نوشته شده توسط : رز علینژاد

کمپانی شیائومی با رونمایی از گوشی ردمی نوت 9 پرو، ثابت کرده که می‌توان با پرداخت هزینه کم، امکانات حیرت انگیزی از بروزترین فناوری دنیا را دریافت کرد. هرچند چنین قاعده‌ای تنها برای کمپانی دست و دلبازی همچون شیائومی امکان پذیر است و تعمیم آن به دیگر برندها، کمی رویاپردازانه خواهد بود.
واقعیت این است که قیمت ردمی نوت 9 پرو هیچ هم‌خوانی با امکانات ویژه آن ندارد اما لیست درخشان مشخصات فنی این مدل تازه نفس مهر تایید آن است. با توجه به این که سالانه تعداد قابل توجهی از گوشی‌های مدل ردمی نوت به فروش می‌رسد، فروش نجومی گوشی ردمی نوت 9 پرو دستاورد دور از ذهنی برای شیائومی نخواهد بود.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

صفحه نمایش

روی گوشی ردمی نوت ۹ پرو شاهد یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی IPS LCD با دقت تصویر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل هستیم. نسبت تصویر در این صفحه‌نمایش ۲۰:۹ است که غالبا در گوشی‌های امروزی مرسوم بوده و از حساسیت پیکسلی ۳۹۵ پی پی آی بهره می‌برد.

یک نقطه ضعف بزرگ گوشی در همین استفاده نکردن از پنل‌های نمایشگر اولد توسط شیائومی است. گوشی‌های هواوی و سامسونگ از این منظر در رتبه بالاتری قرار می‌گیرند.

 

شیائومی سعی کرده کیفیت پنل ال‌سی‌دی را نسبت به گذشته و به‌ویژه ردمی نوت ۸ ارتقا دهد. در عمل هم شاهد یک پنل شارپ‌تر، کیفیت و تفکیک و عمق رنگ بهتر هستیم. روشنایی در تنظیمات دستی و خودکار تفاوت زیادی با هم ندارد و در نور روز می‌توانید همه‌چیز را روشن و مناسب ببینید.

کنتراست متوسطی دارد و در برخی رنگ‌ها مانند مشکی یا سفید کمی خطا دیده می‌شود.

دوربین

ردمی نوت 9 پرو همانند تمام اعضای این خانواده، از دوربین چهارگانه در قسمت پشتی استفاده می‌کند. لنزهای قرار گرفته در ماژول دوربین این گوشی، مطابق انتظار از نوع واید، اولتراواید، ماکرو و سنجش عمق می‌باشد و ساختمان این دوربین بسیار شبیه به ردمی نوت 8 پرو است که سنسور دوربین ماکرو در آن، بهبود پیدا کرده است.

دوربین اصلی این گوشی از سنسور 64 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که یکی از تفاوت‌های اصلی آن با ردمی نوت 9 اس را به وجود می‌آورد. همانطور که در بررسی ردمی نوت 9 اس اشاره کردیم، این گوشی از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده می کند؛ این در حالی است که سنسور به‌کار رفته در نسخه پرو، مشابه چیزی که در ردمی نوت 8 پرو دیده بودیم، از نوع سامسونگ ISOCELL Bright GW1 می‌باشد و اندازه این سنسور در مقایسه با نمونه به‌کار رفته در نوت 9 اس، 38 درصد بزرگتر است.

حسگر 1/1.7 اینچی Redmi Note 9 Pro دارای پیکسل‌هایی با اندازه 0.8 میکرون می‌باشد که در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و با استفاده از فیلتر 4 به 1، می تواند‌ عکس‌هایی با رزولوشن 16 مگاپیکسل و پیکسل‌های 1.6 میکرونی به ثبت برساند. البته امکان عکاسی در رزولوشن کامل نیز وجود دارد که استفاده از آن، تا حدودی جزئیات بیشتر به همراه نویز بیشتر را در اختیار می‌گذارد.

بعد از دوربین اصلی، نوبت به دوربین فوق عریض این گوشی می‌رسد که به حس‌گر 8 مگاپیکسلی مجهز شده و از لنزی با زاویه دید 119 درجه و دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند. دوربین ماکرو اما از حس‌گر 5 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.12 میکرونی استفاده می‌کند که در مقایسه با دوربین 2 مگاپیکسلی ردمی نوت 8 پرو، شاهد افزایش رزولوشن آن هستیم.

این دوربین در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند که یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های آن در مقایسه با دوربین‌های ماکروی میان رده‌های سامسونگ می‌باشد. درنهایت نوبت به دوربین 2 مگاپیکسلی می‌رسد که صرفاً برای سنجش عمق هنگام ثبت تصاویر پرتره کاربرد داشته و به‌تنهایی قابل‌استفاده نیست.

رابط کاربری دوربین در مقایسه با نسل قبلی، تغییرات چندانی به خود ندیده و مشابه گذشته است. حالت‌های مختلف دوربین ازجمله اسلوموشن، پرتره، پاناروما و … روی نواری در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده‌اند که با سوایپ کردن می‌توان بین آن‌ها جابه‌جا شد. از قسمت بالا هم می‌توان به مواردی چون هوش مصنوعی، HDR، افکت ها، منوی تنظیمات، تایمر و … دسترسی داشت. عکاسی در حالت دستی هم امکانات خوبی در اختیار می‌گذارد که از طریق آن می‌توان مواردی چون سرعت شاتر، ایزو، وایت بالانس، فوکوس و … را به‌دلخواه تغییر داد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی Redmi note 9 pro

قطعا پررنگ‌ترین و بارزترین ویژگی مثبت گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو، ظرفیت فوق العاده باتری آن است. با این که این باتری غول پیکر در افزایش ضخامت و وزن 209 گرمی کلی دستگاه بی تاثیر نبوده اما با ظرفیت 5020 میلی آمپر ساعتی و شارژ سریع 30 واتی قطعا این کم‌کاری را تا حدودی جبران کرده است.

 سخن پایانی

با وضعیتی که این روزها بازار موبایل و ارز تجربه می‌کند، خرید گوشی‌های پرچمدار لوکس در توان بخش بزرگی از جامعه نیست. به واسطه این وضع و شرایط اقتصادی بسیاری از مردم رو به خرید محصولات میان‌رده و پایین‌رده آورده‌اند. شیائومی برندی است که در طول چند سال اخیر در این رده بسیار خوب عمل کرده و محصولات مناسبی با قیمتی پایین‌تر از رقبا به بازار ارائه می‌کند. ردمی نوت 9 پرو را می‌توان یک نمونه از این محصولات شیائومی دانست.

این گوشی از نقاط قوت زیادی مانند طراحی مناسب در سطح گوشی‌های بالارده، سخت‌افزار قدرتمند در کلاس خود، نرم‌افزار به‌روز، دوربین‌های متنوع و با کیفیت و باتری فوق العاده با شارژر بسیار سریع بهره می‌برد. با این حال، ایرادات جزئی مانند کیفیت پایین‌تر نمایشگر در مقایسه با محصولات سامسونگ نیز به این گوشی وارد است. طبیعتاً در این بازه قیمتی، پیدا کردن یک محصول تماماً کامل و بی‌عیب نقص کاری سخت و حتی شاید غیرممکن باشد. از همین رو، Redmi Note 9 Pro می‌توان یک گوشی ایده‌آل برای کسانی باشد که به دنبال خرید یک محصول میان‌رده با امکانات بالا هستند. وبسایت سخت‌افزار نشان بهترین ارزش را به این گوشی اهدا می‌کند.



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی شیائومی ردمی نوت 9 پرو , خرید گوشی ردمی نوت 9 پرو , قیمت ردمی نوت 9 پرو , گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی ایفون اس ای اپل سال‌ها قبل با معرفی گوشی‌های آیفون،‌ انقلابی در دل دوست‌داران گوشی‌های با کیفیت بالا انداخت و این شور و غوغا کم و بیش تا به امروز نیز ادامه دارد. مشکل همیشگی اما، قیمت بالای آن مخصوصاً برای ما ایرانیان بوده است. در این روزهایی که پرچمداران شرکت‌های مختلف در رقابت پایاپای در برتری‌های سخت‌افزاری و قیمت‌های نجومی‌اند، یک گوشی مانند آیفون SE 2 یک نور امید برای دوست‌داران گوشی‌های قدرتمند اما مقرون به صرفه‌اند به شکلی که این گوشی قیمت مناسب را با مشخصات سخت‌افزاری عالی همراه کرده تا نظر طرفداران خود را بیش از پیش جلب کند.

طراحی و نمایشگر گوشی iphone se اپل

طراحی آیفون اس ای ۲۰۲۰ برای همه کاملاً آشناست. اپل از شاسی و قاب آیفون ۸ خود برای این محصول استفاده کرده است. این کار باعث شده اپل نیازی به کارخانجات و قالب‌های جدیدی برای تولید این محصول نداشته باشد و از همان امکانات قدیمی خودش استفاده کند. به همین خاطر است که موفق به پایین نگه داشتن قیمت آیفون SE جدید شده است.

اگر تا به حال گوشی آیفون ۸ را در دست گرفته باشید، تفاوتی را بین آن با اس ای ۲ احساس نخواهید کرد. در جلو یک نمایشگر ۴.۷ اینچی به کار رفته و ابعاد کلی دیوایس برابر با ۱۳۸.۴ در ۶۷.۳ در ۷.۳ میلی‌متر است. این گوشی کوچک‌تر و باریک‌تر از گوگل پیکسل ۳ ای، گوشی اقتصادی کمپانی گوگل است. پیکسل ۳a به یک نمایشگر بزرگ‌تر ۵.۶ اینچی و یک قاب پلاستیکی نه چندان جذاب پشتی مجهز است. کلید هوم معروف اپل را می‌توان در حاشیه‌ی بزرگ مشکی رنگی که در زیر نمایشگر حضور دارد، مشاهده کرد. این همان کلید هوم شبه فیزیکی اپل است که در زیر آن حسگر اثر انگشت Touch ID به کار رفته است. اپل طی سال‌های گذشته و از آیفون ایکس به بعد، با عبور از تاچ آیدی، تکنولوژی تشخیص چهره‌ی جدیدی به نام فیس آیدی را جایگزین آن کرد. اما حالا در گوشی اقتصادی خود مجدداً به سراغش رفته است. ما در ابتدا استفاده از تاچ آیدی را فراموش کرده بودیم. به طور مثال با دو بار ضربه‌ی سریع آخرین اپلیکیشن‌های اجرا شده‌ی اخیر را به نمایش می‌گذارد. وقتی صفحه‌ی گوشی خاموش است هم می‌توانید با فشار دادن آن با انگشتی که آن را در تاچ آیدی ثبت کرده‌اید، قفل گوشی را باز کرده و وارد صفحه‌ هوم شوید.

به جز این مورد، در بالا نیز یک دوربین سلفی و یک اسپیکر مکالمه را می‌توان در حاشیه‌هی پهن بالای صفحه یافت. البته اپل از پیکربندی اسپیکرهای استریو استفاده کرده و این اسپیکر صرفاً فقط برای مکالمات استفاده نخواهد شد. این گوشی به لطف تأییدیه‌ی IP67 در برابر نفوذ آب (تا عمق ۱ متری به مدت ۳۰ دقیقه)، گرد و عبار مقاوم است. قاب پشتی و جلویی از نوع شیشه بوده و فریم کناری نیز آلومینیومی است. یافتن این تأییدیه در گوشی‌های زیر ۴۰۰ دلاری بازار کار آسانی نیست، اما اپل موفق شده به لطف تجهیزات تولید قدیمی خودش، با کمترین هزینه به آن دست پیدا کند.

به قاب پشتی می‌رویم، جایی که لوگوی سیب گاز زده‌ی اپل به سبک براق در وسط قاب می‌درخشد. در بالا سمت چپ هم ماژول دوربین تک لنزی استفاده شده که یک فلاش LED در سمت راست آن حضور دارد. جنس این قاب هم همانند قاب جلویی شیشه‌ای است. پس اگر وسواس ماندن اثر انگشت روی قاب پشتی گوشی را دارید، حتماً یک قاب محافظت برای آن تهیه کنید، چون این قاب به شدت اثر انگشت پذیر است. کلیدهای تنظیم ولوم و اسلایدر Mute صدای معروف اپل در قسمت بالای فریم سمت چپ گوشی به کار رفته است. در سمت راست نیز کلید پاور و اسلات سیم کارت مشاهده می‌شود. همه چیز دقیقاً همانند آنچیزیست که در آیفون ۸ نیز می‌بینیم. این گوشی در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز عرضه می‌شود. شاید تنها تفاوت این گوشی در قاب پشتی نسبت به آیفون ۸، حذف شدن عبارت iPhone از پایین قاب و جابجایی لوگوی اپل از قسمت مایل به بالا، به درست مرکز قاب است. همچنین اگر ریزبینانه‌تر بخواهیم به این دو گوشی نگاه کنیم، تفاوت کوچک دیگری را در میکروفون پشتی و حفره‌های شبکه‌ای اسپیکر در پایین قاب که به رنگ نقره‌ای درآمده است را پیدا می‌کنیم. این کاملاً متفاوت با طراحی آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو است که ماژول دوربین آن‌ها به صورت مربعی‌شکل و برجسته درآمده است. پس باید طراحی آیفون SE جدید را یک گام رو به عقب از سوی اپل بدانیم؟

این قضیه در مورد نمایشگر هم صدق می‌کند. اپل از یک نمایشگر ۴.۷ اینچی IPS LCD رتینا در جلوی قاب این گوشی استفاده کرده که وضوح ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل را ارائه می‌کند. این نمایشگر با نسبت ابعاد کلاسیک ۱۶:۹ خود فقط ۶۵.۴ درصد کل قاب جلویی گوشی را در بر گرفته است. این به معنای تراکم پیکسلی ۳۲۶ppi آن خواهد بود. نمایشگر این گوشی بدون حفره، ناچ و هر چیز دیگریست که این روزها استفاده از آن در اسمارت فون‌ها مرسوم شده است. اپل از شیشه‌ی یون تقویت شده با پوشش اولئوبوبیک برای این نمایشگر استفاده کرده است. فناوری True-Tone می‌تواند دمای رنگ نمایشگر را بر اساس شرایط نوری محیطی که در آن حضور دارید، به صورت خودکار تنظیم کند. پشتیبانی گسترده از دمای رنگی و تکنولوژی True-Tone از دیگر امکانات آن محسوب می‌شود. همچنین حداکثر روشنایی اعلام شده از سوی کارخانه نیز ۶۲۵ نیت است. این بیشتر از حداکثر روشنایی ۴۰۱ نیت در گوشی رغیب، پیکسل ۳a است. برای علاقه‌مندان به گوشی‌های کوچک، نمایشگر ۴.۷ اینچی این گوشی به اندازه‌ی نمایشگر ۴ اینچی نسل اول آن کوچک نیست، اما ۴.۷ اینچ در روزگاری که هر ساله شاهد افزایش اندازه‌ی نمایشگر گوشی‌ها هستیم، همچنان اندازه‌ی کوچکی محسوب می‌شود. این نمایشگر از همان تکنولوژی به کار رفته در نمایشگر آیفون ۱۱ استفاده می‌کند. آن‌ها به ویژه در کیفیت و رزولوشن با یکدیگر برابر هستند. نوشته‌ها شفاف و رنگ‌ها دقیق هستند و آن در زیر تابش نور خورشید هم روشن به نظر می‌رسد. من در آزمایش‌هایی که در بیرون از منزل انجام دادم، هیچ مشکلی با نمایشگر در زیر نور آفتاب نداشتم.

دوربین

قیمت 400 دلار، سال 2020، دوربین تکی. این سه کلمه، مواردی هستند که معمولا این روز‌ها شنیدن آن‌ها تعجب‌آور خواهد بود. آیفون جدید اپل تنوع دوربین‌ها را باور ندارد و می خواهد به جای آن‌ها، یک دوربین با کیفیت بهتر را در اختیار بگذارد. این دوربین تکی 12 مگاپیکسلی دقیقا مشابه همانی است که در آیفون 8 دیده بودیم. سنسور به‌کار رفته در این دوربین متعلق به شرکت سونی می‌باشد که دارای پیکسل‌های 1.22 میکرونی بوده و از فوکوس خودکار با تشخیص فاز، پشتیبانی می‌کند. همچنین این دوربین دارای لرزشگیر اوپتیکال می‌باشد که خبر امیدوار کننده ای برای یک محصول میان‌رده به شمار می آید و لنز این دوربین طوری کالیبره شده است که عملکرد بهتری در زمینه واقعیت افزوده در اختیار بگذارد.


شاید در ابتدا فکر کنید که کیفیت تصویر آیفون 8 در سال 2020 چندان خوشایند نخواهد بود؛ اما حقیقت این است که استفاده از تراشه جدید با پردازنده سیگنالی بهتر، در کنار قابلیت smart HDR باعث خواهد شد که کیفیت تصاویر پیشرفت چشمگیری داشته باشد. همچنین به لطف استفاده از تراشه جدید، آیفون SE 2020 قادر به ثبت تصاویر پرتره با دوربین تکی می‌باشد؛ اما متاسفانه اپل حالت شب جدید خود را برای این گوشی در نظر نگرفته است.

رابط کاربری دوربین مشابه چیزی است که پیش از این در گوشی‌های اپل دیده بودیم. حالت‌های مختلف دوربین در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با کشیدن انگشت می توان بین آن‌ها جا به جا شد. خود دکمه شاتر کاربردهای بیشتری را در اختیار می‌گذارد. به عنوان مثال با نگه داشتن این دکمه و کشیدن آن به سمت راست می توان فیلمبرداری را شروع کرد و تکرار این عمل به سمت چپ، عکاسی پی در پی را در اختیار خواهد گذاشت.

باتری گوشی iphone se اپل

باتری آیفون اس ای باید عمری به طولانی باتری آیفون ۸ که برابر با ۱۲ ساعت استفاده مداوم از اینترنت ارزیابی شده است، ارائه دهد. اما ما نیاز داریم ببینیم آیا این آیفون در تست باتری خودمان که شامل گشت و گذار مداوم در وب با اینترنت ۴G LTE است نیز می‌تواند انتظار ما از یک باتری با طول عمر بالا را برآورده کند.

 نتیجه گیری

نظرات بسیار متعددی درباره این گوشی کوچک و دوست داشتنی اپل وجود دارد. گاها و به نظر برخی از منتقدان این گوشی به غیر از منفعت‌های اقتصادی فراوان برای اپل چیز خاص دیگری ندارد و به نظر برخی کاربران، این گوشی دقیقا همان چیزی بود که از اپل انتظار داشتند. واقعیت امر این است که وقتی صحبت از محصول اپل به میان می‌آید، کمتر از دیگر محصولات سایر کمپانی‌ها به سخت‌افزار و امکانات معمول در محصول اپل پرداخته می‌شود. برخی قواعد اپل برای کاربران به نوعی استاندارد تبدیل شده‌اند که در گوشی‌های اندرویدی و ویندوزی خلاف این مساله حاکم است. بهره‌گیری از بهترین صفحه‌نمایش در حالی که تفاوت چندانی برای چشم کاربران ندارد، بهره‌گیری از بهترین دوربین در حالی که از دوربین گوشی انتظار عکاسی حرفه‌ای نمی‌رود و یا مثلا شارژ بی‌سیم در حالی که به شکل واقعی کاربر را از اتصالات سیمی خلاص نمی‌کند، هم برای اپل و هم بسیاری از کاربران اهمیت ندارد. اما باید اعتراف کنیم که اپل می‌توانست بهتر از این‌ها در این محصولش کار کند. به هر حال به نظر ما در حالی که خریدار غیر اپلی که به دنبال خرید گوشی اپل می‌باشد، آیفون 6S را به احتمال زیاد به SE ترجیه خواهد داد. اما مطمئن باشید که اکثر کاربران قدیمی اپل که با گوشی‌های صفحه کوچک اپل کار کرده‌اند، SE را به عنوان ایده‌آل‌ترین گوشی نسل جدید تلقی می‌کنند. برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ایفون اس ای , خرید گوشی ایفون اس ای , قیمت گوشی ایفون اس ای , گوشی iphone se ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

 

شاید از خودتان بپرسید که چه اتفاقی برای شیائومی می 7 افتاده است؟ در جواب به این سوال باید گفت که امسال هشتمین سالگرد ورود شیائومی به بازار گوشی‌های هوشمند است و سازنده مشهور چینی برای این که این سابقه درخشان را جشن بگیرد، جانشین می 6 خود را به جای این که با نام می 7 وارد بازار کند، با نام شیائومی می 8 عرضه کرده است.

اگر که گوشی شیائومی می 8 و می 6 را در کنار یکدیگر قرار دهید، میزان پیشرفت شیائومی را به راحتی درک می‌کنید. همه انتظار دارند که شیائومی به عنوان سازنده‌ای که مدل می میکس 1 را در قالب اولین گوشی تقریبا بدون حاشیه وارد بازار کرد، تعداد بیشتری از گوشی‌های همراه را با نمایشگر بدون حاشیه عرضه کند. این کمپانی در ساخت می 6 این روند را نشان نداد، اما در ساخت شیائومی می 8 باز هم مهارت خود را در به کارگیری سبک طراحی بدون حاشیه به همه ثابت کرد. برای اطلاع از قیمت گوشی می 8 کلیک کنید.

طراحی و ساخت گوشی شیائومی می 8

از نظر ظاهر و سبک طراحی گوشی Mi 8 خیلی ویژگی منحصر به فرد و خاصی ندارد و شاید جالب ترین ویژگی ها آن مربوط به پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره مبتنی بر اینفرارد باشد که در ادامه دقیق تر و بیشتر به صحبت در مورد این ویژگی و کیفیت عملکردش می‌پردازیم. فریم اصلی گوشی از آلومینیوم فوق مقاوم سری 7000 ساخته شده که به دلیل مقاومت بالا در صنعت هوا و فضا از آن استفاده به عمل می‌آید. پنل جلو و قاب پشت گوشی هم با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود که مقاومت بسیار عالی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز دارد. بدنه گوشی ابعاد 7.6 در 74.8 در 157.9 میلیمتری را ارائه کرده و وزن آن به چیزی در حدود 175 گرم می‌رسد. ضمنا دستگاه قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم دارد. 

وقتی از نمای رو به رو به گوشی Xiaomi Mi 8 نگاه کنید، متوجه ضخامت باریک حاشیه های نمایشگر آن خواهید شد و همچنین نوار مشکی رنگ بالای نمایشگر یا همان ناچ (Notch) هم به خوبی قابل رویت خواهد بود. گوشی از نمای رو به رو خیلی شبیه به آیفون XS اپل به نظر می‌رسد با این تفاوت که ابعاد بزرگ تری دارد و حاشیه لبه زیرین صفحه نمایش آن کمی ضخیم تر است. همانطور که گفتیم گوشی Mi 8 از سیستم تشخیص چهره مبتنی بر اینفرارد پشتیبانی می‌کند. در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که کیفیت عملکرد بسیار خوب و روان است و می‌توان از آن برای قفل گشایی از نمایشگر گوشی در شرایط مختلف استفاده کرد.

سیستم تشخیص چهره اختصاصی گوشی حتی در محیط های با نور کم نور هم خوب عمل می‌کند. اما شیائومی می 8 از اسکنر انگشت فیزیکی هم بهره می‌برد. این اسکنر در بخش میانی قاب پشت گوشی نصب شده و طراحی دایره‌ای شکل دارد. در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که سرعت و کیفیت عملکرد اسکنر فیزیکی گوشی هم مطلوب است و می‌توان از آن به عنوان یک ویژگی قابل اعتماد برای آنلاک نمایشگر موبایل استفاده کرد. گوشی شیائومی می 8 در رنگ های مشکی، سفید، قرمز و آبی روانه بازار شده و تمام رنگ های آن دارای بدنه‌ای براق، زیبا و چشم نواز هستند. 

وقتی از نمای پشت به گوشی Mi 8 نگاه کنید براق بودن بدنه آن کاملا برایتان قابل درک خواهد شد. جنس شیشه قاب گوشی از گوریلاگلس 5 است و مقاومت خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز دارد، اما با این حال توصیه می‌کنیم حتما از یک قاب یا گارد موبایل برای محافظت از بدنه گوشی استفاده کنید. دوربین اصلی و دوگانه دستگاه در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن به صورت عمودی نصب شده و تقریبا در وسط قاب پشت گوشی هم اسکنر انگشت دایره‌ای شکل آن دیده می‌شود. به طور کلی می‌توان از این بخش نقد و بررسی می 8 شیائومی اینطور نتیجه‌گیری کرد که دستگاه سبک طراحی و ظاهر خیلی خاص و نوآورانه‌ای ندارد اما از کیفیت ساخت خوبی بهره می‌برد. اگرچه به عقیده ما خلا ضد آب بودن هم در طراحی این گوشی به چشم می‌خورد که مطمئنا شیائومی به دلیل کاهش هزینه تولید از ارائه آن چشم پوشی کرده است.

 نمایشگر

شیائومی از یک پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) و 6.21 اینچی به عنوان صفحه نمایش گوشی می 8 استفاده کرده است. صفحه نمایش این گوشی رزولوشن 2248 در 1080 پیکسل را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 402 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار کاملا مناسب و قابل قبولی برای نمایشگر گوشی با ابعاد 6.21 اینچ خواهد بود. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم روی صفحه نمایش این گوشی با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و بدین ترتیب از آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خط و خش محافظت می‌شود. البته در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که تماس با ذراتی مثل ماسه و گرد و غبار های خیلی کوچک می‌تواند منجر به ایجاد خط و خش روی نمایشگر دستگاه شود، بنابراین توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش گوشی گلس محافظ ال سی دی نصب کنید.

صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Mi 8 از قابلیت DCI-P3 و HDR10 پشتیبانی می‌کند که استانداردهایی جهت بهبود کیفیت نمایش محتوا و شادابی تصویر هستند. نمایشگر گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و بدین سبب چیزی در حدود 83.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را به خود اختصاص داده است. در لبه فوقانی صفحه نمایش گوشی هم زائده مشکلی رنگ و باریکی دیده می‌شود لنز دوربین سلفی و سنسور های جلوی دستگاه در آن قسمت نصب شده‌اند. اما کیفیت نمایش محتوا بر روی ال سی دی شیائومی می 8 چطور است؟ در بررسی این گوشی مشخص شد که صفحه نمایش آن واقعا کیفیت مطلوبی دارد و محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود شارپ و شادابی است. تفکیک پذیری خوب رنگ ها، شارپنس مطلوب، کنتراست خوب و شادابی مناسب از ویژگی های خوب صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی Mi 8 هستند.

برای استفاده بهتر از صفحه نمایش گوشی Xiaomi Mi 8 در محیط های تاریک و برای مطالعه کردن حالت اختصاصی تحت عنوان Reading Mode در آن ارائه شده که منجر به ارائه تصویری گرم تر جهت جلوگیری از خستگی چشم می‌شود. صفحه نمایش گوشی می 8 از نظر اندازه بلند طراحی شده و نسبت تصویر 18.7 به 9 را ارائه می‌کند که این مسئله با دقت کردن به نمایشگر دستگاه قابل درک است. اما کیفیت عملکرد نمایشگر گوشی از نظر روشنایی چطور است؟ در بررسی می 8 شیائومی مشخص شد که صفحه نمایش آن به لطف بهره‌مندی از پنل سوپر آمولد توان تولید روشنایی خوبی دارد. بدین سبب با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 80 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل محتوای روی آن را ببینید و با گوشی در تعامل باشید. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی می‌توان اینطور گفت که صفحه نمایش گوشی Mi 8 شیائومی یکی از ویژگی های مثبت اصلی آن را در بر می‌گیرد چون از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

دوربین

دوربین پشتی دوگانه است و از ترکیب دو دوربین و یک فلش دوگانه مابین آن دو در یک قاب تشکیل شده است. دوربین اصلی یک سنسور 12 مگاپیکسلی از شرکت سونی است به مدل IMX363 است که از مشخصه های آن به گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 ، قابلیت تشخیص فاز ، لرزشگیر اپتیکال 4 محوره برای عدم تار شدگی لحظات ثبت شده و.... اشاره کرد.
دوربین دوم پشتی که سنسور آن ساخت شرکت سامسونگ و مدل S5k3M3 با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 است یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو است که باعث ایجاد قابلیت زوم اپتیکال است.همانطور که میدانید زوم دیجیتال باعث افت کیفیت می شود ولی قابلیت زوم اپتیکال این عیب را برای زوم در مواقع مورد نظر برطرف کرده است.

از دیگر امکانات دوربین Mi 8 باید به قابلیت گرفتن عکس های پرتره، عکاسی در حالت پیشرفته و حرفه ای ، وجود همزمان لرزشگیر دیجیتال و اپتیکال 4 محوره برای کاهش حداکثری و عدم وضوح ناشی از لرزش در ثبت تصاویر، فیلمبرداری با کیفیت 4K ، تشخیص چهره ، زوم دیجیتال و اپتیکال، فیلمبرداری صحنه آهسته (slow motion) ، وجود فیلتر ها ، حالت های زیباسازی چهره و.... اشاره کرد.

دوربین سلفی به سنسور 20 مگاپیکسلی S5K3T1 سامسونگ با دریچه دیافراگم f/2 مجهز شده تا بتواند رضایت شما را در گرفتن عکس های تکی و یا گروهی جلب کند.

باتری گوشی شیائومی می 8

ظرفیت باتری 3400mAh تقریبا بزرگ محسوب می شود و با توجه به صفحه نمایش این اسمارت فون که از نوع LED و کم مصرف است و همچنین میتوان مصرف انرژی را در آن با تدابیری به شدت کاهش داد. کارایی و حس رضایت از Mi 8 زمانی بیشتر احساس می شود که فقط در زمان کوتاهی به شارژر دسترسی داشته باشید که در اینجا استفاده از فست شارژ 18 واتی با تکنولوژی فست شارژ نسخه 4+ به کمک شما آمده و به سرعت باتری این اسمارت فون را شارژ میکند‌.

 کلام آخر

بطور قطع شرکت شیائومی هشتمین سال تأسیس خود را به بهترین شکل جشن گرفته است و باید بگوییم که گوشی می ۸ یک محصول بینظیر با قیمتی مناسب نسبت به سایر پرچمدارهای موجود در بازار می باشد. مهمترین ویزگی این گوشی را باید تلاش بسیار زیاد شیائومی برای طراحی و تولید یک محصول فوق العاده دانست. این گوشی با داشتن یک صفحه نمایش بی نظیر، یک باتری با طول عمر بالا و قابلیت شارژ سریع و سخت افزار قدرتمند بطور قطع می تواند طرفداران زیادی را برای خود جذب کند همچنین طرفداران عکاسی نیز از عکس گرفتن با این گوشی چه با دوربین پشتی و چه با دوربین سلفی لذت خواهند برد. در مقابل نقاط ضعف این گوشی بسیار کم و جزئی می باشند. این گوشی با نداشتن جک ۳٫۵ میلی متری و عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی ممکن است که باعث ناراحتی برخی شود اما با توجه به قرار دادن کابل تبدیل USB نوع C به جک ۳٫۵ میلی متری مشکل اول تا حدود زیادی رفع شده است. مشکل دوم نیز با انتخاب یک نسخه با میزان حافظه داخلی مناسب تا حدود بسیار زیادی قابل حل می باشد. از مشکلات دیگر این گوشی می توان به داغ شدن آن در هنگام کار کردن با بنچمارک های مختلف و عملکرد متوسط تثبت کننده تصاویر در فیلم برداری با کیفیت ۴k اشاره کرد. هرچند باتوجه به نکات مثبت این گوشی و همچنین قیمت مناسب آن به آسانی می توان از این مشکلات چشم پوشی کرد. در پایان باید بگوییم که اگر به دنبال یک گوشی همه کاره می گردید گوشی می ۸ می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. برای اطلاع از قیمت گوشی های جدید کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی می 8 , خرید گوشی شیائومی می 8 , قیمت گوشی شیائومی می 8 , گوشی شیائومی mi 8 , مشخصات گوشی شیائومی می 8 ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اسمارتفون شیائومی ردمی نوت 8 تی به عنوان نسخه اروپایی تلفن محبوب ردمی نوت 8 به بازار عرضه شده است و جدیدترین تلفن سری نوت 8 محسوب می‌شود. اکثر شما مخاطبان با اسمارت‌فون‌های سری ردمی نوت شیائومی آشنا هستید؛ این تلفن‌ها همواره عملکرد و باتری خوبی دارند. هم‌چنین، قیمت آن‌ها نیز بسیار مناسب است. ردمی نوت 8T نسخه بهبودیافته نوت 8 است و ما اعتقاد داریم که این تلفن موفقیت نوت 8 را تکرار می‌کند.

طراحی و نمایشگر گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

Xiaomi Redmi Note 8T از پوشش Gorilla Glass هم در بخش جلویی و هم پشتی برخوردارست که دوام گوشی در برابر آسیب‌‌های احتمالی را بالا می‌برد. از آنجا که اکثر گوشی‌های هوشمند با این قیمت دارای بدنه پلاستیکی هستند و از این رو اندکی محافظت می‌شوند، این مورد یک جنبه چشمگیر در گوشی است. این گوشی بسیار بزرگ است و یکی از مشکلات این نوع طراحی مشکل در دستیابی به سنسور اثر انگشت است.

طراحی این گوشی مشابه Redmi Note 7 را با صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی بزرگ، شکاف کوچک برای دوربین سلفی و تنظیم چند دوربین در پشت است.

دکمه پاور و راکر صدا در سمت راست نصب شده است. درگاه USB-C و جک هدفون ۳٫۵ میلی متری نیز برای این گوشی پیش بینی شده است.

شاید برجسته‌ترین دلیل برای ارزان بودن این گوشی، حاشیه بسیار زیاد آن به ویژه در بخش پایینی نمایشگر برای درج نام «Redmi» است. به همین دلیل این دستگاه بسیار بزرگتر از اندازه صفحه نمایش آن است، که منجر به مشکل “سخت نگه داشتن” می‌شود.

ردمی نوت ۸ تی دارای صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی با کیفیت Full HD + است. پنل این گوشی ال سی دی است، بنابراین از نظر کیفیت رنگ‌هایی بسیار چشمگیری ندارد و حداکثر میزان روشنایی آن هم کمی محدود است. در قسمت بالای صفحه نمایش یک شکاف نسبتاً کوچک وجود دارد که دوربین جلوی آن را در خود جای داده است.

 دوربین

هرچند خانواده ردمی نوت 8 ها با شعار سخت افزار قدرتمند وارد میدان شده اند اما دوربین چهارگانه ردمی نوت 8 تی نشان می‌دهد اعضای این خانواده از ذوق عکاسی طرفداران نیز غافل نمانده و پیرو ترند مطرح این روزها، چهار لنز 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی را به عنوان دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته است. البته ردمی در کانال ارتباطی خود بارها اعلام کرده ردمی نوت 8 اولین تجربه ورود به دوربین های چهارگانه برای این زیربرند شیائومی است که بعد از آن با ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت 8 تی شاهد ادامه راه دوربین های چهارلنزی در ردمی بودیم.
لنز 48 مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم مناسبی برای عکاسی در نور ضعیف دارد تا تصاویر ثبت شده عاری از نویز و تاری باشند که مقدار آن f/1.8 است. علاوه بر این، شاهد پیکسل های 0.8µm هستیم که قطعا مژده تصاویری با شفافیت بالاست. علاوه بر لنز واید 48 مگاپیکسلی، یک سنسور فوق واید 8 مگاپیکسلی داریم که فاصله کانونی 19 میلی متری دارد. لنزهای فوق واید به واسطه زاویه دید گسترده‌ای که دارند فاصله کانونی بین 8 تا 24 میلی متر را پوشش می‌دهند.
دو سنسور بعدی هر کدام با رزولوشن 2 مگاپیکسل، سنسور تشخیص عمق و ماکرو هستند.
بریدگی نمایشگر نیز محل قرارگیری لنز سلفی 13 مگاپیکسلی است که علاوه بر عکاسی با پیکسل های 1.12µm و دیافراگم f/2.0، فیلمبرداری با کیفیت 1080p نیز انجام میدهد.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

با افزایش روزافزون وابستگی افراد به موبایل هوشمند، جایگاه باتری پرظرفیت مورد تاکید بیشتری قرار میگیرد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی Xiaomi Redmi Note 8T، با ظرفیت فوق العاده و شارژ سریع 18 واتی، گوشی ردمی نوت 8 تی را به یک محصول اکازیون با قیمت مناسب تبدیل کرده است که بی هیچ بزرگنمایی، ارزش خرید بالایی دارد.

 سخن پایانی

مدل رد می نوت 8 تی یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار است ولی ما پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید بابت نسخه‌ای از آن که 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد هزینه کنید، کمی بیشتر پول بپردازید و سراغ مدل دیگر که رم 4 و ظرفیت حافظه 64 گیگابایتی دارد بروید.

با وجود رقبای قدری همچون Realme، کار این محصول شیائومی بسیار سخت خواهد بود اما باز هم گوشی مقرون به صرفه با ارزش خرید بسیار بالایی در بازار به شمار می‌رود. با توضیحات داده شده، حتماً خرید شیائومی رد می نوت 8 تی را در دستورکار خود قرار دهید زیرا کارهای روزمره شما را به خوبی انجام می‌دهد. برای اطلاع از گوشی های جدید بازار کلیک کنید.

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت عالی و پوشیده شده با محافظ گوریلا گلس 5
  • مقاومت در برابر قطرات آب
  • صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت
  • کنتراست بالای نمایشگر
  • دوام باتری طولانی
  • رابط کاربری MIUI 10 و آپدیت سریع به MIUI 11
  • دوربین باکیفیت
  • وجود محل قرار دادن مموری کارت میکرو SD
  • وجود جک هدفون 3.5 میلی‌متری
  • پشتیبانی از رادیو FM
  • وجود سنسور IR و سیستم اتصال NFC

نقاط ضعف

  • عملکرد کند و شبیه به گوشی نسل قبل یعنی رد می نوت 7
  • نبود چراغ LED اعلانات علی‌رغم حضور آن در مدل رد می نوت 8


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی , خرید گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی , قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی , مشخصات ردمی نوت 8 تی , گوشی شیائومی ردمی نوت 8t ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

طراحی جدید، دوربین بهتر، پردازنده قدرتمند تر، سیستم عامل جدید، اسپیکر بهبود یافته و نمایشگر روشن تر. این ها تغییراتی هستند که آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به خود دیده اند تا به عنوان جدید ترین پرچمدار اپل در سال 2019 معرفی شوند. اما یک تغییر دیگر در آیفون های جدید ایجاد شده است که مربوط به شارژدهی باتری می باشد و به نظر می رسد که این تغییر در کنار دوربین سه گانه به عنوان شاخص ترین پیشرفت های این دو گوشی در مقایسه با نسل قبلی به شمار خواهد آمد. گذشته از این موارد، این اولین باری است که اپل از پسوند “پرو” برای آیفون استفاده می کند و به نوعی با این پسوند نشان می دهد که iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max تجربه ای حرفه ای در تمام زمینه ها را در اختیار خواهد گذاشت. اما اینکه آیا تغییرات ایجاد شده ارزش هزینه کردن دارند و عملکرد گران ترین پرچمدار اپل در دنیای واقعی چگونه است را در ادامه با بررسی گوشی ایفون 11 پرو مکس پاسخ خواهیم داد. همراه ما باشید.

طراحی گوشی آیفون 11 پرو مکس

اگر اولین برخورد شما با آیفون 11 پرو مکس از بخش رویی دستگاه باشد احتمالا هیچ نوع تغییری در این مدل نسبت به XS Max مشاهده نمی‌کنید و اوضاع دقیقا به همان روال سابق است: یک صفحه‌نمایش بزرگ سرتاسری با ناچ بزرگ ذوزنقه‌ای در بالا و حاشیه‌های اندک در کناره‌ها که تقریبا در هر سه طرف (پایین و چپ و راست) یک اندازه است. البته اگر کاربر حرفه‌ای‌تر آیفون و به‌خصوص XS Max باشید احتمالا در همان ابتدا متوجه افزایش وزن و البته ضخامت آیفون 11 پرو مکس می‌شوید.

 نوار فلزی پیرامونی که از آیفون X به این مجموعه اضافه شد همچنان کاملا براق بوده و در جذب اثر انگشت هیچ‌گونه درنگی نمی‌کند. این حاشیه در نسخه سبز رنگ در اختیار ما، سبز تیره بوده و در دیگر رنگ‌های آیفون نیز به رنگ بخش پشتی دستگاه نزدیک است. فلزی بودن این حاشیه همچنین به معنای انتقال حرارت به آن در زمان گرم کردن دستگاه نیز خواهد بود که این گرما تقریبا به طور کامل در کناره سمت چپ و محوطه اطراف لنزها مجتمع می‌شود.

با برگرداندن دستگاه به ناگاه ماجرای شباهت‌ها خاتمه می‌یابد و نه فقط یه لنز بزرگ دایره‌ای در کناره سمت چپ بیش از همه چیز جلب توجه می‌کند بلکه جنس این قسمت و احتمالا رنگ آن (اگر مثل ما نسخه سبز رنگ جدید را در دست گرفته باشید)، داستان کاملا تازه‌ای را روایت می‌کنند. جنس شیشه مات بخش پشتی کاملا در برابر ماندن اثر انگشت مقاوم است و تنها لوگوی اپل و محوطه اطراف لنز، اثرات انگشت را به خود جذب می‌کنند.

محوطه اطراف لنزهای دوربین اندکی برجسته بوده و روی آن با شیشه مقاومی ساخت شرکت Corning با لبه‌های نیم‌دایره 2.5D پوشیده شده است این برجسته بودن لنزها، اندکی به لق زدن گوشی هنگام قرارگیری روی میز منجر می‌شود. مات بودن شیشه این قسمت بی‌شک گام بزرگی در طراحی آیفون‌های اپل به حساب می‌آید؛ جایی‌که از زمان تثبیت طراحی شیشه‌ای، بخش پشتی دستگاه همواره پر از اثرات انگشت بوده است.

یک تغییر ظریف دیگر در این میان حذف کلمه iPhone و نوشته‌های کوچک زیر آن از قسمت پایینی بخش پشتی‌ست که از اولین نسل آیفون تا سری XS همواره در این قسمت حضور داشتند. حذف این نوشته‌ها البته ظاهر یک‌دست‌تری به این قسمت می‌بخشد و می‌توان از آن به عنوان یک نکته مثبت یاد کرد.

در کناره‌های گوشی با تغییر خاصی روبرو نمی‌شویم و دکمه‌های جانبی همچون گذشته سر جای خود قرار گرفته‌اند. پیش از معرفی این سری، شایعات متعددی از تصمیم اپل برای استفاده از پورت USB-C در خانواده آیفون 11 به گوش می‌رسید؛ امری که البته به واقعیت نپیوست و این بار نیز از همان درگاه Lightning برای هر سه عضو این سری استفاده شده است.

iPhone 11 Pro Max با وجود ضخامت و وزن بیشتر، از طراحی مدرن‌تری نسبت به XS Max برخوردار است که نقطه اوج آن را بی شک باید در شیشه مات بخش پشتی و مقاومت آن در برابر اثرات انگشت جست‌وجو کرد و نوار فلزی پیرامونی با رنگ‌آمیزی مشابه بخش پشتی نیز دیگر نکته مثبت طراحی این مدل را تشکیل می‌دهد. اما با وجود این نکات مثبت، نمی‌توان از طراحی آیفون‌های جدید اپل سخن گفت و به انتقادها از شکل دوربین‌های اصلی اشاره‌ای نکرد. دوربین‌های بزرگ پشت دستگاه که بخش بزرگی از نیمه بالایی گوشی را اشغال کرده‌اند حداقل از نگاه برخی از کاربران، چندان جذاب و دلچسب به نظر نمی‌رسند و دهانه بیش از اندازه بزرگ آن‌ها با هر نمونه دیگری که تا به امروز دیده‌ایم تفاوت دارد. در مجموع با وجود شکل ظاهری بحث‌برانگیز دوربین‌های بخش پشتی، می‌توان از طراحی iPhone 11 Pro Max و دیگر اعضای این سری به میزان زیادی رضایت داشت و آن را گام مثبتی رو به جلو قلمداد کرد.

 صفحه نمایش

اگر بین آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 مردد بودید، باید گفت که هر دو از میزان روشنایی بالایی برخوردار هستند. تفاوت این آیفون ها از نظر میزان روشنایی صفحه نمایش نسبت به سایرگوشی های هوشمند، فاحش و قابل توجه است. در واقع، آیفون 11 پرو مکس با صفحه نمایش 6.5 اینچی سوپر رتینا XDR وقتی که در کنار گلکسی نوت 10 پلاس گذاشته و مقایسه می شود، بسیار بسیار روشن تر است.


هنگام تماشای تریلر جنگ ستارگان قسمت 9 با هر دو آیفون 11 پرو مکس و آیفون ایکس مکس سال گذشته، تغییر رنگ موهای ملکه لیا وقتی ری را بغل کرد بیشتر دیده می شود. این احتمالا به لطف محدوده دینامیک ارائه شده با پنل ارتقاء یافته آیفون 11 پرو مکس است.

نتایج آزمایشگاهی در تست میزان روشنایی حاکی از این است که نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دارای روشنایی با متوسط 761 نیت است که در آیفون 11 این میزان روشنایی 652 نیت و درگلکسی نوت 10 پلاس 686 نیت است.

پنل iPhone 11 Pro Max، جزء نمایشگر های رنگارنگ نیست، برای این پنل، رنگ sRGB حدود 118.6 درصد در مقایسه با 124.6 درصد برای نمایشگر نوت 10 پلاس در حالت Natural ثبت شده است. وان پلاس 7 پرو رکورد 180 درصدی را رقم زده است. با توجه به دقت رنگ، برای نمایشگر آیفون 11 پرو مکس متوسط Delta-E حدود 0.28 ثبت شده است (این عدد هر چه به صفر نزدیک تر باشد، بهتر است). این میزان دقت رنگ، عالی (ستاره دار) است، اما کاملا به خوبی گلکسی نوت 10 پلاس (0.25) و وان پلاس 7 پرو (0.18) نیست.

کیفیت صدا در آیفون 11 پرو مکس به خوبی میزان روشنایی بالای نمایشگر این گوشی است و اکنون به لطف پشتیبانی از صدای فضایی و دالبی Dolby Atoms بسیار قانع کننده است. هنگام شنیدن تیزر تبلیغاتی Yesterday، آهنگ معروف و روی جلد جک، با iPhone 11 Pro Maxدر مقایسه با آیفون ایکس مکس، ابعاد بیشتر و واضح تری از این آهنگ به گوش می رسید. صدای تارهای گیتار و تحریر خواننده به وضوح شنیده می شد در حالیکه در گوشی سال قبل (آیفون ایکس مکس) این صدا هموارتر و صاف شنیده می شد.

دوربین

همانطور که می دانید، دوربین یکی از اصلی ترین قسمت هایی است که آیفون 11 پرو مکس در آن بیشترین تغییرات را به خود دیده است. در واقع شرکت اپل برای اولین بار در آیفون 11 پرو و نسخه مکس، از دوربین سه گانه استفاده کرده که از ترکیب سه دوربین عریض، فوق عریض و تله فوتو شکل گرفته است.

دوربین اصلی این گوشی از حسگر جدید 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.4 میکرونی استفاده می کند که در پس لنز 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و این دوربین دارای لرزشگیر اوپتیکال بوده و از فناوری Dual-Pixel نیز پشتیبانی می کند.

دوربین دوم مشابه نسل قبلی از سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل های کوچکتر 1.0 میکرونی استفاده می کند که روی آن لنز 52 میلی متری با دیافراگم روشن تر f/2.0 قرار گرفته و از این رو، این دوربین زوم اوپتیکال 2 برابری را نسبت به دوربین اصلی در اختیار می گذارد. بد نیست بدانید که این دوربین همانند دوربین اصلی به لرزشگیر اوپتیکال مجهز می باشد؛ اما خبری از فناوری Dual-Pixel برای فوکوس آن در کار نمی باشد.

عضو جدید دوربین های آیفون 11 پرو مکس نیز مشابه دو دوربین دیگر از حسگر 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که اندازه پیکسل های آن 1.0 میکرون بوده و در پس لنز 13 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار دارد که زاویه دید 120 درجه ای را در اختیار می گذارد. جالب است بدانید که دوربین فوق عریض این گوشی مثل چیزی که در پرچمداران اخیر سامسونگ دیده بودیم، فاقد لرزشگیر اوپتیکال و فوکوس خودکار می باشد و از قابلیت هایی مثل عکاسی ماکرو، بی نصیب مانده است. ناگفته نماند که حساسیت ISO در دوربین های اصلی و تله فوتو بیشتر از نسل قبلی شده و میزان نوردهی را می توان در حالت Night Mode برای آن ها به دلخواه تغییر داد.

رابط کاربری دوربین جزو موارد دیگری است که در قسمت دوربین با تغییراتی رو به رو شده است. این رابط کاربری از نظر شکل و شمایل و نحوه استفاده، تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته است و از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آن می توان به امکان نگه داشتن کلید شاتر برای فیلمبرداری اشاره کرد. قابلیت جدید دیگر، نوار زوم می باشد که امکان بزرگنمایی با انیمیشن نرم و روان را در اختیار می گذارد و یک قابلیت دیگر که Deep Fusion نام دارد، امکان عکاسی با جزئیات بسیار زیاد را در اختیار خواهد گذاشت. البته باید در نظر داشته باشید که این قابلیت در حال حاضر به صورت رسمی عرضه نشده و احتمالا در ios 13.2 شاهد عرضه آن خواهیم بود.

باتری و شارژدهی گوشی iphone 11 pro max

اپل به یکی از شکایات مربوط به گوشی آیفون XS Max رسیدگی کرده است تا در iPhone 11 Pro Max از باتری بزرگ‌تری استفاده کند.به لطف تراشه کارآمدتر A13 و همچنین نمایشگر بهتر، ماندگاری شارژ باتری این گوشی از نسل قبلی یک ساعت بیشتر است.

در حالی که باتری آیفون ایکس مکس در تست‌های ما 10 ساعت و 38 دقیقه دوام آورد، این امتیاز برای نسل جدید به 11 ساعت و 54 دقیقه رسید.در مورد سرعت شارژ باید بگوییم اپل در نهایت یک شارژ سریع در جعبه فروش قرار داده است. ولی متاسفانه این شارژر تنها 18 وات است تا سرعت شارژ این غول آمریکایی در حد میان‌رده‌های چینی و سامسونگ باشد.شارژ گوشی پس از 30 دقیقه از 0 به 48 درصد می‌رسد که در مقایسه با آمار 65 درصد نوت 10 پلاس با شارژر 25 وات و 60 درصد وان پلاس 7 پرو با شارژر 40 وات به مراتب کمتر است.

نتیجه گیری

آیفون 11 پرو مکس مناسب ترین گوشی است که به ایده ال های اپل و تلفن های هوشمند نزدیکترین است. دوربین ها واقعاً تحولی رو به جلو هستند و این شرکت را حداقل در حال حاضر از سامسونگ و گوگل جلوتر برده است. صفحه نمایش اولد با میزان روشنایی بالا تقریباً صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس را شرمنده کرده است. آیفون 11 پرو مکس همچنین دارای سریعترین پردازنده با تراشه A13 است و از طولانی ترین عمر باتری که از هر آیفون دیده ایم، برخوردار است.

اگرچه ممکن است برخی انتظار داشته باشند که اپل، در سال آینده آیفون با پشتیبانی از نسل 5 (5G) را به بازار عرضه کند، دلایل بسیار کمی برای عبور از iPhone 11 Pro Max وجود دارد. تنها مشکلی که می توان از آن شکایت کرد فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی این گوشی است (حداقل باید دو برابر باشد) و این تلفن کمی سنگین تر از مدل قبلی خود است.

وقتی به گوشی های هوشمند بالا رده نگاه می کنید، پرچمداران بسیار خوبی وجود دارند، اما در حال حاضر iPhone 11 Pro Max در اوج قرار دارد. برای اطلاع از قیمت گوشی کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی آیفون 11 پرو مکس , خرید ایفون 11 پرو مکس , قیمت ایفون 11 پرو مکس , مشخصات ایفون 11 پرو مکس , گوشی iphone 11 pro max ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

کمپانی سامسونگ در جریان کنگره ی بین المللی سال 2018 که در شهر بارسلون برگزار شد، از نهمین نسل از پرچمداران کهکشانی خود رونمایی کرد. این کمپانی همانند رسم چند ساله ی خود، گوشی های خود را در دو نسخه با سایزهای متفاوت عرضه کرده است که نسخه ی پایه اس 9 و نسخه ی بزرگتر اس 9 پلاس نام دارد. امروز قصد داریم تا گوشی s9 plus را مورد بررسی قرار دهیم.

 طراحی گوشی s9 plus

طراحی، یکی از سه فاکتوری است که در کنار قیمت و دوربین، مهمترین موارد مد نظر اکثر کاربران برای خرید یک گوشی جدید محسوب می‌شوند. بنابراین اگر شما یکی از گلکسی های سری هشت سامسونگ را داشته باشید، دلیلی وجود ندارد که به سراغ خرید اس ۹ بروید، زیرا سری اس ۹ نیز از همان فرم موفق برادران سال گذشته‌ی خود بهره می‌برند. هرچند که این موضوع را نمی‌توان یک نقطه‌ی منفی در نظر گرفت، زیرا اس ۹ پلاس به زعم ما، خوش‌دست‌ترین مدل در میان گوشی های بزرگتر از ۶ اینچ در بازار است. انحنای نرم و خمیدگی در تمام لبه‌ها و به‌هم‌پیوستگی فوق‌العاد‌ه‌ی پنل‌ها، به قدری جذاب است که نگه داشتن این فبلت غول‌پیکر حتی برای من که نمایشگرهای بزرگتر از ۴.۵ اینچ را به سختی تحمل می‌کنم، بسیار آسان است.

نمایشگر infinity Display سامسونگ که در سری اس هشت نگاه‌ها را به خود خیره کرده بود، حالا بار دیگر در اس ۹ پلاس بازگشته است تا نشان دهد پرچمداران سامسونگ در بخش نمایشگر، به بلوغ طراحی رسیده‌اند. پنل ۶.۲ اینچی این مدل که یک لایه از شیشه‌ی مقاوم گوریلا گلس ۵ روی آن را پوشانده است، حدود ۸۵ درصد از مساحت پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص داده است و به جز دو حاشیه‌ی بسیار محدود در بالا و پایین، تقریبا تمام پنل جلویی را سلول‌های تاچ اسکرین پوشانده‌اند. شیشه‌ی دو و نیم بعدی قرار گرفته بر روی صفحه، دارای خمیدگی محدودی در طرفین است که سطح ارگونومی بدنه را بالا می‌برند و به طرز بسیار جذابی، سوایپ کردن بر روی صفحه را آسان می‌کنند. البته این خمیدگی نسبت به نسل قبل کمی کاهش پیدا کرده است تا کمپانی سازنده به درخواست آن دسته از کاربرانی که مرتب از لمس ناخواسته‌ی نمایشگر توسط کف دستشان ناراضی بودند، پاسخ داده باشد.

یکی از تغییرات پنل جلویی که به شخصه طراحان سامسونگ را بابت آن ستایش می‌کنم، ناپدید کردن سنسورها از حاشیه‌ی بالایی نمایشگر است. همانطور که می‌دانید، پرچمداران سامسونگ از تعداد زیادی چراغ ال ای دی و سنسور بیومتریک در این قسمت برخوردارند و در مدل‌های سال گذشته، این قسمت با انبوهی از دوربین‌ها که به شما زل زده بودند، شلوغ شده بود. اما حالا با محو شدن تعدادی از این سنسورها، تنها دوربین سلفی است که به وضوح قابل مشاهده است.

پنل نمایشگر از طریق یک فریم آلومینیومی به پنل شیشه‌ای پشت گوشی متصل شده است که البته این فریم دارای انحنای کاملی نیست (اگر دستتان را از نمایشگر به سمت پنل پشتی بکشید، یک انحنای دایره‌وار را حس نمی‌کنید) که البته این هم احتمالا به دلیل بالا رفتن اصطکاک برای افزایش ضریب اطمینان کاربر، هنگام نگه داشتن گوشی در دست است.

فریم فلزی دور قاب گوشی دارای توناژ رنگی کاملا هماهنگی با بدنه است و سطح آن نیمه براق است. این سطح باعث می‌شود که فریم در برابر جذب اثر انگشت و چربی مستعد باشد، اما به دلیل رنگ آن (در مدل مشکی که برای بررسی در اختیار ما بود)، این آثار و چربی‌ها نمود چندانی پیدا نمی‌کنند. مثل قبل، خشاب سیم‌کارت و کارت حافظه (یک سیم‌کارت نانو و کارت حافظه و یا دو سیم‌کارت نانو به طور همزمان) بر روی لبه‌ی بالایی، دکمه‌ی پاور در لبه‌ی سمت راست، پورت یو اس بی تایپ سی به همراه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و اسپیکر بر روی لبه‌ی پایینی و دکمه‌های ولوم و بیکسبی در لبه‌ی سمت چپ دیده می‌شوند.

دکمه‌ی بیکسبی همچنان هم طراحی و اندازه‌ی تقریبا مشابهی با دکمه‌ی پاور دارد و تا زمانی که به وجود آن عادت کنید، احتمالا روزی چند بار آن را به طور اشتباهی لمس خواهید کرد. این موضوع به خصوص اگر اصلا اهل استفاده از این دستیار صوتی هوشمند نباشید، اوایل کمی آزاردهنده خواهد بود. محل قرارگیری دکمه‌های پاور از آنجا که معمولا با دست مخالف کنترل می‌شوند، در جای مناسبی است، اما دکمه‌ی پاور که اکثر ما عادت داریم هنگام گرفتن گوشی با یک دست، آن را فشار دهیم، کمی بیش از اندازه بالاست و برای افرادی با دست‌های کوچک، دسترسی به محل آن با یک دست در حالی که دیوایس را در کف دست خود گرفته‌اید، کمی سخت خواهد بود.

بعد از لایه‌ی اول و دوم، حالا نوبت به پنل شیشه‌ای پشت گوشی می‌رسد که حالتی آینه‌ای دارد و خب مثل تمام شیشه‌های دیگر، به اثر انگشت و چربی نه نمی‌گوید! لنزهای دوربین دوگانه‌ی اس ۹ پلاس در مرکز پنل پشتی و متمایل به لبه‌ی بالایی قرار گرفته‌اند و متاسفانه و متاسفانه، مجددا سنسور اثر انگشت به این دوربین‌ها چسبیده‌ است. احتمالا در بررسی‌های دیگر سایت‌ها خوانده‌اید که ساختار عمودی، دیگر شر لمس‌های اشتباهی این قسمت را کم می‌کند، اما باید بدانید که این‌طور نیست! متاسفانه همچنان هم -به‌خصوص در اوایل خرید گوشی- بارها سطح لنزهای دوربین را به جای این سنسور اشتباها لمس خواهید کرد و مرتب باید آنها را تمیز کنید. این موضوع علیرغم عملکرد سریع و دقت بالای اسکنر اثر انگشت، باعث می‌شود که بعد از مدتی قید آن را بزنید و تنها از طریق اسکنر چهره و عنبیه‌ی چشم، قفل دیوایس را باز کنید. با وجود این که انتقال این سنسور از سمت راست دوربین‌ها به پایین آنها یک اقدام رو به جلو محسوب می‌شود، اما همچنان دوست داشتیم طراحان سامسونگ آن را کاملا از کادر دوربین‌ها جدا کند تا تشخیص آن، زمانی که پشت گوشی را نمی‌بینیم، بسیار آسان‌تر باشد.

سنسورهای تشخیص ضربان قلب و سطح اکسیژن خون نیز به شکل چراغ‌های کوچکی در سمت راست کادر مستطیلی دوربین‌ها قرار گرفته‌اند و یک لوگوی سامسونگ با رنگ خاکستری روشن، تنها آیتم باقی‌مانده بر روی پنل پشتی است. خوشبختانه نوشته‌ها و علائم مربوط به نهادهای استانداردگذاری، به شکلی کاملا محو در پایین پنل پشتی تعبیه شده‌اند و در نگاه اول، اصلا به چشم نمی‌آیند. این موضوع باعث می‌شود که شیک بودن پنل پشتی به خصوص زمانی که آن را روی میز گذاشته‌اید، به شدت حفظ شود. حالا که صحبت از میز شد، باید بگویم که با وجود این که قاب دوربین‌ها در حدود نیم میلی‌متر از بدنه بیرون زده است، اما این موضوع باعث لیز خوردن دیوایس از روی سطوح مسطح نخواهد شد. در ضمن به لطف طراحی نه چندان منحنی فریم فلزی که بالاتر اشاره کردیم، بلند کردن اس ۹ پلاس از روی میز کاملا آسان است و شما نیاز به ناخن انداختن زیر بدنه نخواهید داشت!

خوشبختانه سامسونگ یکی دیگر از عادت‌های خوب دیگرش را نیز در طراحی اس ۹ پلاس ترک نکرده و این پرچمدار لوکس، با برخورداری از استاندارد مقاومتی IP68، کاملا در برابر پاشش آب مقاوم است و می‌تواند تا نیم ساعت در عمق یک و نیم متری دوام بیاورد. در مجموع بررسی سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس در بخش طراحی، مجموعه‌ای از تعریف‌ها را نصیب این دیوایس می‌کند و می‌توان گفت که همگام با هزینه‌ی بالایی که برای خرید آن پرداخت می‌کنید، قطعا از یک محصول لوکس، با بدنه‌ای باکیفیت و دارای ارگونومی مناسب، لذت خواهید برد.

نمایشگر

در این مرحله از بررسی گلکسی اس 9 پلاس در رابطه با صفحه نمایش آن صحبت می‌کنیم. صفحه نمایش این گوشی 6.2 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده و نسبت 18.5 به 9 را ارائه می‌کند. بنابراین طول صفحه نمایش بلند است و نمایشگر دستگاه به نوعی کشیده به نظر می‌رسد. رزولوشن نمایشگر گوشی 2960 در 1440 پیکسل در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 529 پیکسل در هر اینچ خواهد رسید. ضمناً همانطور که در بخش قبل گفتیم، نمایشگر دستگاه بدون حاشیه بوده و تقریبا چیزی در حدود 84.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود. این مسئله سبب شده ظاهر صفحه نمایش گوشی خاص، زیبا و چشم‌نواز باشد. 

سامسونگ روی صفحه نمایش گلکسی اس 9 پلاس را با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده و بدین ترتیب از آن در برابر خراشیدگی محافظت می‌کند. اگرچه شیشه گوریلاگلس 5 به شدت در برابر خراشیدگی مقاوم است، اما با این حال توصیه می‌کنیم حتماً روی صفحه نمایش Galaxy S9 Plus یک گلس محافظ ال سی دی نصب کنید تا محکم‌کاری لازم را برای محافظت از آن به عمل آورده باشید. صفحه نمایش گوشی مذکور را قابلیت "Always On Display" پشتیبانی می‌کند که به موجب آن برخی اطلاعات نظیر تاریخ و ساعت دائماً بر روی نمایشگر گوشی (حتی در حالت خاموش بودن صفحه نمایش) ارائه می‌شوند. همچنین در بخش زیرین صفحه نمایش دستگاه عملکرد دکمه هوم آن به صورت سه بعدی (3D Touch) شبیه‌سازی شده است. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ چطور است؟

زمانی که به محتوای صفحه نمایش گلکسی S9 پلاس نگاه کنید به خوبی کیفیت عالی و وضوح مطلوب آن را درک خواهید کرد. تفکیک‌پذیری رنگ‌ها، شارپنس خوب، شادابی تصویر و کنتراست مناسب از ویژگی‌های مثبت صفحه نمایش این گوشی محسوب می‌شوند. بزرگ بودن نمایشگر دستگاه هم سبب شده که گوشی گزینه مناسبی برای تماشای ویدئو و فیلم باشد و علاقمندان به انجام این کار از بکارگیری Galaxy S9 Plus لذت ببرند. به لطف بهره‌مندی از پنل سوپر آمولد، شدت روشنایی که توسط نمایشگر این گوشی تولید می‌شود هم بسیار عالی است. این امر سبب می‌شود تا بتوانید در محیط‌های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از گوشی استفاده کنید و محتوای نمایشگر آن را مشاهده نمایید. برای مشاهده کامل محتوای صفحه نمایش گلکسی S9 پلاس در محیط‌های باز و تحت تابش نور کافیست شدت روشنایی نمایشگر را بر روی 60 الی 70 درصد تنظیم نمایید. بنابراین به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش گوشی Galaxy S9 Plus کیفیت عالی دارد و این مسئله یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

دوربین

سامسونگ که به تازگی به دنیای دوربین‌های دوتایی روی آورده، برای دومین بار، از ماژول دوگانه دوربین برای تلفن هوشمندش استفاده کرده است. بر خلاف گلکسی اس 9 معمولی، گلکسی اس 9 پلاس اکنون می‌تواند به با بهره گیری از دو لنز به ثبت تصاویر پرتره بپردازد. چنین ویژگی را که سامسونگ با نام Live Focus می‌خواند، پیش‌تر در نوت 8 دیده بودیم و اکنون با بهبودهای فراوان و کیفیت بالاتر در گلکسی اس 9 پلاس قرار گرفته است. زوم دو برابر به صورت اپتیکال، یکی دیگر از مواردی است که به لطف بهره گیری از دوربین دوگانه در این پرچمدار در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.


اما همه ویژگی‌های دوربین گلکسی اس 9 پلاس به همین دوتایی بودن سنسورش ختم نشده و سامسونگ قابلیت جذاب دیگری را که با نام گشودگی دیافراگم دوگانه شناخته می‌شود، برای دوربین اصلی گلکسی اس 9 پلاس در نظر گرفته است. توسط این ویژگی می‌توان بین دو دیافراگم F/1.5 و F/2.4 با توجه به شرایط نوری محیط، سوییچ کرد تا بدین ترتیب عکس‌ها با بالاترین کیفیت ممکن و نویز پایین، به ثبت برسند. در واقع این اختیار به کاربر داده می‌شود تا در محیط‌های کم نور، با قرار دادن دیافراگم بر روی F/1.5 و جذب نور بیشتر، با کیفیت بالا به عکاسی بپردازد و یا بلعکس در شرایطی که نور بیش از اندازه بوده، با استفاده از دیافراگم F/2.4، روشنایی مناسبی را در تصاویر به ثبت برساند.

رزولوشن 12 مگاپیکسل برای هر دو لنز دوربین گلکسی اس 9 پلاس در نظر گرفته شده و سامسونگ برای هر کدام به صورت جداگانه لزرشگیر اپتیکال قرار داده است. گشودگی دیافراگم لنز دوم این دوربین، f/2.4 بوده که عملکرد مناسبی دارد.

فیلمبرداری توسط این پرچمدار با کیفیت UHD و نرخ 60 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. علاوه بر این‌ها سامسونگ از حرفه‌ای‌ترین قابلیت‌ در زمینه ضبط ویدیوهای صحنه آهسته در گلکسی اس 9 پلاس استفاده کرده و این امکان را به کاربر داده تا با نرخ 960 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720 به ضبط فیلم‌های فوق آهسته بپردازد. توسط این قابلیت که با نام Super SlowMotion شناخته می‌‌شود، می‌توان 0.2 ثانیه را تا 6 ثانیه کند کرد و نتیجه را به صورت یک فایل ویدیویی مجزا، ذخیره نمود.

یک لنز 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 به عنوان دوربین سلفی در گلکسی اس 9 پلاس قرار گرفته که با جذب نور بالا و قابلیت فوکوس خودکار، کیفیت بالایی را در این زمینه به کاربر ارایه می‌دهد. توسط این دوربین سلفی می‌توان با کیفیت QHD و به کمک لرزشگیر نرم افزاری، به ضبط ویدیوهای با کیفیت و بدون لرزش پرداخت.


AR Emoji نام قابلیت جدیدی است که در گلگسی اس 9 پلاس موجود بوده و این امکان را به کاربر می‌دهد تا با استفاده از دوربین اصلی و یا سلفی، ایموجی متحرک خودش را به شکل انیمیشنی بسازد و آن را به صورت عکس، فایل ویدیویی و یا GIF ذخیره نماید. با اتمام ساخت AR Emoji خود، تعدادی فایل متحرک GIF با حالت‌های مختلف ذخیره شده و شما می‌توانید از این طریق آن‌ها را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

در رابط کاربری دوربین گلکسی اس 9 پلاس مودهای مختلف عکاسی قرار دارند و با سوایپ به چپ و راست می‌توانید از موارد دلخواه خودتان استفاده کنید. یکی از این مودها که برای طرفداران عکاسی می‌تواند بسیار کاربردی باشد، بخش Pro بوده که از طریق آن می‌توان به ایجاد تغییرات در فاکتورهای حرفه‌ای عکاسی مانند میزان ایزو، سرعت شاتر، نور سفید و بسیاری دیگر از این موارد پرداخت. مود Pro تنها حین استفاده از دوربین اصلی قابل استفاده بوده و قابلیت سوییچ بین دیافراگم‌های F/1.5 و F/2.4 از این بخش قابل انجام است.

سامسونگ با قرار دادن قابلیت نرم افزاری Selfie Focus، این امکان را به کاربر می‌دهد تا به ثبت تصاویر پرتره سلفی با افکت بوکه برای پس زمینه، بپردازد.

Wide Selfie برای عکاسی سلفی با فضای عریض، قابلیت AR Emoji، فیلترهای رنگی، مود زیبایی و مود آرایشی، دیگر قابلیت‌هایی هستند که در رابط کاربری دوربین سلفی این گوشی مشاهده می‌شوند.

بیکسبی که دستیار اختصاصی سامسونگ بوده، در محیط رابط کاربری دوربین با عنوان بیکسبی ویژن قرار گرفته که توسط آن می‌توان درباره تمامی اجزای موجود در محیط پیرامون، اطلاعات به دست آورد. برای مثال در صورتی که در خیابان هستید و می‌خواهید درباره یک برج معروف که مقابل‌تان قرار گرفته، اطلاعات به دست آورید، کافی است پس از فعال سازی بیکسبی ویژن، دوربین دستگاه را مقابل بنا قرار دهید. امکان استخراج متن از تصاویر گرفته شده و حتی ترجمه آنلاین هم در این بخش به کاربر ارایه می‌شود. قابلیت بیکسبی ویژن در دو حالت برای دوربین سلفی و اصلی قابل استفاده است.

از دیگر قابلیت‌های موجود در بخش دوربین گلکسی اس 9 پلاس می‌توان به عکاسی HDR، استفاده از دستورات صوتی و حرکتی برای ثبت تصویر، حالت Motion Photo، دنبال کننده سوژه برای فوکوس، دکمه شاتر مجازی و عکاسی با نسبت تصویری 18.5:9 اشاره کرد.

 باتری گوشی سامسونگ گلکسی s9 plus

همانطور که انتظار می‌رود ظرفیت باتری در نسخه پلاس افزایش داشته است. گلکسی اس 9 به باتری‌ای با ظرفیت 3000 و گلکسی اس 9 پلاس به باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. باتری هر دو گوشی به‌راحتی در یک استفاده تقریبا سنگین تا انتهای روز پاسخگوی نیاز کاربر هستند. مدت زمان شارژ شدن کامل برای گلکسی اس 9 پلاس برابر 90 دقیقه است که نسبت به این مدت برای S9 ، 10 دقیقه کمتر است. همچنین نتیجه تست‌های تکی برای هر دو گوشی تقریبا یکسان و برابر عددهای زیر است:

  • کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت 8: 4.5 درصد
  • کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری فول اچ‌دی: 24 درصد
  • مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی: 9 ساعت

نتیجه گیری

گلکسی اس 9 پلاس گرچه تغییر چشم‌گیری نسبت به نسل قبلی خود ندارد اما یک گوشی کامل و همه‌چیز تمام است. دوربین و به‌خصوص صدای آن به‌صورت قابل توجهی بهتر از نسل قبلی است و شامل قابلیت‌هایی می‌شود که دل هرکسی را می‌رباید. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس , خرید گوشی اس 9 پلاس , قیمت گوشی اس 9 پلاس , گوشی سامسونگ گلکسی s9 plus ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی‌های هوشمند شیائومی به طور معمول موبایل‌های مقرون به صرفه‌ای هستند، اما به راحتی نام آنها می‌تواند ما سردرگم کنند؛ پسوندهایی مانند T ،SE ،Sو Pro. خط تولید Note Redmi متشکل از گوشی‌های متنوعی است. پسوند T در گوشی ردمی نوت ۸ تی نشان می‌دهد که این یک نسخه اصلاح شده از Note 8 است که در اوایل سال ۲۰۱۹ در برخی از کشورها به بازار عرضه شد. در حقیقت، تنها تفاوت واقعی نوت ۸ از نوت ۸ وجود NFC است. ما در این مطلب قصد داریم شما را با گوشی ردمی نوت 8 تی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 طراحی و ساخت گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

تولید گوشی‌های هوشمند با پوشش شیشه‌ای دوگانه در جلو و عقب امروزه به یک استاندارد در میان کمپانی‌های سازنده تبدیل شده است و حتی دستگاه‌های میان‌رده نیز در حال پیروی از این قانون هستند. البته این محافظ درخشان تنها در برابر ضربات مقاوم نیست بلکه افکت‌های رنگی جذابی نیز روی آن به کار می‌رود تا ظاهر مدرن‌تری به موبایل‌های امروزی بدهد.

بر این اساس، مدل رد می نوت 8 تی هم شیوه طراحی بسیار چشم‌نوازی دارد به طوری که قطعاً با سلیقه نسل جوان همخوانی خواهد داشت. سه رنگ خاکستری، آبی و سفید به عنوان رنگ‌بندی این دستگاه مطمئناً می‌توانند توجه هر کسی را به خود جلب کنند.

از جمله تفاوت‌های این گوشی با مدل رد می نوت 8 هم می‌توان به همین موضوع اشاره کرد. در واقع رنگ‌بندی این دستگاه تنوع بیشتری دارد. البته در نگاه اول نمی‌توانید متوجه این اختلافات جزئی شوید ولی به هر حال، این موارد نیز با کمی دقت مشاهده خواهند شد. دیگر وجه تمایز میان دو مدل نامبرده این است که گوشی دارای پسوند حرف انگلیسی تی (T) قد بلندتری دارد.

در دو طرف شیائومی رد می نوت 8 تی پوشش صاف گوریلا گلس 5 به کار رفته و فریم آن پلاستیکی بوده و رنگ موجود روی آن هم به‌گونه‌ای است تا با رنگ قاب عقبی هماهنگ شود. نمونه آبی این دستگاه در پشت خود یک پوشش گرادیان دارد و یک هاله آبی کم‌رنگ‌تر هم از پایین شروع شده و وقتی به بالا می‌رسد کمی تیره می‌شود بنابراین خبری از افکت شبیه حرف انگلیسی S که پیش از این در مدل رد می نوت 8 دیده بودیم، نیست.

در نمونه سفید رنگ این موبایل، هاله سفید از پایین به بالا کشیده می‌شود و در نهایت به صورتی تغییر پیدا می‌کند. در مدل خاکستری اما، پوشش مشکی رنگی به چشم می‌خورد که دریافت و انعکاس نور را به صورت ملایم‌تری انجام می‌دهد.

در جلوی این تلفن همراه، یک نمایشگر 6.3 اینچی LCD با رزولوشن 1080p وجود دارد و در ناچ بالای آن نیز دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی نشسته است.

بریدگی اسپیکر که در بالای صفحه نمایش قرار گرفته را به سختی می‌توان دید. یک نکته عجیب اینکه اگرچه رد می نوت 8 تی قد بلندتری نسبت به رد می نوت 8 دارد ولی بر خلاف مدل پیشین خود چراغ LED مخصوص اعلانات در آن به کار نرفته است.

اگر به رد می نوت 8 دقت کرده باشید، حتماً دیده‌اید که نوار پایین نمایشگر در آن، هم رنگ پوشش قاب عقبی خودش است اما این موضوع در رد می نوت 8 تی دیده نمی‌شود.

حالا بد نیست نگاهی هم به قاب پشتی بیندازیم. در گوشه بالا سمت چپ یک برآمدگی نسبتاً بزرگ وجود دارد که محل قرارگیری لنزهای 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 48 مگاپیکسلی اصلی، 2 مگاپیکسلی مکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق است. یک چراغ فلاش LED هم در کنار این ماژول چهارگانه قرار گرفته و فاصله نسبتاً کمی با سنسور اسکنر اثر انگشت دارد.

برآمدگی دوربین اصلی آن‌قدر زیاد است که وقتی گوشی را روی سطح صافی می‌گذارید مرتب تکان می‌خورد. البته باید توجه داشته باشیم کسی که حاضر می‌شود گوشی بخرد که چهار لنز دارد، ناچار خواهد بود با این مشکلات جزئی هم کنار بیاید.

اگر سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در قاب پشتی کمی پایین‌تر می‌آمد بهتر می‌بود زیرا در برخی اوقات مجبور خواهید شد انگشت خود را بکشید تا بتوانید قفل نمایشگر را باز کنید.

در اطراف فریم شاهد امکانات نسبتاً زیادی هستیم به طوری که در بالای آن یک سنسور IR و در پایین آن بریدگی اسپیکر، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، میکروفون و پورت شارژر وجود دارد. در سمت چپ هم اسلات سه تایی قرار دادن سیمکارت و مموری کارت میکرو SD مشاهده می‌شود.

رنگ‌بندی انتخاب شده برای این محصول شیائومی و به خصوص نمونه‌های آبی و مشکی مورد پسند همگان واقع خواهد شد. البته چنان‌چه برآمدگی دوربین عقب کمتر می‌شد با خیالی راحت‌تر می‌توانستیم آن را روی یک سطح صاف بگذاریم اما حدس می‌زنیم که برای محقق شدن این آرزو باید تا زمان رونمایی از مدل رد می نوت 9 صبر کنیم.

طول، عرض و ضخامت رد می نوت 8 تی به ترتیب 161.1*75.4*8.6 میلی‌متر و وزن آن هم 200 گرم است تا این دستگاه نسبت به مدل رد می نوت 8 به اندازه 2 میلی‌متر بلندتر و به میزان 10 گرم سنگین‌تر باشد. مشخص نیست که چرا کمپانی چینی ارتفاع محصولاتی که شباهت بسیاری به هم دارند را متفاوت قرار داده است.

به طور کلی جدیدترین محصول میان‌رده شیائومی ظاهر جذابی دارد و کیفیت بدنه آن نیز بالاست و از برخی جهات لغزنده می‌باشد ولی نباید زیاد در این مورد حساسیت به خرج داد زیرا اکثر دستگاه‌هایی که امروزه تولید می‌شوند همین‌گونه هستند. همان‌طور که گفتیم، همراه با این موبایل یک قاب ژله‌ای شفاف به فروش می‌رسد تا مشکل مطرح شده را از بین برده و حل کند.

نمایشگر

نمایشگر به کار رفته در گوشی مورد بحث ما 6.3 اینچی از نوع IPS LCD بوده و به یک ناچ قطره‌ای در بالای خود مزین شده تا دوربین سلفی آن در این قسمت قرار گیرد. رزولوشن این صفحه نمایش 1080*2340 پیکسل می‌باشد و در هر اینچ نیز 409 پیکسل حضور دارد تا شاهد تراکم پیکسلی نسبتاً زیادی باشیم.

پوشش گوریلا گلس 5 وظیفه محافظت از این دستگاه را دارد ولی به نظر می‌رسد که مدل رد می نوت 8 تی بر خلاف سایر محصولات شیائومی محافظ صفحه نمایش ندارد.

مقدار کنتراست این گوشی 1500:1 است و در آزمایش‌های تخصصی نیز این موضوع به حقیقت پیوست. نهایت روشنایی که این موبایل می‌تواند بدان دست یابد بین 430 تا 460 نیت می‌باشد و مقدار سیاهی آن هم بین 0.250 تا 0.330 متغیر است.

اگر حالت روشنایی اتوماتیک (Automatic Brightness) را روشن کنید، نهایت روشنایی ممکن است در فضاهای باز به 600 نیت برسد.

شیائومی برای تغییر تنظیمات کنتراست دستگاه سه گزینه در اختیار کاربران قرار داده که با روشن کردن آپشن خودکار (Automatic) دقت رنگ‌ها در فضای sRGB پخش می‌شود و تفاوت رنگی هم به 6.3 می‌رسد. در واقع تنها در این حالت است که می‌توانید میزان اشباع‌شدگی رنگ‌ها را از میان سه گزینه گرم (Warm)، سرد (Cold) و پیش‌فرض (Default) روشن کنید و در صورت برگزیدن آپشن پیش‌فرض نیز تفاوت رنگی باز هم به 6.3 خواهد رسید. انتخاب رنگ‌های گرم سبب خواهد شد تا رنگ آبی خفیف‌تر شود ولی در افزایش دقت رنگ‌ها تأثیری نخواهد داشت.

تنظیمات استاندارد کنتراست (Standard Contrast) دقت فوق‌العاده بالایی داشته و فضای رنگی هم در آن sRGB بوده و دقت رنگی نیز در آن به 0.7 درصد می‌رسد.

در نهایت گزینه کنتراست افزایش یافته (Increased Contrast) وجود دارد که باعث کاهش دقت رنگ‌ها خواهد شد.

دوربین

دوربین اصلی ردمی نوت 8T از سنسور 48 مگاپیکسلی ISOCELL Bright GM2 شرکت سامسونگ بهره می‌گیرد. دومین عضو مجموعه دوربین چهارگانه از نوع التراواید است و کیفیت آن به 8 مگاپیکسل می‌رسد. یک دوربین ماکرو و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل نیز در این مجموعه قرار گرفته است.

اپلیکیشن دوربین این تلفن چیزهای عجیبی ندارد و همانند سایر تلفن‌های هوشمند امکانات و تنظیماتی را به منظور فیلمبرداری و عکسبرداری فراهم می‌کند. اصلی‌ترین بحث درباره دوربین تلفن کیفیت آن است.

سنسور 48 مگاپیکسل این دستگاه به صورت پیش‌فرض تصاویر 12 مگاپیکسل را ثبت می‌کند. تصاویر از کیفیت خوبی برخوردار هستند. جزییات بیشتر، نویز کم‌تر و رنگ‌‌های طبیعی از موارد مثبت دوربین این تلفن به شمار می‌روند.ژ

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

با افزایش روزافزون وابستگی افراد به موبایل هوشمند، جایگاه باتری پرظرفیت مورد تاکید بیشتری قرار میگیرد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی Xiaomi Redmi Note 8T، با ظرفیت فوق العاده و شارژ سریع 18 واتی، گوشی ردمی نوت 8 تی را به یک محصول اکازیون با قیمت مناسب تبدیل کرده است که بی هیچ بزرگنمایی، ارزش خرید بالایی دارد.

 سخن پایانی

ردمی نوت 8T یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های میان‌رده به حساب می‌آید. هرچند، این تلفن برتری زیادی نسبت به مدل نوت 8 و حتی نوت 7 ندارد، اما دوربین و طراحی زیبای آن باعث می‌شود که ما به آن علاقه‌مند شویم.

این گوشی از NFC و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، اما برخلاف مدل نوت 8 از چراغ نوتیفیکیشن LED بهره‌مند نشده است. وزن و ابعاد آن نیز نسبت به مدل قبلی خود افزایش پیدا کرده است. در حالت کلی باید بگوییم که اگر قصد خرید یک میان‌رده اقتصادی با قابلیت‌های مناسب (و نه عالی) را دارید می‌توانید ردمی نوت 8T را انتخاب کنید. این تلفن و مدل نوت 8 در کشور ما هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. از رقبای این تلفن در بازار اروپا می‌توان به گلکسی A30s، ریل‌می 5s و 5 اشاره کرد. البته، یکی دیگران از رقبای این هندست مدل ردمی نوت 8 پرو است که صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، تراشه سریع‌تر، باتری بهتر و حافظخ رم بیشتر را در اختیار دارد. ردمی نوت 8T در دو پیکربندی حافظه رم و حافظه داخلی (3/32 و 4/64 گیگابایت) به بازار عرضه شده است. در صورتی که استفاده طولانی و سنگینی از تلفن خود دارید، ما خرید نسخه 64 گیگابایتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا هیچ مشکلی در زمینه حافظه رم و حافظه داخلی نداشه باشید. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا، محافظ گوریلاس گلس 5 در هردو طرف، پوشش مقاوم در برابر قطرات آب
  • صفحه‌نمایش بزرگ و روشن با کنتراست عالی
  • عمر باتری
  • دوربین خوب
  • شکاف کارت microSD، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، رادیو FM، مادون قرمز و NFC

نقاط ضعف:

  • عملکردی به مراتب ضعیف‌تر از ردمی نوت 7
  • نبود چراغ نوتیفیکیشن LED


:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ردمی نوت 8 تی , خرید گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی , گوشی شیائومی Redmi Note 8t , قیمت گوشی ردمی نوت 8 تی ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی گلکسی A50 یکی از گوشی های میان رده بازار می باشد که محبوبیت خاصی در بین گوشی های میان رده بازار پیدا کرده است. بازار میان رده ها در جهان ملتهب تر از بازار پرچم دار هاست. کیفیت در کنار قیمت مناسب سبب محبوبیت این رده از گوشی ها در بازار چهانیست. سامسونگ موفقیت خود را در این رده از گوشی ها مدیون سری A هست که توانسته جای خود را در بین گوشی های میان رده باز کند. چهار گوشی A30, A20e, A20, A10 برادران کوچکتر گوشی A50 هستند که البته که البته مجموعه اقتصادی از سری A به حساب می آیند. گوشی A50 به علت تناسب کیفیت و قیمت توانسته محبوبیت زیادی در بازار میان رده برای خود به ارمغان آورد.

از ویژگی های که گوشی های قدیمی تر سری A میتوان دید نمایشگر با کیفیت، ضد آب بودن، سارژ دهی مناسب و طراحی فلزی است که بیشتر به چشم می خورد. سامسونگ برای رفتن به سمت گرایش بازار، از شیشه استفاده کرده است و همچنین کاهش هزینه های خود به سراغ گواهی IP68 نرفته است. سامسونگ در گوشی A50 از تراشه اکسینوس 9610 استفاده کرده است. حسگر اثر انگشت و رابط کاربری One UI دیگر مواردیست که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی a50

هم گلکسی A30 و هم گلکسی A50 دارای ظاهر بسیار زیبا، شکیل و باریکی هستند که با قاب پشتی تقریباً برآمده سبب می‌شود اکثر کاربران آنها را دستگاه‌های خوش‌دستی تلقی کنند. به این طراحی جذاب، حاشیه‌های باریک در اطراف صفحه نمایش را نیز اضافه کنید. قاب عقبی هر دو مدل نور را منعکس خواهد کرد که همین به جذابیت بیشتر محصولات سامسونگ کمک می‌کند.

اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنیم، می‌بینیم که قاب پشتی دو دستگاه مورد بحث ما دارای پوشش پلاستیکی هستند و نه شیشه‌ای. البته بعید است کسی بتواند به راحتی متوجه این قضیه بشود بنابراین وقتی گلکسی A30 و گلکسی A50 را حمل می‌کنید، مراقب باشید تا خش برندارند. با این وجود، مشخص نیست دو محصول میان‌رده سامسونگ بدون قاب محافظ چه‌قدر دوام خواهند آورد.

صرف‌نظر از لنز اضافی دوربین عقب در گلکسی A50 و سنسور اسکنر اثر انگشت در گلکسی A30، این دو گوشی با هم‌دیگر به شدت شبیه هستند به طوری که ابعاد آنها نیز برابر بوده و از شیوه طراحی یکسانی هم بهره می‌برند.

بد نیست اشاره کنیم که یک ویژگی که اکثر پرچمداران و گوشی‌های بالا رده امروزی از آن بی‌بهره‌اند در این دو دستگاه به چشم می‌خورد و آن قابلیتی نیست جز جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری. بنابراین اصلاً نیازی به بردن یک دانگل اضافه برای اتصال هندزفری‌های خود نخواهید داشت.

در این بین جای یک تأییدیه خالی است. هیچ‌کدام از این دو گوشی در برابر آب مقاومت ندارند و اگرچه پاشیدن یک یا دو قطره آب مشکلی به وجود نمی‌آورد ولی چنان‌چه به بازدید از آبشارها و مناظر دیدنی که آب دارند رفتید، مراقب باشید این گوشی‌ها خیس نشوند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپر آمولد در گلکسی A50 بسیار زیبا و بلند به نظر می‎رسد. این پنل در کمتر گوشی در این گستره قیمتی دیده می‎شود. فاصله صفحه نمایش تا لبه‎های گوشی بسیار کم است به طوری که نسبت صفحهتفاده کرده است تا حتی اگر شده، این نمایشگر بزرگ و جذاب در اولین نگاه خریداران را جذب کند.

 دوربین

گلکسی A50 مجهز به دوربین اصلی سه‌گانه مشابه نمونه به کار رفته در گلکسی A7 (2018) است. کیفیت عکس‌ها و فیلم‌های به ثبت رسیده توسط دوربین این دستگاه کاملاً رضایت‌بخش هستند و می‌توان دوربین این دستگاه را یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن دانست.

سنسور اصلی این گلکسی A50 دارای رزولوشنی معادل 25 مگاپیکسل و f/1.7 است. سایر سنسورهای این دستگاه عبارتند از: سنسور آلترا واید 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 به منظور سنجش و ثبت اطلاعات مربوط به عمق میدان.

در طرف دیگر دستگاه، شاهد حضور دوربین سلفی تکی 25 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 هستیم. همانند محصولات هم‌رده رقیب، دوربین سلفی گلکسی A50 نیز فاقد فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال است که با توجه به ذات میان‌رده دستگاه چندان هم عجیب نیست.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی a50

گلکسی a50 از باتری بزرگ و قدرت مند 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند به شاید در نگاه اول کوچک تر از نسخه بکار رفته در گلکسی ام 20 باشد، اما عملکرد باتری آن در سطح بسیار عالیی قرار گرفته است.

به احتمال بالایی زمانی که کاربران از گوشی استفاده های سنگینی انجام می دهند A50 قادر است تا 1 روز کامل شارژ نگه دارد و در استفاده های به نسبت سبک تر این زمان تا 2 روز نیز قابل افزایش می باشد.

گوشی گلکسی a50 سامسونگ از شارژ سریع 15 واتی نیز پشتیبانی می کند، شارژ کامل گلکسی ای 50 حدود 2 ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

نتیجه گیری

اگر واقع‌بینانه به بررسی تمام جوانب گوشی سامسونگ گلکسی A50 بپردازیم خواهیم یافت که این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌های میان‌رده انتخاب بهتری محسوب می‌شود. چرا که به لطف طراحی زیبا و مشخصات فنی مناسب توانسته‌است از تست‌های متفاوت سربلند بیرون بیاید. خوشبختانه شرکت سامسونگ توانسته‌است با ایجاد تغییراتی در ظاهر و پلتفرم این گوشی، روحی دوباره در گوشی‌های اندرویدی خودش بدمد. 

 



:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی a50 , خرید گوشی a50 , قیمت گوشی a50 , مشخصات گوشی a50 , گوشی سامسونگ گلکسی a50 , گوشی سامسونگ Galaxy a50 ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

برای بسیاری از ما، نوکیا نامی بسیار آشناست و با خاطرات شیرین از خرید اولین گوشی ها همراه است. آن سال هایی که از گوشی موبایل فقط برای برقراری تماس های تلفنی استفاده می‌شد و تنها معیار انتخاب یک گوشی شکل ظاهری و شاید هم ظرفیت باتری آن ها بود تا این که پس از مدت‌ها قابلیت ارسال پیام هم به آن ها اضافه شد.‌ Nokia معروف به غول موبایل سازی جهان و بزرگترین نوآور و قدیمی‌ترین شرکت موبایل جهان است. بازگشت نوکیا به صحنه‌ی رقابت در بازار گوشی‌های تلفن همراه یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقاتی بود که در سال ۲۰۱۷ شاهد آن بودیم و خبری خوبی برای طرفداران این برند بود، بازگشت نوکیا گرچه آن را به روزهای خوب گذشته نزدیک نکرده است، اما این شرکت قدرتمند در حال پیشرفت است و بزودی سهم بزرگی از گوشی های بازار را به خود اختصاص خواهد داد. گوشی موبايل نوکيا 105 از سری مدل هایی است که در سال 2019 معرفی شد. اسمارت‌فون نوکیا در ابعاد 14.5‌×49.2×119 و وزن 73 گرم طراحی و تولید شده است. نوکیا 105 از یک نمایشگر TFT با رزولوشن 120×160 بهره می‌گیرد و با پشتیبانی از 65000 رنگ قادر به نمایش اطلاعات رنگی است. نوکیا مدل 105 به رادیو نیز تجهیز شده است که قادر به دریافت موج های FM است و همچنین با داشتن 800 میلی‌آمپر ساعت به راحتی می‌تواند نیاز های شما را در طول روز برطرف سازد. Nokia مدل 105 در رنگ های Black، Blue ،Pink عرضه شده است تا بتواند مورد پسند انواع سلیقه‌ها قرار بگیرد. این تلفن از طراحی بهینه‌ای بهره می‌گیرد و بسیار خوش ساخت است که با در دست گرفتن آن احساس یک کالای لوکس به شما دست می‌دهد. تلفن همراه نوکیا 105 برای استفاده روزمره بسیار مناسب است و می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.

طراحی گوشی نوکیا 105

Nokia 105 (2017) از طراحی ارگونومیک با گوشه های منحنی بهره می برد. همچنین صفحه کلید گوشی از نوع جزیره ای است که کار با گوشی و ارسال پیام را ساده می کند. این دستگاه حس داشتن یک تلفن محکم و با کیفیت را به شما می دهد.

باتری و شارژدهی 

نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۱۷ به یک باتری قابل تعویض لیتیوم یون با ظرفیت ۸۰۰ میلی آمپر ساعت مجهز است که امکان مکالمه مداوم تا ۱۵ ساعت را عرضه می کند. علاوه بر این، باتری در حالت استندبای تا یک ماه دوام می آورد.

سخن پایانی

گوشی موبایل نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۱۷ برای کاربرانی طراحی شده که علاقه دارند برقراری تماس و ارسال پیام را با کیفیت بالا انجام دهند. این محصول از دوام بالایی برخوردار بوده و از دو سیم کارت پشتیبانی می کند. قیمت مناسب و عملکرد خوب Nokia 105 آن را به گزینه ای ایده آل برای استفاده به عنوان گوشی دوم یا موبایل مخصوص موارد کاری تبدیل کرده است. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

 



:: موضوعات مرتبط: نوکیا , ,
:: برچسب‌ها: بررسی نوکیا 105 , خرید نوکیا 105 , قیمت نوکیا 105 , مشخصات نوکیا 105 , گوشی موبایل نوکیا 105 , گوشی nokia 105 ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

برای بسیاری از ما، نوکیا نامی بسیار آشناست و با خاطرات شیرین از خرید اولین گوشی ها همراه است. آن سال هایی که از گوشی موبایل فقط برای برقراری تماس های تلفنی استفاده می‌شد و تنها معیار انتخاب یک گوشی شکل ظاهری و شاید هم ظرفیت باتری آن ها بود تا این که پس از مدت‌ها قابلیت ارسال پیام هم به آن ها اضافه شد.‌ Nokia معروف به غول موبایل سازی جهان و بزرگترین نوآور و قدیمی‌ترین شرکت موبایل جهان است. بازگشت نوکیا به صحنه‌ی رقابت در بازار گوشی‌های تلفن همراه یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقاتی بود که در سال ۲۰۱۷ شاهد آن بودیم و خبری خوبی برای طرفداران این برند بود، بازگشت نوکیا گرچه آن را به روزهای خوب گذشته نزدیک نکرده است، اما این شرکت قدرتمند در حال پیشرفت است و بزودی سهم بزرگی از گوشی های بازار را به خود اختصاص خواهد داد. گوشی موبايل نوکيا 105 از سری مدل هایی است که در سال 2019 معرفی شد. اسمارت‌فون نوکیا در ابعاد 14.5‌×49.2×119 و وزن 73 گرم طراحی و تولید شده است. نوکیا 105 از یک نمایشگر TFT با رزولوشن 120×160 بهره می‌گیرد و با پشتیبانی از 65000 رنگ قادر به نمایش اطلاعات رنگی است. نوکیا مدل 105 به رادیو نیز تجهیز شده است که قادر به دریافت موج های FM است و همچنین با داشتن 800 میلی‌آمپر ساعت به راحتی می‌تواند نیاز های شما را در طول روز برطرف سازد. Nokia مدل 105 در رنگ های Black، Blue ،Pink عرضه شده است تا بتواند مورد پسند انواع سلیقه‌ها قرار بگیرد. این تلفن از طراحی بهینه‌ای بهره می‌گیرد و بسیار خوش ساخت است که با در دست گرفتن آن احساس یک کالای لوکس به شما دست می‌دهد. تلفن همراه نوکیا 105 برای استفاده روزمره بسیار مناسب است و می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.

طراحی گوشی نوکیا 105

Nokia 105 (2017) از طراحی ارگونومیک با گوشه های منحنی بهره می برد. همچنین صفحه کلید گوشی از نوع جزیره ای است که کار با گوشی و ارسال پیام را ساده می کند. این دستگاه حس داشتن یک تلفن محکم و با کیفیت را به شما می دهد.

باتری و شارژدهی 

نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۱۷ به یک باتری قابل تعویض لیتیوم یون با ظرفیت ۸۰۰ میلی آمپر ساعت مجهز است که امکان مکالمه مداوم تا ۱۵ ساعت را عرضه می کند. علاوه بر این، باتری در حالت استندبای تا یک ماه دوام می آورد.

سخن پایانی

گوشی موبایل نوکیا ۱۰۵ مدل ۲۰۱۷ برای کاربرانی طراحی شده که علاقه دارند برقراری تماس و ارسال پیام را با کیفیت بالا انجام دهند. این محصول از دوام بالایی برخوردار بوده و از دو سیم کارت پشتیبانی می کند. قیمت مناسب و عملکرد خوب Nokia 105 آن را به گزینه ای ایده آل برای استفاده به عنوان گوشی دوم یا موبایل مخصوص موارد کاری تبدیل کرده است. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

 



:: موضوعات مرتبط: نوکیا , ,
:: برچسب‌ها: بررسی نوکیا 105 , خرید نوکیا 105 , قیمت نوکیا 105 , مشخصات نوکیا 105 , گوشی موبایل نوکیا 105 , گوشی nokia 105 ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()