد به طوری که در آفتاب و زیر نور شدید خورشید نیز می توان محتویات صفحه نمایش را دید و آن را به راحتی خواند. صفحه نمایش این گوشی از تنظیماتی مانند ریدینگ مود یا حالت مطالعه پشتیبانی می کند؛ با فعال کردن این قسمت گوشی پیکسل های آبی صفحه را خاموش و پیکسل های زرد را بیشتر می کند. به این ترتیب مانع خستگی چشم هنگام مطالعه برای مدت زمان نسبتا طولانی مدت می شود.

قابلیت دیگر آن، پشتیبانی از دابل تپ صفحه در زمان لاک بودن گوشی است که می توان با دو بار لمس پشت سرهم گوشی، آن را از حالت قفل خارج و وارد محیط گوشی شد.

همچنین Redmi Note 7 امکان تنظیم کردن رنگ و میزان گرما و شدت آن را فراهم کرده که کاربر می تواند بر اساس سلیقه و بینایی خود آن را تنظیم کند.

دوربین

یکی از جالب ترین ویژگی های خاص گوشی ردمی نوت 7 شیائومی مربوط به دوربین اصلی آن می‌شود که دوگانه است و یکی از لنز های آن وضوح 48 مگاپیکسلی دارد! لنز 48 مگاپیکسلی دوربین اصلی این گوشی دیافراگم F/1.8 دارد و از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) پشتیبانی می‌کند. لنز دوربین ثانیه دستگاه هم 5 مگاپیکسلی و از نوع عمقی بوده و دیافراگم F/2.4 دارد. دوربین اصلی دستگاه از قابلیت HDR، پانوراما، پرتره و gyro-EIS برای ضبط ویدئوهای فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت های متغیر 30، 60 و 120 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در حالت عادی و پیش فرض دوربین شیائومی Redmi Note 7، وضوح 12 مگاپیکسلی را برای ضبط عکس تعیین می‌کند. در این شرایط عکس هایی که با دوربین گوشی ضبط می‌شوند واقعا کیفیت خوبی دارند و کمتر گوشی در رده قیمت ردمی نوت 7 می‌تواند در این شرایط با آن رقابت کند. حتی در محیط های کم نور و تاریک هم دوربین اصلی گوشی با تنظیم روی وضوح 12 مگاپیکسلی عکس های بسیار خوبی ضبط می‌کند.

عکسبرداری در حالت پرتره هم با دوربین اصلی دستگاه امکانپذیر بوده و کیفیت مطلوبی خواهد داشت. اما با ورود به تنظیمات اپلیکیشن دوربین می‌توانید حالت عکسبرداری 48 مگاپیکسلی را هم فعال کنید. در این شرایط اگر نور محیط مناسب باشد، عکس های فوق‌العاده با کیفیتی قابل ضبط خواهند بود اما اگر نور محیط وضعیت مطلوبی نداشته و محیط تاریک باشد، عکس های ضبط شده نویزهای زیادی را به همراه خواهند داشت. بنابراین توصیه ما این است که برای دستیابی به بهترین کیفیت عکسبرداری فقط در محیط های با نور مناسب از حالت 48 مگاپیکسلی دوربین شیائومی ردمی نوت 7 استفاده کنید و در حالت های دیگر به همان حالت 12 مگاپیکسلی بسنده نمایید. 

اما دوربین سلفی گوشی ردمی نوت 7 شیائومی از یک لنز 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. شیائومی با استفاده از قابلیت های نرم افزاری امکان ضبط عکس های پرتره سلفی را هم در این گوشی میسر است. عکس های پرتره سلفی که با دوربین 13 مگاپیکسلی آن ضبط می‌شوند کیفیت مطلوبی دارند. با دوربین سلفی گوشی Redmi Note 7 می‌توانید عکس های بسیار خوبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام ضبط کنید. به طور کلی باید گفت که گوشی شیائومی ردمی نوت 7 از نظر دوربین اصلی و سلفی وضعیت خوبی دارد و کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌کند، اما مطمئنا نباید انتظار داشت که چون دوربین اصلی این گوشی از لنزی 48 مگاپیکسلی تشکیل شده بتواند با دوربین گوشی های پرچمدار رقابت کند.

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 7

در مورد باتری این گوشی باید بگوییم در آزمایشی که می تل انجام داد، ویدیویی با رزولوشن HD که روشنایی صفحه نمایشگر روی حدود 50% بود، به مدت 12 ساعت و 30 دقیقه نمایش داده شد و باتری شارژدهی داشت. چنین میزان شارژی برای این گوشی با چنین قیمتی کاملاً مطلوب است. می‌توانیم بگوییم در استفاده روزمره فرد، باتری redmi note 7 تا دو روز دوام خواهد آورد و نیازی به شارژ ندارد. این گوشی از فناوری شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کند.

 جمع بندی

ردمی نوت 7 از آن گوشی‌های دوست‌داشتنی است که به‌راحتی می‌توان پیشنهاد خریدش را به هر کسی داد منتهی در بازار رقبایی برای این گوشی وجود دارد که بسیار سرسخت هستند و در برخی موارد به خوبی از این گوشی پیشی می‌گیرند. ردمی نوت 7 میان رده‌ای کاملا جذاب است که توانست به خوبی حس هیجان ما را برای یک میان رده برانگیزد. جنس بدنه این میان رده بسیار خوب است و از نظر طراحی هم هیچ حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد اما به خوش‌دستی گوشی‌های رقیبش نیست. عمر باتری این گوشی بسیار خوب است و دوربین هم درمجموع کیفیت قابل قبولی دارد. اگر می‌خواهید یک میان رده بسیار خوش‌ساخت بخرید ردمی نوت 7 یکی از انتخاب‌های بسیار خوب بازار به‌حساب می‌آید اما توصیه می‌کنیم قبل از خرید نگاهی هم به رقبای این گوشی مانند Y9 2019، Mi 8 Lite و P Smart 2019 بیندازید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی شیائومی ردمی نوت 7 , خرید ردمی نوت 7 , قیمت ردمی نوت 7 , مشخصات گوشی ردمی نوت 7 , گوشی شیائومی ردمی نوت 7 ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

چه از طرفداران محصولات اپل هستید و چه نه، پیشنهاد می‌کنیم در این مطلب با نقد و بررسی آیفون ۱۲ همراه دیجی‌کالا مگ باشید. چون آیفون ۱۲ و البته سه برادر آن، واقعا جزو هیجان‌انگیزترین گوشی‌های امسال هستند. آن هم نه صرفا برای اینکه نام آیفون و اپل را به یدک می‌کشند، بلکه به این دلیل که هر چهار مدل آن‌ها نمایشگرهایی OLED و دوست‌داشتنی دارند و از همه مهم‌تر، طراحی آن‌ها دوباره ما را یاد گوشی‌های محبوب آیفون ۴ و آیفون ۵S می‌اندازد.

آیفون ۱۲ را می‌توانیم آیفونی کاملا تازه از زمان آیفون X به شمار بیاوریم. دو نسل قبلی این گوشی، طراحی‌هایی مشابه با آیفون X داشتند و در بخش‌هایی خاص مثل دوربین، نمایشگر و باتری بهتر شده بودند. حالا اما آیفون ۱۲ با طراحی جدیدش، یک آیفون کاملا جدید است.

اسم این گوشی را می‌توانیم آیفون پیش‌فرض هم بگذاریم؛ چون اگر آیفون کوچک می‌خواهید، آیفون ۱۲ مینی پیش روی شماست و اگر به دنبال دوربین‌های بیشتر و گوشی بزرگ‌تر با کیفیت ساخت بالاتر می‌گردید، آیفون‌های پرو می‌توانند انتخاب شما باشند. اما اگر صرفا آیفون جدید می‌خواهید، iPhone 12 همان آیفون پیش‌فرض است که هم از نظر عملکرد و نمایشگر چیزی از برادرانش کم ندارد و هم برای بسیاری از کاربران، می‌تواند حتی انتخاب بهتری هم باشد.

بی هیچ مقدمه‌ی دیگری، بگذارید سراغ نقد و بررسی آیفون ۱۲ برویم و با طراحی این گوشی شروع کنیم. همچنین شما عزیزان برای خرید اقساطی ایفون 12 کلیک کنید.

بررسی ایفون 12

صفحه نمایش

صفحه نمایش قابل قبول و بسیار حرفه ای این گوشی باعث به وجود آمدن اتفاقات بی نظیر و بسیار خاص می شود که نمره بسیار قدرتمند و بالایی را برای خود به ارمغان آورده است و قطعا تجربه بسیار ایده آل و خاصی را برای کاربران در بخش صفحه نمایش به وجود می آورد و قطعا شاهد اتفاقات بی نظیر و بسیار مناسب و خوبی هستیم که این شرکت بهترین ها را در نظر گرفته است.

اندازه صفحه نمایش حدود ۶.۱ اینچ می باشد که باز هم می توان گفت یک تجربه قابل قبول و بسیار حرفه ای به همراه دارد و می توان گفت بهترین اتفاق ممکن را از خود به نمایش می گذارد و حالت قابل توجه و بسیار ایده آل را به همراه دارد که از جنس سرامیک شیشه ساخته شده تا در برابر خط و خش از مقاومت بسیار بالا و هوشمندانه برخوردار باشد تا تجربه جذاب و ایده آل را به نمایش بگذارد.

دوربین

در این مدل نیز شاهد دوربین های سه گانه هستیم که ۱۲ مگاپیکسل و فوق عریض می باشد. همچنین لنز ۶۵ میلی متری با بزرگنمایی ۲٫۵X اپتیکال نیز از ویژگی های جدید این محصول است. عکس ها دارای پیسکل بیشتری بوده و درنتیجه کیفیت بهتری دارد. بنابراین در این محصول شاهد زوم بیشتر هستیم.

در مدل آیفون ۱۲ پرو مکس، قابلیت لرزش گیر به دوربین اضافه شده است که باعث می شود، تجربه عکاسی و فیلم برداری با دوبین های آیفون جذاب تر از قبل شود. در حالت شب این دوربین امکان تصویربرداری با کیفیت در شب برای کاربران فراهم شده است.

همچنین شما می توانید با دوربین های آیفون ۱۲ ویدیوهای HDR تولید کنید. فرمت Apple ProRAW نیز در تنظیمات موجود است که تصویر خام و محاسباتی در اختیار شما قرار می دهد.

باتری گوشی ایفون 12

اپل از آیفون ۵ به بعد پورت اختصاصی Lighting به آیفون‌های خود اختصاص داده است. جدیدترین نسل iPad Pro نیز از اتصال USB-C استفاده می‌کند. براساس گزارش‌های جدید، اپل، سامسونگ، اوپو و سایر تولیدکنندگان به زودی شارژرهایی را تولید خواهند کرد که با استفاده از تکنولوژی جدید گالیم نیترید (gallium nitride) اندازه آداپتورها با حفظ همان میزان وات، کاهش داده می‌شود. این بدان معنا است که آیفون ۱۲ به جای آداپتورهای ۱۶ اینچی MacBook Pro، ۶۵ وات نیرو را در یک شارژر جمع و جور ارائه خواهد داد.

 نتیجه گیری

براساس شایعاتی که پیرامون آیفون ۱۲ وجود دارد مشخص است که به روزرسانی تلفن ۲۰۲۰ اپل برای کاربران بسیار هیجان‌انگیز است و بی‌صبرانه در انتظار نسل بعدی آیفون‌ها هستند. با توجه به گزارش‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که بیشترین پیشرفت‌ها قرار است در زمینه‌های اتصال ۵G، پشتیبانی از برنامه‌های واقعیت افزوده همراه با سنسور زمان پرواز باشد. اما با این حال هنوز اطلاعات زیادی هست که در مورد آیفون ۱۲ نمی‌دانیم. به همین دلیل باید منتظر اطلاعات جدیدی که ماه‌های آینده منتشر می‌شوند باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایفون 12 , خرید ایفون 12 , قیمت ایفون 12 , خرید اقساطی ایفون 12 , مشخصات ایفون 12 ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

ساعت‌های هوشمند اپل جزء بهترین ساعت‌های هوشمند بازار هستند. اپل واچ‌ها از همان نسل اول با طراحی جذاب و امکانات زیادی که به همراه داشتند توانستند نظر بسیاری از کارشناسان و کاربران را به خود جلب کنند. همین موضوع باعث شده که اپل بتواند به تنهایی نیمی از بازار ساعت‌های هوشمند را در اختیار بگیرد.

طبق روال همیشگی اپل، این غول کوپرتینویی در رویداد 15 سپتامبر امسال از نسل ششم ساعت‌های هوشمند خود موسوم به اپل واچ 6 پرده برداری کرد. تفاوتی که رویداد امسال با سال‌های گذشته داشت این بود که اپل واچ 6 در غیاب سری پرچمدار آیفون 12 معرفی شد. به جای آن این شرکت تصمیم گرفت از اولین نسل ساعت‌های هوشمند اقصادی خود موسوم به اپل واچ SE رونمایی کند که در مقاله‌ای دیگر به نقد و بررسی آن می‌پردازیم.

در اینجا قصد داریم اپل واچ 6 را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و نگاهی به نکات مثبت و منفی ساعت هوشمند پرچمدار اپل بیندازیم. اگر قصد خرید اپل واچ 6 را دارید پس در ادامه با ما همراه باشید:

ویژگی های اپل واچ 6

طراحی

اپل واچ سری 6 نسل جدید ساعت‌های هوشمند شرکت اپل است که در سپتامبر سال 2020 آماده معرفی و عرضه از طرف شرکت اپل شد. در ادامه این مطلب بررسی اپل واچ سری 6 و قابلیت‌های آن را بررسی خواهیم کرد.

اپل واچ سری 6 از لحاظ ظاهر تفاوت زیادی با ساعت‌های هوشمند نسل قبلی شرکت اپل نداشته است، در حقیقت اپل از همان طراحی اپل واچ سری 4 و 5 در تولید این محصول استفاده کرده است، با این حال از لحاظ قابلیت‌ها و کارکرد شرکت اپل امکانات ویژه‌ای را برای این محصول در نظر گرفته است.

در ادامه این مطلب قابلیت‌های ویژه اپل واچ سری 6 را به‌عنوان منحصر به فردترین ساعت هوشمند اپل مطالعه خواهید کرد.

صفحه نمایش

یکی از مهم ترین فاکتور های ساعت های هوشمند، صفحه نمایش و نمایشگر آن می باشد که یکی از اصلی ترین بخش های ساعت محسوب می شود و کاربر تقریبا تمامی کار های خود را مربوط به ساعت از همین بخش نمایشگر انجام می دهد، اپل در این نسخه نسبت به سری قبلی از اندازه بزرگی بهره مند شده تا کاربران با وضوح رنگی بسیار بالا تجربه کیفیت فوق العاده ای را از این ساعت هوشمند داشته باشند.

صفحه نمایش ۱.۵۷ اینچی با کیفیت LTPO OLED که به همراه قابلیت همیشه روشن ساخته شده است که کیفیت بالایی دارد و داشتن رنگ هایی با وضوح بالا و کیفیت قابل قبول و قابل توجه برای این محصول یکی از ارکان مهم و فاکتور های بسیار جذاب این ساعت هوشمند و بسیار قدرتمند اپل برای بازار های جهانی محسوب می شود که واقعا خاص و هوشمندانه می باشد.

رزولوشن ۳۲۴×۳۹۴ پیکسل نیز خود گویای کیفیت بالای صفحه نمایش این محصول می باشد که اپل توانسته به بهترین شکل ممکن این قابلیت جذاب و فوق العاده را در داخل این محصول مورد استفاده قرار دهد که در ایده آل ترین حالت خود قرار دارد و می توان حساب بسیار ویژه و مناسبی از سوی این ساعت هوشمند نسبت به محصولات مشابه در بازار باز کرد.

روشنایی ۱۰۰۰ نیت یک آمار دیگر از کیفیت صفحه نمایش می باشد که همگی قدرت بالای اپل را در بخش صفحه نمایش و قدرت خاص این نمایشگر به رخ می کشد که واقعا در بالاترین سطح خود قرار دارد و این شرکت توانسته بهترین ترکیب ممکن را از خود به نمایش بگذارد و ما نیز شاهد حالت های خاص و بسیار حساس و جذاب از سوی این شرکت قدرتمند دنیای فناوری خواهیم بود.

قابلیت اندازه گیری اکسیژن خون

برای اولین بار در ساعت‌های هوشمند اپل، سنسور SpO2 برای اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون قرار گرفته است. این سنسور میزان اشباع بودن خون شما از اکسیژن را بررسی می‌کند که با توجه به تاثیر ویروس کرونا روی سطح اکسیژن خون در این روز‌ها بسیار کاربردی است. این حسگر می‌تواند در 15 ثانیه بر اساس پالس‌های مادون قرمز درصد اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری کند.

اپل اعلام کرده سنسورSpO2 می‌تواند با دقت 95% سطح اکسیژن خون را اندازه بگیرد. این حسگر می‌تواند شما را از وقفه تنفسی در خواب یا آپنه خواب آگاه کند. همچنین کمبود اکسیژن خون می‌تواند یکی از عوامل کرونا به شمار برود. اپل واچ 6 می‌تواند شما را در صورت داشتن هیپوکسی خاموش آگاه کند که با توجه به وضعیت کرونا در جهان می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را در آینده نجات دهد.

اپل اولین شرکتی نیست که سنسور SpO2 را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کرده است. در گذشته نیز اشاره کرده بودیم که ساعت پرچمدار سامسونگ موسوم به گلکسی واچ 3 نیز از این سنسور استفاده می‌کند. همانطور که گفتیم اپل اعلام کرده سنسور اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون از دقت 95% بهره می‌برد. برای آزمایش دقت سنسور SpO2 در اپل واچ 6 سطح اکسیژن خون را یک بار با این دستگاه و بار دیگر با اکسی متر انداه‌گیری کردیم که نتیجه واقعا شگفت‌انگیز بود. این حسگر تقریبا در تمام موارد سطح اکسیژن را درست اعلام کرد.

متاسفانه سنسور SpO2 در تعداد کمی از کشور‌ها پشتیبانی می‌شود بنابراین تمام جهان نمی‌توانند از این قابلیت اپل واچ 6 استفاده کنند. همانطور که احتمالا حدس زدید، ایران نیز جزء مناطقی است که سنسور SpO2 در آن جا پشتیبانی نمی‌شود.

قابلیت ردیابی خواب 

این ویژگی جزء مواردیست که در سیستم عامل watchOS 7 به ساعت‌های هوشمند اپل اضافه شده است. شما می‌توانید با بروز رسانی سیستم عامل اپل واچ خود از این قابلیت بهره‌مند شوید. ویژگی ردیابی خواب در ساعت‌های هوشمند اپل هنوز به پختگی کامل در مقایسه با رقبایی مثل Fitbit نرسیده اما در همین مرحله نیز به خوبی عمل می‌کند.

این قابلیت با ارائه‌ی یک برنامه منظم برای خواب و عنوان فواید خوابیدن به موقع باعث اصلاح عادات غلط در سبک زندگی شما می‌شود. بسیاری از کاربرانی که از ویژگی ردیابی خواب استفاده کردند آن‌ را موثر و کارآمد دانستند. همچنین این قابلیت، می‌تواند شب‌ها با نزدیک شدن به زمان خواب با آلارم شما را مطلع کند و چالشی تحت عنوان 7 ساعت خواب در روز نیز دارد.

باتری و شارژدهی اپل واچ سری 6

اپل اعلام کرده است که این ساعت هوشمند همچنان ۱۸ ساعت باتری نگه می‌دارد. البته فرایند شارژ اپل واچ سری ۶ سریع‌تر انجام می‌گیرد؛ یعنی در عرض تقریبا یک‌و‌نیم ساعت، درصد شارژ باتری از صفر به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

 سخن پایانی

درست است که فرق زیادی بین اپل واچ 5 و 6 وجود ندارد، اما سنسور کنترل اکسیژن خون می‌تواند یک ابزار مفید برای شما باشد، مخصوصا زمانی که بر روی موضوعی مانند اهمیت آگاهی شما درباره سلامت شخصی تاکید می‌کند.

باید از چیزهایی مانند نرم‌افزار خوب این ساعت و حتی طراحی باریک سری 6 تشکر کرد، اما باز هم اپل فقط سعی می‌کند سیستم ساعت هوشمند خود را آپدیت ‌کند. همچنین باید اشاره کرد که به نظر می‌رسد کاربران اهمیتی نمی‌دهند که اپل اولین شرکتی باشد که یک مشخصه را در ساعت خود قرار می‌دهد و تنها موضوعی که برای آنها اهمیت دارد راحتی این اسمارت واچ است.

در اینجا موضوع رقابت از قبل مهم‌تر شده است. سامسونگ گلکسی واچ 3 (Samsung Galxy Watch 3) و فیت بیت سنس (Fitbit Sense) از جمله ساعت‌های هوشمندی هستند که مجهز به سنسور الکتروکاردیوگرام و کنترل اکسیژن خون شده‌اند. حتی باید گفت که اپل واچ اس ای با قیمتی کمتر از اپل واچ 6 عرضه شده است و تقریبا شبیه آن است. اگر به دنبال یک سایت معتبر برای خرید اقساطی محصولات اپل هستید همین حالا کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ 6 , خرید اپل واچ 6 , مشخصات اپل واچ 6 , قیمت اپل واچ 6 , خرید اقساطی اپل واچ 6 , ساعت apple watch 6 ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

ساعت‌های هوشمند اپل جزء بهترین ساعت‌های هوشمند بازار هستند. اپل واچ‌ها از همان نسل اول با طراحی جذاب و امکانات زیادی که به همراه داشتند توانستند نظر بسیاری از کارشناسان و کاربران را به خود جلب کنند. همین موضوع باعث شده که اپل بتواند به تنهایی نیمی از بازار ساعت‌های هوشمند را در اختیار بگیرد.

طبق روال همیشگی اپل، این غول کوپرتینویی در رویداد 15 سپتامبر امسال از نسل ششم ساعت‌های هوشمند خود موسوم به اپل واچ 6 پرده برداری کرد. تفاوتی که رویداد امسال با سال‌های گذشته داشت این بود که اپل واچ 6 در غیاب سری پرچمدار آیفون 12 معرفی شد. به جای آن این شرکت تصمیم گرفت از اولین نسل ساعت‌های هوشمند اقصادی خود موسوم به اپل واچ SE رونمایی کند که در مقاله‌ای دیگر به نقد و بررسی آن می‌پردازیم.

در اینجا قصد داریم اپل واچ 6 را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و نگاهی به نکات مثبت و منفی ساعت هوشمند پرچمدار اپل بیندازیم. اگر قصد خرید اپل واچ 6 را دارید پس در ادامه با ما همراه باشید:

ویژگی های اپل واچ 6

طراحی

اپل واچ سری 6 نسل جدید ساعت‌های هوشمند شرکت اپل است که در سپتامبر سال 2020 آماده معرفی و عرضه از طرف شرکت اپل شد. در ادامه این مطلب بررسی اپل واچ سری 6 و قابلیت‌های آن را بررسی خواهیم کرد.

اپل واچ سری 6 از لحاظ ظاهر تفاوت زیادی با ساعت‌های هوشمند نسل قبلی شرکت اپل نداشته است، در حقیقت اپل از همان طراحی اپل واچ سری 4 و 5 در تولید این محصول استفاده کرده است، با این حال از لحاظ قابلیت‌ها و کارکرد شرکت اپل امکانات ویژه‌ای را برای این محصول در نظر گرفته است.

در ادامه این مطلب قابلیت‌های ویژه اپل واچ سری 6 را به‌عنوان منحصر به فردترین ساعت هوشمند اپل مطالعه خواهید کرد.

صفحه نمایش

یکی از مهم ترین فاکتور های ساعت های هوشمند، صفحه نمایش و نمایشگر آن می باشد که یکی از اصلی ترین بخش های ساعت محسوب می شود و کاربر تقریبا تمامی کار های خود را مربوط به ساعت از همین بخش نمایشگر انجام می دهد، اپل در این نسخه نسبت به سری قبلی از اندازه بزرگی بهره مند شده تا کاربران با وضوح رنگی بسیار بالا تجربه کیفیت فوق العاده ای را از این ساعت هوشمند داشته باشند.

صفحه نمایش ۱.۵۷ اینچی با کیفیت LTPO OLED که به همراه قابلیت همیشه روشن ساخته شده است که کیفیت بالایی دارد و داشتن رنگ هایی با وضوح بالا و کیفیت قابل قبول و قابل توجه برای این محصول یکی از ارکان مهم و فاکتور های بسیار جذاب این ساعت هوشمند و بسیار قدرتمند اپل برای بازار های جهانی محسوب می شود که واقعا خاص و هوشمندانه می باشد.

رزولوشن ۳۲۴×۳۹۴ پیکسل نیز خود گویای کیفیت بالای صفحه نمایش این محصول می باشد که اپل توانسته به بهترین شکل ممکن این قابلیت جذاب و فوق العاده را در داخل این محصول مورد استفاده قرار دهد که در ایده آل ترین حالت خود قرار دارد و می توان حساب بسیار ویژه و مناسبی از سوی این ساعت هوشمند نسبت به محصولات مشابه در بازار باز کرد.

روشنایی ۱۰۰۰ نیت یک آمار دیگر از کیفیت صفحه نمایش می باشد که همگی قدرت بالای اپل را در بخش صفحه نمایش و قدرت خاص این نمایشگر به رخ می کشد که واقعا در بالاترین سطح خود قرار دارد و این شرکت توانسته بهترین ترکیب ممکن را از خود به نمایش بگذارد و ما نیز شاهد حالت های خاص و بسیار حساس و جذاب از سوی این شرکت قدرتمند دنیای فناوری خواهیم بود.

قابلیت اندازه گیری اکسیژن خون

برای اولین بار در ساعت‌های هوشمند اپل، سنسور SpO2 برای اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون قرار گرفته است. این سنسور میزان اشباع بودن خون شما از اکسیژن را بررسی می‌کند که با توجه به تاثیر ویروس کرونا روی سطح اکسیژن خون در این روز‌ها بسیار کاربردی است. این حسگر می‌تواند در 15 ثانیه بر اساس پالس‌های مادون قرمز درصد اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری کند.

اپل اعلام کرده سنسورSpO2 می‌تواند با دقت 95% سطح اکسیژن خون را اندازه بگیرد. این حسگر می‌تواند شما را از وقفه تنفسی در خواب یا آپنه خواب آگاه کند. همچنین کمبود اکسیژن خون می‌تواند یکی از عوامل کرونا به شمار برود. اپل واچ 6 می‌تواند شما را در صورت داشتن هیپوکسی خاموش آگاه کند که با توجه به وضعیت کرونا در جهان می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را در آینده نجات دهد.

اپل اولین شرکتی نیست که سنسور SpO2 را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کرده است. در گذشته نیز اشاره کرده بودیم که ساعت پرچمدار سامسونگ موسوم به گلکسی واچ 3 نیز از این سنسور استفاده می‌کند. همانطور که گفتیم اپل اعلام کرده سنسور اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون از دقت 95% بهره می‌برد. برای آزمایش دقت سنسور SpO2 در اپل واچ 6 سطح اکسیژن خون را یک بار با این دستگاه و بار دیگر با اکسی متر انداه‌گیری کردیم که نتیجه واقعا شگفت‌انگیز بود. این حسگر تقریبا در تمام موارد سطح اکسیژن را درست اعلام کرد.

متاسفانه سنسور SpO2 در تعداد کمی از کشور‌ها پشتیبانی می‌شود بنابراین تمام جهان نمی‌توانند از این قابلیت اپل واچ 6 استفاده کنند. همانطور که احتمالا حدس زدید، ایران نیز جزء مناطقی است که سنسور SpO2 در آن جا پشتیبانی نمی‌شود.

قابلیت ردیابی خواب 

این ویژگی جزء مواردیست که در سیستم عامل watchOS 7 به ساعت‌های هوشمند اپل اضافه شده است. شما می‌توانید با بروز رسانی سیستم عامل اپل واچ خود از این قابلیت بهره‌مند شوید. ویژگی ردیابی خواب در ساعت‌های هوشمند اپل هنوز به پختگی کامل در مقایسه با رقبایی مثل Fitbit نرسیده اما در همین مرحله نیز به خوبی عمل می‌کند.

این قابلیت با ارائه‌ی یک برنامه منظم برای خواب و عنوان فواید خوابیدن به موقع باعث اصلاح عادات غلط در سبک زندگی شما می‌شود. بسیاری از کاربرانی که از ویژگی ردیابی خواب استفاده کردند آن‌ را موثر و کارآمد دانستند. همچنین این قابلیت، می‌تواند شب‌ها با نزدیک شدن به زمان خواب با آلارم شما را مطلع کند و چالشی تحت عنوان 7 ساعت خواب در روز نیز دارد.

باتری و شارژدهی اپل واچ سری 6

اپل اعلام کرده است که این ساعت هوشمند همچنان ۱۸ ساعت باتری نگه می‌دارد. البته فرایند شارژ اپل واچ سری ۶ سریع‌تر انجام می‌گیرد؛ یعنی در عرض تقریبا یک‌و‌نیم ساعت، درصد شارژ باتری از صفر به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

 سخن پایانی

درست است که فرق زیادی بین اپل واچ 5 و 6 وجود ندارد، اما سنسور کنترل اکسیژن خون می‌تواند یک ابزار مفید برای شما باشد، مخصوصا زمانی که بر روی موضوعی مانند اهمیت آگاهی شما درباره سلامت شخصی تاکید می‌کند.

باید از چیزهایی مانند نرم‌افزار خوب این ساعت و حتی طراحی باریک سری 6 تشکر کرد، اما باز هم اپل فقط سعی می‌کند سیستم ساعت هوشمند خود را آپدیت ‌کند. همچنین باید اشاره کرد که به نظر می‌رسد کاربران اهمیتی نمی‌دهند که اپل اولین شرکتی باشد که یک مشخصه را در ساعت خود قرار می‌دهد و تنها موضوعی که برای آنها اهمیت دارد راحتی این اسمارت واچ است.

در اینجا موضوع رقابت از قبل مهم‌تر شده است. سامسونگ گلکسی واچ 3 (Samsung Galxy Watch 3) و فیت بیت سنس (Fitbit Sense) از جمله ساعت‌های هوشمندی هستند که مجهز به سنسور الکتروکاردیوگرام و کنترل اکسیژن خون شده‌اند. حتی باید گفت که اپل واچ اس ای با قیمتی کمتر از اپل واچ 6 عرضه شده است و تقریبا شبیه آن است. اگر به دنبال یک سایت معتبر برای خرید اقساطی محصولات اپل هستید همین حالا کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ 6 , خرید اپل واچ 6 , مشخصات اپل واچ 6 , قیمت اپل واچ 6 , خرید اقساطی اپل واچ 6 , ساعت apple watch 6 ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()